abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:25:51 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016777
quote:
Terreuraanslag Wenen eist vier levens, dader was aanhanger van IS

Bij de terreuraanslag gisteravond in het centrum van Wenen zijn vier burgers om het leven gekomen, twee mannen en twee vrouwen. Een aanslagpleger, naar later bleek een moslimextremist, is door de politie doodgeschoten. De autoriteiten denken dat er meerdere daders bij de aanslag betrokken waren. Een verdachte zit vast.

Er is op zes plaatsen geschoten, onder meer in de buurt van een synagoge die op dat moment gesloten was. In totaal zijn zeventien mensen gewond geraakt, van wie een zevental er volgens de Oostenrijkse pers slecht aan toe is,

Minister van Binnenlandse Zaken Nehammer heeft vanochtend bekendgemaakt dat de aanslag is gepleegd door minstens één dader, een zwaarbewapende islamitische terrorist, die een aanhanger was van terreurbeweging IS. De aanslagpleger vuurde schijnbaar zonder specifiek doelwit op voorbijgangers en bezoekers van restaurants en bars. Het zou gaan om een 20-jarige Oostenrijker met een Albanese achtergrond. De politie wist eerder te voorkomen dat deze man naar Syrië vertrok, meldt het Oostenrijkse weekblad Falter .

De Weense politie meldde kort na de persconferentie van Nehammer dat de bomgordel die de aanslagpleger droeg, nep was.

De minister van Binnenlandse zaken noemde het vanochtend een aanval op de Oostenrijkse democratie en rechtsstaat:
VIDEO BIJ BRON

De politie heeft verder nog geen details bekendgemaakt over de doodgeschoten dader. Wel is bekendgemaakt dat zijn huis is doorzocht en dat daarbij onder meer videomateriaal in beslag is genomen, waarvan een deel al is bekeken. Wat er op de beelden te zien is, is niet bekend.

Ook worden op verschillende andere plekken huizen doorzocht en zijn meerdere mensen aangehouden, meldt het Oostenrijkse persbureau APA. Waar de arrestanten van worden verdacht, is niet duidelijk.

De aanslag begon gisteravond rond 20.00 uur. Het was druk in het centrum van Wenen; mensen vierden hun laatste avond uit voordat er strenge coronamaatregelen van kracht zouden worden. Die gelden met ingang van vandaag.

Op deze beelden is de vermoedelijke aanslagpleger te zien:
VIDEO BIJ BRON

Volgens minister Nehammer was het doel van de aanslag om de democratische gemeenschap te verzwakken of te verdelen. Hij zegt dat deze daad de fundamentele rechten in Oostenrijk niet zal schaden. De minister roept inwoners van Wenen op om thuis te blijven.

De regering voert vanmorgen crisisberaad over de gebeurtenissen van gisteravond. Om 11.30 uur houdt kanselier Kurz een televisietoespraak. Vanmiddag leggen Kurz en de burgemeester van Wenen een krans op de plaats van de aanslag.

https://nos.nl/artikel/23(...)anhanger-van-is.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196016781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ga naar de topics van de aanslagen en zie de reacties als: "Logisch dat mensen in opstand komen" enz enz
Geen bron dus.

Derhalve; ga weg met je bizarre verdachtmakingen.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 10:26:37 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196016789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De afgelopen weken, welke dag waren er exact 0 moslim aanslagen?
Voor zover ik weet 30 en 31 oktober en 1 november. Om maar even te beginnen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196016812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, laten we het anders aanpakken. Laat mij eens een overzicht zien van elke aanslag per dag van de afgelopen weken. Denk dat dat een stuk makkelijker moet zijn.
Aaaah, we gaan weer zo doen. Bekende tactieken inmiddels.

Maar helaas, ik heb jou eerder gevraagd, dus kom maar af. Of ga gewoon weg. Jouw keuze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196016870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar helaas, ik heb jou eerder gevraagd, dus kom maar af. Of ga gewoon weg. Jouw keuze.
Het is normaal dat als je iets stelt in de trant van dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest je dat kunt onderbouwen. Dan moet je toch wel iets laten zien van een lijstje met per dag het land van aanslag en het aantal slachtoffers.
Dit, dus.
pi_196016943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is normaal dat als je iets stelt in de trant van dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest je dat kunt onderbouwen. Dan moet je toch wel iets laten zien van een lijstje met per dag het land van aanslag en het aantal slachtoffers.
Je hebt een keuze gemaakt dus en weigert.
Bekende discussie frustreer tactieken zijn inmiddels wel bekend. Dus doei :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196016957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef Red_85 het volgende: [..] Kleine groep Dat is een stad zo groot als Zaanstad vol met bomgordels.
Het zijn absoluut gezien inderdaad heel veel mensen, maar dan is de groep die dat niet doet toch immens groter? Zeggen dat mensen die zich wél kunnen gedragen de kleine groep is, is dan dus onzin.
pi_196016971
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:35 schreef Twiitch het volgende:
Wat was het tijdspad van de aanval eigenlijk? Zijn ze begonnen bij de synagoge of op meerdere plaatsen tegelijk? De joodse gebedshuizen in grote steden zijn tegenwoordig allemaal bunkers natuurlijk, mogelijk kwamen ze de synagoge niet binnen en zijn ze toen maar schietend door de binnenstad getrokken?
die synagoge was gesloten, vandaar dat ze ws naar die barretjes etc zijn gegaan
Volgens mij begon het rond een uur of 20.00
pi_196017003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:36 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

die synagoge was gesloten, vandaar dat ze ws naar die barretjes etc zijn gegaan
Uiteraard niet ondenkbaar, maar het lijkt mij stug dat je bij een voorbereidde aanval niet eerst de openingstijden van je eigenlijke doelwit opzoekt.
pi_196017024
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:32 schreef feitcepsrep het volgende:
Wanneer komt er nou eens een petitie over het stoppen van immigratie en islam-import?
Die zijn er al heel veel geweest alleen krijgt het samen met alle rechtspopulistische partijen nauwelijks voet aan de grond omdat het overgrote deel van de mensen er niets van moet hebben. De volgende Fortuyn/Verdonk/Wilders/Baudet staat vast weer klaar om het stokje over te nemen, maar het is slechts een marginaal groepje wat op die kletsmajoren zit te wachten. ChristenUnie was gisteren qua grootte vergelijkbaar met FvD, over tragisch gesproken.
Dit, dus.
pi_196017035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Het zijn absoluut gezien inderdaad heel veel mensen, maar dan is de groep die dat niet doet toch immens groter? Zeggen dat mensen die zich wél kunnen gedragen de kleine groep is, is dan dus onzin.
Wat eigenlijk nog veel bizarder is. We hebben in het verleden al gezien dat dit soort terreurdaders een hand boven het hoofd gehouden wordt door een zeer grote gemeente van mensen die weliswaar niet actief terreur plegen, maar de daders gewoon helpen.

Dus we hebben een minderheid binnen de islam die verschrikkelijke dingen doet uit naam van het geloof en een meerderheid van diezelfde gelovigen die zich niet wil, durft, of kan uitspreken tegen het misbruiken van hun geloof om geweld te plegen. Best ernstig, vind je niet?
pi_196017048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:39 schreef Drxx het volgende:

[..]

Uiteraard niet ondenkbaar, maar het lijkt mij stug dat je bij een voorbereidde aanval niet eerst de openingstijden van je eigenlijke doelwit opzoekt.
Mss zijn ze eerder dicht gegaan ofzo.
Heb het hier in Barcelona ook weleens meegemaakt, volgens internet waren bepaalde zaken of barretjes gewoon open, maar als je aankwam waren ze toch dicht
pi_196017051
Wat de discussie erg lastig maakt is dat "wij" en of je nou atheïst of christen bent, niet beseffen hoezeer een moslim betrokken is bij zijn/haar geloof. Gematigd of niet, geloof staat op nummer 1. En dat is iets wat wij niet kunnen begrijpen.
En dat zorgt voor botsingen.

Het is een soort parallelle samenleving, net zoals men bijvoorbeeld in de Bible belt leeft.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:44:07 #14
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_196017069
IK BEN NU ONDERHAND TOCH WEL ZO GODVERGETEN ISLAM-MOE!!!
Laat ik het daar maar even bij houden.

Niets ten nadele overigens van de welwillende meerder/minderheid (doorhalen wat van toepassing is) die wel mee wil doen in een democratische samenleving, maar de root cause van al deze ellende is toch steeds weer dezelfde.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:16 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017092
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef Brybry het volgende:
Wat de discussie erg lastig maakt is dat "wij" en of je nou atheïst of christen bent, niet beseffen hoezeer een moslim betrokken is bij zijn/haar geloof. Gematigd of niet, geloof staat op nummer 1. En dat is iets wat wij niet kunnen begrijpen.

Het is een soort parallelle samenleving, net zoals men bijvoorbeeld in de Bible belt leeft.
Maar dan kijk ik dat verhaal van de Apostate Prophet, ook een ex-moslim, die dat heel anders invult. Die zegt dat moslims met name in moslimlanden diep ongelukkig worden van de verplichtingen en beperkingen die hun eigen geloof ze oplegt. Dat ze zichzelf en mekaar kwalijk nemen wat een slechte moslims ze zijn. En dromen van een bestaan in het westen, waar hier allemaal niet zo zwaar aan getild wordt.

Naar mijn idee is het een kwestie van wie als eerste durft te zeggen: "Ik geloof eigenlijk helemaal niet (meer) in deze onzin. Laten we ermee kappen."

Gelukkig wijzen de statistieken wel uit dat ook in het midden-oosten ontkerkelijking plaatsvindt. Het is enkel hier in het westen dat ze het steeds serieuzer gaan namen. Jammer, wel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196017101
quote:

Dat zou ook niet hoeven, dat begrip (ik heb voor zoveel zaken geen begrip). Iedereen is vrij te doen wat hij of zij wil, in de mate waarin hij of zij denkt dat het goed is. En als je het bij jezelf of je familie of gemeenschap houdt, zal er nergens sprake zijn van botsingen. Pas als het invloed/uitwerking heeft op de dagelijkse samenleving komen er botsingen, en gaat het te ver.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:46:05 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zoiets?

https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30
pi_196017121
quote:
Nu gaat Buitendam denk ik reageren met iets van 'ja, maar de user had het alleen over Europa.'.
pi_196017156
quote:
Precies :) als we dat naast de stelling leggen dat er de afgelopen weken in Europa elke dag een aanslag is geweest zie je dat mensen blijkbaar hun mening op basis van onzin rondbazuinen. Geen probleem verder.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:49:36 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196017158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Een ander onderwerp op het forum gaat over een veel getekende petitie tegen godslastering. En die had in no time 60K ondertekeningen. Daarmee geef je - zeker in deze tijd - geen goed signaal mee af.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196017169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Maar dan kijk ik dat verhaal van de Apostate Prophet, ook een ex-moslim, die dat heel anders invult. Die zegt dat moslims met name in moslimlanden diep ongelukkig worden van de verplichtingen en beperkingen die hun eigen geloof ze oplegt. Dat ze zichzelf en mekaar kwalijk nemen wat een slechte moslims ze zijn. En dromen van een bestaan in het westen, waar hier allemaal niet zo zwaar aan getild wordt.

Naar mijn idee is het een kwestie van wie als eerste durft te zeggen: "Ik geloof eigenlijk helemaal niet (meer) in deze onzin. Laten we ermee kappen."

Gelukkig wijzen de statistieken wel uit dat ook in het midden-oosten ontkerkelijking plaatsvindt. Het is enkel hier in het westen dat ze het steeds serieuzer gaan namen. Jammer, wel.
Klopt. Ik ken er zelf ook een paar.
Om het even lokaal te houden; We hebben de ruimte geboden om foute imams het woord te laten nemen en mensen te indoctrineren, onder het mom 'vrijheid van religie' en nu zitten wij met de gebakken peren.
Ik zie het vooral onder (noord) Afrikanen. Turken zijn in de praktijk genomen een stuk gematigder bijv.
pi_196017173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu gaat Buitendam denk ik reageren met iets van 'ja, maar de user had het alleen over Europa.'.
Ja, heel raar is dat.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:53:22 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Precies :) als we dat naast de stelling leggen dat er de afgelopen weken in Europa elke dag een aanslag is geweest zie je dat mensen blijkbaar hun mening op basis van onzin rondbazuinen. Geen probleem verder.
Aanslagen buiten Europa zijn minder erg? De levens van die mensen zijn minder waard, dat bedoel je denk ik of niet?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:53:22 #24
182233 thedeedster
pi_196017216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Christenen hebben het in het Midden Oosten inderdaad vaak zeer moeilijk. Waarschijnlijk bedoelde je eigenlijk "ontmoskeeïng". ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196017239
quote:

Ik kan me dat prima beseffen. Maar de mensen die het zich niet beseffen onderschatten het inderdaad.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:54:58 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik kan me dat prima beseffen. Maar de mensen die het zich niet beseffen onderschatten het inderdaad.
Is niet wederkerig.
pi_196017271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Aanslagen buiten Europa zijn minder erg? De levens van die mensen zijn minder waard, dat bedoel je denk ik of niet?
Nee hoor, helemaal niet. Maar iemand claimt dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest in Europa. Dat is simpelweg een leugen.

Verder is een aanslag in Wenen in mijn ogen precies even verschrikkelijk als een aanslag in Bagdad.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:57:32 #28
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196017289
quote:
85s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Is niet wederkerig.
Irriteer je je daaraan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:08 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017355
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Irriteer je je daaraan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja haha ;)

Had 'm gegoogled nog, heb 't als wederkerig geleerd, en die kwam ik ook tegen, dus :6
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:57 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017370
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet. Maar iemand claimt dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest in Europa. Dat is simpelweg een leugen.

Verder is een aanslag in Wenen in mijn ogen precies even verschrikkelijk als een aanslag in Bagdad.
Ah die claim kon ik met terugklikken niet lekker vinden, maar goed, blijft een verderfelijk kutgeloof verder.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 11:02:51 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196017380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik gaf je al antwoord, maar dat negeer je lekker.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196017431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een ander onderwerp op het forum gaat over een veel getekende petitie tegen godslastering. En die had in no time 60K ondertekeningen. Daarmee geef je - zeker in deze tijd - geen goed signaal mee af.
Tja, blijkbaar kan je die achterban wel mobiliseren als het gaat om het beschermen van hun profeet, maar niet om het uitbannen van hun eigen gewelddadige kankergezwellen.
pi_196017525
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een aanslag?

Elke dag worden er homo’s en ouderen in elkaar geslagen door die lui. Omdat ze ongelovige honden zijn.

Probeer de boel eens niet zo te bagataliseren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:12:15 #34
182233 thedeedster
pi_196017526
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kan je die achterban wel mobiliseren als het gaat om het beschermen van hun profeet, maar niet om het uitbannen van hun eigen gewelddadige kankergezwellen.
Het is geen wet van Meden en Perzen, want wat mij betreft is er geen plicht om je van iets te distantiëren, maar het is wel weer typisch en in relatie te zien tot die eeuwige slachtofferrol. De religie is immers perfect. O-)
pi_196017556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een aanslag?

Elke dag worden er homo’s en ouderen in elkaar geslagen door die lui. Omdat ze ongelovige honden zijn.

Probeer de boel eens niet zo te bagataliseren.
Er worden niet elke dag homo's en ouderen in elkaar geslagen omdat ze ongelovig zijn. Waarom is het zo moeilijk om islamkritisch te zijn, want genoeg punten om te bespreken, zonder zaken te verzinnen om je punt te maken.
Dit, dus.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:43 #36
8781 crew  Frutsel
pi_196017599
Kan het gewoon weer over Wenen gaan aub?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:55 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017602
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:18:44 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196017629
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
:{
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:38 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196017645
quote:
[ afbeelding ]
'murdered bomber'? Wat is de bron voor die tekst in hemelsnaam? Suicide-bomber Weekly?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:20:12 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196017653
quote:
[ afbeelding ]
Mensen die zich willen aansluiten bij een vijandige mogendheid waarvan bekend is dat ze aanvallen op je eigen grondgebied uitvoeren nog geen twee jaar in de cel smijten om ze vervolgens weer vrij rond te laten wandelen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:20:27 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017657
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

'murdered bomber'? Wat is de bron voor die tekst in hemelsnaam? Suicide-bomber Weekly?
twitter

Steve niet volgen :')
pi_196017661
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach, hij had een nepgordel om, dus noemen ze het maar bomber, vind het ook maar een vage benaming voor een schutter.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_196017665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen die zich willen aansluiten bij een vijandige mogendheid waarvan bekend is dat ze aanvallen op je eigen grondgebied uitvoeren nog geen twee jaar 8 maanden in de cel smijten om ze vervolgens weer vrij rond te laten wandelen :')
Fixed, lees het plaatje nog meer eens. ;)
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:04 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196017735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
Steve niet volgen :')
Je kan deze Tweet niet bekijken omdat de eigenaar van het account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:26:02 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017751
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je kan deze Tweet niet bekijken omdat de eigenaar van het account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken
Weet je zeker? Lijkt mij raar als iemand als Steve Lookner die een nieuwsbron wil zijn.
pi_196017762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Weet je zeker? Lijkt mij raar als iemand als Steve Lookner die een nieuwsbron wil zijn.
Starhopper zal vast weer een niet aardige tweet hebben gestuurd en dus op de blocklist staan.
pi_196017796
Gisteren zag ik berichten van de politie die oproep deden om videobeelden niet op sociale media te delen.

Waarom eigenlijk? Geloven ze dat de terroristen hier voordeel mee doen? Zijn ze bang dat een aanpak van de politie zo uitlekt?
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196017827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Starhopper zal vast weer een niet aardige tweet hebben gestuurd en dus op de blocklist staan.
:D
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:39:24 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Hij heeft mij geblokt omdat ik eens zei dat hij aan zijn rust moet denken :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:40:03 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef B300 het volgende:
Gisteren zag ik berichten van de politie die oproep deden om videobeelden niet op sociale media te delen.

Waarom eigenlijk? Geloven ze dat de terroristen hier voordeel mee doen? Zijn ze bang dat een aanpak van de politie zo uitlekt?
Wat dacht je van de slachtoffers en hun familie?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:40:31 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_196018087
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat dacht je van de slachtoffers en hun familie?
Of copycats...
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:41:14 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196018102
quote:

Terwijl de actie gaande is is het natuurlijk belangrijke Intel voor terroristen. Stel dat je mensen in een gebouw gijzelt en op Twitter live ziet dat het arrestatieteam uit een helikopter op het dak gedropt wordt..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:45:45 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196018204
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196018316
Dader aanslag Wenen was “IS-sympathisant” die in december vervroegd vrijkwam.

Hoe verrassend weer :O
pi_196018475
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:50 schreef Brybry het volgende:

[..]

Klopt. Ik ken er zelf ook een paar.
Om het even lokaal te houden; We hebben de ruimte geboden om foute imams het woord te laten nemen en mensen te indoctrineren, onder het mom 'vrijheid van religie' en nu zitten wij met de gebakken peren.
Ik zie het vooral onder (noord) Afrikanen. Turken zijn in de praktijk genomen een stuk gematigder bijv.
Waar heb je in het in godsnaam over. Afrikanen, Noord Afrikanen. Heb je ze wel allemaal op een rijtje. Dader komt uit Macedonie. Dat ligt toch echt in Europa:

De man was een staatsburger van zowel Oostenrijk als Noord-Macedonië, vertelde de minister aan het Oostenrijkse persbureau APA. Volgens de Oostenrijkse krant Falter was de gedode man Kurtin S. en was hij geboren en getogen in Wenen. https://nos.nl/.../2354998-twee-aanhoudingen-in-de-buurt...
pi_196018564
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Net zoals de gemiddelde moslim ook niets met dit soort extremisten te maken heeft. In de ogen van de extremisten zijn de gewone moslims afvalligen omdat ze niet extreem genoeg zijn.

Waarom zou de gemiddelde moslim dan moeten demonstreren?
Oh? Jouw "gemiddelde" moslim distantieert zich ook niet volledig tegen de aanslagen anders hoor. 2 moslim gastjes waarvan ik nooit gedacht zou hebben iets van extremisme in zich te hebben, vonden het logisch dat die leraar onthoofd werd omdat hij de profeet zou hebben beledigd. Dus daar heb je je gemiddelde moslim. Ook met die DENK gast. Betoont zijn medeleven aan de slachtoffers laatst in Frankrijk, maar dan komt er weer een zinnetje dat hij vindt dat de islam niet beledigd moet worden. Al is er een moslim die zijn medeleven toont, er moet altijd een "maar" bij bij die gasten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:03:48 #57
24533 ACT-F
pi_196018667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

Maar het was zo'n goede jongen ;(
pi_196018686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef p078 het volgende:

[..]

Waar heb je in het in godsnaam over. Afrikanen, Noord Afrikanen. Heb je ze wel allemaal op een rijtje. Dader komt uit Macedonie. Dat ligt toch echt in Europa:

De man was een staatsburger van zowel Oostenrijk als Noord-Macedonië, vertelde de minister aan het Oostenrijkse persbureau APA. Volgens de Oostenrijkse krant Falter was de gedode man Kurtin S. en was hij geboren en getogen in Wenen. https://nos.nl/.../2354998-twee-aanhoudingen-in-de-buurt...

Ik heb niet over de aanslag in Wenen , zie mijn zin 'Om het even lokaal te houden'
pi_196018689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

Waarvoor zat hij vast en waarom is ie vervroegd vrij gelaten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196018777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:59 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Oh? Jouw "gemiddelde" moslim distantieert zich ook niet volledig tegen de aanslagen anders hoor. 2 moslim gastjes waarvan ik nooit gedacht zou hebben iets van extremisme in zich te hebben, vonden het logisch dat die leraar onthoofd werd omdat hij de profeet zou hebben beledigd. Dus daar heb je je gemiddelde moslim. Ook met die DENK gast. Betoont zijn medeleven aan de slachtoffers laatst in Frankrijk, maar dan komt er weer een zinnetje dat hij vindt dat de islam niet beledigd moet worden. Al is er een moslim die zijn medeleven toont, er moet altijd een "maar" bij bij die gasten.
Wat mij betreft is er niks mis mee om dat te vinden, zo lang je er inderdaad maar geen gewelddadige consequenties aan verbindt. Christenen kunnen ook beledigd zijn als je hun geloof aanvalt, er zijn ook mensen die vinden dat je de Koning niet mag beledigen, of mensen die vinden dat Zwarte Piet een belediging is voor zwarte mensen. Hoef je het alleemaal niet mee eens te zijn, maar wat mij betreft mag iedereen die mening hebben. Anders krijgen we een gedachtenpolitie, waardoor voor jou bepaald wordt wat je wel of niet mag denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 12:11:25 ]
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:11:19 #61
8781 crew  Frutsel
pi_196018788
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Omdat hij naar Syrie wilde reizen en voor IS wilde vechten.
Zo te lezen na zes maanden (vervroegd) vrij gelaten omdat hij nog jong was (18-19) en onder het jeugdrecht ofzo viel.
pi_196018793
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Doodgeschoten dader was 20-jarige die net uit gevangenis was
De dader die door de politie werd neergeschoten, was 20 jaar, was al veroordeeld voor lidmaatschap aan een terroristische groepering en bleek zowel het Oostenrijkse als Noord-Macedonische staatsburgerschap te hebben. Dat heeft minister Karl Nehammer van Binnenlandse Zaken aan persbureau APA laten weten.

De man werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij terreurgroep IS aan te sluiten. Op 5 december werd hij vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. "Hij was gisteren uitgerust met een dummy-explosiegordel en een automatisch lang pistool, een pistool en een kapmes om deze afschuwelijke aanval op onschuldige burgers uit te voeren", zei de minister.
pi_196018809
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik heb niet over de aanslag in Wenen , zie mijn zin 'Om het even lokaal te houden'
Volgens mij heb je ze allemaal niet op een rijtje. Ik kan totaal geen verband zien tussen (Noord)-Afrikanen en deze Europese dader.
pi_196018813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zo te lezen na zes maanden (vervroegd) vrij gelaten omdat hij nog jong was (18-19) en onder het jeugdrecht ofzo viel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Doodgeschoten dader was 20-jarige die net uit gevangenis was
De dader die door de politie werd neergeschoten, was 20 jaar, was al veroordeeld voor lidmaatschap aan een terroristische groepering en bleek zowel het Oostenrijkse als Noord-Macedonische staatsburgerschap te hebben. Dat heeft minister Karl Nehammer van Binnenlandse Zaken aan persbureau APA laten weten.

De man werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij terreurgroep IS aan te sluiten. Op 5 december werd hij vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. "Hij was gisteren uitgerust met een dummy-explosiegordel en een automatisch lang pistool, een pistool en een kapmes om deze afschuwelijke aanval op onschuldige burgers uit te voeren", zei de minister.
Ai, dat is wel extra pijnlijk :X
A murky, forgotten land.
pi_196018835
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nog veel bizarder is. We hebben in het verleden al gezien dat dit soort terreurdaders een hand boven het hoofd gehouden wordt door een zeer grote gemeente van mensen die weliswaar niet actief terreur plegen, maar de daders gewoon helpen.

Dus we hebben een minderheid binnen de islam die verschrikkelijke dingen doet uit naam van het geloof en een meerderheid van diezelfde gelovigen die zich niet wil, durft, of kan uitspreken tegen het misbruiken van hun geloof om geweld te plegen. Best ernstig, vind je niet?
Het geloof wordt niet misbruikt, dit staat gewoon geschreven. Dit is het gezicht van de islam. Het vredige deel wat beschreven wordt geldt alleen voor moslims, niet voor anders- en ongelovigen. Je kan dus stellen dat deze minderheid de ware islam belijdt en uitvoert, de overigen die ‘gematigd’ zijn, zijn geen ware gelovigen. Niet mijn woorden, dit is wat het is aangezien er geen letter mag worden herschreven in de koran.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_196018847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:12 schreef p078 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je ze allemaal niet op een rijtje. Ik kan totaal geen verband zien tussen (Noord)-Afrikanen en deze Europese dader.
Jawel, beide zijn vatbaar voor indoctrinatie.
pi_196018878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Christenen kunnen ook beledigd zijn als je hun geloof aanvalt, er zijn ook mensen die vinden dat je de Koning niet mag beledigen, of mensen die vinden dat Zwarte Piet een belediging is voor zwarte mensen.
Wow. Tussen beledigd zijn omdat je geloof aangevallen wordt, of het oke vinden dat een man onthoofd wordt zit nogal een wereld van verschil. Er zullen weinig Christenen zijn die het oke zullen vinden dat er ergens in de wereld iemand onthoofd wordt omdat hij hun geloof beledigd.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:17:44 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018907
pi_196018923
quote:

[..]

En dan nog verrast doen dat er een aanslag komt. Beseft de politiek in West Europa wel hoe ongelooflijk dom dat ze overkomen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:14 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_196018993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Het geloof wordt niet misbruikt, dit staat gewoon geschreven. Dit is het gezicht van de islam. Het vredige deel wat beschreven wordt geldt alleen voor moslims, niet voor anders- en ongelovigen. Je kan dus stellen dat deze minderheid de ware islam belijdt en uitvoert, de overigen die ‘gematigd’ zijn, zijn geen ware gelovigen. Niet mijn woorden, dit is wat het is aangezien er geen letter mag worden herschreven in de koran.
Je kan natuurlijk precies hetzelfde zeggen over de bijbel. Het overgrote merendeel van de moslims zal mantras opdreunen dat de islam geen dwang kent en dat je niet mag doden. Net zoals de gemiddelde Christen wat zal zeggen over de andere wang toekeren, en niet over baby's op rotsen kapot slaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:23:49 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196019023
twitter
pi_196019117
quote:

Omdat dit juist is wat ze (terroristen)willen, zoveel mogelijk aandacht op Social Media. Dat proberen tegen te gaan, wat de politie doet, is natuurlijk een utopie.
U MAD?
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:30:37 #73
182233 thedeedster
pi_196019138
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Leuk, maar het verandert natuurlijk geen reet. Ik word alleen maar cynisch van dit soort loze, vrijblijvende statements.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:31:57 #74
24533 ACT-F
pi_196019152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Omdat dit juist is wat ze (terroristen)willen, zoveel mogelijk aandacht op Social Media. Dat proberen tegen te gaan, wat de politie doet, is natuurlijk een utopie.
Ik wil ze best aandacht geven, maar dan wel over hun persoonlijke leven waar ik nu in zit te grasduinen :P
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:32:42 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196019164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leuk, maar het verandert natuurlijk geen reet. Ik word alleen maar cynisch van dit soort loze, vrijblijvende statements.
Het is mooi toch O+
pi_196019186
Man man man. Dit is toch niet te geloven.

quote:
De doodgeschoten dader is volgens de minister een 20-jarige man met zowel de Oostenrijkse als de Noord-Macedonische nationaliteit. Hij sympathiseerde met terreurbeweging Islamitische Staat (IS) en is al eens eerder veroordeeld vanwege terrorisme. Hij werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij IS aan te sluiten. Op 5 december van datzelfde jaar werd hij voorwaardelijk vervroegd vrijgelaten. Zijn straf was minder zwaar vanwege zijn leeftijd.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:30 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196019224
quote:

[..]

Dude fout om van te leren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196019390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef superniger het volgende:
[..]

Ik geloof het wel hoor. Het iis namelijk iedere keer hetzelfde liedje.

Al bekend
Flutstrafje
Grote aanslag

Maar dit is het beleid dat de mensen willen, anders zou men wel anders stemmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196019429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik geloof het wel hoor. Het iis namelijk iedere keer hetzelfde liedje.

Al bekend
Flutstrafje
Grote aanslag

Maar dit is het beleid dat de mensen willen, anders zou men wel anders stemmen.
Dat klopt, daarom moeten we ook niet zeuren. We hebben dit aan onszelf te danken. We zijn genoeg gewaarschuwd.
pi_196019447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:50 schreef wjb033 het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom moeten we ook niet zeuren. We hebben dit aan onszelf te danken. We zijn genoeg gewaarschuwd.
Precies.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:01:34 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196019603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk precies hetzelfde zeggen over de bijbel. Het overgrote merendeel van de moslims zal mantras opdreunen dat de islam geen dwang kent en dat je niet mag doden. Net zoals de gemiddelde Christen wat zal zeggen over de andere wang toekeren, en niet over baby's op rotsen kapot slaan.
We zijn hier dan ook niet om christenen te verdedigen. Ook daaronder zitten stromingen/individuen die, als ze de kans krijgen, veel verder zullen gaan dan jij en mij lief is . Breek me de bek niet open
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:05:10 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196019681
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is mooi toch O+
Nou wie weet laat hier de blauwe moskee extra lang de gebedsoproep schallen. Zullen ze best prachtig vinden in Amsterdam
pi_196019859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kunt het christendom en de islam niet één op één vergelijken. Sterker nog, ze hebben beide een omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt. Het christendom begon gruwelijk (oude testament) en heeft vervolgens de gruwelijkheden verplaatst naar het hiernamaals (nieuwe testament). De islam begon vredig (Mohammed in Mekka) en ging vervolgens een gruwelijke kant op (Mohammed in Medina).

Uiteraard heb je christenen die meer vasthouden aan het oude testament en heb je moslims die meer vasthouden aan de Mekka periode qua zienswijze en levenswijze. Maar feit blijft dat als je de chronologische volgorde aanhoudt en niet gaat cherrypicken dat het christendom beter past bij een seculiere samenleving dat de islam.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196020081
Ondertussen liep er weer een met een groot mes te zwaaien in Parijs.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:26:48 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_196020211
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef superniger het volgende:
[..]

:') Tering. Het huidige Europa in een notendop.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:33:16 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_196020251
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
'Belegerde stad' ook. Dramaqueen much?
pi_196020290
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit soort shit wordt inderdaad altijd wel wat overdreven. Er zijn 4 doden. :') Trek eens de vergelijking met een echte belegering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Wenen
pi_196020291
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Belegerd als in polizei overal denk ik. En niet belegerd door de Ottomanen.
pi_196020310
Hebben ze nou alle daders opgepakt?
pi_196020315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:35 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit soort shit wordt inderdaad altijd wel wat overdreven. Er zijn 4 doden. :') Trek eens de vergelijking met een echte belegering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Wenen
5 ondertussen.
pi_196020350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:16 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Wow. Tussen beledigd zijn omdat je geloof aangevallen wordt, of het oke vinden dat een man onthoofd wordt zit nogal een wereld van verschil. Er zullen weinig Christenen zijn die het oke zullen vinden dat er ergens in de wereld iemand onthoofd wordt omdat hij hun geloof beledigd.
Ja, daar zit inderdaad een wereld van verschil tussen en het is zodoende merkwaardig dat je juist het deel van mijn post weglaat waarin ik dat zelf al benoemde.

Je had het over Farid Azarkan. Hij heeft het geweld juist expliciet veroordeeld. Ook in die 'wij moslims'-verklaring wordt geweld expliciet afgekeurd.

Je gaf aan dat je je er aan stoort dat ze er iets bij zeggen over het beledigen van de profeet. Ik gaf aan dat wat mij betreft iedereen daar zo z'n eigen gedachten over mag hebben, zo lang je het daar maar bij laat: gedachten. Als jij vindt dat de profeet niet beledigd mag worden... fine with me. Als jij vindt dat Zwarte Piet beledigend is... moet je helemaal zelf weten. Iedereen mag denken wat hij wil. Denken.
pi_196020352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

5 ondertussen.
Je snapt mijn punt.
pi_196020383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ja, daar zit inderdaad een wereld van verschil tussen en het is zodoende merkwaardig dat je juist het deel van mijn post weglaat waarin ik dat zelf al benoemde.

Je had het over Farid Azarkan. Hij heeft het geweld juist expliciet veroordeeld. Ook in die 'wij moslims'-verklaring wordt geweld expliciet afgekeurd.

Je gaf aan dat je je er aan stoort dat ze er iets bij zeggen over het beledigen van de profeet. Ik gaf aan dat wat mij betreft iedereen daar zo z'n eigen gedachten over mag hebben, zo lang je het daar maar bij laat: gedachten. Als jij vindt dat de profeet niet beledigd mag worden... fine with me. Als jij vindt dat Zwarte Piet beledigend is... moet je helemaal zelf weten. Iedereen mag denken wat hij wil. Denken.
Je mag het zelfs zeggen. Een mening mag je uiten binnen de grenzen van de wet
pi_196020463
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je mag het zelfs zeggen. Een mening mag je uiten binnen de grenzen van de wet
Zeker. Je mag ook anderen proberen te winnen voor jouw standpunt. Wellicht lukt het je zelfs om de wet aan te passen overeenkomstig jouw mening. Allemaal prima, zo lang het legaal en vreedzaam verloopt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:38 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_196020960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je kunt het christendom en de islam niet één op één vergelijken. Sterker nog, ze hebben beide een omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt. Het christendom begon gruwelijk (oude testament) en heeft vervolgens de gruwelijkheden verplaatst naar het hiernamaals (nieuwe testament). De islam begon vredig (Mohammed in Mekka) en ging vervolgens een gruwelijke kant op (Mohammed in Medina).

Uiteraard heb je christenen die meer vasthouden aan het oude testament en heb je moslims die meer vasthouden aan de Mekka periode qua zienswijze en levenswijze. Maar feit blijft dat als je de chronologische volgorde aanhoudt en niet gaat cherrypicken dat het christendom beter past bij een seculiere samenleving dat de islam.
Vooropgesteld, ik zou ze nooit een op een met elkaar vergelijken. Ik ben het hier met je eens en doe mij honderd keer liever een christen dan een moslim (maar nog liever een atheist of misschien boeddhist). Maar het ging me om het argument dat de gematigde islam niet bestond maar alleen mensen die gedeeltes van hun geloof afzweren. Dat argument zelf is niet anders dan de gematigde christen, waarvan we het kwatsch vinden. Dat we gematigde christenen wel accepteren en gematigde moslims anders zouden zijn is vooral een beetje xenofobie imo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:11:54 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196021101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik zou ze nooit een op een met elkaar vergelijken. Ik ben het hier met je eens en doe mij honderd keer liever een christen dan een moslim (maar nog liever een atheist of misschien boeddhist). Maar het ging me om het argument dat de gematigde islam niet bestond maar alleen mensen die gedeeltes van hun geloof afzweren. Dat argument zelf is niet anders dan de gematigde christen, waarvan we het kwatsch vinden. Dat we gematigde christenen wel accepteren en gematigde moslims anders zouden zijn is vooral een beetje xenofobie imo.
Dat komt denk ik omdat we moslims vaak associëren met de landen waar de meerderheid moslim is, laten dat nou net vaak vrij achterlijke landen zijn. (Zou er soms een verband zijn?). Maar ik vind persoonlijk ook niet dat er blanke gematigde moslims bestaan, zoals uit Bosnië, Iran en sommige van de -stans.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:30:36 #98
24533 ACT-F
pi_196021578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef Peunage het volgende:
Hebben ze nou alle daders opgepakt?
Nee, er is 1 ontsnapt richting 72 maagden:

dinsdag 3 november 2020 @ 14:40:46 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196021787
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze iedereen die dat soort foto's geliked heeft ook even gaan onderzoeken. Denk je eens in dat je bij een bekende van jou dat soort picas voorbij ziet komen en het lekker laat gaan :')
pi_196021834
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet gewoon haat in die gast zijn ogen :r
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:46:35 #101
24533 ACT-F
pi_196021903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze iedereen die dat soort foto's geliked heeft ook even gaan onderzoeken. Denk je eens in dat je bij een bekende van jou dat soort picas voorbij ziet komen en het lekker laat gaan :')
Reken er maar op dat het gebeurd is (heb ik zelf ook gedaan). Die funny_ahki is ook zo'n gehersenspoelde.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:50:10 #102
24533 ACT-F
pi_196021962

Instagram was druk met Zwarte piet _O-
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:59:47 #103
24533 ACT-F
pi_196022156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je ziet gewoon haat in die gast zijn ogen :r
Dat was 5 jaar geleden wel anders:

https://www.oekfb.com/?action=showPlayer&id=5284

Wat ik belangrijker vind: wie heeft of hebben hem gehersenspoeld en voorzien van training en wapens?
pi_196022174
twitter

In dat laatste plaatjes staat een shortlink naar de telegram van die funny_akhi.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peunage op 03-11-2020 15:20:37 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:00:52 #105
182233 thedeedster
pi_196022175
Een aanslagpleger was net uit de bak. Recidivist dus. Weldenkende mensen die IS-gangers willen terughalen om hier een fopstraf uit te laten zitten, zouden nog eens moeten nadenken of dat wel een goed idee is.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:08:04 #106
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_196022317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:00 schreef thedeedster het volgende:
Een aanslagpleger was net uit de bak. Recidivist dus. Weldenkende mensen die IS-gangers willen terughalen om hier een fopstraf uit te laten zitten, zouden nog eens moeten nadenken of dat wel een goed idee is.
Misschien een idee om niemand meer hierheen te halen dat lijkt me nog het beste.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:25:11 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196022640
Veertien personen opgepakt
SPOILER
quote:
Nehammer zegt dat de man tijdens een deradicaliseringsprogramma de indruk zou hebben gewekt dat het beter met hem ging, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval was. Volgens de minister heeft de aanslagpleger zijn behandelaars voor de gek gehouden.
https://www.nu.nl/buitenl(...)anslag-in-wenen.html

....of de behandelaars zijn zelf een beetje naïef cq ondeskundig geweest meneer de minister.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 03-11-2020 15:31:45 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:36:34 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196022865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:25 schreef Tengano het volgende:
SPOILER
[..]

....of de behandelaars zijn zelf een beetje naïef cq ondeskundig geweest meneer de minister.
Ik denk zelf dat dat soort deradicaliseringsprogrammas niet werken. Zeker niet als je het combineert met naïeve behandelaars die het liefst het goede in mensen zien.
pi_196022881
quote:
SPOILER
[..]

Gewoon bewezen dus dat die IS gekkies niet te helpen zijn, ze zijn en zullen altijd een gevaar voor de samenleving blijven. Deradicalisatie is ook een wassen neus, dus gewoon opruimen dat soort zieke geesten.
pi_196022885
quote:
SPOILER
[..]

Hopelijk zit die ene voortvluchtige dader daar ook tussen.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:40:04 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_196022946
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:00 schreef thedeedster het volgende:
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ze graag terug willen halen. Hooguit dat ze het als een plicht zien. En wat er dan wel of niet met ze gebeurt verandert weinig aan het plichtsgevoel. Dat is meer ethisch dan transactioneel.

Dat gezegd, wat betreft de fopstraf is dat nog wel wat discussie waard. De celstraf gaat nominaal om rehabilitatie, maar wat te doen als potentiële (!) terroristen aan het einde van de celstraf in het geheel niet gerehabiliteerd zijn. Ik geloof niet echt dat gerepatrieerde ISIS terroristen een fopstraf krijgen en zowel is er gemakkelijk wat aan te doen. Mensen die bewezen meegevochten hebben in een buitenlandse terroristische organisatie kun je eventueel oneindige deprogrammerings-tbs opleggen. Maar moet je een overheid de mogelijkheid geven voor thought crimes, mensen die sympathiseren en zich mogelijk willen aansluiten bij zo'n organisatie, langdurige tbs op te leggen? Dat is wel behoorlijk misbruikgevoelig. Misschien in dit geval wel hoor, ik weet het niet.

Edit: dat is alweer achterhaald dus, de tbs had hem gerehabiliteerd geacht. Tsja. Daar valt echt niet gek veel aan te doen.
pi_196023038
over dat van die 72 maagden..... er staat nergens dat dit vrouwen zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Spellchecker dinsdag 3 november 2020 @ 15:45:25 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196023069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Haha die Islamietjes _O-
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:07:28 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196023476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bovendien het hele idee dat je in een hiernamaals je geestpiemel in een geestvrouw (of zelfs geestman :P) steekt is nogal absurd en lachwekkend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:07:53 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196023491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat dat soort deradicaliseringsprogrammas niet werken. Zeker niet als je het combineert met naïeve behandelaars die het liefst het goede in mensen zien.
Ik denk dat die behandelaars binnenkort nog een telefoontje kunnen verwachten.
pi_196023872
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ze graag terug willen halen. Hooguit dat ze het als een plicht zien. En wat er dan wel of niet met ze gebeurt verandert weinig aan het plichtsgevoel. Dat is meer ethisch dan transactioneel.

Dat zie ik totaal omgekeerd. Er is een hele grote groep mensen die juist willen bewijzen dat lui als deze kunnen 'veranderen' en dat het met islam niets te maken heeft. Het is voor hen heel belangrijk dat dat mogelijk is.
pi_196023897
Maar goed, Rutte had dus gewoon gelijk. Dit soort lui gewoon laten oprotten naar Syrië/Irak en nooit meer terug halen was en is de juiste weg.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:30:39 #118
24533 ACT-F
pi_196024007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:25 schreef MoreDakka het volgende:
Maar goed, Rutte had dus gewoon gelijk. Dit soort lui gewoon laten oprotten naar Syrië/Irak en nooit meer terug halen was en is de juiste weg.
Goed plan. Help je mee zoeken en eruit trappen? Hier hebben we nog zo'n één die gisteren Twitterde:

pi_196024094
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196024161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:25 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is niet wat Rutte gedaan heeft. Hij wilde IS niet erkennen als staat met alle gevolgen vooral nadien. Strijders hadden dan onder landverraad gevallen en die weg is nu afgesloten. De grootste stommiteit uit onze geschiedenis.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196024225
Ik begrijp er echt niks meer van, gisteren werd er stellig melding gemaakt van meerdere terroristen, waarvan een dood, een gearresteerd, en een nog voortvluchtig, en nou blijkt die dooie toch alleen op eigen houtje te hebben gehandeld. Of zou dit een rookgordijn zijn?
pi_196024271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is niet wat Rutte gedaan heeft. Hij wilde IS niet erkennen als staat met alle gevolgen vooral nadien. Strijders hadden dan onder landverraad gevallen en die weg is nu afgesloten. De grootste stommiteit uit onze geschiedenis.
IS wel erkennen als staat had pas echt vraagtekens opgeroepen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:44:53 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196024361
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:59 schreef hyviiee het volgende:

[..]

2 moslim gastjes waarvan ik nooit gedacht zou hebben iets van extremisme in zich te hebben, vonden het logisch dat die leraar onthoofd werd omdat hij de profeet zou hebben beledigd. Dus daar heb je je gemiddelde moslim.
Dit is natuurlijk kromme logica. Wanneer je iets niet van iemand verwacht (bijv. omdat je denkt dat het een doorsnee persoon is), dan wil dit natuurlijk niet betekenen dat de gemiddelde moslim zo is.

Wanneer ik een seriemoordenaar op tv ziet die er eigenlijk uit ziet als een normale kerel, met een normaal gezin, etc. Dan wil dit natuurlijk niet betekenen dat de gemiddelde huisvader zo is.

quote:
Ook met die DENK gast. Betoont zijn medeleven aan de slachtoffers laatst in Frankrijk, maar dan komt er weer een zinnetje dat hij vindt dat de islam niet beledigd moet worden. Al is er een moslim die zijn medeleven toont, er moet altijd een "maar" bij bij die gasten.
Wat mij betreft mag men best pleiten voor met respect met elkaar omgaan. Men moet alleen niks gaan eisen. Daarnaast lijkt het me ook gepast zoiets op een ander moment de bespreken en niet in combinatie met recente terroristische aanslagen.
Krekker is de bom!
pi_196024374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:39 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp er echt niks meer van, gisteren werd er stellig melding gemaakt van meerdere terroristen, waarvan een dood, een gearresteerd, en een nog voortvluchtig, en nou blijkt die dooie toch alleen op eigen houtje te hebben gehandeld. Of zou dit een rookgordijn zijn?
In tijden van paniek en verwarring komt dat wel vaker voor.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:47:32 #125
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196024418
quote:

[..]

Rutte heeft daar verder niet zoveel mee van doen, je zou dat wellicht nog internationaal aan kunnen pakken maar daar was geloof ik geen mandaat voor. Voor de hoogte van de straf maakt het verder ook niet zo gek veel uit.

En dan had je dus IS erkend als staat / overheid? :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Poem_ op 03-11-2020 16:53:16 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:57:04 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_196024623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zie ik totaal omgekeerd. Er is een hele grote groep mensen die juist willen bewijzen dat lui als deze kunnen 'veranderen' en dat het met islam niets te maken heeft. Het is voor hen heel belangrijk dat dat mogelijk is.
Ik bedoel rehabilitatie is de basis van onze rechtstaat, dus ik hoop dat de meeste mensen dat denken. Of ze naief zijn is een tweede.
pi_196024644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik bedoel rehabilitatie is de basis van onze rechtstaat, dus ik hoop dat de meeste mensen dat denken. Of ze naief zijn is een tweede.
Je haalt (met opzet denk ik) twee dingen door elkaar.
pi_196024664
quote:

[..]

IS erkennen als staat is een bizarre suggestie. Gelukkig dat Rutte dat niet gedaan heeft, als hij dat al kon.

Verder is Nederland over het algemeen niet verplicht om idioten die uitgereisd zijn om voor IS te vechten terug te halen.
pi_196024666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

IS wel erkennen als staat had pas echt vraagtekens opgeroepen.
Je kunt prima motiveren waarom je dat nodig vindt, een staat kan ook vernietigd worden zoals nazistaat Duitsland na WOII.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:59:28 #130
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196024668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mwah, als ik voor mezelf spreek is dat meer een morele plicht. Daaruit vloeit dan wel een zeker geloof voort dat misdadigers kunnen veranderen, ja. Helaas is daar inherent aan dat dat niet vaak genoeg gebeurt.
pi_196024711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Verder is Nederland over het algemeen niet verplicht om idioten die uitgereisd zijn om voor IS te vechten terug te halen.
Nee, maar ze kunnen wel terugkeren en daarna alsnog een bedreiging voor de bevolking vormen.
pi_196024835
Het klinkt heel cynisch wat ik zeg, maar ik ben wel blij dat de politici een beetje wakker worden. En langzamerhand wat stelling gaan nemen.

Man man man .. wat ging dat zo toch langzaam met Samuel Paty. :r

Verkiezingsprogramma's kunnen trouwens massaal gereviseerd worden.
pi_196024853
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:06 schreef skrn het volgende:
Het klinkt heel cynisch wat ik zeg, maar ik ben wel blij dat de politici een beetje wakker worden. En langzamerhand wat stelling gaan nemen.

Man man man .. wat ging dat zo toch langzaam met Samuel Paty. :r

Verkiezingsprogramma's kunnen trouwens massaal gereviseerd worden.
Ze worden vaker wakker. Het probleem is dat ze na verloop van tijd weer gaan slapen. En daar wordt gretig gebruik van gemaakt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:15:15 #134
24533 ACT-F
pi_196025075
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:06 schreef skrn het volgende:
Niet alleen de politici, maar ook de bevolking. Waarom is er geen discussie over wat ik eerder opmerkte?
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:59 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik belangrijker vind: wie heeft of hebben hem gehersenspoeld en voorzien van training en wapens?
pi_196025227
twitter
pi_196025293
Precies, zijn er nog cellen actief? Hoe streng zijn onze immigratie-wetten? Hoe moeten we omgaam met gestook uit het buitenland, zoals Turkijke? Hoe moeten we duiden dat 100k+ figuren toch een verbod op het afbeelden van hun profeet willen? Hoe willen wet onderwijs inrichten, moet het vooral pedagosisch verantwoord en veilig, of mogen we wel op het scherpst van de snede debateren? Hoe ruim moet de vrijheid van meningsuiting zijn?

Allemaal belangrijke vragen. Maar er is gewoon nauwelijks een debat aanwezig.
pi_196025508
Dader terreuraanslag Wenen werd binnen 9 minuten doodgeschoten: 'Erger voorkomen’

https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~af598138/

Binnen 9 minuten 72 homo's pijpen. @de_boswachter
pi_196025532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:31 schreef Zipportal het volgende:
Dader terreuraanslag Wenen werd binnen 9 minuten doodgeschoten: 'Erger voorkomen’

Binnen 9 minuten 72 homo's pijpen. @:de_boswachter
Wat is er toch achterlijk veel fake nieuws dan op zo'n avond. Niet normaal al die wilde verhalen die verspreid worden. Sociale media zijn echt een gezwel.
pi_196025544
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zijn wel Islamieten en dus slecht.
pi_196025546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat is er toch achterlijk veel fake nieuws dan op zo'n avond. Niet normaal al die wilde verhalen die verspreid worden. Sociale media zijn echt een gezwel.
Plus nog een shitload aan katten plaatjes.
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:33:47 #141
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_196025556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Als ik in een restaurant naar het toilet ga en ik zie daar een drol in liggen is dat smerig, maar ik sta er niet echt van te kijken. Als ik dan vervolgens terugloop naar mijn tafel en er ligt een drol op mijn bord, nou dan hebben we wel een probleem.

Het blijft beide smerig, maar op sommige plekken verwacht je dingen eerder dan op andere plekken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:35:14 #142
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196025579
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet alleen de politici, maar ook de bevolking. Waarom is er geen discussie over wat ik eerder opmerkte?
[..]

Of, wellicht nog belangrijker: wat is de oorzaak?
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:17 #143
24533 ACT-F
pi_196025638
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Of, wellicht nog belangrijker: wat is de oorzaak?
Exact! Net zo lang terugzoeken totdat de oorzaak gevonden is. De financiële middelen om dit te organiseren moet ergens vandaan komen. Volg de geldstromen...
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:54:27 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196025965
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Exact! Net zo lang terugzoeken totdat de oorzaak gevonden is. De financiële middelen om dit te organiseren moet ergens vandaan komen. Volg de geldstromen...
Die heeft die AK natuurlijk gewoon mee terug genomen na een vakantie in noord Macedonië. Kost daar geen drol.
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:01:05 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196026122
Die andere zes schutters zijn gewoon op hun vliegend tapijt ontkomen,

maar dat durft die Nehammer natuurlijk niet toe te geven :(

[ Bericht 37% gewijzigd door Tengano op 03-11-2020 18:07:52 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:04:41 #146
24533 ACT-F
pi_196026205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die heeft die AK natuurlijk gewoon mee terug genomen na een vakantie in noord Macedonië. Kost daar geen drol.
En die douaneambtenaren kosten ook geen drol.
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:10:29 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196026346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Volgens mij was hij al veroordeeld voor aspiraties op het gebied van IS activiteiten. Ik kan me zo voorstellen dat je dan hier en daar al wat contacten hebt opgebouwd die je wel een handje willen helpen.
quote:
De 20-jarige dader met zowel de Oostenrijkse als de Noord-Macedonische nationaliteit sympathiseerde volgens de Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken met terreurbeweging Islamitische Staat (IS) en werd al eens eerder veroordeeld vanwege terrorisme.

dinsdag 3 november 2020 @ 18:29:50 #148
24533 ACT-F
pi_196026752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:10 schreef Tengano het volgende:

[..]

Volgens mij was hij al veroordeeld voor aspiraties op het gebied van IS activiteiten. Ik kan me zo voorstellen dat je dan hier en daar al wat contacten hebt opgebouwd die je wel een handje willen helpen.
twitter

Tel daarbij dit opsporingsbericht op:
quote:
Sep 2, 2018

Komsumuzun oglu kayip!
Ismi: Kujtim FEJZULAI
18 Yasında
1,77m
Saçlari kısa kahverengi
En son Cumartesi 01.09 sabah 6 da evde 23. viyanada lacivert kareli gömlekle crem pantolon ve Spor çantasıyla göründü.

Gören duyan bilen Allah rizasi icin haber versin.
Lütfen paylasalim

De zoon van onze buren is vermist!
Naam: Kujtim Fejzulai
18 jaar
1,77 m
Kort bruin haar
Laatst gezien op zaterdag 01-09, 6 uur in de ochtend, thuis in 23e Wenen, donkerblauw geblokt overhemd, beige broek en sporttas.

Wie hem ziet, hoort of weet waar hij is reageer met Allahs wil.
Laten we delen alstublieft.
pi_196026846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:01 schreef Tengano het volgende:
Die andere zes schutters zijn gewoon op hun vliegend tapijt ontkomen,

maar dat durft die Nehammer natuurlijk niet toe te geven :(

Of die zes hebben zich bij de synagoge opgeblazen alleen de autoriteiten zijn nog op zoek naar de locatie.
pi_196026850
quote:
SPOILER
[..]

Behandelaars zouden ook strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
pi_196026924
Britten verhogen dreigingsniveau na aanslag Wenen
Het dreigingsniveau in het Verenigd Koninkrijk wordt vanwege de aanslag in Wenen verhoogd van substantieel naar ernstig. Dat betekent dat een aanslag "zeer waarschijnlijk" is, meldt Sky News
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:54:41 #152
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196027275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Behandelaars zouden ook strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
:')
pi_196027290
twitter
pi_196027401
Interview met Beatrice graaf

https://www.trouw.nl/cs-b6f40a50a
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196027644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:31 schreef Zipportal het volgende:

Binnen 9 minuten 72 homo's pijpen. @:de_boswachter
Lekker man
U MAD?
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:08:06 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196027714
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:00 schreef Slayage het volgende:

Kan er niet precies mijn vinger op leggen maar een vrij lafjes verhaal.

Het lijkt mij veel logischer ( voor zover radicale religieuze nutcases logisch zijn) dat al deze aparte daders, daadwerkelijk zo gemotiveerd zijn door de door hun opgevatte belediging aan het adres van de profeet en de islam. Minder logisch dat het copycat gedrag is. Dit zo noemen voelt voor mij als downplayen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:23:54 #157
182233 thedeedster
pi_196028393
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:00 schreef Slayage het volgende:

Uit het interview;
quote:
Hoe moet dit dan worden voorkomen?
“Een grote rol ligt bij directe familie en bekenden. Vanuit de gemeenschap van de daders zelf moet ook weerstand komen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:23:58 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196028394
twitter
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:26:50 #159
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196028529
quote:
“De aanslagen zoals we die nu zien, passen precies in de strategie die in 2015 in IS-blad Dabiq is uitgewerkt: zo veel mogelijk aanslagen plegen en ‘de grijze zone elimineren’. Ze willen dat er een kloof ontstaat tussen moslims en de rest. De nuance moet weg. Alles moet zwart-wit worden. Dat zie je ook aan de plekken waar aanslagen plaatsvinden: een openbare, seculiere school, een katholieke kerk, een synagoge, een satirisch blad, allemaal symbolen van de westerse waarden en vrijheden.”
Nou, dat lijkt ze toch aardig te lukken. Met een prima bijdrage van flink wat FOK!-ers.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:30:58 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196028701
quote:
Terreurbeweging IS claimt dodelijke aanslag in hartje Wenen

WENEN - TTerreurbeweging Islamitische Staat (IS) claimt de dodelijke aanslag in hartje Wenen, waarbij vier personen om het leven kwamen. Volgens IS was de terreurdaad maandagavond het werk van één persoon. De dader werd door de politie doodgeschoten. Het was al bekend dat de geradicaliseerde moslim een IS-aanhanger was.

In een verklaring verwijst IS naar de dader als haar strijder. Hij wordt een soldaat van het kalifaat (een islamitische staat) genoemd. Een website toont ook een foto waarop de dader met Albanese wortels te zien zou zijn, terwijl hij een geweer, pistool en mes vasthoudt.

https://www.telegraaf.nl/(...)slag-in-hartje-wenen
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:32:07 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196028747
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:26 schreef Poem_ het volgende:
Nou, dat lijkt ze toch aardig te lukken. Met een prima bijdrage van flink wat FOK!-ers.
Juist ja...

quote:
“Laat ik voorop stellen dat de Europese diensten, waaronder ook de Nederlandse NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, red.), jihadisme nog altijd als de grootste dreiging zien wat betreft terrorisme. Dat zijn ze de afgelopen vijf jaar blijven zeggen en daar is niets aan veranderd. In die zin komt dit dus niet uit de lucht vallen.”
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:21 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196028794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja...
[..]

Wat is precies je punt?
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:30 #163
182233 thedeedster
pi_196028802
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ook een mening over die tienduizenden handtekeningen die blasfemie weer strafbaar willen stellen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:34:56 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196028898
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:37:06 #166
38496 Perrin
pi_196028939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat die zg. "kloof" door hunzelf gecreeerd wordt, daar komt geen Fokker aan te pas.
Nou ik lees wel wat reacties van mensen die weinig verschil zien tussen gezellige moslims en moslims die graag veel ongelovigen vermoorden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:37:55 #167
24533 ACT-F
pi_196028981
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:36 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
We gaan eraan:

twitter
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:16 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196029035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:37 schreef Perrin het volgende:

Nou ik lees wel wat reacties van mensen die weinig verschil zien tussen gezellige moslims en moslims die graag veel ongelovigen vermoorden.
Ja? En die nu dik 90.000 bijna 100.000 handtekeningen dan? Die 90.000 100.000 figuren zorgen helemaal niet voor een kloof ofzo he? Nee, het is allemaal de schuld van een aantal Fokkers... :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:18 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196029041
Ik zweer het je; gewoon op een vliegend tapijt en weg waren ze :{

dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:30 #170
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196029049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat die zg. "kloof" door hunzelf gecreeerd wordt, daar komt geen Fokker aan te pas.
Nou nee, die kloof moet natuurlijk juist bewerkstelligd worden door 'de samenleving', hoe meer polarisatie hoe meer terrein dat soort figuren winnen. En beweren dat die polarisatie niet hier gebeurt is wel een vrij bijzonder statement.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:40:07 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196029079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:39 schreef Poem_ het volgende:

Nou nee, die kloof moet natuurlijk juist bewerkstelligd worden door 'de samenleving', hoe meer polarisatie hoe meer terrein dat soort figuren winnen. En beweren dat die polarisatie niet hier gebeurt is wel een vrij bijzonder statement.
Nogmaals, dat doen ze echt zelf.
pi_196029279
twitter
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:45:14 #173
38496 Perrin
pi_196029323
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja? En die nu dik 90.000 bijna 100.000 handtekeningen dan? Die 90.000 100.000 figuren zorgen helemaal niet voor een kloof ofzo he? Nee, het is allemaal de schuld van een aantal Fokkers... :')
Hij heeft het over een bijdrage, niet over 'het is allemaal de schuld van'. Doe eens niet zo hysterisch.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:46:07 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196029360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, dat doen ze echt zelf.
Dus als ik als aanhanger van het Vliegende Spaghettimonster een aanslag pleeg waardoor mijn geloofsgenoot Jan door de buitenwacht wordt vereenzelvigd met mij en ook wordt gezien als terrorist dan is dat op conto van Jan of mij? Die logica klopt in geen enkel opzicht.
pi_196029426
twitter

bron unv.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:49:45 #176
24533 ACT-F
pi_196029498
Een live verslag van een roddelmeisje:

https://twitter.com/queenofmissery_
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:51:28 #177
182233 thedeedster
pi_196029572
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:49 schreef ACT-F het volgende:
Een live verslag van een roddelmeisje:

https://twitter.com/queenofmissery_
Leuke vastgemaakte tweet.
pi_196029573
twitter
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:52:27 #179
38496 Perrin
pi_196029606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wel goed opletten dat ze die twee niet verwisselt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:52:58 #180
182233 thedeedster
pi_196029635
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

dinsdag 3 november 2020 @ 19:53:08 #181
24533 ACT-F
pi_196029642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

🍆
pi_196029662
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dildo in je neus en coke in je kut, lekker man, of nie ouwe reus?
pi_196029719
quote:

[..]

Die is non-exisitent, samenleving is al langer tot een politiek correcte term verworden die verwijst naar een situatie die er al lang niet meer is. Aanzienlijke delen van de bevolking delen de kernwaarden namelijk niet. Er bestaat een nederlandse bevolking, geen samenleving. Ik heb dat al vaker duidelijk gemaakt op FOK en wat er nu gaande is bevestigd dat des te meer.
pi_196029902
SPOILER
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196029923
Twee Turkse Oostenrijkers waren de helden van de dag.

https://www.trtworld.com/(...)-terror-attack-41133
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:05:01 #186
38496 Perrin
pi_196030128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:00 schreef polderturk het volgende:

Allebei een echte Çük Nöriz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 03-11-2020 20:12:52 ]
pi_196030171
twitter
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:09:44 #188
24533 ACT-F
pi_196030294
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Allebei een echte Çuk Noriz.
pi_196030362
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Allebei een echte Çuk Noriz.
Je bedoelt Çük Nöriz.
pi_196030370
- ik ben dom -

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 20:13:32 ]
pi_196030569
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:06 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Das traditie bij Isis alle aanslagen claimen
-Rabia Al-Basri
pi_196030984
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik dacht exact hetzelfde lol. Als ik een aanslag pleeg en claim dit namens Isis te doen zijn zij er als de kippen bij om dat te beamen. We moeten immers niet vergeten dat ze nog relevant zijn lol
pi_196031075
quote:

Recep Tayyip heet die knakker
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196031859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja, ik vind moslims die het wel aanvaardbaar of zelfs wenselijk vinden dat kinderen hier in weekendschooltjes aangeleerd wordt dat het kalifaat de ideale staatsvorm is en dat handen van veroordeelde dieven daarin geamputeerd moeten worden, en veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid en zonodig daarna gestenigd moeten worden niet gezellig. Daarnaast vind ik iemand die zich om religieuze redenen in het dagelijks leven sluiert per definitie niet gematigd. :W
pi_196031893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Recep Tayyip heet die knakker
Hij is waarschijnlijk genoemd naar Erdogan :D
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:24:29 #196
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196032336
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij is waarschijnlijk genoemd naar Erdogan :D
ErdoGod _O_
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:49:06 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196032989
twitter
pi_196035310
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij heeft dat zelf in gang gezet met zijn eigen filmpje natuurlijk.
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:17:44 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196035496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:45 schreef Perrin het volgende:
Hij heeft het over een bijdrage, niet over 'het is allemaal de schuld van'. Doe eens niet zo hysterisch.
Nou goed, een "bijdrage" dan. Maar vertel eens even, wat precies behelst die bijdrage? Het is natuurlijk leuk dat er uit de losse pols weer eoa opmerking tegenaan gegooid wordt maar maak het eens concreet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:46 schreef Poem_ het volgende:
Dus als ik als aanhanger van het Vliegende Spaghettimonster een aanslag pleeg waardoor mijn geloofsgenoot Jan door de buitenwacht wordt vereenzelvigd met mij en ook wordt gezien als terrorist dan is dat op conto van Jan of mij? Die logica klopt in geen enkel opzicht.
Als Jan gaat mekkeren dat de reden van de aanslag toch echt de schuld is van degene die omgebracht is is dat wel degelijk op conto van Jan. Of is dat echt heel moeilijk te begijpen?

We zijn ondertussen de 100.000 ondertekenaars al ruim gepasseerd, dat is dik 10% van de moslims hier in Nederland die de moeite hebben genomen om die petitie te ondertekenen. Als 10% van de katholieken pedo blijkt te zijn zou het land te klein zijn geweest.

Ik vind 10% een significant aantal.
pi_196036261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou goed, een "bijdrage" dan. Maar vertel eens even, wat precies behelst die bijdrage? Het is natuurlijk leuk dat er uit de losse pols weer eoa opmerking tegenaan gegooid wordt maar maak het eens concreet.
[..]

Als Jan gaat mekkeren dat de reden van de aanslag toch echt de schuld is van degene die omgebracht is is dat wel degelijk op conto van Jan. Of is dat echt heel moeilijk te begijpen?

We zijn ondertussen de 100.000 ondertekenaars al ruim gepasseerd, dat is dik 10% van de moslims hier in Nederland die de moeite hebben genomen om die petitie te ondertekenen. Als 10% van de katholieken pedo blijkt te zijn zou het land te klein zijn geweest.

Ik vind 10% een significant aantal.
Ik vind de pedofilie en iets over de profeet een significant verschil.
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:55:46 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196036272
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:54 schreef Azula het volgende:

Dat doet geen zak terzake. Je wil het "strafbaar" maken, punt.

Maar goed, maak het eens concreet allemaal.
pi_196037557
quote:

Volgens mij is zigzaggend rennen juist gevaarlijker omdat je dan langer onderweg bent :+

Maar goede actie van ze. Die verdienen een onderscheiding.
  woensdag 4 november 2020 @ 01:32:39 #203
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_196038017
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 01:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Volgens mij is zigzaggend rennen juist gevaarlijker omdat je dan langer onderweg bent :+

Maar goede actie van ze. Die verdienen een onderscheiding.
Lekker rechtdoor lopen idd heb je zo 8 kogels in je pens
  woensdag 4 november 2020 @ 04:35:26 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196040891
quote:

[..]

Die kloof is er al, het is de mist die nu verdwijnt.
  donderdag 5 november 2020 @ 05:04:44 #205
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196065232
https://www.nu.nl/buitenl(...)-schutter-wenen.html

Deze zomer al een waarschuwing dat terrorist munitie probeerde te kopen. Waarom had men bij deze klootzak na veroordeling niet zijn Oostenrijkse nationaliteit ingetrokken en uitgezet naar noord Macedonië? Dat zou wat mij betreft standaard moeten zijn bij elke terreur gerelateerde veroordeling. Plus een levenslang inreisverbod voor de hele EU.
pi_196065580
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:54 schreef Azula het volgende:

[..]

Ze bedoelen dat het aantal ondertekenaars laat zien. Dat Moslims in Nederland wel degelijk gemobiliseerd kunnen worden. Maar over aanslagen van Moslimextremisten en hun rotjeugd dan geven zij tientallen jaren lang niet thuis. Dit lijkt mij geen fijne gemeenschap wat je als land binnen je grenzen wilt hebben.
pi_196065743
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 06:44 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Ze bedoelen dat het aantal ondertekenaars laat zien. Dat Moslims in Nederland wel degelijk gemobiliseerd kunnen worden. Maar over aanslagen van Moslimextremisten en hun rotjeugd dan geven zij tientallen jaren lang niet thuis. Dit lijkt mij geen fijne gemeenschap wat je als land binnen je grenzen wilt hebben.
Holocaust ontkennen is strafbaar
Jezus pesten is ketsend
Homo’s en lesbiennes pesten is discriminatie
Maar omdat het maar moslims zijn moet al dat bashen wel maar gewoon kunnen.

Nederland en zijn met twee maten meten. Hypocriet zijn jullie.
pi_196065909
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:25 schreef Azula het volgende:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Dat jij het verschil tussen je eigen voorbeelden niet snapt is precies het probleem.
^ To je nesmysl ^
pi_196065926
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:47 schreef TyVole het volgende:

[..]

Dat jij het verschil tussen je eigen voorbeelden niet snapt is precies het probleem.
Nou leg even uit dan. Er zijn al een boel dingen ‘strafbaar’ en jij mag jij uitleggen wat het feitelijke verschil is.

Ben wel benieuwd of het je lukt dit vanuit een neutraal perspectief te doen.
  donderdag 5 november 2020 @ 08:02:33 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196065994
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:49 schreef Azula het volgende:

[..]

Nou leg even uit dan. Er zijn al een boel dingen ‘strafbaar’ en jij mag jij uitleggen wat het feitelijke verschil is.

Ben wel benieuwd of het je lukt dit vanuit een neutraal perspectief te doen.
Om het even op de religieuze punten te houden. Jezus beledigen of het christendom is gewoon toegestaan en helemaal niet abnormaal. Weinig mensen die daar ophef over maken. Mohammed beledigen en de islam of kritiek uiten op de islam is ook gewoon toegestaan, al zijn daar wel heel veel mensen die daar ophef over maken en sommigen die de wet overtreden door het uiten van bedreigingen of het uitoefenen van geweld.

Nu komt het grote punt, dus even opletten. Het beledigen van christenen of moslims als groep is in principe niet toegestaan. De mensen dus, niet de religie. Het probleem met moslims lijkt dat heel veel dat onderscheid niet kunnen maken.
  donderdag 5 november 2020 @ 08:05:56 #211
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_196066015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 05:04 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-schutter-wenen.html

Deze zomer al een waarschuwing dat terrorist munitie probeerde te kopen. Waarom had men bij deze klootzak na veroordeling niet zijn Oostenrijkse nationaliteit ingetrokken en uitgezet naar noord Macedonië? Dat zou wat mij betreft standaard moeten zijn bij elke terreur gerelateerde veroordeling. Plus een levenslang inreisverbod voor de hele EU.
Stel hij had niet de Noord-Macedonische maar de Nederlandse nationaliteit. Denk jij dat Nederland hem had opgenomen? Wat moet Noord-Macedonië met zo iemand?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 5 november 2020 @ 08:12:11 #212
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196066060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:05 schreef gniffie het volgende:

[..]

Stel hij had niet de Noord-Macedonische maar de Nederlandse nationaliteit. Denk jij dat Nederland hem had opgenomen? Wat moet Noord-Macedonië met zo iemand?
Ja, dat ben je in principe verplicht als land. Wil je dat niet, dan moet je geen staatsburgerschap verlenen of het intrekken. In dit geval is het niet mogelijk om tegelijk de Nederlandse en Oostenrijkse nationaliteit te hebben. Dubbele nationaliteit alleen toegestaan in Nederland als je de andere nationaliteit niet op kunt zeggen.

Voor je nu begint over Nederlanders in gevangen kampen in Irak en Syrië. Als die landen ze uit willen zetten, moet Nederland ze opnemen. Dat is iets heel anders dan ze ophalen of aan bieden om ze op te nemen. In principe moeten ze eerst daar hun rechtszaak en straf ondergaan.
  donderdag 5 november 2020 @ 08:13:49 #213
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196066079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:12 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja, dat ben je in principe verplicht als land. Wil je dat niet, dan moet je geen staatsburgerschap verlenen of het intrekken. In dit geval is het niet mogelijk om tegelijk de Nederlandse en Oostenrijkse nationaliteit te hebben. Dubbele nationaliteit alleen toegestaan in Nederland als je de andere nationaliteit niet op kunt zeggen.

Voor je nu begint over Nederlanders in gevangen kampen in Irak en Syrië. Als die landen ze uit willen zetten, moet Nederland ze opnemen. Dat is iets heel anders dan ze ophalen of aan bieden om ze op te nemen. In principe moeten ze eerst daar hun rechtszaak en straf ondergaan.
Of als je getrouwd bent met een Nederlander.
  donderdag 5 november 2020 @ 08:16:03 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196066096
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Of als je getrouwd bent met een Nederlander.
Je hebt gelijk! I stand corrected.
pi_196066399
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Mijn ervaring is dat de 'hullie Nederlanders' types die zelf woonachtig zijn in Nederland nooit onderdoen wat betreft die vermeende hypocrisie en het meten met twee maten.

Maar ja, dat komt ook weer door het slachtoffercomplex veroorzaakt door tatta's natuurlijk.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:02:40 #216
182233 thedeedster
pi_196066599
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Tja. Weet je wel hoeveel afbeeldingen- al dan niet spottend - van Jezus er gemaakt zijn?

Gaan niet veel mensen om dood.

Goh, en dan nog het lef hebben, anderen hypocriet te noemen.

Maar ja, zelfreflectie vraagt om kritisch nadenken. En dat is bepaalde groepen niet gegeven.

Edit; hoeveel holocaustontkenners zijn er eigenlijk vermoord?
pi_196066790
Tsjongejonge wat zijn daar een stapel fouten gemaakt zeg. Geinformeerd worden door de Slowaakse overheid over een poging om munitie te kopen, vroegtijdig losgelaten omdat de mensen die hem moesten beoordelen wel vonden dat hij aardig gederadicaliseerd was, wat achteraf gezien een knap staaltje zand in de ogen strooien is geweest, en verder vond men het blijkbaar ook niet nodig om zijn doen en laten in de gaten te houden, waardoor hij zichzelf dus aardig kon bewapenen en een flinke hoeveelheid munitie thuis had liggen. Als het niet zo triest was zou dit het scenario kunnen zijn voor een komische film.
  Moderator / Redactie FP donderdag 5 november 2020 @ 09:42:02 #218
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_196067200
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja. Weet je wel hoeveel afbeeldingen- al dan niet spottend - van Jezus er gemaakt zijn?

Gaan niet veel mensen om dood.

Goh, en dan nog het lef hebben, anderen hypocriet te noemen.

Maar ja, zelfreflectie vraagt om kritisch nadenken. En dat is bepaalde groepen niet gegeven.

Edit; hoeveel holocaustontkenners zijn er eigenlijk vermoord?
Deels eens, want er zijn ook mensen die aanstoot nemen van spotprenten van Jezus en dreigen met geweld. Maar het verschil is dat er gedreigd wordt en het daarbij blijft en er niet ineens koppen door de straat rollen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196110675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat doet geen zak terzake. Je wil het "strafbaar" maken, punt.

Maar goed, maak het eens concreet allemaal.
Niet ‘je’ (ik lees dit al ‘ik’, althans je quote mij, ik wil niks en heb niets getekend).

Heb het verkeerd verwoord en ook te aanvallend, daar wil ik wel op terugkomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 06:44 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Klopt. Dat mobiliseren enerzijds ja, er kan gesteld en niet ontkend worden dat er een lichting aan extremiteiten binnen Europa is, al is dat niet te wijten aan de ‘normale’ Moslim, maar aan de EU en al die tyfus verdragen van ze. Het lijkt misschien of ik het daar mee eens ben, maar nee. Ben echt oprecht niet blind voor wat er allemaal geschiedt de afgelopen decennia. :+ Heb er evengoed last van.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat de 'hullie Nederlanders' types die zelf woonachtig zijn in Nederland nooit onderdoen wat betreft die vermeende hypocrisie en het meten met twee maten.

Maar ja, dat komt ook weer door het slachtoffercomplex veroorzaakt door tatta's natuurlijk.
Ja. Hoewel ik poog in het midden te blijven moet ik toegeven dat de post die je quotte een beetje vanuit een bepaalde richting kwam en het eerste deel van je tegenreactie begrijpelijk is. :+

Wat slachtoffercomplex betreft had ik je hoger ingeschat :') althans zou toch menen dat jij wel in staat bent te beoordelen wat redelijk is en wat niet.

Dit zal wel een persoonlijke sneer zijn omdat ik soms Nederlanders bash (op laten we wel wezen en niet om mezelf vrij te spreken want mag er heus wel iets aan veranderen maar, vrij kleine dingen in verhouding gezien), maar in alle eerlijkheid die ik wel van jou op jouw vermeende niveau dat je toont mag verwachten staat dat totaal niet in verhouding met de ziekelijke verdeeldheid en discriminatie die hier inmiddels gewoon de norm is geworden.

Maargoed. Polarisatie. En hoe.
pi_196110691
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Het staat je vrij om te verhuizen naar een of andere islamitische dictatuur als het je niet bevalt.
  zaterdag 7 november 2020 @ 02:51:12 #221
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_196110702
Laten we het er even over eens zijn dat de opvoeding van 80% van de moslim kinderen van geen kanten klopt en dan met name de jongens.
pi_196110704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Deels eens, want er zijn ook mensen die aanstoot nemen van spotprenten van Jezus en dreigen met geweld. Maar het verschil is dat er gedreigd wordt en het daarbij blijft en er niet ineens koppen door de straat rollen.
Correct.

Het komt echter wel in het nieuws en uiteraard logisch de naam van het beestje is moslim en dus Finnen dus moslim en Islam en Allah akbar.

Wil er toch even een tegenstelling in gaan gooien nu waar we niet bij stil staan verder, maar, Republikeinen.

Die roeien ook aardig wat uit hoor. Niet hier, maar toch. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Azula op 07-11-2020 03:00:57 ]
pi_196110708
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het staat je vrij om te verhuizen naar een of andere islamitische dictatuur als het je niet bevalt.
Hoe de neuk maak je dit nou weer op uit mijn posts? :')

Even dom als een zandbakneger.

Oké ik zei jullie maar ben zelf ook gewoon half Nederlands en heb mezelf enigszins geprobeerd te rectificeren in m’n afgelopen posts. :6

Bashen mag alleen naar moslims toe en niet naar Nederlanders. Begrepen hoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Azula op 07-11-2020 02:59:58 ]
pi_196110972
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Hoe zijn dat twee maten?

Een religie of religieus figuur bespotten (zoals Jezus of Mohammed) is heel wat anders dann iemand pesten om zijn of haar geaardheid, of het ontkennen van genocide.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 7 november 2020 @ 07:57:00 #225
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196111584
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:52 schreef Azula het volgende:

[..]

Hoe de neuk maak je dit nou weer op uit mijn posts? :')

Even dom als een zandbakneger.

Oké ik zei jullie maar ben zelf ook gewoon half Nederlands en heb mezelf enigszins geprobeerd te rectificeren in m’n afgelopen posts. :6

Bashen mag alleen naar moslims toe en niet naar Nederlanders. Begrepen hoor.
Nee, je voorbeelden kloppen niet. Dat is heel wat anders.
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:09:51 #226
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196111633
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

En voor een draaiende camera een zaal vol mensen laten roepen dat er minder Marokkanen moeten komen valt onder groepsbelediging. Hoe past dat eigenlijk in het "hypocriete" plaatje?

De wet maakt nu eenmaal een onderscheid tussen het beledigen van jou als persoon, bijvoorbeeld door te stellen of zelfs te suggeren dat je een misdadiger bent, en het spotten met een instituut waarbij jij je eventueel gekwetst of beledigd zou kunnen voelen omdat je je, uiteindelijk vrijwillig, met dat instituut associeert.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 07-11-2020 08:16:06 ]
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:13:50 #227
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196111651
Er zit een probleem dat je op twee verschillende niveaus kunt zien lijkt het mij.

Zoals de islam niet slechts een religie is, maar een rechtssysteem, een blauwdruk voor een ultieme maatschappij. Zo is ook de islam op persoonlijk niveau niet slechts een religie, maar lijkt het een invloed uit te oefenen op allerlei aspecten van de persoon. Men lijkt dit issue van vrijheid van meningsuiting gewoon niet rationeel te kunnen zien als een absolute voorwaarde voor de vrijheid van godsdienst die men zelf ook geniet.
pi_196111693
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Jezus pesten mag toch gewoon?
Joh "kind van de duivel" stond op nummer 1. Je had die fanatieke christenen moeten zien.

Ik hoor graag welke twee maten.
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:29:14 #229
182233 thedeedster
pi_196111735
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jezus pesten mag toch gewoon?
Joh "kind van de duivel" stond op nummer 1. Je had die fanatieke christenen moeten zien.

Ik hoor graag welke twee maten.
Ik lees telkens weer dezelfde argumenten. Op de inhoudelijke weerlegging van die argumenten wordt niet of nauwelijks in gegaan.
En vervolgens lees ik weer dezelfde argumenten.

En dat gaat al heel lang door.
  zaterdag 7 november 2020 @ 18:29:24 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196120503
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:42 schreef Azula het volgende:

Niet ‘je’ (ik lees dit al ‘ik’, althans je quote mij, ik wil niks en heb niets getekend).

Heb het verkeerd verwoord en ook te aanvallend, daar wil ik wel op terugkomen.
En wanneer gaat dat gebeuren? Of mis ik iets?

quote:

Jezus pesten is ketsend

De holocaust ontkennen is strafbaar? Sinds wanneer is dat?

quote:
Nederland

In Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust niet via speciale wetgeving verboden, maar kunnen uitspraken op dit gebied vallen onder groepsbelediging. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat onderwijsmateriaal waarin de gaskamers ontkend worden valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op internet opgetreden. In 2009 stelde de fractieleider van de VVD Mark Rutte voor de ontkenning van de Holocaust in principe toe te staan onder de vrijheid van meningsuiting, wat tot wijdverbreide kritiek leidde.
quote:
Geen wet voor ontkennen Holocaust

Er komt geen wet die het ontkennen van volkerenmoord, zoals de Holocaust, strafbaar maakt. Bronnen vertellen aan De Telegraaf dat het kabinet de vrijheid van meningsuiting belangrijker vindt.
quote:
'Ontkennen Holocaust niet strafbaar'

AMSTERDAM - Het ontkennen of rechtvaardigen van genocide zoals de Holocaust wordt voorlopig niet strafbaar.

Het kabinet vindt vrijheid van menigsuiting belangrijker, schrijft De Telegraaf donderdag op basis van bronnen in Den Haag.

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind diende in 2009 een initiatief-wetsvoorstel in om het ontkennen van een volkerenmoord strafbaar te stellen.
pi_196124996
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 18:29 schreef AchJa het volgende:
Sinds 1995. Staat trouwens ook in de stukjes die je zelf post. Niet via een wet, maar via jurisprudentie.
  zaterdag 7 november 2020 @ 22:24:18 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196125212
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:14 schreef Sodemieters het volgende:

Sinds 1995. Staat trouwens ook in de stukjes die je zelf post. Niet via een wet, maar via jurisprudentie.
Dat staat er niet. Men gooit het op groepsbelediging of discrminatie maar de holocaust ontkennen is ansich niet strafbaar.
pi_196125332
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Men gooit het op groepsbelediging of discrminatie maar de holocaust ontkennen is ansich niet strafbaar.
Het staat niet expliciet benoemd in de wet. Dat is iets anders dan dat het niet strafbaar is. Een arrest van de HR heeft grote waarde als jurisprudentie. De HR heeft hiermee feitelijk uitgesproken dat het ontkennen van de Holocaust gezien moet worden als iets wat door die wet verboden is, ook al staat het er niet met zoveel woorden in.

Je kunt je trouwens ook afvragen waarom Mark Rutte in 2009 voorstelde om het voortaan toe te staan. Waarom zou-ie dat doen als het al toegestaan was?
  zaterdag 7 november 2020 @ 22:40:09 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196125524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:30 schreef Sodemieters het volgende:

Je kunt je trouwens ook afvragen waarom Mark Rutte in 2009 voorstelde om het voortaan toe te staan. Waarom zou-ie dat doen als het al toegestaan was?
Je kunt je afvragen waarom Joel Voordewind het strafbaar wil stellen. Waarom zou hij dat doen als het al strafbaar is?

quote:
ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind diende in 2009 een initiatief-wetsvoorstel in om het ontkennen van een volkerenmoord strafbaar te stellen.
Het is wettelijk gezien simpelweg niet strafbaar. Dat mensen er via een omweg voor gestraft kunnen worden is wat anders. De stelling was dat de holocaust hier in Nederland ontkennen strafbaar is en dat is dus niet zo.
pi_196125728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:40 schreef AchJa het volgende:
Je kunt je afvragen waarom Joel Voordewind het strafbaar wil stellen. Waarom zou hij dat doen als het al strafbaar is?
Dat staat ook in de stukjes waaruit je citeerde: hij wilde het wel expliciet in de wet vastleggen. Hij vond de huidige situatie te vaag. Bovendien wilde hij het breder trekken, naar volkerenmoord in het algemeen. Dus bijv. ook de Armeense genocide.

quote:
Het is wettelijk gezien simpelweg niet strafbaar. Dat mensen er via een omweg voor gestraft kunnen worden is wat anders. De stelling was dat de holocaust hier in Nederland ontkennen strafbaar is en dat is dus niet zo.
Jurisprudentie is geen omweg. Het is ook gewoon een rechtsbron, net als wetten en verdragen.
  zaterdag 7 november 2020 @ 22:52:37 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196125754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:51 schreef Sodemieters het volgende:

Dat staat ook in de stukjes waaruit je citeerde: hij wilde het wel expliciet in de wet vastleggen. Hij vond de huidige situatie te vaag. Bovendien wilde hij het breder trekken, naar volkerenmoord in het algemeen. Dus bijv. ook de Armeense genocide.

Jurisprudentie is geen omweg. Het is ook gewoon een rechtsbron, net als wetten en verdragen.
Het is goed met je. :W
pi_196125836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is goed met je. :W
Dankjewel. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg het uitgelegd. Rechtspraak kan aardig ingewikkeld in elkaar zitten, dus goed dat je de vraag stelde.
  zaterdag 7 november 2020 @ 23:12:48 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196126140
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 22:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg het uitgelegd. Rechtspraak kan aardig ingewikkeld in elkaar zitten, dus goed dat je de vraag stelde.
quote:
In Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust niet via speciale wetgeving verboden, maar kunnen uitspraken op dit gebied vallen onder groepsbelediging.

In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat onderwijsmateriaal waarin de gaskamers ontkend worden valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht.
De holocaust heeft nooit plaatsgevonden zeg ik dus. En dan ben ik gewoon dom, onwetend en idioot en dat mag ik dat in Nederland gewoon roepen dus. Het wordt blijkbaar een andere zaak als deze ontkenning op bepaalde scholen wordt onderwezen als zijnde de waarheid. De aanvullende aanwijzing van Rutte maakt alleen maar duidelijk dat ik dat soort domme uitspraken dus gewoon mag doen. En tegelijk maakt het arrest duidelijk binnen welke scope die ontkenning strafbaar is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 07-11-2020 23:21:34 ]
pi_196126387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:12 schreef Tengano het volgende:
De holocaust heeft nooit plaatsgevonden zeg ik dus. En dan ben ik gewoon dom, onwetend en idioot en dat mag in Nederland gewoon roepen dus. Het wordt blijkbaar anders als het op bepaalde scholen wordt onderwezen dat dat helemaal niet heeft plaatsgevonden. De aanvullende aanwijzing van Rutte maakt alleen maar duidelijk dat ik dat soort domme uitspraken dus gewoon mag doen. En tegelijk maakt het arrest duidelijk binnen welke scope die ontkenning strafbaar is.
Je interpreteert dat arrest wat te eng. Dat arrest gaat over één bepaalde situatie, maar dat is natuurlijk niet de enige keer geweest dat iemand hiervoor heeft moeten voorkomen. Zie bijvoorbeeld hier nog een uitspraak uit 2018 voor iemand die op z'n blog en via pamfletten de Holocaust ontkende.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2020 23:25:17 ]
  zaterdag 7 november 2020 @ 23:31:08 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196126517
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je interpreteert dat arrest wat te eng. Dat arrest gaat over één bepaalde situatie, maar dat is natuurlijk niet de enige keer geweest dat iemand hiervoor heeft moeten voorkomen. Zie bijvoorbeeld hier nog een uitspraak uit 2018 voor iemand die op z'n blog en via pamfletten de Holocaust ontkende.
quote:
hij op of omstreeks 26 oktober 2015 te Amsterdam, in elk geval in Nederland, zich in het openbaar bij geschrift en/of afbeelding opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over EEN groep mensen,
Je mag blijkbaar niet opzettelijk beledigen cq discrimineren zoals dat andere arrest ook al zegt en welke bevolkingsgroep je daarmee wilt treffen, maakt niet zoveel uit; discriminatie is discriminatie. En dat is iets heel anders dan niet geloven dat iets heeft plaatsgevonden, daarvan overtuigd zijn en die geinterpreteerde waarheid uitspreken.
pi_196126592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:31 schreef Tengano het volgende:

Je mag niet beledigen of discrimineren zoals dat andere arrest ook al zegt en welke bevolkingsgroep dat is, maakt niet zoveel uit; discriminatie is discriminatie. En dat is iets heel anders dan niet geloven dat iets heeft plaatsgevonden en daarvan overtuigd zijn.
Ik weet niet precies welk punt je nou probeert te maken? Ik kan je redenatie niet volgen.

In de uitspraak waarnaar ik verwees kun je zien dat iemand is veroordeeld omdat hij de Holocaust ontkende, c.q. niet gelooft dat die heeft plaatsgevonden.
  zaterdag 7 november 2020 @ 23:38:55 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196126667
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welk punt je nou probeert te maken? Ik kan je redenatie niet volgen.

In de uitspraak waarnaar ik verwees kun je zien dat iemand is veroordeeld omdat hij de Holocaust ontkende, c.q. niet gelooft dat die heeft plaatsgevonden.
quote:
Uitspraak van de verdachte: "De conclusie die ik heb kunnen trekken, en vele andere met mij, is dat de holocaust niks meer is dan een propaganda verhaal wat tot doel heeft om het ontstaans/bestaansrecht van de zionazi tereur staat Israel te legitimeren";
Dit zou je nog kunnen beweren over Jezus die je nooit hebt gezien en waarvan je alleen maar kunt geloven of hij wel of niet uit de dood is opgestaan. Maar voor de vernietiging van 6 miljoen mensenlevens is meer dan genoeg bewijs en als je dat wilt ontkennen is er in dit geval blijkbaar iets anders aan de hand en is er geen sprake van onwetendheid maar van kwaadaardigheid; in dit geval jegens een groep mensen. En daar houden we hier niet van in Nederland en daarom is het strafbaar.
pi_196126728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:38 schreef Tengano het volgende:
Dit zou je nog kunnen beweren over Jezus die je nooit hebt gezien en waarvan je alleen maar kunt geloven of hij wel of niet uit de dood is opgestaan. Maar voor de vernietiging van 6 miljoen mensenlevens is meer dan genoeg bewijs en als je dat wilt ontkennen is er in dit geval blijkbaar iets anders aan de hand en is er sprake niet van onwetendheid maar van kwaadaardigheid; in dit geval jegens een groep mensen. En daar houden we hier niet van en daarom is het strafbaar.
Is dat niet wat ik al zei? Je leek aanvankelijk te ageren tegen het strafbaar zijn van Holocaust-ontkenning, maar misschien heb ik je niet goed begrepen.
  zaterdag 7 november 2020 @ 23:48:52 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196126883
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Is dat niet wat ik al zei? Je leek aanvankelijk te ageren tegen het strafbaar zijn van Holocaust-ontkenning, maar misschien heb ik je niet goed begrepen.
Ik wist het niet of het wel of niet strafbaar was, ik dacht van wel en daarom stelde ik de vraag of het zo was. Nu is daar meer duidelijk over geworden. Het is dus niet strafbaar. Tenzij deze ontkenning wordt aangewend als middel om te discrimineren en een kwaardaardige boodschap te willen verspreiden.

Dit heb ik kunnen vinden over wat jij daar over aan duidelijkheid kon geven:
quote:
De HR heeft hiermee feitelijk uitgesproken dat het ontkennen van de Holocaust gezien moet worden als iets wat door die wet verboden is, ook al staat het er niet met zoveel woorden in.
Iig heb ik nu zelf wel een redelijk beeld of het ontkennen nou wel of niet zou kunnen en in welke situatie of welk gebied dit niet meer acceptabel is.
pi_196161266
quote:

[..]

En wanneer gaat dat gebeuren? Of mis ik iets?
[..]

[..]

[..]

[..]

Bedankt voor het opzoeken en delen van deze kennis (en wat ik daarna gelezen heb in het topic. Heel boeiend).

Maargoed. Het moge dus onduidelijk zijn allemaal. :+

[ Bericht 14% gewijzigd door Azula op 09-11-2020 22:53:37 ]
pi_196161516
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:13 schreef nixxx het volgende:
Er zit een probleem dat je op twee verschillende niveaus kunt zien lijkt het mij.

Zoals de islam niet slechts een religie is, maar een rechtssysteem, een blauwdruk voor een ultieme maatschappij. Zo is ook de islam op persoonlijk niveau niet slechts een religie, maar lijkt het een invloed uit te oefenen op allerlei aspecten van de persoon. Men lijkt dit issue van vrijheid van meningsuiting gewoon niet rationeel te kunnen zien als een absolute voorwaarde voor de vrijheid van godsdienst die men zelf ook geniet.
Nou was de SGP wel ergens in de afgelopen jaren ergens bezig om het ook weer strafbaar te stellen. Even huiswerk gedaan inmiddels :+ (was paar dagen van de radar wegens bijna bloedvergiftiging dus vandaar late reacties) en in 2013 is Godsschennis = strafbaar pas afgeschaft. Bizar ouderwets eigenlijk, maarja.

Kijk het hoeft niet strafbaar te zijn verder :+ van mij. Discriminatie is dat dus wel. En het gaat hier niet over die Mohammed perse, maar wel om wat hier allemaal aan haat wordt neergegooid over een bepaalde (volledige) groep. Gaat ‘ie ff?

Het moment dat ik als ongelovig iemand door het leven ga is er niets aan de hand (behalve dat ik al een bak over me heen krijg puur wegens een beetje tegengeluid) maar zodra ik mij zou bekeren zou ik direct de schuld van iedere terrorist en gelukszoeker ooit op mijn schouders krijgen en me in hetzelfde bad begeven als deze mensen. :')

Dat gaat mij te ver hoor.
  dinsdag 10 november 2020 @ 05:39:50 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196163642
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:48 schreef Azula het volgende:

[..]

Nou was de SGP wel ergens in de afgelopen jaren ergens bezig om het ook weer strafbaar te stellen. Even huiswerk gedaan inmiddels :+ (was paar dagen van de radar wegens bijna bloedvergiftiging dus vandaar late reacties) en in 2013 is Godsschennis = strafbaar pas afgeschaft. Bizar ouderwets eigenlijk, maarja.

Kijk het hoeft niet strafbaar te zijn verder :+ van mij. Discriminatie is dat dus wel. En het gaat hier niet over die Mohammed perse, maar wel om wat hier allemaal aan haat wordt neergegooid over een bepaalde (volledige) groep. Gaat ‘ie ff?

Het moment dat ik als ongelovig iemand door het leven ga is er niets aan de hand (behalve dat ik al een bak over me heen krijg puur wegens een beetje tegengeluid) maar zodra ik mij zou bekeren zou ik direct de schuld van iedere terrorist en gelukszoeker ooit op mijn schouders krijgen en me in hetzelfde bad begeven als deze mensen. :')

Dat gaat mij te ver hoor.
Had ik verdomme een heel verhaal geschreven, verdwijnt het.

Samenvatting SGP is marginaal en wordt door bijna de hele Nederlandse samenleving als extreem gezien. Had de islam die status maar.

Kritiek, afkeur en haat die je hier ziet betreft voornamelijk de ideologie, en waar het de mensen betreft vaak gericht op hun gedrag, ofwel terreur, of goedpraten, stil zwijgen etc.

Als je toetreedt tot een rotte organisatie of ideologie dan moet je niet raar opkijken als je ook met de misstanden geassocieerd wordt. Tanja Nijmeijer komt ook niet weg met haar FARC is een bevrijdingsorganisatie. En Syrië hangers niet met “ ik wilde alleen maar in een islamitische staat wonen “
pi_196165251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 05:39 schreef nixxx het volgende:
Samenvatting SGP is marginaal en wordt door bijna de hele Nederlandse samenleving als extreem gezien. Had de islam die status maar.
Interessant. Je onderkent dus dat er in het Christendom allerlei richtingen en stromingen zijn en dat de (opvattingen van) de SGP gezien worden als extreem. Zelfs de meeste Nederlandse christenen vinden de SGP extreeem.

Hoe komt het dan dat je (kennelijk) alles wat islamitisch is op één grote hoop gooit en niet onderkent dat daarin ook allerlei richtingen en stromingen bestaan? Waarvan IS waarschijnlijk de meest extreme is en die door de meeste Nederlandse moslims als extreem beschouwd zal worden.
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:41:53 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196165380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Interessant. Je onderkent dus dat er in het Christendom allerlei richtingen en stromingen zijn en dat de (opvattingen van) de SGP gezien worden als extreem. Zelfs de meeste Nederlandse christenen vinden de SGP extreeem.

Hoe komt het dan dat je (kennelijk) alles wat islamitisch is op één grote hoop gooit en niet onderkent dat daarin ook allerlei richtingen en stromingen bestaan? Waarvan IS waarschijnlijk de meest extreme is en die door de meeste Nederlandse moslims als extreem beschouwd zal worden.
Ik gooi het niet op één hoop, het spectrum bij islam begint al vrij extreem (naar westerse maatstaf) bij de “gematigden” en loop op tot walgelijk extreem bij de extremisten.
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:42:56 #250
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196165395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de normen voor wat extreem is en wat niet in de islam als geheel een stuk "rechtser" liggen dan wat in deze seculiere samenleving bij christenen gebruikelijk is. Voor iets als IS hebben we in Nederland niet eens een equivalent. Ook onze meest orthodoxe christenen, de SGP'ers, zijn daar niet mee te vergelijken.
pi_196165444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:41 schreef nixxx het volgende:
Ik gooi het niet op één hoop, het spectrum bij islam begint al vrij extreem (naar westerse maatstaf) bij de “gematigden” en loop op tot walgelijk extreem bij de extremisten.
Dat heeft waarschijnlijk toch meer te maken met de mate waarin je je daarin verdiept hebt dan met de werkelijke situatie.
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:50:58 #252
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196165519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat heeft waarschijnlijk toch meer te maken met de mate waarin je je daarin verdiept hebt dan met de werkelijke situatie.
Dat denk ik dan weer niet, maar zo vinden we allemaal wel eens wat van onszelf. Ik ben iig ontzettend blij dat ik na zes jaar in een islamitisch land binnenkort weer terug kom naar Nederland.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:02:41 #253
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196165662
quote:

[..]

De werkelijke situatie is dat er de laatste jaren veel aanslagen gepleegd worden, en dat hier 99vd100 keer de islam bij betrokken is.
De werkelijke situatie is ook dat moslims zeer weinig berouw tonen naar de slachtoffers, maar eerder neigen te vallen over een cartoon.

Keer op keer wordt duidelijk dat de islam niet accordeert met het westen.

Ik kan er met mijn kop dan ook niet bij dat dit tuig nog steeds dagelijks Europa binnen kan komen.
Dat dit tuig radicaliseert, opgepakt wordt en doodleuk weer de maatschappij ingestuurd wordt. Om vervolgens een bloedbad aan te richten.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:03:34 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196165681
quote:

[..]

Het lijkt me dat je zaken als het massale vasten tijdens de Ramadan, het strikt opvolgen van voedselvoorschriften en het dragen van hoofdbedekking uit religieuze motieven wel kunt zien als uiterlijke indicaties van een grotere orthodoxie en een minder seculiere instelling bij een heel groot deel van die groep.
pi_196165802
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:02 schreef Mubassie het volgende:
De werkelijke situatie is dat er de laatste jaren veel aanslagen gepleegd worden, en dat hier 99vd100 keer de islam bij betrokken is.
De werkelijke situatie is ook dat moslims zeer weinig berouw tonen naar de slachtoffers, maar eerder neigen te vallen over een cartoon.
Ik heb christenen ook niet massaal 'berouw' zien tonen nadat Breivik toesloeg. Het is een beetje merkwaardig idee dat je je zou moeten verantwoorden voor iets dat iemand heeft gedaan die je helemaal niet kent, maar die toevallig ook jouw geloof aanhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 10:12:39 ]
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:18:41 #256
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196165872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik heb christenen ook niet massaal 'berouw' zien tonen nadat Breivik toesloeg. Het is een beetje merkwaardig idee dat je je zou moeten verantwoorden voor iets dat iemand heeft gedaan die je helemaal niet kent, maar die toevallig ook jouw geloof aanhangt.
Omdat Breivik zijn aanslag niet uit naam van zijn geloof pleegde. Koekoek.
pi_196165894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je zaken als het massale vasten tijdens de Ramadan, het strikt opvolgen van voedselvoorschriften en het dragen van hoofdbedekking uit religieuze motieven wel kunt zien als uiterlijke indicaties van een grotere orthodoxie en een minder seculiere instelling bij een heel groot deel van die groep.
Wellicht wel. Aan de andere kant geldt voor de Islam dat zulke dingen wat zichtbaarder zijn dan bij het Christendom. Een hoofddoekje valt meer op dan een kruisje. Overigens zie ik hier wel regelmatig meiden lopen aan wie je duidelijk kunt zien dat ze christelijk zijn. Het is ook lastig vergelijken; er zijn geen christelijke voedselvoorschriften, dus ook geen mate waarin die gevolgd worden.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:24:53 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196165939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wellicht wel. Aan de andere kant geldt voor de Islam dat zulke dingen wat zichtbaarder zijn dan bij het Christendom. Een hoofddoekje valt meer op dan een kruisje. Overigens zie ik hier wel regelmatig meiden lopen aan wie je duidelijk kunt zien dat ze christelijk zijn. Het is ook lastig vergelijken; er zijn geen christelijke voedselvoorschriften, dus ook geen mate waarin die gevolgd worden.
Lees de hele bijbel maar en je vind je islamitische voorschriften bijna allemaal terug. Verschil is dat de bijbel niet claimt het letterlijke woord van god te zijn, en dat christenen (de meeste) ervoor gekozen hebben die voorschriften niet meer te volgen.
SPOILER
pi_196165966
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Omdat Breivik zijn aanslag niet uit naam van zijn geloof pleegde. Koekoek.
"n his manifesto and during interrogation, Breivik claimed membership in an "international Christian military order", which he calls the new Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici (PCCTS, Knights Templar)."
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:27:03 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196165971
quote:

[..]

O, als ik in een land als Italië zou wonen en mijn feestvierende landgenoten richtten daar massaal vernielingen aan in het kader van een voetbalwedstrijd, zou ik me daar zeker ongemakkelijk bij voelen en ik zou tegenover de Italianen niet een ongeïnteresseerde of hooghartige "Daar heb ik toch niks mee te maken"-attitude aannemen. Ik schaamde me toen dat gebeurde, terwijl ik me niet eens voor voetbal interesseer.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:27:51 #261
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_196165983
quote:

[..]

Jezus pesten is ketsend

Dat was alleen in het boek van Dan Brown zo, want daar had ie Maria Magdalena zwanger gemaakt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:29:58 #262
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196165998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dan is een vergelijking tussen die twee, zoals hierboven wordt geopperd als antwoord op islamkritiek, wellicht ook niet zo zinvol.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:41 #263
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196166019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

"n his manifesto and during interrogation, Breivik claimed membership in an "international Christian military order", which he calls the new Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici (PCCTS, Knights Templar)."
Dat is allemaal al vaker langsgekomen. Breivik gaf zelf toe dat hij dat als publicitair middel had gebruikt om zijn manifest aan de man te brengen, wetende dat zijn meer "Nordische" insteek met name de zuidelijke Europeanen niet zou aanspreken. Zelf is hij Odinist.
pi_196166080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd apart.

Als er christenen in klederdracht lopen, op zondag niks mogen doen en niet met andere niet-christenen mogen trouwen dan worden die als extreem gezien.

Als moslims in klederdracht lopen, tijdens de Ramadan niet mogen eten en niet met andere niet-moslims mogen trouwen dan zijn die 'gematigd' zolang ze niet oproepen tot het vermoorden van mensen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:36:15 #265
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196166089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hij riep inderdaad constant tijdens zijn daad 'God is groot'.
pi_196166090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is allemaal al vaker langsgekomen. Breivik gaf zelf toe dat hij dat als publicitair middel had gebruikt om zijn manifest aan de man te brengen, wetende dat zijn meer "Nordische" insteek met name de zuidelijke Europeanen niet zou aanspreken. Zelf is hij Odinist.
Klopt, maar dat was het punt niet. Dat werd namelijk pas veel later bekend. Direct na de aanslagen was dit nog niet aan de orde en ook toen hebben christenen niet massaal 'berouw' getoond, zoals kennelijk van moslims wel verwacht wordt.
pi_196166134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Klopt, maar dat was het punt niet. Dat werd namelijk pas veel later bekend. Direct na de aanslagen was dit nog niet aan de orde en ook toen hebben christenen niet massaal 'berouw' getoond, zoals kennelijk van moslims wel verwacht wordt.
In Christchurch droegen alle vrouwen een hoofddoek uit solidariteit.
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:50:48 #268
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196166309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik me ook niet herinneren, en ik denk dat je daar in beginsel wel een punt hebt. Tegelijkertijd is het zo dat die aanslag in 2011 volkomen onverwacht kwam. Er was bij mijn weten niets bekend over een onderliggende geweldsdreiging vanuit de katholieke bevolking en er was al helemaal geen patroon van geweld. Het leek ook toentertijd om een rare anomalie te gaan en dat bracht mensen in verwarring, ook mijzelf. Bij het ontbreken van een zichtbaar patroon kwam Breivik over als een "lone wolf", en de daaropvolgende geschiedenis heeft dat beeld ook wel gerechtvaardigd, denk ik. Als zulke aanslagen ieder jaar voorkwamen zou dat het beeld van het katholicisme waarschijnlijk wel negatief beïnvloeden en zouden ook katholieken als groep als meer "verdacht" worden gezien.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:11:55 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196166644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de normen voor wat extreem is en wat niet in de islam als geheel een stuk "rechtser" liggen dan wat in deze seculiere samenleving bij christenen gebruikelijk is. Voor iets als IS hebben we in Nederland niet eens een equivalent. Ook onze meest orthodoxe christenen, de SGP'ers, zijn daar niet mee te vergelijken.
Zie het topic over de uitspraak van minister Slob en hoe dat al als zeer extreem gezien wordt. Dat is vergeleken met wat je sommige imams uit hoort braken echt driedubbel niets.
pi_196172003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik me ook niet herinneren, en ik denk dat je daar in beginsel wel een punt hebt. Tegelijkertijd is het zo dat die aanslag in 2011 volkomen onverwacht kwam. Er was bij mijn weten niets bekend over een onderliggende geweldsdreiging vanuit de katholieke bevolking en er was al helemaal geen patroon van geweld. Het leek ook toentertijd om een rare anomalie te gaan en dat bracht mensen in verwarring, ook mijzelf. Bij het ontbreken van een zichtbaar patroon kwam Breivik over als een "lone wolf", en de daaropvolgende geschiedenis heeft dat beeld ook wel gerechtvaardigd, denk ik. Als zulke aanslagen ieder jaar voorkwamen zou dat het beeld van het katholicisme waarschijnlijk wel negatief beïnvloeden en zouden ook katholieken als groep als meer "verdacht" worden gezien.
Wat is dit nou weer voor rare post? Doordacht, genuanceerd, daadwerkelijk luisteren naar argumenten van de ander... dit past niet in NWS hoor. Zo raak ik helemaal van m'n apropos.
pi_196172169
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam het katholicisme? Breiviks ideologie was een zelfgeformuleerde en gecopy-paste afkeer van/weerzin tegen islamitische massaimmigratie. Volgens mij had brandon tarant vergelijkbare ideeën net zoals die ene knakker die een aanslag op een moskee wilde plegen maar er niet in slaagde ook maar één slachtoffer te maken. :')

Overigens distantieer ik me als iemand die ook een schurfthekel heeft aan islamitische massaimmigratie van deze walgelijke (kinder)moordenaars. :r *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 10-11-2020 16:36:55 ]
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:38:27 #272
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196172278
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare post? Doordacht, genuanceerd, daadwerkelijk luisteren naar argumenten van de ander... dit past niet in NWS hoor. Zo raak ik helemaal van m'n apropos.
Hmm, maar uiteindelijk geef ik je toch geen gelijk. Sorry hoor. :P

Wat je zei over de kennis die we hadden op het moment van de aanslag was zeker relevant, maar mijn tegenwerping is dat zelfreflectie van een hele groep minder voor de hand ligt als het om één enkele (spectaculaire) casus gaat. Als er een patroon ontstaat zou je wel verwachten dat andere gelovigen de behoefte krijgen zich te verantwoorden. Bij de islam zie ik dat patroon wel.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:47:49 #273
182233 thedeedster
pi_196172418
quote:

[..]

Ik heb dat wel gezien. Vaak zelfs. Ik wil het nu hier ook wel nog een keertje afkeuren. Da's voor de meeste mensen geen probleem; Breivik is fout en mag nooit meer vrij.

Je hoeft je niet te verantwoorden voor een ander. Maar als een imam enkele dagen na de zoveelste afslachting gaat janken om een blasfemieverbod en meer dan 100.000 mensen de overbekende petitie tekenen, dan moet je niet raar opkijken als mensen eigenlijk wel willen weten waar je voor staat.
pi_196172695
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hmm, maar uiteindelijk geef ik je toch geen gelijk. Sorry hoor. :P

Wat je zei over de kennis die we hadden op het moment van de aanslag was zeker relevant, maar mijn tegenwerping is dat zelfreflectie van een hele groep minder voor de hand ligt als het om één enkele (spectaculaire) casus gaat. Als er een patroon ontstaat zou je wel verwachten dat andere gelovigen de behoefte krijgen zich te verantwoorden. Bij de islam zie ik dat patroon wel.
Ja, dat snap ik. Daar is ook wel iets voor te zeggen.
pi_196180245
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat was alleen in het boek van Dan Brown zo, want daar had ie Maria Magdalena zwanger gemaakt.
Ahahhahahaaha
pi_196180293
.

[ Bericht 35% gewijzigd door Azula op 11-11-2020 00:37:49 ]
pi_196180373
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:08 schreef Azula het volgende:
Dat soort dingen zien we moslims hier niet bepaald doen hé? Langs de weg staan met borden dat homo's de kk dood mogen sterven en weet ik wat voor bullshit die rednecks daar uitkramen.
We hebben er vanuit Nederland wel een paar honderd zien afreizen naar hun gedroomde kalifaat in syrie en irak waar homo's zoals het een soenitisch kalifaat betaamt van het hoogste punt gegooid werden, en vervolgens gestenigd als ze de val onverhoopt wisten te overleven. Niet geheel toevalligerwijs werd deze praktijk trots gefilmd en in promotiefilmpjes onder de goegemeente verspreid in de hoop op veel nieuwe aanwas. *O*
pi_196180384
quote:

[..]

Dat is toch een visie die jij hebt maar gebaseerd op?

Oh omdat er een paar gekke mensen rondlopen. Heb je de Christenen in Amerika wel gezien met borden langs de weg dat alle homos dikke kanker zijn? Kijk je weleens docu’s eigenlijk? Louis Theroux? Nee?

Dat soort dingen zien we moslims hier niet bepaald doen hé?

Een ietsepietsie verder kijken dan je neus lang is maargoed, je zou jezelf maar ‘kritisch’ vinden en dan blijkt dat je in werkelijkheid verre van bent.
En hoeveel van die leipe christenen nemen dan ook daadwerkekijk een mes of vuurwapen ter hand om hun punt kracht bij te zetten? Ik heb tien keer liever die mafkezen die met borden langs de weg gaan staan en verder niks doen, dan het soort kankergezwellen dat jij hier nu in bescherming loopt te nemen die mensen de kelen door gaan lopen snijden of gaan lopen schieten op niksvermoedende voorbijgangers. tiefstraal een eind op met je achterlijke vergelijkingen, jij bent evengoed onderdeel van het probleem.
pi_196180408
quote:

[..]

Dat is toch een visie die jij hebt maar gebaseerd op?

Oh omdat er een paar gekke mensen rondlopen. Heb je de Christenen in Amerika wel gezien met borden langs de weg dat alle homos dikke kanker zijn? Kijk je weleens docu’s eigenlijk? Louis Theroux? Nee? Ja? Is dat geen extremisme? Worden daar geen mensen gedood in de naam van God?

Dat soort dingen zien we moslims hier niet bepaald doen hé? Langs de weg staan met borden dat homo’s de kk dood mogen sterven en weet ik wat voor bullshit die rednecks daar uitkramen.

Een ietsepietsie verder kijken dan je neus lang is maargoed, je zou jezelf maar ‘kritisch’ vinden en dan blijkt dat je in werkelijkheid verre van bent. De wereld zou maar verder reiken dan Europa, vluchtelingen die komen profiteren, aanslagen binnen Europa en de presidentiële verkiezingen plus wat items die ze uitzenden op NOS. :') Newsflash, is echt zo. Hij reikt werkelijk waar verder dan onze welvarende walgelijk verwende bubbel.
Hoeveel Nederlandse christenen staan er eigenlijk met dergelijke malle borden? En homo's die hier in Nederland hun woningen uitgetreiterd worden, door wat voor Nederlanders gebeurt dat in de regel? *O* En overig geweld tegen Nederlandse homo's, uit welke hoek komt dat het meest?
pi_196180560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

En hoeveel van die leipe christenen nemen dan ook daadwerkekijk een mes of vuurwapen ter hand om hun punt kracht bij te zetten? Ik heb tien keer liever die mafkezen die met borden langs de weg gaan staan en verder niks doen, dan het soort kankergezwellen dat jij hier nu in bescherming loopt te nemen die mensen de kelen door gaan lopen snijden of gaan lopen schieten op niksvermoedende voorbijgangers. tiefstraal een eind op met je achterlijke vergelijkingen, jij bent evengoed onderdeel van het probleem.
Ja klopt ik neem de mensen die ik persoonlijk ken die toevallig ook moslim zijn inderdaad in bescherming.

We zijn nu aan het kijken en dat besef ik me nu even naar wie wat verkeerd doet allemaal. De mensen die ik ken die doen echt minder vliegen kwaad dan de doorsnee mens doet. Maar ze hangen hetzelfde geloof aan... en daarom zijn ze slecht. Ja koekoek gaat ‘ie ff.

Ben nog steeds blij dat ik deze ‘gematigde’ mensen (in zowel hoge posities btw, leerkrachten, jongens en meiden met drie banen tegelijk en intussen ook hbo en uni student) niet veroordeel op wat een stel debielen elders op de wereld doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')