abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:54:23 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197242865
Ik dacht 'laat ik deze keer die opmerking over genieten maar negeren' maar ik kon er ook nooit wat mee. Of, om mijn oude stokpaardje maar weer eens van stal te halen: de mate waarin je geniet of je druk maakt heeft bijzonder weinig te maken met de uiteindelijke uitkomst (van zwanger worden of zwanger zijn), dus ga je vooral niet druk maken over hoe je je voelt. Het is al ingrijpend genoeg allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:01:12 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197244012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht 'laat ik deze keer die opmerking over genieten maar negeren' maar ik kon er ook nooit wat mee. Of, om mijn oude stokpaardje maar weer eens van stal te halen: de mate waarin je geniet of je druk maakt heeft bijzonder weinig te maken met de uiteindelijke uitkomst (van zwanger worden of zwanger zijn), dus ga je vooral niet druk maken over hoe je je voelt. Het is al ingrijpend genoeg allemaal.
+1

Het maakt echt helemaal niks uit voor de uitkomst en genieten is geen knop die je aan kunt zetten bovendien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197244833
Ik heb het in eerste instantie ook geprobeerd om te negeren maar het zat me blijkbaar toch dwars elke keer dat ik het topic opende dus dan werkt eruit gooien beter ;)
Komt ook mede door de opmerking dat een half jaar een eeuwigheid lijkt te duren... en een jaar dan?

We zijn bijna een jaar bezig maar al besloten dat we nog een paar maandjes extra aankijken want nu met alle coronamaatregelen hebben we (vooral man) geen zin in om de medische molen in te gaan en er zijn geen redenen om te denken dat er iets mis is. Al eens succesvol zwanger geweest en ik heb een cyclus waar ik al jaren de klok op gelijk kan zetten. Alleen de ronde zonder plakker was afwijkend maar ook dat is in principe een goed teken want er gebeurd wel iets en waarschijnlijk gewoon stomme pech dat het anders liep. Die ronde telt overigens officieel niet mee als zwanger want de enige licht positieve test die ik toen heb gezien was voor de NOD.
pi_197244929
Plus, ik heb al voldoende tijd genoten van de vrijheid etc die ik tot nu toe had en ik rammel al jaaaaren. Dus ik ben wel blij dat ik het nu eindelijk kan proberen, maar vind de spanning en (potentiele) teleurstelling niet perse heel genietwaardig ofzo. Ik ben liever gister zwanger dan over een half jaar. :+

@Puddingbroodje. Herkenbaar hoor. Ik riep heel stoer dat ik er relaxed in zou gaan, maar mijn geduld was al op toen ik 2 maanden moest wachten op mijn eerste menstruatie. :') Sluit me wat dat betreft volledig aan bij Lemijn, niet druk maken over hoe je je voelt want het is al ingrijpend genoeg. En ja, dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel een fijn houvast.

Persoonlijk merk ik dat korte adem-meditaties die ik mee heb gekregen vanuit mijn mindfulness cursus daar ook wel bij helpen. Even focussen op mijn lichaam en het hier en nu geeft een stukje mentale rust.

@Elleska Eruit gooien is dan een veel beter idee inderdaad! Poeh, een jaar is ook gewoon lang. Hopelijk zijn de paar maandjes extra er genoeg en hoef je helemaal geen medische molen in. :*

Ik probeer momenteel vooral heel hard om me niet al teveel te vergelijken met alle vriendinnen om mij heen die binnen 3 maanden zwanger waren. Ik weet dat 6 - 12 maanden super normaal is, maar ergens hoop je natuurlijk ook gewoon zo'n snelle jelle te zijn. Ik probeer daarmee teleurstellingen wat minder heftig te maken, maar elke ongesteldheid die er komt gaat gewoon stom zijn. Is sowieso al stom, en helemaal als je juist zo hard zit te wachten op dat tweede streepje.
pi_197245084
Wat ik positief vind aan deze periode die eigenlijk vooral vol zit met spanning, hoop en teleurstelling is dat ik nu écht voel hoe graag ik dit wil. Dat het wel verder gaat dan een 'joh, dit zou best een prima moment zijn.'

Op de meest random momenten zit ik m'n tranen in te houden en ben ik jaloers op alles en iedereen met een kind. Niet echt m'n mooiste kant. Maar voor iemand die niet altijd al een sterke kinderwens heeft gehad, toch wel fijn om te ervaren.
pi_197245230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:52 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Wat ik positief vind aan deze periode die eigenlijk vooral vol zit met spanning, hoop en teleurstelling is dat ik nu écht voel hoe graag ik dit wil. Dat het wel verder gaat dan een 'joh, dit zou best een prima moment zijn.'

Op de meest random momenten zit ik m'n tranen in te houden en ben ik jaloers op alles en iedereen met een kind. Niet echt m'n mooiste kant. Maar voor iemand die niet altijd al een sterke kinderwens heeft gehad, toch wel fijn om te ervaren.
Ik heb nog nooit met zoveel afgunst gekeken naar alles en iedereen dat achter een kinderwagen loopt. :') Terwijl ik dus al jaren rammel, maar het feit dat het nu binnen handbereik voelt maakt de wens toch nog groter en heftiger blijkbaar.
Wat tof dat je het zo kan zien en ervaren, ondanks dat het zo moeilijk is dat het nog niet lukt. O+ Kan me voorstellen dat het je een stukje geruster maakt over de serieusheid van je kinderwens.
pi_197245268
Ohja en voor mijn menstruatie heb ik dus ook al een keer zitten huilen want 'wat als mijn lijf stuk is'. Het is een super emotioneel proces, in mijn geval met hormonen die voor het eerst in 13 jaar vrij zijn om te doen wat zij willen. Daar gaan allicht nog meer tranen bij komen. ;)
pi_197245332
@Vaiana, dat hoop ik ook. Nieuw jaar, nieuwe kansen nietwaar? Al zit ik nu eerst nog op het wachtbankje voor de laatste kans van vorig jaar. PMS klachten zijn alweer aanwezig en daar valt ook weinig aan te genieten maar ik weet dat die klachten niets zeggen over wel of niet zwanger zijn dus er is nog hoop :)

Volgens de statistiek is 80% binnen een jaar zwanger en 90% binnen 2 jaar.

Dat gevoel van afgunst of jaloezie heb ik niet zo heel sterk maar dat komst vast omdat ik er al eentje heb rondlopen. Wel op sommige momenten bij mensen met 2 kinderen zo hebben alle buren om ons heen inmiddels 2 of meer kinderen, ook degene die na mij voor het eerst zwanger waren.
pi_197245544
Haha genieten }:|
Vorige keer heeft het 4,5 jaar geduurd. Dat was echt niet genieten. En dat was het al vrij snel niet meer.
Nu geniet ik er vooral van dat de druk nu minder hoog voelt. Geen zwaar oud en nieuw, geen zal het nu eindelijk eens...
Ik had sowieso al weinig hoop maar nu onze eigen opgelegde deadline eraan komt vind ik het toch moeilijk. Weer doorschuiven naar het verkeerde topic. Binnenkort maar eens een goed gesprek hebben hoever we nu willen gaan.

Eind deze week/begin volgende week nod maar dat zou nogal een voltreffer zijn. Ik denk het niet :)
pi_197245626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:02 schreef Vaiana het volgende:
Ohja en voor mijn menstruatie heb ik dus ook al een keer zitten huilen want 'wat als mijn lijf stuk is'. Het is een super emotioneel proces, in mijn geval met hormonen die voor het eerst in 13 jaar vrij zijn om te doen wat zij willen. Daar gaan allicht nog meer tranen bij komen. ;)
Kan ik me ook wel voorstellen dat dat even een hele onzekere periode is. Je wil toch die bevestiging dat het opgang komt.
pi_197246063
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:05 schreef Elleska het volgende:
@:Vaiana, dat hoop ik ook. Nieuw jaar, nieuwe kansen nietwaar? Al zit ik nu eerst nog op het wachtbankje voor de laatste kans van vorig jaar. PMS klachten zijn alweer aanwezig en daar valt ook weinig aan te genieten maar ik weet dat die klachten niets zeggen over wel of niet zwanger zijn dus er is nog hoop :)

Volgens de statistiek is 80% binnen een jaar zwanger en 90% binnen 2 jaar.

Dat gevoel van afgunst of jaloezie heb ik niet zo heel sterk maar dat komst vast omdat ik er al eentje heb rondlopen. Wel op sommige momenten bij mensen met 2 kinderen zo hebben alle buren om ons heen inmiddels 2 of meer kinderen, ook degene die na mij voor het eerst zwanger waren.
Zeker nieuw jaar nieuwe kansen! Ik duim met je mee voor een tweede streepje in 2021. :*

Ahja, lijkt me best confronterend als om je heen zoveel mensen je op dat vlak 'ingehaald' hebben inderdaad. Hoe ging dat bij de eerste, heb je toen lang moeten wachten ook?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Vorige keer heeft het 4,5 jaar geduurd. Dat was echt niet genieten. En dat was het al vrij snel niet meer.
Nu geniet ik er vooral van dat de druk nu minder hoog voelt. Geen zwaar oud en nieuw, geen zal het nu eindelijk eens...
Ik had sowieso al weinig hoop maar nu onze eigen opgelegde deadline eraan komt vind ik het toch moeilijk. Weer doorschuiven naar het verkeerde topic. Binnenkort maar eens een goed gesprek hebben hoever we nu willen gaan.

Eind deze week/begin volgende week nod maar dat zou nogal een voltreffer zijn. Ik denk het niet :)
Oh poeh. Ik kan me heel erg voorstellen dat je na die ervaring had gehoopt dat het nu soepeler zou lopen. ;( Was er ook iets aanwijsbaars aan de hand dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:23 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel voorstellen dat dat even een hele onzekere periode is. Je wil toch die bevestiging dat het opgang komt.
Ja precies. Die heb ik nu gelukkig gehad, ovulatietesten zijn onderweg zodat ik hopelijk mijn cyclus snel wat inzichtelijker kan krijgen en dan gaan we gewoon hopen dat mijn lijf dit net zo graag wil als ik, ofzo.
pi_197247069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Oh poeh. Ik kan me heel erg voorstellen dat je na die ervaring had gehoopt dat het nu soepeler zou lopen. ;( Was er ook iets aanwijsbaars aan de hand dan?
[..]

Bwa, veel hoop had ik niet. Ik ben ook weer een stukje ouder. Daarom wachten we ook niet te lang. Zaadkwaliteit was vaak wisselend. Uiteindelijk is het zelf gelukt maar soms was het zelfs niet goed genoeg voor IVF. Maar helemaal onvruchtbaar zijn we dus duidelijk niet.
pi_197248076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Bwa, veel hoop had ik niet. Ik ben ook weer een stukje ouder. Daarom wachten we ook niet te lang. Zaadkwaliteit was vaak wisselend. Uiteindelijk is het zelf gelukt maar soms was het zelfs niet goed genoeg voor IVF. Maar helemaal onvruchtbaar zijn we dus duidelijk niet.
Check. Lastig als het zo wisselend is lijkt me, klinkt logisch om dan niet te lang te wachten. :)
pi_197248096
Ik had de enige vriendin die weet dat mijn spiraal eruit is geappt dat ik ovulatietesten heb besteld omdat ik een globaal inzicht wil in mijn cyclus. Draagt ze me op om toch vooral te genieten want babyseks is hele fijne seks en het is zo'n bijzondere fase. _O- Ik moest aan jullie denken. ;)
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:32:35 #65
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197248954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:48 schreef Vaiana het volgende:
Ik had de enige vriendin die weet dat mijn spiraal eruit is geappt dat ik ovulatietesten heb besteld omdat ik een globaal inzicht wil in mijn cyclus. Draagt ze me op om toch vooral te genieten want babyseks is hele fijne seks en het is zo'n bijzondere fase. _O- Ik moest aan jullie denken. ;)
Ja is het ook, maar vooral achteraf gezien en als het niet zo enorm lang duurt.. het zou meer genieten zijn als je zou weten dat het lukt en het liefst ook nog wanneer.

Maargoed, hopelijk hebben jullie allemaal een 2021 baby O+
pi_197249389
Ik schuif hier ook maar even aan ;)

M is alweer 21 maanden en gezien onze leeftijden (hij 36/ ik 30) in combinatie met mijn gezondheid (chronisch hoge bloeddruk) hebben we besloten dat we ervoor willen gaan.

We doen het voorlopig nog rustig aan en zetten er geen haast achter. We houden dus ook nog geen rekening met vruchtbare dagen :P

Op dit moment krijgt M nog borstvoeding. Partner wil dat we daarmee stoppen, voordat we serieus aan de slag gaan met 'baby maken', omdat hij bang is dat de baby dan niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

M was precies met 37 weken geboren en dysmatuur (2,3kg), dus we willen dat de omstandigheden bij een volgende zwangerschap optimaal zijn, zodat we weer minstens de 37 weken halen.

Maar goed, we zijn gestopt met anticonceptie en gaan de borstvoeding langzaamaan afbouwen.
pi_197250874
Stiekem lees ik al een tijdje mee in dit topic maar nog niet durven posten. Maar na al jullie openhartige verhalen wil ik toch niet achterblijven. Wij zijn nu een aantal maanden bezig met zwanger worden voor de eerste keer. Heel veel herkenning in jullie verhalen. Ik merk dat ik het lastiger vind dan ik had verwacht. Ben er meer mee bezig dan ik had gehoopt en vind het elke keer een teleurstelling als het niet gelukt is. Hoewel ik weet dat het heel normaal is ed. Daarnaast realiseer ik mij ook heel goed dat een paar maanden niets is. De verhalen bij de buren lees maakt dat elke keer diepe indruk. Maar geduld is gewoon niet mij sterkste kant vrees ik.
pi_197251778
Vaiana, fijn dat je lichaam nu duidelijkheid geeft met een cyclus *O*

Puddingbroodje, ik vind die wachtweken altijd voelen als een niemandsland. En ik weet inmiddels nu ook dat ook de wachtweken na de positieve test nog eens vele malen erger kunnen zijn... Ik zoek maar wat afleiding in van alles en nog wat, dat is voor mij het enige dat helpt.

Elleska, dat jaar is ook wel voorbij gevlogen zeg. Ik hoop op een positief jaar voor je ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik speelde de vorige keer al snel de freya bullshitopmerkingen-bingo uit _O- . Wel vervelend dat jullie zelf opgelegde deadline in de buurt begint te komen, lijkt mij wel lastig. Ik weet ook nog niet zo goed wat ik zou willen als het ineens juli is en het blijkt nog niet raak.

CaVaBien, wat leuk! Welkom hier *O* .

LauriLynne, ook welkom *O*

Man ik rammel als een malle momenteel, niet normaal. Ben geloof ik een beetje erg verliefd op mijn dreumes O+ en ik wil gewoon graag nog zo'n exemplaar.
pi_197252065
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:00 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met zoveel afgunst gekeken naar alles en iedereen dat achter een kinderwagen loopt. :') Terwijl ik dus al jaren rammel, maar het feit dat het nu binnen handbereik voelt maakt de wens toch nog groter en heftiger blijkbaar.
Wat tof dat je het zo kan zien en ervaren, ondanks dat het zo moeilijk is dat het nog niet lukt. O+ Kan me voorstellen dat het je een stukje geruster maakt over de serieusheid van je kinderwens.
Dit vind ik heel herkenbaar. De jaloezie valt bij mij nog mee maar ik herken wel echt dat de wens heftiger is nu het binnen handbereik is. Dit is nog vertienvoudigd na mijn miskraam. Ik denk telkens: ik had het al kunnen hebben!

Wij zitten nu in ronde 7 (miskraam in ronde 3). En dat met on the spot seks hebben dmv ovulatietesten.
Dit is ook de eerste ronde dat ik geen vroege zwangerschapstesten meer doe. Ik kan die negatieve uitslagen op 10, 11 en 12 dpo niet meer aanzien haha.

Vandaag ben ik 8 dpo en ik voel helemaal niets. Dus t zal wel weer niet
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:38:44 #70
208890 June.
Seriously?
pi_197252103
Welkom nieuwe aanwas! En idd wat een genieten he jongons :')

Ik heb weer bloedverlies 1 week voor NOD. Pff. Hoop niet dat dit het nieuwe normaal gaat zijn na de miskraam, 5 dagen ongesteld zijn is meer dan zat ipv 2 weken :r
Shine bright like a diamond.
pi_197252221
Ik was vergeten hoe stressvol ik deze periode vond de vorige keer :')

Zondag gestopt met de pil en ik ben nu al ongeduldig omdat ik niet "ongesteld" wordt nog :@ :D eerder was dat altijd wel binnen drie dagen en nu niet.

Heb wel vast een bulk maandverband, tests, foliumzuur,ibuprofen en chocolade gehaald, voor als het losbarst _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197253110
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik was vergeten hoe stressvol ik deze periode vond de vorige keer :')

Ldg *O* *O* *O* *O*
pi_197253179
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:38 schreef June. het volgende:
Welkom nieuwe aanwas! En idd wat een genieten he jongons :')

Ik heb weer bloedverlies 1 week voor NOD. Pff. Hoop niet dat dit het nieuwe normaal gaat zijn na de miskraam, 5 dagen ongesteld zijn is meer dan zat ipv 2 weken :r
Kan het niet ook een innesteling zijn? Klopt wel qua tijd
pi_197253315
quote:
11s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ldg *O* *O* *O* *O*
Hai O+
pi_197256315
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:53 schreef LauriLynne het volgende:
Stiekem lees ik al een tijdje mee in dit topic maar nog niet durven posten. Maar na al jullie openhartige verhalen wil ik toch niet achterblijven. Wij zijn nu een aantal maanden bezig met zwanger worden voor de eerste keer. Heel veel herkenning in jullie verhalen. Ik merk dat ik het lastiger vind dan ik had verwacht. Ben er meer mee bezig dan ik had gehoopt en vind het elke keer een teleurstelling als het niet gelukt is. Hoewel ik weet dat het heel normaal is ed. Daarnaast realiseer ik mij ook heel goed dat een paar maanden niets is. De verhalen bij de buren lees maakt dat elke keer diepe indruk. Maar geduld is gewoon niet mij sterkste kant vrees ik.
Dit had ik zelf kunnen schrijven, ik ervaar het ook precies zo!

Ik heb ook ineens echt een babyboom in mijn omgeving, de ene aankondiging na de ander... en dat steekt toch een beetje. En dan zijn wij ook "nog maar" een half jaar bezig.

Maar goed, de duimen draaien hier in ieder geval weer, nod is de 12e. (Volgens mijn app de 13e maar voelde mijn eisprong een ruime dag eerder)
pi_197262348
Wat een gezelligheid hier. O+

quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:32 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ja is het ook, maar vooral achteraf gezien en als het niet zo enorm lang duurt.. het zou meer genieten zijn als je zou weten dat het lukt en het liefst ook nog wanneer.

Maargoed, hopelijk hebben jullie allemaal een 2021 baby O+
Zij heeft ook nogal makkelijk praten, poging 1 was meteen raak. Ik denk inderdaad dat het vooral achteraf gezien bijzonder is, nu is het onzeker en daardoor lastig.

CaVaBien, wat leuk, welkom! Normaal gesproken is borstvoeding tijdens een zwangerschap geen probleem volgens mij? Maar kan me met jullie geschiedenis voorstellen dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk wil maken.

LauriLynne, welkom hier! Ik herken me ook weer in jouw verhaal, haha. Je hoopt zo er rustig in te staan, maar als die knop eenmaal om is...

d-e, niet meer dan logisch lijkt me. Als de eerste zo'n succes is, ben je het de wereld ook wel verschuldigd om er nog één te maken. ;)

_Lily_, ik kan me voorstellen dat de miskraam het extra schrijnend maakt inderdaad. ;( Hopelijk is het nu snel raak en heb je een plakker!

June., hopelijk is het idd wat Lily zegt, een innestelingsbloeding. Mijn cyclus-app maakte ook een goede grap door aan te nemen dat mijn menstruatie 4 dagen zou duren. :') Hij leert hopelijk vrij snel dat ik daar gewoon een volle week voor nodig heb...

littledrummergirl, heeeeel herkenbaar. Iig goede voorbereiding gedaan en hopelijk pakt je lijf het snel op. O+

altootje86, ik duim met je mee!
pi_197262938
Leuk dat dit topic weer wat actiever is *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 15:53 schreef Vaiana het volgende:
Hoe ging dat bij de eerste, heb je toen lang moeten wachten ook?
Nee toen was ik heel snel zwanger, vandaar ook dat we het nu wel aandurven om af te wachten al is er natuurlijk altijd een kans dat dat een gelukstreffer was.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 16:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat je dan niet te lang wil wachten maar er is dus wel een kans, dat lijkt me tegelijk ook weer verwarrend want het kan echt alle kanten op gaan. Ik ga duimen voor een voltreffer *O*

quote:
17s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:28 schreef douche-eendje het volgende:
Elleska, dat jaar is ook wel voorbij gevlogen zeg. Ik hoop op een positief jaar voor je

Het jaar is echt wel om gevlogen. Het voelt ook nog helemaal niets als bijna een jaar maar dat komt denk ik ook mede door de pandemie. Het is een raar jaar geweest en we hebben ook meerdere keren getwijfeld of we er wel goed aan deden. Hopelijk ziet de wereld er over een maand of 9 een stukje beter uit.
pi_197263856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:01 schreef Elleska het volgende:
Leuk dat dit topic weer wat actiever is *O*
[..]

Nee toen was ik heel snel zwanger, vandaar ook dat we het nu wel aandurven om af te wachten al is er natuurlijk altijd een kans dat dat een gelukstreffer was.

[..]

Het jaar is echt wel om gevlogen. Het voelt ook nog helemaal niets als bijna een jaar maar dat komt denk ik ook mede door de pandemie. Het is een raar jaar geweest en we hebben ook meerdere keren getwijfeld of we er wel goed aan deden. Hopelijk ziet de wereld er over een maand of 9 een stukje beter uit.
Dat kan ik me dan goed voorstellen ja! Lijkt me ook wel een beetje geruststellend om te weten dat het in principe allemaal gewoon werkt enzo, maar tegelijkertijd frustrerend als het nu zo (relatief) lang duurt dan.

Ik vind het ergens ook wel spannend, om in een pandemie bezig te zijn met een extra mens op de wereld zetten. Maar 9 maanden is echt best lang, dus hopelijk is de wereld dan weer iets meer op orde idd. En anders ga ik lekker cocoonen in mijn huis en kan het me allemaal gestolen worden. :{w
pi_197264746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:20 schreef Vaiana het volgende:
Wat een gezelligheid hier. O+
[..]

CaVaBien, wat leuk, welkom! Normaal gesproken is borstvoeding tijdens een zwangerschap geen probleem volgens mij? Maar kan me met jullie geschiedenis voorstellen dat je de omstandigheden zo optimaal mogelijk wil maken.

Bedankt! :D

Normaal is borstvoeding inderdaad geen probleem voor zover ik weet :)

Alleen ging ik bij mijn vorige zwangerschap van 48kg naar 42kg tijdens de eerste 4 maanden (in totaal 8 kilo aangekomen uiteindelijk), kon ik niks eten/ binnenhouden en borstvoeding geven kost toch zo'n 500 calorieën per dag. Als die energie dan naar M gaat, blijft er weinig over voor de nieuwe baby.

Ik weet niet of dit echt zo is. Heb verder geen medische bronnen, maar we willen het niet riskeren :P
pi_197264790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:58 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind het ergens ook wel spannend, om in een pandemie bezig te zijn met een extra mens op de wereld zetten. Maar 9 maanden is echt best lang, dus hopelijk is de wereld dan weer iets meer op orde idd. En anders ga ik lekker cocoonen in mijn huis en kan het me allemaal gestolen worden. :{w
Ik sta er precies zo in :D als er tegen die tijd nog gedonder is met corona dan blijf ik toch gewoon lekker thuis, en kan de visite door het raam komen zwaaien :P scheelt mij weer troep in huis en ik hoef mn babyknuffels niet te delen ^O^
pi_197265117
Dat gedeelte van cocoonen lijkt me prima maar veel minder zorg krijgen omdat alles is afgeschaald lijkt me wel een probleem. Bij de eerste golf werd er zoveel verloskundige zorg afgeschaald en dan de berichten uit het buitenland dat vrouwen zonder partner moesten bevallen.

Het voelde vooral tijdens de eerste golf best wel tegenstrijdig om op streepjes te zitten wachten maarja een pauze inlassen voelde ook niet goed. Het uitspreken in dit topic voelde al helemaal raar, volgens mij hadden meer mensen daar last van gezien de rust die toen in die topic heerste.
pi_197265146
Net een zwangerschaps test gedaan en geen controlestreep. :') De vorige keer kreeg ik bij Clearblue ook een foutmelding, dit was gewoon een simpelere. Ik zal wel iets verkeerd doen. Later vandaag nog maar een poging.
pi_197265375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Kan het niet ook een innesteling zijn? Klopt wel qua tijd
Ja dat kan. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap en ook bij mijn miskraam in oktober.

Maar vorige maand had ik het ook en toen geen zwangerschap.. Dus durf het niet zo te hopen. Bloeden is wel weer gestopt.
pi_197265854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:47 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Bedankt! :D

Normaal is borstvoeding inderdaad geen probleem voor zover ik weet :)

Alleen ging ik bij mijn vorige zwangerschap van 48kg naar 42kg tijdens de eerste 4 maanden (in totaal 8 kilo aangekomen uiteindelijk), kon ik niks eten/ binnenhouden en borstvoeding geven kost toch zo'n 500 calorieën per dag. Als die energie dan naar M gaat, blijft er weinig over voor de nieuwe baby.

Ik weet niet of dit echt zo is. Heb verder geen medische bronnen, maar we willen het niet riskeren :P
Oei ja, dan kan je beter alle voeding die wel overblijft in je nieuwe baby stoppen inderdaad. Snap ik heel goed!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:
Dat gedeelte van cocoonen lijkt me prima maar veel minder zorg krijgen omdat alles is afgeschaald lijkt me wel een probleem. Bij de eerste golf werd er zoveel verloskundige zorg afgeschaald en dan de berichten uit het buitenland dat vrouwen zonder partner moesten bevallen.

Het voelde vooral tijdens de eerste golf best wel tegenstrijdig om op streepjes te zitten wachten maarja een pauze inlassen voelde ook niet goed. Het uitspreken in dit topic voelde al helemaal raar, volgens mij hadden meer mensen daar last van gezien de rust die toen in die topic heerste.
Ja ook de afspraken zonder partner moeten doen lijkt me heel heftig. Ik heb niet het idee dat we nog terug gaan naar zo'n situatie, helemaal nu met vaccins, maar het gevoel van tegenstrijdigheid snap ik goed!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:07 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Net een zwangerschaps test gedaan en geen controlestreep. :') De vorige keer kreeg ik bij Clearblue ook een foutmelding, dit was gewoon een simpelere. Ik zal wel iets verkeerd doen. Later vandaag nog maar een poging.
Ik vind het ook wel vroeg om te testen! Mijn (super betrouwbare natuurlijk) internetresearch toonde toch wel aan dat vroege testen regelmatig een vals negatief geven. Mijn voornemen is daarom om tot de NOD zelf te wachten. Maar ik heb die wachtperiode nog niet hoeven doorlopen, dus wie weet hoe ik het dan ervaar. ;) Wel stom dat het überhaupt niet lukte om een geldige test te doen!

quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:22 schreef June. het volgende:

[..]

Ja dat kan. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap en ook bij mijn miskraam in oktober.

Maar vorige maand had ik het ook en toen geen zwangerschap.. Dus durf het niet zo te hopen. Bloeden is wel weer gestopt.
Hmm, snap ik. Stopte het vorige maand ook weer?
pi_197265928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:50 schreef Vaiana het volgende:
Ik vind het ook wel vroeg om te testen! Mijn (super betrouwbare natuurlijk) internetresearch toonde toch wel aan dat vroege testen regelmatig een vals negatief geven. Mijn voornemen is daarom om tot de NOD zelf te wachten. Maar ik heb die wachtperiode nog niet hoeven doorlopen, dus wie weet hoe ik het dan ervaar. ;) Wel stom dat het überhaupt niet lukte om een geldige test te doen!
Vroeg? Ik heb speciaal een vroege test (4 dagen voor NOD) gekocht. NOD is zaterdag dus dan lijkt vandaag me prima. Vals negatief kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt mij dat die controlestreep in ieder geval altijd wel wat moet doen.

Maar ik weet het verder ook niet. Maar of ik nou wacht tof NOD of al test voor de NOD, maakt denk ik allemaal niet zoveel uit. Zolang er maar geen/amper kans is op vals positief, dan maak ik me daar niet zo druk over. Kan hooguit teleurgesteld raken en alsnog een meevaller hebben.
pi_197266063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:55 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Vroeg? Ik heb speciaal een vroege test (4 dagen voor NOD) gekocht. NOD is zaterdag dus dan lijkt vandaag me prima. Vals negatief kan ik me nog wel voorstellen, maar lijkt mij dat die controlestreep in ieder geval altijd wel wat moet doen.

Maar ik weet het verder ook niet. Maar of ik nou wacht tof NOD of al test voor de NOD, maakt denk ik allemaal niet zoveel uit. Zolang er maar geen/amper kans is op vals positief, dan maak ik me daar niet zo druk over. Kan hooguit teleurgesteld raken en alsnog een meevaller hebben.
True, volgens de testen zelf moet het prima kunnen 2 dagen vantevoren. Het is mijn persoonlijke invulling die het vroeg vindt, na wat ik gelezen heb over hoe succesvol die testen zijn.
Maar je hebt gelijk, vals positief krijg je volgens mij echt heel zelden dus wat dat betreft kan het sowieso geen 'kwaad'.
En ja, de controlestreep zou zeker wat moeten doen! Raar dat je twee testen achter elkaar hebt die niet meewerken. :{
pi_197266491
Besef je alleen wel dat er na een vroege positieve test er nog heel veel mis kan gaan tot aan de menstruatie. Ik kan zo snel geen hele betrouwbare bronnen vinden maar staat me iets van bij dat het in de helft van de gevallen alsnog mis gaat na een extra vroege zwangerschapstest.

Er is dus niet alleen kans op een meevaller maar ook op een flinke teleurstelling.

[ Bericht 14% gewijzigd door Elleska op 07-01-2021 14:29:05 ]
pi_197266728
Ja, ik lees het ook, dat er in de twee weken voor je ongesteldheid 50% kans is op verlies i.p.v. 10/12% op de dag van je ongesteldheid. Maar ik weet niet of het de 2 dagen voor je ongesteldheid ook nog zo'n enorm verschil maakt. Sowieso zou ik het hoe dan ook wel fijn vinden om te weten.

En nu ben ik ook gewoon gefrustreerd en wil ik vooral gewoon een test die geen foutmelding geeft. :')
pi_197267035
Nu deed die het wel, denk dat ik te voorzichtig dipte. Gewoon negatief. Daar ging ik eigenlijk al vanuit met m'n normale pms klachten, dus maar weer een nieuwe ronde.
pi_197267135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:49 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nu deed die het wel, denk dat ik te voorzichtig dipte. Gewoon negatief. Daar ging ik eigenlijk al vanuit met m'n normale pms klachten, dus maar weer een nieuwe ronde.
;( Niet alle hoop is verloren natuurlijk, maar ik snap dat het niet het gewenste resultaat is.
pi_197267252
Ik ben bij zo'n test wel van het negatief = negatief hoor. Ik ga dan niet nog hoop houden dat ik het over twee dagen nog maar een keer moet testen. Misschien als m'n ongesteldheid echt heel lang uit zou blijven. Maar ik laat het eigenlijk gewoon allemaal meteen weer even los. Als ik het toch sowieso niet vertrouw, heeft dat testen sowieso geen toegevoegde waarde natuurlijk.
pi_197267942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik ben bij zo'n test wel van het negatief = negatief hoor. Ik ga dan niet nog hoop houden dat ik het over twee dagen nog maar een keer moet testen. Misschien als m'n ongesteldheid echt heel lang uit zou blijven. Maar ik laat het eigenlijk gewoon allemaal meteen weer even los. Als ik het toch sowieso niet vertrouw, heeft dat testen sowieso geen toegevoegde waarde natuurlijk.
Snap ik! Dat is waarom ik persoonlijk niet voor de NOD zou testen, ik wil inderdaad wel kunnen vertrouwen op mijn uitslag en ik ken mezelf, dat doe ik bij een vroege test niet.

Op naar de volgende ronde dan maar? ;( :*
pi_197268449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:35 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik lees het ook, dat er in de twee weken voor je ongesteldheid 50% kans is op verlies i.p.v. 10/12% op de dag van je ongesteldheid. Maar ik weet niet of het de 2 dagen voor je ongesteldheid ook nog zo'n enorm verschil maakt. Sowieso zou ik het hoe dan ook wel fijn vinden om te weten.

En nu ben ik ook gewoon gefrustreerd en wil ik vooral gewoon een test die geen foutmelding geeft. :')
Geen idee hoe groot de kans is maar bij mij maakte 1 dag voor de NOD al verschil dus misschien dat ik er daarom iets anders in sta.
Hoewel ik het zonder test waarschijnlijk alsnog wel had gemerkt aan de iets verlate en heftige menstruatie daarna vond ik het niet fijn om een positieve test te zien waarna het alsnog mis gaat. Ookal is het maar enkele dagen, op het moment van de positieve test zit er een mooi toekomstbeeld in het hoofd wat vervolgens aan diggelen wordt geslagen.
pi_197383704
Hoe is het hier inmiddels met iedereen?

Wij gaan we weer door voor de volgende ronde, eergister weer ongesteld geworden. ;( Ik ben er toch wel even flink chagrijnig van geweest, had deze keer op 5dpo een zeer lichte (innestelings?)bloeding dus dat voelde bemoedigend, maar helaas.
pi_197385983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:36 schreef altootje86 het volgende:
Hoe is het hier inmiddels met iedereen?

Wij gaan we weer door voor de volgende ronde, eergister weer ongesteld geworden. ;( Ik ben er toch wel even flink chagrijnig van geweest, had deze keer op 5dpo een zeer lichte (innestelings?)bloeding dus dat voelde bemoedigend, maar helaas.
;( Wat balen dat het nog niet raak is zeg. Heel logisch dat je chagrijnig bent, dat mag ook wel even ruimte krijgen toch? Daarna hopelijk vol goede moed op naar de volgende ronde. Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen?

Hier alles rustig, ik verwacht in of kort na komend weekend mijn eisprong. Volgens mijn app zou het zaterdag zijn maar mijn app kent mijn cyclus nog niet en die was in het verleden eerder 30 a 31 dagen dan 28 (waar hij nu vanuit gaat). Ik doe sinds eergister 1x per dag een ovulatietest en vind dat mega fascinerend merk ik, zo'n gek concept nog allemaal! Vooralsnog vermaak ik me er wel soort van mee, maar dat 'plezier' en die nieuwigheid zal snel gaan slijten verwacht ik. ;)
pi_197390826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

Geen idee hoe groot de kans is maar bij mij maakte 1 dag voor de NOD al verschil dus misschien dat ik er daarom iets anders in sta.
Hoewel ik het zonder test waarschijnlijk alsnog wel had gemerkt aan de iets verlate en heftige menstruatie daarna vond ik het niet fijn om een positieve test te zien waarna het alsnog mis gaat. Ookal is het maar enkele dagen, op het moment van de positieve test zit er een mooi toekomstbeeld in het hoofd wat vervolgens aan diggelen wordt geslagen.
Helemaal begrijpelijk, maar ik heb dat niet meer. Toen ik positief testte op mijn nod probeerde ik mijn blijdschap in toom te houden omdat je weet dat het mis kan gaan

Bij 6 weken zwangerschap was ik blij dat het er nog in zat en er niets was gebeurd
Bij 8 weken zwangerschap vierde ik een goede echo met kloppend hartje en begon ik te dromen
Bij 10 weken had ik een missed abortion

Het doet alweer pijn als ik erover typ. Voor mij zegt die positieve test voor, op of na NOD niet zoveel. Ja, ik zal blij zijn omdat ik dan weer een kans heb, maar ik weet maar al te goed dat het veel later ook nog fout kan gaan. Dus 10 of 14 dpo is voor mij niet echt een verschil. Ik kan bij die termijn echt nog niet dromen over de toekomst

Ik ben trouwens ook gister weer ongesteld geworden na 35 dagen. Dus ik moet nog wat langer geduld hebben
pi_197393969
Wij zitten middenin de vruchtbare dagen :9 :P. Zondag slijm, gisteren en vandaag positieve ovulatietesten. Dus het is straks weer afwachten.
pi_197397836
Hier negatieve test, maar menstruatie was raar en kort. Misschien komende week nog maar eens testen, maar verwacht dat het deze ronde klaar is.
pi_197398928
quote:
17s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Wij zitten middenin de vruchtbare dagen :9 :P. Zondag slijm, gisteren en vandaag positieve ovulatietesten. Dus het is straks weer afwachten.
Spannennnnd!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 06:59 schreef June. het volgende:
Hier negatieve test, maar menstruatie was raar en kort. Misschien komende week nog maar eens testen, maar verwacht dat het deze ronde klaar is.
Meh, balen. ;(
pi_197399909
hier ook door voor de volgende ronde 2021 gaat vast een beter jaar worden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')