abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195445983
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:53 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.

Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.

De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.

Misschien werkt het ook wel voor ouderen.
[..]

Veel buiten is de issue niet.

Scholen zijn een bron van bacteriën en virussen, daar komen kinderen en jongeren elke dag mee in aanraking op school, het verhoogd hun immuniteit.
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappen _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195445999
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...

Ik had halverwege ook opgegeven hoor.
Hier zit de bottleneck. Te omslachtig, te lastig, te ver weg, te lange wachttijden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195446009
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.

Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.

De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.

Misschien werkt het ook wel voor ouderen.
De ideeen worden steeds gekker
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195446038
Ik denk dat er een misvatting is over afschermen in verschillende vormen.

Afschermen hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat je helemaal nergens meer aan deel kan nemen.
Maar afschermen kan ook betekenen dat je zelf het heft in handen neemt dat het zo veilig mogelijk gaat voor jouw situatie.

Bijvoorbeeld, als je risico patiënt bent, en nu een enorm sociaal leven hebt met 30 verschillende sociale contacten van langere duur per week buiten je werk, zou je dit kunnen terugschroeven naar een kleiner vast groepje.

Als je nu heel veel op visite gaat bij mensen, zou je dit kunnen terugschroeven naar iets minder.

Als je nu geen mondkapje draagt in de supermarkt, of het bezoek van je oudere moeder, doe het dan wel

Als je nu met vreemde mensen in een auto meerijdt, draag ook daar een mondkapje

Als je werkt, ga met je baas in overleg wat er te regelen valt als je nog niet thuiswerkt.

Als je andere zorgen hebt over je gezondheid icm Corona, ga in overleg met je arts.

Ben je een oudere in een woonzorgcentrum, verminder je bezoek, en hou het bij vaste mensen.
Etc etc.

Afschermen hoeft niet te betekenen dat de deur dichtgelast moet worden, maar er zijn heel veel tussenwegen om het risico op een besmetting te verminderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 5 oktober 2020 @ 15:57:39 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195446050
Ik word echt moe van het gezeiksnol
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195446051
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

serieus Prof Za moet naar BNW.
  maandag 5 oktober 2020 @ 15:57:46 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195446055
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik lees dit echt vaak.
Maar ik lees niet hoe dit concreet zou gaan werken.

Ik geef een voorbeeld:
Gezin met 2 kinderen, een van de ouders in een risicogroep. Beiden werken. Kinderen zitten op school.

Maak eens concreet hoe dit afzonderen zou moeten werken?
Door obv van statistiek te werken, dus afvragen hoeveel kinderen procentueel ongezonde ouders hebben. Obv daarvan gericht informeren dat voor die gezinnen afstand houden (wat ook nu het advies is) te handhaven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195446064
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja dat is er 1 in de trant van als iedereen 3 minuten zijn adem in houdt zijn we van het virus af.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 15:59:03 #109
236264 crew  capricia
pi_195446089
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Door obv van statistiek te werken, dus afvragen hoeveel kinderen procentueel ongezonde ouders hebben. Obv daarvan gericht informeren dat voor die gezinnen afstand houden (wat ook nu het advies is) te handhaven.
Dus kunnen die kinderen niet meer naar school? Of wat bedoel je precies. Schrijf het eens uit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195446093
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja dat is er 1 in de trant van als iedereen 3 minuten zijn adem in houdt zijn we van het virus af.
mijn record staat op ongeveer 3 minuut 30 toen ik nog aan freediven deed :D
pi_195446094
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat er een misvatting is over afschermen in verschillende vormen.

Afschermen hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat je helemaal nergens meer aan deel kan nemen.
Maar afschermen kan ook betekenen dat je zelf het heft in handen neemt dat het zo veilig mogelijk gaat voor jouw situatie.

Bijvoorbeeld, als je risico patiënt bent, en nu een enorm sociaal leven hebt met 30 verschillende sociale contacten van langere duur per week buiten je werk, zou je dit kunnen terugschroeven naar een kleiner vast groepje.

Als je nu heel veel op visite gaat bij mensen, zou je dit kunnen terugschroeven naar iets minder.

Als je nu geen mondkapje draagt in de supermarkt, of het bezoek van je oudere moeder, doe het dan wel

Als je nu met vreemde mensen in een auto meerijdt, draag ook daar een mondkapje

Als je werkt, ga met je baas in overleg wat er te regelen valt als je nog niet thuiswerkt.

Als je andere zorgen hebt over je gezondheid icm Corona, ga in overleg met je arts.

Ben je een oudere in een woonzorgcentrum, verminder je bezoek, en hou het bij vaste mensen.
Etc etc.

Afschermen hoeft niet te betekenen dat de deur dichtgelast moet worden, maar er zijn heel veel tussenwegen om het risico op een besmetting te verminderen.
Leuk en aardig, maar ik zie zowat amper nog mensen. Toch heb ik nog 3 kinderen op de middelbare en een man die in een hotspot werkt. Hoe blijf ik veilig dan?
pi_195446100
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...

Ik had halverwege ook opgegeven hoor.
Het is het bekende verhaaltje. Bellen, bellen en nog een keer bellen en dan moet je alsnog geluk hebben om er doorheen te komen :{ Als het goed is, wordt dit de komende weken opgelost. Maar ja, daar heb je nu geen zak aan.
pi_195446136
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar ik zie zowat amper nog mensen. Toch heb ik nog 3 kinderen op de middelbare en een man die in een hotspot werkt. Hoe blijf ik veilig dan?
In uiterst noodgeval jezelf afzonderen van de rest van het gezin en buiten afspreken.
Klinkt extreem maar als het een extremer virus was dan was dit de enige oplossing die je hebt helaas.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:02:05 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195446143
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus kunnen die kinderen niet meer naar school? Of wat bedoel je precies. Schrijf het eens uit.
Dat de kinderen afstand houden tot de zieke vader/moeder. Moet ik dat serieus uitschrijven?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195446150
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het is het bekende verhaaltje. Bellen, bellen en nog een keer bellen en dan moet je alsnog geluk hebben om er doorheen te komen :{ Als het goed is, wordt dit de komende weken opgelost. Maar ja, daar heb je nu geen zak aan.
zou mij benieuwen hoe hoog het aantal ontdekte besmettingen word als deze problemen eindelijk zijn opgelost.....
pi_195446172
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

In uiterst noodgeval jezelf afzonderen van de rest van het gezin en buiten afspreken.
Klinkt extreem maar als het een extremer virus was dan was dit de enige oplossing die je hebt helaas.
Ja natuurlijk joh.... we hadden ook geen woningnood ofzo... En wie gaat dat betalen dan?
En hoelang gaat mijn gezin het zonder mij doen dan? Tot het vaccin dan ook maar?
pi_195446179
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
Lekker meteen in de paniekmodus schieten omdat niet voor elke uitzonderingssituatie meteen specifiek beleid is gemaakt. Rustahg.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:04:41 #118
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195446200
quote:
[ twitter ]
Dat er uitzonderingen mogelijk zijn op die dertig-personen-regel was dan ook wel vragen om dit soort ellende.

Gewoon overal dertig, klaar. Krijg je ook geen gedoe van 'waarom hun wel!?'.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195446202
Positief getest: 4603
Totaal: 140471 (+4579 ivm -24 corr.)

Opgenomen: 59
Totaal: 12940

Opgenomen op IC*: 46
Huidig: 206
Totaal: 3411
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 7
Totaal: 6461

:{ :{
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 16:04:50 #120
236264 crew  capricia
pi_195446203
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat de kinderen afstand houden tot de zieke vader/moeder. Moet ik dat serieus uitschrijven?
Ja graag.
Want ik zie het echt niet voor me. Wie moet dan bijv de kinderen halen en brengen naar school, ze instoppen in bed, gewoon de normale verzorging?

Een andere actieve user hier had het al over dat kinderen dan maar uit huis geplaatst moesten worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195446208
4603 besmettingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195446213
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Owwwwwwwww.... dus het wordt nog een stap erger. Kwetsbaren kunnen niet alleen meer niet meer meedoen met de maatschappij maar moeten ook maar op hun kamer blijven? Zodat de egoïstjes hun dingetjes kunnen doen?
pi_195446219
Patiënten verpleegafdeling
Bevestigd: 265
Verdacht: 22
Huidig: 781 (+122)
Totaal: 14317

Patiënten IC
Bevestigd: 36
Verdacht: 9
Huidig: 206 (+32)
Totaal: 3411
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:05:59 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195446230
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja graag.
Want ik zie het echt niet voor me. Wie moet dan bijv de kinderen halen en brengen naar school, ze instoppen in bed, gewoon de normale verzorging?

Een andere actieve user hier had het al over dat kinderen dan maar uit huis geplaatst moesten worden.
Dat laatste lijkt mij niet nodig.
Als de situatie echt lastig is, dan kun je adviseren dat iedereen in het huishouden medische mondkapjes draagt.
Maar je zoekt naar een marginale groep, de meeste kinderen hebben gezonde ouders.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195446231
quote:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijk. Maar vele Nederlanders vinden religie maar onzin en kunnen daarom niet rationeel kijken naar het belang van religie voor velen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')