Ik denk niet dat het echt kwaad kan. Ik zou gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:36 schreef _Lily_ het volgende:
Wat is jullie mening/ervaring over sauna bezoek tijdens de luteale fase?
Haha ja, ik heb vrijdag wel een test gedaan maar dat was wellicht wat aan de vroege kant. Voel me nu wel een beetje grieperig, wat de laatste maanden vaak voortekenen van mijn menstruatie waren en met spiraal was mijn cyclus ook vaak boven de 30 dagen, ipv de wellicht verwachte 28. Dus ik kijk het nog even aan, maar ga einde van de week wel opnieuw testen denk ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:18 schreef June. het volgende:
Hier ook nod 15 december!
@:Vaiana ik zal toch laagdrempelig een testje doen
Wat gaaf, gefeliciteerd!! Fijn dat het ook zo snel na het proberen gelukt is.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een heel aantal maanden geleden in dit topic gepost, omdat we graag zwanger wilden worden. Nadien kwam corona, werd het druk op ons werk en ondertussen zijn we ook nog verhuisd, dus we hadden eigenlijk weinig oog voor het zwanger worden. Sinds begin november is er weer wat rust in ons leven.
Besloten dat we het vanaf vorige maand weer zouden gaan proberen. 9 november voor het laatst ongesteld geweest en vanmorgen deed ik een duidelijke positieve test, 2 dagen na NOD.M'n borsten deden al zeer en sinds een maand of acht ben ik heel regelmatig ongesteld, dus ik had al zo'n vermoeden. Fijn dat het nu ook zover is. Heel spannend, omdat het nog heel pril is! Hopelijk gaat alles goed.
Kruidvat 2 voor 5 euro, de testen van de action en de testen van sensitest zijn allemaal prima.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:53 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Haha ja, ik heb vrijdag wel een test gedaan maar dat was wellicht wat aan de vroege kant. Voel me nu wel een beetje grieperig, wat de laatste maanden vaak voortekenen van mijn menstruatie waren en met spiraal was mijn cyclus ook vaak boven de 30 dagen, ipv de wellicht verwachte 28. Dus ik kijk het nog even aan, maar ga einde van de week wel opnieuw testen denk ik.
Iemand nog tips voor fijne, betrouwbare en betaalbare testen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vage streep te zien. Wat denken jullie? Mijn NOD is trouwens vandaag. Al wel wat symptomen waaronder grotere en gevoelige borsten, droge mond en een droge huid.
Ga me nu ff inlezen hier. ❤
edit: gefeliciteerd komkommerschijfje!!!
quote:Op donderdag 10 december 2020 11:58 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik vind hem niet heel vaag hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vage streep te zien. Wat denken jullie? Mijn NOD is trouwens vandaag. Al wel wat symptomen waaronder grotere en gevoelige borsten, droge mond en een droge huid.
Ga me nu ff inlezen hier. ❤
edit: gefeliciteerd komkommerschijfje!!!
Goede tip, thanks.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Kruidvat 2 voor 5 euro, de testen van de action en de testen van sensitest zijn allemaal prima.
Ik zou wel uitkijken met nu al continu gaan lopen testen. Het is namelijk verslavend en je kunt jezelf er goed gek mee maken (ik spreek helaas uit ervaring). Probeer eerst je cyclus in kaart te krijgen en ga daar op af![]()
Het is zeker een valkuil om teveel te testen. Mijn voornemen nu is 1x per week testen zolang ik niet ongesteld ben, zodat ik iig een beetje zicht heb op of het uitblijven van mijn menstruatie het traag op gang komen van mijn cyclus is of niet. Waarvan ik denk van wel, maar dat af en toe toetsen vind ik geen slecht idee.
![]()
quote:Op donderdag 10 december 2020 11:58 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ja, dat is een hele echte! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vage streep te zien. Wat denken jullie? Mijn NOD is trouwens vandaag. Al wel wat symptomen waaronder grotere en gevoelige borsten, droge mond en een droge huid..
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Ik sluit me hierbij aanquote:Op donderdag 10 december 2020 19:43 schreef altootje86 het volgende:
Gefeliciteerd @:Komkommerschijfje en @:VenusFlyTrap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Komkommerschijfje op 11-12-2020 11:37:45 (grote foto) ]
Ik weet dat het bij IUI behandelingen is uitgezocht en het daar niet uitmaakt, maar of dat ook bij natuurlijke zwangerschappen zo is weet ik niet. Gevoelsmatig zou ik denken van wel, dus ik doe het dan toch maar..quote:Op zondag 13 december 2020 00:23 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
Dag dames,
Ik probeer al een half jaar spontaan zwanger te worden na het stoppen van jarenlang de pil te slikken. Ik ben nu 27 jaar. Ik vraag me af of het overigens handig is om na het klaarkomen om nog even te liggen na het vrijen of kan ik meteen uitplassen/douchen? Ik heb namelijk de gewoonte om meteen te gaan douchen en goed spoelen van onder. Ik heb vaker last van een blaasontsteking vandaar.
Ja je hoort dat vooral bij de pil, bij een spiraal hoor ik het iig veel minder. Maar de huisarts zei ook al wel dat het even kon duren, ik had natuurlijk een rooskleurig beeld dat mijn lijf het meteen op zou pakken want ik was met spiraal ook heel lang nog gewoon ongesteld. Meteen een goede eerste les in geduld oefenen en loslaten enzo.quote:Op maandag 14 december 2020 22:58 schreef _Lily_ het volgende:
Zeker frustrerend want als je graag wil is elke maand teveel
Toch schijnt het binnen het normale te zijn dat het soms wel een paar maanden duurt voor je menstruatiecyclus weer helemaal op gang komt na staken van hormonale anticonceptie
Ik ga ook weer aan een nieuwe ronde beginnen. Beetje chagrijnig erover.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:44 schreef altootje86 het volgende:
Zoals verwacht gaan we hier weer aan een nieuwe ronde beginnen, net ongesteld geworden. Alsnog een beetje![]()
Fingers crossed voor streepjes in 2021 dus!
Hoe is het bij de andere dames? Nod was toch 15-16e zoiets?
Herkenbaarquote:Op donderdag 17 december 2020 12:50 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ik ga ook weer aan een nieuwe ronde beginnen. Beetje chagrijnig erover.En vervolgens baal ik juist weer van het feit dat ik er chagrijnig van word en ook minder blij word voor andere mensen. Voel me een beetje een egoist.
Ahh, maar dat is ook logisch toch? Het is niet dat je het hen niet gunt, alleen jezelf ook heel erg. Ik heb dat nu al met verhalen van vriendinnen die al een baby hebben of bijna krijgen dat ik denk 'maar ik wil ook een werkende cyclus'. Is heel menselijk denk ik, als het lukt om te accepteren dat je er even chagrijnig van wordt help je daarmee misschien jezelf wel het meest.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:50 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ik ga ook weer aan een nieuwe ronde beginnen. Beetje chagrijnig erover.En vervolgens baal ik juist weer van het feit dat ik er chagrijnig van word en ook minder blij word voor andere mensen. Voel me een beetje een egoist.
Ik hoop het ook heeeel erg voor jullie! Kan me voorstellen dat je even een korte pauze genomen hebt.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:49 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben afgelopen ronde bewust even overgeslagen. Kon het lichamelijk en mentaal even niet aan en ik merk dat het nu alsnog wel lastig blijft. Maarja, vruchtbaar slijm dus we zijn weer aan de slag. Hopelijk een positief begin van het nieuwe jaar.
quote:Op donderdag 17 december 2020 13:49 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben afgelopen ronde bewust even overgeslagen. Kon het lichamelijk en mentaal even niet aan en ik merk dat het nu alsnog wel lastig blijft. Maarja, vruchtbaar slijm dus we zijn weer aan de slag. Hopelijk een positief begin van het nieuwe jaar.
Ik duim voor je.quote:
Wat (een soort van) fijn! Nu heb je in ieder geval een soort van richtlijnquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:32 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben vandaag ongesteld geworden, voor het eerst nadat mijn spiraal eruit is gehaald! Nooit gedacht dat ik daar zo blij van kon worden.Vind het zo fijn en geruststellend dat mijn cyclus het oppakt. Achteraf gezien heb ik mijn eisprong ook gevoeld denk ik, twee weken geleden.
Nu eens kijken of ik mijn cyclus een beetje in zicht kan gaan krijgen.
d-e, balen dat je weer van het bankje afgedonderd bent.
Ik vind het alleen maar fijn, haha. Voelde eigenlijk wel aan dat ik niet zwanger was en vond het daardoor extra frustrerend dat ik niet ongesteld werd. Nu ben ik dat wel geworden, dus heb ik een startpunt om vanaf te redeneren en kon ik zorgeloos vandaag bubbels drinken om de verjaardag van mijn man alvast een beetje te vieren.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:16 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Wat (een soort van) fijn! Nu heb je in ieder geval een soort van richtlijn
+1quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht 'laat ik deze keer die opmerking over genieten maar negeren' maar ik kon er ook nooit wat mee. Of, om mijn oude stokpaardje maar weer eens van stal te halen: de mate waarin je geniet of je druk maakt heeft bijzonder weinig te maken met de uiteindelijke uitkomst (van zwanger worden of zwanger zijn), dus ga je vooral niet druk maken over hoe je je voelt. Het is al ingrijpend genoeg allemaal.
Ik heb nog nooit met zoveel afgunst gekeken naar alles en iedereen dat achter een kinderwagen loopt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:52 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Wat ik positief vind aan deze periode die eigenlijk vooral vol zit met spanning, hoop en teleurstelling is dat ik nu écht voel hoe graag ik dit wil. Dat het wel verder gaat dan een 'joh, dit zou best een prima moment zijn.'
Op de meest random momenten zit ik m'n tranen in te houden en ben ik jaloers op alles en iedereen met een kind. Niet echt m'n mooiste kant. Maar voor iemand die niet altijd al een sterke kinderwens heeft gehad, toch wel fijn om te ervaren.
Kan ik me ook wel voorstellen dat dat even een hele onzekere periode is. Je wil toch die bevestiging dat het opgang komt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:02 schreef Vaiana het volgende:
Ohja en voor mijn menstruatie heb ik dus ook al een keer zitten huilen want 'wat als mijn lijf stuk is'. Het is een super emotioneel proces, in mijn geval met hormonen die voor het eerst in 13 jaar vrij zijn om te doen wat zij willen. Daar gaan allicht nog meer tranen bij komen.
Zeker nieuw jaar nieuwe kansen! Ik duim met je mee voor een tweede streepje in 2021.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:05 schreef Elleska het volgende:
@:Vaiana, dat hoop ik ook. Nieuw jaar, nieuwe kansen nietwaar? Al zit ik nu eerst nog op het wachtbankje voor de laatste kans van vorig jaar. PMS klachten zijn alweer aanwezig en daar valt ook weinig aan te genieten maar ik weet dat die klachten niets zeggen over wel of niet zwanger zijn dus er is nog hoop![]()
Volgens de statistiek is 80% binnen een jaar zwanger en 90% binnen 2 jaar.
Dat gevoel van afgunst of jaloezie heb ik niet zo heel sterk maar dat komst vast omdat ik er al eentje heb rondlopen. Wel op sommige momenten bij mensen met 2 kinderen zo hebben alle buren om ons heen inmiddels 2 of meer kinderen, ook degene die na mij voor het eerst zwanger waren.
Oh poeh. Ik kan me heel erg voorstellen dat je na die ervaring had gehoopt dat het nu soepeler zou lopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Haha genieten![]()
Vorige keer heeft het 4,5 jaar geduurd. Dat was echt niet genieten. En dat was het al vrij snel niet meer.
Nu geniet ik er vooral van dat de druk nu minder hoog voelt. Geen zwaar oud en nieuw, geen zal het nu eindelijk eens...
Ik had sowieso al weinig hoop maar nu onze eigen opgelegde deadline eraan komt vind ik het toch moeilijk. Weer doorschuiven naar het verkeerde topic. Binnenkort maar eens een goed gesprek hebben hoever we nu willen gaan.
Eind deze week/begin volgende week nod maar dat zou nogal een voltreffer zijn. Ik denk het niet
Ja precies. Die heb ik nu gelukkig gehad, ovulatietesten zijn onderweg zodat ik hopelijk mijn cyclus snel wat inzichtelijker kan krijgen en dan gaan we gewoon hopen dat mijn lijf dit net zo graag wil als ik, ofzo.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:23 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen dat dat even een hele onzekere periode is. Je wil toch die bevestiging dat het opgang komt.
Bwa, veel hoop had ik niet. Ik ben ook weer een stukje ouder. Daarom wachten we ook niet te lang. Zaadkwaliteit was vaak wisselend. Uiteindelijk is het zelf gelukt maar soms was het zelfs niet goed genoeg voor IVF. Maar helemaal onvruchtbaar zijn we dus duidelijk niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:53 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh poeh. Ik kan me heel erg voorstellen dat je na die ervaring had gehoopt dat het nu soepeler zou lopen.Was er ook iets aanwijsbaars aan de hand dan?
[..]
Check. Lastig als het zo wisselend is lijkt me, klinkt logisch om dan niet te lang te wachten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:51 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Bwa, veel hoop had ik niet. Ik ben ook weer een stukje ouder. Daarom wachten we ook niet te lang. Zaadkwaliteit was vaak wisselend. Uiteindelijk is het zelf gelukt maar soms was het zelfs niet goed genoeg voor IVF. Maar helemaal onvruchtbaar zijn we dus duidelijk niet.
Ja is het ook, maar vooral achteraf gezien en als het niet zo enorm lang duurt.. het zou meer genieten zijn als je zou weten dat het lukt en het liefst ook nog wanneer.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:48 schreef Vaiana het volgende:
Ik had de enige vriendin die weet dat mijn spiraal eruit is geappt dat ik ovulatietesten heb besteld omdat ik een globaal inzicht wil in mijn cyclus. Draagt ze me op om toch vooral te genieten want babyseks is hele fijne seks en het is zo'n bijzondere fase.Ik moest aan jullie denken.
Ik speelde de vorige keer al snel de freya bullshitopmerkingen-bingo uitquote:
Dit vind ik heel herkenbaar. De jaloezie valt bij mij nog mee maar ik herken wel echt dat de wens heftiger is nu het binnen handbereik is. Dit is nog vertienvoudigd na mijn miskraam. Ik denk telkens: ik had het al kunnen hebben!quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:00 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met zoveel afgunst gekeken naar alles en iedereen dat achter een kinderwagen loopt.Terwijl ik dus al jaren rammel, maar het feit dat het nu binnen handbereik voelt maakt de wens toch nog groter en heftiger blijkbaar.
Wat tof dat je het zo kan zien en ervaren, ondanks dat het zo moeilijk is dat het nog niet lukt.Kan me voorstellen dat het je een stukje geruster maakt over de serieusheid van je kinderwens.
Ldgquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik was vergeten hoe stressvol ik deze periode vond de vorige keer![]()
Kan het niet ook een innesteling zijn? Klopt wel qua tijdquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:38 schreef June. het volgende:
Welkom nieuwe aanwas! En idd wat een genieten he jongons![]()
Ik heb weer bloedverlies 1 week voor NOD. Pff. Hoop niet dat dit het nieuwe normaal gaat zijn na de miskraam, 5 dagen ongesteld zijn is meer dan zat ipv 2 weken![]()
Dit had ik zelf kunnen schrijven, ik ervaar het ook precies zo!quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:53 schreef LauriLynne het volgende:
Stiekem lees ik al een tijdje mee in dit topic maar nog niet durven posten. Maar na al jullie openhartige verhalen wil ik toch niet achterblijven. Wij zijn nu een aantal maanden bezig met zwanger worden voor de eerste keer. Heel veel herkenning in jullie verhalen. Ik merk dat ik het lastiger vind dan ik had verwacht. Ben er meer mee bezig dan ik had gehoopt en vind het elke keer een teleurstelling als het niet gelukt is. Hoewel ik weet dat het heel normaal is ed. Daarnaast realiseer ik mij ook heel goed dat een paar maanden niets is. De verhalen bij de buren lees maakt dat elke keer diepe indruk. Maar geduld is gewoon niet mij sterkste kant vrees ik.
Zij heeft ook nogal makkelijk praten, poging 1 was meteen raak. Ik denk inderdaad dat het vooral achteraf gezien bijzonder is, nu is het onzeker en daardoor lastig.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:32 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ja is het ook, maar vooral achteraf gezien en als het niet zo enorm lang duurt.. het zou meer genieten zijn als je zou weten dat het lukt en het liefst ook nog wanneer.
Maargoed, hopelijk hebben jullie allemaal een 2021 baby
Nee toen was ik heel snel zwanger, vandaar ook dat we het nu wel aandurven om af te wachten al is er natuurlijk altijd een kans dat dat een gelukstreffer was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:53 schreef Vaiana het volgende:
Hoe ging dat bij de eerste, heb je toen lang moeten wachten ook?
Begrijpelijk dat je dan niet te lang wil wachten maar er is dus wel een kans, dat lijkt me tegelijk ook weer verwarrend want het kan echt alle kanten op gaan. Ik ga duimen voor een voltrefferquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:51 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Bwa, veel hoop had ik niet. Ik ben ook weer een stukje ouder. Daarom wachten we ook niet te lang. Zaadkwaliteit was vaak wisselend. Uiteindelijk is het zelf gelukt maar soms was het zelfs niet goed genoeg voor IVF. Maar helemaal onvruchtbaar zijn we dus duidelijk niet.
Het jaar is echt wel om gevlogen. Het voelt ook nog helemaal niets als bijna een jaar maar dat komt denk ik ook mede door de pandemie. Het is een raar jaar geweest en we hebben ook meerdere keren getwijfeld of we er wel goed aan deden. Hopelijk ziet de wereld er over een maand of 9 een stukje beter uit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:28 schreef douche-eendje het volgende:
Elleska, dat jaar is ook wel voorbij gevlogen zeg. Ik hoop op een positief jaar voor je
Dat kan ik me dan goed voorstellen ja! Lijkt me ook wel een beetje geruststellend om te weten dat het in principe allemaal gewoon werkt enzo, maar tegelijkertijd frustrerend als het nu zo (relatief) lang duurt dan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:01 schreef Elleska het volgende:
Leuk dat dit topic weer wat actiever is
[..]
Nee toen was ik heel snel zwanger, vandaar ook dat we het nu wel aandurven om af te wachten al is er natuurlijk altijd een kans dat dat een gelukstreffer was.
[..]
Het jaar is echt wel om gevlogen. Het voelt ook nog helemaal niets als bijna een jaar maar dat komt denk ik ook mede door de pandemie. Het is een raar jaar geweest en we hebben ook meerdere keren getwijfeld of we er wel goed aan deden. Hopelijk ziet de wereld er over een maand of 9 een stukje beter uit.
Bedankt!quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:20 schreef Vaiana het volgende:
Wat een gezelligheid hier.
[..]
CaVaBien, wat leuk, welkom! Normaal gesproken is borstvoeding tijdens een zwangerschap geen probleem volgens mij? Maar kan me met jullie geschiedenis voorstellen dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk wil maken.
Ik sta er precies zo inquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:58 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind het ergens ook wel spannend, om in een pandemie bezig te zijn met een extra mens op de wereld zetten. Maar 9 maanden is echt best lang, dus hopelijk is de wereld dan weer iets meer op orde idd. En anders ga ik lekker cocoonen in mijn huis en kan het me allemaal gestolen worden.
Ja dat kan. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap en ook bij mijn miskraam in oktober.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Kan het niet ook een innesteling zijn? Klopt wel qua tijd
Oei ja, dan kan je beter alle voeding die wel overblijft in je nieuwe baby stoppen inderdaad. Snap ik heel goed!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:47 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Bedankt!
Normaal is borstvoeding inderdaad geen probleem voor zover ik weet![]()
Alleen ging ik bij mijn vorige zwangerschap van 48kg naar 42kg tijdens de eerste 4 maanden (in totaal 8 kilo aangekomen uiteindelijk), kon ik niks eten/ binnenhouden en borstvoeding geven kost toch zo'n 500 calorieën per dag. Als die energie dan naar M gaat, blijft er weinig over voor de nieuwe baby.
Ik weet niet of dit echt zo is. Heb verder geen medische bronnen, maar we willen het niet riskeren
Ja ook de afspraken zonder partner moeten doen lijkt me heel heftig. Ik heb niet het idee dat we nog terug gaan naar zo'n situatie, helemaal nu met vaccins, maar het gevoel van tegenstrijdigheid snap ik goed!quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:
Dat gedeelte van cocoonen lijkt me prima maar veel minder zorg krijgen omdat alles is afgeschaald lijkt me wel een probleem. Bij de eerste golf werd er zoveel verloskundige zorg afgeschaald en dan de berichten uit het buitenland dat vrouwen zonder partner moesten bevallen.
Het voelde vooral tijdens de eerste golf best wel tegenstrijdig om op streepjes te zitten wachten maarja een pauze inlassen voelde ook niet goed. Het uitspreken in dit topic voelde al helemaal raar, volgens mij hadden meer mensen daar last van gezien de rust die toen in die topic heerste.
Ik vind het ook wel vroeg om te testen! Mijn (super betrouwbare natuurlijk) internetresearch toonde toch wel aan dat vroege testen regelmatig een vals negatief geven. Mijn voornemen is daarom om tot de NOD zelf te wachten. Maar ik heb die wachtperiode nog niet hoeven doorlopen, dus wie weet hoe ik het dan ervaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:07 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Net een zwangerschaps test gedaan en geen controlestreep.De vorige keer kreeg ik bij Clearblue ook een foutmelding, dit was gewoon een simpelere. Ik zal wel iets verkeerd doen. Later vandaag nog maar een poging.
Hmm, snap ik. Stopte het vorige maand ook weer?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:22 schreef June. het volgende:
[..]
Ja dat kan. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap en ook bij mijn miskraam in oktober.
Maar vorige maand had ik het ook en toen geen zwangerschap.. Dus durf het niet zo te hopen. Bloeden is wel weer gestopt.
Vroeg? Ik heb speciaal een vroege test (4 dagen voor NOD) gekocht. NOD is zaterdag dus dan lijkt vandaag me prima. Vals negatief kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt mij dat die controlestreep in ieder geval altijd wel wat moet doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:50 schreef Vaiana het volgende:
Ik vind het ook wel vroeg om te testen! Mijn (super betrouwbare natuurlijk) internetresearch toonde toch wel aan dat vroege testen regelmatig een vals negatief geven. Mijn voornemen is daarom om tot de NOD zelf te wachten. Maar ik heb die wachtperiode nog niet hoeven doorlopen, dus wie weet hoe ik het dan ervaar.Wel stom dat het überhaupt niet lukte om een geldige test te doen!
True, volgens de testen zelf moet het prima kunnen 2 dagen vantevoren. Het is mijn persoonlijke invulling die het vroeg vindt, na wat ik gelezen heb over hoe succesvol die testen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:55 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Vroeg? Ik heb speciaal een vroege test (4 dagen voor NOD) gekocht. NOD is zaterdag dus dan lijkt vandaag me prima. Vals negatief kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt mij dat die controlestreep in ieder geval altijd wel wat moet doen.
Maar ik weet het verder ook niet. Maar of ik nou wacht tof NOD of al test voor de NOD, maakt denk ik allemaal niet zoveel uit. Zolang er maar geen/amper kans is op vals positief, dan maak ik me daar niet zo druk over. Kan hooguit teleurgesteld raken en alsnog een meevaller hebben.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:49 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nu deed die het wel, denk dat ik te voorzichtig dipte. Gewoon negatief. Daar ging ik eigenlijk al vanuit met m'n normale pms klachten, dus maar weer een nieuwe ronde.
Snap ik! Dat is waarom ik persoonlijk niet voor de NOD zou testen, ik wil inderdaad wel kunnen vertrouwen op mijn uitslag en ik ken mezelf, dat doe ik bij een vroege test niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik ben bij zo'n test wel van het negatief = negatief hoor. Ik ga dan niet nog hoop houden dat ik het over twee dagen nog maar een keer moet testen. Misschien als m'n ongesteldheid echt heel lang uit zou blijven. Maar ik laat het eigenlijk gewoon allemaal meteen weer even los. Als ik het toch sowieso niet vertrouw, heeft dat testen sowieso geen toegevoegde waarde natuurlijk.
Geen idee hoe groot de kans is maar bij mij maakte 1 dag voor de NOD al verschil dus misschien dat ik er daarom iets anders in sta.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:35 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik lees het ook, dat er in de twee weken voor je ongesteldheid 50% kans is op verlies i.p.v. 10/12% op de dag van je ongesteldheid. Maar ik weet niet of het de 2 dagen voor je ongesteldheid ook nog zo'n enorm verschil maakt. Sowieso zou ik het hoe dan ook wel fijn vinden om te weten.
En nu ben ik ook gewoon gefrustreerd en wil ik vooral gewoon een test die geen foutmelding geeft.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:36 schreef altootje86 het volgende:
Hoe is het hier inmiddels met iedereen?
Wij gaan we weer door voor de volgende ronde, eergister weer ongesteld geworden.Ik ben er toch wel even flink chagrijnig van geweest, had deze keer op 5dpo een zeer lichte (innestelings?)bloeding dus dat voelde bemoedigend, maar helaas.
Helemaal begrijpelijk, maar ik heb dat niet meer. Toen ik positief testte op mijn nod probeerde ik mijn blijdschap in toom te houden omdat je weet dat het mis kan gaanquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot de kans is maar bij mij maakte 1 dag voor de NOD al verschil dus misschien dat ik er daarom iets anders in sta.
Hoewel ik het zonder test waarschijnlijk alsnog wel had gemerkt aan de iets verlate en heftige menstruatie daarna vond ik het niet fijn om een positieve test te zien waarna het alsnog mis gaat. Ookal is het maar enkele dagen, op het moment van de positieve test zit er een mooi toekomstbeeld in het hoofd wat vervolgens aan diggelen wordt geslagen.
Spannennnnd!quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Wij zitten middenin de vruchtbare dagen![]()
. Zondag slijm, gisteren en vandaag positieve ovulatietesten. Dus het is straks weer afwachten.
Meh, balen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 06:59 schreef June. het volgende:
Hier negatieve test, maar menstruatie was raar en kort. Misschien komende week nog maar eens testen, maar verwacht dat het deze ronde klaar is.
Die jaloezie is heel herkenbaar maar je weet nooit het verhaal van die ander. Zelf loop ik nu achter de kinderwagen maar daar is wel 6 jaar vol pijn en miskramen aan vooraf gegaan. Ik wil dus zeggen dat het die ander ook niet per se makkelijk is afgegaanquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:00 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met zoveel afgunst gekeken naar alles en iedereen dat achter een kinderwagen loopt.Terwijl ik dus al jaren rammel, maar het feit dat het nu binnen handbereik voelt maakt de wens toch nog groter en heftiger blijkbaar.
Wat tof dat je het zo kan zien en ervaren, ondanks dat het zo moeilijk is dat het nog niet lukt.Kan me voorstellen dat het je een stukje geruster maakt over de serieusheid van je kinderwens.
Dat is een heel waardevol inzicht, dankjewel! Goed om in gedachten te houden inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2021 13:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die jaloezie is heel herkenbaar maar je weet nooit het verhaal van die ander. Zelf loop ik nu achter de kinderwagen maar daar is wel 6 jaar vol pijn en miskramen aan vooraf gegaan. Ik wil dus zeggen dat het die ander ook niet per se makkelijk is afgegaan
Verder is elke maand wachten gewoon te lang als je een kinderwens hebt. Hopelijk komen jullie wensen allemaal dit jaar uit!
Ik probeer het niet te spannend te maken, het is al spannend genoeg als het straks wel raak isquote:
Ja dat is waar. Ik ga gewoon voor je duimen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 14:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik probeer het niet te spannend te maken, het is al spannend genoeg als het straks wel raak is.
Gewoon lekker batsenquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik probeer het niet te spannend te maken, het is al spannend genoeg als het straks wel raak is.
Ik las vanmiddag “zondag slijm” en dacht toen, mhmm slijm, dat zegt me niks. Mijn lijf voelde zich blijkbaar genoodzaakt om dat meteen recht te zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Wij zitten middenin de vruchtbare dagen![]()
. Zondag slijm, gisteren en vandaag positieve ovulatietesten. Dus het is straks weer afwachten.
quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik las vanmiddag “zondag slijm” en dacht toen, mhmm slijm, dat zegt me niks. Mijn lijf voelde zich blijkbaar genoodzaakt om dat meteen recht te zetten.
Ovulatietest was vandaag ook een stuk donkerder dan de afgelopen dagen dus met dat en het slijm kan ik concluderen dat ik net als jij middenin mijn vruchtbare dagen zit.
Laten we daar voor gaan met zijn allen!quote:Op donderdag 14 januari 2021 10:09 schreef Elleska het volgende:
hier ook door voor de volgende ronde 2021 gaat vast een beter jaar worden
Welkom! Ik heb vooral voor kloon gekozen omdat mijn reguliere FOK!naam iets te algemeen bekend is in mijn sociale kringen, dus ivm vindbaarheid maar voor kloon gekozen, haha.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 07:42 schreef Yesse het volgende:
Extra nieuweling meldt zich hier. Getwijfeld over een kloon maar ach, dit hoort ook bij het leven en ik ben sowieso een flapuit(en man blijkbaar ook) dus er zijn al een paar mensen die weten dat we “bezig” zijn. Hoewel, bezig een groot woord is.
In april gestopt met de pil (na 16 jaar..) vooraf best spannend want al wat ouder (34) en ben op m’n 17e begonnen met de pil omdat ik last had van heftige menstruaties. Afijn. Na 1 maand ongesteld, ik blij. Daarna 5 maanden niks. Ik herkende hier de angst “is mijn lijf niet stuk” wel. Maar mn moeder had (bleek toen) dezelfde ervaring. Sinds oktober nog 1 keer ongesteld geworden en is het nu weer wachten sinds december. Onhandig vooral, maar we hebben weinig keus dan wachten.
Hahaha, dat vruchtbaar slijm is hier wel echt een ding sinds Bas. Had ik hiervoor echt nooit, maar toen was mijn cyclus ook niet denderend. Enige keer dat ik dat heb gehad was tijdens de 4e ronde met clomid, laat Bas nou daar het resultaat van zijn. Nu heb ik het serieus gewoon elke cyclusquote:Op donderdag 14 januari 2021 20:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik las vanmiddag “zondag slijm” en dacht toen, mhmm slijm, dat zegt me niks. Mijn lijf voelde zich blijkbaar genoodzaakt om dat meteen recht te zetten.
Ovulatietest was vandaag ook een stuk donkerder dan de afgelopen dagen dus met dat en het slijm kan ik concluderen dat ik net als jij middenin mijn vruchtbare dagen zit.
Welkomquote:Op vrijdag 15 januari 2021 07:42 schreef Yesse het volgende:
Extra nieuweling meldt zich hier. Getwijfeld over een kloon maar ach, dit hoort ook bij het leven en ik ben sowieso een flapuit(en man blijkbaar ook) dus er zijn al een paar mensen die weten dat we “bezig” zijn. Hoewel, bezig een groot woord is.
In april gestopt met de pil (na 16 jaar..) vooraf best spannend want al wat ouder (34) en ben op m’n 17e begonnen met de pil omdat ik last had van heftige menstruaties. Afijn. Na 1 maand ongesteld, ik blij. Daarna 5 maanden niks. Ik herkende hier de angst “is mijn lijf niet stuk” wel. Maar mn moeder had (bleek toen) dezelfde ervaring. Sinds oktober nog 1 keer ongesteld geworden en is het nu weer wachten sinds december. Onhandig vooral, maar we hebben weinig keus dan wachten.
Dankje. Het is inmiddels wel al 4 maanden geleden, dus ik probeer het los te laten. Maar ik vind dat stiekem eigenlijk nog heel moeilijkquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:26 schreef LauriLynne het volgende:
Hier weer op het wachtbankje. Eind van de maand mn NOD.
Fijn dat je je ovulatie gevonden het Vaiana.
Zn cyclus die niet opgang komt Yesse lijkt me heel vervelend. Hopelijk snel wat regelmaat.
Vroeg testen heb ik ook een keer gedaan, maar dat leverde bij mij alleen maar meer verwarring op merkte ik. Als je de bijsluiter van de vroege testen leest dan vond ik de betrouwbaarheid best tegenvallen.
Lily een miskraam nadat je al een kloppend hartje gezien hebt, bah dat lijkt me zo pijnlijk. Sterkte!
Probeer niet te hard voor jezelf te zijn. 4 maanden wachten op een diepe wens voelt als heel lang. Maar in een rouwproces is 4 maanden maar kort. Dikke knuffel voor jou.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:23 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dankje. Het is inmiddels wel al 4 maanden geleden, dus ik probeer het los te laten. Maar ik vind dat stiekem eigenlijk nog heel moeilijk
Ook omdat er sindsdien geen nieuwe zwangerschap is gekomen. Moeilijk om er vertrouwen in te houden.
Hier exact hetzelfde. Idd, handig, ovulatietesten heb ik bijna niet meer nodig..quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha, dat vruchtbaar slijm is hier wel echt een ding sinds Bas. Had ik hiervoor echt nooit, maar toen was mijn cyclus ook niet denderend. Enige keer dat ik dat heb gehad was tijdens de 4e ronde met clomid, laat Bas nou daar het resultaat van zijn. Nu heb ik het serieus gewoon elke cyclus. Wel handig, merk gelijk dat ik in mijn vruchtbare fase van de cyclus ben beland.
[..]
Ik ben benieuwd of het hier ook standaard wordt, is inderdaad best heel makkelijk!quote:Op zondag 17 januari 2021 14:06 schreef June. het volgende:
[..]
Hier exact hetzelfde. Idd, handig, ovulatietesten heb ik bijna niet meer nodig..
Ik sluit me volledig aan bij LauriLynne, en hoop dat het je lukt om jezelf de tijd te gunnen die je nodig hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:23 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dankje. Het is inmiddels wel al 4 maanden geleden, dus ik probeer het los te laten. Maar ik vind dat stiekem eigenlijk nog heel moeilijk
Ook omdat er sindsdien geen nieuwe zwangerschap is gekomen. Moeilijk om er vertrouwen in te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:10 schreef Takkie88 het volgende:
Nog wat voorzichtig maar ik kom hier ook weer meeschrijven.
Waarschijnlijk ergens aankomende week ovulatie maar de kans is groot dat we die onbenut voorbij moeten laten gaan. Ik ben COVID-positief getest
Agos Takkie, wat klote dat je corona hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes, het is je gegund.
Resistance is futile.
Waarschijnlijk ergens aankomende week ovulatie maar de kans is groot dat we die onbenut voorbij moeten laten gaan. Ik ben COVID-positief getest
Het lijkt me inderdaad heel emotioneel om opnieuw te gaan wachten op het tweede streepje hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat er extra begeleiding voor beschikbaar is, en dat het niet iets erfelijks is.
Wat balen dat je Corona hebt zegt!Hopelijk knap je snel op en kunnen we je daarna weer uitzwaaien naar het zwangerschapstopic.
Fijn dat er begeleiding beschikbaar is. Hopelijk zijn de COVID klachten snel voorbij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier over een maandje afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of er nog onderliggende oorzaken zijn voor het uitblijven van de cyclus. Ik vind het wel prettig, want ook als het niet positief is weten we in ieder geval waar we aan toen zijn.
Fuck the EBU
Yes klopt, dit weekend NOD.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:36 schreef LauriLynne het volgende:
Yesse goed dat er een eerste stap gezet wordt.
Hier einde van de week mijn NOD. Ben erg benieuwd. Jij ook toch Vaiana?
Nog andere dames op het wachtbankje?
Ik sluit ook weer aan, NOD 6 februari.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:36 schreef LauriLynne het volgende:
Ja, maar deze cyclus is zo raar dat ik niet goed weet waar ik ben in mijn cyclus.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:36 schreef LauriLynne het volgende:
Ahhh ik dacht net nog aan je. Balen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
Helaas pindakaas. Cyclus van 26 dagen, wat doet mijn lijf joh
![]()
Heh bah, dat is balen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
![]()
Balen!quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
![]()
Gefeliciteerd! Prachtige strepenquote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:19 schreef LauriLynne het volgende:
Durf het bijna niet te geloven. Had gewoon alle dingen die ik normaal voor mn menstruatie heb. Maar de menstruatie kwam niet.
[ afbeelding ]
Ik krijg het niet werkend
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:19 schreef LauriLynne het volgende:
Durf het bijna niet te geloven. Had gewoon alle dingen die ik normaal voor mn menstruatie heb. Maar de menstruatie kwam niet.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Duidelijke strepenquote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:19 schreef LauriLynne het volgende:
[ afbeelding ]
Wat lief dank je welquote:Op zondag 17 januari 2021 13:41 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Probeer niet te hard voor jezelf te zijn. 4 maanden wachten op een diepe wens voelt als heel lang. Maar in een rouwproces is 4 maanden maar kort. Dikke knuffel voor jou.
quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:19 schreef LauriLynne het volgende:
[ afbeelding ]
Moe en misselijk (nog) helemaal niet. Kan nog makkelijk komen natuurlijk. Hooguit gevoelige borsten. Vind dat wel fijn eigenlijk, anders zou ik denken dat het een hoax is.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:17 schreef Yesse het volgende:
Hoeraook goed dat je je niet per se al ‘zwanger’ hoeft te voelen om het te zijn (indruk dat je direct moe en misselijk bent speelt nogal in mijn omgeving)
Wel een heel mooie verrassing nu!!
Topquote:Op zondag 31 januari 2021 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had de davitamon smelttabletten nog liggen van de vorige keer. Is alleen foliumzuur en vitamine D, met muntsmaak.
Ja en de strip heeft een dag-aanduiding. Vind dit warhoofd ook wel prettigquote:Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Topgaat toch vooral om het foliumzuur
Ik slik die van de etos, maar dan uit een potje met alleen foliumzuur en vitamine D.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Welke vitaminen gebruiken jullie? Ik heb nou iets van het etos huismerk maar die ruiken/smaken toch een partij goor als ik ze (met water) inneem.. sta er vaak op te kokhalzen.
[ afbeelding ]
Jullie een tip voor iets met een neutrale smaak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Niet leuk maar toch fijn dat het herkenbaar is. Vind het zo stom want ik heb dan weer weinig moeite met zwangerschapsaankondigingen of verse baby's maar wel met zoiets simpels als een potje foliumzuur.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:53 schreef _Lily_ het volgende:
Ah ja, dat heb ik ook. Ik werd er ook triest van toen ik een nieuw potje moest kopen.
Herkenbaar Elleska, ik heb ook al meerdere keren een nieuw potje foliumzuur opengetrokken. Nummer 4 inmiddels al weer.quote:Op zondag 31 januari 2021 22:28 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet leuk maar toch fijn dat het herkenbaar is. Vind het zo stom want ik heb dan weer weinig moeite met zwangerschapsaankondigingen of verse baby's maar wel met zoiets simpels als een potje foliumzuur.
Ik zit ook op het wachtbankje. Ik heb de meeste rondes geen voorgevoel en ook deze ronde niet. Voor de komende ronde ligt er een hele stapel ovulatietesten klaar om alles nog eens goed te monitoren voordat we naar de huisarts stappen dus ik hoop toch stiekem dat ik die niet nodig ga hebben.
quote:Op maandag 1 februari 2021 11:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd met de streepjes! Die zijn mooi duidelijk.
Jammer vaiana en D-E.
Ik slik Davitamon mama compleet. Sla ze altijd flink in tijdens een aanbieding.
Deze maand de ultra fancy CB ovulatietesten gebruikt (gekregen, echt niet gekocht) en die werken dus niet echt handig. Gewoon een week een knipperende smiley. Ja erg handig zo![]()
Nu weer op het wachtbankje voor volgende week ergens.
Ik kreeg er alleen maar stress van. Knipperend is vruchtbaar. Gewone smiley is piek. Uiteindelijk had ik met de laatste test van het pakje de piek te pakken. Ik vind het idd weinig toegevoegde waarde hebben. Maar ik had ze gekregen van iemand die ze over had (in totaal 100 euro aan testen, ik heb in de 4 jaar voor nummer 1 in totaal nog niet zoveel uitgegeven aan pisstokjesquote:Op maandag 1 februari 2021 11:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]Dan is dat niet bepaald duidelijker dan een licht of donker gekleurd streepje idd. Hopen dat het toch gewoon raak is!
Woah, dat is wel veel ja. Ik vond mijn 30 bij Sensitest al veel, maar heb die bewust hoog ingezet omdat ik toen nog geeen idee had hoe lang mijn cyclus is en verzendkosten enzo. Blijkt nu ook ietwat overkill te zijn geweest.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik kreeg er alleen maar stress van. Knipperend is vruchtbaar. Gewone smiley is piek. Uiteindelijk had ik met de laatste test van het pakje de piek te pakken. Ik vind het idd weinig toegevoegde waarde hebben. Maar ik had ze gekregen van iemand die ze over had (in totaal 100 euro aan testen, ik heb in de 4 jaar voor nummer 1 in totaal nog niet zoveel uitgegeven aan pisstokjes)
Ik zit op de wachtbank, mijn NOD is 12-2quote:Op maandag 1 februari 2021 14:25 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Woah, dat is wel veel ja. Ik vond mijn 30 bij Sensitest al veel, maar heb die bewust hoog ingezet omdat ik toen nog geeen idee had hoe lang mijn cyclus is en verzendkosten enzo. Blijkt nu ook ietwat overkill te zijn geweest.Maar lijkt me idd dat die streepjes meer info over opbouw van het hormoon geven dan een knipperende/gewone smiley.
Moet de OP hier trouwens niet gevuld (of aangepast) worden een keer? Ik vind hem er nu altijd zo treurig uitzien.
HCG verdubbeld ongeveer elke 2 dagen. Morgen is het 2 dagen later dus dat lijkt me prima moment om te testen en als het negatief is en het ook niet doorbreekt is het woensdag weer 2 dagen later.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:11 schreef altootje86 het volgende:
Ik zit op mijn handen inmiddels
Gisteren was mijn NOD en ongeduldige ikke gelijk testen, helaas negatief.
Maarrrr tot nu toe ook nog steeds niet ongesteld... Ik twijfel nu of ik nog iets langer wacht of dat ik morgenochtend al mijn laatste test ertegenaan gooi. Ik kan namelijk pas woensdag om nieuwemaar geduldig zijn is nu best moeilijk
Vandaag zit ik op 15 dpo dus was niet heel vroeg met testen.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:40 schreef _Lily_ het volgende:
Oei lastig
Hoeveel dpo ben je? Ik zou dan pas op of na 14 dpo testen
Jahoi het is morgen en ik ben heel benieuwd.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Vandaag zit ik op 15 dpo dus was niet heel vroeg met testen.
Heb op 11 dpo een 'bruinrode afveeg' gehad dus mogelijk een wat late innesteling nog... ik dacht eerst dat het een extra vroege start van een nieuwe ronde was, maar dat was het dus niet![]()
Sinds mijn spiraal eruit is, heb ik alleen maar cycli van rond de 27 dagen, (app zegt met een variatie van 0,8 dag, dus behoorlijk regelmatig en in mijn beleving is het dan eerder korter dan langer).
Maarja nu dus nog heel even geduldig zijn. Wat @:Elleska zegt klinkt ook wel logisch. Maar dat is het ongeduld in mij, ik had er ook liever meer op voorraad liggen voor het geval dat dit zou gebeurenen ik voel nou natuurlijk van alles rommelen en borrelen dus dat helpt ook niet mee
Oh en _Lily_ dat is ook wel vroeg ja... het is inderdaad zo verschillend voor iedereen vanaf wanneer ze positief testen, dat maakt het er niet makkelijker op!
quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Ennnnn we hebben een cyclusgo lijf go
lets get this thing started
(Na dit hele gebeuren, obviously)
Nou die fokwet hequote:Op maandag 8 februari 2021 17:24 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Jahoi het is morgen en ik ben heel benieuwd.
Wel spannend zo, ook als je juist dacht dat je een vroege start van de nieuwe ronde had!
Ik had de intentie om vandaag weer te starten met ovulatietesten, maar dat ben ik vergeten.App verwacht hem pas in het weekend en had het vorige keer ook redelijk goed ingeschat, dus morgen alsnog starten zou geen probleem moeten zijn.
Ahh balen! Op naar de volgende ronde dan maar idd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:55 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Nou die fokwet heheb uiteindelijk niet meer hoeven testen, "gewoon" 2 dagen later dan normaal ongesteld. Ach ja, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Oeh dat lijkt me ook best ingewikkeld, als je cyclus (nog) niet helemaal duidelijk is. Lang leve de ovulatietesten dan maar! En een dagje later starten kan vast geen kwaad als ik het zo lees.
Mehh, dat is naar! Ik snap het wel heel goed, heb het hier juist een beetje andersom met een verbouwing die ik liever niet hoogzwanger mee zou maken, dus het mag nog wel een maandje of 2 duren van mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:00 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik ga weer een nieuwe maand in, zondag ongesteld geworden.
Begin een beetje tijdsdruk te voelen. En dat wil ik eigenlijk niet, want het is niet te plannen en het maakt het niet leuker als ik er op die manier mee bezig ben.Maarja, die gedachte zit nou eenmaal in m'n hoofd. Niet qua leeftijd overigens hoor, nog niet tenminste met m'n 28 jaar. Maar we hebben een bruiloft op de planning staan. Ik wil beide liever niet uit hoeven stellen.
Die hebben wij ook. We hadden deze zomer de badkamer willen verbouwen als ik niet zwanger was maar die is uitgesteld ivm corona en toen was de vraag gaan we het 1 of 2 of nog meer jaar uitstellen. We gaan gewoon plannen maken voor deze zomer, uitstellen kan altijd nog.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Vaiana het volgende:
heb het hier juist een beetje andersom met een verbouwing die ik liever niet hoogzwanger mee zou maken,
Ahja, verbouwing lijkt me inderdaad ook niet ideaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Vaiana het volgende:
Mehh, dat is naar! Ik snap het wel heel goed, heb het hier juist een beetje andersom met een verbouwing die ik liever niet hoogzwanger mee zou maken, dus het mag nog wel een maandje of 2 duren van mij.Maar aan de andere kant wil ik heel graag eindelijk die baby, dus ga er ook niks voor pauzeren.
Wat is de planning qua bruiloft, en waarom zou je wellicht iets uit moeten stellen?
Wij willen uitbouwen + vloer en keuken vervangen beneden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die hebben wij ook. We hadden deze zomer de badkamer willen verbouwen als ik niet zwanger was maar die is uitgesteld ivm corona en toen was de vraag gaan we het 1 of 2 of nog meer jaar uitstellen. We gaan gewoon plannen maken voor deze zomer, uitstellen kan altijd nog.
Met de eerste zwangerschap waren we bezig met de verbouwing van de benedenverdieping inclusief keuken. Die verbouwing wilde ik ook niet hoogzwanger doen. Toen tijdens de verbouwing zwanger geraakt dus we grapten al dat het troll lichaam de zwangerschap een jaar uitstelt omdat we de badkamerverbouwing hebben uitgesteld.
Oh fijn om het zo af te kaderen ja! Dan ben je ook op tijd genoeg om het relatief probleemloos uit te kunnen stellen denk ik?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:42 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ahja, verbouwing lijkt me inderdaad ook niet ideaal.![]()
De bruiloft staat volgend jaar op de planning, dus we hebben nog even. Maarja, eerste bruiloft en eerste baby, dus ik vind het wat lastig in te schatten waar ik nu precies goed aan doe. Omdat we in het buitenland trouwen, lijkt het mij in ieder geval niet ideaal als ik hoogzwanger ben of juist met een echt paspaspas geboren baby zit.
We hebben nu een tijdsframe van een aantal maanden, dat wanneer ik in die periode zwanger zou worden, we toch de bruiloft uitstellen.
Het is sowieso probleemloos uit te stellen, het kost alleen geld. Nu nog niet zoveel alleen voor de reservering, maar over enkele maanden moeten we het eerste deel wel betalen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:48 schreef Vaiana het volgende:
Oh fijn om het zo af te kaderen ja! Dan ben je ook op tijd genoeg om het relatief probleemloos uit te kunnen stellen denk ik?
Ahja het zou wel zonde zijn als dat (veel) geld kost inderdaad. Lastige afwegingen dan!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:33 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Het is sowieso probleemloos uit te stellen, het kost alleen geld. Nu nog niet zoveel alleen voor de reservering, maar over enkele maanden moeten we het eerste deel wel betalen.
Ik wil eigenlijk vooral gewoon duidelijkheid, ik hou van alles tot in de details plannen, maarja dat werkt hierbij niet.
Mijn ervaring met de eerste is inderdaad dat ik het eerste jaar geen gedoe in huis wil dus dan wordt het al snel een jaar uitstellen. Gelukkig is onze badkamer geen grote verbouwing, paar weekjes rotzooi ipv een paar maanden zoals met de benedenverdieping. En ook makkelijker uit te stellen, een keuken is toch wat lastiger opslaan dan dozen tegels en wat sanitair (geen bad bij ons).quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:48 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Wij willen uitbouwen + vloer en keuken vervangen beneden.Voorlopige planning is in juni starten, verwachte doorlooptijd is 2 maanden. Dus als het deze ronde raak zou zijn zou ik einde verbouwing ongeveer 7 maanden zwanger zijn. Is ok, maar nog een maandje later zou ik ook niet erg vinden.
Ahja, badkamerverbouwing is ook wellicht niet optimaal idd. Maar toch maar gewoon plannen kan ik me wel voorstellen ja, je kan ook niet alles op pauze zetten ervoor. Plus met een pasgeboren baby wil je dat ook niet, dus dan kan het zomaar opeens een vol jaar later worden oid. Wij willen een bad laten plaatsen, maar verder houden we alles hetzelfde dus die durven we sowieso wel tussendoor te fietsen.
Woehoe bijna batstijdquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Ennnnn we hebben een cyclusgo lijf go
lets get this thing started
(Na dit hele gebeuren, obviously)
Succesquote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:11 schreef Yesse het volgende:
Er zijn trouwens een hoop mensen die graag een kindje willen begreep ik. Het duurde 3 weken voor ik bij de gyn een afspraak kon maken en nog een maand voor ik straks een (telefonische) afspraak heb. Het was extra druk begreep ik van de assistente. Dus een hoop toekomstige vriendjes en vriendinnetjes voor de kindjes die rond deze tijd verwekt wordenMaar voor ons nog even afwachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een confronterend kamertje is ook herkenbaar. L is vorig jaar doorgeschoven naar een andere kamer en de babykamer is gebleven zoals het was. Wel lekker praktisch.
[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 09-02-2021 22:33:57 ]
Ik steek nog maar even mijn kop in het zand *LALALALA*quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:11 schreef Yesse het volgende:
Er zijn trouwens een hoop mensen die graag een kindje willen begreep ik. Het duurde 3 weken voor ik bij de gyn een afspraak kon maken en nog een maand voor ik straks een (telefonische) afspraak heb. Het was extra druk begreep ik van de assistente. Dus een hoop toekomstige vriendjes en vriendinnetjes voor de kindjes die rond deze tijd verwekt wordenMaar voor ons nog even afwachten
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:53 schreef Lemijn het volgende:
@:douche-eendje ,@LemijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah heel herkenbaar allemaalquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:00 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik ga weer een nieuwe maand in, zondag ongesteld geworden.
Begin een beetje tijdsdruk te voelen. En dat wil ik eigenlijk niet, want het is niet te plannen en het maakt het niet leuker als ik er op die manier mee bezig ben.Maarja, die gedachte zit nou eenmaal in m'n hoofd. Niet qua leeftijd overigens hoor, nog niet tenminste met m'n 28 jaar. Maar we hebben een bruiloft op de planning staan. Ik wil beide liever niet uit hoeven stellen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@:LemijnKnuffel voor jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@:LemijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dit verhaal krijgt nog een staartjequote:Op zondag 7 februari 2021 22:40 schreef _Lily_ het volgende:
Oei lastig
Hoeveel dpo ben je? Ik zou dan pas op of na 14 dpo testen
Ik zit op 9 dpo. Gister en eergister had ik flink buikpijn waardoor ik dacht dat het weleens raak zou zijn. Ik kon me uiteraard weer niet inhouden en heb vandaag getest. Negatief.
Veel te vroeg maar zat vrouwen hebben op 9 dpo al een positieve test. Inmiddels heb ik ook geen buikpijn meer. Dus de gedachte dat het maybe raak is is ook weer weg.
Moeilijk hoor, je hebt alleen maar onzekerheden.
Het probleem hier is vooral hoe lang het duurt voordat een aannemer tijd heeft. De meeste aannemers die je nu belt kunnen op zijn vroegst in september beginnen. Dan ben je dus aan het bevallen tijdens je verbouwing, als je direct na een positieve test belt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:53 schreef CaVaBien het volgende:
Spannend Lilly, ik duim mee!
En nog over dat plannen. Ik ben 2,5 jaar geleden (ongepland) zwanger geraakt en ben daarna binnen 4 maanden getrouwd. Nou was het wel zo dat wij niet hele grote wensen hadden qua bruiloft. Mooie locatie, leuke fotoshoot en leuke muziek was voldoende. Hebben we dus allemaal geregeld binnen 4 maanden
Op dit moment is een 2e kindje welkom (nog steeds niet heel actief mee bezig overigens), maar dan moeten we ons huis wel verbouwen. We hebben nu 3 slaapkamers (stiefdochter, mijn dochter en kamer van mij/partner). Er moet een trap komen naar de zolder, dakisolatie etc, zodat we ook een kamer van de zolder kunnen maken.
Die verbouwing gaat hoogstwaarschijnlijk pas plaatsvinden als ik al zwanger ben, aangezien wij blijkbaar onder druk presteren
quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:53 schreef _Lily_ het volgende:
@:cavabien: haha leuk, zo’n bruiloft willen wij ook waar een wil is is een weg hè ;-)
Ik heb vanmiddag even een digitale test gehaald en die geeft zwanger 1-2 aan.
Ben heel blij en dankbaar dat dit weer een kans is. We gaan zien hoe t loopt. Ik ben wat voorzichtig gezien miskraam eerder. Ik hoop ook dat het jullie allemaal snel gegund is.
Wat fijn! Hoop voor je dat het een blijvertje is!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:53 schreef _Lily_ het volgende:
@:cavabien: haha leuk, zo’n bruiloft willen wij ook waar een wil is is een weg hè ;-)
Ik heb vanmiddag even een digitale test gehaald en die geeft zwanger 1-2 aan.
Ben heel blij en dankbaar dat dit weer een kans is. We gaan zien hoe t loopt. Ik ben wat voorzichtig gezien miskraam eerder. Ik hoop ook dat het jullie allemaal snel gegund is.
Hè balen, ik had wel gehoopt je naar een ander topic uit te kunnen zwaaien. Ik hoop voor je dat het toch mee gaat vallen en dat het snel het gewenste resultaat levert.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Lily!
Ik schuif binnenkort een topic door (en dan helaas niet het juiste). We nemen nu door omstandigheden even pauze en dan bellen we voor een intake. Ik ben er niet heel verdrietig om want het was te verwachten. Maar ik zie er wel als een berg tegenop.
Succes dames!
Was er nog iets uitgekomen met de ovulatietest of blijft het gokken deze ronde?quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:34 schreef Vaiana het volgende:
Hmm. Temp stijging zet niet door maar is vandaag juist teruggezakt naar wat standaard mijn temperatuur is in de eerste helft van mijn cyclus.Ik snap echt zo weinig van deze cyclus, ook met die vage testen.
Nouja, misschien nog maar eens een ovulatie test doen en verder kan ik alleen maar afwachten.
Blijft gokken. Ovulatietest was duidelijk negatief, temperatuur blijft schommelen en is nog niet meer dan 0,2 hoger geweest dan in de eerste helft van mijn cyclus (en vandaag weer helemaal teruggezakt). Je zou haast denken dat ik geen eisprong gehad heb.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:27 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Was er nog iets uitgekomen met de ovulatietest of blijft het gokken deze ronde?
Ik sluit weer aan op het wachtbankje, NOD is 7 maart.
Om de dag gezellig. Ik weet inmiddels dat ik slijm -> 24/48 uur later positieve ovulatietest heb. En je ovulatie vind zo uit m'n hoofd ook weer 24-48 uur plaats na de lh-piek die je meet met de ovulatietesten. En ook na die periode gaan we gewoon door voor het geval dat.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou wij hebben goed ons best gedaan afgelopen wekengeen idee of het op "het goede moment" was, want ik weet niet eens precies wanneer dat is. Ik heb een appje die zegt dat zes dagen voor je eisprong ultiem is, maar ik dacht altijd dat dichter op de eisprong (en met dat gore slijm
) het "beste" is. Wat houden jullie aan?
Dat was de vorige keer ook onze aanpakquote:Op zondag 21 februari 2021 19:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Om de dag gezellig. Ik weet inmiddels dat ik slijm -> 24/48 uur later positieve ovulatietest heb. En je ovulatie vind zo uit m'n hoofd ook weer 24-48 uur plaats na de lh-piek die je meet met de ovulatietesten. En ook na die periode gaan we gewoon door voor het geval dat.
Tldr : gewoon frequent batsen dus.
Ik lees her en der dat je vanaf zes dagen voor je ovulatie vruchtbaar bent (of begint te worden), denk dat het daardoor komt.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef Rebubbled het volgende:
LDG, zaadcellen leven maar ca. 72 uur, dus 6 dagen voor de eisprong is echt te vroeg. Gek dat die app dat aangeeft.
Ik denk dat het een soort marge is, in het geval dat de eisprong spontaan vroeger is dan normaal. En zaadcellen leven gemiddeld ca 72 uur, maar het kan schijnbaar in uitzonderingsgevallen oplopen tot 4-5 dagen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef Rebubbled het volgende:
LDG, zaadcellen leven maar ca. 72 uur, dus 6 dagen voor de eisprong is echt te vroeg. Gek dat die app dat aangeeft.
Je bent na je eisprong niet meer vruchtbaar.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat was de vorige keer ook onze aanpaktoen ook geen ovulatietesten gebruikt. Ik heb geen afwijkende of onregelmatige cyclus dus vrij rechttoe rechtaan. Ik voel mn eisprong ook (best wel zelfs
) dus het is weinig gokken. Vroeg me gewoon af wat nou echt het ultieme moment zou moeten zijn
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 07:27 schreef douche-eendje het volgende:
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.Ik duim meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.Fijn douche eendje! Kom inderdaad maar gezellig onder de steen, ik zit er ook. Dat is inderdaad de juiste omschrijvingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben heel blij voor je, volgens mij wordt het voor jou ook wel eens tijd
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.Hopelijk is het lekker warm en knus en fijn onder je steen en kun je er straks veilig met zijn tweetjes onder vandaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik kom me schoorvoetend melden hier.. voelt nog niet helemaal alsof ik hier thuis hoor, maar rammelaars past ook niet echt meer als je geen enkele vorm van anticonceptie meer gebruikt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.Ohhh ik duim mee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als schrijven ze vervolgens ook dat het wetenschappelijk niet is bewezen.quote:Zaadcellen met een Y-chromosoom zwemmen harder dan zaadcellen met een X-chromosoom. Maar ze sterven ook sneller. Gebaseerd daarop bestaat de aanname dat seks vlak vóór de eisprong zaadcellen met een X-chromosoom meer kans moeten hebben omdat ze langer moeten blijven leven. Net ná de eisprong zouden juist de zaadcellen die een jongetje voortbrengen meer kans moeten hebben omdat ze sneller zijn.
Ik doop de steen om naar het positieve wachtbankje in niemandslandquote:Op dinsdag 23 februari 2021 08:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Fijn douche eendje! Kom inderdaad maar gezellig onder de steen, ik zit er ook. Dat is inderdaad de juiste omschrijving
Ben heel blij voor je, volgens mij wordt het voor jou ook wel eens tijd
Steady.... bijna 6 weken en er gebeurt niks. Geen bloedverlies, geen krampenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik doop de steen om naar het positieve wachtbankje in niemandslandhoe gaat het bij jou?
Met 7 weken is er als het goed zit al hartactiviteit te zien. Dan is de kans dat het goed blijft gaan ook wel groterquote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Steady.... bijna 6 weken en er gebeurt niks. Geen bloedverlies, geen krampen
Volgende week heb ik de 1e echo met 7 weken
Ik ben daar blij mee maar mijn vorige zwangerschap liep pas bij 9 weken mis. Dus die termijn is voor mij nog heel ver weg.... en toen had ik bij 6 weken ook geen bloedverlies of andere problemen
Dus mijn wachtbankje duurt heel lang.... ben als de dood dat ik weer zo’n miskraam moet ondergaan. Was best wat bloedverlies bij 9 weken
De vorige keer had je met 7 a 8 weken ook al een hartje zien kloppen toch? Dan snap ik heel goed dat de echo je nog niet direct een zeker gevoel geeft. Ik duim heel hard met je mee dat het goed blijft gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 11:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Steady.... bijna 6 weken en er gebeurt niks. Geen bloedverlies, geen krampen
Volgende week heb ik de 1e echo met 7 weken
Ik ben daar blij mee maar mijn vorige zwangerschap liep pas bij 9 weken mis. Dus die termijn is voor mij nog heel ver weg.... en toen had ik bij 6 weken ook geen bloedverlies of andere problemen
Dus mijn wachtbankje duurt heel lang.... ben als de dood dat ik weer zo’n miskraam moet ondergaan. Was best wat bloedverlies bij 9 weken
Je hebt gelijk, dat laatste zeg ik ook telkens tegen mezelf.....quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Met 7 weken is er als het goed zit al hartactiviteit te zien. Dan is de kans dat het goed blijft gaan ook wel groter
Klopt ja.... komt weer allemaal terug zo, ik had het de laatste tijd geprobeerd te verdringen hahaquote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:18 schreef Vaiana het volgende:
[..]
De vorige keer had je met 7 a 8 weken ook al een hartje zien kloppen toch? Dan snap ik heel goed dat de echo je nog niet direct een zeker gevoel geeft. Ik duim heel hard met je mee dat het goed blijft gaan.
Snap ik, het is ook supernaar en inderdaad tegen bijna alle statistiek in. Hopelijk lukt het je om jezelf niet gek te maken ermee, en geeft straks een kloppend hartje toch weer een stukje rust.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Klopt ja.... komt weer allemaal terug zo, ik had het de laatste tijd geprobeerd te verdringen haha
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Klopt ja.... komt weer allemaal terug zo, ik had het de laatste tijd geprobeerd te verdringen haha
Het is ook gewoon allemaal lastig en onzeker. Ik ben denk ik pas opgelucht als er tzt een gezonde baby in m'n armen ligt en ik lichamelijk niet in de kreukels ligquote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat ja. Of gewoon, in een glazen bol kunnen kijken en zien dat het goed komt. Ook als je aan het wachten bent op dat streepjequote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:18 schreef Elleska het volgende:
Kon je maar een paar weken doorspoelen.
Of nog beter dat elke positieve test de garantie geeft dat je 9 maand later een gezonde baby in de armen hebt liggen.
Ohh ja dat ook. Als ik zou weten dat het binnen nu en een jaar of 2 lukt zou ik helemaal geen stress hebben. Maar je weet niks zeker en dat zorgt voor stress.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat ja. Of gewoon, in een glazen bol kunnen kijken en zien dat het goed komt. Ook als je aan het wachten bent op dat streepje
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.Ow D-E wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga keihard duimen voor een plakker
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja dat vind ik ook het vervelendste van alles, die onzekerheden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 16:38 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ohh ja dat ook. Als ik zou weten dat het binnen nu en een jaar of 2 lukt zou ik helemaal geen stress hebben. Maar je weet niks zeker en dat zorgt voor stress.
Welkom in mijn wereld.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:34 schreef Debsterr het volgende:
Pffff, wat ben ik me ineens hyperbewust van mijn cyclus zeg. En dit is pas de eerste officiële ronde. Dat wordt nog wat de komende tijd!
Echt he.Nou is het met een partner ook goed gekomen en daar had ik dezelfde stress over terwijl je daar veel minder invloed op uit kan oefenen (er is geen medische molen om een vent te vindenquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:36 schreef June. het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook het vervelendste van alles, die onzekerheden.
Lastig ja, snap dat je na 7 maanden toch wel een beetje sip wordt. Hopelijk heb je gewoon vergelijkbare klachten bij een zwangerschap als bij menstruatiequote:Op maandag 1 maart 2021 09:11 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik moet eind deze week ongesteld worden, en ga er eigenlijk ook gewoon vanuit dat dat gaat gebeuren. Heb alweer alle gebruikelijke klachten en begin sowieso de hoop een beetje te verliezen. Terwijl we pas 7 maanden bezig zijn, dus mag misschien niet klagen. Maar begin toch een beetje te doemdenken.
Ahh ik snap dat heel goed hoor.quote:Op maandag 1 maart 2021 09:11 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik moet eind deze week ongesteld worden, en ga er eigenlijk ook gewoon vanuit dat dat gaat gebeuren. Heb alweer alle gebruikelijke klachten en begin sowieso de hoop een beetje te verliezen. Terwijl we pas 7 maanden bezig zijn, dus mag misschien niet klagen. Maar begin toch een beetje te doemdenken.
Mehh, naar dat je daar nu al zoveel last van hebt! Hopelijk kan de verloskundige je daar een beetje bij helpen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 16:52 schreef douche-eendje het volgende:
Succes met wachten Vaiana.
Onder m'n steen ben ik moe, ontzettend misselijk en blegh. Morgen inschrijven bij de verloskundige, als ik zo misselijk blijf dat iig maar even bespreken.
Ja, morgen. I’m losing it :’)quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:53 schreef Vaiana het volgende:
10 maart mijn NOD trouwens, ik probeer geduldig op het wachtbankje te blijven.Kan het moeilijk loslaten deze keer, maarjaaa.
D-E, hoe is het onder je steen?
@:_Lily_ Als het goed is heb jij deze week een echo toch?
Nu vooral veel gember thee en kleine beetjes eten. Ik hou alles binnen maar ik ben echt allesoverheersend misselijkquote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:18 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Mehh, naar dat je daar nu al zoveel last van hebt! Hopelijk kan de verloskundige je daar een beetje bij helpen.
Ik duim ook voor jou. Ja precies, die symptomen zijn vervelend maar ook geruststellend. Ik heb weer helemaal geen symptomenquote:Op woensdag 3 maart 2021 13:24 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nu vooral veel gember thee en kleine beetjes eten. Ik hou alles binnen maar ik ben echt allesoverheersend misselijk.
Spannend Lily, ik duim voor je! Ik vind het ook spannend. De symptomen laten mij iig merken dat het goed zit. Net aangemeld bij de verloskundige, kan over 2 weken op donderdag voor een vroege echo.
Exact al 5 hele wekenquote:Op woensdag 3 maart 2021 14:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik duim ook voor jou. Ja precies, die symptomen zijn vervelend maar ook geruststellend. Ik heb weer helemaal geen symptomennet als vorige keer
Hoever ben je nu?
Ahh helemaal niet gek toch, het is ook mega spannend! Vandaag is het gelukkig zover, ik duim hier voor een mooie sterke knipper.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja, morgen. I’m losing it :’)
Ik heb echt mijn best gedaan niet teveel te stressen maar dat is behoorlijk mislukt haha
Succes met je wachtbank, dat wachten is soms echt wel pittig. Nu ook zo weinig afleiding door Corona. Anyway, duimen draaien voor je.
D-E, duidelijke kwaaltjes! Ik vind het voor jou ook zo spannend. Hou je je een beetje goed?
Meh, stom!quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:12 schreef Debsterr het volgende:
Helaas, negatieve test vanochtend. Dus mijn menstruatie is gewoon van de wap af deze ronde.
Jammer!quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:12 schreef Debsterr het volgende:
Helaas, negatieve test vanochtend. Dus mijn menstruatie is gewoon van de wap af deze ronde.
Ja mooi he.quote:Op donderdag 4 maart 2021 10:26 schreef Elleska het volgende:
Mijn app is helemaal in de war door de ovulatietest die een dag later positief is dan de gemiddelde vrouw. Dat was bij testen in het verleden ook zo dus totaal niet boeiend maar omdat ik een hele tijd geen ovulatietesten heb gedaan moet de app dat blijkbaar weer opnieuw leren
Update: dat had ie! Ben zo opgelucht. Een mooi hartje, klopte snel. Alles zag er goed uit.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ahh helemaal niet gek toch, het is ook mega spannend! Vandaag is het gelukkig zover, ik duim hier voor een mooie sterke knipper.
[..]
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Update: dat had ie! Ben zo opgelucht. Een mooi hartje, klopte snel. Alles zag er goed uit.
Wel paar dagen teruggezet naar 6+4
Maar dat kan nog kloppen met mijn lange cyclus
Dus de verloskundige maakte zich absoluut geen zorgen zei ze
Lag daar jankend (van opluchting) op de bank
En ik mag nog eens terugkomen omdat ik m’n termijn dat t vorige keer mis ging nog niet voorbij ben. Ze zei dat ze daardoor hoopte dat ik weer meer vertrouwen ga krijgen in mijn lichaam. Vond ik echt zo lief van dr want had me erop ingesteld om gewoon weer 3-4 weken te moeten afwachten.
Mocht zelfs kiezen over 1 of 2 weken. Maar ik heb 2 weken gekozen omdat ik het anders te stressvol vind. En het kind gaat er niet harder van groeien.
Ik zal zo zoetjesaan maar naar t volgende topic verhuizen..... voelt ergens nog als een brug te ver maar ik wil ook rekening houden met iedereen hier die nog wacht op een 2e streepje. Ik blijf wel in ieder geval met jullie meeleven en meelezen. Ook zeker met de spannende tijd van D-E!
Hopelijk is t iedereen snel gegund. Debster ik denk aan je, balen van de test. Hopelijk volgende ronde meer geluk!
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Update: dat had ie! Ben zo opgelucht. Een mooi hartje, klopte snel. Alles zag er goed uit.
En ik mag nog eens terugkomen omdat ik m’n termijn dat t vorige keer mis ging nog niet voorbij ben. Ze zei dat ze daardoor hoopte dat ik weer meer vertrouwen ga krijgen in mijn lichaam. Vond ik echt zo lief van dr want had me erop ingesteld om gewoon weer 3-4 weken te moeten afwachten.
Mocht zelfs kiezen over 1 of 2 weken. Maar ik heb 2 weken gekozen omdat ik het anders te stressvol vind. En het kind gaat er niet harder van groeien.
Ik zal zo zoetjesaan maar naar t volgende topic verhuizen..... voelt ergens nog als een brug te ver maar ik wil ook rekening houden met iedereen hier die nog wacht op een 2e streepje. Ik blijf wel in ieder geval met jullie meeleven en meelezen. Ook zeker met de spannende tijd van D-E!
Hopelijk is t iedereen snel gegund. Debster ik denk aan je, balen van de test. Hopelijk volgende ronde meer geluk!
Wat fijnquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Een app werkt het beste met een regelmatige cyclus.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja mooi he.
Mijn app zegt aan de ene kant al bijna een week dat ik 'morgen ongesteld word' en aan de andere kant kreeg ik een melding dat mijn menstruatie langer uitblijft dan verwacht. Ik heb geeneens een positieve ovulatietest gehad, maar mijn temperatuur toont aan dat ik ongeveer 10 dagen later dan normaal/verwacht een eisprong heb gehad.
Dat is dus ècht te moeilijk voor die app.
Ik ben 28, dus ik heb (hopelijk) nog wel voldoende tijd. Ik drink sowieso al geen alcohol, m'n vriend soms een paar biertjes. Ik probeer (behalve naar voldoende seks in de juiste periode) eigenlijk nog niet teveel te kijken naar wat we nog meer zouden kunnen veranderen. We proberen gewoon gezond te leven, maar ik wil voorkomen dat ik straks hem of mezelf indirect de schuld ga geven van dat het nog niet is gelukt.quote:Op maandag 1 maart 2021 11:00 schreef Vaiana het volgende:
Mijn app zegt nu al 3 dagen lang dat ik morgen ongesteld word.Ergens doet hij denk ik wel iets met die temperatuurmetingen waardoor hij kan beredeneren dat ik een langere cyclus heb, maar denk dat het niet zo gebouwd is dat hij opeens zegt dat het anderhalve week langer gaat duren.
Ben nu wel blij dat ik de temperatuur bijgehouden heb, nu weet ik hoe het komt dat ik nog niet ongesteld ben (late eisprong) ipv dat ik zou denken dat ik misschien zwanger ben.
[..]
Ahh ik snap dat heel goed hoor.Het is voor mij ook wel een beetje herkenbaar, helemaal met veel mensen om me heen waarbij het veel soepeler en sneller ging. Ik sluit me aan bij Debs, hopelijk lijken je zwangerschaps- en menstruatieklachten zo op elkaar dat het toch opeens raak is.
Ik weet niet hoe jong/oud je bent, maar ik zou ook proberen je vast te houden aan de statistiek dat binnen het eerste jaar 80% van de vrouwen zwanger is. Misschien dat jij en partner nog iets kunnen doen om dat te helpen, dus bijvoorbeeld allebei geen/minder alcohol drinken, ook buiten de wachtweken om?
Dat is wel echt heel stomquote:Op zondag 7 maart 2021 18:31 schreef Debsterr het volgende:
Nog steeds geen menstruatie maar 2e test was ook weer negatief.
Stom lijf.
Zeker stom! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.quote:Op zondag 7 maart 2021 18:31 schreef Debsterr het volgende:
Nog steeds geen menstruatie maar 2e test was ook weer negatief.
Stom lijf.
Klinkt als een hele goede manier om er mee om te gaan! En scheelt allicht al dat jij toch geen alcohol dronk, hopelijk is het de komende ronde gewoon lekker raak.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 08:19 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ik ben 28, dus ik heb (hopelijk) nog wel voldoende tijd. Ik drink sowieso al geen alcohol, m'n vriend soms een paar biertjes. Ik probeer (behalve naar voldoende seks in de juiste periode) eigenlijk nog niet teveel te kijken naar wat we nog meer zouden kunnen veranderen. We proberen gewoon gezond te leven, maar ik wil voorkomen dat ik straks hem of mezelf indirect de schuld ga geven van dat het nog niet is gelukt.
Ondanks dat ik het dus al helemaal aan zag komen, was de bevestiging vanochtend zien dat ik weer van het wachtbankje af mag weer even pijnlijk.
Maarja, nieuwe maand, nieuwe kansen.
Die leefstijl-afweging hebben we hier ook gemaakt idd. Ik drink wel minder, sowieso in de wachtweken 0 en in de week voordat ik mijn eisprong verwacht ook minimaal. Man drinkt regelmatig een biertje, maar dat moet ook gewoon kunnen. Ik wil niet dat dit een allesoverheersend iets wordt, helemaal niet nu we nog maar zo kort bezig zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:51 schreef _Lily_ het volgende:
Nog bedankt voor alle gelukswensen!
Ik vond het ook altijd wel een lastig vraagstuk met de leefstijl... ik heb voor ik zwanger was geminderd met alcohol maar was niet gestopt. Mijn vriend heeft gewoon normaal geleefd qua alcohol. Vond ik prima. We bleven ook naar de sauna gaan (toen t nog kon) ookal zeggen ze dat dat niet goed is voor de zaadkwaliteit
Nu tijdens de zwangerschap drink ik uiteraard niks meer. En ook geen koffie of cola meer. Max 1 kopje thee per dag, rest water.
Grappig genoeg eet ik nu toch ongezonder dan voor de zwangerschap en dat was de vorige keer ook. Normaal gesproken eet ik heel gezond en snoep weinig. Maar nu..... stond de groentesoep van het avondeten me tegen terwijl de poffertjes probleemloos gingen. En ik heb vaak zin in friet als ontbijt
Red menu al een kilo erbij
Ik kon ook echt geen gezond eten verdragen tijdens mijn zwangerschappen... ging ik lekker gezond staan wokken met veel groenten, en dan half kokhalzend boven mijn bord hangenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:51 schreef _Lily_ het volgende:
Nog bedankt voor alle gelukswensen!
Ik vond het ook altijd wel een lastig vraagstuk met de leefstijl... ik heb voor ik zwanger was geminderd met alcohol maar was niet gestopt. Mijn vriend heeft gewoon normaal geleefd qua alcohol. Vond ik prima. We bleven ook naar de sauna gaan (toen t nog kon) ookal zeggen ze dat dat niet goed is voor de zaadkwaliteit
Nu tijdens de zwangerschap drink ik uiteraard niks meer. En ook geen koffie of cola meer. Max 1 kopje thee per dag, rest water.
Grappig genoeg eet ik nu toch ongezonder dan voor de zwangerschap en dat was de vorige keer ook. Normaal gesproken eet ik heel gezond en snoep weinig. Maar nu..... stond de groentesoep van het avondeten me tegen terwijl de poffertjes probleemloos gingen. En ik heb vaak zin in friet als ontbijt
Red menu al een kilo erbij
Thanksquote:Op zondag 7 maart 2021 21:26 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Dat is wel echt heel stom![]()
Hopelijk even een reset en dan vanaf volgende cyclus regelmatiger. Sterkte met afwachten
Spannend, hoop voor jou op beter nieuwsquote:Op maandag 8 maart 2021 10:52 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zeker stom! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Ik ben dus best blij dat ik getemperatuurd heb waardoor ik weet dat ik pas deze week ongesteld moet worden, anders had ik ook aardig wat testen versleten denk ik. Mijn app heeft ondertussen mijn ovulatiedag zelfs netjes meegeschoven, dat valt me reuze mee. Als ik overmorgen nog niet ongesteld ben mag ik testen.Ik merk dat dit de eerste cyclus is waarbij ik echt het gevoel heb dat het raak zou kúnnen zijn, maar daarmee is het wachten wel lastig en ga ik (onbewust) heel erg op zoek naar het uitblijven van PMS of juist potentiële zwangerschapssymptomen. Vermoeiend!
Woensdag of donderdag, heb de menstruatie al uit mijn app geknikkerd.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:39 schreef Vaiana het volgende:
Nou, zo te voelen blijf ik nog wel even in dit topic hangen.
Maargoed, ik ben wel eens vaker misleid door wat ik dacht dat ongesteldheidsbuikpijn was, wat dan ook een leugen bleek te zijn, dus we gaan het meemaken.
Debs, wat was jouw NOD van deze cyclus trouwens?
Oh dat is ook wel lang dan zeg, wat stom.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Woensdag of donderdag, heb de menstruatie al uit mijn app geknikkerd.
Nee woensdag, want donderdag een test gedaan op 1e dag overtijd.
Heel irritant ja. Maar goed, einde van de week nog eens testen als er niks op gang is en anders de huisarts bellen of er wellicht iets anders kan spelen. Meer dan afwachten kan ik niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh dat is ook wel lang dan zeg, wat stom.Zo lastig als je lijf opeens onvoorspelbare dingen doet juist wanneer je er zo bewust mee bezig bent.
Nee idd, helaas. Je kan altijd een ronde hebben waarbij de eisprong wat langer duurde natuurlijk, ik kom nu ook op een cyclus van 39 à 40 dagen uit.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:02 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heel irritant ja. Maar goed, einde van de week nog eens testen als er niks op gang is en anders de huisarts bellen of er wellicht iets anders kan spelen. Meer dan afwachten kan ik niet.
Dat laatste is inderdaad het grote probleem hahaquote:Op maandag 8 maart 2021 12:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kon ook echt geen gezond eten verdragen tijdens mijn zwangerschappen... ging ik lekker gezond staan wokken met veel groenten, en dan half kokhalzend boven mijn bord hangen![]()
![]()
Je moet het overigens wel echt heel bont maken wil je baby daar last van ondervinden hoor - het is alleen zo jammer dat die kilo's er naderhand ook weer af moeten
Heerlijk toch, als het fijner zit vooral gewoon doen. Je moet jezelf vooral alle comfort gunnen hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad het grote probleem haha
Ik heb in ieder geval nu al (7 weken!) nieuwe kleding aangeschaft. Niet eens omdat ik zo zwaar ben geworden (1 kg dus) maar omdat m’n buik giga opgeblazen is van de obstipatie. Ik krijg m’n broeken niet meer dicht.
Ter illustratie: al mijn kleding is maat 34 en ik heb nu maat 40 (!!!) gekocht vanwege m’n buik vol darmen. En het zit heerlijk. Ik denk dat ik bij m’n volgende shop sessie gewoon meteen naar de positiekleding ga, wat een verademing
Debster, irritant van je cyclus zeg. Hoeveel DPO ben je nu dan?
Wat Debs zegt, comfort is belangrijk dus gewoon doen!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad het grote probleem haha
Ik heb in ieder geval nu al (7 weken!) nieuwe kleding aangeschaft. Niet eens omdat ik zo zwaar ben geworden (1 kg dus) maar omdat m’n buik giga opgeblazen is van de obstipatie. Ik krijg m’n broeken niet meer dicht.
Ter illustratie: al mijn kleding is maat 34 en ik heb nu maat 40 (!!!) gekocht vanwege m’n buik vol darmen. En het zit heerlijk. Ik denk dat ik bij m’n volgende shop sessie gewoon meteen naar de positiekleding ga, wat een verademing
Debster, irritant van je cyclus zeg. Hoeveel DPO ben je nu dan?
Wat verdrietig van de miskraam, hopelijk lukt het snel weer en heb je dan een plakker.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:05 schreef CaVaBien het volgende:
Ik had 2 weken geleden een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik raakte zwanger op goed geluk, want ondanks dat we niet aan betrouwbare anticonceptie deden, gebruikten we wel een onbetrouwbare methode.
Die zwangerschap eindigde helaas in een miskraam.
Dankzij de korte zwangerschap zijn we er achtergekomen dat we toch graag een zwangerschap/baby willen en wel nu direct.
We slaan een maand over om alles goed te laten herstellen en vanaf volgende maand gaan we er actief mee bezig zijn.
Heel vreemd, het kan bijna niet anders dan dat je eisprong later is geweest. Doe je ovulatietesten?quote:Op woensdag 10 maart 2021 07:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heerlijk toch, als het fijner zit vooral gewoon doen. Je moet jezelf vooral alle comfort gunnen hoor!
Ja, das een goeie vraag. Ik ga uit van de automatisch berekende eisprong in m'n app maar heb geen idee of 'ie daar ook zit. Mijn vorige menstruatie begon in ieder geval 5 februari en tot nu toe waren m'n cycli 26 dagen, dan zou 'ie rond de 17e geweest zijn. 3 weken na DPO dan.
Dikke knuffel voor het verlies, maar wat fijn dat van daaruit wel de realisatie is ontstaan waar jullie aan toe zijn. Hopelijk snel een plakker!quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:05 schreef CaVaBien het volgende:
Ik had 2 weken geleden een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik raakte zwanger op goed geluk, want ondanks dat we niet aan betrouwbare anticonceptie deden, gebruikten we wel een onbetrouwbare methode.
Die zwangerschap eindigde helaas in een miskraam.
Dankzij de korte zwangerschap zijn we er achtergekomen dat we toch graag een zwangerschap/baby willen en wel nu direct.
We slaan een maand over om alles goed te laten herstellen en vanaf volgende maand gaan we er actief mee bezig zijn.
Dat denk ik ook, en nee (nog) geen ovulatietesten. Op dit moment is het heel erg welkom en zijn we actief bezig, maar planningstechnisch is het geen ramp als het nog een maandje of wat langer duurt dus wil ik die druk er nog niet op leggen. Ik word nogal snel obsessief met zaken dus dat probeer ik te voorkomenquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heel vreemd, het kan bijna niet anders dan dat je eisprong later is geweest. Doe je ovulatietesten?
Cava bien, sterkte met je verlies. Herkenbaar dat je na zo’n miskraam echt heel heel graag een kind wil. Hopelijk is dat je ook snel gegund!
Stom maar goed, wel duidelijkheid. Door naar de volgende ronde!quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:46 schreef Vaiana het volgende:
Nou daar is hij hoor.Op naar de volgende ronde maar weer!
Ja ik had hem al wel verwacht, maar ook ergens een gevoel dat het misschien raak was dus wel jammer. Komt qua timing wel exact uit met de berekende eisprong op basis van temperatuur, hopelijk is mijn volgende eisprong weer gewoon netjes over 2 weken ipv 3,5.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:47 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Stom maar goed, wel duidelijkheid. Door naar de volgende ronde!
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:48 schreef Takkie88 het volgende:
Oh mensen, ik durf het nog bijna niet te schrijven...JaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh mensen, ik durf het nog bijna niet te schrijven...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik krijg er kippenvel van, wat een ontzettend mooi nieuws!![]()
Oh mensen, ik durf het nog bijna niet te schrijven...WoooohooooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |