Ja wel aardig sterk in de nek. Vanacht wel af en toe zo laten slapen. Maar ook overdag als die niet slaapt ligt die binnen een minuut weer op zijn buik en gaat dan huilen, mogelijk omdat die dan speentje kwijt is ofzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:52 schreef QuattroF het volgende:
Niet.. Tenminste, hier heeft niets geholpen. Is je baby al sterk in het nekje? Hier was dat wel zo, dus wij hebben het uiteindelijk maar geaccepteerd. Ondanks dat we het de eerste nachten echt eng vonden. Mijn dochter was ook nog een stukje jonger dan 3,5 maand.
Gedaan!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
https://baringervaring.nl/
Ik kwam deze tegen, een onderzoek naar bevallingservaringen. Ik heb hem nog niet ingevuld maar ga dit nog wel doen. Misschien nog meer gegadigde hier
15 maanden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief.
Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
Met de oudste al tussen week 1 en 2 in. Die kreunde, snurkte, snorde, piepte, gaapte, huilde, knorde, gromde .. Zeg het maar. Twee deuren open waardoor er amper twee meter tussen onze bedden in zat, maar voldoende afstand dat we wél konden slapen. Met haar erbij sliepen we gewoon niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief.
Vanaf hoe oud hebben jullie je baby in zijn/haar eigen kamer laten slapen? Wij hebben dus een soort co-sleeper/bassinet naast het bed nu maar ze heeft gewoon een ledikant in haar eigen kamer. Ik lees vaak 6 maanden?
Wat fijn dat je borstvoeding toch een beetje op gang lijkt te komen!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:18 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier aan te haken maar ik lees wel alles mee. Ik ben alleen te moe om op iedereen te reageren dat ik maar helemaal niks post. Dus dan maar even een egopost, ook al weet ik dat deze niet bestaan.
Hier gaat alles goed! Gisteren een flinke dipdag gehad omdat de borstvoeding totaal niet op gang kwam. Vanochtend bij de huisarts oxytocyne neusspray besteld met als idee dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn en ik er anders mee zou stoppen. Ik kolfde desondanks wel gewoon door en tot mijn grote verbazing kwam er opeens 60 cc uitVandaag A. al een paar keer aan kunnen leggen en verder gekolfd. Hij heeft nog wel een beetje moeite met drinken, het gaat hem niet snel genoeg en raakt dan compleet overstuur. We hebben nu al een paar keer bij gevoed met gekolfde melk maar hij leeft nu dus volledig op mijn melk
Verder is het nog moeilijk om hem rustig te krijgen als hij overstuur is, het enige dat helpt is of een flesje of een pink in zijn mond. Vanavond zijn we uren bezig geweest om hem stil te krijgen en nu ligt hij al 2 uur te tukken. Het wordt nu wel weer tijd voor een verschoning en een voeding dus ik hoop dat we hem daarna weer rustig kunnen krijgen.
Dan nu tijd voor wat spam, ik heb helaas BFD gemist dus ik maak er even BFW van
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh en de stinkende navelstomp is eraf
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:18 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat ik het moeilijk vind om hier aan te haken maar ik lees wel alles mee. Ik ben alleen te moe om op iedereen te reageren dat ik maar helemaal niks post. Dus dan maar even een egopost, ook al weet ik dat deze niet bestaan.
Hier gaat alles goed! Gisteren een flinke dipdag gehad omdat de borstvoeding totaal niet op gang kwam. Vanochtend bij de huisarts oxytocyne neusspray besteld met als idee dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn en ik er anders mee zou stoppen. Ik kolfde desondanks wel gewoon door en tot mijn grote verbazing kwam er opeens 60 cc uitVandaag A. al een paar keer aan kunnen leggen en verder gekolfd. Hij heeft nog wel een beetje moeite met drinken, het gaat hem niet snel genoeg en raakt dan compleet overstuur. We hebben nu al een paar keer bij gevoed met gekolfde melk maar hij leeft nu dus volledig op mijn melk
Verder is het nog moeilijk om hem rustig te krijgen als hij overstuur is, het enige dat helpt is of een flesje of een pink in zijn mond. Vanavond zijn we uren bezig geweest om hem stil te krijgen en nu ligt hij al 2 uur te tukken. Het wordt nu wel weer tijd voor een verschoning en een voeding dus ik hoop dat we hem daarna weer rustig kunnen krijgen.
Dan nu tijd voor wat spam, ik heb helaas BFD gemist dus ik maak er even BFW van
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh en de stinkende navelstomp is eraf
Ik denk dat Colin tot zijn 18e bij ons op de kamer blijft.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:50 schreef Smart_ass het volgende:
Lief.
Hij heeft momenteel nog het tepelhoedje nodig om goed te drinken, dat is het volgende doel om hem gewoon aan de tepel te krijgen. Ik krijg goede ondersteuning van de kraam die een lactatiekundige achter de hand heeftquote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Och majo, om te smelten!!![]()
Wat goed dat de bv op gang komt!lekker veel en heel op tijd aanleggen zou mijn devies zijn. Hoe minder honger hoe meer geduld aapie heeft hopelijk. Dus bij t minste of geringste honger signaal hup aan de tiet
![]()
Hopelijk vinden jullie snel een fijne manier om hm rustig te krijgenmijn valkuil was bij de eerste om te veel verschillende dingen achter elkaar door te proberen waardoor we allemaal alleen maar onrustiger werden
![]()
En hoezee voor de navelstomp!
Dank jequote:
Eigenlijk is elke dag een goede dag voor babyfoto’s toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:42 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wat fijn dat je borstvoeding toch een beetje op gang lijkt te komen!![]()
Verder helemaal goedkeuring voor je BFW, heel leuk.
Ik vind het wel leuk om hier aan te haken en dat zal ook wel goed komen, momenteel komt er nog zoveel op me af dat ik echt kapot ben aan het einde van de dag.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 22:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een prachtig kereltje hebben jullie gemaakt.
Is niet erg hoor, er komt gewoon teringveel op je af met zo'n kleine. En dan ook nog je herstel, je stuwing, je kraamtranen. Dus. Post gewoon lekker wanneer je er energie voor hebt en doe wat goed voelt voor jou.
60 cc![]()
![]()
now we're talking! Heel goed dat hij al exclusief op jouw melk leeft.
Het duurde hier trouwens paar weken voor ik handig werd in Colin rustig krijgen. Nu is het eigenlijk al routine. Dunstan babytaal heeft enorm geholpen. Staat wel op youtube, mocht je het niet kennen. In het begin zat ik wel eens met foon naast een brullende Colin om de vertaling te doen![]()
.
Elke baby is anders maar hier is het 9 van de 10 keer toch nog een beetje honger, dus afvullen maar (met de tiet of gekolfde melk, en als we dat niet meer hebben, dan schakelen we ook gewoon over naar kunstvoeding). En 1 van de 10 keer is het boertje.
Ik voel me nog niet denderend eerlijk gezegd. Ik blijf zwak en ik ben ook nog steeds spierwit. Ik zit al aan de rosbief en biefstuk maar het helpt nog niet echt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 22:36 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo wat een schatje! Hoe voel jij je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |