Goh, verassendquote:Op maandag 9 november 2020 15:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Helaas lijkt niet iedereen mee te gaan in de verzoenende toon van Biden.
Nee, niet iedereen. Maar ik heb het idee (dat blijkt ook uit verslag ter plekke) dat een groot deel van de Trumpstemmers dat nu al wel doet. En dat een ander deel alleen de rechtszaken of definitieve telling wil afwachten en er dan ook vrede mee heeft als Biden wint. Het deel wat echt blind 'fraude' roept is volgens mij maar erg klein (maar kan natuurlijk wel een hoop chaos creëren).quote:Op maandag 9 november 2020 15:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Helaas lijkt niet iedereen mee te gaan in de verzoenende toon van Biden.
Ik zie heel weinig passie eigenlijk bij de Trump stemmers nu en geen openlijke steunbetuigingen van formaat.quote:Op maandag 9 november 2020 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Maar ik heb het idee (dat blijkt ook uit verslag ter plekke) dat een groot deel van de Trumpstemmers dat nu al wel doet. En dat een ander deel alleen de rechtszaken of definitieve telling wil afwachten en er dan ook vrede mee heeft als Biden wint. Het deel wat echt blind 'fraude' roept is volgens mij maar erg klein (maar kan natuurlijk wel een hoop chaos creëren).
Het lijkt ook wel een beetje op een situatie op kantoor dat iemand ontslag heeft gekregen maar nog wel een week rondloopt. Je merkt dan ook dat veel collega's het "Onbegrijpelijk" vinden maar allang blij zijn dat ze zelf wel verder kunnen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie heel weinig passie eigenlijk bij de Trump stemmers nu en geen openlijke steunbetuigingen van formaat.
Per county. (provincie, sort of)quote:Op maandag 9 november 2020 16:03 schreef Lionheaad het volgende:
Is het nou zo dat ze per staat maar op 1 plek tellen ofzo?
Bedoel ook vanuit liberaal kamp - de hele loser retoriek bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 november 2020 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Maar ik heb het idee (dat blijkt ook uit verslag ter plekke) dat een groot deel van de Trumpstemmers dat nu al wel doet. En dat een ander deel alleen de rechtszaken of definitieve telling wil afwachten en er dan ook vrede mee heeft als Biden wint. Het deel wat echt blind 'fraude' roept is volgens mij maar erg klein (maar kan natuurlijk wel een hoop chaos creëren).
Liet zich ook wel voorspellen. Er is maar een klein percentage hardliners en die zie je helaas het meest op TV omdat ze het luidst aanwezig zijn en net als alle radicalen het meeste kwaad doen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Scenario: Biden krijgt Covid en geflipte staten met republikeinse governours zien hun kans schoon om faithless electors af te vaardigen die 'het risico niet willen nemen om een zieke president te kiezen' en Trump kiezen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:58 schreef speknek het volgende:
Je moet echt heel wat lijm gesnoven hebben als je nog gelooft dat er iets anders gaat gebeuren dan dat Biden president wordt.
Volgens mij is dat ook maar een klein deel. Men wil toch vooral vooruit en samenwerken is daarin toch echt beter. De haat jegens #45 zit diep ja, maar daar hoeft ook niet meer mee samengewerkt te worden binnenkort.quote:Op maandag 9 november 2020 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bedoel ook vanuit liberaal kamp - de hele loser retoriek bijvoorbeeld.
Wat een verassing, Trump liegt.quote:
Honi soit qui mal y pense.quote:Op maandag 9 november 2020 14:03 schreef Mondkapje het volgende:
NRC 3 november, opiniestuk van Frans Verhagen, journalist en Amerikadeskundige:
'Het is verleidelijk te denken dat een andere president met meer fatsoen en meer communautaire (?) idealen Amerika kan redden. Ik heb er een hard hoofd in. Joe Biden zal het niet doen. Misschien kan zijn vicepresident het wel, misschien weet iemand het moment te grijpen en het land weer aan elkaar te knopen.'
Wat zal ie daar mee bedoelen?
echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 8 november 2020 13:54 schreef Mondkapje het volgende:
In de NRC las ik een stuk van een journalist die hoopte dat iemand het momentum zou pakken waardoor de vice-president president zou worden. Dat is de journalistiek van tegenwoordig. Dieptreurig.
quote:Op zondag 8 november 2020 14:02 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het kwam wel zo over. Er stond iets van 'dat iemand het momentum zal pakken'. Ik zal het wel opzoeken, ik las de krant ergens anders. Ben de naam van de journalist vergeten. Het was een groot artikel met een illustratie met veel roze.
Ik geloof dat ze bij de producers van House of Cards nog een scenario-schrijver zoeken. Lijkt dat je niet wat?quote:Op maandag 9 november 2020 16:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Scenario: Biden krijgt Covid en geflipte staten met republikeinse governours zien hun kans schoon om faithless electors af te vaardigen die 'het risico niet willen nemen om een zieke president te kiezen' en Trump kiezen.
Scenario: Biden overlijdt zelfs. Zelfde riedeltje... "Harris did not get any votes, Trump got 71 million votes, he deserves it more'
Zoveel lijm heb je daar niet voor nodig ben ik bang. Maar goed, alléén in die scenario's dan hè.
Geef het een paar maanden. Ome Joe heeft vast de nodige zwakke plekkenquote:
Tuurlijk. Ook de democraten zijn zo verdeeld als wat. Er is nu al een strijd losgebarsten intern.quote:Op maandag 9 november 2020 17:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Geef het een paar maanden. Ome Joe heeft vast de nodige zwakke plekken
Ome Ben ook:quote:Op maandag 9 november 2020 17:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:Misinformed through social media, Trump supporters take to the streets to challenge election result
Europese Unie heeft 200 miljoen doses besteld, met een optie op nog 100 miljoen. Een succes dankzij de Europese Unie dus.quote:Op maandag 9 november 2020 18:19 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Die twee dingen gaan niet over hetzelfde zo te lezen? De overheid kan vandaag een contract gesloten hebben voor vaccins zonder dat Pfizer onderdeel was van Warp Speed?
edit: never mind om een of andere reden dacht ik dat vandaag woensdag was. Bummer![]()
Was Philips ook zo blij mee met de beademingsapperatuur. Werd later wel weer ingetrokken.quote:As nations around the world race to lock up coronavirus vaccines even before they are ready, the Trump administration on Wednesday made one of the largest investments yet, announcing a nearly $2 billion contract with Pfizer and a German biotechnology company for 100 million doses by December.
Ja, de markt voor een werkend corona vaccin is natuurlijk heel onzeker. Straks wil niemand een vaccin! Of is Corona ineens weg! Zulke grote onzekerheden ookquote:The Pfizer contract, an agreement to ensure the pharmaceutical giant has a market for its work, is the biggest splash yet by the Americans.
Zulke contracten heeft de EU ook, dat is niet een Amerikaanse verdienste.quote:Under the arrangement, the federal government would obtain that first batch for $1.95 billion, or about $20 a dose, with the rights to acquire up to 500 million more, or 600 million total
die vrouw die in Nevada 2x op Trump probeerde te stemmen toch?quote:Op maandag 9 november 2020 18:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat zijn hier de illegale stemmen? En waarom hebben de tellers het niet ontdekt?
Heb je het bewijs al naar Trump gestuurd? Hij en zijn team zijn wanhopig op zoek naar bewijs en kunnen het maar niet vinden, niemand wil getuigen dat er fraude is gepleegd. Maar jij hebt vast overtuigend bewijs als je het hier post.quote:Op maandag 9 november 2020 18:37 schreef zopias het volgende:
[..]
oh ja Trump moet gewoon accepteren dat hij verloren heeft door illegale stemmen.
de EU kwam pas later met een vergelijkbare actie nadat ze dit hadden afgekeken van de Trump regering. bewijst maar weer eens wat voor clownshow de EU is en hoe competent Trump is.quote:Op maandag 9 november 2020 18:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Europese Unie heeft 200 miljoen doses besteld, met een optie op nog 100 miljoen. Een succes dankzij de Europese Unie dus.
daar zit juist wel veel onzekerheid, want er zijn veel bedrijven die een vaccin proberen te ontwikkelen en als jij een slechter vaccin hebt of je bent iets later bijvoorbeeld dan kan de markt voor jou weg zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 18:35 schreef zalkc het volgende:
Ja, de markt voor een werkend corona vaccin is natuurlijk heel onzeker. Straks wil niemand een vaccin! Of is Corona ineens weg! Zulke grote onzekerheden ook![]()
![]()
![]()
de EU kwam pas later met een vergelijkbare actie nadat ze dit hadden afgekeken van de Trump regering. bewijst maar weer eens wat voor clownshow de EU is en hoe competent Trump is.quote:Zulke contracten heeft de EU ook, dat is niet een Amerikaanse verdienste.
Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk hier.quote:Op maandag 9 november 2020 18:45 schreef zopias het volgende:
[..]
de EU kwam pas later met een vergelijkbare actie nadat ze dit hadden afgekeken van de Trump regering. bewijst maar weer eens wat voor clownshow de EU is en hoe competent Trump is.
Lees je eigen bron evenquote:Op maandag 9 november 2020 18:47 schreef zopias het volgende:
[..]
daar zit juist wel veel onzekerheid, want er zijn veel bedrijven die een vaccin proberen te ontwikkelen en als jij een slechter vaccin hebt of je bent iets later bijvoorbeeld dan kan de markt voor jou weg zijn.
Trump's zakeninstict heeft hier dus bij geholpen. door de downside voor deze bedrijven weg te nemen.
[..]
de EU kwam pas later met een vergelijkbare actie nadat ze dit hadden afgekeken van de Trump regering. bewijst maar weer eens wat voor clownshow de EU is en hoe competent Trump is.
Maw geld krijgen had het proces vertraagd, vandaar dat ze het geweigerd hebben. Distributie en daadwerkelijke doseringen van de vaccines aanmaken is nog niet aan de orde. Dus er is nog niets gedaan met dat geld/contract.quote:But unlike AstraZeneca, which has also obtained funding from the U.S. government, Pfizer did not receive a contract for its earlier research and development efforts — only for the doses and their distribution.
By refusing funding up until now, Pfizer was able to avoid drawn-out contractual negotiations and get its vaccine to trials, company officials say.
“We didn’t accept the federal government funding solely for the reason that we wanted to be able to move as quickly as possible with our vaccine candidate into the clinic,” John Young, Pfizer’s chief business officer, said on Tuesday at a congressional hearing with executives from five vaccine manufacturers.
denk bijvoorbeeld aan:quote:Op maandag 9 november 2020 18:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat zijn hier de illegale stemmen? En waarom hebben de tellers het niet ontdekt?
Beetje zoals Trump die in DC woont maar in Florida gestemd heeft?quote:Op maandag 9 november 2020 18:53 schreef zopias het volgende:
[..]
denk bijvoorbeeld aan:
- mensen die gestemd hebben in een staat waar ze geen residence hebben (Californiers met een 2e huis in Nevada)
nee, het gaat om de juridische status van 'residence'. veel Californiers ontwijken belasting door te doen alsof ze in Nevada wonen. dan kunnen ze ook in Nevada stemmen terwijl ze daar eigenlijk geen resident zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 18:55 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Beetje zoals Trump die in DC woont maar in Florida gestemd heeft?
Waar is klappernoot als je hem nodig hebt? Ik moet nog altijd lachen als ik aan deze post denk.quote:Op maandag 9 november 2020 18:53 schreef zopias het volgende:
[..]
denk bijvoorbeeld aan:
- ballot harvesting
- mensen die gestemd hebben in een staat waar ze geen residence hebben (Californiers met een 2e huis in Nevada)
- stemmen die niet goed controleerbaar waren voor Republikeinse observeerders
- stemmen die niet goed controleerbaar waren voor software (bijv. het checken van handtekeningen door een machine met een te lage DPI-waarde voor de scan)
- andere fouten door software
- stemmen die te laat zijn binnengekomen maar zijn 'backdated' waardoor het lijkt alsof ze wel op tijd binnen waren
- stemmen die in naam van overleden mensen zijn geplaatst
zo zijn er nog een aantal zaken en er zullen ongetwijfeld meer boven komen drijven.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
joehoe ! Nober, Nintex, Refragmental, bocaj, waar zijn jullie??
We hebben nieuws voor jullie!!![]()
![]()
Hooguit dat ze op iets meer dan 1,5 meter moesten staan... corona, weet je wel?quote:Op maandag 9 november 2020 18:54 schreef zopias het volgende:
[..]
zie mijn reactie op een ander hier boven ergens.
er zijn genoeg mensen die willen getuigen dat Republikeinen geen goede toegang tot observatie hadden en ook dat poststemmen 'backdated' zijn.
Nee. Want er mag niet gewoond worden op Mar-a-Lago.quote:Op maandag 9 november 2020 18:59 schreef zopias het volgende:
[..]
nee, het gaat om de juridische status van 'residence'. veel Californiers ontwijken belasting door te doen alsof ze in Nevada wonen. dan kunnen ze ook in Nevada stemmen terwijl ze daar eigenlijk geen resident zijn.
Trump is juridisch gewoon resident in Florida.
Gelden al deze voorbeelden, die overigens al door meerdere GOP officials en een advocaat van Trumps team ontkend zijn, ook voor de senaat- en huisraces waar de Republikeinen het beter deden en die op dezelfde ballots stonden?quote:Op maandag 9 november 2020 18:53 schreef zopias het volgende:
[..]
zo zijn er nog een aantal zaken en er zullen ongetwijfeld meer boven komen drijven.
Genoeg mensen die iets willen getuigen...behalve dan in de 5 zaken die Trump campagne tot nu toe gevoerd en verloren heeft. Opvallend, blijkbaar is de Trump campagne niet in staat om die mensen te produceren of hun verklaringen te produceren voor een rechter.quote:Op maandag 9 november 2020 18:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hooguit dat ze op iets meer dan 1,5 meter moesten staan... corona, weet je wel?
En poststempels opnieuw dateren is niet echt makkelijk.
Omdat hij niet genoeg 'Defense' had geleverd tegen de mensen die op Biden stemden en de media die dit rapporteerden?quote:
het is gewoon overduidelijk dat de EU dit heeft afgekeken van de Amerikanen hoor. in de eerste deal die de EU maakt gebruiken ze bijvoorbeeld de term 'safe and effective', wat de Amerikanen ook gebruiken (het komt van de FDA). deze term wordt anders niet gebruikt in de EU.quote:Op maandag 9 november 2020 18:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk hier.
Het beste is echt om misschien dit topic even te laten voor wat het is en misschien eerst het verlies even verwerken.
Ik snap dat wanneer je gehersenspoeld bent het even tijd nodig heeft om weer bij je normale ik te komen.
Dat begrijpen we allemaal in dit topic en eigenlijk nemen we je het dus niet eens heel erg kwalijk.
Veel sterkte en wijsheid in de komende periode
Vooral gedaan door de Republikeinen.quote:Op maandag 9 november 2020 18:53 schreef zopias het volgende:
[..]
denk bijvoorbeeld aan:
- ballot harvesting
Is legaal.quote:- mensen die gestemd hebben in een staat waar ze geen residence hebben (Californiers met een 2e huis in Nevada)
Maakt het niet illegaal. Je kunt niet een blind iemand naar de telling sturen en dan zeggen dat alle stemmen illegaal waren. Daarnaast worden ze gecheckt door canvassing.quote:- stemmen die niet goed controleerbaar waren voor Republikeinse observeerders
Dan worden ze handmatig gecontroleerd.quote:- stemmen die niet goed controleerbaar waren voor software (bijv. het checken van handtekeningen door een machine met een te lage DPI-waarde voor de scan)
Geen bewijs voor.quote:- andere fouten door software
Hey een punt, waar zijn die en waar is het bewijs?quote:- stemmen die te laat zijn binnengekomen maar zijn 'backdated' waardoor het lijkt alsof ze wel op tijd binnen waren
Debunked, en geen 50.000quote:- stemmen die in naam van overleden mensen zijn geplaatst
Nee zes dagen van roepen dat er vast bewijs gaat komen heeft nog geen enkele zaak opgeleverd. Verder lijk je onder de impressie te leven dat Biden met 10 stemmen verschil gewonnen heeft, en niet met meer dan 100.000 stemmen over vier verschillende staten. Daar heb je iets meer voor nodig dan een ballot van een overleden persoon.quote:zo zijn er nog een aantal zaken en er zullen ongetwijfeld meer boven komen drijven.
Dat is wel een raar verhaal, ja. Het gerucht ging vorige week al dat Esper mogelijk ontslag kreeg maar ik snap niet goed waarom dat nuttig is op dit moment.quote:Op maandag 9 november 2020 19:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat hij niet genoeg 'Defense' had geleverd tegen de mensen die op Biden stemden en de media die dit rapporteerden?
het gaat niet om vooraf geld krijgen. het gaat om de zekerheid dat als Pfizer een 'safe and effective' vaccin ontwikkelt dat de overheid dat afneemt. daardoor loopt Pfizer minder risico.quote:Op maandag 9 november 2020 18:51 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Lees je eigen bron even
https://www.nytimes.com/2(...)navirus-vaccine.html
[..]
Maw geld krijgen had het proces vertraagd, vandaar dat ze het geweigerd hebben. Distributie en daadwerkelijke doseringen van de vaccines aanmaken is nog niet aan de orde. Dus er is nog niets gedaan met dat geld/contract.
Een vaccin wat Pfizer gratis weg gaat geven. Hoe is dat precies een risico voor Pfizer? Leg eens uit?quote:Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef zopias het volgende:
[..]
het gaat niet om vooraf geld krijgen. het gaat om de zekerheid dat als Pfizer een 'safe and effective' vaccin ontwikkelt dat de overheid dat afneemt. daardoor loopt Pfizer minder risico.
Volgens The Guardian net:quote:Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een raar verhaal, ja. Het gerucht ging vorige week al dat Esper mogelijk ontslag kreeg maar ik snap niet goed waarom dat nuttig is op dit moment.
https://www.theguardian.c(...)is-live-news-updatesquote:The firing of defense secretary Mark Esper seems to be an effort by Donald Trump to emphasize his presidential powers, as president-elect Joe Biden launches his transition.
In the days before the election, reports indicated Trump was considering firing senior officials he had previously criticized.
In addition to Esper, FBI Director Christopher Wray is considered vulnerable to a lame-duck firing.
Waarschijnlijk heeft esper per ongeluk iets laten vallen over het feit dat trump de verkiezingen heeft verloren?quote:Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een raar verhaal, ja. Het gerucht ging vorige week al dat Esper mogelijk ontslag kreeg maar ik snap niet goed waarom dat nuttig is op dit moment.
Da's wel een goed punt, ja, de lame duck die zijn eigen benoemingen ontslaat om te laten zien hoe machtig hij isquote:Op maandag 9 november 2020 19:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens The Guardian net:
[..]
https://www.theguardian.c(...)is-live-news-updates
Klinkt volslagen idioot en dus volkomen geloofwaardig.
quote:Trump supporters launch small, disparate efforts to fight election results as no GOP or Trump allegations of irregularities have been proved
https://www.washingtonpos(...)c971d4db8_story.html
Het enige risico dat ze hebben zijn bijwerkingen op lange termijn en schadevergoedingen die daar uit komen. De EU heeft aangegeven die risico's over te nemen in de EU, geen idee of Trump dat ook heeft gedaan?quote:Op maandag 9 november 2020 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een vaccin wat Pfizer gratis weg gaat geven. Hoe is dat precies een risico voor Pfizer? Leg eens uit?
De overheid hoeft niets af te nemen, Pfizer heeft vandaag bekend gemaakt het vaccin gratis aan Amerikanen te verstrekken.
waar je fysiek woont kan 1 aspect zijn wat bepaalt waar juridisch de residentie is. maar er is bijvoorbeeld ook het 'domocile' aspect: daar waar je op termijn van plan bent te verblijven. Trump kan juridisch gezien dus residentie hebben in Florida en kan daarom legaal in Florida zijn stem uitbrengen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want er mag niet gewoond worden op Mar-a-Lago.
Maar juridisch kan Trump niet op Mar-A-Lago wonen omdat zijn contract met Palm Beach dat verbiedt.quote:Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef zopias het volgende:
[..]
waar je fysiek woont kan 1 aspect zijn wat bepaalt waar juridisch de residentie is. maar er is bijvoorbeeld ook het 'domocile' aspect: daar waar je op termijn van plan bent te verblijven. Trump kan juridisch gezien dus residentie hebben in Florida en kan daarom legaal in Florida zijn stem uitbrengen.
WH 'ovewinnings'feestje toch?quote:Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, en Carson is nu ook positief voor corona, welke Trump rally was hij bij?
https://www.washingtonpos(...)-carson-coronavirus/
En tussen nevada en Californië kan dat niet?quote:Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef zopias het volgende:
[..]
waar je fysiek woont kan 1 aspect zijn wat bepaalt waar juridisch de residentie is. maar er is bijvoorbeeld ook het 'domocile' aspect: daar waar je op termijn van plan bent te verblijven. Trump kan juridisch gezien dus residentie hebben in Florida en kan daarom legaal in Florida zijn stem uitbrengen.
nog steeds fors lager per capita dan veel EU-landen, ondanks dat EU-landen in veel aspecten een voordeel hebben tov Amerika. dank Trump!quote:Op maandag 9 november 2020 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
US surpasses 10 million confirmed corona cases. Met dank aan Trump.
Of erger nog, verteld dat hij beter eens kan toegeven dat hij weg moet.quote:Op maandag 9 november 2020 19:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft esper per ongeluk iets laten vallen over het feit dat trump de verkiezingen heeft verloren?
Grappig, niemand die Trump bedankt voor het veroorzaken van 10 miljoen infecties.quote:Op maandag 9 november 2020 19:13 schreef zopias het volgende:
[..]
nog steeds fors lager per capita dan veel EU-landen, ondanks dat EU-landen in veel aspecten een voordeel hebben tov Amerika. dank Trump!
Er was nog dit bericht afgelopen week:quote:Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Defense Secretary Mark Esper plans to work with lawmakers to create legislation that would remove the names of Confederate leaders from military bases, NBC News reported.
Such a move, likely to draw the ire of President Trump, also comes as Esper is expected to leave his role after the announced results of the presidential election, regardless of who wins.
Three current defense officials told NBC that Esper has already drafted a resignation letter, which comes after months of reports that pointed to Trump's displeasure with his Pentagon chief stemming from differing views.
Esper now intends to work with Congress to put language in the annual National Defense Authorization Act (NDAA) to cement into law name changes at military installations, three officials said.
Hm, ja, dat verhaal ken ik maar de input daarvan kwam van de Senaat, niet Esper. Als de Senaat dat verordonneert heeft Defensie het maar gewoon te doen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Er was nog dit bericht afgelopen week:
https://www.google.nl/amp(...)akers-to-strip%3famp
[..]
Minder risico met wat? Een goeie vaccine tegen corona niet weg kunnen krijgen? Heel de wereld zit erop te wachten?!quote:Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef zopias het volgende:
[..]
het gaat niet om vooraf geld krijgen. het gaat om de zekerheid dat als Pfizer een 'safe and effective' vaccin ontwikkelt dat de overheid dat afneemt. daardoor loopt Pfizer minder risico.
Tja, Trump zal vast furieus geroepen hebben om het Supreme Courtquote:Op maandag 9 november 2020 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, dat verhaal ken ik maar de input daarvan kwam van de Senaat, niet Esper. Als de Senaat dat verordonneert heeft Defensie het maar gewoon te doen.
Hij mag er niet wonen. Ook in de toekomst niet.quote:Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef zopias het volgende:
[..]
In de USA is het vooral een aantal staten (ongeveer 15) waar het slecht tot zeer slecht gaat, zou je daar per capita gaan kijken dan pakt het minder gunstig uit.quote:Op maandag 9 november 2020 19:13 schreef zopias het volgende:
[..]
nog steeds fors lager per capita dan veel EU-landen, ondanks dat EU-landen in veel aspecten een voordeel hebben tov Amerika. dank Trump!
de overheid geeft een vergoeding voor de vaccins en geeft het gratis weg.quote:Op maandag 9 november 2020 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een vaccin wat Pfizer gratis weg gaat geven.
Pfizer moet middelen investeren om een vaccin te ontwikkelen. het risico is dat andere bedrijven met een beter vaccin komen of dat Pfizer iets later is. zonder garanties is het risico dus dat je middelen investeert en uiteindelijk geen of een kleine markt hebt. dan verlies je geld of je verdient minder dan dat je anders had kunnen verdienen door de middelen ergens anders voor in te zetten (opportunity costs). door een garantie van vergoeding te geven neemt de Amerikaanse overheid dit risico weg.quote:Hoe is dat precies een risico voor Pfizer? Leg eens uit?
de deal:quote:De overheid hoeft niets af te nemen, Pfizer heeft vandaag bekend gemaakt het vaccin gratis aan Amerikanen te verstrekken.
Of het 2nd Amendment, natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2020 19:17 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja, Trump zal vast furieus geroepen hebben om het Supreme Court
Mooi dat Biden dat nu al bereikt heeft. Wat een leider is dat toch!quote:Op maandag 9 november 2020 19:21 schreef zopias het volgende:
[..]
de overheid koopt de vaccins en geeft het gratis weg.
[..]
Pfizer moet middelen investeren om een vaccin te ontwikkelen. het risico is dat andere bedrijven met een beter vaccin komen of dat Pfizer iets later is. zonder garanties is het risico dus dat je middelen investeert en uiteindelijk geen of een kleine markt hebt. dan verlies je geld of je verdient minder dan dat je anders had kunnen verdienen door de middelen ergens anders voor in te zetten (opportunity costs). door een garantie van koop te geven neemt de Amerikaanse overheid dit risico weg.
[..]
de deal:
Americans to receive the vaccine for free consistent with U.S. government’s commitment for free access for COVID-19 vaccines
ik ben er nog steeds, maar ik moet natuurlijk wél werken..quote:Op maandag 9 november 2020 18:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waar is klappernoot als je hem nodig hebt? Ik moet nog altijd lachen als ik aan deze post denk.
[..]
mensen ontwijken belasting door te doen alsof ze in een fiscaal aantrekkelijke plaats (Nevada) residentie hebben. immers waar je resident bent ben je belastingplichting. in de praktijk verblijven ze echter fysiek in Californie. daardoor zijn ze geen resident van Nevada. er zijn inmiddels enkele duizenden mensen gevonden waarbij dit speelt. mensen die dus eigenlijk geen resident zijn van Nevada maar wel in Nevada gestemd hebben.quote:Op maandag 9 november 2020 19:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En tussen nevada en Californië kan dat niet?
Dus als je iemand met een stijve lul ziet lopen heeft ie Viagrahet vaccin gehad..quote:Op maandag 9 november 2020 19:21 schreef zopias het volgende:
[..]
de overheid koopt de vaccins en geeft het gratis weg.
[..]
Pfizer moet middelen investeren om een vaccin te ontwikkelen. het risico is dat andere bedrijven met een beter vaccin komen of dat Pfizer iets later is. zonder garanties is het risico dus dat je middelen investeert en uiteindelijk geen of een kleine markt hebt. dan verlies je geld of je verdient minder dan dat je anders had kunnen verdienen door de middelen ergens anders voor in te zetten (opportunity costs). door een garantie van koop te geven neemt de Amerikaanse overheid dit risico weg.
[..]
de deal:
Americans to receive the vaccine for free consistent with U.S. government’s commitment for free access for COVID-19 vaccines
Dat kan niet wat je nu zegt. Als je resident bent om belastingredenen in Nevada dan mag je daar ook stemmen omdat je, let op, resident bent om belastingredenen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:25 schreef zopias het volgende:
[..]
mensen ontwijken belasting door te doen alsof ze in een fiscaal aantrekkelijke plaats (Nevada) residentie hebben. immers waar je resident bent ben je belastingplichting. in de praktijk verblijven ze echter fysiek in Californie. daardoor zijn ze geen resident van Nevada. er zijn inmiddels enkele duizenden mensen gevonden waarbij dit speelt. mensen die dus eigenlijk geen resident zijn van Nevada maar wel in Nevada gestemd hebben.
Hey, hij heeft zelfs een plan voor covid. Voor hij zelfs President is. Het moest verboden wordenquote:Op maandag 9 november 2020 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi dat Biden dat nu al bereikt heeft. Wat een leider is dat toch!
Ik zie die lijst met minimaal 36.000 gevallen graag verschijnen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet wat je nu zegt. Als je resident bent om belastingredenen in Nevada dan mag je daar ook stemmen omdat je, let op, resident bent om belastingredenen.
het risico is dat ze een vaccin niet weg kunnen krijgen. omdat heel veel andere bedrijven ook een vaccin ontwikkelen die misschien effectiever is. of dat die iets sneller zijn. of dat die minder bijwerkingen hebben. enzovoort.quote:Op maandag 9 november 2020 19:16 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Minder risico met wat? Een goeie vaccine tegen corona niet weg kunnen krijgen? Heel de wereld zit erop te wachten?!
Net zoals die files bij de Turkse ambassade als Erdogan weer de 5e colone inzet om te stemmen?quote:Op maandag 9 november 2020 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet wat je nu zegt. Als je resident bent om belastingredenen in Nevada dan mag je daar ook stemmen omdat je, let op, resident bent om belastingredenen.
Breng ze nou niet op ideeënquote:Op maandag 9 november 2020 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey, hij heeft zelfs een plan voor covid. Voor hij zelfs President is. Het moest verboden worden
het zal niet aanslaan bij de achterban van Trump, Biden vergeet de woorden huuge en best idea everquote:Op maandag 9 november 2020 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey, hij heeft zelfs een plan voor covid. Voor hij zelfs President is. Het moest verboden worden
Zie jij het voor je, Trump die een plan heeft voor covid behalve dan het plan wat hij nu heeft wat heet "Net doen alsof het niet bestaat"quote:
Nee, ik ben bang dat hij dat daadwerkelijk gaat verbieden.quote:Op maandag 9 november 2020 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie jij voor je, Trump die een plan heeft voor covid behalve dan het plan wat hij nu heeft wat heet "Net doen alsof het niet bestaat"
Oh. Ja, nou, dat is toch niet meer relevant na 20 januari.quote:Op maandag 9 november 2020 19:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, ik ben bang dat hij dat daadwerkelijk gaat verbieden.
nee, als je te lang fysiek verblijft buiten Nevada ben je geen resident van Nevada. dit speelt bij mensen uit Californie die belasting ontwijken maar bijvoorbeeld ook voor mensen die uit Nevada zijn verhuisd vanwege coronacrisis (geen werk in Las Vegas).quote:Op maandag 9 november 2020 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met die aspecten doel je er dan op dat veel EU-landen niet worden geleid door een mentaal geretardeerde?quote:Op maandag 9 november 2020 19:13 schreef zopias het volgende:
[..]
Dan ben je ook voor de belasting geen resident van Nevada dus. Dus je hing een lulverhaal op. Ofwel je bent resident ofwel niet. Klaar. En je mag zelfs in Nevada stemmen als je daar recent uit verhuist bent.quote:Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef zopias het volgende:
[..]
nee, als je te lang fysiek verblijft buiten Nevada ben je geen resident van Nevada. dit speelt bij mensen uit Californie die belasting ontwijken maar bijvoorbeeld ook voor mensen die uit Nevada zijn verhuisd vanwege coronacrisis (geen werk in Las Vegas).
je bent in de war. de EU moest Trump's beleid kopieren omdat ze zelf te incompetent waren om dit zelf op tijd te bedenken.quote:Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Met die aspecten doel je er dan op dat veel EU-landen niet worden geleid door een mentaal geretardeerde?
Tenzij je wilt beweren dat ze anders niet begonnen waren aan vaccine onderzoek (wat voor Pfizer aantoonbaar niet waar is, aangezien ze zelfs geld hebben geweigerd voor R&D juist omdat ze geen vertraging in hun proces willen hebben) heeft dit totaal geen toegevoegde waarde.quote:Op maandag 9 november 2020 19:28 schreef zopias het volgende:
[..]
het risico is dat ze een vaccin niet weg kunnen krijgen. omdat heel veel andere bedrijven ook een vaccin ontwikkelen die misschien effectiever is. of dat die iets sneller zijn. of dat die minder bijwerkingen hebben. enzovoort.
Er is nog niets gebeurd? Er is geen vaccine nog in omloop. En aangezien je niet weet hoeveel geld ze wel hadden verdiend zonder vroege deals af te sluiten kan je sowieso niet spreken van vruchten afwerpen. Ze hadden de vaccines hoe dan ook verkocht gekregen aangezien vrijwel letterlijk heel de wereld ze nodig heeft.quote:dit risico heeft Trump weggenomen (zakeninstinct). dat is overgenomen door de EU. en dat heeft nu zijn vruchten afgeworpen voor de westerse wereld.
Afgezien van Grapperhaus heb ik geen van onze bewindslieden superspreading events zien organiseren, dus je kan moeilijk beweren dat ze Trumps (gebrek aan) coronabeleid hebben gekopieerd.quote:Op maandag 9 november 2020 19:34 schreef zopias het volgende:
[..]
je bent in de war. de EU moest Trump's beleid kopieren omdat ze zelf te incompetent waren om dit zelf op tijd te bedenken.
doet me denken aan mijn tante die in de jaren 60 nodig een drol moest draaien in het zwarte woud. Ging ze achter een boom zitten. Met haar achterste duidelijk zichtbaar voor een groepje boswachters. Als ze mijn gezicht niet zien ben ik onzichtbaar die zagen tot hun afgrijzen een forse sigaar hangen onder een felgekleurde bloemetjesjurk, die bekend was in het dorp.quote:Op maandag 9 november 2020 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie jij het voor je, Trump die een plan heeft voor covid behalve dan het plan wat hij nu heeft wat heet "Net doen alsof het niet bestaat"
Je weet dat je in de staat waar je recent hebt gewoond mag stemmen?quote:Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef zopias het volgende:
[..]
nee, als je te lang fysiek verblijft buiten Nevada ben je geen resident van Nevada. dit speelt bij mensen uit Californie die belasting ontwijken maar bijvoorbeeld ook voor mensen die uit Nevada zijn verhuisd vanwege coronacrisis (geen werk in Las Vegas).
Keyword: Wanhopigquote:Op maandag 9 november 2020 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat je in de staat waar je recent hebt gewoond mag stemmen?
En trouwens, wat ben je nu wanhopig aan het zoeken? Nevada met zijn 6 kiesmannen? En waar de Republikeinen hun rechtszaak al verloren hebben? En waar Biden 36.000 stemmen voor staat?
https://www.axios.com/tru(...)fd-5aaca96ce6ce.htmlquote:President Trump has already told advisers he's thinking about running for president again in 2024, two sources familiar with the conversations tell Axios.
Why it matters: This is the clearest indication yet that Trump understands he has lost the 2020 election to Joe Biden — even as the president continues to falsely insist that he is the true winner, that there has been election fraud and that his team will fight to the end in the courts.
het punt van de Trump campagne is dus dat Californiers in Nevada gestemd hebben. dat kan omdat Californiers doen alsof ze resident in Nevada zijn (vanwege fiscale redenen), terwijl ze dat eigenlijk niet zijn (ze mogen dus niet stemmen).quote:Op maandag 9 november 2020 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ben je ook voor de belasting geen resident van Nevada dus. Dus je hing een lulverhaal op. Ofwel je bent resident ofwel niet. Klaar. En je mag zelfs in Nevada stemmen als je daar recent uit verhuist bent.
Het zou mij niets verbazen. Dan blijft hij 4 jaar lang rallies houden, natuurlijk.quote:Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef speknek het volgende:
De lekken van de laatste tijd lijken me niet heel betrouwbaar, maar Axios is meestal redelijk neutraal. Dus, wellicht wat goed nieuws.
[..]
https://www.axios.com/tru(...)fd-5aaca96ce6ce.html
als hij en zijn doelgroep over 4 jaar nog levenquote:Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen. Dan blijft hij 4 jaar lang rallies houden, natuurlijk.
Er zullen duizenden, misschien wel miljoenen hardcore fans overblijven bij die rallies. Maar zal de rest zomaar over deze meltdown heenstappen en over 4 jaar weer op hem stemmen?quote:Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen. Dan blijft hij 4 jaar lang rallies houden, natuurlijk.
Als je resident bent en belasting betaalt in Nevada dan ben je gerechtigd om te stemmen in Nevada. Het is zo simpel, bovendien moet je in Nevada geregistreerd zijn om daar te kunnen stemmen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef zopias het volgende:
[..]
het punt van de Trump campagne is dus dat Californiers in Nevada gestemd hebben. dat kan omdat Californiers doen alsof ze resident in Nevada zijn (vanwege fiscale redenen), terwijl ze dat eigenlijk niet zijn (ze mogen dus niet stemmen).
Dan had de president daar vooraf wat aan moeten laten doen, want dan zouden ze al belastingfraude plegen... het is niet dat Trump machteloos vooraf moest toekijken.quote:Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef zopias het volgende:
[..]
het punt van de Trump campagne is dus dat Californiers in Nevada gestemd hebben. dat kan omdat Californiers doen alsof ze resident in Nevada zijn (vanwege fiscale redenen), terwijl ze dat eigenlijk niet zijn (ze mogen dus niet stemmen).
Hij zal het dan ook weer gewoon tegen andere republikeinen moeten opnemen, zou mooi zijn als hij de primeraries verliest.quote:Op maandag 9 november 2020 19:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zullen duizenden, misschien wel miljoenen hardcore fans overblijven bij die rallies. Maar zal de rest zomaar over deze meltdown heenstappen en over 4 jaar weer op hem stemmen?
Ik denk het niet maar hij vind het idee dat hij 4 jaar lang toegejuicht word natuurlijk fantastisch.quote:Op maandag 9 november 2020 19:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zullen duizenden, misschien wel miljoenen hardcore fans overblijven bij die rallies. Maar zal de rest zomaar over deze meltdown heenstappen en over 4 jaar weer op hem stemmen?
Als het Moscow Mitch lukt om vier jaar lang het beleid van Biden te torpederen misschien wel. Sowieso doet Biden maar 1 termijn, dus Trump is dan weer soort van de incumbent.quote:Op maandag 9 november 2020 19:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
dan moet hij wél in de states blijven. En er staan aardig wat pittige rechtszaken op hem te wachten als hij burger wordt.quote:Op maandag 9 november 2020 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het niet maar hij vind het idee dat hij 4 jaar lang toegejuicht word natuurlijk fantastisch.
Heh, en waar moet hij heen dan? Geen land ter wereld wat Trump binnen zijn grenzen wil hebben.quote:Op maandag 9 november 2020 19:44 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dan moet hij wél in de states blijven. En er staan aardig wat pittige rechtszaken op hem te wachten als hij burger wordt.
Denk eerder dat Trump over 4 jaar gewoon nog in een gevangenis bivakkeertquote:Op maandag 9 november 2020 19:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als hij en zijn doelgroep over 4 jaar nog leven
Weet ik niet, lijkt mij onmogelijk om te zeggen op dit moment, er zijn een groot aantal strafzaken in voorbereiding, dat wel.quote:Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk eerder dat Trump over 4 jaar gewoon nog in een gevangenis bivakkeert
ik verwacht van niet. Boven een bepaald inkomen glibber je altijd tussen de tralies door..quote:Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk eerder dat Trump over 4 jaar gewoon nog in een gevangenis bivakkeert
Dat is geen Pence tweet.quote:Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Sinds wanneer twittert reetlikker Pence ook met die rare capslock-stukjes
Ik denk dat ie dat makkelijk wint. Hoe versla je die doodsimpele retoriek waar veel republikeinen van houden? Trump is een fantastische campaigner en zonder corona staat weinig hem in de weg.quote:Op maandag 9 november 2020 19:42 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hij zal het dan ook weer gewoon tegen andere republikeinen moeten opnemen, zou mooi zijn als hij de primeraries verliest.
Tenzij Biden voor het einde van z'n termijn het stokje al overgeeft aan Harris en zij de incumbent is.quote:Op maandag 9 november 2020 19:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Als het Moscow Mitch lukt om vier jaar lang het beleid van Biden te torpederen misschien wel. Sowieso doet Biden maar 1 termijn, dus Trump is dan weer soort van de incumbent.
Maar Republikeinen zijn niet genoeg om te winnen. Dat is Trumps hele probleem nu.quote:Op maandag 9 november 2020 19:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie dat makkelijk wint. Hoe versla je die doodsimpele retoriek waar veel republikeinen van houden? Trump is een fantastische campaigner en zonder corona staat weinig hem in de weg.
Behalve zn leeftijd en alles wat er met hem kan gebeuren de komende 3 jaar.
Dat is pas een probleem voor na de primariesquote:Op maandag 9 november 2020 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Republikeinen zijn niet genoeg om te winnen. Dat is Trumps hele probleem nu.
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat Biden dat doet tenzij hij te ziek zou zijn om door te gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 19:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tenzij Biden voor het einde van z'n termijn het stokje al overgeeft aan Harris en zij de incumbent is.
Oh, op die fiets? Ik zie je punt.quote:Op maandag 9 november 2020 19:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is pas een probleem voor na de primaries
wat ik al eerder aangaf ze komen puur getalsmatig te kortquote:Op maandag 9 november 2020 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Republikeinen zijn niet genoeg om te winnen. Dat is Trumps hele probleem nu.
de downside wegnemen betekent dat de kans groter wordt dat Pfizer meer middelen investeert.quote:Op maandag 9 november 2020 19:34 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Tenzij je wilt beweren dat ze anders niet begonnen waren aan vaccine onderzoek
het is andersom. het geld weigeren betekent juist dat ze de mogelijkheid hadden om NIET het vaccin (door) te ontwikkelen. immers heb je dan geen verplichtingen naar de overheid.quote:(wat voor Pfizer aantoonbaar niet waar is, aangezien ze zelfs geld hebben geweigerd voor R&D juist omdat ze geen vertraging in hun proces willen hebben) heeft dit totaal geen toegevoegde waarde.
het proces wordt in het grote plaatje versneld omdat in aggregaat meer middelen worden ingezet. de downside voor bedrijven is immers weg.quote:Volgens Pfizer is dit deal trouwens ook schadelijk voor de voortgang van vaccineonderzoek, omdat het het proces zou vertragen. Dus mogelijk dat trump door deze actie zelfs andere organisaties vertraagd heeft met hun onderzoek.
er is nu bewijs dat het vaccin 'safe and effective' is. dus zo goed als klaar om het in omloop te brengen.quote:Er is nog niets gebeurd? Er is geen vaccine nog in omloop.
nogmaals, het doel van de deal was om de downside voor Pfizer weg te nemen. dat is waarom Pfizer hier mee akkoord ging. door de downside weg te nemen kunnen zij meer middelen investeren. zonder deze deal hebben zij risico omdat competitie een beter vaccin kan ontwikkelen en daardoor winst mislopen. dan zou de prikkel om hierin te investeren minder groot zijn.quote:En aangezien je niet weet hoeveel geld ze wel hadden verdiend zonder vroege deals af te sluiten kan je sowieso niet spreken van vruchten afwerpen. Ze hadden de vaccines hoe dan ook verkocht gekregen aangezien vrijwel letterlijk heel de wereld ze nodig heeft.
Ik denk dat er een aantal daarvan al helemaal klaarliggen. Die kunnen in januari zo worden gestart.quote:Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet ik niet, lijkt mij onmogelijk om te zeggen op dit moment, er zijn een groot aantal strafzaken in voorbereiding, dat wel.
als de Dems het beter doen dan verwacht, zullen de independents echt niet weer op Trump gaan stemmen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:54 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
wat ik al eerder aangaf ze komen puur getalsmatig te kort
lol. voor de laatste keer: het punt van de Trump campagne is dus dat mensen die niet resident zijn in Nevada daar toch gestemd hebben. hoe kan dat? omdat Californiers doen alsof ze resident zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je resident bent en belasting betaalt in Nevada dan ben je gerechtigd om te stemmen in Nevada.
dat er een vaccin komt is zeker. Of het voor iedereen beschikbaar komt hangt af wie er regeert. Ik kan me voorstellen dat Trump vet wilde incasseren met dat vaccin, hij adverteerde al eerder met covid "medicijnen". Biden zou zomaar dit vaccin vrij beschikbaar kunnen maken.quote:Op maandag 9 november 2020 19:56 schreef zopias het volgende:
[..]
de downside wegnemen betekent dat de kans groter wordt dat Pfizer meer middelen investeert.
[..]
het is andersom. het geld weigeren betekent juist dat ze de mogelijkheid hadden om NIET het vaccin (door) te ontwikkelen. immers heb je dan geen verplichtingen naar de overheid.
[..]
het proces wordt in het grote plaatje versneld omdat in aggregaat meer middelen worden ingezet. de downside voor bedrijven is immers weg.
[..]
er is nu bewijs dat het vaccin 'safe and effective' is. dus zo goed als klaar om het in omloop te brengen.
[..]
nogmaals, het doel van de deal was om de downside voor Pfizer weg te nemen. dat is waarom Pfizer hier mee akkoord ging. door de downside weg te nemen kunnen zij meer middelen investeren. zonder deze deal hebben zij risico omdat competitie een beter vaccin kan ontwikkelen en daardoor winst mislopen. dan zou de prikkel om hierin te investeren minder groot zijn.
Ik bedoelde dat Trump als ie meedoet de Republikeinse primaries makkelijk zal winnen. Dan wordt hij dus waarschijnlijk de kandidaat voor de GOP. Geen idee wat er daarna gebeurt, maar democraten kunnen het voordeel van een incumbent president dan wel gebruiken lijkt me. Wat lastig is want Biden is dan 82quote:Op maandag 9 november 2020 19:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als de Dems het beter doen dan verwacht, zullen de independents echt niet weer op Trump gaan stemmen.
Benieuwd of de GOP daar een stokje voor durft te steken. Bad optics.quote:Op maandag 9 november 2020 19:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Biden zou zomaar dit vaccin vrij beschikbaar kunnen maken.
en trump is dan een kwiekjonge president van 78 jaar. Met een corpulent lichaamquote:Op maandag 9 november 2020 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Trump als ie meedoet de Republikeinse primaries makkelijk zal winnen. Dan wordt hij dus waarschijnlijk de kandidaat voor de GOP. Geen idee wat er daarna gebeurt, maar democraten kunnen het voordeel van een incumbent president dan wel gebruiken lijkt me. Wat lastig is want Biden is dan 82
het is al heel lang bekend dat de Trump regering dit gratis beschikbaar gaat maken.quote:Op maandag 9 november 2020 19:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat er een vaccin komt is zeker. Of het voor iedereen beschikbaar komt hangt af wie er regeert. Ik kan me voorstellen dat Trump vet wilde incasseren met dat vaccin, hij adverteerde al eerder met covid "medicijnen". Biden zou zomaar dit vaccin vrij beschikbaar kunnen maken.
Biden heeft in ze speech vandaag al aangegeven dat het vaccin gratis zal zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 20:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Benieuwd of de GOP daar een stokje voor durft te steken. Bad optics.
ze zeiden er niet bij voor wiequote:Op maandag 9 november 2020 20:02 schreef zopias het volgende:
[..]
het is al heel lang bekend dat de Trump regering dit gratis beschikbaar gaat maken.
81quote:Op maandag 9 november 2020 20:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Trump als ie meedoet de Republikeinse primaries makkelijk zal winnen. Dan wordt hij dus waarschijnlijk de kandidaat voor de GOP. Geen idee wat er daarna gebeurt, maar democraten kunnen het voordeel van een incumbent president dan wel gebruiken lijkt me. Wat lastig is want Biden is dan 82
Enorm klein. Ik zie het niet gebeuren maar dat is slechts mijn meningquote:Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat Biden een tweede termijn gaat doen?
Nee? Of kan jij ook geen Engels net als de vorige?quote:Op maandag 9 november 2020 20:08 schreef Bocaj het volgende:
Hebben jullie trouwens deze tweet gezien?
[ twitter ]
Daar klopt toch ook helemaal niks aan haar?!
Wat een in en in naar mens is dat zeg!
Zelfs jullie democraten moeten toch rillingen krijgen van zo'n tweet?
Wat klopt daar niet aan? Ik snap niet waarom de Trump fans zo uit hun dak gaan van wat ze zegt. Ze zegt letterlijk documenteer wat er gebeurt is omdat bepaalde mensen met de shredder aan de gang zullen gaan en over 4 jaar gaan roepen dat ze van niks wisten.quote:Op maandag 9 november 2020 20:08 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
het broeit hier van linksen. die hebben ook dit soort ideeen.quote:Op maandag 9 november 2020 20:08 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Is dat zo? Vertel, ik weet namelijk wat de meesten hier stemmen maar waarom bewijs jij het niet eens dat het hier "broeit van de linksen"?quote:Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef zopias het volgende:
[..]
het broeit hier van linksen. die hebben ook dit soort ideeen.
LOL, nu de hele tijd hebben lopen jengelen dat Biden te oud is, maar over vier jaar, als hij zelf een paar maanden ouder is dan Biden nu, wel weer voor het presidentschap willen gaan?quote:Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef speknek het volgende:
De lekken van de laatste tijd lijken me niet heel betrouwbaar, maar Axios is meestal redelijk neutraal. Dus, wellicht wat goed nieuws.
[..]
https://www.axios.com/tru(...)fd-5aaca96ce6ce.html
Hoezo? Is het gemeen om iemand later met zijn Trump-aarslikkerij te confronteren of zo? Is dat juist niet iets waar de echte Trumpist trots op zal zijn? "Mijn oma stierf aan covid, mijn ouders raakten werkloos, ik verloor mijn huis, maar Trump is god want Mexico betaalt de muur! Maga!"quote:Op maandag 9 november 2020 20:08 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Ja, die tweet is niets geks aan.quote:Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat klopt daar niet aan? Ik snap niet waarom de Trump fans zo uit hun dak gaan van wat ze zegt. Ze zegt letterlijk documenteer wat er gebeurt is omdat bepaalde mensen met de shredder aan de gang zullen gaan en over 4 jaar gaan roepen dat ze van niks wisten.
PS: Er is hier geen enkele Democraat aanwezig.
In plaats van blij te zijn met de oude man blijven ze maar doorgaan met pogingen Trump belachelijk te maken, staan ze met bordjes "you're fired", flauwe filmpjes, items etc.quote:Op maandag 9 november 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
Die logica zie ik niet erg. De Democraten zijn totaal niet "sore"
niet lang meer. en de VVD is al heel links (socialisme, massa-immigratie, hysterisch energiebeleid).quote:Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Democraten zijn sowieso rechtser en conservatiever dan de VVD in Nederland.
Eerlijk gezegd, aangezien de VS geen "right to forget" heeft zou het ontzettend moeilijk zijn om je sporen uit te wissen in de VS maar het zou mij weinig verbazen als de inhoud van Twitter accounts door de shredder gaan binnenkort.quote:Op maandag 9 november 2020 20:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, die tweet is niets geks aan.
Overigens ben ik wel van mening dat iedereen van gedachten kan veranderen. Ook mensen die nog niet uit hun hersenspoeling zijn ontwaakt en Trump nu nog steunen. Zolang je niet ontkent dat je ooit iets anders hebt gezegd is er niets aan de hand.
vrijwel alle mensen die hier regelmatig posten stemmen links van FvD/PVV. dus links.quote:Op maandag 9 november 2020 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel, ik weet namelijk wat de meesten hier stemmen maar waarom bewijs jij het niet eens dat het hier "broeit van de linksen"?
Sowieso doelt ze op de mensen die hem in de politiek steunden in die 4 jaar en straks mogelijk net doen of ze van niets weten, zoals ratten een zinkend schip verlaten.quote:Op maandag 9 november 2020 20:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, die tweet is niets geks aan.
Overigens ben ik wel van mening dat iedereen van gedachten kan veranderen. Ook mensen die nog niet uit hun hersenspoeling zijn ontwaakt en Trump nu nog steunen. Zolang je niet ontkent dat je ooit iets anders hebt gezegd is er niets aan de hand.
quote:Op maandag 9 november 2020 20:08 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sycophancyquote:In modern English, sycophant denotes an "insincere flatterer" and is used to refer to someone practicing sycophancy (i.e. insincere flattery to gain advantage).
quote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
In plaats van blij te zijn met de oude man blijven ze maar doorgaan met pogingen Trump belachelijk te maken, staan ze met bordjes "you're fired", flauwe filmpjes, items etc.
Tot op heden hebben de republikeinen zich gewoon waardig gedragen vergeleken met de democraten 4 jaar terug met hun massale huilie 'not my president' demonstraties tot zelfs in NL aan toe. Of dat zo blijft geen idee, maar dit misselijkmakende gedrag is bijna een provocatie.
Slechte loser bevestigd.quote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
In plaats van blij te zijn met de oude man blijven ze maar doorgaan met pogingen Trump belachelijk te maken, staan ze met bordjes "you're fired", flauwe filmpjes, items etc.
Tot op heden hebben de republikeinen zich gewoon waardig gedragen vergeleken met de democraten 4 jaar terug met hun massale huilie 'not my president' demonstraties tot zelfs in NL aan toe. Of dat zo blijft geen idee, maar dit misselijkmakende gedrag is bijna een provocatie.
Ok, dus alleen in jouw wereld zijn de posters hier links. Fake news dus.quote:Op maandag 9 november 2020 20:17 schreef zopias het volgende:
[..]
vrijwel alle mensen die hier regelmatig posten stemmen links van FvD/PVV. dus links.
Met zijn dieet een hartaanval of een beroerte?quote:Op maandag 9 november 2020 19:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie dat makkelijk wint. Hoe versla je die doodsimpele retoriek waar veel republikeinen van houden? Trump is een fantastische campaigner en zonder corona staat weinig hem in de weg.
Behalve zn leeftijd en alles wat er met hem kan gebeuren de komende 3 jaar.
Vaccin nieuws hielp ook meequote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wel mooi dat de internationale beurskoersen zo positief reageren op de benoeming van Biden.
Vorige week riep Navarro nog dat er wraak acties tegen Wall Street genomen zouden worden door Trump vanwege hun steun aan Bidenquote:Op maandag 9 november 2020 20:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vaccin nieuws hielp ook mee, maar de opening was ook redelijk positief.
alleen een links persoon denkt dat er nog belangrijke, fundamentele verschillen zijn tussen SP/GL/D66/VVD.quote:Op maandag 9 november 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus alleen in jouw wereld zijn de posters hier links. Fake news dus.
Ga maar weer gewoon ontopic nu, ok?quote:Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef zopias het volgende:
[..]
alleen een links persoon denkt dat er nog belangrijke, fundamentele verschillen zijn tussen SP/GL/D66/VVD.
Trump heeft de epidemie laten ontsporen, de economie daarin meegesleurd en iedere kans aangegrepen om dat z'n beloop te laten. Hij had een hele eenvoudige optie om herkozen te worden en dat was in maart zeggen "kom op mensen, dit varkentje gaan we met z'n allen wassen".quote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
Trumpanzee-tears are delicious.quote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen als er sprake is van een downside ipv "mooi meegenomen, maar we hadden toch wel al onze vaccines verkocht als het ons gelukt was".quote:Op maandag 9 november 2020 19:56 schreef zopias het volgende:
[..]
de downside wegnemen betekent dat de kans groter wordt dat Pfizer meer middelen investeert.
Ze hebben het geld juist geweigerd omdat geld accepteren de boel zou vertragen. Betekent dat de andere organisaties die wel het geld hebben geaccepteerd trager zijn in hun R&D.quote:het is andersom. het geld weigeren betekent juist dat ze de mogelijkheid hadden om NIET het vaccin (door) te ontwikkelen. immers heb je dan geen verplichtingen naar de overheid.
Bewijs dat er meer middelen zijn ingezet door bedrijven door deze deals?quote:het proces wordt in het grote plaatje versneld omdat in aggregaat meer middelen worden ingezet. de downside voor bedrijven is immers weg.
Maar het is nog niet in omloop. En de snelheid van deze ontwikkeling heeft niets te maken met de deal van Trump. Ze hebben em juist geweigerd omdat het de boel zou vertragen.quote:er is nu bewijs dat het vaccin 'safe and effective' is. dus zo goed als klaar om het in omloop te brengen.
En waaruit blijkt dat ze daadwerkelijk meer hebben geinvesteerd in hun ontwikkelingen?quote:nogmaals, het doel van de deal was om de downside voor Pfizer weg te nemen. dat is waarom Pfizer hier mee akkoord ging. door de downside weg te nemen kunnen zij meer middelen investeren. zonder deze deal hebben zij risico omdat competitie een beter vaccin kan ontwikkelen en daardoor winst mislopen. dan zou de prikkel om hierin te investeren minder groot zijn.
De duiding die ik van wat economen las is dat ze ook positief reageren omdat de blue wave is uitgebleven, die zat natuurlijk door al die peilingen al wel wat in de beurskoersen verwerkt. De bedrijven hebben graag een gematigde koers, een senaat met een andere kleur dan de president is dus ideaal voor de beurs.quote:Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wel mooi dat de internationale beurskoersen zo positief reageren op de benoeming van Biden.
Dit heeft echt helemaal niets te maken met de inhoud van mijn post.quote:Op maandag 9 november 2020 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump heeft de epidemie laten ontsporen, de economie daarin meegesleurd en iedere kans aangegrepen om dat z'n beloop te laten. Hij had een hele eenvoudige optie om herkozen te worden en dat was in maart zeggen "kom op mensen, dit varkentje gaan we met z'n allen wassen".
Hij zal de geschiedenis ingaan als één van de slechtste presidenten ooit en dat was echt niet nodig.
Nee klopt, ik zie het alleen gebeuren dat straks elke republikein die zegt dat het Trump presidentschap een fout/mislukking was om de oren geslagen wordt met oude tweets. Terwijl je soms op het moment zelf meegevoerd wordt of niet durft tegen te spreken uit angst voor ontslag oid. Dat is geen schande.quote:Op maandag 9 november 2020 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sowieso doelt ze op de mensen die hem in de politiek steunden in die 4 jaar en straks mogelijk net doen of ze van niets weten, zoals ratten een zinkend schip verlaten.
Op zich niet erg als je zegt "ik heb Trump gesteund en dat zou ik nu nog doen" of "ik heb Trump gesteund maar ik heb er spijt van". Het wordt pas een probleem als je het gaat ontkennen.
Ik had al voorspeld dat je na 3 november niets meer zou horen over de laptop van Hunter Biden vanuit het Trump kamp maar dit zou ook nog wel eens terug kunnen bijten.quote:
Wellicht dat je daar nog wel wat van gaat horen met wat dagvaardingen enzo. Als die man daar in die tweets de waarheid spreekt en dat hard gemaakt kan worden is dat mogelijk omkoping.quote:Op maandag 9 november 2020 20:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had al voorspeld dat je na 3 november niets meer zou horen over de laptop van Hunter Biden vanuit het Trump kamp maar dit zou ook nog wel eens terug kunnen bijten.
Amerika staat er veeeeel beter voor qua coronavirus dan de EU.quote:Op maandag 9 november 2020 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump heeft de epidemie laten ontsporen
huh? de economie van Amerika is juist sterker door corona gekomen dan die van de EU, juist doordat ze slimmer beleid hadden: zoveel mogelijk open houden in zomer zodat er een bepaalde mate van groepsimmuniteit kan ontstaan waardoor ze nu in de winter beter gepositioneerd zijn. kijk ook naar de BBP-cijfers van de afgelopen kwartalen: Amerika loopt minder schade op dan de EU.quote:de economie daarin meegesleurd en iedere kans aangegrepen om dat z'n beloop te laten.
hoe dan lol? hij heeft optimaal beleid gevoerd.quote:Hij had een hele eenvoudige optie om herkozen te worden en dat was in maart zeggen "kom op mensen, dit varkentje gaan we met z'n allen wassen".
hij is de meest competente leider in de politiek die ik ken.quote:Hij zal de geschiedenis ingaan als één van de slechtste presidenten ooit en dat was echt niet nodig.
Sorry, maar als je de integriteit niet hebt om op te staan als het erom gaat dan hoor je nooit meer een positie te bekleden van enige verantwoordelijkheid in mijn opinie.quote:Op maandag 9 november 2020 20:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee klopt, ik zie het alleen gebeuren dat straks elke republikein die zegt dat het Trump presidentschap een fout/mislukking was om de oren geslagen wordt met oude tweets. Terwijl je soms op het moment zelf meegevoerd wordt of niet durft tegen te spreken uit angst voor ontslag oid. Dat is geen schande.
Ach, ze werden om de oren geslagen met oude uitspraken waarbij ze Trump prezen, waarbij ze zeiden geen nieuwe opperrechter te benoemen en dat Biden een toffe pik is. Maakt allemaal niks uit.quote:Op maandag 9 november 2020 20:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee klopt, ik zie het alleen gebeuren dat straks elke republikein die zegt dat het Trump presidentschap een fout/mislukking was om de oren geslagen wordt met oude tweets. Terwijl je soms op het moment zelf meegevoerd wordt of niet durft tegen te spreken uit angst voor ontslag oid. Dat is geen schande.
Ik denk dat je onderschat hoe verziekt de GOP is. Maar dat die dat intern moeten oplossen en tot die tijd niet zouden mogen regeren ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 november 2020 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar als je de integriteit niet hebt om op te staan als het erom gaat dan hoor je nooit meer een positie te bekleden van enige verantwoordelijkheid in mijn opinie.
WTF?quote:Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Ulx het volgende:
Trumpanzee-tears are delicious.
Om met Shapiro te spreken: Fuck your feelings, snowflake. Enjoy the butthurt.
Beetje gaan huilen om begrip. Wat een slappe bende is het toch.
Jouw posts namen alleen maar mensen de maat, volgens mij, en je opende met sore winners. Dus mischien moet je even in de spiegel kijken?quote:Op maandag 9 november 2020 20:29 schreef Za het volgende:
[..]
WTF?
Waarom gedraag je je als het typisch voorbeeld van een zuur verbitterd iemand ipv gewoon blij te zijn, zoals benoemd in mijn post?
Succes ermee.
Tja, tegen Trump in gaan was zo ongeveer politieke zelfmoord. Dus ik vind dit wel een beetje makkelijk praten.quote:Op maandag 9 november 2020 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar als je de integriteit niet hebt om op te staan als het erom gaat dan hoor je nooit meer een positie te bekleden van enige verantwoordelijkheid in mijn opinie.
Was dat zo? Mitt Romney leeft nog steeds, volgens mij.quote:Op maandag 9 november 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, tegen Trump in gaan was zo ongeveer politieke zelfmoord. Dus ik vind dit wel een beetje makkelijk praten.
Nu wil ik niet met Godwins gaan gooien, het risico dat je daarmee de discussie verliest is nogal grootquote:Op maandag 9 november 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, tegen Trump in gaan was zo ongeveer politieke zelfmoord. Dus ik vind dit wel een beetje makkelijk praten.
Sommige mensen, zoals Trump en Ulx, gaan gewoon lekker op dat soort sentiment. Ik vind het ook jammer, maar geen idee wat ertegen te doen.quote:Op maandag 9 november 2020 20:29 schreef Za het volgende:
[..]
WTF?
Waarom gedraag je je als het typisch voorbeeld van een zuur verbitterd iemand ipv gewoon blij te zijn, zoals benoemd in mijn post?
Succes ermee.
Maar je gaat toch niet de politiek in om het pluche te plakken? Enige principes mogen wel, zoals signaleren dat iemand die het ambt misbruikt voor zijn eigen herverkiezing de laan uit gestuurd dient te worden.quote:Op maandag 9 november 2020 20:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je het kaliber van Mitt Romney hebt (zie ook McCain) dan kan dat inderdaad. Maar voor de meeste Republikeinen geldt dat niet.quote:Op maandag 9 november 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dat zo? Mitt Romney leeft nog steeds, volgens mij.
En de Republikeinen verloren het Huis in 2018 dus blijkbaar was Trump steunen ook geen recept voor de overwinning.
2024 verliest hij dan van Trumpquote:Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat Biden een tweede termijn gaat doen?
Hoe reken jij precies? Zowel qua sterfgevallen als besmettingen per miljoen inwoners behoort de VS tot de zwaarst getroffen landen ter wereld. De enige EU-landen die het 'slechter' doen zijn Spanje en België.quote:Op maandag 9 november 2020 20:27 schreef zopias het volgende:
[..]
Amerika staat er veeeeel beter voor qua coronavirus dan de EU.
Je moet mensen de kans geven om in te zien dat ze fout zaten. Er zijn grenzen natuurlijk, maar niet elke republikein die ooit Trump heeft verdedigd moet straks gecanceld worden.quote:Op maandag 9 november 2020 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu wil ik niet met Godwins gaan gooien, het risico dat je daarmee de discussie verliest is nogal groot
Maar...
Als je ergens voor staat, dan moet je er ook voor durven staan... "Fout zijn in de oorlog" is een keuze... Dat geldt hier net zo goed.
Nogmaals, dan ben je geen volksvertegenwoordiger maar een ja knikker. Lindsey Graham is het perfecte voorbeeld daarvan.quote:Op maandag 9 november 2020 20:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je het kaliber van Mitt Romney hebt (zie ook McCain) dan kan dat inderdaad. Maar voor de meeste Republikeinen geldt dat niet.
dit is een herhaling van zetten. ik kan mezelf nog een keer herhalen maar het komt erop neer dat Pfizer een risico loopt en dat risico wordt weggenomen door deze deal. dit is waarom Pfizer akkoord ging met de deal. hierdoor is de kans vergroot dat Pfizer meer middelen inzet. dit is waarom de EU deze deal gekopieerd heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Alleen als er sprake is van een downside ipv "mooi meegenomen, maar we hadden toch wel al onze vaccines verkocht als het ons gelukt was".
[..]
Ze hebben het geld juist geweigerd omdat geld accepteren de boel zou vertragen. Betekent dat de andere organisaties die wel het geld hebben geaccepteerd trager zijn in hun R&D.
[..]
Bewijs dat er meer middelen zijn ingezet door bedrijven door deze deals?
[..]
Maar het is nog niet in omloop. En de snelheid van deze ontwikkeling heeft niets te maken met de deal van Trump. Ze hebben em juist geweigerd omdat het de boel zou vertragen.
[..]
En waaruit blijkt dat ze daadwerkelijk meer hebben geinvesteerd in hun ontwikkelingen?
En van belastinggeld medicijnen kopen om ze zo goedkoper te distribueren is geen Amerikaans ding
Het zou me verbazen als de republikeinen hem ooit nog naar voren durven te schuiven.quote:
Nouja, je zegt het zelf al. Wat Trump allemaal deed was toch wel een tikkeltje minder erg dan fout zijn in de oorlogquote:Op maandag 9 november 2020 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu wil ik niet met Godwins gaan gooien, het risico dat je daarmee de discussie verliest is nogal groot
Maar...
Als je ergens voor staat, dan moet je er ook voor durven staan... "Fout zijn in de oorlog" is een keuze... Dat geldt hier net zo goed.
Dat doet hij uit zichzelf en op zijn manierquote:Op maandag 9 november 2020 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
De USA staat wel echt voor een heel bijzondere situatie.
Je kan stemmen tellen, hertellen, rechtszaken beginnen tot in den eeuwigheid maar de uitslagen veranderen niet meer.
Trump zal een keer moeten erkennen dat hij heeft verloren en uiteindelijk vertrekken. De vraag is: doet hij dat uit zichzelf of wordt hij straks naar buiten gedragen...
Yvanka kan ook nog maar dan moet hij wel damage controle gaan doenquote:Op maandag 9 november 2020 20:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als de republikeinen hem ooit nog naar voren durven te schuiven.
Daarnaast, het is ook maar de vraag of "orange is the new black" straks niet van toepassing is op Trump.
Valt nog te bezien!quote:Op maandag 9 november 2020 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan stemmen tellen, hertellen, rechtszaken beginnen tot in den eeuwigheid maar de uitslagen veranderen niet meer.
Zo gek is hij nou ook weer niet... Ik verwacht gewoon dat hij waardig opstapt!quote:Op maandag 9 november 2020 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump zal een keer moeten erkennen dat hij heeft verloren en uiteindelijk vertrekken. De vraag is: doet hij dat uit zichzelf of wordt hij straks naar buiten gedragen...
Ivanka. En die kans is extreem klein. Dit heeft niets laten zien de afgelopen jaren, Kushner wel en dat was niet bepaald gunstig.quote:Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Yvanka kan ook nog maar dan moet hij wel damage controle gaan doen
Justice!quote:Op maandag 9 november 2020 20:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Toch nog een poging tot teringzooi vrees ik.
Uiteraard zijn er flagrante voorbeelden, maar jij stelde volgens mij dat geen enkele republikein nu ooit nog verantwoordelijkheid mag dragen. Qua ideeën hoeft dat ook niet per se van mij, maar niet omdat ze niet genoeg afstand van Trump hebben genomen. Verwachten dat die mensen hun carrière door de plee spoelen om principiële redenen is niet extreem realistisch.quote:Op maandag 9 november 2020 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, dan ben je geen volksvertegenwoordiger maar een ja knikker. Lindsey Graham is het perfecte voorbeeld daarvan.
In 2016 was Trump een ramp aldus Graham, in 2018 likte hij zijn reet.
Lijkt mij dat je Republikeinse Trump-loyalisten met hun eerdere uitspraken moet confronteren op het moment dat hun herverkiezing nadert. Vervolgens is het aan de kiezer.quote:Op maandag 9 november 2020 20:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er flagrante voorbeelden, maar jij stelde volgens mij dat geen enkele republikein nu ooit nog verantwoordelijkheid mag dragen. Qua ideeën hoeft dat ook niet per se van mij, maar niet omdat ze niet genoeg afstand van Trump hebben genomen. Verwachten dat die mensen hun carrière door de plee spoelen om principiële redenen is niet extreem realistisch.
Dat stelde ik helemaal niet. Ik heb zelfs het woord Republikein niet gebruikt. Ik zeg dat als volksvertegenwoordiger je geen verantwoording schuldig bent aan Trump en dat je eigen integriteit voorop moet staan en als Trump dat niet leuk vindt dan is dat jammer voor Trump. Zo hoort het iig te zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 20:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er flagrante voorbeelden, maar jij stelde volgens mij dat geen enkele republikein nu ooit nog verantwoordelijkheid mag dragen. Qua ideeën hoeft dat ook niet per se van mij, maar niet omdat ze niet genoeg afstand van Trump hebben genomen. Verwachten dat die mensen hun carrière door de plee spoelen om principiële redenen is niet extreem realistisch.
Hij mag toch gewoon procederen? Vrij kansloos, maar niet per se in strijd met de rechtstaat.quote:Op maandag 9 november 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar je gaat toch niet de politiek in om het pluche te plakken? Enige principes mogen wel, zoals signaleren dat iemand die het ambt misbruikt voor zijn eigen herverkiezing de laan uit gestuurd dient te worden.
de VS heeft sinds ongeveer de zomer veel minder besmettingen en sterfgevallen dan de EU (per capita). plus ze hebben veel minder economische schade. de EU moet deze winter weer veel economische schade oplopen door lockdowns en andere maatregelen.quote:Op maandag 9 november 2020 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe reken jij precies? Zowel qua sterfgevallen als besmettingen per miljoen inwoners behoort de VS tot de zwaarst getroffen landen ter wereld. De enige EU-landen die het 'slechter' doen zijn Spanje en België.
Bron
Toch knap dat jij zeker weet dat er fraude is gepleegd.quote:
Hij mag procederen zoveel hij wil. Maar je vergeet even dat hij opriep om te stoppen met stemmen tellen. Dat mag dus niet.quote:Op maandag 9 november 2020 20:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij mag toch gewoon procederen? Vrij kansloos, maar niet per se in strijd met de rechtstaat.
Waarom reken je vanaf de zomer? Het virus waart al rond sinds maart.quote:Op maandag 9 november 2020 20:55 schreef zopias het volgende:
[..]
de VS heeft sinds ongeveer de zomer veel minder besmettingen en sterfgevallen dan de EU (per capita). plus ze hebben veel minder economische schade. de EU moet deze winter weer veel economische schade oplopen door lockdowns en andere maatregelen.
'The threshold identification of Ballots' betekent blijkbaar de mate waarin de handtekeking op de ballot gecontroleerd is? En dat die dus in grote mate onvoldoende is geweest?quote:
Volgens mij wel. Er zinn weinig andere hotspots in DC.quote:
Da's toch de man van de meer dan 20.000 leugens en onwaarheden als President?quote:Op maandag 9 november 2020 21:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
'The threshold identification of Ballots' betekent blijkbaar de mate waarin de handtekeking op de ballot gecontroleerd is? En dat die dus in grote mate onvoldoende is geweest?
Volgens Trump dan.
Reken je het feit dat het aantal besmettingen hard stijgt in de VS momenteel en in Europa in veel landen stabiliseert of zoals in Nederland daalt mee?quote:Op maandag 9 november 2020 20:55 schreef zopias het volgende:
[..]
de VS heeft sinds ongeveer de zomer veel minder besmettingen en sterfgevallen dan de EU (per capita). plus ze hebben veel minder economische schade. de EU moet deze winter weer veel economische schade oplopen door lockdowns en andere maatregelen.
De grafieken liegen inderdaad niet.quote:Op maandag 9 november 2020 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom reken je vanaf de zomer? Het virus waart al rond sinds maart.
Mijn vorige post blijft staan. Qua sterfgevallen en besmettingen scoort de VS stukken slechter dan de meeste EU-landen (ook in relatieve zin).
Europa kreeg na de zomer te maken met een tweede golf, waardoor we enkele weken harder werden getroffen dan de VS. Maar in de VS worden bijna dagelijks records gebroken wat betreft het aantal besmettingen (125k gisteren) en ook de sterfgevallen beginnen rap op te lopen.
Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat de VS het op dat vlak beter doet dan de EU.
Maar dit is dus gewoon nog steeds de eerste golf dus in de VS.quote:Op maandag 9 november 2020 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De grafieken liegen inderdaad niet.
En de cijfers voor de USA als geheel zijn nog redelijk "positief" omdat er staten zijn die wél maatregelen hebben genomen.
[ afbeelding ]
Oftewel jij bent een extreemrechts fundamentalist. Dat verklaart allesquote:Op maandag 9 november 2020 20:17 schreef zopias het volgende:
[..]
vrijwel alle mensen die hier regelmatig posten stemmen links van FvD/PVV. dus links.
Tja, idioot. Maar wetende dat de stemmen natuurlijk toch gewoon geteld worden, vind ik niet dat iedereen die hier niet een statement tegen publiceert nooit meer verantwoordelijkheid mag dragen.quote:Op maandag 9 november 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij mag procederen zoveel hij wil. Maar je vergeet even dat hij opriep om te stoppen met stemmen tellen. Dat mag dus niet.
De derde rimpel van de eerste golf danquote:Op maandag 9 november 2020 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dit is dus gewoon nog steeds de eerste golf dus in de VS.
Als er in veel staten niet wordt ingegrepen, zit de VS binnen twee weken op 200k besmettingen per dag.quote:Op maandag 9 november 2020 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De grafieken liegen inderdaad niet.
En de cijfers voor de USA als geheel zijn nog redelijk "positief" omdat er staten zijn die wél maatregelen hebben genomen.
[ afbeelding ]
Wanneer ben je precies een Trump loyalist? Oprechte vraag.quote:Op maandag 9 november 2020 20:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je Republikeinse Trump-loyalisten met hun eerdere uitspraken moet confronteren op het moment dat hun herverkiezing nadert. Vervolgens is het aan de kiezer.
Heb ook het idee dat AOC dat bedoelt.
Wel bijzonder dat er alleen fraude is in de staten waar Biden een marginale voorsprong heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 21:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Volgens mij snap jij niet echt waar ik op doelde en dat was dus niet de verkiezingen of de huidige uitspraken van Republikeinen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, idioot. Maar wetende dat de stemmen natuurlijk toch gewoon geteld worden, vind ik niet dat iedereen die hier niet een statement tegen publiceert nooit meer verantwoordelijkheid mag dragen.
Als er een official was die dat daadwerkelijk opvolgde zou het een ander verhaal zijn.
Klopt, ik geloof dat 3% van de staten ongeveer verantwoordelijk is voor 80% van de besmettingen, als ik me een bericht van vorige week goed herinner.quote:Op maandag 9 november 2020 21:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er in veel staten niet wordt ingegrepen, zit de VS binnen twee weken op 200k besmettingen per dag.
Ja, en de down ballots zijn niet gefraudeerd of zo. Of zou het een buro zijn wat je in kan huren per regel op het stemformulier of zo?quote:Op maandag 9 november 2020 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat er alleen fraude is in de staten waar Biden een marginale voorsprong heeft.
In staten waar Trump gewonnen heeft is alles in rode blijkbaar?
omdat de VS in het begin veel open bleef waardoor ze groepsimmuniteit in bepaalde groepen hebben opgebouwd en minder economische schade hebben opgelopen. daardoor staan ze er sinds de zomer veel beter voor.quote:Op maandag 9 november 2020 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom reken je vanaf de zomer? Het virus waart al rond sinds maart.
dus niet sinds de zomer. de VS staat er nu veel beter voor. als het allemaal achter de rug is zal de EU een enorme prijs hebben betaald voor de restricties en in de buurt of hoger zitten dan de VS qua besmettingen en doden. en dat allemaal terwijl de EU veel voordelen heeft qua bestrijding van dit soort virussen.quote:Mijn vorige post blijft staan. Qua sterfgevallen en besmettingen scoort de VS stukken slechter dan de meeste EU-landen (ook in relatieve zin).
dat is niet per capita. besmettingen en sterfgevallen in de VS zijn fors minder dan veel EU-landen nu (per capita). als we kijken naar sterfgevallen de afgelopen week zitten de meeste EU-landen boven de VS (per capita).quote:Europa kreeg na de zomer te maken met een tweede golf, waardoor we enkele weken harder werden getroffen dan de VS. Maar in de VS worden bijna dagelijks records gebroken wat betreft het aantal besmettingen (125k gisteren) en ook de sterfgevallen beginnen rap op te lopen.
de cijfers laten dat zien. de VS doet het beter qua besmettingen en doden, en ook is hun economie minder geraakt.quote:Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat de VS het op dat vlak beter doet dan de EU.
Bij bijna iedere paniektweet kan ik wel iets van Der Untergang erbij bedenken.quote:Op maandag 9 november 2020 21:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
de EU zat de afgelopen tijd hard te stijgen, tot ver boven de VS, dus ik mag inderdaad hopen dat het stabiliseert en begint met dalen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Reken je het feit dat het aantal besmettingen hard stijgt in de VS momenteel en in Europa in veel landen stabiliseert of zoals in Nederland daalt mee?
Je bent niet zo van feiten hé?quote:Op maandag 9 november 2020 21:08 schreef zopias het volgende:
[..]
omdat de VS in het begin veel open bleef waardoor ze groepsimmuniteit in bepaalde groepen hebben opgebouwd en minder economische schade hebben opgelopen. daardoor staan ze er sinds de zomer veel beter voor.
[..]
dus niet sinds de zomer. de VS staat er nu veel beter voor. als het allemaal achter de rug is zal de EU een enorme prijs hebben betaald voor de restricties en in de buurt of hoger zitten dan de VS qua besmettingen en doden. en dat allemaal terwijl de EU veel voordelen heeft qua bestrijding van dit soort virussen.
[..]
dat is niet per capita. besmettingen en sterfgevallen in de VS zijn fors minder dan veel EU-landen nu (per capita). als we kijken naar sterfgevallen de afgelopen week zitten de meeste EU-landen boven de VS (per capita).
[..]
de cijfers laten dat zien. de VS doet het beter qua besmettingen en doden, en ook is hun economie minder geraakt.
Oh is Reince Priebus ook bij dit circus betrokken? De man die als een van de eersten bij het huisvuil werd gezet door Trump? Wat een ruggengraatloze kneusquote:Op maandag 9 november 2020 21:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
lol? ik ben een libertarier die gewoon met rust gelaten wil worden.quote:Op maandag 9 november 2020 21:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oftewel jij bent een extreemrechts fundamentalist. Dat verklaart alles
Maar in de EU nemen we het wel serieus en nemen we maatregelen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:10 schreef zopias het volgende:
[..]
de EU zat de afgelopen tijd hard te stijgen, tot ver boven de VS, dus ik mag inderdaad hopen dat het stabiliseert en begint met dalen.
En tax-returns.quote:Op maandag 9 november 2020 21:11 schreef viagraap het volgende:
Komen al die bewijzen tegelijk met het zorgplan?
Ja, en met OBAMAGATE en de laptop van Hunter.quote:Op maandag 9 november 2020 21:11 schreef viagraap het volgende:
Was (/is) mij niet helemaal duidelijk neequote:Op maandag 9 november 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet echt waar ik op doelde en dat was dus niet de verkiezingen of de huidige uitspraken van Republikeinen.
Aha een naïeve extremist. Lolbertarier het wordt steeds leuker. Laat me raden, rijke pappa, zelf niet al te succesvol en je denkt die centjes wil ik zelf later. Belasting is diefstal, Corona slechts een griepje, succes een keuzequote:Op maandag 9 november 2020 21:11 schreef zopias het volgende:
[..]
lol? ik ben een libertarier die gewoon met rust gelaten wil worden.
Nee, dat laten de cijfers dus niet zien. Alleen België en Spanje kennen relatief meer coronadoden dan de VS: Bron.quote:Op maandag 9 november 2020 21:08 schreef zopias het volgende:
de cijfers laten dat zien. de VS doet het beter qua besmettingen en doden, en ook is hun economie minder geraakt.
de Democraten zijn het sterkst in de grote steden. daar zijn ze sinds decennia aan de macht. dus fraude zal zich concentreren in die districten. de districten daarbuiten kunnen Republikeinen winnen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb nog steeds niemand die Trumps claims steunt horen uitleggen waarom er dan geen fraude is bij de downballot races, waarom zijn die dan niet allemaal gewonnen door Democraten? Zouden Democraten niet begrijpen dat je zonder het Huis en de Senaat weinig aan het Witte Huis hebt? Lijkt mij nogal sterk.
Stop er toch mee joh, je praat tegen een muurquote:Op maandag 9 november 2020 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat laten de cijfers dus niet zien. Alleen België en Spanje kennen relatief meer coronadoden dan de VS: Bron.
En terwijl het aantal besmettingen in de meeste EU-landen weer afneemt, is er in de VS dus sprake van een extreme stijging. Ze zitten nu op meer dan 100k besmettingen per dag en dat worden er alleen maar meer.
Que? Hoe werkt dat dan als er fraude is? Waarom zou er dan geen fraude zijn voor congress en senaatszetels?quote:Op maandag 9 november 2020 21:15 schreef zopias het volgende:
[..]
de Democraten zijn het sterkst in de grote steden. daar zijn ze sinds decennia aan de macht. dus fraude zal zich concentreren in die districten. de districten daarbuiten kunnen Republikeinen winnen.
nope. geen rijke papa, zeer succesvol en ik wil zoveel mogelijk met rust gelaten worden door overheden, culturen en mensen die dwang willen uitoefenen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha een naïeve extremist. Lolbertarier het wordt steeds leuker. Laat me raden, rijke pappa, zelf niet al te succesvol en je denkt die centjes wil ik zelf later.
Yep.quote:Op maandag 9 november 2020 21:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ach gossie, ze zijn bang voor de run-off.
Best gek, want runnen tegen de nieuwe president zou ze goede kans moeten geven, omdat veel mensen denken dat een verdeelde overheid goed is. Maar deze move ...quote:Op maandag 9 november 2020 21:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ach gossie, ze zijn bang voor de run-off.
Er loopt blijkbaar angstzweet over de billetjesquote:Op maandag 9 november 2020 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Best gek, want runnen tegen de zittend president zou ze goede kans moeten geven. Maar deze move ...
dat is tot nu toe. sinds de zomer doet de VS het veel beter. als het allemaal achter de rug is zal de EU rond het niveau van de VS zitten qua besmettingen en doden (per capita) terwijl ze veel grotere economische schade hebben.quote:Op maandag 9 november 2020 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat laten de cijfers dus niet zien. Alleen België en Spanje kennen relatief meer coronadoden dan de VS: Bron.
het neemt af maar de EU zat al ver boven de VS. ik kan zo geen grafiek vinden maar je kunt de data erbij pakken. bijna 8 keer zoveel doden in Belgie als in de VS de afgelopen week bijvoorbeeld (per capita).quote:En terwijl het aantal besmettingen in de meeste EU-landen weer afneemt, is er in de VS dus sprake van een extreme stijging. Ze zitten nu op meer dan 100k besmettingen per dag en dat worden er alleen maar meer.
Allicht. Maar de shitshow van Trump ettert nog even door..quote:Op maandag 9 november 2020 17:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tijdens Infrastructure Week over 2 weken.quote:Op maandag 9 november 2020 21:11 schreef viagraap het volgende:
Tel je niet meer mee als je voor vorige week overleden bent aan covid?quote:Op maandag 9 november 2020 21:21 schreef zopias het volgende:
het neemt af maar de EU zat al ver boven de VS. ik kan zo geen grafiek vinden maar je kunt de data erbij pakken. bijna 8 keer zoveel doden in Belgie als in de VS de afgelopen week bijvoorbeeld (per capita).
Als het Huis compleet Democraat is worden het vier goede jaren. Relatief dan.quote:Op maandag 9 november 2020 21:21 schreef Szura het volgende:
De campagne in Georgia schrijft zichzelf
Wat zou hij graag gewild hebben dat de proud boy de telling hadden gedaan.quote:
Topshow.quote:Op maandag 9 november 2020 21:23 schreef SecretStoryWous het volgende:
[ twitter ]
Hoe diep kun je zinken.
Geen zorgen, ik heb de data hier. Daaruit blijkt dat de VS relatief meer coronadoden kent sinds het begin van deze crisis. Heel leuk dat je je richt op de laatste week, maar corona waart al sinds februari rond in het westen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:21 schreef zopias het volgende:
[..]
dat is tot nu toe. sinds de zomer doet de VS het veel beter. als het allemaal achter de rug is zal de EU rond het niveau van de VS zitten qua besmettingen en doden (per capita) terwijl ze veel grotere economische schade hebben.
[..]
het neemt af maar de EU zat al ver boven de VS. ik kan zo geen grafiek vinden maar je kunt de data erbij pakken. bijna 8 keer zoveel doden in Belgie als in de VS de afgelopen week bijvoorbeeld (per capita).
Het moet zo zijnquote:Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef Isdatzo het volgende:
Zou hij dan toch rekening houden met het scenario dat-ie niet wint:
https://www.axios.com/tru(...)fd-5aaca96ce6ce.html (voor wat het waard is)
President Trump has already told advisers he's thinking about running for president again in 2024, two sources familiar with the conversations tell Axios.
Je kan niet én winnen én in 2024 nog een keertje meedoen.
Ik weet niet of Trump dat met je eens isquote:Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef Isdatzo het volgende:
Of hij is van plan de kieswet tussentijds aan te passenquote:Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef Isdatzo het volgende:
Zou hij dan toch rekening houden met het scenario dat-ie niet wint:
https://www.axios.com/tru(...)fd-5aaca96ce6ce.html (voor wat het waard is)
President Trump has already told advisers he's thinking about running for president again in 2024, two sources familiar with the conversations tell Axios.
Belangrijker, wederom een leugen om het vertrouwen in de democratische rechtsstaat verder te ondermijnen ten behoeve van Dear Leader.quote:
Dat is vastgelegd in de grondwet, niet de kieswet.quote:Op maandag 9 november 2020 21:29 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Of hij is van plan de kieswet tussentijds aan te passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |