abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195795704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Je zo kunnen we blijven discussiëren
Waarom? Ik noem een wetenschappelijk onderzoek wat de beperkte rol aantoont. Jij noemt een bron 'die ergens anders staat'. Als die bron inderdaad die Tweet van iemand in Israël is, die zegt het Israëlische Ministerie te quoten moet je het toch met me eens zijn dat dat een erg zwakke bron is?
pi_195795710
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Toen deed ik wel noodboodschappen (geen toiletpapier haha) en kocht ik een voorraad FFP2 maskers voor 5 euro de 10 stuks.
En eind februari ging ik gewoon nog op wintersport in DL. _O-
volgens mij was die maskers nog een goeie deal ook
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195795723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Toen deed ik wel noodboodschappen (geen toiletpapier haha) en kocht ik een voorraad FFP2 maskers voor 5 euro de 10 stuks.
En eind februari ging ik gewoon nog op wintersport in DL. _O-
God, ik dacht in maart dat dit hoogstens een paar weken ging duren en dat het daarna vanzelf wel weer uitdoofde _O- :') ;(
Twiddel
pi_195795747
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

God, ik dacht in maart dat dit hoogstens een paar weken ging duren en dat het daarna vanzelf wel weer uitdoofde _O- :') ;(
Ik denk dat we dat allemaal wel hoopten. Ik had graag gezien dat het bewaardheid was geworden
pi_195795762
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:46 schreef quirina het volgende:
Kind kan ook verkouden zijn en tegelijkertijd corona hebben.
Als het kind hoest vanwege verkoudheid hoest hij/zij oook vrolijk de coronavirusdeeltjes mee.
Is dat dan nog veilig?
Ik zou verkouden kinderen thuis houden van school.

Da's hier ook de regel overigens. Kinderen die hoesten moeten thuis blijven.
pi_195795775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat allemaal wel hoopten. Ik had graag gezien dat het bewaardheid was geworden
Nou... :@

Wij hadden het heel gezellig samen en van m'n kinderen hadden de scholen ook niet heropend hoeven worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195795796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou... :@

Wij hadden het heel gezellig samen en van m'n kinderen hadden de scholen ook niet heropend hoeven worden.
Er is altijd een, he? :P
pi_195795831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

volgens mij was die maskers nog een goeie deal ook
Zelfs mijn man lachte me uit. :D
Dacht dat ie eind maart nog wel naar Gran Canaria kon. Was toch avontuurlijk om vast te zitten in een hotel? _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195795839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook meer voor een structuur zoals Segers hem in het begin voorstelde.
Het OMT schrijft een advies, dat is immers de basis.
Vervolgens laat je een breed team van economen, pedagogen, sociologen en weet ik al meer daar op reageren. En vervolgens moet het kabinet maar beslissen, dat afwegen van belangen is immers typisch iets voor bestuurders/de politiek.
Klinkt als een behoorlijk bureaucratisch bolwerk.
pi_195795841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou verkouden kinderen thuis houden van school.

Da's hier ook de regel overigens. Kinderen die hoesten moeten thuis blijven.
Da's in ieder geval niet het advies van de Rijksoverheid:

Kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen bij neusverkoudheid gewoon naar school, behalve:

als het kind ook andere klachten heeft die passen bij corona;
als het kind een huisgenoot is van iemand met corona;
als een huisgenoot van het kind naast milde corona klachten ook last heeft van koorts of benauwdheid.

Bron
pi_195795860
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja.
Dit subforum. Ik dacht binnen een paar maandjes is het wel klaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195795872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

De verspreiding van kind op ouders is niet afhankelijk van de BCO in Nederland, maar uit allerlei case studies die gedaan zijn, internationaal en ook hier door bijvoorbeeld het RIVM, blijkt dat het kind zelden het 'index' geval is in het huishouden, dwz de eerste om het te krijgen en het dus ook te verspreiden.
ja maar setting onbekend 75%?!!@!@#!* :(
pi_195795880
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Dit subforum. Ik dacht binnen een paar maandjes is het wel klaar.
1000 topics verder... ;)
pi_195795902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's in ieder geval niet het advies van de Rijksoverheid:

Kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen bij neusverkoudheid gewoon naar school, behalve:

als het kind ook andere klachten heeft die passen bij corona;
als het kind een huisgenoot is van iemand met corona;
als een huisgenoot van het kind naast milde corona klachten ook last heeft van koorts of benauwdheid.

Bron
Dat klopt. Woon niet in Nederland. :)

Te gek voor woorden eigenlijk dat in deze situatie hoestende kinderen gewoon naar school moeten. Je zou zeggen dat je juist met hoesten een eventueel virus gaat verspreiden.

Als je hier 'n hoestend kind aflevert bij de schoolpoort, dan mag je 'm meteen weer mee naar huis nemen.
pi_195795903
Zie net dat er in België gewoon publiek op de tribunes zit bij de voetbal :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195795964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:45 schreef Salina het volgende:
Oh, deze zie ik nu pas. Zijn doel voorbij? Wellicht. Doel is neem ik aan bereiken dat mensen bepaald gedrag gaan vertonen; gedrag sturen. Om daarmee uiteraard het echte doel (medisch) te bewerkstelligen.
Je hebt wel een punt, dat het OMT niet te groot moet worden. Misschien in roulerende vorm. Geen idee.
Ja natuurlijk, maar als je ook een beetje snel wil zijn moet je er niet door 10 verschillende disciplines naar laten kijken.

Ik zie dan ook niet zoveel in een uitbreiding van het OMT. Dan zou ik eerder een tegenhanger daarvan optuigen, bv. eentje die op sociaalwetenschappelijk vlak kijkt. Of eentje die puur vanuit economische gevolgen redeneert.
pi_195795976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Het dan ook prima met covid in Belgie...toch? ;)
pi_195795993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zat van de week De Slimste Mens te kijken en het leek alsof het publiek gewoon weer ouderwets bij elkaar zat. Maar ik zal het wel verkeerd gezien hebben.
pi_195795997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Te gek voor woorden eigenlijk dat in deze situatie hoestende kinderen gewoon naar school moeten. Je zou zeggen dat je juist met hoesten een eventueel virus gaat verspreiden.

Als je hier 'n hoestend kind aflevert bij de schoolpoort, dan mag je 'm meteen weer mee naar huis nemen.
Nou ja, er wordt bij ons wel een onderscheid gemaakt tussen verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en hoesten. Ik stel me zo voor dat hoesten valt onder 'klachten die passen bij corona' waardoor een kind alsnog thuis moet blijven. Ik zou de beslisboom erop na moeten slaan. :+
pi_195796028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

1000 topics verder... ;)
Toen de ICs in Italië overstroomden. Zat ik op wintersport in DL. Eind februari.
En in NL luidde niemand een noodklok.
Dat vond ik echt bizar. Wij (onze leiders) zagen het gewoon echt niet, wat daar gebeurde.
Zo dichtbij.

En die zorgcentra hier, zonder PPE, dat was de grootste faal. Wat zijn daar veel onnodige doden gevallen. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195796040
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, er wordt bij ons wel een onderscheid gemaakt tussen verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en hoesten. Ik stel me zo voor dat hoesten valt onder 'klachten die passen bij corona' waardoor een kind alsnog thuis moet blijven. Ik zou de beslisboom erop na moeten slaan. :+
Wat een gedoe allemaal zeg.

Typisch Nederlands wel om van zoiets als beslissen of je kind naar school gaat zo'n ingewikkeld gedoe te maken.

Laat verkouden kinderen gewoon 'n paar dagen thuis. Voor je het weet is de halve klas verkouden en vliegen de coronadeeltjes door het klaslokaal als iemand corona heeft.
pi_195796054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
OMT opdoeken, FMT in het leven roepen. Beslissingen nemen op basis van consensus in dit topic
Ik denk oprecht dat de gemiddelde mening in dit topic vrij dicht aan zit tegen het huidige beleid. _O-
pi_195796057
quote:

[..]

Dat lijkt mij ook. Dat dat hoesten wel een risico kan zijn.

Maar ja ouders gingen klagen dat kinderen altijd wel verkouden zijn en toen hebben huisartsen besloten dat verkoudheid toegestaan is op scholen en opvang. Tenzij verhoging vanaf 38 graden.

Daarom is er nu ook een aangepaste beslisboom zodat iedereen kan zien wanneer een kind niet naar school of opvang kan.

Alleen bij koorts dus.
pi_195796061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar als je ook een beetje snel wil zijn moet je er niet door 10 verschillende disciplines naar laten kijken.

Ik zie dan ook niet zoveel in een uitbreiding van het OMT. Dan zou ik eerder een tegenhanger daarvan optuigen, bv. eentje die op sociaalwetenschappelijk vlak kijkt. Of eentje die puur vanuit economische gevolgen redeneert.
Naar mijn idee moet het OMT zo klein mogelijk zijn, met één, hooguit twee vertegenwoordigers per discipline. Die geven de adviezen aan het kabinet, welke op basis van die adviezen beslissingen moeten kunnen nemen. Binnen de ministeries is voldoende kennis aanwezig om te wegen op welke manier deze zaken impact gaan hebben.

Dan kun je naast het OMT een onafhankelijke groep heben met diezelfde disciplines maar ook zaken als economen, sociologen, gedragswetenschappers en ga zo maar door die een verder genuanceerd advies kunnen geven voor de fase na die initiële maatregelen. Denk aan dingen als hoe lang een lockdown realistisch kan zijn, wat doen we als de besmettingen weer verder stijgen.

OMT voor korte termijn, onafhankelijke groep voor tactische beslissingen eigenlijk.
pi_195796063
Het hele concept pandemie was onbekend voor de Nederlander. Ongeacht van welke generatie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195796071
quote:

[..]

is alleen logisch als ze die
Herd immunity strategie er stiekem doorheen drukken zonder het hardop te zeggen.

Want dan heb je alle ouders over de zeik met hun mijn kind geen experiment op zijn femke's.

Plus tweeverdieners zitten met de kinderen opgescheept thuis anders.

Of ze geloven echt dat kinderen geen rol spelen. Ze geloofden ook echt dat carnaval in kleine groepjes werd gevierd.
pi_195796091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het hele concept pandemie was onbekend voor de Nederlander. Ongeacht van welke generatie.
Ja. En heel erg onderschat. Het kwam niet goed uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195796134
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Dat dat hoesten wel een risico kan zijn.

Maar ja ouders gingen klagen dat kinderen altijd wel verkouden zijn en toen hebben huisartsen besloten dat verkoudheid toegestaan is op scholen en opvang. Tenzij verhoging vanaf 38 graden.

Daarom is er nu ook een aangepaste beslisboom zodat iedereen kan zien wanneer een kind niet naar school of opvang kan.

Alleen bij koorts dus.
Heb 'm gevonden. https://www.boink.info/ni(...)ersie-0-jaar-groep-8

Wat 'n gedoe zeg.

Ik zou kinderen die verkouden zijn gewoon thuis houden. Verder de testcapaciteit opvoeren, zodat er zoveel mogelijk mensen getest kunnen worden.

Wie weet hoeveel mensen er hoeveel tijd hebben besteed aan het bedenken van en vergaderen over deze beslisboom. Middelen die nuttiger ingezet kunnen worden.
pi_195796136
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En heel erg onderschat. Het kwam niet goed uit.
Ja, en natuurlijk speelt de situatie rond de Mexicaanse griep ook mee toen er te snel gereageerd werd.
pi_195796185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

is alleen logisch als ze die
Herd immunity strategie er stiekem doorheen drukken zonder het hardop te zeggen.

Want dan heb je alle ouders over de zeik met hun mijn kind geen experiment op zijn femke's.

Plus tweeverdieners zitten met de kinderen opgescheept thuis anders.

Of ze geloven echt dat kinderen geen rol spelen. Ze geloofden ook echt dat carnaval in kleine groepjes werd gevierd.
Het gaat zich vanzelf oplossen als alle docenten en pedagogisch medewerkers ziek worden en er geen invallers meer zijn om de boel op te vangen.
Misschien dat ze dan een keer denken van “goh.”
Want reken maar dat de shit aan gaat als kinderen weer terug naar huis gestuurd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')