abonnement Unibet Coolblue
pi_195978275
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe krijgen ze dat voor elkaar in - met alle respect - een landje als Slowakije?
Omdat ze daar aanpakken.

Geen maandenlang gemiep over allerlei beren op de weg. Gewoon iedereen testen. Negatief getest? Dan mag je wat rondlopen. Positief getest? Dan in isolatie. En wil je niet testen, dan gaan ze er zekerheidshalve vanuit dat je positief bent en mag je ook binnen blijven.

Op niet binnen blijven staat ook een serieuze boete.
pi_195978288
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zo zal het voor ons ook gaan denk ik ja. Ik heb wel nog een stel behoorlijk krachtige speakers in mikn bezit, dus theoretisch kan ik er thuis nog een aardig dik feestje van maken.

Maar dingetje is ook dat wij begin december gaan verhuizen naar een nieuw huis en ik weet dat onze nieuwe buurvrouw een hoogbejaarde mevrouw is van begin 90. :')
Ik weet niet hoe die gaat reageren op een combinatie van obscure techno, metalcore, old skool drum&bass en the occiassional 90s dance classic op VOL VOLUME!

:D
Die reageert niet want die hoort geen kont. Ideaal, man!
Een gezinnetje als buren, dat was pas een probleem geweest.
Go hard or go home
pi_195978308
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Uiteindelijk zijn gisteren in Slowakije op dag één een kleine 2,6 miljoen mensen getest, waarvan er iets minder dan 26 duizend een positieve test opleverden, grotendeels zonder symptomen. Die zijn nu allemaal in isolatie gezet, volgende week (dacht ik) wordt iedereen met een negatieve test nog eens getest.
Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als er tienduizenden rondlopen zonder symptomen.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 12:37:34 #229
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195978316
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Die reageert niet want die hoort geen kont. Ideaal, man!
Een gezinnetje als buren, dat was pas een probleem geweest.
Ja dat weet ik dus niet haha. Sommige bejaarden horen nog gewoon redelijk goed.
Een vriend van mij woonde ooit tijdelijk in een appartementencomplex die deels ook voor 60 plussers waren. Nou die kerel heeft in een jaar tijd nog nooit zovaak klagende bejaarde buren aan zijn deur gehad :')
pi_195978327
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als et tienduizenden rondlopen zonder symptomen.
Daar gaan ze in Nederland ook vanuit, niet voor niets gokken ze dat er (zoals het nu op de website staat) ongeveer 160.000 besmette Nederlanders zijn op dit moment.

https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
  zondag 1 november 2020 @ 12:38:53 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195978333
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Uiteindelijk zijn gisteren in Slowakije op dag één een kleine 2,6 miljoen mensen getest, waarvan er iets minder dan 26 duizend een positieve test opleverden, grotendeels zonder symptomen. Die zijn nu allemaal in isolatie gezet, volgende week (dacht ik) wordt iedereen met een negatieve test nog eens getest.
Dat dat daar wel kan is enerzijds te prijzen (doen ze goed!), en anderzijds wat triest dat dat hier in NL zo moeizaam gaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195978336
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tal van zaken die in de toekomst geautomatiseerd zullen worden, ja. Zoals het wassen van mensen. Klinkt nu natuurlijk vergezocht, maar dat dacht men vroeger waarschijnlijk ook van de afwas, en zie nu: half Nederland heeft een vaatwasser. In de toekomst zal er ook bejaardenvaatwasser o.i.d. komen. En die zal waarschijnlijk nog beter wassen dan de gemiddelde zorgmedewerker. :)

Of van die slimme robots die met dementen kunnen praten.
Jongens, in de toekomst hebben we robotten dus Floor moet in het heden niet zo zeiken over werkdruk....
pi_195978340
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Toch wel weer duidelijk dat je de verspreiding niet kan stoppen als er tienduizenden rondlopen zonder symptomen.
In Nederland loopt 2 op de 10 mensen die weten dat ze besmet zijn gewoon rond blijkbaar.

Wat dat betreft is Slowakije wel een aardige testcase. Zaten op 2,5k positieve testen per dag. Nu zie je hoeveel besmettingen er op het testmoment daadwerkelijk waren.
pi_195978386
Ben benieuwd waar Rutte nog mee komt dinsdag
blablablabla
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 12:43:49 #235
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195978390
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:39 schreef Document1 het volgende:

[..]

Jongens, in de toekomst hebben we robotten dus Floor moet in het heden niet zo zeiken over werkdruk....
Robot in een supermarkt of een restaurant whatever... maar robots in de (ouderen)zorg ;(
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 12:44:31 #236
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195978402
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd waar Rutte nog mee komt dinsdag
Ik denk dat het huidige pakket verlengd wordt, ik verwacht geen significante extra maatregelen.
pi_195978408
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Robot in een supermarkt of een restaurant whatever... maar robots in de (ouderen)zorg ;(
Zo'n robot kan zo'n ouwe tang toch ook wel één keer per week onder 'n straal water duwen en daarna drogen door er warme lucht op te knallen?
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 12:45:51 #238
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195978419
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
Ben benieuwd waar Rutte nog mee komt dinsdag
Indien we vandaag en morgen onder de 10K blijven verwacht ik wat geneuzel in de trend van "afvlakking gaat de goede kant op maarrrr we zijn er nog zeker niet, dus regels blijven gelden, blijf je houden aan de maatregelen bla bla"
Zoiets denk ik.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 12:47:04 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195978435
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo'n robot kan zo'n ouwe tang toch ook wel één keer per week onder 'n straal water duwen en daarna drogen door er warme lucht op te knallen?
Bejaarden zullen je warme woorden echt waarderen.
  zondag 1 november 2020 @ 12:47:46 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195978444
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:44 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik denk dat het huidige pakket verlengd wordt, ik verwacht geen significante extra maatregelen.
En als er extra maatregelen komen gaan het van die niets toevoegende random maatregelen zijn. Bioscopen en theaters dicht bv. Geen besmettingen en er is nog amper verkeer daar, maar hey, ze laten wel zien dat ze wat doen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195978518
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of ouderen/kwetsbaren moeten zelf ook wat meer verantwoording nemen?
Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
  zondag 1 november 2020 @ 12:54:34 #242
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195978536
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die Biden is geen haar beter. Ondanks dat Trump ook wel een aparte is, hoop ik dat hij weer gekozen wordt :o
_O- _O- _O- _O- _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 1 november 2020 @ 12:57:06 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195978585
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:

[..]

Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft gestaan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
In dat voorbeeld uiteraard de andere partij. Punt is dat je in de samenleving ook omgekeerde situaties ziet. Degene die niet in een risico groep zit die zich aan alle maatregelen houd en degene die wel meer risico loopt die dat niet doet. Zul je zien in alle lagen van de samenleving. Uiteindelijk moet gewoon iedereen rekening houden met elkaar, maar dat is toch niet af te dwingen met zoveel inwoners.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195978603
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:

[..]

Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:

[..]

Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
Op het perron kun je toch afstand houden?
pi_195978641
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In dat voorbeeld uiteraard de andere partij. Punt is dat je in de samenleving ook omgekeerde situaties ziet. Degene die niet in een risico groep zit die zich aan alle maatregelen houd en degene die wel meer risico loopt die dat niet doet. Zul je zien in alle lagen van de samenleving. Uiteindelijk moet gewoon iedereen rekening houden met elkaar, maar dat is toch niet af te dwingen met zoveel inwoners.
Het gaat mij erom hoe er makkelijk wordt geroepen dat de zwakkere , waar ik mezelf dus onderschaar, maar even hun verantwoordelijkheid moeten nemen zodat Anton met z'n maatjes lekker een bacootje kan klappen. Wat ik hem trouwens best gun maar neem dan ook je verantwoordelijkheid na je feestje en dat doen ze over het algemeen niet, de jongeren die ik tegenkom dan.
pi_195978646
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:53 schreef Document1 het volgende:

[..]

Oke, ik neem alle mogelijke beperkingen die ik mijzelf kan opleggen en ga met het OV naar mijn werk in de zorg. Daar word ik op het perron aangestoken door iemand die het hele weekend in een bos heeft staan hoeren en snoeren en nu weigert een mondkap op te zetten want mu vrijheid!?!! Wie heeft er dan geen verantwoordelijkheid genomen? Ik als hartpatiënt van net 40 of die gast van 21?
Het hele verhaal staat lekker vol met onderbuik gevoelens over mondkapjes en besmettingen in de buitenlucht :')

Maar als je besmet raakt in de buitenlucht is het je eigen fout. Had je maar wat meer afstand moeten houden want besmettingen in de buitenlucht komen in veel mindere mate voor :)

https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
pi_195978655
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]


[..]

Op het perron kun je toch afstand houden?
Dus niet, iedereen staat op elkaar te wachten tot je de trein in kan.
pi_195978683
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Indien we vandaag en morgen onder de 10K blijven verwacht ik wat geneuzel in de trend van "afvlakking gaat de goede kant op maarrrr we zijn er nog zeker niet, dus regels blijven gelden, blijf je houden aan de maatregelen bla bla"
Zoiets denk ik.
Ik denk dat dat ook het meest gunstige scenario is
  zondag 1 november 2020 @ 13:03:29 #249
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195978714
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Document1 het volgende:

[..]

Het gaat mijn erom hoe er makkelijk wordt geroepen dat de zwakkere , waar ik mezelf dus onderschaar, maar even hun verantwoordelijkheid moeten nemen zodat Anton met z'n maatjes lekker een bacootje kan klappen. Wat ik hem trouwens best gun maar neem dan ook je verantwoordelijkheid na je feestje en dat doen ze over het algemeen niet, de jongeren die tegenkom dan.
Iedereen heeft een verantwoordelijkheid. Je kan ook afstand nemen.

quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 13:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dus niet, iedereen staat op elkaar te wachten tot je de trein in kan.
Want dit is onzin natuurlijk. Op een perron is er echt veel ruimte als je aan het wachten bent. Bij het instappen kan je er ook voor kiezen om via een andere deur de trein in te gaan. Etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 1 november 2020 @ 13:04:07 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195978733
Net in de supermarkt bijna geen wc papier tot m'n verbazing. Alleen nog 1 duur merk. Zijn mensen serieus weer gaan hamsteren?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')