Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaardenquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
Mijn moeder ligt 's morgens om 07.00 uur te slapen.
Als je dan zegt " je moet nu boodschappen doen, ma," zegt ze ' ik dacht het niet."
![]()
![]()
Finale Spanje - Nederlandquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:37 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Belgie ingehaald![]()
[ afbeelding ]
Bron: https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
Ja, als het straks maar niet te hard gaat vriezen, want dan breekt iedereen zijn of haar nek (heup).quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaarden
Voor die ene week echte vries moeten ze maar even binnenblijven dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als het straks maar niet te hard gaat vriezen, want dan breekt iedereen zijn of haar nek (heup).
Ik snap wel het "uitje"
Maar in de winter is het dan nog zo donker, en straks als het vriest is het helemaal gevaarlijk.
Mijn buurvrouw had in haar eigen achtertuin al haar heup gebroken.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor die ene week echte vries moeten ze maar even binnenblijven dan.
Het is NL, niet de Noordpool. Het is hier een half jaar herfst.
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je je hier elke winter een weg moet banen tussen de ijsberen, pinguns en ijsbrekers
En als ze dan toch die kant op gaat, kan ze meteen een kratje bier meenemenquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.
' Breng je voor mij nog een emmer Ben &Jerry;s mee oma?"
Cookie dough.![]()
Ja, Jupiler tweede krat gratis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En als ze dan toch die kant op gaat, kan ze meteen een kratje bier meenemen
Lijkt me niet zinvol om er deze week eentje te doen, of ze moeten bepaalde regels willen aanscherpen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog een nieuwe persconferentie komt, of dat ze echt wachten tot over 2 weken.
Dat dacht ik net ook maar ik dacht" Ik zeg het niet want ik ga niet drama-queenen"quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog een nieuwe persconferentie komt, of dat ze echt wachten tot over 2 weken.
Ik denk dat het van de ziekenhuiscijfers afhangt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Toevallig gisteren de agenda van de 2e kamer bekeken. Maar daar staat niets over deze aankomende week.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Volgende week dinsdag dan? Of gaan ze echt wachten tot maandag de 19e..quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Toevallig gisteren de agenda van de 2e kamer bekeken. Maar daar staat niets over deze aankomende week.
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag dan? Of gaan ze echt wachten tot maandag de 19e..
Het zou me bijna verbazen als het niet zo ging.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.
We moeten tot 14 dagen wachten om de effecten te zien. Maar ik verwacht een afvlakking tot lichte daling eind van de week. Geen drop ofzo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Donderdag worden de corona-wet besproken in de TK.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
kostbare tijd voor wat?quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.
Ik ook maar wel op een ander tijdstip. Voor veel ouderen is het te vroeg.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaarden
gelukkig ijzelt het nog niet, scheelt weer gebroken polsen en heupenquote:Op maandag 5 oktober 2020 06:55 schreef Jor_Dii het volgende:
“ Klanten die niet oud of kwetsbaar zijn, zullen waarschijnlijk niet geweigerd worden op de speciale 'ouderenuren', omdat het in verband met privacy niet mogelijk is om dit te controleren.”
Wat is oud? Wat is kwetsbaar? Sjonge wat een onzin weer allemaal.. als ze massaal tussen 7 en 8 gaan is het er alsnog druk.
quote:1 op de 10 coronapatinten krijgt litteken op het hart
Bij bijna 12 procent van de coronapatinten die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, treden hartproblemen op tijdens de opname. Dat blijkt uit een studie onder ruim 3000 coronapatinten die deze maand wordt gepubliceerd.
https://www.parool.nl/nie(...)coronavrij~bbb66344/
en zielquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze hele pandemie zorgt bij iedereen voor een litteken op het hart
Nee. Maar nuance kopt niet lekker.quote:
Ik denk dat dat toch ook een kwestie is van hoe de lezer het leest.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee. Maar nuance kopt niet lekker.
Prima om voorzichtig te zijn met alles. Net zoals je beschermingsmogelijkheden hebt met sporten en allemaal zaken voor veiligheid in de auto. Terwijl je er ook niet vanuit gaat dat het mis gaat gebruik je ze toch. Een kwestie van risico indammen.
Maar die constante al maanden durende stroom van angst berichten die vervolgens de lading helemaal niet dekken komen me al tijden mijn strot uit.
Er zijn 2 van dit soort uurtjes he. Een vroeg op de dag en dan nog 1 ergens op de dag, niet overal hetzelfde moment. En veel ouderen staan juist heel vroeg op, daar staan bejaarden om bekend.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
Als je dan zegt " je moet nu boodschappen doen, ma," zegt ze ' ik dacht het niet."
![]()
![]()
De titel scoort hoog op de telegeaaf gehalte-indexquote:
Ja, maar zodra de cijfers weer erg laag zijn krijg je weer heel veel mensen die klagen over maatregelen en hoe het virus weg is of verzwakt is en we dus terug kunnen naar het oude normaal.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het zal eind van de week toch wel moeten gaan dalen. Ben alleen bang dat we eerst nog 5k besmettingen op een dag aantikken.
Eigenlijk moet je ook doorpakken en die R heel laag krijgen. Dan versoepelen en als Duitsland goed in de kiem smoren zodat niet escaleert.
hahahaha wij hebben precies hetzelfde, wij hadden "recht" op zo'n uurtje toen we in australie waren ook van 7 tot 8, maar mijn vrouw heeft gewoon haar rust nodig en word meestal pas tussen 10 en 12 wakker.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
![]()
![]()
en toch hebben sommige ziekenhuizen nu al grote problemen en moeten reguliere zorg afschalen en patinten verhuizen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:13 schreef VoMy het volgende:
Bij de eerste golf sloot de horeca op 15 maart en was de piek van het aantal nieuwe IC-opnames op 30 maart, daarna zette een duidelijke afname in. Tussen 15 maart en 30 maart ging het aantal nieuwe IC-opnames van rond de 25 naar de piek van 130 op n dag.
Op de verpleegafdeling ging het van rond de 75 tot aan 15 maart naar een piek van 550 opnames op een dag op 27 maart, met daarna een gestage afname.
Nu zitten we sinds de dinsdag 29 september dat de maatregelen verstrengd zijn, nog altijd niet naar een stijgende lijn in IC-opnames te kijken. en het aantal dagelijks opgenomen patinten neemt ook maar zeer mondjesmaat toe - van rond de 90 toen naar 110 nu.
Dan lijkt het er toch sterk op dat deze tweede golf slechts een rimpeling in het wateroppervlak is vergeleken met de eerste.
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tevens zijn de maatregelen nog steeds peanuts en heeft er iedereen er meer schijt aan, getuige de illigale (thuis) feestjes en kerken vol met 600 man 3x per dagen in staphorst.
er is ook totaal geen handhaving ( zoals verwacht )
Waarom quote je maar een deel en reageer je niet op de eerste zin?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.
Omdat ik niet op het eerste deel reageer, liet ik het weg uit de quote.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Waarom quote je maar een deel en reageer je niet op de eerste zin?
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toch hebben sommige ziekenhuizen nu al grote problemen en moeten reguliere zorg afschalen en patinten verhuizen.
Tja, aan de andere kant hoor en lees je veel dat deze tweede golf langer van aard zal zijn, veel meer in kleine stapjes ipv de enorme piek in maart/april. Met dat in het achterhoofd en wetende dat het 'pas' begin Oktober is gaan we misschien nog wel heel lange maanden tegemoet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.
Oma moet eerst haar steunkousen nog aantrekken,dus dan moet ze wl heelquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
als ze op tijd regionaal hadden ingegrepen en met handhaving, een plan en een goede campagne hadden ze dat kunnen voorkomen ( want de huidige campagne gaat echt nergens meer over van afgelopen zomer )quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
dat is toch op zich helemaal geen probleem zolang de zorg het maar aan kanquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant hoor en lees je veel dat deze tweede golf langer van aard zal zijn, veel meer in kleine stapjes ipv de enorme piek in maart/april. Met dat in het achterhoofd en wetende dat het 'pas' begin Oktober is gaan we misschien nog wel heel lange maanden tegemoet.
3 Keer is scheepsrechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
een EZEL stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, maar onze overheid 3 keer ?quote:
dat ligt dan meer aan de ziekenhuizen, ook zij wisten toch wel dat het het niet voorbij was in de zomerquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
@VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Fake news natuurlijk!quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
@:VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:48 schreef Noek het volgende:
Om me heen hoor ik toch echt wel veel mensen die weer thuiswerken. Die zijn uiteindelijk weer teruggehaald naar allerlei kantoren maar zjin allemaal weer bij de deur. Hopelijk heeft het invloed.
Feit blijft dat het toeneemt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.
Daarbij, deze cijfers zijn echt elke dag anders dan alle anderen, inclusief LCPS en NICE. Lijkt wel of ie ergens een fout in zn berekening maakt, want die 171 kom ik in de cijfers van NICE zelf niet tegen. Daar lijken er op 4 oktober+5 oktober 105 te zijn (22 'wordt nog bijgewerkt' + 72 + 11 van oktober)
Nog steeds hoog, maar dat komt niet overeen met de cijfers van Medischinfo.
Amsterdammer zeker?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
daarom zou het slim zijn om de campagne aan te passen, had allang moeten gebeuren natuurlijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.quote:
Je kunt niks met deze boodschap? Hoe erg wil je dat ze het gaan spellen voor je?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemersquote:Thuiswerken en thuisblijven
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het kabinet roept werkgevers op om werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.
De kloppende data is dat het toeneemt. En hoe mooi je de berekeningen ook uitwerkt, het aantal gaat omhoog.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.
En nogmaals, ik zeg nergens dat het niet veel/erg is. Het enige dat ik zeg is dat we wel naar kloppende data moeten kijken.
Nee, dat zie je niet goed. In de grafiek eronder zijn ze gecorrigeerd naar opnamedatum.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik ook niet. Blijft bijzonder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppen
Het is juist nu veel meer over heel Nederland verspreid dan eerder dit jaar, toen het zich vooral rond Brabant afspeelde.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.
Ah zie het inderdaad. Maar blijft een toename dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat zie je niet goed. In de grafiek eronder zijn ze gecorrigeerd naar opnamedatum.
Dat ie niet gecorrigeerd is op opnamedatum en dus niet zoveel zegt. Net als die 38 doden van laatst op 1 dag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe het zich in Staphorst gaat ontwikkelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist nu veel meer over heel Nederland verspreid dan eerder dit jaar, toen het zich vooral rond Brabant afspeelde.
Wat hadden ze dan moeten doen met die wetenschap?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ligt dan meer aan de ziekenhuizen, ook zij wisten toch wel dat het het niet voorbij was in de zomer
NICE meldt er 749 in de ziekenhuizen: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.
Daarbij, deze cijfers zijn echt elke dag anders dan alle anderen, inclusief LCPS en NICE. Lijkt wel of ie ergens een fout in zn berekening maakt, want die 171 kom ik in de cijfers van NICE zelf niet tegen. Daar lijken er op 4 oktober+5 oktober 105 te zijn (22 'wordt nog bijgewerkt' + 72 + 11 van oktober)
Nog steeds hoog, maar dat komt niet overeen met de cijfers van Medischinfo.
Dat klopt, en dat zal de komende dagen ook nog wel even doorgaan. Maar het is nogal een verschil of er opeens 171 per dag bij komen, of dat je (vooralsnog) ~120 blijft steken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:15 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ah zie het inderdaad. Maar blijft een toename dus.
Hoopgevend? Nee. Feit blijft wel dat de besmettingen doorgaan (en nog wel een tijdje door zullen gaan). Als de toename met 100 per dag is, en de afname is ook 100 per dag, is dat 'behapbaar', omdat er geen extra bedden nodig zijn etc. Als de toename met 170 per dag is en de afname is 100 per dag, zijn er dus per dag minimaal 70 extra bedden nodig.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
De kloppende data is dat het toeneemt. En hoe mooi je de berekeningen ook uitwerkt, het aantal gaat omhoog.
En signalen uit het land, de gedragingen van mensen onder andere, zijn nou niet echt hoopgevend dat dat aantal zal gaan zakken. Of vind jij van wel? Geen aanval hoor maar een serieuze vraag.
De totalen kloppen aardig ja, maar de dagopnames liggen telkens vrij ver uit elkaar. Dan heb ik 't niet direct over de grafieken, maar over de "aantal in afgelopen 24 uur". Dat is wat ie twittert, en waar mensen dus op reageren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
NICE meldt er 749 in de ziekenhuizen: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
MedischInfo meldt er nu 752: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Dat komt aardig overeen vind ik.
Verschil is gewoon dat MedischInfo beide getallen geeft (zowel gemeld in afgelopen 24 uur als uitgesplitst) en NICE ze gelijk uitsplitst.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
De totalen kloppen aardig ja, maar de dagopnames liggen telkens vrij ver uit elkaar. Dan heb ik 't niet direct over de grafieken, maar over de "aantal in afgelopen 24 uur". Dat is wat ie twittert, en waar mensen dus op reageren.
Het is en blijft een 'dringend advies' - dat staat in Nederland gelijk aan: 'hmm even kijken, denk niet dat wij dat nodig achten door te voeren en braaf op te volgen..'quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt niks met deze boodschap? Hoe erg wil je dat ze het gaan spellen voor je?
[..]
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
Duidelijk uitgelegd en ik begrijp wat je wilt zeggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoopgevend? Nee. Feit blijft wel dat de besmettingen doorgaan (en nog wel een tijdje door zullen gaan). Als de toename met 100 per dag is, en de afname is ook 100 per dag, is dat 'behapbaar', omdat er geen extra bedden nodig zijn etc. Als de toename met 170 per dag is en de afname is 100 per dag, zijn er dus per dag minimaal 70 extra bedden nodig.
In het eerste scenario kan het 'voortkabbelen', in het tweede scenario moet je ingrijpen voor je uit beddencapaciteit loopt. Dat is nogal een significant verschil in eventuele maatregelen die genomen moeten worden.
Als jij 400 euro op je rekening hebt staan en er wordt elke dag 100 euro afgeschreven en ook weer 100 bijgeschreven, kun je prima zo verder. Als er elke dag 170 afgeschreven wordt en er komt 100 bij, ben je zo door je geld heen. Niets te maken met 'mooie berekeningen erop los laten'.
organiseren ipv roepen als het zover is of zelfs te laat isquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:16 schreef trustychords het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen met die wetenschap?
Meeste van mijn vrienden en ik (Amsterdammers) werken inderdaad weer thuis zoveel mogelijk, dus lijkt hier wel een beetje door te dringen. Hopelijk zal de terugval van toeristen ook zorgen voor een daling hier in Amsterdam.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie je dat de mobiliteit in Amsterdam alweer aan het terugvallen is: https://citymapper.com/cmi/randstad
Van ~40% begin september naar ~30% nu.
Maar we zitten echt bij lange na niet op de aantallen in maart/april (~6%).
Dat lage percentage krijg je nooit meer terug, die echte angst is er gewoon niet meer bij veel mensen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie je dat de mobiliteit in Amsterdam alweer aan het terugvallen is: https://citymapper.com/cmi/randstad
en dat is toch ook wel terechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lage percentage krijg je nooit meer terug, die echte angst is er gewoon niet meer bij veel mensen.
Goed om te zien dat zelfs tijdens de "zomerstop" de mobiliteit bleef steken op ~40%. Ik had verwacht dat de cijfers dichterbij de 100% zouden zitten, maar blijkbaar was alles toch niet zo terug naar het oude als het soms leek.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Deed vanochtend nog even snel een paar kleine boodschappen, hier zat het mondkapjespercentage nog op die 4% ofzo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Net overigens de weekboodschappen gedaan in Amsterdam Zuidoost (n van de brandhaarden van Nederland). Denk dat ongeveer 40% een mondkapje droeg in de winkel. Dat is volgens mij een vertienvoudiging van vorige week.
Overigens (anekdotisch) wel twee oudjes zonder mondkapje die even voor mij langs hun vlees uit gingen zoeken (ipv even te wachten tot ik klaar was).
Vorige week was er toch nog een persconferentie?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:
Hebben we deze week weer een nieuwe persco, aangezien we die vorige week niet hebben gehad en ze 2x in de maand van zich wilden laten horen?
Ja, wel met je eens. Maarrrr, het zorgt voor een uitsmeereffect. De resultaten zullen pas veel later komen dan beraamd.quote:
ja vooral zo denken, dan weet je zeker dat we nog heel lang met (zwaardere) maatregelen blijven zittenquote:
Was toch de week ervoorquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige week was er toch nog een persconferentie?
Die was toch ook sneller dan gepland i.v.m. de cijfers?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige week was er toch nog een persconferentie?
Ja, ik weet ook niet meer altijd precies wanneer wat was hahaquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Was toch de week ervoor? Of ben ik nog niet wakker
Je hebt gelijk
Volgens mij pas weer op 20 oktober.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:
Hebben we deze week weer een nieuwe persco, aangezien we die vorige week niet hebben gehad en ze 2x in de maand van zich wilden laten horen?
laten we dat eerst maar even afwachtenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral zo denken, dan weet je zeker dat we nog heel lang met (zwaardere) maatregelen blijven zitten
Valt mij ook op dat er aanzienlijk meer met mondmaskers wordt gewinkeldquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:34 schreef Cue_ het volgende:
Zowel in de super als in de stad zelf lopen een stuk meer mensen (dan voorheen) met een mondmasker hier in het oosten des lands.
Moet wel zeggen dat het zaterdagvolk nog altijd evengoed in grote getale winkelt en niet perse geneigd is om veel afstand te houden.
Als je je mondmasker bij de neusvleugel iets naar binnen vouwt heb je dat probleem niet meer.quote:Heb wel medelijden met de brildragers icm mondmasker, want dat vond ik echt helemaal niets
Degene die ik had daarmee lukte dat dus niet echt, bleef niet zittenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:38 schreef Benny het volgende:
Als je je mondmasker bij de neusvleugel iets naar binnen vouwt heb je dat probleem niet meer.
Heb je een:quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Degene die ik had daarmee lukte dat dus niet echt, bleef niet zitten
Mischien een goed idee om een topic te openen met mondkapjes adviezen en/of tips en waar ze te kopen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Degene die ik had daarmee lukte dat dus niet echt, bleef niet zitten
Duitsland? Die doen dat wel, ja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tsland-mag-niet-meer
Genot hoor. Benieuwd of ze hier ook op gaan handhaven.
Heb dan volgens mij A, zo'n blauw, met witte achterkant. Daar zit idd zo'n strip in waar je hem kan aandrukken, maar die werkte blijkbaar niet goed. Heb bij anderen daar minder problemen mee gehad.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:46 schreef Benny het volgende:
[..]
Heb je een:
A. Niet medisch, maar medisch uitziend mondmasker
B. Een stoffen, rechthoekige met vouwen. Die je als het ware zelf gemaakt had kunnen maken
C. Zo'n designerding naar de vorm van je gezicht
?
Bij A en B zou het mogelijk moeten zijn. Bij C zou je een stukje wax onder/aan het mondkapje kunnen proberen.
COR / Het grote mondkapjes-topic #1 : Tips & trics, waar kopen, etc.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien een goed idee om een topic te openen met mondkapjes adviezen en/of tips en waar ze te kopen.
Een Flak 88 bij elke grensovergangquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
In de grensregio is tanken sowieso goedkoper toch, ook in Nederland? Ik dacht dat ze zoiets hadden geregeld om de Nederlandse pomphouder een beetje tegemoet te komen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
Met bril is het echt kut jaquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:34 schreef Cue_ het volgende:
Zowel in de super als in de stad zelf lopen een stuk meer mensen (dan voorheen) met een mondmasker hier in het oosten des lands.
Moet wel zeggen dat het zaterdagvolk nog altijd evengoed in grote getale winkelt en niet perse geneigd is om veel afstand te houden.
Heb wel medelijden met de brildragers icm mondmasker, want dat vond ik echt helemaal niets
quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:48 schreef Benny het volgende:
[..]
COR / Het grote mondkapjes-topic #1 : Tips & trics, waar kopen, etc.
Probeer eens het witte bovenkantje/randje dubbel te vouwenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb dan volgens mij A, zo'n blauw, met witte achterkant. Daar zit idd zo'n strip in waar je hem kan aandrukken, maar die werkte blijkbaar niet goed. Heb bij anderen daar minder problemen mee gehad.
Normaal draag ik ook geen bril, dus dan valt het ook niet echt op als het niet perfect aangesloten zit
Ik heb nu stoffen maskers die beter aansluiten en zaterdag viel het 100% mee met het beslaan van de bril, het lijkt toch verschil te maken welk masker je hebt. Voor mij iig wel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met bril is het echt kut ja
Ding gaat ook alleen op in de supermarkt hier, verder winkel ik wel online.
Lijkt me lastig te handhaven of gaan ze willekeurige Nederlanders in de grensregio staande houden. Bedenkt ook dat een groot deel dat daar woont ook regelmatig over de grens werkt.quote:
Ik heb ook een setje stoffen. Het helpt mij wel als ik de bril iets verder naar voren op de neus duw.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb nu stoffen maskers die beter aansluiten en zaterdag viel het 100% mee met het beslaan van de bril, het lijkt toch verschil te maken welk masker je hebt. Voor mij iig wel.
Goed dat ik dit nog even zie! Wij gaan regelmatig die kant op om te tanken of drank te halenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
Dat kan maar een NL kenteken is er makkelijk uit te pikken, natuurlijk en mensen die over de grens werken moet sowieso al zo'n negatieve test hebben, dacht ik.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me lastig te handhaven of gaan ze willekeurige Nederlanders in de grensregio staande houden. Bedenkt ook dat een groot deel dat daar woont ook regelmatig over de grens werkt.
Weer eens wat anders dat de Duitsers ons buiten houden in plaats van dat ze ons land binnentrekken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me lastig te handhaven of gaan ze willekeurige Nederlanders in de grensregio staande houden. Bedenkt ook dat een groot deel dat daar woont ook regelmatig over de grens werkt.
Scheelt een berg fietsenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dat de Duitsers ons buiten houden in plaats van dat ze ons land binnentrekken.
Hoe lang is zo'n negatieve test geldig dan? Of moet je elke week zo'n staaf in je neus laten boren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar een NL kenteken is er makkelijk uit te pikken, natuurlijk en mensen die over de grens werken moet sowieso al zo'n negatieve test hebben, dacht ik.
Etnisch profileren! Dat mag niet!quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar een NL kenteken is er makkelijk uit te pikken, natuurlijk en mensen die over de grens werken moet sowieso al zo'n negatieve test hebben, dacht ik.
De vorige keer liep dat idd ietwat uit de handquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dat de Duitsers ons buiten houden in plaats van dat ze ons land binnentrekken.
48 uurquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe lang is zo'n negatieve test geldig dan? Of moet je elke week zo'n staaf in je neus laten boren.
Meestal een dag of 3quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe lang is zo'n negatieve test geldig dan?
Hahaha, dus als je iedere week in Duitsland gaat tanken moet je iedere week een test laten doenquote:
Is dat laatste zo? Dacht dat daar een uitzondering voor was, ik ook geen beginnen aan natuurlijk als je meerdere keren per week of zelfs dagelijks de grens over moet ben je permanent aan het testen....quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, als je elke dag in Duitsland werkt, moet je om de dag een test laten afnemen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hahaha, dus als je iedere week in Duitsland gaat tanken moet je iedere week een test laten doen
Serieus? Ik las dat je je aan moet melden bij de lokale Duitse GGD, niet dat je je daarbij ook moet testen...quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sterker nog, als je elke dag in Duitsland werkt, moet je om de dag een test laten afnemen.
Aiiii...quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sterker nog, als je elke dag in Duitsland werkt, moet je om de dag een test laten afnemen.
Kijken of Urk en Staphorst zich eraan houden, de pastoor in Urk stelde recentelijk nog dat zijn gelovigen zich niet druk hoefden te maken over corona als ze maar genoeg beden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
Geen zingen meer in de kerk en terug naar 30 mensen, heel goed!
Bron?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
Je zou toch bijna hopen dat die idioot er zelf zwaar ziek van wordtquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijken of Urk en Staphorst zich eraan houden, de pastoor in Urk stelde recentelijk nog dat zijn gelovigen zich niet druk hoefden te maken over corona als ze maar genoeg beden.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-en-niet-zingen.html
Voor het zingen de kerk uit. Schijnveiligheid, leerde ik altijd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
Een advies dus. Wordt een spannend weekend.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk niet het is tenslotte de wil van God of je wel of geen Corona krijgt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijken of Urk en Staphorst zich eraan houden, de pastoor in Urk stelde recentelijk nog dat zijn gelovigen zich niet druk hoefden te maken over corona als ze maar genoeg beden.
had het RIVM gebeld daarover voor Belgi, als je er doorheen reist hoeft je niet in quarantaine.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
Dat had toch ook iets te maken met druppels die prematuur vrijkwamen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor het zingen de kerk uit. Schijnveiligheid, leerde ik altijd.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het precies werkt. Misschien moet je je melden en spreken ze dan iets met je af ofzo? Er lijkt inderdaad wel een uitzondering te zijn voor mensen die in de grensregio wonen, maar als je al niet eens mag tanken, denk ik niet dat het heel soepel is allemaal. Schijnbaar zijn er ook extra handhavers ingezet in Duitsland rond de grens.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus? Ik las dat je je aan moet melden bij de lokale Duitse GGD, niet dat je je daarbij ook moet testen...
Wat gebeurd er nu dan als ze het wel doen? Controle na einde dienst?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:06 schreef Tijn het volgende:
quote:Hij benadrukt wel dat de regels niet afdwingbaar zijn. "We kunnen als overheid geen kerkgebouwen binnentreden, dat is een heel oud grondrecht. Maar ik vertrouw erop dat iedereen meedoet."
83 miljoen inwoners, kunnen we niet gewoon het beste hun strategie 1 op 1 kopiren?quote:In Duitsland zijn in de afgelopen 24 uur 1382 nieuw coronabesmettingen vastgesteld.
Inderdaad. En als je genoeg bidt dan haalt God de beproeving die Corona heeft weer weg want het volk is niet deemoedig genoeg. Aldus de pastoor in Urk. (Ongeveer, stond in het VK vanmorgen)quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet het is tenslotte de wil van God of je wel of geen Corona krijgt.
Dat zou leuk zijn maar nee. We kunnen niet wat zij kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
83 miljoen inwoners, kunnen we niet gewoon het beste hun strategie 1 op 1 kopiren?
wie gelooft die grappenmaker nog?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gebruiken in elk geval een fatsoenlijke registratie en aanmeldingsprocedure, ik vraag me toch af hoe dit in moskeen gaat waar veel mensen amper Nederlands spreken en waar een kwart positief test zoals in Amsterdam Zuidoost bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je genoeg bidt dan haalt God de beproeving die Corona heeft weer weg want het volk is niet deemoedig genoeg. Aldus de pastoor in Urk. (Ongeveer, stond ik het VK vanmorgen)
Als men die Duitse handhavers voorziet van een doodshoofd logo dan weet je wel zeker dat de mensen zich aan de regels gaan houden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het precies werkt. Misschien moet je je melden en spreken ze dan iets met je af ofzo? Er lijkt inderdaad wel een uitzondering te zijn voor mensen die in de grensregio wonen, maar als je al niet eens mag tanken, denk ik niet dat het heel soepel is allemaal. Schijnbaar zijn er ook extra handhavers ingezet in Duitsland rond de grens.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze gebruiken in elk geval een fatsoenlijke registratie en aanmeldingsprocedure, ik vraag me toch af hoe dit in moskeen gaat waar veel mensen amper Nederlands spreken en waar een kwart positief test zoals in Amsterdam Zuidoost bijvoorbeeld.
https://www.parool.nl/ams(...)hun-deuren~bd03cfb0/quote:Amsterdamse moskeen sluiten komende 3 weken hun deuren
Amsterdamse moskeen hebben aangekondigd de komende drie weken hun deuren te sluiten voor publiek: sommige voor het vrijdagmiddaggebed, andere geheel.
Dat is dan wel weer netjes van zequote:Op maandag 5 oktober 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)hun-deuren~bd03cfb0/
In Duitsland zitten er intussen ook weer mensen in de stadions toch?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
83 miljoen inwoners, kunnen we niet gewoon het beste hun strategie 1 op 1 kopiren?
en ze delen sterren uitquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als men die Duitse handhavers voorziet van een doodshoofd logo dan weet je wel zeker dat de mensen zich aan de regels gaan houden.
En al helemaal als ze om je legitimatiebewijs vragen.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)hun-deuren~bd03cfb0/
2 is ook meerderequote:Meerdere moskeen in Amsterdam gaan tijdelijk dicht vanwege het oplopende aantal besmettingen in de stad. Ook reageren ze hiermee op de oproep van burgemeester Halsema.
quote:Doordeweeks kan er nog wel gebeden worden in de moskee, al zegt Elforkani dat het mogelijk is dat de moskee dan ook sluit. "Dit zijn we reeds aan het beoordelen."
Tja....quote:Volgens Moskee Taqwa is het "in de praktijk niet haalbaar om 30 personen op basis van willekeur toe te laten tot de diensten", schrijft de moskee op Facebook.
In de Bundesliga niet, 2. Bundesliga wel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland zitten er intussen ook weer mensen in de stadions toch?
En straks krijgt ze het voor elkaar dat zijn vrouw hem verlaatquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:19 schreef Simmertje het volgende:
Net even de instagram van Diederik Gommers bekeken, wel goed dat hij deze stap heeft gezet, was ook wel even nodig. Heeft Famke Louise toch nog iets voor elkaar gekregen
Ik snap je post niet zo goed, deze moskeen hebben juist het voortouw genomen om dus in te grijpen omdat het in de praktijk niet handelbaar zagen. Beter dan die Staphorst wappies die 'geen angst kennen voor het virus want de here Jezus zal ons beschermen..'quote:
Dat niet juichen in half lege stadions is ook zo'n symboolpolitiek.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
In de Bundesliga niet, 2. Bundesliga wel.
Ook geen gejank over juichen daar.
Edit, Bundesliga dus ook gewoon![]()
Waarschijnlijk gewoon niets.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat gebeurd er nu dan als ze het wel doen? Controle na einde dienst?
[..]
ik vind dat allemaal wat te ver gaan maar hij is de nationale knuffeldokter gewordenquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:19 schreef Simmertje het volgende:
Net even de instagram van Diederik Gommers bekeken, wel goed dat hij deze stap heeft gezet, was ook wel even nodig. Heeft Famke Louise toch nog iets voor elkaar gekregen
Ik word er een beetje moe van.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat allemaal wat te ver gaan maar hij is de nationale knuffeldokter geworden
1) Uit dat artikel blijkt alleen dat er meerdere gesloten zijn. Hoeveel zijn er nog open?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap je post niet zo goed, deze moskeen hebben juist het voortouw genomen om dus in te grijpen omdat het in de praktijk niet handelbaar zagen. Beter dan die Staphorst wappies die 'geen angst kennen voor het virus want de here Jezus zal ons beschermen..'
Lekker hoor dat generaliseren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze doen iig wat, kunnen die staphorsters nog wat van leren
Het schijnt dat hij al vaker zich tegen het schoolbeleid over coronamaatregelen heeft geschaard.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:32 schreef Xqtress het volgende:
https://www.dvhn.nl/extra(...)-video-26078241.html
Weet niet of ik moet lachen of huilen.......
Zou jij het normaal vinden dat er zomaar zonder regels mag gedemonstreerd worden buiten elke school?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij al vaker zich tegen het schoolbeleid over coronamaatregelen heeft geschaard.
(nog los dat ik het raar vind dat hij niet buiten de hekken mag demonstreren)
Ik weet, het is afkomstig van de Linda, maar hier staat iets meer over de 'aanloop' naar de demonstratie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij al vaker zich tegen het schoolbeleid over coronamaatregelen heeft geschaard.
(nog los dat ik het raar vind dat hij niet buiten de hekken mag demonstreren)
Heerlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:51 schreef _serial_ het volgende:
Waarom er vorige week een backlog in Corona meldingen in de UK ontstond
[ twitter ]
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Het is echt heel raar. Waarom is die vent niet in quarantaine?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:57 schreef TLC het volgende:
Het verbaast me dat die dokters Trump hebben toegestaan om een rondritje te gaan maken
Waarom zou je nu nog een mondkapje dragen? Al bijna een jaar roept het kabinet mondkapje niet nodig. En nu opeens een dringend advies.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch een hoop besmettingen om me heen nu. Vooral veel via via mensen en hoop die getest worden.
Supermarkt ook steeds meer mondkapjes.
Wel een hoop eigenwijze ouderen die geen mondkapje dragen, afstand houden of perse op drukke tijdstippen gaan.
Mijn oma van 80 kwam ik ook zo tegen: "allemaal onzin"
We geven af op jongeren die overal schijt aan hebben maar een hoop ouderen hebben ook een plaat voor hun kop.
Wat overigens ook onzin is. Stel doet samen boodschappen(waarom niet alleen?) En dan 1 van de 2 een mondkapje (9/10x de vrouw).
Nou, hierom dus:quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:04 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Waarom zou je nu nog een mondkapje dragen?
quote:En nu opeens een dringend advies.
Ze kunnen het hem niet verbieden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:57 schreef TLC het volgende:
Het verbaast me dat die dokters Trump hebben toegestaan om een rondritje te gaan maken
Er werd ook al geroepen dat het een dubbelganger zou zijnquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:57 schreef TLC het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:08 schreef Benny het volgende:
[..]
Er werd ook al geroepen dat het een dubbelganger zou zijn
Aluhoedjes zijn echt top vermaak. Maar goed... in verkiezingstijd verbaas ik me nergens meer overquote:
Haha, tja.quote:
Echt heerlijke types ook, even een zaag en zeur mailtje naar de school sturen om ze eens goed de maat te nemen.quote:
Is de "mindkapjes" een tikfout of woordspeling?quote:
Mooie oplossing!quote:
Het is volgens mij een woordspeling van het meer treurige niveau.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is de "mindkapjes" een tikfout of woordspeling?
Beide.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is de "mindkapjes" een tikfout of woordspeling?
Precies dit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Echt heerlijke types ook, even een zaag en zeur mailtje naar de school sturen om ze eens goed de maat te nemen.
Daar ben je dan druk mee in een tijd dat je je stinkende best doet om er wat van te maken met alles en iedereen die maar wat roept in de polder. Je bent wel als school verantwoordelijk voor je personeel en je leerlingen.
Maar mevrouw wil graag dat de school zich ook even activistisch gaat opstellen tegen de adviezen in ...
Ja de communicatie kan helderder maar pak dat aan bij de bron, dit is net zo zinloos als tegen de vakkenvuller gaan lopen klagen.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Niet te hard lachen, ik weet eigenlijk niet wat de RIVM gebruikt op dit momentquote:
Uh huh...daar zijn de moderators het mee oneensquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Beide.
Voor stoute of irritante moderators die je eventjes zat bent hebben we ook het modkapje.
Of zou er moeten zijn.
Het is een dwingend advies uiteraardquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh...daar zijn de moderators het mee oneens
Als er een besmetting in Staphorst komt die ook bij een dienst aanwezig was zou ik die kerk het BCO laten doen, ff 600 man opbellen. 3% van de landelijke testcapaciteitquote:
Ik hoop een excel die jonger is dan 10jaar ongeveer, want die versies hebben geen maximum rijen meer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet te hard lachen, ik weet eigenlijk niet wat de RIVM gebruikt op dit moment
Iedereen praat ook minimaal 15 minuten met elkaar.... 15x600 minuten voor iedere persoon... Lange dienst was het dan...quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als er een besmetting in Staphorst komt die ook bij een dienst aanwezig was zou ik die kerk het BCO laten doen, ff 600 man opbellen. 5% van de landelijke testcapaciteit
600 man in Staphorst is 3 families, he? Ben je zo klaarquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als er een besmetting in Staphorst komt die ook bij een dienst aanwezig was zou ik die kerk het BCO laten doen, ff 600 man opbellen. 5% van de landelijke testcapaciteit
Zal wel op een floppy staan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet te hard lachen, ik weet eigenlijk niet wat de RIVM gebruikt op dit moment
Ze gebruikten in het VK geen rijen, maar kolommenquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik hoop een excel die jonger is dan 10jaar ongeveer, want die versies hebben geen maximum rijen meer.
Is er een maximum aan kolommen dan? Nooit geweten...quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gebruikten in het VK geen rijen, maar kolommen
Cassette of misschien nog met hendels....quote:
16.384 om exact te zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is er een maximum aan kolommen dan? Nooit geweten...
Is dat nog steeds zo in de laatste versie?quote:
Dat is de data van de laatste versie volgens Microsoft.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is dat nog steeds zo in de laatste versie?
quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Cassette of misschien nog met hendels....
Ok weer wat geleerd...quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de data van de laatste versie volgens Microsoft.
De "oplossing" is trouwens ook briljantquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
16.384 om exact te zijn.
1,048,576 rijen.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De "oplossing" is trouwens ook briljant
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk een mooie quickfixquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:43 schreef Tijn het volgende:
De "oplossing" is trouwens ook briljant
[ afbeelding ]
Ik ken nog steeds niemand die Corona heeft of heeft gehad, en mijn vrienden/kennissen kring is niet echt klein.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch een hoop besmettingen om me heen nu. Vooral veel via via mensen en hoop die getest worden.
Supermarkt ook steeds meer mondkapjes.
Misschien als je een dolle hont bent jaquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Terecht, je laat je toch niet muilkorven.
Ik ook niet maar met dagelijks nog geen handvol besmettingen in de provincie wil het ook niet erg rap gaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand die Corona heeft of heeft gehad, en mijn vrienden/kennissen kring is niet echt klein.
(en ik woon in de randstad)
Toevallig dit weekend de eerste 'echt in de buurt'.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand die Corona heeft of heeft gehad, en mijn vrienden/kennissen kring is niet echt klein.
Herkenbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kende er 3 uit mijn (in)directe omgeving. Allen zijn overleden in de eerste golfquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
3 meer dan de dag ervoor:quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:09 schreef _serial_ het volgende:
Op de IC liggen 177 covidpatinten, 14 meer dan de dag ervoor.
164 nieuwe ziekenhuisopnames op 1 dag?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
Update van 5 oktober:
- 164 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
De cijfers van het RIVM zijn nog niet gepdatet vandaag.
#COVID19NL
Nee verspreid over vorige dagen maar vandaag pas binnengekomen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
164 nieuwe ziekenhuisopnames op 1 dag?
Nee dat is dus niet zo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als dat echt waar is dan zijn we aardig fucked vrees ik
Jij vergelijkt nu LCPS met NICE... lekker selectief. Volgens NICE liggen er al 200. Een stijging van 26 tov gisteren, volgens mij.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
3 meer dan de dag ervoor:
Zondag 4 oktober
Opgenomen op IC*: 17
Huidig: 174
Is het weekend effect alsnog een ding of is dit toch een slecht signaal?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee verspreid over vorige dagen maar vandaag pas binnengekomen.
Dat klopt niet, in het buitenland is alles beter geregeld dan hierquote:
Nog meer positieve testsquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:27 schreef zalkc het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de testcapaciteit naar 56 duizend per dag is opgehoogd.
Denk dat het RIVM gewoon nog WordPerfect gebruiktquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Was een grap, maar zou mij ook niet verbazen weer
Oude programma vanuit dat we met DOS hebben gewerkt... nostalgie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat het RIVM gewoon nog WordPerfect gebruikt
Lotus 1-2-3quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Best veel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:27 schreef zalkc het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de testcapaciteit naar 56 duizend per dag is opgehoogd.
https://www.nu.nl/coronav(...)ker-56000-tests.html
Kleitablettenquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik denk dat we vandaag 4500 besmettingen zullen hebben,quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:36 schreef hooibaal het volgende:
Gaan we vandaag voor het eerst de 5000 nieuwe besmettingen aantikken?
Ik zou gewoon in winterslaap gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
Lol, notificatiegenot, mogelijk snel weer nieuwere maatregelen nodig
Toch wel veel hoorquote:Ernst Kuipers: deze week duizend patinten in de ziekenhuizen
Ernst Kuipers van het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding zegt dat er nu 892 covid-patinten in de ziekenhuizen liggen, van wie 177 op de intensive care. Gisteren lagen nog 810 covid-patinten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 82 patinten.
Kuipers zegt dat deze stijging in de lijn der verwachting is. "We gaan de grens van 1000 patinten deze week bereiken."
Ik neem over wat hier dagelijks gepost wordt, indien dat niet klopt moet je diegene daar op aanspreken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:22 schreef Randier het volgende:
Jij vergelijkt nu LCPS met NICE... lekker selectief. Volgens NICE liggen er al 200. Een stijging van 26 tov gisteren, volgens mij.
dat voor hun beurt praten word ik wel een beetje moe vanquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
Neequote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef TheVulture het volgende:
We beginnen vanaf nu toch wel in de periode te komen dat we enig effect zouden moeten zien van de maatregelen die dinsdag zijn ingegaan toch
Veel te veel. Dit houden we nooit vol.quote:
Op de piek iets meer dan 500 dacht ik. Met de exponentiele groei kunnen we daar toch vrij snel in de buurt komen. Het kaartenhuis lijkt weer in elkaar te storten.quote:
En dan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Veel te veel. Dit houden we nooit vol.
Kleine beetjes zouden einde week zichtbaar kunnen worden, maar ga maar uit van nieuwe recordcijfersquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef TheVulture het volgende:
We beginnen vanaf nu toch wel in de periode te komen dat we enig effect zouden moeten zien van de maatregelen die dinsdag zijn ingegaan toch
Ontploft Nederland. Ofzo.quote:
Is wel weer een hoop paniek, feitelijk zegt Kuipers niets anders dan de afgelopen dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
Ik denk over een paar dagen pas. De gemiddelde incubatie tijd is een dag of 6, toch? Je bent na het ontwikkelen van klachten ook nog wel een dag of 2-3 bezig voordat je een test hebt geregeld en je de uitslag hebt, dus ik denk dat op z'n vroegst pas donderdag of vrijdag de effecten van de maatregelen van vorige week kunnen worden waargenomen. Die maatregelen gingen toen op dinsdag in, dacht ik.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef TheVulture het volgende:
Gaat om de trend he, niet alleen die 82 extra patinten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Een stijging van 1 patint per ziekenhuis.
Wat denk je zelf? Dit moet omlaag, en snel ook.quote:
Die herinnerden aan niet al te veel met de Duitsers te dwepen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren daar die sirenes voor om 12 uur?
Maatregelen gingen dinsdag in. De mensen die vandaag komen testen waren voor dinsdag al besmet. Wachttijd is 4-5 dagen op een test.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk over een paar dagen pas. De gemiddelde incubatie tijd is een dag of 6, toch? Je bent na het ontwikkelen van klachten ook nog wel een dag of 2-3 bezig voordat je een test hebt geregeld en je de uitslag hebt, dus ik denk dat op z'n vroegst pas donderdag of vrijdag de effecten van de maatregelen van vorige week kunnen worden waargenomen. Die maatregelen gingen toen op dinsdag in, dacht ik.
Duitsers moeten ons intussen helemaal niet meer begreep ik. Ook geen grensshoppen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die herinnerden aan niet al te veel met de Duitsers te dwepen.
Tsja, de woorden zijn niet afkomstig van de eerste de beste nobody.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat voor hun beurt praten word ik wel een beetje moe van
Van wie? niks ontvangenquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
ADquote:
nou ja ze vinden zichzelf zo belangrijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, de woorden zijn niet afkomstig van de eerste de beste nobody.
En als dat niet gebeurd?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dit moet omlaag, en snel ook.
Dan eindigen er patinten op de stoep van het ziekenhuis. Lijkt me dat jij dat ook wil voorkomen, niet?quote:
Opgestapeld in rijtjes van vier hoog.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan eindigen er patinten op de stoep van het ziekenhuis. Lijkt me dat jij dat ook wil voorkomen, niet?
dat ze lekker zelf voor de kosten opdraaienquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als er een besmetting in Staphorst komt die ook bij een dienst aanwezig was zou ik die kerk het BCO laten doen, ff 600 man opbellen. 3% van de landelijke testcapaciteit
Niet zo raar natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Duitsers moeten ons intussen helemaal niet meer begreep ik. Ook geen grensshoppen.
Er moet nog heel wat gebeuren wil dat gebeuren. Duitsland is bereid patienten over te nemen en die heeft nog meer dan genoeg ruimtequote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan eindigen er patinten op de stoep van het ziekenhuis. Lijkt me dat jij dat ook wil voorkomen, niet?
Dat gaat weer gebeuren nadat de patinten overgeplaatst moeten worden naar Duitsland of Belgi.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Er moet nog heel wat gebeuren wil dat gebeuren. Duitsland is bereid patienten over te nemen en die heeft nog meer dan genoeg ruimte
die zwarte kousen willen toch sowieso geen ingrepen medisch gezien?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat ze lekker zelf voor de kosten opdraaien
Oke.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt meer een grondstoffenkaartje, zwart is uitgeput, geel is in overvloed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar natuurlijk.
[ afbeelding ]
Toch fijn om te weten dat ik in een gebied woon wat de Duitsers letterlijk zien als de zwarte pestquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://innouveau.com/pro(...)vergelijk?map=Europa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |