abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196573883
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:12 schreef Fred het volgende:

[..]

De spelregels worden wel langzaam veranderd.

Jarenlang konden we prima zonder een wet die het kabinet de mogelijkheid gaf om zonder tussenkomst van de kamer de vrijheid van de burgers te beperken.
Die wet was er altijd al. Hij heet de wet publieke gezondheid. Stond ver voor de Coronatijd al van alles in. Tot gedwongen quarantaine en onderzoek in het lichaam aan toe.
Verder heb je de wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag en dat gaat nog veel verder. Dan kom je bij maatregelen van kaliber internering en avondklok. Daar zit overigens wel een noodrem op.
zie email 27 oktober
  zondag 6 december 2020 @ 00:23:18 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196573904
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:16 schreef Fred het volgende:

[..]

Hoe weten die mensen dan dat vrijheidsbeperking dé manier is om de pandemie af te wenden? Geen van alleen heeft hier ervaring mee.
Natuurlijk is vrijheidsbeperking ook geen doel van het kabinet. De besmettingen dalen alleen niet zonder een aantal beperkingen in te zetten. Vrijheid is natuurlijk ook een relatief begrip. Je bent nooit helemaal vrij in een samenleving, je mag geen mensen neersteken of slaan. Je mag ook niet naakt over straat en dan gaan winkelen in de AH.
pi_196573915
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 00:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is juist goed dat in een uitzonderlijke situatie er ook uitzonderingen op de reguliere procedures mogelijk zijn.

Met "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" ga je je niet uit een crisis helpen.
Dat klinkt een beetje alsof vrijheidsbeschermende wetten leuk zijn, alleen zolang je ze niet nodig hebt.

Ik snap dat deze situatie om behoorlijke andere aanpak vraagt dan gangbaar is, maar m.i. moet die terugkeer naar wat normaal was veel beter worden gewaarborgd.
Dat we met zijn allen erkennen dat de nood de 'normale' wet dan even breekt, prima, maar het is megabelangrijk dat maatregelen weggaan wanneer ze niet meer nodig zijn, en dat zorgvuldig is gedefinieerd onder wélke voorwaarden dat het geval is.
Iedereen vertrouwt nu zo'n beetje op de blauwe ogen van Rutte en co, maar ik heb ze nog nooit over een concrete exitstrategie horen praten. Lijkt mij toch wel vrij essentieel, zeker met een vaccin in het directe vooruitzicht.
I'll give you something to do
pi_196573921
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Natuurlijk is vrijheidsbeperking ook geen doel van het kabinet. De besmettingen dalen alleen niet zonder een aantal beperkingen in te zetten. Vrijheid is natuurlijk ook een relatief begrip. Je bent nooit helemaal vrij in een samenleving, je mag geen mensen neersteken of slaan. Je mag ook niet naakt over straat en dan gaan winkelen in de AH.
Daarnaast kun je je afvragen of je nog vrij bent als je niet meer veilig bent. Maar dan gaan we wel heel erg de filosofische kant op ;)
zie email 27 oktober
  zondag 6 december 2020 @ 00:25:46 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196573943
quote:

[..]

Vrijheid is natuurlijk ook een relatief begrip. Je bent nooit helemaal vrij in een samenleving, je mag geen mensen neersteken of slaan. Je mag ook niet naakt over straat en dan gaan winkelen in de AH.
Precies. Hier mag je zeggen dat Mark Rutte een lul is. In China mag je op straat plassen. Wie heeft er meer vrijheid? Zeg het maar.
  zondag 6 december 2020 @ 00:26:53 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196573960
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 00:18 schreef Tijn het volgende:
Dat niemand ervaring heeft met zo'n grote pandemie betekent niet dat het vakgebied van epidemiologie niet bestaat. Mensen dragen dat virus over naar anderen, dus dé manier om besmettingen te voorkomen is zorgen dat mensen elkaar niet opzoeken. En dus moet je als overheid maatregelen opleggen om dat te bewerkstelligen.
Eens, maar dat kan op verschillende manieren...

Halfzachte repressie zoals nu werkt niet, je moet dan óf all-in en keihard handhaven óf je zet in op voorlichting en je legt mensen uit waarom ze thuis moeten blijven en je zorgt er voor dat mensen geen noodzaak hebben om de deur uit te gaan.

En dan nog valt en staat alles met de bereidwilligheid van de bevolking: als die geen behoefte heeft om het leven van anderen te beschermen houdt het op.

En Nederland is nou eenmaal een land waar in mensen wonen die geen interesse hebben in het rekening houden met anderen.
So we just called him Fred
pi_196573999
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Juist in deze crisis zie je dat de landen met een almachtige Staat er sterker uitkomen. Buiten Duitsland (extreem gehoorzaam volk) zie je dat in vrijwel alle landen de centrale regering het absolute gezag moet uitoefenen om de maatschappelijke schade te beperken. Zelfs de internationale instituties zijn nutteloos gebleken.

Ik zou juist pleiten om de Staat te versterken. We hebben in maart gezien wat er gebeurd als er een noodsituatie is: iederee kijkt naar de Staat om economische steun te verlenen en de eigen bevolking terug te halen.
_O-

Gehoorzaam? Je had afgelopen zomer de Rheinpromenade en Altstadt in Düsseldorf eens moeten zien. Niks afstand houden en/of mondkapjes dragen, dat had niets met gehoorzaamheid of maatregelen volgen te maken.

Mijn vriendin zit al sinds vorige week donderdag in quarantaine omdat haar cheffin van mening was dat er nog gewoon vergaderd kon worden zonder afstand te houden, de ruimte waarin ze zaten niet geventileerd hoefde te worden en dat mondkapjes niet nodig zijn. Nu zitten 11 van de 20 werknemers van het Düsseldorfer kinderdagverblijf waar ze werkt met corona thuis. Gelukkig is mijn vriendin zelf twee keer negatief getest en heeft ze dus op wonderbaarlijke wijze de dans weten te ontspringen.

Na driekwart jaar corona zou je verwachten dat er in een land als Duitsland al lang en breed protocollen en draaiboeken hadden klaar gelegen voor wanneer er in een bedrijf coronabesmettingen hebben plaatsgevonden en dat artsen en gesundheitsamt (de Duitse GGD) je weten te vertellen welke regels gelden wanneer je in quarantaine gestuurd bent. Het bestuur van het kinderdagverblijf heeft uiteindelijk maar zelf besloten de tent te sluiten, omdat er vanuit het gesundheitsamt geen communicatie plaatsvindt.

In Duitsland wordt er, net als in Nederland, in de media en door politici heel ernstig gedaan alsof corona een rechtstreeks uit de hel afkomstig killervirus is, maar als er dan daadwerkelijk sprake is van besmettingen gaan de betrokken instanties er mee om alsof het om hooguit een stevige verkoudheid gaat.

Het is net zo'n farce als in Nederland...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196574063
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij begint er over. Ik niet.
Correctie, volgens mij is er een misverstand. Ik zeg inderdaad "de wereld ingebracht". Daarmee doelde ik op dat de column de wereld ingebracht is natuurlijk.
pi_196574110
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:33 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Correctie, volgens mij is er een misverstand. Ik zeg inderdaad "de wereld ingebracht". Daarmee doelde ik op dat de column de wereld ingebracht is natuurlijk.
Duidelijk ^O^
zie email 27 oktober
pi_196574125
quote:
Goed artikel. Kan je als BNW zien, maar het zal de eerste keer niet zijn dat zo’n BNW bericht toch even uit komt. Het is heel makkelijk om een mening als BNW weg te zetten, jammer.

Ik weet niet of het echt die kant op gaat. Aanwijzingen zijn er wel voor. Maar er zijn ook aanwijzingen dat het niet die kant op gaat.
  zondag 6 december 2020 @ 00:43:56 #161
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196574164
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Goed artikel. Kan je als BNW zien, maar het zal de eerste keer niet zijn dat zo’n BNW bericht toch even uit komt. Het is heel makkelijk om een mening als BNW weg te zetten, jammer.

Ik weet niet of het echt die kant op gaat. Aanwijzingen zijn er wel voor. Maar er zijn ook aanwijzingen dat het niet die kant op gaat.
Het wegzetten als BNW is voor mij als een rode vlag, beperkt denken maar zo ben ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 00:49:21 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196574215
quote:

[..]

quote:
jaar had Rutte er nog grote moeite mee ons burgers op te leggen dat we wat zachter moeten rijden. ,,Ik baal er ongelooflijk van, het is verschrikkelijk”, zei een aangeslagen premier toen over de 100km-maatregel. Dit jaar beslist hij hoeveel vrienden ik thuis mag uitnodigen, of ik mijn familie mag knuffelen, waar en of ik op vakantie mag, waar ik moet werken, wat ik op mijn gezicht moet dragen, of ik huisarrest heb en nog vele, vele andere dingen. Enige terughoudendheid bij het ingrijpen in de persoonlijke levens van mensen bespeur ik bij de politiek al lang niet meer.
Probleem is alleen dat alleen al in dit stukje zoveel fouten staan. Ja, 100km regel is ingevoerd en het is strafbaar als je te snel rijdt. Het is echter niet strafbaar als je je familie knuffelt, naar je werk rijdt, meer mensen dan wordt geadviseerd ontvangt etc.

Het zijn allemaal adviezen. Allemaal bemoeienis vanuit de overheid. Daar is iedereen het wel mee eens, maar ik word ook wel een beetje moe van mensen die doen alsof de overheid nu alles strafbaar stelt en een potje aan het geilen is op de macht die ze hebben. Je mag gewoon je moeder knuffelen als je dat wil en die risico wil lopen, achter de voordeur wordt in principe ook niet gehandhaafd, zolang je geen gekke dingen doet en met tientallen mensen zit te feesten, mobiliteitcijfers laten zien dat men weer veel reist en de spitsen zijn weer drukker dan in maart/april waaruit je kan concluderen dat weer meer mensen op kantoor werken.

quote:
De eerste weerstand voelde ik deze week al. Minister Hugo de Jonge kondigde aan dat er, als alles meezit, vanaf de week van 4 januari gevaccineerd gaat worden. Maar hij benadrukte direct dat dat geen reden is om de coronaregels te versoepelen.
Dit is gewoon logisch nadenken. Tuurlijk kan je de regels niet de prullenbak ingooien als je maar 450.000 mensen hebt gevaccineerd. Iedereen die dat verwacht moet even een stapje terug doen en nadenken hoe dat dan in godsnaam mogelijk moet zijn.

Dit als argument gebruiken om te kunnen onderbouwen dat de Rutte en zijn vrienden machtsgeil zijn is in mijn ogen inderdaad BNW. Nergens op gebaseerd. Je kan het ook onder confirmation bias zetten.

"Zie je wel, we krijgen geen versoepeling na vaccinatie"

Terwijl het eigenlijk "Tuurlijk is er nog geen flinke versoepeling mogelijk als je nog maar 450.000 mensen hebt gevaccineerd" zou moeten zijn.

Zo kan ik wel haar hele artikel doorlopen, staat vol met gekke aannames en confirmation bias.
pi_196574218
quote:

[..]

Tot op heden heb ik geen BNW verhalen bewaarheid zien worden. Ik hoop nog steeds op goede 5G ontvangst van mijn vaccin chip, overigens.
  zondag 6 december 2020 @ 00:59:41 #164
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196574297
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot op heden heb ik geen BNW verhalen bewaarheid zien worden. Ik hoop nog steeds op goede 5G ontvangst van mijn vaccin chip, overigens.
Grappig, kan dit naar BNW
  zondag 6 december 2020 @ 01:00:48 #165
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196574305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:24 schreef BraboBoy56789 het volgende:
Voor wie dit niet afschrikt, wat te denken van verplichte thuisquarantaine voor verwarde, of andere onwelgevallige, personen? Of een (corona)app die ook heel handig blijkt om contacten binnen criminele, of andere onwelgevallige, netwerken in kaart te brengen.

De overheid is dit jaar een grens over gegaan, en de vraag is of er een weg terug is. De geschiedenis leert dat machthebbers niet goed zijn in het opgeven van bevoegdheden.
De geschiedenis leert dat ze uitzonderlijke bevoegdheden heel vaak opgeven. Kijk bvb naar de vaccinaties tegen pokken in de VS, toen voerde men raids op wijken uit, werden mensen uit bed gesleurd en gevaccineerd, soms onder bedreiging van vuurwapens. Kinderen met pokken werden uit de armen van moeders gerukt en naar pesthuizen gebracht. Je kon geen bibliotheek of ander openbaar gebouw betreden zonder je schouder te ontbloten, om het kenmerkende litteken van de vaccinatie te tonen. Hebben ze zulke methodes nadien bij andere ziektes toegepast? Nee.

Distributiebonnen in Nederland: gebruikt tijdens WO1, WO2 en de eerste jaren na WO2 (koffie tot 1952). Nadien nog één keer gebruikt, in 1973 voor benzine, wat nauwelijks een maand heeft geduurd. Toen hadden we ook rijverbod op zondag, is dat nadien nog vaak toegepast?
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 01:01:08 #166
416575 crew  Evenstar
pi_196574308
quote:
Voor wie dit niet afschrikt, wat te denken van verplichte thuisquarantaine voor verwarde, of andere onwelgevallige, personen? Of een (corona)app die ook heel handig blijkt om contacten binnen criminele, of andere onwelgevallige, netwerken in kaart te brengen.
Nog een stukje waar een gemiddelde BNW-er trots op kan zijn. De app is gewoon een stukje software wat je weer van je telefoon kan flikkeren. Het is verdomme niet eens verplicht. Hoe wil men dat dat gebruiken om iemands contacten na te gaan. Denk dat ze meer hebben aan het volgen van sociale media dan inzetten op een niet verplichte app die de burger vrijwillig moet installeren.

Daarnaast is er geen verplichting en al helemaal geen handhaving m.b.t. quarantaine. Niemand die aan mij kan zien of ik eigenlijk in quarantaine moet. Totaal onzinnge opmerking dit.

Het is toch niet zo gek dat dit als BNW wordt weggezet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 01:03:27 #167
416575 crew  Evenstar
pi_196574329
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 01:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De geschiedenis leert dat ze uitzonderlijke bevoegdheden heel vaak opgeven. Kijk bvb naar de vaccinaties tegen pokken in de VS, toen voerde men raids op wijken uit, werden mensen uit bed gesleurd en gevaccineerd, soms onder bedreiging van vuurwapens. Kinderen met pokken werden uit de armen van moeders gerukt en naar pesthuizen gebracht. Je kon geen bibliotheek of ander openbaar gebouw betreden zonder je schouder te ontbloten, om het kenmerkende litteken van de vaccinatie te tonen. Hebben ze zulke methodes nadien bij andere ziektes toegepast? Nee.

Distributiebonnen in Nederland: gebruikt tijdens WO1, WO2 en de eerste jaren na WO2 (koffie tot 1952). Nadien nog één keer gebruikt, in 1973 voor benzine, wat nauwelijks een maand heeft geduurd. Toen hadden we ook rijverbod op zondag, is dat nadien nog vaak toegepast?
Dit dus!

Dat hele "ze gaan het echt nooit meer opgeven" is niks anders dan een onderbuik gevoel dat men heeft. Het is nergens op gebaseerd. Ik ben helemaal voor waakzaam zijn, maar men loopt er een beetje mee weg op dit moment.
  zondag 6 december 2020 @ 01:04:01 #168
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196574335
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 01:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is toch niet zo gek dat dit als BWN wordt weggezet.
BNW
pi_196574397
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 01:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Klopt de geschiedenis spreek dit soort berichten gewoon tegen. Hetzelfde kan je over de Spaanse griep schrijven. Ook toen werd er gezegd dat de wereld drastisch zou veranderen maar toen het over was schoot iedereen weer in zijn oude patroon. Dat zal nu ook gebeuren als de risicogroep gevaccineerd is en de ziekenhuizen blijven leeg dan is er geen houden meer aan. Dan zullen nog een tijdje de regels op papier gelden maar meer ook niet.
pi_196574561
Niemand controleert quarantaine. Dat hebben we van de zomer wel gemerkt. Deel van Frankrijk was oranje gebied vrienden van ons toch daar op vakantie ( anders geld kwijt)en daarna gewoon werken. Heel begrijpelijk. Want als ze wel quarantaine gedaan hadden kostte het hun verlof.
pi_196574637
Het is moet eens de overheid in de eerste plaats maar de samenleving zelf die zich allerlei regels oplegt. Er golft naar Corona iets in de samenleving, een verstikkend mechanisme.
pi_196574649
Mensen zijn het gewoon zat.
Corona duurt te lang.
pi_196574661
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 01:49 schreef quirina het volgende:
Mensen zijn het gewoon zat.
Corona duurt te lang.
Misschien moet je niet vanuit 'de mensheid' praten, maar gewoon vanuit jezelf.
pi_196574718
quote:
De corona app werkt niet met locatiegegevens dus ze verspreidt regelrechte nonsens.
  zondag 6 december 2020 @ 07:04:13 #175
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196575600
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 02:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]

De corona app werkt niet met locatiegegevens dus ze verspreidt regelrechte nonsens.
Ze zegt alleen maar:

quote:
Daar zijn geen locatiegegevens voor nodig, "contacten in kaart brengen" is wat de app al letterlijk doet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196575757
quote:
Je bent nooit helemaal vrij in een samenleving, je mag geen mensen neersteken of slaan. Je mag ook niet naakt over straat en dan gaan winkelen in de AH.
Dit zijn echt vergelijkingen van niks.
Go hard or go home
pi_196575798
Heel vreemd is het toch niet dat er voor wordt gewaarschuwd. Hugo heeft zelf een keer gesuggereerd dat je straks bijvoorbeeld in de app je vaccinatie status kan tonen en dat iemand daarna kan vragen.

Boris Johnson die een discussie met de minister heeft over het doorlopend gebruik van mondkapjes, of in Spanje dat het verplicht in heel 2021.

Er zijn zo legio voorbeelden te vinden van maatregelen die nu "tijdelijk" worden ingezet en niet tijdelijk blijven, of worden toegepast voor heel andere doeleinden.
pi_196575993
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 07:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ze zegt alleen maar:
[..]

Daar zijn geen locatiegegevens voor nodig, "contacten in kaart brengen" is wat de app al letterlijk doet.
Dat is op basis van random gegenereerde tokens. Er wordt nu net gedaan alsof er persoonsgegevens worden verstrekt maar dat is dus onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 07:52:40 ]
pi_196576198
quote:
Ik las hem vandaag ook (in de krant) maar wist niet hoe ik hem hier kon krijgen. Super!
pi_196576214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Juist in deze crisis zie je dat de landen met een almachtige Staat er sterker uitkomen. Buiten Duitsland (extreem gehoorzaam volk) zie je dat in vrijwel alle landen de centrale regering het absolute gezag moet uitoefenen om de maatschappelijke schade te beperken. Zelfs de internationale instituties zijn nutteloos gebleken.

Ik zou juist pleiten om de Staat te versterken. We hebben in maart gezien wat er gebeurd als er een noodsituatie is: iederee kijkt naar de Staat om economische steun te verlenen en de eigen bevolking terug te halen.
Er was geen noodsituatie, er is geen noodsituatie.

Anders hadden ze toen of nu wel de noodtoestand uitgeroepen.
pi_196576553
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 08:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er was geen noodsituatie, er is geen noodsituatie.

Anders hadden ze toen of nu wel de noodtoestand uitgeroepen.
"Onze" koning was nota bene van plan met zijn hele familie in code oranje-gebied Argentinië kerst te gaan vieren, mensen staan in de Efteling en voor Ikea's nog altijd rijendik te wachten om in de Python te kunnen of om binnen te komen en kerken in de biblebelt zitten nog ieder weekend vol met honderden psalmen opdreunende gristelijke zombies zonder mondkapjes. Dat hele maatregelencircus is een regelrechte farce.

We worden geregeerd door volledig van angst verstijfde incapabelen of het gevaar van corona valt wel mee, andere redenen voor het bovenstaande kan ik niet bedenken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 6 december 2020 @ 09:09:48 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196576567
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
voor Ikea's nog altijd rijendik te wachten om in de Python te kunnen
Ze hebben nu ook achtbanen bij de Ikea? _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196576573
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ze hebben nu ook achtbanen bij de Ikea? _O_
Beter lezen...
  zondag 6 december 2020 @ 09:30:26 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196576757
Je moet vooral uitkijken voor politici die deze vorm van machtsuitoefening veel te leuk vinden. Dat valt nu nogal mee, ik denk niet dat er echt verkeerde intenties achter zitten, maar je wil wel waarborgen voor de toekomst, mocht er dan per ongeluk iemand anders opduiken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196576781
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

[..]

Probleem is alleen dat alleen al in dit stukje zoveel fouten staan. Ja, 100km regel is ingevoerd en het is strafbaar als je te snel rijdt. Het is echter niet strafbaar als je je familie knuffelt, naar je werk rijdt, meer mensen dan wordt geadviseerd ontvangt etc.

Het zijn allemaal adviezen. Allemaal bemoeienis vanuit de overheid. Daar is iedereen het wel mee eens, maar ik word ook wel een beetje moe van mensen die doen alsof de overheid nu alles strafbaar stelt en een potje aan het geilen is op de macht die ze hebben. Je mag gewoon je moeder knuffelen als je dat wil en die risico wil lopen, achter de voordeur wordt in principe ook niet gehandhaafd, zolang je geen gekke dingen doet en met tientallen mensen zit te feesten, mobiliteitcijfers laten zien dat men weer veel reist en de spitsen zijn weer drukker dan in maart/april waaruit je kan concluderen dat weer meer mensen op kantoor werken.
[..]

Dit is gewoon logisch nadenken. Tuurlijk kan je de regels niet de prullenbak ingooien als je maar 450.000 mensen hebt gevaccineerd. Iedereen die dat verwacht moet even een stapje terug doen en nadenken hoe dat dan in godsnaam mogelijk moet zijn.

Dit als argument gebruiken om te kunnen onderbouwen dat de Rutte en zijn vrienden machtsgeil zijn is in mijn ogen inderdaad BNW. Nergens op gebaseerd. Je kan het ook onder confirmation bias zetten.

"Zie je wel, we krijgen geen versoepeling na vaccinatie"

Terwijl het eigenlijk "Tuurlijk is er nog geen flinke versoepeling mogelijk als je nog maar 450.000 mensen hebt gevaccineerd" zou moeten zijn.

Zo kan ik wel haar hele artikel doorlopen, staat vol met gekke aannames en confirmation bias.
Het is niet strafbaar om je moeder te knuffelen, maar er wordt wel een waardeoordeel aan gegeven. Als jij je moeder knuffelt word je gezien als een aso, dat is geen strafbaarheid, maar wel een veroordeling.

Ik denk niet dat de overheid deze maatregelen langer dan nodig in stand wil houden, maar de definitie ‘nodig’ is onduidelijk. Elke paar jaar liggen de ziekenhuizen vol vanwege een heftige griepgolf. Worden daar dan ook maatregelen voor genomen?

Indien nee, waarom niet? Er is momenteel nagenoeg geen influenza lijkt ‘t, dus de maatregelen lijken daar ook tegen te werken.

De regering zal nooit zomaar deze vrijheidsbeperkingen in stand willen houden. Wel denk ik dat de balans meer richting volksgezondheid gegaan is tov economie, en de vraag is of je daar weer uit wilt komen en zo ja, hoe.

Het punt is, en ik denk dat dat het punt van de column is, de overheid is die grens nu over gegaan. Hoe weten we zeker dat ze dat niet weer gaan?

Ik ben er blij mee dat de tweede kamer nog opgeroepen heeft om de coronawet te kunnen controleren, maar dat de minister van volksgezondheid dat een lastig iets vond en zelf wilde kunnen bepalen, dat de VVD wilde verkennen of een vaccinatieplicht haalbaar was en dat het veiligheidsberaad aan heeft gegeven achter de deur te willen controleren geeft mij wel het gevoel dat het ze wel goed uit komt om verder te kunnen gaan dan de huidige wet toestaat. Function creep is een groot risico met dit soort maatregelen.
  zondag 6 december 2020 @ 09:37:31 #186
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196576830
Over twee weken de Sinterklaaspiek.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196577067
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 07:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Er zijn zo legio voorbeelden te vinden van maatregelen die nu "tijdelijk" worden ingezet en niet tijdelijk blijven, of worden toegepast voor heel andere doeleinden.
Zoals? En dan geen vermoedens, maar feiten a.u.b.
pi_196577128
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Je moet vooral uitkijken voor politici die deze vorm van machtsuitoefening veel te leuk vinden. Dat valt nu nogal mee, ik denk niet dat er echt verkeerde intenties achter zitten, maar je wil wel waarborgen voor de toekomst, mocht er dan per ongeluk iemand anders opduiken.
Mwoah bij ene HdJ krijg ik momenteel toch echt een ander gevoel. Benieuwd of dat na dinsdag alleen maar versterkt danwel getemperd gaat worden.
pi_196577187
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 07:20 schreef Kickinalfa het volgende:
Heel vreemd is het toch niet dat er voor wordt gewaarschuwd. Hugo heeft zelf een keer gesuggereerd dat je straks bijvoorbeeld in de app je vaccinatie status kan tonen en dat iemand daarna kan vragen.

Boris Johnson die een discussie met de minister heeft over het doorlopend gebruik van mondkapjes, of in Spanje dat het verplicht in heel 2021.

Nee, dat zijn er niet, nergens is er iets ingevoerd of permanent gemaakt in jouw voorbeelden, alleen dat er discussie over gevoerd wordt.
pi_196577212
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Die hebben in Nederland een heel beperkte houdbaarheid en zoals al gememoreerd, de wetgeving om dit soort zaken te doen is er al lang en wordt in Nederland niet ten onrechte gebruikt. Sowieso, iemand die dat wil misbruiken die de macht daartoe heeft kan daar alleen toe in staat worden gesteld als de meerderheid van de Nederlanders voor zo iemand stemt en dat lijkt mij een groter probleem en gevaar dan de huidige stand van zaken qua wetgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 10:24:01 ]
pi_196577257
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die hebben in Nederland een heel beperkte houdbaarheid en zoals al gememoreerd, de wetgeving om dit soort zaken te doen is er al lang en wordt in Nederland niet ten onrechte gebruikt. Sowieso, iemand die dat wil misbruiken die de macht daartoe heeft kan daar alleen toe in staat worden gesteld als de meerderheid van de Nederlanders voor zo iemand stemt en dat lijkt mij een groter probleem en gevaar dan de huidige stand van zaken qua wetgeving.
Maar is dat wel zo? Ik zeg niet dat het geen A-ziekte is, maar het enige wat er nodig was om die beperkende maatregelen in te kunnen laten gaan was dit virus classificeren als A-ziekte. Dat is niet iets dat democratisch besloten wordt.
  zondag 6 december 2020 @ 10:29:22 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196577275
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Bij de verkiezingen van 1933 in Duitsland was er ook geen concrete aanleiding om te kunnen bedenken dat heel Europa 7 jaar later overhoop zou liggen...

Vrijheid is een groot doch kwetsbaar goed, dat moet je koesteren.
Wanneer je argumenteert dat men niet kan voorspellen of de overheid bevoegdheden zou misbruiken voor andere doeleinden kan je verwijzingen naar Duitsland ten tijde van de verkiezingen in 1933 beter achterwege laten...

5 dagen voor die verkiezingen werd de Reichstagsbrandverordnung van kracht die de nazi's (die één minister in de regering hadden: die van binnenlandse zaken) uitzonderlijke bevoegdheden gaf door alle burgerrechten vastgelegd in de grondwet buiten werking te stellen (persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, het briefgeheim, alle wettelijke beperkingen op huiszoekingen, inbeslagnames en restricties op het eigendomsrecht..); in de dagen daarna werden ruim 10.000 Duitsers opgepakt.
Alvast de meeste buitenlandse waarnemers (journalisten, diplomaten) twijfelden er toen niet aan dat de nazi's die bevoegdheden voor veel meer dan enkel het bestrijden van "terroristen" zouden gebruiken.
are we infinite or am I alone
pi_196577734
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zijn er niet, nergens is er iets ingevoerd of permanent gemaakt in jouw voorbeelden, alleen dat er discussie over gevoerd wordt.
Dat is alleen al kwalijk genoeg.
pi_196577954
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:06 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Dat is alleen al kwalijk genoeg.
Inderdaad. Net als dat het als onacceptabel gezien wordt dat Forum geassocieerd wordt met viruswaanzin en complotdenkers, vind ik het onacceptabel dat de overheid ongrondwettige zaken wil onderzoeken om te kijken hoe het toch mogelijk gemaakt kan worden. Daarmee ga je echt een grens over. Alleen al het onderzoeken ervan geeft discutabele intenties weer.

Daar is niets BNW aan, voor die opmerking komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 11:22:22 ]
pi_196577997
Bangmakerij dat stukje van het AD.

Het is de laatste tijd een trend voor Henk en Ingrid om zichzelf als een soort poortwachter van de democratie en de vrijheid te zien terwijl ze de ballen verstand hebben van alles hieromtrent.
pi_196577999
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat de halve wereld rondloopt met mondkappen had ik niet kunnen dromen.

Of dat je beboet kan worden als je met een groepje samenkomt. En serieuze discussies over het invoeren van avondklokken :')

Een jaar geleden was dat allemaal nog BNW.
pi_196578042
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 11:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat de halve wereld rondloopt met mondkappen had ik niet kunnen dromen.

Of dat je beboet kan worden als je met een groepje samenkomt. En serieuze discussies over het invoeren van avondkklokken :')

Een jaar geleden was dat allemaal nog BNW.
Werd in dat BNW verhaal ook een pandemie genoemd? Je doet net of al die dingen maar voor de gein worden ingevoerd.
pi_196578099
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:27 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Werd in dat BNW verhaal ook een pandemie genoemd? Je doet net of al die dingen maar voor de gein worden ingevoerd.
PlAnDeMiE :')

Zorgwekkend het groeiend aantal alu hoedjes tokkies en smerige "influencers" die daarop inspringen om daar een slaatje uit te slaan.
pi_196578173
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:27 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Is niet relevant. Het gaat er om dat wat we een jaar geleden niet konden voorstellen nu doodnormaal vinden.

En wat normaal was als verwerpelijk wordt weggezet.
pi_196578213
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is niet relevant. Het gaat er om dat wat we een jaar geleden niet konden voorstellen nu doodnormaal vinden.

En wat normaal was als verwerpelijk wordt weggezet.
Ik ken niemand die de huidige situatie doodnormaal vindt. Denk dat Rutte er ook niet zo over denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')