abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197880155
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die nuance ontbreekt wel, maar ook jij hebt als alfaatje niet zoveel met cijfers natuurlijk. Een rechter kan van alles meewegen, maar in een statistische analyse van verschil in recidive kun je daar ook gewoon voor corrigeren.

Even zoeken leert dat mensen dat ook gewoon gedaan hebben, bijvoorbeeld:
https://www.rug.nl/resear(...)erminkH-Recidive.pdf
Conclusies trekken uit cijfers is dan weer niet zo'n beta aangelegenheid. Statistisch corrigen voor de persoon van de verdachte? Dat is waar het bij taakstraffen om draait, niet om de omstandigheden van het geval. (Voor de minder oplettenden, hier heb ik de twee elementen uit de toverformule voor strafhoogtemotivering genoemd) Als de rechter denkt 'die gaat niet recidiveren' dan geeft die een taakstraf.

Criminologen willen en bloc minder straffen en minder strenge straffen, en de rechterlijke macht neigt een heel eind mee, tot coronaprotesten en avondklokrellen althans. Nu ineens kan alles. Wat beide gemeen hebben is dat ze er geen verstand hebben. De beantwoording van de vraag wat voor straf iemand moet krijgen ligt niet binnen hun veld van expertise. Juristen hebben er nooit een studie van gemaakt en de criminologen inclusief de reclassering weten slechts een beetje van hoe het voor de veroordeelde is. Maar we straffen niet in het belang van de veroordeelde natuurlijk, dan kun je beter helemaal niet straffen.

Dus als Lubach zegt die hebben er verstand van, dan is hij vooral gezagstrouw en gezagsgeil, zonder te weten waar dat gezag vandaan komt of zou moeten komen.

Ik vind het ook belachelijk wat er gebeurd is met de avondklokrellen, dat massaal en collectief uitschelden van de burgers door de overheid en kamer, rechters die ineens enorme straffen uit hun kont trekken terwijl dat eerder nooit kon. Ik ben er ook voor dat rechters de persoon van de verdachte altijd mee kunnen nemen in hun oordeel. Maar rechters zijn hier onderdeel van het probleem. Die doen maar wat qua strafhoogte en omdat ze geen enkele intellectuele houvast laat staan basis hebben voor hun gebruikelijke strafhoogtes, late ze zich nu meeslepen door het poliitieke haatklimaat jegens de opstandige of anderzins lastige burger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:02:30 #204
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880156
quote:
9s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef Chia het volgende:
En toch gaat men in maart weer massaal op de VVD stemmen omdat ze heilig geloven dat dat goed is voor hun eigen portemonnee.

Afbraak van voorzieningen? Ach voorzieningen zijn toch voor losers. Alle indirecte maatschappelijke kosten die dat met zich mee brengt zijn toch onzichtbaar, dus het sprookje houdt zichzelf in stand.
Dit. HRA is heilig. Elk beetje belasting wat je niet hoeft te betalen is ook geweldig. En mensen zonder geld maken we het leven nog even extra zuur.

Problemen die in de maatschappij zijn, zijn of gekomen door het politieke beleid of worden er door in stand gehouden.

Goed dat ZML een tipke van de sluier liet zien.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 7 februari 2021 @ 22:04:30 #205
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_197880181
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ach, Lubach had op zich best punten.

Echter denk ik niet dat het toeval is dat Kaag met haar film niet voorbij kwam...
Volgende week pakken ze uit met wat slapstick over Wilders en plaatsen ze Baudet weer in een hokje met andermaal een heuse frame. Het wordt tijd dat vakmensen als Martin Bosma het voor het zeggen krijgen als minister voor Media.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197880210
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hugo de Jonge, Thierry Baudet en Mark Rutte werden even aangepakt.

Niemand van linkse signatuur werd aangepakt.
Hugo ligt van links tot rechts onder vuur, Sjerry is een Vollidiot en cijfertjes zijn zeg maar wel een beetje Lubach zijn ding en Rutte is onze premier. Ik zie niets vreemds.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197880221
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Volgende week pakken ze uit met wat slapstick over Wilders en plaatsen ze Baudet weer in een hokje met andermaal een heuse frame. Het wordt tijd dat vakmensen als Martin Bosma het voor het zeggen krijgen als minister voor Media.
Kap maar gewoon met deze act.
pi_197880244
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Kaag is vorig seizoen volgens mij al eens gefileerd. Zal deze vast ook weer voorbij komen
In relatie tot Rusland bijvoorbeeld
pi_197880249
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Over Rutte heeft hij een heel duidelijk punt. Rutte wil geen oorzaken benoemen, omdat hij er zelf mede schuldig aan is.
dit slaat nergens op. wat voor een raar precedent schep je als je toegeeft aan relschoppers.
dat als je iets in Den Haag anders wilt hebben dan sloop je maar een treinstation.
het is niet relevant dat iemand bij zijn opvoeding geen driewieler gehad heeft. al zijn de covid-maatregelen al 3 jaar actief, er is niemand die je vraagt om een winkelpui in te gooien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 7 februari 2021 @ 22:08:23 #210
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880252
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Conclusies trekken uit cijfers is dan weer niet zo'n beta aangelegenheid. Statistisch corrigen voor de persoon van de verdachte? Dat is waar het bij taakstraffen om draait, niet om de omstandigheden van het geval. (Voor de minder oplettenden, hier heb ik de twee elementen uit de toverformule voor strafhoogtemotivering genoemd) Als de rechter denkt 'die gaat niet recidiveren' dan geeft die een taakstraf.

Criminologen willen en bloc minder straffen en minder strenge straffen, en de rechterlijke macht neigt een heel eind mee, tot coronaprotesten en avondklokrellen althans. Nu ineens kan alles. Wat beide gemeen hebben is dat ze er geen verstand hebben. De beantwoording van de vraag wat voor straf iemand moet krijgen ligt niet binnen hun veld van expertise. Juristen hebben er nooit een studie van gemaakt en de criminologen inclusief de reclassering weten slechts een beetje van hoe het voor de veroordeelde is. Maar we straffen niet in het belang van de veroordeelde natuurlijk, dan kun je beter helemaal niet straffen.

Dus als Lubach zegt die hebben er verstand van, dan is hij vooral gezagstrouw en gezagsgeil, zonder te weten waar dat gezag vandaan komt of zou moeten komen.

Ik vind het ook belachelijk wat er gebeurd is met de avondklokrellen, dat massaal en collectief uitschelden van de burgers door de overheid en kamer, rechters die ineens enorme straffen uit hun kont trekken terwijl dat eerder nooit kon. Ik ben er ook voor dat rechters de persoon van de verdachte altijd mee kunnen nemen in hun oordeel. Maar rechters zijn hier onderdeel van het probleem. Die doen maar wat qua strafhoogte en omdat ze geen enkele intellectuele houvast laat staan basis hebben voor hun gebruikelijke strafhoogtes, late ze zich nu meeslepen door het poliitieke haatklimaat jegens de opstandige of anderzins lastige burger.
Ik vind je vaak zinnige dingen zeggen, maar nu kom ik er gewoon even niet uit. Ongeacht de roep om strenger of minder streng en hard en sneller en beter blaaaaa..... de rol van jurisprudentie is al veel te zwaar. Zaken worden met elkaar vergeleken waar het in principe maatwerk hoort te zijn. Tegelijkertijd roepen experts niet om minder straffen, hooguit om gericht en doeltreffend te straffen. Je wil niet straffen om te straffen, je wil een gedragsverandering teweeg brengen.
Floefig gefloefde op de Foxes en doet niet meer mee.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
pi_197880255
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:00 schreef Ronald het volgende:

[..]

Valt erg mee denk ik, alleen zal een Baudet bijvoorbeeld wel relatief vaak als onderwerp voorbij komen omdat dat nou eenmaal de grootste clown is.
Wat Baudet ben ik het wel met je eens. Maar ik blijf bij mijn punt, Lubach hangt naar links. D66, PvdA, GroenLinks blijven gewoon vaker buiten schot. Ook als er echt wel items te maken zijn, zoals die film van Kaag.
pi_197880262
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Net als dat linkse Sesamstraat
Kijk uit als de Baudetianen deze quote ontdekken zie ik de uiteenzettingen over EU propaganda bij Sesamstraat al binnenstromen
pi_197880268
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat Baudet ben ik het wel met je eens. Maar ik blijf bij mijn punt, Lubach hangt naar links, D66, PvdA, GroenLinks blijven gewoon vaker buiten schot. Ook als er echt wel items te maken zijn, zoals die film van Kaag.
Dat is echt niet zo, je kijkt dan te selectief.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 7 februari 2021 @ 22:10:07 #214
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197880283
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

pi_197880291
Goed om in dit topic te lezen dat Telegraaf-lezers zich druk maken om objectiviteit. Wordt schrikken morgen bij het openslaan van de krant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:10:56 ]
pi_197880298
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een rechter kan helemaal niet corrigeren voor "een persoon", maar voor omstandigheden en karakteristieken. Een rechter is niet één of andere geniale ziener die precies kan inschatten wat voor vlees hij of zij in de kuip heeft.

Je pleurt er weer een nietszeggend, om de hele brij heen draaiend betoogje tegenaan.

Feit blijft dat je vrij eenvoudig het soort omstandigheden dat een rechter meeweegt ook kunt wegen in onderzoek.
Het is heel simpel. De cijfers liggen er, toon maar aan wat er mis mee is.
pi_197880300
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:07 schreef Chia het volgende:

[..]

In relatie tot Rusland bijvoorbeeld
Of China
pi_197880329
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dit slaat nergens op. wat voor een raar precedent schep je als je toegeeft aan relschoppers.
dat als je iets in Den Haag anders wilt hebben dan sloop je maar een treinstation.
het is niet relevant dat iemand bij zijn opvoeding geen driewieler gehad heeft. al zijn de covid-maatregelen al 3 jaar actief, er is niemand die je vraagt om een winkelpui in te gooien.
Heb je wel gekeken?

Bovendien hebben die relschoppers zonder die populistische wet al allemaal celstraffen gekregen op die museumpleinvader na.

Met hard harder hardst omwille van het hard optreden leg je een nieuwe basis voor toeslagenaffairetoestanden. Alleen maar omdat jij per se museumpleinvader ook achter de tralies had willen zien.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:13:05 #219
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197880333
BaudetGod.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_197880349
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:09 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo, je kijkt dan te selectief.
Nee, hij doet het vaker. Jensen kreeg bijvoorbeeld ook zijn eigen 'komische' item. En ja, ik vind Jensen ook een idioot, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen grotere boosmakers zijn om een item over te maken dan Jensen.
pi_197880368
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:13 schreef Mani89 het volgende:
BaudetGod.
Gerri is een held inderdaad.
pi_197880373
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, hij doet het vaker. Jensen kreeg bijvoorbeeld ook zijn eigen 'komische' item. En ja, ik vind Jensen ook een idioot, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen grotere boosmakers zijn om een item over te maken dan Jensen.
1 item over Jensen aanvoeren als bewijs voor de 'linksheid' van arjengod :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:15:50 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 22:15:51 #223
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_197880382
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat als je het in een grafiek zet, wie allemaal kritische items krijgen, de balans ver zoek is. Zelfs als je het corrigeert met waarmee de kranten vol staan (Lubach bedenkt de onderwerpen ook niet zelf).
Misschien komt dat doordat we een rechts kabinet hebben en rechts (met gekkies als Wilders en Baudet) ook veruit het grootste is in de kamer. Maar er zijn nog genoeg uitzendingen te gaan, links komt ook echt wel aan de beurt. Daar gebeurt alleen niet zoveel, wat ook de reden is dat de VVD kan doen wat het wil. Een redelijk alternatief (zowel links als rechts) ontbreekt namelijk volkomen. Plus men vindt dat Rutte het in de Corona crisis wel goed doet.
Rini dankjewel.
pi_197880402
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Over Rutte heeft hij een heel duidelijk punt. Rutte wil geen oorzaken benoemen, omdat hij er zelf mede schuldig aan is.
Overigens vind ik het ook niet zo sterk om Rutte de schuld te geven omdat hij er al langer zit. Rellen zijn er immers altijd al geweest. Dat was twintig jaar geleden niet anders.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:17:58 #225
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880424
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jensen bashen is een beetje als het mentaal gehandicapte kindje in een rolstoel van een bijstandsgezin bashen. Ja het kan, ergens is het zelfs grappig. Zielig is het in elk geval.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
pi_197880428
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

1 item over Jensen aanvoeren als bewijs voor de 'linksheid' van arjengod :')
En die film over Kaag. Maar goed, ik kijk al langer naar het programma. En je zal me nog wel zien in dit topic. ;)
  zondag 7 februari 2021 @ 22:18:24 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197880438
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens vind ik het ook niet zo sterk om Rutte de schuld te geven omdat hij er al langer zit. Rellen zijn er immers altijd al geweest. Dat was twintig jaar geleden niet anders.
En ook toen waren die nooit zonder oorzaak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197880445
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef Geblazoesde het volgende:

[..]

Jensen bashen is een beetje als het mentaal gehandicapte kindje in een rolstoel van een bijstandsgezin bashen. Ja het kan, ergens is het zelfs grappig. Zielig is het in elk geval.
En ik keek op het youtubekanaal van Jensen, waarbij Jensen blij was met de aandacht en de nieuwe leden dankzij Zondag met Lubach.

Jensen doodzwijgen is gewoon het beste.
pi_197880454
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef bamibij het volgende:

[..]

Kijk uit als de Baudetianen deze quote ontdekken zie ik de uiteenzettingen over EU propaganda bij Sesamstraat al binnenstromen
Dat gedeug van Bert en Ernie ook altijd...
pi_197880455
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook 20 jaar geleden kwamen die rellen 'ergens' vandaan en gingen we op zoek naar de dieperliggende oorzaken. Rutte moet daar niet voor weglopen, de reden dat hij dat wel doet is inderdaad omdat anders zijn eigen rol aan de orde komt. Goed gezien van de redactie van Lubach
pi_197880460
Knap dat sommigen nu al weten wat er dit seizoen allemaal wel en niet aan bod gaat komen ;)

Hopelijk hebben ze in hun voorspellingen wel voldoende gecorrigeerd voor allerlei relevante factoren.
pi_197880464
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ik keek op het youtubekanaal van Jensen, waarbij Jensen blij was met de aandacht en de nieuwe leden dankzij Zondag met Lubach.

Jensen doodzwijgen is gewoon het beste.
Dat ben ik volledig met je eens
  zondag 7 februari 2021 @ 22:20:27 #233
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880474
Ervan uitgaande dat je dus niet lichamelijk gehandicapt hoeft te zijn om in een rolstoel te zitten.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:20:30 #234
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_197880476
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat Baudet ben ik het wel met je eens. Maar ik blijf bij mijn punt, Lubach hangt naar links. D66, PvdA, GroenLinks blijven gewoon vaker buiten schot. Ook als er echt wel items te maken zijn, zoals die film van Kaag.
Die film over Klaver werd volledig belachelijk gemaakt anders. Wie zegt dat Kaag niet nog volgt komende weken?
Rini dankjewel.
pi_197880488
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:19 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat gedeug van Bert en Ernie ook altijd...
Wist je dat de stem van Pino wordt ingesproken door Soros?
  zondag 7 februari 2021 @ 22:23:06 #236
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880525
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:19 schreef Chia het volgende:
Knap dat sommigen nu al weten wat er dit seizoen allemaal wel en niet aan bod gaat komen ;)

Hopelijk hebben ze in hun voorspellingen wel voldoende gecorrigeerd voor allerlei relevante factoren.
Ik kijk expres nog niet, maar hij heeft een hoge verwachting neergezet. Als je zou stoppen, maar dan toch echt besluit voor een laatste seizoen terug te komen, ga dan hard of ga naar huis.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:23:11 #237
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880526
quote:

[..]

Je afvragen waarom en met het antwoord daarop en dat begrijpen, keur je het gedrag nog niet goed.
Het is eigenlijk veel belangrijker om je af te vragen waarom iemand een winkelpui ingooit dan na te denken over wat voor straf iemand krijgt voor deze actie. Belangrijker voor de hele samenleving. Criminaliteit, de straffen, etc zijn allemaal een weerspiegeling van de maatschappij.
Hogere straffen gaan criminaliteit niet tegen (hallo VS). Het is juist herkennen wat criminaliteit veroorzaakt en dat voorkomen. Ja ook in deze corona tijden en ook met dit "tuig".

Lubach laat gewoon zien dat dit soort gedrag waarschijnlijk een afspiegeling is van hoe we dit soort "tuig" als maatschappij een zetje hebben gegeven om te gaan rellen. Door bijvoorbeeld werkloosheid, minder geestelijke gezondheidszorg (waar ik buurtwerk ook even onder schaar).
Trotste mama van Ambar
pi_197880546
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:23 schreef Geblazoesde het volgende:

[..]

Ik kijk expres nog niet, maar hij heeft een hoge verwachting neergezet. Als je zou stoppen, maar dan toch echt besluit voor een laatste seizoen terug te komen, ga dan hard of ga naar huis.
Dit topic staat elk seizoen bol van teleurgestelden die te hoge verwachtingen hadden, dus daar zou ik mee uitkijken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:29:18 ]
pi_197880562
Grappig!
Lubach uit precies de kritiek op Rutte welke ik weken geleden al verkondigde op Fok en waarbij iedereen over me heen viel.
Hij luistert naar mensen. En dan vooral mensen die protesteren en niet rellen. Het zijn of volgers of volslagen wappies.
Ik hoop op een totale nederlaag van VVD met een combi van Wilders en de linkse jongens.
Vakman pur sang
  zondag 7 februari 2021 @ 22:26:29 #240
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880579
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Grappig!
Lubach uit precies de kritiek op Rutte welke ik weken geleden al verkondigde op Fok en waarbij iedereen over me heen viel.
Hij luistert naar mensen. En dan vooral mensen die protesteren en niet rellen. Het zijn of volgers of volslagen wappies.
Ik hoop op een totale nederlaag van VVD met een combi van Wilders en de linkse jongens.
Dream on.
VVD achterban laat zich niet uit het veld slaan hoor.
Trotste mama van Ambar
pi_197880611
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:26 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Dream on.
VVD achterban laat zich niet uit het veld slaan hoor.
Ja hehe :') :')
Vakman pur sang
  zondag 7 februari 2021 @ 22:29:29 #242
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880649
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Dit topic staat elk seizoen bol van teleurgestelden die te hoge verwachtingen hadden, dus daar zoubik mee uitkijken
Standaard verhaal bij formats die lang een monentum vast moeten houden door toch onderscheidend te zijn. Ook ik vind het meer een marathon geworden dan een indrukwekkende sprint. Maar je special edition extra season exclusive faraohfissa premium content is de klapper. Zeker als je het nog aankondigt met nee komt er niet, oh ja toch wel jaaa... allemaal act.
pi_197880684
Het is nooit zo geweest dat ZML aflevering na aflevering vol zat met enkel sterke items. Maar omdat men die wel het meest onthoudt denken ze altijd dat die er eerst veel meer waren.

Denk eerder dat het daaraan ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:31:39 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 22:33:36 #244
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880721
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:31 schreef Chia het volgende:
Het is nooit zo geweest dat ZML aflevering na aflevering vol zat met enkel sterke items. Maar omdat men die wel het meest onthoudt denken ze altijd dat die er eerst veel meer waren.

Denk eerder dat het daaraan ligt.
De humor was ooit gewoon net wat directer. Je hoefde het niet perse eens te zijn met een item om het stukje wel grappig te vinden. Tegenwoordig is het gewoon cringe als je het er niet mee eens bent.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:34:43 #245
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880745
De onderzoek redactie wisselt ook sterk per seizoen dus daar kan het ook aan liggen...
Trotste mama van Ambar
pi_197880751
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:21 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wist je dat de stem van Pino wordt ingesproken door Soros?
Meneer Aart en Buurman Baasje waren controlled opposition.
pi_197880809
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:34 schreef ieniminimuis het volgende:
De onderzoek redactie wisselt ook sterk per seizoen dus daar kan het ook aan liggen...
Dacht dat er een vaste kern was, of dat zijn de grappenmakers ipv onderzoekers..
  zondag 7 februari 2021 @ 22:39:53 #248
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880831
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:38 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dacht dat er een vaste kern was, of dat zijn de grappenmakers ipv onderzoekers..
De tekstschrijvers zijn een redelijk vaste kern.
Trotste mama van Ambar
pi_197880933
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Heb je wel gekeken?

Bovendien hebben die relschoppers zonder die populistische wet al allemaal celstraffen gekregen op die museumpleinvader na.

Met hard harder hardst omwille van het hard optreden leg je een nieuwe basis voor toeslagenaffairetoestanden. Alleen maar omdat jij per se museumpleinvader ook achter de tralies had willen zien.
ben je een museumpleinvader gedraag je dan ook als een vader.
blijkbaar kan een agent of andere hulpverlener dus een karatetrap krijgen van een boze vader en mag die vader dan -omdat 'ie vader is- cavia's gaan kammen op de kinderboerderij.

Celstraf of hogere straf voor geweld tegen hulpverleners is iets wat al tig jaar telkens terugkomt. Het zal nooit aangenomen worden. wel gek hè, dat tekort aan personeel bij de politie, hoe komt dat toch.

[ Bericht 5% gewijzigd door spectrumanalyser op 07-02-2021 23:00:16 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 22:47:15 #250
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880967
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:38 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat het gros van de crew achter de schermen stagiaires zijn en dergelijke. Na een jaar gewoon nieuwe aanwas.
pi_197881058
De Twittergebruikers met tempelicoontjes in hun naam vonden het Gerri-item niet grappig. _O-
pi_197881735
Geen sterke openingsaflevering.

En de verkiezingen leken bijzaak in dit verkiezingsseizoen.

Veel drama voor dat dit het laatste seizoen is, maar ik zie Lubach wel weer terugkeren als er nog steeds niets mogelijk is in theaters.
  zondag 7 februari 2021 @ 23:49:50 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_197881904
Eigenlijk maar 4 items deze uitzending:
Corona en het onvermogen van Hugo de Jonge.
Deep-fake Gerry voor Democratie en een terechte bash van die idioot van FvD.
Rutte en de VVD-ers die verantwoordelijk zijn voor 10 jaar regeringsbeleid en niet begrijpen dat er onvrede over is.
Uitleg waarom taakstraffen vaak wel werken en dat de politieke opportunisten zich niet met de rechtspraak in Nederland moeten bemoeien.

Niet de scherpste, maar al met al best een leuke aflevering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_197881985
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:49 schreef golfer het volgende:
Eigenlijk maar 4 items deze uitzending:
Corona en het onvermogen van Hugo de Jonge.
Deep-fake Gerry voor Democratie en een terechte bash van die idioot van FvD.
Rutte en de VVD-ers die verantwoordelijk zijn voor 10 jaar regeringsbeleid en niet begrijpen dat er onvrede over is.
Uitleg waarom taakstraffen vaak wel werken en dat de politieke opportunisten zich niet met de rechtspraak in Nederland moeten bemoeien.

Niet de scherpste, maar al met al best een leuke aflevering.
Als zijn bazen van D66 het maar top entertainment vonden.
pi_197882000
Dat Thierry bashing mag wel achterwege gelaten worden. Saai, voorspelbaar, niet boeiend. Of doe het 1x goed maar niet deze nonsens.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 8 februari 2021 @ 00:01:40 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_197882032
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:56 schreef Nober het volgende:

Als zijn bazen van D66 het maar top entertainment vonden.
Ja, die en de mensen van Soros en Bill Gates vonden het ook allemaal leuk.
Slaap lekker verder. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_197882161
Net teruggekeken en viel zwaar tegen.

Die Baudet is een jongen van het gymnasium, die zijn zo autistisch op cijfers als ik weet niet wat. Dat Baudet doet alsof hij het niet begrijpt, is voer voor dit soort shows en ze trappen er allemaal in. Extra aandacht voor Forum.

Ik probeer Lubach ook nooit te zien als links programma, maar waar ik al wel bang voor was, is dat hij erg in zou gaan om inhoudelijke standpunten en het bashen van punten waar hij niet mee eens is.
Zeg nou eerlijk, in de laatste paar uitzendingen worden er zelden nog grappen gemaakt. Humor is een bijzaak, het gaat meer om de boodschap dat hij wil brengen. Al is dat meer een gevoel, daar kun je anders over denken.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197882468
Dit jaar stem ik Greet
pi_197882583
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:13 schreef Oostblokkert het volgende:
Die Baudet is een jongen van het gymnasium, die zijn zo autistisch op cijfers als ik weet niet wat.
Onzin. Gymnasiasten zijn over het algemeen juist alfa's. Gymnasium is immers gelijk aan VWO, plus twee oude talen. Als je een cijfertjesnerd bent dan ga je dus geen gymnasium doen, want dan ben je die talen liever kwijt dan rijk.
pi_197884383
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een rechter kan helemaal niet corrigeren voor "een persoon", maar voor omstandigheden en karakteristieken. Een rechter is niet één of andere geniale ziener die precies kan inschatten wat voor vlees hij of zij in de kuip heeft.
Hoezo niet? Het zijn ook van die geniale zieners die zonder enige deskundigheid terzake kunnen bepalen dat de wetgever er naast zat met de strafhoogtes. Maar karakteristieken? Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb daar nog nooit een rechter over gehoord.

quote:
Je pleurt er weer een nietszeggend, om de hele brij heen draaiend betoogje tegenaan.

Feit blijft dat je vrij eenvoudig het soort omstandigheden dat een rechter meeweegt ook kunt wegen in onderzoek.
Het is heel simpel. De cijfers liggen er, toon maar aan wat er mis mee is.
Het is nou niet bepaald voor het eerst dat ik zo'n onderzoekje tegenkom. Het zijn altijd van die u vraagt wij draaien onderoekjes met een opzet waarbij de uitkomst wel moet zjin dat taakstraffen of lichter straffen beter is. Net als de onderzoeken waarbij burgers dan net zo zwaar blijken te straffen of dat Nederland zo streng straft in vergelijking met het buitenland.

Ik ben helemaal niet tegen taakstraffen en vind het inperken van de vrijheid om de persoon van de verdachte en de omstandigheden van het geval mee te wegen onwenselijk en symptoombestrijding. Maar kom niet aan met een beroep op autoriteit in categorie 'zij hebben er verstand van' terwijl dat gewoon niet zo is. Daar hebben ze helemaal niet voor geleerd. "Maar we straffen al heel zwaar! " Ja, nu ineens wel ja, net als dat het verspreiden van foto's ineens ook geen half jaar meer hoeft te duren zoals wanneer een toevallige voorbijganger invalide is getrapt. Zoals rechters het inees ook nodig vinden om de politieke argumentatie voor de maatregelen de verdachte aan te wrijven alsof het de wet is.

Dat regering en kamer zichzelf volstrekt belachelijk maken met scheldwoorden voor de burger verzinnen betekent niet dat de rechterlijke macht het wel weet, zeker niet terwijl ze gewoon heel anti trias politica meedoen met de hysterie van de uitvoerende macht. Het is ook heel moeilijk standvastig zijn als je zelfbeeld en autoriteit op drijfzand is gebaseerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:44:25 #261
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197885559
2,3 Miljoen mensen hebben de Rutte-bash gezien, mooi.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:48:21 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_197885616
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:37 schreef Tegan het volgende:
Geen sterke openingsaflevering.

En de verkiezingen leken bijzaak in dit verkiezingsseizoen.

Veel drama voor dat dit het laatste seizoen is, maar ik zie Lubach wel weer terugkeren als er nog steeds niets mogelijk is in theaters.
Gaat hij hierna het theater in met shows ja? Of komt hij met een nieuw format voor een tv-programma?
Oh.
pi_197886494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gaat hij hierna het theater in met shows ja? Of komt hij met een nieuw format voor een tv-programma?
Ik begreep dat hij sowieso wilde doorgaan met het maken van een satirisch actualiteitenprogramma op de NPO. Alleen dan in een ander format dan ZmL (a la The Daily Show).
pi_197888136
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

quote:
Toch nieuwe reeks Zondag met Lubach in het voorjaar van 2021

Er komt toch een nieuwe reeks afleveringen van het het satirische tv-programma Zondag met Lubach. Die wordt uitgezonden rond de verkiezingen volgend voorjaar. Presentator Arjen Lubach had eerder gezegd dat de reeks die nu op televisie is, het laatste seizoen van het programma zou zijn.

Lubach wilde begin volgend jaar een nieuwe theatertour gaan spelen, maar die is vanwege de coronapandemie uitgesteld. Daardoor ontstond ruimte voor een laatste reeks van acht programma's rond de Tweede Kamerverkiezingen in 2021.

...

Hij voegde daaraan toe dat hij op het hoogtepunt wil stoppen en andere dingen wil gaan doen, maar wel graag met hetzelfde team. Ook denkt hij al hard na over een nieuw programma.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)orjaar-van-2021.html
pi_197888262
Dit is wel echt de laatste reeks.
twitter

Bij het vorige seizoen is trouwens nooit met harde woorden gezegd dat dat het laatste seizoen zou zijn, alleen dat het einde in zicht was.
twitter

twitter
pi_197888523
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:37 schreef Tegan het volgende:
...

ik zie Lubach wel weer terugkeren als er nog steeds niets mogelijk is in theaters.
Dit is wat ik zei. Of hij nu wel of niet gezegd heeft (volgens mij wel) dat dit het laatste seizoen is, ik zie hem wel terugkomen als...
  maandag 8 februari 2021 @ 14:32:52 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197889147
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef BasEnAad het volgende:
De hele Tweede Kamer zit vol met populisten zo te horen
Gewoon zorgen dat je 70.000 malloten vindt die hetzelfde vinden en de moeite nemen om op jouw naam een vakje aan te kruisen.

Als je echte democratie wil moet je dat anders inrichten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197889602
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:13 schreef Oostblokkert het volgende:
Die Baudet is een jongen van het gymnasium, die zijn zo autistisch op cijfers als ik weet niet wat. Dat Baudet doet alsof hij het niet begrijpt, is voer voor dit soort shows en ze trappen er allemaal in. Extra aandacht voor Forum.
Ik denk dat Baudet het echt niet begrijpt en daadwerkelijk gelooft in het verhaal dat hij vertelt. Er is ook niets dat er op wijst dat hij wel beter weet, het is niet zo dat hij achter de schermen wel feitelijke dingen zegt.
pi_197890026
quote:

[..]

Maar Lubach zegt toch ook helemaal niet dat je zou moeten toegeven aan relschoppers? Hij zegt alleen maar als je je zou verdiepen in de motieven van de relschoppers, je wellicht in de toekomst dit soort escalaties zou kunnen voorkomen.

Dat gezegd hebbende vraag ik mij wel af of er nu werkelijk zulke diepgaande psychologische motieven aan ten grondslag liggen. Let wel, ik heb het nu niet over mensen die simpelweg demonstreren tegen het coronabeleid, maar over mensen die plunderen en vernielen. Zijn dat mensen die door de coronacrisis in financiële problemen zijn gekomen, die in een scheiding verwikkeld zijn of zich tijdens hun jeugd altijd onbegrepen hebben gevoeld? Of zijn het gewoon voetbalhooligans die zich vervelen nu de wedstrijden zonder publiek gespeeld worden en nu een andere aanleiding zoeken om dingen kapot te maken? Ik denk het laatste.

Ik begrijp het punt van Lubach: het verklaren van gedrag is niet hetzelfde als het goedpraten van gedrag, maar volgens mij mondt het verklaren van (wan)gedrag wel vaak uit in vergoelijken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2021 @ 19:29:56 #270
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_197895052
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zetten wel perfect een brallende proleet neer ja.
Iets te gemakkelijk en duurde wat te lang. Verder prima aflevering. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_197895556
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Iets te gemakkelijk en duurde wat te lang. Verder prima aflevering. :Y
Nou ja, ze kunnen het ook niet helpen dat Sjerry totaal van het padje af is gegaan.
pi_197899066
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Baudet het echt niet begrijpt en daadwerkelijk gelooft in het verhaal dat hij vertelt. Er is ook niets dat er op wijst dat hij wel beter weet, het is niet zo dat hij achter de schermen wel feitelijke dingen zegt.
Ach welnee joh, het gaat om een zo groot mogelijke groep aanspreken.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 14 februari 2021 @ 19:07:17 #274
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_198006191
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_198006214
quote:
Ik moest lachen, in tegenstelling tot de azijnpisser boven me.
pi_198006219
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:07 schreef Paul het volgende:

[..]

Cringe
Waarom? Ivo Niehe verdient dit.
pi_198006224
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ook. En ik voorspel dat het weer een teleurstellende aflevering wordt voor velen hier. :P
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 14 februari 2021 @ 19:09:37 #278
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_198006232
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

:D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_198006322
Goed punt in de promo, maar ik zou het niet leuk vinden als dit het hoofditem is. Dit was toch een verkiezingenseizoen?
pi_198006346
Is de promo altijd over het hoofditem dan?
pi_198006426
Geen idee, vandaar de als.
pi_198006610
De promo heeft nooit iets te maken met wat ze in de uitzending behandelen. dat is juist de grap.
volgens het concept van 'Police squad', een oude tv comedy waarbij ze in de intro altijd de verkeerde afleveringstitels hebben.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:36:18 #284
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198006720
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De promo heeft nooit iets te maken met wat ze in de uitzending behandelen. dat is juist de grap.
volgens het concept van 'Police squad', een oude tv comedy waarbij ze in de intro altijd de verkeerde afleveringstitels hebben.
Police Squad _O_
Frank Drebin _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198006872
"Sigarette?"
- Yes, i know.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:58:06 #286
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198007098
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:07 schreef Paul het volgende:

[..]