abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195664061
Ik ga al jaren voor objectief nieuws naar de frontpage :Y
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:49:21 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195664119
quote:
4s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Serieus Koos.

Jij weet ook dondersgoed hoe het anti Wilders volk reageert op het gegeven feit dat ie nu al plus 15 jaar doorlopend met de dood bedreigd word.

Dat dit nu ook al zo lang moet duren geeft ook aan dat er vanuit de samenleving zelf weinig animo is om datgene waar te maken waar wij ons zelf allemaal toch zo hard voor maken; intimidatie en het initiëren van geweld kan nooit gerechtvaardigd worden. Nou, dat kan dus wel. Al 15 jaar lang, met gemak, zonder zicht op verbetering.

En nu is de NOS aan de beurt. Onacceptabel dat het gebeurt. Maar ik zie te vaak dat mensen die zich hier ook afkeurend over uitlaten, met geen woord reppen over een politicus die al 15 jaar niet meer in vrijheid kan leven.

Wat te meer, scan reacties van anti Wilders figuren op Social media en de "ja, hij maakt het er zelf naar, de "racist" (vul elk ander voor de hand liggend scheldwoord, gebaseerd op een bubbel van leugens, hier maar in)" vliegen je om de oren.
De uitspraak van Wilders minder Marokkanen is niet echt slim geweest denk ik. Maar daar is een rechtelijke uitspraak over en de kous af. Waar in principe een tweede kamerlid die de democratie steunt en ook een onderdeel is van een rechtstaat vrede mee zou moeten hebben. Het aanpakken van terrorisme tegen een kamerlid en of een journalist is helaas lastig. Een gek houd je niet tegen helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195664171
quote:

[..]

Serieus Koos.

Jij weet ook dondersgoed hoe het anti Wilders volk reageert op het gegeven feit dat ie nu al plus 15 jaar doorlopend met de dood bedreigd word.

Dat dit nu ook al zo lang moet duren geeft ook aan dat er vanuit de samenleving zelf weinig animo is om datgene waar te maken waar wij ons zelf allemaal toch zo hard voor maken; intimidatie en het initiëren van geweld kan nooit gerechtvaardigd worden. Nou, dat kan dus wel. Al 15 jaar lang, met gemak, zonder zicht op verbetering.

En nu is de NOS aan de beurt. Onacceptabel dat het gebeurt. Maar ik zie te vaak dat mensen die zich hier ook afkeurend over uitlaten, met geen woord reppen over een politicus die al 15 jaar niet meer in vrijheid kan leven.

Wat te meer, scan reacties van anti Wilders figuren op Social media en de "ja, hij maakt het er zelf naar, de "racist" (vul elk ander voor de hand liggend scheldwoord, gebaseerd op een bubbel van leugens, hier maar in)" vliegen je om de oren.
Ik sta er een stuk eenvoudiger in: ik keur het beide af.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195664225
Die overlast die journalisten ervaren komt voort uit dezelfde virusidiotie die kamerleden nu hinderen op weg naar het Binnenhof.
Viruswappies, complotdenkers, 5G-freaks, vaccinhaters en nog wat lieden ter ongenuanceerde rechtse zijde vormen een soort coalitie.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:04:57 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195664450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
Die overlast die journalisten ervaren komt voort uit dezelfde virusidiotie die kamerleden nu hinderen op weg naar het Binnenhof.
Viruswappies, complotdenkers, 5G-freaks, vaccinhaters en nog wat lieden ter ongenuanceerde rechtse zijde vormen een soort coalitie.
Op zich kan ik hier ook wel wat begrip voor opbrengen. De politiek heeft op zich maar weinig vertrouwen in de burger. En dat is ook doorgeslagen naar de journalisten helaas die als onderdeel van dat systeem gezien worden. En zie dit als een groot probleem waar niet alleen rechts schuldig aan is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195664558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:04 schreef Megumi het volgende:
De politiek heeft op zich maar weinig vertrouwen in de burger
Natuurlijk ... kritiek op de politiek én journalistiek is gezond, maar de groepen in die coalitie die ik noemde zijn drammers. En ik vermoed dat een aantal activisten die rond het Binnenhof hangen psychologisch ergens scheef gegroeid zijn.. Vandaar dat gedram
pi_195664793
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:26:40 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195665010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk ... kritiek op de politiek én journalistiek is gezond, maar de groepen in die coalitie die ik noemde zijn drammers. En ik vermoed dat een aantal activisten die rond het Binnenhof hangen psychologisch ergens scheef gegroeid zijn.. Vandaar dat gedram
Het probleem is denk ik meer dat er een zodanige polarisatie plaats gevonden heeft dat mensen rechts en zeker ook links zich genoodzaakt vinden hun standpunten met verbaal en ook fysiek geweld aan een ander op te dringen. En zelfs fakenews daarvoor gebruiken. Ook voor de corona virus. Ik denk dat dit ook een eerlijke en open discussie onmogelijk maakt over belangrijke zaken en dat verontrust mij. Ook omdat de argumentatie vaak gewoon niet klopt.

En mis eigenlijk een duidelijke stellingname vanuit de politiek daarop. Iedereen is min of meer bezig met hun eigen toko en standpunten en binnen dat kader vergeet men denk ik dat de overheid ook een dienstverlenende organisatie zou moeten zijn met het algemeen belang van elke burger voorop gesteld. Wat dat aangaat is de corona crisis wellicht een wake up call.
pi_195665038
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:49 schreef Nicksanders het volgende:
Geweld keur ik absoluut niet goed.
Daders aanpakken.

Maar NOS mag ook bij zichzelf te rade.

NOS is onderdeel msm publieke omroepen.
Met meer dan 1 schandaal waarvan recent nog diversiteitsbokaal.

Ook worden extreme groeperingen als blm nogal bewierrookt en als t de andere kant is zijn ze er als de kippen bij dit extreem rechts te noemen.

Ze moeten dus heel goed in de spiegel kijken maar vrees dat ze dat niet doen.
Nee. De NOS hoeft niet bij zichzelf te rade te gaan waarom ze bedreigd worden.

Dit is geen 'twee kanten aan elk verhaal' gedoe. Dit is simpelweg één kant die overduidelijk fout zit, en een andere kant die daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195665103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat was ook wel hetgeen wat bij mij de knop heeft omgezet. Gewoon smerige praktijken
Hun voormalige EU-correspondent die nog net niet klaarkwam als hij weer eens riep dat een verdere machtsuitbreiding echt de enige optie was, was voor mij de knop.
pi_195665119
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En ik vermoed dat een aantal activisten die rond het Binnenhof hangen psychologisch ergens scheef gegroeid zijn.. Vandaar dat gedram
Voor een gedeelte van de (zoals ik ze bij een gebrek aan een beter woord maar zal aanduiden) "beroeps-complotdenkers" is dat natuurlijk ook wel nogal duidelijk. Z'n naam kom ik even niet op, maar er is hier in de buurt een tamelijk bekende complotdenker die journalisten en politici lastigvalt. Is geflipt nadat z'n vrouw van hem wegging en de kinderen meenam. Eigenlijk heeft zo'n man gewoon psychische hulp nodig, maar dat zal zo iemand ongetwijfeld niet accepteren.
pi_195665143
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook zonder hoofdletters is het enige wat jij te melden hebt over mensen die op- of aanmerkingen op de NOS hebben, dat die blijkbaar geweld gerechtvaardigd vinden :W
Hoe zijn op of aanmerkingen op de NOS relevant dan? Anders dan binnen een implicatie dat de NOS door haar mediabeleid zelf enige verantwoordelijkheid draagt voor deze bedreigingen?

Iets wat gezien NickSanders post en de +1's toch blijkbaar een mening is die breed gedeeld lijkt.
pi_195665177
MEDIA = VIRUS
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_195665236
quote:

[..]

Serieus Koos.

Een smerige vlek op onze democratie. En voor de duidelijkheid, dan heb ik het dus niet over Wilders zelf, maar over het feit dat hij zijn leven niet zeker is. En dat we dat normaal zijn gaan vinden.

quote:
Is dat nodig dan? Elke keer dat men bedreigingen afkeurt, de toevoeging dat het een schande is dat Wilders al 15 jaar bedreigd en beveiligd wordt?

quote:
Dat is inderdaad erg hypocriet en bijzonder onvriendelijk. Vaak ook niet de meest verstandige of slimme mensen. Ook een goede reden om datzelfde gedrag niet te gaan kopiëren in de vorm van "De NOS maakt het er zelf naar".
pi_195665261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe zijn op of aanmerkingen op de NOS relevant dan?
Niet erg, maar dat was ook zeker niet mijn punt.

Mijn punt was dat ik niet geloof dat de NOS achterstandswijken uitgepest word omdat ze daar belaagd worden door "boze boeren" en "corona wappies".

Maar daar hoor je staatsjournaal opperhoofd niet over.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_195665302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:55 schreef ExTec het volgende:

Je bent de enige die deze vraag stelt.

Ik heb volgens mij ook wel eens een bericht gezien van dat de NOS' camera's gestolen en/of beschadigd werden, op kanaleneiland in Utrecht.
Precies, daarom vraag ik het me gewoon af.
pi_195665333
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
Bron?
pi_195665366
Kan ook zomaar verzonnen zijn he?!
pi_195665383
quote:
13s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. De NOS hoeft niet bij zichzelf te rade te gaan waarom ze bedreigd worden.

Dit is geen 'twee kanten aan elk verhaal' gedoe. Dit is simpelweg één kant die overduidelijk fout zit, en een andere kant die daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor is.
Qua stenen, vernielingen en diefstal niet.

Wel qua afkeer voor gelauff, zijn manier van nieuws brengen en hoe het nos journaal in de maatschappij wil staan.

Daar zit wel een nuance in wat mij betreft. Die stenen zijn niet terecht, die middelvinger wat mij te betreft wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195665428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef Tmarus het volgende:
Kan ook zomaar verzonnen zijn he?!
Echt?
Wacht maar af, zo direct wordt het nog gekoppeld aan racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195665430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Red_85 het volgende:

Wel qua afkeer voor gelauff, zijn manier van nieuws brengen en hoe het nos journaal in de maatschappij wil staan.

Daar zit wel een nuance in wat mij betreft. Die stenen zijn niet terecht, die middelvinger wat mij te betreft wel.
Precies.

Maar daar heeft dit geweld niks mee te maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:49:47 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195665504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe zijn op of aanmerkingen op de NOS relevant dan? Anders dan binnen een implicatie dat de NOS door haar mediabeleid zelf enige verantwoordelijkheid draagt voor deze bedreigingen?

Iets wat gezien NickSanders post en de +1's toch blijkbaar een mening is die breed gedeeld lijkt.
Je zou het ook naar een meer ander niveau kunnen trekken is verbaal en fysiek geweld een vorm van communicatie die los van links en rechts iets oplost ik denk persoonlijk van niet. Wat is er mis met wat water bij de wijn doen? En je verlies nemen? In plaats van bijvoorbeeld iemand voor NSB lid uit te maken? Een racist enz?
pi_195665629
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet erg, maar dat was ook zeker niet mijn punt.

Mijn punt was dat ik niet geloof dat de NOS achterstandswijken uitgepest word omdat ze daar belaagd worden door "boze boeren" en "corona wappies".

Maar daar hoor je staatsjournaal opperhoofd niet over.
Ik weet het niet. Er zijn blijkbaar (ook hier) mensen die dus serieus vinden dat de NOS 'het er zelf wel naar maakt' en zijn daarmee al bezig met het afschuiven van verantwoordelijkheid van dader naar slachtoffer. Die mentale rechtvaardiging van bedreiging maakt dat zulke mensen al een heel stuk dichter staan bij het daadwerkelijk maken van een bedreiging, dan mensen die geen rare link insinueren of proberen leggen tussen een schuldvraag en het mediabeleid van de NOS.

Van 'een bedreiging' naar 'een zelf-naar-gemaakte bedreiging' is de eerste stap naar daadwerkelijk bedreigen.

Maar eh, ja, waarschijnlijk zal een aardig deel van die bedreigingen bestaan uit opgefokte straatjochies die niet met hun kop op TV willen zolang het niet in een stoere rapvideo is oid. Maar waarschijnlijk net zo goed een aardig deel door mensen die het dus daadwerkelijk zo erg niet-eens zijn met de NOS dat ze bedreiging gerechtvaardigd vinden. Waarvan als je ze zonder verdere context zou vragen of bedreiging iets goeds is, ze 'nee natuurlijk niet' zullen antwoorden.

Ik neem het de NOS iig niet kwalijk dat ze hun bedreigers geen interview af proberen te nemen om achter hun precieze beweegredenen te komen. Die zullen op basis van de vorm van de bedreiging wellicht vaak wel enigszins af te leiden zijn, maar daar al te specifiek naar raden lijkt me ook niet helemaal journalistiek verantwoord.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 15-10-2020 22:59:38 ]
pi_195665646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je zou het ook naar een meer ander niveau kunnen trekken is verbaal en fysiek geweld een vorm van communicatie die los van links en rechts iets oplost ik denk persoonlijk van niet. Wat is er mis met wat water bij de wijn doen? En je verlies nemen? In plaats van bijvoorbeeld iemand voor NSB lid uit te maken? Een racist enz?
Ik durf wel toe te geven dat wanneer ik iemand een racist noem, ik inderdaad niet meer constructief in dat gesprek sta.
pi_195665764
quote:
4s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:42 schreef Bocaj het volgende:
NOS haalt logo’s van satellietwagens na aanhoudende bedreigingen.
[..]

[ afbeelding ]
[..]

==============================================
Jankerd! Gelauff zou eens diep in zichzelf moeten gaan en wat aan zelfreflectie moeten doen! :Y

Hier het NOS stuk zelf. NOS haalt na aanhoudende bedreigingen logo van satellietwagens.

Bij EenVandaag staan filmpjes: NOS verwijdert logo's om bedreigingen van journalisten: 'Dit voelt als zwichten voor terreur en geweld'.
voortaan alleen nog under-cover rapportages bij de NOS. (triest overigens)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')