abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197880127
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Kaag is vorig seizoen volgens mij al eens gefileerd. Zal deze vast ook weer voorbij komen
Doe nou gewoon ff leuk mee met demoniserende frames projecteren op dit programma.. en van alles insinueren..

Dan kan je tijd nog zeggen 'Zie je wel' of 'Goed dat links ook eens wordt aangepakt door die slinkse Lubach'

Win-win dus

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:01:01 ]
pi_197880131
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat als je het in een grafiek zet, wie allemaal kritische items krijgen, de balans ver zoek is. Zelfs als je het corrigeert met waarmee de kranten vol staan (Lubach bedenkt de onderwerpen ook niet zelf).
Valt erg mee denk ik, alleen zal een Baudet bijvoorbeeld wel relatief vaak als onderwerp voorbij komen omdat dat nou eenmaal de grootste clown is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_197880155
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die nuance ontbreekt wel, maar ook jij hebt als alfaatje niet zoveel met cijfers natuurlijk. Een rechter kan van alles meewegen, maar in een statistische analyse van verschil in recidive kun je daar ook gewoon voor corrigeren.

Even zoeken leert dat mensen dat ook gewoon gedaan hebben, bijvoorbeeld:
https://www.rug.nl/resear(...)erminkH-Recidive.pdf
Conclusies trekken uit cijfers is dan weer niet zo'n beta aangelegenheid. Statistisch corrigen voor de persoon van de verdachte? Dat is waar het bij taakstraffen om draait, niet om de omstandigheden van het geval. (Voor de minder oplettenden, hier heb ik de twee elementen uit de toverformule voor strafhoogtemotivering genoemd) Als de rechter denkt 'die gaat niet recidiveren' dan geeft die een taakstraf.

Criminologen willen en bloc minder straffen en minder strenge straffen, en de rechterlijke macht neigt een heel eind mee, tot coronaprotesten en avondklokrellen althans. Nu ineens kan alles. Wat beide gemeen hebben is dat ze er geen verstand hebben. De beantwoording van de vraag wat voor straf iemand moet krijgen ligt niet binnen hun veld van expertise. Juristen hebben er nooit een studie van gemaakt en de criminologen inclusief de reclassering weten slechts een beetje van hoe het voor de veroordeelde is. Maar we straffen niet in het belang van de veroordeelde natuurlijk, dan kun je beter helemaal niet straffen.

Dus als Lubach zegt die hebben er verstand van, dan is hij vooral gezagstrouw en gezagsgeil, zonder te weten waar dat gezag vandaan komt of zou moeten komen.

Ik vind het ook belachelijk wat er gebeurd is met de avondklokrellen, dat massaal en collectief uitschelden van de burgers door de overheid en kamer, rechters die ineens enorme straffen uit hun kont trekken terwijl dat eerder nooit kon. Ik ben er ook voor dat rechters de persoon van de verdachte altijd mee kunnen nemen in hun oordeel. Maar rechters zijn hier onderdeel van het probleem. Die doen maar wat qua strafhoogte en omdat ze geen enkele intellectuele houvast laat staan basis hebben voor hun gebruikelijke strafhoogtes, late ze zich nu meeslepen door het poliitieke haatklimaat jegens de opstandige of anderzins lastige burger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:02:30 #204
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197880156
quote:
9s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef Chia het volgende:
En toch gaat men in maart weer massaal op de VVD stemmen omdat ze heilig geloven dat dat goed is voor hun eigen portemonnee.

Afbraak van voorzieningen? Ach voorzieningen zijn toch voor losers. Alle indirecte maatschappelijke kosten die dat met zich mee brengt zijn toch onzichtbaar, dus het sprookje houdt zichzelf in stand.
Dit. HRA is heilig. Elk beetje belasting wat je niet hoeft te betalen is ook geweldig. En mensen zonder geld maken we het leven nog even extra zuur.

Problemen die in de maatschappij zijn, zijn of gekomen door het politieke beleid of worden er door in stand gehouden.

Goed dat ZML een tipke van de sluier liet zien.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 7 februari 2021 @ 22:04:30 #205
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_197880181
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ach, Lubach had op zich best punten.

Echter denk ik niet dat het toeval is dat Kaag met haar film niet voorbij kwam...
Volgende week pakken ze uit met wat slapstick over Wilders en plaatsen ze Baudet weer in een hokje met andermaal een heuse frame. Het wordt tijd dat vakmensen als Martin Bosma het voor het zeggen krijgen als minister voor Media.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197880210
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hugo de Jonge, Thierry Baudet en Mark Rutte werden even aangepakt.

Niemand van linkse signatuur werd aangepakt.
Hugo ligt van links tot rechts onder vuur, Sjerry is een Vollidiot en cijfertjes zijn zeg maar wel een beetje Lubach zijn ding en Rutte is onze premier. Ik zie niets vreemds.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197880221
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Volgende week pakken ze uit met wat slapstick over Wilders en plaatsen ze Baudet weer in een hokje met andermaal een heuse frame. Het wordt tijd dat vakmensen als Martin Bosma het voor het zeggen krijgen als minister voor Media.
Kap maar gewoon met deze act.
pi_197880244
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Kaag is vorig seizoen volgens mij al eens gefileerd. Zal deze vast ook weer voorbij komen
In relatie tot Rusland bijvoorbeeld
pi_197880249
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Over Rutte heeft hij een heel duidelijk punt. Rutte wil geen oorzaken benoemen, omdat hij er zelf mede schuldig aan is.
dit slaat nergens op. wat voor een raar precedent schep je als je toegeeft aan relschoppers.
dat als je iets in Den Haag anders wilt hebben dan sloop je maar een treinstation.
het is niet relevant dat iemand bij zijn opvoeding geen driewieler gehad heeft. al zijn de covid-maatregelen al 3 jaar actief, er is niemand die je vraagt om een winkelpui in te gooien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 7 februari 2021 @ 22:08:23 #210
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880252
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Conclusies trekken uit cijfers is dan weer niet zo'n beta aangelegenheid. Statistisch corrigen voor de persoon van de verdachte? Dat is waar het bij taakstraffen om draait, niet om de omstandigheden van het geval. (Voor de minder oplettenden, hier heb ik de twee elementen uit de toverformule voor strafhoogtemotivering genoemd) Als de rechter denkt 'die gaat niet recidiveren' dan geeft die een taakstraf.

Criminologen willen en bloc minder straffen en minder strenge straffen, en de rechterlijke macht neigt een heel eind mee, tot coronaprotesten en avondklokrellen althans. Nu ineens kan alles. Wat beide gemeen hebben is dat ze er geen verstand hebben. De beantwoording van de vraag wat voor straf iemand moet krijgen ligt niet binnen hun veld van expertise. Juristen hebben er nooit een studie van gemaakt en de criminologen inclusief de reclassering weten slechts een beetje van hoe het voor de veroordeelde is. Maar we straffen niet in het belang van de veroordeelde natuurlijk, dan kun je beter helemaal niet straffen.

Dus als Lubach zegt die hebben er verstand van, dan is hij vooral gezagstrouw en gezagsgeil, zonder te weten waar dat gezag vandaan komt of zou moeten komen.

Ik vind het ook belachelijk wat er gebeurd is met de avondklokrellen, dat massaal en collectief uitschelden van de burgers door de overheid en kamer, rechters die ineens enorme straffen uit hun kont trekken terwijl dat eerder nooit kon. Ik ben er ook voor dat rechters de persoon van de verdachte altijd mee kunnen nemen in hun oordeel. Maar rechters zijn hier onderdeel van het probleem. Die doen maar wat qua strafhoogte en omdat ze geen enkele intellectuele houvast laat staan basis hebben voor hun gebruikelijke strafhoogtes, late ze zich nu meeslepen door het poliitieke haatklimaat jegens de opstandige of anderzins lastige burger.
Ik vind je vaak zinnige dingen zeggen, maar nu kom ik er gewoon even niet uit. Ongeacht de roep om strenger of minder streng en hard en sneller en beter blaaaaa..... de rol van jurisprudentie is al veel te zwaar. Zaken worden met elkaar vergeleken waar het in principe maatwerk hoort te zijn. Tegelijkertijd roepen experts niet om minder straffen, hooguit om gericht en doeltreffend te straffen. Je wil niet straffen om te straffen, je wil een gedragsverandering teweeg brengen.
Floefig gefloefde op de Foxes en doet niet meer mee.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
pi_197880255
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:00 schreef Ronald het volgende:

[..]

Valt erg mee denk ik, alleen zal een Baudet bijvoorbeeld wel relatief vaak als onderwerp voorbij komen omdat dat nou eenmaal de grootste clown is.
Wat Baudet ben ik het wel met je eens. Maar ik blijf bij mijn punt, Lubach hangt naar links. D66, PvdA, GroenLinks blijven gewoon vaker buiten schot. Ook als er echt wel items te maken zijn, zoals die film van Kaag.
pi_197880262
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Net als dat linkse Sesamstraat
Kijk uit als de Baudetianen deze quote ontdekken zie ik de uiteenzettingen over EU propaganda bij Sesamstraat al binnenstromen
pi_197880268
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat Baudet ben ik het wel met je eens. Maar ik blijf bij mijn punt, Lubach hangt naar links, D66, PvdA, GroenLinks blijven gewoon vaker buiten schot. Ook als er echt wel items te maken zijn, zoals die film van Kaag.
Dat is echt niet zo, je kijkt dan te selectief.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 7 februari 2021 @ 22:10:07 #214
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197880283
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

pi_197880291
Goed om in dit topic te lezen dat Telegraaf-lezers zich druk maken om objectiviteit. Wordt schrikken morgen bij het openslaan van de krant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:10:56 ]
pi_197880298
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een rechter kan helemaal niet corrigeren voor "een persoon", maar voor omstandigheden en karakteristieken. Een rechter is niet één of andere geniale ziener die precies kan inschatten wat voor vlees hij of zij in de kuip heeft.

Je pleurt er weer een nietszeggend, om de hele brij heen draaiend betoogje tegenaan.

Feit blijft dat je vrij eenvoudig het soort omstandigheden dat een rechter meeweegt ook kunt wegen in onderzoek.
Het is heel simpel. De cijfers liggen er, toon maar aan wat er mis mee is.
pi_197880300
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:07 schreef Chia het volgende:

[..]

In relatie tot Rusland bijvoorbeeld
Of China
pi_197880329
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dit slaat nergens op. wat voor een raar precedent schep je als je toegeeft aan relschoppers.
dat als je iets in Den Haag anders wilt hebben dan sloop je maar een treinstation.
het is niet relevant dat iemand bij zijn opvoeding geen driewieler gehad heeft. al zijn de covid-maatregelen al 3 jaar actief, er is niemand die je vraagt om een winkelpui in te gooien.
Heb je wel gekeken?

Bovendien hebben die relschoppers zonder die populistische wet al allemaal celstraffen gekregen op die museumpleinvader na.

Met hard harder hardst omwille van het hard optreden leg je een nieuwe basis voor toeslagenaffairetoestanden. Alleen maar omdat jij per se museumpleinvader ook achter de tralies had willen zien.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:13:05 #219
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197880333
BaudetGod.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_197880349
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:09 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat is echt niet zo, je kijkt dan te selectief.
Nee, hij doet het vaker. Jensen kreeg bijvoorbeeld ook zijn eigen 'komische' item. En ja, ik vind Jensen ook een idioot, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen grotere boosmakers zijn om een item over te maken dan Jensen.
pi_197880368
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:13 schreef Mani89 het volgende:
BaudetGod.
Gerri is een held inderdaad.
pi_197880373
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, hij doet het vaker. Jensen kreeg bijvoorbeeld ook zijn eigen 'komische' item. En ja, ik vind Jensen ook een idioot, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen grotere boosmakers zijn om een item over te maken dan Jensen.
1 item over Jensen aanvoeren als bewijs voor de 'linksheid' van arjengod :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:15:50 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 22:15:51 #223
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_197880382
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat als je het in een grafiek zet, wie allemaal kritische items krijgen, de balans ver zoek is. Zelfs als je het corrigeert met waarmee de kranten vol staan (Lubach bedenkt de onderwerpen ook niet zelf).
Misschien komt dat doordat we een rechts kabinet hebben en rechts (met gekkies als Wilders en Baudet) ook veruit het grootste is in de kamer. Maar er zijn nog genoeg uitzendingen te gaan, links komt ook echt wel aan de beurt. Daar gebeurt alleen niet zoveel, wat ook de reden is dat de VVD kan doen wat het wil. Een redelijk alternatief (zowel links als rechts) ontbreekt namelijk volkomen. Plus men vindt dat Rutte het in de Corona crisis wel goed doet.
Rini dankjewel.
pi_197880402
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Over Rutte heeft hij een heel duidelijk punt. Rutte wil geen oorzaken benoemen, omdat hij er zelf mede schuldig aan is.
Overigens vind ik het ook niet zo sterk om Rutte de schuld te geven omdat hij er al langer zit. Rellen zijn er immers altijd al geweest. Dat was twintig jaar geleden niet anders.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:17:58 #225
494907 Geblazoesde
Geblazoesde blazoes
pi_197880424
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jensen bashen is een beetje als het mentaal gehandicapte kindje in een rolstoel van een bijstandsgezin bashen. Ja het kan, ergens is het zelfs grappig. Zielig is het in elk geval.
Floefig gefloefde op de Foxes en doet niet meer mee.
Genomineerd voor biggest baddest asshole motherfucker 2021. Vergeet niet te stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')