Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaardenquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
Mijn moeder ligt 's morgens om 07.00 uur te slapen.
Als je dan zegt " je moet nu boodschappen doen, ma," zegt ze ' ik dacht het niet."
![]()
![]()
Finale Spanje - Nederlandquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:37 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Belgie ingehaald![]()
[ afbeelding ]
Bron: https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
Ja, als het straks maar niet te hard gaat vriezen, want dan breekt iedereen zijn of haar nek (heup).quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaarden
Voor die ene week echte vries moeten ze maar even binnenblijven dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als het straks maar niet te hard gaat vriezen, want dan breekt iedereen zijn of haar nek (heup).
Ik snap wel het "uitje"
Maar in de winter is het dan nog zo donker, en straks als het vriest is het helemaal gevaarlijk.
Mijn buurvrouw had in haar eigen achtertuin al haar heup gebroken.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor die ene week echte vries moeten ze maar even binnenblijven dan.
Het is NL, niet de Noordpool. Het is hier een half jaar herfst.
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je je hier elke winter een weg moet banen tussen de ijsberen, pinguïns en ijsbrekers
En als ze dan toch die kant op gaat, kan ze meteen een kratje bier meenemenquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.
' Breng je voor mij nog een emmer Ben &Jerry;s mee oma?"
Cookie dough.![]()
Ja, Jupiler tweede krat gratis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En als ze dan toch die kant op gaat, kan ze meteen een kratje bier meenemen
Lijkt me niet zinvol om er deze week eentje te doen, of ze moeten bepaalde regels willen aanscherpen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog een nieuwe persconferentie komt, of dat ze echt wachten tot over 2 weken.
Dat dacht ik net ook maar ik dacht" Ik zeg het niet want ik ga niet drama-queenen"quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog een nieuwe persconferentie komt, of dat ze echt wachten tot over 2 weken.
Ik denk dat het van de ziekenhuiscijfers afhangt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Toevallig gisteren de agenda van de 2e kamer bekeken. Maar daar staat niets over deze aankomende week.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Volgende week dinsdag dan? Of gaan ze echt wachten tot maandag de 19e..quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Toevallig gisteren de agenda van de 2e kamer bekeken. Maar daar staat niets over deze aankomende week.
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag dan? Of gaan ze echt wachten tot maandag de 19e..
Het zou me bijna verbazen als het niet zo ging.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.
We moeten tot 14 dagen wachten om de effecten te zien. Maar ik verwacht een afvlakking tot lichte daling eind van de week. Geen drop ofzo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Donderdag worden de corona-wet besproken in de TK.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
kostbare tijd voor wat?quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zal me niks verbazen als ze gewoon braaf wachten en daarmee (weer) kostbare tijd verloren laten gaan.
Ik ook maar wel op een ander tijdstip. Voor veel ouderen is het te vroeg.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Snap ik maar voor veel ouderen is het wel een uitkomst. Zeker de komende maanden als het weer ze ook nog eens dwingt om binnen te blijven. Ik ben team ouderenuurtjes, #freedebejaarden
gelukkig ijzelt het nog niet, scheelt weer gebroken polsen en heupenquote:Op maandag 5 oktober 2020 06:55 schreef Jor_Dii het volgende:
“ Klanten die niet oud of kwetsbaar zijn, zullen waarschijnlijk niet geweigerd worden op de speciale 'ouderenuren', omdat het in verband met privacy niet mogelijk is om dit te controleren.”
Wat is oud? Wat is kwetsbaar? Sjonge wat een onzin weer allemaal.. als ze massaal tussen 7 en 8 gaan is het er alsnog druk.
quote:1 op de 10 coronapatiënten krijgt litteken op het hart
Bij bijna 12 procent van de coronapatiënten die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, treden hartproblemen op tijdens de opname. Dat blijkt uit een studie onder ruim 3000 coronapatiënten die deze maand wordt gepubliceerd.
https://www.parool.nl/nie(...)coronavrij~bbb66344/
en zielquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze hele pandemie zorgt bij iedereen voor een litteken op het hart
Nee. Maar nuance kopt niet lekker.quote:
Ik denk dat dat toch ook een kwestie is van hoe de lezer het leest.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee. Maar nuance kopt niet lekker.
Prima om voorzichtig te zijn met alles. Net zoals je beschermingsmogelijkheden hebt met sporten en allemaal zaken voor veiligheid in de auto. Terwijl je er ook niet vanuit gaat dat het mis gaat gebruik je ze toch. Een kwestie van risico indammen.
Maar die constante al maanden durende stroom van angst berichten die vervolgens de lading helemaal niet dekken komen me al tijden mijn strot uit.
Er zijn 2 van dit soort uurtjes he. Een vroeg op de dag en dan nog 1 ergens op de dag, niet overal hetzelfde moment. En veel ouderen staan juist heel vroeg op, daar staan bejaarden om bekend.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
Als je dan zegt " je moet nu boodschappen doen, ma," zegt ze ' ik dacht het niet."
![]()
![]()
De titel scoort hoog op de telegeaaf gehalte-indexquote:
Ja, maar zodra de cijfers weer erg laag zijn krijg je weer heel veel mensen die klagen over maatregelen en hoe het virus weg is of verzwakt is en we dus terug kunnen naar het oude normaal.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het zal eind van de week toch wel moeten gaan dalen. Ben alleen bang dat we eerst nog 5k besmettingen op een dag aantikken.
Eigenlijk moet je ook doorpakken en die R heel laag krijgen. Dan versoepelen en als Duitsland goed in de kiem smoren zodat niet escaleert.
hahahaha wij hebben precies hetzelfde, wij hadden "recht" op zo'n uurtje toen we in australie waren ook van 7 tot 8, maar mijn vrouw heeft gewoon haar rust nodig en word meestal pas tussen 10 en 12 wakker.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:18 schreef tesssssssss het volgende:
![]()
![]()
en toch hebben sommige ziekenhuizen nu al grote problemen en moeten reguliere zorg afschalen en patiënten verhuizen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:13 schreef VoMy het volgende:
Bij de eerste golf sloot de horeca op 15 maart en was de piek van het aantal nieuwe IC-opnames op 30 maart, daarna zette een duidelijke afname in. Tussen 15 maart en 30 maart ging het aantal nieuwe IC-opnames van rond de 25 naar de piek van 130 op één dag.
Op de verpleegafdeling ging het van rond de 75 tot aan 15 maart naar een piek van 550 opnames op een dag op 27 maart, met daarna een gestage afname.
Nu zitten we sinds de dinsdag 29 september dat de maatregelen verstrengd zijn, nog altijd niet naar een stijgende lijn in IC-opnames te kijken. en het aantal dagelijks opgenomen patiënten neemt ook maar zeer mondjesmaat toe - van rond de 90 toen naar 110 nu.
Dan lijkt het er toch sterk op dat deze tweede golf slechts een rimpeling in het wateroppervlak is vergeleken met de eerste.
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tevens zijn de maatregelen nog steeds peanuts en heeft er iedereen er meer schijt aan, getuige de illigale (thuis) feestjes en kerken vol met 600 man 3x per dagen in staphorst.
er is ook totaal geen handhaving ( zoals verwacht )
Waarom quote je maar een deel en reageer je niet op de eerste zin?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.
Omdat ik niet op het eerste deel reageer, liet ik het weg uit de quote.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Waarom quote je maar een deel en reageer je niet op de eerste zin?
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toch hebben sommige ziekenhuizen nu al grote problemen en moeten reguliere zorg afschalen en patiënten verhuizen.
Tja, aan de andere kant hoor en lees je veel dat deze tweede golf langer van aard zal zijn, veel meer in kleine stapjes ipv de enorme piek in maart/april. Met dat in het achterhoofd en wetende dat het 'pas' begin Oktober is gaan we misschien nog wel heel lange maanden tegemoet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.
Oma moet eerst haar steunkousen nog aantrekken,dus dan moet ze wél heelquote:Op maandag 5 oktober 2020 07:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, en oma moet ook wel een herfst-stormpje kunnen handelen.
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Wat is je probleem daar eigenlijk mee als het aantal IC-opnames laag blijft en het aantal ziekenhuisopnames ook? Dat moet leidend zijn, niet de maatregelen zelf.
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
als ze op tijd regionaal hadden ingegrepen en met handhaving, een plan en een goede campagne hadden ze dat kunnen voorkomen ( want de huidige campagne gaat echt nergens meer over van afgelopen zomer )quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
dat is toch op zich helemaal geen probleem zolang de zorg het maar aan kanquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant hoor en lees je veel dat deze tweede golf langer van aard zal zijn, veel meer in kleine stapjes ipv de enorme piek in maart/april. Met dat in het achterhoofd en wetende dat het 'pas' begin Oktober is gaan we misschien nog wel heel lange maanden tegemoet.
3 Keer is scheepsrechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na de piek in maart/april zeiden ze: Dit gaan we geen tweede keer laten gebeuren..![]()
een EZEL stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, maar onze overheid 3 keer ?quote:
dat ligt dan meer aan de ziekenhuizen, ook zij wisten toch wel dat het het niet voorbij was in de zomerquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuizen moeten de reguliere zorg nu al afschalen, wat snap je daar niet aan ?
@VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Fake news natuurlijk!quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
@:VoMy wat vind je van deze 'rimpeling'?
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:48 schreef Noek het volgende:
Om me heen hoor ik toch echt wel veel mensen die weer thuiswerken. Die zijn uiteindelijk weer teruggehaald naar allerlei kantoren maar zjin allemaal weer bij de deur. Hopelijk heeft het invloed.
Feit blijft dat het toeneemt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.
Daarbij, deze cijfers zijn echt elke dag anders dan alle anderen, inclusief LCPS en NICE. Lijkt wel of ie ergens een fout in zn berekening maakt, want die 171 kom ik in de cijfers van NICE zelf niet tegen. Daar lijken er op 4 oktober+5 oktober 105 te zijn (22 'wordt nog bijgewerkt' + 72 + 11 van oktober)
Nog steeds hoog, maar dat komt niet overeen met de cijfers van Medischinfo.
Amsterdammer zeker?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
daarom zou het slim zijn om de campagne aan te passen, had allang moeten gebeuren natuurlijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En ik hoor om me heen dat het vooral genegeerd wordt en men gewoon voortkabbelt zoals de afgelopen maanden.
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppenquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoor om mij heen vooral mensen die allemaal besmet raken en dat zijn niet alleen jongeren.
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.quote:
Je kunt niks met deze boodschap? Hoe erg wil je dat ze het gaan spellen voor je?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier is geen pijl op te trekken, iedereen doet maar wat omdat het te vrijblijvend is en de boodschap niet helder genoeg.
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemersquote:Thuiswerken en thuisblijven
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het kabinet roept werkgevers op om werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.
De kloppende data is dat het toeneemt. En hoe mooi je de berekeningen ook uitwerkt, het aantal gaat omhoog.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet, maar een bron daarvoor gebruiken die niet klopt met de originele bron-data is een vertekening van de werkelijkheid. 100 opnames + 100 ontslagen in het ziekenhuis is een netto toename van 0. 170 opnames + 100 ontslagen is een netto toename van 70, is nogal een significant verschl in eventuele beslissingen die genomen moeten worden.
En nogmaals, ik zeg nergens dat het niet veel/erg is. Het enige dat ik zeg is dat we wel naar kloppende data moeten kijken.
Nee, dat zie je niet goed. In de grafiek eronder zijn ze gecorrigeerd naar opnamedatum.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:49 schreef aarontje112 het volgende:
Zie ik dit nou goed? 171 mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur?![]()
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik ook niet. Blijft bijzonder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ken nog steeds niemand die het gehad heeft, zal het even afkloppen
Het is juist nu veel meer over heel Nederland verspreid dan eerder dit jaar, toen het zich vooral rond Brabant afspeelde.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat de verdeling over het land niet gelijkmatig verdeeld is, maar dat maakt de golf zelf niet sterker of zwakker.
Ah zie het inderdaad. Maar blijft een toename dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat zie je niet goed. In de grafiek eronder zijn ze gecorrigeerd naar opnamedatum.
Dat ie niet gecorrigeerd is op opnamedatum en dus niet zoveel zegt. Net als die 38 doden van laatst op 1 dag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe het zich in Staphorst gaat ontwikkelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist nu veel meer over heel Nederland verspreid dan eerder dit jaar, toen het zich vooral rond Brabant afspeelde.
Wat hadden ze dan moeten doen met die wetenschap?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ligt dan meer aan de ziekenhuizen, ook zij wisten toch wel dat het het niet voorbij was in de zomer
NICE meldt er 749 in de ziekenhuizen: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de eigen cijfers van Medischinfo: 171 opnames, maar het totaal in het ziekenhuis is 78 meer. Oftewel, er zijn ook 93 mensen ontslagen uit het ziekenhuis.
Daarbij, deze cijfers zijn echt elke dag anders dan alle anderen, inclusief LCPS en NICE. Lijkt wel of ie ergens een fout in zn berekening maakt, want die 171 kom ik in de cijfers van NICE zelf niet tegen. Daar lijken er op 4 oktober+5 oktober 105 te zijn (22 'wordt nog bijgewerkt' + 72 + 11 van oktober)
Nog steeds hoog, maar dat komt niet overeen met de cijfers van Medischinfo.
Dat klopt, en dat zal de komende dagen ook nog wel even doorgaan. Maar het is nogal een verschil of er opeens 171 per dag bij komen, of dat je (vooralsnog) ~120 blijft steken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:15 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ah zie het inderdaad. Maar blijft een toename dus.
Hoopgevend? Nee. Feit blijft wel dat de besmettingen doorgaan (en nog wel een tijdje door zullen gaan). Als de toename met 100 per dag is, en de afname is ook 100 per dag, is dat 'behapbaar', omdat er geen extra bedden nodig zijn etc. Als de toename met 170 per dag is en de afname is 100 per dag, zijn er dus per dag minimaal 70 extra bedden nodig.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
De kloppende data is dat het toeneemt. En hoe mooi je de berekeningen ook uitwerkt, het aantal gaat omhoog.
En signalen uit het land, de gedragingen van mensen onder andere, zijn nou niet echt hoopgevend dat dat aantal zal gaan zakken. Of vind jij van wel? Geen aanval hoor maar een serieuze vraag.
De totalen kloppen aardig ja, maar de dagopnames liggen telkens vrij ver uit elkaar. Dan heb ik 't niet direct over de grafieken, maar over de "aantal in afgelopen 24 uur". Dat is wat ie twittert, en waar mensen dus op reageren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
NICE meldt er 749 in de ziekenhuizen: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
MedischInfo meldt er nu 752: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Dat komt aardig overeen vind ik.
Verschil is gewoon dat MedischInfo beide getallen geeft (zowel gemeld in afgelopen 24 uur als uitgesplitst) en NICE ze gelijk uitsplitst.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
De totalen kloppen aardig ja, maar de dagopnames liggen telkens vrij ver uit elkaar. Dan heb ik 't niet direct over de grafieken, maar over de "aantal in afgelopen 24 uur". Dat is wat ie twittert, en waar mensen dus op reageren.
Het is en blijft een 'dringend advies' - dat staat in Nederland gelijk aan: 'hmm even kijken, denk niet dat wij dat nodig achten door te voeren en braaf op te volgen..'quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt niks met deze boodschap? Hoe erg wil je dat ze het gaan spellen voor je?
[..]
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
Duidelijk uitgelegd en ik begrijp wat je wilt zeggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoopgevend? Nee. Feit blijft wel dat de besmettingen doorgaan (en nog wel een tijdje door zullen gaan). Als de toename met 100 per dag is, en de afname is ook 100 per dag, is dat 'behapbaar', omdat er geen extra bedden nodig zijn etc. Als de toename met 170 per dag is en de afname is 100 per dag, zijn er dus per dag minimaal 70 extra bedden nodig.
In het eerste scenario kan het 'voortkabbelen', in het tweede scenario moet je ingrijpen voor je uit beddencapaciteit loopt. Dat is nogal een significant verschil in eventuele maatregelen die genomen moeten worden.
Als jij 400 euro op je rekening hebt staan en er wordt elke dag 100 euro afgeschreven en ook weer 100 bijgeschreven, kun je prima zo verder. Als er elke dag 170 afgeschreven wordt en er komt 100 bij, ben je zo door je geld heen. Niets te maken met 'mooie berekeningen erop los laten'.
organiseren ipv roepen als het zover is of zelfs te laat isquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:16 schreef trustychords het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen met die wetenschap?
Meeste van mijn vrienden en ik (Amsterdammers) werken inderdaad weer thuis zoveel mogelijk, dus lijkt hier wel een beetje door te dringen. Hopelijk zal de terugval van toeristen ook zorgen voor een daling hier in Amsterdam.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie je dat de mobiliteit in Amsterdam alweer aan het terugvallen is: https://citymapper.com/cmi/randstad
Van ~40% begin september naar ~30% nu.
Maar we zitten echt bij lange na niet op de aantallen in maart/april (~6%).
Dat lage percentage krijg je nooit meer terug, die echte angst is er gewoon niet meer bij veel mensen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zie je dat de mobiliteit in Amsterdam alweer aan het terugvallen is: https://citymapper.com/cmi/randstad
en dat is toch ook wel terechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lage percentage krijg je nooit meer terug, die echte angst is er gewoon niet meer bij veel mensen.
Goed om te zien dat zelfs tijdens de "zomerstop" de mobiliteit bleef steken op ~40%. Ik had verwacht dat de cijfers dichterbij de 100% zouden zitten, maar blijkbaar was alles toch niet zo terug naar het oude als het soms leek.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Deed vanochtend nog even snel een paar kleine boodschappen, hier zat het mondkapjespercentage nog op die 4% ofzo.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Net overigens de weekboodschappen gedaan in Amsterdam Zuidoost (één van de brandhaarden van Nederland). Denk dat ongeveer 40% een mondkapje droeg in de winkel. Dat is volgens mij een vertienvoudiging van vorige week.
Overigens (anekdotisch) wel twee oudjes zonder mondkapje die even voor mij langs hun vlees uit gingen zoeken (ipv even te wachten tot ik klaar was).
Vorige week was er toch nog een persconferentie?quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:
Hebben we deze week weer een nieuwe persco, aangezien we die vorige week niet hebben gehad en ze 2x in de maand van zich wilden laten horen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |