abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 oktober 2020 @ 04:04:07 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_195778452
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• automatic_: Erwt, 25 oktober
• BellaaElisa: spruit, 29 oktober
• Bottoms_up: Protje, 13 november
• June.: draak, 24 november
• Sicilia: Juul, 30 november
• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, 5 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Y., 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 02-11-2020 20:23:45 ]
disclaimer
  donderdag 22 oktober 2020 @ 04:05:47 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_195778454
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
disclaimer
pi_195778458
Oh wat heerlijk SQ, 4,5u! En nu klaarwakker of dat niet? :P
pi_195778977
Wat heerlijk SQ! Lekker genieten van je ‘lange’ nachtrust!

Frum was na het ziekenhuis ook haar ritme van goed slapen kwijt, maar vannacht heeft ze voor het eerst weer fijn doorgeslapen.

Ik ben nu aan het opbouwen met de hapjes. Ze krijgt nu 1 keer per dag fruit en 1 keer per dag groente. Gisteren voor het eerst een halve boterham met halvarine geprobeerd en dat vond ze heerlijk. Hoe zijn jullie dat gaan doen met avondeten en verder uitbreiden? Ik begreep dat ze nu pasta/aardappelen/rijst mag maar dat kun je niet pureren, snij je het dan gewoon heel fijn? En vlees/vis? Iemand tips? En hoeveel brood/hapje vervangt bijvoorbeeld een fles van 150/180 ml?
pi_195779113
Quattro wat fijn te horen dat frum eindelijk weer thuis is en tegelijkertijd heel fijn dat er een diagnose is als heel verdrietig ;( nóg een grote operatie, hopelijk wel met heel veel succes. 🍀

Wij doen rapley dus bieden alles aan in grote stukken. Ook gewoon rijst en pasta. Begonnen met pure smaken van enkel de groente maar nu eet ze vaak al met de pot mee alleen dan zonder zout en vaak zonder kruiden maar soms ook met.

Qua fles vervangen geen idee want ze krijgt borstvoeding
pi_195779125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:31 schreef QuattroF het volgende:
Wat heerlijk SQ! Lekker genieten van je ‘lange’ nachtrust!

Frum was na het ziekenhuis ook haar ritme van goed slapen kwijt, maar vannacht heeft ze voor het eerst weer fijn doorgeslapen.

Ik ben nu aan het opbouwen met de hapjes. Ze krijgt nu 1 keer per dag fruit en 1 keer per dag groente. Gisteren voor het eerst een halve boterham met halvarine geprobeerd en dat vond ze heerlijk. Hoe zijn jullie dat gaan doen met avondeten en verder uitbreiden? Ik begreep dat ze nu pasta/aardappelen/rijst mag maar dat kun je niet pureren, snij je het dan gewoon heel fijn? En vlees/vis? Iemand tips? En hoeveel brood/hapje vervangt bijvoorbeeld een fles van 150/180 ml?
Je hebt van die baby pasta. Al zijn ze die volgens mij uit het assortiment aan het halen. Die gebruiken wij altijd. :)

Wij snijden niks. Pureren of het moet gewoon al klein zijn.
pi_195779144
Ben ik weer! Mag Ootje in de OP? Geboren 5 oktober.

Hier gaat het goed. De eerste week thuis was een hel, met heeeeele lange nachten. Wat bleek? Meneer had honger. Die heeft wat in te halen van de afgelopen 9 maanden op rantsoen geleefd hebben in mn buik met m’n constante gekots. Nu we de voeding hebben opgehoogd slaapt ie tussen de voedingen lekker en wij ook. Het is zo’n lieve rustige relaxte baby. En hij lijkt zoveel op z’n pappa! Het is echt een droom. En wat ook zo tof is, elke dag zien we ontwikkelingen. Hij gaat helderder kijken, kijkt je echt aan, gaat voelen met z’n handjes. Zo mooi om te zien.

Einde verliefde slijmpost.
pi_195779561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ben ik weer! Mag Ootje in de OP? Geboren 5 oktober.

Hier gaat het goed. De eerste week thuis was een hel, met heeeeele lange nachten. Wat bleek? Meneer had honger. Die heeft wat in te halen van de afgelopen 9 maanden op rantsoen geleefd hebben in mn buik met m’n constante gekots. Nu we de voeding hebben opgehoogd slaapt ie tussen de voedingen lekker en wij ook. Het is zo’n lieve rustige relaxte baby. En hij lijkt zoveel op z’n pappa! Het is echt een droom. En wat ook zo tof is, elke dag zien we ontwikkelingen. Hij gaat helderder kijken, kijkt je echt aan, gaat voelen met z’n handjes. Zo mooi om te zien.

Einde verliefde slijmpost.
Dat hadden wij ook de eerste week. We kregen ook verschillende adviezen wat betreft de voeding van kraamzorg, ziekenhuis en verloskundige :{ Op een gegeven moment hebben we op eigen houtje de voeding wat verhoogd en toen ging het prima :)

Herfstvakantie! En dat betekend geen school dus 2 kinderen thuis. En dat gaat eigenlijk prima! Ik heb het geluk dat Rune vaak zonder te morren in zijn eigen bedje gaat slapen overdag. Slapen in de box is nu even geen optie. Heerlijk dat hij daar zo makkelijk in is :)
pi_195784187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt van die baby pasta. Al zijn ze die volgens mij uit het assortiment aan het halen. Die gebruiken wij altijd. :)

Wij snijden niks. Pureren of het moet gewoon al klein zijn.
Oh bedankt voor de tip! Ik ga eens op zoek.
pi_195784357
Jumbo heeft ook mini penne bij de pasta liggen. Ideaal!
pi_195785709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:31 schreef QuattroF het volgende:
Wat heerlijk SQ! Lekker genieten van je ‘lange’ nachtrust!

Frum was na het ziekenhuis ook haar ritme van goed slapen kwijt, maar vannacht heeft ze voor het eerst weer fijn doorgeslapen.

Ik ben nu aan het opbouwen met de hapjes. Ze krijgt nu 1 keer per dag fruit en 1 keer per dag groente. Gisteren voor het eerst een halve boterham met halvarine geprobeerd en dat vond ze heerlijk. Hoe zijn jullie dat gaan doen met avondeten en verder uitbreiden? Ik begreep dat ze nu pasta/aardappelen/rijst mag maar dat kun je niet pureren, snij je het dan gewoon heel fijn? En vlees/vis? Iemand tips? En hoeveel brood/hapje vervangt bijvoorbeeld een fles van 150/180 ml?
Rijst en aardappelen kun je prima pureren. Bij rijst zou ik er wel wat vocht en een scheutje olijfolie bij doen (dat hebben ze toch nodig). Aardappelen zou ik samen met bv wortels pureren als je tenminste wilt invriezen, anders wordt het niks. Voor pasta gebruik ik ook die mini's van de AH, maar je zou in plaats van pasta ook couscous kunnen geven. Dat is ook tarwe en is van zichzelf al klein. Je hebt trouwens ook mini rijst en mini couscous.

Ik heb geleerd van het CB dat je moet kijken hoe groot de potjes Olvarit voor haar leeftijd zijn, dat mag ze dan. Kun je langzaam opbouwen.
pi_195787138
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:05 schreef SQ het volgende:
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
Die is nog wel aardig leeg op 't moment..
Mag ons er wel in zetten, 4-sept ! Een forumnaam ben ik nog steeds over aan het bomen.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:48:13 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195788964
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:05 schreef SQ het volgende:
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
Wil je Colin erin zetten? (25/09)
Resistance is futile.
pi_195793427
Oh lekker he als je eenmaal weer langer kan slapen. En hoe kut het is als het dan weer minder gaat :')
Shine bright like a diamond.
pi_195793670
Thanks B.ertha voor je tips! Ik ga eens kijken.
pi_195796273
Wij gaan morgen naar de osteopaat, hebben jullie daar ervaring mee en hoe gaat dat? Ik hoop zo dat het helpt want ik loop weer over..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195796581
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij gaan morgen naar de osteopaat, hebben jullie daar ervaring mee en hoe gaat dat? Ik hoop zo dat het helpt want ik loop weer over..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben pas geleden geweest. Wij dachten dat onze zoon reflux had. Je baby wordt op een aankleedkussen gelegd en de osteopaat raakt je kind aan. Hoe hij precies deed weet ik eigenlijk niet, maar mijn over de zeik kind werd binnen een paar seconden stil door zijn aanrakingen. Hij gaat zo bijna heel het lichaam af, op zoek naar blokkades. Mijn baby vond het wel wat. Lachen en kirren. Alleen op het laatst had hij er genoeg van en toen moest hij wel weer huilen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het wat gedaan heeft. We hebben in die tijd meerdere dingen gedaan om reflux wat minder te laten worden. En dat heeft goed uitgepakt. Al weet ik niet of hij daadwerkelijk refluxklachten had, vriend denkt van wel.


Succes :*
pi_195796783
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij gaan morgen naar de osteopaat, hebben jullie daar ervaring mee en hoe gaat dat? Ik hoop zo dat het helpt want ik loop weer over..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen ervaring met een osteopaat hier, ik hoop dat het helpt!
pi_195801245
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben pas geleden geweest. Wij dachten dat onze zoon reflux had. Je baby wordt op een aankleedkussen gelegd en de osteopaat raakt je kind aan. Hoe hij precies deed weet ik eigenlijk niet, maar mijn over de zeik kind werd binnen een paar seconden stil door zijn aanrakingen. Hij gaat zo bijna heel het lichaam af, op zoek naar blokkades. Mijn baby vond het wel wat. Lachen en kirren. Alleen op het laatst had hij er genoeg van en toen moest hij wel weer huilen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het wat gedaan heeft. We hebben in die tijd meerdere dingen gedaan om reflux wat minder te laten worden. En dat heeft goed uitgepakt. Al weet ik niet of hij daadwerkelijk refluxklachten had, vriend denkt van wel.


Succes :*
Thanks! Ik ben benieuwd.. ik lees wel goede verhalen over deze vrouw, maar ja ze kan natuurlijk niet toveren. Kon dat maar :D
pi_195801386
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben benieuwd.. ik lees wel goede verhalen over deze vrouw, maar ja ze kan natuurlijk niet toveren. Kon dat maar :D
Welke klachten heeft jouw baby?
pi_195801775
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Welke klachten heeft jouw baby?
Slaapproblemen door verborgen reflux klachten aldus de KA hiervoor krijgt spruit ook omeprazol.
En obstipatie hiervoor krijgt die macrogol forlax (maar dat maakte de buikpijn alleen maar erger dus ben ik mee gestopt..) en hij heeft ook eczeem.. en wij hebben het vermoeden ook dat hij een beetje stijf is? Hij slaapt alleen maar op zijn rug, en ja ik weet niet zo goed hoe ik het kan verwoorden :@
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:31:21 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195802093
Met prul destijds bij de osteopaat geweest vanwege 'stijfheid', veel huilen, moeilijk aanhappen aan één kant. En nee, ze kunnen niet toveren, maar het maakte wel echt verschil. Het ging heel zacht en lief en prul vond het prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:55:24 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195803427
@BellaaElisa

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_195804480
@BellaaElisa Met oudste bij een osteopaat geweest. Hij werd dan op een zacht kussen of een soort behandeltafel gelegd en de osteopaat pakte hem dan op bepaalde plekken vast. De ruimte was heel rustig en lekker warm. Hij had blokkades in z’n nek (erg groot kind en sterrenkijker bij de bevalling). Na de derde keer zei ze ineens: ‘Nu is het los’ en vanaf die dag kon ik hem wakker op bed leggen en sliep hij zonder morren binnen een minuut en dan ook een flinke tuk. Daarvoor was ik drie kwartier bezig met hupsen en wiegen en weet ik veel voor twintig minuten slaap. Positieve ervaring hier dus. Een vriendin van mij is ook bij haar geweest met haar zoon: zelfde problemen, ook goed geholpen. Maar ik ken ook mensen die er weinig baat bij hadden en waar het niks leek te doen. Het proberen waard wat mij persoonlijk betreft in elk geval.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:10:54 #25
447051 crew  Peejtur
pi_195804751
En hier komen wij ons melden :W

Met kleine, E.llen, gaat alles goed. Afgelopen zondag geboren. Met mama nu iets minder. Daar komt de bekkenfysio vanmiddag voor langs.

Plaatje bij het praatje:


Samen met L.ize kijken naar beeby! (ja ik ben kalend }:| )
pi_195805043
Welkom Peetjur, wat een schatje O+

Hopelijk helpt de osteopaat BellaaElisa!

Mijn baby mag ook wel in de OP @SQ, 20 september. Ik heb alleen nog geen goede werknaam :') Zullen we Loempia doen? :9 (omdat hij half Vietnamees is dus :+)
Loempia (:+) was afgelopen woensdag met man naar het CB. Was allemaal prima. Hij weegt ruim 5,4kg. Hij is net een maand :') de oudste woog 5,2kg toen ze 2 maanden was :')
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:28:04 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_195806458
Welkom Peejtur met je mooie meisje! O+
disclaimer
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:16:20 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195807403
Welkom Peejtur en E.llen!
Resistance is futile.
pi_195809033
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:05 schreef SQ het volgende:
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
Jaa graag, had me eerder gemeld maar toen heeft niemand de OP gewijzigd hihi. Graag F erin van 30 juli 2020.

Nou de eerste werkweek zit erop. Voor volgende week di wordt het een uitdaging, moet drie keer kolven en mij hele agenda zit vol met belangrijke afspraken die ik niet kan missen. }:| Soms maar gewoon zonder beeld in het overleg proberen te kolven of in mijn pauze en dan brood eten onder overleg, denk dat dat beter is. Gedoe wel. Voeden live kan prima onder vergaderingen. Een keer zonder beeld gedaan en een keer met beeld en geluid aan gericht op mijn hoofd :D vond dat zelf wel grappig. Baby viel in slaap aan de borst en heb hem maar zo laten liggen. Bijzonder dat thuiswerken zo haha. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:21:00 #30
447051 crew  Peejtur
pi_195809735
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:05 schreef SQ het volgende:
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
Ja E.llen mag er ook bij. 18 oktober.
pi_195810570
Wat leuk alle nieuwe baby’s in de OP! Frum was heel lang de laatste, terwijl ze al bijna 7 maanden is.
pi_195810942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:23 schreef Miezziej het volgende:
Welkom Peetjur, wat een schatje O+

Hopelijk helpt de osteopaat BellaaElisa!

Mijn baby mag ook wel in de OP @:SQ, 20 september. Ik heb alleen nog geen goede werknaam :') Zullen we Loempia doen? :9 (omdat hij half Vietnamees is dus :+)
Loempia (:+) was afgelopen woensdag met man naar het CB. Was allemaal prima. Hij weegt ruim 5,4kg. Hij is net een maand :') de oudste woog 5,2kg toen ze 2 maanden was :')
Miezziej :o :X :D
pi_195815009
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:21 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ja E.llen mag er ook bij. 18 oktober.
Hoi! Leuk dat je hier ook weer meeschrijft. *)
pi_195815038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:23 schreef Miezziej het volgende:
Welkom Peetjur, wat een schatje O+

Hopelijk helpt de osteopaat BellaaElisa!

Mijn baby mag ook wel in de OP @:SQ, 20 september. Ik heb alleen nog geen goede werknaam :') Zullen we Loempia doen? :9 (omdat hij half Vietnamees is dus :+)
Loempia (:+) was afgelopen woensdag met man naar het CB. Was allemaal prima. Hij weegt ruim 5,4kg. Hij is net een maand :') de oudste woog 5,2kg toen ze 2 maanden was :')
Dat is een beste loempia! :9 Die groeit goed! O+
pi_195815249
Y mag er ook bij, 30 september :).

SQ hoe gaat het trouwens verder met jou? Herstel je voorspoedig?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:26:16 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_195815313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:14 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat is een beste loempia! :9 Die groeit goed! O+
Da's geen Vietnamese loempia nee :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:23 schreef Smart_ass het volgende:
Y mag er ook bij, 30 september :).

SQ hoe gaat het trouwens verder met jou? Herstel je voorspoedig?
Ja, op zich wel, maar met 3 koters in huis en een man met een klusverslaving is het moeilijk om echt genoeg rust te pakken overdag. Ik voel mijn litteken behoorlijk zeuren in de avond.

Gelukkig maken we echt droomnachten de laatste dagen *afklop* dus dat houdt het wel in balans ;)

En jij?
disclaimer
pi_195815450
Ja dat is nogal een huis vol dan en nogal een andere situatie dan hier :P. Heb je pijnstillers gekregen? Die droomnachten klinken heerlijk in ieder geval.

Hier had ik de eerste weken ook last, vooral niezen en lachen was echt niet te doen! En als buikslaper in het begin ook weinig nachtrust. Gaat nu prima eigenlijk, nauwelijks meer ergens last van :s) .
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:47:25 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_195815764
Hoesten :'(
Ik heb alleen de 2 dagen in het ziekenhuis braaf mijn cocktail van pijnstillers genomen. Ik slik dat sowieso maar zelden, ik heb niet zo'n hoge pijngevoeligheid geloof ik ;)
disclaimer
pi_195815809
Same here. In de avond doet het echt best nog pijn. En als ik overdag teveel doe ook. Verder gaat het redelijk, ik kan op mn zij slapen inmiddels, dat is wel fijn; heb ik maanden niet gekund. Ik vind het alleen zo naar dat het zo ‘doof’ aanvoelt. Mn moeder heeft deze week in twee etappes de hechtpleisters weggehaald en ik ging bijna van mn stokje.

Ootje doet het goed maar is nu de laatste uren gigantisch aan het miemelen. Heel onrustig aan het bewegen, beetje jengelen. En zodra ik hem dan in mn armen neem is het goed. Dus dan maar extra knuffels en hopen dat ie de nacht wat rustiger ingaat. Ik ben doodmoe.
pi_195815892
Hoesten was ik even vergeten ja, verschrikkelijk :X . Gelukkig nauwelijks hoeven doen. Ja de eerste 2 dagen heb je die ook echt wel nodig toch? Ik wel in ieder geval, merkte het ook direct wanneer ze uitgewerkt waren en ik een nieuwe dosis mocht. Maargoed ik heb dan ook een bijzonder lage pijngrens :P. Heb ook nog tot begin deze week aan de ibuprofen 800mg gezeten. Zelfs nog een recept voor oxycodone gekregen maar daar begin ik niet aan.

Anyway hoe staat het met het stompje? :D
pi_195815945
LTC dat doof aanvoelen had ik ook, sommige stukjes van mijn buik (vooral het midden) voelde doof aan, de zijkanten juist weer super gevoelig. Lijkt nu wel minder te worden moet ik zeggen.

Hopelijk slaapt Ootje snel inderdaad en kun jij nog even je rust pakken.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:04:58 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_195816052
Stompje is still standing strong 8-)
Oxycodon kreeg ik in het ziekenhuis maar vond dat niet prettig, werd daar heel suf van. Maar ik heb denk ik erg veel geluk met mijn herstel als ik jullie zo hoor ;)

Die onrust in de avond hebben trouwens heel veel kleine baby's hoor, niet wanhopen :* het gaat na een tijdje vanzelf over!
disclaimer
pi_195816232
Drinken jullie baby's smorgens ook zo veel? Elke ochtend denk ik, hoe moeten we vandaag weer onder de liter KV blijven :? Maar dan trekt het smiddags en savonds zich altijd weer recht.
pi_195816234
Oh ik klaag niet over mijn herstel hoor, ik vind het juist heel erg meevallen! Eigenlijk alleen de eerste dagen pijn gehad in het ziekenhuis en met niezen en lachen en daarna niet meer. Voel me prima nu maar ik probeer het wel rustig aan te doen. Lees overal dat je al snel teveel gaat doen wanneer je je goed voelt en je jezelf dan later keihard tegenkomt. Dat wil ik voorkomen :P.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:22:10 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_195816401
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:13 schreef Smart_ass het volgende:
Oh ik klaag niet over mijn herstel hoor, ik vind het juist heel erg meevallen! Eigenlijk alleen de eerste dagen pijn gehad in het ziekenhuis en met niezen en lachen en daarna niet meer. Voel me prima nu maar ik probeer het wel rustig aan te doen. Lees overal dat je al snel teveel gaat doen wanneer je je goed voelt en je jezelf dan later keihard tegenkomt. Dat wil ik voorkomen :P.
Oh, gelukkig!
Ja ik doe ook nog niet echt veel hoor. Voornamelijk koken en de was opvouwen enzo. En voeden natuurlijk.
Woensdag ben ik een traag rondje om de kerk gewandeld. Ongeveer 1500 stappen zijn dat. Mijn fitbit werd zo enthousiast van deze inspanning na wekenlang niets dat hij het subiet registreerde als 20 minuten mountainbike :')

Ook grappig: in de laatste maanden van mijn zwangerschap lag mijn rusthartslag constant tussen de 70 en 75. Direct na de geboorte is dat weer teruggezakt naar rond de 60 :D
disclaimer
pi_195816446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Drinken jullie baby's smorgens ook zo veel? Elke ochtend denk ik, hoe moeten we vandaag weer onder de liter KV blijven :? Maar dan trekt het smiddags en savonds zich altijd weer recht.
Ik merk dat het bij Y vaak te maken heeft met hoelang ze heeft geslapen eigenlijk. Hoe langer ze heeft geslapen hoe meer honger ze heeft als ze wakker wordt. Opzich wel logisch denk ik :P.
Maargoed als het zich later op de dag weer recht trekt is het prima toch?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 04:58:47 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195819032
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:44 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Jaa graag, had me eerder gemeld maar toen heeft niemand de OP gewijzigd hihi. Graag F erin van 30 juli 2020.

Nou de eerste werkweek zit erop. Voor volgende week di wordt het een uitdaging, moet drie keer kolven en mij hele agenda zit vol met belangrijke afspraken die ik niet kan missen. }:| Soms maar gewoon zonder beeld in het overleg proberen te kolven of in mijn pauze en dan brood eten onder overleg, denk dat dat beter is. Gedoe wel. Voeden live kan prima onder vergaderingen. Een keer zonder beeld gedaan en een keer met beeld en geluid aan gericht op mijn hoofd :D vond dat zelf wel grappig. Baby viel in slaap aan de borst en heb hem maar zo laten liggen. Bijzonder dat thuiswerken zo haha. Benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
Leuk om te lezen Hilmo!

Ik heb dinsdag een meeting met m'n leidinggevende om weer rustig te beginnen als Colin 6 weken is. Onder normale omstandigheden heb ik op een dag veel deadlines maar ik heb een voorstel ingediend om het anders aan te pakken door een soort mini-project te doen dat mij in staat stelt om vanuit huis geheel flexibel te werken. Het plan is om in november te beginnen met 16 uur, december 24 uur, januari t/m maart 32 uur. In die tijd dan ook rustig de uurtjes op kantoor opbouwen, december 1 dagje per week (wel ff slag om de arm ivm corona), januari 2 dagen per week en zo verder.

Op deze manier kunnen wij er rustig aan wennen en is het niet zo'n enorme overgang van fulltime thuis naar fulltime weg. Mijn man is thuis voor Colin dus het zou ook best zonde zijn om al mijn verlof voor januari al op te nemen.

Ik heb in mijn voorstel al opgenomen dat ik 3x per dag een vergadervrij half uurtje moet plannen zolang ik kolf, maar met wat geluk dan wel door kunnen werken met de kolf BH. Ik heb al een slot op m'n kantoordeur laten zetten voor mijn verlof. Alleen geen warm water aanwezig dus ik denk dat ik gewoon extra borstschilden etc ga regelen t.z.t.

En ik las een stuk over kolven en autorijden :D. Ik doe er 35 minuten over naar kantoor, kan best zijn dat ik die tijd ga benutten. Zijn ook perfecte tijdstippen in de dag om te kolven, en ik hou dan meer tijd over voor knuffelen met Colin.

https://exclusivepumping.com/pumping-and-driving-how-to/
Resistance is futile.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 05:05:54 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195819059
Vandaag een druk programma: kraamvisite 's morgens en 's middags komt oma bij ons thuis oppassen, zodat wij kunnen schilderen (er komt maandag een vloer). En mijn schoonmoeder is zo verdomd goed met kleine kindjes O+ . Colin is nu al gek op haar.

Misschien zou ik ook beter ff gaan tukken :+ . We hebben op zich wel een ritme daarin nu, m'n man is een vroege vogel dus hij ligt er tussen 9 en 10 in, en rond 6 uur gaat hij eruit. Ik slaap meestal van 11 tot 2, en dan van 5 tot 8. En ik heb maar 6 uurtjes nodig om goed te functioneren.
Resistance is futile.
pi_195819433
Ik kolf geregeld in de auto Seven, hang ze gewoon in mijn bh met kolf functie. Niks ingewikkelds aan ^O^
pi_195819446
En welkom Peetjur, wat een poppie O+
pi_195819766
Welkom peetjur en gefeliciteerd met jullie mooie dochter.

Sunshine, lijkt mij ook logisch dat hij in de ochtend meer wil. Mijne doet lekker onlogisch: heeft nooit veel willen drinken in de ochtend en nu eet hij nog altijd weinig. Haalt hij s avonds weer in. Daardoor lukte het mij niet om nog langer borstvoeding te geven.

Seven, succes met kolven. Ik weet niet of ik het zou durven in de auto. Voor een eventuele volgende zou ik wel zo'n elvie kolf willen die gewoon in een bh past. Had voor ons ook veel gescheeld want prot wilde nooit weggelegd worden maar ik moest wel kolven. Ellende was dat.

Hier zijn de eerste voorbereidingen voor zijn verjaardag begonnen. Hoe dan?!
Vrees alleen dat er weinig familie kan komen. Ik probeer er naar niet teveel aan te denken.
Volgende week kan ik nog een mijlpaal vieren: een jaar niet meer in een kantoor geweest. Een jaar niet naar de kapper heb ik al gehaald :')
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:12:58 #52
447051 crew  Peejtur
pi_195821391
Dank jullie wel voor jullie leuke berichtjes O+

Met mama gaat het al iets beter. Kan al iets meer doen. Gistermiddag van de fysio goede tips gekregen. Met kleine gaat het ook goed. Straks wegen maar denk dat ze wel boven geboortegewicht zit. Bv loopt erg goed. Te goed zelfs. Mama heeft saliethee gedronken om de boel iets te minderen.

Verder vooral genieten van mijn 3 dames in huis O+
pi_195826565
Seven, warm water nodig voor kolf elementen? Ik spoel alleen met koud water uit hoor en dan gebruik ik ze weer. Einde van de dag thuis alles in de afwas in heet sop en klaar. Scheelt weer aanschaffen ;)
Benieuwd hoe jou het straks bevalt. Ik merk wel meer opbrengst bij filmpjes en foto's kijken van F. Oh ja tip, bij mij heb ik filmpjes van drinken gemaakt aan de borst. Dat werkt ook echt enorm haha.

Brr ik word echt week van jullie wond ervaringen bij keizersnede brrrr. Ik kan daar slecht tegen.
pi_195827397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:58 schreef Hilmo het volgende:

Brr ik word echt week van jullie wond ervaringen bij keizersnede brrrr. Ik kan daar slecht tegen.
Ik wilde net mijn ervaring nog typen maar dan laat ik het maar even :P

Dat kolven in de auto heb ik nooit aangedurfd, was toen veel filerijden en leek me dus niets als jan en alleman dat konden zien. Maar in praktijk zal het vast niet zo zichtbaar zijn.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:37:20 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195830261
Ik heb echt 0,0 last gehad van m'n keizersnede wond. Gelukkig maar :)

Ooo morgen wordt meneer 1. Hoe dan?! :{ O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195831427
Gefeliciteerd Automatic!
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:54:36 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_195831659
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb echt 0,0 last gehad van m'n keizersnede wond. Gelukkig maar :)

Ooo morgen wordt meneer 1. Hoe dan?! :{ O+
Gefeliciteerd! Bijzondere mijlpaal O+

@Smart_ass, het navelstomprecord blijft voor jullie :') de stomp is los!
disclaimer
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:56:30 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195831683
Ik heb niet standaard gekolfd in de auto (die volle borsten werden juist gewaardeerd door mijn baby als ik er weer was) maar wel als het ‘s middags niet was gelukt en ik de melk nodig had voor de volgende werkdag. Aankoppelen, wegrijden, na je standaard duur op stop drukken en thuis afkoppelen. Vereist natuurlijk wel een kolfbeha of soortgelijk. Maar men ziet het écht niet vanuit andere auto’s.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:21:16 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195832059
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb echt 0,0 last gehad van m'n keizersnede wond. Gelukkig maar :)

Ooo morgen wordt meneer 1. Hoe dan?! :{ O+
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_195832993
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Bijzondere mijlpaal O+

@:Smart_ass, het navelstomprecord blijft voor jullie :') de stomp is los!
Gefeliciteerd automatic!

Nou yesssss! :') :D Fijn dat de stomp eraf is!
pi_195839332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:05 schreef SQ het volgende:
Als er nog babies in de OP moeten hoor ik het wel :)
L mag erbij op 15 juli. :)

Peejtur welkom en gefeliciteerd met jullie tweede dochter!

Automatic ook gefeliciteerd, 1 jaar alweer!

@QuattroF wat fijn dat jullie weer thuis zijn en dat de problemen van frum een naam hebben gekregen. Hopelijk veel rust en genieten de komende maanden.
Zijn jullie wel van het vele verzorgende werk af waarvoor de operatie in september zou zorgen of is dat er nu nog steeds?

Kolven tijdens het rijden heb ik nooit geprobeerd, ik zie het ook nog niet helemaal voor me eerlijk gezegd. :D
pi_195841125
C. zit midden in zijn sprongetje en heeft heel veel onrust in zijn lijfje. Hij weigert overdag te slapen, tenzij ik hem 'wieg' wat neerkomt op in de houdgreep houden tot hij zich overgeeft aan de vermoeidheid. In bed trekt hij z'n speen eruit, kruipt rond in zijn bed en is dan klaarwakker en overstuur.
Hij is te oud en te beweeglijk voor inbakeren. Heeft iemand tips hoe zijn ledematen tot rust te brengen?
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:46:08 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_195841877
Draagdoek 8-)
disclaimer
pi_195842165
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:02 schreef B.ertha het volgende:
C. zit midden in zijn sprongetje en heeft heel veel onrust in zijn lijfje. Hij weigert overdag te slapen, tenzij ik hem 'wieg' wat neerkomt op in de houdgreep houden tot hij zich overgeeft aan de vermoeidheid. In bed trekt hij z'n speen eruit, kruipt rond in zijn bed en is dan klaarwakker en overstuur.
Hij is te oud en te beweeglijk voor inbakeren. Heeft iemand tips hoe zijn ledematen tot rust te brengen?
Houdgreep: check!
Ik ga er nu maar ff in mee. Het duurt gelukkig meestal niet superlang.
Draagdoek/zak werkt hier matig want hij wil dan alles kunnen zien. Hij slaapt pas na een half uur wandelen en is onmiddellijk wakker als ik stilsta.
Werkt strak instoppen misschien? Blijft hij wel slapen als je hem weglegt?


Gefeliciteerd automatic!
pi_195843151
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Houdgreep: check!
Ik ga er nu maar ff in mee. Het duurt gelukkig meestal niet superlang.
Draagdoek/zak werkt hier matig want hij wil dan alles kunnen zien. Hij slaapt pas na een half uur wandelen en is onmiddellijk wakker als ik stilsta.
Werkt strak instoppen misschien? Blijft hij wel slapen als je hem weglegt?


Gefeliciteerd automatic!
Draagzak werkt inderdaad ook niet, dat is veel te interessant! Ook de houdgreep werkt alleen in het donker. Gelukkig kan ik hem wel wegleggen ja :)
Ik dacht dat je ze op een gegeven moment niet meer onder een deken mag laten slapen? :@
pi_195844117
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:56 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Draagzak werkt inderdaad ook niet, dat is veel te interessant! Ook de houdgreep werkt alleen in het donker. Gelukkig kan ik hem wel wegleggen ja :)
Ik dacht dat je ze op een gegeven moment niet meer onder een deken mag laten slapen? :@
Of een deken mag weet ik niet. Prot heeft een tijdje onder een strak laken geslapen. Met een slaapzakje.
Tijdens de warme dagen zonder laken en in die periode is hij ook begonnen met in zijn bed rond te rollen. Sindsdien geen laken meer geprobeerd want hij sliep zonder ook. We volgen altijd de weg van de minste weerstand hier. Als hij maar slaapt.
pi_195846673
Zo, ik had net een poepluier joh, het zat nog net niet in z’n oksels. Godallemachtig zeg :’)

En misschien hebben jullie tips? Hij krijst om de 2,5/3 uur om eten, echt HARD krijsen, alsof ‘ie al een week niks gekregen heeft. En dan geven we een flesje, en dan is ie nog voor geen kwart leeg en dan valt ie in slaap?! Dan moeten we echt tussendoor verschonen om hem een beetje wakker te krijgen. Iemand tips?
pi_195846818
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:25 schreef LittleTeaCup het volgende:
Zo, ik had net een poepluier joh, het zat nog net niet in z’n oksels. Godallemachtig zeg :’)

En misschien hebben jullie tips? Hij krijst om de 2,5/3 uur om eten, echt HARD krijsen, alsof ‘ie al een week niks gekregen heeft. En dan geven we een flesje, en dan is ie nog voor geen kwart leeg en dan valt ie in slaap?! Dan moeten we echt tussendoor verschonen om hem een beetje wakker te krijgen. Iemand tips?
Is hij niet aan het clusteren? Dat hebben we ook een aantal keer gehad. Ging ook weer over.
pi_195847250
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Is hij niet aan het clusteren? Dat hebben we ook een aantal keer gehad. Ging ook weer over.
Ja verhip! Heb het even opgezocht en dat klinkt wel herkenbaar. Dankjewel!
pi_195848261
Nou we krijgen morgen een inbakerslaapzak te leen van vriendin omdat F nu alleen maar slaapt in de draagzak en ik hem eigenlijk niet meer moet dragen (met 7,5 kilo veel te zwaar). Op mijn dagen met hem alleen kan ik hem dan niet in slaap krijgen. Wiegend wel maar vervolgens neerleggen lukt nog steeds niet. Of paar minuten en dan krijsen. In de maxi cosi heeft hij wel geslapen, in de woonkamer bij iemand, alsof die geborgenheid hem wel laat slapen. In bedje is of half uur keten en dan daarna over gaan in beetje huilen en dan krijsen, in bed troosten is nog nooit gelukt, drama en ondertussen worden we nu we wat hopeloos. Nooit echt handen vrij. Dat begint er in te hakken. Ook nu de winter eraan komt en we niet altijd willen of kunnen wandelen. Osteopaat binnenkort ook nog en CB gaan we toch ook maar bellen maar eerst dit maar proberen want bij haar zorgde het ook voor instand slaap. Hij schrikt ook steeds wakker en gaat toch wapperen. Strak instoppen met xxl hydrofiel hielp wel iets maar nog n het voldoende, in elk geval geen slaap in bed.
pi_195849858
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:17 schreef Hilmo het volgende:
Nou we krijgen morgen een inbakerslaapzak te leen van vriendin omdat F nu alleen maar slaapt in de draagzak en ik hem eigenlijk niet meer moet dragen (met 7,5 kilo veel te zwaar). Op mijn dagen met hem alleen kan ik hem dan niet in slaap krijgen. Wiegend wel maar vervolgens neerleggen lukt nog steeds niet. Of paar minuten en dan krijsen. In de maxi cosi heeft hij wel geslapen, in de woonkamer bij iemand, alsof die geborgenheid hem wel laat slapen. In bedje is of half uur keten en dan daarna over gaan in beetje huilen en dan krijsen, in bed troosten is nog nooit gelukt, drama en ondertussen worden we nu we wat hopeloos. Nooit echt handen vrij. Dat begint er in te hakken. Ook nu de winter eraan komt en we niet altijd willen of kunnen wandelen. Osteopaat binnenkort ook nog en CB gaan we toch ook maar bellen maar eerst dit maar proberen want bij haar zorgde het ook voor instand slaap. Hij schrikt ook steeds wakker en gaat toch wapperen. Strak instoppen met xxl hydrofiel hielp wel iets maar nog n het voldoende, in elk geval geen slaap in bed.
Jemig, wat een reusje heb je al :o

Als de mijne niet wil slapen in bed maar overduidelijk moe is, aai ik langzaam over zijn bolletje en zing ik zachtjes slaapliedjes. Dat werkt hier wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-10-2020 17:18:54 ]
pi_195850069
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:43 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ja verhip! Heb het even opgezocht en dat klinkt wel herkenbaar. Dankjewel!
Volgens het CB kon mijn baby niet clusteren want flesvoeding. Nou mevrouw, dat kan zeker wel want clusteren is gewoon baby eigen. Zei ik niet hoor, maar ik dacht het wel :P
pi_195851293
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Volgens het CB kon mijn baby niet clusteren want flesvoeding. Nou mevrouw, dat kan zeker wel want clusteren is gewoon baby eigen. Zei ik niet hoor, maar ik dacht het wel :P
Ja ik lees ook nu overal dat het gewoon kan. Verklaart een heleboel gedragsdingetjes die we de laatste twee dagen zien. Maar we gaan er mee aan de slag, zodra ie nu een keel op zet maken we een flesje en dan zien we wel hoe ver we komen. Hij begint sowieso goed aan te komen. Het was zo’n ielig ventje bij geboorte met zn 2615 gram, en vandaag zag ik dat zn armpjes al wat spekkiger worden en zn wangetjes ook wat boller.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:27:58 #74
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195854166
Dank jullie wel! En tot het volgende topic :W
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195854637
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef automatic_ het volgende:
Dank jullie wel! En tot het volgende topic :W
Gefeliciteerd nog! Hoe hebben jullie het gevierd?
pi_195857132
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef automatic_ het volgende:
Dank jullie wel! En tot het volgende topic :W
Gefeliciteerd nog!

Maken jullie jullie baby's wakker voor een laatste voeding s'avonds? Wij voeden op verzoek en we hebben dat ook een tijd s'avonds gedaan, ook als de laatste fles om 18 uur was. We lieten hem slapen en zelf wakker worden voor een voeding. Keerzijde is wel dat ik 2 x op een nacht een nachtvoeding geef (ik geef nu nog alle nachtvoeding en omdat ik nog verlof heb) en dat is best vermoeiend. De laatste tijd maken we hem dus wel wakker rond een uur of half elf als zijn laatste voeding om 18:00 was en geven we nog een fles. Op zo'n manier vraagt hij 1 x per nacht om een voeding.

Hoe doen jullie dat?
pi_195857188
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd nog!

Maken jullie jullie baby's wakker voor een laatste voeding s'avonds? Wij voeden op verzoek en we hebben dat ook een tijd s'avonds gedaan, ook als de laatste fles om 18 uur was. We lieten hem slapen en zelf wakker worden voor een voeding. Keerzijde is wel dat ik 2 x op een nacht een nachtvoeding geef (ik geef nu nog alle nachtvoeding en omdat ik nog verlof heb) en dat is best vermoeiend. De laatste tijd maken we hem dus wel wakker rond een uur of half elf als zijn laatste voeding om 18:00 was en geven we nog een fles. Op zo'n manier vraagt hij 1 x per nacht om een voeding.

Hoe doen jullie dat?
Deden we wel. Zoveel mogelijk ritme erin. Maar die van ons sliep na 2 maanden al door. Nu alleen nog om 7 uur een laatste fles en dan 12 uur slapen. :)
pi_195857297
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Deden we wel. Zoveel mogelijk ritme erin. Maar die van ons sliep na 2 maanden al door. Nu alleen nog om 7 uur een laatste fles en dan 12 uur slapen. :)
Ah ok :) Ik lees vaak, lekker door laten slapen. Ik vroeg me af waar ik goed aan doe :) Inderdaad wel goed voor het ritme :)
pi_195858228
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd nog!

Maken jullie jullie baby's wakker voor een laatste voeding s'avonds? Wij voeden op verzoek en we hebben dat ook een tijd s'avonds gedaan, ook als de laatste fles om 18 uur was. We lieten hem slapen en zelf wakker worden voor een voeding. Keerzijde is wel dat ik 2 x op een nacht een nachtvoeding geef (ik geef nu nog alle nachtvoeding en omdat ik nog verlof heb) en dat is best vermoeiend. De laatste tijd maken we hem dus wel wakker rond een uur of half elf als zijn laatste voeding om 18:00 was en geven we nog een fles. Op zo'n manier vraagt hij 1 x per nacht om een voeding.

Hoe doen jullie dat?
Ik voed ook op verzoek en laat haar slapen/wakker worden wanneer ze wil, maar richting de avond toe probeer ik Y niet tot later dan 19:30u/20:00u te laten slapen. Dus als ze dan nog slaapt maak ik haar wakker. Dan voed ik haar, verschoon ik haar (en dit soms x3 ofzo :P) en dan valt ze meestal ergens tussen 23:00u-1:00u weer in slaap. Dit inderdaad ter voorkoming dat ze ‘s avonds tot een uur of 22:00u slaapt en ik dan tot 2:00u of 3:00u met haar bezig ben voordat ze opnieuw in slaap valt.

Overigens heeft ze afgelopen nacht voor het eerst ruim 5 uur in één stuk geslapen! *O* (ze viel dan ook wel pas echt om 1:30u in slaap trouwens :') ).
pi_195859635
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:10 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik voed ook op verzoek en laat haar slapen/wakker worden wanneer ze wil, maar richting de avond toe probeer ik Y niet tot later dan 19:30u/20:00u te laten slapen. Dus als ze dan nog slaapt maak ik haar wakker. Dan voed ik haar, verschoon ik haar (en dit soms x3 ofzo :P) en dan valt ze meestal ergens tussen 23:00u-1:00u weer in slaap. Dit inderdaad ter voorkoming dat ze ‘s avonds tot een uur of 22:00u slaapt en ik dan tot 2:00u of 3:00u met haar bezig ben voordat ze opnieuw in slaap valt.

Overigens heeft ze afgelopen nacht voor het eerst ruim 5 uur in één stuk geslapen! *O* (ze viel dan ook wel pas echt om 1:30u in slaap trouwens :') ).
Lekker hè, zo lang slapen O+

Heerlijk, de wintertijd... Baby al sinds 5:00 klaarwakker }:|
pi_195859665
Klinkt prima wat jullie doen Sun. Als dat werkt gewoon doen.
Hier bv op verzoek en ik heb het 1x geprobeerd, maar toen werd ze alsnog na een paar uurtjes wakker dus dat had hier geen effect. Sindsdien niet nog eens geprobeerd.

L gaat eigenlijk altijd perfect slapen tegenwoordig totdat de avond is aangebroken dan heeft ze echt moeite met in slaap vallen. Overdag leggen we haar in de puckababy geven haar de speen en na Max 3x terug slaapt ze. De laatste tijd in de avond moeten we echt bij haar blijven anders blijft ze huilen. Van 18:45-19:30 sliep ze prima. Ze had gister om 20:00 gedronken en tegen 21:00 lag ze er weer in en ik twijfelde door het moeilijk inslapen even om haar nog eens aan te leggen rond 21:15, maar opeens sliep ze toch en meldde ze zich zojuist pas. We waren bij oma op visite tot ze om 19:30 wakker werd, maar wellicht moeten we vanaf nu gaan proberen of ze niet toch door gaat slapen en de nacht in vanaf dat tijdstip.

Hilmo, hier werkt een Puckababy dus erg goed. Als ze beide in de was zitten stop ik haar armpjes gewoon niet in de mouwen van een gewone slaapzak. Werkt redelijk, maar niet zoals de Puckababy natuurlijk. Op de opvang niet mee gegeven met oefenen om te kijken of ze ook met een gewone slaapzak kan, maar dat was niet gelukt dus die gaat vanaf nu ook mee.

Vandaag start mijn werkende leven weer en ik mag iig vandaag naar kantoor voor overdracht, dat vind ik wel fijn om te starten. Ik ben benieuwd hoe de balans gaat zijn tussen kantoor en thuiswerken de komende tijd. Vandaag gaat L samen met peuter naar de opvang. Beetje dubbel, het verlof is nu echt voorbij.
Ik ga maar eens opstaan om op tijd klaar te staan. Hopelijk lukt dat ook steeds wat sneller door routine. Nu door de voeding is mijn dag al om 5:15 begonnen; gelukkig lag ik er om 21:30 al in en heb ik meer geslapen dan andere nachten.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:18:24 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195861146
Veel succes Nolita!
Resistance is futile.
pi_195861551
Succes Nolita! Ritme vinden vond ik nog even een ding, begin steeds te laat :X

Aah armen in een slaapzak doen, dat is ook nog een idee! Nou ja vandaag dat ding ophalen. Ben zoo benieuwd. Dacht dat daar de oplossing niet zou liggen maar zou wat zijn als dat het wel is :')

Wakker maken doen we dan niet, zijn dolblij als hij slaapt. Maar eigenlijk slaapt hij altijd in om 8 uur, en dan heb ik hem al flink gevoed en dan tukte hij wel door. Nou ja vannacht niet meer, toen om 1 uur wakker en 4 uur maar ik vind het geen gedoe, lig toch half te slapen en vind het wel gezellig. Het is ook zomaar klaar die nachtvoeding.
pi_195861972
Succes Nolita!

Hilmo, Y slaapt ook ingebakerd. Zij slaapt in zoiets:

https://target.scene7.com(...)88&hei=488&fmt=pjpeg
pi_195862039
Ik vond puckababy's vrij prijzig en deze werkten ook goed: https://www.bol.com/nl/p/(...)_G3cSsIaAhtKEALw_wcB
pi_195862090
Puckababy’s zijn ook heel goed tweedehands te krijgen ^O^ Ik vond daar het voordeel van dat het wel armen zwaaien tegen gaat maar minder strak is dan echt bakeren. Plus geen omrollen naar de zij zoals met een doek en vanaf de tweede maat geen luidruchtig klittenband meer met mijn toen schrikachtige baby :)
pi_195862769
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:46 schreef Hilmo het volgende:
Succes Nolita! Ritme vinden vond ik nog even een ding, begin steeds te laat :X

Aah armen in een slaapzak doen, dat is ook nog een idee! Nou ja vandaag dat ding ophalen. Ben zoo benieuwd. Dacht dat daar de oplossing niet zou liggen maar zou wat zijn als dat het wel is :')

Wakker maken doen we dan niet, zijn dolblij als hij slaapt. Maar eigenlijk slaapt hij altijd in om 8 uur, en dan heb ik hem al flink gevoed en dan tukte hij wel door. Nou ja vannacht niet meer, toen om 1 uur wakker en 4 uur maar ik vind het geen gedoe, lig toch half te slapen en vind het wel gezellig. Het is ook zomaar klaar die nachtvoeding.
Hilmo ik weet niet uit welke regio je komt anders heb ik nog wel puckababys zakken liggen!
pi_195862786
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 05:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Lekker hè, zo lang slapen O+

Heerlijk, de wintertijd... Baby al sinds 5:00 klaarwakker }:|
Hier om 6:00 :N
En dochter om 7:00 :X
pi_195862819
Ik heb ook alle Puckababy’s tweedehands gekocht, vind ze ook te duur voor die korte tijd en inderdaad prima aan te komen tweedehands. ^O^
Zeker omdat 1 niet genoeg is als je wil wassen of er gespuugd wordt etc.
pi_195863582
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:07 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hier om 6:00 :N
En dochter om 7:00 :X
Hoe ging het bij de osteopaat?
pi_195863824
Wij hadden gisteren nog een schrikmoment :X

We waren aan het klussen op de trap en ik had C. in de gang laten spelen, waar ik hem net wel, net niet kon zien. Dat leek me geen kwaad te kunnen, er staat alleen een schoenenrek en een radiator.
Hoor ik iets metaligs vallen en heeft die knurft ineens een afsluitdopje in zijn hand (en bijna mond)!



Blij dat ie hem eerst liet vallen anders was ik niet gaan kijken! Maar hoe dan?!?! :? Dat heeft hij er gewoon afgedraaid. 10 maanden, kan nog niet eens zitten en krijgt de helft van de tijd zijn boterham niet rechtstreeks in zijn mond, maar draait wel radiatoren los 8)7
pi_195865336
Omg Bertha :o

Ik woon in Friesland, dus denk niet in de buurt Bellaa. Maar krijg een woombie te leen van vriendin waar ik zo heen ga om die op te halen.
Ik weet niet of het gaat werken want vanochtend slaapzak met armen erin gedaan en hij raakte goed in paniek. We hadden bijna succes moment, hem slapend in bed gelegd en bleef slapen
Vijf minuten beneden en volledig overstuur. Daarna bleef hij overstuur , zelfs bij vasthouden en mee naar beneden nemen. Toen maar borst. Hij hapte enorm op zijn hand op, en zuigen maar. Toen beide borsten, weer in slaap natuurlijk want doooodmoe, heb ik hem zo op de bank geschoven, naast me en daar zo'n dik half uur geslapen. Daarna weer krijsend wakker. Dus weer borst. Ik zie wel enorm op tegen het laten wennen van zo'n puckababy hoor, dan krijgen we nog meer oversture baby ;( met drie maanden oud zo'n ding nog aanleren is vast niet makkelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 26-10-2020 13:45:49 ]
pi_195865393
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:16 schreef B.ertha het volgende:
Ik vond puckababy's vrij prijzig en deze werkten ook goed: https://www.bol.com/nl/p/(...)_G3cSsIaAhtKEALw_wcB
Is daar ook grotere maat van? Want F is 12 weken, 61 cm minimaal en minimaal 7,4 kilo dus in alles te groot/zwaar voor deze variant.
pi_195865457
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:36 schreef Hilmo het volgende:
Omg Bertha :o

Ik woon in Friesland, dus denk niet in de buurt Bellaa. Maar krijg geloof ik zo'n puckababy te leen van vriendin waar ik zo heen ga om die op te halen.
Ik weet niet of het gaat werken want vanochtend slaapzak met armen erin gedaan en hij raakte goed in paniek. We hadden bijna succes moment, hem slapend in bed gelegd en bleef slapen
Vijf minuten beneden en volledig overstuur. Daarna bleef hij overstuur , zelfs bij vasthouden en mee naar beneden nemen. Toen maar borst. Hij hapte enorm op zijn hand op, en zuigen maar. Toen beide borsten, weer in slaap natuurlijk want doooodmoe, heb ik hem zo op de bank geschoven, naast me en daar zo'n dik half uur geslapen. Daarna weer krijsend wakker. Dus weer borst. Ik zie wel enorm op tegen het laten wennen van zo'n puckababy hoor, dan krijgen we nog meer oversture baby ;( met drie maanden zo'n ding nog aanleren is vast niet makkelijk.
Dat is indd niet in de buurt. Een normale slaapzak is er natuurlijk niet voor gemaakt. Mocht je het toch fijn vinden als je het hebt getest, kan ik ze evt wel opsturen, de puckababy mini heb ik maar 2 weken gebruikt echt nog nieuw!
pi_195865469
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe ging het bij de osteopaat?
We werden naar huis gestuurd omdat spruit verkouden was? }:| |:(
pi_195865666
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:39 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Is daar ook grotere maat van? Want F is 12 weken, 61 cm minimaal en minimaal 7,4 kilo dus in alles te groot/zwaar voor deze variant.
https://www.bol.com/nl/p/(...)0pfcecEaAhdNEALw_wcB
En nog een grotere, maar die hebben wij nooit gebruikt vanwege rollen.
pi_195865671
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

We werden naar huis gestuurd omdat spruit verkouden was? }:| |:(
Echt? Wat stom, terwijl ze wel gewoon naar opvang enzo mogen. Baby's zijn toch altijd verkouden....
pi_195866137
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:56 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Echt? Wat stom, terwijl ze wel gewoon naar opvang enzo mogen. Baby's zijn toch altijd verkouden....
Ja half uur gereden voor niets dus, hij had ook koorts maar, babys die verkouden zijn hebben ook koorts :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:30:44 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_195866355
Maar een kind met koorts moet thuis blijven. Altijd. Dus ik begrijp het wel. Je had dit kunnen weten :@
disclaimer
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:31:26 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_195866364
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:04 schreef B.ertha het volgende:
Wij hadden gisteren nog een schrikmoment :X

We waren aan het klussen op de trap en ik had C. in de gang laten spelen, waar ik hem net wel, net niet kon zien. Dat leek me geen kwaad te kunnen, er staat alleen een schoenenrek en een radiator.
Hoor ik iets metaligs vallen en heeft die knurft ineens een afsluitdopje in zijn hand (en bijna mond)!

[ afbeelding ]

Blij dat ie hem eerst liet vallen anders was ik niet gaan kijken! Maar hoe dan?!?! :? Dat heeft hij er gewoon afgedraaid. 10 maanden, kan nog niet eens zitten en krijgt de helft van de tijd zijn boterham niet rechtstreeks in zijn mond, maar draait wel radiatoren los 8)7
Omg :o ja dat verwacht je niet nee :')
disclaimer
pi_195868267
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:39 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Is daar ook grotere maat van? Want F is 12 weken, 61 cm minimaal en minimaal 7,4 kilo dus in alles te groot/zwaar voor deze variant.
Let er inderdaad goed op dat ie niet gaat rollen. Hier adviseren ze het inbakeren om die reden maar tot 3 maanden te doen. Maargoed als ie nog niet rolt is het waarschijnlijk geen probleem verder.

En wat een angstmomentje inderdaad Bertha! Gelukkig heb je het tijdig opgemerkt.

Ik ga vanmiddag naar de kinderarts met Y om te kijken of het inderdaad spruw is. Kunnen mij natuurlijk niet behandelen dus daarvoor weer een afspraak ergens anders. De efficiëntie :') .
pi_195870412
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:30 schreef SQ het volgende:
Maar een kind met koorts moet thuis blijven. Altijd. Dus ik begrijp het wel. Je had dit kunnen weten :@
Ik geef de vermoeidheid de schuld :D 8)7
pi_195873561
Oke ik ben een beetje in de war. Klacht hier bij mij is een heel pijnlijke borst waarbij de pijn uitstraalt naar mijn rug, en pijnlijke/gevoelige tepels. Y heeft een witte tong, wat luieruitslag en tijdens het voeden de laatste tijd hoor ik veel klikgeluiden. Ik had een videobelafspraak met de verloskundige en die zei dat alles wees op spruw, ze heeft me iets voorgeschreven. Net terug van de kinderarts maar die zegt dat Y het niet heeft. Maar het zou er wel aan kunnen zitten komen zei ze dus ik heb voor Y ook medicatie voorgeschreven gekregen. Het heeft geen zin om mezelf te behandelen zonder haar te behandelen en haar behandelen kan in principe geen kwaad, maar het lijkt me onzinnig om haar te behandelen als ze het niet heeft.

Nummer gekregen van lactatiekundige om haar te contacten over mijn pijnlijke borst en het klikken tijdens het voeden. Misschien toch een borstontsteking? Weet het ook niet zo goed meer.
pi_195874307
Vervelend dat je nog niet weet wat het is smart ass; je omschrijving heb ik idd vaker gehoord in combinatie met spruw, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn ervaring met borstontsteking is dat dat snel slechter gaat. Ik kreeg (destijds bij peuter) plots koorts en had een pijnlijke ‘knobbel’ die vuurrood was gekleurd. Je voelt je daar snel heel slecht bij.

Hopelijk kan de lactatiekundige je verder helpen. :*

Bedankt voor de succes wensen vanochtend. Het is goed gegaan vandaag. Alleen heeft L niet veel geslapen op de opvang. 1x 45 minuten en 1x 30 minuten en dat in 9 en uiteindelijk 10,5 uur...
Ze heeft bij mij gedronken om 18:30 en is daarna KO gegaan. Baal er wel van want thuis slaapt ze prima (steeds Max 1,5 uur wakker) en ik hoop niet dat dat nu overhoop gegooid wordt.
En ik had bv mee gegeven voor in de diepvries, hebben ze het weer (nog wel bevroren) mee naar huis gegeven aan het einde van de dag. :') Toch nog even afstemmen dus.
Morgen een dagje thuis werken en dan gelukkig weer knuffelen en hopen dat ons ritme er nog is. :X
pi_195874615
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het borstontsteking is inderdaad, heb verder geen koorts of een rode knobbel. Misschien een verstopt melkkananaal. Ik ga in ieder geval de lactatiekundige contacten.

Wow dat is wel echt weinig slaap! Hopelijk gaat dat snel beter, al helemaal omdat ze thuis wel goed slaapt. Misschien moet ze even wennen ofzo?
pi_195875874
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het borstontsteking is inderdaad, heb verder geen koorts of een rode knobbel. Misschien een verstopt melkkananaal. Ik ga in ieder geval de lactatiekundige contacten.

Wow dat is wel echt weinig slaap! Hopelijk gaat dat snel beter, al helemaal omdat ze thuis wel goed slaapt. Misschien moet ze even wennen ofzo?
Bij een BO heb je meestal een pijnlijke harde knobbel in je borst.
Kan het misschisn zijn,want je zegt klakkend drinken dat, Y. evt iets met dr tongriempje heeft?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 23:42:33 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195876409
:W ik kom mij melden met mijn 3 dagen oude baby A.bel N.anne. Zijn foknaam is Aapie. Kan hij ook in de OP? Geboren op 24 oktober.

Het gaat tot nu toe allemaal erg voorspoedig, alleen de borstvoeding wil nog niet goed op gang komen. Aanhappen en vast blijven houden met een tepelhoedje gaat nu goed maar het gaat hem niet snel genoeg en dan raakt hij gefrustreerd. Hij heeft nu een paar keer KV gehad maar vandaag ook al 2x 20 minuten aan de borst gedronken dus dat gaat de goede kant op. Ik kolf om mijn productie op gang te brengen en dat is nog niet echt een succes, het blijft vooralsnog druppelwerk. Zo meteen moet ik weer kolven en daarna mag ik hem weer aanleggen maar als het zo is als de laatste twee keer dan zal hij toch weer wat KV moeten want het is echt nog te weinig. Hopelijk komt het snel op gang!

Oh en wat meurt dat navelstompje :r :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195876476
Majo O+ O+
Ik ben zo zo blij voor jullie en hoop dat hij alles goed maakt. Maar leg de lat ook niet te hoog, soms zin baby's ook gewoon best wel kut. Hopelijk geniet je van je kraamtijd!

P.S. In mijn huis woonde vroeger een A. en die had een heel toffe kamer. Dat is onveranderd de logeerkamer geworden en die noemen we nog steeds de kamer van A. :+
pi_195876496
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:03 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Bij een BO heb je meestal een pijnlijke harde knobbel in je borst.
Kan het misschisn zijn,want je zegt klakkend drinken dat, Y. evt iets met dr tongriempje heeft?
Ja en dat is een beetje het stomme, ik twijfel dus of ik een knobbel in mijn borst voel. Ik voel wel een harde plek maar dat is best groot.. ik weet het niet zo goed :@. Ik denk eigenlijk dat het waarschijnlijk een verstopt melkkanaaltje is, maar ik wist niet dat dat zo pijnlijk kon zijn. Iets met haar tongriempje zou kunnen maar dat lijkt me eigenlijk sterk want het is echt pas iets van de laatste 2/3 dagen, hiervoor gebeurde het nooit.

Welkom MaJo! Hopelijk valt het stompje er snel af. Hier rook het gelukkig nergens naar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Smart_ass op 27-10-2020 00:40:24 ]
pi_195877294
Welkom hier Majo, gefeliciteerd met jullie zoon! O+
Lees ik nu goed dat je eerst gaat kolven en hem daarna aanlegt? Of zit daar tijd tussen? Want een lege borst lijkt me voor A niet motiverend. :@
Hopelijk komt je productie snel op gang!

Smart ass masseer je de harde plek? Als je aan een verstopt melkkanaal denkt kan dit natuurlijk wel over gaan in een borstontsteking en dat zou ik proberen te voorkomen door de plek goed te masseren (bij een Bo is dat pijnlijk, maar wel nodig). Erna voelde mijn borst altijd heel beurs. Ik deed dat dan onder de douche met een warme straal op de borst.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 03:28:39 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195877299
Welkom Majo en Aapie!

Ik had precies hetzelfde! En toen na een paar dagen kolfde ik ineens 90ml af 's morgens, dus kan zomaar ineens loskomen ;)
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 04:25:10 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195877402
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:54 schreef B.ertha het volgende:
Majo O+ O+
Ik ben zo zo blij voor jullie en hoop dat hij alles goed maakt. Maar leg de lat ook niet te hoog, soms zin baby's ook gewoon best wel kut. Hopelijk geniet je van je kraamtijd!

P.S. In mijn huis woonde vroeger een A. en die had een heel toffe kamer. Dat is onveranderd de logeerkamer geworden en die noemen we nog steeds de kamer van A. :+
Tot nu toe geniet ik er echt van maar er zullen ongetwijfeld nog moeilijke momenten komen. Maar als ik dan naar hem kijk dan maakt dat al zoveel goed O+

Ah wat leuk! Ik krijg sowieso veel positieve reacties op zijn naam, veel mensen die leuke A’s kennen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 03:27 schreef Nolita het volgende:
Welkom hier Majo, gefeliciteerd met jullie zoon! O+
Lees ik nu goed dat je eerst gaat kolven en hem daarna aanlegt? Of zit daar tijd tussen? Want een lege borst lijkt me voor A niet motiverend. :@
Hopelijk komt je productie snel op gang!

Smart ass masseer je de harde plek? Als je aan een verstopt melkkanaal denkt kan dit natuurlijk wel over gaan in een borstontsteking en dat zou ik proberen te voorkomen door de plek goed te masseren (bij een Bo is dat pijnlijk, maar wel nodig). Erna voelde mijn borst altijd heel beurs. Ik deed dat dan onder de douche met een warme straal op de borst.
Ik kolf juist om het op gang te brengen. Deze kolfsessie bracht nog niet eens 1 druppel op :{ Ik heb A gelijk maar KV gegeven want hij was nauwelijks wakker te krijgen en dan ook nog eens hard moeten werken zou ook niet werken. Ook bizar, we moeten echt moeite doen om onze baby wakker te krijgen en houden _O-
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 03:28 schreef Seven. het volgende:
Welkom Majo en Aapie!

Ik had precies hetzelfde! En toen na een paar dagen kolfde ik ineens 90ml af 's morgens, dus kan zomaar ineens loskomen ;)
Dat geeft goede hoop! Ik moet zeggen dat ik net voor het eerst wel even echt gefrustreerd was :@

Ik lig nu met Aapie op de borst. Net met verschonen had hij niks gedaan dus ik ging hem tempen, op dat moment ging hij poepen. Schoon gemaakt en nieuwe luier om, begint ie te plassen :') Nu weer helemaal schoon en ik ga hem weer even op bed leggen. Over 2 uur gaat de volgende wekker, hopelijk pakt manlief dit op :z
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195877548
Welkom MaJo!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:51:43 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195877771
@MaJo leuk hè, zo'n pasgeboren kindje? :') O+

Binnen no time word je er handig in, dat dan weer wel :) .
Resistance is futile.
pi_195877834
Welkom Majo! En van harte proficiat!

Zo’n klein frummeltje op je borst O+ Heerlijk. Heeft je kraamzorg veel ervaring met borstvoeding? Ik raad iedereen altijd aan heel snel een gecertificeerde lactatiekundige te contacten als het niet meteen lekker loopt. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen die eerste dagen en juist de opstart is zo belangrijk voor de rest van de borstvoedingstijd O+ De maagjes van die hummeltjes zijn ook nog heel klein dus de eerste tijd zijn wat druppeltjes al heel waardevol. Daarnaast is kolven ook een kunst op zich, grote kans dat Aapie meer uit je borsten krijgt dan de kolf! Heb je een huur kolf van de thuiszorg?

En laat je lekker verwennen, blijf veel in bed en neem samen de tijd, laat je in de watten leggen *O*
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:57:56 #116
208890 June.
Seriously?
pi_195878187
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 04:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tot nu toe geniet ik er echt van maar er zullen ongetwijfeld nog moeilijke momenten komen. Maar als ik dan naar hem kijk dan maakt dat al zoveel goed O+

Ah wat leuk! Ik krijg sowieso veel positieve reacties op zijn naam, veel mensen die leuke A’s kennen :D
[..]

Ik kolf juist om het op gang te brengen. Deze kolfsessie bracht nog niet eens 1 druppel op :{ Ik heb A gelijk maar KV gegeven want hij was nauwelijks wakker te krijgen en dan ook nog eens hard moeten werken zou ook niet werken. Ook bizar, we moeten echt moeite doen om onze baby wakker te krijgen en houden _O-
[..]

Dat geeft goede hoop! Ik moet zeggen dat ik net voor het eerst wel even echt gefrustreerd was :@

Ik lig nu met Aapie op de borst. Net met verschonen had hij niks gedaan dus ik ging hem tempen, op dat moment ging hij poepen. Schoon gemaakt en nieuwe luier om, begint ie te plassen :') Nu weer helemaal schoon en ik ga hem weer even op bed leggen. Over 2 uur gaat de volgende wekker, hopelijk pakt manlief dit op :z
Jeej leuk om je in dit topic te zien O+

Hier ging het ook zo met de bv in het begin. Ik maakte T daarom in de eerste dagen om de zoveel uur wakker, omdat hij anders te weinig voeding kreeg en hij teveel afviel.

En die druppels zijn normaal hoor. Ik heb een dagje elk uur aangelegd, nagekolfd, aangelegd, nagekolfd etc. Maar dat was ook omdat hij afviel. Daarna was er ineens melk, van het ene op het andere moment.
Shine bright like a diamond.
pi_195878387
Hier was de luieruitslag, of rode billen meer, helemaal weg. Voor het eerst sinds tijden dat we gave billen hadden, wat heerlijk. Toen was het pak weer op en ander merk en hup daar gingen we weer. Nu bonbebebe, die koop ik niet meer en hiervoor hadden we twee pakken AH in maat 3 en waar hij bij maat 2 last kreeg, ging het bij maat 3 na 1 pak beter tot goed! Dus hierna blijf ik bij pampers en AH hahah. We blijven maar met dr leenarts smeren, erg fijn spul. Deze week bij Etos in aanbieding trouwens!
pi_195878609
Welkom MaJo! Ik had je al gefeliciteerd in het zwangerentopic maar hierbij nogmaals. En wat een mooie naam! O+

Over de borstvoeding, inderdaad wat Zo-is-dat al zegt, mocht je een kraam hebben die niet heeeeel veel ervaring ermee heeft en het lukt met haar niet, schakel een lactatiekundige op tijd in. De juiste persoon erbij kan echt het verschil maken.

Ik heb al prenataal gekolfd, dus mijn melkproductie was op gang. Toen beviel ik en moest Frum ineens 1,5 week op de Nicu liggen en mocht ze niet drinken. Ik ben toen doorgegaan met 8 x per dag kolven. Daarna lukte het aanhappen niet. Het deed pijn, iedere houding lukte voor 2 minuten, het ging niet. Lactatiekundige van het ziekenhuis erbij, meerdere ‘ervaren’ verpleegkundigen, maar we gingen naar huis met frustratie om de borstvoeding. Tot mijn kraamhulp binnen kwam. Binnen 10 minuten (letterlijk..) was het probleem opgelost. Het lag aan de houding van Frum’s hoofdje, en dat had niemand gezien. Ik ook niet, maar het is mijn eerste kindje.. Uiteindelijk heb ik ‘maar’ drie maanden borstvoeding kunnen geven door haar vele ziekenhuisopnames maar ik ben de kraamhulp nog altijd dankbaar. Dus de juiste persoon, ongeacht functie, kan echt het verschil maken.
pi_195878726
Ik wil geen ongezellige trien zijn, maar we hebben toch een apart topic voor borstvoeding? :@
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:49:56 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195878801
De dingen die hier besproken worden zijn toch gewoon passend bij het hebben van een newborn?
Niet voor in het bvtopic.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195879043
Welkom majo en aapie! *O*
Kolf je met een gehuurde kolf? Dat maakt soms wel een verschil. Wij maakten hem de eerste periode telkens wakker zodat hij om de 3 uur dronk.

Smartass, harde plekken kunnen idd gemeen pijn doen. Goed masseren (soms met elektrische tandenborstel) hielp hier het beste.

Fijn dat de uitslag weer beter gaat Hilmo. Lijkt me heel erg om te zien bij je baby.

Mij stoort het niet dat het soms over bv gaat. Het gaat toch ook vaak over fv en hoeveel te geven?
Over bv: ik ben gisterenavond vergeten het zakje melk in de koelkast te doen. Ik had nog voor 3 voedingen in de vriezer en nu gaat 180ml door de gootsteen :{
Nog twee zakjes en het is helemaal klaar. Pfoe.
pi_195879680
Over borstvoeding gesproken, deze foto staat bij mij in de random pics van de dag onderaan de pagina:
200926_1_funsat21_49.jpg
_O-
pi_195879885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:44 schreef B.ertha het volgende:
Over borstvoeding gesproken, deze foto staat bij mij in de random pics van de dag onderaan de pagina:
[ afbeelding ]
_O-
:D

Ohhh shit zeg bottom :X wat zonde van je melk! Kan je er nog pannenkoeken van bakken? Of is ie echt bedorven? :{
pi_195883586
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:42 schreef MaJo het volgende:
:W ik kom mij melden met mijn 3 dagen oude baby A.bel N.anne. Zijn foknaam is Aapie. Kan hij ook in de OP? Geboren op 24 oktober.

Het gaat tot nu toe allemaal erg voorspoedig, alleen de borstvoeding wil nog niet goed op gang komen. Aanhappen en vast blijven houden met een tepelhoedje gaat nu goed maar het gaat hem niet snel genoeg en dan raakt hij gefrustreerd. Hij heeft nu een paar keer KV gehad maar vandaag ook al 2x 20 minuten aan de borst gedronken dus dat gaat de goede kant op. Ik kolf om mijn productie op gang te brengen en dat is nog niet echt een succes, het blijft vooralsnog druppelwerk. Zo meteen moet ik weer kolven en daarna mag ik hem weer aanleggen maar als het zo is als de laatste twee keer dan zal hij toch weer wat KV moeten want het is echt nog te weinig. Hopelijk komt het snel op gang!

Oh en wat meurt dat navelstompje :r :@
Gefeliciteerd en hoi! :D O+
pi_195883944
't is een beetje verschrokken, maar de bijdrage voor BFD!

pi_195884036
Wat is BFD?
Schatje O+
pi_195884052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:
't is een beetje verschrokken, maar de bijdrage voor BFD!

[ afbeelding ]
O+ Is dat een wipstoel?
pi_195884083
Wat een schatje NJ! Dat te leuke shirtje heeft Frum ook. Betekent BFD Babyfotodinsdag? Want dan doe ik ook even mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195884110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:51 schreef QuattroF het volgende:
Wat een schatje NJ! Dat te leuke shirtje heeft Frum ook. Betekent BFD Babyfotodinsdag? Want dan doe ik ook even mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lachebekkie O+ Mijn dochter heeft precies op dezelfde plek een ooievaarsbeet. Alleen loopt is iets verder door naar boven.

Hoe gaat het met haar?
pi_195884168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:49 schreef B.ertha het volgende:
Wat is BFD?
Schatje O+
Baby Foto Dinsdag!

Bij de eerste hier was het echt een ding, elke dinsdag tig babyfoto's van iedereen die online eventueel wat deelt. Geen idee of dat alleen toen was of altijd, maar anders blaas ik het graag leven in. :D O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

O+ Is dat een wipstoel?
Kuipje op de tripptrapp, newbornset! Haar favoriete plek. :s) Leg het maar uit. :9

Maar we hebben nu ook een wipstoeltje! Babybjorn Bliss geloof ik, ook een goede keuze geweest!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:51 schreef QuattroF het volgende:
Wat een schatje NJ! Dat te leuke shirtje heeft Frum ook. Betekent BFD Babyfotodinsdag? Want dan doe ik ook even mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Vind het een leuk setje zo dit! Niet mijn verantwoording hoor, babykleren uitzoeken doe ik niet vaak, dat vindt m'n vriendin leuk om zelf te doen én ik doe het toch niet goed. :9

En ja! Leuk! :D Blij ei! O+
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:25:00 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195884638
@MaJo hoe is het? Al last van kraamtranen en stuwing? Just asking want ik was er zelf niet zo bedacht op en ik werd er nogal door overvallen.
Resistance is futile.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:26:19 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195884664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:
't is een beetje verschrokken, maar de bijdrage voor BFD!

[ afbeelding ]
O+

Ik doe ook mee met de BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij kan nog niet bewust lachen :@ (nog 2 weekjes als het goed is O+ )
Resistance is futile.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:28:16 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195884692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:51 schreef QuattroF het volgende:
Wat een schatje NJ! Dat te leuke shirtje heeft Frum ook. Betekent BFD Babyfotodinsdag? Want dan doe ik ook even mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agossie, ik ben verliefd! O+
Kleine dondersteen!
Resistance is futile.
pi_195884856
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

O+

Ik doe ook mee met de BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij kan nog niet bewust lachen :@ (nog 2 weekjes als het goed is O+ )
Zie het maar 'ns op de foto te krijgen als het zo ver is! Is hier nog niet gelukt. :9

Leuke foto wel! O+
pi_195885407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:56 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Baby Foto Dinsdag!

Bij de eerste hier was het echt een ding, elke dinsdag tig babyfoto's van iedereen die online eventueel wat deelt. Geen idee of dat alleen toen was of altijd, maar anders blaas ik het graag leven in. :D O+

Dan doe ik voor één keer mee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frum en kleine Colin ook O+
pi_195885656
Welkom MaJo!

Ik doe ook mee :+ loempia lacht af en toe naar me (nog niet elke dag) en beter dan dit heb ik het nog niet op de foto gekregen :P De andere foto is hoe de meeste foto's van hem zijn :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:31:28 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195885716
Wat een onwijs leuk pakje op die laatste foto. Als je het verkoopt, wil je dan eens aan me denken? O-) O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:39:33 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_195885838
BFD O+

disclaimer
pi_195885917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Welkom majo en aapie! *O*
Kolf je met een gehuurde kolf? Dat maakt soms wel een verschil. Wij maakten hem de eerste periode telkens wakker zodat hij om de 3 uur dronk.

Smartass, harde plekken kunnen idd gemeen pijn doen. Goed masseren (soms met elektrische tandenborstel) hielp hier het beste.

Fijn dat de uitslag weer beter gaat Hilmo. Lijkt me heel erg om te zien bij je baby.

Mij stoort het niet dat het soms over bv gaat. Het gaat toch ook vaak over fv en hoeveel te geven?
Over bv: ik ben gisterenavond vergeten het zakje melk in de koelkast te doen. Ik had nog voor 3 voedingen in de vriezer en nu gaat 180ml door de gootsteen :{
Nog twee zakjes en het is helemaal klaar. Pfoe.
Ohh wat super zonde van je melk!!

Ik ben aan het masseren geslagen en draag nu even een andere bh. Mijn bh zat nogal strak en ik las dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Ik probeer er ook goed op te letten dat ze mijn borst goed leeg drinkt, maar dat vind ik soms wat lastig inschatten. Nolita ook bedankt voor de tips!

Babyfoto’s! O+ Wat een mooie foto’s allemaal. En wat heeft Loempia een heerlijk bolle toet. Y begint ook lekker spekkig te worden ( die armpjes O+ ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195886009
Hahaha SQ wat een heerlijke foto _O- . Honger?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:56:19 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_195886177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:44 schreef B.ertha het volgende:
Over borstvoeding gesproken, deze foto staat bij mij in de random pics van de dag onderaan de pagina:
[ afbeelding ]
_O-
Ik moest hier trouwens kansloos hard om lachen :') :')
disclaimer
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:02 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_195886382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:
't is een beetje verschrokken, maar de bijdrage voor BFD!

[ afbeelding ]
Alweer een ander kind! :D wat kijkt ze al wijs O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:51 schreef QuattroF het volgende:
Wat een schatje NJ! Dat te leuke shirtje heeft Frum ook. Betekent BFD Babyfotodinsdag? Want dan doe ik ook even mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ommegot dat pluishaar O+!

quote:
17s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

O+

Ik doe ook mee met de BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij kan nog niet bewust lachen :@ (nog 2 weekjes als het goed is O+ )
Jaaaa, ook nog zo'n lekkere kale newborn net als de mijne O+ mooie grote ogen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dan doe ik voor één keer mee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frum en kleine Colin ook O+
Maar maar, da's heel geen baby meer joh! Wat een haar!
En wat een stylish huis heb je nog *D
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:27 schreef Miezziej het volgende:
Welkom MaJo!

Ik doe ook mee :+ loempia lacht af en toe naar me (nog niet elke dag) en beter dan dit heb ik het nog niet op de foto gekregen :P De andere foto is hoe de meeste foto's van hem zijn :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mnoh, tevreden uitbuikloempiaatje O+
Gaan jullie deze ook nog kaalscheren? Voor de ultieme "give baldy your tit" experience :7

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ohh wat super zonde van je melk!!

Ik ben aan het masseren geslagen en draag nu even een andere bh. Mijn bh zat nogal strak en ik las dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Ik probeer er ook goed op te letten dat ze mijn borst goed leeg drinkt, maar dat vind ik soms wat lastig inschatten. Nolita ook bedankt voor de tips!

Babyfoto’s! O+ Wat een mooie foto’s allemaal. En wat heeft Loempia een heerlijk bolle toet. Y begint ook lekker spekkig te worden ( die armpjes O+ ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al zo'n geweldig kapsel! Wat lijken ze altijd wijs als ze zoveel haar hebben!
En heb jij nou de volautomatische babyschudstoel?

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 27-10-2020 16:54:03 ]
disclaimer
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:25:44 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195886662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dan doe ik voor één keer mee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frum en kleine Colin ook O+
Indrukwekkende bos haar _O_
Leuk kereltje heb je! O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:39 schreef SQ het volgende:
BFD O+

[ afbeelding ]
Ahhh, kijk Goud nou eens boos kijken :( O+ . Superlief, zelfs als hij het er niet mee eens is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:27 schreef Miezziej het volgende:
Welkom MaJo!

Ik doe ook mee :+ loempia lacht af en toe naar me (nog niet elke dag) en beter dan dit heb ik het nog niet op de foto gekregen :P De andere foto is hoe de meeste foto's van hem zijn :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig! Lieve mollige baby's O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ohh wat super zonde van je melk!!

Ik ben aan het masseren geslagen en draag nu even een andere bh. Mijn bh zat nogal strak en ik las dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Ik probeer er ook goed op te letten dat ze mijn borst goed leeg drinkt, maar dat vind ik soms wat lastig inschatten. Nolita ook bedankt voor de tips!

Babyfoto’s! O+ Wat een mooie foto’s allemaal. En wat heeft Loempia een heerlijk bolle toet. Y begint ook lekker spekkig te worden ( die armpjes O+ ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, wat een bos haar! Echt geweldig, wat een scheetje O+ .

Oh, wat een cuteness overload hier!

[ Bericht 36% gewijzigd door Seven. op 27-10-2020 16:31:44 ]
Resistance is futile.
pi_195887386
Baby's O+
En zoveel baby's met veel haar. Mijne is bijna 1 en nog vrij kaal. Begint wel een beetje te komen.

Zo krijg ik ook zin om de mijne te showen maar geen foto's gemaakt vandaag.
pi_195887524
Ik moet nog bijlezen maar moet dit even kwijt: opvang had ook last met in slaap krijgen. Half uurtje max en draagzak moesten zij ook gebruiken. Maar de opvang waar hij morgen is, heeft geen draagzak... Maar... Ze hebben hem ook op schoot gehouden, viel in slaap en hebben hem in de kinderwagen kunnen leggen, op de buik eens geprobeerd en hij sliep voor twee uur. Uiteraard waren ze erbij (en hij is extreem sterk in zijn nek ook) maar dit is misschien de oplossing ook wel voor ons. Op de zij vond hij ook fijner maar dat werkte niet altijd. Dit misschien wel? Iemand ervaring met buikslapen? Snachts niet nodig, dan lukt het allemaal prima zo. Vannacht heeft hij wel een uur wakker op zijn bedje gelegen na de voeding maar hij brabbelde alleen wat dus ben mooi gaan slapen haha.

Vind flessen meegeven ook lastig. Ene keer drinkt hij 3x 150 ml en nu 1x 150 ml en een keer 110 ml. Een volle fles is dus mee naar huis met diepvries melk dus dat kan morgen ochtend niet meer gebruikt worden toch? Het is er gisteravond uit gehaald en in koelkAsr ontdooid. Vanochtend was het nog niet volledig ontdooid. Lees nu op internet Zodra eerder ingevroren moedermelk eenmaal volledig is ontdooid, kan de melk maximaal twee uur bij kamertemperatuur worden bewaard of maximaal 24 uur in de koelkast.
Dan zou het morgenochtend nog bij de opvang gebruikt kunnen worden! Het is niet opgewarmd, en wel altijd in koelkast.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 27-10-2020 17:17:06 ]
pi_195889402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dan doe ik voor één keer mee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frum en kleine Colin ook O+
Speelgoedbaby! :D Ik ben vereerd dat je dan dit keer meedoet! Tof schilderij op de achtergrond!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:27 schreef Miezziej het volgende:
Welkom MaJo!

Ik doe ook mee :+ loempia lacht af en toe naar me (nog niet elke dag) en beter dan dit heb ik het nog niet op de foto gekregen :P De andere foto is hoe de meeste foto's van hem zijn :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gelukt die loempia! Listig hoe ze dat timen met het lachen hé, zo flauw! :9 Heel leuk pakje idd op de tweede foto!!
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:39 schreef SQ het volgende:
BFD O+

[ afbeelding ]
Wat een strenge blik! :9 :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ohh wat super zonde van je melk!!

Ik ben aan het masseren geslagen en draag nu even een andere bh. Mijn bh zat nogal strak en ik las dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn. Ik probeer er ook goed op te letten dat ze mijn borst goed leeg drinkt, maar dat vind ik soms wat lastig inschatten. Nolita ook bedankt voor de tips!

Babyfoto’s! O+ Wat een mooie foto’s allemaal. En wat heeft Loempia een heerlijk bolle toet. Y begint ook lekker spekkig te worden ( die armpjes O+ ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte met de borst.. Hoop dat het meevalt!
Wat een haar heeft Y. ! Wauw!

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Alweer een ander kind! :D wat kijkt ze al wijs O+
Haha, stiekem heb ik hier een heel blik met kinderen open getrokken en kies ik elke keer een nieuwe! :9 Vind haar ook wel met de dag anders hier. Vanaf nu steeds meer eigen verwacht ik toch. :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:08 schreef Hilmo het volgende:
Ik moet nog bijlezen maar moet dit even kwijt: opvang had ook last met in slaap krijgen. Half uurtje max en draagzak moesten zij ook gebruiken. Maar de opvang waar hij morgen is, heeft geen draagzak... Maar... Ze hebben hem ook op schoot gehouden, viel in slaap en hebben hem in de kinderwagen kunnen leggen, op de buik eens geprobeerd en hij sliep voor twee uur. Uiteraard waren ze erbij (en hij is extreem sterk in zijn nek ook) maar dit is misschien de oplossing ook wel voor ons. Op de zij vond hij ook fijner maar dat werkte niet altijd. Dit misschien wel? Iemand ervaring met buikslapen? Snachts niet nodig, dan lukt het allemaal prima zo. Vannacht heeft hij wel een uur wakker op zijn bedje gelegen na de voeding maar hij brabbelde alleen wat dus ben mooi gaan slapen haha.

Vind flessen meegeven ook lastig. Ene keer drinkt hij 3x 150 ml en nu 1x 150 ml en een keer 110 ml. Een volle fles is dus mee naar huis met diepvries melk dus dat kan morgen ochtend niet meer gebruikt worden toch? Het is er gisteravond uit gehaald en in koelkAsr ontdooid. Vanochtend was het nog niet volledig ontdooid. Lees nu op internet Zodra eerder ingevroren moedermelk eenmaal volledig is ontdooid, kan de melk maximaal twee uur bij kamertemperatuur worden bewaard of maximaal 24 uur in de koelkast.
Dan zou het morgenochtend nog bij de opvang gebruikt kunnen worden! Het is niet opgewarmd, en wel altijd in koelkast.
Wij hadden ook een buikslaper, was voor haar nu eenmaal de oplossing, maar ja, ideaal is het niet.. Echter, als ze niet slapen wil je alles proberen natuurlijk..

Volgens mij als het maar in de koelkast is gebleven kan het na ontdooien nog een hele dag! Dus morgenochend zeker nog gebruiken dan..
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Baby's O+
En zoveel baby's met veel haar. Mijne is bijna 1 en nog vrij kaal. Begint wel een beetje te komen.

Zo krijg ik ook zin om de mijne te showen maar geen foto's gemaakt vandaag.
Doe je gewoon morgen BFW, dagje vertraging is nooit erg! :D
pi_195890212
Wat een lieve foto’s allemaal. Zo schattig al die ukkies. O+

@Hilmo wat betreft buikslapen, wij hadden hetzelfde met Frum. Ze sliep gewoon echt heel veel beter op haar buik overdag. In de nacht was ze zo moe dat het op de rug prima lukte. We hebben haar eerst onder toezicht op haar buik laten slapen, dus in de box, kinderwagen, etc. Toen we er meer vertrouwen in hadden ook in haar eigen kamertje, maar ik gluurde wel af en toe op de babyfoon. Inmiddels slaapt ze nog steeds op haar buik maar ze is nu groot en sterk genoeg. Ik zou het gewoon eens proberen als je erbij bent.
pi_195892380
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:08 schreef SQ het volgende:

[..]


Ook al zo'n geweldig kapsel! Wat lijken ze altijd wijs als ze zoveel haar hebben!
En heb jij nou de volautomatische babyschudstoel?
Ja, erg he :@. Vriend wilde ‘m per se hebben. Moet zeggen dat we ‘m nog niet super veel hebben gebruikt maar toen ze er laatst eens in zat viel ze echt direct in slaap. Helaas diezelfde nacht toen ik het nog eens probeerde niet :P.
pi_195892511
Babies O+ Leuk om ze van iedereen te zien!
pi_195892978
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:08 schreef SQ het volgende:


[..]

Maar maar, da's heel geen baby meer joh! Wat een haar!
En wat een stylish huis heb je nog *D
[..]

Thanks! Foto is wel de goeie kant op genomen O-)
Reuze baby idd, hij neigt ook al naar maat 86 :o
pi_195906437
Hoe voorkom ik dat mijn 3.5m oude baby steeds op zijn buik rolt.
:]
pi_195906550
Niet.. Tenminste, hier heeft niets geholpen. Is je baby al sterk in het nekje? Hier was dat wel zo, dus wij hebben het uiteindelijk maar geaccepteerd. Ondanks dat we het de eerste nachten echt eng vonden. Mijn dochter was ook nog een stukje jonger dan 3,5 maand.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:58:51 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195906663
Niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195906705
https://baringervaring.nl/

Ik kwam deze tegen, een onderzoek naar bevallingservaringen. Ik heb hem nog niet ingevuld maar ga dit nog wel doen. Misschien nog meer gegadigde hier :)
pi_195906875
Goed onderzoek! Ik ga er eens voor zitten.
pi_195906999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:52 schreef QuattroF het volgende:
Niet.. Tenminste, hier heeft niets geholpen. Is je baby al sterk in het nekje? Hier was dat wel zo, dus wij hebben het uiteindelijk maar geaccepteerd. Ondanks dat we het de eerste nachten echt eng vonden. Mijn dochter was ook nog een stukje jonger dan 3,5 maand.
Ja wel aardig sterk in de nek. Vanacht wel af en toe zo laten slapen. Maar ook overdag als die niet slaapt ligt die binnen een minuut weer op zijn buik en gaat dan huilen, mogelijk omdat die dan speentje kwijt is ofzo.
:]
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:38:29 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195907528
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
https://baringervaring.nl/

Ik kwam deze tegen, een onderzoek naar bevallingservaringen. Ik heb hem nog niet ingevuld maar ga dit nog wel doen. Misschien nog meer gegadigde hier :)
Gedaan!
Resistance is futile.
pi_195908845
Ingevuld! Had alleen bij hoe heb je de bevalling ervaring graag een neutraal optie gehad.

Mijn baby geeft kusjes, veeg mij op aub O+
pi_195910093
🥰🥰🥰🥰
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:09:21 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195910366
Aww, nog meer cuteness overload: ik kreeg net zijn eerste lachje O+
Resistance is futile.
pi_195911123
Lief O+.

Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
pi_195911174
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief O+.

Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
15 maanden. :') Het advies is minimaal 6 maanden rooming in dus ik weet wel dat veel mensen daarna over gaan.
pi_195911282
Meer dan 2 jaar 8-) met onze oudste, die kruipt nu ook meestal nog tussen ons in ergens in de nacht O+ Kan me nu nog niet voorstellen dat ons meisje eerder naar haar kamer gaat :@

Eigenlijk alleen maar omdat ik s nachts m’n bed niet uit wil *) ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:36:58 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195912141
9 weken, toen ben ik gaan voorbereiden op weer gaan werken en mijn man is echt niet geschikt voor naast een baby, die mept mij al regelmatig in z'n slaap. Bovendien werden we allemaal wakker van elkaar
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195912233
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief O+.

Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
Met de oudste al tussen week 1 en 2 in. Die kreunde, snurkte, snorde, piepte, gaapte, huilde, knorde, gromde .. Zeg het maar. Twee deuren open waardoor er amper twee meter tussen onze bedden in zat, maar voldoende afstand dat we wél konden slapen. Met haar erbij sliepen we gewoon niet.

Nu slaapt de jongste al 7 á 8 weken ofwel bij ons, of in de wieg tegen het bed aan. Die is iets stiller. :9
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 21:18:23 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195912944
Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier aan te haken maar ik lees wel alles mee. Ik ben alleen te moe om op iedereen te reageren dat ik maar helemaal niks post. Dus dan maar even een egopost, ook al weet ik dat deze niet bestaan.

Hier gaat alles goed! Gisteren een flinke dipdag gehad omdat de borstvoeding totaal niet op gang kwam. Vanochtend bij de huisarts oxytocyne neusspray besteld met als idee dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn en ik er anders mee zou stoppen. Ik kolfde desondanks wel gewoon door en tot mijn grote verbazing kwam er opeens 60 cc uit :o Vandaag A. al een paar keer aan kunnen leggen en verder gekolfd. Hij heeft nog wel een beetje moeite met drinken, het gaat hem niet snel genoeg en raakt dan compleet overstuur. We hebben nu al een paar keer bij gevoed met gekolfde melk maar hij leeft nu dus volledig op mijn melk *O*

Verder is het nog moeilijk om hem rustig te krijgen als hij overstuur is, het enige dat helpt is of een flesje of een pink in zijn mond. Vanavond zijn we uren bezig geweest om hem stil te krijgen en nu ligt hij al 2 uur te tukken. Het wordt nu wel weer tijd voor een verschoning en een voeding dus ik hoop dat we hem daarna weer rustig kunnen krijgen.

Dan nu tijd voor wat spam, ik heb helaas BFD gemist dus ik maak er even BFW van ;)





Oh en de stinkende navelstomp is eraf *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195913169
Ohh MaJo O+ O+ O+
pi_195913175
Och majo, om te smelten!! O+

Wat goed dat de bv op gang komt! *O* lekker veel en heel op tijd aanleggen zou mijn devies zijn. Hoe minder honger hoe meer geduld aapie heeft hopelijk. Dus bij t minste of geringste honger signaal hup aan de tiet :Y)

Hopelijk vinden jullie snel een fijne manier om hm rustig te krijgen :) mijn valkuil was bij de eerste om te veel verschillende dingen achter elkaar door te proberen waardoor we allemaal alleen maar onrustiger werden :|W

En hoezee voor de navelstomp! *O*
pi_195913521
Wat een knapperd O+ O+
pi_195913533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:18 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier aan te haken maar ik lees wel alles mee. Ik ben alleen te moe om op iedereen te reageren dat ik maar helemaal niks post. Dus dan maar even een egopost, ook al weet ik dat deze niet bestaan.

Hier gaat alles goed! Gisteren een flinke dipdag gehad omdat de borstvoeding totaal niet op gang kwam. Vanochtend bij de huisarts oxytocyne neusspray besteld met als idee dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn en ik er anders mee zou stoppen. Ik kolfde desondanks wel gewoon door en tot mijn grote verbazing kwam er opeens 60 cc uit :o Vandaag A. al een paar keer aan kunnen leggen en verder gekolfd. Hij heeft nog wel een beetje moeite met drinken, het gaat hem niet snel genoeg en raakt dan compleet overstuur. We hebben nu al een paar keer bij gevoed met gekolfde melk maar hij leeft nu dus volledig op mijn melk *O*

Verder is het nog moeilijk om hem rustig te krijgen als hij overstuur is, het enige dat helpt is of een flesje of een pink in zijn mond. Vanavond zijn we uren bezig geweest om hem stil te krijgen en nu ligt hij al 2 uur te tukken. Het wordt nu wel weer tijd voor een verschoning en een voeding dus ik hoop dat we hem daarna weer rustig kunnen krijgen.

Dan nu tijd voor wat spam, ik heb helaas BFD gemist dus ik maak er even BFW van ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oh en de stinkende navelstomp is eraf *O*
Wat fijn dat je borstvoeding toch een beetje op gang lijkt te komen! O+

Verder helemaal goedkeuring voor je BFW, heel leuk. :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:33:21 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195914830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:18 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier aan te haken maar ik lees wel alles mee. Ik ben alleen te moe om op iedereen te reageren dat ik maar helemaal niks post. Dus dan maar even een egopost, ook al weet ik dat deze niet bestaan.

Hier gaat alles goed! Gisteren een flinke dipdag gehad omdat de borstvoeding totaal niet op gang kwam. Vanochtend bij de huisarts oxytocyne neusspray besteld met als idee dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn en ik er anders mee zou stoppen. Ik kolfde desondanks wel gewoon door en tot mijn grote verbazing kwam er opeens 60 cc uit :o Vandaag A. al een paar keer aan kunnen leggen en verder gekolfd. Hij heeft nog wel een beetje moeite met drinken, het gaat hem niet snel genoeg en raakt dan compleet overstuur. We hebben nu al een paar keer bij gevoed met gekolfde melk maar hij leeft nu dus volledig op mijn melk *O*

Verder is het nog moeilijk om hem rustig te krijgen als hij overstuur is, het enige dat helpt is of een flesje of een pink in zijn mond. Vanavond zijn we uren bezig geweest om hem stil te krijgen en nu ligt hij al 2 uur te tukken. Het wordt nu wel weer tijd voor een verschoning en een voeding dus ik hoop dat we hem daarna weer rustig kunnen krijgen.

Dan nu tijd voor wat spam, ik heb helaas BFD gemist dus ik maak er even BFW van ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oh en de stinkende navelstomp is eraf *O*
:W

Wat een prachtig kereltje hebben jullie gemaakt O+ .

Is niet erg hoor, er komt gewoon teringveel op je af met zo'n kleine. En dan ook nog je herstel, je stuwing, je kraamtranen. Dus. Post gewoon lekker wanneer je er energie voor hebt en doe wat goed voelt voor jou.

60 cc _O_ ^O^ *O* now we're talking! Heel goed dat hij al exclusief op jouw melk leeft.

Het duurde hier trouwens paar weken voor ik handig werd in Colin rustig krijgen. Nu is het eigenlijk al routine. Dunstan babytaal heeft enorm geholpen. Staat wel op youtube, mocht je het niet kennen. In het begin zat ik wel eens met foon naast een brullende Colin om de vertaling te doen :@ :P .

Elke baby is anders maar hier is het 9 van de 10 keer toch nog een beetje honger, dus afvullen maar (met de tiet of gekolfde melk, en als we dat niet meer hebben, dan schakelen we ook gewoon over naar kunstvoeding). En 1 van de 10 keer is het boertje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 28-10-2020 22:39:54 ]
Resistance is futile.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:35:52 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195914882
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief O+.

Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
Ik denk dat Colin tot zijn 18e bij ons op de kamer blijft.

:P

Laat ik het zo zeggen.. zolang hij nog regelmatig wakker wordt, blijft hij bij ons want ik ga niet 2 trappen op :+
Resistance is futile.
pi_195914886
@MaJo wat een schatje! Hoe voel jij je?
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 00:08:43 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195916093
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Och majo, om te smelten!! O+

Wat goed dat de bv op gang komt! *O* lekker veel en heel op tijd aanleggen zou mijn devies zijn. Hoe minder honger hoe meer geduld aapie heeft hopelijk. Dus bij t minste of geringste honger signaal hup aan de tiet :Y)

Hopelijk vinden jullie snel een fijne manier om hm rustig te krijgen :) mijn valkuil was bij de eerste om te veel verschillende dingen achter elkaar door te proberen waardoor we allemaal alleen maar onrustiger werden :|W

En hoezee voor de navelstomp! *O*
Hij heeft momenteel nog het tepelhoedje nodig om goed te drinken, dat is het volgende doel om hem gewoon aan de tepel te krijgen. Ik krijg goede ondersteuning van de kraam die een lactatiekundige achter de hand heeft ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:41 schreef B.ertha het volgende:
Wat een knapperd O+ O+
Dank je O+ Ik vind hem zelf ook zó mooi! We horen het ook echt van heel veel mensen dus ik neem maar gewoon aan dat het zo is :D
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:42 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat fijn dat je borstvoeding toch een beetje op gang lijkt te komen! O+

Verder helemaal goedkeuring voor je BFW, heel leuk. :D
Eigenlijk is elke dag een goede dag voor babyfoto’s toch? :+
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

:W

Wat een prachtig kereltje hebben jullie gemaakt O+ .

Is niet erg hoor, er komt gewoon teringveel op je af met zo'n kleine. En dan ook nog je herstel, je stuwing, je kraamtranen. Dus. Post gewoon lekker wanneer je er energie voor hebt en doe wat goed voelt voor jou.

60 cc _O_ ^O^ *O* now we're talking! Heel goed dat hij al exclusief op jouw melk leeft.

Het duurde hier trouwens paar weken voor ik handig werd in Colin rustig krijgen. Nu is het eigenlijk al routine. Dunstan babytaal heeft enorm geholpen. Staat wel op youtube, mocht je het niet kennen. In het begin zat ik wel eens met foon naast een brullende Colin om de vertaling te doen :@ :P .

Elke baby is anders maar hier is het 9 van de 10 keer toch nog een beetje honger, dus afvullen maar (met de tiet of gekolfde melk, en als we dat niet meer hebben, dan schakelen we ook gewoon over naar kunstvoeding). En 1 van de 10 keer is het boertje.
Ik vind het wel leuk om hier aan te haken en dat zal ook wel goed komen, momenteel komt er nog zoveel op me af dat ik echt kapot ben aan het einde van de dag.

Dunsten heb ik van gehoord ja, ik zal het eens checken en kijken of we we iets mee kunnen! Vanavond hebben we muziek aangezet en is mijn man met hem gaan dansen terwijl ik swingend aan het kolven was. Mooi momentje O+ :D En het hielp zowaar! Hij ligt nu op mij te knorren maar we durven hem niet in bed te leggen, hij is eindelijk stil!

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:36 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo wat een schatje! Hoe voel jij je?
Ik voel me nog niet denderend eerlijk gezegd. Ik blijf zwak en ik ben ook nog steeds spierwit. Ik zit al aan de rosbief en biefstuk maar het helpt nog niet echt.

Lief dat je het vraagt :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:30:44 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_195916566
Welkom met je mooie kindje MaJo! :D fijn dat de voeding begint te lopen nu!

Met Dunstan kan ik niet zo veel, Goud heeft precies 1 huiltje en dat is de eiargh _O- volgens mij was het bij mijn andere kinderen net zo, dus ik stop er maar gewoon standaard een tepel in als het huilt. Meestal wordt hij er wel blij van :P #feeder #nachtploeg
disclaimer
  donderdag 29 oktober 2020 @ 02:01:21 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195916667
Hier alleen Neh en heel soms Eh. Colin heeft volgens mij nooit krampjes en hij is gek op zijn slaapjes dus Auw en Eairh zul je uit zijn mond niet horen :+ .

Waar geen Dunstan huiltje voor bestaat is knuffelen. Colin is er gek op. Als meneer afgevuld is, schone luier heeft en z'n boertje is gedaan, dan wil hij nog wel eens klaarwakker zijn en gewoon een beetje liggen mopperen. Dan is het knuffeltijd. Heerlijk O+ . Zelfs om 2 uur 's nachts :( O+
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 04:23:29 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195917035
Weten jullie nog dat ik zei dat hij zo lekker op me sliep? Nog geen minuut later ging hij weer af en was ontroostbaar :(

Nu ook weer geprobeerd de tiet erin te krijgen maar hij wordt zó boos dat het hem niet lukt. Dus toch maar een flesje KV gegeven want ik had nog niet genoeg bv op voorraad.

Ik hoop wel dat het kwartje snel valt want op deze manier is voeden voor beide partijen zeer frustrerend -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195917058
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 04:23 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog dat ik zei dat hij zo lekker op me sliep? Nog geen minuut later ging hij weer af en was ontroostbaar :(

Nu ook weer geprobeerd de tiet erin te krijgen maar hij wordt zó boos dat het hem niet lukt. Dus toch maar een flesje KV gegeven want ik had nog niet genoeg bv op voorraad.

Ik hoop wel dat het kwartje snel valt want op deze manier is voeden voor beide partijen zeer frustrerend -O-
Heel vervelend ja... Bij ons heeft veel huid op huid erg geholpen. Zowel om stil te krijgen als bij het aanleggen!
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 06:43:27 #179
447051 crew  Peejtur
pi_195917531
Hier geregeld last van krampjes na het eten helaas. Dus vaak pink of speen. Verder wel een tevreden baby die goed groeit. Begint nu de borst eindelijk wst leger te drinken.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 07:14:28 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195917747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 04:23 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog dat ik zei dat hij zo lekker op me sliep? Nog geen minuut later ging hij weer af en was ontroostbaar :(

Nu ook weer geprobeerd de tiet erin te krijgen maar hij wordt zó boos dat het hem niet lukt. Dus toch maar een flesje KV gegeven want ik had nog niet genoeg bv op voorraad.

Ik hoop wel dat het kwartje snel valt want op deze manier is voeden voor beide partijen zeer frustrerend -O-
Herkenbaar. Dit ging bij ons precies zo. Colin is echt best wel specifiek in hoe hij zijn melkstroom wil en ik moet dat elke keer bijsturen met borstcompressie.

Ik zag echt verschrikkelijk op tegen de voedingen, en dan is de lol er snel af. Terwijl het superleuk en superfijn hoort te zijn. En nu weet ik ook dat dat kan want lang niet alle voedingen verliepen zo chaotisch.

Verder vind ik het fijn om te posten in het borstvoedingstopic. Ik voel me daar enorm gesteund en ik heb daar heel veel frustratie van me afgeschreven. En dat heeft me echt wel door verschillende moeilijke momenten gesleept.

Als je een lactatiekundige inschakelt, zoek er één met wie het klikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je het verslag van mijn lactatiekundige? Misschien kan je dan inschatten of een consult met je eigen LK zou helpen.

En uiteindelijk is het een kwestie van uitvogelen wat werkt en wat goed voelt. Ik heb zo het idee dat je eigenlijk al heel goed aanvoelt waarom het voor Aapie lastig is, vertrouw gewoon op je instinct.
Resistance is futile.
pi_195918629
Het is ook lifechanging @MaJo . Hornomen, moeheid, impact van de bevalling en dat je ineens moeder bent: dat kost soms gewoon tijd. Je hoeft nog helemaal niets, lekker knuffelen met je kleine. Als hij alleen op je wil slapen is dat ook oke, hij is nog zo klein. Dat besef kwam bij mij pas veel later, toen was het oke om een dag te netflixen met een baby aan mij geplakt de hele dag.
Shine bright like a diamond.
pi_195922088
Hopelijk voel je je snel beter @MaJo en gaat de bv goed lopen. Zoals June zegt, dat je je nog niet denderend voelt is normaal. Je hebt een baby! Al die hormonen nog in je lijf icm slaapgebrek en frustratie vanwege een niet stil te krijgen baby en voeding die niet helemaal lekker loopt.. ik heb ook echt een paar keer even keihard gehuild de eerste paar weken en dat mag ook! Maar het wordt beter, houd je daaraan vast.

Even een positieve noot: deze kleine meid heeft vannacht van 0:30u tot 6:30u geslapen!
pi_195924368
Je moet ook de eerste weken elkaar leren kennen, je baby en jij. Op een gegeven moment raak je op elkaar ingespeeld en wordt het beter.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:05:21 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_195926423
Net gewogen bij het cb, mijn soepkip is gewoon 650 gram gegroeid in 13 dagen _O-

Het is een sterk en gezond kind, wat een zegen O+
disclaimer
pi_195926591
Oh wauw wat goed! Y was na 2 weken net terug op haar geboortegewicht haha. Maargoed dat was natuurlijk sowieso al niet weinig. Fijn dat Goud het zo goed doet in ieder geval O+.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:16:53 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_195926637
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:14 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wauw wat goed! Y was na 2 weken net terug op haar geboortegewicht haha. Maargoed dat was natuurlijk sowieso al niet weinig. Fijn dat Goud het zo goed doet in ieder geval O+.
Oh ja dit is ten opzichte van zijn laatst gemeten gewicht op dag 10 hoor ;) en toen zat hij 50 gram boven geboortegewicht.
disclaimer
pi_195930425
Fijne berichten en ja het is ook echt pittig allemaal. Hier ook alleen neh alles geluid en prop er ook altijd maar een borst in :D

Wij zijn met slaap training begonnen. Max 100 tellen laten huilen en dan troosten. Man moest het vandaag doen, eerste dag en ik moest thuis werken. Hij had troosten opgevat in in slaap wiegen maar goed, klein foutje nog. In woobie inbakerzak, en gaan. Vaste volgorde met luier verschonen. Vriendin coachte ons op afstand want zij heeft in zkh hulp gehad toen. En 1,5 uur wakker tijd per keer, extreem goed n de gaten gehouden. Heeft gewoon meerdere keren geslapen! Wel slapend weggelegd dus nog niet helemaal volgens plan maar slapen is slapen wooow. Kind heeft in maanden niet zoveel geslapen. Ook nog twee uur in draagzak bij man. Morgen weer poging. Meisje op sporten had volgens een slaap boek haar 6 weken oude baby een uur moeten laten huilen :'( dat zou ik nooit willen. Hoeft volgens mij ook niet. Ik heb vannacht bij de voeding nog eens opgelet. Ik moet zijn handen vast houden want zelfs na 20 min slaap nog onrustig en ook met hoofd erg bewegen. En dan heeft hij een ploftiet gehad dus echt geen honger kan dat zijn denk ik dan. Gewoon net als in buik alles bewegen. Dus overdag nu standaard in dat wormen pakje :+ nu gaan we snel naar boven. Hij slaapt al een dik half uur op me. Maar ben al erg enthousiast.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:28:45 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195932647
Fijn dat dat goed gaat Hilmo! Wat een raar advies om een baby van 6 weken een uur te laten janken :+ .
Resistance is futile.
pi_195933506
Fijn Hilmo! Wij zijn op iets latere leeftijd begonnen met Baby in een droomritme. Dat gaat uit van zachte methodes maar biedt bovenal richtlijnen en voorbeeldschema's.
pi_195935472
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:28 schreef Seven. het volgende:
Fijn dat dat goed gaat Hilmo! Wat een raar advies om een baby van 6 weken een uur te laten janken :+ .
Ik dacht dat slaaptraining bij een 6 weken oude baby ook helemaal nog geen zin had?

Maar Hilmo wat fijn inderdaad!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:38:56 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195935597
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:33 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik dacht dat slaaptraining bij een 6 weken oude baby ook helemaal nog geen zin had?

Maar Hilmo wat fijn inderdaad!
Ik kan me niet voorstellen dat Colin daar over een week goed op reageert :+ :P .maar hey ho, ik heb dit allemaal nog nooit gedaan dus wie ben ik eigenlijk om dit in twijfel te trekken :P.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 22:49:57 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195935875
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Herkenbaar. Dit ging bij ons precies zo. Colin is echt best wel specifiek in hoe hij zijn melkstroom wil en ik moet dat elke keer bijsturen met borstcompressie.

Ik zag echt verschrikkelijk op tegen de voedingen, en dan is de lol er snel af. Terwijl het superleuk en superfijn hoort te zijn. En nu weet ik ook dat dat kan want lang niet alle voedingen verliepen zo chaotisch.

Verder vind ik het fijn om te posten in het borstvoedingstopic. Ik voel me daar enorm gesteund en ik heb daar heel veel frustratie van me afgeschreven. En dat heeft me echt wel door verschillende moeilijke momenten gesleept.

Als je een lactatiekundige inschakelt, zoek er één met wie het klikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je het verslag van mijn lactatiekundige? Misschien kan je dan inschatten of een consult met je eigen LK zou helpen.

En uiteindelijk is het een kwestie van uitvogelen wat werkt en wat goed voelt. Ik heb zo het idee dat je eigenlijk al heel goed aanvoelt waarom het voor Aapie lastig is, vertrouw gewoon op je instinct.
Ik ben wel benieuwd naar het verslag van jouw lactatiekundige :Y Mijn kraam zou kijken of de lactatiekundige van het kraambureau morgen langs kan komen. Ze zijn er alleen momenteel niet zo happig (ha!) op vanwege Corona.

Ik blijf nog heel even weg uit het borstvoedingstopic omdat ik erg onzeker word van alle adviezen. Eerst wil ik het met de kraam en deskundige proberen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:50 schreef June. het volgende:
Het is ook lifechanging @:MaJo . Hornomen, moeheid, impact van de bevalling en dat je ineens moeder bent: dat kost soms gewoon tijd. Je hoeft nog helemaal niets, lekker knuffelen met je kleine. Als hij alleen op je wil slapen is dat ook oke, hij is nog zo klein. Dat besef kwam bij mij pas veel later, toen was het oke om een dag te netflixen met een baby aan mij geplakt de hele dag.
Dat is ook zo :Y verder sta ik er ook wel nuchter in maar qua borstvoeding ben ik wel wat onzeker. Zeker als mijn man dan zegt dat hij denkt dat ik het niet goed doe; dat leverde een flinke huilbui op :@
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:17 schreef Smart_ass het volgende:
Hopelijk voel je je snel beter @:MaJo en gaat de bv goed lopen. Zoals June zegt, dat je je nog niet denderend voelt is normaal. Je hebt een baby! Al die hormonen nog in je lijf icm slaapgebrek en frustratie vanwege een niet stil te krijgen baby en voeding die niet helemaal lekker loopt.. ik heb ook echt een paar keer even keihard gehuild de eerste paar weken en dat mag ook! Maar het wordt beter, houd je daaraan vast.

Even een positieve noot: deze kleine meid heeft vannacht van 0:30u tot 6:30u geslapen!
Slaapgebrek begint wel een ding te worden ja. Ik heb sinds gisteren ook barstende koppijn, als aapie dan ook nog eens gaat krijsen dan is het helemaal niet te doen :X

Wat goed zeg, zes uur is echt lang!

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:05 schreef SQ het volgende:
Net gewogen bij het cb, mijn soepkip is gewoon 650 gram gegroeid in 13 dagen _O-

Het is een sterk en gezond kind, wat een zegen O+
Nice!

Is het of steeds een kleintje? Aapie is een stuk kleiner dan ze dachten, hij zwemt in maat 56 dus we moeten opeens nog maar 50 aanschaffen _O-

Hilmo wat goed dat de slaaptraining al zo snel resultaat geeft! Hopelijk blijft het zo :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195935959
:* Het is heftig hoor, die kraamtijd, elkaar leren kennen, het leren om te borstvoeden..

Wat heb je een prachtig mannetje, MaJo O+
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:54:24 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_195935993
MaJo: slaap als de baby slaapt! Echt doen hoor. Laat je eigen rust niet te veel van die nachten afhangen. Die luxe heb je nu nog, dus gebruik m ;)

En ja, goud is natuurlijk nog steeds wel een kleintje voor mijn doen, met zijn nu 3865 gram is hij nu nog steeds een pond kleiner dan mijn middelste bij z'n geboorte, en die paste ook nog wel een paar weken in maat 50 :') ik maak de luiers in maat 0 ook nog maar op want die passen ook nog steeds wel. :D
disclaimer
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 22:54:52 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195936006
Morgen zou een vriendin op kraamvisite komen maar een andere vriendin heeft Corona en die heeft ze onlangs nog gezien. Dus voorlopig kunnen mijn drie beste vriendinnen niet langskomen -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 23:10:49 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195936246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:53 schreef BobbyMcGee het volgende:
:* Het is heftig hoor, die kraamtijd, elkaar leren kennen, het leren om te borstvoeden..

Wat heb je een prachtig mannetje, MaJo O+
Dat is het zeker, maar ik vind het ook een hele mooie tijd. Ik merk dat ik veel verbinding voel met mijn man, we doen het echt samen. Ik voel daarbij echt een soort hernieuwde verliefdheid, ze zijn zo cute samen O+ Alleen kan hij ook heel ongeduldig zijn en vind dat het voeden niet snel genoeg gaat, ik heb vandaag de eerste tranen gelaten :@
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:54 schreef SQ het volgende:
MaJo: slaap als de baby slaapt! Echt doen hoor. Laat je eigen rust niet te veel van die nachten afhangen. Die luxe heb je nu nog, dus gebruik m ;)

En ja, goud is natuurlijk nog steeds wel een kleintje voor mijn doen, met zijn nu 3865 gram is hij nu nog steeds een pond kleiner dan mijn middelste bij z'n geboorte, en die paste ook nog wel een paar weken in maat 50 :') ik maak de luiers in maat 0 ook nog maar op want die passen ook nog steeds wel. :D
De kraam laat ons rusten tussen 1 en 3, dan neemt zij aapie helemaal over. De rest van de dag zijn we zowat bezit met voeden en kolven. Ik zou dolgraag wat meer slaap pakken, hopelijk komt dat nog :)

Ik vind dat hele kleine ook wel heel schattig! Maat 50 is nog zo priegelig :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 oktober 2020 @ 23:28:19 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_195936507
Wat is dan zijn verwachting qua snelheid met voeden, MaJo?
Ik ben namelijk best een ervaren voedster maar met zo'n newborn ben ik makkelijk een uur kwijt voor een voeding hoor. En dat dus keer acht. En je wil ook nog wat slapen tussendoor. Blijft er weinig meer over voor andere dingen :')

Overigens gaat dat voeden vanzelf sneller, echt. Maar voorlopig nog even niet.
disclaimer
  donderdag 29 oktober 2020 @ 23:32:08 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_195936560
Ik heb trouwens gisteren voedend staan koken. Jong begint steeds rond zessen aan zijn clustersessies :') zeer onhandig.
disclaimer
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:56:04 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195937427
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:28 schreef SQ het volgende:
Wat is dan zijn verwachting qua snelheid met voeden, MaJo?
Ik ben namelijk best een ervaren voedster maar met zo'n newborn ben ik makkelijk een uur kwijt voor een voeding hoor. En dat dus keer acht. En je wil ook nog wat slapen tussendoor. Blijft er weinig meer over voor andere dingen :')

Overigens gaat dat voeden vanzelf sneller, echt. Maar voorlopig nog even niet.
Gewoon zoals een man: tiet erin en gaan :+ ik had hem al uitgelegd dat voeden niet (altijd) zo gemakkelijk is maar blijkbaar heeft hij het onderschat. Overdag is het wel te doen maar ‘s nachts vindt hij het zwaar. Aan de andere kant gaat hij er wel zonder morren uit om een flesje te maken.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:32 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens gisteren voedend staan koken. Jong begint steeds rond zessen aan zijn clustersessies :') zeer onhandig.
Wow, hoe dan?! Ik vind het al moeilijk met 2 handen mijn kind goed te laten drinken, laat staan andere dingen te doen _O-

Hoe is het trouwens met de onderkantjes ( :') ) van de pas bevallenen? Bij mij gaat het met vloeien de goede kant op (hoewel vandaag nog 2 grote bonken :9 ) maar ik vind de wond nog érg pijnlijk. Erop zitten lijkt steeds pijnlijker te worden :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:23:05 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195937523
@MaJo ik heb ook al 2x een vette huilbui gehad omdat m'n vent meende dat er iets beter kon bij de borstvoeding :@ . En ook hier die opleving van de verliefdheid O+ . Wat een herkenning... mooi om te lezen.

Het is gewoon een geweldig mooie en hele enge achtbaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:32 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens gisteren voedend staan koken. Jong begint steeds rond zessen aan zijn clustersessies :') zeer onhandig.
Hoe dan?! ^O^ _O_
Resistance is futile.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:25:41 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195937530
'Onderkantje'

Ik heb mijn kraamverzorgster betrapt op het gebruik van die term. :+

Ik weet nog steeds niet wat ik van die term moet vinden.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:37:37 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195937552
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:23 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik heb ook al 2x een vette huilbui gehad omdat m'n vent meende dat er iets beter kon bij de borstvoeding :@ . En ook hier die opleving van de verliefdheid O+ . Wat een herkenning... mooi om te lezen.

Het is gewoon een geweldig mooie en hele enge achtbaan.
[..]

Hoe dan?! ^O^ _O_
Ik vind het best fijn om te lezen dat mijn man daar niet de enige in is :@ het is een lieve schat maar geduld is niet zijn sterkste kant. Hij voelde zich ook meteen schuldig toen ik moest huilen, het is voor hem ook niet niks.

Ik vind het mooi om die verbondenheid te voelen, vooral omdat je ook wel hoor dat je langs elkaar kunt gaan leven en alleen nog maar ouders bent. Maar goed, we zitten pas op dag 5 :D
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:25 schreef Seven. het volgende:
'Onderkantje'

Ik heb mijn kraamverzorgster betrapt op het gebruik van die term. :+

Ik weet nog steeds niet wat ik van die term moet vinden.
Nou ik weet wel wat ik van die term vind! Van tevoren had ik me voorgenomen om er iets van te zeggen als iemand het over mijn onderkantje zou hebben maar tot mijn grote schaamte hoorde ik het me laatst tegen mijn kraam zetten :@ :')

Volgens mij wordt dit woord standaard gebezigd bij kraamverzorgsters, iedereen herkend het als ik het zeg :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:43:55 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_195937563
Oh hoi zijn jullie er ook weer? :D

Voedend koken, sja, vooral een kwestie van armspieren kweken uiteindelijk :') heb alleen de pan omgeroerd hoor, niet alle ingrediënten staan choppen uiteraard :P maar dat zijn wel handigheids dingetjes die je beter niet probeert bij je eerste newborn _O-

Mijn man ligt overigens gewoon dik te snurken naast me, die zal het roesten hoe lang ik hier met baldy aan de tiet zit ;(
disclaimer
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:53:00 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195937573
Haha! Goedemorgen allemaal ;) .

Hier 2 snurkers naast mij. Ik heb al 2 uurtjes slaap gehad, maar eens kijken of ik er nog 3 uurtjes bij kan sprokkelen. En dan kan ik er prima tegen. Die gebroken nachten vallen mij persoonlijk enorm mee, Six. slaapt van 21:00-22:00 tot een uur of 4-5. En ik slaap in 2 blokken rond middernacht en ergens na 3 uur.

Ik zal m'n man nooit meer vervloeken omdat hij een vroege vogel is :P .

Slaap lekker straks :)
Resistance is futile.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:56:55 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_195937578
Maar hou vol. Jullie zijn echt hartstikke goed bezig. En voor een man is het allemaal nog minder te bevatten dan voor een vrouw. En dan vallen ze al gauw terug in hun rationele doen ;) ook dat wordt beter. Ik heb mijn man echt zo vaak vervloekt de eerste maanden nadat mijn oudste was geboren _O-
disclaimer
pi_195937811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het best fijn om te lezen dat mijn man daar niet de enige in is :@ het is een lieve schat maar geduld is niet zijn sterkste kant. Hij voelde zich ook meteen schuldig toen ik moest huilen, het is voor hem ook niet niks.


Hier hetzelfde, vooral dat van borstvoeding. Hij denkt inderdaad tiet erin en gaan, hoe moeilijk kan het zijn?! En ondertussen zit ik nog steeds te hannessen qua positie/houding zo ongeveer elke keer wanneer ik haar aanleg. Hij denkt dat het allemaal veel eenvoudiger kan, maar waarschijnlijk heeft ie ook wel een punt :') .

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:43 schreef SQ het volgende:
Oh hoi zijn jullie er ook weer? :D

Voedend koken, sja, vooral een kwestie van armspieren kweken uiteindelijk :') heb alleen de pan omgeroerd hoor, niet alle ingrediënten staan choppen uiteraard :P maar dat zijn wel handigheids dingetjes die je beter niet probeert bij je eerste newborn _O-

Mijn man ligt overigens gewoon dik te snurken naast me, die zal het roesten hoe lang ik hier met baldy aan de tiet zit ;(
Met baldy aan de tiet :'( :D
pi_195938895
Goedemorgen nachtploeg!

Goed bezig _O_ hier is t na 8(! Wat gaat t snel ;( ) maanden ook nog geregeld even drinken maar dat duurt inmiddels nog maar 10 minuten en ik hoef er m’n bed niet voor uit ^O^

Even doorbikkelen die eerste maanden maar het loont en jullie kunnen het! *O*

Verder heel herkenbaar hoor, al moet ik zeggen dat ik mij met m’n vent nog gelukkiger prijs want hij heeft de bv nooit onderschat, vast een samenloop van omstandigheden omdat de eerste prematuur was en t borstvoeding geven sowieso een heel andere onderneming was.

Dat extra verliefde op je man is ook heel herkenbaar O+ Met zo’n hummeltje op hun borst zijn ze toch echt niet te versmaden, toen ze voor het eerst in de doek zat en dat bij hem was kon je me helemaal opvegen :9~

De term onderkantje is bij mij ook bekend Majo en dat t steeds meer zeer doet vooral bij gaan zitten ook :{w bij de eerste flinke hechtingen en flink last ook, komt goed. Je kan evt je kraam vragen te checken of de hechtingen niet te straks zitten, dan kunnen ze er soms eerder uit. Niet te vroeg want dan hou je misschien ook een raar “flapje” over :{
En hopelijk komt de lactatiekundige gewoon langs, zou toch eigenlijk geen probleem horen te zijn ondanks Corona. :{ Snap dat je je advies even dichtbij huis houd er komt al zoveel op je af en zei kunnen je sowieso het beste adviseren!
pi_195939189
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:43 schreef SQ het volgende:

Voedend koken, sja, vooral een kwestie van armspieren kweken uiteindelijk :') heb alleen de pan omgeroerd hoor, niet alle ingrediënten staan choppen uiteraard :P maar dat zijn wel handigheids dingetjes die je beter niet probeert bij je eerste newborn _O-
Jawel, joh! Kind in de draagdoek en choppen maar. Het daadwerkelijke koken deed ik (vaak ;)) wanneer U. in de box lag. Maar alle voorbereidingen gewoon met kindje in de doek.

Oh, en mannen en borstvoeding... bij U. vroeg manlief na 3 sec. na het voor het eerst aanleggen of er al melk was. Staat mooi op film voor later. :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:11:50 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_195939409
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jawel, joh! Kind in de draagdoek en choppen maar. Het daadwerkelijke koken deed ik (vaak ;)) wanneer U. in de box lag. Maar alle voorbereidingen gewoon met kindje in de doek.

Oh, en mannen en borstvoeding... bij U. vroeg manlief na 3 sec. na het voor het eerst aanleggen of er al melk was. Staat mooi op film voor later. :+
Voeden in de doek heb ik nooit onder de knie gekregen helaas. Te veel factoren die precies op de goede plek moeten liggen :')
disclaimer
pi_195940028
Het is allemaal heel zwaar in het begin. Zeker als de nachten een lange tijd slecht zijn komt er veel wrevel. Nu kunnen we gelukkig lachen om alle 3u 's nachts ruzies. Hoewel ik het idee heb dat het nu slechter gaat tussen ons dan in het begin, maar dat kan ook aan covid liggen want nu 24/7 bij elkaar sinds maart ofzo.
Hij heeft gelukkig altijd erg veel gedaan. Hij is nog altijd beter in verschonen dan ik (vind ik heel erg }) ) We hebben evenveel geduld (geen) maar ik heb het beter onder controle omdat ik weet dat het averechts werkt. Hij kleedt m vaak om voor de nacht en ik geef dan de laatste fles. Soms krijg ik een helemaal opgefokt kind in de handen gedrukt terwijl een even opgefokte vader de trap afstompt :P
Dan duurt het wel even voor hij slaapt. En ja, soms word ik daar een beetje boos om.

Onderkantje heb ik gelukkig nooit gehoord. Ik kreeg wel vaak de vraag of ik het niet wilde zien want het genas mooi. Nee, ga weg :{w
Buiten wat trekkende hechtingen gedurende 2 dagen weinig last gehad. Maar mijn stuitje deed pijn voor 2, misschien voelde ik het gewoon niet daardoor. Tranen in mijn ogen als ik rechtop in bed moest gaan zitten.
pi_195940142
Ik heb zelf heel weinig geduld, vriend godzijdank heel veel. Het komt ook geregeld voor dat ik een huilende baby in zijn armen druk :') In sommige dingen zie ik onszelf als een team, in sommige dingen ook weer niet. De verzorging van de kinderen, daar vullen we elkaar goed in aan. De opvoeding, daar wrijft het soms.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:25:17 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195943893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:45 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij kleedt m vaak om voor de nacht en ik geef dan de laatste fles. Soms krijg ik een helemaal opgefokt kind in de handen gedrukt terwijl een even opgefokte vader de trap afstompt :P
Dan duurt het wel even voor hij slaapt. En ja, soms word ik daar een beetje boos om.

Ik moest lachen :@ :P
Resistance is futile.
pi_195944075
Ik heb toen wel naar mijn hechtingen gekeken hoor BU :P vond het eigenlijk wel fijn om te zien wat de schade nu precies was, viel reuze mee trouwens!

Mijn vriend was altijd super schattig tijdens het borstvoeden "Grote hap Jip! GROOOOOTE HAP! Ja goed zo!" O+
pi_195949966
Hahah dat van die grote hap zeg ik zelf altijd zo :D

Vandaag lastiger wat slapen. Man hem eerst dik uur gedragen en toen heeft hij zitten slapen. De rest van de dag waren het half uurtjes... Nu aan de borst steeds in slaap. Nou, morgen zal ik het oppakken en gaan we proberen met wakker weg te leggen en dan telkens weer te herhalen... Hopelijk hou ik het vol..

Hahaha ik moest lachen om sq met eten koken. Ik heb de deur al eens open gedaan met baby aan de borst (onder een doek), dat vond ik ook echt heel wat maar had ik bij baby 1 nooit gedurfd
pi_195950098
@Hilmo, zou je baby niet gebaat kunnen zijn met rust en regelmaat?
pi_195950227
Ja dat doen we nu hoor. We gaan eigenlijk al nergens met hem heen en de regelmaat zetten we nu volop op in, in samenhang metmax 1,5 uur wakker tijd. Die tijd komt precies uit met wanneer hij jengelig wordt en de volgorde proberen we steeds hetzelfde te houden, hele dag lang.
pi_195950273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:48 schreef Hilmo het volgende:
Ja dat doen we nu hoor. We gaan eigenlijk al nergens met hem heen en de regelmaat zetten we nu volop op in, in samenhang metmax 1,5 uur wakker tijd. Die tijd komt precies uit met wanneer hij jengelig wordt en de volgorde proberen we steeds hetzelfde te houden, hele dag lang.
Lastig is het hè. Hier gaat slapen ook ruk. Mijn beste vriend is momenteel de kinderwagen. Als ik met m ga wandelen weet ik zeker dat hij gaat slapen.
pi_195950351
Lastig idd. En ik kan ook steeds wel blijven lopen maar ik moet ook wel eens iets in huis doen ofzo. Dus op bed slapen zou wel erg fijn zijn, ook omdat het bij de opvang ook niet echt lukt. Maar ik merk wel dat we hiervoor van alles maar wat deden door elkaar heen.
Hoe doen jullie dat verder sun?
pi_195950979
Tot vorige week was het voeden, knuffelen, box en bed bij signalen van moeheid. Ging gelukkig prima ook omdat Noor herfstvakantie had. Slapen in box was dus geen optie. Maar deze week heeft hij geen zin meer in rrr. Ik doe nog steeds voeden, knuffelen, box, maar in bed wordt het of mopperen of huilen. Dus dan maar in de kinderwagen. Vaak ben ik niet eens een minuut onderweg en hij slaapt al :')
pi_195953423
Maar Sun, slaapt de jouwe dan langer dan 1 cyclus (45 minuten). Want hier meestal maar 1 cyclus dus dan is voeden na wakker worden te snel.
De wakkertijd werkt hier wel perfect. Ze huilt meestal eventjes als we haar in bed leggen, maar speen erin, aai over de neus en we gaan weg. Soms nog 1 of 2x herhalen en ze slaapt. Overdag werkt het altijd inmiddels, in de avonden heeft ze wel moeite ermee.

Zo anders dan peuter waar jullie ervaringen me aan doen denken. Met haar was ik het liefst op pad, want dan sliep ze zonder gedoe in de drager, maxicosi of kinderwagen. Thuis was ik altijd heel lang bezig en sliep ze niet langer dan 45 minuten. Gosh, dat mis ik niet. Idd je kreeg niks gedaan in huis.

Ik ben dan ook soms verbaasd over het gemak van nu en geloof dus nu pas dat het zo dus ook kan met een baby. :+

Hilmo de opvang is ook nog heel nieuw voor onze kleintjes. Ze hebben echt even tijd nodig om te wennen. Zo lukt het L daar ook nog niet zo goed om te slapen (2x geweest). Ze schrikt snel wakker van andere kindjes gaven ze aan. Logisch ook, komt vast goed (aan peuter lijkt ze inmiddels wel wat meer gewend).
pi_195953918
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:28 schreef Nolita het volgende:
Maar Sun, slaapt de jouwe dan langer dan 1 cyclus (45 minuten). Want hier meestal maar 1 cyclus dus dan is voeden na wakker worden te snel.
De wakkertijd werkt hier wel perfect. Ze huilt meestal eventjes als we haar in bed leggen, maar speen erin, aai over de neus en we gaan weg. Soms nog 1 of 2x herhalen en ze slaapt. Overdag werkt het altijd inmiddels, in de avonden heeft ze wel moeite ermee.

Zo anders dan peuter waar jullie ervaringen me aan doen denken. Met haar was ik het liefst op pad, want dan sliep ze zonder gedoe in de drager, maxicosi of kinderwagen. Thuis was ik altijd heel lang bezig en sliep ze niet langer dan 45 minuten. Gosh, dat mis ik niet. Idd je kreeg niks gedaan in huis.

Ik ben dan ook soms verbaasd over het gemak van nu en geloof dus nu pas dat het zo dus ook kan met een baby. :+

Hilmo de opvang is ook nog heel nieuw voor onze kleintjes. Ze hebben echt even tijd nodig om te wennen. Zo lukt het L daar ook nog niet zo goed om te slapen (2x geweest). Ze schrikt snel wakker van andere kindjes gaven ze aan. Logisch ook, komt vast goed (aan peuter lijkt ze inmiddels wel wat meer gewend).
Als de mijne slaapt, is het meestal voor een uur of 2/3. Het lukt me niet altijd, dezelfde volgorde aan te houden. Bijvoorbeeld smorgens als ik mijn dochter naar school moet brengen, of als ik haar weer moet halen. Maar ik probeer het wel zoveel mogelijk. Ritme hebben we dan weer niet echt. Ik heb het idee dat A. best een hongerige baby is. Hij laat nooit 4 uur tussen een voeding (wel snachts gelukkig). Dan zit er weer drie uur tussen, maar het kan ook zomaar 2 uur zijn. Ik lees vaak fantastische schema's voor babies van 11 weken, maar ik heb het idee dat wij daar nog heel ver van verwijderd zijn. Geeft niet, komt vanzelf wel.
pi_195958950
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
pi_195959054
Gefeliciteerd bellaaelisa! Tot over twee weken.

Iemand zocht hier een tijd geleden zwart speelgoed?
Tip van de dag: https://www.amazon.nl/dri(...)atten/dp/B07HNBT942/

Ideaal om van de salontafel af te gooien, op de bijten en te kwijlen, ze proberen te pakken als iemand ermee rolt...
En als ie naar bed is kunnen mama en papa hun welverdiend glas wijn erop zetten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:51:53 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195959065
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_195959186
Ja nou hier zijn slaapjes dus nu ook echt wel max 45 min maar goed dan beginnen we gewoon met voeden want kind heeft altijd bijna wel honger.maar daar zit ik dan qua ritme idd ook mee.

Maaaar net deed ik het voor het eerst, na 1,5 uur wakkertijd, luier, inbakerzak, kamer donker, welterusten en weglopen. Even jengelen, niet eens huilen en het was stil! :o babyfoon kon ik niet vinden hahah, maar ik hoorde dat hij sliep en na een dik half uur wakker, huilen, tot 100 geteld maar was alweer stil en na een 10 min toch wel wakker. Bleek enoooorme vieze poepluier dus verschoond en nu voeden. Omg ik kon wel janken zo mooi. Ik heb zomerkleding kunnen opruimen, was ophangen, badkamermeubel gepoetst oh help wat fijn . *O*
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:09:49 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195959270
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:02 schreef Hilmo het volgende:
Ja nou hier zijn slaapjes dus nu ook echt wel max 45 min maar goed dan beginnen we gewoon met voeden want kind heeft altijd bijna wel honger.maar daar zit ik dan qua ritme idd ook mee.

Maaaar net deed ik het voor het eerst, na 1,5 uur wakkertijd, luier, inbakerzak, kamer donker, welterusten en weglopen. Even jengelen, niet eens huilen en het was stil! :o babyfoon kon ik niet vinden hahah, maar ik hoorde dat hij sliep en na een dik half uur wakker, huilen, tot 100 geteld maar was alweer stil en na een 10 min toch wel wakker. Bleek enoooorme vieze poepluier dus verschoond en nu voeden. Omg ik kon wel janken zo mooi. Ik heb zomerkleding kunnen opruimen, was ophangen, badkamermeubel gepoetst oh help wat fijn . *O*
Wat goed Hilmo! Hoe oud is hij ook alweer? (Edit, 3 mnd)

Eigenlijk wil ik gewoon weten wat je geheim is en of Colin met 5 weken al oud genoeg is :+ :@ .
Resistance is futile.
pi_195959334
Hahaha snap ik wel ja. Maar idd 3 maanden. Tot drie maanden kan jeze sowieso niet verwennen hoorde ik dus toen steeds in slaap gedragen en in het begin konden we nog altijd slapend in de box wegleggen. Nu proberen we consequent de box niet als slaapplek te gebruiken maar tot vorige week nog wel gewoon.

Vaste volgorde kunnen we nu ook wat meer doen omdat voeden, poep enzo allemaal wat meer gestructureerd lijkt. Bij jullie is het nog zo vers allemaal. Ritme hadden wij ook niet. Voeden wanneer hij wil en poep wanneer er gepoept is :+
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:42:33 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195959673
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 04:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, vooral dat van borstvoeding. Hij denkt inderdaad tiet erin en gaan, hoe moeilijk kan het zijn?! En ondertussen zit ik nog steeds te hannessen qua positie/houding zo ongeveer elke keer wanneer ik haar aanleg. Hij denkt dat het allemaal veel eenvoudiger kan, maar waarschijnlijk heeft ie ook wel een punt :') .
[..]

Met baldy aan de tiet :'( :D
Ik ben echt helemaal klaar met bemoeienis omtrent de borstvoeding :( vannacht wilde ik proberen liggend te voeden waarop mijn man uitriep dat dat écht niet kan zo. Ik heb g*dver dit allemaal geoefend met mijn kraam maar daar is hij dan niet bij. Niet voeden = geen mening hebben :{w ik kon hem wel wat aandoen :') Verder is het echt een lieve schat maar dit is wel een frustratiepuntje.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
Goedemorgen nachtploeg!

Goed bezig _O_ hier is t na 8(! Wat gaat t snel ;( ) maanden ook nog geregeld even drinken maar dat duurt inmiddels nog maar 10 minuten en ik hoef er m’n bed niet voor uit ^O^

Even doorbikkelen die eerste maanden maar het loont en jullie kunnen het! *O*

Verder heel herkenbaar hoor, al moet ik zeggen dat ik mij met m’n vent nog gelukkiger prijs want hij heeft de bv nooit onderschat, vast een samenloop van omstandigheden omdat de eerste prematuur was en t borstvoeding geven sowieso een heel andere onderneming was.

Dat extra verliefde op je man is ook heel herkenbaar O+ Met zo’n hummeltje op hun borst zijn ze toch echt niet te versmaden, toen ze voor het eerst in de doek zat en dat bij hem was kon je me helemaal opvegen :9~

De term onderkantje is bij mij ook bekend Majo en dat t steeds meer zeer doet vooral bij gaan zitten ook :{w bij de eerste flinke hechtingen en flink last ook, komt goed. Je kan evt je kraam vragen te checken of de hechtingen niet te straks zitten, dan kunnen ze er soms eerder uit. Niet te vroeg want dan hou je misschien ook een raar “flapje” over :{
En hopelijk komt de lactatiekundige gewoon langs, zou toch eigenlijk geen probleem horen te zijn ondanks Corona. :{ Snap dat je je advies even dichtbij huis houd er komt al zoveel op je af en zei kunnen je sowieso het beste adviseren!
Daar kijk ik wel naar uit dat de borstvoeding helemaal goed op gang komt. Vannacht ook weer lopen klungelen en uiteindelijk een fles erin gestopt. Vanochtend hapte hij wel weer goed aan en was na 10 minuten alweer klaar. 3 uur later slaapt hij er nog steeds op :?

De verloskundige heeft gisteren mijn onderkantje nog gecheckt en dat zag er volgens haar goed uit. Ik heb volgens mij ook geen hechtingen die ze eruit kunnen halen maar een soort drielaags systeem.

Vannacht ging ik echter bijna van mijn stokje door de pijn dus ik moet weer meer rust nemen. En heb diclo genomen zodat het te doen is. Als het dit weekend zo blijft neem ik toch even contact op met het ziekenhuis.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:45 schreef Bottoms_up het volgende:
Het is allemaal heel zwaar in het begin. Zeker als de nachten een lange tijd slecht zijn komt er veel wrevel. Nu kunnen we gelukkig lachen om alle 3u 's nachts ruzies. Hoewel ik het idee heb dat het nu slechter gaat tussen ons dan in het begin, maar dat kan ook aan covid liggen want nu 24/7 bij elkaar sinds maart ofzo.
Hij heeft gelukkig altijd erg veel gedaan. Hij is nog altijd beter in verschonen dan ik (vind ik heel erg }) ) We hebben evenveel geduld (geen) maar ik heb het beter onder controle omdat ik weet dat het averechts werkt. Hij kleedt m vaak om voor de nacht en ik geef dan de laatste fles. Soms krijg ik een helemaal opgefokt kind in de handen gedrukt terwijl een even opgefokte vader de trap afstompt :P
Dan duurt het wel even voor hij slaapt. En ja, soms word ik daar een beetje boos om.

Onderkantje heb ik gelukkig nooit gehoord. Ik kreeg wel vaak de vraag of ik het niet wilde zien want het genas mooi. Nee, ga weg :{w
Buiten wat trekkende hechtingen gedurende 2 dagen weinig last gehad. Maar mijn stuitje deed pijn voor 2, misschien voelde ik het gewoon niet daardoor. Tranen in mijn ogen als ik rechtop in bed moest gaan zitten.
Waarom wilde je het niet zien? Ik heb meteen na de bevalling gekeken (lees: nadat ik gehecht was) en het viel me alles mee. Nu ook om de dag even gekeken en op de wond na zou je niet zeggen dat ik bevallen ben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:38 schreef Aure het volgende:
Ik heb toen wel naar mijn hechtingen gekeken hoor BU :P vond het eigenlijk wel fijn om te zien wat de schade nu precies was, viel reuze mee trouwens!

Mijn vriend was altijd super schattig tijdens het borstvoeden "Grote hap Jip! GROOOOOTE HAP! Ja goed zo!" O+
Haha wij zeggen ook steeds grote hap O+ Gisteren lag ik even tegen mijn man aan en zei “groooote hap” en we moesten zowat janken van het lachen :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
Gefeliciteerd! Gaan jullie nog iets leuks doen, voor zoverre dat kan?

Vannacht was redelijk gebroken dus ik ben echt kapot :O zo komt de eerste kraamvisite die niet familie is en daarna ga ik lekker nog even mijn mandje in :z :Z
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195959731
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
Gefeliciteerd *O*
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd bellaaelisa! Tot over twee weken.

Iemand zocht hier een tijd geleden zwart speelgoed?
Tip van de dag: https://www.amazon.nl/dri(...)atten/dp/B07HNBT942/

Ideaal om van de salontafel af te gooien, op de bijten en te kwijlen, ze proberen te pakken als iemand ermee rolt...
En als ie naar bed is kunnen mama en papa hun welverdiend glas wijn erop zetten.
Dat was ik! En die dingen hebben wij gewoon al!
pi_195959912
Dank jullie wel allemaal! O+

@MaJo nee niet echt, hebben met ons 4en taart gegeten en een paar cadeautjes.
Spruit en N. zijn ook ziek dus had er geen fijn gevoel bij om mensen uit te nodigen, 2 van mijn schoonzussen hebben ook covid. Ik ben heel verdrietig geweest.. want hallo 1e verjaardag is wel een mijlpaal! Maar gezondheid is het aller belangrijkste.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:13:19 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_195959979
Van harte gefeliciteerd @BellaaElisa!
disclaimer
pi_195960099
Oh majo, een icepack (in een hydrofiel ofzo) tussen je benen is ook zalig! Aanrader *O*

En liggend voeden, laat je vent maar eens zien wat jij allemaal kan 💪🏻

(En ik zie nu m’n “zei” pas, omg :o :@ t is m’n mom brain, heus! :X )


Bellaa, gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:11:11 #233
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195960737
Appelstroop!! Vul plastic zakjes met appelstroop, beetje platdrukken en in de vriezer doen. Dan in een hydrofiel washandje in je onderbroek. Zooo veel fijner dan een icepack.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195960936
@B.ertha Die dingen rollen heel de kamer door, vindt hij geweldig. Komen alleen best hard aan in het gezicht als je ze gooit. (Ja wij zijn eind dertig, en dan? :6). Disclaimer: wij gooien alleen naar elkaar, niet naar prot.

@MaJo Klinkt heftig dat het zoveel pijn blijft doen. Op tijd aan de bel trekken idd. En jouw man... Geen tieten, geen mening, niet?
Ik had gewoon echt geen behoefte om het te zien. Ik had een flinke scheur en als een professional zegt dat het er goed uitziet dan geloof ik het wel. Ben over het algemeen ook niet zo'n doosstaarder dus ik weet niet of ik had kunnen vergelijken met ervoor.
En verder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@BellaaElisa Ik snap je gevoel heel goed. Mijn ouders gaan er over twee weken niet bij kunnen zijn. Wij zijn wel van plan op een later tijdstip nog wat te doen. Zoon beseft het gelukkig nog niet.

En ritme, wat is dat? :') In bed in slaap vallen idem. Wij zitten nu weer in een fase dat hij slapend weggelegd wordt. Enerzijds niet ideaal, anderzijds nog het enige moment dat hij rustig tegen mij aan wilt liggen O+
pi_195961462
Hier mislukt nu hoor . Misschien te vroeg maar hij gaapte in de box dus hup luier en op bed. Maar dat ging niet goed, huilen, tot 100 tellen en troosten en weglopen en weer tot 100 tellen. Vier keer geprobeerd. Toen ging man, hij ging hem in slaap wiegen en na paar minuten wakker. Nu weer borst en hij valt in slaap natuurlijk. Nou ja dan blijven we zo maar zitten. Straks misschien even draagzak. En dan daarna doen we wel weer een poging.
Edit, poging daarna ook mislukt. Viel na 6x in mijn armen in slaap en sliep een kwartier en daarna niet te troosten dus borst. Gedoe zeg dit... 1x dus echt gelukt de rest vond ik redelijk drama. Morgen weer een dag. Nu clusteren en zo op bed.

[ Bericht 21% gewijzigd door Hilmo op 31-10-2020 18:40:40 ]
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:20:07 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195971736
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Dank jullie wel allemaal! O+

@:MaJo nee niet echt, hebben met ons 4en taart gegeten en een paar cadeautjes.
Spruit en N. zijn ook ziek dus had er geen fijn gevoel bij om mensen uit te nodigen, 2 van mijn schoonzussen hebben ook covid. Ik ben heel verdrietig geweest.. want hallo 1e verjaardag is wel een mijlpaal! Maar gezondheid is het aller belangrijkste.
Ik snap dat je daar verdrietig van wordt, dat is zeker een mijlpaal! Maar inderdaad, gezondheid gaat voor :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh majo, een icepack (in een hydrofiel ofzo) tussen je benen is ook zalig! Aanrader *O*

En liggend voeden, laat je vent maar eens zien wat jij allemaal kan 💪🏻

(En ik zie nu m’n “zei” pas, omg :o :@ t is m’n mom brain, heus! :X )


Bellaa, gefeliciteerd! *O*
Ik durf zo’n icepack niet aan, ik hou helemaal niet van koude dingen :@ maar er ligt een bevroren maandverband in de vriezer (heeft de kraam gedaan) dus kan het proberen.

Vandaag liggend gevoed en dat was een succes ^O^ Überhaupt de hele dag borstvoeding kunnen geven, het kwartje is gevallen! Nog wel met tepelhoedje maar dat kan me gestolen worden :)

Alleen heeft Aapie nu erg veel last van krampjes na het eten en hij is dan echt ontroostbaar. Het beste helpt een kraamcadeau dat we gekregen hebben, een egel die trilt en muziek maakt. Zodra deze stopt is hij echter weer ontroostbaar dus het ding staat al uren aan :D iemand nog andere tips? Ik heb ook al infacol besteld voor de zekerheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:25 schreef Bottoms_up het volgende:
@:B.ertha Die dingen rollen heel de kamer door, vindt hij geweldig. Komen alleen best hard aan in het gezicht als je ze gooit. (Ja wij zijn eind dertig, en dan? :6). Disclaimer: wij gooien alleen naar elkaar, niet naar prot.

@:Majo Klinkt heftig dat het zoveel pijn blijft doen. Op tijd aan de bel trekken idd. En jouw man... Geen tieten, geen mening, niet?
Ik had gewoon echt geen behoefte om het te zien. Ik had een flinke scheur en als een professional zegt dat het er goed uitziet dan geloof ik het wel. Ben over het algemeen ook niet zo'n doosstaarder dus ik weet niet of ik had kunnen vergelijken met ervoor.
En verder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:BellaaElisa Ik snap je gevoel heel goed. Mijn ouders gaan er over twee weken niet bij kunnen zijn. Wij zijn wel van plan op een later tijdstip nog wat te doen. Zoon beseft het gelukkig nog niet.

En ritme, wat is dat? :') In bed in slaap vallen idem. Wij zitten nu weer in een fase dat hij slapend weggelegd wordt. Enerzijds niet ideaal, anderzijds nog het enige moment dat hij rustig tegen mij aan wilt liggen O+
Als jij je daar niet prettig bij voelt moet je het sowieso niet doen, zelf vond ik het fijn omdat het echt veel minder erg was dan ik dacht.

Hebben jullie nog iets op de wond gesmeerd? Ik wil aloe Vera gaan smeren om te verzachten maar weet niet of dit al kan.

Vandaag voor het eerst samen gedoucht, dat was heerlijk! En de kraam is weg dus we moeten het nu alleen gaan doen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:39:09 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_195972126
Ik vind dragen nog steeds het fijnste bij krampjes, ze worden er echt rustig van. In infacol en dergelijke geloof ik niet. Het is een natuurlijk proces en het gaat ook vanzelf weer over. Maar ja, het is wel kut als je er nog middenin zit :P

Fijn dat het voeden nu goed gaat! *O*
disclaimer
pi_195974513
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:39 schreef SQ het volgende:
Ik vind dragen nog steeds het fijnste bij krampjes, ze worden er echt rustig van. In infacol en dergelijke geloof ik niet. Het is een natuurlijk proces en het gaat ook vanzelf weer over. Maar ja, het is wel kut als je er nog middenin zit :P

Fijn dat het voeden nu goed gaat! *O*
Infacol e.d. werken ook niet. Rijping van darmpjes is gewoon een natuurlijk proces en het is klote dat daar pijn bij hoort, maar het is wat het is.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 08:34:08 #239
447051 crew  Peejtur
pi_195975185
Hier ook heel erg veel last van krampjes helaas. Wil ook vooral bij/tegen ons liggen.
  zondag 1 november 2020 @ 08:34:29 #240
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195975188
Hier gezegend met vrijwel krampvrije kinderen :@ maar team dragen en white noise hier O+

Wat ontzettend fijn dat de borstvoeding nu zo goed gaat Majo! *O*

En ik denk dat aloe vera prima kan, dat bevroren maandverband zou ik zeker even proberen.
En was t afscheid van de kraam emotioneel? Of toch stiekem wel heel lekker om het nu met z’n drietjes te doen?
pi_195975336
Krampjes zijn de duivel. Hier was het vooral 's nachts. Het enige dat een beetje hielp was een heatpackje op zijn buik. En dan niet zo'n duur kersenpit zakje voor baby's maar zo'n goedkope blauwe.
pi_195976015
Shit. M’n vriend heeft gisteravond aangegeven dat ‘ie eigenlijk liever wil dat Ootje op z’n eigen kamertje gaat slapen en ik ben daar echt totaal nog niet aan toe. Hij is morgen 4 weken oud en ik vind het nog zo fijn dat ‘ie in z’n wiegje bij ons slaapt. Overal wordt ook geschreven dat rooming-in zoveel voordelen heeft. Ikzelf heb zoiets van, we zien wel wanneer het voor ons alledrie goed voelt, maar ik vind dat voorlopig echt nog te vroeg. Maar nu voel ik me dus kut hierover, omdat ik nu weet dat we lijnrecht tegenover elkaar staan hierover. Hij heeft wel al aangegeven dat we het dan pas doen als ik me er goed bij voel, maar ik voel me er toch rot bij. Het is de eerste keer dat we ergens anders over denken, en zeeeeker niet de laatste keer, daar ben ik me heel bewust van. Dus daar moet ik gewoon mee leren dealen en dat bespreekbaar houden.

En het is ook niet dat ie heel irritant is ‘s nachts. Tussen de voedingen door slaapt ie heel lief en rustig, je hebt er echt geen kind aan, dus ik zie het probleem niet zo. Hij meldt zich meestal rond 3 uur ‘s nachts voor voeding en dan duurt dat huilen/zeuren hooguit 3 minuten en dan is het weer rustig als z’n flesje gegeven wordt. M’n vriend slaapt daar zelfs doorheen als ik de ‘nachtdienst’ doe!

Ik dacht zelf meer aan tot rond de 2 of 3 maanden bij ons en dan op z’n eigen kamertje in z’n ledikantje. En voor die tijd af en toe een middagslaapje oefenen in z’n eigen kamertje zodat ie kan gaan wennen.
  zondag 1 november 2020 @ 10:05:06 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_195976055
Heeft je vriend ook aangegeven waarom hij dat graag wil?
disclaimer
  zondag 1 november 2020 @ 10:50:23 #244
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195976603
Wat vervelend littleteacup. Ik denk dat je gewoon even uitgebreid met je vriend moet bespreken waarom hij het graag wil en waarom jij niet. Dit hoeft helemaal niet zo’n big deal te zijn. Met rustig even praten komen jullie hier vast wel uit. Net als dat je dat in de toekomst nog vaak zult hebben, samen bespreken en weer door.
Geen man over boord! Al doen al die hormonen je vast anders denken nu
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 11:20:28 #245
447051 crew  Peejtur
pi_195976999
Hier zie ik ook liever de kleine eerder vandaag dan morgen Naar haar eigen kamer gaan. Maar ik ben dan ook een lichte slaper en heb afgelopen nacht dan ook wakker gelegen van 2 tot 6. Morgen moet ik weer werken dus komende nacht slaap ik even apart. Maar zo gauw het voor ons beide goed voelt, gaat ze naar eigen kamer.
  zondag 1 november 2020 @ 11:34:15 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195977232
Wat vervelend LTC. Gelukkig geeft hij je wel ruimte, maar ik kan me wel voorstellen dat het je niet lekker zit. Gewoon over praten samen, jullie komen er vast wel uit.

Nog 2 opties die je kunt overwegen: je partner slaapt ergens anders of jij en de kleine verhuizen samen naar de kinderkamer.

Geen haar op mijn hoofd die trouwens denkt aan Colin ergens anders slapen. Liefst zou ik hem elke nacht in mijn bed hebben :@ . En ik dacht dat ik wel een taaie zoj zijn daarin :') .
Resistance is futile.
pi_195977448
In de eigen kamer slapen was hier geen optie voor mij. Van vriend had het ook wel eerder gemogen. Prot kwam heel veel 's nachts en elke keer door de kou naar de andere kamer strompelen ging ik echt niet doen.
Ik zou ook vragen waarom en wat zijn gevoel erbij is. Vriend kreeg bv vaak van vrienden te horen dat hij op de eigen kamer zou 'moeten'.
Prot heeft trouwens 7 maanden naast ons geslapen en dan zonder probleem naar zijn eigen kamer.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 11:57:37 #248
447051 crew  Peejtur
pi_195977689
Oudste hier was met 6 weken naar eigen kamer btw.
pi_195978812
Noor heeft echt direct op haar eigen kamertje geslapen, ik was toen niet zo bezig met rooming in :@ Nu met A. ging het iets anders. Mijn vriend heeft het 3 weken volgehouden, maar kon echt niet slapen met baby op de kamer. Dus hij heeft in sneltempo de zolder slaapkamerproof gemaakt (A. zou sowieso onze Kamer krijgen en wij naar zolder). Die is dus met 3 weken op zolder gaat slapen. Ik heb nog iets van 2 weken bij A. op de Kamer gaan slapen en toen ben ik ook naar zolder gegaan. Gaat eigenlijk wel prima zo. Maar het is inderdaad wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt.
pi_195979312
Hier ligt Y nu sinds 2 nachten op haar eigen kamer, vanaf dat ze exact maand 1 oud is. Voor ons alleen maar voordelen. Ze slaapt ontzettend onrustig en maakt veel geluid en bewegingen waardoor wij niet kunnen slapen en waardoor ik vaak onterecht denk dat ze wakker wordt waardoor ik zowel haarzelf als ons tekort doe aan slaap (we hebben een babymonitor met camera die elke nacht ook een slaapsamenvatting geeft en afgelopen nacht was ze bijvoorbeeld 3x voor 10/15 minuten wakker maar viel ze daarna weer in slaap. Als ze naast ons had gelegen had ik haar er hoogstwaarschijnlijk onnodig uitgehaald). Bovendien beweegt ze dus best veel en heeft ze in haar ledikant veel meer ruimte dan in de bassinet hier. En het eerste wat wij hier doen wanneer ze wakker wordt is luier verschonen en de commode staat op haar kamer, dus eruit moeten we sowieso. En bv geef ik zittend in een stoel want dat vind ik in bed niet comfortabel, dus voor ons heeft op de kamer slapen weinig voordelen.

Dus gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Heeft allebei voor- en nadelen. Alleen wel erg vervelend dat jullie er verschillend over denken!
  zondag 1 november 2020 @ 15:55:14 #251
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195983514
Ommegot, ons meiske krijgt tanden :o pas 8 maanden. Grote broer deed daar langer dan een jaar over dus ik ben helemaal verrast! :D

Nu maar duimen dat ze die alleen gebruikt voor niet vloeibaar eten :X en dat ze er niet alsnog last van krijgt want anders dan meer poep merk ik niks *O*
pi_195983732
Wat een verschil dan Zo-is-dat! Ik kan me voorstellen dat je er nog geen rekening mee had gehouden. Frum was 4 (!) maanden bij de eerste tand. Ze is nu 7 maanden en heeft er nu onder 2 en boven komt er ook eentje door. Ik schrok er toen ook echt van. :’)
  zondag 1 november 2020 @ 16:48:19 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_195984661
Haha ja, 8 maanden is niet exceptioneel vroeg ;) maar als je rekent op 12 maanden schrik je er wellicht wel van. Mijn oudste kreeg met exact 16 weken haar eerste tand.
disclaimer
  zondag 1 november 2020 @ 16:54:15 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195984802
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 16:06 schreef QuattroF het volgende:
Wat een verschil dan Zo-is-dat! Ik kan me voorstellen dat je er nog geen rekening mee had gehouden. Frum was 4 (!) maanden bij de eerste tand. Ze is nu 7 maanden en heeft er nu onder 2 en boven komt er ook eentje door. Ik schrok er toen ook echt van. :’)
De tandjes van Frum zijn wel übercute O+
Resistance is futile.
pi_195985159
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2020 16:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

De tandjes van Frum zijn wel übercute O+
Ja he? O+
pi_195986983
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:07 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja he? O+
Ik kom er nu trouwens pas achter dat Frum en Y naamgenootjes zijn!
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 19:02:52 #257
447051 crew  Peejtur
pi_195987659
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 16:48 schreef SQ het volgende:
Haha ja, 8 maanden is niet exceptioneel vroeg ;) maar als je rekent op 12 maanden schrik je er wellicht wel van. Mijn oudste kreeg met exact 16 weken haar eerste tand.
Onze is met een puntje op de onderkant geboren haha.

Zou je de naam trouwens naar LL willen wijzigen in de op?
pi_195991133
Peuter kreeg met 7,5 maand haar eerste tandje. Ik kan me voorstellen dat je bij een tweede een beetje van hetzelfde uitgaat, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn!

Peuter ging met 8 weken naar dr eigen kamer op initiatief van vriend. L slaapt nu met 3,5 maand nog bij ons en dat blijft voorlopig ook nog wel zo. Heerlijk zo’n co-sleeper, bij peuter hadden we het ledikant op onze kamer en moest ik er dus sowieso uit. Daarbij is de babykamer door de verbouwing opeens aan de andere kant van het huis tov onze slaapkamer dus ik denk dat het nog wel even duurt voor ze naar dr eigen kamertje gaat. Vriend hoor ik er ook niet over. Wellicht omdat ik het advies aan de kraam heb gevraagd in zijn bijzijn. :+

Sinds 2 weken is ze echt enorm haar buikspieren aan het trainen en haar hoofd naar voren aan het houden. Ziet er nogal hilarisch uit in de kinderwagen en de newbornset, maar ook op schoot doet ze het bijna continu. Vriend zei vandaag ook al dat ze op moest passen dat ze niet krom gaat groeien. :+
En sinds een week slaakt ze enorm veel soorten gilletjes en geluidjes. Heel veel
Lachen, kirren en kletsen. Zo leuk. O+
pi_195997174
quote:
17s.gif Op zondag 1 november 2020 18:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik kom er nu trouwens pas achter dat Frum en Y naamgenootjes zijn!
Ja klopt! O+ Leuk!
pi_196000024
Ben ik weer! De storm is wel gaan liggen. Ik ben blij dat m’n vriend achter me staat en meegaat in mijn tempo. We komen er wel uit. Vanaf vandaag gaat ie weer een weekje werken en we zien dan wel hoe dat gaat qua energielevels. Ik doe nu de nachtvoeding, zodat hij z’n slaap kan pakken. Zolang ie niet met z’n hoofd voorover op z’n bureau in slaap dondert, vind ik het prima en is er wat mij betreft geen reden om het rooming in te stoppen.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 18:54:29 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196005702
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:39 schreef SQ het volgende:
Ik vind dragen nog steeds het fijnste bij krampjes, ze worden er echt rustig van. In infacol en dergelijke geloof ik niet. Het is een natuurlijk proces en het gaat ook vanzelf weer over. Maar ja, het is wel kut als je er nog middenin zit :P

Fijn dat het voeden nu goed gaat! *O*
Dragen wil ik binnenkort ook gaan proberen! Eerst maar eens voor het eerst naar buiten :D

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 06:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Infacol e.d. werken ook niet. Rijping van darmpjes is gewoon een natuurlijk proces en het is klote dat daar pijn bij hoort, maar het is wat het is.
Dit is echt een kwestie van "baat het niet dan schaadt het niet". Ik ga het proberen en als het niks doet/hij obstipatie krijgt dan stop ik er meteen weer mee. Ik heb de tip trouwens juist van iemand van fok, weet alleen even niet meer wie :)

Ik ben er trouwens achtergekomen wat de ergste krampen heeft opgeleverd waardoor hij zaterdagnacht 4 uur ontroostbaar heeft zitten huilen: ik had 2 dagen zuurkool gegeten. Iedereen heeft het er altijd over wat je allemaal wel en niet mag eten en drinken tijdens de zwangerschap maar nooit over wat voor effect dit heeft op de borstvoeding (behalve alcohol). Dus lesje geleerd, voorlopig geen kolen. Ik las alleen ook over koolzuur en chocola. Iemand daar ervaring mee? Dat blijft toch mijn guilty pleasure :@

quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 08:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hier gezegend met vrijwel krampvrije kinderen :@ maar team dragen en white noise hier O+

Wat ontzettend fijn dat de borstvoeding nu zo goed gaat Majo! *O*

En ik denk dat aloe vera prima kan, dat bevroren maandverband zou ik zeker even proberen.
En was t afscheid van de kraam emotioneel? Of toch stiekem wel heel lekker om het nu met z’n drietjes te doen?
Ik vond het niet per se emotioneel, we waren er ook wel een beetje aan toe om het nu zelf te gaan doen. We zijn gezegend met een uitslapende baby dus we moesten steeds de wekker zetten voor de kraam. In plaats van uitrusten ben je daardoor dus juist eerder wakker _O- En het gaat allemaal super goed zo met z'n drietjes, we hebben inmiddels echt een ritme te pakken!

LTC vervelend dat jullie even niet op 1 lijn zaten maar ik zie dat dit inmiddels opgelost is.

SQ kun jij Aapie in de OP zetten? Geboortedatum 24 oktober. Ik kan het natuurlijk zelf ook maar weet niet hoe wenselijk dit is :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196006293
Onze kleine man heeft vanaf de eerste nacht op zn eigen kamer gelegen, maar dat is wellicht iets minder logisch als je borstvoeding geeft.
pi_196006502
Oke stomme vraag misschien maar hoe weet je of je baby krampjes heeft? :@ Veel huilen? Of?
pi_196006804
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
Oke stomme vraag misschien maar hoe weet je of je baby krampjes heeft? :@ Veel huilen? Of?
Huilen, vaak ook schoppen met de beentjes of overstrekken. Buikje voelt dan soms ook hard. Fietsen met de beentjes en in kikkerhouding tegen ons aan hielp dan goed, of buikmassages.
pi_196006938
Ah oke! Denk niet dat Y daar last van heeft. Ze scheet ook redelijk veel dus waarschijnlijk raakt ze teveel aan lucht op die manier kwijt :P.
pi_196007220
Hier waren krampjes vooral herkenbaar door heel hard huilen in combinatie met schoppende beentjes.

Ik heb mijn baby om 17:00 opgehaald van de opvang met de kinderwagen en ze is onderweg in slaap gevallen. Ze slaapt dus nog steeds, waardoor ik haar nog niet heb kunnen knuffelen. ;( Want ja, door Corona wordt ze al liggend in de wagen overgedragen...
Arm ding helemaal kapot van de indrukken op de opvang. Ze was ook al sinds 14:30 wakker. Ben benieuwd hoelaat ze wakker gaat worden, want vind t ook sneu om dr wakker te maken als ze daar zelf niet aan toe is.

Ze slaapt daar dus nog niet in bed, maargoed het was ook pas de 3de dag dus denk dat ik het nog even los moet laten. Het voelt alleen zo tegenstrijdig omdat ze thuis wel zonder problemen in haar bedje slaapt en hoop niet dat dit straks thuis ook niet meer lukt. :@

Edit: fokwet, ze is wakker. Ik had eerder moeten posten. O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Nolita op 02-11-2020 20:04:06 ]
  maandag 2 november 2020 @ 20:10:53 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_196007701
Krampjes door voeding van de moeder is ook een hoax, sorry :+
disclaimer
pi_196007968
Ik kreeg vanmiddag trouwens een mail van het consultatiebureau dat ze een foto had gemaakt van een vlekje om navraag te doen, maar niet meer wist welk kindje het was. Ik kreeg de mail omdat ik er die dag ook was. (2 weken geleden) :X
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 21:39:50 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196009830
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
Oke stomme vraag misschien maar hoe weet je of je baby krampjes heeft? :@ Veel huilen? Of?
Ontroostbaar huilen, beentjes optrekken en dan juist weer overstrekken, harde buik. Wel fijn dat Y er geen last van heeft, het is zo sneu!

quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 20:10 schreef SQ het volgende:
Krampjes door voeding van de moeder is ook een hoax, sorry :+
Weet je, dit soort dingen weet je natuurlijk nooit zeker. Maar als ik zelf kijk naar de mate van pijn die hij had zie ik wel echt een verschil op de dagen dat ik zuurkool heb gegeten.

Nu infacol gegeven en hij geeft geen kick. Dus ook hierbij, het maakt me niet uit of het bewezen is of toeval maar als het helpt dan ben ik al lang blij :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196009896
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 20:10 schreef SQ het volgende:
Krampjes door voeding van de moeder is ook een hoax, sorry :+
Is dat achterhaald ja? Heb je een misschien linkje? Ik had zelf wel het idee dat het (een beetje) invloed had, maar dat kan ook wishful thinking zijn geweest :P (los van allergie/intolerantie).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196012180
Mijn kraam gaf toentertijd aan dat voeding wel van invloed kán zijn, maar vooral in grote mate. Ik kon prima een broodje filet americain met ui eten, maar uiensoep raadde ze af als de baby daarop reageerde. En weet je, iedere baby is anders. Dus ik begrijp heel goed dat MaJo alles wil proberen om de krampjes te voorkomen. Kwaad kan dat niet. En even geen zuurkool eten is geen wereldramp. Tegenstrijdige adviezen is als nieuwbakken moeder niet fijn, dat kan je onzeker maken. Dus @MaJo lekker uitproberen hoor! Als het werkt bij Aapie is dat hartstikke fijn. O+
pi_196015341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:31 schreef Tink89 het volgende:
Wat een onwijs leuk pakje op die laatste foto. Als je het verkoopt, wil je dan eens aan me denken? O-) O-)
Je bent uitgerekend in maart toch? Dat moet wel lukken, dan is hij er zeker uitgegroeid :+

Het lukt me niet echt om heel actief te posten hier, maar ik lees alles dat telt ook toch :9
Oudste kreeg hier vlak na haar eerste verjaardag haar eerste tanden, dus ben benieuwd :P

Normaal gesproken zou de nacontrole telefonisch zijn door de coronamaatregelen, maar ik mag toch langskomen omdat ik wat klachten blijf houden. Het woord verzakking is gevallen -O- Hopelijk valt het mee..

En BFD O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:54:13 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_196015371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:51 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Je bent uitgerekend in maart toch? Dat moet wel lukken, dan is hij er zeker uitgegroeid :+

Het lukt me niet echt om heel actief te posten hier, maar ik lees alles dat telt ook toch :9
Oudste kreeg hier vlak na haar eerste verjaardag haar eerste tanden, dus ben benieuwd :P

Normaal gesproken zou de nacontrole telefonisch zijn door de coronamaatregelen, maar ik mag toch langskomen omdat ik wat klachten blijf houden. Het woord verzakking is gevallen -O- Hopelijk valt het mee..

En BFD O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

Wel balen van de verzakking! Even een positieve ervaring delen: ik had na mijn tweede bevalling ook zo'n bal in mijn vagina. Ik ben daar mee naar de fysio gegaan, die constateerde dat met mijn bekkenbodem niets mis was, heb wat oefeningen mee gekregen en een paar maanden later was alles weer als vanouds :*
disclaimer
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:03:29 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_196015493
Oh het was geenszins mijn bedoeling om mensen onzeker te maken. Ik hou gewoon van de waarheid. Zou jammer zijn als mensen zichzelf weer onnodig hartstikke veel dingen ontzeggen. Maar goed, ik zal me inhouden ;)
disclaimer
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:06:22 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_196015536
Bfd!



:P
disclaimer
pi_196015568
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:54 schreef SQ het volgende:

[..]

O+ O+

Wel balen van de verzakking! Even een positieve ervaring delen: ik had na mijn tweede bevalling ook zo'n bal in mijn vagina. Ik ben daar mee naar de fysio gegaan, die constateerde dat met mijn bekkenbodem niets mis was, heb wat oefeningen mee gekregen en een paar maanden later was alles weer als vanouds :*
Dat klinkt zeker positief! Het voelt bij mij ook als een bal, beetje alsof ik een tampon in heb die er half uit valt :') Verder geen incontinentie of problemen met aandrang voelen, dus ik hoop dat het op te lossen is met fysio. Ik doe al bekkenbodem oefeningen maar misschien voer ik die niet helemaal goed uit ofzo, dus wel fijn als iemand met verstand mij kan begeleiden :9

Die foto SQ :D dat blaadje :D O+
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:40:35 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196016067
BFD! Ik smelt alweer O+ . Zal straks weer ff mijn zoon stalken met mijn telefoon :P .
Resistance is futile.
pi_196016148
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 19:27 schreef Smart_ass het volgende:
Oke stomme vraag misschien maar hoe weet je of je baby krampjes heeft? :@ Veel huilen? Of?
Ontroostbaar was onze mini, iedere avond. Vanaf een uur of 18:00 tot 23:00 bijna aan één stuk huilen, zo zielig. Niets leek te helpen.

quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 20:10 schreef SQ het volgende:
Krampjes door voeding van de moeder is ook een hoax, sorry :+
Net als iemand hierboven merkte ik voor mezelf toch echt wel verschil. Vooral als ze ineens extreem veel last had, dan dacht ik na wat ik gegeten had de dagen ervoor en dan was het altijd "ah shit, ja..." gerechten met veel kool of knoflook bijvoorbeeld. Toen ik dat ging mijden had ze die extreem heftige aanvallen niet meer.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_196017741
Awh die foto’s! Ik smelt! O+

Frum is weer blij vandaag. Let niet op melk-vlek. :’)
pi_196019809
Ja ik merkte het ook met kool, gek hè. Zelfs na die 6 weken krampjes hoogtepunt. Zelfs met bloemkool :?
Pittig eten ook minder.

Oh jongens, mijn twee jongens zijn toch zo mooi samen! O+ R is ook zo lief voor F O+ O+
Wat ben ik toch ontzettend blij dat we voor een tweede zijn gegaan :'( O+ ik kan F ook wel opvreten zo heerlijk ventje
pi_196022529
BFD. O+

Mooie foto's!
pi_196024250
Mooie foto’s allemaal weer O+.

Ik heb vorige week eindelijk de newbornshoot foto’s binnengekregen (ze was toen precies 1 week oud). Super corny maar O+ O+ O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196031037
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:40 schreef Smart_ass het volgende:
Mooie foto’s allemaal weer O+.

Ik heb vorige week eindelijk de newbornshoot foto’s binnengekregen (ze was toen precies 1 week oud). Super corny maar O+ O+ O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet mijn persoonlijke smaak, maar wel een heel mooie baby! :D O+
pi_196031206
Kleine update vanuit deze kant van 't land. Een werknaam had ik verzonnen, alweer vergeten, dus ga ik weer over nadenken. Maar soit, mevrouw vind hier slaap maar voor newborns. Dat ze zelf nog tot die categorie behoort vergeten we maar even. Overdag is er geen beginnen aan, ze hangt vrijwel altijd op ons, in de draagzak of is wakker. Daar valt dus winst te behalen zeg maar. 's nachts is het wisselend. Zo nu en dan pakt ze wel eens een uur of 6 achter elkaar in haar wieg bij op op de kamer, dat is prachtig. Vervolgens na een voeding tussen ons is, want daarna is de wieg lava. Ze groeit goed, drinkt steeds beter, af en toe lijkt er een ritme in te komen die vervolgens de deur weer uit kan.

Volgende week staan de wendagen gepland op de opvang, gaan gewoon die kant al op.. Tijd vliegt.
pi_196053917
Even een update vanaf hier. Sinds maandag is vriend weer aan het werk en precies maandag en gisteren had Ootje twee regeldagen. Ik ben echt compleet ingestort maandagavond. Met 3 uur slaap en een baby die de hele dag om de 45 minuten/1 uur krijst werd ik heeelemaal gek. Gisteren net zo, maar toen had ik in de middag hulp van mn schoonzus. Vandaag is het weer de meest relaxte perfecte baby ooit. Pfff.

Ook naar consultatiebureau geweest vandaag. Geboortegewicht en lengte: 48cm en 2615g. Nu, een maand later: 51cm en 3526g. Vreeeeetzaaaak!

Dus al met al ondanks idioot veel tranen van zowel Ootje als mij de afgelopen 2 dagen gaat het vandaag weer best goed.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:54:59 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_196054698
Oh my wat een knapperd, Smart_ass! O+

En QuattroF, wat is je meisje toch een heerlijk blij ei ondanks alle ellende die ze al heeft moeten doorstaan :*
disclaimer
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 16:57:20 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196054756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:51 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Je bent uitgerekend in maart toch? Dat moet wel lukken, dan is hij er zeker uitgegroeid :+

Het lukt me niet echt om heel actief te posten hier, maar ik lees alles dat telt ook toch :9
Oudste kreeg hier vlak na haar eerste verjaardag haar eerste tanden, dus ben benieuwd :P

Normaal gesproken zou de nacontrole telefonisch zijn door de coronamaatregelen, maar ik mag toch langskomen omdat ik wat klachten blijf houden. Het woord verzakking is gevallen -O- Hopelijk valt het mee..

En BFD O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleine loempia met grote loempia O+

Oef verzakking zou wel naar zijn -O- Wat zijn precies je klachten? Ik merk dat ik urine ophouden nog lastig vind, zeker met niesen :@ Maar zo vlak na de bevalling is dat nog wel te verklaren denk ik?

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:06 schreef SQ het volgende:
Bfd!

[ afbeelding ]

:P
Dat hoofd _O- Ik hou echt van die gekke bekken, heb al een hele serie van aapie gemaakt. Ik lig steeds dubbel als ik ernaar kijk :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef QuattroF het volgende:
Awh die foto’s! Ik smelt! O+

Frum is weer blij vandaag. Let niet op melk-vlek. :’)
[ afbeelding ]
Aw wat cute O+ Heeft ze een ontstoken oogje?

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:40 schreef Smart_ass het volgende:
Mooie foto’s allemaal weer O+.

Ik heb vorige week eindelijk de newbornshoot foto’s binnengekregen (ze was toen precies 1 week oud). Super corny maar O+ O+ O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wel echt te zoet hoor O+ Ik zou ook wel een newborn shoot willen maar vind het lastig met corona. Zelf maar even de Nikon erbij gepakt om wat foto's te maken. Zal zo eens kijken of ik ze kan uploaden. Het lukt me niet of BFD bij te houden, wordt het weer BFW :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Kleine update vanuit deze kant van 't land. Een werknaam had ik verzonnen, alweer vergeten, dus ga ik weer over nadenken. Maar soit, mevrouw vind hier slaap maar voor newborns. Dat ze zelf nog tot die categorie behoort vergeten we maar even. Overdag is er geen beginnen aan, ze hangt vrijwel altijd op ons, in de draagzak of is wakker. Daar valt dus winst te behalen zeg maar. 's nachts is het wisselend. Zo nu en dan pakt ze wel eens een uur of 6 achter elkaar in haar wieg bij op op de kamer, dat is prachtig. Vervolgens na een voeding tussen ons is, want daarna is de wieg lava. Ze groeit goed, drinkt steeds beter, af en toe lijkt er een ritme in te komen die vervolgens de deur weer uit kan.

Volgende week staan de wendagen gepland op de opvang, gaan gewoon die kant al op.. Tijd vliegt.
Lastig hoor zo'n moeilijk slapende baby! Hopelijk heeft ze snel een normaal ritme te pakken :*

Aapie doet momenteel ook moeilijk over de wieg maar hij slaapt nu eigenlijk standaard op een voedingskussen tussen ons in (OP de deken, no worries ;)) Pas in de ochtend mogen we hem in zijn wieg leggen want oh wee als we hem wakker maken, dan is het echt van 0 to 100 in 2 seconds :')
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:25 schreef LittleTeaCup het volgende:
Even een update vanaf hier. Sinds maandag is vriend weer aan het werk en precies maandag en gisteren had Ootje twee regeldagen. Ik ben echt compleet ingestort maandagavond. Met 3 uur slaap en een baby die de hele dag om de 45 minuten/1 uur krijst werd ik heeelemaal gek. Gisteren net zo, maar toen had ik in de middag hulp van mn schoonzus. Vandaag is het weer de meest relaxte perfecte baby ooit. Pfff.

Ook naar consultatiebureau geweest vandaag. Geboortegewicht en lengte: 48cm en 2615g. Nu, een maand later: 51cm en 3526g. Vreeeeetzaaaak!

Dus al met al ondanks idioot veel tranen van zowel Ootje als mij de afgelopen 2 dagen gaat het vandaag weer best goed.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan op instorten staat. Kun je misschien wat vaker hulp krijgen van iemand zodat je even bij kunt slapen? Goeie stats ^O^

Wij zijn vandaag ook bij het CB geweest, aapie is 100 gram afgevallen sinds zaterdag :o Hij zit dus weer flink onder zijn geboortegewicht terwijl hij zaterdag er nog maar 20 gram onder zat. Morgen heb ik de belafspraak met het CB, vandaag was alleen maar wegen (vanwege corona). Ik zal dit dan ook verder bespreken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196054923
Ik hoop dat we in de '8-weken sprong' zitten. Ze hangt op m'n vriendin, slaapt dan in een houding dat ik direct aan de fysio moet denken, maar box-wieg-bed-anywhere else is lava. Het is voeden-huilen-voeden-huilen-krijsen-hangen. Lange dagen zo. Gelukkig is de oudste vandaag op de opvang. *)
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 17:10:47 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196055114
Hier dan een foto:

3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196055225
Wat een lieve baby’s, stuk voor stuk. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_196055493
Ach wat een popje majo O+

Wel shit dat hij afvalt :{ misschien maar alvast lekker veel aanleggen tot je afspraak van morgen :Y)

Ik zit te wachten op een laatste patiënt al een uur later dan ik normaal klaar ben :N ik wil naar m’n kindjes!! -O-
pi_196057417
@SQ: Ja echt he? Ze lacht de hele dag. Huilt amper 5 minuten per dag.. Zo gek na alles wat er gebeurd is maar we genieten er zo van. O+

@MaJo wat een schatje heb je! Frum heeft hemangioom onderhuids op haar oogje. Ze heeft er geen last van en het trekt gelukkig weer weg.


Heeft er iemand tips voor babyschoentjes of slofjes? Frum is nu 7 maanden maar ik vind het koud worden met enkel dikke sokjes. Echt harde schoenen vind ik nog niet zo’n fijn idee denk ik? Hebben jullie tips wat goed werkt? Ik zat even op Wehkamp te kijken maar daar kwam ik nogal prijzige exemplaren tegen. Althans, diegene die ik mooi vind. En hoe weet je welke maat? Zoveel vragen! :’)
  woensdag 4 november 2020 @ 19:06:13 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196057510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef QuattroF het volgende:
Awh die foto’s! Ik smelt! O+

Frum is weer blij vandaag. Let niet op melk-vlek. :’)
[ afbeelding ]
O+ O+ die ooievaarsbeet maakt de plaatjes van Frum dus helemaal af :+ . Superlief popje!

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:40 schreef Smart_ass het volgende:
Mooie foto’s allemaal weer O+.

Ik heb vorige week eindelijk de newbornshoot foto’s binnengekregen (ze was toen precies 1 week oud). Super corny maar O+ O+ O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig, Smart_ass O+ . Kijk je mooie dochter nou eens, leuke foto!

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:10 schreef MaJo het volgende:
Hier dan een foto:

[ afbeelding ]
Awwww, veeg mij maar op O+
Resistance is futile.
pi_196057674
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef QuattroF het volgende:

Heeft er iemand tips voor babyschoentjes of slofjes? Frum is nu 7 maanden maar ik vind het koud worden met enkel dikke sokjes. Echt harde schoenen vind ik nog niet zo’n fijn idee denk ik? Hebben jullie tips wat goed werkt? Ik zat even op Wehkamp te kijken maar daar kwam ik nogal prijzige exemplaren tegen. Althans, diegene die ik mooi vind. En hoe weet je welke maat? Zoveel vragen! :’)
Bedoel je voor buiten of binnen? Wij hebben sinds zijn geboorte altijd fleece slofjes in huis. Bv van lodger, in de sale zijn die goed te doen.
Voor buiten (rondkruipen en zo) hebben we deze:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0858320003.html
Lekkere dikke fleece voering.
Voor de maat gewoon de voetjes meten. Op het internet zijn veel tabellen te vinden.
Binnen heeft hij vaak aapies slofjes aan met sokken. Zo heeft hij genoeg grip om te gaan staan.
pi_196057780
Voor de rest zie ik zoveel mooie foto's van prachtige baby's O+
Het is hier alleen even te druk om op iedereen apart te reageren.
pi_196057933
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:12 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Bedoel je voor buiten of binnen? Wij hebben sinds zijn geboorte altijd fleece slofjes in huis. Bv van lodger, in de sale zijn die goed te doen.
Voor buiten (rondkruipen en zo) hebben we deze:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0858320003.html
Lekkere dikke fleece voering.
Voor de maat gewoon de voetjes meten. Op het internet zijn veel tabellen te vinden.
Binnen heeft hij vaak aapies slofjes aan met sokken. Zo heeft hij genoeg grip om te gaan staan.
Voor buiten inderdaad! Voor in de wagen of maxicosi bijvoorbeeld, of voor op de arm. Bedankt voor je tips! Ik ga eens kijken en meten.
pi_196063088
Hoi dames,
Wat leuk om al jullie lieve babies te zien! Mijn kleine dondersteen is ondertussen alweer 4 maanden! Wat gaat de tijd toch snel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gaat het nu weer helemaal goed gelukkig. De kleine dondersteen heeft toen ze 9 weken was een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat haar luchtpijp was dichtgeklapt waardoor ze niet meer kon ademen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik haar weer weg durfde te leggen. Maar ondertussen heb ik wel weer vertrouwen dat het niet meer gaat gebeuren en dat alles goed gaat met haar. :)
  donderdag 5 november 2020 @ 03:02:13 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_196064832
Oh jakkes madam-april, wat ontzettend akelig ;( ik kan me goed voorstellen dat je daar wel een klein trauma van oploopt ja. :*
Fijn dat het nu weer goed gaat. En wat een prachtig kindje! O+
disclaimer
  donderdag 5 november 2020 @ 03:08:24 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196064847
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:10 schreef madam-april het volgende:
Hoi dames,
Wat leuk om al jullie lieve babies te zien! Mijn kleine dondersteen is ondertussen alweer 4 maanden! Wat gaat de tijd toch snel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gaat het nu weer helemaal goed gelukkig. De kleine dondersteen heeft toen ze 9 weken was een tijdje in het ziekenhuis gelegen omdat haar luchtpijp was dichtgeklapt waardoor ze niet meer kon ademen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik haar weer weg durfde te leggen. Maar ondertussen heb ik wel weer vertrouwen dat het niet meer gaat gebeuren en dat alles goed gaat met haar. :)
Wat een scheetje O+ .

Je beschrijft hier zo'n beetje mijn grootste angst, wat een hel! Fijn dat het weer goed gaat nu.
Resistance is futile.
pi_196065112
Jeetje madam, wat ontzettend eng moet dat zijn geweest!! Klinkt echt als een nachtmerrie zeg. Blij dat ze het weer goed doet nu, wat een schatje O+.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 04:21:29 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196065144
Madam-april jeetje wat een eng verhaal! Gelukkig was je zelf alert en is ze er weer bovenop gekomen. Wat een cutie O+

Aapie is al de hele nacht moeilijk aan het doen, veel huilen en niets is goed. Nu maar even aangelegd maar zodra de borst uit zijn mond gaat is het meteen blèren.

Ik heb morgen een Coronatest. Ik heb al tijden dat ik een beetje snotter en daar is sinds de bevalling keelpijn bijgekomen. Gisteravond was ik een beetje benauwd en ik raakte daar zo van in paniek dat ik me toch maar laat testen. We moeten alleen kijken wat logistiek handig is, ik weet niet of het verstandig is om zelf te rijden :@ staan ze erg raar te kijken als we met het hele gezin aankomen? :D

Vandaag trouwens een naar bericht ontvangen. Een van de meiden van mijn pufclub is bevallen en het kindje is na 2 uur overleden :’( ik vind het zo vreselijk naar, het laat me niet los. Je moet er toch niet aan denken ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')