Het is ook gewoon feitelijk minder heftig dan in het voorjaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar.
6 weken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappen
Klopt, exact een week geleden door Rutte op de persco.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan.
Ik ben niet geschrokken maar vind de cijfers wel bar slechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Ik vrees dat we aan de vooravond staan van wat we in het voorjaar meemaakten. Toen werden we erdoor overvallen, nu weet je een beetje wat je zou kunnen verwachten. Misschien dat het daardoor wat minder urgent voelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik bezoek mijn moeder af en toe. Durfde ik toen ook niet.
En we werken soms ook weer op kantoor.
Meer mensen die dit herkennen?
Ja en het zou na ongeveer tien dagen beter moeten gaan worden. !0 tot 14 dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Dat ik denk dat er heel veel meer gezinnen zijn met 1 kwetsbaar gezinslid dan jij denkt. Bijna iedere 'kwetsbare' die geen oudere is (en dat zijn er véél) hebben gewoon een leven en vaak ook een gezin. Helaas zitten ze niet geclusterd en zijn er dus héél veel gezinnen met 1 kwetsbaar lid (ouder, partner of kind).quote:
Tijdens de eerste golf werden de grote steden veel minder getroffen, toen waren het vooral dorpen. Nu is het hier veel erger dan toen. Dus ik doe ook veel voorzichtiger aan. Maar nog lang niet iedereen lijkt dat te beseffen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik begin langzaam te vrezen dat een lockdown zoals in maart de enige oplossing gaat zijn
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.quote:
Toen was het allemaal nog zo nieuw en onbekend. Maar eigenlijk zouden we met de kennis van nu net zo voorzichtig moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.
ik vind het niet zo hard gaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.
Geen prettige gedachte, maar wel een waarheid als een koe:quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-48080102
quote:"Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.quote:
En de ziekenhuizen zullen het nog zeker tot het einde van de week met stijgende aantallen moeten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.
Je vergeet nog het sluiten van de winkels en elke avond deur aan deur maaltijden verstrekken uit de gaarkeuken....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Za het volgende:
Sluit de scholen, de horeca, een avondklok vanaf 18.00, mondkapjes overal ook in de huiselijke kring, contactberoepen per direct verboden, sportscholen dicht, hekken om de bejaardentehuizen!!!
Ziekenhuisopnames gaan langzamer. Nu ~800, 21 september ~400, 10 september ~200.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sarcastisch maar sommige maatregelen zijn hard nodig. Vooral in de grote steden is een totale lockdown hard nodig. Waarom is er in die steden uberhaupt nog iets van een avondleven? Maar zonder avondklok gaat het verbieden betekenen dat het feest zich gaat verplaatsen.
Laffe politici doen ons de das om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |