USA herfst/winter komt later dan hier. Die zitten over een maand in dezelfde ellende als wij nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het met de USA trouwens, hoe kan het dat de cijfers (het aantal doden) de afgelopen dagen zo laag zit?

Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:27 schreef MQBM het volgende:
[..]
Volgens mij zitten zij aan het einde van hun eerste golf nu. Bij hen moet de tweede nog beginnen later.

Bij de GGD vragen ze volgens mij aan mensen wanneer ze de eerste symptomen hadden. Als dit bekend is en de geteste persoon dit ook aangeeft, en de staal is positief, dan word je geregistreerd bij de RIVM op basis van je eerste besmettingsdag en met het labeltje DOO (Date of Origin ofzo). Als het niet bekend is, dan word je geregistreerd danwel op basis van de dag dat je test/uitslag? was (DPL?), of, als dat ook niet bekend is, op basis van de dag dat de GGD je uitslag doorgaf (DON). Volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal best dat het proces misschien efficiënter kan, ik heb geen idee hoe het precies werkt. Maar het is natuurlijk wel een hele keten. Eerst nemen ze bij een lokale testlocatie een monster bij je af, dat moet vervolgens naar een lab om getest te worden, om vervolgens de uitslag terug te koppelen aan de GGD die het moet verwerken. Pas daarna kan het in de rapportages voor het RIVM verwerkt worden.
Ik snap best dat het gezien de grote werkdruk even duurt voordat dat hele proces doorlopen is. Als mensen al dagen moeten wachten op de uitslag, weet het RIVM het natuurlijk ook niet binnen 24 uur.

dus hoogbegaafden kunnen ook dom doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is hij hoogbegaafd en cum laude afgestudeerd aan TU/e. Nu aan het promoveren. Wat heb jij gedaan @:sounddragon ?
Met je meetbaar IQ. Gewoon normaal doen.

Alle golven in de VS zijn allemaal lokaal, er is niet zoiets als een algemene eerste/tweede golf daar. Het land is er ook veel te groot voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.

Nederland of werkgevers? Ik ben de komende 2 dagen ook gewoon op kantoor. Het is wat het is.quote:

Hoeft niet, ze testen veel meer dan hier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
USA herfst/winter komt later dan hier. Die zitten over een maand in dezelfde ellende als wij nu.

Dat zeg ik toch ook niet? Maar dat is wel wat daar nu lijkt te gebeuren. Een afzwakking, om dan straks waarschijnlijk weer omhoog te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Golven kunnen prima in elkaar overgaan hoor. Het is niet zo dat het eerst stevig moet dalen voordat het weer mag gaan stijgen, ofzo.

Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat zuur. Dan valt je vakantie wel heel erg in het water.
Heeft hij inmiddels wel klachten of is hij nog steeds klachtenvrij?

tot de grenzen weer effe dichtmikken... dan zit je daar lekker permanent op vakantie de eerste paar maandenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan momenteel beter in Griekenland zitten dan hier, volgens mij.

En nu gaat het over de grenzen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tot de grenzen weer effe dichtmikken... dan zit je daar lekker permanent op vakantie de eerste paar maanden

Dat is dan ook de verkeerde vergelijking. Het is "In Nederland blijven" vs "Van NL naar Griekenland reizen" + "In Griekenland verblijven". En dan vanuitgaand dat je gedrag in NL en in Griekenland hetzelfde is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan momenteel beter in Griekenland zitten dan hier, volgens mij.

Is voor abonneesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:
Huiveringwekkende repo dit...
https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/

Ik mag de tekst niet delen in verband met copyright. Via incognitomodus moet je hem denk ik ook kunnen lezen? En anders even een gratis proefabonnement maken op topics.nlquote:

Ja, vliegtuig, verplaatsingen, blijf thuis.. compleet onnodig.. onbegrijpelijk imho.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:35 schreef galantis het volgende:
[..]
En nu gaat het over de grenzen?
Ging toch om zogenaamd besmettingsgevaar?

Hopelijk blijft dat zo!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.

Nog een keer het herhalen heeft geen zin, ze moeten kantoren gaan controleren en forse boetes uitdelen.quote:

quote:
 en dan geloven mensen nog steeds dat we onze eigen verantwoordelijkheid kunnen pakken
 en dan geloven mensen nog steeds dat we onze eigen verantwoordelijkheid kunnen pakken

In DuItSlAnD iS aLlEs BeTeR, Ze HeBbEn AlLeEn EvEn GeEn PlEk Op De Ic Om NeDeRlAnDeRs Op Te VaNgEnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:
Huiveringwekkende repo dit...
https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/

Een deel van de mensen met corona hebben toch helemaal geen klachten? Maar kunnen wel andere mensen besmetten, dan zijn ze niet perse false positive.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Helemaal klachtenvrij. Grote kans op false positive dus. Maargoed, doe je niks aan.

Qua verhouding scheelt het niet zo veel volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze testen veel meer dan hier.

Op vakantie.. kom op.. ik zou nu nog niet op vakantie in het buitenland gaan als ik geld toe kreeg.. aan alle kanten lopen besmettingen weer op en op.. dan ga je toch niet vrijwillig het land uit om op vakantie te gaan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat hij daar ging doen. Misschien zit hij daar wel in een vrijwel leeg hotel aan een leeg strand en was de locale horeca erg blij dat er een keer weer een toerist durfde te komen.
Ik durf ook niet snel op vakantie te gaan nu, maar misschien is het in Griekenland wel een stuk veiliger dan in het centrum van een grote Nederlandse stad.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |