abonnement Unibet Coolblue
pi_195783664
quote:
82s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:10 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer naar boven komt dat we het in Europa met ons steunpakket van 750 miljard niet gaan redden
Arnoud Boot (hoogleraar economie) was van het weekend op de radio en die zei dat banken nooit zullen toegeven als ze de reserves niet hebben. Immers, dan krijg je een bankenrun en stort het hele financiële stelsel van Europa in.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:11:33 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195783669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus je hebt geen bron die jouw onderbuik gevoelens onderbouwen .....
Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 13:13:11 #78
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195783698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus je hebt geen bron die jouw onderbuik gevoelens onderbouwen .....
Er zit natuurlijk wel een stukje logisch nadenken in. Er zijn een hoop onderzoeken die aangeven dat er een (mogelijkerwijs) beperkte positieve werking is van mondkapjes, maar er zijn ook berichten dat mensen minder voorzichtig lijken te zijn.

Als dan in de landen waar die plicht er is de cijfers net zo hard stijgen, is het in elk geval logisch om te stellen dat het niet de silver bullet is die ze hoopten dat het was.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:13:15 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195783702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tenzij zo'n hobby vogelspotten of een online cursus programmeren ia valt er tegenwoordig niet zoveel te ontdekken.
Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.

Maar laten we wel wezen: de snelste manier om weer dingen samen buitenshuis te doen is zorgen dat het aantal besmettingen rap afneemt.
pi_195783713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.
dat is geen wetenschappelijke onderbouwing.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 13:15:21 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195783733
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.

Maar laten we wel wezen: de snelste manier om weer dingen samen buitenshuis te doen is zorgen dat het aantal besmettingen rap afneemt.
Vroegah hadden we Pong. Ik bedoel maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195783741
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
Nee joh, er kan meer dan ooit vanuit huis. Vriend van me heeft een VR-bril + racestuur gekocht. Die zit nu thuis online Max Verstappen na te doen. Zoiets bestond nauwelijks vroeger.
Ik ben niet zo'n gamer. Alleen FIFA.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:16:16 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195783742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel, ik zeg toch net dat als je kijkt naar de cijfers in Europa en de landen met en de landen zonder mondkapjesplicht vergelijkt, er geen verschil te zien is tussen de twee groepen. Gebruik maar worldometer of ourworldindata of wat dan ook als bron.
Zoveel experts hebben sowieso aangegeven dat ze vooral werken als ze juist gedragen worden. Als ik zo om me heen kijk (zelfde in Duitsland overigens - toen we daar op vakantie waren) dragen mensen ze echt heel vaak op de onjuiste manier. Los daarvan heb ik het idee dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met een mondkapje onschendbaar zijn; dat die 1,5 meter dan niet meer nodig is of zo.

Maar je zal nooit volledig kunnen bewijzen dat mondkapjes niet helpen. Ja, in bepaalde landen met mondkapplicht gaat het ook slecht, maar tegenstanders kunnen altijd counteren met ''ja, maar zonder mondkapjes was het nog erger geweest!!''. Beide uitspraken vallen niet te controleren, dat maakt de situatie lastig. Dat je experts kan vinden voor beide meningen maakt de situatie er ook niet makkelijker op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195783755
quote:
In de Duitse ziekenhuizen liggen 943 coronapatiënten op de intensive care, een verdubbeling in vergelijking met twee weken geleden.
Komen Duitsers sneller op de IC terecht? Hoe kan het dat zij twee keer zoveel IC-patiënten hebben terwijl het aantal besmettingen vergelijkbaar is met Nederland? En doorgaans zelfs nog ietsje minder.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195783760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Arnoud Boot (hoogleraar economie) was van het weekend op de radio en die zei dat banken nooit zullen toegeven als ze de reserves niet hebben. Immers, dan krijg je een bankenrun en stort het hele financiële stelsel van Europa in.
Klopt en iedereen weet dit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195783763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Komen Duitsers sneller op de IC terecht? Hoe kan het dat zij twee keer zoveel IC-patiënten hebben terwijl het aantal besmettingen vergelijkbaar is met Nederland?
Best mogelijk, hier is sowieso een strengere triage, en hier hebben we nog medium care, weet niet of dat in Duitsland ook zo is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 13:17:48 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195783764
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoveel experts hebben sowieso aangegeven dat ze vooral werken als ze juist gedragen worden. Als ik zo om me heen kijk (zelfde in Duitsland overigens - toen we daar op vakantie waren) dragen mensen ze echt heel vaak op de onjuiste manier. Los daarvan heb ik het idee dat er aardig wat mensen zijn die denken dat ze met een mondkapje onschendbaar zijn; dat die 1,5 meter dan niet meer nodig is of zo.

Maar je zal nooit volledig kunnen bewijzen dat mondkapjes niet helpen. Ja, in bepaalde landen met mondkapplicht gaat het ook slecht, maar tegenstanders kunnen altijd counteren met ''ja, maar zonder mondkapjes was het nog erger geweest!!''. Beide uitspraken vallen niet te controleren, dat maakt de situatie lastig.
Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195783771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nieuwe besmettingen betekent niets zonder context. Stel dat we vandaag op 30.000 uit komen, omdat ze bij de GGD's een doos tegenkwamen met besmettingen van 4 maanden geleden. Interessant voor de data, de dagstatistiek zal helemaal over de zeik gaan, maar verdere waarde heeft het niet.

Zolang de tijd tussen melding, test en opname in de cijfers niet binnen 24 uur is, is de waarde van dagcijfers beperkt.
Ja dat is vaker met statistieken. Laatste maanden zie je gewoon 1 op 1 meer besmettingen en vervolgens meer mensen in de ziekenhuizen, dus die cijfers zeggen genoeg.
blablablabla
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:18:33 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195783776
Heb laatst die Kassa uitzending mbt mondkapjes test gekeken. Eigenlijk is het best suf. Als ze dat soort dingen nu deden VOORDAT het verplicht werd, zouden veel mensen inzien dat het minimaal helpt en afstand nog steeds nodig is.

Nu wordt het (denk ik) voor veel mensen gebruikt als "het werkt niet, dus wat een onzin die verplichting" .
Terwijl het voor mijn gevoel ook diezelfde mensen waren die bij enquêtes en op straat aangeven dat ze best wel een verplichting zouden willen hebben etc.

Vind het wel een gemiste kans van Kassa en dergelijke tests
pi_195783792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n gamer. Alleen FIFA.
Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.
Naaien, breien, haken, koken, (taart/cakes/brood) bakken, moestuin beginnen, planten stekken, tekenen, schilderen, borduren, macraméën...de lijst is eindeloos!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195783800
quote:
Er is volgens het RKI nog een kans om de verspreiding van het virus te vertragen, als mensen zich aan de hygiëneregels houden. RKI-directeur Wieler ziet nog geen reden voor een andere coronastrategie.
Baas van het Duitse RIVM ziet geen reden voor een andere strategie. Duitsland ging toch keihard ingrijpen als ze de eigen grenswaarden zou overschrijden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195783801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
We hadden gewoon vast moeten houden aan het beleid van RIVM / OMT.
Het grote probleem wat ik er mee heb, is dat ze het zelfs in het laagste dreigingsniveau vermelden, waardoor je tot in de eeuwigheid die kapjes op moet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:19:59 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195783805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is geen wetenschappelijke onderbouwing.
'Wetenschappelijke' onderbouwing bestaat niet. Je vindt het niet goed omdat ik niet een paper quote, iets wat je zelf ook nog nooit gedaan hebt (haha, if only), en je vindt het blijkbaar niet goed genoeg dat openbaar beschikbare data gebruikt wordt om een conclusie te trekken. Dat mag je vinden, het is wel een vreemd standpunt, want waarom gaat het eigenlijk niet beter in de landen met een mondkapjesplicht, zou je je kunnen afvragen - als je geïnteresseerd zou zijn in de coronapandemie en de bestrijding daarvan is dat een vraag die je natuurlijk wil stellen. Als je daadwerkelijk je zou bekommeren om de gevolgen van corona. Als.
pi_195783808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat is daar opvallend aan?
Dat ze dus - in tegenstelling tot enkele weken geleden - nu toch ook blijkbaar rijkelijk laat en mondjesmaat aan het ingrijpen zijn ondanks hun op het oog goed werkende systeem van X aantal besmettingen per regio = lokale lockdown..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195783811
quote:
12s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.
Naaien, breien, haken, koken, (taart/cakes/brood) bakken, moestuin beginnen, planten stekken, tekenen, schilderen, borduren, macraméën...de lijst is eindeloos!
Alleen ik ben de vijftig nog lang niet gepasseerd. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195783822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Baas van het Duitse RIVM ziet geen reden voor een andere strategie. Duitsland ging toch keihard ingrijpen als ze de eigen grenswaarden zou overschrijden?
Dat gaat daar veel meer via deelstaten die hun eigen regie hanteren, landelijke maatregelen hoef je überhaupt niet zo snel te verwachten.
blablablabla
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:20:54 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195783823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
Daar kan je het inderdaad aardig mee vergelijken. Ik vind het zo zonde dat die hele discussie er enkel voor heeft gezorgd dat de basis maatregelen (blijf thuis bij klachten, 1,5 meter aanhouden, handen goed reinigen, etc) door veel mensen vergeten worden. Ik heb écht heel veel meningen gelezen van mensen die enkel mondkapjes willen omdat ze oprecht denken dat ze dan weer meer mogen. Die basis maatregelen zullen uiteindelijk veel meer besmettingen voorkomen dan de mondkapjes waar we nu al maanden mee bezig zijn.

Los daarvan draag ik er een op plekken waar het moet uiteraard. Maar ik had liever gezien dat we ons als bevolking gewoon aan de basis maatregelen zouden houden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:21:36 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195783839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het wel/niet dragen van mondkapjes begint de sferen van geloof op te gaan. Je kunt niet bewijzen dat het niet helpt, je kunt niet bewijzen dat het wel helpt. Dat maakt de discussie een hele bijzondere. Geeft mij in elk geval aan dat ik ondertussen zoiets heb: laat maar gaan, ik zet zo'n ding wel op.
Dat is de makkelijkste weg he, meelopen met de menigte. Ik doe het ook wel eens om gezeik te voorkomen en een discussie uit de weg te gaan. Met gezonde tegenzin dus.

Wel een goede FFP1 minimaal mag ik hopen he? Anders heeft het helemaal geen zin.
pi_195783848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat ze dus - in tegenstelling tot enkele weken geleden - nu toch ook blijkbaar rijkelijk laat en mondjesmaat aan het ingrijpen zijn ondanks hun op het oog goed werkende systeem van X aantal besmettingen per regio = lokale lockdown..
Wanneer heeft hun systeem laten zien goed te werken dan? Ze zijn nu pas voor het eerst door de grenswaarde heen en nu kun je pas zien in hoeverre hun systeem wat waard is. En ik zie Duitsland gewoon hetzelfde doen als alle andere landen. Blijkbaar ligt het toch wat gecompliceerder. Wie had dat verwacht?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 13:22:04 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195783852
quote:
12s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aan hobby's die wel kunnen, is een hele lijst te bedenken. Er valt genoeg te ontdekken, als je het een kans geeft.
Naaien, breien, haken, koken, (taart/cakes/brood) bakken, moestuin beginnen, planten stekken, tekenen, schilderen, borduren, macraméën...de lijst is eindeloos!
Gamen. En FOK!. Wat heb je nog meer nodig? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')