abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195605649
Op mijn geheime agenda als President zou staan, dat fossiele senatoren na hun 70e aftreden. Dan krijg je van die mentoren als een Wiegel en van Agt.
Alleen word ik zelf dan geen President.

Affijn * AnneX telt af tot duidelijkheid Nog 22 dagen.
pi_195605821
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:11 schreef DrParsifal het volgende:
Natuurlijk is tennis wat anders dan democratie en ben ik ook totaal niet blij met Trump. Ik ben sowieso niet blij met mensen die compromissen uit de weg gaan. Ook als ze de popular vote hebben gewonnen (Daarom had ik waardering voor Obama en nu bijvoorbeeld voor Klobuchar die bijvoorbeeld een vrij consistent pro-choice stemgedrag laten zien, maar wel de hand uitsteken naar pro-lifers (en het bijvoorbeeld als uitgesproken doel stellen om de vraag naar abortus te laten afnemen).
[quote]

Met Trump of McConnell is weinig te beginnen wat dat betreft (en er leek ook weinig van Clinton of Bernie te komen op dat punt).

Ik ben er niet perse voor om iedere stem gelijk gewicht te geven (het heeft wel zijn voordelen). Wel is het een must natuurlijk dat nu de regels er zijn dat iedereen zo goed mogelijk binnen de geest van die regels probeert te handelen. Dus stemmen moeilijk maken moeten vooral de Republikeinen zich voor schamen. Ook denk ik dat het niet echt bevorderlijk is als mensen blijven roepen "Trump won the electoral college" en zo een soort van de legitimiteit van zijn presidentschap in twijfel trekken. Dat komt op mij echt over als "Djokovic won the set count".
Het probleem is in mijn ogen breder dan de presidentsverkiezing. Het is veel breder zo dat er sprake is van onderrepresentatie. Ook in het huis en de senaat zie je dat de Democraten al forse meerderheden moeten bemachten onder kiezers om een meerderheid in het betreffende orgaan te vergaren. Dat in combinatie met het feit dat de GOP inmiddels de schijn wel heeft laten varen dat ze ook maar enigszins interesse hebben in zo breed mogelijk gedragen verkiezingen maakt het wel problematisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:35:18 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195605862
twitter

Die kop van Anderson Cooper! Lol.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:42:45 #179
426493 crew  PippenScottie
pi_195606010
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef AnneX het volgende:
Op mijn geheime agenda als President zou staan, dat fossiele senatoren na hun 70e aftreden. Dan krijg je van die mentoren als een Wiegel en van Agt.
Alleen word ik zelf dan geen President.

Affijn * AnneX telt af tot duidelijkheid Nog 22 dagen.
Een maximum aan het aantal termijnen dat een afgevaardigde of senator mag zitten, is wel degelijk een thema binnen de Amerikaanse politiek.

Het probleem is dat de mensen die daardoor geraakt worden nou net de mensen zijn die er over moeten stemmen.
My friends all drive horses
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:46:01 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_195606074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:10 schreef L3gend het volgende:

[..]

En 10 miljoen stemmen al binnen en nog miljoenen stemmen die per post onderweg zijn
Een royale achterstand in de peilingen.

Heel weinig undecideds.

Extreem gemotiveerd electoraat.

Het enige wat Trump kan redden is als Biden dood neervalt (en zelfs dat is waarschijnlijk niet genoeg), of het aanvechten van de uitslag bij de Supreme Court.
My friends all drive horses
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:53:13 #181
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_195606240
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:46 schreef PippenScottie het volgende:

Het enige wat Trump kan redden is als Biden dood neervalt (en zelfs dat is waarschijnlijk niet genoeg)
2020 zorgt voor zoveel verrassingen, dat dit scenario me niet eens zou verbazen. Biden kan natuurlijk ook nog corona krijgen. In beide gevallen denk ik dat Trump aan het langste eind trekt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_195606292
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is in mijn ogen breder dan de presidentsverkiezing. Het is veel breder zo dat er sprake is van onderrepresentatie. Ook in het huis en de senaat zie je dat de Democraten al forse meerderheden moeten bemachten onder kiezers om een meerderheid in het betreffende orgaan te vergaren. Dat in combinatie met het feit dat de GOP inmiddels de schijn wel heeft laten varen dat ze ook maar enigszins interesse hebben in zo breed mogelijk gedragen verkiezingen maakt het wel problematisch.
HIer ben ik het wel mee eens. Al heb ik bij een Romney nog best wel vertrouwen dat hij zijn geweten volgt en het beste met de democratie voor heeft. (Bij McConnell, Trump of Graham ben ik dat vertrouwen ook wel kwijt ja).
pi_195606650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je weinig mensen hoort zeggen dat in 2019 Federer eigenlijk Wimbledon had gewonnen omdat hij meer punten scoorde en games won dan Djokovic.

Het is inderdaad waar dat de polls het helemaal niet zo slecht deden en mensen die denken dat je er helemaal naast zit als je iets 20% kans hebt gegeven en het toch gebeurd, kunnen hun gevoel voor kans met russische roulette testen. Daar heb je minder dan 20% kans om het niet te overleven, (verwaarloosbaar dus :) )
Maar Federer en Djokovic hebben in principe beiden evenveel kans om te winnen. Federer had net zo goed met minder punten kunnen winnen. Terwijl in Amerika is het voor de Democraten vrijwel onmogelijk om met minder stemmen toch een verkiezing te winnen, terwijl de Republikeinen dat keer op keer doen.
Цой жив
pi_195607226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:32 schreef Monolith het volgende:

Ook in het huis en de senaat zie je dat de Democraten al forse meerderheden moeten bemachten onder kiezers om een meerderheid in het betreffende orgaan te vergaren.
Als bv een staat als Wyoming twee senatoren levert, net zoveel als California, is dat inderdaad makkelijk.

Ter vergelijk, voor republikeins senator John Barrasso stemden 136,210 inwoners van Wyoming
Voor bv de democratische senator Kamala Harris stemden 7,542,753 inwoners van California.

Beiden zetels hebben in theorie dezelfde macht en stemrecht bij senaats-afstemingen als bv de keuze van een kandidaat voor de Supreme Court.
Ook als het aantal burgers dat die senator vertegenwoordigt bv iets van 80x zo groot is.
(en als je kijkt naar het GDP per inwoner staat California ook nog eens tweemaal zo hoog als Wyoming, dat een van de armste en achtergebleven amerikaanse gebieden is, waraan hun politiek invloed dus schijnbaar geen zier verandert)

Zeker de Senaat is een enorm 'scheefgetrokken' machtsinstrument, waarin bv inwoners van relatief dunbevolkte arme achterstandstaten die vaak voornamelijk republikeins stemmen, onevenredig veel macht hebben.
nog los ervan dat bepaalde gebieden niet eens eens Senator hebben (Puerto Rico en Washington D.C.) en in zijn geheel niet vertegenwoordigt worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195607324
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als bv een staat als Wyoming twee senatoren levert, net zoveel als California, is dat inderdaad makkelijk.

Ter vergelijk, voor republikeins senator John Barrasso stemden 136,210 inwoners van Wyoming
Voor bv de democratische senator Kamala Harris stemden 7,542,753 inwoners van California.

Beiden zetels hebben in theorie dezelfde macht en stemrecht bij senaats-afstemingen als bv de keuze van een kandidaat voor de Supreme Court.
Ook als het aantal burgers dat die senator vertegenwoordigt bv iets van 80x zo groot is.

Zeker de Senaat is een enorm 'scheefgetrokken' machtsinstrument, waarin bv inwoners van relatief dunbevolkte arme achterstandstaten die vaak voornamelijk republikeins stemmen, onevenredig veel macht hebben.
nog los ervan dat bepaalde gebieden niet eens eens Senator hebben (Puerto Rico en Washington D.C.) en in zijn geheel niet vertegenwoordigt worden
Ja klopt, het verschil tussen een Wyoming of Vermont enerzijds en een Californi of Texas anderzijds is gigantisch in de senaat. Nou kun je nog zeggen dat elke staat gelijkwaardige representatie verdient, maar het probleem is zo langzamerhand dat je twee ideologisch volstrekt gescheiden partijen hebt waardoor niet zozeer de belangen van die kiezers of de staat worden verdedigd, maar puur het eigen kamp wordt gekozen. Een dergelijk districtenstelsel in een tweepartijensysteem staat of valt in mijn ogen met de onafhankelijkheid van individuele afgevaardigden en senatoren en daarvan is steeds minder sprake.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:48:30 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195607527
Trump had het maar druk met het land besturen de afgelopen dagen. De ene tweet na de andere.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195607698
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef Ulx het volgende:
Trump had het maar druk met het land besturen de afgelopen dagen. De ene tweet na de andere.
Who knew it could be so complicated!
pi_195607701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja klopt, het verschil tussen een Wyoming of Vermont enerzijds en een Californi of Texas anderzijds is gigantisch in de senaat. Nou kun je nog zeggen dat elke staat gelijkwaardige representatie verdient, maar het probleem is zo langzamerhand dat je twee ideologisch volstrekt gescheiden partijen hebt waardoor niet zozeer de belangen van die kiezers of de staat worden verdedigd, maar puur het eigen kamp wordt gekozen. Een dergelijk districtenstelsel in een tweepartijensysteem staat of valt in mijn ogen met de onafhankelijkheid van individuele afgevaardigden en senatoren en daarvan is steeds minder sprake.
Precies dit. Ik probeerde dit al een keertje te zeggen in wat onhandigere woorden.
De partijdiscipline is te groot.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:55:52 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195607717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef DrParsifal het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je weinig mensen hoort zeggen dat in 2019 Federer eigenlijk Wimbledon had gewonnen omdat hij meer punten scoorde en games won dan Djokovic.

Hij speelde ook gewoon beter. Echt een wedstrijd waar ik niet aan terug wil denken.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:59:28 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195607811
Heeft het nog zin iets te vermelden over deze clown (trump) die op handige wijze de media inzet en komt met alternatieve waarheden die zijn glans moeten versterken voor zijn aanhang ?

Ik hou het maar bij: "He wears a mask and his face grows to fit it"

Om het wat analyse mee te geven en een bron doorgaans verplicht is:
quote:
bron: enotes
In Orwell's opinion, becoming a colonial master means that you have to wear a mask in terms of the role that your perform and also how you are perceived. In this essay, he realises that the crowds of people that have turned up view him as a kind of magician who is going to put a show on for them. However, the problem with this mask is that you have it on for so long that when you try to take it off you realise that your face has actually changed or grown to fit the mask itself, and therefore you can't actually remove that mask any more.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195608083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Die kop van Anderson Cooper! Lol.
Lol! Grappig eigenlijk hoe de rollen zijn omgedraaid met een aantal decennia geleden toen de republikeinen de saaie burgerlijke christenen waren in een net pak, die afkeurend en neerbuigend keken naar de uitspattingen op links. Nu zijn de democraten cultureel de establishment geworden en is de tegencultuur op rechts, met taboe-opvattingen, memes en comedy. Zelfs die zanger van de sex pistols is openlijk voor Trump.
pi_195608319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Lol! Grappig eigenlijk hoe de rollen zijn omgedraaid met een aantal decennia geleden toen de republikeinen de saaie burgerlijke christenen waren in een net pak, die afkeurend en neerbuigend keken naar de uitspattingen op links. Nu zijn de democraten cultureel de establishment geworden en is de tegencultuur op rechts, met taboe-opvattingen, memes en comedy. Zelfs die zanger van de sex pistols is openlijk voor Trump.
Dat geeft alleen maar aan dat hij teveel slechte drugs heeft gebruikt ;)
pi_195608429
quote:

[..]

Ja als je niet verder dat de oppervlakte kijkt is dit idd een juiste analyse. Meanwhile blijft de gop de gop en verandert er weinig aan hun waarden en normen, al worden ze wel corrupter met de dag.
pi_195608448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:28 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ja als je niet verder dat de oppervlakte kijkt is dit idd een juiste analyse. Meanwhile blijft de gop de gop en verandert er weinig aan hun waarden en normen, al worden ze wel corrupter met de dag.
Zoals een wijs man ooit zei, politics is downstream from culture.
pi_195608518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:28 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Ja, shit rolls downhill :P
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:55:13 #196
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195609034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:28 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Dus jouw analyse dat de Democraten de gevestigde orde zijn betekent dat die partij vaak verkiezingen gaan winnen, zoals de Republikeinen dat tussen 1972 en 1992 deden?
Gn kloon van tvlxd!
pi_195609278
quote:

[..]

Ok vraag me af of dit soort mensen nu echt pro Trump zijn of dat dit meer eigen versterken. Neem bijvoorbeeld zijn standpunten : pro remain, pro obama, nu pro trump. Rotten was punk, toen punk al heel hip was (maar was zelf altijd mainstream punk), en maakte de punk kapot. mensen als Johnny Rotten waaien met alle trends mee, en profiteren van de trends

quote:
I am an antichrist, I am an anarchist, don't know what I want but I know how to get it",

[ Bericht 4% gewijzigd door Korenfok op 13-10-2020 14:14:15 ]
pi_195609371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:55 schreef Montov het volgende:

Dus jouw analyse dat de Democraten de gevestigde orde zijn betekent dat die partij vaak verkiezingen gaan winnen, zoals de Republikeinen dat tussen 1972 en 1992 deden?
Niet perse, ze zijn cultureel mainstream geworden, en dat betekent dat het steeds moeilijker wordt nieuwe kiezers te trekken en bestaande enthousiast te maken om te stemmen. Op korte termijn zullen ze nog wel de macht houden, maar het momentum lijken ze kwijt.
pi_195609411
Dat die Fauci nog zin heeft in dit circus.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_195609413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:11 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Niet perse, ze zijn cultureel mainstream geworden, en dat betekent dat het steeds moeilijker wordt nieuwe kiezers te trekken en bestaande enthousiast te maken om te stemmen. Op korte termijn zullen ze nog wel de macht houden, maar het momentum lijken ze kwijt.
Que? Het zijn de Republikeinen die een steeds kleinere basis krijgen, niet de Democraten, hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')