abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195784315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt, de bundeslander hebben namelijk wel zelf de macht en de bevoegdheid en de federale regering heeft die niet, tot op heden heeft Merkel de zaak in goede banen weten te leiden maar zoals gezegd, de staten liggen flink met elkaar overhoop.
Merkel was een paar dagen geleden flink pissig dat de deelstaten in haar ogen niet de juiste maatregelen namen. De deelstaten willen ook niet de boe man spelen wat ook in Nederland gebeurde. Dus eigenlijk hebben ze dezelfde problemen als in Nederland alleen loopt het achter.
pi_195784327
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Percentage hele oude ouderen (80+) is juist veel lager in de ziekenhuizen dan de groep 65-80 .
Die liggen bovengemiddeld vaak in verzorgingstehuizen. Ik weet niet hoeveel die nog opgenomen worden in het ziekenhuis of dat die daar verpleegd worden. Wel een valide punt inderdaad.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:47:36 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195784331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Merkel was een paar dagen geleden flink pissig dat de deelstaten in haar ogen niet de juiste maatregelen namen. De deelstaten willen ook niet de boe man spelen wat ook in Nederland gebeurde. Dus eigenlijk hebben ze dezelfde problemen als in Nederland alleen loopt het achter.
Het is te hopen dat ze daar wel op tijd gaan ingrijpen inderdaad.
pi_195784336
quote:
13s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, daarom schalen ze de reguliere zorg af, omdat ziekenhuisopnames zo zeldzaam zijn.
bron vermelding. l-e-z-e-n
De reguliere zorg wordt afgeschaald omdat de zorg in de afgelopen jaren is uitgekleed en nu duidelijk wordt dat er een ontzettend te kort is aan zorgpersoneel.
pi_195784348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Percentage hele oude ouderen (80+) is juist veel lager in de ziekenhuizen dan de groep 65-80 .
De 80+ers worden veelal in de verpleeginstelling behandeld, of er wordt besproken of behandeling in het ziekenhuis nog wel zin heeft, of verbetering geeft. (gezien de 62% overleden mensen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195784352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:46 schreef Jazeg het volgende:
Gisteren ging het over Ginny de Mooy en de relevantie van Ebola tov Covid. Dit artikel gaat daar verder op in.

https://joop.bnnvara.nl/o(...)-recipe-for-disaster
Wel een beetje 'wij van wc-eend'.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:49:15 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195784366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef apenoot het volgende:

[..]

De reguliere zorg wordt afgeschaald omdat de zorg in de afgelopen jaren is uitgekleed en nu duidelijk wordt dat er een ontzettend te kort is aan zorgpersoneel.
Dit is echt onzin. De zorg is niet uitgekleed en er wordt afgeschaald omdat er teveel coronapatiënten zijn.
Antifa
pi_195784374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die liggen bovengemiddeld vaak in verzorgingstehuizen. Ik weet niet hoeveel die nog opgenomen worden in het ziekenhuis of dat die daar verpleegd worden. Wel een valide punt inderdaad.
Ernst Kuijpers zei gisteren inderdaad nog dat bij die leeftijdsgroepen veel vaker de afweging wordt gemaakt of het wel haalbaar is voor de persoon om ze door te zetten naar de IC. Het is dan ook niet zo dat enkel die groep mensen naar IC gaat, integendeel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195784399
Zelfs een deskundige als Streeck zat ernaast.

Overal loopt het op, wat men ook doet, en dat blijft ook zo, ook in NL.

Het wachten is op de speekseltest die je doet voor je je huis verlaat, en op die manier iedereen die zich tussen anderen begeeft covid vrij is, dan is alles per direct terug bij het oude.

Behalve wanneer blijkt dat er in de natuur inmiddels sprake is van een covid reservoir, dan biedt zelfs de thuistest geen oplossing.
pi_195784407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ernst Kuijpers zei gisteren inderdaad nog dat bij die leeftijdsgroepen veel vaker de afweging wordt gemaakt of het wel haalbaar is voor de persoon om ze door te zetten naar de IC. Het is dan ook niet zo dat enkel die groep mensen naar IC gaat, integendeel.
Meer de boomers die weer zorgen voor problemen. @Tjacka
blablablabla
pi_195784417
Coronamelder-app stats:

Context: Een doorgegeven sleutel is wanneer iemand positief is getest en zijn code doorgeeft aan de GGD. Mensen die in contact zijn gekomen met deze persoon (X aantal minuten binnen 1,5 meter) krijgen dan een melding dat zij in de buurt zijn geweest van een positief getest persoon.
pi_195784420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. De zorg is niet uitgekleed en er wordt afgeschaald omdat er teveel coronapatiënten zijn.
Maar blijkbaar is het nog wel te weinig om een vaccin effectief te kunnen testen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:30 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195784428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef apenoot het volgende:

[..]

bron vermelding. l-e-z-e-n
Weet niet of dat helemaal klopt. Er is zeer zeker een personeelstekort, net zoals in veel sectoren, maar het is niet zo dat er in een ideale situatie op elke afdeling 10 man achter een deur klaar hoeft te zitten voor het geval dat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195784430
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is te hopen dat ze daar wel op tijd gaan ingrijpen inderdaad.
In Berlijn zijn ze al flink te laat als ze naar hun eigen signaal waarden kijken. Voordeel is dat Berlijn veel makkelijker af te sluiten is zoals de Randstad in Nederland. Op NWR na liggen bijna alle grote stedelijk gebieden flink uit elkaar dus heb je minder last van forenzen zoals in Nederland.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:40 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195784432
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze trouwens een vaccin aan het testen door mensen opzettelijk te besmetten met het virus. Die mensen krijgen 4000 pond om mee te doen met het onderzoek. Op zich wel nobel van ze, want je kunt er goed ziek van worden.

Hoe ik het begreep is dit vooral een manier om het proces te versnellen. Het is niet dat er een gebrek is aan mensen die besmet zijn, maar als je er gelijk vanaf het begin bij wil zijn is het toch een heel gedoe om een groep proefpersonen te vinden dat groot genoeg is. Als je ze echter opzettelijk besmet, kun je deze mensen gelijk vanaf dag 1 monitoren.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:48 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195784434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar blijkbaar is het nog wel te weinig om een vaccin effectief te kunnen testen.
Vaccins testen heeft weinig met de zorg te maken. En waarom zou dat niet gebeuren?
Antifa
pi_195784443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Het wachten is op de speekseltest die je doet voor je je huis verlaat, en op die manier iedereen die zich tussen anderen begeeft covid vrij is, dan is alles per direct terug bij het oude.
Nogmaals, hoe ga je dat controleren? We zien nu al dat 20% positief getest naar buiten gaat...
zie email 27 oktober
pi_195784447
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:51 schreef Benny het volgende:
Coronamelder-app stats:
[ afbeelding ]

Context: Een doorgegeven sleutel is wanneer iemand positief is getest en zijn code doorgeeft aan de GGD. Mensen die in contact zijn gekomen met deze persoon (X aantal minuten binnen 1,5 meter) krijgen dan een melding dat zij in de buurt zijn geweest van een positief getest persoon.
Klopt het dat dus 1 op de 8 besmettingen nu gekoppeld wordt aan de app?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:53:54 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195784452
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:51 schreef Benny het volgende:
Coronamelder-app stats:
[ afbeelding ]

Explosie van nieuwe gevallen!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antifa
pi_195784454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

En dan nu nog een statistisch onderzoek dat aantoont dat er in de praktijk, dus op grote schaal, winst geboekt wordt.
Jij leest snel:o

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7177146/

Plus gewoon naar Azië kijken hoe het wel werkt als dat hetzelfde argument is waarom in Europa niet werkt.

Dat het niet de silver bullet game changer is moge duidelijk zijn maar als additioneel hulpmiddel draagt het zeker wat bij.

Qua gedrag/schijnheiligheid kan er nog een hoop beter.
Anders is zeggen alsof de var niet werkt omdat scheidsrechters het verkloten.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:54:48 #171
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195784465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Berlijn zijn ze al flink te laat als ze naar hun eigen signaal waarden kijken. Voordeel is dat Berlijn veel makkelijker af te sluiten is zoals de Randstad in Nederland. Op NWR na liggen bijna alle grote stedelijk gebieden flink uit elkaar dus heb je minder last van forenzen zoals in Nederland.
berlijn heeft er wel ervaring mee :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195784473
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vaccins testen heeft weinig met de zorg te maken. En waarom zou dat niet gebeuren?
Minder weinig dan je denkt: Je hebt toch een bepaald aantal besmette mensen nodig om te testen of dat vaccin echt werkt, want anders is de kans dat een proefpersoon besmet raakt gewoon te klein.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:55:08 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_195784475
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze trouwens een vaccin aan het testen door mensen opzettelijk te besmetten met het virus. Die mensen krijgen 4000 pond om mee te doen met het onderzoek. Op zich wel nobel van ze, want je kunt er goed ziek van worden.

Hoe ik het begreep is dit vooral een manier om het proces te versnellen. Het is niet dat er een gebrek is aan mensen die besmet zijn, maar als je er gelijk vanaf het begin bij wil zijn is het toch een heel gedoe om een groep proefpersonen te vinden dat groot genoeg is. Als je ze echter opzettelijk besmet, kun je deze mensen gelijk vanaf dag 1 monitoren.
Ooit waren er mensen die zich vrijwillig aan gingen melden om Europa te gaan bevrijden. Inderdaad zal het geld meetellen maar er zijn ook mensen die mee doen om te zorgen dat we dit virus onder controle kunnen krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195784484
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:

Interessant om te volgen, heb je een link naar dit onderzoek? BVD
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:56:07 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195784498
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Minder weinig dan je denkt: Je hebt toch een bepaald aantal besmette mensen nodig om te testen of dat vaccin echt werkt, want anders is de kans dat een proefpersoon besmet raakt gewoon te klein.
De vaccins worden ontwikkeld buiten het zorgsysteem om. En je hebt juist geen besmette mensen nodig, want je wil testen of een vaccin werkt tegen besmetting?
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')