abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:34:09 #101
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196389119
Wat las ik? :{
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:46:10 #102
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196389272
Mannen die over het algemeen zulke denkwijzen erop naar houden voelen zich in het nauw gedreven door vrouwen.

Ah gossie word je niet verdiende machtspositie als man aangetast? Kun je alleen beter voelen als je vrouwen naar beneden haalt?

Ah gossie. Wat sneu voor je.

Laat vrouwen gewoon in hun waarde, geef ze dezelfde vrijheid die je mannen wel gunt en houdt voor de rest gewoon je mening voor je.

En als je het allemaal niet aanstaat kun je ook nog met alleen maar mannen gaan leven. Hoef je niet na te denken over de rol van vrouwen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 10:55:09 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196389365
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:26 schreef Seven. het volgende:
Ik zal van nature wel geen vrouw zijn dan -O-
Ik krijg niet het idee dat het de bedoeling is van de TS dat vrouwen hierover meebeslissen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:03:06 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196389438
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:53 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

De rol van de moeder is totaal anders dan de rol van de vader. Uitzonderingen daargelaten.

Het kind leert van de moeder, barmhartigheid, zelfreflectie, omgang met anderen en omgaan met emoties. Terwijl de vader vooral discipline, rechte rug aanleert en naar de toekomst zou willen kijken met het kind.
Je hebt overduidelijk zelf geen kinderen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_196389471
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Mannen die over het algemeen zulke denkwijzen erop naar houden voelen zich in het nauw gedreven door vrouwen.

Ah gossie word je niet verdiende machtspositie als man aangetast? Kun je alleen beter voelen als je vrouwen naar beneden haalt?

Ah gossie. Wat sneu voor je.

Laat vrouwen gewoon in hun waarde, geef ze dezelfde vrijheid die je mannen wel gunt en houdt voor de rest gewoon je mening voor je.

En als je het allemaal niet aanstaat kun je ook nog met alleen maar mannen gaan leven. Hoef je niet na te denken over de rol van vrouwen.
Het kan ook gewoon dat iemand een andere visie heeft dan jij, waarschijnlijk wat traditioneler en op basis van bepaalde religieuze overtuigingen. Maar ik zie weinig redenen om te concluderen dat TS zich "enkel beter kan voelen als hij vrouwen naar beneden haalt" of een bepaalde "machtspositie" probeert te bewaken. Dit zijn rare en ongefundeerde aantijgingen. Ik vind een aantal van zijn punten ook wel prima, al zou ik het meer algemeen willen bekijken: drank en drugsgebruik voor tieners is bijvoorbeeld ook een groot probleem. Dat mag best worden benoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 11:08:06 ]
pi_196390098
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon dat iemand een andere visie heeft dan jij, waarschijnlijk wat traditioneler en op basis van bepaalde religieuze overtuigingen. Maar ik zie weinig redenen om te concluderen dat TS zich "enkel beter kan voelen als hij vrouwen naar beneden haalt" of een bepaalde "machtspositie" probeert te bewaken. Dit zijn rare en ongefundeerde aantijgingen. Ik vind een aantal van zijn punten ook wel prima, al zou ik het meer algemeen willen bekijken: drank en drugsgebruik voor tieners is bijvoorbeeld ook een groot probleem. Dat mag best worden benoemd.
Daar hebben velen hier geen zin in. Je mag alleen een eigen visie hebben als deze in lijn is met die van de meerderheid, net zoals met de vrijheid van meningsuiting.

Dit is helaas een gevolg van een gesegregeerde samenleving, deze mensen leven in een kaasstolp met alleen mensen die denken en doen zoals zij zelf. Als er dan iemand komt met een 'afwijkende' mening en/of andere referentiekaders heeft, dan beginnen de aantijgingen, beschuldigingen en scheldwoorden. Ik vind het zielig, nothing more.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196390219
Ik vind het zielig om te doen alsof dingen feitelijk uit de natuur voorkomen terwijl dat een leugen is om je eigen denkbeelden als superieur te propageren ten opzichte van de denkbeelden van andere mensen.

En zeer hypocriet als je dan vervolgens gaat huilen dat jouw denkbeelden niet gerespecteerd worden terwijl je dat zelf ook niet doet met de denkbeelden van anderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 12:05:53 ]
pi_196390243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:04 schreef Chia het volgende:
Ik vind het zielig om te doen alsof dingen feitelijk uit de natuur voorkomen terwijl dat een leugen is om je eigen denkbeelden als superieur te propageren ten opzichte van de denkbeelden van andere mensen.
Superieur? Ik ga juist de discussie aan en licht mijn standpunten toe. Dat deze jou en velen met jou niet uitkomen, is een andere discussie.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196390249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:06 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Superieur? Ik ga juist de discussie aan en licht mijn standpunten toe. Dat deze jou en velen met jou niet uitkomen, is een andere discussie.
Oh hoezo mij niet uitkomen? Ik heb mijn mening niet gegeven hoor, ik deel alleen mede wat ik aanschouw.
pi_196390267
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:19 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ben ook voor vrouwen-emancipatie, maar de natuur heb je na een bepaald punt te respecteren. Dat doen feministen op dit moment niet.
Je kan het wel lekker omfloerst verwoorden, maar hier concludeer ik uit dat jij de denkbeelden van andere mensen niet respecteert onder de excuusleugen over de natuur.

Oké leugen, hele eenzijdige onjuiste interpretatie dan, want ik geloof wel dat je dat gelooft. En waarom dat zo is heeft @Qarrad mi voldoende onderbouwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 12:09:55 ]
pi_196390294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:08 schreef Chia het volgende:

[..]

Je kan het wel lekker omfloerst verwoorden, maar hier concludeer ik uit dat jij de denkbeelden van andere mensen niet respecteert onder de excuusleugen over de natuur.

Oké leugen, hele eenzijdige onjuiste interpretatie dan, want ik geloof wel dat je dat gelooft. En waarom dat zo is heeft @:Qarrad mi voldoende onderbouwd.
Denk jij dat mannen en vrouwen in alles gelijk zijn?
Vakman pur sang
pi_196390306
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Denk jij dat mannen en vrouwen in alles gelijk zijn?
Denk jij dat vooringenomen kortzichtige vragen bevorderlijk zijn voor een constructieve discussie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 12:12:50 ]
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:40:32 #113
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196390725
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon dat iemand een andere visie heeft dan jij, waarschijnlijk wat traditioneler en op basis van bepaalde religieuze overtuigingen. Maar ik zie weinig redenen om te concluderen dat TS zich "enkel beter kan voelen als hij vrouwen naar beneden haalt" of een bepaalde "machtspositie" probeert te bewaken. Dit zijn rare en ongefundeerde aantijgingen. Ik vind een aantal van zijn punten ook wel prima, al zou ik het meer algemeen willen bekijken: drank en drugsgebruik voor tieners is bijvoorbeeld ook een groot probleem. Dat mag best worden benoemd.
Religieuze overtuigingen die voortkomend zijn uit de machtspositie van de man en tevens onderhoudend zijn voor de machtspositie van de man.

Drank en drugsgebruik wordt hier duidelijk aangehaald als voorbeeld aan hoe losbandig vrouwen tegenwoordig wel niet zijn.

Nogmaals hoe je denkbeelden zijn deze dag als je een vrouw niet als gelijke ziet of als gelijke wil behandelen ben je als man gewoon bang voor je eigen positie.
En je hoeft je ouderwetse "traditionele" ideeën niet los te laten op de hedendaagse maatschappij waar hard voor gewerkt is en wordt om als seksen als gelijke te zien.

Als een vrouw achter het aanrecht wil staan is het een keuze geen plicht. Als een vrouw een kind wil is het een keuze. Wat een vrouw ook doet dat hoort een keuze te zijn die ze gewoon kan doen zonder dat ze tegen wordt gehouden. Net zoals dat voor een man geldt.
Een vrouw hoeft haar leven niet zo in te delen dat ze slechts een baarmoeder op pootjes is.

Als een vrouw helemaal lijp wil gaan op drugs in haar tienerjaren is dat net zo goed haar recht dat als een man dat doet. Als ze lekker rond wil "sletten" moet ze dat kunnen doen, net zoals een man hem er overal in mag steken.
Als je het niet oké vindt moet je het beide afkeuren op argumenten die niet met sekse te maken heeft. TS begint duidelijk de discussie dat drugs onder tienermeisjes komt door feminisme en dat het de vruchtbaarheid aantast. Hij kan ook een gender neutrale discussie beginnen over de toename van drugsgebruik onder pubers in het algemeen, maar dat doet TS niet. Nee vrouwen moeten in een toren opgesloten worden en baby's uitpoepen en voor de kinderen zorgen. Ja ik gebruik hier even een hyperbool. Maar je snapt het punt.

De vraag is meer waarom ts het gelijk op de vrouw gaat spelen ipv er een algemene discussie over na houden?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:23:53 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196397946
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:09 schreef Gibraltar70 het volgende:
Mijn grootste kritiek is op de vrije moraal
Ik ben een groot voorstander van een vrije moraal. Ik weet zeker dat het inperken daarvan veel duurder is dan het opruimen van de troep van een vrije moraal.

Om het maar niet te hebben over welke moraal we mensen op zouden moeten dringen natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:27:23 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196398001
De ergste drug, het meest verslavend met de grootste negatieve impact op de maatschappij is nog altijd religie. Als we drugs de wereld uit moeten helpen zullen we bij die drug moeten beginnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196398105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Denk jij dat vooringenomen kortzichtige vragen bevorderlijk zijn voor een constructieve discussie?
Nee juist een open vraag en was benieuwd naar je antwoord.
Vakman pur sang
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:35:41 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196398131
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee juist een open vraag en was benieuwd naar je antwoord.
Nouja ga eens naakt naast een vrouw staan, dan zie je best wat verschillen.

Maar gelijk is niet hetzelfde als gelijkwaardig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196398189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nouja ga eens naakt naast een vrouw staan, dan zie je best wat verschillen.

Maar gelijk is niet hetzelfde als gelijkwaardig.
Niet?
Vakman pur sang
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:40:17 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196398199
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Niet?
Je kunt best verschillen maar toch op gelijke voet staan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196398327
quote:
5s.gif Op maandag 23 november 2020 08:39 schreef xpompompomx het volgende:
Is dit stiekem een incel-topic?

Verder leven we in 2020, waar vrouwen (gelukkig!) gewoon zelf mogen weten wat ze in hun lichaam stoppen en met wie ze in bed duiken. En daar heeft lekker niemand wat over te zeggen. Gefrustreerde mannetjes al helemaal niet.
Was dat maar waar
Dit is vele malen enger en gevaarlijker.

TS probeert de Turkse normen en waarden uit 1950 door te drammen in Nederland.
Beetje jammer en kngewenst vooral.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_196398425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je kunt best verschillen maar toch op gelijke voet staan.
Tuurlijk.
Vakman pur sang
pi_196398484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:48 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Was dat maar waar
Dit is vele malen enger en gevaarlijker.

TS probeert de Turkse normen en waarden uit 1950 door te drammen in Nederland.
Beetje jammer en kngewenst vooral.
Niets zo erg als een atheïst met zendingsdrang.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:24:41 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398856
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:02 schreef Gibraltar70 het volgende:
Goed dat De Telegraaf hier aandacht aan besteedt.
https://www.telegraaf.nl/(...)kUmr2PQcrlP8IS5TDrGo

De eerste feministische golf van de 19e eeuw heeft vrouwen - met stemrecht en toegang tot hoger onderwijs en arbeidsmarkt - geëmancipeerd, maar de tweede, naoorlogse (feministische) golf heeft ons misschien wel meer leed dan beterschap gebracht.

De linkse tweede feministische beweging heeft met haar 'vrije moraal' vrouwen nóg meer autonomie gegeven dan ze in de eerste golf al hadden gekregen, maar het heeft hen ook kwetsbaarder gemaakt.

Nu, bijna een halve eeuw na deze tweede golf, mag het veroorzaakte familiale leed bij hogere middenklasse-gezinnen als die van deze Maud niet genegeerd worden. Moeders betalen tegenwoordig mee aan een mooie nieuwbouwwoning met oprit, hebben een goedlopende baan bij een assurantiebedrijf, een leuke tweede auto en geven dochters de morele vrijheid die zij ook hadden na de tweede feministische golf. De dochters leren uit het zicht van de ouders 'voor te drinken' vanaf hun 15e of zelfs al eerder. Dat voordrinken escaleert al vrij snel, zodra kroegen na een paar jaar niet meer uitdagend zijn en er voor grote trancefeesten wordt bijgeboekt. De drugsindustrie vindt intussen haar weg naar de voordrinkfeestjes omdat de morele weerbaarheid van deze meiden beperkt is. In een 'vrije cultuur' wordt niet geleerd de medemens ook in zekere zin te wantrouwen; neer te kijken op wat óók sociaal en moreel wordt voortgebracht. De vrijheid blijheid-mentaliteit van zoveel Nederlandse, opgroeiende meisjes is oppervlakkig en volkomen naïef, onvoorbereid op de genadeloosheid van de (internationale) criminaliteit en zielsuitbuiting.

Het is geen publiek geheim dat door steeds meer Nederlandse jonge vrouwen wordt geëxperimenteerd met alcohol en synthetische drugs, terwijl de gevaren van morele degradatie totaal uit het oog worden verloren. Vooral het feit dat de moeders sinds de jaren zestig ook een moreel raamwerk ontberen om te waarschuwen voor de losse moraal en de 'geneugten des levens', is uitermate zorgwekkend.

Het christendom had voorheen een sterk sturende rol in het 'compartimenteren' van de moraal. Niet-christenen, die 'van God los leefden', waren in de thuissituatie 'lager dan christenen'. Dat wantrouwen was misschien niet heel nobel en politiek correct, maar wel effectief. Nu het christendom afzwakt door verwatering in kerkgang ('ontkerkelijking'), is het de vraag wat kan helpen de moraal op een coherente, institutionele manier bij te sturen om te redden wat er te redden valt. De overheid kan deze taak niet vervullen, gezien haar neutrale karakter, en zal criminelen - hoezeer ze ook dit vernietigende sociale leed veroorzaken - nooit demoniseren en tot staatsvijand verklaren. Dit is mede waarom rechts in opkomst raakt. Rechts durft de zaken meer en sterker te benoemen. Dat Thierry Baudet het cultuurchristendom meer baan wil geven, is dan ook zeer begrijpelijk.

Laat ik benoemen dat meer cultuurchristendom betekent meer islam, gezien de overlap. Zodra we ons realiseren dat meer 'cultuurislam' het land óók kan helpen sociaal leed onder kwetsbare mensen als Maud te voorkomen, hebben we een 'match made in heaven'.
Nee, de vrouw gaat niet terug de keuken in en nee, Baudet is messias van helemaal niets.

Rechts durft? Rechts doet al eeuwen niets anders dan wanhopig proberen de status quo in stand te houden die t.a.t. de bovenlaag (lees meest welvarenden) een hand boven het hoofd houdt. Was daar religie voor nodig? Dan profileerde conservatief rechts zich als religieus. Is dat niet meer voor handen? Dan gooit rechts het over de boreale pseudo-filosofische boeg, en als er echt niemand meer naar die horde dinosuarussen wil luisteren, kan conservatief rechts nog altijd terugvallen op haar favoriete stokpaardje: de pseudo-wetenschap; niet alleen om het Ras en IQ-debat uit de mottenballen te kunnen halen, maar ook om over de 'natuurlijke, biologische realiteit der seksen' te spreken.

En nee, daar zit buiten een enkele Schubert-luisterende lavendelsnuiver geen hond op te wachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:26:19 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398879
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:16 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Een maatschappij heeft gewoon conservatieve elementen nodig binnen de culturele dimensie anders raakt het in verval. De vitaliteit raakt gekanaliseerd door constante bevrediging en de verpaupering doet mede hierdoor haar intrede.

Ik heb er geen zin in om als samenleving, overheid of zorgverlener, vrouwen op te ruimen die door drugsgebruik zijn verloederd. Ik vind dat onze gezinnen moeten voorkomen dat de situatie überhaupt zo kan geraken.
Drie posts verder en nog nergens iets over de verantwoordelijkheid van de man gezegd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:27:47 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398904
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:23 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het zou best cultuur kunnen zijn, waarom ik vrouwen meer wil bevoogden dan mannen.

Als ik een vrouw in Praag of Ankara zie tippelen en de 'psycho-fysiologische' realiteit dat ze haar leven vergooit zie verbergen, dan borrelt in mij een systeemwraak op die leidend wordt in hoe ik over dit soort kwesties denk.

Wat ik vooral belangrijk vindt, is dat vrouwen, in een bepaald biologisch tijdsgewricht in hun leven - zeg maar tussen hun 27ste en 35ste ruimweg - kunnen focussen op lichamelijke en mentale zuiverheid.

Ik wil best de diepte in gaan over de fysiologische verschillen tussen mannen en vrouwen, maar ik denk dat de discussie dan gaat doorslaan. Het is een keuze om mannen en vrouwen anders te zien; vrouwen meer in bescherming te nemen dan mannen.
Vierde post en vrouwen zijn thans al labiele emotionele half-mensen die beschermd moeten worden.

Wordt een genot, dit topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:28:40 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196398919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Drie posts verder en nog nergens iets over de verantwoordelijkheid van de man gezegd.
De man heeft de verantwoordelijkheid om de vrouw te onderdrukken, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:28:43 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398921
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:49 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad wat sprongen in het betoog, maar laten we hier de gedachte volgen dat de tweede feministische golf wel degelijk - per saldo - heeft geleid tot een lossere moraal onder de voorgaande generaties vrouwen en kijken waar die ons brengt.

Baudet is normaliter niet te linken aan het christendom, maar het feit dat hij de 'cultuur' en niet de religie wil adopteren, maakt zijn inbreng interessant om op door te denken.

Daarnaast werd vrijheid door de filosofen nooit gezien als lichamelijke vrijheid, maar mentale vrijheid. Dus de bevolking, de vrijheid geven om elkaar te beschadigen middels alcohol en drugs, gaat mij te ver.
... hoe zit het met de 'lossere moraal' van de mannen?

Post vijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:29:25 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398931
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:36 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Waarom het lot van vrouwen hier meer dan dat van mannen benadrukt moet worden, is omdat vrouwen kwetsbaarder zijn, gezien de scope van hun vruchtbaarheid en fysiologie. Dat is ook in het belang van de samenleving als geheel.
[..]

Het gaat me hier om 'kwetbaren'. Hoe voorkom je dat sociaal en psychologisch kwetsbare jongeren zo uit de bocht kunnen vliegen met drugsgebruik?

Natuurlijk zijn er jongeren die het verantwoord kunnen verwerken, maar hoe kan iemand op voorhand weten hoe zijn of haar fysiologie op het spul reageert?

Daarnaast is elke stelligheid per definitie betwistbaar.
De vrouw als broedmachine.

Post zes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:30:04 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398945
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:04 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Akkoord, maar we mogen er wel wat van vinden natuurlijk. Als er excessen zijn, dan stem je rechts en mag je de grens van het oirbare opzoeken. Dat verklaart ook waarom rechts vaak een gebrek aan empathie heeft.

ik hou zelf meer van bestuurderspartijen dan van ideologische partijen. De VVD kan me wat dat betreft - momenteel - wel bekoren, omdat ze calculerend te werk gaat.

Toch stem ik DENK, omdat ik steun dat immigranten leren een eigen geluid te ontwikkelen.
[..]

Misschien moeten we niet alles aan trial&error overlaten, maar goed op deze manier blijft keuzevrijheid wel enigszins geëerd.
Post zeven, meneer is moslim.

Goh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:30:49 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398955
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:27 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

k zou niet onderschatten wat de rol van de opvoeding is op de keuzes die jongeren maken en zelfs daarna. De morele dilemma's waarmee je als mens geconfronteerd wordt, maken jou sterker en geraffineerder, stel ik. Dat hebben van bewuste ethische barrières, die je al dan niet besluit te passeren, zou je niet moeten onderschatten.

Ik ben bijvoorbeeld ook vegetariër welke ik zeker niet van huis heb meegekregen, maar het feit dat ik enkel halalvlees at en dus sowieso vaak voor de vegetarische opties moest kiezen, heeft die keuze uiteindelijk wel makkelijker gemaakt.
[..]

De bestaansreden van DENK is een tegengewicht te bieden tegen de PVV (anti-islam) en - sinds kort - FvD (blanke suprematie). De twee gevaren voor de Nederlandse samenleving. Ik zie andere partijen vaak meegaan in de retoriek van deze twee partijen, en dit voor gewin op korte termijn. Voor mij geen alternatief.
Yep, moslim met een missie.

Spread the faith, y'all.

Post acht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:32:23 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196398979
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:53 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

De rol van de moeder is totaal anders dan de rol van de vader. Uitzonderingen daargelaten.

Het kind leert van de moeder, barmhartigheid, zelfreflectie, omgang met anderen en omgaan met emoties. Terwijl de vader vooral discipline, rechte rug aanleert en naar de toekomst zou willen kijken met het kind.
Daar is voornoemde pseudo-wetenschap.

Goeiedag wat voorspelbaar allemaal weer. Op naar post 10 in dit wel doordachte totaal niet religieus geïnspireerde epistel over hoe we onze vrouwen weer vrouw kunnen maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:34:16 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399021
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 01:01 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Omdat de meiden van nu, de vrouwen van straks en de moeders van later, de samenleving zullen vormen in de toekomst. Je leest in steeds meer onderzoeken dat kinderen die opgroeien met een ‘zwakke’ moeder die kampt met allerlei fysieke en mentale problemen, een blijvend effect heeft op het kind. De kans is dan significant hoger, dat dit kind zal geraken in de criminaliteit.

De verleiding van drugs, alcohol en ‘sletteren’ is groot en het mag en kan allemaal. Ik maak mij hier zorgen om.

Ik begrijp dat de samenleving steeds individualistischer wordt en mensen vooral kijken naar eigen kringen, maar er lopen ook een aantal mensen zoals ik rond.
... die de voornoemde geneugten des levens natuurlijk nog wel aan het mannelijke geslacht wil overlaten, want die kunnen dat beter hendelen of zo. Verder, bedankt man, dat er zo iemand als jij is om onze vrouwen weer vrouw te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:37:41 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399082
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:38 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Daarom noem ik ook 'cultuurchristendom'. We zouden er natuurlijk voor moeten waken dat we het Messias-verhaal niet te letterlijk nemen en de kerk allerlei verruimde bevoegdheden geven.

Het gaat mij hier om de sterke retorische kracht van het christendom en de onderliggende waarden van het geloof, nota bene als praktiserende moslim.
Goh, nee echt? We moeten weer niet teveel Christendom gaan doen, want dat is weer kwetsend naar moslims want god heeft geen kinderen. Laten we verder wel de islam meer op de voorgrond plaatsen, we zijn immers een multiculti samenleving en het zou goed zijn de jongens - en voordat we de meisjes weer de school uit schoppen, ook hen - nu alvast kennis te laten maken met dit prachtige geloof.

Nou, op naar voorspelbare post 11 maar weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196399098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vierde post en vrouwen zijn thans al labiele emotionele half-mensen die beschermd moeten worden.
Dit wordt nochtans niet aangegeven door TS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
De vrouw als broedmachine.
Dit ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Post zeven, meneer is moslim.
En dit ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 22:39:05 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:39:05 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399104
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:48 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het christendom is - net als het jodendom en de islam - gevaarlijk als het politiek leidend wordt. Leidend. De enige rol die religie hoort te hebben, is die van sociaal vangnet. Het ordent ons leven (tanzim), maar mag op meta-niveau nooit als absolute waarheid gepresenteerd worden. Het is het hele idee achter secularisme.

De VS pleegden al sinds de 19e eeuw vele internationale misdaden, maar pretendeerden in ieder geval het met de juiste morele bedoelingen te doen: stabiliteit, internationale emancipatie in westerse waarden, welvaart en vooruitgang, handel en gezondheid. Er was een hogere morele elite die nog de regie leek te hebben. Daar klampten we ons vervolgens, óók in Nederland, aan vast. Die morele elite is nu aan het verkruimelen.
Morele elite...

In Saudi-Arabie is die gemotoriseerd geloof ik...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:39:48 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399115
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit wordt nochtans niet aangegeven door TS.
[..]

Dit ook niet.
[..]

En dit ook niet.
Maar dat is wel wat TS bedoelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:41:06 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196399127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Post zeven, meneer is moslim.

Goh.
Het toont mooi aan hoe alt-right en moslimradicalisme twee verschillende tinten van dezelfde duistere breinkronkels zijn.
pi_196399140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar dat is wel wat TS bedoelt.
Oh ja? Zet die glazen bol nou maar weer aan de kant. Dit is simpelweg een andere user woorden in de mond leggen, zodat je er eventjes flink op kan inhakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 22:42:22 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:42:20 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399144
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:19 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ben ook voor vrouwen-emancipatie, maar de natuur heb je na een bepaald punt te respecteren. Dat doen feministen op dit moment niet.

PS: Ik lees dat een aantal leden zich zorgen maken om mijn seksleven, om jullie een beetje gerust te stellen; ik heb een gold-abonnement op Tinder _O-
Ja, wat zei ik? "De natuur".

En ook direct meteen daarna weer die zeer typische mannetjesputterij (want alles is al snel een belediging en aantasting van eer op de rots van Gibraltar): ik heb ECHT wel een goldcard op Tinder, jwz... Sletten mag namelijk wel als je een piemel hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:42:59 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399152
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:42 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh ja? Zet die glazen bol nou maar weer aan de kant. Dit is simpelweg een andere user woorden in de mond leggen, zodat je er eventjes flink op kan inhakken.
En terecht; we zijn deze prehistorische pseudo-wetenschappelijke door religie gedreven waanzin liever kwijt dan rijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:45:11 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196399192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het toont mooi aan hoe alt-right en moslimradicalisme twee verschillende tinten van dezelfde duistere breinkronkels zijn.
Allebei zijn ze druk bezig de kippen terug het hok in te jagen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196399200
Je kan ook de vraag stellen of het alt right populisme implodeert. Dat zou geen ramp zijn. Veel van de Trump stokpaardjes zijn overgewaaid naar ons, zoals het geblèr over fake news, en als dat zou verdwijnen zou het geen verslechtering zijn.
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:45:56 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:55 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Daar hebben velen hier geen zin in. Je mag alleen een eigen visie hebben als deze in lijn is met die van de meerderheid, net zoals met de vrijheid van meningsuiting.

Dit is helaas een gevolg van een gesegregeerde samenleving, deze mensen leven in een kaasstolp met alleen mensen die denken en doen zoals zij zelf. Als er dan iemand komt met een 'afwijkende' mening en/of andere referentiekaders heeft, dan beginnen de aantijgingen, beschuldigingen en scheldwoorden. Ik vind het zielig, nothing more.
Wat ik zielig vind is een Tinderende moslim de Nederlandse vrouwen even komt vertellen hoe ze de moraal weer terug kunnen vinden in het leven.

De t*ring...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:47:42 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:00 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Niets zo erg als een atheïst met zendingsdrang.
Jawel hoor.

Een moslim met zendingsdrang. Atheïsten hebben namelijk geen goden of geboden op te leggen, laat staan dat ze gaan dreigen met hellevuur en wat dies meer zij.

En dat zeg IK als praktizerende katholiek. Nou ja, lauwe katholiek, nep-katholiek, schijnheil, hypocriet, Farizeeër, Jezuïet... iets met een kerk in ieder geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196399229
Mijn intentie met deze post was helemaal niet de verschillen tussen man en vrouw te bespreken en helemaal niet aangeven dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. Ik heb het constant over de vrije moraal, maar men (lees: vooral jij) wil punten scoren over de rug van ruimdenkende (lees: andersdenkende) leden. Maar onthoud dat je voor een premium account altijd nog moet betalen, dus dit soort retoriek bevordert noch de discussie, noch het niveau hier op Fok.

Je lijkt Wilders wel, heel veel roepen, maar de mouwen opstropen en het gesprek aangaan; ho maar!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 22:51:38 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
Mijn intentie met deze post was helemaal niet de verschillen tussen man en vrouw te bespreken en helemaal niet aangeven dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. Ik heb het constant over de vrije moraal, maar men (lees: vooral jij) wil punten scoren over de rug van ruimdenkende (lees: andersdenkende) leden. Maar onthoud dat je voor een premium account altijd nog moet betalen, dus dit soort retoriek bevordert noch de discussie, noch het niveau hier op Fok.

Je lijkt Wilders wel, heel veel roepen, maar de mouwen opstropen en het gesprek aangaan; ho maar!
Niet alleen ga ik het gesprek aan, ik fileer je op alle punten en benoem verder hoe absurd het is dat een tinderende moslim die het over sletterende dames heeft, die dames even tot de 'natuurlijke morele orde' komt roepen..

Die vrije moraal heeft geleid tot de meeste vrijheid, welvaart, toename van kennis en technologie. Zet een evangelical Amerikaanse staat of een of ander islamistisch land tegenover willekeurig elk Westers, geseculariseerd land en vertel me even waarom we daar in VREDESNAAM mee zouden willen ruilen.

Omdat dat moet van een boek?

Overigens, nog geswiped?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196399419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet alleen ga ik het gesprek aan, ik fileer je op alle punten en benoem verder hoe absurd het is dat een tinderende moslim die het over sletterende dames heeft, die dames even tot de 'natuurlijke morele orde' komt roepen..

Die vrije moraal heeft geleid tot de meeste vrijheid, welvaart, toename van kennis en technologie. Zet een evangelical Amerikaanse staat of een of ander islamistisch land tegenover willekeurig elk Westers, geseculariseerd land en vertel me even waarom we daar in VREDESNAAM mee zouden willen ruilen.

Omdat dat moet van een boek?

Overigens, nog geswiped?
Ik ga het niet uitleggen als je je niet eerst fatsoenlijk opstelt. Er zijn normen in dit land die gedragen worden door traditionele Nederlanders, maar ook nieuwe Nederlanders die Nederland erkennen en herkennen; dankbaar zijn en aan willen haken.

Hier hoef je niet mee eens te zijn, maar termen gebruiken als fileren en 'OH MOSLIM', alsof je het over een jood hebt in de Nazi-tijd. Zo kom je over, verbaal agressief. Op deze manier wil ik niet met jou van gedachten wisselen.

Kijk even terug naar pagina 1 van deze topic en aanschouw hoe twee verschillende mensen op een fatsoenlijke manier met elkaar in discussie/gesprek gaan. Kan jij heel veel van leren.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 23:04:04 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:01 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ga het niet uitleggen als je je niet eerst fatsoenlijk opstelt. Er zijn normen in dit land die gedragen worden door traditionele Nederlanders, maar ook nieuwe Nederlanders die Nederland erkennen en herkennen; dankbaar zijn en aan willen haken.

Hier hoef je niet mee eens te zijn, maar termen gebruiken als fileren en 'OH MOSLIM', alsof je het over een jood hebt in de Nazi-tijd. Zo kom je over, verbaal agressief. Op deze manier wil ik niet met jou van gedachten wisselen.

Kijk even terug naar pagina 1 van deze topic en aanschouw hoe twee verschillende mensen op een fatsoenlijke manier met elkaar in discussie/gesprek gaan. Kan jij heel veel van leren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:01 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik ga het niet uitleggen als je je niet eerst fatsoenlijk opstelt. Er zijn normen in dit land die gedragen worden door traditionele Nederlanders, maar ook nieuwe Nederlanders die Nederland erkennen en herkennen; dankbaar zijn en aan willen haken.

Hier hoef je niet mee eens te zijn, maar termen gebruiken als fileren en 'OH MOSLIM', alsof je het over een jood hebt in de Nazi-tijd. Zo kom je over, verbaal agressief. Op deze manier wil ik niet met jou van gedachten wisselen.

Kijk even terug naar pagina 1 van deze topic en aanschouw hoe twee verschillende mensen op een fatsoenlijke manier met elkaar in discussie/gesprek gaan. Kan jij heel veel van leren.
Nee, ben wel een beetje klaar met die meelmonderigheid. Fatsoen betekent in deze vooral geven en heel weinig nemen. Dat je elders op dit forum ook al over Israël en Armenië bezig bent geweest, geeft precies aan waar het hier om gaat, en dat heeft niets met een discussie te maken. Eerder het verspreiden van propaganda.

Verder kan een tinderende religieus met gepreek over moraliteit mij niets, maar dan ook NIETS leren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196399798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
mij niets, maar dan ook NIETS leren.
Het is intellectuele armoede pur sang. Je weet gewoon niet te bedenken hoe een ander hierover kan denken, anders dan te wijzen naar 'vrouwen onderdrukker' of wat je dan ook allemaal roept.

Ik heb geen oordeel over jouw standpunt. Ik bekijk het vanuit een ander perspectief en ik kan wel wat van jou leren, namelijk waar jij vandaan vertrekt. Probeer dit ook eens, een ander te begrijpen al ben je het niet mee eens. De Turkse nuance leverde Europa het Edict van Torda op, leer jezelf nuances aan.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 dinsdag 24 november 2020 @ 23:36:56 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196399910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:28 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het is intellectuele armoede pur sang. Je weet gewoon niet te bedenken hoe een ander hierover kan denken, anders dan te wijzen naar 'vrouwen onderdrukker' of wat je dan ook allemaal roept.

Ik heb geen oordeel over jouw standpunt. Ik bekijk het vanuit een ander perspectief en ik kan wel wat van jou leren, namelijk waar jij vandaan vertrekt. Probeer dit ook eens, een ander te begrijpen al ben je het niet mee eens. De Turkse nuance leverde Europa het Edict van Torda op, leer jezelf nuances aan.
Oh en of ik dat weet. Heb namelijk spul van Augustinus en Hieronymus gelezen, om wat te noemen. Of Calvijn. Ik weet precies waar dat geouwehoer over 'de natuur' vandaan komt, en het maakt in dat opzicht ook niets uit of dat nou via christendom of islam komt, in beide gevallen ligt DAAR de wortel van zo ongeveer alle ongelijkheidsdenken zolang conservatieve krachten het voor het zeggen hadden en hebben: een argumentatie gebaseerd op een nooit empirisch te bewijzen gegeven (geboden en rituelen en dogma's). Dat men daar sinds de 19e eeuw wat pseudo-wetenschappelijke rommel bij heeft verzonnen omdat religie, tenminste in het Westen, aan invloed begon in te boeten, maakt het argument nog steeds een bijster ondoordachte, precies omdat het puur is gebaseerd op speculatie en interpretatie van zaken die niet te bewijzen zijn.

Vertel maar; hoe gaan wij empirisch vaststellen wat 'de natuur' van een vrouw, dan wel man, is? Gebaseerd waarop? Met welke meetinstrumenten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')