abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:25:51 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016777
quote:
Terreuraanslag Wenen eist vier levens, dader was aanhanger van IS

Bij de terreuraanslag gisteravond in het centrum van Wenen zijn vier burgers om het leven gekomen, twee mannen en twee vrouwen. Een aanslagpleger, naar later bleek een moslimextremist, is door de politie doodgeschoten. De autoriteiten denken dat er meerdere daders bij de aanslag betrokken waren. Een verdachte zit vast.

Er is op zes plaatsen geschoten, onder meer in de buurt van een synagoge die op dat moment gesloten was. In totaal zijn zeventien mensen gewond geraakt, van wie een zevental er volgens de Oostenrijkse pers slecht aan toe is,

Minister van Binnenlandse Zaken Nehammer heeft vanochtend bekendgemaakt dat de aanslag is gepleegd door minstens één dader, een zwaarbewapende islamitische terrorist, die een aanhanger was van terreurbeweging IS. De aanslagpleger vuurde schijnbaar zonder specifiek doelwit op voorbijgangers en bezoekers van restaurants en bars. Het zou gaan om een 20-jarige Oostenrijker met een Albanese achtergrond. De politie wist eerder te voorkomen dat deze man naar Syrië vertrok, meldt het Oostenrijkse weekblad Falter .

De Weense politie meldde kort na de persconferentie van Nehammer dat de bomgordel die de aanslagpleger droeg, nep was.

De minister van Binnenlandse zaken noemde het vanochtend een aanval op de Oostenrijkse democratie en rechtsstaat:
VIDEO BIJ BRON

De politie heeft verder nog geen details bekendgemaakt over de doodgeschoten dader. Wel is bekendgemaakt dat zijn huis is doorzocht en dat daarbij onder meer videomateriaal in beslag is genomen, waarvan een deel al is bekeken. Wat er op de beelden te zien is, is niet bekend.

Ook worden op verschillende andere plekken huizen doorzocht en zijn meerdere mensen aangehouden, meldt het Oostenrijkse persbureau APA. Waar de arrestanten van worden verdacht, is niet duidelijk.

De aanslag begon gisteravond rond 20.00 uur. Het was druk in het centrum van Wenen; mensen vierden hun laatste avond uit voordat er strenge coronamaatregelen van kracht zouden worden. Die gelden met ingang van vandaag.

Op deze beelden is de vermoedelijke aanslagpleger te zien:
VIDEO BIJ BRON

Volgens minister Nehammer was het doel van de aanslag om de democratische gemeenschap te verzwakken of te verdelen. Hij zegt dat deze daad de fundamentele rechten in Oostenrijk niet zal schaden. De minister roept inwoners van Wenen op om thuis te blijven.

De regering voert vanmorgen crisisberaad over de gebeurtenissen van gisteravond. Om 11.30 uur houdt kanselier Kurz een televisietoespraak. Vanmiddag leggen Kurz en de burgemeester van Wenen een krans op de plaats van de aanslag.

https://nos.nl/artikel/23(...)anhanger-van-is.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196016781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ga naar de topics van de aanslagen en zie de reacties als: "Logisch dat mensen in opstand komen" enz enz
Geen bron dus.

Derhalve; ga weg met je bizarre verdachtmakingen.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 10:26:37 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196016789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De afgelopen weken, welke dag waren er exact 0 moslim aanslagen?
Voor zover ik weet 30 en 31 oktober en 1 november. Om maar even te beginnen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196016812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, laten we het anders aanpakken. Laat mij eens een overzicht zien van elke aanslag per dag van de afgelopen weken. Denk dat dat een stuk makkelijker moet zijn.
Aaaah, we gaan weer zo doen. Bekende tactieken inmiddels.

Maar helaas, ik heb jou eerder gevraagd, dus kom maar af. Of ga gewoon weg. Jouw keuze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196016870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar helaas, ik heb jou eerder gevraagd, dus kom maar af. Of ga gewoon weg. Jouw keuze.
Het is normaal dat als je iets stelt in de trant van dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest je dat kunt onderbouwen. Dan moet je toch wel iets laten zien van een lijstje met per dag het land van aanslag en het aantal slachtoffers.
Dit, dus.
pi_196016943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is normaal dat als je iets stelt in de trant van dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest je dat kunt onderbouwen. Dan moet je toch wel iets laten zien van een lijstje met per dag het land van aanslag en het aantal slachtoffers.
Je hebt een keuze gemaakt dus en weigert.
Bekende discussie frustreer tactieken zijn inmiddels wel bekend. Dus doei :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196016957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef Red_85 het volgende: [..] Kleine groep Dat is een stad zo groot als Zaanstad vol met bomgordels.
Het zijn absoluut gezien inderdaad heel veel mensen, maar dan is de groep die dat niet doet toch immens groter? Zeggen dat mensen die zich wél kunnen gedragen de kleine groep is, is dan dus onzin.
pi_196016971
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:35 schreef Twiitch het volgende:
Wat was het tijdspad van de aanval eigenlijk? Zijn ze begonnen bij de synagoge of op meerdere plaatsen tegelijk? De joodse gebedshuizen in grote steden zijn tegenwoordig allemaal bunkers natuurlijk, mogelijk kwamen ze de synagoge niet binnen en zijn ze toen maar schietend door de binnenstad getrokken?
die synagoge was gesloten, vandaar dat ze ws naar die barretjes etc zijn gegaan
Volgens mij begon het rond een uur of 20.00
pi_196017003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:36 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

die synagoge was gesloten, vandaar dat ze ws naar die barretjes etc zijn gegaan
Uiteraard niet ondenkbaar, maar het lijkt mij stug dat je bij een voorbereidde aanval niet eerst de openingstijden van je eigenlijke doelwit opzoekt.
pi_196017024
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:32 schreef feitcepsrep het volgende:
Wanneer komt er nou eens een petitie over het stoppen van immigratie en islam-import?
Die zijn er al heel veel geweest alleen krijgt het samen met alle rechtspopulistische partijen nauwelijks voet aan de grond omdat het overgrote deel van de mensen er niets van moet hebben. De volgende Fortuyn/Verdonk/Wilders/Baudet staat vast weer klaar om het stokje over te nemen, maar het is slechts een marginaal groepje wat op die kletsmajoren zit te wachten. ChristenUnie was gisteren qua grootte vergelijkbaar met FvD, over tragisch gesproken.
Dit, dus.
pi_196017035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Het zijn absoluut gezien inderdaad heel veel mensen, maar dan is de groep die dat niet doet toch immens groter? Zeggen dat mensen die zich wél kunnen gedragen de kleine groep is, is dan dus onzin.
Wat eigenlijk nog veel bizarder is. We hebben in het verleden al gezien dat dit soort terreurdaders een hand boven het hoofd gehouden wordt door een zeer grote gemeente van mensen die weliswaar niet actief terreur plegen, maar de daders gewoon helpen.

Dus we hebben een minderheid binnen de islam die verschrikkelijke dingen doet uit naam van het geloof en een meerderheid van diezelfde gelovigen die zich niet wil, durft, of kan uitspreken tegen het misbruiken van hun geloof om geweld te plegen. Best ernstig, vind je niet?
pi_196017048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:39 schreef Drxx het volgende:

[..]

Uiteraard niet ondenkbaar, maar het lijkt mij stug dat je bij een voorbereidde aanval niet eerst de openingstijden van je eigenlijke doelwit opzoekt.
Mss zijn ze eerder dicht gegaan ofzo.
Heb het hier in Barcelona ook weleens meegemaakt, volgens internet waren bepaalde zaken of barretjes gewoon open, maar als je aankwam waren ze toch dicht
pi_196017051
Wat de discussie erg lastig maakt is dat "wij" en of je nou atheïst of christen bent, niet beseffen hoezeer een moslim betrokken is bij zijn/haar geloof. Gematigd of niet, geloof staat op nummer 1. En dat is iets wat wij niet kunnen begrijpen.
En dat zorgt voor botsingen.

Het is een soort parallelle samenleving, net zoals men bijvoorbeeld in de Bible belt leeft.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:44:07 #14
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_196017069
IK BEN NU ONDERHAND TOCH WEL ZO GODVERGETEN ISLAM-MOE!!!
Laat ik het daar maar even bij houden.

Niets ten nadele overigens van de welwillende meerder/minderheid (doorhalen wat van toepassing is) die wel mee wil doen in een democratische samenleving, maar de root cause van al deze ellende is toch steeds weer dezelfde.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:16 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017092
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef Brybry het volgende:
Wat de discussie erg lastig maakt is dat "wij" en of je nou atheïst of christen bent, niet beseffen hoezeer een moslim betrokken is bij zijn/haar geloof. Gematigd of niet, geloof staat op nummer 1. En dat is iets wat wij niet kunnen begrijpen.

Het is een soort parallelle samenleving, net zoals men bijvoorbeeld in de Bible belt leeft.
Maar dan kijk ik dat verhaal van de Apostate Prophet, ook een ex-moslim, die dat heel anders invult. Die zegt dat moslims met name in moslimlanden diep ongelukkig worden van de verplichtingen en beperkingen die hun eigen geloof ze oplegt. Dat ze zichzelf en mekaar kwalijk nemen wat een slechte moslims ze zijn. En dromen van een bestaan in het westen, waar hier allemaal niet zo zwaar aan getild wordt.

Naar mijn idee is het een kwestie van wie als eerste durft te zeggen: "Ik geloof eigenlijk helemaal niet (meer) in deze onzin. Laten we ermee kappen."

Gelukkig wijzen de statistieken wel uit dat ook in het midden-oosten ontkerkelijking plaatsvindt. Het is enkel hier in het westen dat ze het steeds serieuzer gaan namen. Jammer, wel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196017101
quote:

Dat zou ook niet hoeven, dat begrip (ik heb voor zoveel zaken geen begrip). Iedereen is vrij te doen wat hij of zij wil, in de mate waarin hij of zij denkt dat het goed is. En als je het bij jezelf of je familie of gemeenschap houdt, zal er nergens sprake zijn van botsingen. Pas als het invloed/uitwerking heeft op de dagelijkse samenleving komen er botsingen, en gaat het te ver.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:46:05 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zoiets?

https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30
pi_196017121
quote:
Nu gaat Buitendam denk ik reageren met iets van 'ja, maar de user had het alleen over Europa.'.
pi_196017156
quote:
Precies :) als we dat naast de stelling leggen dat er de afgelopen weken in Europa elke dag een aanslag is geweest zie je dat mensen blijkbaar hun mening op basis van onzin rondbazuinen. Geen probleem verder.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:49:36 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196017158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Een ander onderwerp op het forum gaat over een veel getekende petitie tegen godslastering. En die had in no time 60K ondertekeningen. Daarmee geef je - zeker in deze tijd - geen goed signaal mee af.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196017169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Maar dan kijk ik dat verhaal van de Apostate Prophet, ook een ex-moslim, die dat heel anders invult. Die zegt dat moslims met name in moslimlanden diep ongelukkig worden van de verplichtingen en beperkingen die hun eigen geloof ze oplegt. Dat ze zichzelf en mekaar kwalijk nemen wat een slechte moslims ze zijn. En dromen van een bestaan in het westen, waar hier allemaal niet zo zwaar aan getild wordt.

Naar mijn idee is het een kwestie van wie als eerste durft te zeggen: "Ik geloof eigenlijk helemaal niet (meer) in deze onzin. Laten we ermee kappen."

Gelukkig wijzen de statistieken wel uit dat ook in het midden-oosten ontkerkelijking plaatsvindt. Het is enkel hier in het westen dat ze het steeds serieuzer gaan namen. Jammer, wel.
Klopt. Ik ken er zelf ook een paar.
Om het even lokaal te houden; We hebben de ruimte geboden om foute imams het woord te laten nemen en mensen te indoctrineren, onder het mom 'vrijheid van religie' en nu zitten wij met de gebakken peren.
Ik zie het vooral onder (noord) Afrikanen. Turken zijn in de praktijk genomen een stuk gematigder bijv.
pi_196017173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu gaat Buitendam denk ik reageren met iets van 'ja, maar de user had het alleen over Europa.'.
Ja, heel raar is dat.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:53:22 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Precies :) als we dat naast de stelling leggen dat er de afgelopen weken in Europa elke dag een aanslag is geweest zie je dat mensen blijkbaar hun mening op basis van onzin rondbazuinen. Geen probleem verder.
Aanslagen buiten Europa zijn minder erg? De levens van die mensen zijn minder waard, dat bedoel je denk ik of niet?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:53:22 #24
182233 thedeedster
pi_196017216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Christenen hebben het in het Midden Oosten inderdaad vaak zeer moeilijk. Waarschijnlijk bedoelde je eigenlijk "ontmoskeeïng". ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196017239
quote:

Ik kan me dat prima beseffen. Maar de mensen die het zich niet beseffen onderschatten het inderdaad.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:54:58 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik kan me dat prima beseffen. Maar de mensen die het zich niet beseffen onderschatten het inderdaad.
Is niet wederkerig.
pi_196017271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Aanslagen buiten Europa zijn minder erg? De levens van die mensen zijn minder waard, dat bedoel je denk ik of niet?
Nee hoor, helemaal niet. Maar iemand claimt dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest in Europa. Dat is simpelweg een leugen.

Verder is een aanslag in Wenen in mijn ogen precies even verschrikkelijk als een aanslag in Bagdad.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:57:32 #28
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196017289
quote:
85s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Is niet wederkerig.
Irriteer je je daaraan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:08 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017355
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Irriteer je je daaraan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja haha ;)

Had 'm gegoogled nog, heb 't als wederkerig geleerd, en die kwam ik ook tegen, dus :6
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:57 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196017370
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet. Maar iemand claimt dat er de afgelopen weken elke dag een aanslag is geweest in Europa. Dat is simpelweg een leugen.

Verder is een aanslag in Wenen in mijn ogen precies even verschrikkelijk als een aanslag in Bagdad.
Ah die claim kon ik met terugklikken niet lekker vinden, maar goed, blijft een verderfelijk kutgeloof verder.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 11:02:51 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196017380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik gaf je al antwoord, maar dat negeer je lekker.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196017431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een ander onderwerp op het forum gaat over een veel getekende petitie tegen godslastering. En die had in no time 60K ondertekeningen. Daarmee geef je - zeker in deze tijd - geen goed signaal mee af.
Tja, blijkbaar kan je die achterban wel mobiliseren als het gaat om het beschermen van hun profeet, maar niet om het uitbannen van hun eigen gewelddadige kankergezwellen.
pi_196017525
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een aanslag?

Elke dag worden er homo’s en ouderen in elkaar geslagen door die lui. Omdat ze ongelovige honden zijn.

Probeer de boel eens niet zo te bagataliseren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:12:15 #34
182233 thedeedster
pi_196017526
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kan je die achterban wel mobiliseren als het gaat om het beschermen van hun profeet, maar niet om het uitbannen van hun eigen gewelddadige kankergezwellen.
Het is geen wet van Meden en Perzen, want wat mij betreft is er geen plicht om je van iets te distantiëren, maar het is wel weer typisch en in relatie te zien tot die eeuwige slachtofferrol. De religie is immers perfect. O-)
pi_196017556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een aanslag?

Elke dag worden er homo’s en ouderen in elkaar geslagen door die lui. Omdat ze ongelovige honden zijn.

Probeer de boel eens niet zo te bagataliseren.
Er worden niet elke dag homo's en ouderen in elkaar geslagen omdat ze ongelovig zijn. Waarom is het zo moeilijk om islamkritisch te zijn, want genoeg punten om te bespreken, zonder zaken te verzinnen om je punt te maken.
Dit, dus.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:43 #36
8781 crew  Frutsel
pi_196017599
Kan het gewoon weer over Wenen gaan aub?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:55 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017602
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:18:44 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196017629
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
:{
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:38 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196017645
quote:
[ afbeelding ]
'murdered bomber'? Wat is de bron voor die tekst in hemelsnaam? Suicide-bomber Weekly?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:20:12 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196017653
quote:
[ afbeelding ]
Mensen die zich willen aansluiten bij een vijandige mogendheid waarvan bekend is dat ze aanvallen op je eigen grondgebied uitvoeren nog geen twee jaar in de cel smijten om ze vervolgens weer vrij rond te laten wandelen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:20:27 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017657
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

'murdered bomber'? Wat is de bron voor die tekst in hemelsnaam? Suicide-bomber Weekly?
twitter

Steve niet volgen :')
pi_196017661
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach, hij had een nepgordel om, dus noemen ze het maar bomber, vind het ook maar een vage benaming voor een schutter.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_196017665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen die zich willen aansluiten bij een vijandige mogendheid waarvan bekend is dat ze aanvallen op je eigen grondgebied uitvoeren nog geen twee jaar 8 maanden in de cel smijten om ze vervolgens weer vrij rond te laten wandelen :')
Fixed, lees het plaatje nog meer eens. ;)
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:04 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196017735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
Steve niet volgen :')
Je kan deze Tweet niet bekijken omdat de eigenaar van het account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:26:02 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017751
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je kan deze Tweet niet bekijken omdat de eigenaar van het account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken
Weet je zeker? Lijkt mij raar als iemand als Steve Lookner die een nieuwsbron wil zijn.
pi_196017762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Weet je zeker? Lijkt mij raar als iemand als Steve Lookner die een nieuwsbron wil zijn.
Starhopper zal vast weer een niet aardige tweet hebben gestuurd en dus op de blocklist staan.
pi_196017796
Gisteren zag ik berichten van de politie die oproep deden om videobeelden niet op sociale media te delen.

Waarom eigenlijk? Geloven ze dat de terroristen hier voordeel mee doen? Zijn ze bang dat een aanpak van de politie zo uitlekt?
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196017827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Starhopper zal vast weer een niet aardige tweet hebben gestuurd en dus op de blocklist staan.
:D
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:39:24 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Hij heeft mij geblokt omdat ik eens zei dat hij aan zijn rust moet denken :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:40:03 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef B300 het volgende:
Gisteren zag ik berichten van de politie die oproep deden om videobeelden niet op sociale media te delen.

Waarom eigenlijk? Geloven ze dat de terroristen hier voordeel mee doen? Zijn ze bang dat een aanpak van de politie zo uitlekt?
Wat dacht je van de slachtoffers en hun familie?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:40:31 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_196018087
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat dacht je van de slachtoffers en hun familie?
Of copycats...
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:41:14 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196018102
quote:

Terwijl de actie gaande is is het natuurlijk belangrijke Intel voor terroristen. Stel dat je mensen in een gebouw gijzelt en op Twitter live ziet dat het arrestatieteam uit een helikopter op het dak gedropt wordt..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:45:45 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196018204
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196018316
Dader aanslag Wenen was “IS-sympathisant” die in december vervroegd vrijkwam.

Hoe verrassend weer :O
pi_196018475
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:50 schreef Brybry het volgende:

[..]

Klopt. Ik ken er zelf ook een paar.
Om het even lokaal te houden; We hebben de ruimte geboden om foute imams het woord te laten nemen en mensen te indoctrineren, onder het mom 'vrijheid van religie' en nu zitten wij met de gebakken peren.
Ik zie het vooral onder (noord) Afrikanen. Turken zijn in de praktijk genomen een stuk gematigder bijv.
Waar heb je in het in godsnaam over. Afrikanen, Noord Afrikanen. Heb je ze wel allemaal op een rijtje. Dader komt uit Macedonie. Dat ligt toch echt in Europa:

De man was een staatsburger van zowel Oostenrijk als Noord-Macedonië, vertelde de minister aan het Oostenrijkse persbureau APA. Volgens de Oostenrijkse krant Falter was de gedode man Kurtin S. en was hij geboren en getogen in Wenen. https://nos.nl/.../2354998-twee-aanhoudingen-in-de-buurt...
pi_196018564
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Net zoals de gemiddelde moslim ook niets met dit soort extremisten te maken heeft. In de ogen van de extremisten zijn de gewone moslims afvalligen omdat ze niet extreem genoeg zijn.

Waarom zou de gemiddelde moslim dan moeten demonstreren?
Oh? Jouw "gemiddelde" moslim distantieert zich ook niet volledig tegen de aanslagen anders hoor. 2 moslim gastjes waarvan ik nooit gedacht zou hebben iets van extremisme in zich te hebben, vonden het logisch dat die leraar onthoofd werd omdat hij de profeet zou hebben beledigd. Dus daar heb je je gemiddelde moslim. Ook met die DENK gast. Betoont zijn medeleven aan de slachtoffers laatst in Frankrijk, maar dan komt er weer een zinnetje dat hij vindt dat de islam niet beledigd moet worden. Al is er een moslim die zijn medeleven toont, er moet altijd een "maar" bij bij die gasten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:03:48 #57
24533 ACT-F
pi_196018667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

Maar het was zo'n goede jongen ;(
pi_196018686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef p078 het volgende:

[..]

Waar heb je in het in godsnaam over. Afrikanen, Noord Afrikanen. Heb je ze wel allemaal op een rijtje. Dader komt uit Macedonie. Dat ligt toch echt in Europa:

De man was een staatsburger van zowel Oostenrijk als Noord-Macedonië, vertelde de minister aan het Oostenrijkse persbureau APA. Volgens de Oostenrijkse krant Falter was de gedode man Kurtin S. en was hij geboren en getogen in Wenen. https://nos.nl/.../2354998-twee-aanhoudingen-in-de-buurt...

Ik heb niet over de aanslag in Wenen , zie mijn zin 'Om het even lokaal te houden'
pi_196018689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

Waarvoor zat hij vast en waarom is ie vervroegd vrij gelaten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196018777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:59 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Oh? Jouw "gemiddelde" moslim distantieert zich ook niet volledig tegen de aanslagen anders hoor. 2 moslim gastjes waarvan ik nooit gedacht zou hebben iets van extremisme in zich te hebben, vonden het logisch dat die leraar onthoofd werd omdat hij de profeet zou hebben beledigd. Dus daar heb je je gemiddelde moslim. Ook met die DENK gast. Betoont zijn medeleven aan de slachtoffers laatst in Frankrijk, maar dan komt er weer een zinnetje dat hij vindt dat de islam niet beledigd moet worden. Al is er een moslim die zijn medeleven toont, er moet altijd een "maar" bij bij die gasten.
Wat mij betreft is er niks mis mee om dat te vinden, zo lang je er inderdaad maar geen gewelddadige consequenties aan verbindt. Christenen kunnen ook beledigd zijn als je hun geloof aanvalt, er zijn ook mensen die vinden dat je de Koning niet mag beledigen, of mensen die vinden dat Zwarte Piet een belediging is voor zwarte mensen. Hoef je het alleemaal niet mee eens te zijn, maar wat mij betreft mag iedereen die mening hebben. Anders krijgen we een gedachtenpolitie, waardoor voor jou bepaald wordt wat je wel of niet mag denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 12:11:25 ]
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:11:19 #61
8781 crew  Frutsel
pi_196018788
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Omdat hij naar Syrie wilde reizen en voor IS wilde vechten.
Zo te lezen na zes maanden (vervroegd) vrij gelaten omdat hij nog jong was (18-19) en onder het jeugdrecht ofzo viel.
pi_196018793
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Doodgeschoten dader was 20-jarige die net uit gevangenis was
De dader die door de politie werd neergeschoten, was 20 jaar, was al veroordeeld voor lidmaatschap aan een terroristische groepering en bleek zowel het Oostenrijkse als Noord-Macedonische staatsburgerschap te hebben. Dat heeft minister Karl Nehammer van Binnenlandse Zaken aan persbureau APA laten weten.

De man werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij terreurgroep IS aan te sluiten. Op 5 december werd hij vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. "Hij was gisteren uitgerust met een dummy-explosiegordel en een automatisch lang pistool, een pistool en een kapmes om deze afschuwelijke aanval op onschuldige burgers uit te voeren", zei de minister.
pi_196018809
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik heb niet over de aanslag in Wenen , zie mijn zin 'Om het even lokaal te houden'
Volgens mij heb je ze allemaal niet op een rijtje. Ik kan totaal geen verband zien tussen (Noord)-Afrikanen en deze Europese dader.
pi_196018813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zo te lezen na zes maanden (vervroegd) vrij gelaten omdat hij nog jong was (18-19) en onder het jeugdrecht ofzo viel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Doodgeschoten dader was 20-jarige die net uit gevangenis was
De dader die door de politie werd neergeschoten, was 20 jaar, was al veroordeeld voor lidmaatschap aan een terroristische groepering en bleek zowel het Oostenrijkse als Noord-Macedonische staatsburgerschap te hebben. Dat heeft minister Karl Nehammer van Binnenlandse Zaken aan persbureau APA laten weten.

De man werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij terreurgroep IS aan te sluiten. Op 5 december werd hij vervroegd vrijgelaten onder voorwaarden. "Hij was gisteren uitgerust met een dummy-explosiegordel en een automatisch lang pistool, een pistool en een kapmes om deze afschuwelijke aanval op onschuldige burgers uit te voeren", zei de minister.
Ai, dat is wel extra pijnlijk :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196018835
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nog veel bizarder is. We hebben in het verleden al gezien dat dit soort terreurdaders een hand boven het hoofd gehouden wordt door een zeer grote gemeente van mensen die weliswaar niet actief terreur plegen, maar de daders gewoon helpen.

Dus we hebben een minderheid binnen de islam die verschrikkelijke dingen doet uit naam van het geloof en een meerderheid van diezelfde gelovigen die zich niet wil, durft, of kan uitspreken tegen het misbruiken van hun geloof om geweld te plegen. Best ernstig, vind je niet?
Het geloof wordt niet misbruikt, dit staat gewoon geschreven. Dit is het gezicht van de islam. Het vredige deel wat beschreven wordt geldt alleen voor moslims, niet voor anders- en ongelovigen. Je kan dus stellen dat deze minderheid de ware islam belijdt en uitvoert, de overigen die ‘gematigd’ zijn, zijn geen ware gelovigen. Niet mijn woorden, dit is wat het is aangezien er geen letter mag worden herschreven in de koran.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_196018847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:12 schreef p078 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je ze allemaal niet op een rijtje. Ik kan totaal geen verband zien tussen (Noord)-Afrikanen en deze Europese dader.
Jawel, beide zijn vatbaar voor indoctrinatie.
pi_196018878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Christenen kunnen ook beledigd zijn als je hun geloof aanvalt, er zijn ook mensen die vinden dat je de Koning niet mag beledigen, of mensen die vinden dat Zwarte Piet een belediging is voor zwarte mensen.
Wow. Tussen beledigd zijn omdat je geloof aangevallen wordt, of het oke vinden dat een man onthoofd wordt zit nogal een wereld van verschil. Er zullen weinig Christenen zijn die het oke zullen vinden dat er ergens in de wereld iemand onthoofd wordt omdat hij hun geloof beledigd.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:17:44 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196018907
pi_196018923
quote:

[..]

En dan nog verrast doen dat er een aanslag komt. Beseft de politiek in West Europa wel hoe ongelooflijk dom dat ze overkomen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:14 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_196018993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:14 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Het geloof wordt niet misbruikt, dit staat gewoon geschreven. Dit is het gezicht van de islam. Het vredige deel wat beschreven wordt geldt alleen voor moslims, niet voor anders- en ongelovigen. Je kan dus stellen dat deze minderheid de ware islam belijdt en uitvoert, de overigen die ‘gematigd’ zijn, zijn geen ware gelovigen. Niet mijn woorden, dit is wat het is aangezien er geen letter mag worden herschreven in de koran.
Je kan natuurlijk precies hetzelfde zeggen over de bijbel. Het overgrote merendeel van de moslims zal mantras opdreunen dat de islam geen dwang kent en dat je niet mag doden. Net zoals de gemiddelde Christen wat zal zeggen over de andere wang toekeren, en niet over baby's op rotsen kapot slaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:23:49 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196019023
twitter
pi_196019117
quote:

Omdat dit juist is wat ze (terroristen)willen, zoveel mogelijk aandacht op Social Media. Dat proberen tegen te gaan, wat de politie doet, is natuurlijk een utopie.
U MAD?
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:30:37 #73
182233 thedeedster
pi_196019138
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Leuk, maar het verandert natuurlijk geen reet. Ik word alleen maar cynisch van dit soort loze, vrijblijvende statements.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:31:57 #74
24533 ACT-F
pi_196019152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Omdat dit juist is wat ze (terroristen)willen, zoveel mogelijk aandacht op Social Media. Dat proberen tegen te gaan, wat de politie doet, is natuurlijk een utopie.
Ik wil ze best aandacht geven, maar dan wel over hun persoonlijke leven waar ik nu in zit te grasduinen :P
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:32:42 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196019164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leuk, maar het verandert natuurlijk geen reet. Ik word alleen maar cynisch van dit soort loze, vrijblijvende statements.
Het is mooi toch O+
pi_196019186
Man man man. Dit is toch niet te geloven.

quote:
De doodgeschoten dader is volgens de minister een 20-jarige man met zowel de Oostenrijkse als de Noord-Macedonische nationaliteit. Hij sympathiseerde met terreurbeweging Islamitische Staat (IS) en is al eens eerder veroordeeld vanwege terrorisme. Hij werd op 25 april 2019 veroordeeld tot 22 maanden gevangenisstraf omdat hij probeerde naar Syrië te reizen om zich bij IS aan te sluiten. Op 5 december van datzelfde jaar werd hij voorwaardelijk vervroegd vrijgelaten. Zijn straf was minder zwaar vanwege zijn leeftijd.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:30 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196019224
quote:

[..]

Dude fout om van te leren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196019390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef superniger het volgende:
[..]

Ik geloof het wel hoor. Het iis namelijk iedere keer hetzelfde liedje.

Al bekend
Flutstrafje
Grote aanslag

Maar dit is het beleid dat de mensen willen, anders zou men wel anders stemmen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196019429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik geloof het wel hoor. Het iis namelijk iedere keer hetzelfde liedje.

Al bekend
Flutstrafje
Grote aanslag

Maar dit is het beleid dat de mensen willen, anders zou men wel anders stemmen.
Dat klopt, daarom moeten we ook niet zeuren. We hebben dit aan onszelf te danken. We zijn genoeg gewaarschuwd.
pi_196019447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:50 schreef wjb033 het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom moeten we ook niet zeuren. We hebben dit aan onszelf te danken. We zijn genoeg gewaarschuwd.
Precies.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:01:34 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196019603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk precies hetzelfde zeggen over de bijbel. Het overgrote merendeel van de moslims zal mantras opdreunen dat de islam geen dwang kent en dat je niet mag doden. Net zoals de gemiddelde Christen wat zal zeggen over de andere wang toekeren, en niet over baby's op rotsen kapot slaan.
We zijn hier dan ook niet om christenen te verdedigen. Ook daaronder zitten stromingen/individuen die, als ze de kans krijgen, veel verder zullen gaan dan jij en mij lief is . Breek me de bek niet open
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:05:10 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196019681
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is mooi toch O+
Nou wie weet laat hier de blauwe moskee extra lang de gebedsoproep schallen. Zullen ze best prachtig vinden in Amsterdam
pi_196019859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kunt het christendom en de islam niet één op één vergelijken. Sterker nog, ze hebben beide een omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt. Het christendom begon gruwelijk (oude testament) en heeft vervolgens de gruwelijkheden verplaatst naar het hiernamaals (nieuwe testament). De islam begon vredig (Mohammed in Mekka) en ging vervolgens een gruwelijke kant op (Mohammed in Medina).

Uiteraard heb je christenen die meer vasthouden aan het oude testament en heb je moslims die meer vasthouden aan de Mekka periode qua zienswijze en levenswijze. Maar feit blijft dat als je de chronologische volgorde aanhoudt en niet gaat cherrypicken dat het christendom beter past bij een seculiere samenleving dat de islam.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196020081
Ondertussen liep er weer een met een groot mes te zwaaien in Parijs.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:26:48 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_196020211
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef superniger het volgende:
[..]

:') Tering. Het huidige Europa in een notendop.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:33:16 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_196020251
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
'Belegerde stad' ook. Dramaqueen much?
pi_196020290
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit soort shit wordt inderdaad altijd wel wat overdreven. Er zijn 4 doden. :') Trek eens de vergelijking met een echte belegering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Wenen
pi_196020291
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Belegerd als in polizei overal denk ik. En niet belegerd door de Ottomanen.
pi_196020310
Hebben ze nou alle daders opgepakt?
pi_196020315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:35 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit soort shit wordt inderdaad altijd wel wat overdreven. Er zijn 4 doden. :') Trek eens de vergelijking met een echte belegering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Wenen
5 ondertussen.
pi_196020350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:16 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Wow. Tussen beledigd zijn omdat je geloof aangevallen wordt, of het oke vinden dat een man onthoofd wordt zit nogal een wereld van verschil. Er zullen weinig Christenen zijn die het oke zullen vinden dat er ergens in de wereld iemand onthoofd wordt omdat hij hun geloof beledigd.
Ja, daar zit inderdaad een wereld van verschil tussen en het is zodoende merkwaardig dat je juist het deel van mijn post weglaat waarin ik dat zelf al benoemde.

Je had het over Farid Azarkan. Hij heeft het geweld juist expliciet veroordeeld. Ook in die 'wij moslims'-verklaring wordt geweld expliciet afgekeurd.

Je gaf aan dat je je er aan stoort dat ze er iets bij zeggen over het beledigen van de profeet. Ik gaf aan dat wat mij betreft iedereen daar zo z'n eigen gedachten over mag hebben, zo lang je het daar maar bij laat: gedachten. Als jij vindt dat de profeet niet beledigd mag worden... fine with me. Als jij vindt dat Zwarte Piet beledigend is... moet je helemaal zelf weten. Iedereen mag denken wat hij wil. Denken.
pi_196020352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

5 ondertussen.
Je snapt mijn punt.
pi_196020383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ja, daar zit inderdaad een wereld van verschil tussen en het is zodoende merkwaardig dat je juist het deel van mijn post weglaat waarin ik dat zelf al benoemde.

Je had het over Farid Azarkan. Hij heeft het geweld juist expliciet veroordeeld. Ook in die 'wij moslims'-verklaring wordt geweld expliciet afgekeurd.

Je gaf aan dat je je er aan stoort dat ze er iets bij zeggen over het beledigen van de profeet. Ik gaf aan dat wat mij betreft iedereen daar zo z'n eigen gedachten over mag hebben, zo lang je het daar maar bij laat: gedachten. Als jij vindt dat de profeet niet beledigd mag worden... fine with me. Als jij vindt dat Zwarte Piet beledigend is... moet je helemaal zelf weten. Iedereen mag denken wat hij wil. Denken.
Je mag het zelfs zeggen. Een mening mag je uiten binnen de grenzen van de wet
pi_196020463
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je mag het zelfs zeggen. Een mening mag je uiten binnen de grenzen van de wet
Zeker. Je mag ook anderen proberen te winnen voor jouw standpunt. Wellicht lukt het je zelfs om de wet aan te passen overeenkomstig jouw mening. Allemaal prima, zo lang het legaal en vreedzaam verloopt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:38 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_196020960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je kunt het christendom en de islam niet één op één vergelijken. Sterker nog, ze hebben beide een omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt. Het christendom begon gruwelijk (oude testament) en heeft vervolgens de gruwelijkheden verplaatst naar het hiernamaals (nieuwe testament). De islam begon vredig (Mohammed in Mekka) en ging vervolgens een gruwelijke kant op (Mohammed in Medina).

Uiteraard heb je christenen die meer vasthouden aan het oude testament en heb je moslims die meer vasthouden aan de Mekka periode qua zienswijze en levenswijze. Maar feit blijft dat als je de chronologische volgorde aanhoudt en niet gaat cherrypicken dat het christendom beter past bij een seculiere samenleving dat de islam.
Vooropgesteld, ik zou ze nooit een op een met elkaar vergelijken. Ik ben het hier met je eens en doe mij honderd keer liever een christen dan een moslim (maar nog liever een atheist of misschien boeddhist). Maar het ging me om het argument dat de gematigde islam niet bestond maar alleen mensen die gedeeltes van hun geloof afzweren. Dat argument zelf is niet anders dan de gematigde christen, waarvan we het kwatsch vinden. Dat we gematigde christenen wel accepteren en gematigde moslims anders zouden zijn is vooral een beetje xenofobie imo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:11:54 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196021101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik zou ze nooit een op een met elkaar vergelijken. Ik ben het hier met je eens en doe mij honderd keer liever een christen dan een moslim (maar nog liever een atheist of misschien boeddhist). Maar het ging me om het argument dat de gematigde islam niet bestond maar alleen mensen die gedeeltes van hun geloof afzweren. Dat argument zelf is niet anders dan de gematigde christen, waarvan we het kwatsch vinden. Dat we gematigde christenen wel accepteren en gematigde moslims anders zouden zijn is vooral een beetje xenofobie imo.
Dat komt denk ik omdat we moslims vaak associëren met de landen waar de meerderheid moslim is, laten dat nou net vaak vrij achterlijke landen zijn. (Zou er soms een verband zijn?). Maar ik vind persoonlijk ook niet dat er blanke gematigde moslims bestaan, zoals uit Bosnië, Iran en sommige van de -stans.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:30:36 #98
24533 ACT-F
pi_196021578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef Peunage het volgende:
Hebben ze nou alle daders opgepakt?
Nee, er is 1 ontsnapt richting 72 maagden:

dinsdag 3 november 2020 @ 14:40:46 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196021787
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze iedereen die dat soort foto's geliked heeft ook even gaan onderzoeken. Denk je eens in dat je bij een bekende van jou dat soort picas voorbij ziet komen en het lekker laat gaan :')
pi_196021834
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet gewoon haat in die gast zijn ogen :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')