Gek genoeg zie je dat vaker rond en in het weekend.quote:Op zondag 1 november 2020 14:22 schreef skrn het volgende:
Toch best veel patinten in het ziekenhuis bij dit weekend...
Vergeet het weekendeffect nietquote:Op zondag 1 november 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Tweets met "het is een storing" en lockdown in 3,2,1
In bepaalde gemeentes zijn de teststraten toch dicht in het weekend? Of tenminste op zondag.quote:Op zondag 1 november 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gek genoeg zie je dat vaker rond en in het weekend.
Weet niet wat dat is.
Ligt eraan hoe ze schrijven. Er valt natuurlijk ook weinig te peeuwen over 1000 minder besmettingen. Dus nooit meer klagen, is niet te garanderen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Zullen we afspreken dat we niet meer klagen dat O.a. de NOS puur angst wil zaaien en daarom negatieve koppen maakt, en het niet post als het post? Ook de pushmelding kwam gewoon binnen.
okok.quote:Op de intensive care werden 58 nieuwe patinten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 18 nieuwe opnames minder dan gisteren.
Als ik dat vergelijk met de cijfers hier in Belgi...quote:
Ik zie wel meer gemeenten die een extreme omslag hebben gemaakt. Hoop dat het inderdaad compleet is.quote:Op zondag 1 november 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
Maar 288 in Den Haag, dat is of heel goed nieuws of we missen een deelHopelijk het eerste.
Logisch toch? Gezien de ontwikkelingen van afgelopen week mbt de cijfers.quote:Op zondag 1 november 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Tweets met "het is een storing" en lockdown in 3,2,1
Edit en inderdaad:
[ twitter ]
Hoe kan dat nou met die zeewind?!quote:
Ja, karma zou mee moeten spelen!quote:Op zondag 1 november 2020 14:32 schreef Noek het volgende:
Mijn gemeente stijgt weer. Toch jammer dat je niet even je lijstje bij de open haard kan leggen met een gunfactor.
Die verdient een kuchje, die verdient zeker een week hoge koorts, die is lief en geef ik antistoffen for life.
Maar gadver, dat wordt gewoon niet slapen met de kerst en aanschuiven.
Horror scenario echt. Ik wil gewoon met kerstavond al kunnen slapen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
En dan hup na de kerst weer VOL de lockdown in
Haal ik hieruit dat de testen weer meer up to date zijn?quote:
Met een beetje mazzel komen er na de kerst langzaam al berichten over de eerste vaccins die worden toegepast. Dus dan is er sws al meer licht aan het eind vd tunnelquote:Op zondag 1 november 2020 14:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Horror scenario echt. Ik wil gewoon met kerstavond al kunnen slapen.
Tegen die tijd ben ik degene die blijft roepen om een lockdown. Al zijn de besmettingen 23 en zijn er -4 doden (dat kan, we hebben het zelf gezien) dan ga ik nog keihard roepen om een lockdown, de zwaarste die het universum kent.
Van twitter gehaald, maar meer dat er nog steeds veel oude testresultaten zijnquote:Op zondag 1 november 2020 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Haal ik hieruit dat de testen weer meer up to date zijn?
Of ben je gewoon leuk aan het aquarellen geweest?
Lekker FOK!ken op kerstavond.quote:Op zondag 1 november 2020 14:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor een lockdown van 24 t/m 26 december ;')
Ik neem inderdaad mijn woorden terug! Blij met hoe ze dit doen!quote:Op zondag 1 november 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Zullen we afspreken dat we niet meer klagen dat O.a. de NOS puur angst wil zaaien en daarom negatieve koppen maakt, en het niet post als het post? Ook de pushmelding kwam gewoon binnen.
En dan 1 januari knallende de lockdown uitquote:Op zondag 1 november 2020 14:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor een lockdown van 24 t/m 26 december
Nope, fonteinend...quote:Op zondag 1 november 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
En dan 1 januari knallende de lockdown uit
quote:Om oneerlijke concurrentie te vermijden mogen enkele zaken niet te koop aangeboden worden de komende zes weken. Daaronder vallen meubels, tuinmeubels, BBQ-toestellen, groot keukengerei, mobiele verwarmingstoestellen, decoratieartikelen (uitsluiting van kaarsen), multimedia, elektro, speelgoed, kleding, schoeisel, telecomaccessoires, juwelen, lederwaren, sportartikelen en dergelijken.
Als je goed zoekt, vind je altijd wel wat om op te zeuren!quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Ohja die kop van nu.nl ook weer "Mogelijk lager door weekendeffect"![]()
![]()
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.quote:Op zondag 1 november 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel komen er na de kerst langzaam al berichten over de eerste vaccins die worden toegepast. Dus dan is er sws al meer licht aan het eind vd tunnel
Vind de kerstvakantie (vroeger kreeg je die, nu neem ik die zelf) altijd wel comfy. Maar kerst en oudjaar zelf zijn kut.quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nee maar kerst is sws de meest kutte feestdag(en) van het jaar vind ik. In de "normale" situatie heb je vaak allemaal familie etentjes waar je eigenlijk heul geen zin in hebt, en verder is alles dicht, is het grijs grauw donker kutweer en komen er alleen maar dezelfde jaarlijkse zaadfilms op tv.
Ben altijd blij als die schijtzooi weer voorbij is.
Echt. FUCK. Kerst.
Haat me maar
Ik vind het prachtige dagen... zolang de hele familie er maar niet bij is!quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nee maar kerst is sws de meest kutte feestdag(en) van het jaar vind ik. In de "normale" situatie heb je vaak allemaal familie etentjes waar je eigenlijk heul geen zin in hebt, en verder is alles dicht, is het grijs grauw donker kutweer en komen er alleen maar dezelfde jaarlijkse zaadfilms op tv.
Ben altijd blij als die schijtzooi weer voorbij is.
Echt. FUCK. Kerst.
Haat me maar
Dan word je dit jaar waarschijnlijk op je wenken bediendquote:Op zondag 1 november 2020 14:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het prachtige dagen... zolang de hele familie er maar niet bij is!
Mja, Belgi. Aan regels geen gebrekquote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
In Belgi hebben ze lijsten gemaakt met welke winkels wel en niet open mogen blijven, waar bij je je af kan gaan vragen waarom een boekenwinkel wel open mag blijven maar een vergelijkbare prullenwinkel niet. Maar dan hebben ze ook weer lijsten gemaakt met producten die wel en niet verkocht mag worden om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
Dus dan lees je dus ook weer dit als regel.
[..]Belgi
Ik voel al een kuchje opkomen....quote:Op zondag 1 november 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan word je dit jaar waarschijnlijk op je wenken bediend
Knap lullig als je de komende maanden een nieuwe jas of nieuw paar schoenen nodig hebt.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
In Belgi hebben ze lijsten gemaakt met welke winkels wel en niet open mogen blijven, waar bij je je af kan gaan vragen waarom een boekenwinkel wel open mag blijven maar een vergelijkbare prullenwinkel niet. Maar dan hebben ze ook weer lijsten gemaakt met producten die wel en niet verkocht mag worden om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
[..]Belgi
Dat zou wat zijn, hoor.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.
Daar hebben ze ongetwijfeld ook wel een zalando.bequote:Op zondag 1 november 2020 14:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Knap lullig als je de komende maanden een nieuwe jas of nieuw paar schoenen nodig hebt.
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je goed zoekt, vind je altijd wel wat om op te zeuren!![]()
@:Miss_Sly zei nog zo....
Dit denk ik ook. Nu gaan versoepelen zorgt alleen maar weer voor een grotere kans op een stijging.quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Lockdown gaat niet meer gebeuren, maar denk wel dat deze maatregelen sowieso gewoon heel dit jaar nog gaan gelden. Puur voor de zekerheid en niet dat het weer omhoog schiet.
Dat wordt een hoop afschermen voor bepaalde winkels!quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]Belgi
Dat en the occassional party drugquote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, hoor.
Normaal zijn januari en februari van die extreme niks maanden. Kut weer, dit dat alles maar dat kan nu opeens zomaar anders zijn als het zou lukken in the UK en de eerste vaccins al landen ergens. Hoop is mooi, dan kom je zelfs die kut maanden wel door.
Marcel Levi, is een Nederlander, in dienst van de Britse overheid jaquote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.quote:Op zondag 1 november 2020 14:50 schreef Halcon het volgende:
Maar bv. de Media Markt heeft wel een punt als ze een zaak aanspannen omdat bv. de Carrefour wel televisies mag verkopen en zij niet.
Niet de minste, directeur van 6 grote ziekenhuizen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Marcel Levi, is een Nederlander, in dienst van de Britse overheid ja
quote:Op zondag 1 november 2020 14:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.
En uiteindelijk snapt er niemand nog een reet van.
Ik twijfel even niet over Belgi!quote:
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 1 november 2020 14:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.
En uiteindelijk snapt er niemand nog een reet van.
In ieder geval niet van Marino van Zelst begrijp ik.quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al DUIDING bij deze daling?
quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, het is weekend.quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Boycotten die site! FOK! is sowieso beter.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
Nu.nl is ook echt wel om simpel van te worden. Vrijdag: 11.000!!! Help, paniek,toestand. Vandaag ongeveer 8500. Mogelijk weekend effect!!! Alsof ze niet willen dat de cijfers beter lijken te worden.
Maar de RIVM zegt dat wel bij de cijfers.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
Nu.nl is ook echt wel om simpel van te worden. Vrijdag: 11.000!!! Help, paniek,toestand. Vandaag ongeveer 8500. Mogelijk weekend effect!!! Alsof ze niet willen dat de cijfers beter lijken te worden.
https://www.nu.nl/coronav(...)r-weekendeffect.htmlquote:Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldt zondag 8.740 positieve coronatests, 1.079 minder dan zaterdag toen er 9.839 positieve tests werden gemeld. Volgens het RIVM komt dat mogelijk door het 'weekendeffect', waarbij er minder getest wordt.
Er golden sws geen regels t.a.v. Covid19 achter de eigen voordeur anders dan adviezen.quote:Op zondag 1 november 2020 09:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik binnenkort.
In de spoedwet wordt namelijk expliciet gezegd dat er geen regels gelden in huizen en bijbehorende erven. Anders wilde de TK er niet aan.
Binnekort gelden alle beperkingen thuis dus niet meer.
Zelf krijg ik plaatsvervangende schaamte als ik FF moet kuchen of "heimelijk" de neus ga snuiten.quote:Op zondag 1 november 2020 09:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik liep gisteren de supermarkt in en verslikte me in m'n eigen spuug met een hoestbui tot gevolg. Je weet niet waar je moet kijken
En dit is waargebeurd.
Wordt het niet gewoon door een woordvoerder van RIVM bevestigd?quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.
Als je het niet weet of het weekendeffect is moet je dat er niet zelf bij gaan verzinnen, al helemaal niet als de helft van de meldingen ouder dan 5 dagen is.
Dat is al maanden zo, hopen op paniek.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
quote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik alleen thuis ben vind ik het altijd een sport om als ik moet niezen dat gewoon ongegeneerd zonder hand of niks voor de mond te doen.
Als je dat dan doet in een goed verlichte kamer zie je echt mooi zo'n waterval aan nevel daarna naar beneden komen![]()
Uiteraard, maar het is een heel verschil of de nuance in het artikel zelf wordt gegeven, of in hysterische titelsquote:Op zondag 1 november 2020 15:04 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar de RIVM zegt dat wel bij de cijfers.
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)r-weekendeffect.html
"Volgens het RIVM komt dat mogelijk door het 'weekendeffect', waarbij er minder getest wordt."quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.
Als je het niet weet of het weekendeffect is moet je dat er niet zelf bij gaan verzinnen, al helemaal niet als de helft van de meldingen ouder dan 5 dagen is.
Wat is er hysterisch aan 'mogelijk minder door 'weekendeffect''?quote:Op zondag 1 november 2020 15:24 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is een heel verschil of de nuance in het artikel zelf wordt gegeven, of in hysterische titels
Het knalt in elk geval niet meer zo door het dak als in bv. Belgie, Frankrijk e.d.quote:Op zondag 1 november 2020 15:26 schreef quirina het volgende:
Welnee we zijn postief!
Nederland gaat op de goede weg!
Ik vind dat wel verrassend hoe blij ik er ook mee ben. Wat doen/deden we nou echt zo anders? Kan me niet voorstellen dat we als volkje ons beter aan de regels houden..quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het knalt in elk geval niet meer zo door het dak als in bv. Belgie, Frankrijk e.d.
Welke persconferentie?quote:Op zondag 1 november 2020 15:29 schreef quirina het volgende:
Het weekendeffect zien we dan wel woensdag of zo. Dag na de persconferentie.
Die dinsdag wordt gehoudenquote:
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.quote:
Belgen en Fransen bezoeken vaker horeca dan Nederlanders.quote:Op zondag 1 november 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat wel verrassend hoe blij ik er ook mee ben. Wat doen/deden we nou echt zo anders? Kan me niet voorstellen dat we als volkje ons beter aan de regels houden..
Ja persco komt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.
Ja lijkt me wel. Goed dat alles te blijven herhalen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja persco komt.
Dat we onze handen stuk moeten wassen.
Dat illegale feesten niet mogen.
Foei foei foei.
Afstand houden.
Mondlapje gebruiken.
Foei foei.
Blijf thuis!
En we wachten weer twee weken en spelen verder met de cijfers.
Van mij hoeft er niet perse een persco te zijn als ze weer hetzelfde gaan vertellen en geen maatregelen zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.
Ja goede boodschap.quote:Op zondag 1 november 2020 15:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja persco komt.
Dat we onze handen stuk moeten wassen.
Dat illegale feesten niet mogen.
Foei foei foei.
Afstand houden.
Mondlapje gebruiken.
Foei foei.
Blijf thuis!
En we wachten weer twee weken en spelen verder met de cijfers.
Ben wel eventueel bang dat als dit een paar weken zo goed gaat en er een lichte daling is, mensen dan ook weer makkelijker worden in dingen, zeker met sinterklaas en kerst voor de deur.quote:Op zondag 1 november 2020 15:41 schreef Kyran het volgende:
Cijfers zijn volgens mij gewoon volgens verwachting. Het zal vast naar boven bijgesteld worden de komende dagen, maar dat zal het verschil niet maken straks. Het lijkt er gewoon op dat wij al dagen stabiel zijn qua aantal besmettingen. Vraag is nu vooral of (en wanneer) de daling echt inzet.
Er is natuurlijk ook een kansje dat er niet veel meer bij gaat komen en dat de daling toch is ingezet. Enige wat wij met enige zekerheid kunnen vaststellen is dat de maatregelen effect hebben en dat het aantal niet meer stijgt. Vraag is nu vooral of het genoeg is.
Mooie website. Dit geeft iets meer duidingquote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Jazeg het volgende:
Er mist wel het n en ander aan uitslagen van recente dagen, zie pletdecurve.nl.
Daarom pleit ik zelf dus voor een strengere periode voor de feestdagen, maar als ik dat hier probeer te verdedigen dan ben ik al snel een paniekzaaier. Je kan er gewoon gif op innemen dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben wel eventueel bang dat als dit een paar weken zo goed gaat en er een lichte daling is, mensen dan ook weer makkelijker worden in dingen, zeker met sinterklaas en kerst voor de deur.
Van mij ook niet. Maar als je wil benadrukken volstaat een persberichtje niet natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2020 15:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van mij hoeft er niet perse een persco te zijn als ze weer hetzelfde gaan vertellen en geen maatregelen zijn.
Gewoon persberichtje, er is geen aanleiding voor versoepelingen noch verzwaringen see you next time.
Die duiding geef ik hier al een week of 3quote:Op zondag 1 november 2020 15:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Mooie website. Dit geeft iets meer duiding
Dat klopt. Dat waardeer ik ook enorm en kijk er ook dagelijks naar. Geeft toch een completer beeld dan alleen de dagelijkse cijfers.quote:Op zondag 1 november 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die duiding geef ik hier al een week of 3
Welk weekendeffect?quote:Op zondag 1 november 2020 15:29 schreef quirina het volgende:
Het weekendeffect zien we dan wel woensdag of zo. Dag na de persconferentie.
Wat dan?quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Jazeg het volgende:
Tuurlijk, over een paar wekenquote:Op zondag 1 november 2020 15:52 schreef Tjacka het volgende:
Gaan we de snelteststraten wel nog inzetten?
Bouw megatestlocatie bij Jaarbeurs van startquote:Op zondag 1 november 2020 15:52 schreef Tjacka het volgende:
Dat kan ook positieve dingen betekenen als de testvraag in weekend daalt.quote:
Ach, gelukkig kunnen de Belgen prima terecht over de grens; Zeeuws-Vlaanderen, Brabant, Limburg.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]Belgi
Was gisteren op het nieuws (NOS journaal). De eerste is half november al operationeel. Utrecht.quote:Op zondag 1 november 2020 15:52 schreef Tjacka het volgende:
Ja. Ik ga ervoor werken. Ik word als goed is niet aankomende week maar daarna ingewerkt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Ach, gelukkig kunnen de Belgen prima terecht over de grens; Zeeuws-Vlaanderen, Brabant, Limburg.
Hier in Breda staat alles al klaar om de Vlamingen te ontvangen: IKEA, Hornbach, Praxis, Intratuin. De grote Mega-Jumbo. Ook het winkelcentrum staat klaar voor de (kleding)shoppers.
Gelukkig kunnen we het hier (Midden- en West Brabant) nog wel hebben qua besmettingen.![]()
Oh, wacht.
[..]
Was gisteren op het nieuws (NOS journaal). De eerste is half november al operationeel. Utrecht.
Daarna komen er grote snelteststraten in de andere drie grote steden, Eindhoven en...nog een stad (vergeten). Arnhem dacht ik.
Goed bezig! Tjacka helpt ons de winter door.quote:Op zondag 1 november 2020 15:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja. Ik ga ervoor werken. Ik word als goed is niet aankomende week maar daarna ingewerkt.
Normaal werkend in de horeca h. If you cant beat them join them.quote:Op zondag 1 november 2020 16:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Goed bezig! Tjacka helpt ons de winter door.
Goed punt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er zit 3 dagen tussen testen en rapporteren
Dat zou exponentile daling betekenen per 7 dagen.. lijkt me iets te snel.quote:Op zondag 1 november 2020 16:03 schreef leolinedance het volgende:
Het is gedaan met het virus. Volgende week ruim onder de 5000. Over een week of 4 business as usual?
Groot gelijk. Succes alvast!quote:Op zondag 1 november 2020 16:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Normaal werkend in de horeca h. If you cant beat them join them.
Maandje of 1,5 is realistischer.quote:Op zondag 1 november 2020 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou exponentile daling betekenen per 7 dagen.. lijkt me iets te snel.
Hoe komt het dat ik daar nergens dagen met 10k+ zie? Betekent dit dat we eigenlijk nog nooit een dag met meer dan 10k hebben gehad?quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Jazeg het volgende:
Klopt, er zijn wel dagen geweest waar er 10k+ zijn gerapporteerd, maar na correctie komen alle dagen onder de 10k uit.quote:Op zondag 1 november 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik daar nergens dagen met 10k+ zie? Betekent dit dat we eigenlijk nog nooit een dag met meer dan 10k hebben gehad?
Bullish expending triangle met triple tops denk ik. Maar een inversed head and shoulders sluit ik ook niet uit.quote:Op zondag 1 november 2020 15:55 schreef Benny het volgende:
Ergens ben ik nog steeds wel bang voor een double humped curve. Zeker met het oog op het draagvlak van de maatregelen volgen en de aankomende feestdagen
quote:Op zondag 1 november 2020 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullish expending triangle met triple tops denk ik. Maar een inversed head and shoulders sluit ik ook niet uit.
quote:Op zondag 1 november 2020 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullish expending triangle met triple tops denk ik. Maar een inversed head and shoulders sluit ik ook niet uit.
Ik ga me ook maar eens laten testen danquote:Op zondag 1 november 2020 16:15 schreef Mammietje het volgende:
Gaat echt sneller met testen. Test voor dochter aangevraagd, kan over 3,5 uur terecht in de buurt.
Kak...quote:Op zondag 1 november 2020 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een Bullish expanding triangle![]()
Precies! En dan mensen ook nog klagen dat er niets te doen is...quote:Op zondag 1 november 2020 16:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga me ook maar eens laten testen dan
FOK! teststraatmeeting organiseren?quote:Op zondag 1 november 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies! En dan mensen ook nog klagen dat er niets te doen is...![]()
Inverse bartquote:Op zondag 1 november 2020 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gezellig, een FOK!-optocht....quote:Op zondag 1 november 2020 16:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
FOK! teststraatmeeting organiseren?
Als je positief test wordt je in de ballenbak gegooid en moet je daar 10 dagen blijvenquote:Op zondag 1 november 2020 16:26 schreef Benny het volgende:
Testen > Hamburgertje naar binnen tikken > Uitslag. Lijkt me een mooi concept voor de Mac
Die kan je niet plannen. Alcoholcontroles zijn altijd een verrassing.quote:Op zondag 1 november 2020 16:29 schreef Nielsch het volgende:
ik laat me pas weer testen als ik ergens kan blazen ofzo
En dan rijdt de rest een extra rondje zodat ze door de ronde raampjes in de glijbaan kunnen zwaaien naar onsquote:Op zondag 1 november 2020 16:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je positief test wordt je in de ballenbak gegooid en moet je daar 10 dagen blijven
De aantallen kloppen wel zoals ze ze op pletdecurve staan.quote:Op zondag 1 november 2020 16:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Van Noord-Holland, Gelderland en Utrecht is vandaag niets toegevoegd voor 30-10 bijvoorbeeld.
Die hebben vast last van storing!quote:Op zondag 1 november 2020 16:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Van Noord-Holland, Gelderland en Utrecht is vandaag niets toegevoegd voor 30-10 bijvoorbeeld.
Ja erg he, al die storingen. Wat vind jij daar nou van?quote:Op zondag 1 november 2020 16:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Die hebben vast last van storing!
Begint traditie te worden he.
Dankjewel voor de uitleg! Dan mogen we nu dus echt optimistisch zijn, te gek!quote:Op zondag 1 november 2020 16:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De aantallen kloppen wel zoals ze ze op pletdecurve staan.
Voor Utrecht zijn vandaag bijvoorbeeld op 30-10 50 DOO, 158 DPL gemeld.
Tussen de haakjes wil zeggen de mutaties t.o.v. gisteren. Maar dat zie je wel vaker dat er geen mutaties op die betreffende dag zijn voor een bepaalde regio, dat kan morgen weer heel anders zijn.
Aangezien jij de winkels ook wilt sluiten is meer de vraag hoeveel sectoren wil je nog naar de klote helpen met maatregelen. Voor de detailhandel staan nu gewoon 2 belangrijke maanden voor de deur met sinterklaas en daarna kerst en oud en nieuw. Als je zelf ooit in een winkel gewerkt hebt dan weet je dat in november de voorbereidingen zijn voor december met uitleveringen van extra voorraden enzovoort. Ga je dat voor 1 maand sluiten wordt het weer een logistiek nachtmerrie in december. Het cbs heeft ook berekent dat onze economie er minder erg voor staat dan de rest van Europa omdat we juist nog veel hebben open gehouden tijdens de vorige lockdown.quote:Op zondag 1 november 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom pleit ik zelf dus voor een strengere periode voor de feestdagen, maar als ik dat hier probeer te verdedigen dan ben ik al snel een paniekzaaier. Je kan er gewoon gif op innemen dat dat gaat gebeuren.
Men gaat niet twee maanden met deze maatregelen leven en dan ook nog eens de feestdagen laten schieten. Vraag is dan hoe laag de besmettingen gaan zijn eind december en hoeveel druk er dan nog staat op de zorg.
De winter is nog lang.. het gaat weken duren voordat de zorg met dit tempo een beetje op adem kan komen en versoepelingen hoeven we voorlopig niet te verwachten. Ik weet dat er ergens een kantelpunt moet komen, maar we moeten er voor waken te snel te positief te zijn wat mij betreft..quote:Op zondag 1 november 2020 16:52 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitleg! Dan mogen we nu dus echt optimistisch zijn, te gek!
Wie zegt dat ik de winkels wil sluiten? Dat maak jij er van.quote:Op zondag 1 november 2020 16:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Aangezien jij de winkels ook wilt sluiten is meer de vraag hoeveel sectoren wil je nog naar de klote helpen met maatregelen. Voor de detailhandel staan nu gewoon 2 belangrijke maanden voor de deur met sinterklaas en daarna kerst en oud en nieuw. Als je zelf ooit in een winkel gewerkt hebt dan weet je dat in november de voorbereidingen zijn voor december met uitleveringen van extra voorraden enzovoort. Ga je dat voor 1 maand sluiten wordt het weer een logistiek nachtmerrie in december. Het cbs heeft ook berekent dat onze economie er minder erg voor staat dan de rest van Europa omdat we juist nog veel hebben open gehouden tijdens de vorige lockdown.
Jij hebt in het verleden meerdere keren gepleit voor het sluiten van winkels dus daarom dat ik er over begin. Maar hoe wilt je er voor zorgen dat mensen gaan thuis werken dat is vrij lastig.quote:Op zondag 1 november 2020 16:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de winkels wil sluiten? Dat maak jij er van.
Als je naar de cijfers kijkt zitten wij nog lang niet op de cijfer van maart/april qua thuiswerken/binnenblijven. Als we daar eens mee zouden beginnen zou het al heel veel kunnen schelen denk ik.
Toen waren de scholen, contactberoepen en heel veel winkels gesloten, dat scheelt ook nog wel qua mobiliteit.quote:Op zondag 1 november 2020 16:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de winkels wil sluiten? Dat maak jij er van.
Als je naar de cijfers kijkt zitten wij nog lang niet op de cijfer van maart/april qua thuiswerken/binnenblijven. Als we daar eens mee zouden beginnen zou het al heel veel kunnen schelen denk ik.
Eens.quote:Op zondag 1 november 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom pleit ik zelf dus voor een strengere periode voor de feestdagen, maar als ik dat hier probeer te verdedigen dan ben ik al snel een paniekzaaier. Je kan er gewoon gif op innemen dat dat gaat gebeuren.
Men gaat niet twee maanden met deze maatregelen leven en dan ook nog eens de feestdagen laten schieten. Vraag is dan hoe laag de besmettingen gaan zijn eind december en hoeveel druk er dan nog staat op de zorg.
Kantoren in winkels zouden gesloten moeten worden. Het is z simpel een verbinding op afstand op te zetten. Toch hoor en zie je dat veel kantoorpersoneel alsnog op werk moet komen, om dan daar achter een pctje te kruipen. Daar is alleen maar winst te behalen.quote:Op zondag 1 november 2020 17:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Jij hebt in het verleden meerdere keren gepleit voor het sluiten van winkels dus daarom dat ik er over begin. Maar hoe wilt je er voor zorgen dat mensen gaan thuis werken dat is vrij lastig.
Ik verwacht niet dat de huidige maatregelen genoeg zijn om snel te kunnen versoepelen. Ik verwacht wel dat de maatregelen genoeg zijn om een klein piekje weer op te kunnen pakken, zoals mensen die kerst toch samen gaan vieren, ook al mag 't niet. Kan me niet voorstellen dat dat niet ingecalculeerd is.quote:Op zondag 1 november 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
Geen enkele situatie is perfect, maar ik betwijfel of de huidige maatregelen genoeg gaan zijn om versoepelingen toe te gaan staan. Ben echt blij dat het lijkt alsof er stabilisatie is, maar in dit tempo zitten we over een paar maanden nog steeds met deze maatregelen. Talloze bedrijven failliet, talloze mensen die hun baan kwijt raken.
Een lockdown is ook geen perfecte oplossing, en je moet als overheid zeker perspectief bieden als je er voor kiest, maar ik denk dat een lockdown van vier weken bv een sneller resultaat geeft dan de maatregelen van nu. En ik denk dat er ook best draagvlak voor is, zolang je als kabinet wel benoemd wat je plannen zijn voor na die tijd. Je moet mensen wel een beetje belonen.
Ik denk dat de feestdagen enorm belangrijk zijn voor veel mensen, maar ook voor bv de Horeca. Geef bv aan dat als we de lockdown in gaan (en dan ook scholen, niet essentiele winkels en verplicht thuis werken imo....anders gaat het niet werken) dat wel betekent dat je de feestdagen weer met familie kan vieren en dat de horeca met maatwerk open mag. Denk aan: restaurants open met andere regels dan een gemiddelde kroeg. Geef daarnaast aan dat je die vier weken echt gaat gebruiken om het testproces en het BCO traject weer beter te laten verlopen. Geef aan wat je als overheid gaat doen om een derde golf te voorkomen, etc.
Hoe eerder bepaalde sectoren weer open kunnen hoe beter.
Uiteraard zou het het beste zijn als het virus opeens magisch verdwijnt met de maatregelen van nu, maar die kans acht ik vrij klein.
Ik heb 't hier op mn werk wel 's over gehad. Eigenlijk zou je iets moeten hebben net als spitsmijden, maar dan voor thuiswerken. Iedere dag dat thuisgewerkt wordt krijg je 1 of 2 euro als medewerker. Dat is dan tussen de 25 en 50 euro per maand extra, die een medewerker krijgt om niet naar kantoor te gaan. Gaat totaal niet om 't geld in veel gevallen, maar om de boodschap die er vanuit gaat. Als je zoiets zou doen en de werkgever zegt tegen zijn medewerker: "Ik wil dat je naar kantoor komt" terwijl het niet nodig is zal die medewerker eerder geneigd zijn wat harder tegengas te geven.quote:Op zondag 1 november 2020 17:15 schreef Randier het volgende:
[..]
Kantoren in winkels zouden gesloten moeten worden. Het is z simpel een verbinding op afstand op te zetten. Toch hoor en zie je dat veel kantoorpersoneel alsnog op werk moet komen, om dan daar achter een pctje te kruipen. Daar is alleen maar winst te behalen.
Dat klinkt interessant, maar de realiteit zal zijn dat we zes weken later opnieuw in complete lockdown gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens.
Geen enkele situatie is perfect, maar ik betwijfel of de huidige maatregelen genoeg gaan zijn om versoepelingen toe te gaan staan. Ben echt blij dat het lijkt alsof er stabilisatie is, maar in dit tempo zitten we over een paar maanden nog steeds met deze maatregelen. Talloze bedrijven failliet, talloze mensen die hun baan kwijt raken.
Een lockdown is ook geen perfecte oplossing, en je moet als overheid zeker perspectief bieden als je er voor kiest, maar ik denk dat een lockdown van vier weken bv een sneller resultaat geeft dan de maatregelen van nu. En ik denk dat er ook best draagvlak voor is, zolang je als kabinet wel benoemd wat je plannen zijn voor na die tijd. Je moet mensen wel een beetje belonen.
Ik denk dat de feestdagen enorm belangrijk zijn voor veel mensen, maar ook voor bv de Horeca. Geef bv aan dat als we de lockdown in gaan (en dan ook scholen, niet essentiele winkels en verplicht thuis werken imo....anders gaat het niet werken) dat wel betekent dat je de feestdagen weer met familie kan vieren en dat de horeca met maatwerk open mag. Denk aan: restaurants open met andere regels dan een gemiddelde kroeg. Geef daarnaast aan dat je die vier weken echt gaat gebruiken om het testproces en het BCO traject weer beter te laten verlopen. Geef aan wat je als overheid gaat doen om een derde golf te voorkomen, etc.
Hoe eerder bepaalde sectoren weer open kunnen hoe beter.
Uiteraard zou het het beste zijn als het virus opeens magisch verdwijnt met de maatregelen van nu, maar die kans acht ik vrij klein.
En dan een toeslag in de winkels als je winkelt op drukke momentenquote:Op zondag 1 november 2020 17:17 schreef chratnox het volgende:
Ik heb 't hier op mn werk wel 's over gehad. Eigenlijk zou je iets moeten hebben net als spitsmijden, maar dan voor thuiswerken. Iedere dag dat thuisgewerkt wordt krijg je 1 of 2 euro als medewerker. Dat is dan tussen de 25 en 50 euro per maand extra, die een medewerker krijgt om niet naar kantoor te gaan. Gaat totaal niet om 't geld in veel gevallen, maar om de boodschap die er vanuit gaat. Als je zoiets zou doen en de werkgever zegt tegen zijn medewerker: "Ik wil dat je naar kantoor komt" terwijl het niet nodig is zal die medewerker eerder geneigd zijn wat harder tegengas te geven.
Ik denk dat argumenten voor strengere maatregelen prima uit te leggen zijn als duidelijk is wat je met die gewonnen tijd gaat doen. Bijv: "We gaan 4 weken in lockdown, en in die 4 weken zorgen we dat we BCO voor tot 5000 besmettingen per dag kunnen doen. Na 4 weken zitten we op (bijvoorbeeld) 1200 besmettingen per dag, dus kunnen we langzaam iets versoepelen en het onder controle houden"quote:Op zondag 1 november 2020 17:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Argumenten voor strengere maatregelen zijn ook prima uit te leggen als je doorrekent hoeveel het uiteindelijk onder de streep op kan leveren. Dat zal voor nu het dilemma zijn. Het klinkt tegenstrijdig, maar nu gas bij is snellere controle.
Ook in landen waar ze testen en BCO op orde hadden lopen ze al een tijdje tegen problemen aan zie Duitsland. Het is gewoon de komende maanden het ideale weer voor het virus om zich te verspreiden. Dus of je nu een strenge lockdown doet of mild je blijft tot aan de lente waarschijnlijk toch van lockdown naar lockdown gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 17:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat argumenten voor strengere maatregelen prima uit te leggen zijn als duidelijk is wat je met die gewonnen tijd gaat doen. Bijv: "We gaan 4 weken in lockdown, en in die 4 weken zorgen we dat we BCO voor tot 5000 besmettingen per dag kunnen doen. Na 4 weken zitten we op (bijvoorbeeld) 1200 besmettingen per dag, dus kunnen we langzaam iets versoepelen en het onder controle houden"
Zonder een echt duidelijk strijdplan wat er precies gedaan gaat worden met die tijd lijkt me niet dat het zomaar geaccepteerd wordt. De instanties hebben tot nu toe niet echt laten zien dat ze het onder controle hebben en ervoor kunnen zorgen dat het onder controle blijft, dus de angst zal zijn dat je binnen no-time weer in lockdown zit.
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op zondag 1 november 2020 16:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Las ik van de week ook ergens inderdaad. Dit is een “crisis van de instituties”. De burger vertrouwt de overheid steeds minder en verliest het geloof.quote:Op zondag 1 november 2020 17:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat argumenten voor strengere maatregelen prima uit te leggen zijn als duidelijk is wat je met die gewonnen tijd gaat doen. Bijv: "We gaan 4 weken in lockdown, en in die 4 weken zorgen we dat we BCO voor tot 5000 besmettingen per dag kunnen doen. Na 4 weken zitten we op (bijvoorbeeld) 1200 besmettingen per dag, dus kunnen we langzaam iets versoepelen en het onder controle houden"
Zonder een echt duidelijk strijdplan wat er precies gedaan gaat worden met die tijd lijkt me niet dat het zomaar geaccepteerd wordt. De instanties hebben tot nu toe niet echt laten zien dat ze het onder controle hebben en ervoor kunnen zorgen dat het onder controle blijft, dus de angst zal zijn dat je binnen no-time weer in lockdown zit.
Sowieso is het een risico afweging ja. En ik denk ook dat de huidige maatregelen die 10% ook echt wel kan opvangen rond de feestdagen.quote:Op zondag 1 november 2020 17:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de huidige maatregelen genoeg zijn om snel te kunnen versoepelen. Ik verwacht wel dat de maatregelen genoeg zijn om een klein piekje weer op te kunnen pakken, zoals mensen die kerst toch samen gaan vieren, ook al mag 't niet. Kan me niet voorstellen dat dat niet ingecalculeerd is.
Volgens mij zijn in vrijwel elk ander land waar ze een volledige lockdown afgekondigd hebben demonstraties/rellen geweest. Denk dat ze dat heel graag willen voorkomen, want daar hebben ze helemaal de politiemacht niet voor.
Lijkt mij dat het een soort risicoafweging is. Hoe groot zal de groep mensen zijn die kerst alsnog samen gaat vieren terwijl er gezegd wordt dat niet te doen. Als dat (bijvoorbeeld) 10% is is dat best te overzien. Stel dat ze nu een lockdown afkondigen, er is geen politiekracht om daar daadwerkelijk op te acteren, en achter de voordeur mogen ze toch niets. Waarom zou je de bevolking dan tegen je in het harnas jagen?
Als je dat zo leest mogen we nog best blij zijn met onze incompetente volksvertegenwoordigers. Wat een achterlijk land.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]Belgi
Ja.quote:Op zondag 1 november 2020 16:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Groot gelijk. Succes alvast!
Vroeg je daarom trouwens of de snelteststraten nog door gingen? Dat je bang bent dat je straks niet meer nodig bent (en dus geen werk hebt)? Zit ik me nu pas af te vragen.
Ik denk dat de test-snelwegen nog wel een groeimarkt zijn hoorquote:Op zondag 1 november 2020 18:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja.Straks komen we dat het te goed gaat voor de snelteststraten en te slecht voor de horeca.
Oh, het mag ook niet te goed gaan dan h.quote:Op zondag 1 november 2020 18:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja.Straks komen we dat het te goed gaat voor de snelteststraten en te slecht voor de horeca.
Testmaatschappij. Interessant. We moeten er naar streven dat heel Nederland ongelimiteerd kan gaan testen en binnen 10 minuten in hun eigen dorp of nabij terecht kan voor een test. Dit gaat veel geld kosten maar de regering smijt ook met geld voor de staatssteunpakketen. Of we verkopen zulke tests gewoon in de supermarkt of bij de drogist, dan zijn we klaar met corona. Je kan de maatschappij weer geheel openen. Ben je ziek laat je je testen. Gewoon op het gezonde verstand van je burgers afgaan. Dat kunnen we prima en corona zal veel minder snel verspreiden.quote:Op zondag 1 november 2020 18:59 schreef Salina het volgende:
[..]
Oh, het mag ook niet te goed gaan dan h.
Inderdaad, dan heb jij helemaal niets. Dat zou niet mogen.
Maar even zonder dollen, ik denk dat het wel meevalt hoor. Die XL-teststraten en snelteststraten komen er zo en zo wel. Testmaatschappij enzo, h. Iedereen die getest wil worden moet getest kunnen worden. Binnen een dag ofzo.
Wat dat betreft denk ik niet dat je dan snel geen werk meer hebt. Dat gaat nog wel maanden zo blijven hoor.
En ng een middelvinger naar de zorg.quote:Op zondag 1 november 2020 19:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www-rtlnieuws-nl.(...)s-zorg-1000-euro?amp
Hoe hoog was jouw bonus?quote:Op zondag 1 november 2020 19:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Tja is toch al langer bekend dat mensen met hogere functies (sommige verdienen het ook echt maar vele ook niet) of een andere typische functie altijd teveel verdienen of krijgen. De normale mens moet het maar met een mager loontje doen ook al moet je harder werken.quote:Op zondag 1 november 2020 19:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, toen ik het had gestuurd vond ik mijzelf inderdaad vrij achterlijk. Het is nog wel een oke baantje ook. Dus ik heb er zin in.quote:Op zondag 1 november 2020 18:59 schreef Salina het volgende:
[..]
Oh, het mag ook niet te goed gaan dan h.
Inderdaad, dan heb jij helemaal niets. Dat zou niet mogen.
Maar even zonder dollen, ik denk dat het wel meevalt hoor. Die XL-teststraten en snelteststraten komen er zo en zo wel. Testmaatschappij enzo, h. Iedereen die getest wil worden moet getest kunnen worden. Binnen een dag ofzo.
Wat dat betreft denk ik niet dat je dan snel geen werk meer hebt. Dat gaat nog wel maanden zo blijven hoor.
Toch wel een lichtpuntje voor jou in deze periode. Gewoon weer werk.![]()
Dus als de besmettingen weer stijgen, ben jij stiekem je baan aan het zeker stellenquote:Op zondag 1 november 2020 19:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja, toen ik het had gestuurd vond ik mijzelf inderdaad vrij achterlijk. Het is nog wel een oke baantje ook. Dus ik heb er zin in.
ik, ik, ik, je weet tochquote:Op zondag 1 november 2020 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus als de besmettingen weer stijgen, ben jij stiekem je baan aan het zeker stellen
Dit is wel erg populistisch. Voor de zorg gaat het om veel en veel meer mensen, dan praat je over bedragen waar de minister van financin akkoord voor moet geven.quote:Op zondag 1 november 2020 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ng een middelvinger naar de zorg.
Ze kunnen zoveel willen. Er moet een balans zijn tussen zorg, economie en mentale gezondheid. Maar de politiek zal wel weer de schreeuwers volgen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:36 schreef THEFXR het volgende:
signaalwaarde zkh opname 190, de zorg wil een lockdown, gaat de politiek erin mee?
Nee .quote:Op zondag 1 november 2020 19:36 schreef THEFXR het volgende:
signaalwaarde zkh opname 190, de zorg wil een lockdown, gaat de politiek erin mee?
Heb juist de indruk dat de laatste berichtgevingen niet echt duiden op een aankomende lockdown.quote:Op zondag 1 november 2020 19:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ze kunnen zoveel willen. Er moet een balans zijn tussen zorg, economie en mentale gezondheid. Maar de politiek zal wel weer de schreeuwers volgen.
Lockdowns helpen niet en het versnelt toch niet sneller qua daling in de ziekenhuizen. Dit is meermaals door Rutte gezegd. Bovendien is er al dagen een daling qua ziekenhuisopnames dus het gaat de goede kant op.quote:Op zondag 1 november 2020 19:36 schreef THEFXR het volgende:
Hoorde zojuist een vaag bericht dat de horeca tot na oudjaar dicht blijft.quote:Op zondag 1 november 2020 19:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heb juist de indruk dat de laatste berichtgevingen niet echt duiden op een aankomende lockdown.
Toevallig ook gelezen op de Facebook van Truus?quote:Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoorde zojuist een vaag bericht dat de horeca tot na oudjaar dicht blijft.
De angsthazen hadden zelf al maanden in lockdown kunnen gaan, niets houdt ze tegen en niemand mist ze ook. Maar de overheid moet er weer mee komen, net zoals met de mondkapjes.quote:Op zondag 1 november 2020 19:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ze kunnen zoveel willen. Er moet een balans zijn tussen zorg, economie en mentale gezondheid. Maar de politiek zal wel weer de schreeuwers volgen.
Ja, dat zijn ze nu ook zonder lockdownquote:Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Lijkt mij niet heel vaag. Eerder aannemelijk, want ze hebben al laten doorschemeren dat het tot in december gaat duren en ik denk niet dat je gelijk de eerste week alles vol wil hebben met kerst en de jaarwisseling.quote:Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Vele kwetsbaren, die jij zo denigrerend angsthazen noemt, zitten allang in vrijwillige isolatie. Genoeg familie en vrienden die ze missen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De angsthazen hadden zelf al maanden in lockdown kunnen gaan, niets houdt ze tegen en niemand mist ze ook. Maar de overheid moet er weer mee komen, net zoals met de mondkapjes.
Wat ik al een paar keer zei. Een lockdown komt niet meer, maar ze houden voor de zekerheid denk ik deze maatregelen echt nog wel voor de rest van dit jaar. Denk dat de horeca daar ook serieus over moet denken.quote:Op zondag 1 november 2020 19:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zondag 1 november 2020 19:58 schreef Fukushima het volgende:
Op rtl nieuws net een stukje van Frits Wester dat er momenteel overlegd wordt over de volgende punten:
- horeca dicht tot tenminste 2021 (in ieder geval niet open voor/tijdens oud en nieuw)
- landelijk vuurwerkverbod
Klinkt nog best aannemelijk, hoewel ik het er niet mee eens ben. Oudjaar gaat waarschijnlijk chaos worden als er niets te doen is.
Denk dat er een hoop het bijltje erbij neer gaan gooien, de schade groeit met de dag.quote:Op zondag 1 november 2020 19:59 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Wat ik al een paar keer zei. Een lockdown komt niet meer, maar ze houden voor de zekerheid denk ik deze maatregelen echt nog wel voor de rest van dit jaar. Denk dat de horeca daar ook serieus over moet denken.
Yep en zie hier. Ik ging er eigenlijk al vanuit. Ja het is zuur voor de horeca, maar helemaal in een lockdown is nog erger.quote:Op zondag 1 november 2020 19:58 schreef Fukushima het volgende:
Op rtl nieuws net een stukje van Frits Wester dat er momenteel overlegd wordt over de volgende punten:
- horeca dicht tot tenminste 2021 (in ieder geval niet open voor/tijdens oud en nieuw)
Klinkt nog best aannemelijk, hoewel ik het er niet mee eens ben. Oudjaar gaat waarschijnlijk chaos worden als er niets te doen is.
Lol dat was al mijn leven voordat corona een ding werd, snap niet waar mensen zich druk om maken behalve geldzorgen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Op Twitter is er nu een trending topic van mensen die de hashtag #ditismijnzorg gebruiken. Vragen die de mensen stellen zijn: Kan ik straks mijn huis nog betalen? Gaat al het geld naar de grote bedrijven? In wat voor wereld groeien mijn kinderen op.
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de antwoorden op deze vragen en hoop dat dit te pessimistisch is geweest.
Zo'n landelijk vuurwerkverbod had er ook in niet-coronatijden moeten komen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:58 schreef Fukushima het volgende:
Het gros van de mensen heeft echt geen zin om helemaal naar Belgi of Duitsland te rijden voor wat klappertjes. Zeker als je ver van de grens woont.quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
Een vuurwerkverbod heeft alleen zin als zowel Belgi als Duitsland ook geen vuurwerk gaat verkopen.
Ik denk dat dit ook niet eens voornamelijk over de vuurwerkslachtoffers gaat, als wel om de hulpverleners die ieder jaar weer bestookt worden met deze troep tijdens oud en nieuw.quote:Op zondag 1 november 2020 20:02 schreef Luke83 het volgende:
Ik snap wel dat ze niet ook nog de vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis willen hebben. Anderzijds denk ik dat er toch ook behoorlijk wat mensen dan illegaal vuurwerk af gaan steken (met alle gevolgen van dien). Een vuurwerkshow organiseren kan ook niet, want je wilt niet veel mensen bij elkaar. En als er niets te doen is, gaan mensen zuipen (en een deel rellen vrees ik). Nogmaals, ik ben blij dat ik geen beslissingen hoef te maken.
Eens, echter moet er dan wel iets tegenover staan.quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
Een vuurwerkverbod heeft alleen zin als zowel Belgi als Duitsland ook geen vuurwerk gaat verkopen.
Ben trouwens normaal gesproken tegen een vuurwerkverbod, maar voor dit jaar zou ik wel een uitzondering maken.
Dat krijg je echt niet meer teruggedraaid hoor als corona weg is. Hoe naef kun je zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
Ben trouwens normaal gesproken tegen een vuurwerkverbod, maar voor dit jaar zou ik wel een uitzondering maken.
Nee, dat is vrij binair gedacht. Hetzelfde met die illegale feestjes die nog steeds plaatsvinden. Het punt is niet dat je het volledig denkt te kunnen uitbannen, maar dat het vrrkomen zodanig wordt verlaagd dat het uiteindelijke enige doel (het ontlasten van de zorg) wordt gediend.quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
Schandalig. De horeca is niet gevaarlijk om open te stellen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:58 schreef Fukushima het volgende:
Yes, wat maakt het uit als een aantal sectoren volledig kapot gaan. Geen probleem. En dan ook nog een vuurwerkverbod, ja joh, waarom niet.quote:Op zondag 1 november 2020 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Schandalig. De horeca is niet gevaarlijk om open te stellen.
Ik voorzie dat de horeca het nieuwe zondebokje is, net zoals de evenementen en de nachtclubs die gesloten blijven tot een vaccin. Jullie blijven gesloten, geen tegenspraak en inspraak mogelijk.
Ja, zou weleens een memorabel Oud & Nieuw kunnen worden en dan niet in positieve zin. Veel frustraties nu in de samenleving waarvan het vuurtje weleens extra opgestookt (quote:Op zondag 1 november 2020 19:58 schreef Fukushima het volgende:
En dan zijn diegenen die vragen om strengere maatregelen de paniekzaaiers....quote:Op zondag 1 november 2020 20:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, wat maakt het uit als een aantal sectoren volledig kapot gaan. Geen probleem. En dan ook nog een vuurwerkverbod, ja joh, waarom niet.
Ik steek nooit vuurwerk af, dus mij maakt het niet uit. Maar zelfs dat van de mensen afnemen? Ik voorzie dan grote problemen tijdens O&N. Mensen gaan dit niet nog veel langer pikken. Steeds meer mensen zijn er klaar mee.
Inderdaad. Uiteindelijk is er niemand schuldig behalve degenen die werkelijk staan te rellen natuurlijk maar je weet nu al dat er koppen gaan rollen dus iedereen is de hete aardappel al aan het rondschuiven. Het is niet voor niets dat de politietop zich al gemeld heeft over oud en nieuw. Die hebben normaal al alle hens aan dek met dat klootviolenfestijn dat oud en nieuw is geworden maar dit jaar is er geen houden aan.quote:Op zondag 1 november 2020 20:02 schreef Luke83 het volgende:
Ik snap wel dat ze niet ook nog de vuurwerkslachtoffers in het ziekenhuis willen hebben. Anderzijds denk ik dat er toch ook behoorlijk wat mensen dan illegaal vuurwerk af gaan steken (met alle gevolgen van dien). Een vuurwerkshow organiseren kan ook niet, want je wilt niet veel mensen bij elkaar. En als er niets te doen is, gaan mensen zuipen (en een deel rellen vrees ik). Nogmaals, ik ben blij dat ik geen beslissingen hoef te maken.
Waarom ben ik aan het paniekzaaien? Heb je de demonstraties gezien in Frankrijk, Belgi, Spanje, Tsjechi, Londen? En dan denk je dat dat hier niet gaat gebeuren als de vrijheden van mensen steeds meer ingeperkt gaan wordne?quote:Op zondag 1 november 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dan zijn diegenen die vragen om strengere maatregelen de paniekzaaiers....
Horeca is dicht en wij hebben een paar beperkingen qua sociale contacten. Men doet net alsof we de deur niet meer uit mogen komen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom ben ik aan het paniekzaaien? Heb je de demonstraties gezien in Frankrijk, Belgi, Spanje, Tsjechi, Londen? En dan denk je dat dat hier niet gaat gebeuren als de vrijheden van mensen steeds meer ingeperkt gaan wordne?
De grote meerderheid staat nog altijd achter de maatregelen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, wat maakt het uit als een aantal sectoren volledig kapot gaan. Geen probleem. En dan ook nog een vuurwerkverbod, ja joh, waarom niet.
Ik steek nooit vuurwerk af, dus mij maakt het niet uit. Maar zelfs dat van de mensen afnemen? Ik voorzie dan grote problemen tijdens O&N. Mensen gaan dit niet nog veel langer pikken. Steeds meer mensen zijn er klaar mee.
en Belgi en Londen? En wat voor gevolgen heeft dit voor de horeca? En alleen de horeca dicht zeg je? Wat denk je van de reissector? De evenementensector? De vrijetijdssector? Nee, alleen de horeca is maar dicht..quote:Op zondag 1 november 2020 20:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Horeca is dicht en wij hebben een paar beperkingen qua sociale contacten. Men doet net alsof we de deur niet meer uit mogen komen.
Daarnaast zijn wij geen Spanje of Frankrijk, daar speelt wel meer dan alleen de maatregelen omtrent COVID-19.
Als steeds meer mensen er klaar mee zijn, misschien moeten we ons dan afvragen wat de reden hier voor is. Het heeft namelijk een reden. Namelijk dat de maatregelen meer kapot maken dan het oplevert en het allemaal volledig buitenproportioneel is. Ze doen maar wat. Je kan er vergif op innemen dat het kabinet er nu vanuit gaat dat de cijfers zo dalen doordat de horeca gesloten is, dan moet dat wel het probleem geweest zijn volgens onze bewindslieden dat het weer zo uit de klauwen liep. Dan sluiten we ze gewoon tot een vaccin, net zoals de nachtclubs en de evenementen dood zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dan zijn diegenen die vragen om strengere maatregelen de paniekzaaiers....
Iedereen is er klaar mee, chaos, plundering, bloed aan de muur tijdens O&N, alles gaat kapot. Kom op zeg. Laten wij ons even niet zo aanstellen, allemaal nergens op gebaseerd behalve je onderbuik gevoelens.
Hahaha wat een onzin. Dat is gewoon om de publieke opinie te benvloeden man. Ze vragen een selectief groepje.quote:Op zondag 1 november 2020 20:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De grote meerderheid staat nog altijd achter de maatregelen.
Goed, wat wil je dan? Rellen omdat je niet op reis kan? Wat heeft de overheid daar over te zeggen? Je mag gewoon Nederland uit hoor, geen verbod op. Je komt alleen bepaalde landen niet in of je moet in quarantaine.quote:Op zondag 1 november 2020 20:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
en Belgi en Londen? En wat voor gevolgen heeft dit voor de horeca? En alleen de horeca dicht zeg je? Wat denk je van de reissector? De evenementensector? De vrijetijdssector? Nee, alleen de horeca is maar dicht..
Nou dat inderdaad. Denken jullie dat al die ondernemers in de horeca, evenementensector, nachtclub, reissector achter de maatregelen staan? Ik geloof er niks van.quote:Op zondag 1 november 2020 20:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hahaha wat een onzin. Dat is gewoon om de publieke opinie te benvloeden man. Ze vragen een selectief groepje.
Of je weet gewoon niet waar je het over hebt of je liegt bewust.quote:Op zondag 1 november 2020 20:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als steeds meer mensen er klaar mee zijn, misschien moeten we ons dan afvragen wat de reden hier voor is. Het heeft namelijk een reden. Namelijk dat de maatregelen meer kapot maken dan het oplevert en het allemaal volledig buitenproportioneel is. Ze doen maar wat. Je kan er vergif op innemen dat het kabinet er nu vanuit gaat dat de cijfers zo dalen doordat de horeca gesloten is, dan moet dat wel het probleem geweest zijn volgens onze bewindslieden dat het weer zo uit de klauwen liep. Dan sluiten we ze gewoon tot een vaccin, net zoals de nachtclubs en de evenementen dood zijn.
Dat er steeds meer mensen klaar mee zijn en er steeds meer verzet komt laat misschien wel zien dat we op een totaal verkeerde manier bezig zijn. Strengere maatregelen zijn niet de oplossing. Benut deze wake-up call van je volk.
Natuurlijk. Omdat ze in jouw echokamer het er niet mee eens zijn denk je dat er een groot verzet is tegen de maatregelen. Lachwekkend.quote:Op zondag 1 november 2020 20:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hahaha wat een onzin. Dat is gewoon om de publieke opinie te benvloeden man. Ze vragen een selectief groepje.
Ik heb mij al eens eerder verbaasd over zorgpersoneel die hun salaris als een vanzelfsprekendheid zien, en dat hun grieven wat betreft werkdruk en andere blabla altijd maar weerklank vinden. Het lijkt niet tot hen door te dringen dat de wereld voor vele burgers al mnden stil staat zonder enig fatsoenlijk perspectief.quote:Op zondag 1 november 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, wat wil je dan? Rellen omdat je niet op reis kan? Wat heeft de overheid daar over te zeggen? Je mag gewoon Nederland uit hoor, geen verbod op. Je komt alleen bepaalde landen niet in of je moet in quarantaine.
Rellen omdat je geen concerten kan bezoeken? Dit is misschien wel n van de grootste dingen die ik echt mis, maar denk je dat het op dit moment verstandig is om met duizenden man op een hoopje in een zaal te gaan staan?
Vrijetijdsbranche? Je kan zelfs nog naar een bioscoop .... Je kan sporten (zelfs in sportscholen), je kan gamen, je kan Netflixen. Ja jammer dat je niet meer naar damclub Hooligan kan, omdat dat vooral binnen is.
Wat is je standpunt nou precies, behalve dat alles kut is en dat je niks zou mogen? Bestaat COVID-19 wel volgens jou? Moeten wij het gewoon negeren en de doden accepteren, dus geen zorg verlenen aan iemand met COVID-19? Beloof je dat je dan niet gaat rellen als je familielid niet geholpen wordt?
Ik vind dat men zich serieus aanstelt over wat wel en niet mogelijk is.
Kijk dat ondernemers het lastig hebben en hun inkomsten zien verdwijnen heb ik alle begrip voor. Dat is gewoon kut, maar de gemiddelde burger met een baan en inkomsten die maar blijft zeuren over dat ze niks meer mogen vind ik echt aanstellerij eerste klas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Dit ja. Alleen maar lezen, horen en zien wat ze uitkomt. Maar oplossingen ho maar. Liever schoppen en afzetten tegen alles wat het probleem (tijdelijk) op moet lossen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Omdat ze in jouw echokamer het er niet mee eens zijn denk je dat er een groot verzet is tegen de maatregelen. Lachwekkend.
Ik ga niet rellen omdat ik dat niet mag. Ik zou gaan demonstreren voor al die mensen die hun baan kwijt raken, en geen hoop hebben om snel een nieuwe baan te vinden. Ook op dit moment heb ik nog een prima leven. Bovendien ben ik van mening dat als je gezond leeft je weinig kans hebt om echt ziek te worden van dit virus.quote:Op zondag 1 november 2020 20:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, wat wil je dan? Rellen omdat je niet op reis kan? Wat heeft de overheid daar over te zeggen? Je mag gewoon Nederland uit hoor, geen verbod op. Je komt alleen bepaalde landen niet in of je moet in quarantaine.
Rellen omdat je geen concerten kan bezoeken? Dit is misschien wel n van de grootste dingen die ik echt mis, maar denk je dat het op dit moment verstandig is om met duizenden man op een hoopje in een zaal te gaan staan?
Vrijetijdsbranche? Je kan zelfs nog naar een bioscoop .... Je kan sporten (zelfs in sportscholen), je kan gamen, je kan Netflixen. Ja jammer dat je niet meer naar damclub Hooligan kan, omdat dat vooral binnen is.
Wat is je standpunt nou precies, behalve dat alles kut is en dat je niks zou mogen? Bestaat COVID-19 wel volgens jou? Moeten wij het gewoon negeren en de doden accepteren, dus geen zorg verlenen aan iemand met COVID-19? Beloof je dat je dan niet gaat rellen als je familielid niet geholpen wordt?
Ik vind dat men zich serieus aanstelt over wat wel en niet mogelijk is.
Kijk dat ondernemers het lastig hebben en hun inkomsten zien verdwijnen heb ik alle begrip voor. Dat is gewoon kut, maar de gemiddelde burger met een baan en inkomsten die maar blijft zeuren over dat ze niks meer mogen vind ik echt aanstellerij eerste klas.
quote:Op zondag 1 november 2020 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb mij al eens eerder verbaasd over zorgpersoneel die hun salaris als een vanzelfsprekendheid zien, en dat hun grieven wat betreft werkdruk en andere blabla altijd maar weerklank vinden. Het lijkt niet tot hen door te dringen dat de wereld voor vele burgers al mnden stil staat zonder enig fatsoenlijk perspectief.Hoe is dat een reactie op mijn post? Behalve dat ik een zorgmedewerker ben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg zelfs dat ik begrip heb voor mensen die hun inkomsten kwijtraken, maar al dat gedoe over vrijheden, niet op reis kunnen, geen biertje kunnen pakken etc. heeft niks, maar dan ook niks te maken met wat jij zegt.
Nice try.
'Slaven van de staat'quote:Op zondag 1 november 2020 19:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Op Twitter is er nu een trending topic van mensen die de hashtag #ditismijnzorg gebruiken. Vragen die de mensen stellen zijn: Kan ik straks mijn huis nog betalen? Gaat al het geld naar de grote bedrijven? In wat voor wereld groeien mijn kinderen op.
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de antwoorden op deze vragen en hoop dat dit te pessimistisch is geweest.
Heb je een oplossing dan?quote:Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ga niet rellen omdat ik dat niet mag. Ik zou gaan demonstreren voor al die mensen die hun baan kwijt raken, en geen hoop hebben om snel een nieuwe baan te vinden. Ook op dit moment heb ik nog een prima leven. Bovendien ben ik van mening dat als je gezond leeft je weinig kans hebt om echt ziek te worden van dit virus.
Daarnaast hoor ik nu ook geregeld van oudere mensen binnen de verpleeghuizen dat ze liever sterven aan Corona dan nog jaren in een hok van 20m2 te moeten zitten en hun familie niet meer te zien. Of wat denk je van al die mensen met een beperking die maar niet begrijpen wat er aan de hand is.
Nee, ik heb het hier niet over mezelf. Ik heb het over al die grote economische gevolgen en dat er totaal niet wordt gekeken naar andere oplossingen dan alleen het vaccin. Het vaccin, 'de heilige graal'.
Mocht dat vaccin niet werken, blijven we dan de rest van ons leven onze familie niet meer zien? Meer dan 80% van mijn kennissen en vrienden? Waar we elkaar angst aanjagen. Waar we elkaar met bange ogen aanstaren in de supermarkt en oww jee als je te dichtbij iemand in de buurt komt. Lijkt wel alsof je dan al dood bent. Waar de non-verbale communicatie totaal verdwenen is, waar de spontaniteit uit het leven verdwenen is. Ja, wanneer gaan we het hebben over andere oplossingen dan alleen het vaccin, waar ook nog genoeg mensen bijwerkingen van kunnen krijgen net als bij de Mexicaanse griep.
Nou, omdat alleen het belang van de zorg centraal gesteld wordt, en de economische- en vrijheid van burgers totaal tenietgedaan wordt.quote:Op zondag 1 november 2020 20:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe is dat een reactie op mijn post? Behalve dat ik een zorgmedewerker ben?
Ik zeg zelfs dat ik begrip heb voor mensen die hun inkomsten kwijtraken, maar al dat gedoe over vrijheden, niet op reis kunnen, geen biertje kunnen pakken etc. heeft niks, maar dan ook niks te maken met wat jij zegt.
Nice try.
volgens mij heb ik al eens oplossingen aangedragen in dit topic, maar is daar totaal niet op gereageerd.. Dus ja, jullie willen die oplossingen niet eens lezen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. Alleen maar lezen, horen en zien wat ze uitkomt. Maar oplossingen ho maar. Liever schoppen en afzetten tegen alles wat het probleem (tijdelijk) op moet lossen.
Compleet zinloos om tegenin te gaan, gewoon een verloren groep.
Kan dat misschien zijn omdat nou juist dat een probleem/knelpunt is?quote:Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, omdat alleen het belang van de zorg centraal gesteld wordt, en de economische- en vrijheid van burgers totaal tenietgedaan wordt.
Het is selectief ingrijpen allemaal, je zegt het zelf al. En daarom snap ik wel dat het meerendeel zich bedonderd voelt en er klaar mee is. Benut deze wake-up call want ze zijn ontzettend verkeerd bezig daar in Den Haag. Onvrede en verzet heeft altijd een reden. De mensen voelen zelf ook wel dat dit allemaal ontzettend overdreven en nergens op gebasseerd is wat ze nu allemaal doen daar in dat kabinet.quote:Op zondag 1 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of je weet gewoon niet waar je het over hebt of je liegt bewust.
De regering heeft zelfs toegegeven dat horeca niet het grootste probleem is, maar ze het wel moeten aanpakken, omdat ze bijvoorbeeld niet aan onderwijs willen komen. Dat vergeet je dan even voor het gemak.
Toch paniek dus.quote:Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ga niet rellen omdat ik dat niet mag. Ik zou gaan demonstreren voor al die mensen die hun baan kwijt raken, en geen hoop hebben om snel een nieuwe baan te vinden. Ook op dit moment heb ik nog een prima leven. Bovendien ben ik van mening dat als je gezond leeft je weinig kans hebt om echt ziek te worden van dit virus.
Daarnaast hoor ik nu ook geregeld van oudere mensen binnen de verpleeghuizen dat ze liever sterven aan Corona dan nog jaren in een hok van 20m2 te moeten zitten en hun familie niet meer te zien. Of wat denk je van al die mensen met een beperking die maar niet begrijpen wat er aan de hand is.
Nee, ik heb het hier niet over mezelf. Ik heb het over al die grote economische gevolgen en dat er totaal niet wordt gekeken naar andere oplossingen dan alleen het vaccin. Het vaccin, 'de heilige graal'.
Mocht dat vaccin niet werken, blijven we dan de rest van ons leven onze familie niet meer zien? Meer dan 80% van mijn kennissen en vrienden? Waar we elkaar angst aanjagen. Waar we elkaar met bange ogen aanstaren in de supermarkt en oww jee als je te dichtbij iemand in de buurt komt. Lijkt wel alsof je dan al dood bent. Waar de non-verbale communicatie totaal verdwenen is, waar de spontaniteit uit het leven verdwenen is. Ja, wanneer gaan we het hebben over andere oplossingen dan alleen het vaccin, waar ook nog genoeg mensen bijwerkingen van kunnen krijgen net als bij de Mexicaanse griep.
Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, omdat alleen het belang van de zorg centraal gesteld wordt, en de economische- en vrijheid van burgers totaal tenietgedaan wordt.
Haha. Behalve hier op fok en op Social media ken ik niemand die er echt echt klaar mee is hoor. Ja, iedereen baalt, de een wat meer dan de ander. Met name ondernemers balen. Maar iedereen snapt ook dat het nodig is.quote:Op zondag 1 november 2020 20:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja al 8 maand. De key is ook risico gerichte maatregelen nemen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan dat misschien zijn omdat nou juist dat een probleem/knelpunt is?
De enige oplossingen hier zijn lockdowns, strengere maatregelen, handhaving en hard ingrijpen. Had eerder op de avond al een voorstel voor een testsamenleving en het loslaten van maatregelen, totaal geen reactie. Uitgaan van het gezond verstand is blijkbaar heel erg eng.quote:Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
volgens mij heb ik al eens oplossingen aangedragen in dit topic, maar is daar totaal niet op gereageerd.. Dus ja, jullie willen die oplossingen niet eens lezen.
Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.
En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?quote:Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.
Dit bedoel ik. Jij leest echt alleen wat je wil lezen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De enige oplossingen hier zijn lockdowns, strengere maatregelen, handhaving en hard ingrijpen. Had eerder op de avond al een voorstel voor een testsamenleving en het loslaten van maatregelen, totaal geen reactie. Uitgaan van het gezond verstand is blijkbaar heel erg eng.
Ik zou er groot voorstander van zijn om muitende zorgmedewerkers weg te reorganiseren.quote:Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.
Geen sprookje, wel een paniekerig verzinsel.quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.
Bijna geen, de faillissementen liggen dit jaar lager dan vorig jaar. Zelfmoorden liggen ook niet hoger dan vorig jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Sow....quote:Op zondag 1 november 2020 20:43 schreef wpor het volgende:
Duizenden bij afscheid belangrijkste bisschop Servisch-orthodoxe kerk in Montenegro - https://nos.nl/l/2354707#UPDATE-container-48700553
Nou, dit gaat een feest worden daar zeg!
Sorry, misschien is dit even op de man, maar ga even een stukje lopen en een luchtje scheppen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Wil niet zeggen dat er straks misschien een golf van faillissementen kan/gaat komen, maar op dit moment is het dus niks meer dan een onderbuikgevoel.quote:Het aantal failliet verklaarde bedrijven, voor zittingsdagen gecorrigeerd, is verder gedaald. Er zijn in augustus 32 bedrijven minder failliet verklaard dan in juli, meldt het CBS. Het aantal faillissementen in augustus was het laagste aantal in 21 jaar.
quote:In de afgelopen twee maanden zijn 15 tot 20 procent minder zelfdodingen en pogingen daartoe door de politie vastgelegd dan in dezelfde periode vorig jaar.
Het is nogal wat om te roepen dat mensen zelfmoord plegen puur en alleen omdat er een virus rondgaat en daar maatregelen tegen worden genomen. Dan ga je volledig voorbij aan de onderliggende problematiek van deze mensen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe zie jij het gebeuren dat we straks onze schulden gaan afbetalen en dat er niet zoveel werklozen zijn? Hoeveel mensen zijn er nu werkloos? En dan heb ik het niet alleen over de laagopgeleiden. Vandaag ook weer een verhaal gehoord van iemand die WO opgeleid is waar zijn contract niet van verlengd werd, omdat de opdrachten zo afnamen. En dan heb ik het niet over een van de getroffen sectoren.quote:Op zondag 1 november 2020 20:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Geen sprookje, wel een paniekerig verzinsel.
Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.quote:Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dit kan wel net die laatste druppel zijn. Maar blijkbaar telt dat niet mee.quote:Op zondag 1 november 2020 20:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.
En wat denk je van die mensen in de evenementensector of de reissector? Er was laatst een bericht van iemand op Instagram die al 30 begrafenissen bijgewoond had van mensen die zelfmoord gepleegd hadden.quote:Op zondag 1 november 2020 20:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.
Je moet niet alles geloven wat op sociale media staat.quote:Op zondag 1 november 2020 20:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En wat denk je van die mensen in de evenementensector of de reissector? Er was laatst een bericht van iemand op Instagram die al 30 begrafenissen bijgewoond had van mensen die zelfmoord gepleegd hadden.
Ik wil zelfmoord niet bagatelliseren, maar voor die twee extra mensen die zelfmoord plegen (voornamelijk als gevolg van niet-corona gerelateerde zaken) moeten we de zorg overspoelen? Zoals net vermeld lijkt er ook helemaal geen significante toename te zijn dus wat lul je nou?quote:Op zondag 1 november 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dit kan wel net die laatste druppel zijn. Maar blijkbaar telt dat niet mee.
En ja, die gang van faillissementen moet nog op gang komen. Gisteren stond er op de NOS nog een artikel over Schiphol, dat daar 40% van de banen verloren gaat en dan heb ik het maar over een onderbuikgevoel?
Was deze persoon toevallig Magere Hein?quote:Op zondag 1 november 2020 20:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En wat denk je van die mensen in de evenementensector of de reissector? Er was laatst een bericht van iemand op Instagram die al 30 begrafenissen bijgewoond had van mensen die zelfmoord gepleegd hadden.
Zonder maatregelen komen misschien wel meer mensen te overlijden dan die extra zelfdodingen waarvan jij beweert dat het is toegenomen. Daar moet toch ook rekening mee gehouden worden?quote:Op zondag 1 november 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dit kan wel net die laatste druppel zijn. Maar blijkbaar telt dat niet mee.
En ja, die gang van faillissementen moet nog op gang komen. Gisteren stond er op de NOS nog een artikel over Schiphol, dat daar 40% van de banen verloren gaat en dan heb ik het maar over een onderbuikgevoel?
Joh ik ben zelfstandig ondernemer met voorheen 3 werknemers, sinds kort 2 door jawel, corona. Ik zit in de recreatie/sportsector, dus hier vallen beste klappen. Is het kut? Ja. Zie ik mijn toekomst verdwijnen? Ben je gek. We zitten met z’n allen in hetzelfde schuitje. Geld is uiteindelijk maar fictief en onze overheid heeft er 0,0 belang bij om de maatschappij in elkaar te laten donderen dus nee, ik maak me wat dat betreft niet veel zorgen. Ben vooral heel blij in een land te wonen waar je dat vertrouwen kunt hebben.quote:Op zondag 1 november 2020 20:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe zie jij het gebeuren dat we straks onze schulden gaan afbetalen en dat er niet zoveel werklozen zijn? Hoeveel mensen zijn er nu werkloos? En dan heb ik het niet alleen over de laagopgeleiden. Vandaag ook weer een verhaal gehoord van iemand die WO opgeleid is waar zijn contract niet van verlengd werd, omdat de opdrachten zo afnamen. En dan heb ik het niet over een van de getroffen sectoren.
Amen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik wil zelfmoord niet bagatelliseren, maar voor die twee extra mensen die zelfmoord plegen (voornamelijk als gevolg van niet-corona gerelateerde zaken) moeten we de zorg overspoelen? Zoals net vermeld lijkt er ook helemaal geen significante toename te zijn dus wat lul je nou?
Instagram is net zo nieuws- en geloofwaardig als Feesboek.quote:Op zondag 1 november 2020 20:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb je net twee bronnen gegeven. NOS en CBS .... mooier wordt het niet en dan kom jij met Instagram.quote:Op zondag 1 november 2020 20:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of een funeral crasher.quote:Op zondag 1 november 2020 20:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Was deze persoon toevallig Magere Hein?
Begrafenisondernemer.quote:
Ja, een bron van 4/5 maanden oud? Waar zijn de recente gegevens?quote:Op zondag 1 november 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb je net twee bronnen gegeven. NOS en CBS .... mooier wordt het niet en dan kom jij met Instagram.
Verlies van banen is niet hetzelfde als faillissementen. Daarnaast zullen al die mensen ook weer een baan hebben als alles weer aantrekt. Linksom of rechtsom gaan wij binnen nu en 12-18 maanden weer volledig terug naar een normale samenleving. Iedereen die heilig in iets anders gelooft is in mijn ogen in paniek, niet diegenen die voor een periode met strengere maatregelen vragen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, een bron van 4/5 maanden oud? Waar zijn de recente gegevens?
Op dit moment zijn de faillissementen nog niet hoger dan normaal inderdaad, maar jullie durven te beweren dat er niet een golf van faillissementen aan zit te komen? Zelfs niet na dit bericht?
https://nos.nl/artikel/23(...)hol-door-corona.html
Hoezo wordt er in het weekend minder getest? 🤨quote:Op zondag 1 november 2020 15:04 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar de RIVM zegt dat wel bij de cijfers.
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)r-weekendeffect.html
Zeker weten dat dit eraan zit te komen. Vorige week al een aantal ondernemers gesproken die, ondanks alles op alles te hebben gezet, om gaan kieperen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Op dit moment zijn de faillissementen nog niet hoger dan normaal inderdaad, maar jullie durven te beweren dat er niet een golf van faillissementen aan zit te komen? Zelfs niet na dit bericht?
Ja vast wel, maar hoe denk je dat dat zou gaan als de zorg langdurig vastloopt? Economie en volksgezondheid bestaan niet zonder elkaar he?quote:Op zondag 1 november 2020 20:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Precies dit. Het MKB zal als eerste omdonderen als het virus zijn gang kan gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ja vast wel, maar hoe denk je dat dat zou gaan als de zorg langdurig vastloopt? Economie en volksgezondheid bestaan niet zonder elkaar he?
Alsof alles weer meteen op het oude niveau zit als voorheen. Bovendien zijn er straks ook bedrijven die om gaan kieperen omdat ze meegenomen gaan worden in die golf van faillissementen. Zelfs de grote bedrijven met een miljoenenomzet hebben de afgelopen maanden moeten reorganiseren. En dan nog durven te beweren dat al die mensen over 12 maanden weer een baan hebben? Dan moet wel eerst het consumentenvertrouwen weer terug zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 20:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verlies van banen is niet hetzelfde als faillissementen. Daarnaast zullen al die mensen ook weer een baan hebben als alles weer aantrekt. Linksom of rechtsom gaan wij binnen nu en 12-18 maanden weer volledig terug naar een normale samenleving. Iedereen die heilig in iets anders gelooft is in mijn ogen in paniek, niet diegenen die voor een periode met strengere maatregelen vragen.
Niet iedereen wordt op hetzelfde moment ziek. Of even ernstig.quote:Op zondag 1 november 2020 21:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies dit. Het MKB zal als eerste omdonderen als het virus zijn gang kan gaan.
Als het straks mogelijk is gaat men gewoon weer op reis en naar concerten, in de eerste maanden misschien wel meer dan voorheen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alsof alles weer meteen op het oude niveau zit als voorheen. Bovendien zijn er straks ook bedrijven die om gaan kieperen omdat ze meegenomen gaan worden in die golf van faillissementen. Zelfs de grote bedrijven met een miljoenenomzet hebben de afgelopen maanden moeten reorganiseren. En dan nog durven te beweren dat al die mensen over 12 maanden weer een baan hebben? Dan moet wel eerst het consumentenvertrouwen weer terug zijn.
Moet je wel geld hebben en niet in de schuldhulpsanering terecht gekomen zijn of wanneer je bedrijf failliet gegaan is en je je huis hebt moeten verkopen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als het straks mogelijk is gaat men gewoon weer op reis en naar concerten, in de eerste maanden misschien wel meer dan voorheen.
Zelfs met al deze maatregelen komen wij in de problemen en is zorg al afgeschaald. Als de huidige maatregelen niet zouden werken zouden wij eind november 80% van alle normale zorg moeten afschalen en dan beweer jij dat niet iedereen tegelijk ziek wordt?quote:Op zondag 1 november 2020 21:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt op hetzelfde moment ziek. Of even ernstig.
Klopt. Moet je ook geluk hebben dat je alle zorg hebt kunnen krijgen die je nodig had, besmet of niet.quote:Op zondag 1 november 2020 21:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Moet je wel geld hebben en niet in de schuldhulpsanering terecht gekomen zijn of wanneer je bedrijf failliet gegaan is en je je huis hebt moeten verkopen.
Nu niet nee. Fijn he?quote:Op zondag 1 november 2020 21:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt op hetzelfde moment ziek. Of even ernstig.
Over drama queens gesproken. 😆quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als je geen maatregelen zou hebben zou een land waarschijnlijk vanzelf alsnog in een soort van lockdown gaan, maar dan vele weken en doden later. Denkt men nou serieus dat men vrolijk naar concerten zou gaan of op reis zou gaan als alle ziekenhuizen vol zouden liggen en niemand meer zorg zou kunnen krijgen, zelfs niet voor relatief simpele ingrepen?quote:Op zondag 1 november 2020 21:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nu niet nee. Fijn he?![]()
Jij hebt echt een te eenzijdig beeld. Je lijkt te denken dat als we de maatregelen maar loslaten, dat dan alles opgelost is. Dat is helaas niet het geval, we krijgen dan nog veel meer en grotere problemen. Het is niet voor niets dat stuk voor stuk ieder land voor dit beleid kiest. Zelfs de landen die het zich eigenlijk niet kunnen permitteren.
Maar goed, dit tikwerk is weer vergeefse moeite, want zoals al gezegd, jij leest alleen wat je wil lezen helaas. En dat vind ik echt jammer, want als ik je teksten lees, ga je flink gebukt onder je denkbeelden. (En dat is echt niet l*llig bedoeld.)
Het virus ongecontroleerd rond laten gaan zorgt ook voor enorme economische schade. Daarnaast zal de maatregelen in Nederland los laten economisch gezien minder verschil maken dan je denkt. De reisbranche is dan nog steeds niet gered want alle andere landen houden wel maatregelen en zullen actief Nederlandse toeristen weren en een negatief reisadvies afgeven voor Nederland. Ook wordt Nederland als handelsland meegetrokken in de wereldwijde recessie.quote:Op zondag 1 november 2020 21:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Moet je wel geld hebben en niet in de schuldhulpsanering terecht gekomen zijn of wanneer je bedrijf failliet gegaan is en je je huis hebt moeten verkopen.
En ook niet toen de maatregelen nog niet zo heftig waren als nu. Sommige mensen blijken er gewoon immuun voor te zijn of hebben nergens last van.quote:Op zondag 1 november 2020 21:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nu niet nee. Fijn he?![]()
Jij hebt echt een te eenzijdig beeld. Je lijkt te denken dat als we de maatregelen maar loslaten, dat dan alles opgelost is. Dat is helaas niet het geval, we krijgen dan nog veel meer en grotere problemen. Het is niet voor niets dat stuk voor stuk ieder land voor dit beleid kiest. Zelfs de landen die het zich eigenlijk niet kunnen permitteren.
Maar goed, dit tikwerk is weer vergeefse moeite, want zoals al gezegd, jij leest alleen wat je wil lezen helaas. En dat vind ik echt jammer, want als ik je teksten lees, ga je flink gebukt onder je denkbeelden. (En dat is echt niet l*llig bedoeld.)
Nee, precies. En dat zou dan ook ten koste van de economie gaan, want men houdt dan de hand op de knip. Prachtig onderzoek naar geweest laatst, dat mensen stoppen met uitgeven als de cijfers slechter gaan, zelfs nog vr er maatregelen getroffen worden.quote:Op zondag 1 november 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je geen maatregelen zou hebben zou een land waarschijnlijk vanzelf alsnog in een soort van lockdown gaan, maar dan vele weken en doden later. Denkt men nou serieus dat men vrolijk naar concerten zou gaan of op reis zou gaan als alle ziekenhuizen vol zouden liggen en niemand meer zorg zou kunnen krijgen, zelfs niet voor relatief simpele ingrepen?
Post het nogmaals dan. Ik heb geen zin om meerdere topics door te spitten op zoek er naar.quote:Op zondag 1 november 2020 21:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook niet toen de maatregelen nog niet zo heftig waren als nu. Sommige mensen blijken er gewoon immuun voor te zijn of hebben nergens last van.
Ik heb een paar topics geleden vertelt hoe mijn oplossing eruit zag, maar dat is niet op gereageerd. Ik geloof er inderdaad niet in om alle maatregelen, zo maar los te laten. Echter zullen er ook andere oplossingen kunnen zijn, maar ik heb niet het idee dat daar op in gegaan wordt.
Zo werkt dat.quote:Op zondag 1 november 2020 21:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook niet toen de maatregelen nog niet zo heftig waren als nu. Sommige mensen blijken er gewoon immuun voor te zijn of hebben nergens last van.
Ik heb een paar topics geleden vertelt hoe mijn oplossing eruit zag, maar dat is niet op gereageerd. Ik geloof er inderdaad niet in om alle maatregelen, zo maar los te laten. Echter zullen er ook andere oplossingen kunnen zijn, maar ik heb niet het idee dat daar op in gegaan wordt.
Het is inderdaad niet voor niks dat ons zorgsysteem nu weer reguliere zorg heeft moeten afschalen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo werkt dat.
Als er weinig mensen ziek zijn heb je geen of nauwelijks maatregelen nodig. Neemt dit aantal toe, doordat er geen maatregelen zijn, dan moet je weer maatregelen menen. Doe je dit iets te laat dan krijg je weer teveel mensen die besmet raken en dus ziek worden, waardoor je nog strenger moet ingrijpen etc.
Zo moeilijk is het niet.
Dat ben ik met je eens. Op de middelbare scholen zou ook wat gedaan kunnen worden zonder dat dit tot (grote) schade leidt voor de leerlingen en het de economie niets kost. Snap ook niet waarom dat niet gedaan wordt.quote:Op zondag 1 november 2020 21:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is toch wat we ongeveer nu doen?quote:Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef mir1986 het volgende:
Hoe zou jij het willen aanpakken?
De kwetsbare mensen nog veel beter beschermen, mensen die niet kunnen werken, omdat ze binnen de kwetsbare groep vallen zo inzetten dat ze thuis aan de slag kunnen. Daarnaast veilige PBM voor deze mensen, mocht de noodzaak heel erg hoog zijn en ze niet thuis kunnen zitten.
Hoog inzetten op het vergroten van het immuunsysteem en mensen stimuleren om te blijven bewegen, om goed te eten en sociale contacten te blijven houden.
Verder de verzorgingshuizen zo inrichten dat het virus daar niet meer binnen kan komen. Daar komen nog ontzettend veel overleden mensen vandaan die niet opgewassen zijn tegen het virus.
Maar ook inzetten op groot onderzoek naar medicatie, daar veel geld aan uitgeven. Bovendien goed onderzoeken waar de meeste besmettingen vandaan komen en hiermee maatregelen treffen die het virus echt indammen in plaats van maatregelen te nemen die niet voldoende helpen.
Dit was mijn antwoord destijds.
Dit gebeurt al. Veel mensen die kwetsbaar zijn werken al thuis. Van mij mag dit inderdaad nog verder uitgebreid worden. Sowieso zou iedereen die thuis zou kunnen werken thuis moeten werken. Jammer van de sociale contacten op de werkvloer, maar dit is een kleine investering voor wat me in andere vlakke aan vrijheden terugkrijgt.quote:Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef mir1986 het volgende:
De kwetsbare mensen nog veel beter beschermen, mensen die niet kunnen werken, omdat ze binnen de kwetsbare groep vallen zo inzetten dat ze thuis aan de slag kunnen. Daarnaast veilige PBM voor deze mensen, mocht de noodzaak heel erg hoog zijn en ze niet thuis kunnen zitten.
Prima, zou sowieso altijd moeten gebeuren, maar dit is geen oplossing voor op de korte termijn. Als iemand 120kg is en ongezond leeft gaat die niet binnen nu en vier weken een gezonde levenstijl, BMI etc. hebben, dus diegenen die niet extra vatbaar zijn voor de gevolgen zullen dat voorlopig ook nog blijven. Je hebt er dus op dit moment niks aan. Op langere termijn ben ik het met je eens.quote:Hoog inzetten op het vergroten van het immuunsysteem en mensen stimuleren om te blijven bewegen, om goed te eten en sociale contacten te blijven houden.
Eens, is men mee bezig.quote:Verder de verzorgingshuizen zo inrichten dat het virus daar niet meer binnen kan komen. Daar komen nog ontzettend veel overleden mensen vandaan die niet opgewassen zijn tegen het virus.
Eens en gebeurt al.quote:Maar ook inzetten op groot onderzoek naar medicatie, daar veel geld aan uitgeven. Bovendien goed onderzoeken waar de meeste besmettingen vandaan komen en hiermee maatregelen treffen die het virus echt indammen in plaats van maatregelen te nemen die niet voldoende helpen.
De risicogroep is te groot om adequaat te beschermen. Vooral nu het virus zo wijdverspreid is. Je kunt verzorgingstehuizen bijna alleen maar virusvrij houden door ze op slot te gooien. Dan kwijnen de bejaarden daar echter weg in eenzaamheid.quote:Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef mir1986 het volgende:
Hoog inzetten op het vergroten van het immuunsysteem en mensen stimuleren om te blijven bewegen, om goed te eten en sociale contacten te blijven houden.
Verder de verzorgingshuizen zo inrichten dat het virus daar niet meer binnen kan komen. Daar komen nog ontzettend veel overleden mensen vandaan die niet opgewassen zijn tegen het virus.
Maar ook inzetten op groot onderzoek naar medicatie, daar veel geld aan uitgeven. Bovendien goed onderzoeken waar de meeste besmettingen vandaan komen en hiermee maatregelen treffen die het virus echt indammen in plaats van maatregelen te nemen die niet voldoende helpen.
En hierbij de horeca wel open met de nodige maatregelen. Ik vind het bijvoorbeeld bizar dat je nu geen drinken en eten meer mag kopen in de dierentuinen, bioscopen en pretparken. Dat zorgt voor extra inkomsten en voor extra kans dat deze het overleven.quote:
Goeie maatregelen en volgens mij proberen we deze al zo goed mogelijk te doen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef mir1986 het volgende:
Die bejaarden kwijnen nu ook al weg, 1x per week bezoek en dan ook nog maar een uurtje..quote:Op zondag 1 november 2020 21:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De risicogroep is te groot om adequaat te beschermen. Vooral nu het virus zo wijdverspreid is. Je kunt verzorgingstehuizen bijna alleen maar virusvrij houden door ze op slot te gooien. Dan kwijnen de bejaarden daar echter weg in eenzaamheid.
Er wordt al onderzoek gedaan naar medicatie. Aangezien bestaande medicatie helaas niet afdoende lijkt te werken om een patint effectief te behandelen, dient er onderzoek te worden gedaan naar nieuwe medicatie. Dat is een nog langer traject dan bij een vaccin.
Het is al duidelijk in welk omgeving het virus makkelijk verspreid. Slecht geventileerde binnenruimtes met veel mensen. Je kunt zelf wel verzinnen wat hier allemaal onder valt.
Ow? Maar dat is geen regel of advies toch?quote:Op zondag 1 november 2020 21:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die bejaarden kwijnen nu ook al weg, 1x per week bezoek en dan ook nog maar een uurtje..
Laat mensen dan alsjeblieft wel buiten samenkomen.
Liep gisteren in het bos en raakte in gesprek met een verpleegkundige, zij vertelde dit.quote:Op zondag 1 november 2020 21:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Maar dat is geen regel of advies toch?
Denk dat dit tehuis-gebonden regels zijn of ik heb iets gemist....
Klopt. Er is geen algemene maatregel zoals met de 1e golf.quote:Op zondag 1 november 2020 21:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Maar dat is geen regel of advies toch?
Denk dat dit tehuis-gebonden regels zijn of ik heb iets gemist....
Dit is geen advies of maatregelen vanuit de overheid. Als ze dit op eigen houtje doen kan de overheid er ook niks aan doen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die bejaarden kwijnen nu ook al weg, 1x per week bezoek en dan ook nog maar een uurtje..
Laat mensen dan alsjeblieft wel buiten samenkomen.
Ben ik ook benieuwd naar. Ik denk dat ze het voorlopig zo laten, geen verdere maatregelen. Het duurt zo langer, maar kost minder en hebben ze gelijk een goede reden om (familie-)bijeenkomsten tijdens de feestdagen nog steeds te ontraden. Ge-jojo van nu strenger, softer met de feestdagen en vervolgens de klap weer opvangen met strengere maatregelen wordt niemand blij van. Rot voor de horeca, zonder meer, maar het zal gemakkelijker zijn om n sector financieel op te vangen.quote:Op zondag 1 november 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen.
En wat voor andere ontwikkelingen we gaan krijgen.
Er zal toch langzaamaan beleid gemaakt moeten gaan worden, van lockdown naar lockdown is niet echt vol te houden.
Ik verwacht dit echt niet voordat er meer duidelijkheid komt over een vaccin.quote:Op zondag 1 november 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Er zal toch langzaamaan beleid gemaakt moeten gaan worden, van lockdown naar lockdown is niet echt vol te houden.
Ondanks of dankzij Rutte zou het wel een goede bak zijn als wij (weer) met relatief lichte maatregelen erdoor rollen terwijl andere landen veel drastischer op slot gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb een vaccin gevraagd voor in mijn schoen dit jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel komen er na de kerst langzaam al berichten over de eerste vaccins die worden toegepast. Dus dan is er sws al meer licht aan het eind vd tunnel
Vrees voor een piek met de kerst.quote:Op zondag 1 november 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb een vaccin gevraagd voor in mijn schoen dit jaar.
En eentje voor onder de boom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |