In hoeverre blijft het een keuze? Wat als je school het verplicht, je universiteit, je werkgever?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jouw keuze om niet deel te nemen, toch? Hoe is dat anders dan kinderen die niet in een creche mogen omdat ze niet gevaccineerd zijn? Keuze = consequenties.
Dan is het jouw keuze om daar in mee te gaan of niet. Aan die keuze kunnen consequenties zitten dus denk er goed over na, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
In hoeverre blijft het een keuze? Wat als je school het verplicht, je universiteit, je werkgever?
Na groepsimmuniteit mogen die hun muil houden. En anders horen we ook de griepprik verplicht te stellen. Ook besmettelijk, ook dodelijk.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
In hoeverre blijft het een keuze? Wat als je school het verplicht, je universiteit, je werkgever?
Geen idee wat het percentage is. Daar is volgens mij nog geen gedegen onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:21 schreef kol7680 het volgende: [..] Wat slechts 5% heeft bedoel je die besmet is?
Basisschool is verplicht, dus lijkt me logisch dat je dan samen ervoor zorgt dat iedereen veilig is.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Welke nieuwe wetgeving? Heb je een linkje naar de publicatie in de Staatscourant?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie de nieuwe wetgeving op het gebied van kinderdagverbljven en vaccinaties.
Snap eigenlijk sowieso niet waarom de griepprik nog steeds niet standaard aangeboden wordt, maar alleen aan kwetsbare groepen in Nederland...quote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Na groepsimmuniteit mogen die hun muil houden. En anders horen we ook de griepprik verplicht te stellen. Ook besmettelijk, ook dodelijk.
Dat zou ook gewoon helemaal niet mogen. Je hoeft je medische gegevens niet te delen. Niet met je werkgever, maar ook niet met dat soort bedrijven. Komen me dan toch een lading recht zaken.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
Wel nice als bedrijven uit zichzelf mensen gaan vragen om bewijs van vaccinatie voor toegang bij hun evenement.
Denk dat iedereen hem wel kan/mag halen. Maar wel vrijblijvend en zonder consequenties. Anders is echt het einde zoek.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snap eigenlijk sowieso niet waarom de griepprik nog steeds niet standaard aangeboden wordt, maar alleen aan kwetsbare groepen in Nederland...
Ik sta nergens meer van te kijken hoor..quote:Op woensdag 18 november 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zou ook gewoon helemaal niet mogen. Je hoeft je medische gegevens niet te delen. Niet met je werkgever, maar ook niet met dat soort bedrijven. Komen me dan toch een lading recht zaken.
''Je word ontslagen als je niet kan laten zien dat je gevaccineerd bent''.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is het jouw keuze om daar in mee te gaan of niet. Aan die keuze kunnen consequenties zitten dus denk er goed over na, zou ik zeggen.
Ach welnee. Maar er is nu een club mensen die er bijzonder slecht tegen kan dat niet iedereen ja en amen knikt tegen het vaccin en nu op een irritante manier wraak wil nemen, ofzo.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Denken mensen echt dat je over 2 jaar nog bij iedere bezoeker nog gaat vragen of ze zijn ingeënt
Dat wordt vaak geroepen, maar vraag me of die vlieger daadwerkelijk op gaat. Ik ben geen jurist, maar aan het begin van de crisis werd al geroepen dat werkgevers niet eens een temperatuurmeting mogen verplichten. Inmiddels wordt er al gesproken over sneltesten bij de ingang van evenementen. Zou vreemd zijn als je die alsnog mag weigeren en gewoon door mag lopen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zou ook gewoon helemaal niet mogen. Je hoeft je medische gegevens niet te delen. Niet met je werkgever, maar ook niet met dat soort bedrijven. Komen me dan toch een lading recht zaken.
Snap sowieso niet waarin dit vaccin volgens 'kritische' mensen die er eigenlijk niet veel van af weten ineens onveilig zou zijn.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Geen idee wat het percentage is. Daar is volgens mij nog geen gedegen onderzoek naar gedaan.
Op dit moment zijn er wel duizenden gevallen bekend van voormalig gezonde (jonge) mensen die na een half jaar nog steeds slepende gezondheidsklachten hebben na een milde besmetting.
Die kans is dus vooralsnog een stuk groter dan onbewezen bijwerkingen van een vaccin.
Griepprik heeft geen meerwaarde voor mensen die geen risico lopen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snap eigenlijk sowieso niet waarom de griepprik nog steeds niet standaard aangeboden wordt, maar alleen aan kwetsbare groepen in Nederland...
Bron voor deze duzenden? Zal mij niks verbazen als er duizenden tussen zitten die altijd al kwaaltjes hadden.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Geen idee wat het percentage is. Daar is volgens mij nog geen gedegen onderzoek naar gedaan.
Op dit moment zijn er wel duizenden gevallen bekend van voormalig gezonde (jonge) mensen die na een half jaar nog steeds slepende gezondheidsklachten hebben na een milde besmetting.
Die kans is dus vooralsnog een stuk groter dan onbewezen bijwerkingen van een vaccin.
Prima dat ik dan niet naar een dergelijk achterlijkland zal reizen. Dat is verder een te maken keuze die compleet losstaat van mijn grondrechten die ik hier en nu heb gekregen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja tuurlijk, dit EN het vaccin weigeren en dan verwachten dat je ook alles weer mag.........zo gaat het gewoon niet werken.
alleen het reizen naar andere landen gaat zo al niet werken.
Je hoeft ze niet te delen uiteraard, maar volgens mij mogen ze je wel toegang ontzeggen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ook puur onderbuik. De enige argumentatie die ik steeds hoor is dat het vaccin snel ontwikkeld is.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarin dit vaccin volgens 'kritische' mensen die er eigenlijk niet veel van af weten ineens onveilig zou zijn.
De stappen, procedures en kwaliteitseisen zijn precies hetzelfde als bij alle andere vaccins die er langer over doen. Het is niet zo dat een vaccin dat in 8 jaar wordt ontwikkeld onveiliger zou zijn dan 1 die in een jaar wordt ontwikkeld.
Lange termijn effecten van vaccins worden vrijwel nooit onderzocht tenzij je uitzonderlijke methodes gebruikt.
Ok, succes want ik vermoed dat er veel landen een vaccinatie gaan eisen .....grote kans dat Aruba/Curaçao dat ook gaan doen !quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima dat ik dan niet naar een dergelijk achterlijkland zal reizen. Dat is verder een te maken keuze die compleet losstaat van mijn grondrechten die ik hier en nu heb gekregen.
Waarbij ik best wel weer blij ben dat ik in de hechte Schengenzone zit en vrij reizen naar Curacou om bij te komen van een kil klimaat.
Een vaccin of wat dan ook moet niet gebruikt of gezien worden als lokmiddel. Een vaccin is altijd bestemd voor jezelf en niet om anderen gunstig mee te stemmen.
Als je sneller werkt is de kans op foutjes natuurlijk groter.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarin dit vaccin volgens 'kritische' mensen die er eigenlijk niet veel van af weten ineens onveilig zou zijn.
De stappen, procedures en kwaliteitseisen zijn precies hetzelfde als bij alle andere vaccins die er langer over doen. Het is niet zo dat een vaccin dat in 8 jaar wordt ontwikkeld onveiliger zou zijn dan 1 die in een jaar wordt ontwikkeld.
Lange termijn effecten van vaccins worden vrijwel nooit onderzocht tenzij je uitzonderlijke methodes gebruikt.
Daar is je antwoord.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)g-klachten~b5318ca9/quote:Op woensdag 18 november 2020 20:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bron voor deze duzenden? Zal mij niks verbazen als er duizenden tussen zitten die altijd al kwaaltjes hadden.
Dat mensen er gewoon makkelijk in mee gaan en alles lijken te slikken wil natuurlijk niet zeggen dat het wettelijk ook geen probleem is. Logisch dat die bedrijven er in mee gaan als het alternatief is dat ze anders gesloten moeten blijven.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat wordt vaak geroepen, maar vraag me of die vlieger daadwerkelijk op gaat. Ik ben geen jurist, maar aan het begin van de crisis werd al geroepen dat werkgevers niet eens een temperatuurmeting mogen verplichten. Inmiddels wordt er al gesproken over sneltesten bij de ingang van evenementen. Zou vreemd zijn als je die alsnog mag weigeren en gewoon door mag lopen.
Jawel hoor. Je voorkomt dat je de griep krijgt. Of althans, als ze de juiste varianten van het virus hebben opgenomen in het vaccin, verlaag je de kans op de griep.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Griepprik heeft geen meerwaarde voor mensen die geen risico lopen.
Maar die anderen die het wel willen die willen het júíst voor zichzelf, neem ik aan. Als een minderheid het niet wil, maar ook niet hoeft omdat er toch al voldoende groepsimmuniteit is, dan is het toch een win-win?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van die vaccinatieplicht?
Op zich sta ik voor baas over eigen lijf, maar ergens kan ik het ook niet hebben dat mensen willen meeliften op anderen en zo zelf de eventuele risico's ontlopen (medische redenen uitgezonderd). Ik heb het over de freeriders.
Daar ben ik voor. Nu alweer helemaal klaar met de corona dus hoe eerder we er vanaf zijn hoe beter. Als dit nodig is, prima.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Op zich sta ik voor baas over eigen lijf, maar ergens kan ik het ook niet hebben dat mensen willen meeliften op anderen en zo zelf de eventuele risico's ontlopen (medische redenen uitgezonderd). Ik heb het over de freeriders.
Je kan hoog of laag springen, maar die keuze wordt je gewoon ontnomen. Je hebt geen keuze. De overheid zal hoe dan ook wel macht over je hebben. "Ja wel eigen keuze, maar dan geen baan X of festival Y" is zoiets doms.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik lees hier niets over "voormalig gezonde (jonge) mensen".quote:Op woensdag 18 november 2020 20:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)g-klachten~b5318ca9/
Maar wat wil je dan met die consequenties? Mensen proberen over de streep te trekken?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar ben ik voor. Nu alweer helemaal klaar met de corona dus hoe eerder we er vanaf zijn hoe beter. Als dit nodig is, prima.
En als je dan echt niet wil, dan consequenties. Ook prima. We hebben in de ziekenhuizen wel wat beters te doen dan jaren aanmodderen.
Nee. Zorgen dat ze minder kans maken op besmetting en dus minder kans op ziekenhuisopname.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan met die consequenties? Mensen proberen over de streep te trekken?
Laat dat vooral bij praatjes - uit de trieste noodlijdende evenementenbranche - blijven.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat wordt vaak geroepen, maar vraag me of die vlieger daadwerkelijk op gaat. Ik ben geen jurist, maar aan het begin van de crisis werd al geroepen dat werkgevers niet eens een temperatuurmeting mogen verplichten. Inmiddels wordt er al gesproken over sneltesten bij de ingang van evenementen. Zou vreemd zijn als je die alsnog mag weigeren en gewoon door mag lopen.
Hebben we het nu over voor of na groepsimmuniteit?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. Zorgen dat ze minder kans maken op besmetting en dus minder kans op ziekenhuisopname.
vooral lekker tegenwerken overal.....gewoon omdat het kanquote:Op woensdag 18 november 2020 20:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat dat vooral bij praatjes - uit de trieste noodlijdende evenementenbranche - blijven.
Zelfs bij de tandarts ga ik niet mijn Covid19 status invullen Gelukkig heb ik er één die daar totaal geen probleem mee heeft. Zij zegt alleen dat ze het moet vragen en prima wanneer ik aangeef dat ik naar beste weten geen Covid19 heb of een andere rare ziekte.
Ik juich maatregelen vanuit het bedrijfsleven volledig toe, maar een plicht vanuit de overheid zou ik niet willen. Als er een verplichting komt, (wat er niet komt) zal ik me ook niet vaccineren.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Voor. Als we die groepsimmuniteit ooit gaan halen met de achterlijke instelling van veel mensen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Hebben we het nu over voor of na groepsimmuniteit?
Indien na, dan is dit echt klinkklare nonsens. Doen we voor de griep ook niet, of andere ziektes.
Schuld van de overheidquote:Op woensdag 18 november 2020 20:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voor. Als we die groepsimmuniteit ooit gaan halen met de achterlijke instelling van veel mensen.
quote:Op woensdag 18 november 2020 20:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik lees hier niets over "voormalig gezonde (jonge) mensen".
quote:We hebben huisartsen opgeroepen deze mensen naar een longarts te sturen en uit een enquête onder longartsen blijkt dat mogelijk duizenden patiënten lang nadat ze corona hebben doorgemaakt nog flinke klachten hebben. Mensen klagen over een vreemd soort vermoeidheid, ze zeggen dat ze moeilijk ademen, dat ze moeite hebben om een trap op te lopen, dat ze niet meer voluit kunnen sporten, terwijl ze vaak voorheen gezond waren.
Ik vond ooit een kaartje van Europa waarop de vaccinatiebereidheid per land werd aangegeven en NL scoorde bijzonder hoog dus ik denk dat wij ons hier relatief gezien het minste zorgen daarover hoeven maken.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voor. Als we die groepsimmuniteit ooit gaan halen met de achterlijke instelling van veel mensen.
Jij weet volgens mij als de beste dat het toch vooral de risico groepen die voor de opnames zorgen. Al deze maatregelen zijn toch genomen vanwege de overvolle ziekenhuizen? Het zou dan ook niet uit hoeven te maken dat er nog besmettelijke mensen rondlopen zolang dat betekent dat de ziekenhuizen het gewoon aan kunnen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar ben ik voor. Nu alweer helemaal klaar met de corona dus hoe eerder we er vanaf zijn hoe beter. Als dit nodig is, prima.
En als je dan echt niet wil, dan consequenties. Ook prima. We hebben in de ziekenhuizen wel wat beters te doen dan jaren aanmodderen.
Yep. Veel grootschaligere onderzoeken dan normaal de eis is. Beoordelingscollege kijkt bij fase 1 en 2 al het hele proces mee.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het is ook puur onderbuik. De enige argumentatie die ik steeds hoor is dat het vaccin snel ontwikkeld is.
Overigens zijn de kwaliteitseisen nog strenger dan normaal. Ik geloof dat er meer mensen aan de trials meedoen.
Afrika, USA ook op zekerquote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef MissionPhailed het volgende:
(Oost) Aziatische landen zie ik wel een vaccinatieplicht voor vakantiereizen invoeren. Maar landen als Duitsland en Zweden ... ? Lijkt me stug.
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word heel moe van mensen die constant moeten uitspreken dat ze genaaid worden door alles en iedereen.
Hou toch op. Iedereen wil zsm van deze situatie af. Dan kun je wel heel stoer tegen alle maatregelen, vaccinaties, etc zijn maar daardoor duurt het alleen maar langer.
Loop niet zo te janken. Argwanend kutvolk.
Tot zover mijn frustratie.
quote:Op woensdag 18 november 2020 20:42 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een TTIk wist nog wel de persoon uit de TT was
Een plicht is bijzonder eng. Dat moeten we echt niet willen.
Ik ben ontzettend argwanend geworden, omdat alles wat de corona wappies al maanden geleden gezegd hebben toch waarheid geworden is. Hoe ver wil onze overheid gaan in het verminderen van onze grondrechten en daarmee steeds meer macht pakken. Daarom ben ik argwanend en dan ben ik maar onderdeel van het kutvolk. Ik weet niet of je gelezen hebt dat in Denemarken al negen dagen lang gedemonstreerd wordt door duizenden mensen tegen de noodwet. Ze wilden daar mensen opsluiten die besmet geraakt zijn, mensen verplicht vaccineren, mensen verplicht medicatie geven. In wat voor vrije wereld leven we dan nog? Ik ben blij dat daar tegen gedemonstreerd is en mensen het er dus niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word heel moe van mensen die constant moeten uitspreken dat ze genaaid worden door alles en iedereen.
Hou toch op. Iedereen wil zsm van deze situatie af. Dan kun je wel heel stoer tegen alle maatregelen, vaccinaties, etc zijn maar daardoor duurt het alleen maar langer.
Loop niet zo te janken. Argwanend kutvolk.
Tot zover mijn frustratie.
wat een dom gelul.....gewoon tegenwerken omdat het verplicht is, lekker eigenwijsquote:Op woensdag 18 november 2020 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.
Ik wil er juist graag voor kiezen, maar dan wel zonder beloning anders krijg ik er erg onbehaaglijke gevoelens bij. Doet me denken aan China waar men via het puntensysteem, voor zover dat al in de praktijk is gebracht, scoort door zich goed te gedragen. Brr.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.
Dus je maakt je druk om niks?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend argwanend geworden, omdat alles wat de corona wappies al maanden geleden gezegd hebben toch waarheid geworden is. Hoe ver wil onze overheid gaan in het verminderen van onze grondrechten en daarmee steeds meer macht pakken. Daarom ben ik argwanend en dan ben ik maar onderdeel van het kutvolk. Ik weet niet of je gelezen hebt dat in Denemarken al negen dagen lang gedemonstreerd wordt door duizenden mensen tegen de noodwet. Ze wilden daar mensen opsluiten die besmet geraakt zijn, mensen verplicht vaccineren, mensen verplicht medicatie geven. In wat voor vrije wereld leven we dan nog? Ik ben blij dat daar tegen gedemonstreerd is en mensen het er dus niet mee eens zijn.
hebben wij ook gewoon in nederland......quote:Op woensdag 18 november 2020 20:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik wil er juist graag voor kiezen, maar dan wel zonder beloning anders krijg ik er erg onbehaaglijke gevoelens bij. Doet me denken aan China waar men via het puntensysteem, voor zover dat al in de praktijk is gebracht, scoort door zich goed te gedragen. Brr.
Hoe sta jij tegenover iets als verplicht bloeddrukverlagende en cholesterolverlagende middelen slikken, anders geen toegang tot gezondheidszorg?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is het jouw keuze om daar in mee te gaan of niet. Aan die keuze kunnen consequenties zitten dus denk er goed over na, zou ik zeggen.
Tvp over 4 maanden tijdens de derde golf.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus je maakt je druk om niks?
Duizenden mensen... Op een bevolking van hoeveel mensen?
Er is letterlijk geen support voor een vaccinatieplicht, en zeker geen tweederde meerdeheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer, 2 verkiezingen lang.
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
Maar die anderen die het wel willen die willen het júíst voor zichzelf, neem ik aan.
welke vaccinatieplicht?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Een vraag mag zolang dat maar geen disfunctioneel criterium dient om om gebruik te maken van hun "publiek" toegankelijk faciliteiten.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
De vraag is: staat het commerciële ondernemingen vrij om een bewijs van vaccinatie te vragen?
Waarom bij een plicht niet en bij vrijwilligheid wel?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik juich maatregelen vanuit het bedrijfsleven volledig toe, maar een plicht vanuit de overheid zou ik niet willen. Als er een verplichting komt, (wat er niet komt) zal ik me ook niet vaccineren.
Op dit moment lijkt er geen plicht te komen, dus zal hem gewoon nemen zodra ik aan de beurt kan komen.
welk vaccin was dat dan?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.
Uiteraard. Mijn medewerking stopt zodra eigen keuze en persoonlijke vrijheid en autonomie ook stopt.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een dom gelul.....gewoon tegenwerken omdat het verplicht is, lekker eigenwijs
en dan zeker ook gaan janken als je nog niet alles mag ?
Waar haal je dat meeliften vandaan ?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Maar je gaat ervan uit dat je in ieder geval minder gezondheidsrisico loopt dan wanneer je je niet laat vaccineren en voor altijd de kans op corona blijft houden, toch?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.
Freeriders hebben dan niet de lasten, wel de lusten. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Dat zal dan uiteraard een protestkeuze zijn. Ik wil meehelpen met het indammen van her virus, en heb ook geen probleem als de overheid dit stuurt, maar bij zulke diepe overheidsbemoeienis gaat dat te ver.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waarom bij een plicht niet en bij vrijwilligheid wel?
Er zijn vrijwel geen vaccins geweest met erge bijwerkingen op lange termijn. Op welk vaccin doel je dan?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Freeriders hebben dan niet de lasten, wel de lusten. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Ga er maar niet te hard vanuit.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
als de ouderen zijn ingeënt dan kunnen de festivals, concerten, theaters e.d. toch gewoon weer open? als daar dan nog (niet-ingeënte) jongeren besmet raken zullen ze amper druk op de zorg leggen...
Lijkt mij ook. Als je daarmee al een groot gedeelte van de (zorg)problemen weghaalt vind ik het extreem overdreven om die vaccinatiebereidheid zo onder een vergrootglas te leggen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
als de ouderen zijn ingeënt dan kunnen de festivals, concerten, theaters e.d. toch gewoon weer open? als daar dan nog (niet-ingeënte) jongeren besmet raken zullen ze amper druk op de zorg leggen...
Ik dacht uit m'n hoofd het HPV-vaccin, maar al googlend denk ik dat dat om Pandemrix ging. https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.htmlquote:
Natuurlijk kan dat, maar ik ben er nog niet bepaald van overtuigd dat Rutte en de Jonge c.s. er net zo over denken.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Ik kom net dit tegen:quote:Op woensdag 18 november 2020 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen vaccins geweest met erge bijwerkingen op lange termijn. Op welk vaccin doel je dan?
Dus omdat er een risico aan vast zat moet iedereen dat risico maar nemen? Juist daarom zou die keuze er gewoon moeten zijn. Vind je het risico te hoog? Niemand die dat zou mogen verplichten; ook niet op deze omslachtige manier: ''we verplichten niets, maar als je je niet vaccineert krijg je je vrijheden niet terug''.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
ik helaas ook niet... wat jammer is...quote:Op woensdag 18 november 2020 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar ik ben er nog niet bepaald van overtuigd dat Rutte en de Jonge c.s. er net zo over denken.
Zal rustig worden bij de festivals .quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
Het gaat uiteindelijk natuurlijk niet werkbaar zijn om mensen te onderscheiden tussen wel of niet gevaccineerd. Dat gaat gewoon niet.
Wel nice als bedrijven uit zichzelf mensen gaan vragen om bewijs van vaccinatie voor toegang bij hun evenement.
Het aantal mensen in het ziekenhuis is natuurlijk zo 'laag' vanwege de maatregelen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Het draait blijkbaar toch niet om de zorg. Als het werkelijk enkel om de zorg ging dan zou je gewoon de samenleving kunnen openen zodra de risico groepen en ouderen grotendeels zijn gevaccineerd. Het draait telkens om wat anders heb ik het idee.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Laten we eerst vaststellen dat er nog geen goedgekeurd vaccin is... voordat we het gaan hebben of/hoe het (on)veilig zou kunnen zijn voor wie enz. Je doet nofi een heleboel "goedbedoelde" aannames.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zal wel gelinkt worden aan je DigiD via een app, als het aan Hugo ligt. Een papiertje met een stempel zet natuurlijk geen zoden aan de dijkquote:Op woensdag 18 november 2020 21:05 schreef Nielsch het volgende:
je kan vast wel ergens valse vaccinatiebewijzen kopen tegen die tijd
Wat mij betreft is het: we springen samen of we springen niet. Dat is toch niet onredelijk?quote:Op woensdag 18 november 2020 21:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat er een risico aan vast zat moet iedereen dat risico maar nemen? Juist daarom zou die keuze er gewoon moeten zijn. Vind je het risico te hoog? Niemand die dat zou mogen verplichten; ook niet op deze omslachtige manier: ''we verplichten niets, maar als je je niet vaccineert krijg je je vrijheden niet terug''.
Ja, dat vaccin draagt een risico met zich mee. Juist daarom zou je mensen moeten laten kiezen...zonder dat er een beloning bij komt kijken. Dat is gewoon een vorm van chantage. En zoveel mensen die er in trappen.
Zal rustig worden bij de festivals .quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
Het gaat uiteindelijk natuurlijk niet werkbaar zijn om mensen te onderscheiden tussen wel of niet gevaccineerd. Dat gaat gewoon niet.
Nee want het is "medisch" en dat is en blijft geheimquote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
De vraag is: staat het commerciële ondernemingen vrij om een bewijs van vaccinatie te vragen?
Omdat @Mikeytt het niet met je eens is is het niet ineens dom gelul. Zijn andere mening afdoen als janken is ook een beetje jammer.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een dom gelul.....gewoon tegenwerken omdat het verplicht is, lekker eigenwijs
en dan zeker ook gaan janken als je nog niet alles mag ?
Bij Pandemrix is nog niet vastgesteld dat het vaccin verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik dacht uit m'n hoofd het HPV-vaccin, maar al googlend denk ik dat dat om Pandemrix ging. https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.html
Al lees ik op Wikipedia dat het RIVM een verband altijd heeft ontkend.
Wel als het gedwongen word. En dat gebeurd indirect alsnog op deze manier. Het word dan kiezen tussen ''alles/meer mogen'' & ''gewoon lekker op de bank zitten, en boodschappen doen; meer mag je niet''. Nou, makkelijke ''keuze'' dan voor de grootste groep. Het is gewoon dwang zonder het dwang te noemen en dat weten ze best. En de groep die er geen moeite mee hebben zullen grotendeels de mensen zijn die juist in die risico groepen vallen en dus veel minder zullen mee krijgen van eventuele lange termijn bijwerkingen. Juist de groep die naar alle waarschijnlijkheid het eerst in aanmerking komt voor een vaccinatie ---> dus ook sneller weer hun vrijheden terug krijgen.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:04 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Zal rustig worden bij de festivals .
De gezonde jeugd gaat echt geen vaccin nemen
Precies 👍quote:Op woensdag 18 november 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat @:mikeytt het niet met je eens is is het niet ineens dom gelul. Zijn andere mening afdoen als janken is ook een beetje jammer.
Er zijn (naar mijn mening) terechte zorgen over het wel of niet vaccineren, en die zorgen moeten serieus genomen worden. Ik zit er een beetje hetzelfde in. Als dit vaccin gewoon onderdeel wordt van het rijksvaccinatieprogramma en je bij uitnodiging kunt kiezen om hem te halen zal ik 'm zeker gaan halen, al dan niet op dag 1. Als voor dit vaccin een plicht gaat gelden ga ik vrijwel automatisch in een mentaal verweer en denk ik: Wat hou je achter waarom het voor deze ziekte ineens verplicht moet worden?
Het doel is dat de belasting van de zorg omlaag gaat en behapbaar is en blijft. Daar hoeft niet 100% voor gevaccineerd te zijn, dat doe je door ervoor te zorgen dat mensen die anders in het ziekenhuis komen gevaccineerd zijn. Als de dekkingsgraag hoog genoeg is is alles prima.
Het vaccin verplichten is onnodig en is een beweging die totaal niet overeen komt met hoe dit land tot nu toe werkt. Prima dat het in andere landen wel zo werkt, maar dit is Nederland, niet één of ander willekeurig ander land.
Deze gezonde rakker van 23 zal zich gewoon vaccinerenquote:Op woensdag 18 november 2020 21:04 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Nouja, dat is een goed punt. In een gemiddeld jaar gaan er 5000 mensen per jaar door aan (een vorm van) Influenza of wat dan ook. Gaan we die dan ook verplichten?quote:Op woensdag 18 november 2020 21:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het aantal mensen in het ziekenhuis is natuurlijk zo 'laag' vanwege de maatregelen.
We gaan dan ook de situatie hebben dat de griep natuurlijk ook weer komt opduiken. De maatregelen hebben immers een sterker effect op de griep omdat deze minder besmettelijk is dan het coronavirus, dus de ziekenhuisopnames obv Influenza zijn tot nu toe ook erg laag.
Het is niet zo dat jongeren geen druk op de zorg zetten als alle maatregelen worden geschrapt.
Eerst maar zien of er festivals komen, ik heb daar een heel hard hoofd in op dit moment.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:08 schreef Freecky28 het volgende:
okee, ik zal niet beweren dat er helemaal geen jongeren in het ziekenhuis zullen belanden, maar als je kijkt naar hoeveel mensen onder de 45 zijn overleden aan corona (totaal 31 in heel 2020) zal het ook na het loslaten van de maatregelen naar mijn verwachting niet storm lopen...quote:Op woensdag 18 november 2020 21:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is niet zo dat jongeren geen druk op de zorg zetten als alle maatregelen worden geschrapt.
Daar ben ik het wel mee eens. In die zin snap ik de move van het kabinet ook helemaal niet. In maart deden we àlles op basis van bereidwilligheid, in tegenstelling tot andere landen. En dat is ook echt wel iets wat best wel mooi en samenbindend was. Waar is dat vertrouwen nu in de samenleving?quote:Op woensdag 18 november 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het vaccin verplichten is onnodig en is een beweging die totaal niet overeen komt met hoe dit land tot nu toe werkt. Prima dat het in andere landen wel zo werkt, maar dit is Nederland, niet één of ander willekeurig ander land.
Uiteraard geheim, maar ze verplichten je niks hoor. Enkel de vraag om dit te overleggen. Zo niet, geen servicequote:Op woensdag 18 november 2020 21:08 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
[..]
Nee want het is "medisch" en dat is en blijft geheim
Dat vaccin gaat nog ontzettend tegenvallen inderdaad. We hebben meer aan acceptatie en het eventueel blijvend opschalen van de zorg met duizenden bedden en personeel.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:34 schreef asco het volgende:
Wat een shitload aan doden en besmettingen weer in de wereld.
Het is me echt een raadsel hoe men kan denken dat we hier op korte termijn van verlost zijn,
Sorry mensen maar ik geloof nergens meer in. Testen, vaccin, allemaal gelul. EEN mutatie en de shit is aan.
Vooral jammer voor alle jonge mensen, die leven echt in een waardeloze tijd. Gelukkig weten ze veelal niet beter, dat is één geluk.
ze kosten alleen geld als het kabinet niet alles opent nadat de meest kwetsbare personen zijn ingeënt. dat is dus een keuze...quote:Op woensdag 18 november 2020 21:06 schreef Freecky28 het volgende:
Gaat puur om de centen nu
Elke vaccin "wijgeraar" kost geld
Die miljarden investeringen moeten terugverdient worden
Zo werkt het alleen niet. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen keuze. Iedereen zou moeten mogen bepalen of ze liever het risico willen lopen om Corona te krijgen, of het risico willen lopen dat er bijwerkingen aan dat vaccin zitten.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het: we springen samen of we springen niet. Dat is toch niet onredelijk?
Dat van die fasen wist ik niet.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij Pandemrix is nog niet vastgesteld dat het vaccin verantwoordelijk is.
Verder was de beoordeling in tegenstelling tot de coronavaccins van nu niet gedaan in het gehele proces van fase en 2 onderzoek.
1 zeldzaam geval van een vaccin wat 'wellicht' een bijwerking zou kunnen hebben.
Dat weet je nooit....quote:En nu heb je natuurlijk het voordeel dat de bedrijven niet uit winstoogpunt kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |