Gek genoeg zie je dat vaker rond en in het weekend.quote:Op zondag 1 november 2020 14:22 schreef skrn het volgende:
Toch best veel patiënten in het ziekenhuis bij dit weekend...
Vergeet het weekendeffect nietquote:Op zondag 1 november 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Tweets met "het is een storing" en lockdown in 3,2,1
In bepaalde gemeentes zijn de teststraten toch dicht in het weekend? Of tenminste op zondag.quote:Op zondag 1 november 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gek genoeg zie je dat vaker rond en in het weekend.
Weet niet wat dat is.
Ligt eraan hoe ze schrijven. Er valt natuurlijk ook weinig te peeuwen over 1000 minder besmettingen. Dus nooit meer klagen, is niet te garanderen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Zullen we afspreken dat we niet meer klagen dat O.a. de NOS puur angst wil zaaien en daarom negatieve koppen maakt, en het niet post als het post? Ook de pushmelding kwam gewoon binnen.
okok.quote:Op de intensive care werden 58 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 18 nieuwe opnames minder dan gisteren.
Als ik dat vergelijk met de cijfers hier in België...quote:
Ik zie wel meer gemeenten die een extreme omslag hebben gemaakt. Hoop dat het inderdaad compleet is.quote:Op zondag 1 november 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
Maar 288 in Den Haag, dat is of heel goed nieuws of we missen een deelHopelijk het eerste.
Logisch toch? Gezien de ontwikkelingen van afgelopen week mbt de cijfers.quote:Op zondag 1 november 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
Tweets met "het is een storing" en lockdown in 3,2,1
Edit en inderdaad:
[ twitter ]
Hoe kan dat nou met die zeewind?!quote:
Ja, karma zou mee moeten spelen!quote:Op zondag 1 november 2020 14:32 schreef Noek het volgende:
Mijn gemeente stijgt weer. Toch jammer dat je niet even je lijstje bij de open haard kan leggen met een gunfactor.
Die verdient een kuchje, die verdient zeker een week hoge koorts, die is lief en geef ik antistoffen for life.
Maar gadver, dat wordt gewoon niet slapen met de kerst en aanschuiven.
Horror scenario echt. Ik wil gewoon met kerstavond al kunnen slapen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
En dan hup na de kerst weer VOL de lockdown in
Haal ik hieruit dat de testen weer meer up to date zijn?quote:
Met een beetje mazzel komen er na de kerst langzaam al berichten over de eerste vaccins die worden toegepast. Dus dan is er sws al meer licht aan het eind vd tunnelquote:Op zondag 1 november 2020 14:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Horror scenario echt. Ik wil gewoon met kerstavond al kunnen slapen.
Tegen die tijd ben ik degene die blijft roepen om een lockdown. Al zijn de besmettingen 23 en zijn er -4 doden (dat kan, we hebben het zelf gezien) dan ga ik nog keihard roepen om een lockdown, de zwaarste die het universum kent.
Van twitter gehaald, maar meer dat er nog steeds veel oude testresultaten zijnquote:Op zondag 1 november 2020 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Haal ik hieruit dat de testen weer meer up to date zijn?
Of ben je gewoon leuk aan het aquarellen geweest?
Lekker FOK!ken op kerstavond.quote:Op zondag 1 november 2020 14:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor een lockdown van 24 t/m 26 december ;')
Ik neem inderdaad mijn woorden terug! Blij met hoe ze dit doen!quote:Op zondag 1 november 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)er-dan-gisteren.html
Zullen we afspreken dat we niet meer klagen dat O.a. de NOS puur angst wil zaaien en daarom negatieve koppen maakt, en het niet post als het post? Ook de pushmelding kwam gewoon binnen.
En dan 1 januari knallende de lockdown uitquote:Op zondag 1 november 2020 14:43 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ook nog steeds voor een lockdown van 24 t/m 26 december
Nope, fonteinend...quote:Op zondag 1 november 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
En dan 1 januari knallende de lockdown uit
quote:Om oneerlijke concurrentie te vermijden mogen enkele zaken niet te koop aangeboden worden de komende zes weken. Daaronder vallen meubels, tuinmeubels, BBQ-toestellen, groot keukengerei, mobiele verwarmingstoestellen, decoratieartikelen (uitsluiting van kaarsen), multimedia, elektro, speelgoed, kleding, schoeisel, telecomaccessoires, juwelen, lederwaren, sportartikelen en dergelijken.
Als je goed zoekt, vind je altijd wel wat om op te zeuren!quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Ohja die kop van nu.nl ook weer "Mogelijk lager door weekendeffect"![]()
![]()
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.quote:Op zondag 1 november 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel komen er na de kerst langzaam al berichten over de eerste vaccins die worden toegepast. Dus dan is er sws al meer licht aan het eind vd tunnel
Vind de kerstvakantie (vroeger kreeg je die, nu neem ik die zelf) altijd wel comfy. Maar kerst en oudjaar zelf zijn kut.quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nee maar kerst is sws de meest kutte feestdag(en) van het jaar vind ik. In de "normale" situatie heb je vaak allemaal familie etentjes waar je eigenlijk heul geen zin in hebt, en verder is alles dicht, is het grijs grauw donker kutweer en komen er alleen maar dezelfde jaarlijkse zaadfilms op tv.
Ben altijd blij als die schijtzooi weer voorbij is.
Echt. FUCK. Kerst.
Haat me maar
Ik vind het prachtige dagen... zolang de hele familie er maar niet bij is!quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nee maar kerst is sws de meest kutte feestdag(en) van het jaar vind ik. In de "normale" situatie heb je vaak allemaal familie etentjes waar je eigenlijk heul geen zin in hebt, en verder is alles dicht, is het grijs grauw donker kutweer en komen er alleen maar dezelfde jaarlijkse zaadfilms op tv.
Ben altijd blij als die schijtzooi weer voorbij is.
Echt. FUCK. Kerst.
Haat me maar
Dan word je dit jaar waarschijnlijk op je wenken bediendquote:Op zondag 1 november 2020 14:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het prachtige dagen... zolang de hele familie er maar niet bij is!
Mja, België. Aan regels geen gebrekquote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
In België hebben ze lijsten gemaakt met welke winkels wel en niet open mogen blijven, waar bij je je af kan gaan vragen waarom een boekenwinkel wel open mag blijven maar een vergelijkbare prullenwinkel niet. Maar dan hebben ze ook weer lijsten gemaakt met producten die wel en niet verkocht mag worden om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
Dus dan lees je dus ook weer dit als regel.
[..]België
Ik voel al een kuchje opkomen....quote:Op zondag 1 november 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan word je dit jaar waarschijnlijk op je wenken bediend
Knap lullig als je de komende maanden een nieuwe jas of nieuw paar schoenen nodig hebt.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
In België hebben ze lijsten gemaakt met welke winkels wel en niet open mogen blijven, waar bij je je af kan gaan vragen waarom een boekenwinkel wel open mag blijven maar een vergelijkbare prullenwinkel niet. Maar dan hebben ze ook weer lijsten gemaakt met producten die wel en niet verkocht mag worden om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
[..]België
Dat zou wat zijn, hoor.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.
Daar hebben ze ongetwijfeld ook wel een zalando.bequote:Op zondag 1 november 2020 14:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Knap lullig als je de komende maanden een nieuwe jas of nieuw paar schoenen nodig hebt.
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je goed zoekt, vind je altijd wel wat om op te zeuren!![]()
@:Miss_Sly zei nog zo....
Dit denk ik ook. Nu gaan versoepelen zorgt alleen maar weer voor een grotere kans op een stijging.quote:Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Lockdown gaat niet meer gebeuren, maar denk wel dat deze maatregelen sowieso gewoon heel dit jaar nog gaan gelden. Puur voor de zekerheid en niet dat het weer omhoog schiet.
Dat wordt een hoop afschermen voor bepaalde winkels!quote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]België
Dat en the occassional party drugquote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, hoor.
Normaal zijn januari en februari van die extreme niks maanden. Kut weer, dit dat alles maar dat kan nu opeens zomaar anders zijn als het zou lukken in the UK en de eerste vaccins al landen ergens. Hoop is mooi, dan kom je zelfs die kut maanden wel door.
Marcel Levi, is een Nederlander, in dienst van de Britse overheid jaquote:Op zondag 1 november 2020 14:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Gisteren een Engelse hoge pief gehoord die de opdracht had om het hele logistieke gebeuren voor Engelse inentingen de 2e en 3e week van December te organiseren.
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.quote:Op zondag 1 november 2020 14:50 schreef Halcon het volgende:
Maar bv. de Media Markt heeft wel een punt als ze een zaak aanspannen omdat bv. de Carrefour wel televisies mag verkopen en zij niet.
Niet de minste, directeur van 6 grote ziekenhuizen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Marcel Levi, is een Nederlander, in dienst van de Britse overheid ja
quote:Op zondag 1 november 2020 14:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.
En uiteindelijk snapt er niemand nog een reet van.
Ik twijfel even niet over België!quote:
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 1 november 2020 14:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden gewoon moeten zorgen dat ze niet in deze situatie kwamen. Wat ze daar constant doen is regels bedenken, dan komt er gedoe van waardoor ze nog meer regels gaan bedenken om vervolgens voor de uitzonderingen ook weer regels te bedenken.
En uiteindelijk snapt er niemand nog een reet van.
In ieder geval niet van Marino van Zelst begrijp ik.quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al DUIDING bij deze daling?
quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, het is weekend.quote:Op zondag 1 november 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Boycotten die site! FOK! is sowieso beter.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
Nu.nl is ook echt wel om simpel van te worden. Vrijdag: 11.000!!! Help, paniek,toestand. Vandaag ongeveer 8500. Mogelijk weekend effect!!! Alsof ze niet willen dat de cijfers beter lijken te worden.
Maar de RIVM zegt dat wel bij de cijfers.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
Nu.nl is ook echt wel om simpel van te worden. Vrijdag: 11.000!!! Help, paniek,toestand. Vandaag ongeveer 8500. Mogelijk weekend effect!!! Alsof ze niet willen dat de cijfers beter lijken te worden.
https://www.nu.nl/coronav(...)r-weekendeffect.htmlquote:Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldt zondag 8.740 positieve coronatests, 1.079 minder dan zaterdag toen er 9.839 positieve tests werden gemeld. Volgens het RIVM komt dat mogelijk door het 'weekendeffect', waarbij er minder getest wordt.
Er golden sws geen regels t.a.v. Covid19 achter de eigen voordeur anders dan adviezen.quote:Op zondag 1 november 2020 09:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik binnenkort.
In de spoedwet wordt namelijk expliciet gezegd dat er geen regels gelden in huizen en bijbehorende erven. Anders wilde de TK er niet aan.
Binnekort gelden alle beperkingen thuis dus niet meer.
Zelf krijg ik plaatsvervangende schaamte als ik FF moet kuchen of "heimelijk" de neus ga snuiten.quote:Op zondag 1 november 2020 09:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik liep gisteren de supermarkt in en verslikte me in m'n eigen spuug met een hoestbui tot gevolg. Je weet niet waar je moet kijken
En dit is waargebeurd.
Wordt het niet gewoon door een woordvoerder van RIVM bevestigd?quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.
Als je het niet weet of het weekendeffect is moet je dat er niet zelf bij gaan verzinnen, al helemaal niet als de helft van de meldingen ouder dan 5 dagen is.
Dat is al maanden zo, hopen op paniek.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Luke83 het volgende:
quote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik alleen thuis ben vind ik het altijd een sport om als ik moet niezen dat gewoon ongegeneerd zonder hand of niks voor de mond te doen.
Als je dat dan doet in een goed verlichte kamer zie je echt mooi zo'n waterval aan nevel daarna naar beneden komen![]()
Uiteraard, maar het is een heel verschil of de nuance in het artikel zelf wordt gegeven, of in hysterische titelsquote:Op zondag 1 november 2020 15:04 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar de RIVM zegt dat wel bij de cijfers.
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)r-weekendeffect.html
"Volgens het RIVM komt dat mogelijk door het 'weekendeffect', waarbij er minder getest wordt."quote:Op zondag 1 november 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik ben echt beetje klaar met die sensatiekoppen.
Als je het niet weet of het weekendeffect is moet je dat er niet zelf bij gaan verzinnen, al helemaal niet als de helft van de meldingen ouder dan 5 dagen is.
Wat is er hysterisch aan 'mogelijk minder door 'weekendeffect''?quote:Op zondag 1 november 2020 15:24 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is een heel verschil of de nuance in het artikel zelf wordt gegeven, of in hysterische titels
Het knalt in elk geval niet meer zo door het dak als in bv. Belgie, Frankrijk e.d.quote:Op zondag 1 november 2020 15:26 schreef quirina het volgende:
Welnee we zijn postief!
Nederland gaat op de goede weg!
Ik vind dat wel verrassend hoe blij ik er ook mee ben. Wat doen/deden we nou echt zo anders? Kan me niet voorstellen dat we als volkje ons beter aan de regels houden..quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het knalt in elk geval niet meer zo door het dak als in bv. Belgie, Frankrijk e.d.
Welke persconferentie?quote:Op zondag 1 november 2020 15:29 schreef quirina het volgende:
Het weekendeffect zien we dan wel woensdag of zo. Dag na de persconferentie.
Die dinsdag wordt gehoudenquote:
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.quote:
Belgen en Fransen bezoeken vaker horeca dan Nederlanders.quote:Op zondag 1 november 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat wel verrassend hoe blij ik er ook mee ben. Wat doen/deden we nou echt zo anders? Kan me niet voorstellen dat we als volkje ons beter aan de regels houden..
Ja persco komt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.
Ja lijkt me wel. Goed dat alles te blijven herhalen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja persco komt.
Dat we onze handen stuk moeten wassen.
Dat illegale feesten niet mogen.
Foei foei foei.
Afstand houden.
Mondlapje gebruiken.
Foei foei.
Blijf thuis!
En we wachten weer twee weken en spelen verder met de cijfers.
Van mij hoeft er niet perse een persco te zijn als ze weer hetzelfde gaan vertellen en geen maatregelen zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah juist er is sws een persco, dat had ik even gemist. Wel nog te vroeg voor versoepelingen denk ik.
Ja goede boodschap.quote:Op zondag 1 november 2020 15:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja persco komt.
Dat we onze handen stuk moeten wassen.
Dat illegale feesten niet mogen.
Foei foei foei.
Afstand houden.
Mondlapje gebruiken.
Foei foei.
Blijf thuis!
En we wachten weer twee weken en spelen verder met de cijfers.
Ben wel eventueel bang dat als dit een paar weken zo goed gaat en er een lichte daling is, mensen dan ook weer makkelijker worden in dingen, zeker met sinterklaas en kerst voor de deur.quote:Op zondag 1 november 2020 15:41 schreef Kyran het volgende:
Cijfers zijn volgens mij gewoon volgens verwachting. Het zal vast naar boven bijgesteld worden de komende dagen, maar dat zal het verschil niet maken straks. Het lijkt er gewoon op dat wij al dagen stabiel zijn qua aantal besmettingen. Vraag is nu vooral of (en wanneer) de daling echt inzet.
Er is natuurlijk ook een kansje dat er niet veel meer bij gaat komen en dat de daling toch is ingezet. Enige wat wij met enige zekerheid kunnen vaststellen is dat de maatregelen effect hebben en dat het aantal niet meer stijgt. Vraag is nu vooral of het genoeg is.
Mooie website. Dit geeft iets meer duidingquote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Jazeg het volgende:
Er mist wel het één en ander aan uitslagen van recente dagen, zie pletdecurve.nl.
Daarom pleit ik zelf dus voor een strengere periode voor de feestdagen, maar als ik dat hier probeer te verdedigen dan ben ik al snel een paniekzaaier. Je kan er gewoon gif op innemen dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben wel eventueel bang dat als dit een paar weken zo goed gaat en er een lichte daling is, mensen dan ook weer makkelijker worden in dingen, zeker met sinterklaas en kerst voor de deur.
Van mij ook niet. Maar als je wil benadrukken volstaat een persberichtje niet natuurlijk.quote:Op zondag 1 november 2020 15:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van mij hoeft er niet perse een persco te zijn als ze weer hetzelfde gaan vertellen en geen maatregelen zijn.
Gewoon persberichtje, er is geen aanleiding voor versoepelingen noch verzwaringen see you next time.
Die duiding geef ik hier al een week of 3quote:Op zondag 1 november 2020 15:43 schreef Benny het volgende:
[..]
Mooie website. Dit geeft iets meer duiding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |