Afrika, USA ook op zekerquote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef MissionPhailed het volgende:
(Oost) Aziatische landen zie ik wel een vaccinatieplicht voor vakantiereizen invoeren. Maar landen als Duitsland en Zweden ... ? Lijkt me stug.
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word heel moe van mensen die constant moeten uitspreken dat ze genaaid worden door alles en iedereen.
Hou toch op. Iedereen wil zsm van deze situatie af. Dan kun je wel heel stoer tegen alle maatregelen, vaccinaties, etc zijn maar daardoor duurt het alleen maar langer.
Loop niet zo te janken. Argwanend kutvolk.
Tot zover mijn frustratie.
quote:Op woensdag 18 november 2020 20:42 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een TTIk wist nog wel de persoon uit de TT was
Een plicht is bijzonder eng. Dat moeten we echt niet willen.
Ik ben ontzettend argwanend geworden, omdat alles wat de corona wappies al maanden geleden gezegd hebben toch waarheid geworden is. Hoe ver wil onze overheid gaan in het verminderen van onze grondrechten en daarmee steeds meer macht pakken. Daarom ben ik argwanend en dan ben ik maar onderdeel van het kutvolk. Ik weet niet of je gelezen hebt dat in Denemarken al negen dagen lang gedemonstreerd wordt door duizenden mensen tegen de noodwet. Ze wilden daar mensen opsluiten die besmet geraakt zijn, mensen verplicht vaccineren, mensen verplicht medicatie geven. In wat voor vrije wereld leven we dan nog? Ik ben blij dat daar tegen gedemonstreerd is en mensen het er dus niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word heel moe van mensen die constant moeten uitspreken dat ze genaaid worden door alles en iedereen.
Hou toch op. Iedereen wil zsm van deze situatie af. Dan kun je wel heel stoer tegen alle maatregelen, vaccinaties, etc zijn maar daardoor duurt het alleen maar langer.
Loop niet zo te janken. Argwanend kutvolk.
Tot zover mijn frustratie.
wat een dom gelul.....gewoon tegenwerken omdat het verplicht is, lekker eigenwijsquote:Op woensdag 18 november 2020 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.
Ik wil er juist graag voor kiezen, maar dan wel zonder beloning anders krijg ik er erg onbehaaglijke gevoelens bij. Doet me denken aan China waar men via het puntensysteem, voor zover dat al in de praktijk is gebracht, scoort door zich goed te gedragen. Brr.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een grootschalig vaccinatieprogramma, maar waar eigen keuze stopt, stopt mijn support.
Dus je maakt je druk om niks?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend argwanend geworden, omdat alles wat de corona wappies al maanden geleden gezegd hebben toch waarheid geworden is. Hoe ver wil onze overheid gaan in het verminderen van onze grondrechten en daarmee steeds meer macht pakken. Daarom ben ik argwanend en dan ben ik maar onderdeel van het kutvolk. Ik weet niet of je gelezen hebt dat in Denemarken al negen dagen lang gedemonstreerd wordt door duizenden mensen tegen de noodwet. Ze wilden daar mensen opsluiten die besmet geraakt zijn, mensen verplicht vaccineren, mensen verplicht medicatie geven. In wat voor vrije wereld leven we dan nog? Ik ben blij dat daar tegen gedemonstreerd is en mensen het er dus niet mee eens zijn.
hebben wij ook gewoon in nederland......quote:Op woensdag 18 november 2020 20:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik wil er juist graag voor kiezen, maar dan wel zonder beloning anders krijg ik er erg onbehaaglijke gevoelens bij. Doet me denken aan China waar men via het puntensysteem, voor zover dat al in de praktijk is gebracht, scoort door zich goed te gedragen. Brr.
Hoe sta jij tegenover iets als verplicht bloeddrukverlagende en cholesterolverlagende middelen slikken, anders geen toegang tot gezondheidszorg?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is het jouw keuze om daar in mee te gaan of niet. Aan die keuze kunnen consequenties zitten dus denk er goed over na, zou ik zeggen.
Tvp over 4 maanden tijdens de derde golf.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus je maakt je druk om niks?
Duizenden mensen... Op een bevolking van hoeveel mensen?
Er is letterlijk geen support voor een vaccinatieplicht, en zeker geen tweederde meerdeheid in zowel de Tweede als Eerste Kamer, 2 verkiezingen lang.
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
Maar die anderen die het wel willen die willen het júíst voor zichzelf, neem ik aan.
welke vaccinatieplicht?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van die vaccinatieplicht?
Op zich sta ik voor baas over eigen lijf, maar ergens kan ik het ook niet hebben dat mensen willen meeliften op anderen en zo zelf de eventuele risico's ontlopen (medische redenen uitgezonderd). Ik heb het over de freeriders.
Een vraag mag zolang dat maar geen disfunctioneel criterium dient om om gebruik te maken van hun "publiek" toegankelijk faciliteiten.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
De vraag is: staat het commerciële ondernemingen vrij om een bewijs van vaccinatie te vragen?
Waarom bij een plicht niet en bij vrijwilligheid wel?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik juich maatregelen vanuit het bedrijfsleven volledig toe, maar een plicht vanuit de overheid zou ik niet willen. Als er een verplichting komt, (wat er niet komt) zal ik me ook niet vaccineren.
Op dit moment lijkt er geen plicht te komen, dus zal hem gewoon nemen zodra ik aan de beurt kan komen.
welk vaccin was dat dan?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.
Uiteraard. Mijn medewerking stopt zodra eigen keuze en persoonlijke vrijheid en autonomie ook stopt.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een dom gelul.....gewoon tegenwerken omdat het verplicht is, lekker eigenwijs
en dan zeker ook gaan janken als je nog niet alles mag ?
Waar haal je dat meeliften vandaan ?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:33 schreef Postbus100 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van die vaccinatieplicht?
Op zich sta ik voor baas over eigen lijf, maar ergens kan ik het ook niet hebben dat mensen willen meeliften op anderen en zo zelf de eventuele risico's ontlopen (medische redenen uitgezonderd). Ik heb het over de freeriders.
Maar je gaat ervan uit dat je in ieder geval minder gezondheidsrisico loopt dan wanneer je je niet laat vaccineren en voor altijd de kans op corona blijft houden, toch?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik loop risico door me wèl te laten vaccineren. Een vaccin is domweg niet zonder risico, al heb ik best veel vertrouwen in de gezondheidszorg in Nederland en in de wereld. Maar een paar jaar geleden was er ook een vaccin dat toch wel bepaalde schade op lange termijn met zich meebracht.
Freeriders hebben dan niet de lasten, wel de lusten. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Dat zal dan uiteraard een protestkeuze zijn. Ik wil meehelpen met het indammen van her virus, en heb ook geen probleem als de overheid dit stuurt, maar bij zulke diepe overheidsbemoeienis gaat dat te ver.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waarom bij een plicht niet en bij vrijwilligheid wel?
Er zijn vrijwel geen vaccins geweest met erge bijwerkingen op lange termijn. Op welk vaccin doel je dan?quote:Op woensdag 18 november 2020 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Freeriders hebben dan niet de lasten, wel de lusten. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Ga er maar niet te hard vanuit.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
als de ouderen zijn ingeënt dan kunnen de festivals, concerten, theaters e.d. toch gewoon weer open? als daar dan nog (niet-ingeënte) jongeren besmet raken zullen ze amper druk op de zorg leggen...
Lijkt mij ook. Als je daarmee al een groot gedeelte van de (zorg)problemen weghaalt vind ik het extreem overdreven om die vaccinatiebereidheid zo onder een vergrootglas te leggen.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
als de ouderen zijn ingeënt dan kunnen de festivals, concerten, theaters e.d. toch gewoon weer open? als daar dan nog (niet-ingeënte) jongeren besmet raken zullen ze amper druk op de zorg leggen...
Ik dacht uit m'n hoofd het HPV-vaccin, maar al googlend denk ik dat dat om Pandemrix ging. https://nos.nl/artikel/22(...)-achtergehouden.htmlquote:
Natuurlijk kan dat, maar ik ben er nog niet bepaald van overtuigd dat Rutte en de Jonge c.s. er net zo over denken.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Nielsch het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |