Helemaal niks.quote:Op donderdag 3 december 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Wat hebben jullie uitgegeven aan kind(eren) met Sinterklaas?
Heb zelf 1 kind, dus goed verwend. Tegen de 350 euro kado's en voor ongeveer 50 euro aan schoenkadootjes waarvan ik er nog 1 heb
Wij gaan ergens in de komende maanden een keer een step geven... onder het mom van 'nodig'. Dus het is maar net hoe je het verdeelt en benoemt inderdaad.quote:Op donderdag 3 december 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Hier 100 euro voor een loopfiets die we kunnen ombouwen naar normaal fietsje. Die wilden we toch al kopen, dus sinterklaas is vooral een goede gelegenheid om het te geven. Daarnaast nog wat kleine cadeaus voor in de schoen van in totaal 10 euro denk ik.
Ja we proberen dat soort "nodige" dingen op handige momenten te geven. Gelukkig is ie halverwege het jaar jarig dus dan heb je elk half jaar een handig momentquote:Op donderdag 3 december 2020 20:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wij gaan ergens in de komende maanden een keer een step geven... onder het mom van 'nodig'. Dus het is maar net hoe je het verdeelt en benoemt inderdaad.
Dat doet m’n man. Word er helemaal gek van. 🙈quote:Op donderdag 3 december 2020 20:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet nu gewoon niet eens meer wat ik moet kopen soms, dus dan weet ik dat het kopen om het kopen is en dat doe ik gewoon niet meer. Vroeger wel, mijn dochter is echt stierlijk verwend en dat merk je ook wel![]()
Mijne ook. Wij liggen zo niet op 1 lijn wat betreft het hele cadeau gebeuren. Hij en z'n broertje en zusje werden (worden eigenlijk) tot op het bot verwend met de feestdagen en zoals zij het vroeger vierden vind ik echt veel te gek. Maarja m'n vriend vindt dat normaal.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat doet m’n man. Word er helemaal gek van. 🙈
Leuk over 10 jaar.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat doet m’n man. Word er helemaal gek van. 🙈
G. ontfutselt haar vader nu al regelmatig een 2 euro munt voor in haar spaarpot.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk over 10 jaar.
Pap, ik kom wat zakgeld tekort![]()
quote:Op donderdag 3 december 2020 20:36 schreef Donna het volgende:
[..]
G. ontfutselt haar vader nu al regelmatig een 2 euro munt voor in haar spaarpot.
Ik wist niet eens dat ze wist wat/waar haar spaarpot was.
Awwwquote:Op donderdag 3 december 2020 20:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]![]()
Ik heb echt wel moeten leren om nee te zeggen en nog zeg ik het niet vaak genoeg.
Dan vind ik het zielig
Hier is het andersom. Ik werd altijd ontzettend verwend, manlief kreeg vroeger amper speelgoed. Hij wil nu dat U. niks te kort komt en niks hoeft te missen.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijne ook. Wij liggen zo niet op 1 lijn wat betreft het hele cadeau gebeuren. Hij en z'n broertje en zusje werden (worden eigenlijk) tot op het bot verwend met de feestdagen en zoals zij het vroeger vierden vind ik echt veel te gek. Maarja m'n vriend vindt dat normaal.
Is ook zo.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
AwwwDenk maar zo: het is op de lange termijn juist zielig als je opgroeit zonder aan 'nee' te wennen
Hier is ie: klik.quote:Op donderdag 3 december 2020 20:58 schreef minilot het volgende:
Ik ga dat artikel eens opsnorren @:Lemijn
Hier overigens ook altijd uitleggen en nooit 'gewoon 'nee', niet vanwege vermeend teer zieltje, wel gewoon omdat ik het vind getuigen van respect voor de koter.
Ha, dank!quote:
Ik heb het wel eens geprobeerd toen hij me moedwillig in mijn gezicht had gemept. Was heel kansloos. Dus ik geef je groot gelijk.quote:Op donderdag 3 december 2020 21:05 schreef minilot het volgende:
Ha, dank!
Verplichten om sorry te zeggen vind dan wel weer zinloos en onwenselijk
quote:Op donderdag 3 december 2020 21:08 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jacob zegt wel vaak sorry maar dan bijvoorbeeld in een zin als dit: 'sorry mama, maar nu is jouw pauze over, het is echt tijd om een boekje voor te lezen'.
Ja, zulke dingen blijven dan echt hangen hè?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:13 schreef exode het volgende:
In Juul haar kamer is een aantal weken geleden een voorzetwand geplaatst en is het plafond geïsoleerd. Daarbij is een deel van haar behang gesneuveld en die hebben we nog steeds niet vervangen. Steeds als ze in haar kamer is, wijst ze naar het kapotte deel en zegt 'oom D kapotgemaakt' (zwager is aannemer en heeft die werkzaamheden gedaan). Ook als ze hem ziet, zegt ze 'Jij behang kapotgemaakt!'![]()
Heerlijk dat ze er zo in meegaan twist!
quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper zegt trouwens sorry uit zichzelf als het totaal onnodig is. Dan loopt ie tegen de stoel aan zegt ie “sorry mama!”, geen idee waar hij dat vandaan heeft.Dus ik zeg tegenwoordig regelmatig dat ie voor zulke dingen geen sorry hoeft te zeggen
![]()
Verder vind ik wel dat hij ook sorry/ik zal het niet meer doen oid moet leren zeggen als daar aanleiding voor is.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:11 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik liep vandaag langs Jip die kennelijk iets aan het doen was wat niet mocht, maar ik had dat niet eens door. Maar omdat hij meteen "Sowwie mama!" zei toen ik voorbij kwam, toch maar eens beter gekeken. Zat ie te prullen met het water uit het waterbakje van de kat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, ze heeft toch wel iets gekregen. Een verschrikkelijk pietenjurkje, passend bij de pietenmuts.quote:Op donderdag 3 december 2020 18:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Helemaal niks.Ze geeft er hier nog niets om.
Ze vraagt nu al de hele dag om 'cola'. Die klaashaas ging er een stuk sneller in dan wat dan ook.quote:Op zondag 6 december 2020 11:26 schreef Gogo83 het volgende:
Ze ziet er dolgelukkig uit in haar Pietenpak met chocoladeklaas, NJ!
T. heeft sinds vorige week Lego, gisteren kreeg hij ook nog een doosje van Sinterklaas. Echt geweldig dit, hij vindt het bouwen superleuk en hij doet het ook al best goed.
Het gaat over het algemeen ook erg goed met hem, hij zit goed in zijn vel. Wel was ie de laatste twee weken (met name voor het slapen) heeeeeeeel hyper, hopelijk was dat Sinterklaasgekte en trekt het nu weer een beetje weg. In het poepen zit 0 vooruitgang, daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Hopelijk gaat dat net zo als bij het plassen en is het straks met een paar weken geregeld.
quote:Op zondag 6 december 2020 13:16 schreef minilot het volgende:
Awww, het NJPietje
Günther lust, erg, érg graag chocolade. Alle soorten, maar voor melkchocolade begaat -ie zowat een moord! Via diverse grootouders en andere Güntherminnende volwassenen zit het aantal chocoladeletters voor het kind nu op 6 december op maar liefst zeven fullsize exemplaren en die zijn grondig verstopt omdat -ie ze anders moeiteloos in één keer op zou eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 december 2020 19:39 schreef Takkie88 het volgende:
Hier ook een kind wat dol is op chocola! Gelukkig compenseert ze het met fruit![]()
En inhakend op de prinsessenpeuters: ik ben er echt helemaal niet van. Sofie draagt vaak jurkjes maar zonder tutu of roze tierelantijntjes. Nu heeft ze een tante die helemaal gek is op over-de-top meisjesachtig. Een hele tijd geleden heeft Sofie een jurk gehad die ik heb verstopt. Die had ze dus gevonden gisteren en moest per se aanik vind het helemaal niks maar Sofie haar gelukkige blik maakte een hoop goed
Dat snoetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.quote:Op zondag 6 december 2020 21:23 schreef Nolita het volgende:
Met 3 jaar is het echt op en top beleven allemaal.
Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hierquote:Op maandag 7 december 2020 14:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.
Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstandquote:Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hier), dus er is voor hem ook echt geen ontkomen aan
Hoewel ze er bij de psz ook wel echt veel aandacht aan gegeven hebben.
Heel verstandig, nooit zomaar bij vreemden op schoot kruipenquote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand.
Ah ja dat is leukquote:Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand.
edit: ze deed dat omkleden midden op de groep. of nee, de kinderen kleedden haar aan tot sinterklaas. best een leuk detail ( @:twist02 )
Ik heb een paar keer benoemd dat ie nu in een ‘grote jongens bed’ ligt en daar was ie wel gevoelig voorquote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Tink89 het volgende:
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.
Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
Wij vreesden ook bij onze ondernemende peuter. Hij hielp mee zijn nieuwe bed opmaken, was echt trots.quote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Tink89 het volgende:
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.
Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
Ik heb hier al van heel veel mensen gelezen dat de overgang heel erg mee vielquote:Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Tink89 het volgende:
Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf omquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:45 schreef twist02 het volgende:
Wij zitten met Pitbull (net 3) echt op het randje van wel/geen dutje, geloof ik.
Wel een dutje doen betekent 's avonds lang wakker liggen (en dat doet-ie niet in stilte zeg maar), geen dutje betekent dat-ie het slecht trekt tot bedtijd...
In de kerstvakantie toch maar eens experimenteren of-ie zonder kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef rena het volgende:
[..]
Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf om![]()
Vanmorgen is ze voor het eerst meegeweest naar de tandarts en het viel me alles mee, ik werd eerst gecontroleerd en daarna kwam ze even bij mij in de stoel en mocht de tandarts zowaar even in haar mond kijken met het spiegeltje![]()
Adrian, wat knap! En een goede vraag inderdaad
Mijm, wat een wijsneusen 5 uur is wel heel vroeg ja
Hopelijk was het incidenteel.
We waren gisteren in het bos en het was prachtig weer, op een gegeven moment wees ze naar de struiken en zei dat er konijntjes zaten, waar we een liedje voor moesten zingen![]()
De wielen van de bus en Ik zag twee beren broodje smeren hebben we samen staan galmen in het bos
![]()
Heerlijke foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 18% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-12-2020 08:00:03 ]
Haha als het eens andersom is, dat Jeremy al slaapt en Vincent nog wakker is dan probeerd Vincent wel Jeremy weer wakker maken. Dan horen we door de babyfoon alleen maar Hiiii mieeee Hiiiii Mieee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik vind het zo grappig dat ze elkaar blijkbaar niet wakker houden![]()
Succes met de vroege vogels! Dan heb je echt veel te lang wat aan je dag![]()
Lastig die middagdutjes, die van mij hield daar met 2,5 al mee op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pitbull is net zo neurotisch als z'n ouders, arm ventje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@twist02 wat knap! Banaan maakt nog bijna nooit wat na. Hij is met knutselen ook lastig te overtuigen om iets te proberen en wil dan dat ik het doe. Terwijl hij met andere dingen juist voluit experimenteert.
@Adrian4 ik zag pas dat jij weleens zoiets zei als "niet zo piepen, je bent geen voetballer". Hier komt er dan steeds een verontwaardigd "wel". Maar het leidt hem wel af.
Wij zitten ook nog op de wissel fan wel/geen dutje. Soms weken niet, nou soms toch weer twee uur. Als hij voor half zeven wakker is probeer ik meestal wel hem te laten slapen.
Vanuit het niets vandaag: Waar plassen pinguïns?![]()
Hij heeft ook het rollenspel weer gevonden. Hij is soms een hond, kat, graafmachine of Chickoletta van Paw Patrol. Bij die laatste is mijn man Porter en ben ik Goodway.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
+1quote:Op zondag 13 december 2020 07:29 schreef Adrian4 het volgende:
GoodwayHet ergste van paw patrol
Nog niet zo erg als Norbert Puck van brandweerman Sam. Wat heb ik een hekel aan die jongen.
Euhhhh wtf?quote:Op zondag 13 december 2020 09:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. keek laatst een film van Cars. Letterlijke quote:
“Je hebt gister met een hoop auto’s gepraat. Welke is je partner?”
“Je moeder. Oh nee, sorry, het was je zussie. Ik haal ze nogal door elkaar de laatste tijd”.
Heb het 3 keer teruggespoeld om te horen of ik het echt juist had gehoord.![]()
@:labellefleur27![]()
Dat moest ik even opzoeken want ik ken het niet maar inderdaadquote:Op zondag 13 december 2020 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat deuntje van de sunny bunnies doet me altijd aan de happy tree friends denken van vroegah
quote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef twist02 het volgende:
Pitbull is tegenwoordig fan van de Muppet Babies
En kerstmuziek inderdaad
Bingo bells, Ennitsnoo, Beli Nadida en Padadadada zijn favorietKerstmuziek ja. Hier wordt steeds gevraagd naar het liedje over baby Jezus die geboren is (er is een kinderke geboren op aard”)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog steeds Sinterklaas, wie kent hem niet!
quote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef twist02 het volgende:
En kerstmuziek inderdaad
Bingo bells, Ennitsnoo, Beli Nadida en Padadadada zijn favoriet
Oef, idem.quote:Op maandag 14 december 2020 12:54 schreef PKM het volgende:
Wij hebben wat zware dagen. Wat kan hij zichzelf (en ons) verschrikkelijk in de weg zitten.
Sterkte.quote:Op maandag 14 december 2020 12:54 schreef PKM het volgende:
Leuk die versprekingen.![]()
Hier zijn Paw Patrol en Blaze afwisselend favoriet. Bing, familytoyscollector of Verschrikkelijke ikke vaak 's ochtends.
's Avonds mag de tv aan tijdens het koken, dan gaat 24kitchen vaak aan op zijn verzoek. Maar steeds vaker kiest hij om te helpen met koken.![]()
Goodway van Paw Patrol spreekt hij trouwens uit als Goodeway, met beetje verlegen blik. Zo schattig, dat maakt best wat goed van een verschrikkelijk personage moeten spelen.![]()
Wij hebben wat zware dagen. Wat kan hij zichzelf (en ons) verschrikkelijk in de weg zitten.
Kroepkroep zegt Pitbull ook!quote:Op maandag 14 december 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:
Favoriete versprekingen hier:
Speklampen (zijn lievelingseten)
Langer (ladder, prima verspreking wat mij betreft)
Bakkienaise/bayonaise
Schelderen (‘Mama, die meneer mag niet schelderen!’ = schelden)
Kroepkroep (die is vooral heel schattig omdat hij, net als S. een rollende r heeft. Geen idee waar die vandaan komt, vriend en ik hebben die niet)
Dat dwarsliggen is heel herkenbaar, @:PKM. Zonde hè? Ze hebben er zelf ook zo’n last van.
Sommige verspreking houd ik er ook een beetje in jaquote:Op maandag 14 december 2020 20:14 schreef twist02 het volgende:
[..]
Kroepkroep zegt Pitbull ook!En die houden wij er een soort van bewust in, waardoor de oudste het nu ook zo zegt
Verder praten ze allebei belachelijk goed hoorhet is niet dat we ze echt saboteren in hun ontwikkeling ofzo
![]()
'Stampte gemuisjes' vind ik hier ook wel een leuke
@:minilot: ach, dat klinkt zeker zielig van Günther jabeterschap voor jullie!
Ah nu versta ik hetquote:Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja net als een aantal peuters hier.![]()
Kroepoek.
Morgen komt er meer info van de opvang, ik hoop dat dat gunstig isquote:Op maandag 14 december 2020 23:21 schreef Elleska het volgende:
@:LaBelleFleur27 Dan eerst even afwachten of Casper op zijn eigen opvanglocatie terecht kan? Zo niet dan heb je nog 2 opties achter de hand en die je natuurlijk ook beide kan afwisselen.
De rollende r had L ook maar momenteel is de r helemaal foetsie. Komt vast wel weer terug. Er zijn nu eerst andere prioriteiten namelijk overal het tegenovergestelde van noemen waarbij wel/niet natuurlijk favoriet is.
Dit graagquote:
Fijn dat het zo goed gaat na de operatie!quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:
Echt, hoe rot het ook is om thuis te werken met kinderen, we moeten het samen doen.
Einde klaagzang.
Mijn peuter is geopereerd, herstelde goed, had toen nabloedingen, gedoe. Maar hij begint ons na te praten. Hij lijkt dus eindelijk echt te horen nu..... Ik kan jullie niet vertellen hoe geweldig dat is. En schrikken ook voor hem, want hij schrikt zich te pletter als er iemand niest of als een auto toetert. Maar hij maakt nieuwe klanken, brabbelt nieuwe woordjes. Echt!
Maar je kunt toch niet meer dan kritisch vragen en er dan van uit gaan dat mensen eerlijk antwoorden? Zo werkt het bij ons op school ook...quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht kwalijk, ook van je werkgever.
Ja dat is ook wel weer zoquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:31 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar je kunt toch niet meer dan kritisch vragen en er dan van uit gaan dat mensen eerlijk antwoorden? Zo werkt het bij ons op school ook...
Thanks voor jouw reactie. Wil jij ‘m misschien editten. Ik had dat niet moeten opschrijven hier. Sorry!quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:34 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zoIk snap niet dat ouders daarover liegen
Uiteraard! Ik snap je frustratiequote:Op dinsdag 15 december 2020 22:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Thanks voor jouw reactie. Wil jij ‘m misschien editten. Ik had dat niet moeten opschrijven hier. Sorry!
Thanks! Fijn dat je wilde editten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:38 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik snap je frustratie
Fijn dat het goed is gegaan! Bikkel zijn spraak loopt achter, waarschijnlijk ook door hoorproblemen het eerste jaar. Dat hij buisjes kreeg maakte een wereld van verschil. Nu is hij alleen nog maar Oost-Indisch doofquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:
Edit.
Ik haal het weg. Ik moet dit niet doen.
—————
Mijn peuter is geopereerd, herstelde goed, had toen nabloedingen, gedoe. Maar hij begint ons na te praten. Hij lijkt dus eindelijk echt te horen nu..... Ik kan jullie niet vertellen hoe geweldig dat is. En schrikken ook voor hem, want hij schrikt zich te pletter als er iemand niest of als een auto toetert. Maar hij maakt nieuwe klanken, brabbelt nieuwe woordjes. Echt!
Wij ook niet idd, betreft wel gastouderopvang, die in principe gewoon open mogen blijven. Ik werk in de IT sector, waarbij ik ervoor zorg dat mensen hun pensioenuitkering netjes krijgen, dat valt ook onder de cruciale sector, dus we mogen ook een beroep doen op de gastouder, die stelde hier dus ook geen enkele vraag.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben tot nu toe nog geen enkel bewijsstuk hoeven in te leveren voor de noodopvang (vorige keer trouwens ook niet). Het zou kunnen dat dit komt doordat beide opvangplekken zelfstandige ondernemingen zijn en niet onder de paraplu van een moederorganisatie vallen.
Daarnaast weten ze ook gewoon waar we werken, en hebben we het alleen ingevuld op het aanvraagformulier voor de noodopvang.
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier waren ze blijkbaar gisteren tot 22:30 bezig om de opvang voor alleen vandaag al te regelen (is wel een grote organisatie). Ik hoop het vandaag te horen want heb het morgen al wel nodig. De vorige keer werd ik persoonlijk door de teamleider van onze locatie gebeld of ik noodopvang nodig had dus de achtergronden kennen ze wel.
In het kader van corona doet Casper elke dag een temperatuurrondje bij iedereenMet elke dag de verbazing dat de hond een error krijgt op de thermometer. “Bailey kijk, jij doet het niet”
![]()
[ afbeelding ]
Uhh nee dus. Om een of andere reden gaat dit rond en wordt dit ook van gastouders verwacht, maar ook daarvoor geldt gewoon dat er sprake moet zijn van noodzaak.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef iScream. het volgende:
[..]
Wij ook niet idd, betreft wel gastouderopvang, die in principe gewoon open mogen blijven. Ik werk in de IT sector, waarbij ik ervoor zorg dat mensen hun pensioenuitkering netjes krijgen, dat valt ook onder de cruciale sector, dus we mogen ook een beroep doen op de gastouder, die stelde hier dus ook geen enkele vraag.
Dit is wat erover op rijksoverheid.nl staat:quote:Op woensdag 16 december 2020 16:35 schreef twist02 het volgende:
[..]
Uhh nee dus. Om een of andere reden gaat dit rond en wordt dit ook van gastouders verwacht, maar ook daarvoor geldt gewoon dat er écht sprake moet zijn van noodzaak.
Ik begrijp geloof ik wel dat het de bedoeling is dat gastouders ook alleen noodopvang bieden, maar de formulering ("blijft open" ipv dicht tenzij, "dringende oproep" ipv regel) kon beter. Hiermee kunnen mensen toch weer grenzen opzoeken.quote:De gastouderopvang blijft open, zodat kinderen (0-12 jaar) van mensen in cruciale beroepen en kwetsbare kinderen hier terecht kunnen. (...) Wel doet het kabinet de dringende oproep aan ouders om geen gebruik te maken van de gastouderopvang als dit niet absoluut noodzakelijk is.
Oh wauw, nu snap ik wel beter waar het vandaan komt jaquote:Op woensdag 16 december 2020 16:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit is wat erover op rijksoverheid.nl staat:
[..]
Ik begrijp geloof ik wel dat het de bedoeling is dat gastouders ook alleen noodopvang bieden, maar de formulering ("blijft open" ipv dicht tenzij, "dringende oproep" ipv regel) kon beter. Hiermee kunnen mensen toch weer grenzen opzoeken.
Had deze even gemist.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:24 schreef Malteser het volgende:
Edit.
Ik haal het weg. Ik moet dit niet doen.
—————
Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.
Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.quote:Hoe moet ik op school of opvang duidelijk maken dat ik of mijn partner deel uitmaakt van de cruciale beroepsgroepen?
Dit kunt u aangeven bij uw school of kinderopvanglocatie. U hoeft dit niet aan te tonen door een verklaring van uw werkgever. We vertrouwen erop dat in deze uitzonderlijke tijd alleen ouders die werkzaam zijn in een cruciale beroepsgroep een beroep doen op de noodopvang, ook om het systeem niet te veel te belasten.
Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?quote:Op woensdag 16 december 2020 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat niet eens mogen vragen:
[..]
Maar hier op de opvang zijn ook bijna alle kinderen aanwezig geweest vandaag.. Heb er ook meer gehoord waarbij één van de ouders een beroep heeft dat doorgang vindt, de andere ouder thuiswerkt of niet tot de groep hoort, maar waar de werkgever heeft aangegeven niet weer zoveel voor wil opdraaien. Snap dat ook wel weer.. Maar ja, lastig.
Zeker.. Vervolgens doet de opvang nu dus ook (terecht) moeilijk over het feit dat er nu zo ontzettend veel kinderen zijn aangemeld.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat is toch schrijnend? Ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik vind werken met kleine kinderen om me heen ook echt driewerf kut, maar daar ga je toch gvd geen nóódopvang voor inschakelen?
En dan drie keer zo druk als in maart/april. Wtf is er mis.
Daar ben ik het zeker mee eens. Alleen de dame die dit zei heeft geen werk(bewuste keuze). Dus ja dan vind ik het een beetje een gekke uitspraakquote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Wolken het volgende:
Nou lijkt het mij met 4 kinderen thuis en dan moeten thuiswerken ook echt best wel heel pittig.
Hier kan je liegen wat je wilt, ik moest een uittreksel van de KvK overleggen om aan te tonen dat ik een vitaal beroep heb en voor mensen in loondienst moeten een werkgeversverklaring inleveren. Terwijl ze bij de opvang prima weten wat voor een bedrijf wij hebben. Ik heb de eigenaresse van het kdv altijd al een stug en zakelijk persoon gevonden maar nu komt het wel goed uit dat ze niet makkelijk is.
Maar bij jullie is het dan toch ook nood? Dat is nou net het doel van deze maatregel. Dat mensen die een cruciale taak hebben ook daadwerkelijk nog in staat zijn deze uit te voeren.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan mijn werk niet doen met mn peuter om me heen en mn partner weg naar zn werk. Ik ben nonstop aan het bellen en voer gesprekken die niet onderbroken kunnen worden (denk aan 'n soort meldkamer werk). Het is voor mij geen kwestie van onhandig het kan simpelweg echt niet. Als vriend en ik beiden thuis zouden zijn was er misschien nog een constructie mogelijk, maar die moet ook gewoon op pad naar z'n cliënten toe.
Voel me er niet bezwaard over om die opvang te gebruiken op dezelfde dagen als hij normaal ook zou gaan. Doordat vriend en ik doorwerken draait de hulp/zorg voor andere kwetsbaren door.
Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikkenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.
We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
Op dit moment niets via pepper maar ik heb een alert ingesteldquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:18 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dr panda apps zijn regelmatig gratis (staat vaak op pepper als ze gratis zijn) en dat zijn echt geweldige apps. Mijn ervaring met echt gratis apps is dat er reclame in staat waar ze altijd op klikken
De duplo-app is hier een hit, dus ik heb een van de vergrendelde opties aangeschaft. Is U. erg blij mee!quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:59 schreef Elleska het volgende:
Ik kan het topic over apps niet terug vinden maar jullie weten vast ook leuke apps voor peuters. Liefst gratis of grotendeels gratis.
We hebben de samsungkids app waar al wat spelletjes bij zitten en de duplo app maar daarvan blijkt alleen de cijfertrein gratis. Ik wilde er eigenlijk niet aan maar een tablet is stiekem toch wel heel handig om in te zetten als oppas.
En het is ook leuk om te zien dat L er iets van leert, eerst had hij moete om drie cijfers op volgorde te zetten en nu maakt hij de cijfertrein al tot 6 foutloos.
Te hard van een heuveltje rijden, in paniek raken en niet meer remmen daardoor.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:34 schreef Lemijn het volgende:
@:Adrian4 , wat doet jouw peuter daar.
Ja want nu bleef hij zo lekker droogquote:Op vrijdag 18 december 2020 21:03 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben wel blij dat ie zijn zijwieltjes fiets wilde meenemen, anders was ie omgevallen en was ie echt zeiknat geweest
Geniaal. Deze foto goed bewaren voor laterquote:Op vrijdag 18 december 2020 21:03 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Te hard van een heuveltje rijden, in paniek raken en niet meer remmen daardoor.![]()
![]()
Ik heb bijna in mijn broek geplast van het lachen.
Hij werd boos op mij, omdat ik een foto ging maken in plaats van hem redden
Ik ben wel blij dat ie zijn zijwieltjes fiets wilde meenemen, anders was ie omgevallen en was ie echt zeiknat geweest
Nu zie ik het pas!quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:03 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Te hard van een heuveltje rijden, in paniek raken en niet meer remmen daardoor.![]()
![]()
Ik heb bijna in mijn broek geplast van het lachen.
Hij werd boos op mij, omdat ik een foto ging maken in plaats van hem redden
Hoe stel je volledige kindbeveiliging in bij android?quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:41 schreef exode het volgende:
Als je een tablet speciaal voor peuter hebt, kan je die met volledige kindbeveiliging instellen. Dat hebben wij voor B ook, dan pak je meteen alle maatregelen, niets zonder wachtwoord downloaden of kopen en alleen kind netflix en geen youtube. Werkt voor ons prima zo. Als Juul ouder is, doen we het ook zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dingen als youtube of netflix is wat mij betreft niet nodig, daar kan op de tv naar worden gekeken en dan heb ik er net wat meer zicht op.Voor tekenen zit er een simpel programma in de samsung kids app, dat is voor peuter wel voldoende maar wie weet is een tekenapp een goede tip voor later.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn beste app-aankoop ooit was GoodNotes. Daarmee kun je tekenen maar bijvoorbeeld ook pdf en afbeeldingen invoegen die je kind vervolgens kan bewerken. Dus onbeperkt gratis kleurplaten en werkbladen zonder dat je tig papieren moet printen en weer weggooien. Wel aan te raden om voor de gevorderde werkbladen ook echt een stylus of pen aan te schaffen. Maar zoiets hebben ze vast ook in een goedkoper/gratis programma met iets minder opties. (Mijn kinderen gebruiken ook nog gewone kleurboeken, dit is dus meer voor erbij).
En dr Panda ga ik zeker in de gaten houden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 18-12-2020 22:06:02 ]
Met google family link kreeg ik het ook niet dichtgetimmerd daarom overgestapt naar users waarmee het al beter lukt maar nog geen 100% en dat komt omdat het een verouderde versie van android is waardoor sommige opties ontbreken. Zal vanavond Family Link nog eens proberen want verschillende gebruikers vreet geheugen en dat heeft een oude tablet al niet zoveel.quote:Op zaterdag 19 december 2020 09:31 schreef exode het volgende:
@:elleska B heeft zijn eigen (Lenovo) tablet. Ik had het uitgezocht en vond dit de beste optie om alles goed af te kunnen schermen. Die tablet is dus volledig voor een kind ingesteld, no way out.
Met users vond ik niet veilig genoeg en ook gewoon onhandig.
We hebben deze ingesteld met Google Family Link. Werkt echt goed.
Met oude telefoons wel even in de gaten houden dat het alarmnummer kan worden gebeld.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:00 schreef Adrian4 het volgende:
De jongens hebben hier geen tablet en mogen tegenwoordig ook niet meer op onze telefoons. We hebben wel twee hele oude IPhones (dus zonder internet) waar filmpjes op komen te staan wanneer we op vakantie gaan.
De IPhone heeft een beveiliging er op zitten (3x drukken op de thuis knop), dan kunnen ze niet uit het filmpje.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met google family link kreeg ik het ook niet dichtgetimmerd daarom overgestapt naar users waarmee het al beter lukt maar nog geen 100% en dat komt omdat het een verouderde versie van android is waardoor sommige opties ontbreken. Zal vanavond Family Link nog eens proberen want verschillende gebruikers vreet geheugen en dat heeft een oude tablet al niet zoveel.
Stomme is dat L met de samsung kids app in principe al een volledige beschermde omgeving zit. De makers waren niet eens op de hoogte van deze manier om uit te breken dus zal niet vaak voorkomen. Wel weer typische iets voor L, die weet IRL ook overal uit te breken en de gekste capriolen uit te halen. Dat was dan ook de reden om de oude tablet onder het stof uit te halen maar ik ben er nog niet veel mee opgeschoten
[..]
Met oude telefoons wel even in de gaten houden dat het alarmnummer kan worden gebeld.
quote:
Ik werk ook maar 2 dagen, zou ook niet meer willen op dit moment, maar ik gedij er wel goed bij moet ik zeggen, denk oprecht dat ik een leukere moeder ben met dat stukje zelfontplooiing erbij.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:44 schreef minilot het volgende:
Ik ben juist niet anders gewend dan altijd thuis met koter, dat maakte het voor ons de afgelopen maanden natuurlijk wel heel gemakkelijk.. Ik heb best leuke banen gehad en heb erg toffe dingen meegemaakt, maar de hele dag, elke dag met Günther optrekken vind ik het leukste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan
Ik wil soms heel even geen interactie om mijn zwangere lijf en hoofd rust te gunnen. Zelf spelen hebben we heus soms maar zelden als ik het het hardste nodig heb.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:13 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn Wil je een peuter achter een scherm of wil je een peuter die zelf speelt?
Begrijpelijk!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik wil soms heel even geen interactie om mijn zwangere lijf en hoofd rust te gunnen. Zelf spelen hebben we heus soms maar zelden als ik het het hardste nodig heb.
Haha, dit is een andere vraag. Ik wil niet perse een peuter achter een scherm natuurlijk. Ik denk niet dat het voor hem iets toevoegt. Maar zelf spelen zonder storen is een feature die zelden heel lang duurt. En als ik op de bank ga liggen dan kruipt hij erbij, en dan erop, en dan wordt hij een dokter die me beport, en dan moet ik eraf om te stoeien.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:13 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn Wil je specifiek een peuter achter een scherm of wil je eventueel ook wel een peuter die zelf speelt zonder je te storen?
Edit; Dit alles hierboven is echt zo herkenbaar. En toen ging Dirk vandaag onverwacht mee met zijn vader naar mijn schoonouders en heb ik vervolgens het halve huis lopen poetsen in plaats van broodnodig relaxen. Echt, Dirk is heel leuk en mega gezellig om de hele dag bij te zijn. Maar hij vraagt ook eigenlijk de hele dag door actief aandacht. Ook als hij een filmpje kijkt, of als we buiten wandelen en ook als hij zelf een toren bouwt of met zijn auto's sjeest. En hoewel fantastisch en heerlijk en waardevol, is het gewoon ook slopend. Helemaal met 34 weken zwanger en onwijs slechte nachten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:15 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik wil soms heel even geen interactie om mijn zwangere lijf en hoofd rust te gunnen. Zelf spelen hebben we heus soms maar zelden als ik het het hardste nodig heb.
Pfffrt, hoe gezellig (gelukkig!) ook: dat klinkt echt waanzinnig vermoeiend, zelfs als je niet zwanger bent!quote:Op zaterdag 19 december 2020 21:26 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Maar hij vraagt ook eigenlijk de hele dag door actief aandacht.
Ik lees dit wel vaker, maar ik denk dat daarbij onderschat wordt wat een wereld van verschil er op allerlei manieren kan worden ervaren, als een koter de enige is of juist als er ook een ouder en/of jonger kind in het gezin is, zelfs als de omstandigheden zo op het oog verder hetzelfde lijkenquote:Op zondag 20 december 2020 08:43 schreef Malteser het volgende:
Ik begrijp er niks van. Twee jongens, zelfde huis, zelfde gezin, zelfde opvoeding.
Dat is zeker waar.quote:Op zondag 20 december 2020 08:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik lees dit wel vaker, maar ik denk dat daarbij onderschat wordt wat een wereld van verschil er op allerlei manieren kan worden ervaren, als een koter de eerste is of juist als er al een ouder kind in het gezin is, zelfs als de omstandigheden zo op het oog verder hetzelfde lijken
Maar ik denk dat dat ook komt door 1e of 2e kind zijn. Het 2e kind moet nou eenmaal zichzelf soms vermaken omdat je met nr 1 bezig bent. Andersom komt dat pas voor als nr 2 geboren is, dus nr 1 heeft een heel andere basis gehad met een ouder die continu beschikbaar was (indien aanwezig). Net als dat mini’s opvoedstijl lastiger haalbaar is met meerdere kinderen. Ik denk dat het een combinatie van karakter, opvoedstijl en broertjes/zusjes is. En ach, uiteindelijk worden het toch allemaal pubers die niet door ons gestoord willen worden.quote:Op zondag 20 december 2020 09:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is zeker waar.
Dit verschil was er als baby al, oudste speelde geen 3 minuten alleen op een kleedje, jongste lag probleemloos 1,5 uur te spelen. Maar oudste heeft wel een flink ziekenhuisdossier (zeker in zijn eerste jaar), ik vraag me wel eens af of dat meespeelt.
Of karakter. Of mijn moederschap/onzekerheid.
Achgut!quote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef Aure het volgende:
De keren dat Jip dat doet is gelukkig nog op één hand te tellen en als ie het doet is ie bang voor zijn eigen drol en gaat ie in een hoek van de douche staan, luid om ons schreeuwend terwijl hij naar zijn drol wijst![]()
Wat een gaaf idee!quote:Op zondag 20 december 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog steeds eens ergens een kleine schatkist op de kop tikken.
Toch blij dat je dit even in perspectief zet want ondanks dat ik weet dat het geen aanval is kreeg ik toch de nijging om mij te verdedigen want door de onderwerpen tvkijken en tablet lijkt het net of L enkel achter een schermpje zit terwijl wij ook de dingen doen die jij laat zien. Samen eten koken is een van de favoriete bezigheden (Ipv het Opinel mesje ligt hier de Ikea smabit in de la).quote:Op zondag 20 december 2020 09:32 schreef minilot het volgende:
Overigens, mijnes mag dan wel heel goed zijn in zelf spelen maar daar staat bijvoorbeeld tegenover dat -ie negen van de tien keer nog geen kubieke centimeter van z'n avondeten opeet, schept een sadistisch genoegen in poepen onder de douche en Günther heeft precies nul van al z'n bijna drie jaar aan nachten doorgeslapen. Om het even in perspectief te zetten
Lief dat je het vraagt! Na de 2e kuur van 3 dagen gaat het gelukkig weer goed. Urine is weer getest en op kweek gezet en was schoonquote:Op zondag 20 december 2020 12:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes vanavond TolStoi! Hoe is het met zijn blaasontsteking en het geven van de antibiotica afgelopen?
Toffe site, die met de monsters!quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:30 schreef minilot het volgende:
Tussen de apps hier door even een shoutout naar het kinderkoksmes uit de Le Petit Chef-lijn van het Franse messenmerk Opinel! Wát een tof ding! Wel opletten want flink scherp maar ligt echt fantastisch in een peuterhand en snijdt als een zonnetjeDikke aanrader! Hier in actie met pecannoten en wortel voor worteltjestaart afgelopen week:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Verdere analoge semi-gratis lol de afgelopen dagen..
Monstertemplates van gezichten en ledematen voorzien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knipperdeknip:
[ afbeelding ]
Schilderen met water:
[ afbeelding ]
Bubbeltjesplastiiiiiic![]()
[ afbeelding ]
..wat een maf idee dat Günther alweer bijna 3 is!Precies in lockdown jarig, dus geen trakteerrondje op de peuterspeelzaal, snif.. Theoretisch gaat de boel tien dagen later weer open. Wat zouden jullie doen, uitgesteld trakteren of het laten zitten voor dit jaar?
Ik snap het wel, maar dit is echt niet nodig!quote:Op zondag 20 december 2020 13:15 schreef Elleska het volgende:
[..]
Toch blij dat je dit even in perspectief zet want ondanks dat ik weet dat het geen aanval is kreeg ik toch de nijging om mij te verdedigen want door de onderwerpen tvkijken en tablet lijkt het net of L enkel achter een schermpje zit terwijl wij ook de dingen doen die jij laat zien. Samen eten koken is een van de favoriete bezigheden (Ipv het Opinel mesje ligt hier de Ikea smabit in de la).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |