quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:49 schreef asco het volgende:
Geen cijfers?
Loipen ze weer te klooien of wat?
Ja dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Cijfers zijn er dagelijks altijd zo rond 14.15 uur. Zijn ze er één keer niet:
[..].
Eigenlijk zie je het overal wel donkerder worden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://innouveau.com/pro(...)vergelijk?map=Europa
Omdat:quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-48078236quote:Storing bij RIVM
Vanwege een storing bij het RIVM zijn de dagelijkse coronacijfers nog niet gepubliceerd. Het is niet duidelijk wanneer de cijfers van vandaag bekend worden gemaakt.
Het is een complot van de reptilians.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:50 schreef asco het volgende:
Geen cijfers nog?
Lopen ze weer te kiooien of wat?
quote:Vanwege een storing bij het RIVM zijn de dagelijkse coronacijfers nog niet gepubliceerd. Het is niet duidelijk wanneer de cijfers van vandaag bekend worden gemaakt.
Begrijp je het niet? Alleen Nederland doet alles slechter dan het buitenlandquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Eigenlijk zie je het overal wel donkerder worden.
De verschillen tussen Nederland en Duitsland zijn wel extreem.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Eigenlijk zie je het overal wel donkerder worden.
Of met Duitsland en Oostenrijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
De verschillen tussen Nederland en Duitsland zijn wel extreem.
Überhaupt Duitsland met de rest van Europaquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
De verschillen tussen Nederland en Duitsland zijn wel extreem.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:52 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Volgens dit kaartje is er in Spanje niets aan de hand...
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier klopt ook weer niet veel van,Spanje heeft de meeste besmettingen per capita.
Erkennen ze Limburg niet?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar natuurlijk.
[ afbeelding ]
Bron: https://innouveau.com/pro(...)vergelijk?map=Europa
Jep.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:53 schreef Benny het volgende:
[..]
Überhaupt Duitsland met de rest van Europa
Nutteloos kaartje dus met incomplete data.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Volgens dit kaartje zijn er geen statistieken in Spanje ingevuld. Komt rechtstreeks bij de Europese Unie vandaan.
Komt Trump ons redden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland wacht zeker weer tot de rest van Europa verzwakt is en dan...
Trump moet eerst zichzelf nog zien te redden...quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:56 schreef asco het volgende:
[..]
Komt Trump ons redden.
Oh nee wacht, Amerikanen kijken wel uit om ons nog eens van de Duitsers te redden.
Als hij geneest van corona weet je al wat voor soort speech hij gaat geven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Trump moet eerst zichzelf nog zien te redden...
THIS CHINA VIRUS COULDNT BEAT THIS STRONG MANquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als hij geneest van corona weet je al wat voor soort speech hij gaat geven.
Feitelijk juist dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
THIS CHINA VIRUS COULDNT BEAT THIS STRONG MAN
En die leiden vervolgens tot niets.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:01 schreef FalloutVATS het volgende:
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zegt dat als het aantal coronabesmettingen de komende dagen niet omlaag gaat er mogelijke nieuwe maatregelen genomen moeten worden.
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik willen zeggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:01 schreef FalloutVATS het volgende:
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zegt dat als het aantal coronabesmettingen de komende dagen niet omlaag gaat er mogelijke nieuwe maatregelen genomen moeten worden. Over wat die regels zouden behelzen, wil Kuipers niet speculeren. Toen er iets meer dan een week geleden striktere coronamaatregelen gingen gelden, telde ons land minder dan 3000 positieve tests per dag. Dat aantal is inmiddels opgelopen tot zo'n 4000.
China plague...quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
THIS CHINA VIRUS COULDNT BEAT THIS STRONG MAN
Als men zich niet aan de regels houdt dan gebeurt er inderdaad geen flikker, dat is al langer dan vandaag duidelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:06 schreef Za het volgende:
[..]
En die leiden vervolgens tot niets.
Grote delen van Madrid zijn al ruim 2 weken in lockdown, iedereen >6 draagt al sinds 21 Juni overal een mondkapje, en toch blijft het aantal positieve tests maar stijgen, heden komt zelfs 25% van de tests positief terug.
Die oproep doet Kuipers al bijna een week, maar het kabinet wacht liever af tot de cijfers nog verder uit de hand lopen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:01 schreef FalloutVATS het volgende:
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zegt dat als het aantal coronabesmettingen de komende dagen niet omlaag gaat er mogelijke nieuwe maatregelen genomen moeten worden. Over wat die regels zouden behelzen, wil Kuipers niet speculeren. Toen er iets meer dan een week geleden striktere coronamaatregelen gingen gelden, telde ons land minder dan 3000 positieve tests per dag. Dat aantal is inmiddels opgelopen tot zo'n 4000.
Krijgen we dit weer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die oproep doet Kuipers al bijna een week, maar het kabinet wacht liever af tot de cijfers nog verder uit de hand lopen.
Nee dan was het niet nodig geweest, eant dan waren er genoeg bedden en medewerkers, omdat ze genoeg verdienden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:11 schreef _serial_ het volgende:
Als de zorg de baas was in Nederland hadden we natuurlijk allang weer een strenge lockdown gehad.
Ja, die willen patiënten op de stoep laten afsterven en lijkzakken stapelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die oproep doet Kuipers al bijna een week, maar het kabinet wacht liever af tot de cijfers nog verder uit de hand lopen.
Nee, er valt genoeg te verdienen in de zorg. En het aantal vaste medewerkers kan nooit opboksen tegen een pandemie als deze.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dan was het niet nodig geweest, eant dan waren er genoeg bedden en medewerkers, omdat ze genoeg verdienden.
Ze moeten eerst nog zien of deze maatregelen effectief zijn, op zich een prima pakket toch?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
ze moeten niet zeuren maar gewoon aan het werkquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:11 schreef _serial_ het volgende:
Als de zorg de baas was in Nederland hadden we natuurlijk allang weer een strenge lockdown gehad.
Rapporteren en schatten zijn 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:17 schreef HPoi het volgende:
WHO: 760 miljoen besmettingen
Hopkins University: 35 miljoen
Gelukkig zit niemand er ver naast. Ik boek het verschil wel even af.
De experts zien het niet voor niets als onvoldoende. De cijfers geven ook nog niet bepaald aan dat het werkt, wel?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze moeten eerst nog zien of deze maatregelen effectief zijn, op zich een prima pakket toch?
Daarom, klein verschilletje maarquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rapporteren en schatten zijn 2 verschillende dingen.
De effecten van de huidige maatregen gaan we pas eind van deze week zien, dus laten we niet vooruit lopen op de zaken, Kuipers voorop .quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De experts zien het niet voor niets als onvoldoende. De cijfers geven ook nog niet bepaald aan dat het werkt, wel?
Ik ga uit van de inmiddels bijna standaard 10/15% dagelijkse stijging, dus rond de 4300 vandaag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Krijg je gelijk zo'n gevoel dat de cijfers volop tegenvallen doordat deze uitblijven.
Dit is gewoon niet waar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De experts zien het niet voor niets als onvoldoende. De cijfers geven ook nog niet bepaald aan dat het werkt, wel?
Lol, afgelopen dagen steeg het met amper 100 per dag, maar sure, 'standaard' 10/15%.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ga uit van de inmiddels bijna standaard 10/15% dagelijkse stijging, dus rond de 4300 vandaag.
Imo vlakt de stijging wat af, idd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar.
[..]
Lol, afgelopen dagen steeg het met amper 100 per dag, maar sure, 'standaard' 10/15%.
Of het is een plotselinge verdriedubbeling waardoor ze bewust de cijfers uitstellen en pas bekend maken als de meeste mensen thuis zijn om zo massale paniek op de weg te voorkomen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ga uit van de inmiddels bijna standaard 10/15% dagelijkse stijging, dus rond de 4300 vandaag.
Dit dus. Ik snap de roep om nog meer maatregelen (wegens die vertraging), maar je moet de al genomen maatregelen natuurlijk wel de kans geven voordat je de economie en maatschappij nog meer schade toe brengt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
De effecten van de huidige maatregen gaan we pas eind van deze week zien, dus laten we niet vooruit lopen op de zaken, Kuipers voorop .
https://www.telegraaf.nl/(...)olgende-week-te-zien
Jezus christus. Heeft een of andere beleidskneus daar de spreadsheets vernaggeld ofzo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-48078236
Of de RIVM cijfertjesman is in het ziekenhuis opgenomenquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of het is een plotselinge verdriedubbeling waardoor ze bewust de cijfers uitstellen en pas bekend maken als de meeste mensen thuis zijn om zo massale paniek op de weg te voorkomen.
*aluhoedje af*
Niet echt onverwacht dit. We maken er een potje van.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:01 schreef FalloutVATS het volgende:
Feit blijft wel dat er wel redelijk laat is ingegrepen want 5 dagen voor je überhaupt iets kan zien en dan nog een week aankijken, tijd is met de snelle ontwikkelingen in de ziekenhuizen is dan misschien nog niet op maar wel heel kostbaar aan het worden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap de roep om nog meer maatregelen (wegens die vertraging), maar je moet de al genomen maatregelen natuurlijk wel de kans geven voordat je de economie en maatschappij nog meer schade toe brengt.
En jouw 'oplossing' is alles versoepelen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:06 schreef Za het volgende:
[..]
En die leiden vervolgens tot niets.
Grote delen van Madrid zijn al ruim 2 weken in lockdown, iedereen >6 draagt al sinds 21 Juni overal een mondkapje, en toch blijft het aantal positieve tests maar stijgen, heden komt zelfs 25% van de tests positief terug.
Afzonderen van risicogroepen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En jouw 'oplossing' is alles versoepelen?
Er is inderdaad; vooral regionaal (Amsterdam & rest van randstad) veel te laat ingegrepen. Ze hadden oorspronkelijk beloofd al veel eerder gebruik te maken van een regionale aanpak. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nu overhaast nóg meer moeten ingrijpen. Nu is er wel ingegrepen en moeten die effecten wel even afgewacht worden, anders tref je wellicht veel ergere maatregelen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Persoonlijk denk ik niet dat de huidige maatregelen gaan helpen, want er zitten nogal veel siermaatregelen bij en er word eigenlijk niks gedaan op de plekken waar het écht noodzakelijk is, maar ik hoop wel dat ze de effecten van de vorige maatregelen wel even afwachten. Wat ze bij de vorige persconferentie ook aangaven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat er wel redelijk laat is ingegrepen want 5 dagen voor je überhaupt iets kan zien en dan nog een week aankijken, tijd is met de snelle ontwikkelingen in de ziekenhuizen is dan misschien nog niet op maar wel heel kostbaar aan het worden.
ik snap echt zijn doelstelling niet idd.....quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
5 miljoen mensen afzonderen zodat gezonde mensen kunnen feesten ?quote:
Dat kan niet eens. En daarnaast is dat geen oplossing. Als teveel mensen buiten de risicogroepen besmet raken dan word de gezondheidszorg ook overspoeld met alle gevolgen van dien. Maatregelen als verplichte afstand en minder mensen in de horeca ed moet je wel nemen om de gezondheidszorg te ontzien.quote:
Hey, je bent een egoïst of je bent het nietquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
5 miljoen mensen afzonderen zodat gezonde mensen kunnen feesten ?
Ik lees dit echt vaak.quote:
NL telt meer mensen in de risicogroep hoewel dit wel afhangt wat je allemaal meeneemt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
5 miljoen mensen afzonderen zodat gezonde mensen kunnen feesten ?
De mensen die dit vinden behoren zelf niet in die groep uiteraard.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Maar ik lees niet hoe dit concreet zou gaan werken.
Ik geef een voorbeeld:
Gezin met 2 kinderen, een van de ouders in een risicogroep. Beiden werken. Kinderen zitten op school.
Maak eens concreet hoe dit afzonderen zou moeten werken?
Je kunt geen vijf miljoen man afzonderen.quote:
Eigenlijk is er lokaal amper ingegrepen terwijl je het huidige pakket maatregelen een mand of wat geleden ook best voor De Randstad had kunnen invoeren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is inderdaad; vooral regionaal (Amsterdam & rest van randstad) veel te laat ingegrepen. Ze hadden oorspronkelijk beloofd al veel eerder gebruik te maken van een regionale aanpak. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nu overhaast nóg meer moeten ingrijpen. Nu is er wel ingegrepen en moeten die effecten wel even afgewacht worden, anders tref je wellicht veel ergere maatregelen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Persoonlijk denk ik niet dat de huidige maatregelen gaan helpen, want er zitten nogal veel siermaatregelen bij en er word eigenlijk niks gedaan op de plekken waar het écht noodzakelijk is, maar ik hoop wel dat ze de effecten van de vorige maatregelen wel even afwachten. Wat ze bij de vorige persconferentie ook aangaven.
Er was ook geen draagvlak voor prefentief handelen. Men was het immers beu,wilde los gaan en beloond worden/blijven voor de maanden ervoor.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is inderdaad; vooral regionaal (Amsterdam & rest van randstad) veel te laat ingegrepen. Ze hadden oorspronkelijk beloofd al veel eerder gebruik te maken van een regionale aanpak. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nu overhaast nóg meer moeten ingrijpen. Nu is er wel ingegrepen en moeten die effecten wel even afgewacht worden, anders tref je wellicht veel ergere maatregelen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Persoonlijk denk ik niet dat de huidige maatregelen gaan helpen, want er zitten nogal veel siermaatregelen bij en er word eigenlijk niks gedaan op de plekken waar het écht noodzakelijk is, maar ik hoop wel dat ze de effecten van de vorige maatregelen wel even afwachten. Wat ze bij de vorige persconferentie ook aangaven.
Er is geen oplossing, misschien zelfs niet echt een probleem.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
zulke ego's roepen maar wat zonder enige onderbouwing omdat ze zich heel zielig voelen nu en niks meer kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Ik geef een voorbeeld:
Gezin met 2 kinderen, een van de ouders in een risicogroep. Beiden werken. Kinderen zitten op school.
Plus anderen in het huishouden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt geen vijf miljoen man afzonderen.
In die brief van wereldvreemde artsen stond zoiets toch? https://archive.vn/PBk2o Denk dat veel figuren zich daaraan vastklampen ter onderbouwing.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zulke ego's roepen maar wat zonder enige onderbouwing omdat ze zich heel zielig voelen nu en niks meer kunnen.
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waarquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen oplossing, misschien zelfs niet echt een probleem.
BTW, een neusspray met actief verkoudheidsvirus voor jongeren en kinderen is heden misschien een oplossing. Door het maandenlange binnenzitten pakken ze te snel covid op.
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
BTW, een neusspray met actief verkoudheidsvirus voor jongeren en kinderen is heden misschien een oplossing. Door het maandenlange binnenzitten pakken ze te snel covid op.
Dat heft op feesboek gestaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waar
dierentuinen open, speeltuinen open, kinderen speelden bij en met elkaarquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.
Dit is mijn situatie. Enige oplossing die ik kan bedenken is de risicogevalleb uit het gezin afzonderen. Bv in bungalowhuisjes maar is alsnog compleet onrealistisch in veel gevallen en in absolute aantallen zonder communistische praktijken toe te passen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Ik geef een voorbeeld:
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Dat bericht was juist de aanleiding voor alle Excel-grappen van vandaag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
In de UK loopt Excel ook al vast.
https://www.businessinsid(...)r-excel-spreadsheet/
Er zijn meer teststromen dan alleen via de GGD.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat afgelopen week door GGD's 222.877 tests zijn afgenomen.. die capaciteit van 40.000 tests per dag wordt dus wederom totaal niet gehaald. Besmettingspercentage ligt rond 10%
Dat laatste hebben meer mensen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.
Ik begrijp je punt niet helemaal..
Een maand geleden vond ik heel veel meer maatregelen ook niet nodig. Landelijk. Maar ik had wel graag gezien dat ze regionaal wat eerder dit soort maatregelen hadden getroffen; die belofte lag er inmiddels wel. Niet dat ik me nog verbaas dat ze zich niet aan hun uitspraken houden overigens.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er was ook geen draagvlak voor prefentief handelen. Men was het immers beu,wilde los gaan en beloond worden/blijven voor de maanden ervoor.
Iets met zachte heelmeesters...
Daarom brandt het nu harder.
Idd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk is er lokaal amper ingegrepen terwijl je het huidige pakket maatregelen een mand of wat geleden ook best voor De Randstad had kunnen invoeren.
Jouw post is exact waarom dat nooit gaat werken en waarom de overheid er ook niet aan begint. Alleen al om praktische redenen is het onzinnigquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Ik geef een voorbeeld:
Ow, naja, ik zat in mijn eigen Excel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat bericht was juist de aanleiding voor alle Excel-grappen van vandaag.
Daarom moeten we zo'n kaart hebben als Ierland en dan per regio de situatie op/afschalen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een maand geleden vond ik heel veel meer maatregelen ook niet nodig. Landelijk. Maar ik had wel graag gezien dat ze regionaal wat eerder dit soort maatregelen hadden getroffen; die belofte lag er inmiddels wel. Niet dat ik me nog verbaas dat ze zich niet aan hun uitspraken houden overigens.
[..]
Idd.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waar
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.
worden die wel bijgehouden ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn meer teststromen dan alleen via de GGD.
Dit is toch raar? Mensen willen zich laten testen, maar komen er uiteindelijk niet door en dan blijkt dat er meer dan 50.000 testmogelijkheden niet gebruikt worden. Hoe kan dit?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat afgelopen week door GGD's 222.877 tests zijn afgenomen.. die capaciteit van 40.000 tests per dag wordt dus wederom totaal niet gehaald. Besmettingspercentage ligt rond 10%
Daarom ben ik ook benieuwd hoe de 'eigen individuele keuze' en 'kwetsbaren afzonderen' voorstanders dit voor zich zien.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is mijn situatie. Enige oplossing die ik kan bedenken is de risicogevalleb uit het gezin afzonderen. Bv in bungalowhuisjes maar is alsnog compleet onrealistisch in veel gevallen en in absolute aantallen zonder communistische praktijken toe te passen.
Dat heet vaccineren. En als daar de noodzaak voor is, dan kan dat gewoon.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.
Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.
De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.
Misschien werkt het ook wel voor ouderen.
er is helemaal niet verzocht om binnen te blijven aan kinderen ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.
Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.
De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.
Veel buiten is de issue niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.
Ik begrijp je punt niet helemaal..
Hebben we op zich al wel, ze moeten er alleen ook daadwerkelijk gebruik van maken. Ze hebben grote woorden (ook met testcapaciteit bv - waar ze voor de zomer riepen dat ze iedereen zouden kunnen gaan testen), maar er komt maar weinig actie uit. En dan begint het vingertje wijzen richting het volk en de horeca.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moeten we zo'n kaart hebben als Ierland en dan per regio de situatie op/afschalen.
Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit is toch raar? Mensen willen zich laten testen, maar komen er uiteindelijk niet door en dan blijkt dat er meer dan 50.000 testmogelijkheden niet gebruikt worden. Hoe kan dit?
Heeft niemand zin om zich om 9 uur 's ochtends te laten testen of is de capaciteit in Maastricht zo groot en wil de rest van Nederland er - logischerwijs - niet heen?
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappenquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
[..]
Veel buiten is de issue niet.
Scholen zijn een bron van bacteriën en virussen, daar komen kinderen en jongeren elke dag mee in aanraking op school, het verhoogd hun immuniteit.
Hier zit de bottleneck. Te omslachtig, te lastig, te ver weg, te lange wachttijden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...
Ik had halverwege ook opgegeven hoor.
De ideeen worden steeds gekkerquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
serieus Prof Za moet naar BNW.quote:
Door obv van statistiek te werken, dus afvragen hoeveel kinderen procentueel ongezonde ouders hebben. Obv daarvan gericht informeren dat voor die gezinnen afstand houden (wat ook nu het advies is) te handhaven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Ik geef een voorbeeld:
Ja dat is er 1 in de trant van als iedereen 3 minuten zijn adem in houdt zijn we van het virus af.quote:
Dus kunnen die kinderen niet meer naar school? Of wat bedoel je precies. Schrijf het eens uit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Door obv van statistiek te werken, dus afvragen hoeveel kinderen procentueel ongezonde ouders hebben. Obv daarvan gericht informeren dat voor die gezinnen afstand houden (wat ook nu het advies is) te handhaven.
mijn record staat op ongeveer 3 minuut 30 toen ik nog aan freediven deedquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja dat is er 1 in de trant van als iedereen 3 minuten zijn adem in houdt zijn we van het virus af.
Leuk en aardig, maar ik zie zowat amper nog mensen. Toch heb ik nog 3 kinderen op de middelbare en een man die in een hotspot werkt. Hoe blijf ik veilig dan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat er een misvatting is over afschermen in verschillende vormen.
Afschermen hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat je helemaal nergens meer aan deel kan nemen.
Maar afschermen kan ook betekenen dat je zelf het heft in handen neemt dat het zo veilig mogelijk gaat voor jouw situatie.
Bijvoorbeeld, als je risico patiënt bent, en nu een enorm sociaal leven hebt met 30 verschillende sociale contacten van langere duur per week buiten je werk, zou je dit kunnen terugschroeven naar een kleiner vast groepje.
Als je nu heel veel op visite gaat bij mensen, zou je dit kunnen terugschroeven naar iets minder.
Als je nu geen mondkapje draagt in de supermarkt, of het bezoek van je oudere moeder, doe het dan wel
Als je nu met vreemde mensen in een auto meerijdt, draag ook daar een mondkapje
Als je werkt, ga met je baas in overleg wat er te regelen valt als je nog niet thuiswerkt.
Als je andere zorgen hebt over je gezondheid icm Corona, ga in overleg met je arts.
Ben je een oudere in een woonzorgcentrum, verminder je bezoek, en hou het bij vaste mensen.
Etc etc.
Afschermen hoeft niet te betekenen dat de deur dichtgelast moet worden, maar er zijn heel veel tussenwegen om het risico op een besmetting te verminderen.
Het is het bekende verhaaltje. Bellen, bellen en nog een keer bellen en dan moet je alsnog geluk hebben om er doorheen te komenquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...
Ik had halverwege ook opgegeven hoor.
In uiterst noodgeval jezelf afzonderen van de rest van het gezin en buiten afspreken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar ik zie zowat amper nog mensen. Toch heb ik nog 3 kinderen op de middelbare en een man die in een hotspot werkt. Hoe blijf ik veilig dan?
Dat de kinderen afstand houden tot de zieke vader/moeder. Moet ik dat serieus uitschrijven?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus kunnen die kinderen niet meer naar school? Of wat bedoel je precies. Schrijf het eens uit.
zou mij benieuwen hoe hoog het aantal ontdekte besmettingen word als deze problemen eindelijk zijn opgelost.....quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is het bekende verhaaltje. Bellen, bellen en nog een keer bellen en dan moet je alsnog geluk hebben om er doorheen te komenAls het goed is, wordt dit de komende weken opgelost. Maar ja, daar heb je nu geen zak aan.
Ja natuurlijk joh.... we hadden ook geen woningnood ofzo... En wie gaat dat betalen dan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
In uiterst noodgeval jezelf afzonderen van de rest van het gezin en buiten afspreken.
Klinkt extreem maar als het een extremer virus was dan was dit de enige oplossing die je hebt helaas.
Lekker meteen in de paniekmodus schieten omdat niet voor elke uitzonderingssituatie meteen specifiek beleid is gemaakt. Rustahg.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:
Ik word echt moe van het gezeiksnol
[ twitter ]
Dat er uitzonderingen mogelijk zijn op die dertig-personen-regel was dan ook wel vragen om dit soort ellende.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Ja graag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de kinderen afstand houden tot de zieke vader/moeder. Moet ik dat serieus uitschrijven?
Owwwwwwwww.... dus het wordt nog een stap erger. Kwetsbaren kunnen niet alleen meer niet meer meedoen met de maatschappij maar moeten ook maar op hun kamer blijven? Zodat de egoïstjes hun dingetjes kunnen doen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de kinderen afstand houden tot de zieke vader/moeder. Moet ik dat serieus uitschrijven?
Dat laatste lijkt mij niet nodig.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja graag.
Want ik zie het echt niet voor me. Wie moet dan bijv de kinderen halen en brengen naar school, ze instoppen in bed, gewoon de normale verzorging?
Een andere actieve user hier had het al over dat kinderen dan maar uit huis geplaatst moesten worden.
Hij heeft wel gelijk. Maar vele Nederlanders vinden religie maar onzin en kunnen daarom niet rationeel kijken naar het belang van religie voor velen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Aiit... dat gaat nog harder dan verwacht...quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 4603
Totaal: 140471 (+4579 ivm -24 corr.)
Opgenomen: 59
Totaal: 12940
Opgenomen op IC*: 46
Huidig: 206
Totaal: 3411
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 7
Totaal: 6461![]()
Goed voor de immuniteit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Aiit... dat gaat nog harder dan verwacht...
5000 was verwacht vandaag.quote:
Ik denk dat je je daar ernstig in vergist. Ik ken al minstens 5 gezinnen die geen risico kunnen lopen waarvan ik het wéét....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij niet nodig.
Als de situatie echt lastig is, dan kun je adviseren dat iedereen in het huishouden medische mondkapjes draagt.
Maar je zoekt naar een marginale groep, de meeste kinderen hebben gezonde ouders.
Dat wil je dus niet, hallo permanente beschadigingen.quote:
Rampzalig.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Patiënten verpleegafdeling
Bevestigd: 265
Verdacht: 22
Huidig: 781 (+122)
Totaal: 14317
Patiënten IC
Bevestigd: 36
Verdacht: 9
Huidig: 206 (+32)
Het is ook onrealistisch, vooral op grote schaal. Maar dit had ik als individuvzelf gedaan in maart als het echt nodig was geweest. Dan zou ik in een chalet wonen. Tot een vaccin idd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk joh.... we hadden ook geen woningnood ofzo... En wie gaat dat betalen dan?
En hoelang gaat mijn gezin het zonder mij doen dan? Tot het vaccin dan ook maar?
Positief getest: 4603quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
Lol, afgelopen dagen steeg het met amper 100 per dag, maar sure, 'standaard' 10/15%.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappen
quote:
quote:
Britse kinderen hebben mogelijk hun immuniteit verloren tijdens de lockdown.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja dat is er 1 in de trant van als iedereen 3 minuten zijn adem in houdt zijn we van het virus af.
Zie die trend... ja, het stijgt, maar het getal van vandaag is wel heel vertekenend voor de trend:quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja ga het lekker lopen downplayen.. zie die opnamecijfers joh
Ik snap je zin niet geloof ik.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar ernstig in vergist. Ik ken al minstens 5 gezinnen die geen risico kunnen lopen waarvan ik het wéét....
In de eredivisie was Rotterdam Amsterdam al voorbij.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Totaal: 6461
Gemeentes met +10 of meer besmettingen
401 Rotterdam (jaja Rotterdam is Amsterdam voorbij)
351 Amsterdam
269 's-Gravenhage
108 Utrecht
95 Groningen
59 Eindhoven
49 Haarlemmermeer
48 Leiden
48 Breda
47 Tilburg
46 Almere
45 Almelo
45 Nijmegen
44 Enschede
42 Nissewaard
41 Zoetermeer
38 Amersfoort
37 Vlaardingen
37 Krimpenerwaard
35 Hengelo
35 Schiedam
34 Zaanstad
34 Dordrecht
34 Leidschendam-Voorburg
33 Alphen aan den Rijn
32 Apeldoorn
31 Ede
31 Delft
31 Gouda
29 Leeuwarden
29 Capelle aan den IJssel
29 Westland
28 Haarlem
28 Katwijk
28 Hoeksche Waard
27 Bergen op Zoom
27 's-Hertogenbosch
27 Lansingerland
26 Emmen
26 Deventer
24 Barendrecht
24 Oss
23 Amstelveen
23 Krimpen aan den IJssel
21 Zwolle
21 Alkmaar
21 Rijswijk
21 Gooise Meren
20 Veenendaal
20 Helmond
20 Hof van Twente
19 Diemen
19 Altena
18 Alblasserdam
18 Zuidplas
17 Heumen
17 De Bilt
17 Purmerend
16 Hendrik-Ido-Ambacht
16 Rucphen
16 Roosendaal
16 Meierijstad
15 Losser
15 Arnhem
15 Hilversum
15 Hoorn
15 Papendrecht
15 Albrandswaard
15 Lelystad
15 Steenwijkerland
14 Haaksbergen
14 Soest
14 Edam-Volendam
14 Zwijndrecht
14 De Ronde Venen
14 Waalwijk
14 Bladel
14 Súdwest-Fryslân
13 Tiel
13 Heemskerk
13 Velsen
13 Ridderkerk
13 Heusden
13 Oosterhout
13 Veldhoven
13 Dinkelland
12 Tubbergen
12 Wageningen
12 Nieuwegein
12 Bergen (NH.)
12 Beverwijk
12 Nieuwkoop
12 Terneuzen
12 Tytsjerksteradiel
12 Utrechtse Heuvelrug
12 Stichtse Vecht
12 Vijfheerenlanden
11 Kampen
11 Oldenzaal
11 Wierden
11 Barneveld
11 Doetinchem
11 Zeist
11 Huizen
11 Maassluis
11 Woerden
11 Maastricht
11 Weert
11 Sittard-Geleen
11 Molenlanden
10 Assen
10 Raalte
10 Harderwijk
10 Nijkerk
10 Houten
10 Medemblik
10 Weesp
10 Deurne
10 Twenterand
10 Lingewaard
10 Bergeijk
10 Overbetuwe
10 Geldrop-Mierlo
10 Berkelland
10 Zwartewaterland
10 Berg en Dal
10 Midden-Groningen
Er zijn 26 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 23 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 118 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 61 gemeentes met 6-9 besmettingen
Bar slechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Totaal: 6461
Gemeentes met +10 of meer besmettingen
401 Rotterdam (jaja Rotterdam is Amsterdam voorbij)
351 Amsterdam
269 's-Gravenhage
108 Utrecht
95 Groningen
59 Eindhoven
49 Haarlemmermeer
48 Leiden
48 Breda
47 Tilburg
46 Almere
45 Almelo
45 Nijmegen
44 Enschede
42 Nissewaard
41 Zoetermeer
38 Amersfoort
37 Vlaardingen
37 Krimpenerwaard
35 Hengelo
35 Schiedam
34 Zaanstad
34 Dordrecht
34 Leidschendam-Voorburg
33 Alphen aan den Rijn
32 Apeldoorn
31 Ede
31 Delft
31 Gouda
29 Leeuwarden
29 Capelle aan den IJssel
29 Westland
28 Haarlem
28 Katwijk
28 Hoeksche Waard
27 Bergen op Zoom
27 's-Hertogenbosch
27 Lansingerland
26 Emmen
26 Deventer
24 Barendrecht
24 Oss
23 Amstelveen
23 Krimpen aan den IJssel
21 Zwolle
21 Alkmaar
21 Rijswijk
21 Gooise Meren
20 Veenendaal
20 Helmond
20 Hof van Twente
19 Diemen
19 Altena
18 Alblasserdam
18 Zuidplas
17 Heumen
17 De Bilt
17 Purmerend
16 Hendrik-Ido-Ambacht
16 Rucphen
16 Roosendaal
16 Meierijstad
15 Losser
15 Arnhem
15 Hilversum
15 Hoorn
15 Papendrecht
15 Albrandswaard
15 Lelystad
15 Steenwijkerland
14 Haaksbergen
14 Soest
14 Edam-Volendam
14 Zwijndrecht
14 De Ronde Venen
14 Waalwijk
14 Bladel
14 Súdwest-Fryslân
13 Tiel
13 Heemskerk
13 Velsen
13 Ridderkerk
13 Heusden
13 Oosterhout
13 Veldhoven
13 Dinkelland
12 Tubbergen
12 Wageningen
12 Nieuwegein
12 Bergen (NH.)
12 Beverwijk
12 Nieuwkoop
12 Terneuzen
12 Tytsjerksteradiel
12 Utrechtse Heuvelrug
12 Stichtse Vecht
12 Vijfheerenlanden
11 Kampen
11 Oldenzaal
11 Wierden
11 Barneveld
11 Doetinchem
11 Zeist
11 Huizen
11 Maassluis
11 Woerden
11 Maastricht
11 Weert
11 Sittard-Geleen
11 Molenlanden
10 Assen
10 Raalte
10 Harderwijk
10 Nijkerk
10 Houten
10 Medemblik
10 Weesp
10 Deurne
10 Twenterand
10 Lingewaard
10 Bergeijk
10 Overbetuwe
10 Geldrop-Mierlo
10 Berkelland
10 Zwartewaterland
10 Berg en Dal
10 Midden-Groningen
Er zijn 26 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 23 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 118 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 61 gemeentes met 6-9 besmettingen
Dus nu er nog amper mensen op een IC belanden of overlijden, verlegt men net zo makkelijk de blik naar de opnames op de verpleegafdelingen, waarvan ook nog eens meer dan de helft onbevestigde gevallen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie die trend... ja, het stijgt, maar het getal van vandaag is wel heel vertekenend voor de trend:
[ afbeelding ]
gelukkig met dit ookquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de eredivisie was Rotterdam Amsterdam al voorbij.
Mij verbazen vooral de hoeveelheid besmettingen in de huttekutteveen achtige dorpjes.quote:
Het is ook gewoon feitelijk minder heftig dan in het voorjaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar.
6 weken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappen
Klopt, exact een week geleden door Rutte op de persco.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan.
Ik ben niet geschrokken maar vind de cijfers wel bar slechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Ik vrees dat we aan de vooravond staan van wat we in het voorjaar meemaakten. Toen werden we erdoor overvallen, nu weet je een beetje wat je zou kunnen verwachten. Misschien dat het daardoor wat minder urgent voelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik bezoek mijn moeder af en toe. Durfde ik toen ook niet.
En we werken soms ook weer op kantoor.
Meer mensen die dit herkennen?
Ja en het zou na ongeveer tien dagen beter moeten gaan worden. !0 tot 14 dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Dat ik denk dat er heel veel meer gezinnen zijn met 1 kwetsbaar gezinslid dan jij denkt. Bijna iedere 'kwetsbare' die geen oudere is (en dat zijn er véél) hebben gewoon een leven en vaak ook een gezin. Helaas zitten ze niet geclusterd en zijn er dus héél veel gezinnen met 1 kwetsbaar lid (ouder, partner of kind).quote:
Tijdens de eerste golf werden de grote steden veel minder getroffen, toen waren het vooral dorpen. Nu is het hier veel erger dan toen. Dus ik doe ook veel voorzichtiger aan. Maar nog lang niet iedereen lijkt dat te beseffen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik begin langzaam te vrezen dat een lockdown zoals in maart de enige oplossing gaat zijn
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.quote:
Toen was het allemaal nog zo nieuw en onbekend. Maar eigenlijk zouden we met de kennis van nu net zo voorzichtig moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.
ik vind het niet zo hard gaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.
Geen prettige gedachte, maar wel een waarheid als een koe:quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-48080102
quote:"Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.quote:
En de ziekenhuizen zullen het nog zeker tot het einde van de week met stijgende aantallen moeten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.
Je vergeet nog het sluiten van de winkels en elke avond deur aan deur maaltijden verstrekken uit de gaarkeuken....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Za het volgende:
Sluit de scholen, de horeca, een avondklok vanaf 18.00, mondkapjes overal ook in de huiselijke kring, contactberoepen per direct verboden, sportscholen dicht, hekken om de bejaardentehuizen!!!
Ziekenhuisopnames gaan langzamer. Nu ~800, 21 september ~400, 10 september ~200.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sarcastisch maar sommige maatregelen zijn hard nodig. Vooral in de grote steden is een totale lockdown hard nodig. Waarom is er in die steden uberhaupt nog iets van een avondleven? Maar zonder avondklok gaat het verbieden betekenen dat het feest zich gaat verplaatsen.
Laffe politici doen ons de das om.
https://www.rtvutrecht.nl(...)lijk-aan-banden.htmlquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sarcastisch maar sommige maatregelen zijn hard nodig. Vooral in de grote steden is een totale lockdown hard nodig. Waarom is er in die steden uberhaupt nog iets van een avondleven? Maar zonder avondklok gaat het verbieden betekenen dat het feest zich gaat verplaatsen.
Laffe politici doen ons de das om.
Rotterdam en Den Haag ook, op basis van de aantallen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.
Dus een verdubbeling per 11 a 12 dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames gaan langzamer. Nu ~800, 21 september ~400, 10 september ~200.
Zelfs nu Rotterdam boven Amsterdam staat vandaag?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.
Dan die ook.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfs nu Rotterdam boven Amsterdam staat vandaag?
4600 zelfs.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Maar er waren dus 20.000 tests per daf
Met nu 4500 beemettingen?
Rotterdammers houd je niet binnen met een lockdown en een avondklok.quote:
Zo oud zijn de maatregelen die het verschil moeten maken nog niet. Als het over anderhalve week nog zo stijgt als nu is het een ander verhaal.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Ja als je deze cijfers ziet en ze blijven maar stijgen, dan begin ik ook wel bang te worden dat er toch weer een eventuele intelligente lockdown komt (zeker als het aan Rutte ligt). Dat moet er haast wel aankomen als dit na een aantal weken niet gaat zakken.
Daar mogen wij de anti maatregel gekkies hartelijk voor danken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Ja als je deze cijfers ziet en ze blijven maar stijgen, dan begin ik ook wel bang te worden dat er toch weer een eventuele intelligente lockdown komt (zeker als het aan Rutte ligt). Dat moet er haast wel aankomen als dit na een aantal weken niet gaat zakken.
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Eerst was het 11 dagen, nu 14. Maar dit is een veel te kleine steekproef om daar wat zinnigs over te zeggen. Heel lastig te zeggen hoeveel daarvan bias naar boven/beneden is, en je hebt ook te maken met rapportragevertraging.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus een verdubbeling per 11 a 12 dagen.
Goed verwoord wel denk ik: een intelligente lockdown gaat minder goed werken dan in maart/april.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.
Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.
Dat moest toch na 10 tot 14 dagen? Verschil zien?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Zo oud zijn de maatregelen die het verschil moeten maken nog niet. Als het over anderhalve week nog zo stijgt als nu is het een ander verhaal.
Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown.
We hebben toch een politieapparaat? Binnenblijven is trouwens nogal overdreven, maar horeca dicht en groepsvorming beperken tot 5 mensen in de gebieden die zo extreem besmet zijn is geen overbodige luxe naast de landelijke maatregelen....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Rotterdammers houd je niet binnen met een lockdown en een avondklok.
Die kan je niet eens verplichten een mondkapje te dragen.
Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.
hoeveel waren dat er op de echte piek?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.
In Nieuw-Zeeland zijn geen maatregelen meer. Dat kan je je bijna niet voorstellen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.
Ik zie het meer als een zware chemokuur en het virus als kanker. Hoe minder besmettingen des te eerder kun je terug naar normaal.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.
Ik vrees dat een harde lockdown nu al te laat is. Je ziet toch bij landen als Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea dat op tijd keihard ingrijpen het beste is, ook voor de economie. Mja het korte termijn denken wint het helaas.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown (stapsgewijs, zoals nu, waarbij je uiteindelijk alsnog op een lockdown komt)
Ben toch wel eens benieuwd hoe het dagelijks leven in de achterstandswijken er nu aan toe gaat. Of het afkondigen van regels daar überhaupt veel effect sorteert.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben toch een politieapparaat? Binnenblijven is trouwens nogal overdreven, maar horeca dicht en groepsvorming beperken tot 5 mensen in de gebieden die zo extreem besmet zijn is geen overbodige luxe naast de landelijke maatregelen....
Landelijk gezien is dit pakket maatregelen prima maar in sommige gebieden schiet het nogal tekort.
Meer dan 3000.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoeveel waren dat er op de echte piek?
Klopt, maar die gaan, als er straks weer 1 case ontdekt wordt, direct weer maatregelen nemen. Zij nemen zeg maar 0 cases als baseline. En wij zeggen, nouja, naar 0 kan niet, dus we focussen op dat er niet teveel ziekenhuis opnames zijn en gaan pas maatregelen nemen als het er teveel worden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Nieuw-Zeeland zijn geen maatregelen meer. Dat kan je je bijna niet voorstellen.
Maar zo gauw je teruggaat naar normaal gaan mensen weer als een gek bij elkaar kruipen waardoor het virus opnieuw om zich heen grijpt. Oftewel, 'terug naar normaal' (het oude normaal) zal moeten wachten tot we een vaccin hebben uitgerold.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een zware chemokuur en het virus als kanker. Hoe minder besmettingen des te eerder kun je terug naar normaal.
als je onder de 30 bent begrijp ik dat ook volkomenquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.
Al opgelost.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef THEFXR het volgende:
geldt dit nog?
Storing bij RIVM
Vanwege een storing bij het RIVM zijn de dagelijkse coronacijfers nog niet gepubliceerd. Er wordt gewerkt aan een oplossing daarvoor, hoe laat de cijfers komen is nog onduidelijk.
Maar wel voornamelijk doordat mensen reizen, en toeristen. Bijna alle moderne afgezonderde landen doen het prima. China, Zuid-Korea, Australie, Nieuw Zeeland, etc.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar zo gauw je teruggaat naar normaal gaan mensen weer als een gek bij elkaar kruipen waardoor het virus opnieuw om zich heen grijpt. Oftewel, 'terug naar normaal' (het oude normaal) zal moeten wachten tot we een vaccin hebben uitgerold.
Ja dus ergens om en nabij het weekend en dan hopelijk dalen. En dan blijven doorgaan tot die R laag is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat moest toch na 10 tot 14 dagen? Verschil zien?
Misschien helpt dit nog iets. Zolang mensen niet nu massaal de kroeg induiken of het restaurant of bios maar het vooral thuis geriefelijk maken scheelt dit toch dat men buiten het gezin met anderen in contact komt tijdens het uitje maar ook de reis er naartoe en terug.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:13 schreef Natalie het volgende:
Hmmm, ik blijf voorlopig binnen. Het plenst buiten, dus dat is makkelijk.
Zoveel zieken...
Hoop dat de daling snel in zet.
Ja, idd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown (stapsgewijs, zoals nu, waarbij je uiteindelijk alsnog op een lockdown komt)
Of we accepteren dat het virus bestaat en accepteren dat sommige mensen met zware aandoeningen eerder overlijden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef hooibaal het volgende:
Maar zo gauw je teruggaat naar normaal gaan mensen weer als een gek bij elkaar kruipen waardoor het virus opnieuw om zich heen grijpt. Oftewel, 'terug naar normaal' (het oude normaal) zal moeten wachten tot we een vaccin hebben uitgerold.
Dit plaatje klopte dus (gelukkig) al niet. Op 2 oktober zouden het er al bijna 1000 moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meer dan 3000.
https://pbs.twimg.com/media/EjkIaKuX0AAHXuB?format=jpg&name=large
Het totaal aantal besmettingen is volgens mij van nogal weinig invloed op de R, dus het volgt net zo hard weer zijn natuurlijk beloop. Tenzij het aantal zó laag is dat je testbeleid en BCO het 'gebrek' aan maatregelen kan compenseren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een zware chemokuur en het virus als kanker. Hoe minder besmettingen des te eerder kun je terug naar normaal.
Als er amper besmettingen zijn is dat toch helemaal geen probleem gebleken? In juli zaten overal de huizen en kroegen vol met mensen die gewoon feestten, pas eind september werd het weer problematisch omdat er teveel mensen besmet waren dus het ging als een lopend vuurtje...quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, we mogen zo ongeveer nergens meer naar toe hoor. Het is hier bijna net zo'n eiland als Nieuw-Zeeland inmiddels.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.
Toen kwmamen de jongeren terug vanuit Spanje, die door de mondkapplicht besmet zijn geraakt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Als er amper besmettingen zijn is dat toch helemaal geen probleem gebleken? In juli zaten overal de huizen en kroegen vol met mensen die gewoon feestten, pas eind september werd het weer problematisch omdat er teveel mensen besmet waren dus het ging als een lopend vuurtje...
het helpt ook niks, zolang de vliegvelden en grenzen open blijvenquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Als er amper besmettingen zijn is dat toch helemaal geen probleem gebleken? In juli zaten overal de huizen en kroegen vol met mensen die gewoon feestten, pas eind september werd het weer problematisch omdat er teveel mensen besmet waren dus het ging als een lopend vuurtje...
Zorg overbelast. Dan accepteer je ook dat wanneer jij van de trap valt je gewoon pech hebt?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Of we accepteren dat het virus bestaat en accepteren dat sommige mensen met zware aandoeningen eerder overlijden.
IC-capaciteit is ook verdrievoudigd dus op zich hoeft dat geen probleem te zijn....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier dus de vergelijking maart met nu.
Het gaat minder hard, maar het gaat ons alsnog keihard raken:
[ afbeelding ]
Als je de gezondheidszorg laat overspoelen dan gaan er heel wat meer mensen dood. Dan gaat de grens van 1.000.00 er wel aan. Acceptabel voor jou?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Of we accepteren dat het virus bestaat en accepteren dat sommige mensen met zware aandoeningen eerder overlijden.
Er kan trouwens wel een paar maanden tussen zitten als je weer vanaf 1 begint. Exponentiele groei kan hard gaan, maar in het begin ook heel langzaam. Zeg maar van 1 naar 10 kan 2 weken duren. En dan van 10 naar 100 weer 2 weken. Ben je een maand verder maar je merkt er nog weinig van als land.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Helaas komen er nog dagelijks vele duizenden toeristen het land binnen. Niet genoeg om de toeristische sector te redden, wel genoeg om zo'n strategie onmogelijk te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, we mogen zo ongeveer nergens meer naar toe hoor. Het is hier bijna net zo'n eiland als Nieuw-Zeeland inmiddels.
De hoeveelheid besmette mensen verandert echt niets aan de besmettelijkheid hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Just a fleshwound.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorg overbelast. Dan accepteer je ook dat wanneer jij van de trap valt je gewoon pech hebt?
30.000 schat het RIVM. 50K is wat veel denk ik, maar het was idd veel hoger toen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:40 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
In eind Maart waren het naar mijn gevoel wel 50000 per dag enkel werd er niet getest
Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
IC-capaciteit is ook verdrievoudigd dus op zich hoeft dat geen probleem te zijn....
Als we dat gaan doen overstromen de ziekenhuizen, dus dat is geen optie. Daarnaast is het bepaald onmenselijk om mensen te laten sterven terwijl we eenvoudige middelen hebben om dat te voorkomen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dat wordt al gedaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Kan toch ook eerder dalen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier dus de vergelijking maart met nu.
Het gaat minder hard, maar het gaat ons alsnog keihard raken:
[ afbeelding ]
In je droom van vannacht zeker?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
IC-capaciteit is ook verdrievoudigd dus op zich hoeft dat geen probleem te zijn....
die willen ze juist op max 500 houden voor coronaquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Als de nieuwste maatregelen werken wel. Laten we het hopen. Zou mooi zijn als de nu relatief milde regels genoeg helpen.quote:
Ja, dat we het volledige toerisme weer op gang getrokken hebben in de zomer was een bijzonder domme beslissing. Hopelijk maken we dezelfde fout niet nog eens in het wintersportseizoen. Gelukkig laat vrijwel geen enkel land nog Nederlanders binnenquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar wel voornamelijk doordat mensen reizen, en toeristen.
Ebola is ook enorm besmettelijk alleen niemand heeft hier verder ebola dus maakt het geen reet uit..quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef galantis het volgende:
[..]
De hoeveelheid besmette mensen verandert echt niets aan de besmettelijkheid hoor.
We zijn met zijn allen gewoon weer meer binnen gaan zitten.
Waar haal je dit vandaan? De IC-capaciteit is eerder minder dan meer. Ja, er zijn per saldo waarschijnlijk meer bedden, maar aangezien de reguliere zorg ditmaal wél in stand gehouden moet worden kun je ook weer zo'n 500-600 bedden van die capaciteit afhalen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu serieus met 0 gevallen? Komop zeg.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ebola is ook enorm besmettelijk alleen niemand heeft hier verder ebola dus maakt het geen reet uit..
quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:45 schreef Salina het volgende:
Zijn of komen er ook nog cijfers mbt de ziekenhuisopnames en overlijdens? Ben wel erg benieuwd naar de situatie in Breda.
Toch een flinke stijging vandaag, waarschijnlijk mede (of vooral) veroorzaakt door de recente uitbraak in de woonzorglocatie c.q. bejaarden/dementiecentrum hier bij mij in de buurt. Regionale krant BN De Stem heeft sinds het eerste nieuws drie dagen terug niets meer gemeld daarover.
Nu eerst even sporten, wellicht vanavond meer informatie bekend.
En het personeel gehalveerd....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Die middelen zijn niet lang meer houdbaar. De effecten van economische neergang door coronamaatregelen worden zwaar onderschatquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als we dat gaan doen overstromen de ziekenhuizen, dus dat is geen optie. Daarnaast is het bepaald onmenselijk om mensen te laten sterven terwijl we eenvoudige middelen hebben om dat te voorkomen.
In juni en juli zaten we aan de tientallen besmettingen per dag, dat is te vergelijken met 0. Voor je weer een keer aan de 4500 per dag zit ben je maanden verder en is er misschien wel een vaccin.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu serieus met 0 gevallen? Komop zeg.
Als je een paar met ebola hebt is de shit al aan.
Het aantal faillissementen is lager dan vorig jaar in dezelfde periodequote:Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die middelen zijn niet lang meer houdbaar. De effecten van economische neergang door coronamaatregelen worden zwaar onderschat
Er wordt al tientallen jaren gediscuseerd of je wel alles moet doen wat kan en er is al beleid dat dat niet gebeurd in bepaalde gevallen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ah we laten mensen dan maar thuis creperen? Of euthanaseren iedere covid patient.
Blijkbaar wonen we op de Filippijnen...
Ja, het lijkt erop dat het toen veel erger was en er hard ingegrepen werd. Nu wordt er zachter ingegrepen maar wel een stuk eerder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als de nieuwste maatregelen werken wel. Laten we het hopen. Zou mooi zijn als de nu relatief milde regels genoeg helpen.
Omdat de golf aan faillissementen nog moet komen. Dat item van 1Vandaag (?) was een beetje misleidend.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het aantal faillissementen is lager dan vorig jaar in dezelfde periode
Ik zei dat de afgelopen dagen de stijging niet standaard 10/15% was maar maar 100 in absolute aantallen. Wat ook gewoon zo is. Maar als jij denkt dat je hiermee een puntje scoort, mag je jezelf best voor de gek houden hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
.... sorry, ik hoorde je even niet.... wat zei je ook alweer?
Ook hier sla je weer de plank misquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die middelen zijn niet lang meer houdbaar. De effecten van economische neergang door coronamaatregelen worden zwaar onderschat
quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je de gezondheidszorg laat overspoelen dan gaan er heel wat meer mensen dood. Dan gaat de grens van 1.000.00 er wel aan. Acceptabel voor jou?
Ja dat is wel een groot probleem maar de IC-capaciteit zelf is toegenomen in absolute zin en doordat mensen veel korter liggen. Kunnen we die mensen niet uit Duitsland halen met een tijdelijk contract en een voor hun financieel interessante constructie?quote:
Met dank aan het terugdraaien van maatregelen en het overheidsinfuus waar veel bedrijven aan hangen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kijk als de sterfte op de ic 95% ofzo is dan snap ik de discussie nog maar om uit faalbeleid en egoistisch gedrag mensen zorg te ontzeggen is geen oplossing als velen het overleven in het ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er wordt al tientallen jaren gediscuseerd of je wel alles moet doen wat kan en er is al beleid dat dat niet gebeurd in bepaalde gevallen.
Maar dat ís niet 0, en daar zit het hem nu juist.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
In juni en juli zaten we aan de tientallen besmettingen per dag, dat is te vergelijken met 0. Voor je weer een keer aan de 4500 per dag zit ben je maanden verder en is er misschien wel een vaccin.
Dat is de vraag. Testbereidheid was nog behoorlijk laag op dat moment.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
In juni en juli zaten we aan de tientallen besmettingen per dag, dat is te vergelijken met 0. Voor je weer een keer aan de 4500 per dag zit ben je maanden verder en is er misschien wel een vaccin.
Nogmaals dat zei Gommers een maand of wat geleden:quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? De IC-capaciteit is eerder minder dan meer. Ja, er zijn per saldo waarschijnlijk meer bedden, maar aangezien de reguliere zorg ditmaal wél in stand gehouden moet worden kun je ook weer zo'n 500-600 bedden van die capaciteit afhalen.
De behandelingen zijn wel beter, dat klopt.
Laten we dit vooral blijven roepen inderdaadquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Destijds is uitgebreid besproken dat dit echt verkeerd geframed en verwoord is door de media. Realistischer is een kortere ligtijd van -30%, niet -200%.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals dat zei Gommers een maand of wat geleden:
https://www.gelderlander.(...)el-terecht~a0d60d86/
Meer bedden, kortere ligduur is veel meer capaciteit....
Er wordt meer gelet op de kwaliteit daarna en of een ic-opname overleefd kan worden. Dat gebeurt al jaren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk als de sterfte op de ic 95% ofzo is dan snap ik de discussie nog maar om uit faalbeleid en egoistisch gedrag mensen zorg te ontzeggen is geen oplossing als velen het overleven in het ziekenhuis.
Dat duurt nog wel even gelukkigquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:51 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, dat mag je vinden. Als je de rekensom maakt wat het allemaal kost dan kom ook jij tot de conclusie dat er dag komt dat we de huidige maatregelen niet meer kunnen betalen.
Mensen liggen niet alleen langer ze komen ook veel minder snel op de IC terecht, wellicht is 200% te hoog maar 30% is veel te laag ingezet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Destijds is uitgebreid besproken dat dit echt verkeerd geframed en verwoord is door de media. Realistischer is een kortere ligtijd van -30%, niet -200%.
Nergens maak ik "die frame" dat iemand bij zelfbescherming iets moet wat die zelf niet wil.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja graag.
Want ik zie het echt niet voor me. Wie moet dan bijv de kinderen halen en brengen naar school, ze instoppen in bed, gewoon de normale verzorging?
Een andere actieve user hier had het al over dat kinderen dan maar uit huis geplaatst moesten worden.
Dat eerste zegt alleen niets over de IC-capaciteit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen liggen niet alleen langer ze komen ook veel minder snel op de IC terecht, wellicht is 200% te hoog maar 30% is veel te laag ingezet.
Als je ziet hoe moeilijk het voor sommigen al is om alleen maar te regelen dat ze thuis mogen werken, dan weet je ook dat dit een onmogelijkheid is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nergens maak ik "die frame" dat iemand bij zelfbescherming iets moet wat die zelf niet wil.
Waar ik voor propageer is dat mensen die zelf (vermeend) risico lopen voor zichzelf of anderen, zelf maatregelen treffen om die risico's te verminderen. Daar zijn adviezen maar imho geen wetten voor nodig.
In zorg/beperkingen mag en kun je in ons goede land verwachten dat er rechten zijn op hulp, (ver)zorg(ing) en mogelijkheden om waar mogelijk autonoom te blijven... dit binnen de eigen (vermeende) beperkingen.
Dat de uitwerking dan stuit op innerlijke weerstand om dat wat nodig is, tegen het gevoel indruisen, is duidelijk.
Andersom is het onredelijk te verwachten dat anderen het maar moeten oplossen zonder zelf (met de eigen kinderen) actie te nemen voor een benodigde zelfbescherming.
Te verwaarlozen dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-verschil~ad27575b/
Ligtijd IC is slechts een paar dagen korter geworden.
Ik ben bang dat dat punt eerder komt dan je denkt.quote:
Ebola is pas besmettelijk als je duidelijke symptomen hebt .En dat zie je echtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ebola is ook enorm besmettelijk alleen niemand heeft hier verder ebola dus maakt het geen reet uit..
Denk dat het merendeel van de mensen die de voorschriften negeert, het best wel in ziet, maar teveel op hun keuzevrijheid gesteld zijn om een ander te laten beslissen wat ze al dan niet moeten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.
Jep. en de vele duizenden ontslagen die nu beginnen te vallen zijn ook niet gratis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:58 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat punt eerder komt dan je denkt.
Ik zie het niet gebeuren dat we ook in 2021 miljarden kunnen blijven uitdelen.
Voor dat de hele bevolking is een vaccin geeft zijn we jaren verder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Laten we eerst de behandelmethode/vaccin afwachten.
Dan heeft verplichten al helemaal weinig zin.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk het voor sommigen al is om alleen maar te regelen dat ze thuis mogen werken, dan weet je ook dat dit een onmogelijkheid is.
Wat (be)let je ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben Rotterdammer en zou een lockdown prima vinden.
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. De meerderheid vindt zichzelf belangrijker dan het groepsbelang.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:59 schreef Natalie het volgende:
Denk dat het merendeel van de mensen die de voorschriften negeert, het best wel in ziet, maar teveel op hun keuzevrijheid gesteld zijn om een ander te laten beslissen wat ze al dan niet moeten doen.
Je bent wel pessimistisch Fred:) laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Voor dat de hele bevolking is een vaccin geeft zijn we jaren verder.
Áls er geen oorlog in de tussentijd uitbreekt in de strijd om het vaccin.
Dit soort borrelpraat doet het vast goed bij die ene oom op je verjaardag, maar de realiteit ligt natuurlijk wel anders.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:03 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Jep, Nederland is een land vol egoïsten. De meerderheid vindt zichzelf belangrijker dan het groepsbelang.
Iedereen wil dus (ook tegen beter weten in) behandeld worden en velen gaan liever hun eigen gang dan uit groepsbelang een stapje terug doen.
Gelukkig hoeft niet de hele bevolking te worden ingeënt voordat het effect heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Maar dat is niet in het belang van de heren Gommers, Kuipers en van Dissel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:02 schreef Vallon het volgende:
Een cijfer omlaag of omhoog krijgen gaat ook prima door de criteria te wijzigen.
Dat van over jaren een vaccin geloof ik wel, het is zeker niet voor eind volgend jaar in elk geval.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Áls er geen oorlog in de tussentijd uitbreekt in de strijd om het vaccin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |