Och ja dat was ook zo heerlijk naïef ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Beetje zelfde als niet de controle kwijt zijn omdat de meeste gevallen terug te herleiden zijn naar Italië, terwijl je vooral tests bij mensen die in Italië waren geweest
Als ik uitga van de studie die ik net postte zijn ze dan symptomatisch. Meeste deeltjes lijken zich sowieso bij hoesten enzo te verspreiden. Dus volgens die logica zou ik (als niet viroloog) zeggen: als een kind verkouden is en Covid-19 heeft, kan diegene het verspreiden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:46 schreef quirina het volgende:
Kind kan ook verkouden zijn en tegelijkertijd corona hebben.
Als het kind hoest vanwege verkoudheid hoest hij/zij oook vrolijk de coronavirusdeeltjes mee.
Is dat dan nog veilig?
Of alleen denken dathet door carnaval kwam.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och ja dat was ook zo heerlijk naïef ja.
Maar kinderen mogen gewoon met verkoudheid naar school,kdv,bso,clubjes...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik uitga van de studie die ik net postte zijn ze dan symptomatisch. Meeste deeltjes lijken zich sowieso bij hoesten enzo te verspreiden. Dus volgens die logica zou ik (als niet viroloog) zeggen: als een kind verkouden is en Covid-19 heeft, kan diegene het verspreiden.
OMT opdoeken, FMT in het leven roepen. Beslissingen nemen op basis van consensus in dit topic, op basis van de likes op een post.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:49 schreef Da_Sandman het volgende:
RIVM.
Fok! Forum goden die in februari al alles wisten.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel heel makkelijk. De bron van Israël is een Twitterbericht waar gezegd wordt dat het Israëlische MinVWS het zegt. De bron die ik citeer is een preprin van gerenommeerd wetenschappers (waaronder Marion Koopmans):Je zo kunnen we blijven discussiërenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen deed ik wel noodboodschappen (geen toiletpapier haha) en kocht ik een voorraad FFP2 maskers voor 5 euro de 10 stuks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:49 schreef Da_Sandman het volgende:
RIVM.
Fok! Forum goden die in februari al alles wisten.
Waarom? Ik noem een wetenschappelijk onderzoek wat de beperkte rol aantoont. Jij noemt een bron 'die ergens anders staat'. Als die bron inderdaad die Tweet van iemand in Israël is, die zegt het Israëlische Ministerie te quoten moet je het toch met me eens zijn dat dat een erg zwakke bron is?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Je zo kunnen we blijven discussiëren
volgens mij was die maskers nog een goeie deal ookquote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen deed ik wel noodboodschappen (geen toiletpapier haha) en kocht ik een voorraad FFP2 maskers voor 5 euro de 10 stuks.
En eind februari ging ik gewoon nog op wintersport in DL.
God, ik dacht in maart dat dit hoogstens een paar weken ging duren en dat het daarna vanzelf wel weer uitdoofdequote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen deed ik wel noodboodschappen (geen toiletpapier haha) en kocht ik een voorraad FFP2 maskers voor 5 euro de 10 stuks.
En eind februari ging ik gewoon nog op wintersport in DL.
Ik denk dat we dat allemaal wel hoopten. Ik had graag gezien dat het bewaardheid was gewordenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
God, ik dacht in maart dat dit hoogstens een paar weken ging duren en dat het daarna vanzelf wel weer uitdoofde![]()
![]()
Ik zou verkouden kinderen thuis houden van school.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:46 schreef quirina het volgende:
Kind kan ook verkouden zijn en tegelijkertijd corona hebben.
Als het kind hoest vanwege verkoudheid hoest hij/zij oook vrolijk de coronavirusdeeltjes mee.
Is dat dan nog veilig?
Nou...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel hoopten. Ik had graag gezien dat het bewaardheid was geworden
Er is altijd een, he?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou...![]()
Wij hadden het heel gezellig samen en van m'n kinderen hadden de scholen ook niet heropend hoeven worden.
Zelfs mijn man lachte me uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
volgens mij was die maskers nog een goeie deal ook
Klinkt als een behoorlijk bureaucratisch bolwerk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook meer voor een structuur zoals Segers hem in het begin voorstelde.
Het OMT schrijft een advies, dat is immers de basis.
Vervolgens laat je een breed team van economen, pedagogen, sociologen en weet ik al meer daar op reageren. En vervolgens moet het kabinet maar beslissen, dat afwegen van belangen is immers typisch iets voor bestuurders/de politiek.
Da's in ieder geval niet het advies van de Rijksoverheid:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou verkouden kinderen thuis houden van school.
Da's hier ook de regel overigens. Kinderen die hoesten moeten thuis blijven.
Ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
God, ik dacht in maart dat dit hoogstens een paar weken ging duren en dat het daarna vanzelf wel weer uitdoofde![]()
![]()
ja maar setting onbekend 75%?!!@!@#!*quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
De verspreiding van kind op ouders is niet afhankelijk van de BCO in Nederland, maar uit allerlei case studies die gedaan zijn, internationaal en ook hier door bijvoorbeeld het RIVM, blijkt dat het kind zelden het 'index' geval is in het huishouden, dwz de eerste om het te krijgen en het dus ook te verspreiden.
1000 topics verder...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Dit subforum. Ik dacht binnen een paar maandjes is het wel klaar.
Dat klopt. Woon niet in Nederland.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's in ieder geval niet het advies van de Rijksoverheid:
Kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen bij neusverkoudheid gewoon naar school, behalve:
als het kind ook andere klachten heeft die passen bij corona;
als het kind een huisgenoot is van iemand met corona;
als een huisgenoot van het kind naast milde corona klachten ook last heeft van koorts of benauwdheid.
Bron
Ja natuurlijk, maar als je ook een beetje snel wil zijn moet je er niet door 10 verschillende disciplines naar laten kijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:45 schreef Salina het volgende:
Oh, deze zie ik nu pas. Zijn doel voorbij? Wellicht. Doel is neem ik aan bereiken dat mensen bepaald gedrag gaan vertonen; gedrag sturen. Om daarmee uiteraard het echte doel (medisch) te bewerkstelligen.
Je hebt wel een punt, dat het OMT niet te groot moet worden. Misschien in roulerende vorm. Geen idee.
Het dan ook prima met covid in Belgie...toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Zie net dat er in België gewoon publiek op de tribunes zit bij de voetbal.
Ik zat van de week De Slimste Mens te kijken en het leek alsof het publiek gewoon weer ouderwets bij elkaar zat. Maar ik zal het wel verkeerd gezien hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Zie net dat er in België gewoon publiek op de tribunes zit bij de voetbal.
Nou ja, er wordt bij ons wel een onderscheid gemaakt tussen verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en hoesten. Ik stel me zo voor dat hoesten valt onder 'klachten die passen bij corona' waardoor een kind alsnog thuis moet blijven. Ik zou de beslisboom erop na moeten slaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Woon niet in Nederland.
Te gek voor woorden eigenlijk dat in deze situatie hoestende kinderen gewoon naar school moeten. Je zou zeggen dat je juist met hoesten een eventueel virus gaat verspreiden.
Als je hier 'n hoestend kind aflevert bij de schoolpoort, dan mag je 'm meteen weer mee naar huis nemen.
Toen de ICs in Italië overstroomden. Zat ik op wintersport in DL. Eind februari.quote:
Wat een gedoe allemaal zeg.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt bij ons wel een onderscheid gemaakt tussen verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en hoesten. Ik stel me zo voor dat hoesten valt onder 'klachten die passen bij corona' waardoor een kind alsnog thuis moet blijven. Ik zou de beslisboom erop na moeten slaan.
Ik denk oprecht dat de gemiddelde mening in dit topic vrij dicht aan zit tegen het huidige beleid.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
OMT opdoeken, FMT in het leven roepen. Beslissingen nemen op basis van consensus in dit topic
Dat lijkt mij ook. Dat dat hoesten wel een risico kan zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Te gek voor woorden eigenlijk dat in deze situatie hoestende kinderen gewoon naar school moeten. Je zou zeggen dat je juist met hoesten een eventueel virus gaat verspreiden.
Als je hier 'n hoestend kind aflevert bij de schoolpoort, dan mag je 'm meteen weer mee naar huis nemen.
Naar mijn idee moet het OMT zo klein mogelijk zijn, met één, hooguit twee vertegenwoordigers per discipline. Die geven de adviezen aan het kabinet, welke op basis van die adviezen beslissingen moeten kunnen nemen. Binnen de ministeries is voldoende kennis aanwezig om te wegen op welke manier deze zaken impact gaan hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar als je ook een beetje snel wil zijn moet je er niet door 10 verschillende disciplines naar laten kijken.
Ik zie dan ook niet zoveel in een uitbreiding van het OMT. Dan zou ik eerder een tegenhanger daarvan optuigen, bv. eentje die op sociaalwetenschappelijk vlak kijkt. Of eentje die puur vanuit economische gevolgen redeneert.
is alleen logisch als ze diequote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. En heel erg onderschat. Het kwam niet goed uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het hele concept pandemie was onbekend voor de Nederlander. Ongeacht van welke generatie.
Heb 'm gevonden. https://www.boink.info/ni(...)ersie-0-jaar-groep-8quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Dat dat hoesten wel een risico kan zijn.
Maar ja ouders gingen klagen dat kinderen altijd wel verkouden zijn en toen hebben huisartsen besloten dat verkoudheid toegestaan is op scholen en opvang. Tenzij verhoging vanaf 38 graden.
Daarom is er nu ook een aangepaste beslisboom zodat iedereen kan zien wanneer een kind niet naar school of opvang kan.
Alleen bij koorts dus.
Ja, en natuurlijk speelt de situatie rond de Mexicaanse griep ook mee toen er te snel gereageerd werd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En heel erg onderschat. Het kwam niet goed uit.
Het gaat zich vanzelf oplossen als alle docenten en pedagogisch medewerkers ziek worden en er geen invallers meer zijn om de boel op te vangen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
is alleen logisch als ze die
Herd immunity strategie er stiekem doorheen drukken zonder het hardop te zeggen.
Want dan heb je alle ouders over de zeik met hun mijn kind geen experiment op zijn femke's.
Plus tweeverdieners zitten met de kinderen opgescheept thuis anders.
Of ze geloven echt dat kinderen geen rol spelen. Ze geloofden ook echt dat carnaval in kleine groepjes werd gevierd.
Dit ja. Mijn oudste dochter (10) is vorige week 2 dagen thuis geweest ivm neusverkoudheid en hoesten. Via de webcam heeft ze aan alle lessen en toetsen meegedaan. Je hoeft met de techniek van nu zelfs niks te missen als een kind niet met koorts op bed ligt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een gedoe allemaal zeg.
Typisch Nederlands wel om van zoiets als beslissen of je kind naar school gaat zo'n ingewikkeld gedoe te maken.
Laat verkouden kinderen gewoon 'n paar dagen thuis. Voor je het weet is de halve klas verkouden en vliegen de coronadeeltjes door het klaslokaal als iemand corona heeft.
Nederland kan sowieso niet goed met invasies overweg, of het nou een virus is of een vijandig leger: zodra het onaangekondigd aan komt zetten kan het land er niets mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het hele concept pandemie was onbekend voor de Nederlander. Ongeacht van welke generatie.
Ik zat er ook net naar te kijken. Kuchen en incidenteel hoesten vallen dus wel onder verkoudheidsklachten (hier wordt hoesten apart genoemd). Ik ben dan zo iemand die moet googelen om erachter te komen wat het verschil is tussen kuchen en hoesten en vanaf welk punt hoesten vaker dan incidenteel plaatsvindt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb 'm gevonden. https://www.boink.info/ni(...)ersie-0-jaar-groep-8
Wat 'n gedoe zeg.
Ik zou kinderen die verkouden zijn gewoon thuis houden. Verder de testcapaciteit opvoeren, zodat er zoveel mogelijk mensen getest kunnen worden.
Wie weet hoeveel mensen er hoeveel tijd hebben besteed aan het bedenken van en vergaderen over deze beslisboom. Middelen die nuttiger ingezet kunnen worden.
Dat hoop ik van ganser harte maar eerlijk gezegd, het zou mij niet verbazen als we de komende 20 jaar nog minstens een tweede pandemie hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mijn opa had na de oorlog de radio bewaard die zijn ouders voor de Duitsers verborgen hielden.
Wij kunnen over 20 jaar onze mondkapjes laten zien aan onze kinderen/kleinkinderen![]()
Hopelijk zijn mondkapjes dan iets uit het verleden en van die uitzonderlijke gebeurtenis genaamd de pandemie.
Ik denk om het aantal positieve meldingen omlaag te brengen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waarom het RIVM de Ct waardes voor positief met de PCR test opgeschoven heeft naar 35 cycli (in plaats van 30) in de COVID diagnostiek richtlijn?
Ze moeten ook gewoon een afspraak maken. Zoals het betaamt in Nederlandquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederland kan sowieso niet goed met invasies overweg, of het nou een virus is of een vijandig leger: zodra het onaangekondigd aan komt zetten kan het land er niets mee.
En dan ook op tijd komen (en niet een dag of 8 te laat zoals de Russen ooit eens deden)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:15 schreef Tijger_m het volgende:
Ze moeten ook gewoon een afspraak maken. Zoals het betaamt in Nederland
We gingen wel prima om met de invasies van de Romeinen, Spanjaarden en het water.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederland kan sowieso niet goed met invasies overweg, of het nou een virus is of een vijandig leger: zodra het onaangekondigd aan komt zetten kan het land er niets mee.
Nou ja, voor beide scenario's heb ik inmiddels hele mooie mondkapjes binnenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoop ik van ganser harte maar eerlijk gezegd, het zou mij niet verbazen als we de komende 20 jaar nog minstens een tweede pandemie hebben.
Maar die gaat dan juist omhoog. Een Ct van 35 is nog zwak positief dan. Hoe lager de Ct, hoe meer viraal RNA. En het foutpositief percentage gaat dan ook gigantisch omhoog.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk om het aantal positieve meldingen omlaag te brengen.
Ik ook.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zat er ook net naar te kijken. Kuchen en incidenteel hoesten vallen dus wel onder verkoudheidsklachten (hier wordt hoesten apart genoemd). Ik ben dan zo iemand die moet googelen om erachter te komen wat het verschil is tussen kuchen en hoesten en vanaf welk punt hoesten vaker dan incidenteel plaatsvindt.
Ik krijg trouwens spontaan hoofdpijn als ik zo'n beslisboom zie vanwege alle kaders en kleine lettertjes
Die kwamen in elk geval tot de helftquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We gingen wel prima om met de invasies van de Romeinen
Die hebben we toch juist verjaagd nadat ze ons compleet overgenomen hadden?quote:, Spanjaarden
Dat kwam in 1953 best onverwachts aanzetten en sindsdien hebben we het alleen buiten de deur kunnen houden door het gebruik van slimme rekenmodellen waarmee aankomend hoog water berekend kan worden.quote:en het water.
Ik laat ze gewoon naar school gaan tenzij ik ze normaliter ook thuis zou hebben gehouden. Iedereen laat verkouden kinderen gewoon naar school gaan, dus het maakt geen bal uit wat wij doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook.
Mijn kinderen gaan met 'n verkoudheid in elk geval niet naar school. Kans op verspreiding lijkt me met verkoudheid ook groter dan zonder. En dan heb je natuurlijk nog verkoudheid an sich. Voor kinderen met astma kan dat best vervelend zijn.
Beetje logisch nadenkenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Ik noem een wetenschappelijk onderzoek wat de beperkte rol aantoont. Jij noemt een bron 'die ergens anders staat'. Als die bron inderdaad die Tweet van iemand in Israël is, die zegt het Israëlische Ministerie te quoten moet je het toch met me eens zijn dat dat een erg zwakke bron is?
Mijn mening is dat kinderen ook gewoon getest moeten worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook.
Mijn kinderen gaan met 'n verkoudheid in elk geval niet naar school. Kans op verspreiding lijkt me met verkoudheid ook groter dan zonder. En dan heb je natuurlijk nog verkoudheid an sich. Voor kinderen met astma kan dat best vervelend zijn.
Hier dus niet meer. Verkouden kinderen moeten thuis blijven. School ziet daar ook best streng op toe.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik laat ze gewoon naar school gaan tenzij ik ze normaliter ook thuis zou hebben gehouden. Iedereen laat verkouden kinderen gewoon naar school gaan, dus het maakt geen bal uit wat wij doen.
Waar woon je?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier dus niet meer. Verkouden kinderen moeten thuis blijven. School ziet daar ook best streng op toe.
Zo'n test hoort bij het leven. Daar worden ze hard van. Kinderen vinden vaccinaties ook vervelend, maar dat hoort er ook bij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Mijn mening is dat kinderen ook gewoon getest moeten worden.
Ze hebben speekseltests voor kinderen dus hoeft het geen trauma meer op te leveren.
Ja, dan is een discussie inderdaad snel klaar. We kunnen de wetenschap wel opdoeken, logisch nadenken is veel waardevoller. Laat ook maar.quote:
Of mag je dat niet zeggen, dat de ontstane situatie misschien meer te wijten is aan het (ontstane) beleid dan aan corona? Ik ga er graag over in discussie en dat zouden we te allen tijde moeten blijven doen, aangezien de 'waarheid' wellicht ergens in het midden ligt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:33 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met al die bezuinigingen op de zorg? Werknemers en hun collega's die bij (vermoeden van) een besmetting thuisblijven? Normaal liggen er ook 35.000 per jaar (bron: https://www.parool.nl/nie(...)ekenhuis%20opgenomen) in het ziekenhuis met een reguliere longontsteking. Kijk, ik probeer te zien waarom dit allemaal hard nodig is, maar de tegenstijdige berichten blijven me om de oren vliegen en ikzelf weet niet zo goed meer wat ik daarmee moet. Negeren?
Heb jij een bron dat het juist niet zo is, de virologen geven namelijk aan dat het wel werkt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij daar een bron van waaruit dat blijkt?
Een vriendin van mij is directrice van een basisschool en zei dit ook meteen toen ze een beslisboom kreeg. Nu heeft zij ook wel wat achterstandsgezinnen in haar bestand zitten zeg maar waarbij zo'n boom te hoog gegrepen is en het beter is het simpel te houden (verkouden of ziek=nee).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb 'm gevonden. https://www.boink.info/ni(...)ersie-0-jaar-groep-8
Wat 'n gedoe zeg.
Ik zou kinderen die verkouden zijn gewoon thuis houden. Verder de testcapaciteit opvoeren, zodat er zoveel mogelijk mensen getest kunnen worden.
Wie weet hoeveel mensen er hoeveel tijd hebben besteed aan het bedenken van en vergaderen over deze beslisboom. Middelen die nuttiger ingezet kunnen worden.
Ja, ze zijn gaan testen op 1 antigeen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waarom het RIVM de Ct waardes voor positief met de PCR test opgeschoven heeft naar 35 cycli (in plaats van 30) in de COVID diagnostiek richtlijn?
Dat is dan geen test op SARS-Cov2 neem ik aan? Ik heb begrepen dat de meeste labs al 35 gebruikten als afkapwaarde en dat het ook de WHO richtlijn is. Volgens mij heeft Wybren van Haga hier kamervragen over gesteld en zou het RIVM met uitleg komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar die gaat dan juist omhoog. Een Ct van 35 is nog zwak positief dan. Hoe lager de Ct, hoe meer viraal RNA. En het foutpositief percentage gaat dan ook gigantisch omhoog.
In het lab waar ik werk, als ik een PCR doe, dan moet ik bijna alles boven de 20-25 ongeldig verklaren.
Da's best een leuke discussie maar het gaat helemaal niets uitrichten terwijl we in het midden van een pandemie zitten, natuurlijk. Je mag heel veel zeggen, volgens mij, maar de problematiek nu is dat de ziekenhuizen vol lopen en dat er simpelweg niet genoeg personeel is om verder op te schalen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:26 schreef n__n het volgende:
[..]
Of mag je dat niet zeggen, dat de ontstane situatie misschien meer te wijten is aan het (ontstane) beleid dan aan corona? Ik ga er graag over in discussie en dat zouden we te allen tijde moeten blijven doen, aangezien de 'waarheid' wellicht ergens in het midden ligt.
Ik herinner me inderdaad ook dat Van Haga hier een vraag over stelde en dat-ie als antwoord kreeg dat het bij de labs nagevraagd moest worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is dan geen test op SARS-Cov2 neem ik aan? Ik heb begrepen dat de meeste labs al 35 gebruikten als afkapwaarde en dat het ook de WHO richtlijn is. Volgens mij heeft Wybren van Haga hier kamervragen over gesteld en zou het RIVM met uitleg komen.
Denk je? Volgens mij wordt er maar wat gegokt op basis van wetenschappelijke hypotheses die nog niet bewezen (of weerlegd) zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ergens is het wel geruststellend dat de belangrijkste wapens van nu wetenschappelijke bronnen zijn.
Die hoeven we waarschijnlijk niet te bewaren want over een jaar ligt de hele straat bezaaid met die dingen omdat iedereen ze gewoon laat vallen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mijn opa had na de oorlog de radio bewaard die zijn ouders voor de Duitsers verborgen hielden.
Wij kunnen over 20 jaar onze mondkapjes laten zien aan onze kinderen/kleinkinderen![]()
Hopelijk zijn mondkapjes dan iets uit het verleden en van die uitzonderlijke gebeurtenis genaamd de pandemie.
Het is natuurlijk helemaal niet geruststellend. Doorgaans worden de bronnen gezocht bij de standpunten die al vaststaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Denk je? Volgens mij wordt er maar wat gegokt op basis van wetenschappelijke hypotheses die nog niet bewezen (of weerlegd) zijn.
Speekseltest voor kinderen 🙄 okquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Mijn mening is dat kinderen ook gewoon getest moeten worden.
Ze hebben speekseltests voor kinderen dus hoeft het geen trauma meer op te leveren.
Ja.. Asscher: Wat mij betreft creeër je banen, kost een beetje geld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:36 schreef DireStraits7 het volgende:
De echoput van het RedTeam (incl. Asscher) zit bij Jinek.
'Wij zijn voor een lockdown!
'Maar de regering moet bepalen hoe...'
Jinek (aan Asscher): 'Bent u voor zo'n lockdown?'
Asscher: 'Nou ja, uh.. ik zou wel de scholen open willen houden'
Maar wat Asscher dan wél wil is nog steeds niet duidelijk.
Tot zover weer het welbekende spreekwoord van de stuurlui en de wal.
Dat zijn wegwerpkapjes. Die zijn sowieso niet de moeite waard om te laten zien.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die hoeven we waarschijnlijk niet te bewaren want over een jaar ligt de hele straat bezaaid met die dingen omdat iedereen ze gewoon laat vallen.
Nou, mooi toch? Misschien passen ze hun gedrag dan aan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goed punt van Voss dat we moeten stoppen met dagelijks rapporteren van cijfers en het per week moeten doen. Het boezemd alleen maar angst in bij mensen.
Strengere handhaving:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar even eerlijk welke maatregelen zijn er nog die je kunt nemen?
Zou het gecoördineerd zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Goed punt van Voss dat we moeten stoppen met dagelijks rapporteren van cijfers en het per week moeten doen. Het boezemd alleen maar angst in bij mensen.
quote:Dagkoersen
Anja Schreijer, voorzitter van het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (LOI) en vast lid van het OMT, benadrukt ook dat het te vroeg is om conclusies te trekken uit de huidige besmettingscijfers. "Je moet niet varen op dagkoersen. De gedeeltelijke lockdown is een week geleden ingevoerd. Mensen moeten eerst hun gedrag aanpassen, daarna moet dit effect sorteren en pas later kun je dit terugzien in de cijfers."
Contactberoepen zou ook nog kunnen. En OV alleen voor noodzakelijk reizen. Alhoewel dat laatste niet handhaafbaar is en daarmee een stuk lastiger dan in maart.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar even eerlijk welke maatregelen zijn er nog die je kunt nemen? Ik zie alleen nog maar maatregelen die neerkomen op het vrijwel lamleggen van een samenleving:
- Scholen sluiten (schijnt unaniem onwenselijk te zijn)
- Alleen essentiële beroepen naar buiten
- Sport stilleggen
- Niet-essentiële detailhandel sluiten
Dat werd als zodanig ook al bij de vorige persconferentie benoemd. En ik snap dat ze zeer terughoudend zijn om zoiets af te roepen.
Ik vind dit wel een interessante. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als er politie voor de deur staat en netjes verzoekt om niet met zoveel mensen binnen te gaan zitten: 'strikt genomen kunnen we het niet verbieden, maar we hopen dat jullie je verantwoordelijkheid nemen en vertrekken'.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:48 schreef Fred het volgende:
- surveilleren door de wijken en op zijn minst mensen aanspreken als er ergens meer dan het toegestane mensen naar binnen gaat.
Wie is ze? Dat doen we toch al, we hebben vorige week nieuwe maatregelen gekregen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, mooi toch? Misschien passen ze hun gedrag dan aan.
Zo veel politie hebben we echt niet. Schijnvertoning zoiets.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een interessante. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als er politie voor de deur staat en netjes verzoekt om niet met zoveel mensen binnen te gaan zitten: 'strikt genomen kunnen we het niet verbieden, maar we hopen dat jullie je verantwoordelijkheid nemen en vertrekken'.
Ik denk dat heel veel mensen wel twee keer nadenken als er opeens politie voor de deur staat.
Het gaat ook meer om het symbolische effect.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo veel politie hebben we echt niet. Schijnvertoning zoiets.
Werkloosheid loopt op, dus extra personeel moet toch zo te regelen zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Zo veel politie hebben we echt niet. Schijnvertoning zoiets.
neequote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ligt eraan.hoe laat het is en hoe gezellig.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een interessante. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als er politie voor de deur staat en netjes verzoekt om niet met zoveel mensen binnen te gaan zitten: 'strikt genomen kunnen we het niet verbieden, maar we hopen dat jullie je verantwoordelijkheid nemen en vertrekken'.
Ik denk dat heel veel mensen wel twee keer nadenken als er opeens politie voor de deur staat.
Dus als we alle zorg stopzetten zijn we ook van alle onnodige zorg af. Wat een ontdekking! Gelijk doen, zijn we af van alle onnodige zorg in een klap!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessante kijk van die zorgeconoom bij Op1: het afschalen van de zorg resulteert ook in een afschaling van veel onnodige zorg.
Want? Ik heb liever dat we met ratio op dingen reageren. Emoties zitten alleen maar in de weg bij dit soort dingen.quote:
Go FOK!RedTeam!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:54 schreef _serial_ het volgende:
Fijn dat dat nu ook eindelijk begint door te dringen tot in de media
Kinderachtige reactie. Jammer.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus als we alle zorg stopzetten zijn we ook van alle onnodige zorg af. Wat een ontdekking! Gelijk doen, zijn we af van alle onnodige zorg in een klap!
Van mij mogen ze best aanbellen hoor, maar ze komen echt niet verder dan tot voor de drempel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet echt, het is een onzin punt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kinderachtige reactie. Jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |