abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:14:38 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195609423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:11 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Niet perse, ze zijn cultureel mainstream geworden, en dat betekent dat het steeds moeilijker wordt nieuwe kiezers te trekken en bestaande enthousiast te maken om te stemmen. Op korte termijn zullen ze nog wel de macht houden, maar het momentum lijken ze kwijt.
Heb je het nu over de GOP?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195609436
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef nostra het volgende:
Dat die Fauci nog zin heeft in dit circus.
Hij wil zijn, vrij belangrijke, werk niet opgeven omdat Trump een klootzak is, als ik hem goed begrijp.
pi_195609456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

Que? Het zijn de Republikeinen die een steeds kleinere basis krijgen, niet de Democraten, hoor.
Wat bedoel je met basis? Ledenaantal? Stemmen? Publieke opinie?
pi_195609466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij wil zijn, vrij belangrijke, werk niet opgeven omdat Trump een klootzak is, als ik hem goed begrijp.
Kan ik me nog iets bij voorstellen als je je werk nog redelijk onafhankelijk kan doen. Maar als dat net zo hard wordt afgebroken en jijzelf ook nog eens (ook vandaag weer) voor lul gezet wordt door je baas, dan zou ik op zijn leeftijd toch lekker een bootje en een hengel kopen. Maar goed, het prijst hem wel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_195609501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:16 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Uh...alles? Mischien moet je toch eens wat informatie gaan vergaren over stemmen aantallen, demografische ontwikelingen (en stemmen) en polls hoe het Amerikaanse publiek over zaken denkt als racisme, abortus etc.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:19:30 #206
3928 Ulx
pi_195609548
quote:

[..]

Het aantal geregistreerde republikeinen is sinds 2016 met zo'n 10% afgenomen. Die gaan nu niet op Trump stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195609549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Kan ik me nog iets bij voorstellen als je je werk nog redelijk onafhankelijk kan doen. Maar als dat net zo hard wordt afgebroken en jijzelf ook nog eens (ook vandaag weer) voor lul gezet wordt door je baas, dan zou ik op zijn leeftijd toch lekker een bootje en een hengel kopen. Maar goed, het prijst hem wel.
Hij verdomd het om op te geven, ik vind het ook heel prijzenswaardig wat hij doet maar het is wel vechten tegen de bierkaai momenteel, ja en ik zou heel goed kunnen begrijpen dat hij zegt "Fuck it" en de deur uitloopt.

Maar zo zit Fauci blijkbaar niet in elkaar :)
pi_195609594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:11 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Niet perse, ze zijn cultureel mainstream geworden, en dat betekent dat het steeds moeilijker wordt nieuwe kiezers te trekken en bestaande enthousiast te maken om te stemmen. Op korte termijn zullen ze nog wel de macht houden, maar het momentum lijken ze kwijt.
Hier kan ik wel inkomen, maar dan zie ik het meer als dat wetenschappelijk consensus mainstream is geworden, en dat autoritaire/dogmatisch ideeën (geloof, etc) de counter cultuur wordt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:21:48 #209
3928 Ulx
pi_195609612
Hij blijft een arts. Die willen toch vaak mensen helpen.
pi_195609614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij verdomd het om op te geven, ik vind het ook heel prijzenswaardig wat hij doet maar het is wel vechten tegen de bierkaai momenteel, ja en ik zou heel goed kunnen begrijpen dat hij zegt "Fuck it" en de deur uitloopt.

Maar zo zit Fauci blijkbaar niet in elkaar :)
Hij zit al op die positie sinds dat het vuur is uitgevonden, dan lijken die 4 jaar die je moet uitzingen ook niet meer zo heel lang.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:27:22 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195609739
quote:

[..]

Het aantal mensen dat nog iets in hun visie uit 1950 ziet.
pi_195609952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:28 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ja als je niet verder dat de oppervlakte kijkt is dit idd een juiste analyse. Meanwhile blijft de gop de gop en verandert er weinig aan hun waarden en normen, al worden ze wel corrupter met de dag.
Het lijkt me eerder dat bijvoorbeeld de white evangelicals in de GOP hun waarden volledig op de kop gezet hebben met hun ondersteuning van grab em by the pussy Trump. En denk bijvoorbeeld ook aan hun steun voor Roy Moore.
Gevolgenethiek: als het voor ons goed uitpakt, is het oké. Fuck waarden en normen.

Ik zag laatst (anecdote) een recente trumprally waarbij twee obese rednecks met viltstiften zich 'grab em by the pussy' tshirts hadden gefröbelt. Daar liepen ze vrolijk in rond en zeiden dat iedere man dat toch gewoon wil. Hoe meer grabben, hoe fijner het leven. Trump gaf het goede voorbeeld.
Een andere trumper in een cowboypakje stelde: "One man's rape is another man's flirtation".

Zie hier het Trumpuniversum, bewerkstelligd door de Grand Ole Party. En dan heb ik het nog niets eens over het scheiden van migrantenkinderen van hun ouders.

Terry Pratchett — 'Evil begins when you begin to treat people as things.'
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:38:30 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195609990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wat is wens denken aan berekeningen? Jij stelt de pols zaten fout ik zeg de pols hadden toen gelijk!
De polls gaan toch over wie er president wordt (daar gaat het om), niet om wie de popular vote wint (wat leuk is maar waar je weinig voor koopt)? Tenzij het polls waren over wie de popular vote zou winnen natuurlijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195610073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat nog iets in hun visie uit 1950 ziet.
Hoeveel mensen zien er nog iets in de visie van de democraten uit 1960?

Ik kan ook niet met zekerheid zeggen welke kant het op gaat, maar culturen gaan altijd op en neer, en alles wijst erop dat het culturele momentum een beetje weg is op links. Generatie Z schijnt ook weer een stuk conservatiever te zijn dan de millennials..
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:42:51 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195610074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je weinig mensen hoort zeggen dat in 2019 Federer eigenlijk Wimbledon had gewonnen omdat hij meer punten scoorde en games won dan Djokovic.
Klopt. Dat voorbeeld heb ik zelf al een paar keer genoemd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195610230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:42 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Ik kan ook niet met zekerheid zeggen welke kant het op gaat, maar culturen gaan altijd op en neer, en alles wijst erop dat het culturele momentum een beetje weg is op links. Generatie Z schijnt ook weer een stuk conservatiever te zijn dan de millennials..
Komt dan goed uit dat de Democraten niet meer in 1960 zitten. En dat opinie stuk uit 2017(!) is wel aardig achterhaald nu, of denk je van niet?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:52:10 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195610253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:42 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Conservatief ten opzichte van de tijdsgeest. Partijen als bijvoorbeeld het CDA, de Gaulisten, CDU en de Tories bewegen mee en zaken die gemeengoed zijn geworden door de jaren een worden door hen ook niet mee betwist.

De republikeinen in de VS blijven daarentegen maar vast zitten in dezelfde reactionaire ideeen uit 1950 terwijl het volk wel degelijk opschuift.
pi_195610621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:52 schreef Hexagon het volgende:

Conservatief ten opzichte van de tijdsgeest. Partijen als bijvoorbeeld het CDA, de Gaulisten, CDU en de Tories bewegen mee en zaken die gemeengoed zijn geworden door de jaren een worden door hen ook niet mee betwist.

De republikeinen in de VS blijven daarentegen maar vast zitten in dezelfde reactionaire ideeen uit 1950 terwijl het volk wel degelijk opschuift.
Valt wel mee, hoeveel conservatieven hebben er nog een probleem met het homohuwelijk bijvoorbeeld? Zou in de jaren 50 totaal taboe zijn geweest, nu is een aanzienlijk deel ervoor.
pi_195610704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

Komt dan goed uit dat de Democraten niet meer in 1960 zitten.
Net als dat republikeinen niet meer in 1950 zitten.
quote:
En dat opinie stuk uit 2017(!) is wel aardig achterhaald nu, of denk je van niet?
Ik zou niet weten waarom een stuk over trends onder generaties na 3 jaar al verouderd zou zijn. Maar speciaal voor jou is hier een artikel van een jaar geleden.
pi_195610776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Net als dat republikeinen niet meer in 1950 zitten.
[..]

Ik zou niet weten waarom een stuk over trends onder generaties na 3 jaar al verouderd zou zijn. Maar speciaal voor jou is hier een artikel van een jaar geleden.
Een opinie, bedoel je? Je doet alsof het een feitelijk verhaal was en het mooiste vond ik de passage over financieele verantwoordelijkheid waar Gen Z zich druk over zou maken, als dat zo is hebben ze bij de RNC niets te zoeken iig.

Anyway, Gen Z stemt in overgrote meerderheid Democratisch ALS ze al gaan stemmen en de RNC zal diepgravend moeten veranderen om die aan te trekken, klimaat is bij Gen Z stemmers een heel belangrijk issue.
pi_195610895
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:36 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder dat bijvoorbeeld de white evangelicals in de GOP hun waarden volledig op de kop gezet hebben met hun ondersteuning van grab em by the pussy Trump. En denk bijvoorbeeld ook aan hun steun voor Roy Moore.
Gevolgenethiek: als het voor ons goed uitpakt, is het oké. Fuck waarden en normen.

Ik zag laatst (anecdote) een recente trumprally waarbij twee obese rednecks met viltstiften zich 'grab em by the pussy' tshirts hadden gefröbelt. Daar liepen ze vrolijk in rond en zeiden dat iedere man dat toch gewoon wil. Hoe meer grabben, hoe fijner het leven. Trump gaf het goede voorbeeld.
Een andere trumper in een cowboypakje stelde: "One man's rape is another man's flirtation".

Zie hier het Trumpuniversum, bewerkstelligd door de Grand Ole Party. En dan heb ik het nog niets eens over het scheiden van migrantenkinderen van hun ouders.

Terry Pratchett — 'Evil begins when you begin to treat people as things.'
Dafuqwut? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:23:28 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195610912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Valt wel mee, hoeveel conservatieven hebben er nog een probleem met het homohuwelijk bijvoorbeeld? Zou in de jaren 50 totaal taboe zijn geweest, nu is een aanzienlijk deel ervoor.
Oh de landelijke GOP vind het nog steeds prima als lokale overheden dat willen verbieden. En ook dat eeuwige gejammer en gedram over abortus is iets dat conservatieve partijen in west Europese landen al lang achter zich gelaten hebben.

Maar ook dat GOP nog steeds een hekel heeft aan werknemersrechten of arme Amerikanen een zorgverzekering misgunt. Dat is inderdaad geen 1950 maar 1890.
pi_195611932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh de landelijke GOP vind het nog steeds prima als lokale overheden dat willen verbieden. En ook dat eeuwige gejammer en gedram over abortus is iets dat conservatieve partijen in west Europese landen al lang achter zich gelaten hebben.

Maar ook dat GOP nog steeds een hekel heeft aan werknemersrechten of arme Amerikanen een zorgverzekering misgunt. Dat is inderdaad geen 1950 maar 1890.
Het erge is nog dat ze in 1950 eigenlijk nog vrij gematigd waren, de Republikein die toen aan de macht was (Eisenhower) heeft in vrij grote mate het New Deal beleid van FDR voortgezet. Ook latere Republikeinse presidenten hadden soms plannen die nu, zeker in de Amerikaanse context, als waanzinnig links worden gezien. Een perfect voorbeeld daarvan is Nixon, die heeft de EPA opgericht en had plannen voor een ambitieuzer gezondheidsstelsel als ACA en zelfs een (beperkt) basisinkomen.
pi_195612015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het erge is nog dat ze in 1950 eigenlijk nog vrij gematigd waren, de Republikein die toen aan de macht was (Eisenhower) heeft in vrij grote mate het New Deal beleid van FDR voortgezet. Ook latere Republikeinse presidenten hadden soms plannen die nu, zeker in de Amerikaanse context, als waanzinnig links worden gezien. Een perfect voorbeeld daarvan is Nixon, die heeft de EPA opgericht en had plannen voor een ambitieuzer gezondheidsstelsel als ACA en zelfs een (beperkt) basisinkomen.
Nixon en de Southern Strategy is daar debet aan, een koerswijziging met als doel de blanke racisten/sociale conservatieven in het Zuiden als kiezers binnen te halen en dat is gelukt.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:13:31 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195612095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De republikeinse partij is nu inderdaad gekaapt door extreem conservatieve figuren die maar blijven hangen in het verleden. Op den duur is dat natuurlijk niet vol te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')