abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196636291
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef Benny het volgende:

[..]

Ik werk (indirect) voor het MinIenW en zit in diverse groepen/mailings over o.a. de communicatie rondom het coronavirus. Waar deze discussie ook al langere tijd gaande zijn.
Interessant! Ik denk persoonlijk dat belonen beter werkt dan straffen. Zien jullie dat ook zo?
pi_196636297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met dat soort aantallen wordt het toch echt wel interessant om mensen die het virus al (bewezengehad hebben in eerste instantie over te slaan met vaccineren.
dat gaat veel te moeilijk worden......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196636309
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Interessant! Ik denk persoonlijk dat belonen beter werkt dan straffen. Zien jullie dat ook zo?
Kort en krachtig... Ja.

Bij straffen of beperkingen zit je ook met wetgeving, gelijke kansen, ed. Je wilt eigenlijk geen mensen uitsluiten, maar sommige mensen zullen simpelweg meer prio hebben.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:15:40 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196636312
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volk _O-

Het beleid is echt een grote grap, dat was gisteren ook wel weer te zien.
Het beleid is erop gebaseerd dat je niet te veel hoeft te beboeten en te verbieden als iedereen de voorzorgsmaatregelen voldoende in acht neemt. Als dat minder gebeurt, moet er strenger worden opgetreden. Prima beleid.
Antifa
  woensdag 9 december 2020 @ 13:17:09 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196636334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat de kou een rol speelt lijkt me vrij waarschijnlijk. Eén, twee maanden geleden kon je iemand nog "buiten bezoeken" (in de tuin, op de stoep..), maar nu is het te koud om lange tijd buiten te staan.
Ik denk dat het wel meevalt. Duizenden deugers op een volgepropte Dam had ook geen effect op de corona-cijfers.
pi_196636337
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die daar best gevoelig voor zijn. ''Je krijgt meer vrijheden als je je vaccineert'' vind ik veel te ver gaan, omdat dat gewoon een straf is voor de mensen die wat huiveriger zijn (chantage), maar er zijn best andere ''beloon'' methodes te vinden (als last resort...). Dat je niks grootst (extra vrijheden bv) mist als je het vaccin niet neemt, maar dat er wel ''iets'' is als je het wel neemt. Geen idee wat, maar dat is mijn werk gelukkig ook niet :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 13:18:41 ]
pi_196636338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

yesss daarna zijn we samen immuun *; :9~ *O*
Kunnen we los gaan!! *O*
  woensdag 9 december 2020 @ 13:17:34 #258
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196636343
De Duitser wordt even streng en geëmotioneerd aangesproken op gedrag

twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 9 december 2020 @ 13:18:04 #259
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196636351
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:10 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja en zijn er ook onderzoeken waar mensen die al een coronabesmetting hebben doorlopen doelbewust worden blootgesteld aan besmettelijke personen? De aanwezigheid van antistoffen is een indicatie, maar geen garantie dat mensen absoluut niet besmet kunnen raken.
Mensen kunnen opnieuw het virus binnenkrijgen. Natuurlijk. Maar wanneer antistoffen hun natuurlijke magic doen, dan heeft het virus bijna geen kans zich te vermenigvuldigen. En heeft de host amper kans het virus over te dragen op een ander persoon. Helemaal als in een vroeg stadium van de incubatietijd het virus alweer lang en breed opgeruimd is.
Weisst
pi_196636361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die daar best gevoelig voor zijn. ''Je krijgt meer vrijheden als je je vaccineert'' vind ik veel te ver gaan, omdat dat gewoon een straf is voor de mensen die wat huiveriger zijn (chantage), maar er zijn best andere ''beloon'' methodes te vinden. Dat je niks grootst (extra vrijheden bv) mist als je het vaccin niet neemt, maar dat er wel ''iets'' is als je het wel neemt. Geen idee wat, maar dat is mijn werk gelukkig ook niet :P
Ben ik met je eens. Maar vrijheden geven, vind ik ook een vorm van straffen eerlijk gezegd (voor de andere kant dan). Een pen uitdelen niet ;)
pi_196636365
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zwanger worden terwijl je op de ic werkt, lijkt me nu sowieso wel een dingetje.
Ik noet je bekennen dat ik ten tijde van het zika virus wel beetje stress had. Weet niet meer zo goed in welke termijn van de zwangerschap ik toen zat.

Maar in dit geval zou ik er wel voor gaan denk ik, zeker als mijn houdbaarheidsdatum minder en minder wordt if wanneer ik weet dat het uiterst moeizaam zou gaan ivm historie, miskramen en andere narigheid.

Corona is toch al een tijdje, in ieder geval minstens 9 maande .
Weet niet of er al onderzocht is ergens in de wereld wat corona bij een dragende moeder in spe voor invloed heeft op het ongeboren kind?
  woensdag 9 december 2020 @ 13:19:25 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196636374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

is het verband al gelegd dan met de mondkapjes?
Ik verwacht inderdaad dat de weer geopende biebs de oorzaak zijn.
pi_196636397
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar vrijheden geven, vind ik ook een vorm van straffen eerlijk gezegd (voor de andere kant dan). Een pen uitdelen niet ;)
Ja. Daarom moet de beloning niet te groot zijn. Ze moeten nooit gaan komen met extra vrijheden voor gevaccineerden. Dat is inderdaad een straf voor de mensen die wat voorzichtiger zijn. Iets tussen een pen en extra vrijheden zeg maar :P Maar het zal moeilijk worden om dan te bepalen waar de lijn gaat liggen. Op welk moment word het een straf voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden? Want iedereen verdiend dezelfde vrijheden imo.
pi_196636400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:17 schreef ondeugend het volgende:
De Duitser wordt even streng en geëmotioneerd aangesproken op gedrag

[ twitter ]
En die Duitsers allemaal jankend op de bank: 'Aber wir tun unser Bestes!! :'( :'( '
I'll give you something to do
pi_196636413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is besmettelijkheid en incubatietijd. Maar het virus kan vrij lang in je aanwezig zijn en dan ben je nog steeds besmet. Zie ook de mensen die langdurig ziek zijn.
quote:
De tweede belangrijke parameter is de generatietijd, die aangeeft hoe lang het gemiddeld duurt voor een besmet persoon iemand anders besmet. Overdracht van het virus gaat namelijk niet onmiddellijk, daar is enige tijd voor nodig, meestal in de orde van dagen.

Zullen best mensen zijn die langer ziek zijn dan de rest, daarom is het ook een gemiddelde. Zelfde geld voor het reproductie getal, dat is een gemiddelde. Niet iedereen besmet weer anderen, maar er geld wel een gemiddelde als gekeken word naar de hele groep.
pi_196636416
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Daarom moet de beloning niet te groot zijn. Ze moeten nooit gaan komen met extra vrijheden voor gevaccineerden. Dat is inderdaad een straf voor de mensen die wat voorzichtiger zijn. Iets tussen een pen en extra vrijheden zeg maar :P Maar het zal moeilijk worden om dan te bepalen waar de lijn gaat liggen. Op welk moment word het een straf voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden? Want iedereen verdiend dezelfde vrijheden imo.
Ja, zeker lastig. Bij bloeddonatie doen ze ook bewust niet aan beloningen (in Nederland). Al is daar de reden wellicht wat anders...
pi_196636420
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik noet je bekennen dat ik ten tijde van het zika virus wel beetje stress had. Weet niet meer zo goed in welke termijn van de zwangerschap ik toen zat.

Maar in dit geval zou ik er wel voor gaan denk ik, zeker als mijn houdbaarheidsdatum minder en minder wordt if wanneer ik weet dat het uiterst moeizaam zou gaan ivm historie, miskramen en andere narigheid.

Corona is toch al een tijdje, in ieder geval minstens 9 maande .
Weet niet of er al onderzocht is ergens in de wereld wat corona bij een dragende moeder in spe voor invloed heeft op het ongeboren kind?
Kan ik me voorstellen ja.
Het zou mij in zo'n geval ook niet tegenhouden maar mogelijk zou ik wel even een andere afdeling aanvragen dan. Heb ook geen idee hoe het zit met het onderzoek er naar. :N
pi_196636427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het beleid is erop gebaseerd dat je niet te veel hoeft te beboeten en te verbieden als iedereen de voorzorgsmaatregelen voldoende in acht neemt. Als dat minder gebeurt, moet er strenger worden opgetreden. Prima beleid.
Maar serieus. Ik denk echt dat het merendeel zich ook gewoon keurig aan de regels houdt.

Nou woon ik niet bepaald in een grote stad, dus ik weet niet zo goed hoe het er aan toe gaat daar.

Die paar die zich er niet aan houden, zou dat werkelijk het verschil maken?

Toen gisteren werd gefluisterd over strengere maatregelen dacht ik echt .. ja maar hoe dan? Iedereen doet het al zo goed mogelijk.
pi_196636429
Is het overigens bekend hoe lang je immuun bent na het vaccin?
Simpele vraag wellicht, maar in het begin dacht men ook dat je maar 1 keer Corona kon krijgen....
pi_196636437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Toen gisteren werd gefluisterd over strengere maatregelen dacht ik echt .. ja maar hoe dan? Iedereen doet het al zo goed mogelijk.
EN daarbij nog een 'foei' uitdelen. Dat werkt averecht imo.
pi_196636446
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Simpele vraag wellicht, maar in het begin dacht men ook dat je maar 1 keer Corona kon krijgen....
Laatste wat ik erover hoorde was minimaal 1 jaar... Maar mag toch hopen dat dat langer is.
pi_196636448
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Goede vraag. Was het niet ook zo dat je ieder jaar opnieuw gevaccineerd moet worden?
pi_196636456
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

EN daarbij nog een 'foei' uitdelen. Dat werkt averecht imo.
Zeurpiet. Wanneer heb je dat voor het laatst gehoord dan? :{
pi_196636476
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:24 schreef Benny het volgende:

[..]

Goede vraag. Was het niet ook zo dat je ieder jaar opnieuw gevaccineerd moet worden?
Bij de griep ook, maar ik ben geen medicus dus weet ook niet exact hoe het werkt.

1 jaar is overigens nog wel te doen qua productie/logistiek etc. lijkt me. 3 maanden zou een ander verhaal zijn.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:26:28 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196636479
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Helemaal grappig dat De Jonge een antwoord van Rutte aanvulde gisteren bij de persconferentie. Enkel om er een extra foei uit te gooien richting het volk _O-

Het beleid is echt een grote grap, dat was gisteren ook wel weer te zien.
Het is een grote grap inderdaad.

Gisteren was ik bij een bedrijf op bezoek, daar moet het kantoorpersoneel de hele dag door met een mondkapje op werken :')

Zelfs de kerel die in zijn eentje het magazijn runt moest zo'n ding op :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')