abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196589069
Het ziet er wel super schattig uit ja, allebei de jurkjes trouwens! O+
Maar verder deel ik de mening erover wel ja :X

Gisteren een heerlijke pakjesmiddag gehad, lekker met z'n viertjes thuis O+
Pitbull is gruwelijk verwend, maar hij was na 1 cadeau al tevreden en had weinig interesse in de rest :D
Hij kreeg o.a. een nieuw rugzakje en daar heeft hij gisteren en vandaag de hele dag mee rondgelopen :+
pi_196589442
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:39 schreef Takkie88 het volgende:
Hier ook een kind wat dol is op chocola! Gelukkig compenseert ze het met fruit ;)

En inhakend op de prinsessenpeuters: ik ben er echt helemaal niet van. Sofie draagt vaak jurkjes maar zonder tutu of roze tierelantijntjes. Nu heeft ze een tante die helemaal gek is op over-de-top meisjesachtig. Een hele tijd geleden heeft Sofie een jurk gehad die ik heb verstopt. Die had ze dus gevonden gisteren en moest per se aan }:| ik vind het helemaal niks maar Sofie haar gelukkige blik maakte een hoop goed :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snoetje O+
pi_196590116
Haha die Sofie. :D
Hier alleen maar over de top overduidelijke verkleedjurkjes die ze best aan mag om te spelen, maar dus niet ‘s ochtends uit de kledingkast komen. Ze heeft overigens maar heel kort gehad dat ze een prinsessenjurk aan wilde.
Op haar verjaardag had ze een nieuwe jurk aan die ik haar verjaardagsjurk noemde. Sindsdien wil ze die dus iedere verjaardag, ja ook die van Sinterklaas, aan. :+

De zak met cadeautjes van Sinterklaas heeft wel indruk gemaakt gister, ze heeft genoten. Vandaag was ze alweer helemaal enthousiast over de kerstboom. Met 3 jaar is het echt op en top beleven allemaal.
pi_196590760
Hier ook een geslaagde sinterklaas!
De kadootjes vielen in de smaak. Jeremy heeft de rest van de dag met zijn koksmuts en schort aan gelopen. En Vincent is de hele middag druk geweest met de auto's die ze kregen.

Vandaag hebben we de kerstboom neergezet. Onder aanmoedeging van veel oooh waauw mama. Ze hebben geholpen de ballen erin hangen en hebben daarna er niet meer naar omgekeken haha!

Verder hebben we vanavond gegourmet, en is het nieuwe woord van vandaag pammekoek. Ze gaan ineens met sprongen vooruit met praten, zo leuk!
pi_196594116
Oh, dit is zo'n leuke leeftijd hè? O+

Pitbull kreeg met Sinterklaas het boekje "Ik zou wel een kindje lusten", over een baby krokodil die een kindje wil opeten (nee, totaal geen spannend/eng boek! ;) ).
En nu zegt-ie elke keer als we 'm iets te eten aan bieden: "Nee, dank je mama. Maar ik zou wel een kindje lusten! >:) "
En zo kwam-ie dus vanmorgen ook bij m'n zus (=gastouder) binnen _O-

Zij heeft ook een vilten kerstboom hangen, die de kinderen kunnen versieren.
Pitbull: "Oehh, die is mooi! *) Magt ik daar wel aanzitten?"

En hij "zingt" de hele dag door 'Bingo bells' nu :+
pi_196594229
Juul heeft gisteren met B hun eigen kleine Kerstboompje versierd die in de speelkamer staat. O+ Ze vond het geweldig. Het concept Sint is weg en nu wordt het Kerst ontgaat haar wel volledig. Ze was erg boos dat de Sint versiering het huis uit ging. En het eerste wat ze vanochtend zei was 'cadeautjes schoen?'

Ze wilt sinds een weekje ineens met deur open slapen en dan moet het ganglicht aanblijven. Als ze eenmaal slaapt, doen wij de deur dicht en het licht uit. Ze wordt echt hysterisch anders. Waar dat ineens vandaan komt?
  maandag 7 december 2020 @ 14:18:00 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598845
Hier ook zo'n chocolade-freak! Dus ik laat hem gecontroleerd zijn letter (gelukkig maar 1) een beetje vlot opeten, en dan gaan we de hoeveelheid lekkers weer drastisch omlaag schroeven.

Wat leuk Twist, die humor _O- .

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:23 schreef Nolita het volgende:
Met 3 jaar is het echt op en top beleven allemaal.
Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196598945
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat grappig dat jullie het zo ervaren. Ik zie juist dat het maar in de marge van zijn aandacht zit. Nou help ik daar ook wel mee hoor, wij hebben bijzonder weinig gepraat over sinterklaas. Maar ik kan dus niet zeggen dat het erg leefde. En kerst houd ik nog even een weekje buiten ook, al is in de buurt kerstbomen en verlichting kijken best leuk.
Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hier :+ ), dus er is voor hem ook echt geen ontkomen aan :P
Hoewel ze er bij de psz ook wel echt veel aandacht aan gegeven hebben.
  maandag 7 december 2020 @ 14:30:56 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196599092
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hier scheelt het natuurlijk ook dat Pitbull nog een grote zus heeft van 5,5 (dát is pas op en top beleven hier :+ ), dus er is voor hem ook echt geen ontkomen aan :P
Hoewel ze er bij de psz ook wel echt veel aandacht aan gegeven hebben.
Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand _O- .

edit: ze deed dat omkleden midden op de groep. of nee, de kinderen kleedden haar aan tot sinterklaas. best een leuk detail ( @twist02 )

[ Bericht 9% gewijzigd door Lemijn op 07-12-2020 14:46:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196599273
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hier niet echt, geloof ik. Pepernoten bakken, een paar keer knutselen, liedjes zingen. Dat was het wel zo'n beetje. En afgelopen vrijdag kleedde een leidster zich om tot sinterklaas. Jacob wou niet op schoot, die hield liever een beetje afstand _O- .
Heel verstandig, nooit zomaar bij vreemden op schoot kruipen :+
pi_196600203
Volgens mij maakte Sinterklaas niet zo'n indruk op Banaan. Het Sinterklaasjournaal vond hij leuk om te kijken maar hij is net te jong om het te snappen.
De cadeautjes hier en bij opa en oma vond hij wel leuk. En op de foto met de pieten ook. Schoen zetten heeft ook geen indruk gemaakt.
Ik vind het niet zo erg, want ik wou het een beetje prikkelarm houden. En dat is gelukt, als ik niet naar zijn Duplo trein luister tenminste. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196600401
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

edit: ze deed dat omkleden midden op de groep. of nee, de kinderen kleedden haar aan tot sinterklaas. best een leuk detail ( @:twist02 )
Ah ja dat is leuk O+ hier vieren ze ook sinterklaas op die manier. Eerst samen zijn kleren bij elkaar zoeken en dan gaan ze de locatiemanager op de groep omkleden tot sinterklaas :D
pi_196600964
Da's zeker leuk bij die kleintjes ja O+ vooral omdat ze op die leeftijd dan soms alsnog niet snappen dat het nog steeds dezelfde leidster is :D

Ben benieuwd, de eerste laag verf zit hier nu ook op de muren, hopelijk vergeeft Pitbull me nu eindelijk echt voor het 'kapot' maken ervan eerder :P
pi_196603412
Draakje vraagt nog wel om "cadeau schoen" en "Pietenkaas", maar ik leg elke keer uit dat die op de boot terug is naar Spanje.
Ik vond het zelf vooral geweldig dat hij het nu een beetje begreep O+ Benieuwd naar volgend jaar.

Kerstboom staat nu ook en daar staat hij wel meerdere keren per dag naar te kijken. Op andere moment loopt hij vol tegen de takken aan :+ Lang leve de onbreekbare ornamenten.

Hoe gaat het inslaap komen bij jullie peuters 's avonds? Hier zitten we er weer een uur naast (het was een poosje wat minder) en met name man is dat zat. Ik ga ervan uit dat het wel weer verbeterd ooit.
  maandag 7 december 2020 @ 19:15:45 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196605053
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.

Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar :D ) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196605182
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:15 schreef Tink89 het volgende:
Hier staat de boom ook, zitten er nieuwe raamstickers op het raam en vindt prul het prachtig. Ze mag niet aan de boom komen, maar heeft wel een eigen boompje.

Inslapen gaat hier prima, zolang we strak aan de routine vasthouden. Kleren uit, potje, pyjama aan, tanden poetsen, slokje water, slaapzak aan, boekje, in bed, 1 liedje met de lamp aan, slaap prul slaap met de lamp uit, kus en tot morgen. Maar over twee weken gaat ze in haar nieuwe bed (de babykamer is bijna klaar :D ) en dan vrees ik het ergste... Iemand nog tips voor de overgang?
Ik heb een paar keer benoemd dat ie nu in een ‘grote jongens bed’ ligt en daar was ie wel gevoelig voor :P Ik was er ook bang voor maar gaat top tot nu toe zonder dat er iets speciaals mee gedaan is.
pi_196606157
quote:

Wij vreesden ook bij onze ondernemende peuter. Hij hielp mee zijn nieuwe bed opmaken, was echt trots.
De eerste twee avonden moesten we hem van de overloop vissen, heel kort en duidelijk geweest en toen was de lol er blijkbaar af. Gaat nu braaf slapen en roept ‘s morgens als hij wakker is (komt er dus niet zelf uit).
pi_196606597
Hier was vorige week wel de situatie dat hij mij riep, ik er naartoe liep en de deur open deed maar dat hij daar blijkbaar al achter stond dus we schrokken allebei _O-

Toen ik vanavond zei dat ie over 5 minuutjes naar bed moest vroeg ie zelfs of dat ook meteen al mocht :') Uiteraard :P

Leuke manieren van sinterklaas vieren op de opvang lees ik hier! Hier deden ze er wel wat aan (pietendiploma, pepernoten bakken, leidster verkleed en verkleed naar de opvang). Verder weet ik t niet omdat ie een opvangdag ziek was vorige week.
pi_196608631
quote:

Ik heb hier al van heel veel mensen gelezen dat de overgang heel erg mee viel :D. Was hier ook zo, in elkaar gezet op een dag dat hij er niet was, en zodra hij thuis kwam was er niet meer het oude bedje maar het nieuwe op dezelfde plek, zelfde knuffels ect, deken in dezelfde kleur, babydekentje erbij in.

Hier werd het cool en stoer gevonden en sliep ie zonder problemen in ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196610419
Nadar wij de ledikanten weer in elkaar hebben gezet, heeft Vincent niet meer geprobeerd om eruit te klimmen. Voorlopig is het dus wel best zo :P wellicht over een half jaar weer proberen.
Verder gaat het inslapen wel oke. Vincent slaapt na 5 minuten, Jeremy ligt rustig nog een uur liedjes te zingen. Maar dat doet hij wel gewoon liggen onder de dekens.
pi_196657304
Onze meneer de peuter wordt een grote jongen.

Hij fietst zonder zijwieltjes :o

En vanmorgen poepte hij in de wc (dat kan hij goed, maar hij gebruikt zijn slaapluier vaak om die ‘s ochtends nog even helemaal vol te baggeren)

Ik zei daarom vanmorgen dat hij echt een grote knappe jongen aan het worden is en al echt klaar is voor school. Ik kreeg een hele trotse blik. Willem kreeg daarna de vrij essentiële vraag: “zijn er op school ook wc’s??” Waarna we uitgebreid verslag kregen van alle wc’s op school.
pi_196657437
Wat goed Adrian! En zinnige vraag wel, een school zonder wc’s zou echt lastig zijn :D

Mijm begint best goed geconditioneerd te worden. We hebben hier een nieuwe tv omdat de vorige blijkbaar moeite had met een stuk speelgoed op het scherm }:|
Dus nu hebben we een nieuwe regel, geheel volgens de regels van het nieuwe normaal.
Mijm: ‘S. je moet een beetje weg gaan van de vikisie. Anderhalve meter!’ 8-)

Verder is hij al twee dagen onmogelijk. Gelukkig kon ik daar vandaag extra lang van genieten, hij was al om 5 uur wakker O+ #sarcasmoff :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196668369
Oh wauw Adrian, dat is zeker knap! En terechte vraag wel ja! :D

LeSage, mooi hoe het nieuwe normaal overal van toepassing is :+
En pfff...da's wel erg vroeg ja :X heb je een idee hoe het komt?

Wij zitten met Pitbull (net 3) echt op het randje van wel/geen dutje, geloof ik.
Wel een dutje doen betekent 's avonds lang wakker liggen (en dat doet-ie niet in stilte zeg maar }:| ), geen dutje betekent dat-ie het slecht trekt tot bedtijd...
In de kerstvakantie toch maar eens experimenteren of-ie zonder kan.
pi_196670062
Ah ja die overgang tussen 1 en geen dutje meer is echt verschrikkelijk. Gelukkig is dat hier voorbij.
.
En hier ook regelmatig om 5 uur wakker. En ook terrorbuien. ;(
pi_196671279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:45 schreef twist02 het volgende:
Wij zitten met Pitbull (net 3) echt op het randje van wel/geen dutje, geloof ik.
Wel een dutje doen betekent 's avonds lang wakker liggen (en dat doet-ie niet in stilte zeg maar }:| ), geen dutje betekent dat-ie het slecht trekt tot bedtijd...
In de kerstvakantie toch maar eens experimenteren of-ie zonder kan.
Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf om :o

Vanmorgen is ze voor het eerst meegeweest naar de tandarts en het viel me alles mee, ik werd eerst gecontroleerd en daarna kwam ze even bij mij in de stoel en mocht de tandarts zowaar even in haar mond kijken met het spiegeltje ^O^

Adrian, wat knap! En een goede vraag inderdaad :Y

Mijm, wat een wijsneus :D en 5 uur is wel heel vroeg ja :{ Hopelijk was het incidenteel.

We waren gisteren in het bos en het was prachtig weer, op een gegeven moment wees ze naar de struiken en zei dat er konijntjes zaten, waar we een liedje voor moesten zingen :') _O- De wielen van de bus en Ik zag twee beren broodje smeren hebben we samen staan galmen in het bos :D O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196676852
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef rena het volgende:

[..]

Oh heel herkenbaar, hier ligt ze nu soms ‘s middags een uur te keten en kletsen in bed, en de andere dagen slaapt ze nog wel bijna 2 uur. Vandaag vroeg ze er zelf om :o

Vanmorgen is ze voor het eerst meegeweest naar de tandarts en het viel me alles mee, ik werd eerst gecontroleerd en daarna kwam ze even bij mij in de stoel en mocht de tandarts zowaar even in haar mond kijken met het spiegeltje ^O^

Adrian, wat knap! En een goede vraag inderdaad :Y

Mijm, wat een wijsneus :D en 5 uur is wel heel vroeg ja :{ Hopelijk was het incidenteel.

We waren gisteren in het bos en het was prachtig weer, op een gegeven moment wees ze naar de struiken en zei dat er konijntjes zaten, waar we een liedje voor moesten zingen :') _O- De wielen van de bus en Ik zag twee beren broodje smeren hebben we samen staan galmen in het bos :D O+
SPOILER
Heerlijke foto! O+
pi_196684215
Wat een heerlijke foto rena! Hier gebeurd ook veel al zingend.

En pff 5 uur al wakker, dat is wel heel vroeg @LeSage
Hier gebeurd het regelmatig dat ik iedereen uit bed moet plukken om op tijd op school/kdv te zijn.

Er word hier ook echt nog wel smiddags geslapen. 2 uur tukken is geen uitzondering.
Wel is het zo dat Jeremy savonds vaak nog tot een uur of 9 ligt te zingen voor hij in slaap valt. Vincent trekt zich daar niks van aan en slaapt na een kwartiert al.
Gekke kinderen haha!
pi_196684621
Ik vind het zo grappig dat ze elkaar blijkbaar niet wakker houden :D

Succes met de vroege vogels! Dan heb je echt veel te lang wat aan je dag :{w

Lastig die middagdutjes, die van mij hield daar met 2,5 al mee op :')

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-12-2020 08:00:03 ]
pi_196684674
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik vind het zo grappig dat ze elkaar blijkbaar niet wakker houden :D

Succes met de vroege vogels! Dan heb je echt veel te lang wat aan je dag :{w

Lastig die middagdutjes, die van mij hield daar met 2,5 al mee op :')
Haha als het eens andersom is, dat Jeremy al slaapt en Vincent nog wakker is dan probeerd Vincent wel Jeremy weer wakker maken. Dan horen we door de babyfoon alleen maar Hiiii mieeee Hiiiii Mieee.
Terwijl Jeremy gewoon liedjes gaat liggen zingen als Vincent al slaapt.

Ik ben er enorm dankbaar voor dat ze geen last van elkaar hebben, we hebben geen kamer meer over om ze eventueel apart te leggen.
pi_196691930
@rena wat een heerlijke foto! O+
Ja, ik vind het ook maar lastig met die dutjes, maar ergens is het ook wel lekker om er straks vanaf te zijn. Het is die overgang die zo irritant is :')

Aapieannie wat goed dat ze daar totaal geen last van hebben :D
Al is dat bij ons bij de oudste inderdaad ook wel. Vorige week sliepen ze noodgedwongen samen op één kamer en onze oudste sliep ook gewoon dwars door Pitbulls geroep heen.

SPOILER
Pitbull is net zo neurotisch als z'n ouders, arm ventje _O- :+

SPOILER
pi_196695932
SPOILER
@twist02 wat knap! Banaan maakt nog bijna nooit wat na. Hij is met knutselen ook lastig te overtuigen om iets te proberen en wil dan dat ik het doe. Terwijl hij met andere dingen juist voluit experimenteert.

@Adrian4 ik zag pas dat jij weleens zoiets zei als "niet zo piepen, je bent geen voetballer". Hier komt er dan steeds een verontwaardigd "wel". Maar het leidt hem wel af.

Wij zitten ook nog op de wissel fan wel/geen dutje. Soms weken niet, nou soms toch weer twee uur. Als hij voor half zeven wakker is probeer ik meestal wel hem te laten slapen.

Vanuit het niets vandaag: Waar plassen pinguïns? :?

Hij heeft ook het rollenspel weer gevonden. Hij is soms een hond, kat, graafmachine of Chickoletta van Paw Patrol. Bij die laatste is mijn man Porter en ben ik Goodway. ;(
pi_196696497
@PKM Hahaha wat een vraag! :D

En Chickaletta O+ !
Pitbull wil juist altijd burgemeester Humdinger zijn _O- Echt, als er ooit oorlog uitbreekt ofzo, zit hij sowieso aan de 'dark side' denk ik })
pi_196696558
Goodway _O- het toppunt van hulpeloosheid die vrouw :D
pi_196701278
Goodway ;( Het ergste van paw patrol
Nog niet zo erg als Norbert Puck van brandweerman Sam. Wat heb ik een hekel aan die jongen.

@PKM afleiden inderdaad. Dat werkt hier nog goed. En voetballers zijn watjes (mijn man is een rugbyer)

@LaBelleFleur27 sterkte ⭐
pi_196701538
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:29 schreef Adrian4 het volgende:
Goodway ;( Het ergste van paw patrol
Nog niet zo erg als Norbert Puck van brandweerman Sam. Wat heb ik een hekel aan die jongen.
+1

Manlief en ik krijgen regelmatig pedagogische-correctie-neigingen naar Norbert Puck als Brandweerman Sam op staat. Manlief merkte laatst op dat hij gewoon een pestkop is.
Peuter is helaas mega dol op de brandweerwagens :')
pi_196701573
Ik had deze neigingen in dreumestijdperk al bij Peppa. Wat een rotkarakter :r _O-
pi_196701657
Wij kijken peppa in het Engels en op een of andere manier stoort het mij dan minder :D :P
pi_196701900
U. keek laatst een film van Cars. Letterlijke quote:

“Je hebt gister met een hoop auto’s gepraat. Welke is je partner?”
“Je moeder. Oh nee, sorry, het was je zussie. Ik haal ze nogal door elkaar de laatste tijd”.

Heb het 3 keer teruggespoeld om te horen of ik het echt juist had gehoord. :X

@LaBelleFleur27 :* :*
Protège moi de mes désirs.
  zondag 13 december 2020 @ 10:03:23 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196702138
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 09:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. keek laatst een film van Cars. Letterlijke quote:

“Je hebt gister met een hoop auto’s gepraat. Welke is je partner?”
“Je moeder. Oh nee, sorry, het was je zussie. Ik haal ze nogal door elkaar de laatste tijd”.

Heb het 3 keer teruggespoeld om te horen of ik het echt juist had gehoord. :X

@:labellefleur27 :* :*
Euhhhh wtf? :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196702141
Doukje heeft het meer voor Mascha en de beer en mr. Bean.

Ook vind ze bomma (mijn mama) een 'pippekloon' omdat ze een zwarte fopneus droeg.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_196702154
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:03 schreef pinquit het volgende:

[..]

Euhhhh wtf? :D
Ik stuur ‘m via IG, wacht. _O- Deze ging echt te ver, haha.
  zondag 13 december 2020 @ 10:05:22 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196702163
Mensen met Disney+, ga Bluey kijken O+
Heerlijke serie, en het is zo grappig en herkenbaar O+
Enige reden dat we Disney hadden :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196702281
Juul is gek op Paw Patrol en Mickey Mouse clubhouse, prima. B ging op die leeftijd voor Brandweerman Sam en Bob de Bouwer, beide inderdaad vreselijk.

Juul interesseert zich veel minder voor bewegend beeld dan B doet/deed. Na 20 minuten gaat ze zich vervelen. Eerlijk gezegd soms best jammer zoals afgelopen week dat B zijn school dicht was en we thuisonderwijs moesten geven met een peuter die dan ging vervelen.
pi_196704661
Hier is Bing nog altijd favoriet en op Netflix kiest L op het moment steeds voor Sunny Bunny's al hebben we afgelopen week ook veel kerstfilms gekeken. We waren beide ziek dus hele dagen bankhangen. (Coronatest was negatief maar er gaat blijkbaar ook een flinke griep rond)
pi_196704872
Dat deuntje van de sunny bunnies doet me altijd aan de happy tree friends denken van vroegah :')
  zondag 13 december 2020 @ 13:14:37 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196704881
Prul is groot fan van 'trash truck' en Cory Carson op Netflix (inclusief de kerstafleveringen btw). Mighty treinen vindt ze wel oke, Bing is haar held. Ik probeerde laatst brandweerman Sam, dat vond ze stom. Paw patrol ook. Soms vindt ze kikker nog wel leuk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196704955
De peuter hier shuffelt een beetje met wat ie leuk vind, constante factoren zijn paw patrol, robocar poli en abby hatcher.

Vandaag kijken we voor de honderste keer de octonauten :X "piratentaart doe hakhakhak, piratentaart doe BAMBAMBAM!" ( of iets in die strekking :') )
pi_196705112
Mighty treinen viel ook in de smaak net als Airport.
Hier wordt ook vanalles gekeken en hij mag zelf aanwijzen wat hij wil zien. Het enige wat ik de afgelopen week echt heb weggeklikt was Word party, het ziet er wel leerzaam uit maar wat een irritante stemmetjes. Die ga ik direct uit de lijst gooien nu ik toch de laptop aan heb.

quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat deuntje van de sunny bunnies doet me altijd aan de happy tree friends denken van vroegah :')
Dat moest ik even opzoeken want ik ken het niet maar inderdaad :D
pi_196705161
Casper is al een hele poos fan van Robocar Poli en heeft de meeste auto’s daarvan in huis. Chuck wil ie ook wel eens zien. Maar Paw Patrol is het meest favoriet momenteel. En Cocomelon wil ie ook wel eens zien.
  Moderator/colorchick zondag 13 december 2020 @ 13:42:51 #130
382129 crew  Donna
pi_196705394
Cocomelon hier ook. En die andere liedjes met poppetjes. Jojo ofzo.

En Knofje, Brandweerman Sam, Woezel en Pip en Nijntje en Dikkie Dik vindt ze ook leuk.
pi_196705429
Hardop lachen bij Buurman & Buurman hier.

Geen klagen. O+
  zondag 13 december 2020 @ 14:04:29 #132
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196705797
Hier is het paw patrol, mario walkthrough filmpjes van youtube, jurrasic park tekenfilm (die van netflix), buurman&buurman. En dan is ie helemaal gek van maniajapansong :'( op youtube en familytoyscollector.
pi_196706141
Ah leuk NJ, Buurman en Buurman. Helaas geen hit bij Juul.

De laatste tijd kijkt Juul ook wat Frozen dingen op Disney+, niet de film maar de shorts en die vind ze erg leuk. Knabbel en Babbel vindt ze ook hilarisch, dat zijn filmpjes van 3 a 4 minuten en na 2 heeft ze het wel weer gezien en loopt weg bij de tv.

Wij hebben nu vaak Sky Radio aanstaan en dat vindt ze zo leuk. Zingt mee met de liedjes die vaak terugkomen, heerlijk. We hebben de tafel volstaan met allerlei Kerstspullen zoals waxinelichtjes, draaimolen die je kan op opwinden etc. Erg gezellig maar ze vindt het enorm lastig om er vanaf te blijven. Nu dus maar dingen dichtbij haar gezet waar aan mag komen.
pi_196707492
Pitbull is tegenwoordig fan van de Muppet Babies :D

En kerstmuziek inderdaad O+
Bingo bells, Ennitsnoo, Beli Nadida en Padadadada zijn favoriet :+

SPOILER
  zondag 13 december 2020 @ 16:29:39 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196708892
Gelukkig verschillen smaken, van buurman en buurman zou ik echt heel, heel ongelukkig worden.

Prul heeft net dik twee uur in haar 'grotemeisjesbed' geslapen en blijft liggen nu ze wakker is. So far.... (Ksssst, fokwet, scheer je weg!)
pi_196714957
Ik zie hier allemaal series voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb :D

Hier is Bing en Juf Roos (ook wel Gijs genoemd :+ ) favoriet.
Soms Zandkasteel, Dave & Ava, Bounce Patrol of Cocomelon nog wel eens.
Buurman & buurman zou ik wel kunnen waarderen, maar vond hij niks.
Sommige dingen weiger ik gewoon aan te zetten hoor, zoals Bumba en Peppa Big. Echt verschrikkelijk.

En kerstmuziek is hier ook favoriet O+ Ik ben niet perse dan, maar ach zo'n humpie die mee zingt is wel heel schattig!

En nieuwe favoriet zijn de spelletjes van Nijntje op de tablet.

Wat fijn Tink!
pi_196715309
Buurman en buurman valt hier ook in de smaak. Ik vind de Twentse variant “Noaber & Noaber” nog mooier :')
pi_196716152
Buurman en Buurman is hier ook populair O+
Paw Patrol, Blaze ;(, Dino Trucks, Barbie ;( ;( en Thomas de Trein O+ zijn de constante factoren. Voor de rest wisselt het wel. Op dit moment is Max en Ruby weer veel gevraagd. Dat snap ik niet zo goed.

YouTube hebben wij pas overal afgegooid. Wat een bagger komt daar voorbij. Ook YouTube kids.
Het heeft een paar dagen gezeurd, maar nu niet meer.
pi_196716219
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef twist02 het volgende:
Pitbull is tegenwoordig fan van de Muppet Babies :D

SPOILER
Kerstmuziek ja. Hier wordt steeds gevraagd naar het liedje over baby Jezus die geboren is (er is een kinderke geboren op aard”)
En nog steeds Sinterklaas, wie kent hem niet!
pi_196717632
De heren hier zijn ineens fan van Bumba.. staan ze samen om bumba te roepen bij de tv _O-
Verder kijken ze eigenlijk nooit televisie, of nouja niet gericht. Er is weinig wat hun aandacht kan vast houden.

Kerstliedjes zingen zij niet, oudste zingt daarintegen de hele dah door stille nacht en komt allen ten samen. Ik loop al een paar dagen met de traditionele christmas carols in mn hoofd.
pi_196718313
buurman en buurman, jeugdsentiment O+

Als we iets via youtube kijken dan stream ik dat naar de tv dus niet zelf klikken want wat een bagger komt daar voorbij en youtube kids is inderdaad niets beter. Verder maak ik afspeellijsten, dat is een tijd terug een stuk omslachtiger geworden om kinderen te beschermen maar daarvan ontgaat mij de logica van want juist met afspeellijsten kan je veel beter controleren wat kinderen zien.

Wel fijn trouwens dat hier meer kinderen regelmatig tv kijken. Krijg in mijn omgeving soms het idee dat dat de duivel is (van huis uit al, ik mocht vroeger amper tv kijken). Sochtends zet ik L altijd voor de tv zodat ik even mijn handen vrij heb voor het ochtendrondje en vaak aan het eind van de middag vaak ook nog eventjes. Dat laatste is in de winter wel duidelijk meer dan afgelopen zomer toen er langer buiten werd gespeeld maar ga er vanuit dat dat in het voorjaar vanzelf weer komt.
Daarnaast altijd wat uitzonderingen zoals met sinterklaasjournaal mocht de tv na het eten nog aan en toen we afgelopen week ziek waren heeft de tv de hele dag aan gestaan. Ik had verwacht dat we daarvan flink moesten afkicken maar dat viel me gisteren alles mee.
  maandag 14 december 2020 @ 08:46:04 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196718378
Hier wordt op vrije dagen 's ochtends in ons bed nog even tv gekeken (zodat wij kunnen snoozen) en als ik sta te koken. Overdag tussendoor in principe niet, tenzij ziek ofzo. De tv vind ik niet vreselijk of slecht ofzo, maar ook weinig toevoegen. Prul vermaakt zich vaak ook wel met haar speelgoed en kijkt zelden langer dan een kwartier echt naar het scherm.
pi_196718598
Tijdens het koken staat hier de tv aan, dan krijgen ze een feestbakje erbij (komkommer, tomaatjes, paprika dat soort dingen) en heb ik (of vriendin) de handen vrij om te koken.
's ochtends met fruit eten, mag Juul 1 aflevering kijken van Paw Patrol of Mickey Mouse.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals tijdens de lockdown, toen stond het scherm vaker aan.

B heeft vriendjes die bijna non stop tv mogen kijken of gamen, dan voel ik me altijd een hele strenge moeder. Maar ze kijken genoeg naar schermen, ze komen niets tekort zeg maar.

Oh en 's avonds voor het badderen willen we nog wel eens Just Dance aanzetten via Youtube, dan dansen ze allebei de hele kamer door O+ Met name That Power is favoriet bij Juul, die danst ze helemaal mee.
pi_196719836
Helemaal schermvrij zijn we niet meer, maar het blijft hier uitermate gedoseerd en beperkt tot de context: samen kijken op de bank en erover kletsen :) Zo eens per anderhalve week maak ik na het avondeten een wandeling van twaalf kilometer met mijn zwager, dan hebben Günther en mijn echtgenoot 'mannenavond' en kruipen ze met chocomel onder een deken met iets liefs op Disney+ O+ Ze zijn zich momenteel door alle Winnie de Poeh-films heen aan het werken, @pinquit bedankt voor de Bluey-tip, ik geef het aan ze door voor als Poeh op is :)
Verder keken we een paar weken met z'n allen naar het Sinterklaasjournaal, en Günther kijkt met een half oog mee als er een corona-persconferentie gaande is, verder staat de televisie hier alleen maar af en toe aan voor Netflix aan als Günther op bed ligt.

YouTube eigenlijk niet, behalve dan dat Günther dankzij mijn oppassende broertje verslingerd is geraakt aan het kanaal Themepark Science (ik doe niet moeilijk over dingen kijken bij grootouders en ooms en tantes), waar in samenwerking met de Universiteit Twente de techniek achter pretparkattracties wordt uitgelegd (gepresenteerd door een goeie kennis van me) 8)7 Zo eens in de paar weken vraagt Günther ook thuis om een filmpje van dat kanaal en dat kijken we dan samen.

Ik ga er vanuit dat er heus wel een periode komt waarin Gunther verzot raakt op series die ik waanzinnig irritant vind :7 Maar zo lang -ie daar zelf nog niet om vraagt bied ik het ook niet aan en we hebben hier thuis verder eigenlijk nooit behoefte aan 'm zelf even een filmpje laten kijken om 'm zoet te houden ofzo..

Verder: ik lag gisteren gevloerd door hoge koorts bij plotseling opgekomen buikgriep 's middags in bed, Günther ondertussen knetterondeugend bij z'n vader beneden.. Kom ik uit bed: instant poeslief. Dus ik dacht, ik vraag eens waarom. "Ik ben nu een beetje rustig omdat jij een beetje ziek bent, mama"
Wat een empathie! :D ^O^ Zo snoezig, ik smolt ervan! Mijn man probeerde vervolgens net te doen alsof -ie ook een beetje ziek was, maar daar trapte de koter niet in :+

Overigens had de peuter diezelfde buikgriep een paar dagen eerder en dat was voor ons ouders ook wel even wennen: dude is verder nooit ziek en we zijn duidelijk nog geen doorgewinterde braakselopruimers :o Al snel was al het schone beddengoed 's nachts op en zijn we maar overgestapt op badlakens 8)7 Ik dacht trouwens dat ik zieke babies al sneu vond, maar een tweejarige die na de vijfde keer nachtelijk hevig overgeven met een bibberend stemmetje vraagt: "..is het nu bijna over?" is nog veel sneuer! -O-

Tot slot, lieve @LaBelleFleur27: duimen draaien voor je! :*

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 14-12-2020 14:17:08 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_196720211
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef twist02 het volgende:
:D O+ _O_

Sowieso, verbasteringen O+
Toen ik gisteren voor de triljoenste keer aan het overgeven was op de wc kwam Günther bij de deur vragen: 'sta je nu alweer te klotsen?' :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_196722759
Leuk die versprekingen. :D

Hier zijn Paw Patrol en Blaze afwisselend favoriet. Bing, familytoyscollector of Verschrikkelijke ikke vaak 's ochtends.
's Avonds mag de tv aan tijdens het koken, dan gaat 24kitchen vaak aan op zijn verzoek. Maar steeds vaker kiest hij om te helpen met koken. O+

Goodway van Paw Patrol spreekt hij trouwens uit als Goodeway, met beetje verlegen blik. Zo schattig, dat maakt best wat goed van een verschrikkelijk personage moeten spelen. :D

Wij hebben wat zware dagen. Wat kan hij zichzelf (en ons) verschrikkelijk in de weg zitten. -O-
pi_196722976
We hebben hier nog maar een echte verspreking: Picky Mouse. :P
pi_196723904
Favoriete versprekingen hier:
Speklampen (zijn lievelingseten)
Langer (ladder, prima verspreking wat mij betreft)
Bakkienaise/bayonaise
Schelderen (‘Mama, die meneer mag niet schelderen!’ = schelden)
Kroepkroep (die is vooral heel schattig omdat hij, net als S. een rollende r heeft. Geen idee waar die vandaan komt, vriend en ik hebben die niet :D )

Dat dwarsliggen is heel herkenbaar, @PKM. Zonde hè? Ze hebben er zelf ook zo’n last van.
pi_196724245
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 12:54 schreef PKM het volgende:
Wij hebben wat zware dagen. Wat kan hij zichzelf (en ons) verschrikkelijk in de weg zitten. -O-
Oef, idem. -O- "ik wil dit, nee ik wil het niet, ik wil het toch, nee niet" ad infinitum. Man man man, maak gewoon een keus jongen.
pi_196725238
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 12:54 schreef PKM het volgende:
Leuk die versprekingen. :D

Hier zijn Paw Patrol en Blaze afwisselend favoriet. Bing, familytoyscollector of Verschrikkelijke ikke vaak 's ochtends.
's Avonds mag de tv aan tijdens het koken, dan gaat 24kitchen vaak aan op zijn verzoek. Maar steeds vaker kiest hij om te helpen met koken. O+

Goodway van Paw Patrol spreekt hij trouwens uit als Goodeway, met beetje verlegen blik. Zo schattig, dat maakt best wat goed van een verschrikkelijk personage moeten spelen. :D

Sterkte.

Ik heb geen kids maar uit eigen ervaring weet ik dat peuters lastig kunnen zijn.

Ik was lastig omdat ik niet wilde eten. Nu eet ik bijna alles.
Werewolf
pi_196734406
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:
Favoriete versprekingen hier:
Speklampen (zijn lievelingseten)
Langer (ladder, prima verspreking wat mij betreft)
Bakkienaise/bayonaise
Schelderen (‘Mama, die meneer mag niet schelderen!’ = schelden)
Kroepkroep (die is vooral heel schattig omdat hij, net als S. een rollende r heeft. Geen idee waar die vandaan komt, vriend en ik hebben die niet :D )

Dat dwarsliggen is heel herkenbaar, @:PKM. Zonde hè? Ze hebben er zelf ook zo’n last van.
Kroepkroep zegt Pitbull ook! :D En die houden wij er een soort van bewust in, waardoor de oudste het nu ook zo zegt :@
Verder praten ze allebei belachelijk goed hoor ;) het is niet dat we ze echt saboteren in hun ontwikkeling ofzo :+

'Stampte gemuisjes' vind ik hier ook wel een leuke _O-

@minilot: ach, dat klinkt zeker zielig van Günther ja ;( beterschap voor jullie! :*
  Moderator/colorchick maandag 14 december 2020 @ 20:54:08 #152
382129 crew  Donna
pi_196735305
Mijn vader zei altijd kroepkroep O+
pi_196736440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:54 schreef Donna het volgende:
Mijn vader zei altijd kroepkroep O+
Kroepkroep?
Werewolf
  Moderator/colorchick maandag 14 december 2020 @ 21:43:33 #154
382129 crew  Donna
pi_196736520
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:39 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Kroepkroep?
Ja net als een aantal peuters hier. :)

Kroepoek.
pi_196737564
Juul zegt net als B Kroekkoek :) En er liggen cakootjes onder de boom. Heerlijk die draai aan woorden.
pi_196737652
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:14 schreef twist02 het volgende:

[..]

Kroepkroep zegt Pitbull ook! :D En die houden wij er een soort van bewust in, waardoor de oudste het nu ook zo zegt :@
Verder praten ze allebei belachelijk goed hoor ;) het is niet dat we ze echt saboteren in hun ontwikkeling ofzo :+

'Stampte gemuisjes' vind ik hier ook wel een leuke _O-

@:minilot: ach, dat klinkt zeker zielig van Günther ja ;( beterschap voor jullie! :*
Sommige verspreking houd ik er ook een beetje in ja :@
Maar ook hier absoluut geen problemen verder met de taalontwikkeling, dus dan kan dat denk ik wel.
Ik heb er zelf ook nog een aantal van vroeger thuis (lekker bape bape = lekker slapen, bijvoorbeeld) O+
pi_196737774
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja net als een aantal peuters hier. :)

Kroepoek.
Ah nu versta ik het :)
Werewolf
pi_196737892
Kroepkroep O+

Beterschap minilot! Casper was 2 weken geleden ook zo aan het spugen, dan breekt je moederhart in duizend stukjes ;( Sindsdien weigert ie rijst omdat ie daarvan moet ‘pugen’ :')

Casper kan de “ng” niet goed uitspreken dus die heeft “hommer” met een Gooische “r” (van tv overgenomen vrees ik). Dat klinkt hier in Twente echt nergens naar :')

Ik mag dit keer blijven werken (medisch contactberoep) *O*. Nu maar eens kijken hoe ik dat met (nood)opvang ga doen. De vorige lockdown is ie ook een keer geweest maar dat was op een voor hem vreemde locatie met weinig en voor hem vreemde kinderen en dat werkte ook niet top. Heb nog 2 andere opties: mijn gepensioneerde vader (ik woon tijdelijk nog thuis dus eigen huishouden) of Caspers vader die thuiswerkt maar verder weg woont (voor mij veel meer reistijd dus voor Casper ook meer gereis). Mijn vader en Caspers vader willen het overigens allebei op eigen initiatief doen. Heel fijn dat er 3 opties zijn overigens (!), dat maakt het juist lastig :P. Het gaat me er meer om waar Casper het meest bij gebaat is aangezien hij waarschijnlijk niet op zijn eigen opvanglocatie opgevangen kan worden. Anders was de keuze zo gemaakt. Mijn vader is dus al wat ouder en zijn vader werkt dan thuis met peuter, dan is minimaal 5 weken dat op je nemen ook wel lang.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-12-2020 23:23:49 ]
pi_196738266
@LaBelleFleur27 Dan eerst even afwachten of Casper op zijn eigen opvanglocatie terecht kan? Zo niet dan heb je nog 2 opties achter de hand en die je natuurlijk ook beide kan afwisselen.

De rollende r had L ook maar momenteel is de r helemaal foetsie. Komt vast wel weer terug. Er zijn nu eerst andere prioriteiten namelijk overal het tegenovergestelde van noemen waarbij wel/niet natuurlijk favoriet is.
pi_196738350
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:21 schreef Elleska het volgende:
@:LaBelleFleur27 Dan eerst even afwachten of Casper op zijn eigen opvanglocatie terecht kan? Zo niet dan heb je nog 2 opties achter de hand en die je natuurlijk ook beide kan afwisselen.

De rollende r had L ook maar momenteel is de r helemaal foetsie. Komt vast wel weer terug. Er zijn nu eerst andere prioriteiten namelijk overal het tegenovergestelde van noemen waarbij wel/niet natuurlijk favoriet is.
Morgen komt er meer info van de opvang, ik hoop dat dat gunstig is :) En dat afwisselen is ook een goede optie ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-12-2020 23:32:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')