hier ben ik het wel mee eens al ben ik het dan weer met @miss_sly eens dat je wat (te) ver gaat met je doemscenario's maar daar ben je uiteraard vrij inquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Ik bepaal zelf wat ik zeg en denk.
Welke ontkenningsfase?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:08 schreef Predator40 het volgende: [..] valt gewoon op dat je zoveel post over die mondkapkes sorry hoor
misschien zit je nog in de ontkenningsfase hahaha
Ik zeg toch ook niet dat hij dat niet mag posten? Ik zeg dat ik het nogal vervelend en over te top vind. Wat ik dan ook weer gewoon mag vinden én posten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier ben ik het wel mee eens al ben ik het dan weer met @:miss_sly eens dat je wat (te) ver gaat met je doemscenario's maar daar ben je uiteraard vrij in
Ik vind dat doemdenken wel meevallen hoor. Hoezo zijn vrijheidsbeperkingen een taboe? Zowel een avondklok als het OV alleen openstellen voor essentiële beroepen zijn bij het laatste Catshuizoverleg reeds de revue gepasseerd en pas op het allerlaatste moment afgeschotenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier ben ik het wel mee eens al ben ik het dan weer met @:miss_sly eens dat je wat (te) ver gaat met je doemscenario's maar daar ben je uiteraard vrij in
3 keer eensquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat hij dat niet mag posten? Ik zeg dat ik het nogal vervelend en over te top vind. Wat ik dan ook weer gewoon mag vinden én posten.
En dat mét mondkapjes...wie had dat nu verwachtquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Draadje over de negatieve ontwikkeling in Duitsland:
[ twitter ]
Opvallend wel..
Het is niet zo dat ze stilzitten op dat gebied.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:26 schreef Gretzl het volgende:
Taleb heeft het al vaker bij het rechte eind gehad, en nu weer:
[ twitter ]
Ga je die langspeelplaat nu elke keer posten?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dat mét mondkapjes...wie had dat nu verwacht
Ja maar een mondkap alleen helpt niet. Kan namelijk in je ogen komen, volgende stap mondkap+faceshield+1.5m afstand.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
tering .....alweer over mondkapjesquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tering .....alweer over mondkapjes
Net van een liveblog geplukt, speciaal voor jouquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
quote:Over het nut van mondkapjes verschillen de meningen nog steeds. Ook onder de coronadeskundigen wijken de standpunten af. 'Alleen als je geen anderhalve meter afstand kunt houden', klinkt het. Anderen nemen geen enkel risico en zetten overal een kapje op. 'Baat het niet, dan schaadt het niet.'
Amerikaanse onderzoekers proberen antwoord te geven op de vraag: Moet ik ook een mondkapje dragen als ik op afstand blijf? ,,Er is geen onzichtbaar krachtveld op anderhalve meter'', zegt expert infectieziekten Saskia Popescu van de George Mason-universiteit. Wel of geen kapje hangt af van de situatie.
Het Amerikaanse Centers for Disease Control zegt dat overdracht van het virus voorbij zes voet (ruim 1 meter 80) vrij ongewoon is en aannemelijker is in slecht geventileerde ruimtes. Andere experts raden aan om ook bij langere bijeenkomsten met voldoende tussenruimte een mondkapje te dragen. Zelfs buiten.
Maar er zijn meer factoren die het dragen een maskertje bij voldoende afstand noodzakelijk maken, volgens de onderzoekers. Als mensen hun stem verheffen, bijvoorbeeld tijdens zingen, schreeuwen of sporten, kunnen de zogenoemde aerosolen - druppeltjes speeksel met daarin virusdeeltjes - verder komen dan 1,5 meter.
Hoe langer iemand zich in zo'n situatie bevindt, hoe groter het risico op besmetting. ,,De reden dat dit onderwerp zo verwarrend is, komt omdat mensen een eenduidig antwoord willen horen'', zegt gezondheidsexpert Lisa M. Lee van Virginia Tech. ,,Er is alleen geen rechttoe-rechtaan-antwoord''.
Lee adviseert de diverse maatregelen samen te gebruiken. ,,Je mondkapje is het begin'', zegt ze. Afstand houden en handen wassen volgen. ,,Als je eraan went om een masker op te zetten zodra je naar buiten gaat, hoef je niet meer na te denken waar het nodig is'', zegt Bob Bednarczyk van de Emory University. ,,Een ding minder om je druk over te maken.''
Waarom ontwikkelt ie het niet even zelf, als het allemaal zo makkelijk kan?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:26 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Dat snap ik, maar in de post die je quote staan de basisregels. Die lijken me niet per se enorm ingrijpend.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijwel alles wat ik normaliter in mijn vrije tijd doe is nu afgeschaft of tot een minimum gereduceerd. Dat heeft mijns inziens niet zoveel met je relatiestatus te maken (hoewel het allicht anders is als je als 50-jarige huismus toch alleen met vrouw en kinderen thuis zit vs. een jongere die middenin het leven staat).
quote:#Fuckcorona-tompoezen vliegen de bakkerij uit: 'Combinatie van frustratie en woede'
Kok Luc Martin heeft schoon genoeg van corona. De eigenaar van bakkerij én lunchroom Pig & Rye in Tilburg moest vorige week woensdag gedeeltelijk sluiten door de lockdown. Martin was zo boos dat hij thuis #Fuckcorona op tompoezen begon te schrijven. De tompoezen blijken ook bij Martins klanten aan te slaan.
Er zijn al 200 #Fuckcorona-tompoezen verkocht sinds de tweede lockdown. “Tijdens de eerste lockdown maakte ik thuis tompoezen uit verveling. Nu we opnieuw moesten sluiten was ik zo chagrijnig dat ik ‘Fuck corona’ op het gebak schreef. Ik besloot ze maar te verkopen, en sindsdien vliegen ze de winkel uit”, vertelt de kok.
"Dat betekent trouwens niet dat ik de maatregelen niet belangrijk vind", zegt Martin. "Ik ben er alleen helemaal klaar mee. Opnieuw mis ik de helft van mijn gebruikelijke omzet door deze crisis. Het voelt alsof we weer terug bij af zijn. Deze tompoezen zijn het resultaat van een combinatie van frustratie en woede.”
Het zijn dan ook niet zomaar tompoezen, zegt Martin. De ‘beesten’ wegen ruim 150 gram. Hij heeft dan ook een tip voor iedereen die zich aan de #Fuckcorona-lekkernij waagt. “Niet twijfelen wanneer je ze aan het eten bent. Gewoon doorgaan. En pak ze in je handen. Je wast je handen later maar: als je halverwege stopt met eten vallen ze uit elkaar.”
https://www.omroepbrabant(...)-frustratie-en-woede
Maar mondkapjesquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel..
Haha stiekem wel omdenkenquote:
Ze hebben ook nog eens een betere strategie, een heel fantastisch RIVM, een slimmere bevolking, niet van die slappe maatregelen!quote:
Maar doet het er echt toe?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
Benieuwd of we vandaag door de 9000 knallen.
Ben benieuwd of het ook mis gaat in Duitsland. Dan houden we wel weinig munitie over om te schieten op onze overheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel..
De meme staat klaarquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
Dat ontken ik ook niet hoor, hun testbeleid was vanaf het begin al op sterkte net als BCO en een werkende app voor wij dat hadden. Ze leken een strenger beleid te hebben met lockdowns.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog eens een betere strategie, een heel fantastisch RIVM, een slimmere bevolking, niet van die slappe maatregelen!
Ze doen overigens niets extra's nu, dat betekent dat ze toch denken dat ze binnen de huidige systemen als BCO de curve nog kunnen buigen. Ben benieuwd of dat ze lukt.
Je kunt natuurlijk met BCO het piekmoment uitstellen, maar als er op een moment een substantiële hoeveelheid onder de radar zit, dan is het heel lastig om dat weer terug te dringen en kan het blijven oplopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet hoor, hun testbeleid was vanaf het begin al op sterkte net als BCO en een werkende app voor wij dat hadden. Ze leken een strenger beleid te hebben met lockdowns.
En ze hebben een ziekenhuis capaciteit waar je u tegen zegt.
Maar ik begin ondertussen wel te twijfelen of het eigenlijk wel heel veel verschil maakt, je ziet nu zelfs de landen waar het heel lang goed ging kantelen naar een explosie van besmettingen.
Kan, maar ook 10.000 cases is mogelijk. In deze situatie kan alles wat mogelijk is. Ik denk dat het komende weken cruciaal is voor de rest van de weken om wat voor maatregelen kunnen komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
Doet Rutte en die OMT-mensen toch ook?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Welke waarde hechten we aan zo'n cijfer?
het is te hopen van niet.......quote:
Hierom:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Welke waarde hechten we aan zo'n cijfer?
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Doet Rutte en die OMT-mensen toch ook?
Tenzij zo'n hobby vogelspotten of een online cursus programmeren ia valt er tegenwoordig niet zoveel te ontdekken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien een kans om nieuwe hobbies te ontdekken.
Nou wat lekker concreet hequote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Net van een liveblog geplukt, speciaal voor jou
[..]
Wat is daar opvallend aan?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Opvallend wel..
de "schijnveiligheid" fase zijn we al 6 maanden voorbijquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou wat lekker concreet he![]()
Doe nou maar gewoon alles dan zal het wel goed zijn. Ja zo lust ik er nog wel een paar
Gaat compleet voorbij aan de schijnveiligheid.
Ik wacht op het moment dat er in DE gezegd wordt: Het gaat fout in de grensgemeenten met Nederland, dus het is de schuld van Nederland dat het fout gaat. Kwestie van tijd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet hoor, hun testbeleid was vanaf het begin al op sterkte net als BCO en een werkende app voor wij dat hadden. Ze leken een strenger beleid te hebben met lockdowns.
En ze hebben een ziekenhuis capaciteit waar je u tegen zegt.
Maar ik begin ondertussen wel te twijfelen of het eigenlijk wel heel veel verschil maakt, je ziet nu zelfs de landen waar het heel lang goed ging kantelen naar een explosie van besmettingen.
Denk niet dat Duitsland dat doet. Teveel economische belangen op het spel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wacht op het moment dat er in DE gezegd wordt: Het gaat fout in de grensgemeenten met Nederland, dus het is de schuld van Nederland dat het fout gaat. Kwestie van tijd.
Ja. Is beetje hetzelfde als Tesla dat roept dat ze 8 miljard omzet hadden, en 0 winst. Interessant om te weten, waarde zonder context is 0.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:00 schreef zalkc het volgende:
Zijn die cijfers niet meer een speeltje voor kranten en andere nieuwssites om de kudde amateur virologen te kunnen bedienen?
Ja, het is ondertussen wel duidelijk dat ze in de praktijk geen verschil maken en dus niets toevoegen aan je maatregelenpakket.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de "schijnveiligheid" fase zijn we al 6 maanden voorbij
Fair, fair. Dan roepen de users hier die vol lof over Duitsland zijn het welquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Denk niet dat Duitsland dat doet. Teveel economische belangen op het spel.
De grenzen zijn om die reden ook altijd open gebleven.
Ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:00 schreef zalkc het volgende:
Zijn die cijfers niet meer een speeltje voor kranten en andere nieuwssites om de kudde amateur virologen te kunnen bedienen?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
In de briefings van Van Dissel komen ze ook niet naar voren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld ziekenhuisopnamecijfers.
Het zou ook heel gek zijn als het OMT hier zwaar aan zou tillen aangezien de losse cijfers niet zoveel zeggen en er betere indicatoren zijn die aangeven welke kant het opgaat.
quote:Rutte: aantal besmettingen bizar hoog, ingrijpen noodzakelijk
Verder benoemd hij het aantal besmettingen ongeveer tijdens elke persconferentie.quote:In het afgelopen etmaal zijn opnieuw bijna 6000 mensen positief getest op het coronavirus. Een “zorgelijke trend”, aldus premier Mark Rutte vrijdag in de persconferentie na afloop van de ministerraad. Rutte waarschuwt voor strengere maatregelen als het aantal besmettingen dit weekend verder blijft oplopen.
Wat een vergelijking... Dus als ik in één dag een huis zou kunnen slopen moet ik ook in negen maanden kunnen leren een volledig huis te bouwen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:26 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Gemiddelde projectmanager. Als één vrouw een kind kan baren in 9 maanden, kunnen 9 vrouwen het in één maand.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een vergelijking... Dus als ik in één dag een huis zou kunnen slopen moet ik ook in negen maanden kunnen leren een volledig huis te bouwen?
heb je een wetenschappelijke bron hiervoor dan ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is ondertussen wel duidelijk dat ze in de praktijk geen verschil maken en dus niets toevoegen aan je maatregelenpakket.
Ja, maar de beslissingen nemen ze niet aan de hand van die besmettingsaantallen, het is gewoon handig om de argeloze kijker te vertellen dat ze beter hun best moeten doen, kijk maar naar de besmettingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Verder benoemd hij het aantal besmettingen in ongeveer tijdens elke persconferentie.
Doe mij maar die blaastest dan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef Benny het volgende:
Komende weken 7 snelteststraten in Nederland
zo dat is op tijd zeg !!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef Benny het volgende:
Qua testen gaat het de goede kant op gelukkig.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef Benny het volgende:
!!! .......... !@(#*!@(*!!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo dat is op tijd zeg !!
7 maanden te laat ........
Je moet wat te doen hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:00 schreef zalkc het volgende:
Goede reden om het niet te doen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo dat is op tijd zeg !!
Andere factoren zijn inderdaad veel belangrijker, de R0, percentage positief getest en met name de ziekenhuisopnames. Helaas moeten we concluderen dat dat vooralsnog redelijk in evenwicht blijft het aantal nieuwe geregistreerde besmettingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar de beslissingen nemen ze niet aan de hand van die besmettingsaantallen, het is gewoon handig om de argeloze kijker te vertellen dat ze beter hun best moeten doen, kijk maar naar de besmettingen.
Mondkapjesplicht in Frankrijk, Spanje, VK, Italië, België en oplopende cijfers in die landen op vergelijkbare wijze als landen die het niet hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je een wetenschappelijke bron hiervoor dan ?
Welke sneltest hadden ze 7 maanden geleden moeten uitvoeren?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo dat is op tijd zeg !!
Nieuwe besmettingen betekent niets zonder context. Stel dat we vandaag op 30.000 uit komen, omdat ze bij de GGD's een doos tegenkwamen met besmettingen van 4 maanden geleden. Interessant voor de data, de dagstatistiek zal helemaal over de zeik gaan, maar verdere waarde heeft het niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Andere factoren zijn inderdaad veel belangrijker, de R0, percentage positief getest en met name de ziekenhuisopnames. Helaas moeten we concluderen dat dat vooralsnog redelijk in evenwicht blijft het aantal nieuwe geregistreerde besmettingen.
daarom kun je die discussie maar beter laten rusten, water onder de brug zeg maar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht in Frankrijk, Spanje, VK, Italië, België en oplopende cijfers in die landen op vergelijkbare wijze als landen die het niet hebben.
Maarja, aangezien een verstokte groep schreeuwerds dolgraag wil dat we mondkapjesplicht krijgen en niet laten om alle effectieve maatregelen te doen ondersneeuwen met een kakofonie aan geblaat over het gebrek aan mondkapjesregels, worden ze nu toch maar op plekken verplicht gesteld. En dat is voor een goed deel te danken aan de bemoeizuchtige nitwits die hun eigen ego belangrijker vinden dan het bestrijden van het coronavirus.
dus je hebt geen bron die jouw onderbuik gevoelens onderbouwen .....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht in Frankrijk, Spanje, VK, Italië, België en oplopende cijfers in die landen op vergelijkbare wijze als landen die het niet hebben.
Maarja, aangezien een verstokte groep schreeuwerds dolgraag wil dat we mondkapjesplicht krijgen en niet laten om alle effectieve maatregelen te doen ondersneeuwen met een kakofonie aan geblaat over het gebrek aan mondkapjesregels, worden ze nu toch maar op plekken verplicht gesteld. En dat is voor een goed deel te danken aan de bemoeizuchtige nitwits die hun eigen ego belangrijker vinden dan het bestrijden van het coronavirus.
Of gewoon de hand in de boezem steken, en de pogingen het een plicht te maken te laten varen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
daarom kun je die discussie maar beter laten rusten, water onder de brug zeg maar.
Wanneer Spanje, Italië of Portugal hun portemonnee leeggegooid hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:10 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer naar boven komt dat we het in Europa met ons steunpakket van 750 miljard niet gaan redden
Arnoud Boot (hoogleraar economie) was van het weekend op de radio en die zei dat banken nooit zullen toegeven als ze de reserves niet hebben. Immers, dan krijg je een bankenrun en stort het hele financiële stelsel van Europa in.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:10 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer naar boven komt dat we het in Europa met ons steunpakket van 750 miljard niet gaan redden
Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus je hebt geen bron die jouw onderbuik gevoelens onderbouwen .....
Er zit natuurlijk wel een stukje logisch nadenken in. Er zijn een hoop onderzoeken die aangeven dat er een (mogelijkerwijs) beperkte positieve werking is van mondkapjes, maar er zijn ook berichten dat mensen minder voorzichtig lijken te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus je hebt geen bron die jouw onderbuik gevoelens onderbouwen .....
Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tenzij zo'n hobby vogelspotten of een online cursus programmeren ia valt er tegenwoordig niet zoveel te ontdekken.
dat is geen wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.
Vroegah hadden we Pong. Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.
Maar laten we wel wezen: de snelste manier om weer dingen samen buitenshuis te doen is zorgen dat het aantal besmettingen rap afneemt.
Ik ben niet zo'n gamer. Alleen FIFA.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.
Zoveel experts hebben sowieso aangegeven dat ze vooral werken als ze juist gedragen worden. Als ik zo om me heen kijk (zelfde in Duitsland overigens - toen we daar op vakantie waren) dragen mensen ze echt heel vaak op de onjuiste manier. Los daarvan heb ik het idee dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met een mondkapje onschendbaar zijn; dat die 1,5 meter dan niet meer nodig is of zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.
Komen Duitsers sneller op de IC terecht? Hoe kan het dat zij twee keer zoveel IC-patiënten hebben terwijl het aantal besmettingen vergelijkbaar is met Nederland? En doorgaans zelfs nog ietsje minder.quote:In de Duitse ziekenhuizen liggen 943 coronapatiënten op de intensive care, een verdubbeling in vergelijking met twee weken geleden.
Klopt en iedereen weet dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Arnoud Boot (hoogleraar economie) was van het weekend op de radio en die zei dat banken nooit zullen toegeven als ze de reserves niet hebben. Immers, dan krijg je een bankenrun en stort het hele financiële stelsel van Europa in.
Best mogelijk, hier is sowieso een strengere triage, en hier hebben we nog medium care, weet niet of dat in Duitsland ook zo is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Komen Duitsers sneller op de IC terecht? Hoe kan het dat zij twee keer zoveel IC-patiënten hebben terwijl het aantal besmettingen vergelijkbaar is met Nederland?
Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoveel experts hebben sowieso aangegeven dat ze vooral werken als ze juist gedragen worden. Als ik zo om me heen kijk (zelfde in Duitsland overigens - toen we daar op vakantie waren) dragen mensen ze echt heel vaak op de onjuiste manier. Los daarvan heb ik het idee dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met een mondkapje onschendbaar zijn; dat die 1,5 meter dan niet meer nodig is of zo.
Maar je zal nooit volledig kunnen bewijzen dat mondkapjes niet helpen. Ja, in bepaalde landen met mondkapplicht gaat het ook slecht, maar tegenstanders kunnen altijd counteren met ''ja, maar zonder mondkapjes was het nog erger geweest!!''. Beide uitspraken vallen niet te controleren, dat maakt de situatie lastig.
Ja dat is vaker met statistieken. Laatste maanden zie je gewoon 1 op 1 meer besmettingen en vervolgens meer mensen in de ziekenhuizen, dus die cijfers zeggen genoeg.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nieuwe besmettingen betekent niets zonder context. Stel dat we vandaag op 30.000 uit komen, omdat ze bij de GGD's een doos tegenkwamen met besmettingen van 4 maanden geleden. Interessant voor de data, de dagstatistiek zal helemaal over de zeik gaan, maar verdere waarde heeft het niet.
Zolang de tijd tussen melding, test en opname in de cijfers niet binnen 24 uur is, is de waarde van dagcijfers beperkt.
Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n gamer. Alleen FIFA.
Baas van het Duitse RIVM ziet geen reden voor een andere strategie. Duitsland ging toch keihard ingrijpen als ze de eigen grenswaarden zou overschrijden?quote:Er is volgens het RKI nog een kans om de verspreiding van het virus te vertragen, als mensen zich aan de hygiëneregels houden. RKI-directeur Wieler ziet nog geen reden voor een andere coronastrategie.
We hadden gewoon vast moeten houden aan het beleid van RIVM / OMT.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
'Wetenschappelijke' onderbouwing bestaat niet. Je vindt het niet goed omdat ik niet een paper quote, iets wat je zelf ook nog nooit gedaan hebt (haha, if only), en je vindt het blijkbaar niet goed genoeg dat openbaar beschikbare data gebruikt wordt om een conclusie te trekken. Dat mag je vinden, het is wel een vreemd standpunt, want waarom gaat het eigenlijk niet beter in de landen met een mondkapjesplicht, zou je je kunnen afvragen - als je geïnteresseerd zou zijn in de coronapandemie en de bestrijding daarvan is dat een vraag die je natuurlijk wil stellen. Als je daadwerkelijk je zou bekommeren om de gevolgen van corona. Als.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is geen wetenschappelijke onderbouwing.
Dat ze dus - in tegenstelling tot enkele weken geleden - nu toch ook blijkbaar rijkelijk laat en mondjesmaat aan het ingrijpen zijn ondanks hun op het oog goed werkende systeem van X aantal besmettingen per regio = lokale lockdown..quote:
Alleen ik ben de vijftig nog lang niet gepasseerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.
Naaien, breien, haken, koken, (taart/cakes/brood) bakken, moestuin beginnen, planten stekken, tekenen, schilderen, borduren, macraméën...de lijst is eindeloos!
Dat gaat daar veel meer via deelstaten die hun eigen regie hanteren, landelijke maatregelen hoef je überhaupt niet zo snel te verwachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Baas van het Duitse RIVM ziet geen reden voor een andere strategie. Duitsland ging toch keihard ingrijpen als ze de eigen grenswaarden zou overschrijden?
Daar kan je het inderdaad aardig mee vergelijken. Ik vind het zo zonde dat die hele discussie er enkel voor heeft gezorgd dat de basis maatregelen (blijf thuis bij klachten, 1,5 meter aanhouden, handen goed reinigen, etc) door veel mensen vergeten worden. Ik heb écht heel veel meningen gelezen van mensen die enkel mondkapjes willen omdat ze oprecht denken dat ze dan weer meer mogen. Die basis maatregelen zullen uiteindelijk veel meer besmettingen voorkomen dan de mondkapjes waar we nu al maanden mee bezig zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
Dat is de makkelijkste weg he, meelopen met de menigte. Ik doe het ook wel eens om gezeik te voorkomen en een discussie uit de weg te gaan. Met gezonde tegenzin dus.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer heeft hun systeem laten zien goed te werken dan? Ze zijn nu pas voor het eerst door de grenswaarde heen en nu kun je pas zien in hoeverre hun systeem wat waard is. En ik zie Duitsland gewoon hetzelfde doen als alle andere landen. Blijkbaar ligt het toch wat gecompliceerder. Wie had dat verwacht?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ze dus - in tegenstelling tot enkele weken geleden - nu toch ook blijkbaar rijkelijk laat en mondjesmaat aan het ingrijpen zijn ondanks hun op het oog goed werkende systeem van X aantal besmettingen per regio = lokale lockdown..
Gamen. En FOK!. Wat heb je nog meer nodig?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.
Naaien, breien, haken, koken, (taart/cakes/brood) bakken, moestuin beginnen, planten stekken, tekenen, schilderen, borduren, macraméën...de lijst is eindeloos!
Nee, dat is de hobby "achter de geraniums zitten", en die is zeer zeker goed uit te oefenen in deze tijdquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen ik ben de vijftig nog lang niet gepasseerd.
Nee, die cijfers vertellen een deel van het verhaal. Er wordt meer getest, dus het kan ook zo zijn dat je een beter beeld van de verspreiding krijgt. De ziekenhuisopnames zijn een indicator, maar die vertellen ook niet alles. Je kunt bijvoorbeeld prima 10.000 besmettingen hebben onder de leeftijd 10-19 en 20-29, het aantal ziekenhuisopnames zal dan laag zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is vaker met statistieken. Laatste maanden zie je gewoon 1 op 1 meer besmettingen en vervolgens meer mensen in de ziekenhuizen, dus die cijfers zeggen genoeg.
ik heb genoeg met papers onderbouwt zelfs peer reviewed papers...maargoed wat jij wil.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
'Wetenschappelijke' onderbouwing bestaat niet. Je vindt het niet goed omdat ik niet een paper quote, iets wat je zelf ook nog nooit gedaan hebt (haha, if only), en je vindt het blijkbaar niet goed genoeg dat openbaar beschikbare data gebruikt wordt om een conclusie te trekken. Dat mag je vinden, het is wel een vreemd standpunt, want waarom gaat het eigenlijk niet beter in de landen met een mondkapjesplicht, zou je je kunnen afvragen - als je geïnteresseerd zou zijn in de coronapandemie en de bestrijding daarvan is dat een vraag die je natuurlijk wil stellen. Als je daadwerkelijk je zou bekommeren om de gevolgen van corona. Als.
Whatsapp, dat vind ik toch ook wel erg prettigquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gamen. En FOK!. Wat heb je nog meer nodig?
Geloof het vooral zelf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb genoeg met papers onderbouwt zelfs peer reviewed papers...maargoed wat jij wil.
blijf je onderbuik gevoelens maar spuien hier zonder enige echte onderbouwing.
Volgens mij hebben ze recentelijk wel lokale maatregelen genomen op basis van die waarden (en werkten die ook). Dat Duitsland nu ineens >10.000 besmettingen heeft staat inderdaad in schril contrast met de bevolking van 83 (?) miljoen, maar je zou - vanwege dat systeem - verwachten dat ze dus sneller ingrijpen en niet afwachten tot bepaalde regio's die waarden 3 of 4 keer overschrijden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer heeft hun systeem laten zien goed te werken dan? Ze zijn nu pas voor het eerst door de grenswaarde heen en nu kun je pas zien in hoeverre hun systeem wat waard is. En ik zie Duitsland gewoon hetzelfde doen als alle andere landen. Blijkbaar ligt het toch wat gecompliceerder. Wie had dat verwacht?
Ik kies mijn gevechten. Ik heb er echt geen zin in om bij de supermarkt herrie te hebben met een half-seniele bejaarde die vindt dat ik een mondkapje op moet maar ondertussen zo'n beetje bij me op schoot zit, om het even wat extremer aan te zettenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is de makkelijkste weg he, meelopen met de menigte. Ik doe het ook wel eens om gezeik te voorkomen en een discussie uit de weg te gaan. Met gezonde tegenzin dus.
Wel een goede FFP1 minimaal mag ik hopen he? Anders heeft het helemaal geen zin.
Ja, dat regionale beleid in Nederland ging ook heel goed. Ik voorspel nu alvast dat Duitsland een tijdje gaat roepen dat het 'regionaal' moet en op een gegeven moment is er zoveel poep in de ventilator dat het alsnog landelijk gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat daar veel meer via deelstaten die hun eigen regie hanteren, landelijke maatregelen hoef je überhaupt niet zo snel te verwachten.
Nou, nog een fantastische hobby gevonden voor iederenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Whatsapp, dat vind ik toch ook wel erg prettig
Zoals? Het uurtje eerder sluiten van de kroegen, welke door de Berlijnse rechter ook gelijk onwettig geacht werd?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij hebben ze recentelijk wel lokale maatregelen genomen op basis van die waarden (en werkten die ook).
Duitsland heeft een andere structuur, de federale staten hebben altijd de controle gehad over de covid maatregelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat regionale beleid in Nederland ging ook heel goed. Ik voorspel nu alvast dat Duitsland een tijdje gaat roepen dat het 'regionaal' moet en op een gegeven moment is er zoveel poep in de ventilator dat het alsnog landelijk gaat.
Dan kan het nog steeds landelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duitsland heeft een andere structuur, de federale staten hebben altijd de controle gehad over de covid maatregelen.
Jaja je hoeft dat niet uit te leggen, maar het is gewoon niet zo dat we deze week 60.000 besmettingen hebben en vervolgens in de ziekenhuizen de boel zien stabiliserenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, die cijfers vertellen een deel van het verhaal. Er wordt meer getest, dus het kan ook zo zijn dat je een beter beeld van de verspreiding krijgt. De ziekenhuisopnames zijn een indicator, maar die vertellen ook niet alles. Je kunt bijvoorbeeld prima 10.000 besmettingen hebben onder de leeftijd 10-19 en 20-29, het aantal ziekenhuisopnames zal dan laag zijn.
Als je 10.000 besmettingen onder de leeftijd 70-79 hebt heb je een probleem. Je ziet nu dat de hoeveelheid besmettingen onder de ouderen aan het toenemen zijn. Dat houdt niet per definitie in dat er ook meer besmettingen zijn, kan ook zijn dat die er gemiddeld meer last van hebben, en dus vaker getest worden en opgenomen worden.
Zonder context kunnen we net zo makkelijk zeggen dat we in juni/juli een even hoge R hadden als nu, maar dat die onder de radar bleef omdat mensen nagenoeg geen klachten hadden.
De bundeslander gaan vechtend over straat momenteel dus ja, het kan maar hou er maar rekening mee dat het niet zo simpel gaat zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kan het nog steeds landelijk.
Top! dat mag ook gezegd wordenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik sprak vanochtend nog even een van mijn directeuren. Ik zei dat ik van plan was morgen even op en neer te rijden naar kantoor om de post te checken en in te scannen wat ik nodig had. Gelukkig gebeurt er tegenwoordig al heel veel digitaal, dus maximaal 1 keer per week de post doen, kan prima.
Hij was net op kantoor gearriveerd en heeft de post voor me gecheckt in ingescand. Ik kan prima thuiswerken, zei hij, dus geen enkele reden om op en neer te rijden.
Ik ben erg blij met mijn werkgevers!
Net zoals de Nederlands regio's dus. Totdat het probleem zo wijdverspreid is dat maatregelen op regionaal niveau niet zo evident meer zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bundeslander gaan vechtend over straat momenteel dus ja, het kan maar hou er maar rekening mee dat het niet zo simpel gaat zijn.
Dat kun je niet 1 op 1 vergelijken, daar zijn de verschillen tussen Duitsland en Nederland veel te groot voor. Coronaproblemen daar zitten vooral tegen de Nederlandse grens Noordrijn-Westfalen (goh) In het Noorden en Zuiden zijn signaalwaardes nog ver weg.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat regionale beleid in Nederland ging ook heel goed. Ik voorspel nu alvast dat Duitsland een tijdje gaat roepen dat het 'regionaal' moet en op een gegeven moment is er zoveel poep in de ventilator dat het alsnog landelijk gaat.
Onophoudelijk inhoudelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geloof het vooral zelf.
Zelfs peer reviewed papers. Gelachen.
Niet echt, de bundeslander hebben namelijk wel zelf de macht en de bevoegdheid en de federale regering heeft die niet, tot op heden heeft Merkel de zaak in goede banen weten te leiden maar zoals gezegd, de staten liggen flink met elkaar overhoop.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Net zoals de Nederlands regio's dus. Totdat het probleem zo wijdverspreid is dat maatregelen op regionaal niveau niet zo evident meer zijn.
Laat maar, je begrijpt toch niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, de bundeslander hebben namelijk wel zelf de macht en de bevoegdheid en de federale regering heeft die niet, tot op heden heeft Merkel de zaak in goede banen weten te leiden maar zoals gezegd, de staten liggen flink met elkaar overhoop.
Ik vind zo iets het minste wat je mag verwachten. Maar van een keer naar kantoor rijden ga je ook niet dood hè. We moeten het niet overdrijven. Gewoon afstand houden en handen wassen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik sprak vanochtend nog even een van mijn directeuren. Ik zei dat ik van plan was morgen even op en neer te rijden naar kantoor om de post te checken en in te scannen wat ik nodig had. Gelukkig gebeurt er tegenwoordig al heel veel digitaal, dus maximaal 1 keer per week de post doen, kan prima.
Hij was net op kantoor gearriveerd en heeft de post voor me gecheckt in ingescand. Ik kan prima thuiswerken, zei hij, dus geen enkele reden om op en neer te rijden.
Ik ben erg blij met mijn werkgevers!
Dat is waar, en dat is naar mijn idee hetgene wat het meest zorgelijk is. Ik weet niet of ze er bij het OMT/RIVM op die manier naar kijken, maar het lijkt mij dat je vooral kijkt naar de leeftijdsverdeling, want op basis daarvan kun je redelijk ziekenhuisopnames inschatten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat argument van die besmettingen per leeftijdsgroep was misschien anderhalve maand geleden nog relevant, inmiddels zit ze in nagenoeg in alle lagen van de samenleving.
Hier heb ik al op gereageerd. Slaat de plank grotendeels mis. Gisteren al, en vandaag nog.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onophoudelijk inhoudelijk![]()
https://threader.app/thread/1279144399897866248
Pour toi
En dan nu nog een statistisch onderzoek dat aantoont dat er in de praktijk, dus op grote schaal, winst geboekt wordt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onophoudelijk inhoudelijk![]()
https://threader.app/thread/1279144399897866248
Pour toi
dat is ook zo maar niet onnodig gaan is natuurlijk het bestequote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind zo iets het minste wat je mag verwachten. Maar van een keer naar kantoor rijden ga je ook niet dood hè. We moeten het niet overdrijven. Gewoon afstand houden en handen wassen.
Oh, nu kunnen we Duitsland en Nederland opeens niet meer vergelijken?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je niet 1 op 1 vergelijken, daar zijn de verschillen tussen Duitsland en Nederland veel te groot voor.
Goh, deze discussie komt mij bekend voor. Oh ja, dat werd geroepen door de veiligheidsregio's in Overijssel, Friesland, Zeeland, Limburg etc.quote:Coronaproblemen daar zitten vooral tegen de Nederlandse grens Noordrijn-Westfalen (goh) In het Noorden en Zuiden zijn signaalwaardes nog ver weg.
Landelijke maatregelen zouden in deze fase debiel zijn.
De werkplek springt er hier ook wel uit, daar is misschien wel winst te halen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
In Duitsland ook verreweg de meeste besmettingen thuis, oftewel net zo nietszeggend als hier.
quote:4 uur geleden
Duitsers slaan weer wc-papier in
Inwoners van Duitsland halen weer op grote schaal wc-papier in huis. Vorige week werd er bijna 90 procent meer closetpapier verkocht dan gemiddeld in de periode voor de coronacrisis, meldt het Duitse statistiekbureau.
Duitsland is een federale staat. Die regio’s (eigenlijk deelstaten) zijn fundamenteel anders dan Nederlandse decentrale overheden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, de bundeslander hebben namelijk wel zelf de macht en de bevoegdheid en de federale regering heeft die niet, tot op heden heeft Merkel de zaak in goede banen weten te leiden maar zoals gezegd, de staten liggen flink met elkaar overhoop.
Het komt van de NOS, dus ergens zal wel een fout of verdraaiing van feiten in zittenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
In Duitsland ook verreweg de meeste besmettingen thuis, oftewel net zo nietszeggend als hier.
Je zou denken dat het het minste is wat je mag verwachten, en toch geven heel veel werkgevers die ruimte niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind zo iets het minste wat je mag verwachten. Maar van een keer naar kantoor rijden ga je ook niet dood hè. We moeten het niet overdrijven. Gewoon afstand houden en handen wassen.
oh ja en dan moet er wel opeens een statistisch onderzoek komen dat er op grote schaal winst mee geboekt word.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dan nu nog een statistisch onderzoek dat aantoont dat er in de praktijk, dus op grote schaal, winst geboekt wordt.
Mooie selectiebias wel. Om over publicatiebias nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:38 schreef Predator40 het volgende:
70 papers die aantonen dat ze WEL enigzins werken, en nog steeds tegenspreken
Sorry hoor mevrouw. Ik wist niet dat u zo snel op de tenen was getrapt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou denken dat het het minste is wat je mag verwachten, en toch geven heel veel werkgevers die ruimte niet.
Ik ben met enige regelmaat naar kantoor geweest de afgelopen maanden, maar aangezien mijn directeur er nu zelf was, is het niet nodig. En als het niet nodig is, waarom het dan wel doen? Je hoeft mij echt niet te vertellend at ik van een keer naar kantoor rijden niet doodga; volgens mij claim ik dat ook nergens en overdrijf ik ook niet. Een volledig onnodige en betuttelende opmerking dus
Het kopje ‘woon/privé omgeving’ is een verzamelnaam voor ‘weten we niet’ net zoals hier.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Dan weet je dat nuquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry hoor mevrouw. Ik wist niet dat u zo snel op de tenen was getrapt.
Nee.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het kopje ‘woon/privé omgeving’ is een verzamelnaam voor ‘weten we niet’ net zoals hier.
bronquote:"Hospitalisations and deaths from COVID-19 are simply too uncommon in the population being studied for an effective vaccine to demonstrate statistically significant differences in a trial of 30,000 people,"
ah ja....worldometer en de onderbuik zijn een betere basis natuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mooie selectiebias wel. Om over publicatiebias nog maar te zwijgen.
Ja maar om het menselijk te houden is af en toe een beetje real-life contact met collega's wel te begrijpen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook zo maar niet onnodig gaan is natuurlijk het beste
Ik geloof best dat ze enigszins werken hoor, dat ontken ik niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja en dan moet er wel opeens een statistisch onderzoek komen dat er op grote schaal winst mee geboekt word.
terwijl aan de andere kant onderbuik gevoelens of worldometer wel bewijst dat mondkapjes niet werken.
ik heb keihard gelachen .....
70 papers die aantonen dat ze WEL enigzins werken, en nog steeds tegenspreken
Ja, daarom schalen ze de reguliere zorg af, omdat ziekenhuisopnames zo zeldzaam zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:42 schreef apenoot het volgende:
Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Blijkbaar is het aantal ziekenhuisopnamen en doden zo zeldzaam dat men niet eens het vaccin goed kan testen.
meer van ik zeg het nietquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het kopje ‘woon/privé omgeving’ is een verzamelnaam voor ‘weten we niet’ net zoals hier.
Ik vind van niet. Ligt aan hoe je het bekijkt. Vooral niet voor Vomy die altijd op alles bron? roept.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier heb ik al op gereageerd. Slaat de plank grotendeels mis. Gisteren al, en vandaag nog.
Kunnen infereren uit wetenschappelijke publicaties is een vaardigheid die niet iedereen bezit blijkt maar weer.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah ja....worldometer en de onderbuik zijn een betere basis natuurlijk
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar, en dat is naar mijn idee hetgene wat het meest zorgelijk is. Ik weet niet of ze er bij het OMT/RIVM op die manier naar kijken, maar het lijkt mij dat je vooral kijkt naar de leeftijdsverdeling, want op basis daarvan kun je redelijk ziekenhuisopnames inschatten.
De hogere leeftijden zie je dat zo'n 4% in het ziekenhuis opgenomen wordt (tot 8% bij 80+). Laten we dus even gemiddeld 6% pakken. Als je dan de data van afgelopen week pakt, heb je de volgende verdeling (deze data is nog niet compleet, maar is even ter indicatie):
60-69: 653 (36 opnames)
70-79: 382 (22 opnames)
80-89: 249 (15 opnames)
90+: 68 (4 opnames)
Dat is een heel ander beeld dan 6% van 8000 besmettingen, maar is volledig gebaseerd op dezelfde cijfers.
Merkel was een paar dagen geleden flink pissig dat de deelstaten in haar ogen niet de juiste maatregelen namen. De deelstaten willen ook niet de boe man spelen wat ook in Nederland gebeurde. Dus eigenlijk hebben ze dezelfde problemen als in Nederland alleen loopt het achter.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die liggen bovengemiddeld vaak in verzorgingstehuizen. Ik weet niet hoeveel die nog opgenomen worden in het ziekenhuis of dat die daar verpleegd worden. Wel een valide punt inderdaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Percentage hele oude ouderen (80+) is juist veel lager in de ziekenhuizen dan de groep 65-80 .
Het is te hopen dat ze daar wel op tijd gaan ingrijpen inderdaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Merkel was een paar dagen geleden flink pissig dat de deelstaten in haar ogen niet de juiste maatregelen namen. De deelstaten willen ook niet de boe man spelen wat ook in Nederland gebeurde. Dus eigenlijk hebben ze dezelfde problemen als in Nederland alleen loopt het achter.
bron vermelding. l-e-z-e-nquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom schalen ze de reguliere zorg af, omdat ziekenhuisopnames zo zeldzaam zijn.
De 80+ers worden veelal in de verpleeginstelling behandeld, of er wordt besproken of behandeling in het ziekenhuis nog wel zin heeft, of verbetering geeft. (gezien de 62% overleden mensen)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Percentage hele oude ouderen (80+) is juist veel lager in de ziekenhuizen dan de groep 65-80 .
Wel een beetje 'wij van wc-eend'.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:46 schreef Jazeg het volgende:
Gisteren ging het over Ginny de Mooy en de relevantie van Ebola tov Covid. Dit artikel gaat daar verder op in.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)-recipe-for-disaster
Dit is echt onzin. De zorg is niet uitgekleed en er wordt afgeschaald omdat er teveel coronapatiënten zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef apenoot het volgende:
[..]
De reguliere zorg wordt afgeschaald omdat de zorg in de afgelopen jaren is uitgekleed en nu duidelijk wordt dat er een ontzettend te kort is aan zorgpersoneel.
Ernst Kuijpers zei gisteren inderdaad nog dat bij die leeftijdsgroepen veel vaker de afweging wordt gemaakt of het wel haalbaar is voor de persoon om ze door te zetten naar de IC. Het is dan ook niet zo dat enkel die groep mensen naar IC gaat, integendeel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die liggen bovengemiddeld vaak in verzorgingstehuizen. Ik weet niet hoeveel die nog opgenomen worden in het ziekenhuis of dat die daar verpleegd worden. Wel een valide punt inderdaad.
Meer de boomers die weer zorgen voor problemen. @Tjackaquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ernst Kuijpers zei gisteren inderdaad nog dat bij die leeftijdsgroepen veel vaker de afweging wordt gemaakt of het wel haalbaar is voor de persoon om ze door te zetten naar de IC. Het is dan ook niet zo dat enkel die groep mensen naar IC gaat, integendeel.
Maar blijkbaar is het nog wel te weinig om een vaccin effectief te kunnen testen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. De zorg is niet uitgekleed en er wordt afgeschaald omdat er teveel coronapatiënten zijn.
Weet niet of dat helemaal klopt. Er is zeer zeker een personeelstekort, net zoals in veel sectoren, maar het is niet zo dat er in een ideale situatie op elke afdeling 10 man achter een deur klaar hoeft te zitten voor het geval dat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef apenoot het volgende:
[..]
bron vermelding. l-e-z-e-n
De reguliere zorg wordt afgeschaald omdat de zorg in de afgelopen jaren is uitgekleed en nu duidelijk wordt dat er een ontzettend te kort is aan zorgpersoneel.
In Berlijn zijn ze al flink te laat als ze naar hun eigen signaal waarden kijken. Voordeel is dat Berlijn veel makkelijker af te sluiten is zoals de Randstad in Nederland. Op NWR na liggen bijna alle grote stedelijk gebieden flink uit elkaar dus heb je minder last van forenzen zoals in Nederland.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is te hopen dat ze daar wel op tijd gaan ingrijpen inderdaad.
Vaccins testen heeft weinig met de zorg te maken. En waarom zou dat niet gebeuren?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is het nog wel te weinig om een vaccin effectief te kunnen testen.
Nogmaals, hoe ga je dat controleren? We zien nu al dat 20% positief getest naar buiten gaat...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Het wachten is op de speekseltest die je doet voor je je huis verlaat, en op die manier iedereen die zich tussen anderen begeeft covid vrij is, dan is alles per direct terug bij het oude.
Klopt het dat dus 1 op de 8 besmettingen nu gekoppeld wordt aan de app?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:51 schreef Benny het volgende:
Coronamelder-app stats:
[ afbeelding ]
Context: Een doorgegeven sleutel is wanneer iemand positief is getest en zijn code doorgeeft aan de GGD. Mensen die in contact zijn gekomen met deze persoon (X aantal minuten binnen 1,5 meter) krijgen dan een melding dat zij in de buurt zijn geweest van een positief getest persoon.
Explosie van nieuwe gevallen!!!!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:51 schreef Benny het volgende:
Coronamelder-app stats:
[ afbeelding ]
Context: Een doorgegeven sleutel is wanneer iemand positief is getest en zijn code doorgeeft aan de GGD. Mensen die in contact zijn gekomen met deze persoon (X aantal minuten binnen 1,5 meter) krijgen dan een melding dat zij in de buurt zijn geweest van een positief getest persoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij leest snel:oquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dan nu nog een statistisch onderzoek dat aantoont dat er in de praktijk, dus op grote schaal, winst geboekt wordt.
berlijn heeft er wel ervaring meequote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Berlijn zijn ze al flink te laat als ze naar hun eigen signaal waarden kijken. Voordeel is dat Berlijn veel makkelijker af te sluiten is zoals de Randstad in Nederland. Op NWR na liggen bijna alle grote stedelijk gebieden flink uit elkaar dus heb je minder last van forenzen zoals in Nederland.
Minder weinig dan je denkt: Je hebt toch een bepaald aantal besmette mensen nodig om te testen of dat vaccin echt werkt, want anders is de kans dat een proefpersoon besmet raakt gewoon te klein.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vaccins testen heeft weinig met de zorg te maken. En waarom zou dat niet gebeuren?
Ooit waren er mensen die zich vrijwillig aan gingen melden om Europa te gaan bevrijden. Inderdaad zal het geld meetellen maar er zijn ook mensen die mee doen om te zorgen dat we dit virus onder controle kunnen krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze trouwens een vaccin aan het testen door mensen opzettelijk te besmetten met het virus. Die mensen krijgen 4000 pond om mee te doen met het onderzoek. Op zich wel nobel van ze, want je kunt er goed ziek van worden.
Hoe ik het begreep is dit vooral een manier om het proces te versnellen. Het is niet dat er een gebrek is aan mensen die besmet zijn, maar als je er gelijk vanaf het begin bij wil zijn is het toch een heel gedoe om een groep proefpersonen te vinden dat groot genoeg is. Als je ze echter opzettelijk besmet, kun je deze mensen gelijk vanaf dag 1 monitoren.
Interessant om te volgen, heb je een link naar dit onderzoek? BVDquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze trouwens een vaccin aan het testen door mensen opzettelijk te besmetten met het virus. Die mensen krijgen 4000 pond om mee te doen met het onderzoek. Op zich wel nobel van ze, want je kunt er goed ziek van worden.
Hoe ik het begreep is dit vooral een manier om het proces te versnellen. Het is niet dat er een gebrek is aan mensen die besmet zijn, maar als je er gelijk vanaf het begin bij wil zijn is het toch een heel gedoe om een groep proefpersonen te vinden dat groot genoeg is. Als je ze echter opzettelijk besmet, kun je deze mensen gelijk vanaf dag 1 monitoren.
De vaccins worden ontwikkeld buiten het zorgsysteem om. En je hebt juist geen besmette mensen nodig, want je wil testen of een vaccin werkt tegen besmetting?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Minder weinig dan je denkt: Je hebt toch een bepaald aantal besmette mensen nodig om te testen of dat vaccin echt werkt, want anders is de kans dat een proefpersoon besmet raakt gewoon te klein.
Ja, zo ongeveerquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt het dat dus 1 op de 8 besmettingen nu gekoppeld wordt aan de app?
Ik geloof dat dit de link is: https://www.gov.uk/govern(...)f-covid-19-in-the-ukquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
Interessant om te volgen, heb je een link naar dit onderzoek? BVD
Dit is zo erg kort-door-de-bocht (zowel jouw uitspraak als de methodologie van deze studie) dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7177146/
Plus gewoon naar Azië kijken hoe het wel werkt als dat hetzelfde argument is waarom in Europa niet werkt.
worldometer is betrouwbaarder.....al die onzin papers en onderzoeken zeggen niksquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jij leest snel:o
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7177146/
Plus gewoon naar Azië kijken hoe het wel werkt als dat hetzelfde argument is waarom in Europa niet werkt.
Dat het niet de silver bullet game changer is moge duidelijk zijn maar als additioneel hulpmiddel draagt het zeker wat bij.
Qua gedrag/schijnheiligheid kan er nog een hoop beter.
Anders is zeggen alsof de var niet werkt omdat scheidsrechters het verkloten.
Het moet toch op een of andere manier binnen komen? Het komt niet uit het stopcontact... Dus meegenomen vanuit werk, school, horeca, winkel?quote:
Dat kun je niet controleren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:53 schreef trein2000 het volgende:
Nogmaals, hoe ga je dat controleren? We zien nu al dat 20% positief getest naar buiten gaat...
gaat natuurlijk niet gebeurenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kun je niet controleren.
Wanneer mensen zich er niet aan houden gaan we van lockdown naar lockdown met gesloopte economieën, ik ga er dan vanuit dat niemand daar op zit te wachten en best een week thuis wil zitten om dat te voorkomen.
Plus megaboetes voor hen die de boel saboteren.
Owja, dat is ook zo. Er zijn ook mensen die maatschappij-ontwrichtende boetes willen uitdelen aan iedereen die niet meedoet aan hun keiharde lockdownpoppenkast. Sympathiek volkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat natuurlijk niet gebeuren
denk dat het maximaal een "foei" word
Veel van die onderzoeken stammen nog uit de tijd dat er nog geen wijdverspreide mondkapjesplicht in Europa was en veelal wel in Azië. Dat werd vaak (onterecht) aangegrepen als argument waarom ze mondkapjes een sterk effect hebben. Inmiddels ben ik wel benieuwd wat je zou krijgen als je eenzelfde onderzoek zou uitvoeren. Ik denk dat je nauwelijks nog een correlatie vindt tussen de plicht en de virusincidentie.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
worldometer is betrouwbaarder.....al die onzin papers en onderzoeken zeggen niks
Ik ga zo de uitzending luisteren, ik vond Ira Helsloot altijd al een duidelijk helder beeld scheppen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Crosspost uit een ander topic, maar deze uitzending van BNR met Ira Helsloot (hoogleraar Besturen van Veiligheid aan de Radboud) verschaft een verfrissende kijk op huidige maatregelen, de tunnelvisie op covid-19 en de ogenschijnlijke massahysterie waarin we zijn beland. Een goede samenvatting van de standpunten die hij al langer verkondigt, of beter gezegd probeert te verkondigen: het stuk over redacties van zowel televisieprogramma's als kranten die mededelen dat ze op verzoek van de overheid niet teveel "dwarsliggers" uitnodigen, vond ik vrij schokkend om te horen.
https://www.bnr.nl/player/audio/10169411/10424019
Het volgende artikel sluit goed aan op delen van Helsloot's betoog en tracht een en ander concreter te maken qua mogelijke invulling van beleid.
https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan
Daarvoor heb je dus wel mensen nodig die die proefpersonen kunnen besmetten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
De vaccins worden ontwikkeld buiten het zorgsysteem om. En je hebt juist geen besmette mensen nodig, want je wil testen of een vaccin werkt tegen besmetting?
Dat kan niet, in feite hangt de toekomst van het land er vanaf, en daar hoort een gepaste straf bij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:59 schreef Predator40 het volgende:
gaat natuurlijk niet gebeuren
denk dat het maximaal een "foei" word
maatschappij-ontwrichtendequote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Owja, dat is ook zo. Er zijn ook mensen die maatschappij-ontwrichtende boetes willen uitdelen aan iedereen die niet meedoet aan hun keiharde lockdownpoppenkast. Sympathiek volk.
Volgens mij zijn het juist de mensen die het virus maar blijven verspreiden die de maatschappij ontwrichten, maar ok.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Owja, dat is ook zo. Er zijn ook mensen die maatschappij-ontwrichtende boetes willen uitdelen aan iedereen die niet meedoet aan hun keiharde lockdownpoppenkast. Sympathiek volk.
Na zo'n stijging van gisteren kan het toch bijna ook alleen maar meevallen? Ik verwacht niet weer een stijging van 500 gevallen. Stiekem hoop ik zelfs op een lichte dalingquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, de cijfers komen er zo weer aan.Ik ga voor het 'gemak' maar even uit van ruim boven de 9000 dan kan het alleen maar meevallen...
Een speekseltest die je iedere keer moet doen als je je huis verlaat?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kan niet, in feite hangt de toekomst van het land er vanaf, en daar hoort een gepaste straf bij.
Het is gewoon ook zo simpel, in 1 klap alles bij het oude, de uitbraak wordt gestopt, alles kan weer open nooit meer een lockdown.
Ik kan me er niets bij voorstellen dat iemand daar niet aan mee zou werken.
Als jij denkt dat het uitdelen van boetes van 10.000 euro geen maatschappij-ontwrichtende werking heeft, dan houdt het wel op.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maatschappij-ontwrichtende
keihard gelachen !!!
Ja, denk ik ook. En in deze context, heeft iemand ooit verkeersboetes maatschappij-ontwrichtend genoemd?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het juist de mensen die het virus maar blijven verspreiden die de maatschappij ontwrichten, maar ok.
En als het wel ineens 10.000 is?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Na zo'n stijging van gisteren kan het toch bijna ook alleen maar meevallen? Ik verwacht niet weer een stijging van 500 gevallen. Stiekem hoop ik zelfs op een lichte daling
stabilisatie !quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Na zo'n stijging van gisteren kan het toch bijna ook alleen maar meevallen? Ik verwacht niet weer een stijging van 500 gevallen. Stiekem hoop ik zelfs op een lichte daling
Eergisteren bij Nieuwsuur kwam dit item ter sprake, als ik me niet vergis in de dag. Veel jonge mensen doen mee. over dat risico: dat is er wellicht wel, maar de proefpersonen krijgen een hele lage dosis als ze opzettelijk besmet worden. Daarmee willen ze als ik goed begreep kijken hoe het verder verloopt met de verspreiding/vermenigvuldiging vanuit de neus.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
waar staat die 10.000 euro ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het uitdelen van boetes van 10.000 euro geen maatschappij-ontwrichtende werking heeft, dan houdt het wel op.
Dan moeten we beter ons best doen, want Duitsland is gas aan het geven.quote:
Ah ja, die doen dat allemaal expres toch.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het juist de mensen die het virus maar blijven verspreiden die de maatschappij ontwrichten, maar ok.
Is een verkeersboete 10.000 euro?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook. En in deze context, heeft iemand ooit verkeersboetes maatschappij-ontwrichtend genoemd?
En die winnen altijd met strafschoppen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan moeten we beter ons best doen, want Duitsland is gas aan het geven.
hoe kom jij bij die 10.000 euro ?quote:
Zo'n rochel van Gullit krijgt nu wel een andere lading.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En die winnen altijd met strafschoppen.
Ah, interessant. Ik kwam erop omdat John Campbell er gisteren een video over heeft gemaakt:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Eergisteren bij Nieuwsuur kwam dit item ter sprake, als ik me niet vergis in de dag. Veel jonge mensen doen mee. over dat risico: dat is er wellicht wel, maar de proefpersonen krijgen een hele lage dosis als ze opzettelijk besmet worden. Daarmee willen ze als ik goed begreep kijken hoe het verder verloopt met de verspreiding/vermenigvuldiging vanuit de neus.
Maar ik kan er naast zitten.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/20-10-2020/VPWON_1310949
Onderzoek van Imperial College London.
UK researchers to explore human challenge studies for COVID-19
@:Za
Dat valt relatief mee qua stijging: 47 patienten buiten de IC, 13 erbij op de ICquote:Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2003, 60 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1540 buiten de Intensive Care, 47 meer dan gisteren. Op de IC liggen 463 covidpatiënten, 13 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 460 non-covid-patiënten op de IC, 4 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 923, 17 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 238 in de kliniek en 56 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 33 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
Dan denk ik dat je de mensheid schromelijk overschat. Regels gelden alleen voor de ander toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kun je niet controleren.
Wanneer mensen zich er niet aan houden gaan we van lockdown naar lockdown met gesloopte economieën, ik ga er dan vanuit dat niemand daar op zit te wachten en best een week thuis wil zitten om dat te voorkomen.
Hoe wou je dat controleren. Dat valt niet te doen.quote:Plus megaboetes voor hen die de boel saboteren en via steekproeven aan het licht komen.
Zij kopiëren het ook gewoon rechtstreeks van LCPS: https://lcps.nu/nieuws/quote:
Nee, want dat is veel te vroeg. Dus dat heeft helemaal geen zin om te eisen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:06 schreef Elan het volgende:
Die laatste maatregelen moeten het weekend sowieso effect gaan hebben.
Ik herinner me nog dat we in juli(?) aan het discussiëren waren dat zes opnames wel erg hoog was, maar gelukkig een statistische uitschieter.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Dat valt relatief mee qua stijging: 47 patienten buiten de IC, 13 erbij op de IC
dat heb je weer eens verkeerd gelezen.....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is waar jij ooit zo triomfantelijk mee aan kwam zetten, behalve dat het toen zelfs om 15.000 euro ging. Dat vond jij wel een prima manier van de regering om je onderdrukkingsfetisj na te leven.
Preventieve tests. Blaasproeven in het verkeer.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je de mensheid schromelijk overschat. Regels gelden alleen voor de ander toch?
[..]
Hoe wou je dat controleren. Dat valt niet te doen.
Alles in perspectiefquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat we in juli(?) aan het discussiëren waren dat zes opnames wel erg hoog was, maar gelukkig een statistische uitschieter.
Nee, ik denk juist dat de meeste mensen zich best netjes aan de regels proberen te houden. Maar dat wil niet zeggen dat er best wat strenger opgetreden kan worden tegen mensen die dat niet doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah ja, die doen dat allemaal expres toch.
Mondkapjes werken niet want de aantallen lopen in andere landen ook op is net zo kort door de bocht.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is zo erg kort-door-de-bocht (zowel jouw uitspraak als de methodologie van deze studie) dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Oh dan weet jij het beter dan het kabinet want die gaan a.s. dinsdag al evalueren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want dat is veel te vroeg. Dus dat heeft helemaal geen zin om te eisen.
Eisen gaat wellicht wat ver, maar dit weekend, begin volgende week verwacht ik toch wel al een begin te moeten zien van het effect van de maatregelen van 1½ week terug.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want dat is veel te vroeg. Dus dat heeft helemaal geen zin om te eisen.
Dat hoorde ik laatst ook, "we willen de 20% die zich er niet aan houd zichtbaar straffen om de 80% binnen boord te houden". Vond ik wel een kern van waarheid hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk juist dat de meeste mensen zich best netjes aan de regels proberen te houden. Maar dat wil niet zeggen dat er best wat strenger opgetreden kan worden tegen mensen die dat niet doen.
Dit zijn dan ook uitspraken die ik nooit gedaan heb.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet want de aantallen lopen in andere landen ook op is net zo kort door de bocht.
Het is ook kort door de bocht om te stellen/impliceren dat Duitsland's beleid nu faalt door toenname van besmettingen of meer besmettingen in absulte aantallen dan hier bv.
Rijkaard:)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo'n rochel van Gullit krijgt nu wel een andere lading.
Maar dat zegt niks. Ik kan nu nog negatief zijn en een kwartier later niet meer. (Nog los van de foutmarge van die testen, die is wellicht heel erg klein maar niet helemaal nul)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Preventieve tests. Blaasproeven in het verkeer.
dat je zo dronken als een tor achter het stuur zit is dan niet het probleem, maar een positieve corona uitslag
als er een boete op staat gaat men wel 10x nadenken om schijt aan de regels te hebben....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk juist dat de meeste mensen zich best netjes aan de regels proberen te houden. Maar dat wil niet zeggen dat er best wat strenger opgetreden kan worden tegen mensen die dat niet doen.
Ja, alleen werkt het in de praktijk vaak niet zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als er een boete op staat gaat men wel 10x nadenken om schijt aan de regels te hebben....
Nee niet elke keer alleen 's ochtends voor het tandenpoetsen, om de dag gedurende 3 weken. Dat is alles.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:05 schreef capricia het volgende:
Een speekseltest die je iedere keer moet doen als je je huis verlaat?
Nee. Dat gaan we niet doen.
Verzin maar een andere manier. Het is hier geen China ofzo.
Tweede wel dacht ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook uitspraken die ik nooit gedaan heb.
Met alcohol in het verkeer best aardig, relatief lage pakkans, hoge straf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, alleen werkt het in de praktijk vaak niet zo.
vergeet het maar, ze voorspellen zelfs dat bij een vaccin dat niet zo is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Nee niet elke keer alleen 's ochtends voor het tandenpoetsen, om de dag gedurende 3 weken. Dat is alles.
Alleen een oorstokje langs je wang.
Het is de enige manier capricia ook de enige die voor heel kleine kinderen makkelijk kan, zonder onbekende lange termijneffecten.
Geen mondkapjes meer, horeca open, concerten alles per direct bij het oude.
En wie controleert of je die thuistest goed doet en niet loopt te foetelen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Nee niet elke keer alleen 's ochtends voor het tandenpoetsen, om de dag gedurende 3 weken. Dat is alles.
Alleen een oorstokje langs je wang.
Plus gezeik met je verzekering en de meeste mensen snappen wel dat ze met alcohol op minder goed rijden dan zonder alcohol op.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met alcohol in het verkeer best aardig, relatief lage pakkans, hoge straf.
Nee, falen vind ik een te groot woord. Het laat simpelweg zien dat ook 'gidsland' Duitsland grofweg eenzelfde beleid voert als alle landen waar het nu (toegegeven, vooralsnog erger) uit de hand loopt. In de praktijk verschillen de meeste Europese landen echt niet van elkaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tweede wel dacht ik.
Maar excuses dan:)
Er moet sowieso veel meer gehandhaafd worden, en dan geen ellenlange gesprekken of waarschuwingen van boa's maar hoge boetes, een deel van de samenleving is nu eenmaal te dom om te schijten, totdat het hun portemonnee betreft dan 'snappen' ze het in eens wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als er een boete op staat gaat men wel 10x nadenken om schijt aan de regels te hebben....
En dat zal nog zeker een week zo doorgaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames gaan nog wel hard omhoog.
Gadverquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9271 nieuwe positieve testen
56 nieuwe ziekenhuisopnames
46 nieuwe overlijdens
Er liggen 2003 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 463 op de IC.
Yup. Daar was ik dus al bang voor...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe overlijdens
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe overlijdens
Het is maar net welke voorspelling je neemt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, we gaan al over de 2K dus? Eerder dan voorspeld geloof ik toch? Lekker bezig
quote:Halverwege oktober zullen er 2250 patiënten met corona in de ziekenhuizen liggen, inclusief het aantal mensen op de intensive care. Dat blijkt uit een presentatie van RIVM-directeur Jaap van Dissel. Nu zijn dat er 660.
Op de intensive cares alleen verwacht Van Dissel over een week of twee 400 patiënten, nu zijn dat er 142. Vorige week is het landelijke spreiden van patiënten hervat.
Niemand.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
En wie controleert of je die thuistest goed doet en niet loopt te foetelen?
Amehoela, er wordt de hele tijd gezegd dat we wachten op het vaccin en dat dat de voorwaarde is voor het 'oude normaal'. Als dat niet mogelijk is, dan is de bereidwilligheid voor elke maatregel die je probeert compleet weg.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vergeet het maar, ze voorspellen zelfs dat bij een vaccin dat niet zo is.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Niemand.
Niemand controleert heden of men zijn eigen huis niet in de fik steekt of op de dakrand balanceert in de avonduren.
Iets van gezond verstand mag je toch op rekenen.
Dus weer +500 tov gisteren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe overlijdens
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo'n rochel van Gullit krijgt nu wel een andere lading.
Ligt er aan, als het een beetje een vollere fluim is kun je wel pech hebben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 4 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 11 gemeentes met 0 besmetting
Er zijn 48 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 75 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
dat valt toch wel meequote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus weer +500 tov gisteren.
Godsamme wat gaat dit slecht
Ja, ik heb eigenlijk weinig hoop en vertrouwen meer op een "stabilisatie" ... maar hey, ik hoop dat ik daar dik ongelijk in krijg, oprecht.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus weer +500 tov gisteren.
Godsamme wat gaat dit slecht
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe overlijdens
Erg prettig ja. Elke dag 500-ish erbij.quote:
Dat het langer dan 4 weken ging duren wisten we natuurlijk allang.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Maar de stijging is al bijna een week consequent minder hard dan de weken ervoor. Dat betekent dat het effect van de maatregelen begint te werken. Ja, het voelt ontzettend langzaam maar dit zijn trends. Eerst een lineaire stijging (nu), dan afvlakking tot het plateau en dan gaat het dalen inzetten.
Het is niet best maar de bijna lockdown is pas 7 dagen actief. Met 5 - 7 dagen incubatietijd en dan nog 3 - 4 dagen tot test en uitslag is dit nog niet zo gek.
De daling lijkt wel heel langzaam te gaan worden en de huidige maatregelen zullen (veel) langer nodig zijn dan de gestelde 4 weken. En dat is pittig.
Hangt ervan af wat je aanhoudt als baseline van slecht zeg maar.quote:
9283 nieuwe besmettingen, 526 meer dan gisterenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
het eerste pakket maatregelen heeft echt niks uitgehaald....en het 2de pakket is nog niet merkbaarquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Maar de stijging is al bijna een week consequent minder hard dan de weken ervoor. Dat betekent dat het effect van de maatregelen begint te werken. Ja, het voelt ontzettend langzaam maar dit zijn trends. Eerst een lineaire stijging (nu), dan afvlakking tot het plateau en dan gaat het dalen inzetten.
Het is niet best maar de bijna lockdown is pas 7 dagen actief. Met 5 - 7 dagen incubatietijd en dan nog 3 - 4 dagen tot test en uitslag is dit nog niet zo gek.
De daling lijkt wel heel langzaam te gaan worden en de huidige maatregelen zullen (veel) langer nodig zijn dan de gestelde 4 weken. En dat is pittig.
Dat zegt ie tochquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het eerste pakket maatregelen heeft echt niks uitgehaald....en het 2de pakket is nog niet merkbaar
14,4% de laatste keer dat ik keek.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef Gunner het volgende:
Stijging zegt me niets. Wat is het besmettingspercentage?
dat had ik ook niet verwacht maar een week vanaf nu zou je toch een daling moeten zienquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je aanhoudt als baseline van slecht zeg maar.
De groei van de toename neemt af ja, maar nog steeds 500 erbij op een al vrij hoog getal betekend dat de horeca voorlopig niet open gaat. dus zie dat niet echt als meevallen.
maarja het is ook weer geen belgie scenariodus in die zin valt het mee
Klopt. Ben er ook blij om dat aantallen stijgen ondanks maatregelen. Goed om te zien dat maatregelen niks uitmakenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker bezig zo, groepsimmuniteit in no-time bereikt.
Niet veel meer opties overquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:21 schreef kol7680 het volgende:
9200 besmettingen. Duidelijk dat de maatregelen niet werken
14 dagen wordt steeds gezegd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat had ik ook niet verwacht maar een week vanaf nu zou je toch een daling moeten zien
Een daling is niet vanzelfsprekend. Het R0 getal kan ook door de maatregelen rondom de 1 komen te hangen, dan moeten er nog steeds nieuwe maatregelen bijkomen want het doel is om de R0 zo rond de 0,8 te krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
ik vermoed eerder een minder harde stijging.....maar laten we hopen op een structurele dalngquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat had ik ook niet verwacht maar een week vanaf nu zou je toch een daling moeten zien
Ja, dat is het vervelende. Het was mooi geweest als het effect sterker was geweest. Op deze manier zijn we de hele winter bezig om weer op acceptabele aantallen te komenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ja, jammer dit. Gelukkig troosten de 'it's over 9000' plaatjes me een beetjequote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
9283 nieuwe besmettingen, 526 meer dan gisteren
Sorry maat.
In gemeentes waar ik veel ben,Smallingerland/ en Groningen gaat het goed Smallingerland was afgelopen weken rond de + 12 nu + 6 groningen was + 100 dagelijks nu ergens in de 50quote:
Ik ga alvast aandelen kopen in fabrikanten van spijkers en laselektrodes.quote:
Onnodig dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Je ziet precies waar de meeste allochtonen wonen, geen grap ga maar kijken.
dat krijg je als je 4 weken te laat ingrijpt......quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het vervelende. Het was mooi geweest als het effect sterker was geweest. Op deze manier zijn we de hele winter bezig om weer op acceptabele aantallen te komen
maatregelen zijn nog maar een week ingegaan toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:21 schreef kol7680 het volgende:
9200 besmettingen. Duidelijk dat de maatregelen niet werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |