Waarom geloof je dat niet? Bij rtl is het bv wel bekendquote:Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:
Toch nog even over de horeca he.
Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.
waarom zegt rutte zoiets?
Om goede sier te maken.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:
Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.
Rutte heeft niet gezegd dat er werd getest in de horeca. Hij heeft gezegd dat er geen proeven gedaan hoeven te worden met de horeca, omdat deze al goede plannen en maatregelen klaar hebben liggen om open te gaan als de IC-opnames weer gedaald zijn naar zo'n 10 per dag.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:26 schreef Gunner het volgende:
KHN weet nergens van zeggen ze...... dat het plan er was geloven ze vast wel, maar in de praktijk zeggen ze dat er niets gebeurd.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom geloof je dat niet? Bij rtl is het bv wel bekend
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-pespectief-te-geven
Ik zie niet meteen hoe het invloed zou hebben buiten de muren van het tehuis. Voor zover ik het begrijp zijn de bewoners geïsoleerd van de buitenwereld, en zullen ze daar blijven.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel. Sinds de zomer hebben we dat pad van lockdown iig nog niet bewandeld en de cijfers blijven ongunstig. Dus we zouden het wel kunnen proberen. Maar tegelijkertijd beslist dit verzorgingshuis een soort van yolo! met een mooie middelvinger aan de rest van de samenleving.
Ik snap het allemaal wel maar vind het ook bijzonder egoistisch. De hele afweging wat het buiten de muren van dat tehuis betekent lijkt niet eens een rol te spelen.
De forse afname voor de zomer kan overal aan hebben gelegen. Onmogelijk om vast te stellen wat het aandeel van al die zaken afzonderlijk is geweest.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.
Sinds de zomer hebben we dat pad van lockdown iig nog niet bewandeld en de cijfers blijven ongunstig. Dus we zouden het wel kunnen proberen. Maar tegelijkertijd beslist dit verzorgingshuis een soort van yolo! met een mooie middelvinger aan de rest van de samenleving.
Ik snap het allemaal wel maar vind het ook bijzonder egoistisch. De hele afweging wat het buiten de muren van dat tehuis betekent lijkt niet eens een rol te spelen.
Dit is wel een leuk stukje uit het artikel.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom geloof je dat niet? Bij rtl is het bv wel bekend
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-pespectief-te-geven
Aantal keer teruggekeken en hij heeft gister letterlijk gezegd;quote:Op woensdag 9 december 2020 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rutte heeft niet gezegd dat er werd getest in de horeca. Hij heeft gezegd dat er geen proeven gedaan hoeven te worden met de horeca, omdat deze al goede plannen en maatregelen klaar hebben liggen om open te gaan als de IC-opnames weer gedaald zijn naar zo'n 10 per dag.
En de mensen die er werken?quote:Op woensdag 9 december 2020 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zie niet meteen hoe het invloed zou hebben buiten de muren van het tehuis. Voor zover ik het begrijp zijn de bewoners geïsoleerd van de buitenwereld, en zullen ze daar blijven.
Uit de persconferentie:quote:Op woensdag 9 december 2020 08:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Aantal keer teruggekeken en hij heeft gister letterlijk gezegd;
"ook daar worden allerlei proeven gedaan en daar is al heel veel werk voorbereid"'
Daarna ontkent Willemsen dat in BEAU.
Kijk maar na.Aflevering van gister rond 21 minuten op RTL XL
Volledig na te lezen via deze link:quote:RUTTE
Nee maar het is niet we dat iets gaan opendoen bij de evenementen of de sport, we gaan een paar hele gerichte proeven doen met een beperkt aantal mensen op een beperkte schaal regionaal om te kijken: hoe kun je lessen trekken uit die proef, zodat als je op een gegeven moment op die tien IC-opnames per dag zit, dat je dan ook weet wat je moet doen, wat er dan mogelijk is om zo veel mogelijk dan ook het beheersbaar te houden? In de horeca is dat type proeven niet nodig, denken we. Misschien in cafés, we zijn nog aan het kijken of daar ook nog een paar proeven zou moeten doen. Maar daar weten we al veel meer hoe zij dat dan gaan organiseren, die hebben al heel erg veel voorbereid. Maar het gaat mij erom dat als je op die tien zit, hopelijk half januari, dat je dan in ieder geval de keuze in een aantal sectoren, waaronder natuurlijk ook de horeca, weer iets meer mogelijk te maken.
En hier zit dus het probleem. Initiatieven buiten de gewone overheidsinstanties worden niet gewaardeerd. Het RIVM wil overal bij betrokken zijn. Maar er is nog zoveel meer kennis. Laat die Casper van Eijck toch die test gewoon doen maar controleer wel zijdelings of het allemaal verantwoord is. Al hoef je daar bij Casper niet over te twijfelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is wel een leuk stukje uit het artikel.
Voor de voetbalwedstrijden met publiek wordt gedacht aan de Johan Cruyff Arena, het Goffert Stadion of het Rat Verlegh Stadion Breda.
Maar Feyenoord die een samen met het Erasmus Ziekenhuis een heel plan had en begonnen was met onderzoeken moest stoppen omdat er geen publiek meer bij voetbal mocht. Dus ja het loopt weer lekker langs elkaar heen.
Uit jezelfde link de letterlijke tekst wat ik dus citeerde;quote:Op woensdag 9 december 2020 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uit de persconferentie:
BOS
Maar is het dan ook niet logisch dat je de horeca wat lucht geeft? Ja het zou toch heel gek zijn als die dan dicht blijft?
[..]
Volledig na te lezen via deze link:
https://www.rijksoverheid(...)onge-8-december-2020
En nogmaals; Willemsen ontkende dat. En ik geloof hem, want zoiets zou algemener bekend zijn als dat ergens gedaan zou worden.quote:Nou ja, daar is al het een en ander gebeurd. We gaan ook zeker kijken nog wat er extra nodig is, zowel in de – wat dan in het jargon is gaan heten – droge en de natte horeca, dus in de restaurants en in de cafés, waarbij het idee is dat je bij die tien misschien weer iets zou kunnen met restaurants. Cafés is wat spannender, want dan sta je natuurlijk toch al snel, als er wat drank op is ook, dicht op elkaar, misschien te dicht op elkaar en harde muziek etcetera. Maar ook daar worden allerlei proeven gedaan en daar is al heel veel werk voorbereid. Maar voor de evenementen heeft het eigenlijk stilgelegen, want we hebben tot nu toe gezegd: je mag pas met die evenementen wat doen, qua proeven, als je op het niveau ‘zorgelijk’ of zelfs op het niveau ‘beheersbaar’ zit. En daarvan hebben we nu gezegd: dat laten we los, we knippen dat door, we gaan sowieso die proeven doen.
dat is onzin, als Casper zijn onderzoek degelijk doet wordt er echt wel naar gekeken hoor zoals ze naar ontelbare wetenschappelijke onderzoeken kijken.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En hier zit dus het probleem. Initiatieven buiten de gewone overheidsinstanties worden niet gewaardeerd. Het RIVM wil overal bij betrokken zijn. Maar er is nog zoveel meer kennis. Laat die Casper van Eijck toch die test gewoon doen maar controleer wel zijdelings of het allemaal verantwoord is. Al hoef je daar bij Casper niet over te twijfelen.
Maar nee, het kabinet/RIVM wil het wiel helemaal zelf uitvinden. Zie ook mondkapjes leveringen of (commerciele) teststraten.
Ik vrees ervoor dat het dadelijk bij de vaccinatie ook zo gaat. Alles moet via het RIVM en die kunnen het niet aan.
Sta hier wel een beetje dubbel in.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En hier zit dus het probleem. Initiatieven buiten de gewone overheidsinstanties worden niet gewaardeerd. Het RIVM wil overal bij betrokken zijn. Maar er is nog zoveel meer kennis. Laat die Casper van Eijck toch die test gewoon doen maar controleer wel zijdelings of het allemaal verantwoord is. Al hoef je daar bij Casper niet over te twijfelen.
Maar nee, het kabinet/RIVM wil het wiel helemaal zelf uitvinden. Zie ook mondkapjes leveringen of (commerciele) teststraten.
Ik vrees ervoor dat het dadelijk bij de vaccinatie ook zo gaat. Alles moet via het RIVM en die kunnen het niet aan.
Ben ik met je eens hoor. Maar ik had begrepen dat ze ipv met Feyenoord, met de KNVB zijn gaan praten en die hebben weer een andere arts die weer een eigen onderzoek wilt doen. Dan moet je gewoon als overheid zeggen en waarom dat onderzoek dan niet afronden. Het is toen breed uit in de media geweest omdat het ook voor andere evenementen goed kan zijn plus er is geld voor ingezameld. Dus dat ze er niet van afweten kunnen ze niet zeggen. Maar ze gaan weer met een andere partij praten met hun eigen belangen.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad weer typisch Hugo de Jonge gezwets.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Om goede sier te maken.
Net als activiteiten voor jongeren, terwijl die niet komen
Dit is wel een goed punt ja... Hoor je níets meer overquote:Op woensdag 9 december 2020 08:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Om goede sier te maken.
Net als activiteiten voor jongeren, terwijl die niet komen
Waarschijnlijk een online jongeren event georganiseerd door de gemeente, wel tussen 09:00 en 16:30 omdat dat de gangbare werktijden zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad weer typisch Hugo de Jonge gezwets.
Ik heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van Willemsen, ik weet niet of ik hem geloof.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Uit jezelfde link de letterlijke tekst wat ik dus citeerde;
[..]
En nogmaals; Willemsen ontkende dat. En ik geloof hem, want zoiets zou algemener bekend zijn als dat ergens gedaan zou worden.
En waarom zou je testen? er is vanaf juli immers genoeg 'getest' . De protocollen liggen al maanden klaar en zijn ook al gebruikt immers.
Volgens het artikel:quote:
Ik denk niet dat Casper en zijn team een notitie zoals gisteren maken van hun testquote:Op woensdag 9 december 2020 09:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sta hier wel een beetje dubbel in.
Van de ene kant denk ik ook dat men zoveel meer kan doen / testen / proberen om te kijken wat er mogelijk is. Van de andere kant ben ik dan wel "bang" dat het een "wij van WC-eend" verhaal gaat worden. Beetje zoals de onderzoeken naar besmettingen in vliegtuigen die uitgevoerd worden door vliegmaatschappijen. Dat het RIVM er een beetje kijk op wil houden is wat dat betreft wel goed.
Er is natuurlijk wel nog veel mogelijk in overleg of in samenwerking met universiteiten die het dan wel wetenschappelijk kunnen aanpakken. Anders heb je namelijk nog niet veel aan allerlei testen waaruit misschien wel de verkeerde conclusies worden getrokken.
Krijg je straks weer van die conclusies zoals dat de R stijgt terwijl horeca gesloten is, dus dan zal horeca openen wel de R laten dalen .....
Goed stuk journalistiek weerquote:Gommers: mogelijk op weg naar derde golf
ROTTERDAM - Het zou kunnen dat we op weg zijn naar een derde golf gezien het oplopende aantal besmettingen. Dat zei Diederik Gommers, hoofd van de intensivecareafdeling van het Erasmus MC, dinsdagavond bij het televisieprogramma Beau en in het radioprogramma Langs de Lijn en Omstreken.
„We moeten de komende dagen afwachten, maar het zou zo maar kunnen”, zei Gommers bij Beau.
Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”
Of.... testen we gewoon meer?
Eerder hebben experts geopperd, en ook minister De Jonge hintte daarop, dat het hogere aantal besmettingen verband kan houden met meer testen. Sinds kort kunnen mensen uit de directe omgeving van een besmet persoon getest worden.
Zo registreerde het RIVM in de week van 2 t/m 8 december ruim 37.000 besmettingen tegenover 28.000 de week ervoor. ’Zorgwekkend’, aldus het RIVM. De nuance valt te vinden in het percentage besmette cijfers. Dat lag afgelopen week op 11.6 % tegenover 11.1 % daarvoor, een kleine stijging.
„Het reproductiegetal ligt nog steeds ongeveer op 1”, meldde het RIVM.
We praten een beetje langs elkaar heen denk ikquote:Op woensdag 9 december 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Je laatste stukje is precies wat Rutte ook zegt: de horeca, met name de droge horeca, is er klaar voor, maar de situatie is nog niet zodanig dat ze open kunnen. Dus daarom zijn er op dit moment geen proeven daarmee gepland zoals die wel gepland zijn met andere sectoren.
quote:Meneer Rutte, ik wou u toch nog even vragen over dat memo van Economische Zaken over de horeca he, waaruit blijkt of ze hebben een doorrekening gemaakt waaruit blijkt dat de opening van de droge horeca juist kan leiden tot minder besmettingen. Nou ten eerste klopt die conclusie dan niet.
RUTTE
Nee. Ik ken het memo niet en de conclusie klopt niet. Het OMT laat dat ook zien in het advies dat u vannacht ontvangt, dat het openen van delen van de horeca leidt tot meer besmettingen.
Dat is wel wat ik overal les, dat laatste.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:18 schreef vosss het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wachtrijen bij de GGD's als je je wil laten testen, of is dat vandaag bellen vandaag langskomen?
Samenvatting: Wie weet ¯\_(ツ)_/¯quote:Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef leolinedance het volgende:
Goh wie had dit nou verwacht.
[..]
Goed stuk journalistiek weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |