Het is de schuld van het feminisme!quote:Op maandag 23 november 2020 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh noes! Je hebt toch hopelijk niet ooit drugs gebruikt en/of met verschillende mensen seks gehad?
Drugs, sex voor het huwelijk.....Maar dat is de schuld van mijn ouders toch?quote:Op maandag 23 november 2020 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh noes! Je hebt toch hopelijk niet ooit drugs gebruikt en/of met verschillende mensen seks gehad?
Elkaars concurrenten natuurlijkquote:Op maandag 23 november 2020 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic is wel een duidelijk bewijs dat islamisme en alt-right twee tinten van dezelfde kleur zijn
En ondertussen heisen ze bij Groen Links een moslims broederschap tut hola op het schild.quote:Op maandag 23 november 2020 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic is wel een duidelijk bewijs dat islamisme en alt-right twee tinten van dezelfde kleur zijn
De bekende whataboutism weer om de aandacht af te leiden.quote:Op maandag 23 november 2020 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ondertussen heisen ze bij Groen Links een moslims broederschap tut hola op het schild.
Maar laat dat soort feiten je volstrekt overzichtelijke wereldbeeld niet verstoren
Leek me meer kei- en keihard bewijs dat tegen regressieve religie's aanschuren niet voorbehouden is aan de rechterflankquote:Op maandag 23 november 2020 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De bekende whataboutism weer om de aandacht af te leiden.
Nee, wel Erkenbrand types die het moslimbroederschap als concurrent zien voor hetzelfde doelquote:Op maandag 23 november 2020 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leek me meer kei- en keihard bewijs dat tegen regressieve religie's aanschuren niet voorbehouden is aan de rechterflank
En: erger?
Ik zie de FVD (doe ik even of je die daadwerkelijk onder alt-right kan scharen) geen moslim broederschap figuren op hun lijst zetten, jij wel?
Duidelijkquote:
Daarom noem ik ook 'cultuurchristendom'. We zouden er natuurlijk voor moeten waken dat we het Messias-verhaal niet te letterlijk nemen en de kerk allerlei verruimde bevoegdheden geven.quote:Op maandag 23 november 2020 05:02 schreef trein2000 het volgende:
De maatschappij is veranderd. Dat traditionele man/vrouw denken is echt niet meer van deze tijd.
Het christendom is - net als het jodendom en de islam - gevaarlijk als het politiek leidend wordt. Leidend. De enige rol die religie hoort te hebben, is die van sociaal vangnet. Het ordent ons leven (tanzim), maar mag op meta-niveau nooit als absolute waarheid gepresenteerd worden. Het is het hele idee achter secularisme.quote:Op maandag 23 november 2020 12:50 schreef ExTec het volgende:
Ik kan vrij weinig met het gestelde.
Een appel richting meer moraliteit, is wat mij betreft niet verkeerd, maar dat eenzijdig bij vrouwen neerleggen is... apart?
Enerzijds klopt het dat mannen die opgroeien in een zwakke omgeving, niet snel, zeg maar nooit, door een of andere "loverboy" geprostitueerd worden, en vrouwen wel, anderzijds kunnen er met mannen uit die omgevingen net zo goed nare dingen gebeuren. Dan kan je prostitueren erger vinden dan die andere nare dingen,maar is dat niet subjectief/gevoelsmatig?
Stijgt in mijn optiek inderdaad een nogal conservatief islamitische luchtje op. Waar mannen alles kunnen doen en doen wat 'allah' verboden heeft, en de kopvodjes toch vooral in de keuken moeten blijven.
Het begrip "cultuurchristen" is bij mijn weten uitgevonden door Meneer Breivik, en betekent zover ik kan overzien dat mensen geen christenen meer zijn, maar wel een cultuur invulling hebben die gevormd is door.
De suggestie dat ook de islam een religie is, waar je prima afstand van kan nemen, is niet erg realistisch. Dus geen cultuurislam, maar gewoon islam.
En helaas is de invulling van die islam, komend van moslims die in het niet-islamitische westen wonen, niet erg representatief. Als je echt wil weten hoe die islam in de praktijk word ingevuld, hoef je maar te kijken naar die landen waar moslims overweldigend in de meerderheid zijn.
En wederom proberen een rookgordijn op te trekken om FvD met hun Erkenbrand-kandidaten goed te praten. We kennen al die truuks onderhand wel.quote:Op maandag 23 november 2020 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk
Maar ik begrijp dat alles FvD natuurlijk je favoriete kop van jut is.
Dus vanzelfsprekend is elk vermeend vlekje aldaar, foute boel.
En die partijen die gewoon openlijk fundamentalisten op het schild heisen, beter om daar maar geen woorden aan te besteden, toch
Nee, sorry, je refereert slechts naar je eigen gebroken plaat, dat in combonatie met een stupiditeit: "Hij heeft commentaar!!!!! Dan MOET hij wel een FvD'er zijn die het goed praat!" zo groot als morgen en de hele dag.quote:Op maandag 23 november 2020 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wederom proberen een rookgordijn op te trekken om FvD met hun Erkenbrand-kandidaten goed te praten.
Misschien als troost toch maar overwegen Plato te lezen. Voor domrechts is maar één remedie en dat is ongenaakbaar elitarisme.quote:Op maandag 23 november 2020 11:05 schreef fathank het volgende:
Vrouwen moeten inderdaad weer terug achter de strijkplank.
Niet in de keuken, zo goed als alle topchefs zijn mannen dus mannen zijn betere koks.
Dienen zullen ze, dat is de enige manier om de samenleving te redden. Wees een goede huisvrouw en zorg voor schone kleren en een opgeruimd huis en verwen je vent op z'n tijd. Dan verdwijnen alle maatschappelijke problemen als sneeuw voor de zon.
Maar laat met name de islam en seculariteit nou in de praktijk niet samengaan.quote:Op maandag 23 november 2020 13:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Het christendom is - net als het jodendom en de islam - gevaarlijk als het politiek leidend wordt. Leidend. De enige rol die religie hoort te hebben, is die van sociaal vangnet. Het ordent ons leven (tanzim), maar mag op meta-niveau nooit als absolute waarheid gepresenteerd worden. Het is het hele idee achter secularisme.
Je zou kunnen beredeneren dat we een nieuwe zingevende ideologie kunnen gebruiken.quote:De VS pleegden al sinds de 19e eeuw vele internationale misdaden, maar pretendeerden in ieder geval het met de juiste morele bedoelingen te doen: stabiliteit, internationale emancipatie in westerse waarden, welvaart en vooruitgang, handel en gezondheid. Er was een hogere morele elite die nog de regie leek te hebben. Daar klampten we ons vervolgens, óók in Nederland, aan vast. Die morele elite is nu aan het verkruimelen.
quote:Op maandag 23 november 2020 13:56 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Misschien als troost toch maar overwegen Plato te lezen. Voor domrechts is maar één remedie en dat is ongenaakbaar elitarisme.
Jeetje, de Messias is opgestaan hoor. Zelfs Ivo Niehe neemt zichzelf niet zo serieus.quote:Op maandag 23 november 2020 14:01 schreef Gibraltar70 het volgende:
In de avond hiervoor goede gesprekken gevoerd op een fatsoenlijke manier en op niveau.
Je merkt wel dat overdag hier de kinderen komen spelen. Ik heb met mijzelf afgesproken om overdag niet meer te reageren op Fok.
Tot vanavond!
En voordat ik dat vergeet, ik zie de logica niet, van een nieuwe moraal, die dan ook nog eens in het bijzonder van vrouwen veel verwacht, alsof mannen in zoiets geen rol zouden spelen.quote:Op maandag 23 november 2020 13:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Het christendom is - net als het jodendom en de islam - gevaarlijk als het politiek leidend wordt. Leidend. De enige rol die religie hoort te hebben, is die van sociaal vangnet. Het ordent ons leven (tanzim), maar mag op meta-niveau nooit als absolute waarheid gepresenteerd worden. Het is het hele idee achter secularisme.
De VS pleegden al sinds de 19e eeuw vele internationale misdaden, maar pretendeerden in ieder geval het met de juiste morele bedoelingen te doen: stabiliteit, internationale emancipatie in westerse waarden, welvaart en vooruitgang, handel en gezondheid. Er was een hogere morele elite die nog de regie leek te hebben. Daar klampten we ons vervolgens, óók in Nederland, aan vast. Die morele elite is nu aan het verkruimelen.
Ik ben geen FvD maarrr..., die belegen truuk kennen we ook wel.quote:Op maandag 23 november 2020 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, sorry, je refereert slechts naar je eigen gebroken plaat, dat in combonatie met een stupiditeit: "Hij heeft commentaar!!!!! Dan MOET hij wel een FvD'er zijn die het goed praat!" zo groot als morgen en de hele dag.
In realiteit weet ik gewoon helemaal niks van die FvD kandidaten. Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag internet afspeuren naar berichten die in mijn eigen bubbel passen.
Maar dat GL fundamentalisten recruteert, is gewoon headline news.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |