Eens!quote:Op zondag 1 november 2020 01:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zou eerlijker zijn dat plaatje zo af te beelden:
[ afbeelding ]
Zodat de bias niet komt op het mondkapje......
Dan hadden ze in België al lang weer vrolijk naar de kroeg kunnen gaan. Oh wachtquote:Op zondag 1 november 2020 00:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, mijn punt is dus dat ALS het plaatje zou kloppen, en de kans zonder afstand etc met alleen allebei een mondkapje van 90% naar 1,5% zou gaan, die mondkapjes de r al zou ver onder de 1 zouden timmeren dat het hele virus nu al lang was uitgeroeid.
Dus dat die eerste schijf gatenkaas is en niet een betonplaat geeft al aan dat van 90% naar 1,5% gewoon nooit kan kloppen
Ja we letten zeker op met bezoek. Doe ik nu al overigens, ga niet meer onnodig op pad voor werk enzo. Volgens de experts zou het allemaal geen kwaad kunnen voor de baby, maar een besmette vrouw die gaat bevallen lijkt me toch niet echt ideaalquote:Op zondag 1 november 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zolang ze me maar niet opsluiten met mijn schoonfamilie!Ook niet met mijn eigen familie trouwens!
![]()
Jaaaaaa, jij hebt nog een heerlijk maandje tegoed he? Ik begreep ook dat kraamhulp maar één persoon toeliet, maar denk dat het per kraamzorg verschilt. Afhankelijk van hoe de cijfers dan zijn, zou ik toch een beetje uitkijken met teveel visite. Zowel voor je hummeltje alsook voor je herstellende vrouw. Sowieso ook wel ff lekker om gewoon de eerste week in rust te genieten van elkaar toch? Hoewel Opa en Oma... die wil je toch wel ff erbij, lijkt me!![]()
Verder gewoon raambezoek instellen! Beschuit met muisjes door de brievenbus schuiven en het cadeautje kunnen ze op de stoep achterlaten!
Heel creatief!quote:Op zondag 1 november 2020 01:03 schreef Vallon het volgende:
Nog even mijn noeste arbeid...... je moet wat met deze dagen.....
[ afbeelding ]
Tot er 2 streepjes op de wattenstaaf verschijnen.quote:Op zondag 1 november 2020 01:05 schreef Stray_cat het volgende:
Stel heh (het is zo), ik ben al 9 maanden verkouden en dus in verwachting van Corona, moet ik dan een test doen. Hoe vaak?
Als gezegd ken ik de details van deze monstername niet, maar ik weet wel hoe het rioolstelsel en een waterzuivering werkt. Als je steekmonsters neemt in het influent (binnenkomend afvalwater), heb je geen representatieve meting. Beter neem je volumegewijs bijvoorbeeld 100 monsters per dag, automatisch per volumeeenheid. En uiteraard gekoeld opgeslagen. Dit kan allemaal automatisch, mits de juiste apparatuur aanwezig is, kost wel serieus geld. En het is ook best complex om het goed te doen.quote:Op zondag 1 november 2020 00:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, is dat de reden, dat verklaart. Thanks.
Maar zo oud zijn ze toch niet? Zie 27 oktober staan... Lijkt me dus schijterij () van mensen die de 20e besmet zijn? Meeste cijfers lopen verder achter. Maar goed, als ze anders zijn gaan meten, verklaart het dat evengoed misschien, dan kan je er dus niets meer over zeggen.
Waarom wijzigen we toch telkens alles wat we meten?
Nee, bevallen met corona lijkt mij ook verre van ideaal...quote:Op zondag 1 november 2020 01:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja we letten zeker op met bezoek. Doe ik nu al overigens, ga niet meer onnodig op pad voor werk enzo. Volgens de experts zou het allemaal geen kwaad kunnen voor de baby, maar een besmette vrouw die gaat bevallen lijkt me toch niet echt ideaal![]()
En inderdaad, de eerste week rust is inderdaad fijn. Denk dat we die sowieso wel inlassen.
quote:Op zondag 1 november 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tot er 2 streepjes op de wattenstaaf verschijnen.
Ik zit trouwens ff te rekenen... maar eh... Jij kan toch geen hekel aan de lockdown hebben gehad. Volgens mij heb jij je wel vermaakt toen!quote:Op zondag 1 november 2020 01:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja we letten zeker op met bezoek. Doe ik nu al overigens, ga niet meer onnodig op pad voor werk enzo. Volgens de experts zou het allemaal geen kwaad kunnen voor de baby, maar een besmette vrouw die gaat bevallen lijkt me toch niet echt ideaal![]()
En inderdaad, de eerste week rust is inderdaad fijn. Denk dat we die sowieso wel inlassen.
Moet ik dan elke dagquote:Op zondag 1 november 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tot er 2 streepjes op de wattenstaaf verschijnen.
quote:Op zondag 1 november 2020 01:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zit trouwens ff te rekenen... maar eh... Jij kan toch geen hekel aan de lockdown hebben gehad. Volgens mij heb jij je wel vermaakt toen!
Sommige dingen gaan gewoon door hè, zelfs tijdens een lockdownquote:Op zondag 1 november 2020 01:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zit trouwens ff te rekenen... maar eh... Jij kan toch geen hekel aan de lockdown hebben gehad. Volgens mij heb jij je wel vermaakt toen!
Jaja. Leootje heeft goed geluisterd naar Rutte toen die zei dat men wel in beweging moest blijven!quote:
Nee hoor. Daar zit straks ff een tijdelijke stop op.quote:Op zondag 1 november 2020 01:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sommige dingen gaan gewoon door hè, zelfs tijdens een lockdown
De combinatie thuisblijven en in beweging blijven is niet zo verkeerdquote:Op zondag 1 november 2020 01:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jaja. Leootje heeft goed geluisterd naar Rutte toen die zij dat men wel in beweging moest blijven!
Zie editquote:Op zondag 1 november 2020 01:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee hoor. Daar zit straks ff een tijdelijke stop op.![]()
Wil geen paniek zaaien, zeker niet hier, maar eh... je voorbereiden zeg maar...
quote:Op zondag 1 november 2020 01:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De combinatie thuisblijven en in beweging blijven is niet zo verkeerd
Ja, gelukkig. Was al bang dat ik het slechte nieuws als eerste moest brengen. Pak van mijn hart dit!quote:
Ben ervaringsdeskundige van die drooglegging hèquote:Op zondag 1 november 2020 01:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, gelukkig. Was al bang dat ik het slechte nieuws als eerste moest brengen. Pak van mijn hart dit!
quote:Op zondag 1 november 2020 01:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ben ervaringsdeskundige van die drooglegging hè
Slechts één maal. Reeds 4.5 jaar geleden, maar staat nog in mijn geheugen gegriftquote:Op zondag 1 november 2020 01:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Hoevaak heb je dat al moeten meemaken dan?
quote:Op zondag 1 november 2020 01:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Slechts één maal. Reeds 4.5 jaar geleden, maar staat nog in mijn geheugen gegrift
Heb je ook een youtube linkje ofzo?quote:Op zondag 1 november 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
Zit beetje college football te kijken en zie dus constant van die "spotjes" voor de verkiezingen. Die van Trump is echt geniaalGewoon doen alsof COVID-19 de VS uit is
Held.
Van dat filmpje? Even zoeken momentquote:Op zondag 1 november 2020 01:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je ook een youtube linkje ofzo?
Ja, ik begreep al dat hij dat op zijn lijst van 'achievements' had gezet!quote:Op zondag 1 november 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
Zit beetje college football te kijken en zie dus constant van die "spotjes" voor de verkiezingen. Die van Trump is echt geniaalGewoon doen alsof COVID-19 de VS uit is
Held.
Die Biden is geen haar beter. Ondanks dat Trump ook wel een aparte is, hoop ik dat hij weer gekozen wordtquote:Op zondag 1 november 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik begreep al dat hij dat op zijn lijst van 'achievements' had gezet!![]()
Compleet van het padje die man! Beter voor het volk dat een ander hen door deze crisis leidt!![]()
Vraag me wel af hoe dat gaat als hij af moet taaien. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij gewoon Biden succes wenst en netjes vertrekt! Popcornmomentje denk ik!![]()
Voor ons vermaak is dat wel goed ja!quote:Op zondag 1 november 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die Biden is geen haar beter. Ondanks dat Trump ook wel een aparte is, hoop ik dat hij weer gekozen wordt
Ik heb dat blaadje Gezond Verstand in de brievenbus gehad, Dat is ook wel gek hoorquote:Op zondag 1 november 2020 01:53 schreef Mammietje het volgende:
Nou zag ik paar dagen geleden ook het spotje van "Jezus leeft" op de frontpage, dus Nederland kan er ook wat van qua clownerij! Heb echt het halve spotje (langer trok ik niet) zitten denken dat het een persiflage was!
Ok leuk als het zou lukken.quote:Op zondag 1 november 2020 01:54 schreef Kyran het volgende:
Zal zo vast nog wel een keer langskomen, zal dan kijken of ik het kan vinden op YT. Kan het nu even niet vinden.
Jammer.quote:Op zondag 1 november 2020 01:54 schreef Kyran het volgende:
Zal zo vast nog wel een keer langskomen, zal dan kijken of ik het kan vinden op YT. Kan het nu even niet vinden.
Ow, daar heb ik al wel van gehoord maar heb hem zelf nog niet 'mogen' ontvangen!quote:Op zondag 1 november 2020 01:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat blaadje Gezond Verstand in de brievenbus gehad, Dat is ook wel gek hoor
100.000 nieuwe gevallen en 1000 doden en het loopt weer per dag op en dat doet het al weken.quote:Op zondag 1 november 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
Held.
Fijn dat ze in ieder geval een boete gekregen heb. Maar ik vrees dat dat velen van hen er niet van zal weerhouden het nog een keer te doen. Ze zullen het haast als entreegeld voor een feestje zien.quote:Op zondag 1 november 2020 06:15 schreef asco het volgende:
Video: ME beëindigt groot illegaal feest in bos bij Geulle, bezoekers op de bon geslingerd
https://m.limburger.nl/cn(...)r&utm_term=limburger
Dit soort teksten. Tsja.quote:Op zondag 1 november 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die Biden is geen haar beter. Ondanks dat Trump ook wel een aparte is, hoop ik dat hij weer gekozen wordt
Extreme circumstances require extreme measures. Tweede keer? 2.500 euro boete en een maand cel. Is het dan nog zo aantrekkelijk?quote:Op zondag 1 november 2020 07:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Fijn dat ze in ieder geval een boete gekregen heb. Maar ik vrees dat dat velen van hen er niet van zal weerhouden het nog een keer te doen. Ze zullen het haast als entreegeld voor een feestje zien.
Nee, doe maar niet.quote:Op zondag 1 november 2020 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extreme circumstances require extreme measures. Tweede keer? 2.500 euro boete en een maand cel. Is het dan nog zo aantrekkelijk?
Hoe makkelijk/snel kon men getest worden? 10-19 jarigen zullen zelden zware symptomen hebben, mogelijk waren dat vaak asymptomatische gevallen, die getest werden omdat hun ouders besmet waren. Dat zijn in feite "overbodige" tests (ze moeten in zo'n geval toch thuis blijven dacht ik?), misschien waren dokters naarmate het drukker werd minder geneigd om die groep te testen?quote:Op zondag 1 november 2020 03:23 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat de leeftijdsgroep van 10-19 eerst samen met de groepen 30-39, 40-49 en 50-59 in augustus beginnen te stijgen, maar eind september vertragen de gevallen onder de 10-19 jarigen. De rest stijgt door en er ontstaat een aanzienlijk gat. Nieuwsgierig waarom dit het geval is.
De scholen in regio noord begonnen 18 augustus. Midden en zuid zullen wel de 25e zijn begonnen, want aardig overeenkomt met de versnellingen qua besmettingen in begin september.
De 10-19 jarigen bereikte (voor nu) de peik op 13 oktober.
Als ik me goed kan herinneren waren de maatregelen van 29 september niet gericht op 10-17 jarigen, dus al hun activiteiten gingen gewoon door.
Ieder weekend raak. En ik weet er 3 die gewoon door zijn gegaan hier in dezelfde regio.quote:Op zondag 1 november 2020 06:15 schreef asco het volgende:
Video: ME beëindigt groot illegaal feest in bos bij Geulle, bezoekers op de bon geslingerd
https://m.limburger.nl/cn(...)r&utm_term=limburger
Lekker de natuur in, frisse lucht is gezond.quote:Op zondag 1 november 2020 08:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ieder weekend raak. En ik weet er 3 die gewoon door zijn gegaan hier in dezelfde regio.
Ja, ik denk dat 95% dan wel afhaakt. En op de overige 5% gewoon een keer politiehonden loslaten, dan leren óók zij het uiteindelijk wel af.quote:Op zondag 1 november 2020 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extreme circumstances require extreme measures. Tweede keer? 2.500 euro boete en een maand cel. Is het dan nog zo aantrekkelijk?
dan belast je de zorg onnodig en dit soort feestjes zullen altijd plaatsvinden zelfs met een avondklok, het is nu eenmaal spannend.quote:Op zondag 1 november 2020 08:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat 95% dan wel afhaakt. En op de overige 5% gewoon een keer politiehonden loslaten, dan leren óók zij het uiteindelijk wel af.
Dat kan helemaal niet, de kamer heeft geregeld dat al is het de 40ste keer, je krijgt nog maar 95 euro boete en nooit een strafblad.quote:Op zondag 1 november 2020 08:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat 95% dan wel afhaakt. En op de overige 5% gewoon een keer politiehonden loslaten, dan leren óók zij het uiteindelijk wel af.
Ook thuis mag het niet, dit leken mij geen scholieren van 13-17.quote:Op zondag 1 november 2020 09:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet, de kamer heeft geregeld dat al is het de 40ste keer, je krijgt nog maar 95 euro boete en nooit een strafblad.
Verder mag je geen geweldsmiddelen inzetten als het niet strikt noodzakelijk is, dus dat is de manier om schadevergoedingen te moeten betalen.
Leef er maar mee dat ze zullen blijven en wees blij als ze het niet thuis gaan doen binnenkort waar het dan mag en 10 keer besmettelijker is.
Goed punt ja.quote:Op zondag 1 november 2020 08:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe makkelijk/snel kon men getest worden? 10-19 jarigen zullen zelden zware symptomen hebben, mogelijk waren dat vaak asymptomatische gevallen, die getest werden omdat hun ouders besmet waren. Dat zijn in feite "overbodige" tests (ze moeten in zo'n geval toch thuis blijven dacht ik?), misschien waren dokters naarmate het drukker werd minder geneigd om die groep te testen?
Je kan altijd eens moeten hoesten wegens een vuiltje in je keel. Of je verslikt je. Niesen evengoed zo. En bij het ademen en praten verspreid je ook delen.quote:Op zondag 1 november 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Op de RIVM site staat: Het virus wordt verspreid door hoesten en niezen. Via druppeltjes komt het zo in de lucht.
Beetje verwarrend want ik meende dat ook besmette personen zonder deze klachten het virus kunnen verspreiden.
Dat laatste daar doelde ik eigenlijk ook op. Deze beschrijving van het RIVM doet vermoeden dat het virus zich alleen door hoesten en niezen kan verspreiden.quote:Op zondag 1 november 2020 09:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan altijd eens moeten hoesten wegens een vuiltje in je keel. Of je verslikt je. Niesen evengoed zo. En bij het ademen en praten verspreid je ook delen.
Daarom zeg ik binnenkort.quote:Op zondag 1 november 2020 09:25 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
Ook thuis mag het niet, dit leken mij geen scholieren van 13-17.
Anderhalf meter afstand geldt ook thuis(indien niet uit hetzelfde huishouden), dat er niet gecheckt wordt is wat anders.
Ik liep gisteren de supermarkt in en verslikte me in m'n eigen spuug met een hoestbui tot gevolg. Je weet niet waar je moet kijkenquote:Op zondag 1 november 2020 09:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan altijd eens moeten hoesten wegens een vuiltje in je keel. Of je verslikt je. Niesen evengoed zo. En bij het ademen en praten verspreid je ook delen.
Was het toevallig een Deen?quote:Op zondag 1 november 2020 09:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik liep gisteren de supermarkt in en verslikte me in m'n eigen spuug met een hoestbui tot gevolg. Je weet niet waar je moet kijken
En dit is waargebeurd.
Vooral ook door praten, schreeuwen, zingen.quote:Op zondag 1 november 2020 09:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat laatste daar doelde ik eigenlijk ook op. Deze beschrijving van het RIVM doet vermoeden dat het virus zich alleen door hoesten en niezen kan verspreiden.
Ja?quote:Op zondag 1 november 2020 09:39 schreef quirina het volgende:
En het verkoudheid seizoen helpt de verspreiding nog meer dit najaar.
Nou ja, je moet maar zo denken, beter je eigen spuug dan dat van een ander 😏😏😏quote:Op zondag 1 november 2020 09:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik liep gisteren de supermarkt in en verslikte me in m'n eigen spuug met een hoestbui tot gevolg. Je weet niet waar je moet kijken
En dit is waargebeurd.
Een collega had het een week of drie geleden. Is er even goed ziek van geweest en inmiddels weer hersteld. Had gebeld (GGD) voor een nieuwe test voordat hij weer uit huis en naar het werk kon gaan enzo. Toen zeiden ze dat wanneer hij zich nu zou laten testen deze alsnog 'positief' aan zou geven en het dus geen zin had. Hij kon wel gewoon weer naar het werk e.d... Het zit me ergens niet lekkerquote:Op zondag 1 november 2020 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooral ook door praten, schreeuwen, zingen.
Jaap geeft zelf aan dat contact ook een besmettingsroute isquote:Op zondag 1 november 2020 09:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat laatste daar doelde ik eigenlijk ook op. Deze beschrijving van het RIVM doet vermoeden dat het virus zich alleen door hoesten en niezen kan verspreiden.
Als je a symptomatisch bent en je bent daarop ook lekker verkouden dan sproei je nog meer virus de lucht in.quote:
Je testresultaten geven dan positief aan, maar je bent niet besmettelijk meer.quote:Op zondag 1 november 2020 09:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een collega had het een week of drie geleden. Is er even goed ziek van geweest en inmiddels weer hersteld. Had gebeld (GGD) voor een nieuwe test voordat hij weer uit huis en naar het werk kon gaan enzo. Toen zeiden ze dat wanneer hij zich nu zou laten testen deze alsnog 'positief' aan zou geven en het dus geen zin had. Hij kon wel gewoon weer naar het werk e.d... Het zit me ergens niet lekker
Meerdere virussen tegelijkertijd is niet heel erg vaak het geval tenzij debiel immuunsysteemquote:Op zondag 1 november 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je a symptomatisch bent en je bent daarop ook lekker verkouden dan sproei je nog meer virus de lucht in.
Je kan wel degelijk meerdere virussen in je lichaam hebben.quote:Op zondag 1 november 2020 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Meerdere virussen tegelijkertijd is niet heel erg vaak het geval tenzij debiel immuunsysteem
Hij zegt ook niet dat dat niet kanquote:Op zondag 1 november 2020 09:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan wel degelijk meerdere virussen in je lichaam hebben.
Nou dat ik mogelijk alsnog besmet ben geraakt. Hij kwam ook doodleuk met dit verhaal halverwege de eerste werkdag dat hij er weer was. Nu moet je maar vertrouwen op de GGD maar die geven vaak ook tegenstrijdige informatie heb ik al gehoord.quote:Op zondag 1 november 2020 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Je testresultaten geven dan positief aan, maar je bent niet besmettelijk meer.
Zo snel achter elkaar herbesmet en dus mogelijk besmettelijk zijn is uiterst niet aannemelijk.
Wat zit je niet lekker?
Die beide actief besmettelijk zijn. Kán, maar niet heel erg aannemelijkquote:Op zondag 1 november 2020 09:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan wel degelijk meerdere virussen in je lichaam hebben.
Ja dat is bekend, weet het niet uit mijn hoofd maar daar is het advies van de GGD en RIVM ook op gestoeld.quote:Op zondag 1 november 2020 09:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nou dat ik mogelijk alsnog besmet ben geraakt. Hij kwam ook doodleuk met dit verhaal halverwege de eerste werkdag dat hij er weer was. Nu moet je maar vertrouwen op de GGD maar die geven vaak ook tegenstrijdige informatie heb ik al gehoord.
Is er eigenlijk bekend hoeveel dagen nadat iemand besmet is geraakt diegene besmettelijk is voor anderen?
Jaquote:Op zondag 1 november 2020 10:01 schreef roos94 het volgende:
Mijn vriend heeft vorig weekend samengewerkt met iemand en die persoon is eind deze week positief getest op corona zonder klachten. Moet hij nu in quarantaine?
Pech voor zijn werkgeverquote:Op zondag 1 november 2020 10:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn werkgever wil dat hij gewoon komt werkenvandaag
Dit jaquote:
Die zijn nu nog lekker van de laatste koopzondag aan het genietenquote:
quote:Het was zaterdag koppen lopen in enkele grote winkelstraten in Antwerpen en Brussel, en ook ketens als Dreamland, Action en Ikea zagen ongezien lange wachtrijen voor hun deuren opduiken. Maandag gaat ons land voor de tweede keer in lockdown en dat vooruitzicht lokte blijkbaar nog snel een hele hoop kooplustigen. “Niet slim”, reageerden viroloog Marc Van Ranst en biostatisticus Geert Molenberghs. En ook minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) is die mening toegedaan. Hij roept iedereen dan ook op om vandaag thuis te blijven, als er onder meer in Antwerpen een koopzondag is. “Doe het niet. Het is gevaarlijk”, zegt hij.
https://www.hln.be/binnen(...)gevaarlijk~a031f1b1/
Je kunt later nog positief getest wordenquote:Op zondag 1 november 2020 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ff sneltestje doen morgenochtend en dan aan het werk
Pfff dan doe je later nog een testquote:Op zondag 1 november 2020 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt later nog positief getest worden
De mens is ook overal hetzelfde ingesteld.quote:Op zondag 1 november 2020 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zijn nu nog lekker van de laatste koopzondag aan het genieten![]()
[..]
Bloed, neus of keel?quote:Op zondag 1 november 2020 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ff sneltestje doen morgenochtend en dan aan het werk
en dan even melden dat het zo druk is met eenquote:Op zondag 1 november 2020 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De mens is ook overal hetzelfde ingesteld.
Ff een maskertje op voor de show maar vervolgens wel massaal de winkels induiken
Neus en keel sneltest. Bloed is alleen om te kijken of je antistoffen hebt (dus pas nadat je het virus hebt gehad en verslagen), neus/keel is om te kijken of je op dit moment corona positief bent.quote:Op zondag 1 november 2020 10:08 schreef Benny het volgende:
[..]
Bloed, neus of keel?
Via-via heb ik meegekregen dat de bloedtest onvoldoende betrouwbaar is. Waar de bloedtest negatief aangaf, was het bij de GGD positief. Ging om vier personen die al een aantal dagen klachten hadden. Dus argument van momentopname is hier absoluut niet van toepassing
Hier in de stad was het gister dit jaar nog niet zo druk. Dus we kunnen wel naar de Belgen kijken, maar hier in Nederland belooft ook niet veel goedsquote:Op zondag 1 november 2020 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Jaap heeft zijn geloofwaardigheid in februari al verloren, hij is gewoon een puppet van onze regeringquote:Op zondag 1 november 2020 09:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Jaap geeft zelf aan dat contact ook een besmettingsroute is
Ja maar ho, waarom zou je dat risico gaan lopen en niet gewoon overheidsadviezen aanhouden in dit geval?quote:Op zondag 1 november 2020 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Pfff dan doe je later nog een testbaas wil dat heus wel voor je betalen als je beetje nuttige werknemer bent.
Ja en nu zijn de grenzen gewoon open dus komen de Belgen naar Nederland om te shoppenquote:Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Benny het volgende:
[..]
Hier in de stad was het gister dit jaar nog niet zo druk. Dus we kunnen wel naar de Belgen kijken, maar hier in Nederland belooft ook niet veel goeds
in jouw ogen misschien, wel eens dat de onafhankelijkheid af en toe in het geding was maar ongeloofwaardig vind ik wel overdreven.quote:Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Jaap heeft zijn geloofwaardigheid in februari al verloren, hij is gewoon een puppet van onze regering
Ditquote:Op zondag 1 november 2020 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
in jouw ogen misschien, wel eens dat de onafhankelijkheid af en toe in het geding was maar ongeloofwaardig vind ik wel overdreven.
Stop hier maar mee.quote:Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Jaap heeft zijn geloofwaardigheid in februari al verloren, hij is gewoon een puppet van onze regering
Ook verdomd idioot om een sluiting van zes weken aan te kondigen, maar die pas twee dagen later te laten beginnen...quote:Op zondag 1 november 2020 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar zien we dat terug nu in de cijfers? Volgens mij valt dat allemaal wel mee.quote:Op zondag 1 november 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je a symptomatisch bent en je bent daarop ook lekker verkouden dan sproei je nog meer virus de lucht in.
sorry baas van dit topicquote:
Die cijfers kijk ik niet eens meer naar want die kloppen toch niet. Of ze hebben weer eens storing , of ze hebben later pas cijfers gegeven.quote:Op zondag 1 november 2020 10:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar zien we dat terug nu in de cijfers? Volgens mij valt dat allemaal wel mee.
Alsof we hier anders doenquote:Op zondag 1 november 2020 10:15 schreef crystal_meth het volgende:
Ook verdomd idioot om een sluiting van zes weken aan te kondigen, maar die pas twee dagen later te laten beginnen...
Ah, verstandig. Dat maakt het wel makkelijker om gefundeerde uitspraken te doen ja.quote:Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Die cijfers kijk ik niet eens meer naar want die kloppen toch niet.
Mayhemquote:
En daar zijn er veel van helaas 🙈quote:Op zondag 1 november 2020 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Gewoon in quarantaine, tien dagen
En schriftelijk communiceren met de werkgever want dit klinkt weer typisch als een 'werk gaat voor gezondheid type werkgever'
Wellicht een heleboel als je ook kijkt hoeveel testen eraf zijn genomen door de GGD. Het percentage positieve testen zegt veel meerquote:Op zondag 1 november 2020 10:32 schreef quirina het volgende:
En wat klopt er van de cijfers als de GGD de besmettingen van commerciële test straten niet meeneemt?
Ik mag kritiek leveren, want ik ben Belg.quote:Op zondag 1 november 2020 10:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Alsof we hier anders doen
Ik kan me nog wel een feestje in Den Haag herinneren vlak voordat hier de kroegen dicht gingen.
Daarom ook niet handig om zulke maatregelen een paar dagen van tevoren aan te kondigen. Dan kun je het beter zoals in maart doen, om 17.30 aankondigen dat alle horeca om 18.00 uur dicht moest.quote:Op zondag 1 november 2020 10:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Alsof we hier anders doen
Ik kan me nog wel een feestje in Den Haag herinneren vlak voordat hier de kroegen dicht gingen.
Een advies is geen wettelijke verplichting. Die adviezen zijn in de loop van de maanden al meerdere keren veranderd dus dat zegt niets. Ik zou 2 jaar geleden er ook niet vrolijk van worden als iemand met griep op kantoor komt en iedereen besmet, dat is voor niemand nuttig. Als je weet dat je geen virus hebt dmv die test en ook geen symptomen hebt dan kan je gewoon werken.quote:Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar ho, waarom zou je dat risico gaan lopen en niet gewoon overheidsadviezen aanhouden in dit geval?
Ja Floor maar de effecten zijn dan ook nog niet helemaal zichtbaar. Volgens mij hoopt men nog steeds op een daling en bij stabilisatie komen er meer maatregelen waardoor andere sectoren op hun tenen gaan lopen.quote:Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel een geluid dat je van meerdere zorgmedewerkers hoort die houden dat geen 4 maanden vol.
Ook al die mensen die een mondkapje in hun avatar shoppenquote:Op zondag 1 november 2020 10:41 schreef Noek het volgende:
Twiiter, wat een sentimentele aids is dat.
Ik dacht dat Insta intens was maar sinds deze pandemie weet ik beter.
ik vind twitter wel nuttig maar op mijn tijdlijn komen er geen berichten van Floor langsquote:Op zondag 1 november 2020 10:41 schreef Noek het volgende:
Twiiter, wat een sentimentele aids is dat.
Ik dacht dat Insta intens was maar sinds deze pandemie weet ik beter.
Wel van Marino en Jelmer?quote:Op zondag 1 november 2020 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind twitter wel nuttig maar op mijn tijdlijn komen er geen berichten van Floor langs
Maar niemand zegt ook dat deze situatie nog 4 maanden gaat duren.quote:Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel een geluid dat je van meerdere zorgmedewerkers hoort die houden dat geen 4 maanden vol.
zoals in februari al besproken, een CV zegt helemaal niks als je maar een buikspreekpop van onze regering bent.quote:Op zondag 1 november 2020 10:44 schreef Noek het volgende:
Zo'n Jelmer Visser die recepten uitwisselde en tips gaf over goedkoop reizen wordt gezien als data analist op FOK!
Dankzij zijn getwitter denken mensen echt dat hij een expert is.
Oh ja, en Jaap is kut natuurlijk want zijn cv is ronduit kut met peren.
En hoe denkt Floor dat de zorg betaald wordt? Door met z'n alles thuis te gaan zitten?quote:Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
nee ook niet, ik zie dat soort links alleen maar hierquote:Op zondag 1 november 2020 10:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel van Marino en Jelmer?
Die even hun "momentje" pakken met een leuke meme erbij?
Zou het dan niet eerder andersom zijn?quote:Op zondag 1 november 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zoals in februari al besproken, een CV zegt helemaal niks als je maar een buikspreekpop van onze regering bent.
tevens is het vaak in de praktijk heel anders dan de theorie.
we knallen het virus gewoon het land uit met oud en nieuw !quote:Op zondag 1 november 2020 10:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar niemand zegt ook dat deze situatie nog 4 maanden gaat duren.
Dit ja.quote:Op zondag 1 november 2020 10:44 schreef Noek het volgende:
Zo'n Jelmer Visser die recepten uitwisselde en tips gaf over goedkoop reizen wordt gezien als data analist op FOK!
Dankzij zijn getwitter denken mensen echt dat hij een expert is.
Oh ja, en Jaap is kut natuurlijk want zijn cv is ronduit kut met peren.
En dan denk ik: realiseert zij zich nou echt niet dat je eerst moet stabiliseren, voordat we kunnen gaan dalen? Want dat is een virusuitbraak te lijf gaan.quote:Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik heb niets met vuurwerk.quote:Op zondag 1 november 2020 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we knallen het virus gewoon het land uit met oud en nieuw !
Floor Nachtanaal denkt waarschijnlijk dat als je in 'n lockdown gaat dat de IC dan ook meteen leeg is.quote:Op zondag 1 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan denk ik: realiseert zij zich nou echt niet dat je eerst moet stabiliseren, voordat we kunnen gaan dalen? Want dat is een virusuitbraak te lijf gaan.
was dat maar zoquote:Op zondag 1 november 2020 10:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder andersom zijn?
Dat het kabinet een doorgeefluik van Jaap is?
Hier geloof ik niets van.quote:Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Benny het volgende:
Hier in de stad was het gister dit jaar nog niet zo druk.
Maar die belangen doen er dan ook toe.quote:Op zondag 1 november 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was dat maar zo
er spelen veel meer belangen mee.
Natuurlijk is het hard werken, dat geloof ik echt oprecht, en daar heb ik ook echt wel respect voor, maar over het algemeen worden dingen die je vaker herhalend achter elkaar doet op ten duur vanzelf efficiënter door veranderingen van inzicht van jezelf of collega's of verbeterde behandelwijzes.quote:Op zondag 1 november 2020 10:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Floor Nachtanaal denkt waarschijnlijk dat als je in 'n lockdown gaat dat de IC dan ook meteen leeg is.
Niet zo zeuren, beter dan werkloos thuis zitten zonder inkomen.quote:Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Floor kan gewoon niet zo heel goed denken, daarom doet ze dat werk en moet ze het denkwerk aan andere mensen overlaten.quote:Op zondag 1 november 2020 10:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Floor Nachtanaal denkt waarschijnlijk dat als je in 'n lockdown gaat dat de IC dan ook meteen leeg is.
Ik ben er wel voor om Floor te vervangen door 'n Filipina die niet zo miept. Kan Floor gewoon lekker met een uitkering twitteren.quote:Op zondag 1 november 2020 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Floor kan gewoon niet zo heel goed denken, daarom doet ze dat werk en moet ze het denkwerk aan andere mensen overlaten.
was trouwens wel een idee geweest om er voor 6 maanden 1000 te laten overkomenquote:Op zondag 1 november 2020 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben er wel voor om Floor te vervangen door 'n Filipina die niet zo miept. Kan Floor gewoon lekker met een uitkering twitteren.
mij boeien de maatregelen nu echt niks meer, wij hebben ons eigen plan getrokken en blijven zoveel mogelijk thuis, dus wat mij betreft gooien ze alles gewoon open, we gaan toch niet.quote:Op zondag 1 november 2020 10:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar die belangen doen er dan ook toe.
Ik weet inmiddels wel wat jouw wens is en vanuit jouw perspectief kan ik me dat voorstellen. Mijn belangen zijn heel anders maar doen er ook toe.
Er zal een goede balans gevonden moeten worden. Ga er maar aanstaan. Ik hoop nog steeds dat dit afdoende is omdat veel mensen heel hard geraakt worden door de maatregelen en alleen omdat jij of iemand niet lijdt onder die maatregelen, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
quote:Op zondag 1 november 2020 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
was trouwens wel een idee geweest om er voor 6 maanden 1000 te laten overkomen
Maar dat maakt Jaap niet tot buikspreekpop.quote:Op zondag 1 november 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mij boeien de maatregelen nu echt niks meer, wij hebben ons eigen plan getrokken en blijven zoveel mogelijk thuis, dus wat mij betreft gooien ze alles gewoon open, we gaan toch niet.
ik wil ermee zeggen dat die eerste golf is compleet uit de klauwen is gelopen door verkeerde aannames, uitspraken en veel te laat ingrijpen en dat valt gewoon niet goed te praten.
politici lachten er gewoon bij op TV dat ze stout waren en WHO adviezen niet opvolgden.
quote:Op zondag 1 november 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
politici lachten er gewoon bij op TV dat ze stout waren en WHO adviezen niet opvolgden.
Ik zou er groot voorstander van zijn om werk in de zorg te gaan automatiseren, dan komt er in eerste plaats meer tijd vrij voor sociaal contact met bewoners, en ten tweede zorgt dat ervoor dat het tekort wordt teruggedrongen en haalt dat meteen de wind uit de zeilen van de ´´wij willen meer loon´´.quote:Op zondag 1 november 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Wat een denigrerend toontje over de betreffende Floor en haar tweet. Niet zo zeuren, zo dom dat ze dingen niet snapt, ze moeten het werk in de zorg wat meer automatiseren. Echt?
Misschien is ze wel bezorgd dat er teveel wordt gekeken naar die stabilisatie en wil ze hiermee alleen maar aangeven dat dat voor de zorg niet voldoende is, omdat daar een onverminderd hoge bezetting in het ziekenhuis bij kan horen en dat dat niet vier maanden is vol te houden?
quote:Op zondag 1 november 2020 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou er groot voorstander van zijn om werk in de zorg te gaan automatiseren, dan komt er in eerste plaats meer tijd vrij voor sociaal contact met bewoners, en ten tweede zorgt dat ervoor dat het tekort wordt teruggedrongen en haalt dat meteen de wind uit de zeilen van de ´´wij willen meer loon´´.
Misschien moet ze dat dan zo verwoorden en niet doen alsof Hugo de Jonge en Jaap van Dissel debielen zijn die niet snappen dat de zorg op haar tandvlees loopt?quote:Op zondag 1 november 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is ze wel bezorgd dat er teveel wordt gekeken naar die stabilisatie en wil ze hiermee alleen maar aangeven dat dat voor de zorg niet voldoende is, omdat daar een onverminderd hoge bezetting in het ziekenhuis bij kan horen en dat dat niet vier maanden is vol te houden?
Gebeurt nu al met domoticaquote:
ja lekker als je nodig moet kakkenquote:
Tal van zaken die in de toekomst geautomatiseerd zullen worden, ja. Zoals het wassen van mensen. Klinkt nu natuurlijk vergezocht, maar dat dacht men vroeger waarschijnlijk ook van de afwas, en zie nu: half Nederland heeft een vaatwasser. In de toekomst zal er ook bejaardenvaatwasser o.i.d. komen. En die zal waarschijnlijk nog beter wassen dan de gemiddelde zorgmedewerker.quote:
Ik zet zo wel even de roomba op uw reet meneer.quote:Op zondag 1 november 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lekker als je nodig moet kakken
Liever een robot die op afroep beschikbaar is dan een zuster die pas na een half uur komt.quote:Op zondag 1 november 2020 11:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zet zo wel even de roomba op uw reet meneer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klik hier voor meer statsCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Klopt, en bij steunkousen aantrekken, in de gaten houden of ze niet uit bed zijn gevallen, aankleden.quote:Op zondag 1 november 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tal van zaken die in de toekomst geautomatiseerd zullen worden, ja. Zoals het wassen van mensen. Klinkt nu natuurlijk vergezocht, maar dat dacht men vroeger waarschijnlijk ook van de afwas, en zie nu: half Nederland heeft een vaatwasser. In de toekomst zal er ook bejaardenvaatwasser o.i.d. komen. En die zal waarschijnlijk nog beter wassen dan de gemiddelde zorgmedewerker.
Of van die slimme robots die met dementen kunnen praten.
want in lockdown gaan is alles begrijpen?quote:Op zondag 1 november 2020 11:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
gaan we in lockdown, of niet? de grote vraag
ik bedoel waarom zijn wij weer altijd zo traag van begrip i.v.m. andere landen
Z'n douche die de nazi's gebruikten ook voor de oudjes inzetten?quote:Op zondag 1 november 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tal van zaken die in de toekomst geautomatiseerd zullen worden, ja. Zoals het wassen van mensen. Klinkt nu natuurlijk vergezocht, maar dat dacht men vroeger waarschijnlijk ook van de afwas, en zie nu: half Nederland heeft een vaatwasser. In de toekomst zal er ook bejaardenvaatwasser o.i.d. komen. En die zal waarschijnlijk nog beter wassen dan de gemiddelde zorgmedewerker.
Is het nodig? Volgens mij gaat het hier beter dan in vele andere landen met strengere maatregelen (België). Waarom zou je nog meer bedrijven naar de klote willen helpen?quote:Op zondag 1 november 2020 11:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
die 2de golf gaat in de USA compleet uit de klauwen lopen......quote:
Omdat het niet tot nauwelijks werkt. Bovendien hebben wij, gelukkig, volksvertegenwoordigers die tot op zekere hoogte inzien dat er meer speelt dan alleen een acuut zorgprobleem.quote:Op zondag 1 november 2020 11:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
dus je vindt bedrijven belangrijker dan gezondheid van het volk, en je hebt gewoon recht op je eigen mening, maar ik ben van mening dat gezondheid boven economie moet staanquote:Op zondag 1 november 2020 11:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is het nodig? Volgens mij gaat het hier beter dan in vele andere landen met strengere maatregelen (België). Waarom zou je nog meer bedrijven naar de klote willen helpen?
dat doet het toch ook ???quote:Op zondag 1 november 2020 11:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dus je vindt bedrijven belangrijker dan gezondheid van het volk, en je hebt gewoon recht op je eigen mening, maar ik ben van mening dat gezondheid boven economie moet staan
Hoe wil jij dan in de toekomst die gezondheidszorg dan blijven betalen?quote:Op zondag 1 november 2020 11:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dus je vindt bedrijven belangrijker dan gezondheid van het volk, en je hebt gewoon recht op je eigen mening, maar ik ben van mening dat gezondheid boven economie moet staan
Volksgezondheid is zoveel meer dan alleen maar mensen die in een ziekenhuis liggen.quote:Op zondag 1 november 2020 11:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
het zijn niet voor niks illigale feestjes he .....quote:Op zondag 1 november 2020 11:28 schreef TheVoice4ever het volgende:
dan kom met die mondkapjesplicht, en gewoon striktere regels voor thuisblijven, thuiswerken
maar mensen gaan heus niet uit zichzelf luisteren, en vooral de jeugd niet met illegale feestjes
Ja hoorquote:Op zondag 1 november 2020 11:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Was de wereld maar zo simpel.quote:Op zondag 1 november 2020 11:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dus je vindt bedrijven belangrijker dan gezondheid van het volk, e
Je hebt wel goede ideeën zeg..quote:Op zondag 1 november 2020 11:28 schreef TheVoice4ever het volgende:
dan kom met die mondkapjesplicht, en gewoon striktere regels voor thuisblijven, thuiswerken
maar mensen gaan heus niet uit zichzelf luisteren, en vooral de jeugd niet met illegale feestjes
Vet! Wel snel gemaaktquote:Op zondag 1 november 2020 11:36 schreef TheVoice4ever het volgende:
hebben we die Covid film trailer gezien? om eventjes in te haken op deze pandemie topic, sommige mensen vinden het smakeloos van Michael Bay
kan zelf die kritiek wel begrijpen, maar de trailer vind ik beetje ''the last of us'' soort van vibe geven
ik persoonlijk had dit al zien aankomen dat ze wat corona geinspireerde films zouden maken
Voortaan de ME met getrokken wapenstok naar binnen laten gaan bij die feestjes en net zolang meppen totdat iedereen buiten staat?quote:Op zondag 1 november 2020 11:51 schreef -river- het volgende:
Volgens burgemeester Penn-te Starke, voorzitter van de Veiligheidsregio Zuid-Limbiurg, is het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die zich niets van de maatregelen aantrekken. „Met z’n allen moeten we dit virus terugdringen. Samen met de politie treden we daarom op tegen mensen die de regels overtreden. Dit mag niet, dit kan niet.”
Nou nee, ik hou niet van geweld. De boetes mogen van mij wel hoger en dan ook werkelijk iedereen op zo een feestje een boete geven aangezien hun verstand niet werkt maar hun portemonnee wel pijn doet.quote:Op zondag 1 november 2020 11:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Voortaan de ME met getrokken wapenstok naar binnen laten gaan bij die feestjes en net zolang meppen totdat iedereen buiten staat?
Jajaja, het is verschrikkelijk.quote:Op zondag 1 november 2020 11:51 schreef -river- het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)se-bossen-100-boetes
MEERSSEN - De politie heeft een illegaal feest in een bosgebied tussen de Limburgse plaatsen Meerssen en Stein beëindigd. Daar waren volgens een politiewoordvoerster tussen de 100 en 150 feestvierders bijeen. Vanwege de omvang van de aanwezige groep werd besloten de ME in te zetten, zegt de voorlichtster. De aanwezigen kregen een boete. Elf personen werden aangehouden omdat zij zich niet konden legitimeren.
De politie besloot in de nacht van zaterdag op zondag tussen 03.00 en 03.30 uur in te grijpen na meldingen over geluidsoverlast. „Via verschillende bospaden bleven mensen toestromen”, aldus de politie.
De organisatoren riskeren een boete van 4000 euro. In totaal werden 100 feestvierders op de bon geslingerd. Alle apparatuur werd in beslag genomen.
Volgens burgemeester Penn-te Starke, voorzitter van de Veiligheidsregio Zuid-Limbiurg, is het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die zich niets van de maatregelen aantrekken. „Met z’n allen moeten we dit virus terugdringen. Samen met de politie treden we daarom op tegen mensen die de regels overtreden. Dit mag niet, dit kan niet.”
![]()
![]()
Ik ben er ook geen voorstander van, maar het is mogelijk wel effectiever dan een boete die je pas weken later krijgt en mogelijk pas maanden later hoeft te betalen.quote:Op zondag 1 november 2020 11:54 schreef -river- het volgende:
Nou nee, ik hou niet van geweld. De boetes mogen van mij wel hoger en dan ook werkelijk iedereen op zo een feestje een boete geven aangezien hun verstand niet werkt maar hun portemonnee wel pijn doet.
Zo kunnen we alle denkbare overtredingen wel met wapenstokken gaan bestrijden om maar te 'demotiveren'.quote:Op zondag 1 november 2020 11:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van, maar het is mogelijk wel effectiever dan een boete die je pas weken later krijgt en mogelijk pas maanden later hoeft te betalen.
De pijn van de wapenstok voel je direct en demotiveert wellicht ook om naar een volgend feestje te gaan.
Tja, in landen waar dat gebruikelijker is, hebben ze momenteel een stuk minder last van het virus...quote:Op zondag 1 november 2020 11:57 schreef galantis het volgende:
Zo kunnen we alle denkbare overtredingen wel met wapenstokken gaan bestrijden om maar te 'demotiveren'.
Als dat het enige is waar je naar kijkt dan valt elk middel wel te rechtvaardigen.quote:Op zondag 1 november 2020 11:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, in landen waar dat gebruikelijker is, hebben ze momenteel een stuk minder last van het virus...
Inderdaad lekker boeiend. Ook niet iedere overvolle trein of winkel komt in het nieuws toch.quote:Op zondag 1 november 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Jajaja, het is verschrikkelijk.
Nou, iedereen weer verontwaardigd geweest? Mooi! Next...
Ligt er maar net aan wat belangrijker is: de lichamelijke gesteldheid van illegale feestvierders of die van onschuldige ouderen die een paar dagen later Corona oplopen...quote:Op zondag 1 november 2020 11:58 schreef galantis het volgende:
Als dat het enige is waar je naar kijkt dan valt elk middel wel te rechtvaardigen.
Werkt beter dan niet-medische mondkapjes.quote:Op zondag 1 november 2020 11:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, in landen waar dat gebruikelijker is, hebben ze momenteel een stuk minder last van het virus...
Frankrijk, Spanje, ja?quote:Op zondag 1 november 2020 11:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Maatregelen zijn er niet om individuele besmettingen te voorkomen, ze zijn er hoofdzakelijk om de zorg te kunnen laten functioneren.quote:Op zondag 1 november 2020 12:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat belangrijker is: de lichamelijke gesteldheid van illegale feestvierders of die van onschuldige ouderen die een paar dagen later Corona oplopen...
Die meppen idd fanatieker, maar er zijn landen bij die het nog beter kunnen.quote:
Ik ook. En ik zou die tinderdate ook alle hoeken van de kamer laten zien. "Nee sorry, ik heb al een ander knuffelmaatje dus ik sla effe over wegens corona"quote:Op zondag 1 november 2020 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Tja ik heb het vaker gezegd. Ik keur die illegale fissa's ook niet goed en het is inderdaad verre van verstandig.
Maja... als ik anno 2020 een gastje van 20 of 21 jaar was geweest en er was een spannend feessie ergens in een bos waar ook je vriendjes heen gaan en je wordt helemaal gek van alles wat opeens niet meer kan/mag dit jaar. Hmmmmja kweenie of ik dan de verleiding had kunnen weerstaan hoor
Dan is de vraag wat is belangrijker: De lichamelijke gesteldheid van een feestvierder die een paar blauwe plekken oploopt of die van de zorgbehoevenden die niet geholpen kunnen worden en mogelijk overlijdt?quote:Op zondag 1 november 2020 12:04 schreef galantis het volgende:
Maatregelen zijn er niet om individuele besmettingen te voorkomen, ze zijn er hoofdzakelijk om de zorg te kunnen laten functioneren.
Voorkomen van overspoeling van de zorg is ook prima mogelijk zonder meppen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is de vraag wat is belangrijker: De lichamelijke gesteldheid van een feestvierder die een paar blauwe plekken oploopt of die van de zorgbehoevenden die niet geholpen kunnen worden en mogelijk overlijdt?
Wat mij betreft heeft die feestvierder dan gewoon pech.
De middelen zijn voor sommigen nu eenmaal belangrijker dan het doel.quote:Op zondag 1 november 2020 12:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Voorkomen van overspoeling van de zorg is ook prima mogelijk zonder meppen.
Tja, dat levert wel fysieke pijn op bij meer mensen die besmet raken met Corona.quote:Op zondag 1 november 2020 12:09 schreef galantis het volgende:
Voorkomen van overspoeling van de zorg is ook prima mogelijk zonder meppen.
Ik was een saaie twintigerquote:Op zondag 1 november 2020 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Tja ik heb het vaker gezegd. Ik keur die illegale fissa's ook niet goed en het is inderdaad verre van verstandig.
Maja... als ik anno 2020 een gastje van 20 of 21 jaar was geweest en er was een spannend feessie ergens in een bos waar ook je vriendjes heen gaan en je wordt helemaal gek van alles wat opeens niet meer kan/mag dit jaar. Hmmmmja kweenie of ik dan de verleiding had kunnen weerstaan hoor
Het doel is zo min mogelijk ellende en fysieke pijn voor heel Nederland.quote:Op zondag 1 november 2020 12:12 schreef VoMy het volgende:
De middelen zijn voor sommigen nu eenmaal belangrijker dan het doel.
En geloof je zelf dat iedereen die besmet raakt zijn handen in onschuld wast? Die komen ook wel te dichtbij de jongeren, al is het maa familie of wat dan ook.quote:Op zondag 1 november 2020 12:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is de vraag wat is belangrijker: De lichamelijke gesteldheid van een feestvierder die een paar blauwe plekken oploopt of die van de zorgbehoevenden die niet geholpen kunnen worden en mogelijk overlijdt?
Ok, ja dat kan ook.quote:Op zondag 1 november 2020 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik was een saaie twintigervond het toen ik rond de 20 was ook al leuker om gewoon lekker naar de film te gaan, ergens wat te eten of om me te verstoppen achter de pc of tv, haha. Dat soort feestjes had ik echt niks mee.
Vast niet, maar ook op andere plaatsen waar mensen zich niet aan de maatregelen houdt je natuurlijk met de getrokken wapenstok aan de slag.quote:Op zondag 1 november 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:
En geloof je zelf dat iedereen die besmet raakt zijn handen in onschuld wast? Die komen ook wel te dichtbij de jongeren, al is het maa familie of wat dan ook.
dus gewoon de Noord Koreaanse manier, iedereen met corona afschieten?quote:Op zondag 1 november 2020 12:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Het doel is zo min mogelijk ellende en fysieke pijn voor heel Nederland.
Mensen met Corona hebben fysieke pijn.
Mensen krijgen Corona door het negeren van de maatregelen.
Dus dan kan je de hoeveelheid fysieke pijn onder Nederlanders wellicht het snelst de kop indrukken door mensen die maartregelen negeren met fysiek geweld te corrigeren.
Je had mij overal weg moeten knuppelen dus niks menselijks is mij vreemd.quote:Op zondag 1 november 2020 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Dat lijkt me dan weer heel erg drastischquote:Op zondag 1 november 2020 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus gewoon de Noord Koreaanse manier, iedereen met corona afschieten?
Dat geldt dan voor elke besmette persoon. Iemand die besmet is, heeft dan toch ergens z'n handen niet gewassen, geen afstand bewaard, etc.quote:Op zondag 1 november 2020 12:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Of ouderen/kwetsbaren moeten zelf ook wat meer verantwoording nemen?quote:Op zondag 1 november 2020 12:19 schreef Fred het volgende:
[..]
Vast niet, maar ook op andere plaatsen waar mensen zich niet aan de maatregelen houdt je natuurlijk met de getrokken wapenstok aan de slag.
Als je met een blauwe plek van een wapenstok een IC-patiënt kan voorkomen, is er misschien wel iets voor te zeggen ook.
Zie dit topic: COR / Zouden we binnenshuis niet meer maatregelen moeten nemen?quote:Op zondag 1 november 2020 12:20 schreef Halcon het volgende:
Dat geldt dan voor elke besmette persoon. Iemand die besmet is, heeft dan toch ergens z'n handen niet gewassen, geen afstand bewaard, etc.
Dat gaat er al van uit dat de fysieke pijn van de eventueel mogelijke daaropvolgende besmettingen de gegarandeerd fysieke pijn van mishandeling door politie overstijgt. En daarnaast is het nog maar sterk de vraag of zulke repressie effect heeft maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 1 november 2020 12:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Het doel is zo min mogelijk ellende en fysieke pijn voor heel Nederland.
Mensen met Corona hebben fysieke pijn.
Mensen krijgen Corona door het negeren van de maatregelen.
Dus dan kan je de hoeveelheid fysieke pijn onder Nederlanders wellicht het snelst de kop indrukken door mensen die maartregelen negeren met fysiek geweld te corrigeren.
Uiteraard.quote:Op zondag 1 november 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:
Of ouderen/kwetsbaren moeten zelf ook wat meer verantwoording nemen?
Al die maatregelen zijn natuurlijk overbodig als je zorgt dat het je huis niet binnen komt. Dat lijkt me eenvoudiger te bewerkstelligen dan je complete huis verbouwen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Zie dit topic: COR / Zouden we binnenshuis niet meer maatregelen moeten nemen?
Ja. Als je je feestvierende kleinzoon ontvangt, dan moet je niet miepen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft Nederland geen interesse om er voor te zorgen dat het niet binnenkomt, anders was er immers geen tweede golf.quote:Op zondag 1 november 2020 12:24 schreef Halcon het volgende:
Al die maatregelen zijn natuurlijk overbodig als je zorgt dat het je huis niet binnen komt. Dat lijkt me eenvoudiger te bewerkstelligen dan je complete huis verbouwen.
Ietwat generaliserend gesteld, maar mensen willen vooral dat 'n ander zich aan de regels houdt en te maken krijgt met allerlei regels. En men is op zoek naar simpele symboolmaatregelen, zoals bv. het mondkapje.quote:Op zondag 1 november 2020 12:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft Nederland geen interesse om er voor te zorgen dat het niet binnenkomt, anders was er immers geen tweede golf.
Als je je gewoon aan de maatregelen houdt is er niks aan de hand, hèquote:Op zondag 1 november 2020 12:23 schreef galantis het volgende:
Dat gaat er al van uit dat de fysieke pijn van de eventueel mogelijke daaropvolgende besmettingen de gegarandeerd fysieke pijn van mishandeling door politie overstijgt. En daarnaast is het nog maar sterk de vraag of zulke repressie effect heeft maar dat is een andere discussie.
Jep, zo werkt dat in egoïstisch Nederland: laat vooral de ander zich maar aan de maatregelen houden.quote:Op zondag 1 november 2020 12:25 schreef Halcon het volgende:
Ietwat generaliserend gesteld, maar mensen willen vooral dat 'n ander zich aan de regels houdt en te maken krijgt met allerlei regels.
Helaas gaan we dit keer niet het nieuwe jaar in onder het genot van de intense bassen in de krochten van een zweterige technokelder maar zit ik heerlijk burgerlijk thuis met vrouwlief op de bank af te tellen tot 12 uur. Maar heeft ook wel weer z'n charme natuurlijkquote:Op zondag 1 november 2020 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, ja dat kan ook.
Mijn beste herrineringen als twintiger bestaan toch echt uit duistere technofeestjes bij een verlaten fabriek in Berlijn, of idiote huisfeesten in studentenhuizen en niet te vergeten mijn laatste obscure feest, nieuwjaarsnacht 2019/2020 in downtown Los Angeles. Ahh good times.
Lijkt alweer eeuwen geleden
Hoe krijgen ze dat voor elkaar in - met alle respect - een landje als Slowakije?quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Uiteindelijk zijn gisteren in Slowakije op dag één een kleine 2,6 miljoen mensen getest, waarvan er iets minder dan 26 duizend een positieve test opleverden, grotendeels zonder symptomen. Die zijn nu allemaal in isolatie gezet, volgende week (dacht ik) wordt iedereen met een negatieve test nog eens getest.
Voor die jeugd is dat op den duur niet meer zo gewoon. Ik denk dat ze eventuele boetes voor lief nemen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je je gewoon aan de maatregelen houdt is er niks aan de hand, hè
Als je bewust voor kiest regels te overtreden dan levert dan sancties op, tot nu toe alleen financieel, maar dat lijkt maar weinig effectief te zijn.
Ik denk dat oud en nieuw een grotere puinhoop gaat worden dan normaal. Zeker als ze ook nog het vuurwerk willen verbieden om de zorg te ontlasten. Dan wordt het in Nederland 1 groot kat en muisspel die avond.quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Helaas gaan we dit keer niet het nieuwe jaar in onder het genot van de intense bassen in de krochten van een zweterige technokelder maar zit ik heerlijk burgerlijk thuis met vrouwlief op de bank af te tellen tot 12 uur. Maar heeft ook wel weer z'n charme natuurlijk
Is het niet ook ergens egoïstisch om te vinden dat als de ziekte erg voor jou is, maar niet voor een ander. Dat die ander zijn/haar leven ook flink moet inperken?quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef Fred het volgende:
[..]
Jep, zo werkt dat in egoïstisch Nederland: laat vooral de ander zich maar aan de maatregelen houden.
Ik denk dat ze daar een minder koppige bevolking hebben die hebben die wél om elkaar geeft.quote:Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe krijgen ze dat voor elkaar in - met alle respect - een landje als Slowakije?
Los van de ouderen in de supermarkt zijn de meeste mensen die kwetsbaar zijn echt wel op hun hoede.quote:Op zondag 1 november 2020 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je je feestvierende kleinzoon ontvangt, dan moet je niet miepen.
Heel veel testlocaties, iedereen heeft een bepaald tijdvak gekregen waarin hij/zij opgeroepen is om naar een eveneens vooraf aangegeven locatie te komen (met uitzonderingen voor mensen die niet mobiel zijn enzo, daar gaan teams naartoe). Leger, politie, brandweer en alles zijn opgeroepen om te helpen, het is echt een massale operatie. Het is overigens ook de manier waarop de regering een gigantisch strenge lockdown voorlopig heeft kunnen voorkomen, want de experts aldaar wilden de hele boel drie weken lang Wuhan-style hermetisch op slot gooien.quote:Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dat voor elkaar in - met alle respect - een landje als Slowakije?
Zo zal het voor ons ook gaan denk ik ja. Ik heb wel nog een stel behoorlijk krachtige speakers in mijn bezit, dus theoretisch kan ik er thuis nog een aardig dik feestje van maken.quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Helaas gaan we dit keer niet het nieuwe jaar in onder het genot van de intense bassen in de krochten van een zweterige technokelder maar zit ik heerlijk burgerlijk thuis met vrouwlief op de bank af te tellen tot 12 uur. Maar heeft ook wel weer z'n charme natuurlijk
Omdat ze daar aanpakken.quote:Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die reageert niet want die hoort geen kont. Ideaal, man!quote:Op zondag 1 november 2020 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo zal het voor ons ook gaan denk ik ja. Ik heb wel nog een stel behoorlijk krachtige speakers in mikn bezit, dus theoretisch kan ik er thuis nog een aardig dik feestje van maken.
Maar dingetje is ook dat wij begin december gaan verhuizen naar een nieuw huis en ik weet dat onze nieuwe buurvrouw een hoogbejaarde mevrouw is van begin 90.![]()
Ik weet niet hoe die gaat reageren op een combinatie van obscure techno, metalcore, old skool drum&bass en the occiassional 90s dance classic op VOL VOLUME!
Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als er tienduizenden rondlopen zonder symptomen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Uiteindelijk zijn gisteren in Slowakije op dag één een kleine 2,6 miljoen mensen getest, waarvan er iets minder dan 26 duizend een positieve test opleverden, grotendeels zonder symptomen. Die zijn nu allemaal in isolatie gezet, volgende week (dacht ik) wordt iedereen met een negatieve test nog eens getest.
Ja dat weet ik dus niet haha. Sommige bejaarden horen nog gewoon redelijk goed.quote:Op zondag 1 november 2020 12:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Die reageert niet want die hoort geen kont. Ideaal, man!
Een gezinnetje als buren, dat was pas een probleem geweest.
Daar gaan ze in Nederland ook vanuit, niet voor niets gokken ze dat er (zoals het nu op de website staat) ongeveer 160.000 besmette Nederlanders zijn op dit moment.quote:Op zondag 1 november 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als et tienduizenden rondlopen zonder symptomen.
Dat dat daar wel kan is enerzijds te prijzen (doen ze goed!), en anderzijds wat triest dat dat hier in NL zo moeizaam gaat.quote:Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Jongens, in de toekomst hebben we robotten dus Floor moet in het heden niet zo zeiken over werkdruk....quote:Op zondag 1 november 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Nederland loopt 2 op de 10 mensen die weten dat ze besmet zijn gewoon rond blijkbaar.quote:Op zondag 1 november 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als er tienduizenden rondlopen zonder symptomen.
Robot in een supermarkt of een restaurant whatever... maar robots in de (ouderen)zorgquote:Op zondag 1 november 2020 12:39 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jongens, in de toekomst hebben we robotten dus Floor moet in het heden niet zo zeiken over werkdruk....
Ik denk dat het huidige pakket verlengd wordt, ik verwacht geen significante extra maatregelen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd waar Rutte nog mee komt dinsdag
Zo'n robot kan zo'n ouwe tang toch ook wel één keer per week onder 'n straal water duwen en daarna drogen door er warme lucht op te knallen?quote:Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Robot in een supermarkt of een restaurant whatever... maar robots in de (ouderen)zorg
Indien we vandaag en morgen onder de 10K blijven verwacht ik wat geneuzel in de trend van "afvlakking gaat de goede kant op maarrrr we zijn er nog zeker niet, dus regels blijven gelden, blijf je houden aan de maatregelen bla bla"quote:Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd waar Rutte nog mee komt dinsdag
Bejaarden zullen je warme woorden echt waarderen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n robot kan zo'n ouwe tang toch ook wel één keer per week onder 'n straal water duwen en daarna drogen door er warme lucht op te knallen?
En als er extra maatregelen komen gaan het van die niets toevoegende random maatregelen zijn. Bioscopen en theaters dicht bv. Geen besmettingen en er is nog amper verkeer daar, maar hey, ze laten wel zien dat ze wat doen!quote:Op zondag 1 november 2020 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het huidige pakket verlengd wordt, ik verwacht geen significante extra maatregelen.
Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?quote:Op zondag 1 november 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 november 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In dat voorbeeld uiteraard de andere partij. Punt is dat je in de samenleving ook omgekeerde situaties ziet. Degene die niet in een risico groep zit die zich aan alle maatregelen houd en degene die wel meer risico loopt die dat niet doet. Zul je zien in alle lagen van de samenleving. Uiteindelijk moet gewoon iedereen rekening houden met elkaar, maar dat is toch niet af te dwingen met zoveel inwoners.quote:Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft gestaan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
quote:Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
Op het perron kun je toch afstand houden?quote:Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
Het gaat mij erom hoe er makkelijk wordt geroepen dat de zwakkere , waar ik mezelf dus onderschaar, maar even hun verantwoordelijkheid moeten nemen zodat Anton met z'n maatjes lekker een bacootje kan klappen. Wat ik hem trouwens best gun maar neem dan ook je verantwoordelijkheid na je feestje en dat doen ze over het algemeen niet, de jongeren die ik tegenkom dan.quote:Op zondag 1 november 2020 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat voorbeeld uiteraard de andere partij. Punt is dat je in de samenleving ook omgekeerde situaties ziet. Degene die niet in een risico groep zit die zich aan alle maatregelen houd en degene die wel meer risico loopt die dat niet doet. Zul je zien in alle lagen van de samenleving. Uiteindelijk moet gewoon iedereen rekening houden met elkaar, maar dat is toch niet af te dwingen met zoveel inwoners.
Het hele verhaal staat lekker vol met onderbuik gevoelens over mondkapjes en besmettingen in de buitenluchtquote:Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dus niet, iedereen staat op elkaar te wachten tot je de trein in kan.quote:Op zondag 1 november 2020 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
[..]
Op het perron kun je toch afstand houden?
Ik denk dat dat ook het meest gunstige scenario isquote:Op zondag 1 november 2020 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien we vandaag en morgen onder de 10K blijven verwacht ik wat geneuzel in de trend van "afvlakking gaat de goede kant op maarrrr we zijn er nog zeker niet, dus regels blijven gelden, blijf je houden aan de maatregelen bla bla"
Zoiets denk ik.
Iedereen heeft een verantwoordelijkheid. Je kan ook afstand nemen.quote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het gaat mijn erom hoe er makkelijk wordt geroepen dat de zwakkere , waar ik mezelf dus onderschaar, maar even hun verantwoordelijkheid moeten nemen zodat Anton met z'n maatjes lekker een bacootje kan klappen. Wat ik hem trouwens best gun maar neem dan ook je verantwoordelijkheid na je feestje en dat doen ze over het algemeen niet, de jongeren die tegenkom dan.
Want dit is onzin natuurlijk. Op een perron is er echt veel ruimte als je aan het wachten bent. Bij het instappen kan je er ook voor kiezen om via een andere deur de trein in te gaan. Etc.quote:Op zondag 1 november 2020 13:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dus niet, iedereen staat op elkaar te wachten tot je de trein in kan.
Ik geef gewoon een voorbeeld, dat jij gelijk begint over onderbuik en dergelijke zegt meer over jou dan over mij.quote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het hele verhaal staat lekker vol met onderbuik gevoelens over mondkapjes en besmettingen in de buitenlucht
Maar als je besmet raakt in de buitenlucht is het je eigen fout. Had je maar wat meer afstand moeten houden want besmettingen in de buitenlucht komen in veel mindere mate voor![]()
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
Dit artikel stamt wel alweer uit Mei he...quote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het hele verhaal staat lekker vol met onderbuik gevoelens over mondkapjes en besmettingen in de buitenlucht
Maar als je besmet raakt in de buitenlucht is het je eigen fout. Had je maar wat meer afstand moeten houden want besmettingen in de buitenlucht komen in veel mindere mate voor![]()
Die keus heb ik niet met mijn fiets maar fijn dat iedereen struikelt over mijn voorbeeld met een trein en perroquote:Op zondag 1 november 2020 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen heeft een verantwoordelijkheid. Je kan ook afstand nemen.
[..]
Want dit is onzin natuurlijk. Op een perron is er echt veel ruimte als je aan het wachten bent. Bij het instappen kan je er ook voor kiezen om via een andere deur de trein in te gaan. Etc.
Vanaf half september worden kinderen tot 13 jaar niet meer getest.quote:Op zondag 1 november 2020 03:23 schreef Mr.Silencer het volgende:
[ afbeelding ]Interactieve versie
Vergeleken met veel andere Europese landen zijn er voorzichtig aan wel wat posititeve signalen te zien. Nu is het afwachten of de herfstvakantie uiteindelijk een positief of negatief effect heeft.
Wat mij wel opvalt is de IC opnames in Nederland relatief hoger liggen dan in Italië en het Verenigd Koninkrijk, maar zij ondertussen wel relatief meer patiënten in het ziekenhuis hebben liggen.
Nederland:
Wat mij vooral opvalt is dat de leeftijdsgroep van 10-19 eerst samen met de groepen 30-39, 40-49 en 50-59 in augustus beginnen te stijgen, maar eind september vertragen de gevallen onder de 10-19 jarigen. De rest stijgt door en er ontstaat een aanzienlijk gat. Nieuwsgierig waarom dit het geval is.
Valt wel mee. Ga je ergens apart staan hè.quote:Op zondag 1 november 2020 13:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dus niet, iedereen staat op elkaar te wachten tot je de trein in kan.
Het maakt niet uit of we naar je voorbeeld of naar de essentie kijken; in beide scenario's kan je het samenvatten met ''iedereen heeft een verantwoordelijkheid en kan bepaalde keuzes maken''. Je zal altijd mensen hebben die schijt hebben aan anderen ja, dat is balen. In elke leeftijdsgroep. Maar in veel gevallen kan je je daarop aanpassen, zodat de verantwoordelijkheid ook weer deels bij jezelf komt te liggen. Haalt niet weg dat die andere partij kut bezig is natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2020 13:05 schreef Document1 het volgende:
[..]
Die keus heb ik niet met mijn fiets maar fijn dat iedereen struikelt over mijn voorbeeld met een trein en perro
en niet naar de essentie wil kijken. Prima ik ben er weer klaar mee.
quote:Op zondag 1 november 2020 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Stats van oktober.![]()
[ afbeelding ] Top 100 van forum Corona COVID-19 forum van 01-10-2020 t/m 31-10-2020
We weten natuurlijk allang dat er nauwelijks besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden, maar hé laten we gewoon nog een jaar door akkeren en buiten gelijk stellen aan binnenquote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er weinig verschil met bvb verkiezingen organiseren. Ze gebruikten snelle antigen tests waar geen labo werk aan te pas komt.quote:Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar je ziet de vakanties er juist niet in terug.quote:Op zondag 1 november 2020 13:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vanaf half september worden kinderen tot 13 jaar niet meer getest.![]()
Mooie grafiekjes! Ook 'grappig' dat je de vakanties er zo duidelijk in terug kan zien.
Maar de verkiezingen zijn toch ook juist nooit zo goed daar?quote:Op zondag 1 november 2020 13:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er weinig verschil met bvb verkiezingen organiseren. Ze gebruikten snelle antigen tests waar geen labo werk aan te pas komt.
Mja, die gebruikte testen hebben volgens experts natuurlijk niet altijd de beste sensitiviteit, maar dat kan op die schaal natuurlijk ook gezegd worden bij PCR testen.quote:Op zondag 1 november 2020 13:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er weinig verschil met bvb verkiezingen organiseren. Ze gebruikten snelle antigen tests waar geen labo werk aan te pas komt.
Jij wil ze in dat geval niet meer horen of zien?quote:Op zondag 1 november 2020 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb liever dat ze dan dinsdag er gewoon een pushmelding van maken als ze besluiten niets te veranderen. Maar goed..
Haalt denk ik ook de kracht inderdaad weg als ze hetzelfde gaan noemen ("Heb je ze weer...")quote:Op zondag 1 november 2020 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb liever dat ze dan dinsdag er gewoon een pushmelding van maken als ze besluiten niets te veranderen. Maar goed..
En toch denk ik dat dat gaat gebeuren. Op naar een nieuw cruciaal weekje.quote:Op zondag 1 november 2020 13:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Haalt denk ik ook de kracht inderdaad weg als ze hetzelfde gaan noemen ("Heb je ze weer...")
Oja weekend, de eerste betrouwbare cijfers zijn er dinsdag pas, als als .......quote:Op zondag 1 november 2020 13:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een heleboel. Maar niet van ons land!
Niks gelekt, mogelijkheden kun je vinden in de OP.quote:Op zondag 1 november 2020 13:49 schreef Draak31 het volgende:
Is er al iets bekend over nieuwe eventueel strengere maatregelen?
quote:Op zondag 1 november 2020 13:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En toch denk ik dat dat gaat gebeuren. Op naar een nieuw cruciaal weekje.
SPOILER: Hoera!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die beginnen eventueel pas maandag te lekken.quote:Op zondag 1 november 2020 13:49 schreef Draak31 het volgende:
Is er al iets bekend over nieuwe eventueel strengere maatregelen?
Als ik die hele pagina even zo mag samenvatten staat er min of meer:quote:Op zondag 1 november 2020 13:50 schreef Benny het volgende:
Facebook heeft al enige tijd geleden een pagina opgezet waarin ze fakenews over corona ontkrachten. De pagina wordt geregeld aangevuld met nieuwe / actuele fabels (en feiten). Geeft ook wel een mooi beeld van wat voor dingen de wereld in worden geholpen.
https://www.facebook.com/coronavirus_info/facts
En een warm bad helpt ook al niet!quote:Op zondag 1 november 2020 13:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik die hele pagina even zo mag samenvatten staat er min of meer:
"niks voorkomt een besmetting met covid"
"geen enkel middel helpt tegen covid"
"Iedereen kan covid krijgen"
Een handdroger ook nietquote:Op zondag 1 november 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En een warm bad helpt ook al niet!
Misschien moet je het ze ff voorleggen!quote:Op zondag 1 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Zou je het virus kunnen verspreiden dmv scheten?
Knoflook voorkomt dat je besmet raaktquote:Op zondag 1 november 2020 13:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik die hele pagina even zo mag samenvatten staat er min of meer:
"niks voorkomt een besmetting met covid"
"geen enkel middel helpt tegen covid"
"Iedereen kan covid krijgen"
*is even knoflook hamsteren*quote:Op zondag 1 november 2020 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Knoflook voorkomt dat je besmet raakt
Dan blijft iedereen namelijk meters ver uit je buurt
Knabbel & Babbel mogen wegblijven.quote:Op zondag 1 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij wil ze in dat geval niet meer horen of zien?
Lcpsquote:Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2493, 45 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1910 buiten de Intensive Care, 46 meer dan gisteren. Op de IC liggen 583 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 1 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 446 non-covidpatiënten op de IC, 6 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1029 (waarvan 2 in Duitsland), 7 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 237 in de kliniek en 58 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 38 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 3 IC-patiënten.
Daar is opzich niets mis mee.quote:Op zondag 1 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
8.683 nieuwe positieve testen
39 nieuwe overlijdens
quote:Op zondag 1 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
39 nieuwe overlijdens
quote:Op zondag 1 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
39 nieuwe overlijdens
Straatfeestquote:Op zondag 1 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
39 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 8 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 5 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 52 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 60 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
ja het is aan het uitdoven......ik krijg een deju vu met juni dit jaarquote:
Fijn. Dat het zakt.quote:Op zondag 1 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
39 nieuwe overlijdens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |