Expats zijn altijd een beetje lastig wat dat betreft. Deze gozer is een Brits pro-EU liberaal/conservatief type als ik het goed lees. Dus die zal wel helemaal afgeknapt zijn om wat er nu in Engeland gebeurt. Die komt dan hier in een warm bad en denkt dat wij helemaal geweldig zijn. En dan blijkt ineens dat Nederland toch niet helemaal perfect is. Tja. Dit soort mensen is altijd erg goed in zwart-wit denken. Er deugt dan helemaal niks meer van hun thuisland en Nederland is het dan helemaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik volg hem al een tijdje op Twitter. Die man is/was zo trots op zijn nieuwe NLer-schap. Schrijft boeken over wat een geweldig volk wij zijn. Maar ja...daar komt ie inmiddels wel een beetje van terug.
Komen ook alleen in Amsterdam en een straal van 15 km erbuiten. Zien dat als Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik kijk onwijs veel van dat soort dingenOok expats die dan gaan vloggen hoe het ze in Nederland bevalt enzo
Valt wel mee, hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komen ook alleen in Amsterdam en een straal van 15 km erbuiten. Zien dat als Nederland
quote:UK shoppers spend £261m more on alcohol amid Covid pub curfew
https://www.theguardian.c(...)-curfew-supermarkets
Op de Appie na staan ze vgm niet op de beurs (ahold delhaize nv)quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
Als de Britse ervaring een leidraad is zou ik snel aandelen in NL supermarkten geen kopen:
[..]
Dat was de vorige keer ook al zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
Als de Britse ervaring een leidraad is zou ik snel aandelen in NL supermarkten geen kopen:
[..]
Die expats zien vaak meer van Nederland dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komen ook alleen in Amsterdam en een straal van 15 km erbuiten. Zien dat als Nederland
Dat was dan ook een kwinkslagquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:09 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Op de Appie na staan ze vgm niet op de beurs (ahold delhaize nv)
Ik heb mijn expat met success 6 jaar uit Amsterdam weten te houden maar helaas kwam er toen een Amerikaanse vriendin op bezoek die per se Amsterdam wilde zienquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die expats zien vaak meer van Nederland dan de gemiddelde Nederlander.
Ik vind het niet heel interessant als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:10 schreef _serial_ het volgende:
Interessant in Marokko hebben ze al onderzoek gedaan naar de samenhang tussen RdRp, E and N genen die gebruikt werden in de PCR test.
Sinds eind september is de RIVM richtlijn aangepast om nog maar met 1 gen te testen
In Marokko leide dit tot hoger % positieve gevallen in de onderzoeksgroep.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.18.20135137v1
Schijnbaar is tegelijk ook de Ct drempel waarde verhoogd naar 35.
Verder niets aan de hand natuurlijk, maar het is wel opvallend dat 3 weken geleden de boel ineens door het dak ging.
Vandaag zijn er ook kamervragen gesteld (weliswaar door FvD maar toch) over de aanpassing van de richtlijn.
Het hoeft ook niet interessant te zijn, maar de hoge Ct waarde vind ik dan wel weer interessant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel interessant als ik eerlijk ben.
19u.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe laat is eigenlijk dat live optreden van het dynamische duo Jut en Jul?
18.00u of 19.09?
7 uur maar ik ga niet kijken denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe laat is eigenlijk dat live optreden van het dynamische duo Jut en Jul?
18.00u of 19.09?
ben je zo onzeker?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb mijn expat met success 6 jaar uit Amsterdam weten te houden maar helaas kwam er toen een Amerikaanse vriendin op bezoek die per se Amsterdam wilde zien
Ik ga eerst sporten nu het nog kan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
7 uur maar ik ga niet kijken denk ik.
Wat is er met Amsterdam?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb mijn expat met success 6 jaar uit Amsterdam weten te houden maar helaas kwam er toen een Amerikaanse vriendin op bezoek die per se Amsterdam wilde zien
Daarom.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga eerst sporten nu het nog kan.
Daarna Apple Event kijken, de rest is toch al gelekt.
Die zijn als sinds maart zo goed als geslotenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat er op de persco weer met geen woord wordt gerept over hogeschool en uni![]()
Wordt toch niks nieuws gezegd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Goed verhaal, loop net het lokaal uit trouwens en de school is verre van verlatenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:19 schreef Collide het volgende:
[..]
Die zijn als sinds maart zo goed als gesloten
en zij mag geen eigen mening hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik vind Amsterdam een klote stad
Niet benieuwd naar de Engelse onliners die Hugo nu weer uit zijn mouw schut?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja hoor, maar het blijft een klote stad (en ze is het met mij eens )quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
en zij mag geen eigen mening hebben?
Ze is er nooit geweestquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, maar het blijft een klote stad (en ze is het met mij eens )
Achter de voordeur zit er weinig anders op dan dringend adviseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de toon vanavond en wat men uiteindelijk besluit. Als ze >3x "dringend advies" in de mond durven nemen word ik woest!!
Het meeste onderwijs wordt dan ook al sinds de start van het jaar online gegeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat er op de persco weer met geen woord wordt gerept over hogeschool en uni zoals altijd![]()
Dus voor die 150 studenten die ik alleen al ken moeten maar gewoon accepteren dat onze docenten niet online willen omdat ze ons in de ogen willen aankijken en het persoonlijk contact niet willen verliezen. Aha okiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het meeste onderwijs wordt dan ook al sinds de start van het jaar online gegeven.
Dat hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat er op de persco weer met geen woord wordt gerept over hogeschool en uni zoals altijd![]()
Je zal het moeten accepteren ja. Jullie zijn nu even geen prioriteit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus voor die 150 studenten die ik alleen al ken moeten maar gewoon accepteren dat onze docenten niet online willen omdat ze ons in de ogen willen aankijken en het persoonlijk contact niet willen verliezen. Aha oki
Schooltje staat in centrum van Rotterdam. Maar daar gaat het gelukkig primaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:26 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je zal het moeten accepteren ja. Jullie zijn nu even geen prioriteit.
Als je met een uitzondering honderden studenten bedoelt, mja okequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.
De meeste lessen worden online gegeven op een uitzondering daargelaten.
Honderden studenten op het totaal is inderdaad een uitzondering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je met een uitzondering honderden studenten bedoelt, mja oke
hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:28 schreef Draak31 het volgende:
Wel raar dat ze sexclubs ook gaan sluiten, is allemaal 1 op 1 werk.
De clubs niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:28 schreef Draak31 het volgende:
Die paar doden per dag dan ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Honderden studenten op het totaal is inderdaad een uitzondering.
Kan me je zorgen goed voorstellen. Zou me er ook niet prettig bij voelen, denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Schooltje staat in centrum van Rotterdam. Maar daar gaat het gelukkig prima
Niet altijdquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:28 schreef Draak31 het volgende:
Ik vond die beperking tot 30 man vrouw per ruimte al ver gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:28 schreef Draak31 het volgende:
"Jezus wat een dooie avond, ik ga wel naar huis..."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:32 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ik vond die beperking tot 30 man vrouw per ruimte al ver gaan.
Even serieus, maar we weten nog niets over extra steunmaatregelen. Wellicht komt er nog iets extra's voor horeca nu?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat overdreven maar het is wel een klap, hopelijk duurt het niet langer dan 4 weken
Personeel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Even serieus, maar we weten nog niets over extra steunmaatregelen. Wellicht komt er nog iets extra's voor horeca nu?
Het belangrijkste is dat de huur op een of andere manier betaald kan worden lijkt me. Want als alles dicht zit zijn er verder niet heel veel kosten denk ik?
Das waar. Vooral dure restaurants hebben mensen in vaste dienst.quote:
zo eng is het niet in Amsterdam hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Qarrad het volgende:
Zoonlief hier: "Ja ik ga van het weekend naar Amsterdam schoenen kopen."
Ik: "Eh, wat?"
Hij: "Ja, schoenen kopen."
Ik: "In Amsterdam?"
Hij: "Ja, is leuker dan hier."
Ik: "Het is dat ik je zelf hebt gelegd, anders zou ik vragen uit welk ei je net bent gekropen."
Pubertje had afgeleid uit de 700+ besmettingen aldaar dat er in heel Amsterdam precies zoveel besmettelijke mensen rondlopen. Ik begin te snappen waarom hij zijn wiskunde-examens steeds verknalt en hoe dit in heel Nederland een beetje gaat.
Ook als het nul-urencontracten zijn, zijn er dus een hele hoop mensen die een tijd lang geen inkomen krijgen en ook steun nodig hebbenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Vooral dure restaurants hebben mensen in vaste dienst.
Zat vooral te denken aan kleine cafe's.
Denk dat de meeste pubers niet eens weten dat het in Amsterdam een hot spot is, laat staan dat ze weten hoeveel besmettingen er zijn. Pubers hebben het druk met fappen, bende maken en met vrienden. Zo hoort het eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Qarrad het volgende:
Zoonlief hier: "Ja ik ga van het weekend naar Amsterdam schoenen kopen."
Ik: "Eh, wat?"
Hij: "Ja, schoenen kopen."
Ik: "In Amsterdam?"
Hij: "Ja, is leuker dan hier."
Ik: "Het is dat ik je zelf hebt gelegd, anders zou ik vragen uit welk ei je net bent gekropen."
Pubertje had afgeleid uit de 700+ besmettingen aldaar dat er in heel Amsterdam precies zoveel besmettelijke mensen rondlopen. Ik begin te snappen waarom hij zijn wiskunde-examens steeds verknalt en hoe dit in heel Nederland een beetje gaat.
Of je nog een gaatje vrij had in de agendaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net gebeld door de tandarts. Dacht meteen 'shit, corona uitbraak daar en een BCO'.
Of ik in maart ook een half uurtje later mijn volgende afspraak kan doen...
Was er vorige week nog, best drukquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
zo eng is het niet in Amsterdam hoor
"Daarvoor heb je toch de bijstand? We moeten met zijn allen participeren!"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook als het nul-urencontracten zijn, zijn er dus een hele hoop mensen die een tijd lang geen inkomen krijgen en ook steun nodig hebben
Ik moet vrijdag naar Nieuw-West voor een APK.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee, het is alleen maar de grootste covid hotspot van Nederland maar verder gaat het primaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
broekzak/vestzak toch, maakt niet echt uit waar het geld vandaan moet komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Daarvoor heb je toch de bijstand? We moeten met zijn allen participeren!"
Ik denk dat we over een half jaar veel mensen op straat aan het schoffelen zien.
Wacht.. wat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uur
- Geen overlijdens van de afgelopen 48 uur, 2 overlijdens van 10 oktober
- 1 oktober staat op 4541, dus die lijkt inderdaad op een plateau beland te zijn.
- 2 oktober staat op 4944, de nieuwe negatieve topper
- Als we uitgaan van een 7 dagen vertraging met ziekenhuisopname, worden momenteel mensen opgenomen van rond 5/6 oktober. De verwachting is dan dus nog wel dat de cijfers van 11 dagen terug telkens rollend op blijven lopen.
God, wat is deze data een bende. Als ik toegang tot mn BI-systemen heb ga ik wel ff vergelijken met gisteren.
We zullen voor je bidden. Thoughts and prayers en zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet vrijdag naar Nieuw-West voor een APK.
RIP Tijn
Wat voor een auto heb je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
RIP Tijn
Het zijn vast geweldig lieve mensen, maar gezien de aantallen daar en het vooruitzicht dat hij met twee andere naïeve provinciaaltjes daar dan rondloopt vind ik het niet heel nodig om die schoenen per se daar te gaan kopen dit weekend met de trein.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Omdat ze continu achterlopen met de administratie. Er druppelen vaak nog gegevens binnen van weken geleden. Dat er nu ~2000 besmettingen zijn geregistreerd binnen 24 uur wil niet zeggen dat dat alles is dat ze hebben. Waarschijnlijk worden er over twee weken nog besmettingen op 13 oktober bijgeschreven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wacht.. wat?
Waarom worden dit soort cijfers niet gegeven?
Iedereen weer overstuur.
Hooibaalmodus aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook als het nul-urencontracten zijn, zijn er dus een hele hoop mensen die een tijd lang geen inkomen krijgen en ook steun nodig hebben
Ik zal een minuut voor je klappen die avondquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
RIP Tijn
Dit is alleen nog maar het OV van 1 regio.quote:Openbaar vervoer in regio Rotterdam dreigt stil te vallen: volgend jaar 44 miljoen euro tekort
Zonder ingrijpen valt het openbaar vervoer in en rond Rotterdam volgend jaar helemaal stil. De openbaar vervoerbedrijven gaan namelijk failliet als er niet hard wordt ingegrepen. De Rotterdamse RET, EBS (onder meer Voorne-Putten) en HTM (Den Haag) verwachten zonder maatregelen gezamenlijk 44 miljoen euro verlies te lijden in 2021. Dat meldt de metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH).
Is het hem al opgevallen dat je schoenen ook op het nieuwerwetse internet kan kopen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zijn vast geweldig lieve mensen, maar gezien de aantallen daar en het vooruitzicht dat hij met twee andere naïeve provinciaaltjes daar dan rondloopt vind ik het niet heel nodig om die schoenen per se daar te gaan kopen dit weekend met de trein.
Vanavond helemaal platleggen voor een maand. Levensgevaarlijk!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is alleen nog maar het OV van 1 regio.
Niet te hard anders zakt ie door de vering heen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zal een minuut voor je klappen die avond
En lekker rustig hier, geen 2 keer per uur zo'n bus die langskomt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond helemaal platleggen voor een maand. Levensgevaarlijk!
Dat is ook niet zo. Amsterdam gaat niet slechter dan veel andere gebieden in Nederland, zoals Noord-Oost Brabant, Rotterdam eo, Drenthe en beter dan bijvoorbeeld de omgeving van Hengelo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is alleen maar de grootste covid hotspot van Nederland maar verder gaat het prima
Echt he...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sen-gaat-naar-buiten
Ongeacht wat ze vanavond gaan zeggen, er is toch eigenlijk geen beginnen meer aan op deze manier?
Dringend advies tot het uitschrijven van flinke boetes hiervoor a.u.b.quote:"Deze positief geteste mensen gingen bijvoorbeeld naar het werk, of brachten hun kinderen naar school"
Nicequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Ford Focus CC. Best vet al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
[..]
Nee.
Ja hoor dat snapt ie. Het is ook helemaal geen jongen die er vaak op uitgaat dus dat ie dit ineens verzint nuquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is het hem al opgevallen dat je schoenen ook op het nieuwerwetse internet kan kopen?
Klopt. Er worden zelfs nog enkele besmettingen gemeld met meldingsdatum in augustus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze continu achterlopen met de administratie. Er druppelen vaak nog gegevens binnen van weken geleden. Dat er nu ~2000 besmettingen zijn geregistreerd binnen 24 uur wil niet zeggen dat dat alles is dat ze hebben. Waarschijnlijk worden er over twee weken nog besmettingen op 13 oktober bijgeschreven.
Oh, is dat wat een percentage betekent?quote:"Er is ook een hoger vindpercentrage in de teststraten. Met andere woorden: het percentage positieven in de teststraten stijgt ook. Van 9 naar 14 procent. Dat betekent dat van iedere 100 mensen die zich laten testen er 14 positief zijn."
En iedereen die positief getest is een opvallend gekleurd polsbandje om?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt he...
[..]
Dringend advies tot het uitschrijven van flinke boetes hiervoor a.u.b.
Ja maar ik ga dus ook niet zeggen: "Weet je waar ze óók een leuke Footlocker hebben? Hengelo!" Je doet maar ff normaal met je schoenen kopen nu, zeun.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo. Amsterdam gaat niet slechter dan veel andere gebieden in Nederland, zoals Noord-Oost Brabant, Rotterdam eo, Drenthe en beter dan bijvoorbeeld de omgeving van Hengelo.
Laat die jongen lekker schoenen kopenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar ik ga dus ook niet zeggen: "Weet je waar ze óók een leuke Footlocker hebben? Hengelo!" Je doet maar ff normaal met je schoenen kopen nu, zeun.
Nee maar als je als collega, leerkracht, werkgever iemand ineens in je aura hebt hoesten waarvan je hoort dat ie positief getest is, dan zou ik meteen in de NSB-modus gaan. Echt, oprotten met die achterlijkheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En iedereen die positief getest is een opvallend gekleurd polsbandje om?
over brandhaarden gesproken, wel een goedkoop adresje waarschijnlijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
RIP Tijn
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
Ongeacht wat ze vanavond gaan zeggen, er is toch eigenlijk geen beginnen meer aan op deze manier?
Wat zijn klachten en wat is naar buiten gaan? Als ik voor iedere keer dat ik even een vestopte neus binnen moet blijven kan ik net zo goed t/m februari binnen blijven.quote:Want naast de 20 procent die naar buiten gaat met een positieve test, geeft Timen aan dat 70 procent van de mensen die klachten hebben, gewoon naar buiten gaat.
Gewoon een kapje voor de gril doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
over brandhaarden gesproken, wel een goedkoop adresje waarschijnlijk
Dat wel. Maar je merkt er natuurlijk vrij weinig van verder. Het is niet zo dat er lichamen op straat liggen (zoals in Peru) of eindeloze rijen voor de ziekenhuizen (zoals in Wuhan).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is alleen maar de grootste covid hotspot van Nederland maar verder gaat het prima
als je dat kon zien was het misschien wel prettig geweest, nu merk je er weinig vanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wordt wel wat meer als je bedenkt dat dit aantallen per dag zijn en mensen wel een dag of 7 besmettelijk zijn. Dan is ~4k besmettelijke mensen op ~800k inwoners al 1 op 200.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet dat je dat moet willen hoorMaar 700 mensen per dag op bijna 1 miljoen mensen is nog vrij onzichtbaar, dat bedoel ik meer.
Ik zal veel te makkelijk denken. Ik ben geen ambtenaar. Maar ergens wordt ingevoerd dat iemand besmet is. Dat gaat relatief snel, want anders kan niemand dat zien als hij inlogt met zijn Digid. Dan zou je zeggen als dat bestand/die invoer koppelt aan het bestand waar statistieken worden bijgehouden, dan ben je klaar en bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze continu achterlopen met de administratie. Er druppelen vaak nog gegevens binnen van weken geleden. Dat er nu ~2000 besmettingen zijn geregistreerd binnen 24 uur wil niet zeggen dat dat alles is dat ze hebben. Waarschijnlijk worden er over twee weken nog besmettingen op 13 oktober bijgeschreven.
Ik stem voor een corona-app met een hatsjie-detector.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn klachten en wat is naar buiten gaan? Als ik voor iedere keer dat ik even een vestopte neus binnen moet blijven kan ik net zo goed t/m februari binnen blijven.
Niezen doe ik niet. Ik heb wel al een paar dagen geen reuk en smaak meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik stem voor een corona-app met een hatsjie-detector.
Wat wil je op je grafsteen hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
RIP Tijn
Dit hoop ik vooral. Laten rollen die opgepotte centen door wie het kan!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:50 schreef rutger05 het volgende:
Tja, heel vervelend dat er weer maatregelen moeten worden genomen.
Er zijn vaccins ontwikkeld, er worden vaccins ontwikkeld, er zijn behandelingen en medicijnen ontdekt en hier wordt nog verder aan gewerkt. Mensen liggen minder lang op de IC en lijken in het algemeen minder ziek te worden.
Ik vermoed dat we het dit jaar nog moeten uitzingen met corona en dat volgend jaar in het eerste of tweede kwartaal de zaken goed onder controle zijn en dat de normale gang van zaken weer zal zijn opgepakt.
Er is veel vermogen opgebouwd door burgers. Als het weer mogelijk is, verwacht ik dat burgers het geld weer goed laten rollen. Mensen zullen er graag weer op uit willen gaan.
Ik hoop dat we een aantal positieve zaken aan het coronatijdperk overhouden;
- Dat mensen die goed thuis kunnen werken, ook blijvend thuis gaan werken en dat dit de norm en een recht gaat worden.
- Dat de kwaliteit van onlineonderwijs een enorme impuls zal krijgen. Tegenwoordig wordt van mensen verwacht dat zij zich hun leven blijven scholen, maar daar is het huidige onderwijs totaal niet op ingericht. Hopelijk gaat dit nu beter worden.
- Hopelijk ook het besef dat gezondheid van je zelf en je dierbaren het allerbelangrijkste is en dat welzijn veel belangrijker is dan welvaart.
- Respect en bescherming voor de natuur en het milieu en weg met die weerzinwekkende (wilde) dierenmarkten.
Het kenteken van zijn auto natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat wil je op je grafsteen hebben?
Als je gezond bent is er weinig aan de hand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niezen op het schermquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik stem voor een corona-app met een hatsjie-detector.
de kans dat hij een mes tussen z'n ribben krijgt is vooralsnog groter dan coronaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat wil je op je grafsteen hebben?
Dan weten we 't vast voor al je over een paar dagen positief test en we je daarna niet meer zien
Als je gezond bent is er weinig aan de hand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Garage Alibaba?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
RIP Tijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Wat is dit voor onzinquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Vooral dure restaurants hebben mensen in vaste dienst.
Zat vooral te denken aan kleine cafe's.
een vriendin van mij is vorige week positief getest, maar zit midden in een verhuizing (stond afgelopen weekend gepland). Aan de woningstiching het verhaal uitgelegd en uitstel gevraagd van 1 tot 2 weken ivm quarantaine.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt he...
[..]
Dringend advies tot het uitschrijven van flinke boetes hiervoor a.u.b.
Zolang die er akkoord mee gaan, dikke prima toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
een vriendin van mij is vorige week positief getest, maar zit midden in een verhuizing (stond afgelopen weekend gepland). Aan de woningstiching het verhaal uitgelegd en uitstel gevraagd van 1 tot 2 weken ivm quarantaine.
Woningstichting ging er niet in mee, deadline is deadline. huis was al ingepland voor verbouwing e.d.en moest afgelopen maandag opgeleverd worden en geeft daarbij aan dat de quarantaine een advies is en geen verplichting.
resultaat: ze heeft 2 personen gevonden die het inschatten als een 'griepje' en hebben haar geholpen met de verhuizing... wel hebben ze een mondkapje opgedaan en zijn ze deze week naar werk gegaan.
Ik kan daar niet zo goed tegen, en gelukkig meer mensen met mij in onze omgeving.
Ervanuitgaand dat mensen die positief zijn getest binnen blijven (iig een groot deel hoop ik) is de kans dat je iemand op straat tegenkomt met corona nog steeds best klein toch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het wordt wel wat meer als je bedenkt dat dit aantallen per dag zijn en mensen wel een dag of 7 besmettelijk zijn. Dan is ~4k besmettelijke mensen op ~800k inwoners al 1 op 200.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
een vriendin van mij is vorige week positief getest, maar zit midden in een verhuizing (stond afgelopen weekend gepland). Aan de woningstiching het verhaal uitgelegd en uitstel gevraagd van 1 tot 2 weken ivm quarantaine.
Woningstichting ging er niet in mee, deadline is deadline. huis was al ingepland voor verbouwing e.d.en moest afgelopen maandag opgeleverd worden en geeft daarbij aan dat de quarantaine een advies is en geen verplichting.
resultaat: ze heeft 2 personen gevonden die het inschatten als een 'griepje' en hebben haar geholpen met de verhuizing... wel hebben ze een mondkapje opgedaan en zijn ze deze week gewoon weer naar hun werk gegaan.
Ik kan daar niet zo goed tegen, en gelukkig meer mensen met mij in onze omgeving.
Wat een verhaal ook echtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
resultaat: ze heeft 2 personen gevonden die het inschatten als een 'griepje' en hebben haar geholpen met de verhuizing... wel hebben ze een mondkapje opgedaan en zijn ze deze week gewoon weer naar hun werk gegaan.
Er zullen echt wel redenen zijn dat het écht niet anders kan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef Elan het volgende:
Zo'n woningbouwstichting moeten ze publiekelijk namen en shamen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Wisten ze dat ze positief was?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang die er akkoord mee gaan, dikke prima toch?
Ja en de bal is rond, ssssjlrp.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Als je gezond bent is er weinig aan de hand.
Ja. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat de vraag naar horeca niet wegvalt. Het is dus niet een typisch economisch probleem.quote:
Wat een lekker karretjequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Ford Focus CC. Best vet al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
[..]
Nee.
Je beschrijft net de halve Nederlandse bevolkingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:59 schreef Natalie het volgende:
[..]
Er zullen echt wel redenen zijn dat het écht niet anders kan.
Maar sjonge, binnen blijven zolang je ziek bent lijkt me toch niet zo moeilijk. Zeker niet als je ziektebeeld niet al te lang voortduurt. En je mag, als je positief getest bent, je tuin in en op je balkon zitten. Dus als het gebrek aan buitenlucht een klacht is, dan lijkt-ie me ongegrond.
Lijkt me, helaas, een kwestie van koppigheid en het niet serieus nemen van covid-19 als serieuze ziekte.
Ik zou zoiets echt op Feesboek flikkeren van "Hoi JuinenWoonCentraal, ik ga wel verhuizen hoor met Corona omdat jullie je verbouwing niet willen opschuiven, zijn hier nog vrijwilligers om te helpen sjouwen?"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Gevolg door "APK became my death"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het kenteken van zijn auto natuurlijk.
Heeft ze ernstige klachten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef Leonos het volgende:
Dinnetje is vandaag getest, ben benieuwd.
Kopietje naar wethouder Hekkingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou zoiets echt op Feesboek flikkeren van "Hoi JuinenWoonCentraal, ik ga wel verhuizen hoor met Corona omdat jullie je verbouwing niet willen opschuiven, zijn hier nog vrijwilligers om te helpen sjouwen?"
Er zijn domme mensenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou zoiets echt op Feesboek flikkeren van "Hoi JuinenWoonCentraal, ik ga wel verhuizen hoor met Corona omdat jullie je verbouwing niet willen opschuiven, zijn hier nog vrijwilligers om te helpen sjouwen?"
Nou ja, het is Leonos zijn vriendin dus vermoedelijk wel...oh, je bedoelt corona?quote:
Man man man... Beetje flexibel zijn zit er echt niet in bij sommigen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zolang ie geen mensen gaat aanspreken omdat ze geen mondkapje dragen, lijkt me de kans dat hij het gaat overleven, nog wel aanwezig. Maar je weet het idd nooit in Amsterdamquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kans dat hij een mes tussen z'n ribben krijgt is vooralsnog groter dan corona
Ja maar....de planning!!!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Man man man... Beetje flexibel zijn zit er echt niet in bij sommigen.
Dit moet de media in. Dit is pure broodmoord.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, het is Leonos zijn vriendin dus vermoedelijk wel...oh, je bedoelt corona?
Sorry Leonos!
Oef, hoop dat de test negatief terug komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef Leonos het volgende:
Dinnetje is vandaag getest, ben benieuwd.
Brood leeft nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:04 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit moet de media in. Dit is pure broodmoord.
Hier is een complete renovatie van bijna 70 woningen opgeschoven i.v.m. Corona. Nog steeds een bezoeking, maar ze proberen het vanuit de woningbouw wel netjes te doen. Ben erg gehecht aan mijn bejaarde buren dus ben hier erg blij mee.quote:
Alle respect, maar er wonen ontzettend veel koppige zeurpieten in dit land.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je beschrijft net de halve Nederlandse bevolking
Aaahhhwww nee zo bedoelde ik m niet!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, het is Leonos zijn vriendin dus vermoedelijk wel...oh, je bedoelt corona?
Sorry Leonos!
Nouja 20%, laten we het niet erger maken dan het is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je beschrijft net de halve Nederlandse bevolking
Yep.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Alle respect, maar er wonen ontzettend veel koppige zeurpieten in dit land.
En als je dat blik er in gooit gaat de andere helft uit zijn dak.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja 20%, laten we het niet erger maken dan het is.
Volgens mij komt dit gewoon niet meer goed, allemaal leuk en aardig nieuwe maatregelen maar teveel mensen zijn inmiddels gestopt met ene neuk geven. Of er moet echt een blik aan repressieve maatregelen tegen aan gegooid worden, maar dan nog.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Neefje van me is net naar Griekenland vertrokken voor vakantie. Moest ie daar testen; positief. Nu zit ie daar 14 dagen in quarantaine.
Misschien moet de IFR wat omhoogquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij komt dit gewoon niet meer goed, allemaal leuk en aardig nieuwe maatregelen maar teveel mensen zijn inmiddels gestopt met ene neuk geven. Of er moet echt een blik aan repressieve maatregelen tegen aan gegooid worden, maar dan nog.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Neefje van me is net naar Griekenland vertrokken voor vakantie. Moest ie daar testen; positief. Nu zit ie daar 14 dagen in quarantaine.
Ja, denk dat je hier opzich wel gelijk in hebt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk helemaal met die laatste drie punten eens hoor. Ik vind het alleen jammer dat ik het gevoel krijg dat dit soort dingen, als ze gezegd worden, vaak worden geuit vanuit een privilege. Hoorde pas geleden iemand in mijn omgeving zeggen dat dat thuiswerken heerlijk was en Corona toch nog iets positiefs opleverde, terwijl ik en een vriendin thuis zitten zonder werk en niet de luxe hebben om daarin te schakelen. Hetzelfde met zo'n Hooibaal hier, die vanuit zijn veilige positie roept dat mensen die hun ervaring en energie maar moeten weggooien in Omscholing, niet beseffend dat in deze tijd omscholen niet zomaar even geregeld is. Of over thuiswerkvergoedingen, ook al kan me er recht op hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:50 schreef rutger05 het volgende:
Tja, heel vervelend dat er weer maatregelen moeten worden genomen.
Er zijn vaccins ontwikkeld, er worden vaccins ontwikkeld, er zijn behandelingen en medicijnen ontdekt en hier wordt nog verder aan gewerkt. Mensen liggen minder lang op de IC en lijken in het algemeen minder ziek te worden.
Ik vermoed dat we het dit jaar nog moeten uitzingen met corona en dat volgend jaar in het eerste of tweede kwartaal de zaken goed onder controle zijn en dat de normale gang van zaken weer zal zijn opgepakt.
Er is veel vermogen opgebouwd door burgers. Als het weer mogelijk is, verwacht ik dat burgers het geld weer goed laten rollen. Mensen zullen er graag weer op uit willen gaan.
Ik hoop dat we een aantal positieve zaken aan het coronatijdperk overhouden;
- Dat mensen die goed thuis kunnen werken, ook blijvend thuis gaan werken en dat dit de norm en een recht gaat worden.
- Dat de kwaliteit van onlineonderwijs een enorme impuls zal krijgen. Tegenwoordig wordt van mensen verwacht dat zij zich hun leven blijven scholen, maar daar is het huidige onderwijs totaal niet op ingericht. Hopelijk gaat dit nu beter worden.
- Hopelijk ook het besef dat gezondheid van je zelf en je dierbaren het allerbelangrijkste is en dat welzijn veel belangrijker is dan welvaart.
- Respect en bescherming voor de natuur en het milieu en weg met die weerzinwekkende (wilde) dierenmarkten.
Hoe lang had hij geboekt want dat lijkt mij ook nog een ding...of is in quarantaine blijven gratis?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goh, dat was...niet snelquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef capricia het volgende:
De corona-wet is door de TK heen.
Mooi zo!
Wat voor een wet?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef capricia het volgende:
Mooi zo!
Zou een week gaan. Dus moet nu ook een week extra verlof opnemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe lang had hij geboekt want dat lijkt mij ook nog een ding...of is in quarantaine blijven gratis?
Deze logica omschrijft wel een beetje de bureaucratische rommel. Ik merk degelijke simpele oplossingen/problemen ook bij ons op het bedrijf overigens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik zal veel te makkelijk denken. Ik ben geen ambtenaar. Maar ergens wordt ingevoerd dat iemand besmet is. Dat gaat relatief snel, want anders kan niemand dat zien als hij inlogt met zijn Digid. Dan zou je zeggen als dat bestand/die invoer koppelt aan het bestand waar statistieken worden bijgehouden, dan ben je klaar en bij.
Ik had familie die ergens begin april stond te blazen op Schiphol. Die waren blind naar het vliegveld vertrokken. In de media allemaal verhalen van hordes mensen die vastzaten in Marokko, waaronder Anouk maar zij hadden nergens erg in en wilden op vakantiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog de eerste kamer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef capricia het volgende:
Mooi zo!
De kans dat je gerolt of geript wordt is groter dan dat je tegen corona aanlooptquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zo zal het altijd werken. Tijdens "het normaal" waren het ook primair hen die de winst eruit haalden, die zeiden dat het leven geweldig was en ook nu zeggen dat we de nieuwe dingen "absoluut niet moeten willen". Wellicht pessimistisch, maar het gros van de wereld is nog altijd "ikke ikke".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk helemaal met die laatste drie punten eens hoor. Ik vind het alleen jammer dat ik het gevoel krijg dat dit soort dingen, als ze gezegd worden, vaak worden geuit vanuit een privilege. Hoorde pas geleden iemand in mijn omgeving zeggen dat dat thuiswerken heerlijk was en Corona toch nog iets positiefs opleverde, terwijl ik en een vriendin thuis zitten zonder werk en niet de luxe hebben om daarin te schakelen. Hetzelfde met zo'n Hooibaal hier, die vanuit zijn veilige positie roept dat mensen die hun ervaring en energie maar moeten weggooien in Omscholing, niet beseffend dat in deze tijd omscholen niet zomaar even geregeld is. Of over thuiswerkvergoedingen, ook al kan me er recht op hebben.
Het zal best dat het proces misschien efficiënter kan, ik heb geen idee hoe het precies werkt. Maar het is natuurlijk wel een hele keten. Eerst nemen ze bij een lokale testlocatie een monster bij je af, dat moet vervolgens naar een lab om getest te worden, om vervolgens de uitslag terug te koppelen aan de GGD die het moet verwerken. Pas daarna kan het in de rapportages voor het RIVM verwerkt worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Deze logica omschrijft wel een beetje de bureaucratische rommel. Ik merk degelijke simpele oplossingen/problemen ook bij ons op het bedrijf overigens.
Hehe, wij hadden dus vorige week in de vriendenapp een discussie over dat allerlaatste: een vriendin vond dat de kosten voor koffie etc moest worden vergoed. En in die groep zitten er dus net twee die al 7 maanden aan opdrachten in rook hebben zien opgaan. Was wel even een fittiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:15 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Zo zal het altijd werken. Tijdens "het normaal" waren het ook primair hen die de winst eruit haalden, die zeiden dat het leven geweldig was en ook nu zeggen dat we de nieuwe dingen "absoluut niet moeten willen". Wellicht pessimistisch, maar het gros van de wereld is nog altijd "ikke ikke".
W.b. die thuiswerkvergoedingen, aan de ene kant snap ik het (als je paycheck to paycheck leeft of pas net carriere start, kan je lastig 1k dumpen in een fatsoenlijke thuiskantoor). Aan de andere kant, als je over koffie gaat zeuren.. dan heb je geen geldproblemen, maar een koffieverslaving.
In tegenstelling tot Nederlanders luisteren Amerikanen juist heel goed en zijn ze niet eigenwijs.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het met de USA trouwens, hoe kan het dat de cijfers (het aantal doden) de afgelopen dagen zo laag zit?
Its a miraclequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het met de USA trouwens, hoe kan het dat de cijfers (het aantal doden) de afgelopen dagen zo laag zit?
Volgens mij zitten zij aan het einde van hun eerste golf nu. Bij hen moet de tweede nog beginnen later.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Nederlanders luisteren Amerikanen juist heel goed en zijn ze niet eigenwijs.
Van het AD.quote:Nederland negeert massaal advies thuiswerken, op de weg is het bijna net zo druk als vorige maand
USA herfst/winter komt later dan hier. Die zitten over een maand in dezelfde ellende als wij nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:27 schreef MQBM het volgende:
[..]
Volgens mij zitten zij aan het einde van hun eerste golf nu. Bij hen moet de tweede nog beginnen later.
Bij de GGD vragen ze volgens mij aan mensen wanneer ze de eerste symptomen hadden. Als dit bekend is en de geteste persoon dit ook aangeeft, en de staal is positief, dan word je geregistreerd bij de RIVM op basis van je eerste besmettingsdag en met het labeltje DOO (Date of Origin ofzo). Als het niet bekend is, dan word je geregistreerd danwel op basis van de dag dat je test/uitslag? was (DPL?), of, als dat ook niet bekend is, op basis van de dag dat de GGD je uitslag doorgaf (DON). Volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal best dat het proces misschien efficiënter kan, ik heb geen idee hoe het precies werkt. Maar het is natuurlijk wel een hele keten. Eerst nemen ze bij een lokale testlocatie een monster bij je af, dat moet vervolgens naar een lab om getest te worden, om vervolgens de uitslag terug te koppelen aan de GGD die het moet verwerken. Pas daarna kan het in de rapportages voor het RIVM verwerkt worden.
Ik snap best dat het gezien de grote werkdruk even duurt voordat dat hele proces doorlopen is. Als mensen al dagen moeten wachten op de uitslag, weet het RIVM het natuurlijk ook niet binnen 24 uur.
dus hoogbegaafden kunnen ook dom doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is hij hoogbegaafd en cum laude afgestudeerd aan TU/e. Nu aan het promoveren. Wat heb jij gedaan @:sounddragon ?
Met je meetbaar IQ. Gewoon normaal doen.
Alle golven in de VS zijn allemaal lokaal, er is niet zoiets als een algemene eerste/tweede golf daar. Het land is er ook veel te groot voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.
Nederland of werkgevers? Ik ben de komende 2 dagen ook gewoon op kantoor. Het is wat het is.quote:
Hoeft niet, ze testen veel meer dan hier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
USA herfst/winter komt later dan hier. Die zitten over een maand in dezelfde ellende als wij nu.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar dat is wel wat daar nu lijkt te gebeuren. Een afzwakking, om dan straks waarschijnlijk weer omhoog te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.
Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat zuur. Dan valt je vakantie wel heel erg in het water.
Heeft hij inmiddels wel klachten of is hij nog steeds klachtenvrij?
tot de grenzen weer effe dichtmikken... dan zit je daar lekker permanent op vakantie de eerste paar maandenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan momenteel beter in Griekenland zitten dan hier, volgens mij.
En nu gaat het over de grenzen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tot de grenzen weer effe dichtmikken... dan zit je daar lekker permanent op vakantie de eerste paar maanden
Dat is dan ook de verkeerde vergelijking. Het is "In Nederland blijven" vs "Van NL naar Griekenland reizen" + "In Griekenland verblijven". En dan vanuitgaand dat je gedrag in NL en in Griekenland hetzelfde is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan momenteel beter in Griekenland zitten dan hier, volgens mij.
Is voor abonneesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:
Huiveringwekkende repo dit...![]()
https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/
Ik mag de tekst niet delen in verband met copyright. Via incognitomodus moet je hem denk ik ook kunnen lezen? En anders even een gratis proefabonnement maken op topics.nlquote:
Ja, vliegtuig, verplaatsingen, blijf thuis.. compleet onnodig.. onbegrijpelijk imho.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:35 schreef galantis het volgende:
[..]
En nu gaat het over de grenzen?
Ging toch om zogenaamd besmettingsgevaar?
Hopelijk blijft dat zo!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.
Nog een keer het herhalen heeft geen zin, ze moeten kantoren gaan controleren en forse boetes uitdelen.quote:
quote:
In DuItSlAnD iS aLlEs BeTeR, Ze HeBbEn AlLeEn EvEn GeEn PlEk Op De Ic Om NeDeRlAnDeRs Op Te VaNgEnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:
Huiveringwekkende repo dit...![]()
https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/
Een deel van de mensen met corona hebben toch helemaal geen klachten? Maar kunnen wel andere mensen besmetten, dan zijn ze niet perse false positive.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.
Qua verhouding scheelt het niet zo veel volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze testen veel meer dan hier.
Op vakantie.. kom op.. ik zou nu nog niet op vakantie in het buitenland gaan als ik geld toe kreeg.. aan alle kanten lopen besmettingen weer op en op.. dan ga je toch niet vrijwillig het land uit om op vakantie te gaan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat hij daar ging doen. Misschien zit hij daar wel in een vrijwel leeg hotel aan een leeg strand en was de locale horeca erg blij dat er een keer weer een toerist durfde te komen.
Ik durf ook niet snel op vakantie te gaan nu, maar misschien is het in Griekenland wel een stuk veiliger dan in het centrum van een grote Nederlandse stad.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:39 schreef Draak31 het volgende:
AHh de media angstcampagne gaat weer beginnen. Let's goooo.
Waar heb je het over manquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
USA herfst/winter komt later dan hier. Die zitten over een maand in dezelfde ellende als wij nu.
ik zie het probleem niet in restaurants, tenminste de restaurants waar ik geweest ben werden de maatregelen netjes nageleefd, als er al problemen ontstaan zijn zal dat eerder in de cafés geweest zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:43 schreef gniffie het volgende:
[..]en dan geloven mensen nog steeds dat we onze eigen verantwoordelijkheid kunnen pakken
Of je nu op vakantie zit of hier, maakt allemaal weinig uit. Mensen heb je overal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op vakantie.. kom op.. ik zou nu nog niet op vakantie in het buitenland gaan als ik geld toe kreeg.. aan alle kanten lopen besmettingen weer op en op.. dan ga je toch niet vrijwillig het land uit om op vakantie te gaan?
Hoezo niet. Zat plekken waar je honderdmaal beter zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op vakantie.. kom op.. ik zou nu nog niet op vakantie in het buitenland gaan als ik geld toe kreeg.. aan alle kanten lopen besmettingen weer op en op.. dan ga je toch niet vrijwillig het land uit om op vakantie te gaan?
Heel veel mensen houden zich heel goed aan de maatregelen en dat valt te prijzen, maar een aantal moeten er toch even tussenuit. Met geld toe zou ik zelfs nog naar Praag durvenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je er eenmaal bent maakt het waarschijnlijk weinig uit maar het reizen heen en weer is wel een risicoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Of je nu op vakantie zit of hier, maakt allemaal weinig uit. Mensen heb je overal.
Tot je ineens lens geknuppeld wordt door de Zweedse politie. Dan is het lachen snel afgelopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:49 schreef Dven het volgende:
Zou me dood lachen als ik nu ergens lekker rond een kampvuur aan een Zweeds meer zou zitten en hier moet lezen dat op vakantie gaan echt zo onverstandig zou zijn
Vooralsnog lijkt het risico tijdens het reizen vrij.. beperkt te zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je er eenmaal bent maakt het waarschijnlijk weinig uit maar het reizen heen en weer is wel een risico
Niet meer risico dan hier in de bus/trein zitten lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je er eenmaal bent maakt het waarschijnlijk weinig uit maar het reizen heen en weer is wel een risico
Geen idee wie je bent maar je bent al de hele dag rare bagger aan het posten in dit topic.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Tot je ineens lens geknuppeld wordt door de Zweedse politie. Dan is het lachen snel afgelopen.
Tuurlijk zijn dat soort dingen onzin, maar er is denk ik dan ook niet genoeg draagvlak om drastische maatregelen te nemen. En die kosten ook de economie veel geld. En grotendeels ben je afhankelijk van gedrag van mensen en bedrijven. Veel bedrijven verwachten mensen op kantoor terwijl ze ook thuis kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:49 schreef Breekfast het volgende:
Hopelijk hebben we voor de 3e golf nu wel geleerd dat het niet werkt om bij oplopende besmettingen de maatregelen stapsgewijs iets aan te scherpen. Vroeg en krachtig ingrijpen werkt beter dan dit.
De kroegen een uurtje eerder dicht, als je daar nu nog aan terugdenkt. Wat een onzinmaatregel
Ja, maar eerst moet je er naartoe, in een vliegtuig met veel mensen op de m2quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Of je nu op vakantie zit of hier, maakt allemaal weinig uit. Mensen heb je overal.
Omdat iedereen een ander beeld maakt van die vergelijking, veelal ten voordele van hun punt. De ene ziet "vakantie gaan" en denkt dat iemand naar Ibiza gaat, elke avond in clubs rondhangt, terwijl die in thuisland als kluizenaar zou leven. De ander denkt "oh het gedrag is hetzelfde" en vergeet compleet interacties op het vliegveld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:49 schreef Dven het volgende:
Zou me dood lachen als ik nu ergens lekker rond een kampvuur aan een Zweeds meer zou zitten en hier moet lezen dat op vakantie gaan echt zo onverstandig zou zijn
ik zag die Schimmelpenninck nog klagen op twitter dat hij op schiphol in een bus gedouwd werd met 100 anderen om naar z'n vliegtuig gebracht te worden, wel coronaproof dat schipholquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het risico tijdens het reizen vrij.. beperkt te zijn.
Tevens kan je op 1001 manieren reizen.
Ik lees graag een x-aantal bronnen terug over het levensgevaarlijke vliegverkeer. Het tegendeel lijkt immers eerder waar te zijn met alle vluchten waarop besmette mensen hebben gezeten en hoe weinig besmettingen er in de lucht opgelopen zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, maar eerst moet je er naartoe, in een vliegtuig met veel mensen op de m2
Je bent inderdaad afhankelijk van het gedrag van mensen. Als die de noodzaak niet inzien dan houdt het op. Maar dan heb je vanuit de overheid in ieder geval daar waar kan via maatregelen de besmettingsrisico's al in een zo vroeg mogelijk stadium beperkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn dat soort dingen onzin, maar er is denk ik dan ook niet genoeg draagvlak om drastische maatregelen te nemen. En die kosten ook de economie veel geld. En grotendeels ben je afhankelijk van gedrag van mensen en bedrijven. Veel bedrijven verwachten mensen op kantoor terwijl ze ook thuis kunnen werken.
ik heb er ook niets op tegen, doen wat je niet laten kuntquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet meer risico dan hier in de bus/trein zitten lijkt me.
Je zal je behoorlijk vergissen in de hoeveelheid mensen die niets van een drukke feestvakantie moeten hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:53 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Omdat iedereen een ander beeld maakt van die vergelijking, veelal ten voordele van hun punt. De ene ziet "vakantie gaan" en denkt dat iemand naar Ibiza gaat, elke avond in clubs rondhangt, terwijl die in thuisland als kluizenaar zou leven. De ander denkt "oh het gedrag is hetzelfde" en vergeet compleet interacties op het vliegveld.
Of reizen slim is of niet, in een vacuum, weet je niet. Veel te context gevoelig. Maar bij menig reis zit wel het achterliggende idee dat men het doen voor toerisme of voor de par-tay, niet om in een rustig, Scandinavisch kampeerhuis de maand door te brengen.
Mondkapjes toch en super-ventilatiesysteemquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, maar eerst moet je er naartoe, in een vliegtuig met veel mensen op de m2
Serologische testen worden overal aangeboden maar de kwaliteit verschilt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:54 schreef asco het volgende:
Kun je nu eigenlijk ook een partij sneltesten zelf ergens kopen?
Geld speelt geen rol.
En ook de hoeveelheid die specifiek naar culturele hotspots trekt? Wil je me gaan overtuigen dat de meerderheid van de niet-zakelijke reizigers het doet in plekken waar ze minder sociale contacten zullen ondervinden dan wanneer ze lokaal enigszins de moeite doen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zal je behoorlijk vergissen in de hoeveelheid mensen die niets van een drukke feestvakantie moeten hebben.
Zeg, ik wil jou helemaal nergens van overtuigenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:00 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
En ook de hoeveelheid die specifiek naar culturele hotspots trekt? Wil je me gaan overtuigen dat de meerderheid van de niet-zakelijke reizigers het doet in plekken waar ze minder sociale contacten zullen ondervinden dan wanneer ze lokaal enigszins de moeite doen?
Stilzitten als je geschoren wordt tochquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:58 schreef Mylene het volgende:
Buitenlandse media cynisch en schamper over Nederland
Spaanse media gaat los op Rutte, ook nog vanwege het Europees solidariteitsfonds en de dubbele Nederlandse standaard.
Komt er ook zo'n nostalgische aftelklok?quote:
Ik hoop dat Herman De Schermman een rol krijgtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:59 schreef Jojoke het volgende:
Nog een uurtje en dan wordt de routekaart onthuld. Reden voor een feestje![]()
Zouden ze het onthullen met zo'n vallend gordijn?
Insinueer dan niet dat ik me vergis in iets waar ik nooit een schatting over heb gemaakt, jij bent hier de bruller.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg, ik wil jou helemaal nergens van overtuigen
Vaccin mid-2030 here we go!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:59 schreef Jojoke het volgende:
Nog een uurtje en dan wordt de routekaart onthuld. Reden voor een feestje
Zouden ze het onthullen met zo'n vallend gordijn?
Denk het nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:02 schreef xminator het volgende:
Horeca mag niet meer tot 22.00 open, maar tot 21.00 of andere soortgelijke slechte maatregelen zullen genomen worden door onze softe overheid.
Je vergist je er dan ook gewoon simpelweg in met dat partygelul van jequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:04 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Insinueer dan niet dat ik me vergis in iets waar ik nooit een schatting over heb gemaakt, jij bent hier de bruller.
Al bier ingeslagen?quote:
Vergeet de papieren zakdoekjes niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:08 schreef quirina het volgende:
Nog een uurtje mensen en dan horen we:
FOEI
Was je handen stuk
Hou afstand
Kroeg dicht
Drink niet
Niet meer dan met drie mensen thuis chillen
FOEI! FOEI! Jullie houden je niet aan de richtlijnen
Scholen en kdv/bso mag iedereen de hoest krijgen want dat geeft niet.
Verpleeghuizen mag je op bezoek ( want daar valt toch niks aan te redden)
FOEI FOEI! Jullie houden je niet aan de richtlijnen
Draag wel je mondkapje, het hoeft niet.maar liever wel.
Je mag wel je geloof belijden met z’n allen in een gebouw/zaal maar niet zingen want je geloof is je grondrecht.
Verder verbieden we niks , maar raden wel aan om de richtlijnen te volgen, want foei mensen..
Fijne avond.
Zolang wij niet bedelen bij Spanje kunnen ze beter hun waffel houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:58 schreef Mylene het volgende:
Buitenlandse media cynisch en schamper over Nederland
Spaanse media gaat los op Rutte, ook nog vanwege het Europees solidariteitsfonds en de dubbele Nederlandse standaard.
Als je een paar vuilgrijpers meeneemt kan je nog snel de polonaise op anderhalve meter afstand lopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:09 schreef quirina het volgende:
We gaan nog ff naar de kroeg want nu kan het nog..
In dat kader van gemakkelijke zondebokken, laten we de scholen er nog eens bijpakken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik lees graag een x-aantal bronnen terug over het levensgevaarlijke vliegverkeer. Het tegendeel lijkt immers eerder waar te zijn met alle vluchten waarop besmette mensen hebben gezeten en hoe weinig besmettingen er in de lucht opgelopen zijn.
Valt in het rijtje gemakkelijke zondebokken.
Wij gaan ook nog wel uit die pot bedelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:09 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zolang wij niet bedelen bij Spanje kunnen ze beter hun waffel houden.
Yes!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je een paar vuilgrijpers meeneemt kan je nog snel de polonaise op anderhalve meter afstand lopen.
Vind het wel verhelderend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:10 schreef VoMy het volgende:
Ik wilde het toch maar even gezegd hebben.
VK, Spanje, België, Frankrijk, Oekraïne, Roemenië, Polen, Hongarije - allemaal vergelijkbare ontwikkelingen.quote:
En die mondkapjes dan, dat was onze redding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
VK, Spanje, België, Frankrijk, Oekraïne, Roemenië, Polen, Hongarije - allemaal vergelijkbare ontwikkelingen.
Ik zei specifiek "menig", "par-tay en cultuur". Waar zei ik dat de meerderheid reist om als losgeslagen beesten te feesten? Je kan toch ook naar Rome reizen, een paar bezienswaardigheden zien en alsnog tegen meer mensen aanlopen dan dat je in een dorp in de Randstad zou zien? Om dat te zien als niet significant deel is juist gevaarlijk, maar dan zeg ik nog niet dat de meerderheid wil feesten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Je vergist je er dan ook gewoon simpelweg in met dat partygelul van je
Voeg Italië ook maar toe.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
VK, Spanje, België, Frankrijk, Oekraïne, Roemenië, Polen, Hongarije - allemaal vergelijkbare ontwikkelingen.
Ongehoorzaamheid kent geen grenzen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zijn al die wielrenners :pquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Voeg Italië ook maar toe.
[ twitter ]
Die memes dat Nederlanders niks zouden doen is in andere landen net eenderquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ongehoorzaamheid kent geen grenzen.
Het gaat eigenlijk overal heel hard. Vooral in dichtbevolkte gebieden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Popcorn en colaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:47 schreef KennyPowers het volgende:
Even snacks inslaan voor de persco
Dat riepen wij van Spanje en Italië in het voorjaar. Zou het weer invloed hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Die memes dat Nederlanders niks zouden doen is in andere landen net eender
Nee we zijn verdoemdquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk overal heel hard. Vooral in dichtbevolkte gebieden.
De vraag is of het nog in te dammen is.
Nou dat is nog wel de grote vraag ja, maar ik denk dat wel erg moeilijk is om in te dammen komt mede ook door het aankomende winterweer in de wintermaanden en vooral dat het volk nog massaal de regels blijven overtreden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou, ‘wij niet’. Maar een halve procent van de bevolking wel als het helemaal los gaat.quote:
Ja denk het wel, want nu is er veel koudere weer dan in de zomermaanden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat riepen wij van Spanje en Italië in het voorjaar. Zou het weer invloed hebben?
Hoeveel herbesmettingen zijn er geweest op de wereld?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Muur om de randstad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ongelooflijk ik werk in een horeca zaak in het zuiden en het stikt hier van de toeristen uit de randstad. Alles was hier onder controle amper besmettingen gehad de afgelopen weken
Pre lockdown partyquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:29 schreef quirina het volgende:
Even Corona feestje doen in de kroeg want het kan nu nog.
beetje spreiding is goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ongelooflijk ik werk in een horeca zaak in het zuiden en het stikt hier van de toeristen uit de randstad. Alles was hier onder controle amper besmettingen gehad de afgelopen weken
Klopt mensen gaan graag naar plekken waar minder besmettingen zijn en minder controle.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
87000quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou, ‘wij niet’. Maar een halve procent van de bevolking wel als het helemaal los gaat.
Ja want na de Lockdown ( die niet komt) is de kroeg failliet en weg.quote:
Kun je hier mee stoppen aub?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Dit loopt volledig uit de klauwen dit.
Hier wel. En een maand geleden waren de scholen nog niet open en was het nog gewoon ruim 30 graden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In alle landen stijgt het sinds een maand.
Wat is hetgeen wat overal overeen komt?
- scholen open
- slechter weer
Wat nog meer?
Of blijven we maar denken dat iedereen opeens de regels veel erger aan zijn laars lapt vergeleken met de maanden ervoor?
- mensenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- scholen open
- slechter weer
Wat nog meer?
Of blijven we maar denken dat iedereen opeens de regels veel erger aan zijn laars lapt vergeleken met de maanden ervoor?
Tering, ik snap dat het kut is hoor, maar dat calimerogedrag begint me wel de strot uit te komen...quote:
Nee alleen foei!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- scholen open
- slechter weer
Wat nog meer?
Ze zouden weer een negatief reisadvies voor alle landen moeten instellen. Niet zozeer uit eigen belang, maar om onze mede-europeanen te beschermen tegen Nederlanders die het virus overal verspreiden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:34 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)nigd-koninkrijk.html
Negatief reisadvies voor heel België, Frankrijk en UK.
Eerder andersom. De overheid moet eens spierballen tonen. Wij zijn haar onderdanen, niet andersom.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:40 schreef Mortaxx het volgende:
Het is tijd dat wij de overheid onder controle brengen
Het volk is soeverein vriendquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerder andersom. De overheid moet eens spierballen tonen. Wij zijn haar onderdanen, niet andersom.
Joh, plaats nog eens een keer dezelfde ongefundeerde oorzaken. Leuk, vernieuwend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- scholen open
- slechter weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |