Plus anderen in het huishouden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt geen vijf miljoen man afzonderen.
In die brief van wereldvreemde artsen stond zoiets toch? https://archive.vn/PBk2o Denk dat veel figuren zich daaraan vastklampen ter onderbouwing.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zulke ego's roepen maar wat zonder enige onderbouwing omdat ze zich heel zielig voelen nu en niks meer kunnen.
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waarquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen oplossing, misschien zelfs niet echt een probleem.
BTW, een neusspray met actief verkoudheidsvirus voor jongeren en kinderen is heden misschien een oplossing. Door het maandenlange binnenzitten pakken ze te snel covid op.
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
BTW, een neusspray met actief verkoudheidsvirus voor jongeren en kinderen is heden misschien een oplossing. Door het maandenlange binnenzitten pakken ze te snel covid op.
Dat heft op feesboek gestaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waar
dierentuinen open, speeltuinen open, kinderen speelden bij en met elkaarquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.
Dit is mijn situatie. Enige oplossing die ik kan bedenken is de risicogevalleb uit het gezin afzonderen. Bv in bungalowhuisjes maar is alsnog compleet onrealistisch in veel gevallen en in absolute aantallen zonder communistische praktijken toe te passen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Maar ik lees niet hoe dit concreet zou gaan werken.
Ik geef een voorbeeld:
Gezin met 2 kinderen, een van de ouders in een risicogroep. Beiden werken. Kinderen zitten op school.
Maak eens concreet hoe dit afzonderen zou moeten werken?
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Dat bericht was juist de aanleiding voor alle Excel-grappen van vandaag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
In de UK loopt Excel ook al vast.
https://www.businessinsid(...)r-excel-spreadsheet/
Er zijn meer teststromen dan alleen via de GGD.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat afgelopen week door GGD's 222.877 tests zijn afgenomen.. die capaciteit van 40.000 tests per dag wordt dus wederom totaal niet gehaald. Besmettingspercentage ligt rond 10%
Dat laatste hebben meer mensen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.
Ik begrijp je punt niet helemaal..
Een maand geleden vond ik heel veel meer maatregelen ook niet nodig. Landelijk. Maar ik had wel graag gezien dat ze regionaal wat eerder dit soort maatregelen hadden getroffen; die belofte lag er inmiddels wel. Niet dat ik me nog verbaas dat ze zich niet aan hun uitspraken houden overigens.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er was ook geen draagvlak voor prefentief handelen. Men was het immers beu,wilde los gaan en beloond worden/blijven voor de maanden ervoor.
Iets met zachte heelmeesters...
Daarom brandt het nu harder.
Idd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk is er lokaal amper ingegrepen terwijl je het huidige pakket maatregelen een mand of wat geleden ook best voor De Randstad had kunnen invoeren.
Jouw post is exact waarom dat nooit gaat werken en waarom de overheid er ook niet aan begint. Alleen al om praktische redenen is het onzinnigquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit echt vaak.
Maar ik lees niet hoe dit concreet zou gaan werken.
Ik geef een voorbeeld:
Gezin met 2 kinderen, een van de ouders in een risicogroep. Beiden werken. Kinderen zitten op school.
Maak eens concreet hoe dit afzonderen zou moeten werken?
Ow, naja, ik zat in mijn eigen Excel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat bericht was juist de aanleiding voor alle Excel-grappen van vandaag.
Daarom moeten we zo'n kaart hebben als Ierland en dan per regio de situatie op/afschalen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een maand geleden vond ik heel veel meer maatregelen ook niet nodig. Landelijk. Maar ik had wel graag gezien dat ze regionaal wat eerder dit soort maatregelen hadden getroffen; die belofte lag er inmiddels wel. Niet dat ik me nog verbaas dat ze zich niet aan hun uitspraken houden overigens.
[..]
Idd.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat maandenlang binnenzitten is echt niet waar
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niemand zit maandenlang binnen. Mensen doen gewoon boodschappen, je kan gewoon ergens een hapje eten, de meeste mensen werken niet exclusief vanuit huis en scholen zijn gewoon open.
worden die wel bijgehouden ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn meer teststromen dan alleen via de GGD.
Dit is toch raar? Mensen willen zich laten testen, maar komen er uiteindelijk niet door en dan blijkt dat er meer dan 50.000 testmogelijkheden niet gebruikt worden. Hoe kan dit?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees dat afgelopen week door GGD's 222.877 tests zijn afgenomen.. die capaciteit van 40.000 tests per dag wordt dus wederom totaal niet gehaald. Besmettingspercentage ligt rond 10%
Daarom ben ik ook benieuwd hoe de 'eigen individuele keuze' en 'kwetsbaren afzonderen' voorstanders dit voor zich zien.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is mijn situatie. Enige oplossing die ik kan bedenken is de risicogevalleb uit het gezin afzonderen. Bv in bungalowhuisjes maar is alsnog compleet onrealistisch in veel gevallen en in absolute aantallen zonder communistische praktijken toe te passen.
Dat heet vaccineren. En als daar de noodzaak voor is, dan kan dat gewoon.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.
Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.
De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.
Misschien werkt het ook wel voor ouderen.
er is helemaal niet verzocht om binnen te blijven aan kinderen ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Kinderen en jongeren zijn erg goed beschermd tegen virussen en bacteriën omdat ze op de scholen jaarlijks bv met wel 10 verschillende verkoudheidsvirussen in aanraking komen, op school. Dat is een gegeven.
Nu zij zoveel maanden geen school bezochten, werd verzocht binnen te blijven, misschien wel contact hadden met wat vrienden, is het in aanraking komen met de talloze coronavirussen in de vorm van verkoudheid achterwege gebleven. En daarmee hun immuniteit verzwakt.
De enige manier om dat tij te keren zou dan zijn ze actief in contact brengen met onschuldige verkoudheidsvirussen.
Misschien werkt het ook wel voor ouderen.
Veel buiten is de issue niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
De kinderen waren juist uitzonderlijk veel buiten. Het was immers tijden lang prachtig weer.
Ik begrijp je punt niet helemaal..
Hebben we op zich al wel, ze moeten er alleen ook daadwerkelijk gebruik van maken. Ze hebben grote woorden (ook met testcapaciteit bv - waar ze voor de zomer riepen dat ze iedereen zouden kunnen gaan testen), maar er komt maar weinig actie uit. En dan begint het vingertje wijzen richting het volk en de horeca.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moeten we zo'n kaart hebben als Ierland en dan per regio de situatie op/afschalen.
Een collega van me moest haar dochter laten testen. Die hebben vrijdag gebeld, en konden vandaag pas terecht (ze is nu niet meer verkouden). Die had zeker wel een keer of 15/16 moeten bellen voordat ze er doorheen kwam bij de GGD. Duurde bijna 3 uur...quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit is toch raar? Mensen willen zich laten testen, maar komen er uiteindelijk niet door en dan blijkt dat er meer dan 50.000 testmogelijkheden niet gebruikt worden. Hoe kan dit?
Heeft niemand zin om zich om 9 uur 's ochtends te laten testen of is de capaciteit in Maastricht zo groot en wil de rest van Nederland er - logischerwijs - niet heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |