SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de KeuzelijstUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Leadzanger heette Darude, bandje heette Sandstorm.quote:Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben enorm fan van dit nummer. Kunnen jullie de naam raden van de leadzanger en de bandje waar ie nog meer in zat?
Ik ben bang dat dit voor een deel een kwestie is van een generatiekloofquote:Op maandag 7 december 2020 18:54 schreef Kyran het volgende:
Ik zet nog maar een keer Child in Time op, gevolgd door Shine on You Crazy Diamond
De werkelijk nummer 1 en 2 van de Top 2000
quote:
Kan de amateur-autist in mij niet aan ditquote:
Ah zo, dat was ik even vergeten.quote:Op maandag 7 december 2020 19:13 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het is een stuk logischer als je weet dat 'Duits' (of 'Diets') in de 16e eeuw 'Nederlands' betekende
Die Spanjolen moeten niet zeiken. Ze hebben zo veel ruzie over welke taal ze in dat land moeten spreken dat ze besloten hebben een volkslied zonder tekst te nemen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah zo, dat was ik even vergeten.
En die Koning van Hispanje is op zich ook wel logisch gezien de geschiedenis, maar dat slaat anno nu nergens meer op. Vind het altijd hilarisch als onze voetballers deze zin meezingen terwijl ze tegen Spanje spelen
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komtquote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit voor een deel een kwestie is van een generatiekloof![]()
(ik zou voor mezelf heel verbaasd zijn als ik opeens nummers van ver voor m'n geboorte als het beste ooit ga beschouwen)
Anders konden die klassieke orkesten wel opdoeken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je kan een nummer toch goed vinden als die voor je geboorte is uitgekomen. Muziek is tijdloos. Goed is goed, of het nu uit 2020 of 1976 komt
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.quote:Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef TheVulture het volgende:
Deep Purple-fans sterven natuurlijk wel steeds meer uit, al dan niet geholpen door corona
Ik was ook nog niet geboren toen deze nummers uitkwamen maar ze staan ook in mijn top-5quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
(ik zou voor mezelf heel verbaasd zijn als ik opeens nummers van ver voor m'n geboorte als het beste ooit ga beschouwen)
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.quote:Op maandag 7 december 2020 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bij Danny Vera stemmen mensen tenminste nog op de muziek. In tegenstelling tot sommige andere noteringen.
Ik heb ze op de reunie tour gezien in 1984. Toch het beste als de originele bezetting te vroeg kwam.quote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik heb te doen met mensen zoals ik die 28 oktober naar Deep Purple zouden gaan en nu steeds een latere datum zien voor het volgende concert.
Nu ben ik nog een jonge God, maar menig Purple fan is al vijftien jaar met de VUT.
Die nummer 1 en 2quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?
Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Child in Time 1970
Shine On You Crazy Diamond 1975
Kashmir 1975
Zou bijvoorbeeld voor altijd mijn top drie zijn
Met dit verhaal is het toch ook gek om bij voorbaat nummers uit de toekomst uit te sluiten van je top 3?quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben zelf uit 1982, dus beide nummers zijn ver voor mijn geboorte. Ik vind je uitspraak juist weer raar, waarom zou dat niet kunnen of waarom zou je daar verbaasd over moeten zijn. Een goed nummer is een goed nummer of het nou in 1950 of 2020 gemaakt is, toch?
Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Child in Time 1970
Shine On You Crazy Diamond 1975
Kashmir 1975
Zou bijvoorbeeld voor altijd mijn top drie zijn
Dat klopt voor mij zeker! Die gong op het einde symboliseert het einde van het (kut)jaarquote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.
Ik kan me voorstellend dat bijna Vera-stemmer daadwerkelijk geraakt wordt door de songtekst. Dat vind ik muziek op zijn puurst, als mensen er emotioneel door worden.
Veel BoRhap-fans hebben waarschijnlijk een band met het nummer gekregen omdat het hen heel erg doet denken aan de exacte jaarwisseling. Men vindt dat het nummer past bij het moment 5 minuten voor 12. Natuurlijk louter ook met positieve associaties, maar de tekst van het nummer zelf zal voor veel Queen-stemmers geen ene bal uitmaken.
Dat komt eerder door Generatie X lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2020 19:19 schreef Haags het volgende:
Zo te zien heeft corona dus echt flink toegeslagen onder bejaarden.
Danny Vera nu op 1 komt.
Die optie hou ik open hoorquote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met dit verhaal is het toch ook gek om bij voorbaat nummers uit de toekomst uit te sluiten van je top 3?
Dat spelen ze sowieso nog maar zelden. Ian Gillan is nog maar een schim van de zanger die hij was.quote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb ze op de reunie tour gezien in 1984. Toch het beste als de originele bezetting te vroeg kwam.
Al speelden ze toen geen Child In Time. Hele zaal mad
Ik weet met name nog dat ik het takkeherrie vond toen het voor het eerst bij Toppop (met Ad Visserbaas) te horen was.quote:Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer goed punt.
Ik kan me voorstellend dat bijna Vera-stemmer daadwerkelijk geraakt wordt door de songtekst. Dat vind ik muziek op zijn puurst, als mensen er emotioneel door worden.
Veel BoRhap-fans hebben waarschijnlijk een band met het nummer gekregen omdat het hen heel erg doet denken aan de exacte jaarwisseling. Men vindt dat het nummer past bij het moment 5 minuten voor 12. Natuurlijk louter ook met positieve associaties, maar de tekst van het nummer zelf zal voor veel Queen-stemmers geen ene bal uitmaken.
Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!quote:Op maandag 7 december 2020 19:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jawel maar in 1984 was ie nog een beetje jonger he.quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat spelen ze sowieso nog maar zelden. Ian Gillan is nog maar een schim van de zanger die hij was.
Ik heb ook wel eens teleurgestelde boomers gezien na een concert van DP. Moesten ze het doen met Highway Star als toegift
Pffft.. vertel het gewoon.quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Maar mensen het belangrijkste komt nog...
Hoe hebben wij in dit topic gestemd?!?!?
Wat is onze top 10?
Later deze week volgt het antwoord.
Je zegt toch "voor altijd"?quote:Op maandag 7 december 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die optie hou ik open hoor
Ik verwacht het echter niet als je kijkt wat voor meuk er uit komt![]()
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Haha ik weet het nog niet. Ik werk gewoon..quote:
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet andersquote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.quote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed Radio 2 heeft de boel weer flink gemanipuleerd en mensen aangezet om Vera te stemmen om zo "weer eens wat anders" op 1 te hebben. Halen ze weet het nieuws mee. Het is allemaal erg doorzichtig. 8 uur eerder beginnen, nieuwe nummer 1. Mensen die zeiken dat de lijst nooit veranderd tevreden gesteld.
Goed gedaan NPO
Nogmaals.. ook voor mij is dat nog niet bekend.quote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier komt een behoorlijk andere top 10 uit denk ik. Sowieso een andere nummer 1, kan niet anders
Die neiging had ik ook heel erg, maar uiteindelijk heel veel nummers die tussen 1992 en 2002 zijn uitgekomen laten vallen, omdat ze eigenlijk niet zo goed zijnquote:Op maandag 7 december 2020 19:25 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh ik ga juist steeds meer muziek van ver voor mn geboorte waarderen tegenwoordig!
Al heb ik wel weer voornamelijk gestemd op muziek uit mn tienerjaren, aangevuld met een paar oudjes.
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nachtquote:Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of ze niet gewoon handmatig Danny op 1 gezet hebben, stemmen of niet.
Als je ieder jaar ongeveer evenveel stemmen krijgt, eindig je ieder jaar ook ongeveer op dezelfde plek. Dat is niet heel vreemd.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Nog zo'n grap ja.quote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat idee heb ik altijd bij Slayer. Heeeeel toevallig vallen die altijd middenin de nacht
Dat is waarschijnlijk meer een persoonlijk dingetje. Ik heb vrijwel alle muziek die ik lief heb zelf moeten ontdekken (bijna niks van huis uit meegekregen). Ben zelf als puber begonnen bij de recente hitlijsten en daarna de albums die nieuw uitkwamen. Muziek van vroeger heb ik voor een groot deel pas later ontdekt, o.a. door lijsten als de Top 2000. Wat dat betreft heb ik nog een inhaalslag te maken.quote:Op maandag 7 december 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nothing Breaks Like aquote:Ik heb op nummers uit 2019/2018 (Deutschland, Nothing Breaks Like A Heart) gestemd, maar ook op nummers uit 1956 (Summertime, Johnny B Good). Het is juist mooi dat een groot deel van goede muziek tijdloos is.
Niet slim verwoord. Bedoelde meer dat dit voor altijd mijn top is geweest en nu nog is. Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet ik nietquote:
Haha nee, het is wel een zeer bekende producer. Iemand die een paar van de belangrijkste popalbums van de laatste jaren heeft geproduceerdquote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Leadzanger heette Darude, bandje heette Sandstorm.
quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef peaceman het volgende:
Wat is onze top 10?
En altijd Chop Suey! Ervoor of daarnaquote:Op maandag 7 december 2020 19:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |