Waar beweer ik dat precies?quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het naïef is te denken dat wij in zo'n verlichte westerse wereld leven dat wij onze vrijheid nooit meer kwijt kunnen raken, ofzo. Dat heeft men in het verleden vaker gedacht.
De column is denk ik de wereld ingebracht om mensen scherp te houden, wat ook broodnodig is. Je ziet toch in allerlei omringende landen om ons heen dat ze daar ook pleiten om de maatregelen ook te gaan laten gelden bij een griepgolf. Dit degraderen tot BNW vind ik niet oke. Er is niks mis met filosoferen, toch?quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een BNW verhaal zeg. Er is toch geen enkele concrete aanleiding om dit te denken...
Dat vul ik voor je in. Maar als ik daarin ongelijk heb, en jij dus die optie ook openhoudt, dan kun je ongetwijfeld begrip opbrengen voor eerder genoemde zorgen.quote:
Waakzaam zijn enzo is allemaal prima hoor. Maar beweren dat het virus opzettelijk de wereld is ingebracht met een of ander doel is zo ongeveer de definitie complotdenken...quote:Op zondag 6 december 2020 00:02 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Het is denk ik de wereld ingebracht om mensen scherp te houden, wat ook broodnodig is. Je ziet toch in allerlei omringende landen om ons heen dat ze daar ook pleiten om de maatregelen ook te gaan laten gelden bij een griepgolf. Dit degraderen tot BNW vind ik niet oke. Er is niks mis met filosoferen, toch?
Ik denk ook niet dat dat zo is, maar ik zie op dit moment de wens om de maatregelen van kracht te houden nadat de pandemie voorbij is gewoon bij helemaal niemand. Dus waarom zou welke bestuurder dan ook dit langer rekken dan nodig?quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het naïef is te denken dat wij in zo'n verlichte westerse wereld leven dat wij onze vrijheid nooit meer kwijt kunnen raken, ofzo.
Dat pluche lekker zit en dat afstand doen van macht lastig is ontkent niemand denk ik. Maar ik zie werkelijk geen enkele aanleiding om te vermoeden dat er in deze sprake is of gaat zijn van misbruik van omstandigheden...quote:Op zondag 6 december 2020 00:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat vul ik voor je in. Maar als ik daarin ongelijk heb, en jij dus die optie ook openhoudt, dan kun je ongetwijfeld begrip opbrengen voor eerder genoemde zorgen.
Waar staat dat dan in deze column? Help mij eens even? Als je eenmaal meer macht geeft aan een regering dan is dat moeilijk dit weer terug te krijgen.quote:Op zondag 6 december 2020 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waakzaam zijn enzo is allemaal prima hoor. Maar beweren dat het virus opzettelijk de wereld is ingebracht met een of ander doel is zo ongeveer de definitie complotdenken...
Maar dat staat toch helemaal niet in dat artikel waar naar gelinkt wordtquote:Op zondag 6 december 2020 00:04 schreef trein2000 het volgende:
Waakzaam zijn enzo is allemaal prima hoor. Maar beweren dat het virus opzettelijk de wereld is ingebracht met een of ander doel is zo ongeveer de definitie complotdenken...
Bovendien kan dat ook helemaal niet. Dan loop je tegen de grenzen van het systeem aan, die hebben we best wel in Nederland. Het is hier geen totalitaire dictatuur.quote:Op zondag 6 december 2020 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dat zo is, maar ik zie op dit moment de wens om de maatregelen van kracht te houden nadat de pandemie voorbij is gewoon bij helemaal niemand. Dus waarom zou welke bestuurder dan ook dit langer rekken dan nodig?
Het gaat niet zozeer om een specifieke wens om maatregelen, dat verwacht ik niet.quote:Op zondag 6 december 2020 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dat zo is, maar ik zie op dit moment de wens om de maatregelen van kracht te houden nadat de pandemie voorbij is gewoon bij helemaal niemand. Dus waarom zou welke bestuurder dan ook dit langer rekken dan nodig?
Jij begint er over. Ik niet.quote:Op zondag 6 december 2020 00:06 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Waar staat dat dan in deze column? Help mij eens even? Als je eenmaal meer macht geeft aan een regering dan is dat moeilijk dit weer terug te krijgen.
Dat is nou het punt van de column: dat systeem is aan het afbrokkelen.quote:Op zondag 6 december 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
Bovendien kan dat ook helemaal niet. Dan loop je tegen de grenzen van het systeem aan, die hebben we best wel in Nederland. Het is hier geen totalitaire dictatuur.
Dan stel ik oprecht de vraag: waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 6 december 2020 00:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is nou het punt van de column: dat systeem is aan het afbrokkelen.
Ze rommelen wel in de grondwet met tijdelijke corona-wetten (noodwetten). Word jij niet een beetje ongemakkelijk?quote:Op zondag 6 december 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien kan dat ook helemaal niet. Dan loop je tegen de grenzen van het systeem aan, die hebben we best wel in Nederland. Het is hier geen totalitaire dictatuur.
De spelregels worden wel langzaam veranderd.quote:Op zondag 6 december 2020 00:09 schreef trein2000 het volgende:
Dan stel ik oprecht de vraag: waar blijkt dat uit?
[..]
Verder gaat volgens mij alles keurig volgens de spelregels.
Het is juist goed dat in een uitzonderlijke situatie er ook uitzonderingen op de reguliere procedures mogelijk zijn.quote:Op zondag 6 december 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ze rommelen wel in de grondwet met tijdelijke corona-wetten (noodwetten). Word jij niet een beetje ongemakkelijk?
Er is nog nooit tijdens het leven van wie dan ook die nu werkzaam is een pandemie geweest op deze schaal.quote:Op zondag 6 december 2020 00:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Jarenlang konden we prima zonder een wet die het kabinet de mogelijkheid gaf om zonder tussenkomst van de kamer de vrijheid van de burgers te beperken.
Hoe weten die mensen dan dat vrijheidsbeperking dé manier is om de pandemie af te wenden? Geen van alleen heeft hier ervaring mee.quote:Op zondag 6 december 2020 00:14 schreef Tijn het volgende:
Er is nog nooit tijdens het leven van wie dan ook die nu werkzaam is een pandemie geweest op deze schaal.
Linksom of rechtsom houdt de pandemie een keer op. Zelfs als we niets doen, de vraag is ten koste van wat we er uit willen komen.quote:Op zondag 6 december 2020 00:13 schreef Tijn het volgende:
Met "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" ga je je niet uit een crisis helpen.
Dat niemand ervaring heeft met zo'n grote pandemie betekent niet dat het vakgebied van epidemiologie niet bestaat. Mensen dragen dat virus over op anderen, dus dé manier om besmettingen te voorkomen is zorgen dat mensen elkaar niet opzoeken. En dus moet je als overheid maatregelen opleggen om dat te bewerkstelligen.quote:Op zondag 6 december 2020 00:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe weten die mensen dan dat vrijheidsbeperking dé manier is om de pandemie af te wenden? Geen van alleen heeft hier ervaring mee.
Nee, ik weet namelijk hoe het zit. Ten eerste is de grondwet niet gewijzigd. Dat kan ook helemaal niet want dat vereist tweede kamer verkiezingen. Ten tweede en eigenlijk veel belangrijker, voor inhoudelijke grondrechtenbescherming moet je niet bij de Nederlandse grondwet zijn. Die voorziet vooral in procedurele regels.quote:Op zondag 6 december 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ze rommelen wel in de grondwet met tijdelijke corona-wetten (noodwetten). Word jij niet een beetje ongemakkelijk?
Nee. Tenzij je de uitzonderlijke situatie erkent en dat is als er een zeer heftig virus uitbreekt (ebola bijv.)quote:Op zondag 6 december 2020 00:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist goed dat in een uitzonderlijke situatie er ook uitzonderingen op de reguliere procedures mogelijk zijn.
Met "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" ga je je niet uit een crisis helpen.
De ziekenhuizen draaien op halve kracht vanwege het grote aantal gevallen. De halve IC-capaciteit van Nederland is gevuld met covidpatiënten. Hoe is het coronavirus in godsnaam niet zeer heftig?quote:Op zondag 6 december 2020 00:20 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Nee. Tenzij je de uitzonderlijke situatie erkent en dat is als er een zeer heftig virus uitbreekt (ebola bijv.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |