abonnement Unibet Coolblue
pi_195915401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een hoop users? Waar zijn die?
Je gaat zelf maar lekker een eind terug zoeken. Als je mij niet op mijn woord gelooft, dan niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195915420
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je gaat zelf maar lekker een eind terug zoeken. Als je mij niet op mijn woord gelooft, dan niet.
Ja precies, weer een hele hoop roepen zonder ook maar enige onderbouwing. Jammer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:04:13 #153
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915422
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt. Gewoon massaal stoppen met laten testen bij klachten, hier ook. Dan is de pandemie voorbij en kunnen onze bewindslieden ons niet meer opzadelen met beperkende en pestende regels die ons bestaan volledig kapot maken.
Dus als we stoppen met testen is de pandemie over? Dat niemand dat bedacht heeft :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915424
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt. Gewoon massaal stoppen met laten testen bij klachten, hier ook. Dan is de pandemie voorbij en kunnen onze bewindslieden ons niet meer opzadelen met beperkende en pestende regels die ons bestaan volledig kapot maken.
Alle jammer dat die mensen op de IC zich niks aantrekken van besmettingscijfers en gewoon blijven liggen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:08:07 #155
236264 crew  capricia
pi_195915461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
De absoluut beste aanpak, maar tegelijkertijd moreel compleet onhaalbaar, is heel erg simpel:
• Houd alles open
• Neem geen covid patienten (of desnoods alleen < 50) op in ziekenhuizen en op IC's

Resultaat:
• Economie gaat gewoon door
• Zorg kan volledig doorgaan
• Grootst mogelijke gewonnen levensjaren

Kosten: 60.000 - 70.000 doden in Nederland ipv 20.000 - 40.000 met maatregelen.

Op enige wijze verdedigbaar: nee.
Nope.
Veel mensen gaan dan het openbaar leven mijden.
Ik dus ook. Sterker nog, kinderen gaan thuis gehouden worden.

Want mensen hebben geen zin in dat virus. Want dat gaat heel hard rond waaien. En zo gaat half NL reageren.
Denk je dat mensen nog naar hun werk gaan, als het virus vrij rond gaat?

Je kunt alles open houden, maar mensen gaan niet.
Definitely not CIA
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:08:16 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195915463
De sfeer wordt grimmig, terwijl we vrolijk zouden moeten zijn. We zijn op het juiste pad. R<1 enzo.
pi_195915465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus als we stoppen met testen is de pandemie over? Dat niemand dat bedacht heeft :+
Komt nog wel als steeds meer mensen geen zin meer hebben in dit corona gebeuren en weer door willen gaan met hun leven ondanks het risico. Ik heb misschien al corona gehad maar ik zal mij nooit laten testen. Mensen die zich laten testen helpen deze waanzin alleen maar in stand te houden. Wat voor belang heb je erbij om je te laten testen? Bij klachten blijf je sowieso thuis is de afgesproken regel. Wanneer je positief bent moet je hetzelfde doen en er is niks wat gedaan kan worden om je sneller te laten herstellen of evt. voorkomt dat je in het ziekenhuis komt. Wanneer je naar het ziekenhuis moet omdat je je niet goed voelt dan ga je naar het ziekenhuis. Zie de meerwaarde er niet van in.

Het wordt misbruikt om maatregelen te nemen en dat vind ik kwalijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195915466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus als we stoppen met testen is de pandemie over? Dat niemand dat bedacht heeft :+
The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became the truth. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm... moeten mensen >50 dan ook nog zorgpremie betalen?
Stuur je iemand die per ongeluk toch covid had weg uit het ziekenhuis?
Zullen mensen >50 dan nog wel deel durven te nemen aan de maatschappij?
Hoe gaan ouderen en kwetsbaren zichtzelf beschermen?
Hoe blijft het MKB overeind als er teveel (langdurig) zieken zijn?
Blijft de bevolking geld uitgeven als tijden onzeker worden?
Uiteraard kan je hier heel veel vragen, kanttekeningen en bezwaren plaatsen. Ik beweer niet dat het haalbaar of gewenst is. Het enige waar ik van overtuigd ben, is dat dit uiteindelijk de beste economie, het minst aantal verloren levensjaren en gemiddeld genomen de beste levenskwaliteit oplevert. Dit is puur een ethisch vraagstuk en deze benadering is de ultieme vorm van utilitarisme.
pi_195915484
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die mensen hoeven helemaal niks te overkomen, als zij maar voorzichtig zijn :)
En de collega's op mijn werk dan die ik moet zien maar die dan wel gewoon los kunnen gaan? Op je werkvloer kan je niet echt voorzichtig zijn als iedereen er weer is lijkt me
pi_195915485
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope.
Veel mensen gaan dan het openbaar leven mijden.
Ik dus ook. Sterker nog, kinderen gaan thuis gehouden worden.

Want mensen hebben geen zin in dat virus. Want dat gaat heel hard rond waaien. En zo gaat half NL reageren.
Denk je dat mensen nog naar hun werk gaan, als het virus vrij rond gaat?

Je kunt alles open houden, maar mensen gaan niet.
Denk het wel, je ziet nu al hoeveel handhaving en beperkingen er nodig is om het gepeupel in het gareel te houden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:09:50 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195915488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
De absoluut beste aanpak, maar tegelijkertijd moreel compleet onhaalbaar, is heel erg simpel:
• Houd alles open
• Neem geen covid patienten (of desnoods alleen < 50) op in ziekenhuizen en op IC's

Resultaat:
• Economie gaat gewoon door
• Zorg kan volledig doorgaan
• Grootst mogelijke gewonnen levensjaren

Kosten: 60.000 - 70.000 doden in Nederland ipv 20.000 - 40.000 met maatregelen.

Op enige wijze verdedigbaar: nee.
Verdedigbaar zijn doden nooit maar grenzen stellen aan wat redelijk houdbaar is, lijkt mij best mogelijk.
Het is ook vooral een uiterst valse discussie of dat mensen grenzen willen stellen dan kiezen om anderen daarmee dan te willen doden.

We kunnen prima zorgen dat niemand doodgaat aan e.o.a. oorzaak wat dan wel betekent dat het leven daar omheen moet gaan draaien. Het leven en de inspanning daarvoor is vooral balanceren in afwegingen van risico's met consequenties.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195915497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Uiteraard kan je hier heel veel vragen, kanttekeningen en bezwaren plaatsen. Ik beweer niet dat het haalbaar of gewenst is. Het enige waar ik van overtuigd ben, is dat dit uiteindelijk de beste economie, het minst aantal verloren levensjaren en gemiddeld genomen de beste levenskwaliteit oplevert. Dit is puur een ethisch vraagstuk en deze benadering is de ultieme vorm van utilitarisme.
Ik ben er van overtuigd dat dit niet het beste is voor de economie. Zie ook de reactie van Capricia.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:10:38 #164
236264 crew  capricia
pi_195915501
quote:
8s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat boeit (mij) momenteel allemaal FF niet in een situatie waar mensen vooral zelf direct gevolgen hebben van en voor hun gezondheid met verbandhoudende maatschappelijke consequenties.

Het getuigd imo van weinig realiteitsbesef om deze onderwerpen nu te willen bespreken, laat staan te verpakken onder het mom van Covid19 aanpak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een politieke partij die niet voor niets in de 2e kamer zit. Het boeit mensen dus kennelijk wel degelijk.
Definitely not CIA
pi_195915509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef VoMy het volgende:
De sfeer wordt grimmig, terwijl we vrolijk zouden moeten zijn. We zijn op het juiste pad. R<1 enzo.
Grimmig? Dat valt nu nog wel. De jaarwisseling die wordt pas grimmig ben ik bang.
pi_195915518
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Komt nog wel als steeds meer mensen geen zin meer hebben in dit corona gebeuren en weer door willen gaan met hun leven ondanks het risico. Ik heb misschien al corona gehad maar ik zal mij nooit laten testen. Mensen die zich laten testen helpen deze waanzin alleen maar in stand te houden. Wat voor belang heb je erbij om je te laten testen? Bij klachten blijf je sowieso thuis is de afgesproken regel. Wanneer je positief bent moet je hetzelfde doen en er is niks wat gedaan kan worden om je sneller te laten herstellen of evt. voorkomt dat je in het ziekenhuis komt. Wanneer je naar het ziekenhuis moet omdat je je niet goed voelt dan ga je naar het ziekenhuis. Zie de meerwaarde er niet van in.

Het wordt misbruikt om maatregelen te nemen en dat vind ik kwalijk.
Als je positief bent getest, kun je je nauwe contacten inlichten. En die kunnen dan weer passende maatregelen nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Grimmig? Dat valt nu nog wel. De jaarwisseling die wordt pas grimmig ben ik bang.
Daar vrees ik ook echt het ergste voor. Mooi dat het vuurwerk al aardig ingeperkt wordt. Stuk beter voor de zorgverleners in ieder geval.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:12:37 #168
236264 crew  capricia
pi_195915529
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Denk het wel, je ziet nu al hoeveel handhaving en beperkingen er nodig is om het gepeupel in het gareel te houden.
Dat is een kleine groep, toch?
Definitely not CIA
pi_195915533
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope.
Veel mensen gaan dan het openbaar leven mijden.
Ik dus ook. Sterker nog, kinderen gaan thuis gehouden worden.

Want mensen hebben geen zin in dat virus. Want dat gaat heel hard rond waaien. En zo gaat half NL reageren.
Denk je dat mensen nog naar hun werk gaan, als het virus vrij rond gaat?

Je kunt alles open houden, maar mensen gaan niet.
Een deel wellicht, maar ik denk dat het vrij beperkt is. Kijk maar naar het gedrag van veel mensen de afgelopen maanden. Het risico zal voor een overgrote meerderheid gewoon acceptabel zijn. Gemiddeld genomen over de gehele bevolking is het maar een paar keer dodelijker dan griep en daar blijven maar weinig mensen voor thuis.

Anyway, in detail gaan is verder ook niet relevant, want het gaat niet gebeuren, want moreel niet haalbaar en wenselijk.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:13:09 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915535
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Komt nog wel als steeds meer mensen geen zin meer hebben in dit corona gebeuren en weer door willen gaan met hun leven ondanks het risico. Ik heb misschien al corona gehad maar ik zal mij nooit laten testen. Mensen die zich laten testen helpen deze waanzin alleen maar in stand te houden. Wat voor belang heb je erbij om je te laten testen? Bij klachten blijf je sowieso thuis is de afgesproken regel. Wanneer je positief bent moet je hetzelfde doen en er is niks wat gedaan kan worden om je sneller te laten herstellen of evt. voorkomt dat je in het ziekenhuis komt. Wanneer je naar het ziekenhuis moet omdat je je niet goed voelt dan ga je naar het ziekenhuis. Zie de meerwaarde er niet van in.

Het wordt misbruikt om maatregelen te nemen en dat vind ik kwalijk.
Ik ben 2 keer getest en mijn vrouw is 1 keer getest. In alle gevallen niet voor onszelf, maar mijn dochter. Eind mei kreeg mn dochter koorts (5 dagen boven de 40 graden) die aan bleef houden en ze waren bang dat haar immuunsysteem een overreactie gaf. Is allemaal goed gekomen, ze besloot 8 tanden tegelijk te krijgen ofzo, dus achteraf viel 't allemaal mee, maar ze dronk bijna niet meer.

Maar.. Het heeft 2 dagen langer dan nodig geduurd om naar het ziekenhuis te kunnen omdat mijn vrouw de week ervoor verkouden was geweest en niet getest was. Daardoor wilden ze mn dochter niet zien in het ziekenhuis en moesten we het maar aankijken. Let wel, dit was eind mei/begin juni, toen de ziekenhuizen een stuk leger waren dan nu, dus ruimte was niet het probleem :)

Sinds dat moment hebben zowel mijn vrouw als ik besloten om wanneer we ook maar denken enige twijfel te hebben onszelf gewoon te laten testen, om de waanzin in het ziekenhuis te voorkomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915537
Wat vinden jullie van de stelling die ik vanavond hoorde:

- Veel mensen worden momenteel opgenomen in de ziekenhuizen omdat de huisartsen uiterst voorzichtig zijn een patiënt iets langer thuis te houden terwijl dat in relatief veel gevallen wel zou kunnen / de huisarts verwijst de patiënt rechtstreeks met covid klachten naar de SEH omdat hij deze patiënt liever niet bezoekt / langs laat komen.

Ik zeg niet dat het waar is, maar er zou natuurlijk wel eens kleine kern van waarheid in kunnen zitten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:14:03 #172
236264 crew  capricia
pi_195915549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Grimmig? Dat valt nu nog wel. De jaarwisseling die wordt pas grimmig ben ik bang.
Waarom denk je dat?
Definitely not CIA
pi_195915550
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een politieke partij die niet voor niets in de 2e kamer zit. Het boeit mensen dus kennelijk wel degelijk.
Nou ja, de coronacrisis maakt wel een pijnpunt van de democratie duidelijk: we hebben helemaal niet gestemd met een mogelijke pandemie in ons achterhoofd. Ik heb bijv. op Baudet gestemd, maar ik heb hem nooit het mandaat gegeven voor de standpunten die hij inneemt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar vrees ik ook echt het ergste voor. Mooi dat het vuurwerk al aardig ingeperkt wordt. Stuk beter voor de zorgverleners in ieder geval.
Ach, het vuurwerk dat echt voor overlast en de meeste schade zorgde, werd al niet in Nederland verkocht, dus wat dat betreft zie ik niet zo heel veel veranderen.
pi_195915571
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Komt nog wel als steeds meer mensen geen zin meer hebben in dit corona gebeuren en weer door willen gaan met hun leven ondanks het risico. Ik heb misschien al corona gehad maar ik zal mij nooit laten testen. Mensen die zich laten testen helpen deze waanzin alleen maar in stand te houden. Wat voor belang heb je erbij om je te laten testen? Bij klachten blijf je sowieso thuis is de afgesproken regel. Wanneer je positief bent moet je hetzelfde doen en er is niks wat gedaan kan worden om je sneller te laten herstellen of evt. voorkomt dat je in het ziekenhuis komt. Wanneer je naar het ziekenhuis moet omdat je je niet goed voelt dan ga je naar het ziekenhuis. Zie de meerwaarde er niet van in.

Het wordt misbruikt om maatregelen te nemen en dat vind ik kwalijk.
Bij elke loopneus blijf jij dan thuis tot je beter bent? Je test niet om te checken of je negatief bent en dus weer door kan? Heb je toevallig wel een baan? Ik kan niet geloven dat jij bij elke lichte klacht thuis blijft en je dus niet laat testen. Een loopneus kan best lang duren he, als je zo lang thuis blijft chapeau. Maar als je dan toch de deur uit gaat ben je een verspreider
pi_195915588
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Bepaalde wijken is het al vaak rotzooi. Nu krijg je daar dadelijk ook nog bij de mensen maanden in toom zijn gehouden, als ze dan los gaan, dan is er geen houden meer aan.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:17:33 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195915606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:09 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

En de collega's op mijn werk dan die ik moet zien maar die dan wel gewoon los kunnen gaan? Op je werkvloer kan je niet echt voorzichtig zijn als iedereen er weer is lijkt me
Nofi: Ander werk zoeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195915607
Ik kijk Op1 en het gaat over oplichters en cybersecurity. En dat terwijl er een pandemie aan de gang is :(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195915618
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nofi: Ander werk zoeken.
I 8)7
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:19:10 #180
236264 crew  capricia
pi_195915627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, de coronacrisis maakt wel een pijnpunt van de democratie duidelijk: we hebben helemaal niet gestemd met een mogelijke pandemie in ons achterhoofd. Ik heb bijv. op Baudet gestemd, maar ik heb hem nooit het mandaat gegeven voor de standpunten die hij inneemt.
Ik denk dan ook dat een Baudet iets meer gedraaid is dan een Partij vd Dieren of een CDA etc.
Nieuwe partij. Minder vaste ideologie.

De meeste partijen reageren vanuit hun ideologie.
Definitely not CIA
pi_195915642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nofi: Ander werk zoeken.
In aanvulling hierop:
- scheiden van je partner;
- verhuizen;
- je kinderen bij je partner achterlaten of (tijdelijk) afstaan.

Ik kijk nu al uit naar de informatiefolder die onze rijksoverheid hierover gaat maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je positief bent getest, kun je je nauwe contacten inlichten. En die kunnen dan weer passende maatregelen nemen.
Ik onthoud echt niet met wie en wanneer ik allemaal contact heb gehad, sorry. En dan is het alsnog mosterd na de maaltijd en is het kwaad al lang geschied. Bovendien onmogelijk voor mijn contacten om hun contacten weer in te lichten omdat je toch wel weer te laat bent en ze al lang besmet zijn en klachten hebben en dus thuis blijven.

Nee het gaat mij er om dat er op besmettingscijfers maatregelen worden genomen die meer kwaad dan goed doen. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak en ik ben hier echt faliekant op tegen. We gaan helemaal naar de klote door dit beleid van lockdowns en sluitingen gebasseerd op het aantal besmettingen. Ik weiger hier onderdeel van uit te maken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:20:35 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kijk Op1 en het gaat over oplichters en cybersecurity. En dat terwijl er een pandemie aan de gang is :(.
Sinds Covid zijn er duizenden neppe Covid-19 domeinen geregistreerd, waar gewoon malware gehost werd. Dus jij als brave burger wil je laten testen, gaat zoeken op coronatests en komt op een malafide site en naast jijzelf heeft je PC ook Corona.

Eind maart stond de teller al op 3000 unieke malafide domeinen die voor dat doel geregistreerd waren.

Best bizar eigenlijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kijk Op1 en het gaat over oplichters en cybersecurity. En dat terwijl er een pandemie aan de gang is :(.
Tja, toen de pandemie een maand of 2 á 3 bezig was, begon ik mij juist vreselijk te storen aan het feit dat er geen andere actualiteit meer leek te bestaan. Natuurlijk is het belangrijk, misschien iedere dag een gast over dat onderwerp, maar de wereld draait ook door.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:21:26 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195915661
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dan ook dat een Baudet iets meer gedraaid is dan een Partij vd Dieren of een CDA etc.
Nieuwe partij. Minder vaste ideologie.

De meeste partijen reageren vanuit hun ideologie.
zijn enige ideologie is hij zelf
pi_195915663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:14 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ach, het vuurwerk dat echt voor overlast en de meeste schade zorgde, werd al niet in Nederland verkocht, dus wat dat betreft zie ik niet zo heel veel veranderen.
Klopt, maar het is niet meer voor de grote massa makkelijk te krijgen, dus ik denk dat het zeker zal schelen. Vuurpijlen waren natuurlijk prachtig vanaf een afstand af te schieten op ze. Denk dat de hulpverlening er zelf erg gelukkig mee zijn. Dat illegale spul zal inderdaad wel blijven, hoewel ze (in ieder geval hier) erg actief zijn in de opsporing ervan, nu al.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:22:06 #187
236264 crew  capricia
pi_195915671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:16 schreef maan_man het volgende:

[..]

Bepaalde wijken is het al vaak rotzooi. Nu krijg je daar dadelijk ook nog bij de mensen maanden in toom zijn gehouden, als ze dan los gaan, dan is er geen houden meer aan.
In Italië, op dit moment, gaat voornamelijk extreem rechts tekeer.
Maar zou goed kunnen wat je zegt.
Definitely not CIA
pi_195915680
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik onthoud echt niet met wie en wanneer ik allemaal contact heb gehad, sorry. En dan is het alsnog mosterd na de maaltijd en is het kwaad al lang geschied. Bovendien onmogelijk voor mijn contacten om hun contacten weer in te lichten omdat je toch wel weer te laat bent en ze al lang besmet zijn en klachten hebben en dus thuis blijven.

Nee het gaat mij er om dat er op besmettingscijfers maatregelen worden genomen die meer kwaad dan goed doen. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak en ik ben hier echt faliekant op tegen. We gaan helemaal naar de klote door dit beleid van lockdowns en sluitingen gebasseerd op het aantal besmettingen. Ik weiger hier onderdeel van uit te maken.
Testen doe je dan ook voor anderen, niet voor jezelf. Als je niet voor dat argument gevoelig bent, dan kan ik me goed voorstellen dat je maar gewoon je gang gaat. Het enige dat ik ertegenin kan brengen is: zou jij in een maatschappij willen leven waarin iedereen aan zichzelf denkt en niet aan de ander? Als het antwoord nee is, dan zou je je standpunt moeten heroverwegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je dat dat een serieus topic is. Sinds Covid zijn er duizenden neppe Covid-19 domeinen geregistreerd, waar gewoon malware gehost werd. Dus jij als brave burger wil je laten testen, gaat zoeken op coronatests en komt op een malafide site en naast jijzelf heeft je PC ook Corona.

Eind maart stond de teller al op 3000 unieke malafide domeinen die voor dat doel geregistreerd waren.
Yes, had ik gelezen inderdaad. Wat ze nu bespreken is zonder coronahaakje. Oud besje dat telefonisch opgelicht is. Arme mens. Afijn, ging me erom dat er nog meer is buiten dan corona :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195915686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kijk Op1 en het gaat over oplichters en cybersecurity. En dat terwijl er een pandemie aan de gang is :(.
Corona is ook helemaal niet interessant meer en komt veel mensen de strot uit. Goede zaak. Het begin van acceptatie is al lang gezet. Het aantal besmettingen hoor ik ook hoogstens nog 1x op de radio iedere dag terwijl het eerst de hele dag doorging te mekkeren. We komen er wel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195915687
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dan ook dat een Baudet iets meer gedraaid is dan een Partij vd Dieren of een CDA etc.
Nieuwe partij. Minder vaste ideologie.

De meeste partijen reageren vanuit hun ideologie.
Baudet is nog zoekende waar hij het meest populair mee wordt!
pi_195915691
In maart hebben we die kans wel. Partijen met extreme standpunten wat betreft corona, zoals PVV en het FvD, zullen dat zeker gaan merken wat betreft stemmen.

Maar of we daar nu blij mee moeten zijn :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195915700
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die mensen hoeven helemaal niks te overkomen, als zij maar voorzichtig zijn :)
Gaat niet, zijn te veel onderdeel van de maatschappij daarvoor.
Veel mensen hebben ook gewoon nog een baan, een gezin, vrienden, familie.
Je kan ze niet isoleren zo en dan maar niet opnemen in het ziekenhuis wanneer nodig.
Gewoon een slecht idee los van dat het immoreel is.

Ik vind bizar hoe snel het idee überhaupt geopperd wordt.
pi_195915714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Baudet is nog zoekende waar hij het meest populair mee wordt!
Niet hiermee, schat ik zo in. Nieuwe zielen zal hij er niet mee winnen, maar hij zal wel een deel van zijn huidige achterban kwijtraken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Gaat niet, zijn te veel onderdeel van de maatschappij daarvoor.
Veel mensen hebben ook gewoon nog een baan, een gezin, vrienden, familie.
Je kan ze niet isoleren zo en dan maar niet opnemen in het ziekenhuis wanneer nodig.
Gewoon een slecht idee los van dat het immoreel is.

Ik vind bizar hoe snel het idee überhaupt geopperd wordt.
Mag je vinden.
Dit doormodderen is ook eindig. Zoals ik al zij gaat de wal het schip keren.
Maar ik ben klaar met deze discussie hoor, we kennen elkaars standpunten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195915718
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:25 schreef phpmystyle het volgende:

Maar ik ben klaar met deze discussie hoor, we kennen elkaars standpunten.
Haha, true.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:27:15 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet hiermee, schat ik zo in. Nieuwe zielen zal hij er niet mee winnen, maar hij zal wel een deel van zijn huidige achterban kwijtraken.
Ik snap niet helemaal waarom hij zo tegen viruswaanzin en dat soort gasten aanschurkt, daar raakt hij ontzettend veel legitimiteit mee kwijt. Zelfde met van Haga. Dat hij zich laat zien in dezelfde ruimte als Tisjeboyjay enzo legt een link die je helemaal niet wil zien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Testen doe je dan ook voor anderen, niet voor jezelf. Als je niet voor dat argument gevoelig bent, dan kan ik me goed voorstellen dat je maar gewoon je gang gaat. Het enige dat ik ertegenin kan brengen is: zou jij in een maatschappij willen leven waarin iedereen aan zichzelf denkt en niet aan de ander? Als het antwoord nee is, dan zou je je standpunt moeten heroverwegen.
Het maakt mensen ook niet uit dat ik mijn baan weer kwijt dreig te raken of dat ik als jongere ontzettend moet inleveren en niet de dingen kan doen die ik leuk en belangrijk vind. Iedereen verwacht maar offers van jongeren die geen gevaar lopen. Hier word ook niet naar omgekeken en mensen moeten zich niet aanstellen klinkt het voortdurend.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:28:26 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195915739
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een politieke partij die niet voor niets in de 2e kamer zit. Het boeit mensen dus kennelijk wel degelijk.
Zo kan je alles wel gerechtvaardigd maken.
Er zijn wel meer mensen in de TK die op grond van andere beloften daar terecht zijn gekomen om vervolgens een eigen agenda te kunnen doortrekken.

Het is desinformerend om het Covid19 virus te willen koppelen aan ons lokale bio-industrie beleid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:31:56 #200
236264 crew  capricia
pi_195915779
quote:
15s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel gerechtvaardigd maken.
Er zijn wel meer mensen in de TK die op grond van andere beloften daar terecht zijn gekomen om vervolgens een eigen agenda te kunnen doortrekken.

Het is desinformerend om het Covid19 virus te willen koppelen aan ons lokale bio-industrie beleid.
Uiteindelijk ligt deze gevolgtrekking wel in de lijn van verwachting voor deze partij. Het verbaast mij niet, ieg.
Definitely not CIA
pi_195915783
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het maakt mensen ook niet uit dat ik mijn baan weer kwijt dreig te raken of dat ik als jongere ontzettend moet inleveren en niet de dingen kan doen die ik leuk en belangrijk vind. Iedereen verwacht maar offers van jongeren die geen gevaar lopen. Hier word ook niet naar omgekeken en mensen moeten zich niet aanstellen klinkt het voortdurend.
Er wordt ook veel voor jongeren gedaan waar geen of nauwelijks aandacht voor is. Denk aan de docenten die dagelijks in een klaslokaal staan. En mijn eigen collega's hebben dag en nacht gewerkt (en werken nog steeds als een gek) om online onderwijs mogelijk te maken.

Er is weinig aandacht voor, maar er zijn veel mensen begaan met de jeugd. Nogal wiedes trouwens, want een groot deel heeft zelf kinderen en begrijpt de impact goed. Het is niet alsof 'de ouderen' losstaan van 'de jeugd'. Ook zij hebben kinderen en kleinkinderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915797
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mag je vinden.
Dit doormodderen is ook eindig. Zoals ik al zij gaat de wal het schip keren.
Maar ik ben klaar met deze discussie hoor, we kennen elkaars standpunten.
Als het compleet uitzichtloos was wellicht.
Zullen zat mensen zijn die het niet trekken.

Daarom ben ik voorstander van hardere lockdown, december in fase 1/2, mensen stoom af laten blazen en leven.

Daarna met blaastesten en sneltesten meer vrijheid tot het vaccin/oplossing tegen de zomer aan.

We kunnen het zo wel volhouden met ze allen hopelijk.
pi_195915800
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom hij zo tegen viruswaanzin en dat soort gasten aanschurkt, daar raakt hij ontzettend veel legitimiteit mee kwijt. Zelfde met van Haga. Dat hij zich laat zien in dezelfde ruimte als Tisjeboyjay enzo legt een link die je helemaal niet wil zien.
Waarom zouden dit soort mensen niet gehoord mogen worden?

We schuiven ook wel heel makkelijk mensen weg als complotdenkers als iets niet in het geldende corona narratief past. Zeer kwalijke zaak. Kritische vragen en gedachtes mogen kennelijk niet meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195915818
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden dit soort mensen niet gehoord mogen worden?

We schuiven ook wel heel makkelijk mensen weg als complotdenkers als iets niet in het geldende corona narratief past. Zeer kwalijke zaak. Kritische vragen en gedachtes mogen kennelijk niet meer.
Da's een stroman. Kritische denkers worden niet als complotdenkers weggezet, maar mensen die geloven in een samenzwering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915833
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden dit soort mensen niet gehoord mogen worden?

We schuiven ook wel heel makkelijk mensen weg als complotdenkers als iets niet in het geldende corona narratief past. Zeer kwalijke zaak. Kritische vragen en gedachtes mogen kennelijk niet meer.
Als je in complotten denkt ben je een complotdenker, daar lijkt me geen speld tussen te krijgen. Je verwart kritisch zijn (zoals in dit topic) met waanideeën.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:37:40 #206
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915839
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden dit soort mensen niet gehoord mogen worden?

We schuiven ook wel heel makkelijk mensen weg als complotdenkers als iets niet in het geldende corona narratief past. Zeer kwalijke zaak. Kritische vragen en gedachtes mogen kennelijk niet meer.
Ik ben 100% voor kritische denkers. Maar er is een flink verschil tussen een kritische denker en iemand die er van overtuigd is dat Covid-19 een door de overheid opgezet plot is, de IC vol ligt met acteurs, alle PCR tests valspositief zijn en ze een vaccin willen pushen met een chip erin.

Tisjeboyjay en dat soort gasten zitten in het clubje graancirkels, 9/11 is een hoax etc. Als tweede kamerlid wil je daar helemaal niets mee te maken hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:38:39 #207
236264 crew  capricia
pi_195915855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben 100% voor kritische denkers. Maar er is een flink verschil tussen een kritische denker en iemand die er van overtuigd is dat Covid-19 een door de overheid opgezet plot is, de IC vol ligt met acteurs, alle PCR tests valspositief zijn en ze een vaccin willen pushen met een chip erin.

Tisjeboyjay en dat soort gasten zitten in het clubje graancirkels, 9/11 is een hoax etc. Als tweede kamerlid wil je daar helemaal niets mee te maken hebben.
Hey, maar ze stellen toch alleen maar vragen? Moet toch kunnen?
Definitely not CIA
pi_195915859
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden dit soort mensen niet gehoord mogen worden?

We schuiven ook wel heel makkelijk mensen weg als complotdenkers als iets niet in het geldende corona narratief past. Zeer kwalijke zaak. Kritische vragen en gedachtes mogen kennelijk niet meer.
Als mensen denken dat er een wereldwijd complot is om ze 'onder controle' te houden door ze 1,5m afstand te laten houden en een mondkapje te laten dragen, ben je in mijn ogen wel af hoor.... Ze luisteren veelal ook totaal niet naar tegenargumenten, valt dus domweg niet mee te praten.
Neem jij die serieus dan?
pi_195915867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er wordt ook veel voor jongeren gedaan waar geen of nauwelijks aandacht voor is. Denk aan de docenten die dagelijks in een klaslokaal staan. En mijn eigen collega's hebben dag en nacht gewerkt (en werken nog steeds als een gek) om online onderwijs mogelijk te maken.

Er is weinig aandacht voor, maar er zijn veel mensen begaan met de jeugd. Nogal wiedes trouwens, want een groot deel heeft zelf kinderen en begrijpt de impact goed. Het is niet alsof 'de ouderen' losstaan van 'de jeugd'. Ook zij hebben kinderen en kleinkinderen.
Jij hebt geen idee waar je het over hebt met je online onderwijs. Studenten vereenzamen op hun kamers en hebben geen of weinig contact meer met hun medestudenten. Het sociale aspect maakt studeren tot wat het is en dat vervang je niet door les via een beeldscherm. Ook kunnen jongeren over het algemeen hun hobbies, sporten en bijbaantjes niet meer uitvoeren. Maar ik zal wel weer te veel zeuren en moet mij niet aanstellen want er gaan mensen dood of liggen op de IC. Dat er dagelijks altijd ruim 400 mensen sterven vergeten we even.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:44:28 #210
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915903
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee waar je het over hebt met je online onderwijs. Studenten vereenzamen op hun kamers en hebben geen of weinig contact meer met hun medestudenten. Het sociale aspect maakt studeren tot wat het is en dat vervang je niet door les via een beeldscherm. Ook kunnen jongeren over het algemeen hun hobbies, sporten en bijbaantjes niet meer uitvoeren. Maar ik zal wel weer te veel zeuren en moet mij niet aanstellen want er gaan mensen dood of liggen op de IC. Dat er dagelijks altijd ruim 400 mensen sterven vergeten we even.
Ik denk dat best veel mensen in dit topic vinden dat jongeren hard geraakt worden, misschien in sommige aspecten wel onevenredig hard en er meer voor gedaan moet worden. Dat zie ik in elk geval regelmatig voorbij komen van vrij veel verschillende users hier.

Het is ook kut voor studenten, en dat is naar mijn idee één van de redenen dat een schoolsluiting pas een optie mag zijn als alle andere opties mislukt zijn. Tuurlijk heb je hier ook users die willen dat scholen dicht gaan omdat ze het onveilig vinden, dat mag toch?

Om wat context voor jou te geven. Ik werk inmiddels sinds begin maart thuis en moet tot er een vaccin is thuiswerken. Ik kan meetings met collega's hebben, maar dat is 't wel. Ik heb afgelopen week via een Teams call afscheid genomen van een collega die met pensioen ging, dat was ontzettend raar.

Dat is wat mij betreft ook het punt. Elke leeftijdsgroep heeft het zwaar, zonder uitzondering. Er zullen mensen binnen een leeftijdsgroep zijn die hier doorheen fietsen alsof het ze niet raakt als ze een introvert karakter hebben, gewend zijn thuis te werken, graag alleen zijn en ga zo maar door, maar voor ontzettend veel mensen is dit een hele zware periode.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:44:32 #211
236264 crew  capricia
pi_195915906
Ja. Het virus is gewoon klote.
Voor iedereen.
Voor studenten die online les krijgen.
Voor ouderen die nog meer in een sociaal isolement komen.

Wat ik persoonlijk het meest nare vind, is dat het verdeeldheid in de samenleving aanwakkert.
Daar ga ik dus niet in mee.
Iedereen telt.
Definitely not CIA
pi_195915911
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee waar je het over hebt met je online onderwijs. Studenten vereenzamen op hun kamers en hebben geen of weinig contact meer met hun medestudenten. Het sociale aspect maakt studeren tot wat het is en dat vervang je niet door les via een beeldscherm. Ook kunnen jongeren over het algemeen hun hobbies, sporten en bijbaantjes niet meer uitvoeren. Maar ik zal wel weer te veel zeuren en moet mij niet aanstellen want er gaan mensen dood of liggen op de IC. Dat er dagelijks altijd ruim 400 mensen sterven vergeten we even.
Dat ze zitten te verpieteren op hun kamers is natuurlijk onzin. Zij kunnen net zoveel contacten hebben als ieder ander, we zitten (nog) niet in een volledige lockdown ofzo. En als dat al wel zo zou zijn, dan hebben ze daar waarschijnlijk een hele goede reden voor, namelijk kwetsbaren in hun omgeving. Natuurlijk is het zwaar voor ze en het onderwijs is inderdaad niet ideaal. Maar we moeten ons allemaal aanpassen. Ze zijn geen uitzondering, op één ding na: ze hoeven zich geen zorgen te maken om ernstig ziek te worden.
pi_195915916
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee waar je het over hebt met je online onderwijs. Studenten vereenzamen op hun kamers en hebben geen of weinig contact meer met hun medestudenten. Het sociale aspect maakt studeren tot wat het is en dat vervang je niet door les via een beeldscherm. Ook kunnen jongeren over het algemeen hun hobbies, sporten en bijbaantjes niet meer uitvoeren. Maar ik zal wel weer te veel zeuren en moet mij niet aanstellen want er gaan mensen dood of liggen op de IC. Dat er dagelijks altijd ruim 400 mensen sterven vergeten we even.
Dit is niet alleen voorbehouden aan jongeren natuurlijk. Ja, die bijbaantjes wel en de grote mensen die hun grote mensenbaan kwijt raken waardoor ze de huur niet meer kunnen betalen moeten daar wel aandacht voor hebben natuurlijk. En inderdaad, wel erg vervelend dat je in je warme kamer even via zoom met je medestudenten contact moet hebben.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:45:48 #214
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915917
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, maar ze stellen toch alleen maar vragen? Moet toch kunnen?
Interessant, interessant.

Ik miste bijna het sarcasme.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915923
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als mensen denken dat er een wereldwijd complot is om ze 'onder controle' te houden door ze 1,5m afstand te laten houden en een mondkapje te laten dragen, ben je in mijn ogen wel af hoor.... Ze luisteren veelal ook totaal niet naar tegenargumenten, valt dus domweg niet mee te praten.
Neem jij die serieus dan?
Ik ben van mening, ook reagerend op alle bovenstaande posts dat iedereen gehoord moet kunnen worden en hun mening mag delen. Tisjeboy of whatever is volgens mij niet geïnterviewd door van Haga wegens zijn complotten maar door de impact van de maatregelen op zijn werk. Ook was hij kritisch en zijn het niet alleen maar complotten waar hij mee kwam.

Ik verdedig zulke complotten niet, ik vind het ook onzin en lachwekkend. Maar ik vind het kwalijk dat deze mensen gedemoniseerd worden tot in het extreme aan toe dat hun Youtube accounts geblokkeerd worden. Een zeer kwalijke zaak. Vrijheid van meningsuiting?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:46:19 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195915925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In aanvulling hierop:
- scheiden van je partner;
- verhuizen;
- je kinderen bij je partner achterlaten of (tijdelijk) afstaan.

Ik kijk nu al uit naar de informatiefolder die onze rijksoverheid hierover gaat maken.
Yep. Het is wat bruut maar inderdaad wanneer een werk of leefsituatie niet houdbaar is, zal je daarin zelf de acceptabele keuzes moeten maken. Het wat utilitaristisch maar als individu kies je doorgaans voor al die eigen onwelgevallige omstandigheden, risico's en bijbehorende consequenties.

En inderdaad een in beginsel goede keuze kan zicht na verloop van tijd in omstandigheden wijzigen en daarmee dwingt om de eigen (on)mogelijkheden daarin te herzien. Vaak kan dat aangepast en soms ook niet.

Ik zou zelf niet kiezen om bv werk te gaan doen dat voor mij of anderen onveilig zou zijn. Wanneer ik bv een immuniteitsaandoening zou hebben (of krijgen) zou ik ook niet gaan werken in zeg een feestcafé. Omgekeerd is ook niet elke functie voor iedereen, even goed, uitvoerbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195915928
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee waar je het over hebt met je online onderwijs. Studenten vereenzamen op hun kamers en hebben geen of weinig contact meer met hun medestudenten. Het sociale aspect maakt studeren tot wat het is en dat vervang je niet door les via een beeldscherm. Ook kunnen jongeren over het algemeen hun hobbies, sporten en bijbaantjes niet meer uitvoeren. Maar ik zal wel weer te veel zeuren en moet mij niet aanstellen want er gaan mensen dood of liggen op de IC. Dat er dagelijks altijd ruim 400 mensen sterven vergeten we even.
Ik heb een heel behoorlijk goed beeld van waar ik het over heb als ik het over online onderwijs heb, want ik ben er al jaren nauw bij betrokken en ben een van de grootste criticasters ervan.

Overigens moet je het belang van sociaal contact an sich voor een studie niet overdrijven. Veel studenten komen vooral naar colleges voor zichzelf en gaan zodra ze kunnen huiswaarts. Wordt er aan het einde van de dag een borrel georganiseerd, komt er nauwelijks iemand opdagen: 'ik moet mijn trein halen' en 'mijn ouders verwachten me bij het eten' of 'ik moet nog naar mijn werk'. Het prototypebeeld van de student is allang niet meer van toepassing.

Dat neemt niet weg dat het voor een grote groep jongeren zware tijden zijn. Het lijden van deze jongeren kan naast het lijden van mensen die ernstig ziek worden van corona staan. Je helpt je eigen terechte zaak niet door het lijden van anderen te bagatelliseren; je roept er alleen weerstand mee op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915931
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:44 schreef capricia het volgende:
Ja. Het virus is gewoon klote.
Voor iedereen.
Voor studenten die online les krijgen.
Voor ouderen die nog meer in een sociaal isolement komen.

Wat ik persoonlijk het meest nare vind, is dat het verdeeldheid in de samenleving aanwakkert.
Daar ga ik dus niet in mee.
Iedereen telt.
Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195915940
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben van mening, ook reagerend op alle bovenstaande posts dat iedereen gehoord moet kunnen worden en hun mening mag delen. Tisjeboy of whatever is volgens mij niet geïnterviewd door van Haga wegens zijn complotten maar door de impact van de maatregelen op zijn werk. Ook was hij kritisch en zijn het niet alleen maar complotten waar hij mee kwam.

Ik verdedig zulke complotten niet, ik vind het ook onzin en lachwekkend. Maar ik vind het kwalijk dat deze mensen gedemoniseerd worden tot in het extreme aan toe dat hun Youtube accounts geblokkeerd worden. Een zeer kwalijke zaak. Vrijheid van meningsuiting?
Leuke vraag op het einde. Wat vind je van Holocaust-ontkenners?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:48:49 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195915947
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
Ik woon ook alleen, werk alleen thuis nu. Familie woont op minstens 2 uur rijden. Ik woon sinds 1,5 jaar hier, dus ook weinig sociale contacten direct om de hoek. Het is kut ja, maar geen reden om niet aan de regels te houden. Gewoon het beste ervan maken met videobellen en hobby's. Hopelijk is het in de voorjaar voorbij..
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:49:45 #221
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915960
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben van mening, ook reagerend op alle bovenstaande posts dat iedereen gehoord moet kunnen worden en hun mening mag delen. Tisjeboy of whatever is volgens mij niet geïnterviewd door van Haga wegens zijn complotten maar door de impact van de maatregelen op zijn werk. Ook was hij kritisch en zijn het niet alleen maar complotten waar hij mee kwam.

Ik verdedig zulke complotten niet, ik vind het ook onzin en lachwekkend. Maar ik vind het kwalijk dat deze mensen gedemoniseerd worden tot in het extreme aan toe dat hun Youtube accounts geblokkeerd worden. Een zeer kwalijke zaak. Vrijheid van meningsuiting?
Youtube accounts blokkeren vind ik ook fout, maar die van Lange Frans was zn eigen schuld. Door de uitzending van Lubach heeft ie gewoon ontzettend veel aandacht gehad, en als je op je Youtube kanaal roept dat je niet zou missen als je 'm neerschiet en dat dat misschien geen slecht idee is, verdien je 't dat je account verdwijnt. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat geldt namelijk niet op een platform als Youtube. Daar 'teken' je voor als je hun algemene voorwaarden accepteert. Of dat goed of fout is heb ik geen antwoord op, maar ik zie dat liever ook anders.

Hoe het gesprek tussen van Haga en Tisjeboyjay plaats heeft gevonden weet ik niet, ik weet alleen dat ze met elkaar in gesprek zijn geweest. Het is een beetje hetzelfde als Partij voor de Dieren die gezellig gaat kabbelen met de zeehondenknuppelaars, dat is gewoon dom van ze.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195915965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik woon ook alleen, werk alleen thuis nu. Familie woont op minstens 2 uur rijden. Ik woon sinds 1,5 jaar hier, dus ook weinig sociale contacten direct om de kant. Het is kut ja, maar geen reden om niet aan de regels te houden. Gewoon het beste ervan maken met videobellen en hobby's. Hopelijk is het in de voorjaar voorbij..
Ik bedoel meer dat ik mijn geloof in de rechtstaat wel ongeveer verloren heb. Het is gewoon een ordinaire vorm van cliëntelisme zoals de maatregelen worden vormgegeven.

Overigens heb ik het niet alleen over mijn eigen hachtje, maar ook over de enorme schuldenberg waarmee jongeren worden opgezadeld qua studeren, levensonderhoud, en woningmarkt. Solidariteit mijn reet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195915977
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ik mijn geloof in de rechtstaat wel ongeveer verloren heb. Het is gewoon een ordinaire vorm van cliëntelisme zoals de maatregelen worden vormgegeven.

Overigens heb ik het niet alleen over mijn eigen hachtje, maar ook over de enorme schuldenberg waarmee jongeren worden opgezadeld qua studeren, levensonderhoud, en woningmarkt. Solidariteit mijn reet.
Ja precies, beetje zoals iedere generatie wel zijn redenen had om tegen de overheid te schoppen. Goed om te zien dat die dingen niet veranderen :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195915981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, beetje zoals iedere generatie wel zijn redenen had om tegen de overheid te schoppen. Goed om te zien dat die dingen niet veranderen :).
Mwah, de grieven die ik opsom zijn redelijk fundamenteel hoor.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195915985
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, de grieven die ik op soms zijn redelijk fundamenteel hoor.
Precies zoals die van iedere generatie voor je.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:53:52 #226
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195915993
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ik mijn geloof in de rechtstaat wel ongeveer verloren heb. Het is gewoon een ordinaire vorm van cliëntelisme zoals de maatregelen worden vormgegeven.

Overigens heb ik het niet alleen over mijn eigen hachtje, maar ook over de enorme schuldenberg waarmee jongeren worden opgezadeld qua studeren, levensonderhoud, en woningmarkt. Solidariteit mijn reet.
Dat is niet alleen jongeren hè, dat zijn alle werkenden zo'n beetje. Iedereen die het 'nieuwe' pensioenstelsel heeft komt er bekaaid vanaf ten opzichte van oudere pensioenen, en al helemaal tegenover de oude pensioenen. De klimaatcrisis gaat een hele grote worden, en gaat veel pijn doen de komende jaren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:54:06 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195915996
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
Yep, veel dingen zijn een dun laagje chroom.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195915998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:44 schreef chratnox het volgende:

Om wat context voor jou te geven. Ik werk inmiddels sinds begin maart thuis en moet tot er een vaccin is thuiswerken. Ik kan meetings met collega's hebben, maar dat is 't wel. Ik heb afgelopen week via een Teams call afscheid genomen van een collega die met pensioen ging, dat was ontzettend raar.
En ook dat is verdrietig, zo'n collega die met pensioen gaat en niet een volwaardig afscheid kan krijgen. Eén van de vele vormen van leed waar we met elkaar niet veel bij stilstaan, maar het is wel zo'n 'life event' dat door corona wordt verpest. Gelukkig proberen veel mensen er toch het beste van te maken. Wij hebben al afscheid genomen van een paar collega's afgelopen jaar en diverse nieuwe collega's verwelkomd. Niemand ziet de vervangende activiteiten als volwaardige vervanging, maar iedereen is er wel heel blij mee. En een van mijn alleenstaande collega's probeer ik bijvoorbeeld wat vaker te spreken en moreel te steunen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195915999
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben van mening, ook reagerend op alle bovenstaande posts dat iedereen gehoord moet kunnen worden en hun mening mag delen. Tisjeboy of whatever is volgens mij niet geïnterviewd door van Haga wegens zijn complotten maar door de impact van de maatregelen op zijn werk. Ook was hij kritisch en zijn het niet alleen maar complotten waar hij mee kwam.

Ik verdedig zulke complotten niet, ik vind het ook onzin en lachwekkend. Maar ik vind het kwalijk dat deze mensen gedemoniseerd worden tot in het extreme aan toe dat hun Youtube accounts geblokkeerd worden. Een zeer kwalijke zaak. Vrijheid van meningsuiting?
Ik weet niet waarom Lange Frans precies geblokkeerd is, ik volg de beste man niet. Echter staat het youtube vrij om eigen regels op te stellen wat wel en niet op de site mag. Net als Fok of welke site ook.
Stichting Martijn wil ook vrijheid van meningsuiting en vrij filmpjes bekijken. Ook maar toestaan?
Ik zou in sommige gevallen willen dat er wat meer censuur was. Voor gevaarlijke gekken als Willem Engel bijvoorbeeld, met zijn gevaarlijke 'doe-opdrachtjes' }:|
pi_195916004
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Leuke vraag op het einde. Wat vind je van Holocaust-ontkenners?
Lachwekkend. Maar daar hebben ze mij niet mee. Dat soort onzin kan je gewoon negeren. Als mensen dat willen denken en zich daar fijn bij voelen, wie ben ik? Censuur is altijd fout vind ik.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195916015
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, veel dingen zijn een dun laagje chroom.
Yep, maar ik vind het wel een mooie levensles.
Nu snap ik wat een rechtstaat zou moeten inhouden, hoe een overheid zich zou moeten ontfermen over minderheden die in de verdrukking komen. Balans vinden in maatregelen en welvaart.

Maar ik ben er nu wel achter dat dat niet gebeurt wanneer ''volks'' massa zich begint te bewegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 23:57:42 #232
236264 crew  capricia
pi_195916016
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik woon ook alleen, werk alleen thuis nu. Familie woont op minstens 2 uur rijden. Ik woon sinds 1,5 jaar hier, dus ook weinig sociale contacten direct om de hoek. Het is kut ja, maar geen reden om niet aan de regels te houden. Gewoon het beste ervan maken met videobellen en hobby's. Hopelijk is het in de voorjaar voorbij..
Ja. Idd.
Het is kut voor iedereen.
Maar bevolkingsgroepen qua leeftijd of etniciteit tegen elkaar opzetten is te simpel.
Het antwoord is niet 'alles vrij laten voor de jongeren' of 'compleet lockdown vanwege de ouderen'.

Nederland heeft een midden antwoord. Met vallen en opstaan.
We doen het niet slecht. We leren gaandeweg.

En ik weiger me uit te laten spelen voor een politieke agenda. Van jongeren of van andere groepen.
We doen dit samen.
Definitely not CIA
pi_195916022
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
Dat is inderdaad een driedubbelk*tte situatie.Absoluut. Niemand die je daar op aan zal kijken/spreken. Maar staat wel los van leeftijd.
pi_195916028
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Youtube accounts blokkeren vind ik ook fout, maar die van Lange Frans was zn eigen schuld. Door de uitzending van Lubach heeft ie gewoon ontzettend veel aandacht gehad, en als je op je Youtube kanaal roept dat je niet zou missen als je 'm neerschiet en dat dat misschien geen slecht idee is, verdien je 't dat je account verdwijnt. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat geldt namelijk niet op een platform als Youtube. Daar 'teken' je voor als je hun algemene voorwaarden accepteert. Of dat goed of fout is heb ik geen antwoord op, maar ik zie dat liever ook anders.

Hoe het gesprek tussen van Haga en Tisjeboyjay plaats heeft gevonden weet ik niet, ik weet alleen dat ze met elkaar in gesprek zijn geweest. Het is een beetje hetzelfde als Partij voor de Dieren die gezellig gaat kabbelen met de zeehondenknuppelaars, dat is gewoon dom van ze.
Euw.... was dat de reden. :X Terecht dus.
pi_195916031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een driedubbelk*tte situatie.Absoluut. Niemand die je daar op aan zal kijken/spreken. Maar staat wel los van leeftijd.
Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195916039
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Niet letterlijk, want de zorg is al overbelast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195916043
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lachwekkend. Maar daar hebben ze mij niet mee. Dat soort onzin kan je gewoon negeren. Als mensen dat willen denken en zich daar fijn bij voelen, wie ben ik? Censuur is altijd fout vind ik.
Het gaat niet om jou. Het is geen censuur, het is bij wet verboden. Of neem inderdaad Martijn. Vind je dat dat ook maar moet kunnen want jou hebben ze er niet mee?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195916051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is niet alleen jongeren hè, dat zijn alle werkenden zo'n beetje. Iedereen die het 'nieuwe' pensioenstelsel heeft komt er bekaaid vanaf ten opzichte van oudere pensioenen, en al helemaal tegenover de oude pensioenen. De klimaatcrisis gaat een hele grote worden, en gaat veel pijn doen de komende jaren.
Pensioen en vooral klimaat. Dat gaat veel groter qua uitdaging worden.
Maar helaas zijn jongeren niet politiek vertegenwoordigd. :{
Definitely not CIA
pi_195916053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou.
Je stelt toch een vraag aan mij en hoe ik daarover denk? Hier geef ik antwoord op :') man man man.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195916064
@DeVerzamelaar als je je baan kwijtraakt en een crowdfunding start, dan draag ik van harte bij om je door een lastige periode te helpen. Het is soms moeilijk om te zien hoe je steun van een gezichtsloze massa kunt krijgen, maar van gemeenschappen kun je meer verwachten. Er is heus solidariteit, maar je moet er wel aandacht voor hebben!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195916068
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Voor de groep jonge gezinnen wel? Met twee thuiswerken wat eigenlijk onmogelijk is met jonge kinders om hen heen om daar vervolgens een dikke vette burnout aan over te houden? Wat doen ze daar dan voor?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:04:57 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195916070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Youtube accounts blokkeren vind ik ook fout, maar die van Lange Frans was zn eigen schuld. Door de uitzending van Lubach heeft ie gewoon ontzettend veel aandacht gehad, en als je op je Youtube kanaal roept dat je niet zou missen als je 'm neerschiet en dat dat misschien geen slecht idee is, verdien je 't dat je account verdwijnt. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat geldt namelijk niet op een platform als Youtube. Daar 'teken' je voor als je hun algemene voorwaarden accepteert. Of dat goed of fout is heb ik geen antwoord op, maar ik zie dat liever ook anders.
....
Z'n muziek of whatever creatieve uitingen dan ook integraal verwijderen is dan buiten proporties en krijgt dan het karakter van persoonscensuur. Als algemene voorwaarden dat mogelijk maken zijn die voorwaarden zelf fout. Verwijder dan het item of beter, geef de persoon een waarschuwing dat te herzien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195916081
M'n dochter wordt 5 december 9 jaar oud.
Ze gaat wsl geen kinderfeestje hebben. Ik vraag rond die tijd wel of jullie haar kunnen feliciteren. :D
Definitely not CIA
pi_195916092
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
M'n dochter wordt 5 december 9 jaar oud.
Ze gaat wsl geen kinderfeestje hebben. Ik vraag rond die tijd wel of jullie haar kunnen feliciteren. :D
Doen we. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195916094
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je stelt toch een vraag aan mij en hoe ik daarover denk? Hier geef ik antwoord op :') man man man.
Eeh. Een ik vind/mening antwoord is niet hetzelfde als 'ze hebben me er toch niet mee' natuurlijk.

Overigens was er maar één antwoord mogelijk op de vraag en je had het fout. Zorgelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195916095
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Ik begrijp even niet goed waarom die groep zo uitzonderlijk hard geraakt wordt, volgens jou?
Definitely not CIA
pi_195916097
quote:
12s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Z'n muziek of whatever creatieve uitingen dan ook integraal verwijderen is dan buiten proporties en krijgt dan het karakter van persoonscensuur. Als algemene voorwaarden dat mogelijk maken zijn die voorwaarden zelf fout. Verwijder dan het item of beter, geef de persoon een waarschuwing dat te herzien.
Of je uploadt het niet als je niet met die regels eens bent, of je houd je aan de regels.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195916106
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet goed waarom die groep zo uitzonderlijk hard geraakt wordt, volgens jou?
Dat kan. Dan verzoek ik jou om mijn posts terug te lezen.
Maar ik ga het niet nog eens uiteenzetten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195916110
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Ik denk dat die afweging echt in ieder land plaats heeft gevonden, maar men al snel tot de conclusie kwam dat dit de beste optie was. Als het alleen om wat ouderen ging die doodgingen, was dat een totaal andere afweging geweest, daar ben ik zeker van. Helaas hebben we met dat exponentiële te maken, wat ten koste gaat van de zorg, onderwijs, en iedere andere sector die je maar kan verzinnen; kortom, de economie. Je kan het domweg niet laten gaan omdat bevolkingsgroepen met elkaar verweven zijn.
Het is wel jammer dat er niet meer initiatieven voor verschillende groepen zijn die het moeilijk hebben, dat is zonder meer waar. Zou ook zelf graag in dat gat springen, maar zie daar ook weinig mogelijkheden toe. Het is wat dat betreft wel het perfecte kl*tenvirus.
pi_195916144
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
@:DeVerzamelaar als je je baan kwijtraakt en een crowdfunding start, dan draag ik van harte bij om je door een lastige periode te helpen. Het is soms moeilijk om te zien hoe je steun van een gezichtsloze massa kunt krijgen, maar van gemeenschappen kun je meer verwachten. Er is heus solidariteit, maar je moet er wel aandacht voor hebben!
Crowdfundings zijn niet echt mijn ding eerlijk gezegd, daar voel ik mij erg slecht bij en gaat tegen mijn principes in. Ik heb nog een aardige buffer van tussenjaren dus ik zing het nog wel even uit bij het bekostigen van de studie en kamer. Ik spaar meer naar iets toe voor in de toekomst, wellicht dat dit wel de ijskast in moet. De baan heb ik 1 omdat ik het leuk vind om te doen en 2 voor het geld. Het is jammer dat ik het al dan niet weer (tijdelijk) kwijt dreig te raken. Toch bedankt voor het aanbod!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195916169
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Pensioen en vooral klimaat. Dat gaat veel groter qua uitdaging worden.
Maar helaas zijn jongeren niet politiek vertegenwoordigd. :{
Tja valt ook wel wat voor te zeggen dat jongeren niet geïnsereerd zijn in politiek. Bedoel je hebt wel partijen die zich op ouderen richten. Maar partijen die vroeger zich richten op jongeren door te pleiten voor goed onderwijs hebben dat achterlijke leenstelsel ingevoerd waar van te voren al voor gewaarschuwd werd.
pi_195916177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eeh. Een ik vind/mening antwoord is niet hetzelfde als 'ze hebben me er toch niet mee' natuurlijk.

Overigens was er maar één antwoord mogelijk op de vraag en je had het fout. Zorgelijk.
Oke man. Ik ga gewoon niet in op zulke nonsense en houd er afstand van. Is het nou zo moeilijk om zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Dat zulke lui zulke dingen willen verspreiden moeten zij weten. Je komt er niet terecht wanneer je er niet naar zoekt.

Dat martijn geval wat jij aanhaalt is dan weer een uiterste, dat is een strafbaar feit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195916193
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Oke man. Ik ga gewoon niet in op zulke nonsense en houd er afstand van. Is het nou zo moeilijk om zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Dat zulke lui zulke dingen willen verspreiden moeten zij weten. Je komt er niet terecht wanneer je er niet naar zoekt.

Dat martijn geval wat jij aanhaalt is dan weer een uiterste, dat is een strafbaar feit.
De Holocaust ontkennen ook Hans.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195916209
Goed, genoeg wel weer hierover. :+
Heeft iedereen er een beetje vertrouwen in dat we op een plateau zitten nu en dat het hierna gaat dalen? :{
pi_195916211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tja valt ook wel wat voor te zeggen dat jongeren niet geïnsereerd zijn in politiek. Bedoel je hebt wel partijen die zich op ouderen richten. Maar partijen die vroeger zich richten op jongeren door te pleiten voor goed onderwijs hebben dat achterlijke leenstelsel ingevoerd waar van te voren al voor gewaarschuwd werd.
Lijkt me toch vnl aan de jongeren zelf om zich te verenigen in hun politieke partij. Richt er eentje op. Schuif aan waar de cake verdeeld wordt.
Net zoals de ouderen dat (met wisselend succes) doen.

Jongeren stemmen zelfs minder. Heel jammer.
Definitely not CIA
pi_195916221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:22 schreef Mammietje het volgende:
Goed, genoeg wel weer hierover. :+
Heeft iedereen er een beetje vertrouwen in dat we op een plateau zitten nu en dat het hierna gaat dalen? :{
Ja. Ik denk dat het goed is zo.
Definitely not CIA
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:28:45 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195916247
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of je uploadt het niet als je niet met die regels eens bent, of je houd je aan de regels.
Het wordt dan snel complex wanneer die regels door de (vooral advertising) community, laat staan overheden worden opgelegd.

Youtube moet zich imo niet bezighouden met uitsluiting van personen, hooguit items wegmodereren die niet passen omdat ze oproepen om anderen, laat staan persoonlijk, schade toe te brengen.
Dit laatste is dan weer wat lastig omdat het één in context geplaatst soms wel kan en het andere vaak juist niet.
Iemand uitsluiten van deelname vind ik dan een erg vergaande maatregel. Dit wordt anders wanneer de persoon in kwestie een strijdig item weigert te herzien.

Het is de aloude discussie of een mediabedrijf zich moet bemoeien met de inhoud, gebruik en intepretatie van het medium. Op welk moment faciliteert en biedt een medium dan een onacceptabel platform voor een gedachtegoed, waar is en wie maakt dan die begrenzing ?

Elk communicatie platform of medium zal vroeger of later met dit soort ethische aspecten te maken krijgen. Helaas vaak ingegeven door commercieel wenselijke willekeur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195916250
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me toch vnl aan de jongeren zelf om zich te verenigen in hun politieke partij. Richt er eentje op. Schuif aan waar de cake verdeeld wordt.
Net zoals de ouderen dat (met wisselend succes) doen.

Jongeren stemmen zelfs minder. Heel jammer.
Wat ik al zei komt ook door jaren lang er niet naar willen luisteren of geen oog voor willen hebben. Maar ik ben bang dat we sowieso een flinke economische twee deling gaan krijgen in de maatschappij want als je niet thuis kan werken voor je beroep ben je eigenlijk de lul.
pi_195916251
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat het goed is zo.
Ik hoop het. Ben zelf bang dat er nog een streepje bij moet.
Zou persoonlijk graag zien dat de middelbare scholen (evt. de bovenbouw) gehalveerd zou worden. 50/50 les online. Zou volgens mij een hoop besmettingen schelen. Gatenkaasjes die roosters en wekelijks geluiden van nieuwe besmettingen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:31:20 #260
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:22 schreef Mammietje het volgende:
Goed, genoeg wel weer hierover. :+
Heeft iedereen er een beetje vertrouwen in dat we op een plateau zitten nu en dat het hierna gaat dalen? :{
Nope
pi_195916265
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:31 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Nope
Wat zou jij voor extra maatregelen willen zien en waarom?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:39:48 #262
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wat zou jij voor extra maatregelen willen zien en waarom?
Gewoon alles open gooien, de top in de zorg ontslaan per direct en al het geld wat vrijkomt van al die managers stoppen in extra bedden, extra personeel.
Roep ik al jaren :)
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:44:19 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916316
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gewoon alles open gooien, de top in de zorg ontslaan per direct en al het geld wat vrijkomt van al die managers stoppen in extra bedden, extra personeel.
Roep ik al jaren :)
Ah, dus mensen als Kuipers en Gommers ontslaan. Nog meer goeie plannen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916322
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gewoon alles open gooien, de top in de zorg ontslaan per direct en al het geld wat vrijkomt van al die managers stoppen in extra bedden, extra personeel.
Roep ik al jaren :)
Al jaren! _O-
Potverdikkie, hebben we iemand met een vooruitziende blik, verdoet ie zijn tijd met hier zitten i.p.v. de politiek ingaan! :D
pi_195916324
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gewoon alles open gooien, de top in de zorg ontslaan per direct en al het geld wat vrijkomt van al die managers stoppen in extra bedden, extra personeel.
Roep ik al jaren :)
Dan win je 2 weken voordat ook die extra bedden vol liggen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:46:26 #266
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dus mensen als Kuipers en Gommers ontslaan. Nog meer goeie plannen?
Gommers _O-
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:47:01 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916344
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gommers _O-
Ja?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916346
Ik zie trouwens op
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
dat er weer meer regio's verhoogd zijn van risiconiveau -O-
Waaronder de mijne. }:|
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:47:43 #269
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Al jaren! _O-
Potverdikkie, hebben we iemand met een vooruitziende blik, verdoet ie zijn tijd met hier zitten i.p.v. de politiek ingaan! :D
Ik ben elders nodig, maar ik maak tijd vrij voor jullie.
pi_195916354
extra personeel ook echt. Is niet een certificaat na een circus van een maand en boem verpleegkundige.

Zorgpersoneel, zwaar onderschatte bottleneck.
pi_195916369
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:47 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik ben elders nodig, maar ik maak tijd vrij voor jullie.
Sympathiek hoor! O-)
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:50:29 #272
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916381
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dan win je 2 weken voordat ook die extra bedden vol liggen.
Heb je wel genoeg personeel en bedden, daar gaat het om toch? Of een regering die ons gedrag wil aanpassen? Onder wiens autoriteit?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:51:56 #273
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja?
Dude _O-
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:52:40 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916400
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg personeel en bedden, daar gaat het om toch? Of een regering die ons gedrag wil aanpassen? Onder wiens autoriteit?
De regering regeert bij de gratie van het Parlement waar de Nederlandse burgers voor gestemd hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916403
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg personeel en bedden, daar gaat het om toch? Of een regering die ons gedrag wil aanpassen? Onder wiens autoriteit?
Iets met een exponentieel virus. :X
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:53:04 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:51 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dude _O-
Kun je nog met iets inhoudelijks komen of is dat het wel zo'n beetje?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun je nog met iets inhoudelijks komen of is dat het wel zo'n beetje?
Eh... ik ben bang dat je er niet teveel van verwachten moet. ;)
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:56:26 #278
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916427
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Iets met een exponentieel virus. :X
Huh, de besmettingen waren toch een stuk lager vandaag volgens het RIVM?
pi_195916434
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Huh, de besmettingen waren toch een stuk lager vandaag volgens het RIVM?
Incomplete cijfers. Weer een storing enzo....
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:58:00 #280
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Incomplete cijfers. Weer een storing enzo....
Aha
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:01:25 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195916450
Wat schandalig dat die salarisverhoging voor zorgpersoneel er niet komt.
pi_195916458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:01 schreef leolinedance het volgende:
Wat schandalig dat die salarisverhoging voor zorgpersoneel er niet komt.
Tja. Horeca hè.
Het biertje is duidelijk belangrijker. :+
Definitely not CIA
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:03:25 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195916464
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja. Horeca hè.
Staat er los van. En restaurants hadden open kunnen blijven.
O.a. hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een waardeloos beleid.
pi_195916469
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Aha
En je wilde “alles opengooien”, dus ik neem aan dan geen maatregelen meer. Dan verdubbelen de besmettingen elke 5 dagen en heb je exponentiële groei. Ook al heb je 50.000 bedden + personeel, dan nog loop je binnen enkele weken tegen de maximale capaciteit aan.
pi_195916475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Staat er los van. En restaurants hadden open kunnen blijven.
Je kan die euro maar één keer uitgeven.
Zorg of horeca.

Horeca dus.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 01:05:24 #286
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Staat er los van. En restaurants hadden open kunnen blijven.
O.a. hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een waardeloos beleid.
Hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een volk wat zich niet kan beheersen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916482
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

En je wilde “alles opengooien”, dus ik neem aan dan geen maatregelen meer. Dan verdubbelen de besmettingen elke 5 dagen en heb je exponentiële groei. Ook al heb je 50.000 bedden + personeel, dan nog loop je binnen enkele weken tegen de maximale capaciteit aan.
Heel Nederland werkt dan in de zorg of ligt in die zorg als patiënt.
Top idee!
Definitely not CIA
pi_195916485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een volk wat zich niet kan beheersen.
Eens, maar politiek had daar ook op in kunnen springen en eerder in kunnen grijpen.

Het is inderdaad zo dat (een groot gedeelte van) de zorg nu zwaar overvraagd wordt. Of ze nog meer extra geld daarvoor moeten hebben, vind ik een lastige. We zijn nog niet uit de crisis voorlopig en we moeten alles nog maar zien te bekostigen.
pi_195916489
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Heel Nederland werkt dan in de zorg of ligt in die zorg als patiënt.
Top idee!
En velen allebei ook nog. :X
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:09:07 #290
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916490
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

En je wilde “alles opengooien”, dus ik neem aan dan geen maatregelen meer. Dan verdubbelen de besmettingen elke 5 dagen en heb je exponentiële groei. Ook al heb je 50.000 bedden + personeel, dan nog loop je binnen enkele weken tegen de maximale capaciteit aan.
Wel alles lezen heh, in het begin hadden we alles omhoog moeten gooien (ic, personeel) maar dat is dus niet gebeurt onder Rutte en kornuiten. Dan hadden we nu idd alles open kunnen gooien. Laten we elkaar vooral niet aanvallen en zien waar het probleem ligt.
pi_195916493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een volk wat zich niet kan beheersen.
Wanneer gaan we weer zelfvoldaan klappen? Of wachten we op een andere hype om gutmenschpuntjes te scoren?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:10:43 #292
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916497
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een volk wat zich niet kan beheersen.
Nee dus, wij zijn de dupe van een falende overheid. Vergeet dat nooit.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:10:56 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195916499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hardwerkende zorgverleners zijn de dupe van een volk wat zich niet kan beheersen.
niet mee eens, de meeste mensen volgen het beleid prima. Had onzinwinkels als de Action maar gesloten, dan hadden we de zorghelden misschien wel kunnen betalen.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 01:12:28 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wel alles lezen heh, in het begin hadden we alles omhoog moeten gooien (ic, personeel) maar dat is dus niet gebeurt onder Rutte en kornuiten. Dan hadden we nu idd alles open kunnen gooien. Laten we elkaar vooral niet aanvallen en zien waar het probleem ligt.
Man, man, wat een onzin. Het duurt 18 maanden om een verpleger op te leiden tot IC verpleger. En wanneer hadden ze die opleiding moeten volgen? In het midden van covid seizoen? Meteen daarna toen ze nog met de zorg van patienten bezig waren wiens behandeling was uitgesteld door covid? Toen ze vakantie hadden?

:|W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wel alles lezen heh, in het begin hadden we alles omhoog moeten gooien (ic, personeel) maar dat is dus niet gebeurt onder Rutte en kornuiten. Dan hadden we nu idd alles open kunnen gooien. Laten we elkaar vooral niet aanvallen en zien waar het probleem ligt.
Dan hadden we ook niet alles open kunnen gooien. Er zit natuurlijk een keer een max aan het aantal bedden + zorg, hoe dan ook. En met het exponentiële karakter van dit virus is die max hoe dan ook binnen no-time vol. En dan laat ik het nog maar even rusten hoe de maatschappij en economie dat zal bevallen.
pi_195916508
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wel alles lezen heh, in het begin hadden we alles omhoog moeten gooien (ic, personeel) maar dat is dus niet gebeurt onder Rutte en kornuiten. Dan hadden we nu idd alles open kunnen gooien. Laten we elkaar vooral niet aanvallen en zien waar het probleem ligt.
Oh ja. Een exponentieel virus ben je wel de baas met een paar maandjes opschaling.
:')
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 01:14:11 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195916511
twitter
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 01:14:22 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195916513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

niet mee eens, de meeste mensen volgen het beleid prima. Had onzinwinkels als de Action maar gesloten, dan hadden we de zorghelden misschien wel kunnen betalen.
Waarvan kun je dan wel de zorghelden betalen als je winkels sluit en er geen belastinginkomsten binnen komen?

Oh, wacht, het geld wat mensen in de Action uitgeven had dan meteen naar de overheid gegaan? Zoiets?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195916514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wel alles lezen heh, in het begin hadden we alles omhoog moeten gooien (ic, personeel) maar dat is dus niet gebeurt onder Rutte en kornuiten. Dan hadden we nu idd alles open kunnen gooien. Laten we elkaar vooral niet aanvallen en zien waar het probleem ligt.
Het is onmogelijk om alles open te gooien, er worden dan simpelweg teveel mensen tegelijkertijd ziek die zorg in het ziekenhuis nodig hebben. Onmogelijk om dat met uitbreiding van zorgcapaciteit op te vangen (los van dat die uitbreiding op korte termijn ook totaal onrealistisch is).
Alles open gooien kan alleen als het virus zo goed als weg is en daarna een ZO-Azië strategie volgen (en met dezelfde discipline als de bevolking daar).
pi_195916517
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 01:10 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Nee dus, wij zijn de dupe van een falende overheid. Vergeet dat nooit.
We hebben gekozen voor een democratie, zo zien we het graag. En die democratie legt de verantwoording bij het volk. De bevolking wil/kan deze verantwoording helaas niet in zijn geheel dragen.
Het virus kan maar op één manier verspreid worden; door de bevolking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')