Dat is niet alleen jongeren hè, dat zijn alle werkenden zo'n beetje. Iedereen die het 'nieuwe' pensioenstelsel heeft komt er bekaaid vanaf ten opzichte van oudere pensioenen, en al helemaal tegenover de oude pensioenen. De klimaatcrisis gaat een hele grote worden, en gaat veel pijn doen de komende jaren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ik mijn geloof in de rechtstaat wel ongeveer verloren heb. Het is gewoon een ordinaire vorm van cliëntelisme zoals de maatregelen worden vormgegeven.
Overigens heb ik het niet alleen over mijn eigen hachtje, maar ook over de enorme schuldenberg waarmee jongeren worden opgezadeld qua studeren, levensonderhoud, en woningmarkt. Solidariteit mijn reet.
Yep, veel dingen zijn een dun laagje chroom.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
En ook dat is verdrietig, zo'n collega die met pensioen gaat en niet een volwaardig afscheid kan krijgen. Eén van de vele vormen van leed waar we met elkaar niet veel bij stilstaan, maar het is wel zo'n 'life event' dat door corona wordt verpest. Gelukkig proberen veel mensen er toch het beste van te maken. Wij hebben al afscheid genomen van een paar collega's afgelopen jaar en diverse nieuwe collega's verwelkomd. Niemand ziet de vervangende activiteiten als volwaardige vervanging, maar iedereen is er wel heel blij mee. En een van mijn alleenstaande collega's probeer ik bijvoorbeeld wat vaker te spreken en moreel te steunen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:44 schreef chratnox het volgende:
Om wat context voor jou te geven. Ik werk inmiddels sinds begin maart thuis en moet tot er een vaccin is thuiswerken. Ik kan meetings met collega's hebben, maar dat is 't wel. Ik heb afgelopen week via een Teams call afscheid genomen van een collega die met pensioen ging, dat was ontzettend raar.
Ik weet niet waarom Lange Frans precies geblokkeerd is, ik volg de beste man niet. Echter staat het youtube vrij om eigen regels op te stellen wat wel en niet op de site mag. Net als Fok of welke site ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben van mening, ook reagerend op alle bovenstaande posts dat iedereen gehoord moet kunnen worden en hun mening mag delen. Tisjeboy of whatever is volgens mij niet geïnterviewd door van Haga wegens zijn complotten maar door de impact van de maatregelen op zijn werk. Ook was hij kritisch en zijn het niet alleen maar complotten waar hij mee kwam.
Ik verdedig zulke complotten niet, ik vind het ook onzin en lachwekkend. Maar ik vind het kwalijk dat deze mensen gedemoniseerd worden tot in het extreme aan toe dat hun Youtube accounts geblokkeerd worden. Een zeer kwalijke zaak. Vrijheid van meningsuiting?
Lachwekkend. Maar daar hebben ze mij niet mee. Dat soort onzin kan je gewoon negeren. Als mensen dat willen denken en zich daar fijn bij voelen, wie ben ik? Censuur is altijd fout vind ik.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Leuke vraag op het einde. Wat vind je van Holocaust-ontkenners?
Yep, maar ik vind het wel een mooie levensles.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, veel dingen zijn een dun laagje chroom.
Ja. Idd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik woon ook alleen, werk alleen thuis nu. Familie woont op minstens 2 uur rijden. Ik woon sinds 1,5 jaar hier, dus ook weinig sociale contacten direct om de hoek. Het is kut ja, maar geen reden om niet aan de regels te houden. Gewoon het beste ervan maken met videobellen en hobby's. Hopelijk is het in de voorjaar voorbij..
Dat is inderdaad een driedubbelk*tte situatie.Absoluut. Niemand die je daar op aan zal kijken/spreken. Maar staat wel los van leeftijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, als je alleenstaande bent, je werkt continu thuis, sport valt nagenoeg weg, sociale dingen binnen de horeca is niet meer mogelijk. Ik heb het totaal gehad. Er is helemaal geen solidariteit. En daar handel ik ook naar.
Euw.... was dat de reden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Youtube accounts blokkeren vind ik ook fout, maar die van Lange Frans was zn eigen schuld. Door de uitzending van Lubach heeft ie gewoon ontzettend veel aandacht gehad, en als je op je Youtube kanaal roept dat je niet zou missen als je 'm neerschiet en dat dat misschien geen slecht idee is, verdien je 't dat je account verdwijnt. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat geldt namelijk niet op een platform als Youtube. Daar 'teken' je voor als je hun algemene voorwaarden accepteert. Of dat goed of fout is heb ik geen antwoord op, maar ik zie dat liever ook anders.
Hoe het gesprek tussen van Haga en Tisjeboyjay plaats heeft gevonden weet ik niet, ik weet alleen dat ze met elkaar in gesprek zijn geweest. Het is een beetje hetzelfde als Partij voor de Dieren die gezellig gaat kabbelen met de zeehondenknuppelaars, dat is gewoon dom van ze.
Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een driedubbelk*tte situatie.Absoluut. Niemand die je daar op aan zal kijken/spreken. Maar staat wel los van leeftijd.
Niet letterlijk, want de zorg is al overbelast.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Het gaat niet om jou. Het is geen censuur, het is bij wet verboden. Of neem inderdaad Martijn. Vind je dat dat ook maar moet kunnen want jou hebben ze er niet mee?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lachwekkend. Maar daar hebben ze mij niet mee. Dat soort onzin kan je gewoon negeren. Als mensen dat willen denken en zich daar fijn bij voelen, wie ben ik? Censuur is altijd fout vind ik.
Pensioen en vooral klimaat. Dat gaat veel groter qua uitdaging worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet alleen jongeren hè, dat zijn alle werkenden zo'n beetje. Iedereen die het 'nieuwe' pensioenstelsel heeft komt er bekaaid vanaf ten opzichte van oudere pensioenen, en al helemaal tegenover de oude pensioenen. De klimaatcrisis gaat een hele grote worden, en gaat veel pijn doen de komende jaren.
Je stelt toch een vraag aan mij en hoe ik daarover denk? Hier geef ik antwoord opquote:
Voor de groep jonge gezinnen wel? Met twee thuiswerken wat eigenlijk onmogelijk is met jonge kinders om hen heen om daar vervolgens een dikke vette burnout aan over te houden? Wat doen ze daar dan voor?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals ik de situatie beschrijf geldt voor velen. Maar er heeft absoluut geen weging plaatsgevonden om iets voor die groep te doen. Die kunnen letterlijk en figuurlijk de kanker krijgen.
Z'n muziek of whatever creatieve uitingen dan ook integraal verwijderen is dan buiten proporties en krijgt dan het karakter van persoonscensuur. Als algemene voorwaarden dat mogelijk maken zijn die voorwaarden zelf fout. Verwijder dan het item of beter, geef de persoon een waarschuwing dat te herzien.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Youtube accounts blokkeren vind ik ook fout, maar die van Lange Frans was zn eigen schuld. Door de uitzending van Lubach heeft ie gewoon ontzettend veel aandacht gehad, en als je op je Youtube kanaal roept dat je niet zou missen als je 'm neerschiet en dat dat misschien geen slecht idee is, verdien je 't dat je account verdwijnt. Dat heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting, dat geldt namelijk niet op een platform als Youtube. Daar 'teken' je voor als je hun algemene voorwaarden accepteert. Of dat goed of fout is heb ik geen antwoord op, maar ik zie dat liever ook anders.
....
Doen we.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
M'n dochter wordt 5 december 9 jaar oud.
Ze gaat wsl geen kinderfeestje hebben. Ik vraag rond die tijd wel of jullie haar kunnen feliciteren.
Eeh. Een ik vind/mening antwoord is niet hetzelfde als 'ze hebben me er toch niet mee' natuurlijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je stelt toch een vraag aan mij en hoe ik daarover denk? Hier geef ik antwoord opman man man.
Ik begrijp even niet goed waarom die groep zo uitzonderlijk hard geraakt wordt, volgens jou?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of je uploadt het niet als je niet met die regels eens bent, of je houd je aan de regels.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Z'n muziek of whatever creatieve uitingen dan ook integraal verwijderen is dan buiten proporties en krijgt dan het karakter van persoonscensuur. Als algemene voorwaarden dat mogelijk maken zijn die voorwaarden zelf fout. Verwijder dan het item of beter, geef de persoon een waarschuwing dat te herzien.
Dat kan. Dan verzoek ik jou om mijn posts terug te lezen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet goed waarom die groep zo uitzonderlijk hard geraakt wordt, volgens jou?
Ik denk dat die afweging echt in ieder land plaats heeft gevonden, maar men al snel tot de conclusie kwam dat dit de beste optie was. Als het alleen om wat ouderen ging die doodgingen, was dat een totaal andere afweging geweest, daar ben ik zeker van. Helaas hebben we met dat exponentiële te maken, wat ten koste gaat van de zorg, onderwijs, en iedere andere sector die je maar kan verzinnen; kortom, de economie. Je kan het domweg niet laten gaan omdat bevolkingsgroepen met elkaar verweven zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Crowdfundings zijn niet echt mijn ding eerlijk gezegd, daar voel ik mij erg slecht bij en gaat tegen mijn principes in. Ik heb nog een aardige buffer van tussenjaren dus ik zing het nog wel even uit bij het bekostigen van de studie en kamer. Ik spaar meer naar iets toe voor in de toekomst, wellicht dat dit wel de ijskast in moet. De baan heb ik 1 omdat ik het leuk vind om te doen en 2 voor het geld. Het is jammer dat ik het al dan niet weer (tijdelijk) kwijt dreig te raken. Toch bedankt voor het aanbod!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
@:DeVerzamelaar als je je baan kwijtraakt en een crowdfunding start, dan draag ik van harte bij om je door een lastige periode te helpen. Het is soms moeilijk om te zien hoe je steun van een gezichtsloze massa kunt krijgen, maar van gemeenschappen kun je meer verwachten. Er is heus solidariteit, maar je moet er wel aandacht voor hebben!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |