abonnement Unibet Coolblue
pi_195989499
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit ja. Alleen maar lezen, horen en zien wat ze uitkomt. Maar oplossingen ho maar. Liever schoppen en afzetten tegen alles wat het probleem (tijdelijk) op moet lossen.
Compleet zinloos om tegenin te gaan, gewoon een verloren groep.
volgens mij heb ik al eens oplossingen aangedragen in dit topic, maar is daar totaal niet op gereageerd.. Dus ja, jullie willen die oplossingen niet eens lezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 20:37:25 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195989509
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, omdat alleen het belang van de zorg centraal gesteld wordt, en de economische- en vrijheid van burgers totaal tenietgedaan wordt.
Kan dat misschien zijn omdat nou juist dat een probleem/knelpunt is?
pi_195989511
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of je weet gewoon niet waar je het over hebt of je liegt bewust.

De regering heeft zelfs toegegeven dat horeca niet het grootste probleem is, maar ze het wel moeten aanpakken, omdat ze bijvoorbeeld niet aan onderwijs willen komen. Dat vergeet je dan even voor het gemak.
Het is selectief ingrijpen allemaal, je zegt het zelf al. En daarom snap ik wel dat het meerendeel zich bedonderd voelt en er klaar mee is. Benut deze wake-up call want ze zijn ontzettend verkeerd bezig daar in Den Haag. Onvrede en verzet heeft altijd een reden. De mensen voelen zelf ook wel dat dit allemaal ontzettend overdreven en nergens op gebasseerd is wat ze nu allemaal doen daar in dat kabinet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195989512
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik ga niet rellen omdat ik dat niet mag. Ik zou gaan demonstreren voor al die mensen die hun baan kwijt raken, en geen hoop hebben om snel een nieuwe baan te vinden. Ook op dit moment heb ik nog een prima leven. Bovendien ben ik van mening dat als je gezond leeft je weinig kans hebt om echt ziek te worden van dit virus.

Daarnaast hoor ik nu ook geregeld van oudere mensen binnen de verpleeghuizen dat ze liever sterven aan Corona dan nog jaren in een hok van 20m2 te moeten zitten en hun familie niet meer te zien. Of wat denk je van al die mensen met een beperking die maar niet begrijpen wat er aan de hand is.

Nee, ik heb het hier niet over mezelf. Ik heb het over al die grote economische gevolgen en dat er totaal niet wordt gekeken naar andere oplossingen dan alleen het vaccin. Het vaccin, 'de heilige graal'.

Mocht dat vaccin niet werken, blijven we dan de rest van ons leven onze familie niet meer zien? Meer dan 80% van mijn kennissen en vrienden? Waar we elkaar angst aanjagen. Waar we elkaar met bange ogen aanstaren in de supermarkt en oww jee als je te dichtbij iemand in de buurt komt. Lijkt wel alsof je dan al dood bent. Waar de non-verbale communicatie totaal verdwenen is, waar de spontaniteit uit het leven verdwenen is. Ja, wanneer gaan we het hebben over andere oplossingen dan alleen het vaccin, waar ook nog genoeg mensen bijwerkingen van kunnen krijgen net als bij de Mexicaanse griep.
Toch paniek dus. :Y
pi_195989520
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, omdat alleen het belang van de zorg centraal gesteld wordt, en de economische- en vrijheid van burgers totaal tenietgedaan wordt.
Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.
pi_195989534
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hahaha wat een onzin. Dat is gewoon om de publieke opinie te beïnvloeden man. Ze vragen een selectief groepje.
Haha. Behalve hier op fok en op Social media ken ik niemand die er echt echt klaar mee is hoor. Ja, iedereen baalt, de een wat meer dan de ander. Met name ondernemers balen. Maar iedereen snapt ook dat het nodig is.

Kijk naar bijv. supermarkten. 95% heeft een mondkapje op. Niks publieke opinie beïnvloeden, het is de algemene tendens.
pi_195989562
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan dat misschien zijn omdat nou juist dat een probleem/knelpunt is?
Ja al 8 maand. De key is ook risico gerichte maatregelen nemen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195989567
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:36 schreef mir1986 het volgende:

[..]

volgens mij heb ik al eens oplossingen aangedragen in dit topic, maar is daar totaal niet op gereageerd.. Dus ja, jullie willen die oplossingen niet eens lezen.
De enige oplossingen hier zijn lockdowns, strengere maatregelen, handhaving en hard ingrijpen. Had eerder op de avond al een voorstel voor een testsamenleving en het loslaten van maatregelen, totaal geen reactie. Uitgaan van het gezond verstand is blijkbaar heel erg eng.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 20:40:08 #234
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195989571
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.
Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.
pi_195989591
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.
En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
pi_195989593
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De enige oplossingen hier zijn lockdowns, strengere maatregelen, handhaving en hard ingrijpen. Had eerder op de avond al een voorstel voor een testsamenleving en het loslaten van maatregelen, totaal geen reactie. Uitgaan van het gezond verstand is blijkbaar heel erg eng.
Dit bedoel ik. Jij leest echt alleen wat je wil lezen.
pi_195989615
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent echt in paniek als je ook maar 1% gelooft dat dit gaat gebeuren.
Ik zou er groot voorstander van zijn om muitende zorgmedewerkers weg te reorganiseren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195989627
Duizenden bij afscheid belangrijkste bisschop Servisch-orthodoxe kerk in Montenegro - https://nos.nl/l/2354707#UPDATE-container-48700553

Nou, dit gaat een feest worden daar zeg!
pi_195989636
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Straks zijn al die zorgmedewerkers ook hun baan kwijt hoor, omdat we het dan niet meer kunnen betalen en ook een derdewereldland geworden zijn. Maar dat is een sprookje volgens velen.
Geen sprookje, wel een paniekerig verzinsel.
pi_195989664
Nogal logisch dat de horeca niet open is op oudjaarsavond. Mensen zuipen zich een ongeluk en de boel is op die manier niet meer in de hand te houden.

Ik doe er normaal zelf aan mee hoor, maar dat kan nu gewoon niet. Jammer, maar helaas.

Vuurwerkverbod lijkt me ook logisch voor dit jaar. Gaat het alle problemen verhelpen? Nee, maar het maakt handhaving een stuk makkelijker. Loop je te knallen? Van de straat.

Het is kut en het is waardeloos, maar we kunnen met z'n allen echt wel een "saaier" oud en nieuw overleven hoor.
pi_195989684
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Bijna geen, de faillissementen liggen dit jaar lager dan vorig jaar. Zelfmoorden liggen ook niet hoger dan vorig jaar.
pi_195989702
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:43 schreef wpor het volgende:
Duizenden bij afscheid belangrijkste bisschop Servisch-orthodoxe kerk in Montenegro - https://nos.nl/l/2354707#UPDATE-container-48700553

Nou, dit gaat een feest worden daar zeg!
Sow.... :X
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 20:46:53 #243
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195989716
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Sorry, misschien is dit even op de man, maar ga even een stukje lopen en een luchtje scheppen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tal%20in%2021%20jaar.

quote:
Het aantal failliet verklaarde bedrijven, voor zittingsdagen gecorrigeerd, is verder gedaald. Er zijn in augustus 32 bedrijven minder failliet verklaard dan in juli, meldt het CBS. Het aantal faillissementen in augustus was het laagste aantal in 21 jaar.
Wil niet zeggen dat er straks misschien een golf van faillissementen kan/gaat komen, maar op dit moment is het dus niks meer dan een onderbuikgevoel.

Even een oude bron, want kon geen recente vinden.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html

quote:
In de afgelopen twee maanden zijn 15 tot 20 procent minder zelfdodingen en pogingen daartoe door de politie vastgelegd dan in dezelfde periode vorig jaar.
pi_195989719
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Het is nogal wat om te roepen dat mensen zelfmoord plegen puur en alleen omdat er een virus rondgaat en daar maatregelen tegen worden genomen. Dan ga je volledig voorbij aan de onderliggende problematiek van deze mensen.
pi_195989725
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:44 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Geen sprookje, wel een paniekerig verzinsel.
Hoe zie jij het gebeuren dat we straks onze schulden gaan afbetalen en dat er niet zoveel werklozen zijn? Hoeveel mensen zijn er nu werkloos? En dan heb ik het niet alleen over de laagopgeleiden. Vandaag ook weer een verhaal gehoord van iemand die WO opgeleid is waar zijn contract niet van verlengd werd, omdat de opdrachten zo afnamen. En dan heb ik het niet over een van de getroffen sectoren.
pi_195989731
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En waarom zou dit niet gebeuren? Hoeveel ondernemers zijn er al failliet gegaan?
Hoeveel bekende Vlamingen en Nederlanders hebben er al zelfmoord gepleegd? En dan ken ik trouwens ook nog onbekende Nederlanders die zelfmoord gepleegd hebben, omdat ze het totaal niet zien zitten.
Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.
pi_195989768
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.
Nee, maar dit kan wel net die laatste druppel zijn. Maar blijkbaar telt dat niet mee.
En ja, die gang van faillissementen moet nog op gang komen. Gisteren stond er op de NOS nog een artikel over Schiphol, dat daar 40% van de banen verloren gaat en dan heb ik het maar over een onderbuikgevoel?
pi_195989798
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Als je door de coronamaatregelen zelfmoord pleegt ging het al niet bepaald goed met je.
En wat denk je van die mensen in de evenementensector of de reissector? Er was laatst een bericht van iemand op Instagram die al 30 begrafenissen bijgewoond had van mensen die zelfmoord gepleegd hadden.
pi_195989831
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:50 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En wat denk je van die mensen in de evenementensector of de reissector? Er was laatst een bericht van iemand op Instagram die al 30 begrafenissen bijgewoond had van mensen die zelfmoord gepleegd hadden.
Je moet niet alles geloven wat op sociale media staat.
pi_195989834
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, maar dit kan wel net die laatste druppel zijn. Maar blijkbaar telt dat niet mee.
En ja, die gang van faillissementen moet nog op gang komen. Gisteren stond er op de NOS nog een artikel over Schiphol, dat daar 40% van de banen verloren gaat en dan heb ik het maar over een onderbuikgevoel?
Ik wil zelfmoord niet bagatelliseren, maar voor die twee extra mensen die zelfmoord plegen (voornamelijk als gevolg van niet-corona gerelateerde zaken) moeten we de zorg overspoelen? Zoals net vermeld lijkt er ook helemaal geen significante toename te zijn dus wat lul je nou?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')