Oma moet eerst haar steunkousen nog aantrekken,dus dan moet ze wél heelquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
als ze op tijd regionaal hadden ingegrepen en met handhaving, een plan en een goede campagne hadden ze dat kunnen voorkomen ( want de huidige campagne gaat echt nergens meer over van afgelopen zomer )quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
dat is toch op zich helemaal geen probleem zolang de zorg het maar aan kanquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant hoor en lees je veel dat deze tweede golf langer van aard zal zijn, veel meer in kleine stapjes ipv de enorme piek in maart/april. Met dat in het achterhoofd en wetende dat het 'pas' begin Oktober is gaan we misschien nog wel heel lange maanden tegemoet.
3 Keer is scheepsrechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
een EZEL stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, maar onze overheid 3 keer ?quote:
dat ligt dan meer aan de ziekenhuizen, ook zij wisten toch wel dat het het niet voorbij was in de zomerquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
@VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Fake news natuurlijk!quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
@:VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
@:VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:48 schreef Noek het volgende:
Om me heen hoor ik toch echt wel veel mensen die weer thuiswerken. Die zijn uiteindelijk weer teruggehaald naar allerlei kantoren maar zjin allemaal weer bij de deur. Hopelijk heeft het invloed.
Feit blijft dat het toeneemt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.
Daarbij, deze cijfers zijn echt elke dag anders dan alle anderen, inclusief LCPS en NICE. Lijkt wel of ie ergens een fout in zn berekening maakt, want die 171 kom ik in de cijfers van NICE zelf niet tegen. Daar lijken er op 4 oktober+5 oktober 105 te zijn (22 'wordt nog bijgewerkt' + 72 + 11 van oktober)
Nog steeds hoog, maar dat komt niet overeen met de cijfers van Medischinfo.
Amsterdammer zeker?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
daarom zou het slim zijn om de campagne aan te passen, had allang moeten gebeuren natuurlijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.quote:
Je kunt niks met deze boodschap? Hoe erg wil je dat ze het gaan spellen voor je?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemersquote:Thuiswerken en thuisblijven
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het kabinet roept werkgevers op om werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.
De kloppende data is dat het toeneemt. En hoe mooi je de berekeningen ook uitwerkt, het aantal gaat omhoog.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.
En nogmaals, ik zeg nergens dat het niet veel/erg is. Het enige dat ik zeg is dat we wel naar kloppende data moeten kijken.
Nee, dat zie je niet goed. In de grafiek eronder zijn ze gecorrigeerd naar opnamedatum.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik ook niet. Blijft bijzonder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |