abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196546935
Oh, heerlijk @twist02 O+ Fijn ook dat de werkmannen er in mee kunnen gaan.

Welpje vierde gisteren sinterklaas bij de gastouder. Prachtig, maar ook duidelijk een beetje te veel voor hem: hij was rond bedtijd echt hysterisch ontroostbaar van vermoeidheid. Gelukkig geef ik nog borstvoeding en gaf dat onmiddellijk rust, hij sliep bijna instant in. O+
pi_196547078
@twist02 het zit wel hoog he van die kapotte muur. O+

@Lemijn hier ook een heel goed geheugen. Inclusief spullen die kapot gingen en zijn weggegooid.
Ook een cadeautasje van de zomer waarvan hij ineens wou weten waar het was.
Om dat te voorkomen vroeg ik hem pas om zelf zo'n verpakking bij het oud papier te doen en dat ging verrassend goed. :D

Vanochtend wou hij met houten fietsje naar de peuterspeelzaal. Dat mocht niet en de weg erheen bleef hij drama maken. Maar daar zag hij zijn vriendje en zoef weg was hij.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:13:26 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196547487
Hier is het net zijn vader, die weet morgen niet meer wat hij vandaag gegeten heeft.
Dus ik haal ook wel regelmatig iets weg of wissel het om met iets anders en alles is dan weer leuk en nieuw.
pi_196548313
In Juul haar kamer is een aantal weken geleden een voorzetwand geplaatst en is het plafond geïsoleerd. Daarbij is een deel van haar behang gesneuveld en die hebben we nog steeds niet vervangen. Steeds als ze in haar kamer is, wijst ze naar het kapotte deel en zegt 'oom D kapotgemaakt' (zwager is aannemer en heeft die werkzaamheden gedaan). Ook als ze hem ziet, zegt ze 'Jij behang kapotgemaakt!' :D

Heerlijk dat ze er zo in meegaan twist!
pi_196549103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:13 schreef exode het volgende:
In Juul haar kamer is een aantal weken geleden een voorzetwand geplaatst en is het plafond geïsoleerd. Daarbij is een deel van haar behang gesneuveld en die hebben we nog steeds niet vervangen. Steeds als ze in haar kamer is, wijst ze naar het kapotte deel en zegt 'oom D kapotgemaakt' (zwager is aannemer en heeft die werkzaamheden gedaan). Ook als ze hem ziet, zegt ze 'Jij behang kapotgemaakt!' :D

Heerlijk dat ze er zo in meegaan twist!
Ja, zulke dingen blijven dan echt hangen hè? :D Schitterend is dat!
Het zit hem duidelijk erg hoog inderdaad _O- maar net even snel gespiekt en hij ziet nu dat z'n muren er al weer beter uit zien, dus hij lijkt nu gerustgesteld O+

Ach luna, dat klinkt zowel schattig als sneu tegelijk! Enerzijds leuk dat ze het zo 'echt' beleven, maar zo sneu als het dan ook zo'n grote impact heeft.

Hier ook wel hoor; Sint was gisteren bij de oudste op school én bij de psz (zelfde gebouw), dus Pitbull en z'n zus waren ook echt gesloopt.

Pitbull heeft ook echt een olifantgeheugen, zeker voor speelgoed. Hij is nogal autogek, dus heeft een flinke bak vol. Maar als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft, moet hij ook echt per se die ene auto hebben :')
Laatst bleef hij maar beweren dat er nóg een groene moest zijn, terwijl ik het maar bleef ontkennen. Vist-ie 'm even later triomfantelijk onder de bank vandaan. "Zie je wel, mama? :6 *)"
O+
pi_196550150
Dat geheugen ja! Ik zei laatst hardop nadenkend tegen hem dat ik niet wist of opa thuis was. Casper: “Opa is naar de telefoonwinkel toch? Opa had telefoon kapot?” Ohja verrek dat was ook zo :'). Of dingen van een half jaar terug gedetailleerd kunnen vertellen, doe mij ook zo’n geheugen :')
pi_196552772
Met sorry probeer ik hem te leren eerst sorry zeggen en dan een knuffel.

De laatste tijd zeg ik vaker dat hij geen sorry moet zeggen maar het niet meer moet doen. Hij springt namelijk bovenop me en zegt dan "oooh sorrieeeee".
Als hij het per ongeluk doet is een sorry prima en zeg ik ook dat ik snap dat het niet expres ging.

Hulde trouwens, bij de peuterspeelzaal heeft hij op de wc gepoept. Knap doorgezet van de juffen. _O_

Heb gelijk gevraagd of ze buiten spelen, blijkbaar wel maar alleen op dinsdag. Ook leuk om te horen dat hij het meest optrekt met een jongetje van wie ik het niet had verwacht maar hij eigenlijk met iedereen goed kan. O+
pi_196552841
Casper zegt trouwens sorry uit zichzelf als het totaal onnodig is. Dan loopt ie tegen de stoel aan zegt ie “sorry mama!”, geen idee waar hij dat vandaan heeft. :? Dus ik zeg tegenwoordig regelmatig dat ie voor zulke dingen geen sorry hoeft te zeggen 8)7

Verder vind ik wel dat hij ook sorry/ik zal het niet meer doen oid moet leren zeggen als daar aanleiding voor is.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:03:27 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196553607
Prul moet hier wel sorry zeggen als ze ons pijn doet (of een ander kindje) en daarna vertellen we dat we niet meer boos zijn en doen we een knuffel. Het werkt hier wel prima, ze zegt het soms al uit zichzelf als ze door heeft daf ze iets onaardigs deed.

Oh, en ze telt ineens tot 10, zingt 'schuitje varen...' en maakt zinnen van 6 woordjes. Waar de fuck is mijn baby gebleven die twee jaar geleden twee weken oud was? 't Gaat zo hard...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196556181
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper zegt trouwens sorry uit zichzelf als het totaal onnodig is. Dan loopt ie tegen de stoel aan zegt ie “sorry mama!”, geen idee waar hij dat vandaan heeft. :? Dus ik zeg tegenwoordig regelmatig dat ie voor zulke dingen geen sorry hoeft te zeggen 8)7

Verder vind ik wel dat hij ook sorry/ik zal het niet meer doen oid moet leren zeggen als daar aanleiding voor is.
:D

Ik liep vandaag langs Jip die kennelijk iets aan het doen was wat niet mocht, maar ik had dat niet eens door. Maar omdat hij meteen "Sowwie mama!" zei toen ik voorbij kwam, toch maar eens beter gekeken. Zat ie te prullen met het water uit het waterbakje van de kat :')
pi_196556312
Hier wordt ook regelmatig sorry gezegd, ook tegen dingen waar hij tegenaan loopt "solly (s)toel"

Zingen gebeurt ook ineens: "twinkel twinkel kleine ster". Geen flauw idee waar hij dat heeft opgepikt maar kwam er zo schattig uit.
pi_196556519
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:11 schreef Aure het volgende:

[..]

:D

Ik liep vandaag langs Jip die kennelijk iets aan het doen was wat niet mocht, maar ik had dat niet eens door. Maar omdat hij meteen "Sowwie mama!" zei toen ik voorbij kwam, toch maar eens beter gekeken. Zat ie te prullen met het water uit het waterbakje van de kat :')
_O-
pi_196559662
Hier is peuter altijd erg verontwaardigd als een ander geen sorry terug zegt bij groot onrecht :D

"Jantje wilde niet samenspelensamendelen,en toen was er een vefelende situmatie en gingen we samen trekken, ik kreeg een ongeluk en toen zei hij GEEN sorry :( !"

Ja het is allemaal maar lastig :D drie zijn

Ik vind het heerlijk die hele verslagen van zn avonturen op een dag :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196569730
Ldg ik moest hardop lachen om “ik kreeg een ongeluk” _O-

Wij hebben sinterklaas gevierd vandaag, een leuke maar ook een intensieve dag. Er kwam een sinterklaas met 2 pieten voor een raambezoek (kinderen onder de 12 mochten wel naar ze toe buiten) en dat was superleuk geregeld en de cadeaus vielen ook in de smaak. Maar het zijn ook wel veel prikkels wanneer je bijna 3 bent (of 30 :')) dus ik ben ook blij dat het weer klaar is voor dit jaar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196577944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Helemaal niks. :@ Ze geeft er hier nog niets om. :9
Oké, ze heeft toch wel iets gekregen. Een verschrikkelijk pietenjurkje, passend bij de pietenmuts. :9

Daarmee het cadeautje gehaald bij de lokale supermarkt waarmee ze gisteren voor het eerst ooit chocolade op heeft. :+
pi_196577963
Oja en liefde voor buurman en buurman. O+

Onze sadist zit keihard hardop te lachen als ze er een filmpje van kan kijken. Vooral als ze elkaar of zichzelf pijn doen. :s)
pi_196578021
Ze ziet er dolgelukkig uit in haar Pietenpak met chocoladeklaas, NJ!

T. heeft sinds vorige week Lego, gisteren kreeg hij ook nog een doosje van Sinterklaas. Echt geweldig dit, hij vindt het bouwen superleuk en hij doet het ook al best goed.

Het gaat over het algemeen ook erg goed met hem, hij zit goed in zijn vel. Wel was ie de laatste twee weken (met name voor het slapen) heeeeeeeel hyper, hopelijk was dat Sinterklaasgekte en trekt het nu weer een beetje weg. In het poepen zit 0 vooruitgang, daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Hopelijk gaat dat net zo als bij het plassen en is het straks met een paar weken geregeld.
pi_196578242
Mijn kind lust geen chocolade _O- das me een partij onhandig rond Sinterklaas ontdekte ik :D

Vind het sowieso een maf gegeven :D maar ala
pi_196579760
Grappig ldg, hier eentje die alleen pure chocolade van tenminste 70% blieft. Als het om een stuk chocolade gaat dan, een mini Mars ofzo gaat er wel zonder morren in.
pi_196579774
Awww, het NJPietje O+

Günther lust, erg, érg graag chocolade. Alle soorten, maar voor melkchocolade begaat -ie zowat een moord! Via diverse grootouders en andere Güntherminnende volwassenen zit het aantal chocoladeletters voor het kind nu op 6 december op maar liefst zeven fullsize exemplaren en die zijn grondig verstopt omdat -ie ze anders moeiteloos in één keer op zou eten :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_196580198
L was na zijn middagslaapje met het verkeerde been uit bed gestapt dus het duurde even voordat hij cadeautjes wilde uitpakken. Gelukkig vielen de cadeautjes goed in de smaak :)

@exode
Hebben jullie bij het Lidl theater/winkeltje ook een onderdeel over (nr 16)?
pi_196580321
Ik zal het eens vragen aan de klusPiet @Elleska die heeft hem in elkaar gezet.

Juul is enorm verwend gisteren en vond het geweldig. Buurman W klopte om 10:00 heel hard op het raam nadat hij de cadeaus van de schuur had verhuisd naar de voordeur. Het eerste wat Juul riep was 'dat is W!' _O- Tot ze de cadeaus zag liggen, toen riep ze om <O)
Ze vond en vindt alles leuk wat ze heeft gehad, blije gup is het.
pi_196581534
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:26 schreef Gogo83 het volgende:
Ze ziet er dolgelukkig uit in haar Pietenpak met chocoladeklaas, NJ!

T. heeft sinds vorige week Lego, gisteren kreeg hij ook nog een doosje van Sinterklaas. Echt geweldig dit, hij vindt het bouwen superleuk en hij doet het ook al best goed.

Het gaat over het algemeen ook erg goed met hem, hij zit goed in zijn vel. Wel was ie de laatste twee weken (met name voor het slapen) heeeeeeeel hyper, hopelijk was dat Sinterklaasgekte en trekt het nu weer een beetje weg. In het poepen zit 0 vooruitgang, daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Hopelijk gaat dat net zo als bij het plassen en is het straks met een paar weken geregeld.
Ze vraagt nu al de hele dag om 'cola'. Die klaashaas ging er een stuk sneller in dan wat dan ook. *)

Lijkt me zo tof zodra ze aan de lego kunnen. En willen. :9
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:16 schreef minilot het volgende:
Awww, het NJPietje O+

Günther lust, erg, érg graag chocolade. Alle soorten, maar voor melkchocolade begaat -ie zowat een moord! Via diverse grootouders en andere Güntherminnende volwassenen zit het aantal chocoladeletters voor het kind nu op 6 december op maar liefst zeven fullsize exemplaren en die zijn grondig verstopt omdat -ie ze anders moeiteloos in één keer op zou eten :')
O+

Haha wauw. Die liefde gaat dan erg goed. :D Past vast wel in z'n mooi gearrangeerde bordjes! *)
pi_196588056
Hier ook een kind wat dol is op chocola! Gelukkig compenseert ze het met fruit ;)

En inhakend op de prinsessenpeuters: ik ben er echt helemaal niet van. Sofie draagt vaak jurkjes maar zonder tutu of roze tierelantijntjes. Nu heeft ze een tante die helemaal gek is op over-de-top meisjesachtig. Een hele tijd geleden heeft Sofie een jurk gehad die ik heb verstopt. Die had ze dus gevonden gisteren en moest per se aan }:| ik vind het helemaal niks maar Sofie haar gelukkige blik maakte een hoop goed :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196588731
Die jurkjes O+ Spuuglelijk vind ik ze, maar die snoetjes van dolgelukkige kindjes maakt toch alles goed O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196589069
Het ziet er wel super schattig uit ja, allebei de jurkjes trouwens! O+
Maar verder deel ik de mening erover wel ja :X

Gisteren een heerlijke pakjesmiddag gehad, lekker met z'n viertjes thuis O+
Pitbull is gruwelijk verwend, maar hij was na 1 cadeau al tevreden en had weinig interesse in de rest :D
Hij kreeg o.a. een nieuw rugzakje en daar heeft hij gisteren en vandaag de hele dag mee rondgelopen :+
pi_196589442
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:39 schreef Takkie88 het volgende:
Hier ook een kind wat dol is op chocola! Gelukkig compenseert ze het met fruit ;)

En inhakend op de prinsessenpeuters: ik ben er echt helemaal niet van. Sofie draagt vaak jurkjes maar zonder tutu of roze tierelantijntjes. Nu heeft ze een tante die helemaal gek is op over-de-top meisjesachtig. Een hele tijd geleden heeft Sofie een jurk gehad die ik heb verstopt. Die had ze dus gevonden gisteren en moest per se aan }:| ik vind het helemaal niks maar Sofie haar gelukkige blik maakte een hoop goed :s)

SPOILER
Dat snoetje O+
pi_196590116
Haha die Sofie. :D
Hier alleen maar over de top overduidelijke verkleedjurkjes die ze best aan mag om te spelen, maar dus niet ‘s ochtends uit de kledingkast komen. Ze heeft overigens maar heel kort gehad dat ze een prinsessenjurk aan wilde.
Op haar verjaardag had ze een nieuwe jurk aan die ik haar verjaardagsjurk noemde. Sindsdien wil ze die dus iedere verjaardag, ja ook die van Sinterklaas, aan. :+

De zak met cadeautjes van Sinterklaas heeft wel indruk gemaakt gister, ze heeft genoten. Vandaag was ze alweer helemaal enthousiast over de kerstboom. Met 3 jaar is het echt op en top beleven allemaal.
pi_196590760
Hier ook een geslaagde sinterklaas!
De kadootjes vielen in de smaak. Jeremy heeft de rest van de dag met zijn koksmuts en schort aan gelopen. En Vincent is de hele middag druk geweest met de auto's die ze kregen.

Vandaag hebben we de kerstboom neergezet. Onder aanmoedeging van veel oooh waauw mama. Ze hebben geholpen de ballen erin hangen en hebben daarna er niet meer naar omgekeken haha!

Verder hebben we vanavond gegourmet, en is het nieuwe woord van vandaag pammekoek. Ze gaan ineens met sprongen vooruit met praten, zo leuk!
pi_196594116
Oh, dit is zo'n leuke leeftijd hè? O+

Pitbull kreeg met Sinterklaas het boekje "Ik zou wel een kindje lusten", over een baby krokodil die een kindje wil opeten (nee, totaal geen spannend/eng boek! ;) ).
En nu zegt-ie elke keer als we 'm iets te eten aan bieden: "Nee, dank je mama. Maar ik zou wel een kindje lusten! >:) "
En zo kwam-ie dus vanmorgen ook bij m'n zus (=gastouder) binnen _O-

Zij heeft ook een vilten kerstboom hangen, die de kinderen kunnen versieren.
Pitbull: "Oehh, die is mooi! *) Magt ik daar wel aanzitten?"

En hij "zingt" de hele dag door 'Bingo bells' nu :+
pi_196594229
Juul heeft gisteren met B hun eigen kleine Kerstboompje versierd die in de speelkamer staat. O+ Ze vond het geweldig. Het concept Sint is weg en nu wordt het Kerst ontgaat haar wel volledig. Ze was erg boos dat de Sint versiering het huis uit ging. En het eerste wat ze vanochtend zei was 'cadeautjes schoen?'

Ze wilt sinds een weekje ineens met deur open slapen en dan moet het ganglicht aanblijven. Als ze eenmaal slaapt, doen wij de deur dicht en het licht uit. Ze wordt echt hysterisch anders. Waar dat ineens vandaan komt?
  maandag 7 december 2020 @ 14:18:00 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598845
Hier ook zo'n chocolade-freak! Dus ik laat hem gecontroleerd zijn letter (gelukkig maar 1) een beetje vlot opeten, en dan gaan we de hoeveelheid lekkers weer drastisch omlaag schroeven.

Wat leuk Twist, die humor _O- .

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:23 schreef Nolita het volgende:
Met 3 jaar is het echt op en top beleven allemaal.
Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196598945
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.
Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hier :+ ), dus er is voor hem ook echt geen ontkomen aan :P
Hoewel ze er bij de psz ook wel echt veel aandacht aan gegeven hebben.
  maandag 7 december 2020 @ 14:30:56 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196599092
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hier :+ ), dus er is voor hem ook echt geen ontkomen aan :P
Hoewel ze er bij de psz ook wel echt veel aandacht aan gegeven hebben.
Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand _O- .

edit: ze deed dat omkleden midden op de groep. of nee, de kinderen kleedden haar aan tot sinterklaas. best een leuk detail ( @twist02 )

[ Bericht 9% gewijzigd door Lemijn op 07-12-2020 14:46:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196599273
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand _O- .
Heel verstandig, nooit zomaar bij vreemden op schoot kruipen :+
pi_196600203
Volgens mij maakte Sinterklaas niet zo'n indruk op Banaan. Het Sinterklaasjournaal vond hij leuk om te kijken maar hij is net te jong om het te snappen.
De cadeautjes hier en bij opa en oma vond hij wel leuk. En op de foto met de pieten ook. Schoen zetten heeft ook geen indruk gemaakt.
Ik vind het niet zo erg, want ik wou het een beetje prikkelarm houden. En dat is gelukt, als ik niet naar zijn Duplo trein luister tenminste. ;)
pi_196600401
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

edit: ze deed dat omkleden midden op de groep. of nee, de kinderen kleedden haar aan tot sinterklaas. best een leuk detail ( @:twist02 )
Ah ja dat is leuk O+ hier vieren ze ook sinterklaas op die manier. Eerst samen zijn kleren bij elkaar zoeken en dan gaan ze de locatiemanager op de groep omkleden tot sinterklaas :D
pi_196600964
Da's zeker leuk bij die kleintjes ja O+ vooral omdat ze op die leeftijd dan soms alsnog niet snappen dat het nog steeds dezelfde leidster is :D

Ben benieuwd, de eerste laag verf zit hier nu ook op de muren, hopelijk vergeeft Pitbull me nu eindelijk echt voor het 'kapot' maken ervan eerder :P
pi_196603412
Draakje vraagt nog wel om "cadeau schoen" en "Pietenkaas", maar ik leg elke keer uit dat die op de boot terug is naar Spanje.
Ik vond het zelf vooral geweldig dat hij het nu een beetje begreep O+ Benieuwd naar volgend jaar.

Kerstboom staat nu ook en daar staat hij wel meerdere keren per dag naar te kijken. Op andere moment loopt hij vol tegen de takken aan :+ Lang leve de onbreekbare ornamenten.

Hoe gaat het inslaap komen bij jullie peuters 's avonds? Hier zitten we er weer een uur naast (het was een poosje wat minder) en met name man is dat zat. Ik ga ervan uit dat het wel weer verbeterd ooit.
  maandag 7 december 2020 @ 19:15:45 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196605053
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.

Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar :D ) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196605182
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Tink89 het volgende:
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.

Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar :D ) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
Ik heb een paar keer benoemd dat ie nu in een ‘grote jongens bed’ ligt en daar was ie wel gevoelig voor :P Ik was er ook bang voor maar gaat top tot nu toe zonder dat er iets speciaals mee gedaan is.
pi_196606157
quote:

Wij vreesden ook bij onze ondernemende peuter. Hij hielp mee zijn nieuwe bed opmaken, was echt trots.
De eerste twee avonden moesten we hem van de overloop vissen, heel kort en duidelijk geweest en toen was de lol er blijkbaar af. Gaat nu braaf slapen en roept ‘s morgens als hij wakker is (komt er dus niet zelf uit).
pi_196606597
Hier was vorige week wel de situatie dat hij mij riep, ik er naartoe liep en de deur open deed maar dat hij daar blijkbaar al achter stond dus we schrokken allebei _O-

Toen ik vanavond zei dat ie over 5 minuutjes naar bed moest vroeg ie zelfs of dat ook meteen al mocht :') Uiteraard :P

Leuke manieren van sinterklaas vieren op de opvang lees ik hier! Hier deden ze er wel wat aan (pietendiploma, pepernoten bakken, leidster verkleed en verkleed naar de opvang). Verder weet ik t niet omdat ie een opvangdag ziek was vorige week.
pi_196608631
quote:

Ik heb hier al van heel veel mensen gelezen dat de overgang heel erg mee viel :D. Was hier ook zo, in elkaar gezet op een dag dat hij er niet was, en zodra hij thuis kwam was er niet meer het oude bedje maar het nieuwe op dezelfde plek, zelfde knuffels ect, deken in dezelfde kleur, babydekentje erbij in.

Hier werd het cool en stoer gevonden en sliep ie zonder problemen in ^O^
pi_196610419
Nadar wij de ledikanten weer in elkaar hebben gezet, heeft Vincent niet meer geprobeerd om eruit te klimmen. Voorlopig is het dus wel best zo :P wellicht over een half jaar weer proberen.
Verder gaat het inslapen wel oke. Vincent slaapt na 5 minuten, Jeremy ligt rustig nog een uur liedjes te zingen. Maar dat doet hij wel gewoon liggen onder de dekens.
pi_196657304
Onze meneer de peuter wordt een grote jongen.

Hij fietst zonder zijwieltjes :o

En vanmorgen poepte hij in de wc (dat kan hij goed, maar hij gebruikt zijn slaapluier vaak om die ‘s ochtends nog even helemaal vol te baggeren)

Ik zei daarom vanmorgen dat hij echt een grote knappe jongen aan het worden is en al echt klaar is voor school. Ik kreeg een hele trotse blik. Willem kreeg daarna de vrij essentiële vraag: “zijn er op school ook wc’s??” Waarna we uitgebreid verslag kregen van alle wc’s op school.
pi_196657437
Wat goed Adrian! En zinnige vraag wel, een school zonder wc’s zou echt lastig zijn :D

Mijm begint best goed geconditioneerd te worden. We hebben hier een nieuwe tv omdat de vorige blijkbaar moeite had met een stuk speelgoed op het scherm }:|
Dus nu hebben we een nieuwe regel, geheel volgens de regels van het nieuwe normaal.
Mijm: ‘S. je moet een beetje weg gaan van de vikisie. Anderhalve meter!’ 8-)

Verder is hij al twee dagen onmogelijk. Gelukkig kon ik daar vandaag extra lang van genieten, hij was al om 5 uur wakker O+ #sarcasmoff :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196668369
Oh wauw Adrian, dat is zeker knap! En terechte vraag wel ja! :D

LeSage, mooi hoe het nieuwe normaal overal van toepassing is :+
En pfff...da's wel erg vroeg ja :X heb je een idee hoe het komt?

Wij zitten met Pitbull (net 3) echt op het randje van wel/geen dutje, geloof ik.
Wel een dutje doen betekent 's avonds lang wakker liggen (en dat doet-ie niet in stilte zeg maar }:| ), geen dutje betekent dat-ie het slecht trekt tot bedtijd...
In de kerstvakantie toch maar eens experimenteren of-ie zonder kan.
pi_196670062
Ah ja die overgang tussen 1 en geen dutje meer is echt verschrikkelijk. Gelukkig is dat hier voorbij.
.
En hier ook regelmatig om 5 uur wakker. En ook terrorbuien. ;(
pi_196671279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:45 schreef twist02 het volgende:
Wij zitten met Pitbull (net 3) echt op het randje van wel/geen dutje, geloof ik.
Wel een dutje doen betekent 's avonds lang wakker liggen (en dat doet-ie niet in stilte zeg maar }:| ), geen dutje betekent dat-ie het slecht trekt tot bedtijd...
In de kerstvakantie toch maar eens experimenteren of-ie zonder kan.
Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf om :o

Vanmorgen is ze voor het eerst meegeweest naar de tandarts en het viel me alles mee, ik werd eerst gecontroleerd en daarna kwam ze even bij mij in de stoel en mocht de tandarts zowaar even in haar mond kijken met het spiegeltje ^O^

Adrian, wat knap! En een goede vraag inderdaad :Y

Mijm, wat een wijsneus :D en 5 uur is wel heel vroeg ja :{ Hopelijk was het incidenteel.

We waren gisteren in het bos en het was prachtig weer, op een gegeven moment wees ze naar de struiken en zei dat er konijntjes zaten, waar we een liedje voor moesten zingen :') _O- De wielen van de bus en Ik zag twee beren broodje smeren hebben we samen staan galmen in het bos :D O+
SPOILER
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196676852
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef rena het volgende:

[..]

Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf om :o

Vanmorgen is ze voor het eerst meegeweest naar de tandarts en het viel me alles mee, ik werd eerst gecontroleerd en daarna kwam ze even bij mij in de stoel en mocht de tandarts zowaar even in haar mond kijken met het spiegeltje ^O^

Adrian, wat knap! En een goede vraag inderdaad :Y

Mijm, wat een wijsneus :D en 5 uur is wel heel vroeg ja :{ Hopelijk was het incidenteel.

We waren gisteren in het bos en het was prachtig weer, op een gegeven moment wees ze naar de struiken en zei dat er konijntjes zaten, waar we een liedje voor moesten zingen :') _O- De wielen van de bus en Ik zag twee beren broodje smeren hebben we samen staan galmen in het bos :D O+
SPOILER
Heerlijke foto! O+
pi_196684215
Wat een heerlijke foto rena! Hier gebeurd ook veel al zingend.

En pff 5 uur al wakker, dat is wel heel vroeg @LeSage
Hier gebeurd het regelmatig dat ik iedereen uit bed moet plukken om op tijd op school/kdv te zijn.

Er word hier ook echt nog wel smiddags geslapen. 2 uur tukken is geen uitzondering.
Wel is het zo dat Jeremy savonds vaak nog tot een uur of 9 ligt te zingen voor hij in slaap valt. Vincent trekt zich daar niks van aan en slaapt na een kwartiert al.
Gekke kinderen haha!
pi_196684621
Ik vind het zo grappig dat ze elkaar blijkbaar niet wakker houden :D

Succes met de vroege vogels! Dan heb je echt veel te lang wat aan je dag :{w

Lastig die middagdutjes, die van mij hield daar met 2,5 al mee op :')

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-12-2020 08:00:03 ]
pi_196684674
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik vind het zo grappig dat ze elkaar blijkbaar niet wakker houden :D

Succes met de vroege vogels! Dan heb je echt veel te lang wat aan je dag :{w

Lastig die middagdutjes, die van mij hield daar met 2,5 al mee op :')
Haha als het eens andersom is, dat Jeremy al slaapt en Vincent nog wakker is dan probeerd Vincent wel Jeremy weer wakker maken. Dan horen we door de babyfoon alleen maar Hiiii mieeee Hiiiii Mieee.
Terwijl Jeremy gewoon liedjes gaat liggen zingen als Vincent al slaapt.

Ik ben er enorm dankbaar voor dat ze geen last van elkaar hebben, we hebben geen kamer meer over om ze eventueel apart te leggen.
pi_196691930
@rena wat een heerlijke foto! O+
Ja, ik vind het ook maar lastig met die dutjes, maar ergens is het ook wel lekker om er straks vanaf te zijn. Het is die overgang die zo irritant is :')

Aapieannie wat goed dat ze daar totaal geen last van hebben :D
Al is dat bij ons bij de oudste inderdaad ook wel. Vorige week sliepen ze noodgedwongen samen op één kamer en onze oudste sliep ook gewoon dwars door Pitbulls geroep heen.

SPOILER
Pitbull is net zo neurotisch als z'n ouders, arm ventje _O- :+

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')