abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196145730
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
pi_196145747
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende: [..] Ah ja, maar als een turken maatje continue de geschiedenis er bij haalt van xxx jaar geleden dan is het wel goed. Dat dit topic nog open is., eenzijdige verslaggeving.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende: [..] Maar er is hier geen verslaggeving, er is alleen maar turkse eenzijdige propaganda te lezen.
Dit is een discussieplatform, geen nieuwssite. _O- Men post hier juist om hun kant van het verhaal te doen. Zoals spec eerder al zei: polderturk (of andere Turken for that matter) heeft al aangegeven dat hij gelooft dat Azerbeidzjanen in hun recht staan. Dus waarom jij dan berhaupt op objectieve verslaggeving wacht of eist, is voor mij een raadsel.
pi_196145783
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 07:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

[..]

Dit is een discussieplatform, geen nieuwssite. _O- Men post hier juist om hun kant van het verhaal te doen. Zoals spec eerder al zei: polderturk (of andere Turken for that matter) heeft al aangegeven dat hij gelooft dat Azerbeidzjanen in hun recht staan. Dus waarom jij dan berhaupt op objectieve verslaggeving wacht of eist, is voor mij een raadsel.
Discussieplatform, makkelijk excuus.
Dit is NWS waar nieuws word geplaatst en dan volgt er een discussie, maar ook dat zie ik niet.
Ik zie een hoop turkse propaganda materiaal.
pi_196145814
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Discussieplatform, makkelijk excuus.
Dit is NWS waar nieuws word geplaatst en dan volgt er een discussie, maar ook dat zie ik niet.
Ik zie een hoop turkse propaganda materiaal.
Het is dan ook onmogelijk om een discussie te voeren met iemand die bij iedere comment ‘propaganda!!1’ roept. Dus nogmaals: als jij gelooft dat een post niet klopt, dan sta je helemaal in je recht om die te ontkrachten/de discussie aan te gaan. Maar je kunt niet in een discussietopic verwachten dat users jou gaan voorzien van ‘objectieve’ verslaggeving.

Verder zijn er genoeg users in dit topic die geloven in het gelijk van de andere kant en al vanaf het begin aan het meeposten zijn. Maar klaarblijkelijk hebben zij jou nog niet helemaal kunnen overtuigen. Erg he, een keer de Turkse kant gelijk moeten geven? ;(

[ Bericht 15% gewijzigd door Bortecinem op 09-11-2020 07:55:09 ]
pi_196145859
Ha uşak ha :p

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196145968
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat Turkije in de as gelegd wordt. Want dat bleef niet bij etnisch zuiveren in de zin van verdrijven maar dat was pure genocide.
:')

Damn, de haat is real.

Verder weer een sterke 'ja maar hunnie post'

Hypocriete Turken haters.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 08:10:31 ]
pi_196146267
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is dan ook onmogelijk om een discussie te voeren met iemand die bij iedere comment ‘propaganda!!1’ roept. Dus nogmaals: als jij gelooft dat een post niet klopt, dan sta je helemaal in je recht om die te ontkrachten/de discussie aan te gaan. Maar je kunt niet in een discussietopic verwachten dat users jou gaan voorzien van ‘objectieve’ verslaggeving.

Verder zijn er genoeg users in dit topic die geloven in het gelijk van de andere kant en al vanaf het begin aan het meeposten zijn. Maar klaarblijkelijk hebben zij jou nog niet helemaal kunnen overtuigen. Erg he, een keer de Turkse kant gelijk moeten geven? ;(
Burn
pi_196146286
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Burn
Propaganda!11
pi_196146350
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Propaganda!11
goeie manier om elke vorm van discussie dood te maken ja. :')

En turken hebben nooit gelijk, als turken een duidelijk haatkant mogen kiezen dan doe ik dat ook. :*
pi_196146640
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat Turkije in de as gelegd wordt. Want dat bleef niet bij etnisch zuiveren in de zin van verdrijven maar dat was pure genocide.
Geef eens een antwoord op de vraag.
Moet Azerbaijan het accepteren dat 7 Azerbeidzjaanse rayonnen compleet etnisch gezuiverd zijn van 800.000 Azerbeidzjanen? Dat 500 Azerbeidzjaanse dorpen volledig weggevaagd zijn?
pi_196147647
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Geef eens een antwoord op de vraag.
Moet Azerbaijan het accepteren dat 7 Azerbeidzjaanse rayonnen compleet etnisch gezuiverd zijn van 800.000 Azerbeidzjanen? Dat 500 Azerbeidzjaanse dorpen volledig weggevaagd zijn?
Nee tuurlijk niet. Niemand hier kan ook juridisch beargumenteren dat de azeris niet in hun recht staan om hun grondgebied terug te claimen van een externe mogendheid. Daarom is de internationale politiek ook muisstil. Op grond van wat zouden ze de azeris moeten stoppen om op hun eigen grondgebied een bezettingsmacht te bestrijden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196147937
De Armenirs hebben nog steeds niet door dat ze NIET op een kluitje moeten lopen om, in het geval van een inslag, de schade te beperken. De laatste hit in de video.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196149407
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 10:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet. Niemand hier kan ook juridisch beargumenteren dat de azeris niet in hun recht staan om hun grondgebied terug te claimen van een externe mogendheid. Daarom is de internationale politiek ook muisstil. Op grond van wat zouden ze de azeris moeten stoppen om op hun eigen grondgebied een bezettingsmacht te bestrijden?
Het is een teken van zwakte om iedere keer andere onderwerpen erbij te halen. Ze weten dat Azerbeidzjan in zijn recht staat. Zal ik dan de genocide op de Indianen in Noord-Amerika erbij halen? Of eeuwenlange slavenhandel? Of de politionele acties waarbij hele Indonesische dorpen compleet uitgeroeid werden? Zo kunnen we blijven doorgaan.
pi_196149443
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 11:05 schreef Slayage het volgende:
De Armenirs hebben nog steeds niet door dat ze NIET op een kluitje moeten lopen om, in het geval van een inslag, de schade te beperken. De laatste hit in de video.

[ twitter ]
Ze lopen in ieder geval niet meer met 30 man bij elkaar zoals in het begin.
pi_196151045
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze lopen in ieder geval niet meer met 30 man bij elkaar zoals in het begin.
Ze worden in de pan gehakt, waardoor ze niet meer met 30 man bij elkaar kunnen lopen ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196151241
twitter
*O* 🇦🇿 *O* 🇦🇿
  maandag 9 november 2020 @ 14:59:17 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196152115
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Geef eens een antwoord op de vraag.
Moet Azerbaijan het accepteren dat 7 Azerbeidzjaanse rayonnen compleet etnisch gezuiverd zijn van 800.000 Azerbeidzjanen? Dat 500 Azerbeidzjaanse dorpen volledig weggevaagd zijn?
Je vraagt ons mee te gaan in een frame waarin jouw claims ook gelden voor de andere partij en dat is het precies het probleem dat we telkens aankaarten richting jou. Het is voor Armenen net zo goed onacceptabel is dat er diverse pogroms en verdrijvingen hebben plaatsgevonden richting hen, met als resultaat dat er 300.000 gevluchte Armenen UIT Azerbeidzjan zijn en 72.000 interne verdrijvingen (door het conflict, deze wonen aan de grens en worden geshelled vanuit Azerbeidzjan):

https://assembly.coe.int/(...)?FileID=9761&lang=EN

Het is net zo goed onacceptabel voor de Armenen dat er 1,5 miljoen Armenen door een zeer innig met Azerbeidzjan verbonden volk zijn afgeslacht en dat dit nog steeds niet wordt erkend door hetzelfde volk dat ze heeft afgeslacht. Dit heeft tot een grote diaspora onder Armenen geleid.

Ik zal nog niet eens beginnen over waarom Noord-Cyprus geen sense maakt als jij wel tegen de bezetting van Nagorno-Karabakh bent.

En wat mij betreft begin je over de politionele acties en de slavenhandel. Die waren beide namelijk verkeerd. Maar totaal niet relevant voor dit onderwerp.
pi_196152925
quote:
17s.gif Op maandag 9 november 2020 14:11 schreef Bortecinem het volgende:
[ twitter ] *O* 🇦🇿 *O* 🇦🇿
"Tactical retreat" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196154839
twitter
pi_196156034
_O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 november 2020 @ 19:02:09 #21
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196156393
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 18:46 schreef Slayage het volgende:
_O-

[ twitter ]
Konden ze geen andere plek vinden voor een helikoptervluchtje dan op de grens van 2 landen die in oorlog zijn omg. Hoe dom ben je. :') :') _O- _O- _O-
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196156645
Armeense soldaat zit vast jn ondergrondse bunker.

twitter


Wat er gezegd wordt door de Azerbeidzjaanse soldaat.

They say: 3x Do not be afraid! (Qorxma!)
You are fine! (Yaxşısan sen!)
You are a good boy! (Sen yaxşı uşaqsan!)
pi_196156751
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

goeie manier om elke vorm van discussie dood te maken ja. :')

En turken hebben nooit gelijk, als turken een duidelijk haatkant mogen kiezen dan doe ik dat ook. :*
Bruh, ik heb niets tegen Armeni. De kans dat ik Armeens bloed heb is groot, gelet op waar mijn ouders vandaan komen.

Het punt hierin is dat Armeni gebied bezet heeft dat niet van hun is.

Dat Turkije soms wat schijnheilig kan doen (insert Koerden issue) is bekend, maar zou niet moeten betekenen dat je nu partij voor Armeni kiest uit Turken haat. Laat je haat los en probeer rationeel te denken.
pi_196156841
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:02 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Konden ze geen andere plek vinden voor een helikoptervluchtje dan op de grens van 2 landen die in oorlog zijn omg. Hoe dom ben je. :') :') _O- _O- _O-
Niet slim inderdaad om ze dichtbij het front te vliegen, maar dit toont ook weer waarom de Armenen hun luchtmacht niet kunnen inzetten in dit conflict, de azeris hebben hun luchtruim goed dicht met luchtafweer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196156870
Deze dude :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196157520
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196160095
Russian made luchtafweer lijkt dus wel te werken, tegen Russische helikopters althans :P
pi_196160905
People Flee Disputed Area Of Nagorno-Karabakh
Thousands of ethnic Armenians are fleeing Nagorno-Karabakh as Azerbaijanian forces continue their advance.



Thousands of ethnic Armenians are fleeing Nagorno-Karabakh as Azerbaijanian forces continue their advance.

A long line of traffic has been seen on the outskirts of Stepanakert with people trying to leave the conflict zone.

Aida Abramyan, a resident of Stepanakert, is one of the thousands that have left their home and possessions and are trying to escape.

She has left everything behind and does not know what the future holds for her.



"What can a woman feel without a house, without belongings, without anything, " she said.

Armenian emergency services have organized ambulances for the injured to be transported into safe zones.

The ambulances are jammed with wounded soldiers and civilians, with nurses treating them while driving.

On Sunday Azerbaijan's President Ilham Aliyev said Azerbaijan forces took control of the strategically key city of Shushi in Nagorno-Karabakh where fighting with Armenia has raged for more than a month.

Shushi is of significant military value because it sits on heights about 10 kilometers (six miles) south of the region's capital of Stepanakert and lies along the main road connecting Nagorno-Karabakh with Armenia.

However, Armenian Defense Ministry spokesman Artsrun Ovannisian said on Facebook after Aliyev's claim that "fighting in Shushi is continuing. Wait and believe in our troops."

Nagorno-Karabakh's emergency committee also reported strong fighting in other parts of the region, including the large eastern town of Martuni.

Nagorno-Karabakh lies within Azerbaijan but has been under the control of ethnic Armenian forces backed by the Armenian government since 1994 at the end of a separatist war following the breakup of the Soviet Union three years earlier.

The latest outbreak of fighting started on September 27 and has left hundreds, if not thousands, dead.

https://www.republicworld(...)agorno-karabakh.html
pi_196161061


ArmInfo."Azerbaijan may consider the option of Turkish military support in case of a threat to the country."

As reported by the Azertac state agency with reference to the British media, this was stated by the President of Azerbaijan Ilham Aliyev, who apparently forgot that the Turks were present there from the first days of hostilities in the Karabakh conflict zone.

"I believe that what is happening now will continue, thus, there will be no need for any military participation of Turkey. However, many years before that, we signed a document with Turkey, providing, among other things, military support in case of aggression. we have a format with Turkey, a legal basis, the same as to one degree or another that of Armenia and Russia. If Azerbaijan faces aggression and sees the need for military support from Turkey, then we will consider this option, "Aliyev said.

Earlier, Aliyev stated that Azerbaijan allegedly does not receive military support from Turkey, they only purchased modern military equipment from those, which "helps a lot on the battlefield." He argued that European politicians are trying to blacken Turkey, and they do not pay attention to Russia's support for Armenia. Prior to that, Aliyev warned that in the event of foreign aggression, Azerbaijan would use Turkish F-16 jets.



Note that the Armenian side has repeatedly provided not only factual evidence of Turkey's involvement in hostilities in the Karabakh conflict zone, but also the recruitment and transfer of militants by the Turkish side to the conflict center.

It is also worth noting that Turkey's involvement in the conflict is signaled not only by Armenia, but also by a number of world powers.

https://arminfo.info/full(...)WGBMe-leoDLxUjUrefRw
pi_196161167
Zo zie je maar weer... Pashinyan die even ging dansen in Shusha.. goeie oude tijden... :) oO/

pi_196161245
Russische luchtverdediging Tor-M2KM (actief) uitgeschakeld door Bayraktar:


Tor-M2KM heeft een actieradius van 500KM.
pi_196161395
Arme Pasinyan kreeg die systemen op 21 dec 2019 gratis van Putin niet zo lang terug dus. Pasinyan was er wel heel erg blij mee , selfietje erbij:





https://twitter.com/ralee85/status/1222892803576889344

https://en.topwar.ru/1659(...)ie-zrk-tor-m2km.html
pi_196161944
armenie heeft hopeloos verloren en geven nu op.

Ze gaan terugtrekken. Fijn, minder armeense jongeren die dood gaan.

Flink economische tegenslag ook voor het al zeer verpauperde land armenie.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 23:20:22 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196162050
twitter
pi_196162831
De oorlog is afgelopen.
Alle Armeense troepen vertrekken uit Karabakh en de 7 districten.
Er komt een Russische vredesmacht in Nagorno-Karabakh met lichte wapens.
Er komt een corridor tussen Azerbeidzjan en Nahchivan.

twitter


[ Bericht 4% gewijzigd door polderturk op 10-11-2020 01:16:18 ]
  dinsdag 10 november 2020 @ 01:21:48 #36
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196163035
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 00:39 schreef polderturk het volgende:
De oorlog is afgelopen.
Alle Armeense troepen vertrekken uit Karabakh en de 7 districten.
Er komt een Russische vredesmacht in Nagorno-Karabakh met lichte wapens.
Er komt een corridor tussen Azerbeidzjan en Nahchivan.

[ twitter ]
Er zijn berichten over aanvallen op Baku en een mogelijke coup gaande bij de Armenen.

Ik ben i.i.g. blij voor de Azerbeidzjanen dat ze na decennia hun eigen gebied terug hebben heroverd na die walgelijke etnische zuivering.
  dinsdag 10 november 2020 @ 01:25:08 #37
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196163050
twitter


twitter
pi_196163063
Woedende menigte in Jerevan.


twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 01:43:32 #39
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196163124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 01:21 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Er zijn berichten over aanvallen op Baku en een mogelijke coup gaande bij de Armenen.

Ik ben i.i.g. blij voor de Azerbeidzjanen dat ze na decennia hun eigen gebied terug hebben heroverd na die walgelijke etnische zuivering.
Net zo walgelijk als de Armeense genocide?
pi_196163126
Gaat helemaal de verkeerde kant op.

twitter
pi_196163228
Er gebeurt zoveel atm, weet niet meer wie/wat ik moet volgen.
pi_196163254
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 02:28 schreef Bortecinem het volgende:
Er gebeurt zoveel atm, weet niet meer wie/wat ik moet volgen.
Voor mij geldt hetzelfde.
Armenirs voelen zich bedrogen. Wekenlang zeggen ze dat ze aan het winnen zijn, en dan gebeurt er dit.

twitter
pi_196163255
^
Yup, zie ook:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 01:43 schreef polderturk het volgende:
Gaat helemaal de verkeerde kant op.

[ twitter ]
Ararat Mirzoyan gelyncht door boze Armenirs: https://streamable.com/nzcfka

Ik hoop voor Pashinyan dat hij het volk voorlopig niet onder ogen komt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 02:53:46 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196163261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 01:43 schreef polderturk het volgende:
Gaat helemaal de verkeerde kant op.

[ twitter ]
Inderdaad. Niemand draagt een mondkapje. Zal een hoop Covid-infecties opleveren.
  dinsdag 10 november 2020 @ 07:01:06 #45
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196163913
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 02:49 schreef Bortecinem het volgende:
^
Yup, zie ook:
[..]

Ararat Mirzoyan gelyncht door boze Armenirs: https://streamable.com/nzcfka

Ik hoop voor Pashinyan dat hij het volk voorlopig niet onder ogen komt.
Wat een agressieve lui zeg. Ik zou bijna willen zeggen dat als je zo boos bent waarom je niet naar AZ bent afgereisd om te vechten in plaats van te rellen op straat.

Ergens kan ik het me wel voorstellen gezien de 'overwinningsbeelden' aan AR zijde die sommige users keer op keer lieten zien.

Users die aan de zijde van AZ stonden werden weer beschuldigd van 'eenzijdige niet objectieve' berichtgeving.
Kennelijk was hun berichtgeving dus keiharde werkelijkheid zoals de ontwikkelingen en beelden nu laten zien.
houd ANDERHALVE METER afstand
  dinsdag 10 november 2020 @ 07:17:37 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196163979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:01 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Wat een agressieve lui zeg. Ik zou bijna willen zeggen dat als je zo boos bent waarom je niet naar AZ bent afgereisd om te vechten in plaats van te rellen op straat.

Ergens kan ik het me wel voorstellen gezien de 'overwinningsbeelden' aan AR zijde die sommige users keer op keer lieten zien.

Users die aan de zijde van AZ stonden werden weer beschuldigd van 'eenzijdige niet objectieve' berichtgeving.
Kennelijk was hun berichtgeving dus keiharde werkelijkheid zoals de ontwikkelingen en beelden nu laten zien.
De nzijdige berichtgeving sloeg niet op de overwinningen van Azerbeidzjan, die zijn duidelijk... Maar op de pogingen Armeni als enige agressor te betitelen en de authenticiteit van de Armeense identiteit van dit gebied in twijfel te trekken.
pi_196164011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:01 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Wat een agressieve lui zeg. Ik zou bijna willen zeggen dat als je zo boos bent waarom je niet naar AZ bent afgereisd om te vechten in plaats van te rellen op straat.

Ergens kan ik het me wel voorstellen gezien de 'overwinningsbeelden' aan AR zijde die sommige users keer op keer lieten zien.

Users die aan de zijde van AZ stonden werden weer beschuldigd van 'eenzijdige niet objectieve' berichtgeving.
Kennelijk was hun berichtgeving dus keiharde werkelijkheid zoals de ontwikkelingen en beelden nu laten zien.
Tsjah, de armeniers zijn continu voor de gek gehouden met de beeldvorming dat ze aan het overwinnen waren.

En nu de keiharde realiteit. Zelfs in NL zag ik armeniers op linkedin de gekste onwaarheden posten.

Blijft raar om te zien hoe sommige mensen gebrainwashed kunnen worden.
  dinsdag 10 november 2020 @ 07:49:40 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196164194
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:24 schreef xminator het volgende:

[..]
Blijft raar om te zien hoe sommige mensen gebrainwashed kunnen worden.
Als jij in het huidige informatietijdperk jouw hele wereldbeeld baseert op n bron of een paar bronnen dan is dat geheel jouw eigen keuze geweest. Ze hebben ervoor gekozen om zichzelf voor de gek te houden.
pi_196164240
Bizarre beelden zeg, met name die in het parlement. Als ik dat zo zie kan ik me niet voorstellen dat met dit akkoord de rust ook echt snel terug zal keren.
  dinsdag 10 november 2020 @ 08:01:32 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196164281
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als jij in het huidige informatietijdperk jouw hele wereldbeeld baseert op n bron of een paar bronnen dan is dat geheel jouw eigen keuze geweest. Ze hebben ervoor gekozen om zichzelf voor de gek te houden.
Juist. Confirmation bias. De vraag is of je ervoor kiest. Je staat letterlijk meer open voor zaken die met jouw wereldbeeld overeenkomen en dicht voor zaken die dat niet doen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:05 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196164409
Even een correctie: Ararat Mirzoyan is niet gelyncht, hij is in elkaar getimmerd. Lynchen eindigt met de dood. Had ook kunnen gebeuren maar is dus niet gebeurd.

Dit is hetzelfde fout als het geroep van Polderturk dat er 800.000 mensen etnisch gezuiverd zijn. Dit klopt niet, dan zouden ze namelijk dood zijn in grotere getale dan bij de genocide in Rwanda. Ze zijn uit die zeven districten verdreven.

Al met al lijkt deze overeenkomst me een prima oplossing op papier. Azerbeidzjan krijgt de omliggende disctricten terug, de Armenirs mogen blijven wonen waar ze altijd al woonden en Rusland garandeert de veiligheid.

Zit je wel met het probleem dat dit een opzet kan zijn naar escalatie omdat de aanwezigheid van de Russische soldaten een rood lapje kan zijn voor Erdogan en de aanwezigheid van Turkse soldaten in de regio een rood lapje kan zijn voor Poetin.

We gaan het zien. Hopelijk blijft het rustig.
pi_196164419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:
Even een correctie: Ararat Mirzoyan is niet gelyncht, hij is in elkaar getimmerd. Lynchen eindigt met de dood. Had ook kunnen gebeuren maar is dus niet gebeurd.
Gelukkig maar.
pi_196164584
https://www.reddit.com/r/(...)iossmf&utm_term=link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196164712
De president van Artsakh heeft verklaard dat Azerbeidzjan binnen 3 dagen het hele gebied had veroverd als de oorlog was doorgegaan en dat ze geen keus hadden.

twitter
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 08:53:26 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196164734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:
Even een correctie: Ararat Mirzoyan is niet gelyncht, hij is in elkaar getimmerd. Lynchen eindigt met de dood. Had ook kunnen gebeuren maar is dus niet gebeurd.

Dit is hetzelfde fout als het geroep van Polderturk dat er 800.000 mensen etnisch gezuiverd zijn. Dit klopt niet, dan zouden ze namelijk dood zijn in grotere getale dan bij de genocide in Rwanda. Ze zijn uit die zeven districten verdreven.

en dus is het gebied etnisch gezuiverd

klopt gewoon wat hij zegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 10 november 2020 @ 08:57:19 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196164769
quote:
83s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dus is het gebied etnisch gezuiverd

klopt gewoon wat hij zegt
Nee, want hij zei "er zijn 800.000 mensen etnisch gezuiverd".
pi_196164844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, want hij zei "er zijn 800.000 mensen etnisch gezuiverd".
Etnisch zuiveren kan ook betekenen dat ze verdreven worden. dat is niet altijd vermoorden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196164889
Arayik Harutyunyan :
“Everyone said that a temporary or final truce was inevitable. Otherwise, we would have lost all Artsakh in a matter of days. There were no resources to continue the fight.”
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:21:57 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196165091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Etnisch zuiveren kan ook betekenen dat ze verdreven worden. dat is niet altijd vermoorden.
Je hebt gelijk!
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 09:25:34 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196165146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, want hij zei "er zijn 800.000 mensen etnisch gezuiverd".
klopt gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196165292
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:36 schreef zakendoennu het volgende:
Russische luchtverdediging Tor-M2KM (actief) uitgeschakeld door Bayraktar:


Tor-M2KM heeft een actieradius van 500KM.
Deze installatie heeft 3 inslagen te verduren gehad eerst een kamikaze drone, daarna een bayraktar bom, daarna een bom vanuit een vliegtuig waarschijnlijk . Er wordt ook gespeculeerd dat deze installatie de laatste bayraktar uitvde licht heeft geschoten . Hij moest en zou uitgeschakeld worden, Das duidelijk als je kijkt hoeveel aandacht het heeft gekregen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165329
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zijn pijn viel je uit de tekst.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165349
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 23:11 schreef xminator het volgende:
armenie heeft hopeloos verloren en geven nu op.

Ze gaan terugtrekken. Fijn, minder armeense jongeren die dood gaan.

Flink economische tegenslag ook voor het al zeer verpauperde land armenie.
Hopelijk is dit de start van normalisatie tussen Armeni en Azerbaycan, maar indirect ook tussen Armeni en Turkije
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165366
quote:
;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165420
Ik hoop oprecht dat er nu een verzoening komt tussen Azerbeidzjan en Armeni en tussen Turkije en Armeni. Dat er ware broederschap komt tussen de volkeren. Dat iedereen kan terugkeren naar hun huizen. Dat ze elkaar omhelzen en troosten.
pi_196165464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:
Even een correctie: Ararat Mirzoyan is niet gelyncht, hij is in elkaar getimmerd. Lynchen eindigt met de dood. Had ook kunnen gebeuren maar is dus niet gebeurd.

Dit is hetzelfde fout als het geroep van Polderturk dat er 800.000 mensen etnisch gezuiverd zijn. Dit klopt niet, dan zouden ze namelijk dood zijn in grotere getale dan bij de genocide in Rwanda. Ze zijn uit die zeven districten verdreven.

Al met al lijkt deze overeenkomst me een prima oplossing op papier. Azerbeidzjan krijgt de omliggende disctricten terug, de Armenirs mogen blijven wonen waar ze altijd al woonden en Rusland garandeert de veiligheid.

Zit je wel met het probleem dat dit een opzet kan zijn naar escalatie omdat de aanwezigheid van de Russische soldaten een rood lapje kan zijn voor Erdogan en de aanwezigheid van Turkse soldaten in de regio een rood lapje kan zijn voor Poetin.

We gaan het zien. Hopelijk blijft het rustig.
Waarom was je zo afwezig in dit topic?
pi_196165499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom was je zo afwezig in dit topic?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196165748
Sommigen zeiden in dit topic dat Azerbeidzjanen niet kunnen vechten. De oorlog heeft minder dan 40 dagen geduurd.

Azerbeidzjaanse special forces hebben zonder ondersteuning van tanks, artillerie en drones door de bossen en bergen honderden vierkante kilometers veroverd ten zuiden van Shusha. Bij Shusha zijn ze over een berg geklauterd en toen ze nmaal in Shusha waren hadden ze binnen een dag Shusha veroverd. Drones konden door het bewolkte weer 6 dagen niet vliegen.

Vergelijk dat met Saudi-Arabi en VAE, die met miljarden aan wapens na jaren oorlog geen doorbraak hebben kunnen forceren in Jemen.
pi_196165763
quote:
Is niet nodig. In de 7 districten komen Azerbeidzjaanse troepen.
pi_196165932
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 02:28 schreef Bortecinem het volgende:
Er gebeurt zoveel atm, weet niet meer wie/wat ik moet volgen.
Gelukkig sliep ik gedurende de hectiek :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 02:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Voor mij geldt hetzelfde.
Armenirs voelen zich bedrogen. Wekenlang zeggen ze dat ze aan het winnen zijn, en dan gebeurt er dit.

[ twitter ]
Terechte klacht, maar pashinyan had weinig beweegruimte de Armenirs waren simpelweg onvoorbereid voor deze oorlog enige wat hij kon doen was big talk ondanks de verliezen. Andere optie was na de eerste schot en toen bleek dat internationaal niemand iets zou ondernemen meteen de handdoek in de ring gooien, maar denk dat mensen dan ook je zo boos zouden zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196165993
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zijn pijn viel je uit de tekst.
We will win. Haha.
pi_196166003
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als jij in het huidige informatietijdperk jouw hele wereldbeeld baseert op n bron of een paar bronnen dan is dat geheel jouw eigen keuze geweest. Ze hebben ervoor gekozen om zichzelf voor de gek te houden.
Deels heb je natuurlijk gelijk, maar aan de andere kant is het anno nu wel de realiteit wat Social media internet met mensen doet, kijk naar die trumpisten met hun false profeet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196166054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 07:01 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ergens kan ik het me wel voorstellen gezien de 'overwinningsbeelden' aan AR zijde die sommige users keer op keer lieten zien.
Heerlijk.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 10:37:12 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196166100
kan me niet voorstellen dat ze halverwege het poepgat van de wereld mensen gaan lynchen omdat een stel fok!kers er hier in de discussie niet uitkomt met elkaar hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196166170
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gelukkig sliep ik gedurende de hectiek :p
Bari luys!
pi_196166263
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Bari luys!
Onela?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196166289
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Onela?
Gotmornink falan..
pi_196166728
Lekker slag voor Putin weer , pashinyan gestraft en uitgeschakeld en Russische invloedssfeer uitgebreid

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196166776
Deze afbeelding laat zien hoe Azerbeidzjan Shusha heroverd heeft. Special forces zijn over drie punten een berg over geklomen en hebben toen via vier punten aangevallen.

twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:44:40 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196167214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom was je zo afwezig in dit topic?
Omdat er geen reet aan is inhoudelijk. Juichende Twitter-filmpjes en de gebruikelijke zwaan-kleef-aan-posts, welles nietes. Nu lijkt het gestopt aan het front zelf, hoewel de schuimbekjes in Yerevan nog even wat verder rellen door regeringsfunctionarissen uit de auto te trekken en in elkaar te timmeren, het parlement te verbouwen en zulks.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:45:48 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196167232
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Bari luys!
Bari luys tsavd tanem. Vonc es aper?
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:46:50 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196167249
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar de neuk kijk ik naar? :D
pi_196167771
Eem goede tweet reeks over de stand van zaken

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196168187
Voor de Armenirs die Pashinyan beschuldigen: het leger heeft aangedrongen op het tekenen van het akkoord.

twitter
pi_196168461
Hmm, de betrokkenheid van de Russen vind ik toch redelijk wel een smet op de tot nu toe zeer succesvolle strijd van Azerbeidzjan. Na de herovering van Shusha zou alles zich sowieso in versneld tempo ontwikkeld hebben en had Azerbeidzjan in de komende maand de klus zelf al geklaard kunnen hebben, maar nu hebben ze ingestemd met een Russische presentie in de regio voor, naar wat ik begreep, de komende 5 jaar. Ik ben benieuwd wat er na die 5 jaar met het gebied gaat gebeuren. Want het 'frozen conflict' wordt hiermee in zekere zin deels gewoon voortgezet.

Ook slim van de Russen om net nu in te grijpen, waarmee ze (1) de Armenen de verdere vernietiging van hun krijgsmacht bespaard hebben, (2) ze hun eigen militaire presentie in het gebied bewerkstelligd hebben en (3) ze Azerbeidzjan en Turkije toch enigszins te vriend hebben weten te houden.


Bron: https://twitter.com/leventkemaI/status/1326084285149884416

Desalniettemin ben ik blij voor Azerbeidzjan dat ze na 30 jaar weer hun vlag kunnen hijsen over de regio. :)
pi_196168562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:34 schreef polderturk het volgende:
Voor de Armenirs die Pashinyan beschuldigen: het leger heeft aangedrongen op het tekenen van het akkoord.

[ twitter ]
Pashinyan had alleen slechte keuzes waar hij uit kon kiezen. Wat hij ook zou doen, hij kon het niet goed doen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:31:49 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196169001
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:13 schreef Slayage het volgende:
Eem goede tweet reeks over de stand van zaken

[ twitter ]
Zeker interessant. Leest alsof Rusland spekkoper is ondanks een slechte hand in het begin.
pi_196169401
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Hmm, de betrokkenheid van de Russen vind ik toch redelijk wel een smet op de tot nu toe zeer succesvolle strijd van Azerbeidzjan. Na de herovering van Shusha zou alles zich sowieso in versneld tempo ontwikkeld hebben en had Azerbeidzjan in de komende maand de klus zelf al geklaard kunnen hebben, maar nu hebben ze ingestemd met een Russische presentie in de regio voor, naar wat ik begreep, de komende 5 jaar. Ik ben benieuwd wat er na die 5 jaar met het gebied gaat gebeuren. Want het 'frozen conflict' wordt hiermee in zekere zin deels gewoon voortgezet.

Ook slim van de Russen om net nu in te grijpen, waarmee ze (1) de Armenen de verdere vernietiging van hun krijgsmacht bespaard hebben, (2) ze hun eigen militaire presentie in het gebied bewerkstelligd hebben en (3) ze Azerbeidzjan en Turkije toch enigszins te vriend hebben weten te houden.

[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/leventkemaI/status/1326084285149884416

Desalniettemin ben ik blij voor Azerbeidzjan dat ze na 30 jaar weer hun vlag kunnen hijsen over de regio. :)
Russen gaan vertrekken binnen nu en 5 jaar tijd. Dat is 1.

Je slaat een zeer belangrijke deel over. En dat is namelijk dat Azerbaijan een door Rusland bewaakte corridor krijgt tussen Azerbaijan en Nachcivan , dicht bij de Iran-Armeni grens. Hiermee verliest Armeni deels zijn onafhankelijkheid binnen zijn eigen VN-erkende grondgebied. Dat is 2.
pi_196169563
Lees artikel 9:



pi_196171107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef bakuazeriya het volgende:
Lees artikel 9:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die corridors zijn wel belangrijk natuurlijk voor zowel tussen Armeni NK even als Nahıvan en overige delen van Azerbaycan. Hetnziet er allemaal op papier in ieder geval veel belovend uit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196171153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:57 schreef bakuazeriya het volgende:

[..]

Russen gaan vertrekken binnen nu en 5 jaar tijd. Dat is 1.

Je slaat een zeer belangrijke deel over. En dat is namelijk dat Azerbaijan een door Rusland bewaakte corridor krijgt tussen Azerbaijan en Nachcivan , dicht bij de Iran-Armeni grens. Hiermee verliest Armeni deels zijn onafhankelijkheid binnen zijn eigen VN-erkende grondgebied. Dat is 2.
Ik wil het nog even aanzien allemaal. Met Rusland weet ik het nooit zo goed.
pi_196171157
De aanwezigheid van Russische soldaten op Azerbeidzjaanse bodem levert het Kremlin de mogelijkheid om Bakoe bij iedere misstap te corrigeren. Dit kan direct of indirect, geheim of open. Een argument is gauw gevonden. In het uiterste geval kan dit zelfs uitmonden in een door Rusland gefaciliteerde onafhankelijke staat voor een minderheid, zoals recentelijk in Georgi en Oekrane. Russische peacekeepers worden hierom ook wel piecekeepers genoemd.

Rusland drong in de afgelopen weken steeds aan op een Russische militaire aanwezigheid. Aliyev opperde meerdere keren publiekelijk dat als een vreemde mogendheid zou ingrijpen (lees: Rusland, Iran), dat Azerbeidzjan dan de steun van Turkije zou inroepen. Turkse F16's zijn ook gestationeerd in Azerbeidzjan. Maar nadat Azerbeidzjan een Russische militaire helikopter neerschoot, is het snel gegaan. Die Russische militaire helikopter vloog in een gebied waar de Armenen en Azerbeidjzanen vochten, wat lijkt op een uitgelokte casus belli. Ik heb het idee dat Russische militairen hoe dan ook zouden enteren. En dat Azerbeidzjan dan maar koos voor een op papier tijdelijke peacekeepingsmissie.

De grootste verliezer is hier ongetwijfeld Armeni, gevolgd door Frankrijk en Iran. De grootste winnaar is ongetwijfeld Azerbeidzjan die in zo'n 40 dagen een 30-jarige bezetting grotendeels ongedaan heeft gemaakt en een corridor naar Nahcivan heeft verkregen. Daarnaast zijn Rusland en ook Turkije winnaars. Rusland houdt een flinke vinger in de pap via haar ' vredesmissie' en is verlost van Pasinyan. Turkije heeft een landbrug naar mainland Azerbeidzjan en de Turkse staten in Centraal-Azi verkregen, militaire hardware tentoongesteld, veel goodwill gewonnen, een op lange termijn mogelijke bedreiging uitgeschakeld, de bezwaren voor Azerbeidzjan om de onafhankelijkheid van Noord-Cyprus te erkennen weggenomen, de weg vrijgemaakt om de de banden met Armeni aan te halen, en voor andere conflictsituaties bewezen dat Turkse steun waardevol kan zijn.
pi_196171520


Bayraktar TB-2 Armenia-Azerbaijan war record:

- 119 AFVs (of which 90 T-72s)
- 132 artillery pieces
- 61 MRLs
- 15 SAM systems
- 9 radars/jammers
- 143 trucks
- Countless infantry
- Spotting targets
pi_196171838
Die corridor tussen Azerbaijan-Nakhchivan betekend trouwens een nieuwe olie/gas pijplijn richting Turkije. Nooit gedacht dat Armeni deels zijn onafhankelijkheid zou verliezen:




Turkey Announces Tender for Construction of Gas Pipeline in Nakhchivan

https://contact.az/ext/ne(...)20news/en/124746.htm
pi_196172707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:

Zit je wel met het probleem dat dit een opzet kan zijn naar escalatie omdat de aanwezigheid van de Russische soldaten een rood lapje kan zijn voor Erdogan en de aanwezigheid van Turkse soldaten in de regio een rood lapje kan zijn voor Poetin.
Ik heb Poetin nog nooit op een rode lap zien reageren. Erdogan, daarentegen, reageert op alles wat beweegt.

Ik denk dat de aanwezigheid van Russische soldaten daar de stabiliteit heel erg ten goede zal komen. Als Erdogan zijn Turkse soldaten niet in de hand kan houden, dan zal de stabiliteit niet veel later weer terug komen. En die Turkse soldaten niet.
pi_196172764
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:08 schreef polderturk het volgende:
Vergelijk dat met Saudi-Arabi en VAE, die met miljarden aan wapens na jaren oorlog geen doorbraak hebben kunnen forceren in Jemen.
Ik heb een tijdje in Saoedi Arabi gewoond. Ik begrijp heel goed waarom ze geen doorbraak kunnen forceren. Ze kunnen nog niet eens een doorbraak in een bord stamppot forceren. :P

Niet dat ze het niet zouden kunnen leren. Maar daar gaat het dus al meteen mis.
pi_196172887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Hmm, de betrokkenheid van de Russen vind ik toch redelijk wel een smet op de tot nu toe zeer succesvolle strijd van Azerbeidzjan. Na de herovering van Shusha zou alles zich sowieso in versneld tempo ontwikkeld hebben en had Azerbeidzjan in de komende maand de klus zelf al geklaard kunnen hebben, maar nu hebben ze ingestemd met een Russische presentie in de regio voor, naar wat ik begreep, de komende 5 jaar. Ik ben benieuwd wat er na die 5 jaar met het gebied gaat gebeuren. Want het 'frozen conflict' wordt hiermee in zekere zin deels gewoon voortgezet.
Leer van Sun Tzu. Het is beter om vrienden van je vijanden te maken, dan ze te vernietigen. Vernietigde vijanden kunnen niets bijdragen aan jouw zaak. Maar je moet ze toch nog beheersen, en dat kost je dus je eigen middelen. En dat betekent dat een totale vernietiging jouzelf ook verzwakt. Beter om vrienden van ze te maken, zodat ze jouw zaak kunnen ondersteunen en dat met hun eigen middelen doen.
pi_196173027
Yerevan not only lost control over Nagorno-Karabakh, but also over a significant section of southern Armenia

https://bylinetimes.com/2(...)ulate-to-azerbaijan/
pi_196173317
Dit is een adviseur van Poetin. "Iedere Armenir die het nu nog waagt Rusland te bekritiseren, zal de vieze tong van afgesneden worden".

Lekkere boodschap van een land dat vredestroepen gaat leveren.

:')

twitter
pi_196173681
Armeni is 40% van zijn militaire materieel verloren (visueel geconfirmeerd).

Zou Armeni ook 40% van zijn manschappen verloren zijn?

twitter
pi_196174078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:54 schreef polderturk het volgende:
Dit is een adviseur van Poetin. "Iedere Armenir die het nu nog waagt Rusland te bekritiseren, zal de vieze tong van afgesneden worden".

Lekkere boodschap van een land dat vredestroepen gaat leveren.

:')

[ twitter ]
En toch zouden de Armenirs Rusland dankbaar moeten zijn, omdat een totale vernietiging dreigde met nog veel meer onnodige slachtoffers. Nu met deze move van de Russen is dat voorkomen. Uiteraard doen de Russen dit volledig uit eigen belang maar toch, zonder de Russen hadden de Armenirs het nog veel slechter. En dat is wat deze vrouw erin wrijft bij de Armenen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196174834
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196178738
President van Azerbaijan krijgt belangrijke bezoek van onze bloedbroeders uit Turkije. Onder andere Hakan Fidan head of Turkey's National Intelligence Organization , Turkish army force commander mit Dndar. ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

pi_196178962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:22 schreef bakuazeriya het volgende:
President van Azerbaijan krijgt belangrijke bezoek van onze bloedbroeders uit Turkije. Onder andere Hakan Fidan head of Turkey's National Intelligence Organization , Turkish army force commander mit Dndar. ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

[ afbeelding ]
Das geen 1,5 meter afstand beste heren ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196179058
Oh, Hakan Fidan zit dus niet langer op een zijspoor? Hij had wel heerlijk zitten slapen tijdens die coupe, nuja..
pi_196182513
Turkish defence minister & Azerbaijan defence minister:





pi_196183191
Cda D66 en. Gristen Unie , willen de Turken straffen omdat ze de Azeris hebben geholpen om hun land te bevrijden van een bezetter en willen ze de Turken straffen omdat ze de rechtmatige regering in Libi hebben geholpen bij het neerslaan van een door het buitenland gesteunde opstandelingenleger :B dat de Fransen dat opstandelingenleger steunde was natuurlijk geen enkel probleem 8)7

https://www.nu.nl/politie(...)dgenoot-turkije.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196183868
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:37 schreef Slayage het volgende:
Cda D66 en. Gristen Unie , willen de Turken straffen omdat ze de Azeris hebben geholpen om hun land te bevrijden van een bezetter en willen ze de Turken straffen omdat ze de rechtmatige regering in Libi hebben geholpen bij het neerslaan van een door het buitenland gesteunde opstandelingenleger :B dat de Fransen dat opstandelingenleger steunde was natuurlijk geen enkel probleem 8)7

https://www.nu.nl/politie(...)dgenoot-turkije.html
Turkije heeft Libi geholpen met het stoppen van oorlogscrimineel Haftar. In een heroverde Libische stad zijn er massagraven gevonden met honderden gedode vrouwen en kinderen. Huurlingen van Haftar waren zelfs speelgoed aan het boobytrappen zodat burgers niet terug konden naar hun huizen. Haftar is een oorlogscrimineel en Frankrijk steunde hem in ruil voor lucratieve oliecontracten in Libi.
pi_196184592
De Turkse troepen zullen aanwezig zijn in Azerbaycan niet t in NK aldus peskov

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196184667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft Libi geholpen met het stoppen van oorlogscrimineel Haftar. In een heroverde Libische stad zijn er massagraven gevonden met honderden gedode vrouwen en kinderen. Huurlingen van Haftar waren zelfs speelgoed aan het boobytrappen zodat burgers niet terug konden naar hun huizen. Haftar is een oorlogscrimineel en Frankrijk steunde hem in ruil voor lucratieve oliecontracten in Libi.
Hoe je ook kijkt naar Libi het waren niet de Turken die Libi destabileseerden maar de door de Fransen gesteunde haftar. Dus hoe deze partijen dit soort onzin kunnen uitkramen over Turkije is me een raadsel. Daarnaast zijn er zat landen binnen de EU die de Turken steunden in plaats van de Fransen in het Libische conflict. Dus hoe Rutte het voor elkaar zou moeten krijgen om een EU breed gedragen wapen embargo te regelen mag het zeggen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196185148
Interessant......................................................................

Turks Russische militaire centrum in Karabakh:



Erdogan says Turkey, Russia sign deal on Karabakh ceasefire monitoring

ANKARA, Nov 11 (Reuters) - Turkey and Russia signed an agreement establishing a joint centre to monitor the ceasefire in Nagorno-Karabakh on Wednesday morning and the two countries will work together there, said Turkish President Tayyip Erdogan.

Erdogan’s comments, in a speech to deputies from his ruling AK Party in parliament, came after Russian peacekeeping troops deployed to Nagorno-Karabakh on Tuesday under a deal that halted six weeks of fighting between Azeri and ethnic Armenian forces. (Reporting by Ece Toksabay and Tuvan Gumrukcu; Writing by Daren Butler; Editing by Jonathan Spicer)

https://uk.reuters.com/ar(...)toring-idUKA4N2FR016
  woensdag 11 november 2020 @ 13:19:34 #114
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196185522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje in Saoedi Arabi gewoond. Ik begrijp heel goed waarom ze geen doorbraak kunnen forceren. Ze kunnen nog niet eens een doorbraak in een bord stamppot forceren. :P

Niet dat ze het niet zouden kunnen leren. Maar daar gaat het dus al meteen mis.
Idem, en dezelfde indruk.. ik denk dat ze het niet eens kunnen leren... gaat nog wel een generatie overheen denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196185970
Rustem Muradov, een Azerbeidzjaan uit Dagestan, zal de Russische vredesmissie leiden in Karabakh.


twitter
pi_196187474
Russen zouden Armenirs in Kelbejar gedwongen uit hun huizen zetten. Ik weet niet wat hier van waar is.

Als de betreffende Armenirs daar altijd gewoond hebben, dan is dat heel erg fout, en is dit niks anders dan etnische zuivering.

Zijn het Armeense kolonisten? Dan is het nog steeds fout. Hoeveel zijn het er? Een paar honderd? Als je echt vrede wil, dan moet je je goede kant laten zien. Dan moet je laten zien dat je beter bent dan wat de Armenirs 27 jaar eerder hebben gedaan.

Met het niet veroveren van heel Karabakh heeft Azerbeidzjan zijn goede kant getoond (Lachin corridor afgesneden en Shusha ligt veel hoger dan Stepanekert).

Sta kolonisten toe dat ze kunnen blijven. Dan toon je weer je goede kant.

twitter
pi_196189736
Goede tweet reeks

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196189915
[ twitter ]
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:18 schreef polderturk het volgende:
Russen zouden Armenirs in Kelbejar gedwongen uit hun huizen zetten. Ik weet niet wat hier van waar is.

Als de betreffende Armenirs daar altijd gewoond hebben, dan is dat heel erg fout, en is dit niks anders dan etnische zuivering.

Zijn het Armeense kolonisten? Dan is het nog steeds fout. Hoeveel zijn het er? Een paar honderd? Als je echt vrede wil, dan moet je je goede kant laten zien. Dan moet je laten zien dat je beter bent dan wat de Armenirs 27 jaar eerder hebben gedaan.

Met het niet veroveren van heel Karabakh heeft Azerbeidzjan zijn goede kant getoond (Lachin corridor afgesneden en Shusha ligt veel hoger dan Stepanekert).

Sta kolonisten toe dat ze kunnen blijven. Dan toon je weer je goede kant.

[ twitter ]
Volgens mij moesten de Armenirs uit de gebieden die rondom NK liggen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196189978
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:16 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
[..]

Volgens mij moesten de Armenirs uit de gebieden die rondom NK liggen?
[/quote]
Ik dacht dat het alleen om soldaten ging. Misschien zijn het ook soldaten en hun gezinnen.
pi_196191157
President van Artsakh

"Ernstige aantijgingen van de president van Nagorno-Karabach: vrijwilligers en reservisten zijn het front ontvlucht. Eenheden uit Armeni zouden hebben geweigerd te vechten. Vijandelijke drones waren minder een probleem."

twitter
pi_196191655
Snelle jongens die Russen

twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door Slayage op 11-11-2020 19:58:06 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196191731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:30 schreef polderturk het volgende:
President van Artsakh

"Ernstige aantijgingen van de president van Nagorno-Karabach: vrijwilligers en reservisten zijn het front ontvlucht. Eenheden uit Armeni zouden hebben geweigerd te vechten. Vijandelijke drones waren minder een probleem."

[ twitter ]
De troepen zijn het front ontvlucht omdat ze in de pan werden gehakt, ze waren sitting ducks voor de drones, ik kan ze niks kwalijk nemen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 november 2020 @ 19:58:08 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196191818
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:16 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
[..]

Volgens mij moesten de Armenirs uit de gebieden die rondom NK liggen?
[/quote]
Lijkt me ook. Het valt me nog mee hoe weinig ze daarmee hebben gedaan. Normaliter is het eerste wat er gebeurt in betwiste gebieden het omvolken door de dominante partij. Ik gok dat de praktijk in Armeni/NK na het conflict in de jaren negentig dit heeft voorkomen doordat iets van anderhalf miljoen inwoners hier geen zin in hadden tussen de constante verpaupering, onzekerheid en corruptie en liever naar elders vertrokken.
pi_196192137
Dit artikel is echt keihard.

Volgens de president van Artsakh waren er nog maar 200 Armeense soldaten over om Stepanekert te verdedigen. Hoe lang zouden die het hebben volgehouden tegen Azerbeidzjaanse special forces als die de aanval hadden ingezet? Een paar uur? Shusha ligt ook nog eens veel hoger. De president overdreef dus niet dat ze binnen drie dagen alles verloren zouden hebben als de oorlog was doorgegaan.

Armeense vrijwilligers en reservisten zijn in grote getallen het slagveld ontvlucht. Vaak al na een dag. Die Artur van het artikel dat ik had geplaatst (Ilya Nazar) besloot na vier dagen te stoppen.


https://hetq.am/en/articl(...)#.X6wSM-zMGlM.buffer


Artsakh President Arayik Harutyunyan issued a scathing live video post today accusing the nation, as a whole, for the military defeat in Artsakh.

He said that segments of Armenian troops fled the northern frontline in the Mataghis area on October 3 after Azerbaijani troops captured Talish and the surrounding region.

He described those fleeing the fighting not as regular Artsakh Defense Army troops but others, volunteers, and non-army combatants.

He said that special national security units from Armenia refused to go to the northern frontline with him on that day.

“I pleaded with them to accompany me to the Yeghnikner region, but they refused. I told them I would be at the head of the advance, but to no avail,” said Harutyunyan, adding that people looking for traitors need to look no further.

An emotional Harutyunyan said the nation abandoned the 18-20-year-old Artsakh Defense Army soldiers to fend for themselves, without any support.

Harutyunyan said he wouldn’t give specific numbers as to how many volunteers came to Artsakh or those who registered in the national mobilization, but that the numbers were woefully inadequate.

He said that some of the volunteers that arrived stayed until the end while others left after one day. The same happened with reservist troops.

Harutyunyan then removed a document according to which the commander of two battalions of soldiers that arrived from Armenia refused to participate in an operation to defend Shushi.

“Who gave the lands? All of us, the nation. All of us betrayed the soldiers, our children. Don’t look elsewhere for the traitors,” Harutyunyan said.

Addressing those political leaders who are now accusing others of treason, Hovhannisyan asked where they and their sons were during the war.

He said that the shortage of Armenian troops was the main problem during the war, not the Azerbaijani drones.

He said that Stepanakert was defended by a mere 100-200 combatants and that there was no option but to sign the ceasefire agreement.

Hovhannisyan said that every day some 100 soldiers were either killed or wounded and that there were no troops to replace them.

He then started to speak about the retreat from Hadrut in the face of a small number of enemy subversive units. He refrained from giving details.

“I kneel before those who fell. I kneel before our 18-year-old boys who died and those still defending our borders,” Harutyunyan said, adding that the time will come to reveal all the aspects of the war.
  woensdag 11 november 2020 @ 22:13:44 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196194858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:10 schreef polderturk het volgende:
Dit artikel is echt keihard.

Volgens de president van Artsakh waren er nog maar 200 Armeense soldaten over om Stepanekert te verdedigen. Hoe lang zouden die het hebben volgehouden tegen Azerbeidzjaanse special forces als die de aanval hadden ingezet? Een paar uur? Shusha ligt ook nog eens veel hoger. De president overdreef dus niet dat ze binnen drie dagen alles verloren zouden hebben als de oorlog was doorgegaan.

Armeense vrijwilligers en reservisten zijn in grote getallen het slagveld ontvlucht. Vaak al na een dag. Die Artur van het artikel dat ik had geplaatst (Ilya Nazar) besloot na vier dagen te stoppen.


https://hetq.am/en/articl(...)#.X6wSM-zMGlM.buffer


Artsakh President Arayik Harutyunyan issued a scathing live video post today accusing the nation, as a whole, for the military defeat in Artsakh.

He said that segments of Armenian troops fled the northern frontline in the Mataghis area on October 3 after Azerbaijani troops captured Talish and the surrounding region.

He described those fleeing the fighting not as regular Artsakh Defense Army troops but others, volunteers, and non-army combatants.

He said that special national security units from Armenia refused to go to the northern frontline with him on that day.

“I pleaded with them to accompany me to the Yeghnikner region, but they refused. I told them I would be at the head of the advance, but to no avail,” said Harutyunyan, adding that people looking for traitors need to look no further.

An emotional Harutyunyan said the nation abandoned the 18-20-year-old Artsakh Defense Army soldiers to fend for themselves, without any support.

Harutyunyan said he wouldn’t give specific numbers as to how many volunteers came to Artsakh or those who registered in the national mobilization, but that the numbers were woefully inadequate.

He said that some of the volunteers that arrived stayed until the end while others left after one day. The same happened with reservist troops.

Harutyunyan then removed a document according to which the commander of two battalions of soldiers that arrived from Armenia refused to participate in an operation to defend Shushi.

“Who gave the lands? All of us, the nation. All of us betrayed the soldiers, our children. Don’t look elsewhere for the traitors,” Harutyunyan said.

Addressing those political leaders who are now accusing others of treason, Hovhannisyan asked where they and their sons were during the war.

He said that the shortage of Armenian troops was the main problem during the war, not the Azerbaijani drones.

He said that Stepanakert was defended by a mere 100-200 combatants and that there was no option but to sign the ceasefire agreement.

Hovhannisyan said that every day some 100 soldiers were either killed or wounded and that there were no troops to replace them.

He then started to speak about the retreat from Hadrut in the face of a small number of enemy subversive units. He refrained from giving details.

“I kneel before those who fell. I kneel before our 18-year-old boys who died and those still defending our borders,” Harutyunyan said, adding that the time will come to reveal all the aspects of the war.
Geen hulp van Rusland en de eigen soldaten hadden er ook geen zin in. Nou, goed einde van een oorlog. Hoop zinloze slachtoffers bespaard. Aliyev grote winnaar in eigen land, Erdogan kan wat kekke drones verkopen en Rusland kan weer spelen in haar achtertuin. En de Armenen? Die kunnen maar beter gaan hopen op een EU-lidmaatschapje.
pi_196195261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:13 schreef Richestorags het volgende:

En de Armenen? Die kunnen maar beter gaan hopen op een EU-lidmaatschapje.
Badumtsss. De Armenen zijn al eeuwen loose change voor de Russen, ook nu weer worden ze gebruikt door hen om de Russische invloedssfeer ve vergroten.

De Armenen doen me denken aan wat sommige Koerden zeggen, zoiets als "onze enige vrienden zijn de bergen"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196195687
De opgekropte frustratie van Aliyev is hier te zien.

pi_196195748
Zitten alle Turken nu met een stijfje en denken ze dat een wereldmacht zijn?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:04:06 #129
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196195868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:54 schreef Hathor het volgende:
Zitten alle Turken nu met een stijfje en denken ze dat een wereldmacht zijn?
Ik denk vooral dat ze voorstander zijn van rechtvaardigheid, i.t.t. vele Europese landen.
pi_196195971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:54 schreef Hathor het volgende:
Zitten alle Turken nu met een stijfje en denken ze dat een wereldmacht zijn?
Ja.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196196131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:04 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat ze voorstander zijn van rechtvaardigheid, i.t.t. vele Europese landen.
Weet je wat rechtvaardig is? Als je niet alle journalisten, rechters, leraren, politieagenten, legerofficieren en iedereen die jouw mening niet deelt, NIET in het gevang pleurt, en gewoon eens de discussie met ze aangaat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:51:20 #132
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196196282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Weet je wat rechtvaardig is? Als je niet alle journalisten, rechters, leraren, politieagenten, legerofficieren en iedereen die jouw mening niet deelt, NIET in het gevang pleurt, en gewoon eens de discussie met ze aangaat.
Typisch om compleet irrelevante zaken te benoemen in een dergelijke topic. Ze hebben Azerbeidzjan geholpen met het terug veroveren van hun gebied waar ze een aantal decennia geleden etnisch zijn gezuiverd door de Armenen.

Grappig hoe fucking hypocriet deze "beschaafde" mensen zijn. Dit is een mooie overwinning voor rechtvaardigheid em dat wordt hier gewaardeerd, en terecht.
pi_196196522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:51 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Typisch om compleet irrelevante zaken te benoemen in een dergelijke topic. Ze hebben Azerbeidzjan geholpen met het terug veroveren van hun gebied waar ze een aantal decennia geleden etnisch zijn gezuiverd door de Armenen.

Grappig hoe fucking hypocriet deze "beschaafde" mensen zijn. Dit is een mooie overwinning voor rechtvaardigheid em dat wordt hier gewaardeerd, en terecht.
Als je als Turk en Erdogan aanhanger schaamteloos het woord rechtvaardigheid in de mond durft te nemen spoor je gewoon niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 12 november 2020 @ 04:07:21 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196197085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:04 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat ze voorstander zijn van rechtvaardigheid, i.t.t. vele Europese landen.
Het lef en de ironie om als Turk over rechtvaardigheid m.b.t. Armeni te praten. Of je vindt het leuk om te prikken, of je meent het. Ik hoop het eerste.
  donderdag 12 november 2020 @ 04:08:28 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196197088
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Badumtsss. De Armenen zijn al eeuwen loose change voor de Russen, ook nu weer worden ze gebruikt door hen om de Russische invloedssfeer ve vergroten.

De Armenen doen me denken aan wat sommige Koerden zeggen, zoiets als "onze enige vrienden zijn de bergen"
Tsja, net als de Koerden wedden ze op alle paarden.
pi_196197395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je als Turk en Erdogan aanhanger schaamteloos het woord rechtvaardigheid in de mond durft te nemen spoor je gewoon niet.
Ook de niet-Erdogan aanhangers vinden het rechtvaardig, whats your problem?
pi_196198953
This is good

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196198984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Weet je wat rechtvaardig is?
Als een bezetter uit je land schoppen niet rechtvaardig is, vraag ik me af wat wel rechtvaardig is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196199105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 04:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, net als de Koerden wedden ze op alle paarden.
Ik hoop dat ze in de toekomst pragmatisch zullen zijn en hun dromen over "groot Armeni" begraven om zo een normale leven te kunnen lijden in de regio samen met de Russen, azeris en Turken. Hoewel ze nu weer een trauma erbij hebben om te verwerken , is dat de enige manier om een gezonde welvarende toekomst tegemoet te zien in de regio. Anders moeten ze dat land maar gewoon opdoeken en migreren naar Europa/Noord-Amerika. , Die paar miljoen Armenirs kunnen we makkelijk absorberen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 november 2020 @ 09:50:32 #140
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196199386
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je als Turk en Erdogan aanhanger schaamteloos het woord rechtvaardigheid in de mond durft te nemen spoor je gewoon niet.
Ik ben een Nederlander met Turkse roots. Daarnaast ben ik totaal geen Erdo-fan. Mensen zoals jij denken in extremen en daarom begrijpen jullie het niet. Dit gaat voor mij en velen niet over Erdo of Turkije, maar over rechtvaardigheid voor het Azerbeidzjaanse volk.
  donderdag 12 november 2020 @ 09:53:24 #141
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196199435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 04:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het lef en de ironie om als Turk over rechtvaardigheid m.b.t. Armeni te praten. Of je vindt het leuk om te prikken, of je meent het. Ik hoop het eerste.
Ik ben een Nederlander met Turkse roots. Dit gaat over Azerbeidzjan en Armeni waarbij de Armenen fout zijn geweest en er nu eindelijk rechtvaardigheid is. Niets meer en niets minder.
  donderdag 12 november 2020 @ 09:55:54 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196199480
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze in de toekomst pragmatisch zullen zijn en hun dromen over "groot Armeni" begraven om zo een normale leven te kunnen lijden in de regio samen met de Russen, azeris en Turken. Hoewel ze nu weer een trauma erbij hebben om te verwerken , is dat de enige manier om een gezonde welvarende toekomst tegemoet te zien in de regio. Anders moeten ze dat land maar gewoon opdoeken en migreren naar Europa/Noord-Amerika. , Die paar miljoen Armenirs kunnen we makkelijk absorberen
Nationalisme is een verlenging van het ego. Het zorgt er letterlijk voor dat als een plek een paar honderd kilometer (of duizend, als je bijvoorbeeld in Iran woont) van je woonplaats vandaan wordt aangevallen, het een aanval op jou is. Zelfs als deze aanval verbaal is. En ego is precies wat verzoening tegenhoudt, de identificatie van het zelf met het land. Krishnamurti zei dat een maatschappij niets anders is dan de relaties tussen de mensen onderling en dat klopt. De Armeense maatschappij heeft als collectief een probleem met de Azerbeidzjaanse maatschappij (en andersom). Ook al botert het onderling niet, de meeste Armenen / Azerbeidzjanen voelen toch dat hun maatschappij (hun collectief) hun belang meer dient dan de andere kant en daarom zie je ook altijd dat nationalisten in staat zijn hun onderlinge grieven opzij te zetten voor het grotere goed. Het zou mooi zijn als ze eens in gaan zien dat hun collectieve belang is dat er vrede komt, in plaats vanuit trots vasthouden aan een stukje land. Het levert ze zoveel meer op als ze vrede maken.
pi_196200327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:50 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik ben een Nederlander met Turkse roots. Daarnaast ben ik totaal geen Erdo-fan. Mensen zoals jij denken in extremen en daarom begrijpen jullie het niet. Dit gaat voor mij en velen niet over Erdo of Turkije, maar over rechtvaardigheid voor het Azerbeidzjaanse volk.
Joh, waarom ben je jezelf aan het verantwoorden tegenover gekkies die deze terroristen steunen: https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

İt rr....
pi_196202768
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Joh, waarom ben je jezelf aan het verantwoorden tegenover gekkies die deze terroristen steunen: https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

İt rr....
Mwah zijn reactie is niet een verantwoording te noemen. Hij benoemt simpelweg weer eens voor ons Turken een no brainer dat bij veel Ollanders maar niet wil landen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196202961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je als Turk en Erdogan aanhanger schaamteloos het woord rechtvaardigheid in de mond durft te nemen spoor je gewoon niet.
Argumentum ad hominem.
pi_196203028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nationalisme is een verlenging van het ego. Het zorgt er letterlijk voor dat als een plek een paar honderd kilometer (of duizend, als je bijvoorbeeld in Iran woont) van je woonplaats vandaan wordt aangevallen, het een aanval op jou is. Zelfs als deze aanval verbaal is. En ego is precies wat verzoening tegenhoudt, de identificatie van het zelf met het land. Krishnamurti zei dat een maatschappij niets anders is dan de relaties tussen de mensen onderling en dat klopt. De Armeense maatschappij heeft als collectief een probleem met de Azerbeidzjaanse maatschappij (en andersom). Ook al botert het onderling niet, de meeste Armenen / Azerbeidzjanen voelen toch dat hun maatschappij (hun collectief) hun belang meer dient dan de andere kant en daarom zie je ook altijd dat nationalisten in staat zijn hun onderlinge grieven opzij te zetten voor het grotere goed. Het zou mooi zijn als ze eens in gaan zien dat hun collectieve belang is dat er vrede komt, in plaats vanuit trots vasthouden aan een stukje land. Het levert ze zoveel meer op als ze vrede maken.
Hear, hear. "Ego is the enemy" Het nationalisme zo succesvol geworden, juist omdat het ons ego aanspreekt.

Een turkse gezegde luidt zoiets als, "niemand kan jou zoveel schade berokkenen als jijzelf" en in de islam is niet satan de grootste vijand van de mens, maar zijn ego, de profeet smeekt God altijd om bescherming van het kwaad van zijn ego en satan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 november 2020 @ 13:44:06 #147
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196203320
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Joh, waarom ben je jezelf aan het verantwoorden tegenover gekkies die deze terroristen steunen: https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

İt rr....
Is niet echt een verantwoording. Ik weet dat ik bij zulke types vaak tegen een muur praat, maar blijf het toch proberen. Bizar dat men in deze kwestie Azerbeidzjan of Turkije kunnen bekritiseren terwijl ze bij de etnische zuivering met als gevolg bezetting van andermans gebied stilzwijgend goedkeuren.

Hopeloos ja..
pi_196203656
Azerbeidzjan gaat de schade opmaken in de heroverde gebieden, en gaat de rekening naar Armeni sturen.

Er zijn 500 dorpen met de grond gelijk gemaakt. Stel er waren 200.000 huizen en een huis kost 50.000. Totale schade: 10 miljard. Stel er moet ook 10 miljard aan infrastructuur hersteld worden. Totaal 20 miljard.

Azerbeidzjan zou wel eens een rekening van 20 miljard kunnen sturen naar Armeni.
pi_196203689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:44 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Is niet echt een verantwoording. Ik weet dat ik bij zulke types vaak tegen een muur praat, maar blijf het toch proberen. Bizar dat men in deze kwestie Azerbeidzjan of Turkije kunnen bekritiseren terwijl ze bij de etnische zuivering met als gevolg bezetting van andermans gebied stilzwijgend goedkeuren.

Hopeloos ja..
Vaak wordt de Armeense genocide erbij gehaald om misdaden van Armeni goed te praten. Armeni was zelfs van plan om nieuwe gebieden met nieuwe oorlogen toe te voegen. Dat betekent in het geval van Armeni meer etnische zuiveringen.
pi_196204606
Nog zo'n Ollander die niet in staat is om voorbij zijn zwart wit visie te kijken

https://joop.bnnvara.nl/c(...)ict-nagorno-karabach
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 november 2020 @ 15:04:27 #151
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196204763
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:56 schreef Slayage het volgende:
Nog zo'n Ollander die niet in staat is om voorbij zijn zwart wit visie te kijken

https://joop.bnnvara.nl/c(...)ict-nagorno-karabach
Dude zulke types moet je eigenlijk gewoon negeren. Ze zijn to far gone in hun haat en hypocriete houding.

Het zijn mensen die bewust en selectief moorden en etnische zuiveringen goedkeuren en anderen die er tegen strijden beschuldigen van alles en nog wat. Door en door verrot.

Achja, in maart zagen we ook wat voor volk dit is, toen iedereen egoistisch en zonder medeleven voor de ander de supermarkten leeg gingen kopen. Ze hebben nog nooit iets zwaars meegemaakt door per toeval uit een bepaalde kut te zijn gekomen. Geloof me, als er in Europa ooit de hel losbreekt zoals het M-O, zul je merken hoe "beschaafd" deze mensen daadwerkelijk zijn.

Eigenlijk heb je zoiets niet eens nodig. Ik bedoel ze zwijgen bij de moord van westerse machten op miljoenen moslims afgelopen decennia en schreeuwen moord en brand bij enkele moorden binnen Europa.

Door en door verrot deze mensen.
pi_196204854
twitter
pi_196206003
Turkije gebruikt de taal van geweld tegen de Armenen:

Turkey warns Armenia against breaking Nagorno-Karabakh truce



Azerbaijan’s closest ally says it would resume military action if Armenia does not abide by deal and withdraw ‘voluntarily’.

Days after a peace deal over Nagorno-Karabakh was reached, Turkey has warned Armenia it will have to bear consequences if it violates the ceasefire.

Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told reporters in the Azeri capital Baku on Thursday: “If they [Armenia] violate the ceasefire, then they will pay the price for it.”

Ankara is Azerbaijan’s closest ally in the fight over Nagorno-Karabakh and has been celebrating the peace agreement reached earlier this week between Russia, Azerbaijan and Armenia that favours Baku.

Armenia must “abide by the deal and withdraw voluntarily”, Cavusoglu added, warning Azerbaijan would otherwise resume its military action to “recapture Azerbaijani territories.”

Turkey and Russia agreed on Wednesday to jointly operate a centre to oversee peace in Nagorno-Karabakh.

A Russian delegation is set to visit Turkey on Friday to discuss details of how the joint centre will operate, Cavusoglu said, adding that unmanned armed drones would carry out surveillance missions in the region to ensure there are no violations.

“We will continue to stand by Azerbaijan and support them however they would like us to,” he added.

Russia is sending nearly 2,000 troops to the region to serve as peacekeepers.

On Wednesday, Turkish President Recep Tayyip Erdogan said Turkey would take part in what he called a “peace force” in the region.

Russia’s foreign minister Sergey Lavrov, however, on Thursday said “no peacekeeping units of the Turkish Republic will be dispatched to Nagorno-Karabakh”, according to comments carried by Russian state news agency TASS.

Diplomats from France and the United States were expected in Moscow soon to discuss the Nagorno-Karabakh conflict.

The Russia-brokered deal secured territorial advances for Azerbaijan in Nagorno-Karabakh, where Azeri troops have been battling ethnic Armenian forces over the past six weeks in a fight that has killed more than 1,000 people, including dozens of civilians on both sides.

The accord has triggered protests in Armenia for the resignation of Prime Minister Nikol Pashinyan.

Armenia on Thursday arrested 10 leading opposition figures who were among the protests; they face up to a decade behind bars for their role in “illegal violent mass disorder”, prosecutors said in a statement.

The group had stormed and ransacked government buildings on Tuesday over Pashinyan’s agreement to end the fighting.

Prosecutors announced the arrests hours ahead of a fresh demonstration called by the opposition.

“We consider this to be an act of political persecution,” said Lilit Galstyan from the opposition Dashnaktsutyun party, which saw at least two of its members arrested.

https://www.aljazeera.com(...)gorno-karabakh-truce
pi_196206082
Armenen vertrekken uit Qarabag onder dwang van Russische soldaten.

pi_196206222
Deze Armenir wil weer een genocide uitvoeren zoals in Khojali. En de 7 Azerbeidzjaanse districten ziet hij als Armeens. Zo houdt het nooit op.

pi_196206447
The West has left Armenia to fend for itself

https://www.spectator.com.au/2020/11/an-uneasy-peace/

Russen hebben de Armenen ook in de steek gelaten. Poetin keek toe toen de Armenen afgeslacht werden.
pi_196207672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:20 schreef bakuazeriya het volgende:
The West has left Armenia to fend for itself

https://www.spectator.com.au/2020/11/an-uneasy-peace/

Russen hebben de Armenen ook in de steek gelaten. Poetin keek toe toen de Armenen afgeslacht werden.
lekker voor ze
pi_196207962
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:11 schreef polderturk het volgende:
Deze Armenir wil weer een genocide uitvoeren zoals in Khojali. En de 7 Azerbeidzjaanse districten ziet hij als Armeens. Zo houdt het nooit op.

[ afbeelding ]
Er is een oorlog gaande en er wordt met geweld gebied ingenomen en gezuiverd. Nogal logisch dat het niet zomaar ophoudt...
pi_196210310
Armenen verbranden hun huizen in Qarabag:

https://t.me/ArmenianVendetta/7130
pi_196210536
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Er is een oorlog gaande en er wordt met geweld gebied ingenomen en gezuiverd. Nogal logisch dat het niet zomaar ophoudt...
:') Wie begon deze hele Armeense fiasco?
pi_196210630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]

:') Wie begon deze hele Armeense fiasco?
Deze editie werd gestart met Azerbeidzjan als agressor.
pi_196210639
quote:
Fransozen hebben tegenwoordig een Turken obsessie :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196210974
twitter
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 20:20:52 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196211123
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Deze editie werd gestart met Azerbeidzjan als agressor.
als je land bezet is kun je moeilijk van agressor spreken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196211182
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Er is een oorlog gaande en er wordt met geweld gebied ingenomen en gezuiverd. Nogal logisch dat het niet zomaar ophoudt...
Azerbaijanen waren nu veel beter dan de Armenirs 30 jaar geleden.

Nu waren 90.000 van de 150.000 Armenirs gevlucht. En alle Armenirs mogen terugkeren naar Nagorno-Karabakh.

27 jaar geleden waren alle 800.000 Azerbeidzjanen verjaagd. Azerbeidzjanen mochten helemaal niet terugkeren naar hun huizen.

Azerbeidzjan had heel Karabakh kunnen veroveren. Dit heeft de Armeense premier ook aangegeven. Azerbeidzjan heeft dit niet gedaan.
pi_196214375


Lavrov: Turkey's peacekeeping troops won't enter Nagorno-Karabakh

https://bianet.org/englis(...)ter-nagorno-karabakh

Erdogan geeft geen moer om wat Lavrov zegt. Turkse soldaten betreden Qarabag:


Turkish army onderweg naar Qarabag:


Lavrov is van Armeens/Russische afkomst. Zijn vader was een Armenir uit Tbilisi.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sergej_Lavrov
pi_196214852
Als jij zo durft te spreken tegen de Russen dan zeg ik Turken hebben ballen. Die kun je alleen met een kraan takelen.

pi_196217438
Armeense soldaten zijn opgelucht dat de oorlog voorbij is.

"Als de oorlog door was gegaan, zouden we allemaal zijn gedood"

En Armeense demonstranten eisen dat de oorlog doorgaat.

twitter
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 09:42:41 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196218096
wat kinderachtig
godverdomme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 november 2020 @ 09:59:39 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196218328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:08 schreef bakuazeriya het volgende:
[ afbeelding ]

Lavrov: Turkey's peacekeeping troops won't enter Nagorno-Karabakh

https://bianet.org/englis(...)ter-nagorno-karabakh

Erdogan geeft geen moer om wat Lavrov zegt. Turkse soldaten betreden Qarabag:


Turkish army onderweg naar Qarabag:


Lavrov is van Armeens/Russische afkomst. Zijn vader was een Armenir uit Tbilisi.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sergej_Lavrov
Dat had ik niet zien aankomen. Erdogan probeert het al te laten escaleren blijkbaar voordat de Russen er voet aan de grond hebben gezet. Het lijkt bijna of hij...geen belang heeft bij rust in die regio.
pi_196219329
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196219413
twitter


Protesterende Armenirs in Yerevan vs Armenirs aan het front:


Protesterende Armenir in Yerevan


Armeense soldaat aan het front:



pi_196219544
Goede tweet reeks

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196219608
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196219636
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

Protesterende Armenirs in Yerevan vs Armenirs aan het front:

Protesterende Armenir in Yerevan
[ afbeelding ]

Armeense soldaat aan het front:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De twetreeks die ik zojuist bheb geplaatst geeft enige inzichten waarom ze in Erivan volledig dellusional zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196220260
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

Protesterende Armenirs in Yerevan vs Armenirs aan het front:

Protesterende Armenir in Yerevan
[ afbeelding ]

Armeense soldaat aan het front:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom gaan ze in plaats van demonstreren niet zelf vechten dan?
pi_196220551
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

Protesterende Armenirs in Yerevan vs Armenirs aan het front:


Protesterende Armenir in Yerevan
[ afbeelding ]

Armeense soldaat aan het front:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De mensen thuis hebben de grootste mond. Ze zouden hen eens naar het front moeten sturenl
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196225277


The Karabakh agreement will give not a future but a war in the future - Vardan Voskanyan

"All of us are persuaded that the Karabakh armistice will give us a future. That is not the case, as the deal will give us a war in the future but not a future," member of Homeland party, expert in Iranian studies Vardan Voskanyan stated during the opposition rally at Liberty Square in Yerevan.

In his words, the treacherous provisions of the agremeent imply a war.

"The road stretching from Nakhijevan to the so-called Azerbaijan will be the beginning of the collapse of our country, as it would cut one of the vital veins of our homeland, the border with Iran. Turks are expected to cross through that road. We all should reject this treacherous document, and the person who signed it should not have a future in our country," Voskanyan said.

The speaker added that everyone standing at the square did their utmost for the victory, yet the signature put on the document imposed a disgraceful defeat upon all.

"We have one common goal, a national goal, to get the maximum out of that shameful document and that is possible," Voskanyan said.

https://www.panorama.am/e(...)cs2DvjkXx_rSYiLSLK7Y
pi_196225506
Pashinyan's weakness to cost Armenia $50 billion in compensation to Azerbaijan



By signing the trilateral agreement, Armenia not only lost territory but also pledged to pay more than $50 billion in compensation, Armenian Prosecutor General Gevork Kostanyan said.

"Future generations will also have to pay this compensation. If we do not provide a legal response in time, the shameful document signed by Nikol Pashinyan will lead to serious financial problems for us and for future generations," News.am cited him as saying.

On November 9, Russian President Vladimir Putin, Azerbaijani President Ilham Aliyev and Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan signed a joint statement on a complete ceasefire in Nagorno-Karabakh. The Russian leader said the Azerbaijani and Armenian sides would remain on the positions they hold and Russian peacekeepers would be deployed to the region. Besides, Armenia and Azerbaijan should carry out the exchange of prisoners of war and the bodies of those killed. Aghdam region will be returned to Azerbaijan before November 20, Kelbajar region - before November 15, Lachin region - before December 1.

https://vestnikkavkaza.ne(...)n-to-Azerbaijan.html
pi_196243741
Armenen verbranden elke mogelijk huis in Qarabag voordat ze vertrekken:

twitter
pi_196243760








pi_196243799
Groene gedeelte wordt zo meteen overhandigt aan Azerbaijan zoals afgesproken:

pi_196244520
Putin tells Azerbaijan to take care of Christian shrines in Nagorno-Karabakh



MOSCOW (Reuters) - Russia’s President Vladimir Putin told his Azeri counterpart Ilham Aliyev on Saturday to take care of Christian shrines in parts of Nagorno-Karabakh that Azerbaijan gets under this week’s ceasefire agreement, the Kremlin said.

Russia brokered a ceasefire on Tuesday that secured territorial advances for Azerbaijan around the ethnic Armenian region, where Azeri troops have been battling ethnic Armenian forces over the past six weeks.

Putin told Aliyev there were Christian churches and monasteries in areas of the enclave, internationally recognised as part of Azerbaijan but populated by ethnic Armenians, that Azerbaijan obtains under the ceasefire deal.

“In this respect, he (Putin) underscored the importance of securing safety and normal church life of these shrines,” the Kremlin said.

Aliyev said that was how Azerbaijan will act, according to the Kremlin.

The main religion in Azerbaijan is Islam.

https://www.reuters.com/a(...)rabakh-idUSKBN27U0OF
pi_196244570
Zelf vernietigde hij rustig moskeen in Syri:

Russian jets destroy mosque in Idlib southern countryside


https://orient-news.net/e(...)southern-countryside

Russian airstrikes target mosques in Syria


https://eu.usatoday.com/s(...)ques-syria/80248060/
pi_196244585
800 Pro-Turkish got Killed in Nagorno-Karabakh Conflicts



Today, Armenia announced that more than 2,300 of its soldiers had been killed in Nagorno-Karabakh conflicts, which ended with the signing of a peace agreement.

The spokesperson for the Armenian Ministry of Health, Alina Nikogossian, said: “Till now, the forensic service received the bodies of 2,317 soldiers, some of them have not been identified.”

Nikogossian continued: the process of exchanging bodies with Azerbaijan just started, noting that “the warring parties do not yet have final numbers.”

On the other hand, Azerbaijan did not reveal the human losses among its forces, only announcing the death of 93 civilians.

The Syrian Observatory for Human Rights (SOHR) reported that 789 pro-Turkish groups had been killed in Karabakh battles.

SOHR confirmed, in a report, that the mercenaries sent by Turkey to Libya reached 18,000, according to Al-Arabiya website.

SOHR revealed that the number of Syrian mercenaries sent to Karabakh exceeded thousands, indicating that each of them received a monthly salary of $2000.

At the weekend, Armenia and Azerbaijan signed, under Russian auspices, a ceasefire agreement to end the war.

The agreement confirms the gains made by the Azerbaijani forces and provides additional areas to Baku.

The announcement of the agreement, sparked demonstrations in Armenia, as protesters demanded the resignation of Prime Minister Nikol Pashinyan.

https://see.news/800-pro-(...)-karabakh-conflicts/
pi_196245583
Moordaanslag op Armeense premier verijdeld.

twitter
  zaterdag 14 november 2020 @ 22:23:25 #187
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196245617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 22:20 schreef polderturk het volgende:
Moordaanslag op Armeense premier verijdeld.

[ twitter ]
Bezet een gebied 30 jaar geleden door 800.000 mensen etnisch te zuiveren op gruwelijke wijze, verlies 30 jaar later oorlog over het gebied dat je onterecht bezet, en vervolgens huilen en je president vermoorden omdat hij doden wil voorkomen in verloren oorlog. Armenen zo lievv..
  zaterdag 14 november 2020 @ 23:57:52 #188
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196247190
Aliyev zet haar even op der plek

twitter
  zondag 15 november 2020 @ 00:34:58 #189
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196247665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 23:57 schreef Nederturk het volgende:
Aliyev zet haar even op der plek

[ twitter ]
Ze verandert gelijk van onderwerp. Althans dat probeert ze. :D
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196248231
Aantal Armeense dode soldaten groeit naar 4750.

https://hyetert.org/2020/(...)to-armenian-premier/
pi_196250942
Armenirs graven hun dierbaren op en nemen ze mee naar Azerbeidzjan.

twitter
pi_196251338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 21:19 schreef bakuazeriya het volgende:
Putin tells Azerbaijan to take care of Christian shrines in Nagorno-Karabakh

[ afbeelding ]

MOSCOW (Reuters) - Russia’s President Vladimir Putin told his Azeri counterpart Ilham Aliyev on Saturday to take care of Christian shrines in parts of Nagorno-Karabakh that Azerbaijan gets under this week’s ceasefire agreement, the Kremlin said.

Russia brokered a ceasefire on Tuesday that secured territorial advances for Azerbaijan around the ethnic Armenian region, where Azeri troops have been battling ethnic Armenian forces over the past six weeks.

Putin told Aliyev there were Christian churches and monasteries in areas of the enclave, internationally recognised as part of Azerbaijan but populated by ethnic Armenians, that Azerbaijan obtains under the ceasefire deal.

“In this respect, he (Putin) underscored the importance of securing safety and normal church life of these shrines,” the Kremlin said.

Aliyev said that was how Azerbaijan will act, according to the Kremlin.

The main religion in Azerbaijan is Islam.

https://www.reuters.com/a(...)rabakh-idUSKBN27U0OF
Dus de azeris moeten niet de kerken ombouwen tot een varkensstal zoals de Armenirs hebben gedaan met de moskeen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196251347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 21:22 schreef bakuazeriya het volgende:
Zelf vernietigde hij rustig moskeen in Syri:

Russian jets destroy mosque in Idlib southern countryside


https://orient-news.net/e(...)southern-countryside

Russian airstrikes target mosques in Syria


https://eu.usatoday.com/s(...)ques-syria/80248060/
Syri topic is verderop
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196251419
Why was such an unfavorable document signed for Armenia? It happened in the conditions when the General Staff of the Armed Forces of the Republic of Armenia kept reporting that every minute mattered, and the war had to be stopped as soon as possible. And the President of Artsakh warned that if the hostilities failed to stop, we could lose Stepanakert in a couple of days, and under some scenarios, even within a few hours.

Many can say that if we had already lost Hadrut, Shushi, we could have lost Stepanakert as well, and not much would change. The reality, however, is a little different, because if we had lost Stepanakert, which as Artsakh President Arayik Harutyunyan already confirmed in his public remarks, was by and large defenseless at that time, then Askeran and Martakert would have been predictably and inevitably lost just because these cities were in the rear at the time the war started as they were located far enough from the front line and lacked defensive structures and fortifications. Nor were there so many fighting forces that could actually defend these cities.



And what would happen after the fall of these cities? The second, third, fourth, fifth, sixth, seventh defenses of the Defense Army would be under siege by the enemy, which means that more than 20,000 Armenian troops and officers could find themselves surrounded by enemy troops, inevitably facing the prospect of being killed or captured. Under these conditions, of course, the fall of Karvachar and Kashatagh regions would be inevitable, leading to a complete catastrophe.”


https://republic-undergro(...)nd-leave-azerbaijan/
pi_196253286
quote:
Heel goed overview van de hele situatie. Daarnaast FFS zitten de Armenirs al een eeuw te fappen op een dood koloniaal document Svres? :')

En die president noemt dat document in 1 adem met hoe de koloniale mogendheden vhet midden Oosten naar hun smaak hebben opgeknipt, alsof dat het MO zo veel goeds heeft gebracht :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196254852
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196256143
Dit gesprek is recentelijk gelekt. Armeni had nog maar 2 Grads en 10 howitzers. Ze wilden Azerbeidzjan en Rusland om 10 dagen vragen om te kunnen vertrekken.

Hij geeft ook toe dat Rusland hun de gebieden in Azerbeidzjan gegeven heeft.

Rusland had ook de hele Azerbeidzjaanse Syunik provincie aan Armeni gegeven.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 15-11-2020 15:08:42 ]
pi_196258583
Azerbeidzjan heeft de Armenirs 10 dagen extra de tijd gegeven. En dan doen ze dit. In de jaren '90 kregen de Azerbeidzjanen vaak maar 10 uur om te vertrekken.

twitter
pi_196259624
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:55 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan heeft de Armenirs 10 dagen extra de tijd gegeven. En dan doen ze dit. In de jaren '90 kregen de Azerbeidzjanen vaak maar 10 uur om te vertrekken.

[ twitter ]
Na mij de zondvloed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196259951
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:55 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan heeft de Armenirs 10 dagen extra de tijd gegeven. En dan doen ze dit. In de jaren '90 kregen de Azerbeidzjanen vaak maar 10 uur om te vertrekken.

[ twitter ]
Smerige honden.
pi_196261794
Bulkt hier de laatste tijd van eeuwenoude klassieke propaganda en whataboutisme.

Nu het ware gezicht van de Tataars-Mongoolse hordes van kwaad.

twitter


twitter


twitter
pi_196262256
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:25 schreef KommandantMark het volgende:
Bulkt hier de laatste tijd van eeuwenoude klassieke propaganda en whataboutisme.

Nu het ware gezicht van de Tataars-Mongoolse hordes van kwaad.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Nu zullen er hier weer een paar figuren komen en zeggen.

"Zie je nu wel dat Azerbeidzjanen slecht zijn"

Etc.
  zondag 15 november 2020 @ 22:38:00 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196263951
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Smerige honden.
Bedankt voor je onveranderlijk nuttige en totaal onbevooroordeelde bijdragen in dit topic. Een beetje schelden, welk conflict is er niet beter van geworden?
  zondag 15 november 2020 @ 22:40:44 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196263992
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nu zullen er hier weer een paar figuren komen en zeggen.

"Zie je nu wel dat Azerbeidzjanen slecht zijn"

Etc.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat dit zou gaan gebeuren over en weer en dat de juichstemming totaal niet terecht was. Jij hebt triomfantelijk tientallen filmpjes gepost. Ik hoop dat je net zo aandachtig zult kijken naar dit gezicht van de oorlog.
pi_196264009
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bedankt voor je onveranderlijk nuttige en totaal onbevooroordeelde bijdragen in dit topic. Een beetje schelden, welk conflict is er niet beter van geworden?
?
pi_196267774
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het begin gezegd dat dit zou gaan gebeuren over en weer en dat de juichstemming totaal niet terecht was. Jij hebt triomfantelijk tientallen filmpjes gepost. Ik hoop dat je net zo aandachtig zult kijken naar dit gezicht van de oorlog.
Er was hier ook iemand die 'vuile honden' tegen Azerbeidzjanen had gezegd omdat er een aanval geweest zou zijn met witte fosfor.

Natuurlijk hartstikke fout. Dimachaerus is ook fout bezig. Zulke woorden moeten niet gebruikt worden.
pi_196267991


Turkish presidency submits motion on troops' deployment in Azerbaijan

https://apa.az/en/nagorno(...)in-Azerbaijan-335563
pi_196268034
Armenian occupying military units refuse to leave Karabakh



Armenia's occupying military formations refuse to lay down their arms and leave Karabakh and other regions of Azerbaijan.

According to informed sources in the Azerbaijani armed forces, for three days already, difficult negotiations have been conducted between the commanders of several Armenian military formations, Russian peacekeepers and a number of high-ranking Armenian military personnel, with the participation of the Armenian politician playing the role of the "president" of the fake regime created by Yerevan in the occupied Azerbaijani territories, Arayik Harutyunyan

The heads of these formations want Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan to abandon the concluded agreement, as well as the recognition of the independence of Karabakh. Otherwise, they threaten to "engage in battle with any army" that will try to facilitate the withdrawal of Armenian troops from the occupied territories.

On November 9, Russian President Vladimir Putin, Azerbaijani President Ilham Aliyev and Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan signed a joint statement on a complete ceasefire in Nagorno-Karabakh. The Russian leader said the Azerbaijani and Armenian sides would remain on the positions they hold and Russian peacekeepers would be deployed to the region. Besides, Armenia and Azerbaijan should carry out the exchange of prisoners of war and the bodies of those killed. Aghdam region will be returned to Azerbaijan before November 20, Kelbajar region - before November 15, Lachin region - before December 1.

https://vestnikkavkaza.ne(...)-leave-Karabakh.html
pi_196268256
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:25 schreef KommandantMark het volgende:
Bulkt hier de laatste tijd van eeuwenoude klassieke propaganda en whataboutisme.

Nu het ware gezicht van de Tataars-Mongoolse hordes van kwaad.
Azerbaijaanse Turken hebben niet vergeten hoe ze werden afgeslacht tijdens de eerste oorlog.

Armeense doktor: ( Ik heb de huid van een Azerbaijaanse Turkse kind van 13 jaar eraf gesneden. Het duurde 7 minuten voordat ze overleed. )


Khocali massacre:

  maandag 16 november 2020 @ 11:01:37 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196268472
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:43 schreef bakuazeriya het volgende:

[..]

Azerbaijaanse Turken hebben niet vergeten hoe ze werden afgeslacht tijdens de eerste oorlog.

Armeense doktor: ( Ik heb de huid van een Azerbaijaanse Turkse kind van 13 jaar eraf gesneden. Het duurde 7 minuten voordat ze overleed. )


Khocali massacre:

Gruwelijk. Geen idee of het echt is maar er is wel genoeg smeerlapperij geweest over en weer om er sowieso van over de nek te gaan. Het lijkt me dus in ieders belang om de daders te berechten in plaats van te verheerlijken en te hopen dat de aanwezigheid van de Russische troepen de boel rustig houdt. Gezien het gedoe in Armeni en de sfeer in die gemeenschap momenteel houd ik mijn hart vast.

Misschien ken ik alleen leuke, redelijke mensen trouwens maar zowel onder de Azeri als de Armenirs hier is iedereen vooral heel bezorgd en zich ervan bewust dat het nog veel erger kan worden als het de komende weken niet afkoelt.
pi_196268710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:08 schreef bakuazeriya het volgende:
[ afbeelding ]

Lavrov: Turkey's peacekeeping troops won't enter Nagorno-Karabakh

https://bianet.org/englis(...)ter-nagorno-karabakh

Erdogan geeft geen moer om wat Lavrov zegt. Turkse soldaten betreden Qarabag:


Turkish army onderweg naar Qarabag:


Lavrov is van Armeens/Russische afkomst. Zijn vader was een Armenir uit Tbilisi.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sergej_Lavrov
Turkey to send soldiers to Azerbaijan for ‘peacekeeping center’ with Russia



Turkish President Recep Tayyip Erdogan asked parliament Monday to authorize sending soldiers to Azerbaijan to establish a “peacekeeping center” with Russia to monitor a truce over the disputed Nagorno-Karabakh region.

Erdogan’s request followed two days of talks in Ankara with Russian officials about how the two regional powers intend to jointly implement a Russian-brokered ceasefire signed last week.

Turkey is one of Azerbaijan’s closest allies and has strongly defended its right to reclaim lands it lost to ethnic Armenian separatists in a 1988-94 war.

The Russia-brokered deal brought an end to more than six weeks of fighting that claimed more than 1,400 lives and saw ethnic Armenians to agree to withdraw from large parts of the contested region of Azerbaijan.

Erdogan asked parliament Monday to deploy a mission to “establish a joint centre with Russia and to carry out the center’s activities”.

The deployment would be active for one year and its size determined by Erdogan.

Russia is sending 1,960 peacekeepers as well as armored personnel carriers and other military equipment to monitor the truce deal.

Moscow has stressed repeatedly that Turkey will have no troops on the ground under the truce deal's terms.

The Russian-brokered agreement states that a "peacekeeping center is being deployed to control the ceasefire" but does not specify its formal role.

https://english.alarabiya(...)g-center-with-Russia
pi_196271732
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196271926
Een groot deel van die Armeniers gaat toch vertrekken, een slimme zakenman zou die benaderen en in ruil voor een vergoeding ze zo ver krijgen hun huis intact te laten, feitelijk te verkopen dus aan indirect een Azeri.
Dat is voor alle partijen evenals het milieu een betere optie.
Er zit natuurlijk ook een mooie marge op voor de tussenpersoon, wie voelt zich geroepen?
pi_196272142
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 14:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zijn vriend zat in de vierde verdedigingslinie bij Djebrail. Binnen een paar uur was hun linie de eerste linie geworden. Van zijn platoon van 80 man waren 40 man overgebleven.

De generaal had een soldaat uit een ambulance gehaald en ging zelf in de ambulance zitten omdat drones geen ambulances aanvielen. Dit is dacht ik een oorlogsmisdaad.
pi_196272397
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 15:14 schreef polderturk het volgende:


De generaal had een soldaat uit een ambulance gehaald en ging zelf in de ambulance zitten omdat drones geen ambulances aanvielen. Dit is dacht ik een oorlogsmisdaad.
Bij de pallestijnen is het een standaard stukje tactics.
pi_196273213
In Agdam wil een deel van de Armeense soldaten hun posities niet verlaten. Ze zijn omsingeld door Russische vredestroepen. "Deze gebieden worden overgedragen aan Azerbeidzjan. Jullie dood zal niks aan de situatie veranderen".


twitter
pi_196276982
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196284912
Zou dit waar kunnen zijn? Waar haalt hij zijn info vandaan?

twitter


Google vertaling:


Finally, one KGB asshole spilled out publicly: two of our pilots died to make this agreement. These scum shot down their own helicopter to run over Aliyev. Moreover, they blew up a rocket over Baku.
pi_196285502
Jammer van die flatscreen tv.

twitter
pi_196285695
Na 4 dagen oorlogvoeren was het voor de commandant der strijdkrachten van Armeni duidelijk dat de oorlog binnen 2 a 3 dagen gestopt moest worden.

Als ze toen al wisten dat de oorlog had moeten stoppen, dan hadden ze misschien maar meteen de voorwaarden van Azerbeidzjan moeten accepteren. De vraag is of het volk het had geaccepteerd. Ik denk dat ze ook doorgingen met hoop op buitenlandse interventie. Misschien hadden ze besloten dat ze de oorlog zouden voortzetten, zo lang Shusha nog in Armeense handen was. Shusha is de meest strategische stad van Nagorno-Karbakh. Je controleert er de Lachin corridor mee en het ligt veel hoger dan Stepanekert, die op 5 km afstand ligt.

twitter



twitter
pi_196289944
De Russen lachen pashinyan keihard uit en waarschuwen andere landen voor de consequenties van revolutie . Tweet reeks
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196290061
Tijd voor nieuwe verkiezingen en dus een pro-Russische regering.
pi_196290082
Suf dat een land met een paar karige vliegtuigen eigenlijk zelfs een aparte luchtmacht heeft inclusief een generaal.
Dan kan Armeni ook eigenlijk wel gewoon een aparte marine hebben 😂
pi_196291866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 18:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Tijd voor nieuwe verkiezingen en dus een pro-Russische regering.
Ik vraag me af wat de Armenen gaan doen. Ik bedoel de Russen hebben de Azeris gewoon hun gang laten gaan en zo de Armenen gedwongen om behoorlijke toezeggingen af te dwingen. Alleen al die corridor dat Nahıvan ontsluit, wat een vernedering. Dus een uitgesproken pro Russische kandidaat zal het niet per definitie bgoed doen lijkt me.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196292435
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196292643
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de Armenen gaan doen. Ik bedoel de Russen hebben de Azeris gewoon hun gang laten gaan en zo de Armenen gedwongen om behoorlijke toezeggingen af te dwingen. Alleen al die corridor dat Nahıvan ontsluit, wat een vernedering. Dus een uitgesproken pro Russische kandidaat zal het niet per definitie bgoed doen lijkt me.
Ja dat kan de emotie zijn, je kan ook denken dat zij in de praktijk weinig tot niks hadden aan een pro-westerse regering en de Russen uiteindelijk wel staan tussen hun en een eventuele verdere afstraffing.
pi_196300858
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196300991
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196302304
twitter

Door iedereen een beetje gelijk te geven, sust Poetin de gemoederen, als een buurtvader die de boel bij elkaar probeert te houden.
pi_196302468
Poetin verliest greep op de Russische achtertuin

Terwijl we nog druk waren met het blauw of rood op de electorale kaart van Pennsylvania, Wisconsin en Michigan – en de gevolgen voor Amerika’s rol in de wereld en in Europa –, werd dichter bij huis de echte landkaart hertekend.

Op de Kaukasus leed Armeni een smadelijke militaire nederlaag tegen buur Azerbeidzjan. De goed bewapende Azerbeidzjanen vielen eind september aan en heroverden, mede dankzij Turkse steun, in zes weken de enclave Nagorno-Karabach. Pas na een maand, toen ook de lokale hoofdstad bijna was gevallen, schoot Moskou in actie en kwam een staakt-het-vuren tussen beide partijen tot stand. Daarbij doet Armeni onmiddellijk afstand van grote delen van Karabach – hetgeen leidde tot de emotionele tv-beelden van nog eenmaal in hun klooster biddende Armeense monniken en van burgers die hun huis in brand staken voor vertrek naar het moederland.

Achter de acute vernedering van Armeni ligt een verlies voor Rusland met wijder strekkende gevolgen. Zeker, president Poetin deed zijn gezag als regionaal scheidsrechter gelden en zal 2.000 Russische vredestroepen in Azerbeidzjan stationeren. Toch zullen twee zaken hem grote zorgen baren.

Ten eerste moet Rusland nu Turkije dulden als rivaal in een regio die het vanouds als geopolitieke achtertuin beschouwt. Ruslands militaire bondgenoot Armeni werd in de pan gehakt, terwijl de Azeri-broeders van Turkije wonnen. Na de zege poseerden de Azeri en Turkse defensieministers met gebalde vuist. President Erdogan, die afgelopen jaren moest toezien hoe Poetin zich mengde in ‘zijn’ Arabisch-Ottomaanse achtertuinen Syri en Libi, slaat zo terug. Ook Turkije zou graag ‘vredestroepen’ naar de hoogvlakte zenden.

Ten tweede – en zeker zo zorgwekkend voor Poetin – deinst Azerbeidzjan niet terug voor Ruslands militaire overmacht. De stabiliteit in de Kaukasus rust op de afschrikwekkende werking van ’s werelds tweede kernmacht. Maar wat zei winnend president Aliyev 9 november? „Het volk van Azerbeidzjan kreeg keer op keer van internationale bemiddelaars te horen dat er ‘geen militaire oplossing’ is voor dit conflict. Ik zei steeds het daarmee oneens te zijn, en ik had gelijk. Ik had gelijk!”

De vraag is waarom Moskou de Azeri-opmars niet meteen de pas afsneed. Mogelijk wilde Poetin de hervormingsgezinde Armeense premier Pashinyan laten bungelen; deze kwam in 2018 tegen de zin van het Kremlin aan de macht in wat een burgeropstand naar Oekraens model leek. Waarschijnlijker, aldus een subtiele Bloomberg-analist, is dat de president in dit meerduidige conflict niet t opzichtig partij kon kiezen: de relaties met het welvarende, olierijke Azerbeidjan zijn ook wat waard. Ook vermijdt Poetin liever geweld tussen de Armeense en Azeri-gemeenschappen in Rusland (elk zo’n twee miljoen man sterk). Hoe dan ook: Aliyev zag zijn kans schoon en concludeert: geweld loont.

Dit voorspelt weinig goeds, aangezien Nagorno-Karabach niet het enige bevroren conflict in de post-Sovjet-ruimte is. Minstens drie ex-Sovjetrepublieken hebben te maken met afvallige regio’s, geregeerd door pro-Russische rebellen: Moldavi, Georgi en Oekrane. Zonder twijfel keken deze staten met interesse toe hoe Azerbeidzjan, ondanks Russische overmacht, een gebiedsschending rechtzette: jezelf bewapenen, een sterke bondgenoot zoeken, het juiste moment afwachten.

Wanneer een imperiale macht de greep op buitengebieden kwijtraakt, kan van alles gebeuren. Dertig jaar geleden verloor de Sovjet-Unie het westelijke deel van haar imperium, in wat wij vierden als het einde van de Koude Oorlog. Er volgden geweldloze, min of meer geslaagde transities van onder meer de DDR, Polen, Tsjechoslowakije en Roemeni naar ‘Europa’. Maar ook een gitzwart decennium etnische burgeroorlogen in voormalig Joegoslavi, met zeker 130.000 doden en miljoenen vluchtelingen tot gevolg. Meer ruimte voor nationale of democratische zelfbeschikking werkt bevrijdend, maar is geen recept voor stabiliteit en vrede. Ook West-Europa kan het nog gaan voelen.

Aangemoedigd door het militaire succes op de Kaukasus doet Turkije alweer een volgende zet: afgelopen zondag bezocht president Erdogan Noord-Cyprus (frozen conflict sinds de Turkse inval van 1974) en pleitte voor een tweestaten-oplossing: directe claim op EU-grondgebied. Tijdens de oorlog om Nagorno-Karabach braken vorige maand rellen uit in Franse binnensteden tussen Turkse en Armeense gemeenschappen: import van etnisch geweld. Wie weet welke krachten nog meer onder het ijs van de Pax Sovietica vandaan zullen komen.

Luuk van Middelaar is politiek filosoof, historicus en hoogleraar EU-recht (Leiden).
-----

Op bepaalde punten ben ik het oneens met deze analyse, maar er zitten wel interessante overwegingen in.
pi_196306265
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 14:02 schreef Bilge het volgende:
[ twitter ]
Door iedereen een beetje gelijk te geven, sust Poetin de gemoederen, als een buurtvader die de boel bij elkaar probeert te houden.
Watveen diplomatieke taal van ome Putin
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196307674
Putin bedreigt Armeni met totale vernietiging als zij de Karabakh deal annuleren.

Putin warns Armenia backing out of Nagorno-Karabakh deal would be 'suicidal'



Putin says any move to leave Russian-backed ceasefire with Azerbaijan would be huge mistake

Vladimir Putin has said it would be “suicidal” for the Armenian government to back out of a Russian-brokered ceasefire in the war in Nagorno-Karabakh, as opposition forces in Yerevan protest against the week-old truce and call for the resignation of the prime minister, Nikol Pashinyan.

In a Russian state television interview about the deal aired on Tuesday evening, Putin was asked about a new government potentially coming to power reneging on the deal. “That would be a huge mistake,” he said.

The deal, which gave Azerbaijan significant territorial concessions after launching a bloody six-week war, was seen as a capitulation in Armenia and sparked protests against Pashinyan’s government. The country’s president has demanded snap elections and his foreign minister resigned this week in a high-level departure tied to the controversial deal.

Armenian security services last week also said they had prevented an assassination plot against Pashinyan involving an opposition politician and a war veteran.

“A country that is at war or in danger of resuming hostilities, as it has always been in past years, still cannot afford to behave in such a way, including in the sphere of organising power, as to split society from within. I think this is absolutely unacceptable, counterproductive and extremely dangerous,” Putin said.

Pashinyan has said he does not plan to step down, but on Wednesday he offered a government roadmap out of the crisis to “ensure the democratic stability of Armenia”.

The 15-point plan includes assistance to those injured in the war, provisions to return Armenian refugees to Nagorno-Karabakh, and plans to modernise the military, all steps designed to appeal to those who say the government did not do enough to protect the region and its residents from Azerbaijan.

He also called for the resumption of OSCE [the Organization for Security and Co-operation in Europe] talks including Russia, France and the US on the final status of the region, which Armenians call Artsakh. The ceasefire deal does not indicate what will happen to Stepanakert, the region’s largest city, and other territories in Nagorno-Karabakh after a Russian peacekeeping deployment is scheduled to end in five years.

Putin has a complicated relationship with Pashinyan, who rode to power in 2018 on a wave of popular and non-violent protest in Armenia. But the Russian leader played down their differences as he tries to hold together a truce that involves an entrenched conflict between Armenia and Azerbaijan, the growing regional ambitions of Turkey, and the historic involvement of France and the US.

Russia muscled out other parties when it sent in nearly 2,000 peacekeepers to the region in its most significant deployment in the South Caucasus in a decade.

The ceasefire deal releases territories that were won by Armenia following a deadly conflict in the early 1990s. Tens of thousands of ethnic Armenians have left Nagorno-Karabakh and the surrounding regions as they prepare for territories to change hands. Many families have loaded lorries with their possessions and some have set their houses on fire upon leaving.

https://www.theguardian.c(...)al-would-be-suicidal
pi_196316645
Interessant bericht van een Armenir op reddit.


https://www.reddit.com/r/armenia/comments/ju0h7g/comment/gc96f7v

-----


Here are answers from various different sources mostly from soldier/commander videos on fb/youtube/instagram

Why multiple layers of defensive lines have not been prepared before the war?

Because we thought we will not retreat and have fortified those positions (more in aa question) arabo commander manvel said we fucked up in not having many lines to retreat to proper positions and we did not have capability to quickly reinforce positions with concrete etc. He said we needed that. He also said when azeri advanced they right away fortified the positions they took with structures qnd we need to so that too. Also said soldiers heads qre open and they die from the air.

Did the enemy discover our AA deployment locations or was the information passed by traitors?

They sent those old unmanned soviet planes first. We shot them down with our AA and reported on detryoing massive ammount on their equipment in first days. They filmed those planes being taken down by our aa by tb2 and other drones. Few days lsater they wrecked our quite extensive AA with drones as they knew the positions. Basically they tricked us and after this it got easier to attack specially on flatlands where most of our artillery got wiped out too from the air. 90% of our deaths csme from air.

How and to what extent exactly were Armenian Armed Forces involved in the war?

Why wasn't there mobilization?

This has not been answered in any source but opposition does not ask it either. Maybe all we had was volunteers and artsakh army or we sent Armenian soldiers and they failed or fled and thsts why no word.

Did we ever get some control over the drone threat or the lower intensity of drone strikes was purely due to the weather?

We had little success but that did not help in big picture. Remember north and center lines held well. Drones worked to terrorize our logistics and take out aa and depots/army buildings.

Why officers were allowed to disobey orders and/or desert?

Who were those officers starting from generals and down to lieutenants?

Well they had no one to monitor them. Many likely had low morale torwars new gov jailing their previous bosses and they were not asked to fancy parties. Many likely deserted when they understood we have no chance and saying is certain desth for them and their troops.

Were sufficient reserves sent to the southern front after the breakthrough and if yes why they didn't perform?

Why the enemy tactical companies were allowed to roam in our area of control?

Our army thought they Will advance from south to lachin and attack stepanekert from there after hadrut fell. We sent troops there but they saw little battle. Qubadli was taken by enemy with 3 cars and their men because we had again wrong guys in wrong place. We did not know they used south to go through mountains and forest with equipment and special forces to attack shushi. We found out the hard way when our small volunteer teams met these 200-300 azeri units and died or fled. We could not stop those teams in mountains and forests. They surprised us and we had small volungeer units against special ops.

What happened in the Jabrail counterattack?

What happened in the Zangelan counterattack?

One failed badly we were out in the open, they hsd vision on us from the sky and killed our guys with cluster bombs :( do not know about the other.

What happened in Hadrut?

We lost the city to that team of 200-300. We had guys on top of valley but only locals in the city snd they could not resist. After they took it there was fighting going on for some time but we never recovered it. Arayik said 1500 fled but we can not trust him 100% he is also fighting for his job now. Maybe the problems is there were not enough men there in the first place. My relatives fled when bullets were flying snd they never saw 1500 of our soldiers near let alone running away.

What was the state of the Lachin road?

It got bombed with qrtillery and drones so usable first then very compromised for heavy traffic.

How the enemy infantry was allowed to approach Shushi acting without armor support?

How the enemy was able to take Shushi despite its overwhelming geographical advantage?

We were somewhat surprised where they came from and shushi was not that well defended despite the myths. They first took the elektrokyan which is first when you come from yerevan. It was defended by young guys who were office workers and hsd not seen war. Thats why the enemy had small losses there. From there you have accees to city qnd they got in and advanced. We will learn more later about our counterattacks and what happened.

Why the Stepanakert defenders ended up with just 100-200 men and why the defensive positions were not prepared in advance?

We had more near the city but things were very uncoordinated and a mess at this point. We had not really prepared for their advances as we did not find it likely before the war. Also stepanakert is wqy too big to hold with even 500 when the enemy has drones or shushi.

At what point exactly it was decided to stop the war, considering the peacekeepers started arriving to Armenia while the battles were still going on?

This one we will never get to know or it takes 40 years for one of nikols babybosses grow up enough to write a biography where it is told
pi_196326482
Wijze woorden van deze Armeense vrouw.

twitter


twitter


twitter


twitter
pi_196332892
De. Achtste tweet van haar _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196333157
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:00 schreef Slayage het volgende:
De. Achtste tweet van haar _O_
Haar 3e tweet is ook veelzeggend.

Ze hebben bij bedrijven geprotesteerd om het leveren van wijdverkrijgbare spullen aan Baykar te stoppen. Deze producten zijn door iedereen te bestellen en er zijn genoeg alternatieven. Jij en ik kunnen ze op e-bay bestellen.

:')
pi_196333354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Haar 3e tweet is ook veelzeggend.

Ze hebben bij bedrijven geprotesteerd om het leveren van wijdverkrijgbare spullen aan Baykar te stoppen. Deze producten zijn door iedereen te bestellen en er zijn genoeg alternatieven. Jij en ik kunnen ze op e-bay bestellen.

:')
Het bij de Armenen je bekende Turken obsessie. Alles moet en zal over de Turken en de genocide gaan. Het zijn eigenlijk zielige mensen die in het verleden zijn blijven hangen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196333842
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het bij de Armenen je bekende Turken obsessie. Alles moet en zal over de Turken en de genocide gaan. Het zijn eigenlijk zielige mensen die in het verleden zijn blijven hangen.
Armeni wilde doorgaan met etnische zuiveringen, gesteund door de diaspora.

twitter
pi_196334115
Waarom zouden de Russen/Azeris internationale spelers willen uitnodigen naar NK?

France wants international supervision in Nagorno-Karabakh, worries about Turkey's role
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196334741
Er moet een landruil plaatsvinden tussen Armeni en Azerbeidzjan.

Zengezur (Syunik) had in de 20e eeuw een Azerbeidzjaanse meerderheid en in 1918 was het onderdeel van Azerbeidzjan. De Sovjets hebben het stuk aan Armeni gegeven om Nahchivan van Azerbeidzjan te scheiden. Inmiddels is het gebied volledig etnisch gezuiverd. Een deel van Zengezur/Syunik zou geruild moeten worden voor een even groot deel Nagorno-Karabakh.

pi_196334748
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het zijn eigenlijk zielige mensen die in het verleden zijn blijven hangen.
Eigenlijk een beetje zoals Erdokhan en zijn aanhangers die leuren met ene Arabische mohammed die al 1500 jaar dood is en graag Ottomaan willen spelen die ook alweer zeker vijf generaties van de gemiddelde Turk af staan :D

Maar enfin, eenieder zijn identiteit, hoe suf ook.
pi_196334984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:58 schreef polderturk het volgende:
Er moet een landruil plaatsvinden tussen Armeni en Azerbeidzjan.

Zengezur (Syunik) had in de 20e eeuw een Azerbeidzjaanse meerderheid en in 1918 was het onderdeel van Azerbeidzjan. De Sovjets hebben het stuk aan Armeni gegeven om Nahchivan van Azerbeidzjan te scheiden. Inmiddels is het gebied volledig etnisch gezuiverd. Een deel van Zengezur/Syunik zou geruild moeten worden voor een even groot deel Nagorno-Karabakh.

[ afbeelding ]
Hoe realistic denk je dat dat is? wbt de politieke kant van beide partijen en hun broodheren danwel buren.
Heb hier zelf geen kennis van maar gezien het amateuristische gestuntel op het vlak van bestuur van beide kanten heb ik er weinig fiducie in.
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:53:24 #244
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196335883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:58 schreef polderturk het volgende:
Er moet een landruil plaatsvinden tussen Armeni en Azerbeidzjan.

Zengezur (Syunik) had in de 20e eeuw een Azerbeidzjaanse meerderheid en in 1918 was het onderdeel van Azerbeidzjan. De Sovjets hebben het stuk aan Armeni gegeven om Nahchivan van Azerbeidzjan te scheiden. Inmiddels is het gebied volledig etnisch gezuiverd. Een deel van Zengezur/Syunik zou geruild moeten worden voor een even groot deel Nagorno-Karabakh.

[ afbeelding ]
Iran heeft ook een Azerbeidzjaanse meerderheid in het Noorden. Moeten we het Noorden ook aan Azerbeidzjan geven? Ik denk niet dat dit soort landverschuivingen erg realistisch is.
pi_196337250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk een beetje zoals Erdokhan en zijn aanhangers die leuren met ene Arabische mohammed die al 1500 jaar dood is en graag Ottomaan willen spelen die ook alweer zeker vijf generaties van de gemiddelde Turk af staan :D

Maar enfin, eenieder zijn identiteit, hoe suf ook.
Tvbe, tvbe
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196337418
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tvbe, tvbe
Mh.
pi_196339803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Haar 3e tweet is ook veelzeggend.

Ze hebben bij bedrijven geprotesteerd om het leveren van wijdverkrijgbare spullen aan Baykar te stoppen. Deze producten zijn door iedereen te bestellen en er zijn genoeg alternatieven. Jij en ik kunnen ze op e-bay bestellen.

:')
Messen zijn ook vrij te koop, dat betekent niet dat je ze mag gebruiken om mensen mee te vermoorden.

De dingen die in de TB2 van Garmin zijn, zijn bedoeld voor commercieel, niet militair gebruik. Garmin heeft dit zelf nogmaals aangegeven en een onderzoek lopende.
pi_196339834
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eigenlijk een beetje zoals Erdokhan en zijn aanhangers die leuren met ene Arabische mohammed die al 1500 jaar dood is en graag Ottomaan willen spelen die ook alweer zeker vijf generaties van de gemiddelde Turk af staan :D

Maar enfin, eenieder zijn identiteit, hoe suf ook.
Op bijna alles wat hier wordt geschreven is dit soort diep penetrerende backfire van toepassing. :Y
Daarom zou het goed zijn om geen enkele kant te supporten. Dat men niet tot dit besef komt en doodleuk blijft posten komt voort uit (diepe) haat.
pi_196340386
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196341433
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196346341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:15 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Op bijna alles wat hier wordt geschreven is dit soort diep penetrerende backfire van toepassing. :Y
Daarom zou het goed zijn om geen enkele kant te supporten. Dat men niet tot dit besef komt en doodleuk blijft posten komt voort uit (diepe) haat.
^O^
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:45 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196346450
wat is een penetrerende backfire nou weer?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196346523
quote:
83s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:37 schreef sp3c het volgende:
wat is een penetrerende backfire nou weer?
Als degene die in de reet geneukt wordt een keiharde scheet laat?
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:59:50 #254
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_196354876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als degene die in de reet geneukt wordt een keiharde scheet laat?
Inderdaad, zoiets als iemand een ander in de reet wilt neuken en dan door een keiharde scheet van de ontvanger word terug geblazen en daardoor met zijn kontgat op een bierfles valt.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_196403773
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 10:58:36 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196403835
vraag me af wat die lessen dan wel niet zijn volgens Karlijn Jans want volgens mij gebeurde er weinig nieuws

maar dat een heleboel Europese landen zijn idd wat onderbewapend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196407347
quote:
83s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:58 schreef sp3c het volgende:
vraag me af wat die lessen dan wel niet zijn volgens Karlijn Jans want volgens mij gebeurde er weinig nieuws

maar dat een heleboel Europese landen zijn idd wat onderbewapend
Geen van die Europese landen hebben grensconflicten of maken aanspraken op grond van de buren, zoals tussen Armeni en Azerbeidzjan het geval was.
Dan kan je je geld beter in onderwijs en gezondheidszorg steken.

Waren er maar geen conflicten in de wereld.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 14:36:02 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196407378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Geen van die Europese landen hebben grensconflicten of maken aanspraken op grond van de buren, zoals tussen Armeni en Azerbeidzjan het geval was.
Dan kan je je geld beter in onderwijs en gezondheidszorg steken.

Waren er maar geen conflicten in de wereld.
dat is het punt niet he

ook niet 100% waar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196407761
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:54 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Maar de meeste armies hebben wel een air force.
pi_196408865
twitter
pi_196411665
Armeni probeert met smerige truc Azerbeidzjaanse goudmijn te steken.

Armeni heeft jarenlang illegaal goud gewonnen op bezet gebied. Kelbejar had een Azerbeidzjaanse meerderheid van 95%.

twitter
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 19:44:50 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196411937
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196412656
De Fransen gaan de Armenirs achterna in hun Turkije obsessie :')

French Senate adopts resolution calling for recognition of Artsakh
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 20:46:25 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196412833
wat is die rare obsessie van de Fransen met Turkije nu eigenlijk de laatste tijd?

bang voor concurrentie in de Med of (Noord) Afrika of wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196415637
Ik had een paar weken terug al geschat dat er 10.000 doden aan Armeense kant waren gevallen.
Dat deed ik als volgt:
40% van Armeense militaire hardware is vernietigd.

Stel dit wordt vertaald naar militaire slachtoffers.

Armeense leger + NK leger = 70.000
40% is ongeveer 30.000. Dit zijn het aantal gewonden + doden.

Stel een derde is gedood. Dan kom je op 10.000 doden.


twitter
pi_196416595
twitter
pi_196416701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:46 schreef sp3c het volgende:
wat is die rare obsessie van de Fransen met Turkije nu eigenlijk de laatste tijd?

bang voor concurrentie in de Med of (Noord) Afrika of wat?
Sinds Erdogan Macron in Libi de pas heeft afgesneden lijdt Macron aan een ernstige vorm van Erdofobie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 18:31:06 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196424867
serieus dit????
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 18:32:27 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196424886
na weet je

conflict is klaar, jullie zitten liever bij elkaar op schoot in de zandback te ruzien als kleine kindertjens dus ....

slotje ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 19:01:17 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196425306
laatste kans vervelende jongons

puur omdat ik een gouden gozer ben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196426442
Armenirs stoppen mijnen in lijken.

Ze hadden 10 dagen extra gekregen om hun spullen te pakken. Ze hebben die tijd gebruikt om mijnen te leggen


twitter
pi_196426672
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie niks?
Ik heb de video voor je opgezocht.

twitter
pi_196426826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:12 schreef polderturk het volgende:
Ik heb de video voor je opgezocht.
Die had ik ook al gevonden maar nogmaals, ik zie nergens iets wat de gemaakte claim (mined bodies) ondersteunt. Ik zie nergens valstrikken, explosieven mijnen of wat dan ook. Ik zie lui lichamen uit een veld trekken wat een vrij onhandige exercitie is als de lichamen gevalstrikt zijn.
pi_196458763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:56 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Hier een kaart van 500 dorpen en steden die compleet VERWOEST zijn door Armenirs.

En dan huilie huilie doen over een paar grafstenen.

Als ik naar de overlijdensdata kijk (1991-1993) dan zijn dit Armeense soldaten die mee hebben gedaan aan de etnische zuiveringen van Azerbeidzjanen. Ik snap dat ze boos zijn. Toch is dit verkeerd.

twitter
pi_196458832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:43 schreef polderturk het volgende:
Hier een kaart van 500 dorpen en steden die compleet VERWOEST zijn door Armenirs.

En dan huilie huilie doen over een paar grafstenen.
Heb je nog bewijs gevonden van die claim van je?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:02 schreef polderturk het volgende:
Armenirs stoppen mijnen in lijken.
Of moeten we Togrul ook op zijn wat voor kleur dan ook ogen geloven?
pi_196459408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je nog bewijs gevonden van die claim van je?
[..]

Of moeten we Togrul ook op zijn wat voor kleur dan ook ogen geloven?
Ik heb die video bekeken en kan er ook geen mijnen vinden. Het is een onduidelijke video.

Maar je kan op die link klikken, naar google maps gaan, satelietview aanzetten en inzoomen op die spelden. Je kan dan de vernietigde dorpen bekijken.

Zoek bijvoorbeeld de grootste Azerbeidzjaanse steden op. Djebrail, Fuzuli, Aghdam. COMPLEET vernietigd. Aghdam wordt zelfs de Hiroshima van de Caucasus genoemd.

Armenirs hebben trouwens veel meer fakenews verspreid. Daarom waren ze zo verbaasd dat ze de oorlog hebben verloren. Een Armeense generaal had verklaard dat bij een oorlog normaal gesproken 30% gelogen wordt om de tegenstander te misleiden. Nu werd er 100% nepnieuws verspreid.


Feit is dat Armenirs nu huilie huilie doen op het internet. Ze willen laten zien hoe slecht de Azerbeidzjanen zijn. Ze hebben het echter niet over hun eigen genocidale misdaden. Zo hebben Armenirs 500 dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt terwijl Azerbeidzjanen GEEN ENKELE dorp vernietigd hebben.

Tijdens WO I hebben Armenirs trouwens duizenden Turkse en Koerdische dorpen vernietigd. Alleen in Beyazid hebben Armenirs 205 van de 448 Turkse en Koerdische dorpen vernietigd terwijl er geen ENKELE Armeense dorp vernietigd was. Beyazid is alleen het zuiden van provincie Agri. Armenirs hebben ook huisgehouden in Erzurum, Van, Muş, Bitlis en de rest van Agri.

Dit komt uit het Niles & Sutherland report. Ze waren de eersten die Oost Turkije hadden bezocht na WO I.

Weer hebben Armenirs het niet over hun eigen misdaden.




Dit staat er ook in het Niles & Sutherland report.





45% van Armeni was begin 20e eeuw Azerbeidzjaans. Ze zijn allemaal etnisch gezuiverd. Vervolgens zijn Armenirs Karabakh en 7 omringende Azerbeidzjaanse gebieden binnengevallen en hebben ze de gebieden etnisch gezuiverd. Ook hebben ze 500 dorpen en steden weggevaagd.

En nu Azerbeidzjan de gebieden teruggepakt heeft doen ze huilie huilie.

Kijk naar WO I.

WO I breekt uit. Armenirs beginnen Turkse en Koerdische dorpen aan te vallen en uit te roeien. De helft van alle dorpen worden uitgeroeid. Honderden duizenden Turken en Koerden worden uitgemoord. Als vervolgens de Turken besluiten de Armenirs naar Syri te deporteren om het moorden te stoppen gaan ze huilie huilie doen.
pi_196459460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:19 schreef polderturk het volgende:

Ik heb die video bekeken en kan er ook geen mijnen vinden. Het is een onduidelijke video.
Exact. Geen greintje bewijs van de gemaakte claim.

quote:
Maar je kan op die link klikken, naar google maps gaan, satelietview aanzetten en inzoomen op die spelden. Je kan dan de vernietigde dorpen bekijken.
Waar heb je het nou over? Dorpen die vroeger ergens "vernietigd" zijn of wat? Want als dat een argument is heb ik er ook nog wel een paar voor je:




[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 28-11-2020 22:28:54 ]
pi_196459583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Exact. Geen greintje bewijs van de gemaakte claim.
[..]

Waar heb je het nou over? Dorpen die vroeger ergens "vernietigd" zijn of wat?
Over de eerste Karabakh oorlog van 27 jaar geleden. Die dorpen en steden zijn etnisch gezuiverd en vernietigd door Armeense bezetters.

De dorpen en steden liggen in Azerbeidzjaanse gebieden BUITEN Nagorno Karabakh. De gebieden hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid van meer dan 95%.

Azerbeidzjan is deze oorlog begonnen om deze gebieden terug te pakken. Hoe je het went of keert, Azerbeidzjan stond VOLLEDIG in zijn recht de oorlog te beginnen en de bezetter eruit te flikkeren.

Onderstaande afbeelding uit het Niles & Sutherland report had ik trouwens niet goed geplaatst.

pi_196459760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:30 schreef polderturk het volgende:
Over de eerste Karabakh oorlog van 27 jaar geleden. Die dorpen en steden zijn etnisch gezuiverd en vernietigd door Armeense bezetters.
Wat jouw voorvaderen een goeie 100 jaar geleden hebben gedaan dus.
pi_196459885
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Exact. Geen greintje bewijs van de gemaakte claim.
[..]

Waar heb je het nou over? Dorpen die vroeger ergens "vernietigd" zijn of wat? Want als dat een argument is heb ik er ook nog wel een paar voor je:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een paar foto's bewijzen niks. Iknheb het over harde cijfers.

Feit:
Tijdens WO I
In Beyazid:
205 van de 448 Turkse en Koerdische dorpen zijn compleet vernietigd.
GEEN ENKEL Armeens dorp is vernietigd. Armenirs waren het gebied dus Turken- en Koerdenfrei aan het maken. Het Niles & Sutherland report bewijst dit.

Dit komt ook uit het Niles & Sutherland report.

In de stad Bitlis zijn ALLE 6500 huizen van Turken en Koerden vernietigd. Terwijl er 500 van de 1500 Armeense huizen vernietigd zijn.

pi_196459903
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:46 schreef polderturk het volgende:
Een paar foto's bewijzen niks. Iknheb het over harde cijfers.
Dus 90% van jouw posts in dit topic zeggen niets... :')

Maar hier heb je ook harde cijfers:

quote:
The Armenian genocide refers to the physical annihilation of ethnic Armenian Christian people living in the Ottoman Empire from spring 1915 through autumn 1916. There were approximately 1.5 million Armenians living in the Empire. At least 664,000 and possibly as many as 1.2 million died during the genocide. Armenians call these events Medz Yeghern (the great crime) or Aghet (catastrophe).
pi_196459954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat jouw voorvaderen een goeie 100 jaar geleden hebben gedaan dus.
Armenirs hebben 100 jaar geleden het dorp van mijn grootouders in de Kaukasus vernietigd, waardoor ze naar Oost-Turkije moesten vluchten.

Zoals je hebt gezien is in de regio Beyazid GEEN ENKELE Armeense dorp vernietigd, terwijl er 205 Turkse en Koerdische dorpen zijn vernietigd. Mijn voorvaderen hebben dus geen dorpen vernietigd. Hun dorp is wel vernietigd door Armenirs.
pi_196460020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:50 schreef polderturk het volgende:
Armenirs hebben 100 jaar geleden het dorp van mijn grootouders in de Kaukasus vernietigd, waardoor ze naar Oost-Turkije moesten vluchten.
Dat is niet zo gek toch als vijf jaar daarvoor een miljoen Armeniers zijn omgebracht door jouw opa en zijn trawanten.
pi_196460161
Wat een niveau is er weer bereikt hiero.

"Jouw voorvaderen" :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196460196
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Slayage het volgende:
Wat een niveau is er weer bereikt hiero.

"Jouw voorvaderen" :')
Alles schijnt vanwege de geschiedenis gerechtvaardigd te zijn. Dus waarom zou dat maar 1 kant op mogen werken?
pi_196460341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus 90% van jouw posts in dit topic zeggen niets... :')

Maar hier heb je ook harde cijfers:
[..]

Ik ontken niet dat er een genocide heeft plaatsgevonden tegen Armenirs. Er heeft zeker een genocide plaatsgevonden. Echter, Armenirs hebben ook een genocide uitgevoerd op Turken en Koerden. Het Niles & Sutherland report bewijst dit. Armenirs waren op grote schaal Turkse en Koerdische dorpen aan het uitroeien, waarna de Turken hadden besloten de Armenirs te deporteren. Als de Turken dit niet hadden gedaan dan had er nu geen enkele Turk of Koerd geleefd in het oosten.

De Armenirs hadden al de helft van alle Turkse en Koerdische dorpen uitgeroeid. Als ze geen actie hadden ondernomen zouden ALLE dorpen uitgeroeid zijn geweest.

Dus Armenirs voeren een genocide uit.
Turken doen iets terug.
Vervolgens gaan Armenirs huilie huilie doen.

En dat getal van 1,5 miljoen. Degenen die dit getal verdedigen zeggen vaak dat Armenirs maar een paar duizend Turken gedood hebben. Dit is gewoon lulkoek. Ze hebben het nooit over de grote Armeense opstand. Zoek maar op. Zoek maar op wikipedia over de Armeense genocide. Nooit zullen ze zeggen dat Armenirs op grote schaal dorpen en steden aan het uitroeien waren. Dat ze vrouwen en kinderen aan het afslachten waren. Het is altijd een eenzijdig slachtoffer verhaal. Maar hier gaat verandering in komen.
Volgens professor Justin McCarthy zijn er 800.000 Armenirs omgekomen. Ik ga mee in zijn cijfers. Nog steeds heel veel. Tijdens WO I zijn er ook 2,5 miljoen Turkse en Koerdische burgers omgekomen. Veel Turken, Koerden en Armenirs zijn omgekomen door honger en ziekten.

Er heeft een genocide plaatsgevonden op Armenirs, Turken en Koerden.

Het volledig uitroeien van dorpen is nu eenmaal genocide volgens de definitie.
pi_196460385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek toch als vijf jaar daarvoor een miljoen Armeniers zijn omgebracht door jouw opa en zijn trawanten.
Armenirs waren dorpen en steden aan het uitroeien in Oost-Turkije. Daarop besloten de Turken de Armenirs te deporteren. Het was niet andersom. Het uitroeien van Turkse en Koerdische dorpen en steden stopte na de deportaties.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 00:23:22 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196461311
sm_eerie.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196463260
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:23 schreef sp3c het volgende:
[ afbeelding ]
Oei, dat is geen grote blij, maar grote boos.
pi_196464581
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 29 november 2020 @ 12:11:45 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196470342
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196470364
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Over vijf jaar zijn de rollen weer omgedraaid.
Tussen moeten gewoon tot het einde der tijden daar blijven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196475704
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 16:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tussen moeten gewoon tot het einde der tijden daar blijven
Dat is ook wat ze van plan zijn. Azerbeidzjan zit vast, Armeni ook en Rusland profiteert daar alleen maar van.

AZ kan niet na 5 jaar zeggen we stoppen ermee, want dan stopt hun vrije grensovergang via Armeni ook en dan moeten de Azeri's weer via de achterdeur hun huis in. _O-
  zondag 29 november 2020 @ 21:19:40 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 21:20:43 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196475943
dat weet ik nog niet hoor met de Russen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 november 2020 @ 21:21:23 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 21:22:36 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196475989
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die hebben over een jaar of vijf wel wat anders aan hun hoofd gok ik.
nu ook

geen idee wat de plannen zijn hier maar het zal niet zijn om Azerbeijan of Armenie aan vrede te helpen gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')