SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de KeuzelijstUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Leadzanger heette Darude, bandje heette Sandstorm.quote:Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben enorm fan van dit nummer. Kunnen jullie de naam raden van de leadzanger en de bandje waar ie nog meer in zat?
Ik ben bang dat dit voor een deel een kwestie is van een generatiekloofquote:Op maandag 7 december 2020 18:54 schreef Kyran het volgende:
Ik zet nog maar een keer Child in Time op, gevolgd door Shine on You Crazy Diamond
De werkelijk nummer 1 en 2 van de Top 2000
quote:
Kan de amateur-autist in mij niet aan ditquote:
Ah zo, dat was ik even vergeten.quote:Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het is een stuk logischer als je weet dat 'Duits' (of 'Diets') in de 16e eeuw 'Nederlands' betekende
Die Spanjolen moeten niet zeiken. Ze hebben zo veel ruzie over welke taal ze in dat land moeten spreken dat ze besloten hebben een volkslied zonder tekst te nemen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah zo, dat was ik even vergeten.
En die Koning van Hispanje is op zich ook wel logisch gezien de geschiedenis, maar dat slaat anno nu nergens meer op. Vind het altijd hilarisch als onze voetballers deze zin meezingen terwijl ze tegen Spanje spelen
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komtquote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit voor een deel een kwestie is van een generatiekloof![]()
(ik zou voor mezelf heel verbaasd zijn als ik opeens nummers van ver voor m'n geboorte als het beste ooit ga beschouwen)
Anders konden die klassieke orkesten wel opdoeken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komt
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef TheVulture het volgende:
Deep Purple-fans sterven natuurlijk wel steeds meer uit, al dan niet geholpen door corona
Ik was ook nog niet geboren toen deze nummers uitkwamen maar ze staan ook in mijn top-5quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
(ik zou voor mezelf heel verbaasd zijn als ik opeens nummers van ver voor m'n geboorte als het beste ooit ga beschouwen)
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.quote:Op maandag 7 december 2020 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bij Danny Vera stemmen mensen tenminste nog op de muziek. In tegenstelling tot sommige andere noteringen.
Ik heb ze op de reunie tour gezien in 1984. Toch het beste als de originele bezetting te vroeg kwam.quote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.
Nu ben ik nog een jonge God, maar menig Purple fan is al vijftien jaar met de VUT.
Die nummer 1 en 2quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?
Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Child in Time 1970
Shine On You Crazy Diamond 1975
Kashmir 1975
Zou bijvoorbeeld voor altijd mijn top drie zijn
Met dit verhaal is het toch ook gek om bij voorbaat nummers uit de toekomst uit te sluiten van je top 3?quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?
Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Child in Time 1970
Shine On You Crazy Diamond 1975
Kashmir 1975
Zou bijvoorbeeld voor altijd mijn top drie zijn
Dat klopt voor mij zeker! Die gong op het einde symboliseert het einde van het (kut)jaarquote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.
Ik kan me voorstellend dat bijna Vera-stemmer daadwerkelijk geraakt wordt door de songtekst. Dat vind ik muziek op zijn puurst, als mensen er emotioneel door worden.
Veel BoRhap-fans hebben waarschijnlijk een band met het nummer gekregen omdat het hen heel erg doet denken aan de exacte jaarwisseling. Men vindt dat het nummer past bij het moment 5 minuten voor 12. Natuurlijk louter ook met positieve associaties, maar de tekst van het nummer zelf zal voor veel Queen-stemmers geen ene bal uitmaken.
Dat komt eerder door Generatie X lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef Haags het volgende:
Zo te zien heeft corona dus echt flink toegeslagen onder bejaarden.
Danny Vera nu op 1 komt.
Die optie hou ik open hoorquote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met dit verhaal is het toch ook gek om bij voorbaat nummers uit de toekomst uit te sluiten van je top 3?
Dat spelen ze sowieso nog maar zelden. Ian Gillan is nog maar een schim van de zanger die hij was.quote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb ze op de reunie tour gezien in 1984. Toch het beste als de originele bezetting te vroeg kwam.
Al speelden ze toen geen Child In Time. Hele zaal mad
Ik weet met name nog dat ik het takkeherrie vond toen het voor het eerst bij Toppop (met Ad Visserbaas) te horen was.quote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.
Ik kan me voorstellend dat bijna Vera-stemmer daadwerkelijk geraakt wordt door de songtekst. Dat vind ik muziek op zijn puurst, als mensen er emotioneel door worden.
Veel BoRhap-fans hebben waarschijnlijk een band met het nummer gekregen omdat het hen heel erg doet denken aan de exacte jaarwisseling. Men vindt dat het nummer past bij het moment 5 minuten voor 12. Natuurlijk louter ook met positieve associaties, maar de tekst van het nummer zelf zal voor veel Queen-stemmers geen ene bal uitmaken.
Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jawel maar in 1984 was ie nog een beetje jonger he.quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat spelen ze sowieso nog maar zelden. Ian Gillan is nog maar een schim van de zanger die hij was.
Ik heb ook wel eens teleurgestelde boomers gezien na een concert van DP. Moesten ze het doen met Highway Star als toegift
Pffft.. vertel het gewoon.quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Maar mensen het belangrijkste komt nog...
Hoe hebben wij in dit topic gestemd?!?!?
Wat is onze top 10?
Later deze week volgt het antwoord.
Je zegt toch "voor altijd"?quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die optie hou ik open hoor
Ik verwacht het echter niet als je kijkt wat voor meuk er uit komt![]()
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Haha ik weet het nog niet. Ik werk gewoon..quote:
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet andersquote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed Radio 2 heeft de boel weer flink gemanipuleerd en mensen aangezet om Vera te stemmen om zo "weer eens wat anders" op 1 te hebben. Halen ze weet het nieuws mee. Het is allemaal erg doorzichtig. 8 uur eerder beginnen, nieuwe nummer 1. Mensen die zeiken dat de lijst nooit veranderd tevreden gesteld.
Goed gedaan NPO
Nogmaals.. ook voor mij is dat nog niet bekend.quote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet anders
Die neiging had ik ook heel erg, maar uiteindelijk heel veel nummers die tussen 1992 en 2002 zijn uitgekomen laten vallen, omdat ze eigenlijk niet zo goed zijnquote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!
Al heb ik wel weer voornamelijk gestemd op muziek uit mn tienerjaren, aangevuld met een paar oudjes.
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nachtquote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.
Als je ieder jaar ongeveer evenveel stemmen krijgt, eindig je ieder jaar ook ongeveer op dezelfde plek. Dat is niet heel vreemd.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Nog zo'n grap ja.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk dingetje. Ik heb vrijwel alle muziek die ik lief heb zelf moeten ontdekken (bijna niks van huis uit meegekregen). Ben zelf als puber begonnen bij de recente hitlijsten en daarna de albums die nieuw uitkwamen. Muziek van vroeger heb ik voor een groot deel pas later ontdekt, o.a. door lijsten als de Top 2000. Wat dat betreft heb ik nog een inhaalslag te maken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nothing Breaks Like aquote:Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Niet slim verwoord. Bedoelde meer dat dit voor altijd mijn top is geweest en nu nog is. Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet ik nietquote:
Haha nee, het is wel een zeer bekende producer. Iemand die een paar van de belangrijkste popalbums van de laatste jaren heeft geproduceerdquote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Leadzanger heette Darude, bandje heette Sandstorm.
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
En altijd Chop Suey! Ervoor of daarnaquote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daarbij zeggen ze gewoon dat die ieder jaar ongeveer zelfde aantal stemmen krijgt, dus steeds in zelfde slots komt. Lijkt mij ook raar, want dat zou betekenen dat er ieder jaar ongeveer evenveel stemmen worden uitgebracht.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ook dit is niet zo raar.quote:Op maandag 7 december 2020 19:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarbij zeggen ze gewoon dat die ieder jaar ongeveer zelfde aantal stemmen krijgt, dus steeds in zelfde slots komt. Lijkt mij ook raar, want dat zou betekenen dat er ieder jaar ongeveer evenveel stemmen worden uitgebracht.
Jou kennende heeft het waarschijnlijk iets met The National te makenquote:Op maandag 7 december 2020 19:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Haha nee, het is wel een zeer bekende producer. Iemand die een paar van de belangrijkste popalbums van de laatste jaren heeft geproduceerd
Heb Turkse roots, dus mijn muzieksmaak heb ik ook zelf moeten ontwikkelen en niks van mijn ouders meegekregenquote:Op maandag 7 december 2020 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk dingetje. Ik heb vrijwel alle muziek die ik lief heb zelf moeten ontdekken (bijna niks van huis uit meegekregen). Ben zelf als puber begonnen bij de recente hitlijsten en daarna de albums die nieuw uitkwamen. Muziek van vroeger heb ik voor een groot deel pas later ontdekt, o.a. door lijsten als de Top 2000. Wat dat betreft heb ik nog een inhaalslag te maken.
Uiteraard ben ik het helemaal eens dat leeftijd voor de kwaliteit helemaal niets uit hoeft makenHet mooiste is als je zo goed als evenveel van muziek van alle tijdperken kunt genieten.
[..]
Nothing Breaks Like a
Ja, klopt. Ik kan nu zeker tientallen nummers van voor mijn geboorte (1989) opnoemen die ik buitengewoon goed vind. Was een jaar of 10 geleden wel compleet anders (toen kende ik vrij weinig oudere muziek).quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komt
Deze Deep Purple fan word deze week pas 30, dus ik kan nog wel ff meequote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.
Nu ben ik nog een jonge God, maar menig Purple fan is al vijftien jaar met de VUT.
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat het steeds populairder wordt en dus ook steeds meer wordt gestemd. In dat geval zou Slayer steeds verder moeten zakken en ook een keer in de avond moeten komen in plaats van in de midden van de nachtquote:
Waar blijkt dan precies uit dat Radio 2 disproportioneel veel oproepen heeft gedaan om op Roller Coaster te stemmen?quote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed Radio 2 heeft de boel weer flink gemanipuleerd en mensen aangezet om Vera te stemmen om zo "weer eens wat anders" op 1 te hebben. Halen ze weet het nieuws mee. Het is allemaal erg doorzichtig. 8 uur eerder beginnen, nieuwe nummer 1. Mensen die zeiken dat de lijst nooit veranderd tevreden gesteld.
Goed gedaan NPO
Ze beginnen nu 8 uur eerder dus dit jaar zou Slayer weleens overdag kunnen komen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat het steeds populairder wordt en dus ook steeds meer wordt gestemd. In dat geval zou Slayer steeds verder moeten zakken en ook een keer in de avond moeten komen in plaats van in de midden van de nacht
Maar goed, ik vind het een kutnummer, zelfs als metalliefhebber
Volgens mij las ik ergens is niet een heel sterk begin natuurlijkquote:Op maandag 7 december 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat het steeds populairder wordt en dus ook steeds meer wordt gestemd. In dat geval zou Slayer steeds verder moeten zakken en ook een keer in de avond moeten komen in plaats van in de midden van de nacht
Maar goed, ik vind het een kutnummer, zelfs als metalliefhebber
En daar zouden tientallen Radio 2-werknemers (dj's en redactieleden) - die inzage hebben in de totalen - stilzwijgend mee instemmenquote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.
Ik probeer het terug te vinden, maar nog niet geslaagdquote:Op maandag 7 december 2020 19:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Volgens mij las ik ergens is niet een heel sterk begin natuurlijk. Maar het aantal stemmen ligt al een aantal jaar ongeveer gelijk. Juist zoiets als Slayer zal altijd een hele specifieke groep aanspreken. Bij meer gemiddelde dingen is dat toch anders, daar gaat wat bij en weer wat af en weer wat bij, enzovoorts.
Zijdelings bestaat er inderdaad wel een link met The National, omdat Jack Antonoff met een van de bandleden (Aaron Dessner) het nieuwe album van Taylor Swift heeft geproduceerd + meegeschreven.quote:Op maandag 7 december 2020 19:33 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Jou kennende heeft het waarschijnlijk iets met The National te maken
Je hebt geluk dat Giuliani corona heeft, anders zette ik hem op deze zaakquote:Op maandag 7 december 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En daar zouden tientallen Radio 2-werknemers (dj's en redactieleden) - die inzage hebben in de totalen - stilzwijgend mee instemmen![]()
Ik geloof best dat er in lagere regionen e.a.a. wordt geschoven om de uren goed op elkaar te laten sluiten. Maar dat er in de top van de lijst gemanipuleerd wordt is echt onmogelijk
Ik ben dan nu wel benieuwd wat je van mijn fave Miley vindt, een ultiem party anthemquote:Op maandag 7 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je mij een paar jaar geleden had verteld dat ik op freaking Miley Cyrus zou stemmen had ik je uitgelachen. Ik vind echt al haar muziek gewoon kut. Nothing Breaks Like A Heart heeft op een of andere manier iets dat mij raakt, mooie stem heeft ze daar ook, dus dan ben ik ook wel zo eerlijk om daar op te stemmen
Nieuwe nummer Midnight Sky is ook weer helemaal primaquote:
Vrouwen en stemrecht, wie heeft ooit gedacht dat dat een goed idee was?quote:
Trump was het in elk geval niet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Vrouwen en stemrecht, wie heeft ooit gedacht dat dat een goed idee was?
ik acht nu niks meer onmogelijk bij die lijstquote:Op maandag 7 december 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En daar zouden tientallen Radio 2-werknemers (dj's en redactieleden) - die inzage hebben in de totalen - stilzwijgend mee instemmen![]()
Ik geloof best dat er in lagere regionen e.a.a. wordt geschoven om de uren goed op elkaar te laten sluiten. Maar dat er in de top van de lijst gemanipuleerd wordt is echt onmogelijk
Hier kan ik dus helemaal niks mee. Ik vind het niet eens muziek, sorry.quote:Op maandag 7 december 2020 19:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben dan nu wel benieuwd wat je van mijn fave Miley vindt, een ultiem party anthem![]()
Van het album waar Wrecking Ball ook op staat. Ik ga hier altijd ongelofelijk lekker op. (maar ik zou denken dat jij het vooral met de oude Miley associeert)
[..]
Nieuwe nummer Midnight Sky is ook weer helemaal prima
Gelukkig liggen de stemverhouding bij de Top 2000 al een tijdje rond de 50/50quote:
Ik ken anders veel mannen die op kate gestemd hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 19:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de stemverhouding bij de Top 2000 al een tijdje rond de 50/50
Als het overgrote deel van inzenders man zou zijn stonden er waarschijnlijk nog minder vrouwelijke artiesten in de top van de lijst. Zou ik echt met lede ogen aanzien. Dan zou Kate Bush waarschijnlijk ver wegzakken.
Ze kan best zingen hoor Miley Cyrus, zoek de live versie van Jolene eens op. Prachtig gecoverdquote:Op maandag 7 december 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier kan ik dus helemaal niks mee. Ik vind het niet eens muziek, sorry.
Rare beat, rare stem, nauwelijks muziek. Nee, kan er echt niks mee
Ja zullen er nog steeds een hoop zijn, maar de statistieken die Radio 2 elk jaar publiceert laten meestal wel zin dat de grote vrouwelijke artiesten vooral door vrouwen worden gesteund. In de top zoveel van de mannelijke stemmer staat dan weer vooral hardere muziek.quote:Op maandag 7 december 2020 19:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ken anders veel mannen die op kate gestemd hebben.
Ja dat is wel zo.quote:Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja zullen er nog steeds een hoop zijn, maar de statistieken die Radio 2 elk jaar publiceert laten meestal wel zin dat de grote vrouwelijke artiesten vooral door vrouwen worden gesteund. In de top zoveel van de mannelijke stemmer staat dan weer vooral hardere muziek.
I know! Zoals ik al zei, ik vind haar stem bij Nothing Breaks Like A Heart ook heerlijk. Mijn reactie was echt op wat Gretzl had gepostquote:Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef alopio het volgende:
[..]
Ze kan best zingen hoor Miley Cyrus, zoek de live versie van Jolene eens op. Prachtig gecoverd
Nou ja, niet dus, Danny Vera of all places die Queen van de troon stoot, 2020 slaat nu écht nergens meer opquote:
Prachtige vertolking van Jolene inderdaad <3quote:Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef alopio het volgende:
[..]
Ze kan best zingen hoor Miley Cyrus, zoek de live versie van Jolene eens op. Prachtig gecoverd
Adele kan ook zeker wel zingen. Ik houd er niet zo van, maar zingen kan ze zeker.quote:Op maandag 7 december 2020 19:52 schreef Zorro het volgende:
Als er dan zo nodig meer vrouwen in de lijst moeten, dan moet er gewoon meer op Heart worden gestemd. Dat is tenminste zingen
Meer Floor Jansenquote:Op maandag 7 december 2020 19:52 schreef Zorro het volgende:
Als er dan zo nodig meer vrouwen in de lijst moeten, dan moet er gewoon meer op Heart worden gestemd. Dat is tenminste zingen
Ik vind het ook niks. Als het dan een zangeres moet zijn kies ik voor Aretha Franklin.quote:Op maandag 7 december 2020 19:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Adele kan ook zeker wel zingen. Ik houd er niet zo van, maar zingen kan ze zeker.
Ze kan er ook gewoon alles mee, blijft ik mij iedere keer over verbazen. Zo getalenteerd en nog steeds zo ondergewaardeerd in mijn ogen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:54 schreef Poppejans het volgende:
Meer vrouwen dan meer Floor Jansen. Mán...uh vrouw, wat heeft dat mens een stem!
Meer Carly Rae Jepsenquote:Op maandag 7 december 2020 19:52 schreef Zorro het volgende:
Snap het nog steeds niet dat Sinnerman er niet in staat. Dat is voor de ultieme Nina Simone-classic (en veruit haar beste nummer van wat ik ken)quote:
Zazquote:
die hoorde ik vanavond nog op Spotifyquote:Op maandag 7 december 2020 19:56 schreef LTVDK het volgende:
Bedenk me nu dat ik deze ook wel had kunnen stemmen
Jason "De zoon van" Bonham op drumsquote:Op maandag 7 december 2020 19:57 schreef Zorro het volgende:
Maar goed, nog even waarom ik Heart als favoriete vrouwelijke artiesten heb:
quote:Opvallend dat de uitslag (tot nummer 2001 aan toe) zo snel na sluiting van de stembussen bekend is. Dit lijkt te betekenen dat vrije keuzes ook geautomatiseerd worden verwerkt, anders zou er veel meer tijd nodig zijn om deze te controleren en dezelfde nummers met verschillende spelling samen te voegen.
Het zou me verbazen als ze iets slims zouden gebruiken om (licht) verschillende schrijfwijzen geautomatiseerd samen te voegen. Kortom: "Rebellion" en "Rebellion (Lies)" zijn in de telling waarschijnlijk twee verschillende nummers. Of weet iemand hier toevallig of/hoe ze dit oplossen?
Ze zingt het geweldig, maar wat mij betreft blijft Ann Wilson een niveau apart.quote:Op maandag 7 december 2020 19:58 schreef Kyran het volgende:
Als wij het dan over Heart en Floor Jansen heb moet ik wel even deze hier dumpen natuurlijk.
Eigenlijk nog steeds wel ja. Zo zonde.quote:Op maandag 7 december 2020 19:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze kan er ook gewoon alles mee, blijft ik mij iedere keer over verbazen. Zo getalenteerd en nog steeds zo ondergewaardeerd in mijn ogen.
En de rest van Led Zeppelin helemaal ondersteboven in het publiek. Zo geweldig dit.quote:Op maandag 7 december 2020 20:01 schreef Isorden het volgende:
[..]
Jason "De zoon van" Bonham op drums
Eerste keer dat ik deze uitvoering zag had ik zelfs kippenvel op plaatsen waar ik niet eens wist dat t konquote:Op maandag 7 december 2020 20:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
En de rest van Led Zeppelin helemaal ondersteboven in het publiek. Zo geweldig dit.
Zoiets jaquote:Op maandag 7 december 2020 20:06 schreef Isorden het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik deze uitvoering zag had ik zelfs kippenvel op plaatsen waar ik niet eens wist dat t kon
Dat negeren ze gewoon joh, niemand neemt de vrije keus serieus.quote:
Wow, kende deze gewoon nog niet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:57 schreef Zorro het volgende:
Echt hè, bizar goedquote:Op maandag 7 december 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wow, kende deze gewoon nog niet.
Tering wat goed, tranen in de ogen staan.
Als covers nou eens vaker van deze kwaliteit zouden kunnen zijnquote:Op maandag 7 december 2020 19:57 schreef Zorro het volgende:
Vrijdag dacht ikquote:Op maandag 7 december 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Wanneer gaat "staat die in de top 2000" weer live?
10 december alquote:Op maandag 7 december 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
hoop dat ze die engine eindelijk eens iets aangepakt hebbenquote:Op maandag 7 december 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Thanks!quote:
stond die er al vaker in?quote:Op maandag 7 december 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Thanks!
Ik vergeef Nederland dat Child in Time niet in de top 10 staat en zelfs dat Rollercoaster op één staat als The Greatest Show on Earth in de lijst staat
Nope, helaas niet, maar waren wel wat groepjes die het gingen proberen het er in te krijgen.quote:
Hahaquote:Op maandag 7 december 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Thanks!
Ik vergeef Nederland dat Child in Time niet in de top 10 staat en zelfs dat Rollercoaster op één staat als The Greatest Show on Earth in de lijst staat
Zou wel een verdiende plek zijnquote:Op maandag 7 december 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Thanks!
Oh op de internationale facebookgroep waar ik zit werd juist hard gestemd vorig jaar op Ghost love score,live versie. Met succes dus.quote:Op maandag 7 december 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nope, helaas niet, maar waren wel wat groepjes die het gingen proberen het er in te krijgen.
Ja, dit jaar weer en ook op Elan, How's The Heart en The Greatest Show on Earth. Heb zelf alleen de laatste gedaan. Ik ben groot fan van Nightwish, maar hoef niet vier nummers van ze in de lijstquote:Op maandag 7 december 2020 20:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh op de internationale facebookgroep waar ik zit werd juist hard gestemd vorig jaar op Ghost love score,live versie. Met succes dus.
De nummers die in aanmerking komen voor zo’n hoge notering staan natuurlijk over het algemeen al in het systeem en kunnen dus idd geautomatiseerd worden geteld. Complete lijst zal langer duren om die reden.quote:
Soooowwwwquote:Op maandag 7 december 2020 20:40 schreef peaceman het volgende:
4911 stemmen zijn uitgebracht in dit topic
Mijn oude studievereniging organiseerde 8 jaar geleden een eigen Top 2000-spinoff, waar de favoriete nummers van de leden dan uit moesten rollen. Was een internetverkiezing waar je 3 nummers moest opgeven. Ik geloof dat ik toen samen met een paar vrienden enkele nummers heb gepushtquote:Op maandag 7 december 2020 20:29 schreef Nober het volgende:
Hopelijk volgend jaar deze twee ook in de top 3.
zeker.quote:
Ben benieuwd!quote:Op maandag 7 december 2020 20:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
zeker.
Nu alle jaartallen en ander commentaar verwijderen...
daarna titels controleren
en dan nog de telling.
Ik hoop morgen of woensdag klaar te zijn.
Dus, welke beta-studie was dit?quote:Op maandag 7 december 2020 20:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mijn oude studievereniging organiseerde 8 jaar geleden een eigen Top 2000-spinoff, waar de favoriete nummers van de leden dan uit moesten rollen. Was een internetverkiezing waar je 3 nummers moest opgeven. Ik geloof dat ik toen samen met een paar vrienden enkele nummers heb gepusht![]()
Het leverde de volgende top 15 op. Geef Me Hoop Jomanda ex aequo met Run en November Rain![]()
En een meer dan schitterende nummer 1![]()
[ afbeelding ]
Ik niet. Lijstloos luisteren-genotquote:Op maandag 7 december 2020 20:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik wil eigenlijk die andere 1990 ook wel weten nu...
Ik ben een beetje een lijstjespsychopaat, vandaar ook 7 dagen wildvreemden stalken om hun lijstjes.quote:Op maandag 7 december 2020 20:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik niet. Lijstloos luisteren-genot
Het nummer pi is ook een erg mooi nummer, moet ik toegeven.quote:Op maandag 7 december 2020 20:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mijn oude studievereniging organiseerde 8 jaar geleden een eigen Top 2000-spinoff, waar de favoriete nummers van de leden dan uit moesten rollen. Was een internetverkiezing waar je 3 nummers moest opgeven. Ik geloof dat ik toen samen met een paar vrienden enkele nummers heb gepusht![]()
Het leverde de volgende top 15 op. Geef Me Hoop Jomanda ex aequo met Run en November Rain![]()
En een meer dan schitterende nummer 1![]()
[ afbeelding ]
Mooi nummer, maar iets te irrationeel voor een muzieklijstquote:Op maandag 7 december 2020 21:01 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het nummer pi is ook een erg mooi nummer, moet ik toegeven.
Lekker man, niks mis mee. Of niet Jan?quote:Op maandag 7 december 2020 20:29 schreef Nober het volgende:
Hopelijk volgend jaar deze twee ook in de top 3.
Terechte klachtquote:Op maandag 7 december 2020 21:03 schreef MTheBassman het volgende:
Waar ik me eerder aan stoor is dat dat verschrikkelijk Fix You gewoon nog in de top 10 staat
BWA te Wageningen (toen nog Nederlandstalig)quote:Op maandag 7 december 2020 20:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus, welke beta-studie was dit?
Mijn lijstloze-compaan. Nu al zin om ons te verbazen over wat er nog moet komen en hoe hoog dat dit jaar staat.quote:Op maandag 7 december 2020 20:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik niet. Lijstloos luisteren-genot
Betekent dit dat jullie het nieuws over de bekendmaking van de lijst proberen te vermijden en de luisterweek ingaan met alleen informatie over de top 10?quote:Op maandag 7 december 2020 21:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mijn lijstloze-compaan. Nu al zin om ons te verbazen over wat er nog moet komen en hoe hoog dat dit jaar staat.
Zo'n 150-160 lijstjes in totaal dan, aannemende dat niet iedereen een volledige top 35 heeft opgegevenquote:Op maandag 7 december 2020 20:40 schreef peaceman het volgende:
Ja. Al probeer ik wel de uitvallers vooraf te identificeren, dat maakt het allemaal wat makkelijker volgen als je het mij vraagt.quote:Op maandag 7 december 2020 21:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Betekent dit dat jullie het nieuws over de bekendmaking van de lijst proberen te vermijden en de luisterweek ingaan met alleen informatie over de top 10?
Klink wel leuk om ook eens uit te proberen. Al ben ik normaal veel te nieuwsgierig ingesteld voor zoiets
dit lijkt me ook wel geinig om uit te proberen, ben wel echt een veel te nieuwsgierig aagje om me daaraan te houden denk ikquote:Op maandag 7 december 2020 21:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Betekent dit dat jullie het nieuws over de bekendmaking van de lijst proberen te vermijden en de luisterweek ingaan met alleen informatie over de top 10?
Klink wel leuk om ook eens uit te proberen. Al ben ik normaal veel te nieuwsgierig ingesteld voor zoiets
Zeker, ik zal even checken of Mia in de lijst is gekomen donderdag (en dan krijg ik vast onbdoeld nog wat nieuwkomers mee, maar verder geloof ik het wel, uitzending 17e negeer ik, en dit topic dan ook even, tegen de 20e ofzo meld ik me wel weerquote:Op maandag 7 december 2020 21:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ga je daar een FOK!2000 van maken?quote:Op maandag 7 december 2020 20:40 schreef peaceman het volgende:
quote:Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Al probeer ik wel de uitvallers vooraf te identificeren, dat maakt het allemaal wat makkelijker volgen als je het mij vraagt.
Op zich een te prijzen mentaliteit. Maar met wat voor idee ga je er dan in? Van de 2000 kunnen er nooit meer dan 10 echt nieuw zijn. Als dat al zo is.quote:Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zeker, ik zal even checken of Mia in de lijst is gekomen donderdag (en dan krijg ik vast onbdoeld nog wat nieuwkomers mee, maar verder geloof ik het wel, uitzending 17e negeer ik, en dit topic dan ook even, tegen de 20e ofzo meld ik me wel weer
Oh ja, ik ben vergeten dat Child in Time wederom niet in de top 10 staat en dit bevestigd alleen maar de wansmaak die Nederland heeft.quote:Op maandag 7 december 2020 21:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat hier wel Deep Purple in de Top 1(0) staat
Het heeft mijn luisterlol echt heel erg vergroot. Door me jaarlijks te verbazen over hoe laag de klassiekers van Boudewijn de Groot toch weer staan, me te irriteren aan de stijgende positie van Gotta Catch em all, te verbazen over hoe hoog Jolene nu weer is gekomen: dat soort dingen. Vind t heerlijk. Elk uur verrast te worden door wat er komt ipv al te weten wat er gaat komen en te weten dat t een kutuur gaat worden.quote:Op maandag 7 december 2020 21:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Op zich een te prijzen mentaliteit. Maar met wat voor idee ga je er dan in? Van de 2000 kunnen er nooit meer dan 10 echt nieuw zijn. Als dat al zo is.
Dat begrijp ik wel. Ik ervaar het zelden als een kutuur, dus daar zal het verschil zitten.quote:Op maandag 7 december 2020 21:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het heeft mijn luisterlol echt heel erg vergroot. Door me jaarlijks te verbazen over hoe laag de klassiekers van Boudewijn de Groot toch weer staan, me te irriteren aan de stijgende positie van Gotta Catch em all, te verbazen over hoe hoog Jolene nu weer is gekomen: dat soort dingen. Vind t heerlijk. Elk uur verrast te worden door wat er komt ipv al te weten wat er gaat komen en te weten dat t een kutuur gaat worden.
Nou ja kuturen zijn ook wel uitzonderingen. T zit m meer in de verrassing.quote:Op maandag 7 december 2020 21:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Ik ervaar het zelden als een kutuur, dus daar zal het verschil zitten.
zoiets zal het ws wel zijn ja...quote:Op maandag 7 december 2020 21:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zo'n 150-160 lijstjes in totaal dan, aannemende dat niet iedereen een volledige top 35 heeft opgegeven
geen idee. ligt aan de uitkomstquote:Op maandag 7 december 2020 21:23 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ga je daar een FOK!2000 van maken?(of 450 of wat dan ook)
Vorig jaar zat er voor het eerst een auto-aanvul op het artiest/titel zoekformulier, dus toen is er al verbeterwerk aan geweest.quote:Op maandag 7 december 2020 20:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
hoop dat ze die engine eindelijk eens iets aangepakt hebben
Gaan we straks klagen over wansmaak FOK! Als ons lijstje tegenvaltquote:Op maandag 7 december 2020 21:28 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben vergeten dat Child in Time wederom niet in de top 10 staat en dit bevestigd alleen maar de wansmaak die Nederland heeft.
Dit was hét Corona nummer dit jaar, dus ik zag hem al aankomen..quote:Op maandag 7 december 2020 18:17 schreef Zorro het volgende:
Wat lees ik nou? Staat dat tyfusnumer wat ergens tussen 100 en 200 hoort te staan op 1?
Ik twijfel serieus of ik dit jaar actief mee ga doen.
Walgelijk.
Ja. Zo weten we gelijk wie we hier niet meer serieus hoeven te nemenquote:Op maandag 7 december 2020 21:42 schreef alopio het volgende:
[..]
Gaan we straks klagen over wansmaak FOK! Als ons lijstje tegenvaltBløf, Nick en simon en Kensington in de top10
Precies, dit soort nummers stijgen vaak nog na een jaar omdat ze nu wel in de kieslijst staan.quote:Op maandag 7 december 2020 21:48 schreef Cee het volgende:
Zelfs zonder Corona had het in de top 3 gestaan dit jaar.
Plus dat iedereen mekander wijs maakt dat het zo'n goed nummer isquote:Op maandag 7 december 2020 21:53 schreef MadMaster het volgende:
Ik vraag me hardop af of ik die banner in de OP nu nog wel wil aanpassen.
Despacito inwisselen voor Rollercoaster...
Ik heb er op gestemd uiteraardquote:Op maandag 7 december 2020 21:28 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben vergeten dat Child in Time wederom niet in de top 10 staat en dit bevestigd alleen maar de wansmaak die Nederland heeft.
In Duitsland was ie vorige week nog in de ochtendshow op de ARD..quote:Op maandag 7 december 2020 21:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Plus dat iedereen mekander wijs maakt dat het zo'n goed nummer isbuiten NL heeft niemand van Danny Vera gehoord
Niks mis mee, bagger eruit, goeie erin.quote:Op maandag 7 december 2020 21:53 schreef MadMaster het volgende:
Ik vraag me hardop af of ik die banner in de OP nu nog wel wil aanpassen.
Despacito inwisselen voor Rollercoaster...
Wat maakt dat uit?quote:Op maandag 7 december 2020 21:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
buiten NL heeft niemand van Danny Vera gehoord
Nee, was puur vanwege het rollercoaster thema. Alle kermisexploitanten hebben hier uit protest op gestemd.quote:Op maandag 7 december 2020 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het feit dat Dunken Laurens gestegen is geeft hoop voor The Wild Places.
Duncan Laurence houdt ook wel Browne Wild Placesquote:Op maandag 7 december 2020 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het feit dat Dunken Laurens gestegen is geeft hoop voor The Wild Places.
Hier is niemand serieus te nemen tochquote:Op maandag 7 december 2020 21:52 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ja. Zo weten we gelijk wie we hier niet meer serieus hoeven te nemen
Buiten NL heeft ook niemand van Tropical Danny en Guillermo gehoord, zijn toch topartiesten pur sangquote:Op maandag 7 december 2020 21:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Plus dat iedereen mekander wijs maakt dat het zo'n goed nummer isbuiten NL heeft niemand van Danny Vera gehoord
Echt he, wat dachten die mensen dan? Dat Danny op plek 44 zou komen?quote:Op maandag 7 december 2020 22:04 schreef Tussle266 het volgende:
Al die Roller Coaster haat is best schattig, maar je enige alternatief was BoRap. Er was echt niet ineens op één of andere wonderbaarlijke wijze een blik met 100.000 stemmers op één van de andere 1998 open te trekken. Dus zo erg is het allemaal niet, dat het zo gelopen is.
quote:Op maandag 7 december 2020 22:04 schreef Tussle266 het volgende:
Al die Roller Coaster haat is best schattig, maar je enige alternatief was BoRap. Er was echt niet ineens op één of andere wonderbaarlijke wijze een blik met 100.000 stemmers op één van de andere 1998 open te trekken. Dus zo erg is het allemaal niet, dat het zo gelopen is.
Als je dan een Nederlands nummer op 1 moet zetten kan ik wel leven met Roller Coasterquote:Op maandag 7 december 2020 21:53 schreef ems. het volgende:
De enige reden dat dat nummer überhaupt in de top 100 staat is omdat het een Nederlander is. Als het een Bulgaar oid betrof had niemand dat nummer hier ooit gehoord.
Maargoed, het is natuurlijk ook de top 2000 van Nederland
Mwah N=1, ik moet nog zien of Hotel California niet volgend jaar gewoon Roller Coaster weer voorbij gaat. T is niet dat zoiets als Black heel erg een aanval doet op de top 3quote:Op maandag 7 december 2020 22:14 schreef Gretzl het volgende:
Komend jaar gaan er waarschijnlijk weer (te)veel nieuwe mensen op Bohemian Rhapsody stemmen omdat ze vinden dat Roller Coaster niet #1-waardig is. Niet omdat Bohemian Rhapsody nu per se tot hun favoriete nummers behoort.
Kan nog wel eens veel langer een tweestrijd blijven. De rol van Hotel California als eeuwige uitdager lijkt wel definitief verleden tijd te zijn, gelukkig maar
Meestal mis je er niets aan als je het weglaat toch? Behalve bij The Thequote:Op maandag 7 december 2020 22:11 schreef peaceman het volgende:
Al die woordjes The ervoor had van mij ook niet gehoeven
Haten op Hotel Californiaquote:Op maandag 7 december 2020 22:14 schreef Gretzl het volgende:
Komend jaar gaan er waarschijnlijk weer (te)veel nieuwe mensen op Bohemian Rhapsody stemmen omdat ze vinden dat Roller Coaster niet #1-waardig is. Niet omdat Bohemian Rhapsody nu per se tot hun favoriete nummers behoort.
Kan nog wel eens veel langer een tweestrijd blijven. De rol van Hotel California als eeuwige uitdager lijkt wel definitief verleden tijd te zijn, gelukkig maar
Persoonlijk heb ik dan liever viervoeters maar ieder z'n dingquote:Op maandag 7 december 2020 22:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je dan een Nederlands nummer op 1 moet zetten kan ik wel leven met Roller Coaster
En een nummer 1 hit in Turkije gehad. Als is dat weer even geleden.quote:Op maandag 7 december 2020 21:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In Duitsland was ie vorige week nog in de ochtendshow op de ARD..
precies maar nu heb ik dus bands met en zonder The...quote:Op maandag 7 december 2020 22:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Meestal mis je er niets aan als je het weglaat toch? Behalve bij The The
Dan verwijder je dat met een statement.quote:Op maandag 7 december 2020 22:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
precies maar nu heb ik dus bands met en zonder The...
Dat heb ik dan ook netjes weggelatenquote:Op maandag 7 december 2020 22:11 schreef peaceman het volgende:
Al die woordjes The ervoor had van mij ook niet gehoeven
Al maakt het bij The The ook weinig uit voor de alfabetische volgordequote:Op maandag 7 december 2020 22:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook netjes weggelaten
Ik kan daar ook niet tegen. Alles op volgorde en dan ineens 100.000 bands met The ditdat *
* Ik maak een uitzondering voor The The.
Of gewoon net als met namen noteren: Beatles, Thequote:Op maandag 7 december 2020 22:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook netjes weggelaten
Ik kan daar ook niet tegen. Alles op volgorde en dan ineens 100.000 bands met The ditdat *
* Ik maak een uitzondering voor The The.
Tijdens Rollercoaster uit en dat zet ik gewoon Child in Time wel aanquote:Op maandag 7 december 2020 22:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
@:kyran, Als ik Oud en Nieuw bij jullie kom vieren, gaat dan wel om iets voor twaalf de TV uit?
quote:Op maandag 7 december 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tijdens Rollercoaster uit en dat zet ik gewoon Child in Time wel aan
Wel keihard meebleren met Zouteland, deal?
Ik zet de lijst van 99 nog wel even aan danquote:Op maandag 7 december 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tijdens Rollercoaster uit en dat zet ik gewoon Child in Time wel aan
Wel keihard meebleren met Zouteland, deal?
Da's de zonnigste manier om deze kwestie te bekijkenquote:Op maandag 7 december 2020 23:01 schreef 4-elements het volgende:
Wie er op nummer 1 staat maakt eigenlijk niet eens zoveel uit. Nog nooit nummer 1 gehoord, ben tegen die tijd met andere zaken bezig. Iets met champagne en zo.
Dit dusquote:Op maandag 7 december 2020 23:01 schreef 4-elements het volgende:
Wie er op nummer 1 staat maakt eigenlijk niet eens zoveel uit. Nog nooit nummer 1 gehoord, ben tegen die tijd met andere zaken bezig. Iets met champagne en zo.
Op zich waar, maar rond 10 voor 12 gaat de muziek toch weer aan en ga ik altijd een beetje sentimenteel doen over wat het jaar heeft gebracht. En heeft afgenomen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:32 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dit dus. Heb eigenlijk de uren tussen 18:00 en 0:00 nauwelijks meegepakt, ben dan oliebollen bakken, bankhangen, drinken eten en nog meer drinken (en vuurwerk en aflebberen maar dat zal niet echt een ding zijn dit jaar)
De hele week vrij-genot.quote:Op dinsdag 8 december 2020 02:22 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn slaapritme is al maanden verneukt, komt dus mooi uit voor de Top 2000
Haha meesterlijk! Ik zeg doenquote:
Dit inderdaad!quote:
Kassa!quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuwe TT: "Waar klagen om Danny Vera het nieuwe Normaal is"
Kunnen we niet beter klagen over die Nieuwe Normaal die er blijkbaar bij is gekomen? Zo'n plaat komt op de keuzelijst en de Keerls denken direct: 'Dr'an'. Volgens mij waren er op 30 november maximaal 5 mensen die deze plaat zouden stemmen...quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuwe TT: "Waar klagen om Danny Vera het nieuwe Normaal is"
Ik had liever De Boer is Troef gezien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kunnen we niet beter klagen over die Nieuwe Normaal die er blijkbaar bij is gekomen? Zo'n plaat komt op de keuzelijst en de Keerls denken direct: 'Dr'an'. Volgens mij waren er op 30 november maximaal 5 mensen die deze plaat zouden stemmen...
Ik had liever Richard Harris gezien, maar De Keerl is troef was in ieder geval logischer geweest, die viel er maar net buiten in 2019. Eén of andere plaat over boerenlullen houdt toch geen steek?quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had liever De Boer is Troef gezien.
Ja nee met allebei wel eens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik had liever Richard Harris gezien, maar De Keerl is troef was in ieder geval logischer geweest, die viel er maar net buiten in 2019. Eén of andere plaat over boerenlullen houdt toch geen steek?
Het is inderdaad vooral een erg willekeurige keuze en volgens mij totaal geen plaat die enorm werd gemist (wat overigens ook wel voor De boer is stroef zou gelden). Op deze manier werk je geleidelijk in de hand dat Normaal de Achterhoekse Bløf wordt, met steeds meer van hun repertoire in de lijst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik had liever Richard Harris gezien, maar De Keerl is troef was in ieder geval logischer geweest, die viel er maar net buiten in 2019. Eén of andere plaat over boerenlullen houdt toch geen steek?
Met de kanttekening dat Blof nationaal gezien veel grotere hits heeft gehad. (2x nummer 1, nog 2x top 3, nog 2x top 5 met daarbij een nummer dat er dan zowaar níet in staat)quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is inderdaad vooral een erg willekeurige keuze en volgens mij totaal geen plaat die enorm werd gemist (wat overigens ook wel voor De boer is stroef zou gelden). Op deze manier werk je geleidelijk in de hand dat Normaal de Achterhoekse Bløf wordt, met steeds meer van hun repertoire in de lijst.
Hear hear. Ik heb geen enkel probleem met Danny Vera op een, al heb ik dit jaar op The Wright gestemd omdat die meer uptempo is. Pa en mam stemden allebei op Vera. Pa is vroeger country muzikant geweest dus die is groot fan van Danny zijn repertoire. M'n moeder heeft haar broer in februari begraven en daar werd dat nr gedraaid, dus heel logisch dat ie in de stem lijst komt. En dat is ook de reden ( denk ik ) dat ie op een staat: het grote grijze leger dat hen eerder al op 2 in de Evergreen top kreeg.quote:Op maandag 7 december 2020 22:04 schreef Tussle266 het volgende:
Bløf is inderdaad meer geliefd door het hele land. Al scoorden ze hun hits wel vooral na de eeuwwisseling, toen airplay steeds meer ging meewegen en de verkochte singles minder.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat Blof nationaal gezien veel grotere hits heeft gehad. (2x nummer 1, nog 2x top 3, nog 2x top 5 met daarbij een nummer dat er dan zowaar níet in staat)
Wel mee eens en Blof heeft ook een aantal noteringen die ik totaal onzinnig vind zoals Hou Vol Hou Vast, maar vind ik toch van een andere orde dan Normaal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bløf is inderdaad meer geliefd door het hele land. Al scoorden ze hun hits wel vooral na de eeuwwisseling, toen airplay steeds meer ging meewegen en de verkochte singles minder.
Maar goed, je hebt ook niet zo heel veel fanatiekelingen in de Achterhoek nodig om nog de nodige Normaalplaten bij de onderste 1000 erbij te krijgen.
Hier ookquote:
De Dolly Dots zou dit jaar ook een comeback maken in het theater. Zulke stukjes nieuws kunnen net genoeg zijn voor wat extra stemmen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef Tussle266 het volgende:
Ook grappig dat Stasse en die Statistiekenpipo het onverklaarbaar vonden dat die Dolly Dots plaat terugkeert. Er zijn gelukkig in de afgelopen 3 jaar niet twee handen vol vroege Eighties-platen na 5 tot 10 jaar afwezigheid teruggekeerd (Whitney, Lionel, Tina, Culture Club, Drukwerk, Klein Orkest, Supertramp, zo uit het hoofd). Volgens mij is dit gewoon één van de standaardgebeurtenissen nu, waarbij de release-jaartallen van herintreders langzaam mee zullen oplopen.
Ik vind wel dat de top 2000 meer en meer “gekaapt” wordt maar dat valt of staat allerminst bij deze nummer 1.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:48 schreef Gretzl het volgende:
Aardig wat users hier haalden gisterenavond de Rolf in zichzelf naar boven![]()
[ afbeelding ]
JA MOAR DE BOER DA IS DE KEERL JUNG!!!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind wel dat de top 2000 meer en meer “gekaapt” wordt maar dat valt of staat allerminst bij deze nummer 1.
Nee hoor, pas op dag VIIquote:
Bijvoorbeeld, ja. Maar goed, gare rommel is van alle tijden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Dven het volgende:
[..]
JA MOAR DE BOER DA IS DE KEERL JUNG!!!!
Maar kinderen voor kinderen is leuk. Al hadden ze wel moeten kiezen voor de kerstezel of de klassieker van Elize.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:49 schreef Yolk het volgende:
Geer, Goor, de Vogeltjesdans, Fransje Bauer, Kinderen voor Kinderen... Allemaal ooit een plekje bemachtigd op de lijst der lijsten.
Ik zou best zonder omkijken op Ticket to the Tropics durven stemmen een keer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:49 schreef Yolk het volgende:
Geer, Goor, de Vogeltjesdans, Fransje Bauer, Kinderen voor Kinderen... Allemaal ooit een plekje bemachtigd op de lijst der lijsten.
Ik ben toch zeker Sinterklaas nietquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar kinderen voor kinderen is leuk. Al hadden ze wel moeten kiezen voor de kerstezel of de klassieker van Elize.
Ik heb zo waanzinnig gedroomdquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Hallo Wereld is stiekem ook wel een moderne KvK-klassieker.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar kinderen voor kinderen is leuk. Al hadden ze wel moeten kiezen voor de kerstezel of de klassieker van Elize.
Wat een prachtig liedje is/was dat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb zo waanzinnig gedroomd![]()
Ik was vliefd op de leadzangeres.
Ook een hele leuke!quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb zo waanzinnig gedroomd![]()
Ik was vliefd op de leadzangeres.
“My mom always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.”quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:56 schreef peaceman het volgende:
Omdat 40 jaar geleden deze Top 2000 held vermoord werd...![]()
“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life.
When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy".
They told me I didn't understand the assignment and I told them they didn't understand life.
- John Lennon -
![]()
R.I.P.
Mijn fave blijft Wakker met een Wijsje 😎quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op Een Onbewoond Eiland of niks.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:06 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mijn fave blijft Wakker met een Wijsje 😎
Tietenlied natuurlijk.. Elizequote:Op dinsdag 8 december 2020 20:18 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Op Een Onbewoond Eiland of niks.
quote:
Om heel eerlijk te zijn, valt het me wat tegen. Door de verschillende opmaak die gebruikt is (lettertype, lettergrote, schrijfwijze - &, en of and -, spaties), moet ik erg veel corrigeren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Peaceman kan dat wel aan, die regelt dat wel
Als je hulp nodig hebt, geef een gil he. Kan altijd kijken wat ik kan doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
[..]
Om heel eerlijk te zijn, valt het me wat tegen. Door de verschillende opmaak die gebruikt is (lettertype, lettergrote, schrijfwijze - &, en of and -, spaties), moet ik erg veel corrigeren.
Maar misschien kan ik vandaag in elk geval wel de totalen per artiest geven vandaag.
Snap ik, is ook gewoon monnikenwerk natuurlijk. Vind het al heel knap dat je dit zo doetquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
[..]
Om heel eerlijk te zijn, valt het me wat tegen. Door de verschillende opmaak die gebruikt is (lettertype, lettergrote, schrijfwijze - &, en of and -, spaties), moet ik erg veel corrigeren.
Maar misschien kan ik vandaag in elk geval wel de totalen per artiest geven vandaag.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Daar kom ik later op terug.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef peaceman het volgende:
Goed.. een eerste indicatie. Met de 4911 stemmen zijn er maar liefst 1323 afzonderlijke artiesten genoemd. Hierbij moet aangetekend worden dat een enkeling met en zonder gezelschap genoemd is. Daar waar sprake was van dezelfde titel met verschillende schrijfwijzen van de artiesten heb ik die zoveel mogelijk gecorrigeerd. Prince is dan weer wel met en zonder zijn Revolution te vinden. Uiteraard betreft dit dan andere nummers.
De top 25 (rest staat in de spoiler)
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Interessant. Sommige artiesten zullen hoog staan maar met meerdere nrs zodat een artiest/band met 1 specifiek nummer met net wat minder stemmen toch hoger kan komen in zo'n top.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Daar kom ik later op terug.Het beste adres voor al uw primeurs!
Goed.. een eerste indicatie. Met de 4911 stemmen zijn er maar liefst 1323 afzonderlijke artiesten genoemd. Hierbij moet aangetekend worden dat een enkeling met en zonder gezelschap genoemd is. Daar waar sprake was van dezelfde titel met verschillende schrijfwijzen van de artiesten heb ik die zoveel mogelijk gecorrigeerd. Prince is dan weer wel met en zonder zijn Revolution te vinden. Uiteraard betreft dit dan andere nummers.
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Tof!! Goed bezig!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Daar kom ik later op terug.
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
My friends all drive horses
nou nou.. niet zo overdrijvenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat ben je toch een baas zeg![]()
![]()
nu al de top2000 2020 held
Dat heb ik nou elk jaar als Radio 2 de lijst bekendgemaakt heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
[..]
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Welke god(in) heeft er op Alt-J gestemd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 240 stemmen op Marco BorsatoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Ik zou mezelf die titel niet willen toe-eigenen, maar ik heb zeker op Alt-J gestemdquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke god(in) heeft er op Alt-J gestemd?
Harder Dan Ik Hebben Kanquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:38 schreef alopio het volgende:
[..]
4 stemmen voor Bløf. Namen en rugnummers graag
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zou mezelf die titel niet willen toe-eigenen, maar ik heb zeker op Alt-J gestemd
Straks gewoon niet slapen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 02:22 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn slaapritme is al maanden verneukt, komt dus mooi uit voor de Top 2000
Ik denk dat genoeg users hier alt-J prima vinden, maar ik zou er niet snel op stemmen voor de Top.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zijn we een van de weinige fans hier.
Ik heb er in een tweede lijstje die ik niet hier neer heb gegooid ook op gestemdquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zijn we een van de weinige fans hier.
Ik ben een grote Rainbow fan maar die maken gewoon 0 kans om in de lijst te komen. Schandalig hoe weinig erkenning ze krijgen in de hard rock/metal scene.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef PippenScottie het volgende:
0 stemmen voor Rainbow?
Ik vermoed fraude. Ik eis een handmatige recount.
this is the biggest fraud in the history of frauds..its truequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef PippenScottie het volgende:
0 stemmen voor Rainbow?
Ik vermoed fraude. Ik eis een handmatige recount.
Volgend jaar ook maar weer op de lijst zetten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef kipknots het volgende:
[..]![]()
Minimaal 5 6 artiesten waar ik op gestemd heb was ik de enige.
Als je Rainbow al eens hoort op de radio is het Since You’ve been Gone.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:16 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik ben een grote Rainbow fan maar die maken gewoon 0 kans om in de lijst te komen. Schandalig hoe weinig erkenning ze krijgen in de hard rock/metal scene.
Ik heb het natuurlijk over hun werk daarvoor, ja. Toch jammer dat Blackmore daarna de nieuwe Foreigner wou uithangen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je Rainbow al eens hoort op de radio is het Since You’ve been Gone.
Maak mensen eens blij met Stargazer of zo.
Aan mij lag het nietquote:
Ik snap die Stargazer liefde niet zo. Goed nummer maar ik hoor veel liever Long Live Rock n Roll, Kill The King of Mistreated bv.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je Rainbow al eens hoort op de radio is het Since You’ve been Gone.
Maak mensen eens blij met Stargazer of zo.
Oneens, ik vind Stargazer echt misschien wel het beste rock nummer ooit geschreven. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Dio, Blackmore en Cosy Powell tijdens hun piek is toch wel een goddelijk trio.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik snap die Stargazer liefde niet zo. Goed nummer maar ik hoor veel liever Long Live Rock n Roll, Kill The King of Mistreated bv.
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Super cool. 👍👍SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
O ik vind het ook een geweldig nummer hoor, daar niet van, maar ik lees altijd net wat je zegt, dat Rainbow fans het met afstand het beste vinden. En dat gaat nou eenmaal een beetje aan me voorbij. Het is voor mij een van de topnummers van Rainbow maar niet een klasse apart of zo. Dat bedoel ik eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:55 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Oneens, ik vind Stargazer echt misschien wel het beste rock nummer ooit geschreven. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Dio, Blackmore en Cosy Powell tijdens hun piek is toch wel een goddelijk trio.
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Tof dat je dit gemaakt hebt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Ik 12quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:52 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb maar op 2 van die top 25 bands/acts gestemd dan denk ik.
1 Radiohead 59
2 Queen 55
3 Fleetwood Mac 49
4 Beatles 48
5 Muse 48
6 Pink Floyd 47
7 David Bowie 42
8 Deep Purple 36
9 Dire Straits 36
10 Metallica 34
11 R.E.M. 33
12 Led Zeppelin 32
13 Simon & Garfunkel 32
14 Arctic Monkeys 31
15 Rolling Stones 30
16 War On Drugs 30
17 Pearl Jam 29
18 Killers 28
19 Nirvana 28
20 Bruce Springsteen 27
21 Arcade Fire 26
22 Cure 25
23 Editors 24
24 Michael Kiwanuka 24
25 Smiths 24Wat het mooiste is is natuurlijk de verhouding Simon & Garfunkel <> DisturbedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In hoeverre dit wat zegt over de nummers is af te wachten....![]()
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |