abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196809775
quote:
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_196810119
quote:
Hahahaha :D Kunstig!
pi_196810248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:34 schreef Lemijn het volgende:
@:Adrian4 , wat doet jouw peuter daar :o .
Te hard van een heuveltje rijden, in paniek raken en niet meer remmen daardoor. :D :D
Ik heb bijna in mijn broek geplast van het lachen.
Hij werd boos op mij, omdat ik een foto ging maken in plaats van hem redden

Ik ben wel blij dat ie zijn zijwieltjes fiets wilde meenemen, anders was ie omgevallen en was ie echt zeiknat geweest :')
  vrijdag 18 december 2020 @ 21:12:18 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196810436
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:03 schreef Adrian4 het volgende:

Ik ben wel blij dat ie zijn zijwieltjes fiets wilde meenemen, anders was ie omgevallen en was ie echt zeiknat geweest :')
Ja want nu bleef hij zo lekker droog _O- .

Goeie actie van die foto. Ik hoop dat ik dat ook zou hebben gedaan.

edit: oh wacht, ik zie nu dat hij zijn benen omheen heeft. dan werd jij in ieder geval wel nat met hem eruit halen toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196810485
quote:

[..]

Te hard van een heuveltje rijden, in paniek raken en niet meer remmen daardoor. :D :D

Geniaal. Deze foto goed bewaren voor later ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 21:20:06 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196810566
quote:

[..]

Nu zie ik het pas! :o _O- Ge-wel-dig! En dan ook zo netjes eindigen eigenlijk.
pi_196810752
Haha, ik had de fiets ook nog niet gezien, fantastisch _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196811282
Hahah ik had de fiets ook niet gezien

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:41 schreef exode het volgende:
Als je een tablet speciaal voor peuter hebt, kan je die met volledige kindbeveiliging instellen. Dat hebben wij voor B ook, dan pak je meteen alle maatregelen, niets zonder wachtwoord downloaden of kopen en alleen kind netflix en geen youtube. Werkt voor ons prima zo. Als Juul ouder is, doen we het ook zo.
Hoe stel je volledige kindbeveiliging in bij android?
Ik heb voor L al een aparte gebruiker met een beperkt account. In dat beperkte account zit hij nog in de beveiligde omgeving van samsung kids app en nog weet hij eruit te breken, iets wat volgens de makers niet kan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen als youtube of netflix is wat mij betreft niet nodig, daar kan op de tv naar worden gekeken en dan heb ik er net wat meer zicht op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn beste app-aankoop ooit was GoodNotes. Daarmee kun je tekenen maar bijvoorbeeld ook pdf en afbeeldingen invoegen die je kind vervolgens kan bewerken. Dus onbeperkt gratis kleurplaten en werkbladen zonder dat je tig papieren moet printen en weer weggooien. Wel aan te raden om voor de gevorderde werkbladen ook echt een stylus of pen aan te schaffen. Maar zoiets hebben ze vast ook in een goedkoper/gratis programma met iets minder opties. (Mijn kinderen gebruiken ook nog gewone kleurboeken, dit is dus meer voor erbij).
Voor tekenen zit er een simpel programma in de samsung kids app, dat is voor peuter wel voldoende maar wie weet is een tekenapp een goede tip voor later.
En dr Panda ga ik zeker in de gaten houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 18-12-2020 22:06:02 ]
pi_196813089
quote:
_O-
pi_196813502
Hier is blijkbaar de adventskalender op de grond gevallen, helemaal leeg natuurlijk :') Maar blijven volhouden he dat ze niet eraan is geweest :D
pi_196816539
@Elleska B heeft zijn eigen (Lenovo) tablet. Ik had het uitgezocht en vond dit de beste optie om alles goed af te kunnen schermen. Die tablet is dus volledig voor een kind ingesteld, no way out.

Met users vond ik niet veilig genoeg en ook gewoon onhandig.

We hebben deze ingesteld met Google Family Link. Werkt echt goed.
pi_196816576
Adrian _O-
Ik ben ook wel benieuwd hoe je hem eruit hebt gekregen. :+

Ik was afgelopen week met peuter de badkamer aan het poetsen. Ze liep achteruit en viel met haar billen in de grote emmer met sop. Alleen haar sokken waren nog droog, daar hebben we samen heel hard om gelachen. :D
Helaas geen foto want ze stond alweer snel rechtop toen ik me omdraaide na de ‘plons’.

Tablet krijgt peuter alleen om een filmpje te kijken als papa of mama perse zelf iets op tv willen kijken. Dat komt bijna niet voor, dus ze kijkt op tv.
pi_196816925
Ik heb de fiets van Willem halverwege tussen Kevin en de waterkant gezet en daar ben ik met mijn rechter hand op gaan hangen, terwijl ik met links de bagagedrager naar mij toe trok. Ging super goed, maar op het laatst moest ik ook Willems fiets er uit halen en gleed ik uit, met mijn bips in de modder. Willem is nu trots, want hij heeft een reddingsfiets :+

De jongens hebben hier geen tablet en mogen tegenwoordig ook niet meer op onze telefoons. We hebben wel twee hele oude IPhones (dus zonder internet) waar filmpjes op komen te staan wanneer we op vakantie gaan.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 10:13:39 #239
382129 crew  Donna
pi_196817111
Wij hebben trouwens geen tablet. Alles wordt gekeken op de TV.
pi_196817428
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:31 schreef exode het volgende:
@:elleska B heeft zijn eigen (Lenovo) tablet. Ik had het uitgezocht en vond dit de beste optie om alles goed af te kunnen schermen. Die tablet is dus volledig voor een kind ingesteld, no way out.

Met users vond ik niet veilig genoeg en ook gewoon onhandig.

We hebben deze ingesteld met Google Family Link. Werkt echt goed.
Met google family link kreeg ik het ook niet dichtgetimmerd daarom overgestapt naar users waarmee het al beter lukt maar nog geen 100% en dat komt omdat het een verouderde versie van android is waardoor sommige opties ontbreken. Zal vanavond Family Link nog eens proberen want verschillende gebruikers vreet geheugen en dat heeft een oude tablet al niet zoveel.

Stomme is dat L met de samsung kids app in principe al een volledige beschermde omgeving zit. De makers waren niet eens op de hoogte van deze manier om uit te breken dus zal niet vaak voorkomen. Wel weer typische iets voor L, die weet IRL ook overal uit te breken en de gekste capriolen uit te halen. Dat was dan ook de reden om de oude tablet onder het stof uit te halen maar ik ben er nog niet veel mee opgeschoten :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:00 schreef Adrian4 het volgende:
De jongens hebben hier geen tablet en mogen tegenwoordig ook niet meer op onze telefoons. We hebben wel twee hele oude IPhones (dus zonder internet) waar filmpjes op komen te staan wanneer we op vakantie gaan.
Met oude telefoons wel even in de gaten houden dat het alarmnummer kan worden gebeld.

[ Bericht 16% gewijzigd door Elleska op 19-12-2020 10:41:54 ]
pi_196817592
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Met google family link kreeg ik het ook niet dichtgetimmerd daarom overgestapt naar users waarmee het al beter lukt maar nog geen 100% en dat komt omdat het een verouderde versie van android is waardoor sommige opties ontbreken. Zal vanavond Family Link nog eens proberen want verschillende gebruikers vreet geheugen en dat heeft een oude tablet al niet zoveel.

Stomme is dat L met de samsung kids app in principe al een volledige beschermde omgeving zit. De makers waren niet eens op de hoogte van deze manier om uit te breken dus zal niet vaak voorkomen. Wel weer typische iets voor L, die weet IRL ook overal uit te breken en de gekste capriolen uit te halen. Dat was dan ook de reden om de oude tablet onder het stof uit te halen maar ik ben er nog niet veel mee opgeschoten :')
[..]

Met oude telefoons wel even in de gaten houden dat het alarmnummer kan worden gebeld.
De IPhone heeft een beveiliging er op zitten (3x drukken op de thuis knop), dan kunnen ze niet uit het filmpje.
pi_196818125
Tussen de apps hier door even een shoutout naar het kinderkoksmes uit de Le Petit Chef-lijn van het Franse messenmerk Opinel! Wát een tof ding! Wel opletten want flink scherp maar ligt echt fantastisch in een peuterhand en snijdt als een zonnetje O+ Dikke aanrader! Hier in actie met pecannoten en wortel voor worteltjestaart afgelopen week:

O+ O+ O+

Verdere analoge semi-gratis lol de afgelopen dagen..

Monstertemplates van gezichten en ledematen voorzien:

Knipperdeknip:

Schilderen met water:

Bubbeltjesplastiiiiiic :') ^O^

..wat een maf idee dat Günther alweer bijna 3 is! :D Precies in lockdown jarig, dus geen trakteerrondje op de peuterspeelzaal, snif.. Theoretisch gaat de boel tien dagen later weer open. Wat zouden jullie doen, uitgesteld trakteren of het laten zitten voor dit jaar? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196818186
Bij U. hebben we vorig jaar uitgesteld getrakteerd. Een dag voor zijn verjaardag kregen we de eerste lockdown. Maar in had alles ook al een maand klaar liggen. :P

Ik zou wel trakteren.
Protège moi de mes désirs.
pi_196819021
Ik zou even overleggen wat de speelzaal fijn vindt.

Bubbeltjesplastic is hier trouwens ook grote favoriet ja :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 12:53:42 #245
382129 crew  Donna
pi_196819157
G wordt in maart 3 en heeft dit jaar niet getrakteerd. Mocht er nu weer iets dicht zijn rond die periode (laten we heel hard hopen van niet) dan gaan we wel uitgesteld trakteren. Ze snapt het nu ook, zo sneu anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 19-12-2020 18:41:34 ]
pi_196819626
@Elleska, wat krijgt ie voor elkaar in een volledig afgeschermd family link tablet? Er kunnen geen extra users gemaakt worden. We hebben hem wel zo streng mogelijk ingesteld. Hij kan zijn thuisonderwijs gedoe er niet eens op doen.

Juul heeft ook nog geen tablet, B kreeg hem toen hij bijna 6 was. Kijken wel bij Juul, ze ziet het bij grote broer dus gaat wellicht sneller.
pi_196823050
Adrian, die foto _O- Zijn gezicht is ook priceless!

Mini, ik zou ook laten trakteren, de ervaring alleen al is zo leuk voor ze. C vond het prachtig om te doen.

Ik was tot noch toe een geluksvogel en had nog weinig last van de vorige lockdown, dit keer ben ik wel aan de beurt en zit ik de komende 5 weken thuis. Werk in een niet essentiële winkel. Ben wel de geluksvogel dat ik mijn werk niet thuis kan doen en geen poging tot thuiswerken met peuter hoef te doen. C vind het heel fijn merk ik, maar ik ga mijn werk wel missen denk ik en het stukje tijd voor mezelf wat het ook is. Gelukkig geeft manlief me wel ruimte in de weekenden om wat dingen voor mezelf te doen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196823817
Ik zou overleggen mini. Hier mocht er de maanden (half juni zijn ze jarig) na de lockdown niet getrakteerd worden, dus ik was vooral blij dat ik er onderuit kwam. Kleuter was in de zomer jarig en heeft ook niet getrakteerd, maar dat is meer mijn schuld (door drukte niet aan gedacht, en kleuter zelf ook niet. Halen we volgend jaar wel in). Ze hebben hier overigens nog steeds strakke ‘alles voorverpakt’-regels qua eten, dus houd daar ook rekening mee.

Wel stoer dat je aandurft om hem zelf met een scherp mes te laten snijden. Zover ben ik nog niet... knippen met scherpe schaar vond ik al een stap.

Ik had de fiets nog niet eens gezien Adrian4 :D met het verhaal erbij is de foto nog leuker!

Balen rena! Ik ben wat dat betreft erg blij dat ik essentiëel werk heb. Ik zou gek worden van altijd thuis en vijf weken amper kindloos. Maar wel fijn dat het dan iig rond de feestdagen valt, om het maar van de positieve kant te bekijken.
pi_196825193
Ik ben juist niet anders gewend dan altijd thuis met koter, dat maakte het voor ons de afgelopen maanden natuurlijk wel heel gemakkelijk.. Ik heb best leuke banen gehad en heb erg toffe dingen meegemaakt, maar de hele dag, elke dag met Günther optrekken vind ik het leukste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan *O*

En tsja, het maakt de leiding van de peuterspeelzaal verder niks uit. Hier mocht de afgelopen maanden ook gewoon getrakteerd worden en er waren geen aanvullende regels over de vorm of inhoud van de traktatie. Of ik Günther anderhalve week na z'n verjaardag nog wil laten trakteren moet ik desgevraagd 'helemaal zelf weten' al hopen de juffen wel in de gelegenheid te zijn om nog voor 'm te zingen en en een verjaardagsmuts voor 'm te maken :+ O+
pi_196825562
quote:
:D Beste peutertopicfoto ooit! Die blik! _O_ Toffe omgeving trouwens :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')