abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:25:41 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195937530
'Onderkantje'

Ik heb mijn kraamverzorgster betrapt op het gebruik van die term. :+

Ik weet nog steeds niet wat ik van die term moet vinden.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:37:37 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195937552
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:23 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik heb ook al 2x een vette huilbui gehad omdat m'n vent meende dat er iets beter kon bij de borstvoeding :@ . En ook hier die opleving van de verliefdheid O+ . Wat een herkenning... mooi om te lezen.

Het is gewoon een geweldig mooie en hele enge achtbaan.
[..]

Hoe dan?! ^O^ _O_
Ik vind het best fijn om te lezen dat mijn man daar niet de enige in is :@ het is een lieve schat maar geduld is niet zijn sterkste kant. Hij voelde zich ook meteen schuldig toen ik moest huilen, het is voor hem ook niet niks.

Ik vind het mooi om die verbondenheid te voelen, vooral omdat je ook wel hoor dat je langs elkaar kunt gaan leven en alleen nog maar ouders bent. Maar goed, we zitten pas op dag 5 :D
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:25 schreef Seven. het volgende:
'Onderkantje'

Ik heb mijn kraamverzorgster betrapt op het gebruik van die term. :+

Ik weet nog steeds niet wat ik van die term moet vinden.
Nou ik weet wel wat ik van die term vind! Van tevoren had ik me voorgenomen om er iets van te zeggen als iemand het over mijn onderkantje zou hebben maar tot mijn grote schaamte hoorde ik het me laatst tegen mijn kraam zetten :@ :')

Volgens mij wordt dit woord standaard gebezigd bij kraamverzorgsters, iedereen herkend het als ik het zeg :D
5 - 28 februari Thailand O+
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:43:55 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_195937563
Oh hoi zijn jullie er ook weer? :D

Voedend koken, sja, vooral een kwestie van armspieren kweken uiteindelijk :') heb alleen de pan omgeroerd hoor, niet alle ingrediënten staan choppen uiteraard :P maar dat zijn wel handigheids dingetjes die je beter niet probeert bij je eerste newborn _O-

Mijn man ligt overigens gewoon dik te snurken naast me, die zal het roesten hoe lang ik hier met baldy aan de tiet zit ;(
disclaimer
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:53:00 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195937573
Haha! Goedemorgen allemaal ;) .

Hier 2 snurkers naast mij. Ik heb al 2 uurtjes slaap gehad, maar eens kijken of ik er nog 3 uurtjes bij kan sprokkelen. En dan kan ik er prima tegen. Die gebroken nachten vallen mij persoonlijk enorm mee, Six. slaapt van 21:00-22:00 tot een uur of 4-5. En ik slaap in 2 blokken rond middernacht en ergens na 3 uur.

Ik zal m'n man nooit meer vervloeken omdat hij een vroege vogel is :P .

Slaap lekker straks :)
Resistance is futile.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:56:55 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_195937578
Maar hou vol. Jullie zijn echt hartstikke goed bezig. En voor een man is het allemaal nog minder te bevatten dan voor een vrouw. En dan vallen ze al gauw terug in hun rationele doen ;) ook dat wordt beter. Ik heb mijn man echt zo vaak vervloekt de eerste maanden nadat mijn oudste was geboren _O-
disclaimer
pi_195937811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het best fijn om te lezen dat mijn man daar niet de enige in is :@ het is een lieve schat maar geduld is niet zijn sterkste kant. Hij voelde zich ook meteen schuldig toen ik moest huilen, het is voor hem ook niet niks.

Hier hetzelfde, vooral dat van borstvoeding. Hij denkt inderdaad tiet erin en gaan, hoe moeilijk kan het zijn?! En ondertussen zit ik nog steeds te hannessen qua positie/houding zo ongeveer elke keer wanneer ik haar aanleg. Hij denkt dat het allemaal veel eenvoudiger kan, maar waarschijnlijk heeft ie ook wel een punt :') .

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:43 schreef SQ het volgende:
Oh hoi zijn jullie er ook weer? :D

Voedend koken, sja, vooral een kwestie van armspieren kweken uiteindelijk :') heb alleen de pan omgeroerd hoor, niet alle ingrediënten staan choppen uiteraard :P maar dat zijn wel handigheids dingetjes die je beter niet probeert bij je eerste newborn _O-

Mijn man ligt overigens gewoon dik te snurken naast me, die zal het roesten hoe lang ik hier met baldy aan de tiet zit ;(
Met baldy aan de tiet :'( :D
pi_195938895
Goedemorgen nachtploeg!

Goed bezig _O_ hier is t na 8(! Wat gaat t snel ;( ) maanden ook nog geregeld even drinken maar dat duurt inmiddels nog maar 10 minuten en ik hoef er m’n bed niet voor uit ^O^

Even doorbikkelen die eerste maanden maar het loont en jullie kunnen het! *O*

Verder heel herkenbaar hoor, al moet ik zeggen dat ik mij met m’n vent nog gelukkiger prijs want hij heeft de bv nooit onderschat, vast een samenloop van omstandigheden omdat de eerste prematuur was en t borstvoeding geven sowieso een heel andere onderneming was.

Dat extra verliefde op je man is ook heel herkenbaar O+ Met zo’n hummeltje op hun borst zijn ze toch echt niet te versmaden, toen ze voor het eerst in de doek zat en dat bij hem was kon je me helemaal opvegen :9~

De term onderkantje is bij mij ook bekend Majo en dat t steeds meer zeer doet vooral bij gaan zitten ook :{w bij de eerste flinke hechtingen en flink last ook, komt goed. Je kan evt je kraam vragen te checken of de hechtingen niet te straks zitten, dan kunnen ze er soms eerder uit. Niet te vroeg want dan hou je misschien ook een raar “flapje” over :{
En hopelijk komt de lactatiekundige gewoon langs, zou toch eigenlijk geen probleem horen te zijn ondanks Corona. :{ Snap dat je je advies even dichtbij huis houd er komt al zoveel op je af en zei kunnen je sowieso het beste adviseren!
pi_195939189
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:43 schreef SQ het volgende:

Jawel, joh! Kind in de draagdoek en choppen maar. Het daadwerkelijke koken deed ik (vaak ;)) wanneer U. in de box lag. Maar alle voorbereidingen gewoon met kindje in de doek.

Oh, en mannen en borstvoeding... bij U. vroeg manlief na 3 sec. na het voor het eerst aanleggen of er al melk was. Staat mooi op film voor later. :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:11:50 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_195939409
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jawel, joh! Kind in de draagdoek en choppen maar. Het daadwerkelijke koken deed ik (vaak ;)) wanneer U. in de box lag. Maar alle voorbereidingen gewoon met kindje in de doek.

Oh, en mannen en borstvoeding... bij U. vroeg manlief na 3 sec. na het voor het eerst aanleggen of er al melk was. Staat mooi op film voor later. :+
Voeden in de doek heb ik nooit onder de knie gekregen helaas. Te veel factoren die precies op de goede plek moeten liggen :')
disclaimer
pi_195940028
Het is allemaal heel zwaar in het begin. Zeker als de nachten een lange tijd slecht zijn komt er veel wrevel. Nu kunnen we gelukkig lachen om alle 3u 's nachts ruzies. Hoewel ik het idee heb dat het nu slechter gaat tussen ons dan in het begin, maar dat kan ook aan covid liggen want nu 24/7 bij elkaar sinds maart ofzo.
Hij heeft gelukkig altijd erg veel gedaan. Hij is nog altijd beter in verschonen dan ik (vind ik heel erg }) ) We hebben evenveel geduld (geen) maar ik heb het beter onder controle omdat ik weet dat het averechts werkt. Hij kleedt m vaak om voor de nacht en ik geef dan de laatste fles. Soms krijg ik een helemaal opgefokt kind in de handen gedrukt terwijl een even opgefokte vader de trap afstompt :P
Dan duurt het wel even voor hij slaapt. En ja, soms word ik daar een beetje boos om.

Onderkantje heb ik gelukkig nooit gehoord. Ik kreeg wel vaak de vraag of ik het niet wilde zien want het genas mooi. Nee, ga weg :{w
Buiten wat trekkende hechtingen gedurende 2 dagen weinig last gehad. Maar mijn stuitje deed pijn voor 2, misschien voelde ik het gewoon niet daardoor. Tranen in mijn ogen als ik rechtop in bed moest gaan zitten.
pi_195940142
Ik heb zelf heel weinig geduld, vriend godzijdank heel veel. Het komt ook geregeld voor dat ik een huilende baby in zijn armen druk :') In sommige dingen zie ik onszelf als een team, in sommige dingen ook weer niet. De verzorging van de kinderen, daar vullen we elkaar goed in aan. De opvoeding, daar wrijft het soms.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:25:17 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195943893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:45 schreef Bottoms_up het volgende:
Hij kleedt m vaak om voor de nacht en ik geef dan de laatste fles. Soms krijg ik een helemaal opgefokt kind in de handen gedrukt terwijl een even opgefokte vader de trap afstompt :P
Dan duurt het wel even voor hij slaapt. En ja, soms word ik daar een beetje boos om.

Ik moest lachen :@ :P
Resistance is futile.
pi_195944075
Ik heb toen wel naar mijn hechtingen gekeken hoor BU :P vond het eigenlijk wel fijn om te zien wat de schade nu precies was, viel reuze mee trouwens!

Mijn vriend was altijd super schattig tijdens het borstvoeden "Grote hap Jip! GROOOOOTE HAP! Ja goed zo!" O+
pi_195949966
Hahah dat van die grote hap zeg ik zelf altijd zo :D

Vandaag lastiger wat slapen. Man hem eerst dik uur gedragen en toen heeft hij zitten slapen. De rest van de dag waren het half uurtjes... Nu aan de borst steeds in slaap. Nou, morgen zal ik het oppakken en gaan we proberen met wakker weg te leggen en dan telkens weer te herhalen... Hopelijk hou ik het vol..

Hahaha ik moest lachen om sq met eten koken. Ik heb de deur al eens open gedaan met baby aan de borst (onder een doek), dat vond ik ook echt heel wat maar had ik bij baby 1 nooit gedurfd
pi_195950098
@Hilmo, zou je baby niet gebaat kunnen zijn met rust en regelmaat?
pi_195950227
Ja dat doen we nu hoor. We gaan eigenlijk al nergens met hem heen en de regelmaat zetten we nu volop op in, in samenhang metmax 1,5 uur wakker tijd. Die tijd komt precies uit met wanneer hij jengelig wordt en de volgorde proberen we steeds hetzelfde te houden, hele dag lang.
pi_195950273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:48 schreef Hilmo het volgende:
Ja dat doen we nu hoor. We gaan eigenlijk al nergens met hem heen en de regelmaat zetten we nu volop op in, in samenhang metmax 1,5 uur wakker tijd. Die tijd komt precies uit met wanneer hij jengelig wordt en de volgorde proberen we steeds hetzelfde te houden, hele dag lang.
Lastig is het hè. Hier gaat slapen ook ruk. Mijn beste vriend is momenteel de kinderwagen. Als ik met m ga wandelen weet ik zeker dat hij gaat slapen.
pi_195950351
Lastig idd. En ik kan ook steeds wel blijven lopen maar ik moet ook wel eens iets in huis doen ofzo. Dus op bed slapen zou wel erg fijn zijn, ook omdat het bij de opvang ook niet echt lukt. Maar ik merk wel dat we hiervoor van alles maar wat deden door elkaar heen.
Hoe doen jullie dat verder sun?
pi_195950979
Tot vorige week was het voeden, knuffelen, box en bed bij signalen van moeheid. Ging gelukkig prima ook omdat Noor herfstvakantie had. Slapen in box was dus geen optie. Maar deze week heeft hij geen zin meer in rrr. Ik doe nog steeds voeden, knuffelen, box, maar in bed wordt het of mopperen of huilen. Dus dan maar in de kinderwagen. Vaak ben ik niet eens een minuut onderweg en hij slaapt al :')
pi_195953423
Maar Sun, slaapt de jouwe dan langer dan 1 cyclus (45 minuten). Want hier meestal maar 1 cyclus dus dan is voeden na wakker worden te snel.
De wakkertijd werkt hier wel perfect. Ze huilt meestal eventjes als we haar in bed leggen, maar speen erin, aai over de neus en we gaan weg. Soms nog 1 of 2x herhalen en ze slaapt. Overdag werkt het altijd inmiddels, in de avonden heeft ze wel moeite ermee.

Zo anders dan peuter waar jullie ervaringen me aan doen denken. Met haar was ik het liefst op pad, want dan sliep ze zonder gedoe in de drager, maxicosi of kinderwagen. Thuis was ik altijd heel lang bezig en sliep ze niet langer dan 45 minuten. Gosh, dat mis ik niet. Idd je kreeg niks gedaan in huis.

Ik ben dan ook soms verbaasd over het gemak van nu en geloof dus nu pas dat het zo dus ook kan met een baby. :+

Hilmo de opvang is ook nog heel nieuw voor onze kleintjes. Ze hebben echt even tijd nodig om te wennen. Zo lukt het L daar ook nog niet zo goed om te slapen (2x geweest). Ze schrikt snel wakker van andere kindjes gaven ze aan. Logisch ook, komt vast goed (aan peuter lijkt ze inmiddels wel wat meer gewend).
pi_195953918
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:28 schreef Nolita het volgende:
Maar Sun, slaapt de jouwe dan langer dan 1 cyclus (45 minuten). Want hier meestal maar 1 cyclus dus dan is voeden na wakker worden te snel.
De wakkertijd werkt hier wel perfect. Ze huilt meestal eventjes als we haar in bed leggen, maar speen erin, aai over de neus en we gaan weg. Soms nog 1 of 2x herhalen en ze slaapt. Overdag werkt het altijd inmiddels, in de avonden heeft ze wel moeite ermee.

Zo anders dan peuter waar jullie ervaringen me aan doen denken. Met haar was ik het liefst op pad, want dan sliep ze zonder gedoe in de drager, maxicosi of kinderwagen. Thuis was ik altijd heel lang bezig en sliep ze niet langer dan 45 minuten. Gosh, dat mis ik niet. Idd je kreeg niks gedaan in huis.

Ik ben dan ook soms verbaasd over het gemak van nu en geloof dus nu pas dat het zo dus ook kan met een baby. :+

Hilmo de opvang is ook nog heel nieuw voor onze kleintjes. Ze hebben echt even tijd nodig om te wennen. Zo lukt het L daar ook nog niet zo goed om te slapen (2x geweest). Ze schrikt snel wakker van andere kindjes gaven ze aan. Logisch ook, komt vast goed (aan peuter lijkt ze inmiddels wel wat meer gewend).
Als de mijne slaapt, is het meestal voor een uur of 2/3. Het lukt me niet altijd, dezelfde volgorde aan te houden. Bijvoorbeeld smorgens als ik mijn dochter naar school moet brengen, of als ik haar weer moet halen. Maar ik probeer het wel zoveel mogelijk. Ritme hebben we dan weer niet echt. Ik heb het idee dat A. best een hongerige baby is. Hij laat nooit 4 uur tussen een voeding (wel snachts gelukkig). Dan zit er weer drie uur tussen, maar het kan ook zomaar 2 uur zijn. Ik lees vaak fantastische schema's voor babies van 11 weken, maar ik heb het idee dat wij daar nog heel ver van verwijderd zijn. Geeft niet, komt vanzelf wel.
pi_195958950
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
pi_195959054
Gefeliciteerd bellaaelisa! Tot over twee weken.

Iemand zocht hier een tijd geleden zwart speelgoed?
Tip van de dag: https://www.amazon.nl/dri(...)atten/dp/B07HNBT942/

Ideaal om van de salontafel af te gooien, op de bijten en te kwijlen, ze proberen te pakken als iemand ermee rolt...
En als ie naar bed is kunnen mama en papa hun welverdiend glas wijn erop zetten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:51:53 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195959065
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is 1 geworden, dus officieel geen baby meer! *0* Imgur werkt niet bij mij, dus kan geen foto uploaden. Het is echt heel cliche maar het gaat zoveel sneller dan bij N. Tot bij de dreumessen! O+
Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_195959186
Ja nou hier zijn slaapjes dus nu ook echt wel max 45 min maar goed dan beginnen we gewoon met voeden want kind heeft altijd bijna wel honger.maar daar zit ik dan qua ritme idd ook mee.

Maaaar net deed ik het voor het eerst, na 1,5 uur wakkertijd, luier, inbakerzak, kamer donker, welterusten en weglopen. Even jengelen, niet eens huilen en het was stil! :o babyfoon kon ik niet vinden hahah, maar ik hoorde dat hij sliep en na een dik half uur wakker, huilen, tot 100 geteld maar was alweer stil en na een 10 min toch wel wakker. Bleek enoooorme vieze poepluier dus verschoond en nu voeden. Omg ik kon wel janken zo mooi. Ik heb zomerkleding kunnen opruimen, was ophangen, badkamermeubel gepoetst oh help wat fijn . *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')