abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198069214
Hmm. Temp stijging zet niet door maar is vandaag juist teruggezakt naar wat standaard mijn temperatuur is in de eerste helft van mijn cyclus. :{ Ik snap echt zo weinig van deze cyclus, ook met die vage testen.
Nouja, misschien nog maar eens een ovulatie test doen en verder kan ik alleen maar afwachten. :+
pi_198132799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:34 schreef Vaiana het volgende:
Hmm. Temp stijging zet niet door maar is vandaag juist teruggezakt naar wat standaard mijn temperatuur is in de eerste helft van mijn cyclus. :{ Ik snap echt zo weinig van deze cyclus, ook met die vage testen.
Nouja, misschien nog maar eens een ovulatie test doen en verder kan ik alleen maar afwachten. :+
Was er nog iets uitgekomen met de ovulatietest of blijft het gokken deze ronde?

Ik sluit weer aan op het wachtbankje, NOD is 7 maart. :s)
pi_198133608
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:27 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Was er nog iets uitgekomen met de ovulatietest of blijft het gokken deze ronde?

Ik sluit weer aan op het wachtbankje, NOD is 7 maart. :s)
Blijft gokken. Ovulatietest was duidelijk negatief, temperatuur blijft schommelen en is nog niet meer dan 0,2 hoger geweest dan in de eerste helft van mijn cyclus (en vandaag weer helemaal teruggezakt). Je zou haast denken dat ik geen eisprong gehad heb. :{
pi_198134642
Nou wij hebben goed ons best gedaan afgelopen weken _O- geen idee of het op "het goede moment" was, want ik weet niet eens precies wanneer dat is. Ik heb een appje die zegt dat zes dagen voor je eisprong ultiem is, maar ik dacht altijd dat dichter op de eisprong (en met dat gore slijm :X ) het "beste" is. Wat houden jullie aan?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198134769
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou wij hebben goed ons best gedaan afgelopen weken _O- geen idee of het op "het goede moment" was, want ik weet niet eens precies wanneer dat is. Ik heb een appje die zegt dat zes dagen voor je eisprong ultiem is, maar ik dacht altijd dat dichter op de eisprong (en met dat gore slijm :X ) het "beste" is. Wat houden jullie aan?
Om de dag gezellig. Ik weet inmiddels dat ik slijm -> 24/48 uur later positieve ovulatietest heb. En je ovulatie vind zo uit m'n hoofd ook weer 24-48 uur plaats na de lh-piek die je meet met de ovulatietesten. En ook na die periode gaan we gewoon door voor het geval dat.

Tldr : gewoon frequent batsen dus :P .
pi_198135217
quote:
17s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Om de dag gezellig. Ik weet inmiddels dat ik slijm -> 24/48 uur later positieve ovulatietest heb. En je ovulatie vind zo uit m'n hoofd ook weer 24-48 uur plaats na de lh-piek die je meet met de ovulatietesten. En ook na die periode gaan we gewoon door voor het geval dat.

Tldr : gewoon frequent batsen dus :P .
Dat was de vorige keer ook onze aanpak :D toen ook geen ovulatietesten gebruikt. Ik heb geen afwijkende of onregelmatige cyclus dus vrij rechttoe rechtaan. Ik voel mn eisprong ook (best wel zelfs :X) dus het is weinig gokken. Vroeg me gewoon af wat nou echt het ultieme moment zou moeten zijn :9
pi_198143150
Ultiem is volgens mij gewoon de volledige week vóór, en tot een paar dagen ná, eisprong om de dag. Man wil nog niet zo 'gepland' ermee omgaan, dus wij houden ons niet bepaald aan het ultieme schema. Naast dat het dus nog maar de vraag is of ik een eisprong gehad heb. :')

Merk dat ik vorige cyclus er heel relaxed in stond want mijn cyclus deed het en daar was ik content mee. Dat ik nu (weer) niet snap wat er in mijn lijf gebeurt vind ik lastiger loslaten, dus ben er nu mentaal weer best veel mee bezig helaas. Ergens verwacht ik dat ik hetzelfde trucje ga doen als toen de spiraal er net uit gehaald was; een cyclus overslaan. Maargoed, eerst komend weekend maar eens afwachten. Als ik begin volgende week niet ongesteld ben en ook niet positief test dan ga ik wat ovulatietesten bijbestellen denk ik, zodat ik voldoende heb om een tijdje dagelijks te testen.

Hopelijk leveren jullie bats-frequenties het gewenste resultaat op. :D
  maandag 22 februari 2021 @ 11:05:05 #208
208890 June.
Seriously?
pi_198143529
Hier ook weer vruchtbaar slijm dus we gaan er weer voor :9
Wel toch ook maar even met de HA gebeld voor verwijzing naar fertiliteitspoli. Dan hebben we die maar vast binnen, denk dat we zo rond mei/juni weer een afspraak ofzo gaan plannen als het dan nog niet gelukt is ;(
Shine bright like a diamond.
pi_198145769
LDG, zaadcellen leven maar ca. 72 uur, dus 6 dagen voor de eisprong is echt te vroeg. Gek dat die app dat aangeeft.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198151944
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef Rebubbled het volgende:
LDG, zaadcellen leven maar ca. 72 uur, dus 6 dagen voor de eisprong is echt te vroeg. Gek dat die app dat aangeeft.
Ik lees her en der dat je vanaf zes dagen voor je ovulatie vruchtbaar bent (of begint te worden), denk dat het daardoor komt.
pi_198153871
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef Rebubbled het volgende:
Ik denk dat het een soort marge is, in het geval dat de eisprong spontaan vroeger is dan normaal. En zaadcellen leven gemiddeld ca 72 uur, maar het kan schijnbaar in uitzonderingsgevallen oplopen tot 4-5 dagen.
pi_198155007
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat was de vorige keer ook onze aanpak :D toen ook geen ovulatietesten gebruikt. Ik heb geen afwijkende of onregelmatige cyclus dus vrij rechttoe rechtaan. Ik voel mn eisprong ook (best wel zelfs :X) dus het is weinig gokken. Vroeg me gewoon af wat nou echt het ultieme moment zou moeten zijn :9
Je bent na je eisprong niet meer vruchtbaar.
Het eitje leeft tot Max 24 uur na de eisprong, maar onderzoek heeft ook uitgewezen dat het het best in staat is om bevrucht te worden in de eerste uren na de eisprong. Dus alsie vers is ;-)

Dus je bent vruchtbaar tot en met de dag dat je eisprong is en de dagen erna niet meer.
Sperma doet er even over om het eitje te bereiken dus als je seks hebt op t moment dat ie springt ben je soms al te laat. Sperma blijft ook een aantal dagen leven. Max 6 dagen, maar meestal zo’n 72 uur of iets korter/langer.

Dus is het optimale moment om seks te hebben de week voor je eisprong. Waarbij de laatste dag van die week de dag van je eisprong is.
En dan is om de dag een prima frequentie. Als je het maar 1x doet in die week is je kans lager dan als je het vaker doet. Maar als je het heel vaak doet is dat soms wat minder goed voor de zaadkwaliteit. Dus om de dag prima

Het wordt natuurlijk een probleem als je niet weet wanneer je eisprong is. Daar komen de ovulatietesten om de hoek. Die zijn 24-48u voor je eisprong positief. Dat is dus een prima moment om seks te hebben, maar dan moet je ook beseffen dat een (flink) deel van je vruchtbare week al voorbij is. Omdat die test vlak voor de eisprong pas positief wordt.

Dus je moet goed mikken en die ovulatietest kan daarbij goed helpen. Dus als je t niet weet is t een prima plan is om gedurende 1 of meer weken tijdens je cyclus om de dag seks te hebben. Dan zit je eisprong er vast tussen.

Mijn ervaring: er zijn maanden geweest dat ik veel zin had en we t heel vaak deden. En sommige maanden had ik ook wel minder zin door drukte etc. In die maanden heb ik soms alleen in de vruchtbare week seks gehad en ben ik abrupt na de positieve ovulatietest gestopt met seksen haha. De eerste keer ben ik daarmee wel zwanger geworden. Dus na je eisprong seks hebben is niet nodig.

Bij de 2e zwangerschap (nu dus) hebben we t gewoon 10 dagen om de dag gedaan omdat we veel zin hadden. En daar zat m’n vruchtbare week bij.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 05:46:56 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198156313
Ovulatiepijn (dus de eisprong voelen) is niet altijd exact het moment van het springen zelf. Het kan ook pijn zijn van het grote blaadje dat op springen staat of wat bloed in je onderbuik van juist na het springen. Dus afgaan op wat je voelt is net zo min exacte wetenschap als afgaan op ovulatietesten, want als je 1x per dag meer dan weet je niet waar je zit in die piek en dan nog 24-48 uur erna...

De waarheid is dat het geen kwestie is van volmaakte timing en dan lukt het. Er zijn veel meer factoren en daar heb je geen invloed op.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198156502
Gewoon dus regelmatig gezelligheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198156509
Ohh d-e, ik hoop met je mee O+
pi_198156686
Oh lieve DE wat vind ik dit fijn en ongelofelijk spannend voor je! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198156844
Spannend DE! Duimen draaien hier voor je :* hoe dan ook voor nu; gefeliciteerd! O+
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:35:59 #218
208890 June.
Seriously?
pi_198156914
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:27 schreef douche-eendje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim mee
*O*
Shine bright like a diamond.
pi_198157076
quote:

SPOILER
Fijn douche eendje! Kom inderdaad maar gezellig onder de steen, ik zit er ook. Dat is inderdaad de juiste omschrijving

Ben heel blij voor je, volgens mij wordt het voor jou ook wel eens tijd
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:57:54 #220
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198157088
quote:

SPOILER
Hopelijk is het lekker warm en knus en fijn onder je steen en kun je er straks veilig met zijn tweetjes onder vandaan!

En ik kom me schoorvoetend melden hier.. voelt nog niet helemaal alsof ik hier thuis hoor, maar rammelaars past ook niet echt meer als je geen enkele vorm van anticonceptie meer gebruikt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198157132
quote:

SPOILER
Ohhh ik duim mee! O+
pi_198157526
super glue voor douche-eendje !

Wat het ultieme moment is hangt er ook nog vanaf of je de voorkeur hebt voor een jongen of een meisje. Iets met snelle zaadcellen en trage zaadcellen en verschil in levensduur van X en Y zaadcellen.

Edit even opgezocht: https://www.umcutrecht.nl(...)-je-baby-beinvloeden
quote:
Zaadcellen met een Y-chromosoom zwemmen harder dan zaadcellen met een X-chromosoom. Maar ze sterven ook sneller. Gebaseerd daarop bestaat de aanname dat seks vlak vóór de eisprong zaadcellen met een X-chromosoom meer kans moeten hebben omdat ze langer moeten blijven leven. Net ná de eisprong zouden juist de zaadcellen die een jongetje voortbrengen meer kans moeten hebben omdat ze sneller zijn.
Als schrijven ze vervolgens ook dat het wetenschappelijk niet is bewezen.
pi_198158106
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Fijn douche eendje! Kom inderdaad maar gezellig onder de steen, ik zit er ook. Dat is inderdaad de juiste omschrijving

Ben heel blij voor je, volgens mij wordt het voor jou ook wel eens tijd
Ik doop de steen om naar het positieve wachtbankje in niemandsland :P hoe gaat het bij jou?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:53:21 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198158336
D-E ik denk aan je! :* duimen lossss
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198158682
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik doop de steen om naar het positieve wachtbankje in niemandsland :P hoe gaat het bij jou?
Steady.... bijna 6 weken en er gebeurt niks. Geen bloedverlies, geen krampen
Volgende week heb ik de 1e echo met 7 weken

Ik ben daar blij mee maar mijn vorige zwangerschap liep pas bij 9 weken mis. Dus die termijn is voor mij nog heel ver weg.... en toen had ik bij 6 weken ook geen bloedverlies of andere problemen

Dus mijn wachtbankje duurt heel lang.... ben als de dood dat ik weer zo’n miskraam moet ondergaan. Was best wat bloedverlies bij 9 weken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')